Die reageerde er al op door aan te geven dat hij nog een lopend contract heeft en van plan is die uit te doen. Hij had een "plan" bij Cercle en wil die afwerken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:00 schreef Radegast het volgende:
De Boeck zou in beeld zijn bij Racing Genk voor volgend seizoen.
FC Boerechance - GB Oerechancequote:Op woensdag 23 januari 2008 08:11 schreef Heero87 het volgende:
Volgend weekend kan een interessant weekend worden. Club Brugge - Germinal Beerschot,
quote:Anderlecht wil af van Baseggio
Anderlecht wil niet verder met Walter Baseggio. Dat heeft het bestuur laten weten aan de middenvelder. Eerder gaf Baseggio nog aan dat hij graag dit seizoen wil afmaken bij de Belgische club.
Baseggio kan voor 3,5 jaar tekenen bij Moeskroen, maar gaf eerder aan dat hij niet voor de zomer wil vertrekken. Hij ligt nog voor zes maanden vast bij Anderlecht.
De Belgische topclub is de middenvelder echter liever kwijt dan rijk. Het bestuur van Paars-Wit heeft zelfs aangegeven dat de club een deel van het loon van Baseggio bij Moeskroen wil betalen.
quote:Vreven naar B-kern Sint-Truiden
Stijn Vreven is bij Sint-Truiden naar de A2-kern, wat hetzelfde is als de B-kern, gestuurd. Dat weet Het Belang van Limburg. Ook voor Asanda Sishuba is er geen plaats meer in de kern van Dennis van Wijk.
De laatste weken trok Sint-Truiden acht nieuwe spelers aan. Daarom moeten andere spelers plaats ruimen in de kern. "Dit had ik niet zien aankomen", zegt een aangeslagen Stijn Vreven.
"Begin januari liet de club me weten dat ik naar een andere ploeg mocht uitkijken. Ik heb me daar niet veel van aangetrokken en ben aan 100% blijven trainen."
"Ook omdat de coach (Dennis Van Wijk, red) me beloofde dat hij het niet zou toelaten dat ik naar de B-kern gestuurd zou worden."
"Ik weet niet hoe het nu verder moet. Alleen 's avonds trainen zie ik niet zitten. Contacten met een andere club heb ik niet. Het zal snel moeten gaan, want donderdag sluit de transfermarkt."
Dennis Van Wijk benadrukt dat het niet zijn beslissing is. "Dit is niet mijn keuze. Ikzelf zou nooit een speler naar de B-kern sturen. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden en wil het een andere speler niet aandoen. Maar het bestuur bepaalt het beleid. Ik zie het anders, maar ik moet me hier bij neerleggen."
Het bestuur van m'n favoriete club degouteert me... de contractverlenging voor Bart Goor zit er aan te komen en misschien wel de enige speler met een dieptepass en combinerend vermogen in onze kern wordt buitengepest. Onbegrijpelijk, het is overduidelijk dat Goor het niveau allang niet meer aankan, vroeger had hij 2 troeven: zijn snelheid en zijn voorzet, nu zijn snelheid weg is en al zijn voorzetten op het dak van het doel belanden schiet er werkelijk niets meer over, niveau'tje Verbroedering Geel quoi. Kijk, Walter krijgt 't verwijt in de middencirkel te blijven plakken, maar moeten al onze middenvelders dan techniekloze atletiekwonders zijn? Een centraal middenveld Polak-Biglia is té defensief en brengt te weinig dreiging. Zet één van die 2 naast Baseggio met Legear en Chatelle op de flanken en ik zie 't wel werken.quote:Anderlecht wil af van Baseggio
Anderlecht wil niet verder met Walter Baseggio. Dat heeft het bestuur laten weten aan de middenvelder. Eerder gaf Baseggio nog aan dat hij graag dit seizoen wil afmaken bij de Belgische club.
Baseggio kan voor 3,5 jaar tekenen bij Moeskroen, maar gaf eerder aan dat hij niet voor de zomer wil vertrekken. Hij ligt nog voor zes maanden vast bij Anderlecht.
De Belgische topclub is de middenvelder echter liever kwijt dan rijk. Het bestuur van Paars-Wit heeft zelfs aangegeven dat de club een deel van het loon van Baseggio bij Moeskroen wil betalen.
Cercle - Standard van volgend weekend zal daarover allicht veel duidelijk maken ...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:55 schreef fanneke het volgende:
Cercle wint met 0-3 bij Zulte Waregem en komt voor even naast Standard en op één punt van Club.
Hoe lang gaat dit zo door voor Cercle? Tot aan de titel?
en hopelijk zet GBA de zegereeks nog een weekje voort.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Cercle - Standard van volgend weekend zal daarover allicht veel duidelijk maken ...
3-0 zelfsquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Club Brugge 2-0 voor tegen GBA en als ik de radio moet geloven, op basis van de hele wedstrijd, alwéér geflatteerd.
Niet echt, Anderlecht werkt bijlange niet aan dat procent af..quote:
Anderlecht werd de laatste jaren ook altijd zo kampioen, waarna menig Club-supporter stond te roepen dat ze op zo'n manier niet eens kampioen wilden worden, om nu te staan roepen dat enkel het resultaat telt. Maar goed, hypocrisie hoort nu eenmaal bij voetbal.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:34 schreef Saviola het volgende:
Niet echt, Anderlecht werkt bijlange niet aan dat procent af..
Hypocrisie? Lol..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anderlecht werd de laatste jaren ook altijd zo kampioen, waarna menig Club-supporter stond te roepen dat ze op zo'n manier niet eens kampioen wilden worden, om nu te staan roepen dat enkel het resultaat telt. Maar goed, hypocrisie hoort nu eenmaal bij voetbal.
thereau kan niksquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:45 schreef Necatrix het volgende:
Théréau heeft ondertussen al gescoord voor Charleroi...
Hij mag dan zogezegd niks kunnen, maar ik had hem er toch liever bijgehad. Voor een normaal Anderlecht is hij niet goed genoeg, maar dit zijn dan ook geen nromale omstandigheden. Nu is Frutos wéér maanden geblesseerd, voor Serhat is 't slechts een kwestie van tijd, en Vlcek, binnengehaald als "direct inzetbare spits", blijkt een enorme conditionele achterstand te hebben. Mbo tel ik niet eens mee. De hoop dat er nog een spits gekocht of tenminste geleend wordt voor 31 januari heb ik al opgegeven, tenzij 't gaat om een 42-jarige Chinees met O-benen.
Op zich is het wel opvallend dat Germinal wat puur voetballend gezien allicht hun beste wedstrijd in maanden tijd was gewoon met 3-0 verliest terwijl ze hun ongelofelijke kutmatchen wel gewoon wonnen ...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:11 schreef Heero87 het volgende:
En Harm Van Veldhoven steekt het weer allemaal op de scheidsrechters, terwijl die nauwelijks iets betwists heeft gedaan.
Het feit dat hij bij de rust na een uitstekende eerste helft zo laf is om Wamfor een rij naar achter te schuiven, waarna Germinal Beerschot (ook door de overschakeling van Mathijssen) als een kaartenhuisje in elkaar zakt, zal er wel weer niks mee te maken hebben..
Het eerste..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ligt dat nu trouwens aan mij of is die Geraerts dubbel zo arrogant geworden sinds hij bij Club zit ?
Heb je het nu over dat tv-interview? Of iets anders?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ligt dat nu trouwens aan mij of is die Geraerts dubbel zo arrogant geworden sinds hij bij Club zit ?
Niet alleen dit tv-interview, maar de laatste die ik van hem zag. 't kan natuurlijk ook aan zijn geschoren kopje liggen ofzo, maar vroeger vond ik die gast een stuk sympathieker overkomen ...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:48 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Heb je het nu over dat tv-interview? Of iets anders?
Kan die hele groen-zwarte marginale sekte nu echt NIKS anders dan naar ons kijken? Weest godverdomme blij dat je voor een keer eens niet standaard op de 15de plek beland, ga op je blote knieën zitten om ons te bedanken dat wij jullie stadion betalen zodat je nog niet failliet bent en hou voor de rest je bek zegquote:Op zondag 27 januari 2008 00:20 schreef Masanga het volgende:
Als Cerclesupporter vind ik het niet dramatisch dat GBA verliest natuurlijk om de evidente redenen, maar graag wil ik toch even op subtiele wijze kenbaar maken dat de wijze waarop klup dit jaar steeds maar weer wint op dergelijke wijze me niet 100% aanstaat, om op eufimistische wijze te zeggen dat ik ronduit het vliegend schijt krijg van al het geluk dat dat vreselijk team dit jaar heeft. Zelfs f***ing Brussels heeft al meer getoond dit seizoen op voetballend vlak.![]()
Als er een God is/bestaat heeft die nog 15 wedstrijden om dat te bewijzen en klup op zijn plaats te zetten, anders ga ik verder mijn atheïstische levensweg in!
[ironie]Ik kijk al uit naar de ongetwijfeld bijzonder intelligente uitleg van blueangel_ om uit te leggen hoe verdiend de zege weer niet was..[/ironie]
neemt niet weg natuurlijk dat mijn helden de eerste helft ook zwaar onverdiend voorgekomen zijn
Nee hoor, hij staat op 4 gele dit seizoen volgens de bondswebsite ...quote:Op zondag 27 januari 2008 18:26 schreef Necatrix het volgende:
Wasyl kreeg vorige week denk ik toch zijn derde gele kaart op rij, en zou dus geschorst moeten zijn? Maar hij speelt wel. Straks krijgen we nog een 5-0 nederlaag aan ons been
quote:Jaar zonder Europees voetbal dreigt !
Voor diegene die het nog niet gezien had: Anderlecht blijft op hetzelfde bedje ziek: lamentabel spel, trage acties, vele foute passes, en vooral ... niet kunnen scoren. De titel? Die is al lang vervlogen.
De achterstand op Brugge bedraagt nu immers al 13 punten. Ook Standard lijkt ongrijpbaar. Indien de Rouches vanavond winnen, bedraagt de kloof ook daar al 12 punten.
Seizoensrevelatie Cercle Brugge lijkt ook na de winterstop quasi onstopbaar. De achterstand op de derde plaats bedraagt 8 punten. En ook GBA, Gent en Genk doen nog mee voor één UEFA-Cup ticket. Anderlecht, dat al sinds 1964 onafgebroken deelneemt aan Europese campagnes, staat er dus niet bepaald goed voor.
Wie is dan de schuldige aan deze malaise? De trainer alvast niet, zo blijkt. De blessures van de spelers? Een ploeg als Anderlecht moet daarmee om kunnen gaan. De slechte scouting en het wankele sportief beleid kunnen we echter wel met de vinger wijzen. Hopelijk komt er dus nog een scorende spits bij en kunnen we ons concentreren op ... de beker!
Ik herinner me nog een derby van een paar jaar geleden toen er voor Club - Cercle een minuut stilte werd gehouden voor de match voor de overledenen van voorgaande jaar. Toen kwam er geroep uit een clubvak.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:45 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Ook nog een welgemeende Fuck you naar de Beerschot supporters, je bek nog niet kunnen houden tijdens een minuut stilte. Smerig krapuul
Ik ben nu al benieuwd op welke manier ze de bekerwinst cadeau gaan krijgen ...quote:
De selectie van De Sutter is logisch, en 100% verdiend. Dat die klet Vandereycken Pocognoli niet oproept, getuigt gewoon van slechte wil. Poco heeft 10 keer zoveel talent in zijn kleine teen dan Van Damme in zijn hele lichaam, en speelt bovendien sterk bij AZ. Er is gewoon geen enkel excuus om hem niet te selecteren. Het ziet er naar uit dat dat onder VDE niet gauw zal gebeuren...quote:Op maandag 28 januari 2008 14:33 schreef Masanga het volgende:
En de selectie van de nationale ploeg voor de wedstrijd in en tegen Standaard volgende woensdag is gekend:
Doelmannen: Stijnen (Club Brugge), Ma-Kalambay (Hibernian)
Verdedigers: Gillet (Anderlecht), Kompany (Hamburg), Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg), Simons (PSV), Swerts (Vitesse), Van Buyten (B.München), Van Damme (Anderlecht), Vermaelen (Ajax)
Middenvelders: Buffel (Rangers), Chatelle (Anderlecht), Fellaini (Standard), Geraerts (Club Brugge), Haroun (Genk), Vertonghen (Ajax)
Aanvallers: Dembele (AZ), De Sutter (Cercle Brugge), Mirallas (Rijsel), Pieroni (Lens), Sterchele (Club Brugge)
Hierbij zijn toch weer enkele verrassingen, met Buffel en Ma-Kalambay. De Sutter () zat er ergens wel aan te komen.
Ik denk dat je VDE vooral niet in alles moet proberen te begrijpen.
en toen was de trainer wegquote:Bergen ontslaat trainer Riga
José Riga kan zijn spullen pakken en vertrekken als trainer van Bergen. De Belgische club heeft het contract van de trainer verscheurd. Riga had nog een verbintenis voor anderhalf seizoen.
De oefenmeester begon goed bij de Belgische club. Zijn eerste seizoen promoveerde hij naar de Eerste Klasse. Dit seizoen wil het echter niet echt lukken. Bergen bezet momenteel de laatste stek in de competitie. Riga wist met zijn ploeg in negentien wedstrijden tien punten bij elkaar te sprokkelen.
Dat zijn dan even grote mongolenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:23 schreef jimnu het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een derby van een paar jaar geleden toen er voor Club - Cercle een minuut stilte werd gehouden voor de match voor de overledenen van voorgaande jaar. Toen kwam er geroep uit een clubvak.
gevalletje pot + ketel ?
Het probleem is dat Belgische jongeren meestal 1 a 2 jaar te lang nodig hebben om de stap te maken van de beloften naar het eerste elftal. Daarom kiezen clubs vaak voor de goedkopere oplossing, nl. buitenlandersquote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat denken jullie dat de reden is van de grote toename van buitenlanders in de Jupiler League de 10(?) jaar. Er moet toch ergens wel genoeg Belgisch talent rondlopen.
quote:
Vergeten te kijken.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:44 schreef Radegast het volgende:
Vanavond Tom de Sutter en Stijn de Smet bij De Laatste Show..
Er zaten bescheiden beschaamde jongens zoals er eigenlijk meer in het voetbal zouden moeten zijn ...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vergeten te kijken.![]()
Heeft iemand het gezien?
Jij denkt zeker dat Anderlecht de voorbije 2 jaar met sprankelend voetbal kampioen is geworden?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:11 schreef BramKVO het volgende:
Dat kan toch niet blijven duren bij Club? Wat een dramatisch voetbal is dat zeg ...
Allez zeg, niet arrogant zoals de grote boze jongens van Club?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er zaten bescheiden beschaamde jongens zoals er eigenlijk meer in het voetbal zouden moeten zijn ...
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:25 schreef Necatrix het volgende:
Lucas Biglia, Nicolas Pareja, Ivan Leko, Pieterjan Monteyne, Daniel Cruz, Hernán Losada en Loris Reina zouden volgende week met Standard meespelen in een oefenwedstrijd tegen de Rode Duivels.![]()
![]()
Only in Belgium.
toch niet met zo'n armzalig boerekoolvoetbal ook hoor ...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef Saviola het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat Anderlecht de voorbije 2 jaar met sprankelend voetbal kampioen is geworden?
[..]
Gefrustreerde sukkelquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:30 schreef BramKVO het volgende:
[..]
toch niet met zo'n armzalig boerekoolvoetbal ook hoor ...
Dat was me ook al opgevallen idd. Hij was erg sterk begonnen maar lijkt tegenwoordig meer op de bank te zitten dan iets anders? Slechter dan Cisse kan ie toch niet zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 20:37 schreef DarkShine het volgende:
@ blueangel_: Matondo begint zich steeds meer te ontpoppen als een miskoop...
Zeker weinig voetbal gezien de laatste jaren?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:30 schreef BramKVO het volgende:
[..]
toch niet met zo'n armzalig boerekoolvoetbal ook hoor ...
zeer volwassen reactie weer van blue angel ...quote:
wellicht meer dan jou. Heb zelfs waarschijnlijk al meer matchen van Club live gezien dan jou ...quote:Op woensdag 30 januari 2008 07:48 schreef Saviola het volgende:
[..]
Zeker weinig voetbal gezien de laatste jaren?
Ach, klupsupporters willen strijd zien, geen voetbalquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:26 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zeer volwassen reactie weer van blue angel ...
Nee, je hebt gelijk, club speelt fantastisch voetbal !
Sure..quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef BramKVO het volgende:
wellicht meer dan jou. Heb zelfs waarschijnlijk al meer matchen van Club live gezien dan jou ...
Maar het punt was dat Anderlecht de afgelopen twee jaar met identiek hetzelfde voetbal kampioen is geworden. Daar heeft Saviola wel gelijk in.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wellicht meer dan jou. Heb zelfs waarschijnlijk al meer matchen van Club live gezien dan jou ...
Ongelooflijk dat (sommige) clubfans gewoon niet toegeven dat ze erbarmelijk spelen.
Mijn vader is clubfan en heeft geen moeite om toe te geven dat het voetbal niet om aan te zien is. Als je dat dan durft zeggen in jan breydel krijg je nog boel met een marginale papzak ook die achter je zit![]()
quote:MAGED SAMY IS NU OOK BAAS VAN GEEL
De Egyptische verovering van clubs uit
de Kempen blijft duren. Na Lierse en
Turnhout heeft investeerder Maged Samy
nu ook Geel in handen, schrijft GvA.
Samy heeft dinsdagavond een akkoord be-
reikt met de bestuurslui van Geel. Ook
Lierse-voorzitter Leo Theyskens was bij
de onderhandelingen aanwezig. De bedoe-
ling is dat Samy de financiële proble-
men van Geel oplost en in ruil een sa-
menwerkingsverband met Lierse verwerft.
Hoe de samenwerking tussen Turnhout,
Lierse en Geel precies zal verlopen,
moet nog verder worden ingevuld. Geel
is momenteel laatste in de 2e klasse.
Anderlecht werd hiervoor in deze topicreeks dan ook terecht onderge-quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Heero87 het volgende:
Maar het punt was dat Anderlecht de afgelopen twee jaar met identiek hetzelfde voetbal kampioen is geworden. Daar heeft Saviola wel gelijk in.
Hé, ik zeg niet dat je er bewondering voor moet hebben hé.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anderlecht werd hiervoor in deze topicreeks dan ook terecht onderge-. Bij Brugge moet je blijkbaar bewondering hebben, want het is efficiënt en "ze werken zo hard en tonen zo veel inzet"
. Who gives a fuck, het lijkt nergens op.
De enigszins neutrale supporter ziet dat ze allebei iets brengen/brachten wat op Belgische velden nog als resultaatvoetbal kan worden omschreven, maar in de Europese schijnwerpers wordt onthuld als matig kutvoetbal, waarna alweer een Belgische afgang volgt. Zolang "grote" ploegen op dergelijke routineuze manier kampioen blijven worden, komt het Belgische voetbal nooit uit de put. Ze zouden verdomme allebei in de tweede kolom moeten staan.
Standard verkoopt dan ook elk jaar een halve ploeg, in België kunnen ze dat nog een beetje verstoppen, maar in Europa valt het op dat er niet altijd veel samenhang is. Het is volgens mij geen toeval dat Zulte-Waregem de enige Belgische ploeg is die de laatste jaren Europees wist te verrassen (of uberhaupt aan de verwachtingen wist te voldoen).quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:19 schreef Heero87 het volgende:
Maar dat België het slecht doet Europees, ligt daar niet aan. Je ziet een Standard ook kansloos uit Europa vliegen, en die worden wél geprezen om hun goed voetbal.
Zulte Waregem slabakte op dat moment net zo goed in de eigen competitie natuurlijk...quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Standard verkoopt dan ook elk jaar een halve ploeg, in België kunnen ze dat nog een beetje verstoppen, maar in Europa valt het op dat er niet altijd veel samenhang is. Het is volgens mij geen toeval dat Zulte-Waregem de enige Belgische ploeg is die de laatste jaren Europees wist te verrassen (of uberhaupt aan de verwachtingen wist te voldoen).
Het mooiste voorbeeld is de partij tegen Beerschot zaterdag. De eerste helft is Beerschot idd de betere ploeg en missen ze een pak kansen, de tweede helft dan weer speelt Club ze van de mat en maken we onze kansen WEL af. Wat lees je in de krant of zie je op TV? Het was alsof Beerschot ons 90 min van het kastje van de muur speelde, dat het ons fout was dat zij geen goal kunnen maken en dan worden we nog eens afgebeeld als een bende klootzakken omdat wij het lef hebben om die bal in het net te trappen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:19 schreef Saviola het volgende:
[..]
Sure..
Wat boeit het trouwens wat jouw almachtige papa zegt, Club werkt weer keihard en zet hele goeie resultaten neer, maar toch moeten gastjes zoals jij die niks beters te doen hebben toch weer komen lopen zeiken. Tsja, je doet wat je niet laten kan natuurlijk..
Anyway; vanavond is toch Sirkel-Standard op Canvas he? Wordt hopelijk een entertainende pot![]()
tot zover je voorspellingquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:56 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik voorspel vanavond trouwens allemaal erg gesloten wedstrijden voor de beker.
Dat vond ik dus absoluut niet. Als je al een geel karton achter je naam hebt staan , er even voor een overtreding maakte waarbij de scheids je een waarschuwing geeft voor je 2de geel , én dan zo'n handsbal maakt (volgens het reglement is dat gewoon altijd al geel , daar is zelfs geen discussie over) dan ben je oerdom en laat je je eigen ploeg in de steek.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
, rode kaart voor Onyewu was onterecht
quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Pieroni naar anderlecht, nooit van gehoord, maar stats zijn niet bijzonder
hij kreeg TWEE keer op dergelijke wijze een gele kaart. Dat vind ik er toch wel iets over hoor. Op dergelijke fases wordt er altijd getrokken en gesleurd, Onyewu kreeg twee keer een lichte duw en probeerde al dan niet een penalty uit te lokken. Het was zeker niet zo dat hij de bal twee keer met de handen wegsloeg ofzo. Twee dergelijke fases die rood opleveren, is te zwaar imo.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vond ik dus absoluut niet. Als je al een geel karton achter je naam hebt staan , er even voor een overtreding maakte waarbij de scheids je een waarschuwing geeft voor je 2de geel , én dan zo'n handsbal maakt (volgens het reglement is dat gewoon altijd al geel , daar is zelfs geen discussie over) dan ben je oerdom en laat je je eigen ploeg in de steek.
zeg, durf je wel ja, Pieroni met Inzaghi vergelijkenquote:Op donderdag 31 januari 2008 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Pieroni is een soort Inzaghi. Iemand met weinig voetballende kwaliteiten, maar die zelden twijfelt voor doel. Maar Anderlecht vind ik echt geen ploeg voor hem.
volgens studio één was het op aangeven vd lijnrechter dat ie em valideerde ?quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:19 schreef Heero87 het volgende:
Wat ik vreemd vind, is dat die Nzolo die eerste goal van Anderlecht goedkeurt, terwijl zijn lijnrechter geen teken gaf. Je zou toch denken dat die er een beter zicht op heeft dan de scheidsrechter zelf?.
Ah, in de krant stond dat de lijnrechter niets deed en de ref op eigen initiatief goedkeurde?quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
volgens studio één was het op aangeven vd lijnrechter dat ie em valideerde ?
Er is nog een terugwedstrijd en daarna spelen de winnaars van Anderlecht v Dender & Beerschot v Roeselare tegen elkaar en de winnaars van Kortrijk v Gent & Cerlce v Standard.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer is de loting ?
Ik dacht dat je het Belgisch voetbal zo goed volgde Jorien.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer is de loting ?
Laatste tijd wat minder,quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:46 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het Belgisch voetbal zo goed volgde Jorien.
Istvan Bakx, blijft toch een leuke speler. Mooi dat ie zo goed draait!quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tot zover je voorspelling
Kortrijk speelde daar weer een lekkere pot zeg. Heb die Betremieux en Backx nu een drietal keer zien spelen dit seizoen (samenvattingen niet meegerekend) en het zijn verdomd goede spelers.
Wij hebben ook nog met hem gesproken in april vorig jaar.quote:Sublieme Bakx rolt Buffalo's op
KORTRIJK, 31-01-2008 - KV Kortrijk blijft stunten in de beker. Na verdiende 5-1 winst in de heenmatch tegen een ontstellend zwak AA Gent wenken de halve finales. De Nederlandse linksbuiten Istvan Bakx beleefde een weergaloze avond met drie goals en een assist.
West-Vlaanderen heeft er na Cercle Brugge een nieuwe voetbalhype bij. KV Kortrijk is bezig aan een indrukwekkend stuntparcours in de Beker van België. De leider in tweede knikkerde vorig jaar al Brussels en STVV om tegen Club Brugge nipt de duimen te moeten leggen in de kwartfinale.
Nu is Kortrijk flink op weg om nog beter te doen. Moeskroen en Zulte Waregem sneuvelden al en gisteren rolde KVK ook AA Gent helemaal op. 5-1 werd het in het Guldensporenstadion na zwierig voetbal en vooral een demonstratie van Istvan Bakx: drie goals en een assist. De score was niet eens overdreven.
Met volgende maand nog een terugmatch is de buit nog niet definitief binnen voor Kortrijk, maar Gent zal veel beter voor de dag moeten komen wil het de halve finales nog halen. De pijnlijk krasselende Buffalo's toonden op geen enkel moment dat ze een afdeling hoger voetballen.
Integendeel, het was de thuisploeg die de match regisseerde. Met een lovenswaardige aanvallende opstelling van coach Vanhaezebrouck, pakken wilskracht en vooral twee bijzonder vinnige aanvallende flanken. Google-spits Bakx op links en de Fransman Bétrémieux op rechts speelden de Gentse verdediging helemaal zoek.
Hopeloos
Moia en Maric zagen tegen het duo alle kleuren van de regenboog en ook Grncarov en Smoje liepen achter de feiten aan. Met een 2-0 aan de rust mocht Gent nog blij zijn.
De 22-jarige Zeeuwse linkeraanvaller Istvan Bakx scoorde beide doelpunten. Eerst diep gestuurd door Timmermans en daarna door Bétrémieux nam hij Jorgacevic telkens genadeloos te grazen.
Die Jorgacevic voorkwam nog erger toen Bétrémieux en nog eens Bakx voor hem opdoken. Een halve omhaal van De Ly en een schot van Timmermans werden afgeblokt, Nfor kopte voorlangs.
En Gent? Dat zocht hopeloos krampachtig naar de combinaties op het middenveld. Azofeifa en Grondin stapelden de foute passes op. Voorin raakten de spitsen geen bal. Vroeg in de match was er wel een mogelijkheid voor Ruiz, maar daarna was het lang wachten tot Zewlakow over kopte en Foley opzij legde in plaats van zelf zijn kans te gaan.
Gent herpakte zich wat bij het begin van de tweede helft. Kortrijk nam wat gas terug, maar gaf alleen een schot voorlangs van Azofeifa weg. Achterin bleef Gent wel erg kwetsbaar.
Met een sublieme counter strafte Kortrijk dat af. Bakx, alweer hij, stuurde Nfor vanop rechts bijzonder knap de diepte in. De Kameroener rondde al even mooi af met een lob over Jorgacevic voor de 3-0. Ernest Webnje Nfor, door Kortrijk gehuurd van Gent, ging cynisch de verslagen Buffalo-fans groeten.
'Wij willen voetbal zien', scandeerden die. Dat kregen ze te zien, maar dan wel van Kortrijk. Na nieuw defensief geklungel bediende Bétrémieux Bakx. En jawel: die stak de bal eerst over de grabbelende Jorgacevic en dan in doel. 4-0, de derde van Bakx.
Als Kortrijk op deze manier voetbalt, dan verdient het dubbel en dik een plaats in eerste klasse. Gent ging met de moed der wanhoop nog op zoek naar de aansluitingstreffer - of was het de eerredder?
Ruiz knalde tegen de onderkant van de lat en vrije trap van Maric ging net naast. Ruiz, de enige Gentenaar op niveau, lukte de 4-1 met een laag schot.
Jorgacevic hield Calvo in extremis nog van de 5-1 maar die kwam er in blessuretijd toch na een strafschop van Bétrémieux waardoor het waterkansje van Gent om het nog recht te zetten ook verdween.
Vertel ?quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:57 schreef Radegast het volgende:
Preud'homme volgend jaar trainer van Anderlecht?
Voor je nog eens een domme opmerking maakt, Provoost was bij Club meer geblesseerd dan fit. En als je dan Timmy Simons in de ploeg hebt en niet verwacht dat die binnen de 10 jaar vertrekt ("Ik wil de nieuwe Van der Elst worden", enzo) zou ik maar zwijgen over "het zoveelste jeugdafdankertje"quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tot zover je voorspelling
Kortrijk speelde daar weer een lekkere pot zeg. Heb die Betremieux en Backx nu een drietal keer zien spelen dit seizoen (samenvattingen niet meegerekend) en het zijn verdomd goede spelers. Om maar te zwijgen over het zoveelste jeugdafdankertje van Club, zijnde Provoost.
Nooit ... die wordt publiekelijk gekruisigd in Luik als hij dat aandurftquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:57 schreef Radegast het volgende:
Preud'homme volgend jaar trainer van Anderlecht?
Fat Walt en Alin "ik presteer enkel als 'k is goesting heb" samen op 1 middenveld? Bergen krijgt zowaar nog een concurent voor degradatie erbijquote:Op donderdag 31 januari 2008 15:47 schreef Necatrix het volgende:
Alin Stoica tekent bij Moeskroen, waar hij herenigd wordt met Walter Baseggio en coach Enzo Scifo, die eind jaren 90 samen het middenveld van Anderlecht vormden.
De dag dat ik als Anderlechtfan jaloers ben op het middenveld van Moeskroen is gearriveerd.
Pas maar op, voor hetzelfde geld gaan ze nu gewoon een paar maanden héél goed presteren om een 'grote transfer' af te dwingen en dan terug in hun oude gewoontes vallen ...quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:03 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Fat Walt en Alin "ik presteer enkel als 'k is goesting heb" samen op 1 middenveld? Bergen krijgt zowaar nog een concurent voor degradatie erbij
Van Heerden maakte wel weer het enige doelpunt. Echt een goede voetballer. Ik ben benieuwd of Club hem na dit seizoen nog kan houden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:54 schreef Heero87 het volgende:
Mooi, Zuid-Afrika uit de Africa Cup..
Dat contract moet onmiddelijk verlengd worden, net als dat van Stijnenquote:Op donderdag 31 januari 2008 21:43 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Van Heerden maakte wel weer het enige doelpunt. Echt een goede voetballer. Ik ben benieuwd of Club hem na dit seizoen nog kan houden.
correctie, jij wil géén goede voetballers hébben, jij wil werkers en wroetersquote:Op donderdag 31 januari 2008 21:47 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Dat contract moet onmiddelijk verlengd worden, net als dat van Stijnen
Van Club is het trouwens verboden om te zeggen dat we goede voetballers hebben
Daarom zeg ik dan ook "een soort" , ik had evengoed goaltjesdief kunnen zeggen. Maar ik heb mijn twijfels bij Pieroni bij Anderlecht, dat is eigenlijk doodgewoon een zelfde type als Thereau ...quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zeg, durf je wel ja, Pieroni met Inzaghi vergelijken
Inzaghi is duizend keer rapper, en speelt op het randje van de buitenspel, om dan door de buitenspelval heen te glippen. De dag dat Pieroni dat kan, mag je dat nog eens zeggen
Onbegrijpelijk toch.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:29 schreef Radegast het volgende:
En nog maar eens extra spits erbij voor RSCA, Aleksandr Iakovenko wordt voor een halfjaar gehuurd van Genk met een optie tot koop.
Net zo hard als Anderlecht deze competitie, hehequote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:34 schreef jorienvdherik het volgende:
In de beker gingen ze er hard af hehe
Dat klopt niet, maar mentaliteit en passie op het veld is idd wel het belangrijkstequote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:04 schreef BramKVO het volgende:
[..]
correctie, jij wil géén goede voetballers hébben, jij wil werkers en wroeters
Een magere 1-0 overwinning voor Anderlecht via een penalty.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:31 schreef methodmich het volgende:
Zal Dender weer kunnen verrassen? Je weet maar nooit. Paar vrije trappen versieren, David Destorme achter de bal en het kan zomaar.
Jammer genoeg (gelukkig voor KV) poetsten ze de achterstand nu niet weg!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:34 schreef jorienvdherik het volgende:
In de beker gingen ze er hard af hehe
en afgelopen, 1-1quote:Op zondag 3 februari 2008 14:45 schreef Saviola het volgende:
1-1 alweer via een vrije trap..
Nog een dikke 5 minuten
Mooi affiche.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:56 schreef fanneke het volgende:
[..]
en afgelopen, 1-1
Vanavond de topper Cercle-Standard.
Saaie wedstrijd, die van afgelopen woensdag heeft blijkbaar te veil geëist van beide teams. 0-0 eindstand.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Lijkt me een spannende wedstrijd,
Jammer dat je Belgacom live hier niet kan krijgen
Te veel geëist vind ik dus niet. Standard zat gewoon na woensdag met een ei in zijn broek en kwam in tegenstelling tot woensdag (toen ze kwamen met het idee dat ze beter waren dan Cercle en hen voetballend zouden kloppen) dit keer naar Brugge met als enige bedoeling alles te doen om Cercle het voetbal te beletten en 'dan zien we wel hoe we er zelf uitkomen'. Hetzelfde als je eerder dit seizoen al Anderlecht op Cercle zag doen. En Cercle heeft daar nog geen antwoord echt op. Al kwam het natuurlijk zelf ook niet echt in de problemen vandaag , maar het probeerde wel maar bij elke aanval bleek het achteraan bij Standard potdicht te zitten. En dan krijg je zo'n topper als vandaag met een 0-0.quote:Op zondag 3 februari 2008 22:21 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Saaie wedstrijd, die van afgelopen woensdag heeft blijkbaar te veil geëist van beide teams. 0-0 eindstand.
De top vier blijft dus status quo.
Deels akkoord maar. De vermoeidheid druipt ervan af bij bepaalde spelers. Het zijn dan ook 'anciens' als Iachtchouk, Serebrennikov en Van Mol die de ploeg wat moesten dragen.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Te veel geëist vind ik dus niet. Standard zat gewoon na woensdag met een ei in zijn broek en kwam in tegenstelling tot woensdag (toen ze kwamen met het idee dat ze beter waren dan Cercle en hen voetballend zouden kloppen) dit keer naar Brugge met als enige bedoeling alles te doen om Cercle het voetbal te beletten en 'dan zien we wel hoe we er zelf uitkomen'. Hetzelfde als je eerder dit seizoen al Anderlecht op Cercle zag doen. En Cercle heeft daar nog geen antwoord echt op. Al kwam het natuurlijk zelf ook niet echt in de problemen vandaag , maar het probeerde wel maar bij elke aanval bleek het achteraan bij Standard potdicht te zitten. En dan krijg je zo'n topper als vandaag met een 0-0.
Maar dat Preud'Homme dan toch niet meer komt zeggen dat hij puur voor het aanvallende voetbal kiest ...
Ik ben ook es afgezakt naar boomgaardenland.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:45 schreef Saviola het volgende:
1-1 alweer via een vrije trap..
Nog een dikke 5 minuten
Ik zou STVV toch niet onderschatten... Anderlecht en AA Gent zijn daar gaan verliezen, ook Standard liet er punten.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:43 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Ik ben ook es afgezakt naar boomgaardenland.
Een groot verschil was er niet tussen de nummer 1 van de competitie en het stel degradatiekandidaten met Katarakt uit de Limburgse fruitstreek.
De kanaries sjielpten eigenlijik vrolijk over het veld, zonder onder de voet gelopen te worden.
Gelijkspel was zeker verdient!
Dan is het natuurlijk des te hilarisch als de Brugse fans "in 2e klas is ook plezant' roepen.
Nog even dit: die Sidibe was maar zwakjes. Een lange snungelige afrikaan. En die Sterkelee, wat een etterke.
Denk het niet. Het zal mij benieuwen hoe Cercle omgaat met deze nieuwe situatie zonder De Sutter, zou me niks verbazen als het ze flink wat punten gaat kosten de komende tijd..quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:28 schreef methodmich het volgende:
Belgische revelatie zwaar geblesseerd
Treurig verhaal voor Tom! Zouden ze iets kunnen winnen bij die zaak tegen de bond?
Zullen wij dan ook een keer gaan janken elke keer als we iemand geblesseerd terug krijgen van een interland?quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:28 schreef methodmich het volgende:
Belgische revelatie zwaar geblesseerd
Treurig verhaal voor Tom! Zouden ze iets kunnen winnen bij die zaak tegen de bond?
Dat is appels met peren verglijken, mijn inziens is de Sutter vele malen belangrijker voor Cercle dan Capon voor Club. Overigens komen jullie (Club-fans) een beetje zielig op mij over door altijd maar naar anderen te wijzen. Jullie zijn toch een topclub? Heb dan ook gewoon schijt aan die provinciaaltjes...quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:30 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Zullen wij dan ook een keer gaan janken elke keer als we iemand geblesseerd terug krijgen van een interland?
Blessures horen nu eenmaal bij het voetbal, wij hebben Capon ook weken moeten missen na een -21 wedstrijd terwijl we ook hadden gevraagd hem niet op te stellen
Van Heerden is ook belangrijk voor ons, net als Sonck ... ik wil alleen maar zeggen dat blessure's bij het voetbal horen. Serkul had tot voor vandaag nog niemand geblesseerd, wat ook voor een groot deel hun goeie resultaten bepaald heeft. Dan moet je niet gaan janken als je eens een blessure hebt, want dat hebben wij, die van brussel en Standard ook gehad.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:34 schreef JLSB het volgende:
[..]
Dat is appels met peren verglijken, mijn inziens is de Sutter vele malen belangrijker voor Cercle dan Capon voor Club. Overigens komen jullie (Club-fans) een beetje zielig op mij over door altijd maar naar anderen te wijzen. Jullie zijn toch een topclub? Heb dan ook gewoon schijt aan die provinciaaltjes...
De bond bepaald zelf dat er in België géén 2 wedstrijden van eenzelfde team op minder dan 50 uur na elkaar mogen worden gespeeld , net om blessures te vermijden , maar gaat dan wél zelf een oefeninterland organiseren en spelers van die ploegen ervoor gaan gebruiken ???quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:30 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Zullen wij dan ook een keer gaan janken elke keer als we iemand geblesseerd terug krijgen van een interland?
Blessures horen nu eenmaal bij het voetbal, wij hebben Capon ook weken moeten missen na een -21 wedstrijd terwijl we ook hadden gevraagd hem niet op te stellen
Tjah, dat het op de bond een bende mongolen zijn weten we al langer hé?quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De bond bepaald zelf dat er in België géén 2 wedstrijden van eenzelfde team op minder dan 50 uur na elkaar mogen worden gespeeld , net om blessures te vermijden , maar gaat dan wél zelf een oefeninterland organiseren en spelers van die ploegen ervoor gaan gebruiken ???
Amateurisme ten top bij de KBVB , zoals altijd. Ik hoorde het trouwens nog van een jeugdtrainer vandaag : "De Bond leert ons in elke trainerscursus zelf dat de tweede dag na een wedstrijd een rustdag zou moeten zijn ..."
Eerlijk gezegd, dan had Club van mijn part even hard mogen moord en brand roepen als Cercle nu hoor. Die beloftenmatch nu organiseren terwijl er vier ! ploegen waren die nogal wat spelers ervoor leveren die zondag speelden was gewoon onverantwoord. En nu zit Cercle met de gebakken peren ...quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:24 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Tjah, dat het op de bond een bende mongolen zijn weten we al langer hé?
Simaeys speelde ook mee, dus voor hetzelfde geld waren wij hem ook kwijt
Zo'n interlands worden anderzijds meestal maanden op voorhand vastgelegd, terwijl de exacte dag en uur van competitiewedstrijden meestal pas enkele weken op voorhand worden vastgelegd. Misschien hadden de clubs ook wel hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en de wedstrijden eerder op het weekend kunnen spelen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, dan had Club van mijn part even hard mogen moord en brand roepen als Cercle nu hoor. Die beloftenmatch nu organiseren terwijl er vier ! ploegen waren die nogal wat spelers ervoor leveren die zondag speelden was gewoon onverantwoord. En nu zit Cercle met de gebakken peren ...
De clubs hebben daarbij niks in de pap te brokken. Belgacom TV bepaald eenzijdig die kalender (samen met de kalendercommissie van de bond)quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:45 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zo'n interlands worden anderzijds meestal maanden op voorhand vastgelegd, terwijl de exacte dag en uur van competitiewedstrijden meestal pas enkele weken op voorhand worden vastgelegd. Misschien hadden de clubs ook wel hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en de wedstrijden eerder op het weekend kunnen spelen.
In ieder geval een zeer spijtige zaak dat het allemaal zo is moeten lopen. Cercle Brugge is een concurrent, maar zo'n blessure wens je gewoon niemand toe..
Dat is ab-soluut niet waar. De clubs schuiven alles maar al te graag af op Belgacom, maar Belgacom is maar één van de actoren die mee beslist over de kalender. Het is absoluut niet zo dat Belgacom alles op zijn eentje beslist, dat gebeurt in samenspraak met de clubs (en in bepaalde situaties met het stadsbestuur/politie).quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De clubs hebben daarbij niks in de pap te brokken. Belgacom TV bepaald eenzijdig die kalender (samen met de kalendercommissie van de bond)
Maar heel Europa doet dat? Ik bedoel: dinsdag en woensdag waren voor héél Europa interlanddagen? Wanneer zou je eigenlijk nog anders interlands kunnen organiseren?quote:Als je dan na een bekerweekend en zo'n competitieweekend een interland gaat inplannen ben je gewoon debiel.
Daar heb je wél gelijk in.quote:En dat waren ze al helemaal want ze waren ook nog eens van plan De Sutter in te zetten bij de a-ploeg match tegen Standard ...
Ik hou niet van hem als scheids en vind hem een behoorlijke thuisfluiter (wat soms in je voordeel werkt uiteraard). Nu, er zijn veel slechtere. Je zal niet verliezen door hem, maar het kan irritant zijn als elk twijfelgeval in het voordeel van de thuisploeg wordt gefloten. En ach, dat is ook maar mijn subjectieve mening.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:11 schreef Jasza het volgende:
Zondag smerige Guimmeny ofzo als scheids bij ons?
Heb hem wel is gezien en vond hem er maar gay uitzien, beetje goede scheids?
Die heeft Roda wel eerder gefloten. Vooral RKC uit was die man frustrerend bezig.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:11 schreef Jasza het volgende:
Zondag smerige Guimmeny ofzo als scheids bij ons?
Heb hem wel is gezien en vond hem er maar gay uitzien, beetje goede scheids?
Maar als het tijdens zo'n nutteloze oefeninterland gebeurd is het wel zuur natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:45 schreef DutchGooner het volgende:
Wat wordt er toch een drama van gemaakt zeg
Natuurlijk erg voor de speler zelf en voor Cercle maar een blessure zoals de Sutter heeft opgelopen zijn er zovelen, risico van het vak.
Tuurlijk, zelf ervaring genoeg mee natuurlijk maar er wordt gedaan alsof de wereld vergaat.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:49 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar als het tijdens zo'n nutteloze oefeninterland gebeurd is het wel zuur natuurlijk.
Hoe dikwijls zijn wij Elrio al niet kwijt gespeeld na zo'n fucking Zuid-Afrika wedstrijd? Daar staan de gazetten natuurlijk niet vol vanquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:49 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar als het tijdens zo'n nutteloze oefeninterland gebeurd is het wel zuur natuurlijk.
Overigens schaart ook dokter/Clubvoorzitter D'Hooghe zich achter het protest van Cercle hoor. Hij vindt het onverantwoord en onbegrijpelijk dat de bond géén rekening hield met de fysieke vermoeidheid van De Sutter en hem liet opdraven in die oefenmatch. (aldus de krant)quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:12 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Hoe dikwijls zijn wij Elrio al niet kwijt gespeeld na zo'n fucking Zuid-Afrika wedstrijd? Daar staan de gazetten natuurlijk niet vol van
Als Serkultje denkt dat ze een topclub zijn moeten ze de nadelen er maar bijnemen, nl blessures door interlands
quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:38 schreef Saviola het volgende:
Kristof Snelders: "Ik ben erg aange-
slagen. Woensdag heerste op training
een echte begrafenissfeer. Ik kon mijn
tranen nauwelijks bedwingen, zo erg
vond ik het voor De Sutter. Een drama
is het. Ik heb Tom een sms gestuurd:
"Kopje niet laten hangen en denk aan
Van Nistelrooy. Die is als een beest
teruggekomen na dezelfde blessure."
![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet kunnen dat spelers zo kort na een wedstrijd al internationaal moeten spelen (kijk maar naar Daerden, Capon, Van heerden enz bij ons)quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens schaart ook dokter/Clubvoorzitter D'Hooghe zich achter het protest van Cercle hoor. Hij vindt het onverantwoord en onbegrijpelijk dat de bond géén rekening hield met de fysieke vermoeidheid van De Sutter en hem liet opdraven in die oefenmatch. (aldus de krant)
Het gaat nu natuurlijk over de topscorer en revelatie van de competitie. Die dan ook nog eens een jonge Belg is en zijn knie knakt in een belofteninternational.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:54 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet kunnen dat spelers zo kort na een wedstrijd al internationaal moeten spelen (kijk maar naar Daerden, Capon, Van heerden enz bij ons)
Alleen vind ik het hele gezeik erover weer zo typisch. Vandaag staat de krant 2 pagina's vol met De Sutter z'n blessure. Toen wij Daerden aan exact hetzelfde verloren kon je met moeite een kadertje van 2 lijntjes vinden. Blessure's horen bij het voetbal, learn to live with it. Dat De Boeck en Zotte Pol niet slimmer waren wist ik al langer, maar de media spelen het spelletje toch weer gewillig mee
quote:'De Sutter had Simaeys kunnen zijn'
Ook Mathijssen ontstemd over belofteninterland
Jacky Mathijssen, de trainer van Club Brugge, heeft begrip voor de ergernis van buur Cercle over de zware knieblessure die Tom De Sutter in de belofteninterland tegen Duitsland opliep. 'Was Jeroen Simaeys hetzelfde overkomen, dan was het kot te klein geweest.'
Net als Cercle Brugge speelde ook Club op zondag een wedstrijd (tegen Sint-Truiden), twee dagen voor de vriendschappelijke belofteninterland tegen Duitsland, waarin Tom De Sutter zich blesseerde. En net als collega Glen De Boeck had Jacky Mathijssen er weinig begrip voor dat een van zijn spelers, Jeroen Simaeys, op dinsdag meer dan één helft moest spelen. Simaeys stond 73 minuten op het veld.
'Ik had iemand die in Oostenrijk de wedstrijd volgde en toen ik hoorde dat Jeroen Simaeys aan de tweede helft begon, kreeg ik bijna een beroerte. Met De Sart zelf heb ik niet overlegd, maar ik heb Jeroen gezegd dat hij maar één helft kon spelen. Ik had erop gerekend dat hij dat zelf zou aangeven, want ik dacht dat Jeroen daarvoor mondig genoeg was. Ik mag er niet aan denken dat hem hetzelfde was overkomen als Tom De Sutter. Ik heb tegen Jeroen gezegd: Jou had hetzelfde kunnen overkomen als De Sutter . Ik kan de reactie van Cercle absoluut begrijpen.'
'Twee dagen na een wedstrijd is een nieuwe zware inspanning uit den boze. Dat is het abc van de trainingsleer.'
Mathijssen zegt dat hij door bondscoach René Vandereycken is gecontacteerd over de A-interland van de Rode Duivels tegen Standard op woensdag. 'Ik heb de bondscoach toestemming gegeven om Ivan Leko één helft te laten meespelen met de Standard-selectie, maar dat was een sportief oordeel. Dat Leko niet werd vrijgegeven is een beslissing van hogerhand en daar spreek ik me niet over uit.' (vdm)
quote:Anderlecht-kapitein Bart Goor verrast met de keuze voor zijn eigen club. 'Ik geef Anderlecht nog 50 procent kans om kampioen te worden', aldus Goor, hoewel zijn team pas zesde staat. 'Het wordt nog moeilijk maar er komen nog veel topploegen bij ons op bezoek. Club Brugge, Cercle en Germinal Beerschot spelen nog op ons veld. Als we die matchen winnen zullen we nog dichtbij komen. Anderlecht zal er staan in de grote matchen. De tegenstanders zullen ook nog punten laten. Standard mist met Defour al zijn belangrijkste speler en Cercle is Tom De Sutter verloren. Club Brugge wordt sowieso nog onze grootste concurrent in de titelstrijd.' (jug, jvdl)
Dat geloof je nu toch écht zelf niet meer ?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:04 schreef jorienvdherik het volgende:
4' FC Brussels 0-1 (-) Anderlecht
kampioenen![]()
jawel man,quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat geloof je nu toch écht zelf niet meer ?![]()
Wedstrijd op TV gekeken, veel gezangen van beide fans gehoord..quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:10 schreef DarkShine het volgende:
Radio geluisterd, KVM fans veel tot continu te horen. Clubfans amper niet.
Volgende week is een interessante speeldag op dat vlak. Langs de ene kant kun je zowel Club , Standard als Cercle op één punt van elkaar krijgen , langs de andere kant kan Club 6 ptn voor staan op de 2de na volgende week ...quote:Op zondag 10 februari 2008 00:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Club die wint, dan is het gedaan lijkt me..
Die moet Standard echt winnen, anders ben ik bang dat de kampioen al bekend is.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:28 schreef fanneke het volgende:
Standard laat 2 dure punten liggen.
Volgende week Club-Standard.
Of ze spelen gelijk terwijl Cercle nogmaals wint.quote:Op zondag 10 februari 2008 09:48 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Die moet Standard echt winnen, anders ben ik bang dat de kampioen al bekend is.
Eendracht Aalst staat er 4 punten achter, maar speelt vandaag nog. Ze hebben nu 2 wedstrijden minder gespeeld dan RCM en 1 minder dan La Louvière.quote:Op zondag 10 februari 2008 09:51 schreef DarkShine het volgende:
Koploper Racing Mechelen uit 3A verloor gisteren thuis met 0-1 van de nummer 2, die een duel minder speelden, La Louviere en staan nu met evenveel punten aan kop.
Thnx dat je me vast had voorbereid, een werkelijk drama deze ventquote:Op donderdag 7 februari 2008 00:40 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik hou niet van hem als scheids en vind hem een behoorlijke thuisfluiter (wat soms in je voordeel werkt uiteraard). Nu, er zijn veel slechtere. Je zal niet verliezen door hem, maar het kan irritant zijn als elk twijfelgeval in het voordeel van de thuisploeg wordt gefloten. En ach, dat is ook maar mijn subjectieve mening.
Echt klote dat Racing Mechelen verloor gisteren Zou mooi zijn als die zouden promoveren en neem meteen Aalst en Club Luik maar mee. Club Luik moet dan alleen wel iets gaan doen aan dat pauperstadion van ze, want dat is 3x niets.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:01 schreef fanneke het volgende:
[..]
Eendracht Aalst staat er 4 punten achter, maar speelt vandaag nog. Ze hebben nu 2 wedstrijden minder gespeeld dan RCM en 1 minder dan La Louvière.
Zou mooi zijn als we die club met z'n grote aanhang weer in 2e klasse zien.
In 3B staat overigens FC Luik aan kop. Nog zo'n club met een groot verleden en een flinke aanhang.
Dat zijn mooiere clubs voor 2e klasse dan die dorpsverenigingen die er nu spelen.
triestquote:Op zondag 10 februari 2008 20:58 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij heeft een kind in ze kelder, kind in ze kelder
Gaat over een Belgische scheids in een Belgisch topic?quote:Op maandag 11 februari 2008 20:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Roda - Ajax spul hoort hier niet, dus verwijderd op verzoek.
quote:Goor en Akin moeten vertrekken
Anderlecht heeft volgend seizoen geen plaats meer voor Bart Goor en Serhat Akin. Beide spelers hebben een aflopend contract en mogen in juni vetrekken. Hun vertrek zet de deur open voor Roland Lamah.
Met aanvoerder Bart Goor was afgesproken om halfweg deze maand zijn toekomst te bespreken. De speler zelf hoorde officieel nog niets, maar in de wandelgangen is te horen dat de beslissing al genomen zou zijn. "Er is mij nog niets officieels gezegd, maar als mijn tijd bij Anderlecht erop zit, dan zal ik dat aanvaarden", zo zegt Goor in Het Nieuwsblad. "Binnenkort spreek ik met Herman Van Holsbeeck en dan zien we wel. Ik zal geen problemen maken. Als het niet bij Anderlecht is, zullen we volgend seizoen wel zien waar ik mijn carrière kan verderzetten."
Ook Serhat Akin behoord niet langer tot de toekomstplannen van Anderlecht. Dat de Turk toch een contractverlenging voor één jaar kreeg aangeboden, lijkt vooral om hem te sussen, de meeste spelers kregen immers een contract voor langere duur. "Het contractvoorstel dat ik van Anderlecht kreeg is belachelijk. Zeker financieel", aldus Serhat. "Eigenlijk had ik niet anders verwacht. Onder deze voorwaarden teken ik zeker niet bij, maar dat is niet erg. Het goede nieuws is dat ik in juni einde contract ben en dus gratis ben voor andere clubs."
Verder zal ook Mbo Mpenza de club na het seizoen verlaten. Ook zijn aflopende verbintenis wordt niet vernieuwd. Mark De Man wil dan weer zelf graag nieuwe oorden opzoeken nu hij zijn basisplaats heeft verloren.
Nee, dus dat zal Mbo en Akin worden ofzo.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:37 schreef Radegast het volgende:
Mogen Vlcek en Pieroni spelen in de Uefa Cup?
Neequote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:37 schreef Radegast het volgende:
Mogen Vlcek en Pieroni spelen in de Uefa Cup?
quote:Goor krijgt toch contractverlenging
Anderlecht gaat Bart Goor toch een contractverlenging aanbieden. De 34-jarige linkermiddenvelder kan voor één jaar bijtekenen. Eerstdaags worden de eerste gesprekken aangeknoopt over het financiële verhalen.
Bart Goor is aan zijn zevende seizoen bij Anderlecht bezig. Hij maakte in 1996 zijn debuut in eerste klasse bij Racing Genk. Een jaar later mocht hij het shirt van Anderlecht aantrekken. Goor stapte in 2001 naar Hertha BSC over en in 2004 naar Feyenoord. Een jaar later keerde hij terug naar Anderlecht.
Anderlecht biedt Mark De Man een contractverlenging aan. De 24-jarige verdediger houdt de boot af. De Man ligt nog tot medio 2009 vast en komt de laatste maanden nog weinig aan spelen toe.
Het verhaal van Serhat Akin bij RSCA kan eventueel nog een verlengstuk krijgen. Anderlecht wil met zijn zaakwaarnemer praten over een contractverlenging. De Turkse aanvaller zal wel wat water bij de wijn moeten doen.
quote:Defour is bijna terug
Standard met of zonder Steven Defour, dat is een heel verschil. Met de Gouden Schoen 2007 in de tribune sprokkelden de Rouches zes op twaalf in de competitie en verloren ze met 4-1 in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge. Goed nieuws voor Standard, de 19-jarige middenvelder is bijna terug inzetbaar.
Steven Defour herstelt sneller van zijn spierscheur, die volledig genezen is. Ook het littekenweefsel in zijn hamstring is geheeld. De topper van de 22ste speeldag in en tegen Club Brugge komt nog te vroeg. De medische staf en de speler willen geen risico's nemen.
Na zijn eerste spierscheur in december keerde Defour mogelijk te snel terug. Tegen AA Gent, op 23 februari, zou Defour wel terug inzetbaar zijn. In het slechtste geval loopt hij er pas op 27 februari bij in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge.
quote:Standard en de zaak-Stijnen
Op maandag 14 januari kreeg Stijn Stijnen een rode kaart in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge. De Club-doelman hield de doorgebroken Gombani buiten het strafschopgebied tegen met de hand. Een maand later is er nog altijd geen uitspraak. Bij Standard vinden ze dit vreemd.
Kwatongen beweren dat Club Brugge druk uitoefende op bondsprocureur René Verstringhe om de zaak-Stijnen pas na 17 februari te behandelen. Club Brugge speelt die dag thuis tegen titelconcurrent Standard.
Pierre François, algemeen directeur van de Rouches, nam contact op met de bondsprocureur en kan zich niet vinden in de uitleg van Verstringhe. Bij de KBVB zijn ze zich van geen kwaad bewust. "Dit is de normale procedure. Als we niet meteen een minnelijke schikking voorstellen, kan het even duren."
Als Stijnen die rode kaart pakt in de beker, waarom moet hij dan eigenlijk geschorst worden voor de competitie?quote:
hierquote:Op dinsdag 12 februari 2008 02:17 schreef Jasza het volgende:
Wat vinden jullie tot nu toe van Vlcek eigenlijk?
Weetniet of hier echt Anderlecht fans zitten btw?
Vond hem bij Slavia wel een aardig spitsje namelijk
Pieroni is weer zo'n twijfelgevalletje denk ik.
Ja, da's wel vreemd eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:38 schreef Saviola het volgende:
[..]
Als Stijnen die rode kaart pakt in de beker, waarom moet hij dan eigenlijk geschorst worden voor de competitie?
lamah moet terugquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:43 schreef DarkShine het volgende:
Goor blijft in Brussel? Kans dat Lamah blijft dus!
quote:Cercle's Iachtchouk moet met oordopje spelen
Cercle Brugge dreigde na Tom De Sutter in korte tijd ook zijn tweede goalgetter kwijt te raken met een blessure. Oleg Iachtchouk kan ondanks een gescheurd trommelvlies waarschijnlijk echter gewoon spelen.
De dertigjarige Oekraïner raakte afgelopen weekeinde geblesseerd in het duel met FCV Dender EH. Naast een gescheurd trommelvlies kampt Iachtchouk ook met een lichte hersenschudding.
'Hij kan altijd een oordopje dragen om zijn trommelvlies te beschermen', vertelde clubarts Geert Leys aan Het Nieuwsblad. 'Woensdag hebben we zekerheid over zijn speelkansen.' Cercle neemt het vrijdag op tegen AA Gent. Iachtchouk is met tien treffers een belangrijke kracht bij de boven verwachting presterende Bruggenaren.
Iachtchouk moet het de rest van het seizoen in elk geval stellen zonder aanvalspartner De Sutter. De Belgische jeugdinternational is lang uitgeschakeld met gescheurde kruisbanden.
Een sportieve stap terug dus.quote:
Dat is ook overdreven hé... De Nederlandse competitie staat misschien hoger aangeschreven, maar anderzijds doet hij met Anderlecht wel mee voor de titel en speelt hij normaal elk seizoen Europees voetbal.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:23 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Een sportieve stap terug dus.
Die man is blijkbaar vergeten dat Standard in die beruchte 4-4 gelijk kon komen dankzij drie belachelijk onterechte doelpunten?quote:"Gumienny kan perfecte match fluiten"
Preud'homme is de wedstrijd van vorig seizoen, die op 4-4 eindigde, nog niet vergeten.
"Een aanslag op Defour en Sarr en een goal van Geraerts onterecht afgekeurd", mijmert hij.
"Gelukkig bleek niks bestand tegen de fantastische mentaliteit van Standard."
"Maar als ik zie hoe wij in de bekermatch tegen Cercle behandeld zijn, vraag ik me af hoe de refs ons zullen behandelen tegen Club."
"Dat heeft een nog groter aura dan zijn stadsgenoot."
Toch geeft Preud'homme scheidsrechter Gumienny het voordeel van de twijfel.
"Hoewel ik het in het verleden niet altijd eens was met zijn beslissingen, ben ik er van overtuigd dat hij een perfecte match kan fluiten."
Bron: www.sporza.be.
Ben je nou nog niet uitgejankt over zondag?quote:
Zo perfect bij ajax passen blijkt na afgelopen zondag.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:39 schreef Saviola het volgende:
Ah, Preudhomme heeft z'n excuus alweer klaar dus.
Ik snap dat eigenlijk niet goed, het is toch doodnormaal dat een gemeenteraad een standpunt inneemt als er een mega-project gepland is op hun grondgebied ? Vooral als ze ook een rol moet spelen in de verschillende vergunningen die daarvoor moeten afgeleverd worden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:42 schreef blueangel_ het volgende:
We zitten in een cruciale fase in het stadiondossier. Op Vlaams niveau is beslist dat er lokaal (Brugge, Zedelgem en Oostkamp) een standpunt ingenomen moet worden. Club Brugge is een Vlaams fenomeen en het is niet fair om de toekomst van onze Club zomaar te grabbel te gooien.
Daarom moeten we onze stem laten horen!
We roepen daarom iedereen op om mee met ons aanwezig te zijn op de volgende bijeenkomsten:
- maandag 18 februari om 18:45 uur aan de Zilverstraat 43 in Brugge, waar de SPa haar zeg doet (en zal aangeven of ze 1200 abeidsplaatsen al dan niet links laat liggen en kiest voor een rechts bestuur)
- donderdag om 19 uur aan het gemeentehuis van Zedelgem
- dinsdag 26 februari om 18:30 aan de Burg, waar de Brugse gemeenteraad een beslissing neemt
Onderschat deze acties NIET. Er worden nu beslissende stappen gezet in het dossier van het nieuwe stadion. Het is NU dat we onze mening moeten uiten. Kom met je vrienden, mede-Clubfans, supporters die een toekomst willen voor het Belgische voetbal naar de volgende meetings en zorg dat met onze mening rekening wordt gehouden!
KOM MASSAAL met vlaggen en spandoeken!!
Bestuursleden ... begrijp dat deze beslissing een veel grotere impact heeft dan de respectieve regio, en dat we als Club-supporters een negatief advies nog jaren aan de lijve gaan voelen en gaan meenemen naar het stemhokje - in heel Vlaanderen!
Dat de gemeenteraad een standpunt inneemt is niet meer dan normaal idd, dat toekomst van Club Brugge ervan afhangt niet. Vergeet niet dat de gemeenteraad al maanden gemanipuleerd wordt door Pol van den Driessche om tegen dit project te stemmen hé, en dat Moenaart een Serkul trut is. Nu is het aan ons, aan de hele Clubfamilie. Bestuur, spelers, medewerkers en supporters ... allemaal zullen we er zijn op de Burg. Met duizenden zullen we laten horen dat de toekomst van Club afhangt van het nieuwe stadion, en dat wij ons niet laten kapot maken door een aantal serkul aanhangers in de gemeenteraad en de kleinburgerlijke middenstandquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik snap dat eigenlijk niet goed, het is toch doodnormaal dat een gemeenteraad een standpunt inneemt als er een mega-project gepland is op hun grondgebied ? Vooral als ze ook een rol moet spelen in de verschillende vergunningen die daarvoor moeten afgeleverd worden.
En het is niet eens het stadion op zich dat een probleem vormt hoor. Het is vooral het winkelcentrum en de plaats waar het project gepland is waar veel tegenstanders voor te vinden zijn ... Dat is trouwens ook de enige reden waarom die projectontwikkelaar een stadion voor Club wil bouwen. Hij probeert al meer dan een decennium om op die gronden een groot winkelcentrum te plaatsen maar raakt maar niet aan de juiste vergunningen. Nu probeert hij door er een stadion bij te slepen die wél binnen te halen ...
Overigens, van vergunningen gesproken ? Heeft de Blue Army eigenlijk een betogingsaanvraag ingediend voor die protestactie bij de burg ?![]()
Jij vergeet dat Belgie het meest incompetente en kleinburgerlijke land ter wereld is hé, hier krijg je werkelijk niks gedaan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:44 schreef jorienvdherik het volgende:
pff, is dat stadion nou nog niet afgerond met gezeik?
1) bron? of geloof je gewoon in complotten? Zowat elke Cerclesupporter wil jullie weg. Liever vandaag dan morgen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:06 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
1)Vergeet niet dat de gemeenteraad al maanden gemanipuleerd wordt door Pol van den Driessche om tegen dit project te stemmen hé,
2)en dat Moenaart een Serkul trut is. Nu
hoorde wel veel over fraude ofzo bij bouwen in belgiequote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:07 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Jij vergeet dat Belgie het meest incompetente en kleinburgerlijke land ter wereld is hé, hier krijg je werkelijk niks gedaan.
Ik walg van het idee dat onze club geremd wordt door een bende kleinzielige mongolen in de politieke wereld
1) Wel grappig, ze parasiteren al jaren op ons kap, maar willen ons wel weg uit het stadion dat we zelf betalenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:19 schreef Masanga het volgende:
[..]
1) bron? of geloof je gewoon in complotten? Zowat elke Cerclesupporter wil jullie weg. Liever vandaag dan morgen.De enige houding is dat we buitenstaanders zijn in het dossier en dat willen we zo houden. Houden jullie ons er ajb ook buiten?
2) alleen al dit doet me geloven dat je de in jouw hoofd ontstane complotten maar wat graag gelooft. Moenaert voor Cercle
Club geremd ? Alsof alles in de wereld om Club Brugge draait. Een gemeentebestuur moet over zoiets een beslissing nemen voor alle inwoners van hun gemeente. En dat plan van Club heeft nogal wat 'nadelen' die men onderzoekt, om er maar een paar te noemen :quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:07 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Jij vergeet dat Belgie het meest incompetente en kleinburgerlijke land ter wereld is hé, hier krijg je werkelijk niks gedaan.
Ik walg van het idee dat onze club geremd wordt door een bende kleinzielige mongolen in de politieke wereld
Brugge zit toeristisch nu feitelijk al boven zijn toppen. De historische binnenstad kan eigenlijk echt niet meer aan dan wat er nu al van toeristen rondloopt. Op dat vlak moet Brugge eigenlijk geen campagnes meer voeren.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:52 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk dat zo'n Brugs stadsbestuur maar beter eens nadenkt wat een geweldige reclame het niet is voor de stad Brugge dat een team uit die stad Champions League speelt. Dat kan je niet evenaren met 10 dure reclamecampagnes in het buitenland. De return daarvan is enorm.
Dus zou ik toch maar twee keer nadenken voor ik zo'n project afschiet, wat in feite gelijk staat aan het eeuwige status quo (of gewoon achteruitgang, want in Antwerpen, Luik, Genk, Brussel werkt men wél actief mee aan de bouw van een nieuw stadion).
Brugge speelde de afgelopen tien jaar dan ook regelmatig Champions League hé.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brugge zit toeristisch nu feitelijk al boven zijn toppen. De historische binnenstad kan eigenlijk echt niet meer aan dan wat er nu al van toeristen rondloopt. Op dat vlak moet Brugge eigenlijk geen campagnes meer voeren.
Het dossier “Nieuw stadion Club Brugge” zit in een stroomversnelling. Op vraag van de Vlaamse regering moeten de gemeenten Zedelgem en Oostkamp en de stad Brugge zich uitspreken over de komst van een nieuw stadion. Op 21 februari 2008 doen de gemeenten Zedelgem en Oostkamp dit en op 26 februari 2008 zal de gemeenteraad van Brugge een standpunt bepalen. Het project betreft een nieuw voetbalstadion met 40.000 zitjes, een winkelcentrum van 45.000 m² en ruim voldoende parking. Het uitgangspunt van het project bestaat erin om een hefboom te creëren voor de club en het Belgisch voetbal, zonder daarbij een beroep te doen op financiële middelen van de overheid of Club Brugge én een meerwaarde te creëren voor alle belanghebbenden. Op vraag van Burgemeester Moenaert hebben Club en Uplace deze week een finaal voorstel uitgewerkt om de laatste hindernissen voor dit project uit de weg te ruimen.quote:
Maar waarom stelt de stad dan geen serieus alternatief voor (en dus niet de uitbreiding van Jan Breydel)? Ze blokkeren wel heel de zaak, maar actief meezoeken naar een oplossing lukt blijkbaar niet. In Antwerpen, Luik, Brussel gaat dat wél.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brugge zit toeristisch nu feitelijk al boven zijn toppen. De historische binnenstad kan eigenlijk echt niet meer aan dan wat er nu al van toeristen rondloopt. Op dat vlak moet Brugge eigenlijk geen campagnes meer voeren.
De Twente speler die hem moest dekken werd, vooral in de eerste 20 minuten, helemaal dolgedraaid. Zag Lamah aan alle kanten en op alle manieren voorbij komen!quote:Op zondag 17 februari 2008 00:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Lamah weer gescoord voor roda, gaat er echt volgend jaar 15+ maken denk ik.
Zijn acties zijn misschien nog wel beter, dan zijn afrondingquote:Op zondag 17 februari 2008 00:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De Twente speler die hem moest dekken werd, vooral in de eerste 20 minuten, helemaal dolgedraaid. Zag Lamah aan alle kanten en op alle manieren voorbij komen!
Ik heb al 2x bijna gepost,maar dan toch beslist het niet te doen. Nu doe ik het in een afgezwakte versie toch:quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:25 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
1) Wel grappig, ze parasiteren al jaren op ons kap, maar willen ons wel weg uit het stadion dat we zelf betalen... PvdD werkt ons idd al maanden tegen, die zot beseft ook wel dat Serkul zonder ons nooit Jan Breydel kan betalen en dus simpelweg op straat staat als wij in Loppem zitten
2) voor de Club is hij iig ook niet, die vent werkt ons al jaren tegen
Boeit mich neit!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:42 schreef blueangel_ het volgende:
We zitten in een cruciale fase in het stadiondossier. Op Vlaams niveau is beslist dat er lokaal (Brugge, Zedelgem en Oostkamp) een standpunt ingenomen moet worden. Club Brugge is een Vlaams fenomeen en het is niet fair om de toekomst van onze Club zomaar te grabbel te gooien.
Daarom moeten we onze stem laten horen!
We roepen daarom iedereen op om mee met ons aanwezig te zijn op de volgende bijeenkomsten:
- maandag 18 februari om 18:45 uur aan de Zilverstraat 43 in Brugge, waar de SPa haar zeg doet (en zal aangeven of ze 1200 abeidsplaatsen al dan niet links laat liggen en kiest voor een rechts bestuur)
- donderdag om 19 uur aan het gemeentehuis van Zedelgem
- dinsdag 26 februari om 18:30 aan de Burg, waar de Brugse gemeenteraad een beslissing neemt
Onderschat deze acties NIET. Er worden nu beslissende stappen gezet in het dossier van het nieuwe stadion. Het is NU dat we onze mening moeten uiten. Kom met je vrienden, mede-Clubfans, supporters die een toekomst willen voor het Belgische voetbal naar de volgende meetings en zorg dat met onze mening rekening wordt gehouden!
KOM MASSAAL met vlaggen en spandoeken!!
Bestuursleden ... begrijp dat deze beslissing een veel grotere impact heeft dan de respectieve regio, en dat we als Club-supporters een negatief advies nog jaren aan de lijve gaan voelen en gaan meenemen naar het stemhokje - in heel Vlaanderen!
Ben jij als ajax fan voor club bruggequote:Op zondag 17 februari 2008 11:34 schreef ASroma het volgende:
eerst maar eens winnen van standard vanmiddag
nee hoor, alleen club heeft het een beetje hoog in de bol met het nieuwe stadion etc. Standard is een directe concurrent voor club, daarom moeten ze eerst aan winnen denken. Bedoel het is de topwedstrijd van belgie dit seizoen en men praat er in dit topic niet eens overquote:Op zondag 17 februari 2008 11:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ben jij als ajax fan voor club brugge
Toch jammer, dat er weinig gepraat wordt in dit topicquote:Op zondag 17 februari 2008 11:40 schreef ASroma het volgende:
[..]
nee hoor, alleen club heeft het een beetje hoog in de bol met het nieuwe stadion etc. Standard is een directe concurrent voor club, daarom moeten ze eerst aan winnen denken. Bedoel het is de topwedstrijd van belgie dit seizoen en men praat er in dit topic niet eens over
quote:Op zondag 17 februari 2008 12:24 schreef Masanga het volgende:
Als Standard verliest moet dat een geweldige klap zijn voor hen. Daarom hoop ik dat ze winnen. Het zou de spankracht in de competitie erg goed doen. Te meer daar de klupsupporters die ik ken Standard als zeer zwak voorstellen: spitsen uit vorm, geen middenveld.. Ze lijken meer angst te hebben van een verplaatsing naar pakweg STVV dan een thuismatch tegen Standard. Die arrogantie mag wel eens afgestraft worden,. En als Geeraerts dan nog es zegt dat Standard al erg veel geluk had dit seizoen, dan vraag je je af welke paddo's ze eten bij blauwzwart en of ze al ooit eens in de spiegel gekeken hebben.
Komaan Rouches!
Deze week stond er nog een vergelijking in de krant, daar hadden ze opgeteld hoeveel punten Standard en Club Brugge effectief haalden en wat ze eigenlijk verdienden. In die fictieve stand stond Standard 12 punten voor op Club en dan kreeg Club zelfs een paar keer het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 17 februari 2008 12:24 schreef Masanga het volgende:
En als Geeraerts dan nog es zegt dat Standard al erg veel geluk had dit seizoen, dan vraag je je af welke paddo's ze eten bij blauwzwart en of ze al ooit eens in de spiegel gekeken hebben.
Ze dekken nog niet eens heel vlaanderen op dit moment. Ik kan zelf niet eens Belgacom TV hebben als ik dat zou willen ...quote:Op zondag 17 februari 2008 12:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo match moet nou gewoon eens live zijn op een stream ofzo.
wil echt live belgacom tv hebben man, maar ze dekken NL niet
Belgacom TV » Wat kost het?quote:Op zondag 17 februari 2008 13:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Triest :s
Hoe duur is in belgie live voetbal per maand
Dus je hebt het tegenwoordig al hoog in je bol als je een nieuw stadion wil omdat het huidige gewoon te klein en te oud en in 2012 niet eens meer in aanmerking komt voor Europees voetbal?quote:
nee hoor, alleen club heeft het een beetje hoog in de bol met het nieuwe stadion etc. Standard is een directe concurrent voor club, daarom moeten ze eerst aan winnen denken. Bedoel het is de topwedstrijd van belgie dit seizoen en men praat er in dit topic niet eens over
Dat laatste is trouwens verre van een zekerheid. Vooral sinds Platini Uefa voorzitter is, die is daar vierkant tegen.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dus je hebt het tegenwoordig al hoog in je bol als je een nieuw stadion wil omdat het huidige gewoon te klein en te oud en in 2012 niet eens meer in aanmerking komt voor Europees voetbal?.
Bij mijn weten staat dat zelfs al vast.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat laatste is trouwens verre van een zekerheid. Vooral sinds Platini Uefa voorzitter is, die is daar vierkant tegen.
Dat staat absoluut nog niet vast. Er zijn zelfs landen in Europa die momenteel géén enkel stadion hebben die aan die eisen voldoet.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:07 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bij mijn weten staat dat zelfs al vast.
En Platini is inderdaad iemand die de kleinere voetballanden genegen is, maar niet vergeten dat op België na alle kleinere landen die moderne voetbalstadions wel al hebben hé. Hij gaat het niet voor ons tegenhouden hoor.
Precies maakt men er in die landen momenteel wél werk van. En trouwens de clubs die in aanmerking komen voor de Champions League (dat zijn ten slotte de clubs waar men gaat naar kijken), zijn doorgaans wel in orde of komen op zijn minst in de buurt.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat staat absoluut nog niet vast. Er zijn zelfs landen in Europa die momenteel géén enkel stadion hebben die aan die eisen voldoet. [/code]
Ja, wij..
En wie nog? De grote landen hebben ze, de subtoppers hebben ze, en al hetgeen daaronder hebben ze (Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Portugal, Zweden, Noorwegen, Griekenland, Rusland, Oekraïne, Polen, Turkije). Dat zijn allemaal landen min of meer van ons kaliber waar ze de afgelopen jaren moderne stadions hebben gebouwd. Alleen wij blijven achter.
[quote]En alle kleinere landen ? In Frankrijk voldoen de meeste stadions zelfs nog niet aan die eisen , in Nederland heeft PSV zelfs zo geen stadion, ...
0-1quote:Op zondag 17 februari 2008 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens belangrijker : het staat 0-0 bij de rust in een verschrikkelijk slechte partij blijkbaar ...
Maar goed, volgens mij heeft er werkelijk niemand iets op tegen dat Club een nieuw stadion wil bouwen hoor. Zelfs de hardste Cerclisten niet. Het probleem is gewoon dat Brugge geen grootstad is zoals Antwerpen of Brussel of Luik. Maar een heel aparte provinciestad. Die toeristisch aantrekkelijk is , maar waarvan het historische grondgebied volledig door de Unesco beschermd is en men de rand heeft volgebouwd. Het probleem van de plannen van Club Brugge situeren zich volledig in het feit van de bouw van een winkelcentrum en de plaats van de plannen. Niet op het feit dat er een stadion komt.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:21 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Precies maakt men er in die landen momenteel wél werk van. En trouwens de clubs die in aanmerking komen voor de Champions League (dat zijn ten slotte de clubs waar men gaat naar kijken), zijn doorgaans wel in orde of komen op zijn minst in de buurt.
quote:Op zondag 17 februari 2008 12:24 schreef Masanga het volgende:
Als Standard verliest moet dat een geweldige klap zijn voor hen. Daarom hoop ik dat ze winnen. Het zou de spankracht in de competitie erg goed doen. Te meer daar de klupsupporters die ik ken Standard als zeer zwak voorstellen: spitsen uit vorm, geen middenveld.. Ze lijken meer angst te hebben van een verplaatsing naar pakweg STVV dan een thuismatch tegen Standard. Die arrogantie mag wel eens afgestraft worden,. En als Geeraerts dan nog es zegt dat Standard al erg veel geluk had dit seizoen, dan vraag je je af welke paddo's ze eten bij blauwzwart en of ze al ooit eens in de spiegel gekeken hebben.
Komaan Rouches!
quote:schreef Masanga het volgende:[/b]
[..]
0-1Jovanovic, en zelfs Espinoza lijkt te groeien in de match..
Ik vraag mij af hoe dat zal aankomen bij Club. Slecht spelen deden ze al het hele seizoen , maar ze waanden zich toch nog altijd een beetje 'onoverwinnelijk'. Nu komt Standard naast hen in het klassement. Zal interessant worden hoe ze zich daar over zetten.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
0-2 ondertussen.
Inderdaad, iedereen wist zo zeker dat Club kampioen werd, Standard- dat immers nog het hele seizoen niet verloren heeft- werd door de meeste 'kenners' al half afgeschreven. Eens kijken wat ze vanavond op Studio1 te zeggen hebben.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:38 schreef DutchGooner het volgende:
Zo, de Brugse grote bekken worden weer even de mond gesnoerd.
Vanzelfsprekend is het natuurlijk zwaar onverdiend
Mis het wel, mijn abo en ben verder pas 2 maal geweest dit seizoen, binnenkort toch maar weer eens een wedstrijd meepikken.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:44 schreef Afunados het volgende:
Worden iig mooie en spannende maanden op Sclessin
Tja,, ik heb dit seizoen veel mazzel gehad, voor hetzelfde geld was het weer zo'n matig seizoen. Rest van het seizoen zal ongetwijfels snel uitverkocht zijn..quote:Op zondag 17 februari 2008 14:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Mis het wel, mijn abo en ben verder pas 2 maal geweest dit seizoen, binnenkort toch maar weer eens een wedstrijd meepikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |