Gaat over een Belgische scheids in een Belgisch topic?quote:Op maandag 11 februari 2008 20:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Roda - Ajax spul hoort hier niet, dus verwijderd op verzoek.
quote:Goor en Akin moeten vertrekken
Anderlecht heeft volgend seizoen geen plaats meer voor Bart Goor en Serhat Akin. Beide spelers hebben een aflopend contract en mogen in juni vetrekken. Hun vertrek zet de deur open voor Roland Lamah.
Met aanvoerder Bart Goor was afgesproken om halfweg deze maand zijn toekomst te bespreken. De speler zelf hoorde officieel nog niets, maar in de wandelgangen is te horen dat de beslissing al genomen zou zijn. "Er is mij nog niets officieels gezegd, maar als mijn tijd bij Anderlecht erop zit, dan zal ik dat aanvaarden", zo zegt Goor in Het Nieuwsblad. "Binnenkort spreek ik met Herman Van Holsbeeck en dan zien we wel. Ik zal geen problemen maken. Als het niet bij Anderlecht is, zullen we volgend seizoen wel zien waar ik mijn carrière kan verderzetten."
Ook Serhat Akin behoord niet langer tot de toekomstplannen van Anderlecht. Dat de Turk toch een contractverlenging voor één jaar kreeg aangeboden, lijkt vooral om hem te sussen, de meeste spelers kregen immers een contract voor langere duur. "Het contractvoorstel dat ik van Anderlecht kreeg is belachelijk. Zeker financieel", aldus Serhat. "Eigenlijk had ik niet anders verwacht. Onder deze voorwaarden teken ik zeker niet bij, maar dat is niet erg. Het goede nieuws is dat ik in juni einde contract ben en dus gratis ben voor andere clubs."
Verder zal ook Mbo Mpenza de club na het seizoen verlaten. Ook zijn aflopende verbintenis wordt niet vernieuwd. Mark De Man wil dan weer zelf graag nieuwe oorden opzoeken nu hij zijn basisplaats heeft verloren.
Nee, dus dat zal Mbo en Akin worden ofzo.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:37 schreef Radegast het volgende:
Mogen Vlcek en Pieroni spelen in de Uefa Cup?
Neequote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:37 schreef Radegast het volgende:
Mogen Vlcek en Pieroni spelen in de Uefa Cup?
quote:Goor krijgt toch contractverlenging
Anderlecht gaat Bart Goor toch een contractverlenging aanbieden. De 34-jarige linkermiddenvelder kan voor één jaar bijtekenen. Eerstdaags worden de eerste gesprekken aangeknoopt over het financiële verhalen.
Bart Goor is aan zijn zevende seizoen bij Anderlecht bezig. Hij maakte in 1996 zijn debuut in eerste klasse bij Racing Genk. Een jaar later mocht hij het shirt van Anderlecht aantrekken. Goor stapte in 2001 naar Hertha BSC over en in 2004 naar Feyenoord. Een jaar later keerde hij terug naar Anderlecht.
Anderlecht biedt Mark De Man een contractverlenging aan. De 24-jarige verdediger houdt de boot af. De Man ligt nog tot medio 2009 vast en komt de laatste maanden nog weinig aan spelen toe.
Het verhaal van Serhat Akin bij RSCA kan eventueel nog een verlengstuk krijgen. Anderlecht wil met zijn zaakwaarnemer praten over een contractverlenging. De Turkse aanvaller zal wel wat water bij de wijn moeten doen.
quote:Defour is bijna terug
Standard met of zonder Steven Defour, dat is een heel verschil. Met de Gouden Schoen 2007 in de tribune sprokkelden de Rouches zes op twaalf in de competitie en verloren ze met 4-1 in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge. Goed nieuws voor Standard, de 19-jarige middenvelder is bijna terug inzetbaar.
Steven Defour herstelt sneller van zijn spierscheur, die volledig genezen is. Ook het littekenweefsel in zijn hamstring is geheeld. De topper van de 22ste speeldag in en tegen Club Brugge komt nog te vroeg. De medische staf en de speler willen geen risico's nemen.
Na zijn eerste spierscheur in december keerde Defour mogelijk te snel terug. Tegen AA Gent, op 23 februari, zou Defour wel terug inzetbaar zijn. In het slechtste geval loopt hij er pas op 27 februari bij in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge.
quote:Standard en de zaak-Stijnen
Op maandag 14 januari kreeg Stijn Stijnen een rode kaart in de bekerwedstrijd tegen Cercle Brugge. De Club-doelman hield de doorgebroken Gombani buiten het strafschopgebied tegen met de hand. Een maand later is er nog altijd geen uitspraak. Bij Standard vinden ze dit vreemd.
Kwatongen beweren dat Club Brugge druk uitoefende op bondsprocureur René Verstringhe om de zaak-Stijnen pas na 17 februari te behandelen. Club Brugge speelt die dag thuis tegen titelconcurrent Standard.
Pierre François, algemeen directeur van de Rouches, nam contact op met de bondsprocureur en kan zich niet vinden in de uitleg van Verstringhe. Bij de KBVB zijn ze zich van geen kwaad bewust. "Dit is de normale procedure. Als we niet meteen een minnelijke schikking voorstellen, kan het even duren."
Als Stijnen die rode kaart pakt in de beker, waarom moet hij dan eigenlijk geschorst worden voor de competitie?quote:
hierquote:Op dinsdag 12 februari 2008 02:17 schreef Jasza het volgende:
Wat vinden jullie tot nu toe van Vlcek eigenlijk?
Weetniet of hier echt Anderlecht fans zitten btw?
Vond hem bij Slavia wel een aardig spitsje namelijk
Pieroni is weer zo'n twijfelgevalletje denk ik.
Ja, da's wel vreemd eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:38 schreef Saviola het volgende:
[..]
Als Stijnen die rode kaart pakt in de beker, waarom moet hij dan eigenlijk geschorst worden voor de competitie?
lamah moet terugquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:43 schreef DarkShine het volgende:
Goor blijft in Brussel? Kans dat Lamah blijft dus!
quote:Cercle's Iachtchouk moet met oordopje spelen
Cercle Brugge dreigde na Tom De Sutter in korte tijd ook zijn tweede goalgetter kwijt te raken met een blessure. Oleg Iachtchouk kan ondanks een gescheurd trommelvlies waarschijnlijk echter gewoon spelen.
De dertigjarige Oekraïner raakte afgelopen weekeinde geblesseerd in het duel met FCV Dender EH. Naast een gescheurd trommelvlies kampt Iachtchouk ook met een lichte hersenschudding.
'Hij kan altijd een oordopje dragen om zijn trommelvlies te beschermen', vertelde clubarts Geert Leys aan Het Nieuwsblad. 'Woensdag hebben we zekerheid over zijn speelkansen.' Cercle neemt het vrijdag op tegen AA Gent. Iachtchouk is met tien treffers een belangrijke kracht bij de boven verwachting presterende Bruggenaren.
Iachtchouk moet het de rest van het seizoen in elk geval stellen zonder aanvalspartner De Sutter. De Belgische jeugdinternational is lang uitgeschakeld met gescheurde kruisbanden.
Een sportieve stap terug dus.quote:
Dat is ook overdreven hé... De Nederlandse competitie staat misschien hoger aangeschreven, maar anderzijds doet hij met Anderlecht wel mee voor de titel en speelt hij normaal elk seizoen Europees voetbal.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:23 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Een sportieve stap terug dus.
Die man is blijkbaar vergeten dat Standard in die beruchte 4-4 gelijk kon komen dankzij drie belachelijk onterechte doelpunten?quote:"Gumienny kan perfecte match fluiten"
Preud'homme is de wedstrijd van vorig seizoen, die op 4-4 eindigde, nog niet vergeten.
"Een aanslag op Defour en Sarr en een goal van Geraerts onterecht afgekeurd", mijmert hij.
"Gelukkig bleek niks bestand tegen de fantastische mentaliteit van Standard."
"Maar als ik zie hoe wij in de bekermatch tegen Cercle behandeld zijn, vraag ik me af hoe de refs ons zullen behandelen tegen Club."
"Dat heeft een nog groter aura dan zijn stadsgenoot."
Toch geeft Preud'homme scheidsrechter Gumienny het voordeel van de twijfel.
"Hoewel ik het in het verleden niet altijd eens was met zijn beslissingen, ben ik er van overtuigd dat hij een perfecte match kan fluiten."
Bron: www.sporza.be.
Ben je nou nog niet uitgejankt over zondag?quote:
Zo perfect bij ajax passen blijkt na afgelopen zondag.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:39 schreef Saviola het volgende:
Ah, Preudhomme heeft z'n excuus alweer klaar dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |