quote:'Alves heeft nu twee contracten'
Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - Het ziet ernaar uit dat Afonso Alves naar Middlesbrough vertrekt, maar gisteravond diende de arbitragezaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen. Inzet van het geschil: heeft Alves wel of geen contract getekend bij de club uit Alkmaar? Op het KNVB-sportcentrum in Zeist ging het vooral over de talrijke sms-jes tussen de verantwoordelijken van beide clubs.
‘Het heeft er alle schijn van dat Afonso Alves een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ. Maar hij heeft ook nog een contract met SC Heerenveen. Er lijkt dus sprake van twee contracten, dat is lastig voor Alves.’’
Zo formuleerde mr. Vermeulen gisteren het voorlopige oordeel van de arbitragecommissie in de spoedarbitrage tussen AZ en SC Heerenveen. De commissie gaat zich nu beraden wat ze in deze situatie moet beslissen.
,,Normaal is het zo dat een speler die een contract tekent bij een nieuwe club, ook naar die club toe wil,’’ vervolgde Vermeulen. ,,Maar het heeft er ook alle schijn van dat Afonso Alves niet naar AZ wil.’’
Over een week komt de arbitragecommissie met een definitief oordeel in een zaak met een voor Nederlandse begrippen uniek karakter. Duidelijk is na gisteravond immers dat twee partijen vechten om een derde partij, die zich niet rechtstreeks verbindt aan de uitspraak van de arbitragecommissie.
De zitting die van 19.30 uur tot 22.15 uur duurde, spitste zich vooral toe op het veelvuldige sms-verkeer dat er is geweest in de onderhandelingen tussen Heerenveen en AZ over een transfer van Alves.
,,In al die jaren heb ik dit zelden meegemaakt. Ik heb zeker dertig foto’s van een mobiele telefoon gekregen,’’ zei commissievoorzitter Vermeulen op een gegeven moment. In de Totaal Voetbal-zaal van het KNVB-sportcentrum in Zeist deed zich een bijna surrealistische discussie voor over sms-berichten en hoe die moesten worden geïnterpreteerd. Zoals bekend sloten SC Heerenveen en AZ op 30 december een transferovereenkomst over Afonso Alves.
Daarin was wel een opschortende voorwaarde opgenomen die voor zaterdag 5 januari moest zijn ingevuld. Het leidde, zo bleek gisteren, op vrijdag 4 januari tot zeer intensief sms-verkeer tussen Heerenveen-directeur Henk Hoekstra en zijn AZ-collega Toon Gerbrands.
Maar beide partijen legden hun sms-jes in de laatste uren van die belangrijke dag anders uit. Het leidde soms tot diep gefronste blikken bij de drie arbiters en bij de circa 50 toehoorders in de zaal.
Het sms-verkeer spitste zich toe op de betalingswijze van het percentage dat Afonso Alves zou krijgen bij de transfer. Van dat bedrag van in totaal 675.000 euro zou Heerenveen 325.000 euro voor zijn rekening nemen, AZ 100.000 euro en Alves zelf zou 250.000 euro laten vallen.
AZ’s advocaat mr. Vilé las sms-jes voor met teksten als: ‘Graag bevestiging: AZ en Heerenveen zijn akkoord: Alves: 250.000. H’veen: 325.000. AZ 100.000. Hiermee vervalt de voorwaarde’.
En om 22.30 uur: ‘Toon, je info van 19.30 uur dd 4 januari is correct weergegeven. SCH 325.000, AA: 250.000, AZ: 100.000. Groet Henk Hoekstra’. En de uitsmijter om 23.26 uur een sms van Henk Hoekstra: ‘Blij dat alles akkoord is’.
Heerenveen gooide andere sms-jes in de strijd zoals één van Gerbrands aan Hoekstra. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, schrijft Gerbrands. ‘Er zijn aanvullende eisen van de zaakwaarnemers. We moeten wachten’.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper zei gisteren dat het er op neerkomt dat een akkoord over de definitieve afhandeling van alle zaken die op de transfer betrekking hebben, op 50.000 euro is geklapt.
Voor de arbitragecommissie bleek gisteren hoe ver AZ wilde gaan om Alves vast te leggen. Uit de ingebrachte stukken kwam naar voren dat de club afgelopen augustus reeds een concept-akkoord met Alves sloot tot medio 2012.
Overeenstemming met Heerenveen kon toen niet worden bereikt. In november werden de onderhandelingen op verzoek van AZ hervat en is er ruim een maand lang gesproken. ,,En als Alves zijn 2,5 ton die hij nu moest inleveren nog zou opeisen in de toekomst, wil AZ dat ook nog voor zijn rekening nemen,’’ stelde mr. Vilé.
,,Dat is nieuw voor ons,’’ stelde zijn collega mr. Stoker namens Heerenveen. ,,Toch hebben wij ook dat al eens in een sms meegedeeld,’’ reageerde AZ-directeur Gerbrands.
,,Dan weet u dat bij deze,’’ stelde commissie-voorzitter Vermeulen voordat hij korte tijd later zijn voorlopige oordeel uitsprak.
AZ-woordvoerder Klaas Wilting voelde zich na afloop de morele winnaar. ,,De commissie zegt in de beleving van AZ dat Alves bij ons hoort. Nu moet worden onderzocht hoe het arbeidsrechtelijk zit als het om het opzeggen van Alves’ verplichtingen bij Heerenveen gaat.’’
Bron: AD
SCH gaat met Bluezz naar de bios vanavond.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:32 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat eindigen. Soaps gaan meestal gewoon tijden door, dus we wachten af. Wel leuk dat juist SCH - AZ dit weekend is.
Middlesbrough of een grotere club, dat lijkt me wel duidelijk inmiddels.. Of 'ie daar echter ook kan/gaat/mag spelen..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ben het meest benieuwd naar wat Alves *zelf* wil.
En dat allemaal voor een Engelse middenmoter...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Middlesbrough of een grotere club, dat lijkt me wel duidelijk inmiddels.. Of 'ie daar echter ook kan/gaat/mag spelen..
Veel zal afhangen van het geduld van Middlesbrough en de mening van de arbitragecommissie
geld verdienenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ben het meest benieuwd naar wat Alves *zelf* wil.
Een rol zoals in dit filmpje (excuus voor de slechte kwaliteit, kon geen betere vinden) bedoel je?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:54 schreef okee6 het volgende:
Toch ware het beter geweest als Alves niet de slachtofferrol had hoeven spelen. Hij is juist meer iemand die als held gecast had moeten worden
[ afbeelding ]
Inderdaad, je gaat echt vooruit.. SCH - Middlesbroughquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:48 schreef Grulez het volgende:
[..]
En dat allemaal voor een Engelse middenmoter...
Dan eerder als verlosser bedoel jequote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Een rol zoals in dit filmpje (excuus voor de slechte kwaliteit, kon geen betere vinden) bedoel je?
scheelt weer kosten voor scheringa.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:42 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Waarom gaat het contact tussen heerenveen en az per sms?
Mss voor SCH.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Nou, had Alves er nu 5 gemaakt Louis?
Sportief, bedankt!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:43 schreef RubenSosa het volgende:
Proud2beDiepfries
ik neem me woorden terug.
Heerenveen speelt az echt HELEMAAL weg.
proficiat !
Hoe was de film?quote:Op zondag 20 januari 2008 00:08 schreef SCH het volgende:
Wie was Alves ook alweer?
Die bandiet uit Braziliëquote:Op zondag 20 januari 2008 00:08 schreef SCH het volgende:
Wie was Alves ook alweer?
Precies wat ik op de tribune zeiquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Wat voetballen we met deze jonge groep toch gemakkelijk zonder Alves zeg. Een sterke Sibon (dé verrassing van het seizoen) met daaromheen Sulejmani, Poulsen (terecht in de basis verkozen boven Beerens), Pranjic en Bradley/Roorda die een verdediging helemaal gek kunnen draven.
18 miljoen zou een fantastisch bedrag zijn om de eigen selectie in de toekomst te kunnen versterken mocht de transfer uiteindelijk toch rondkomen, liever niet naar AZ, maar als het niet anders kan, so be it!
Of het was 11-0 gewordenquote:Op zondag 20 januari 2008 01:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies wat ik op de tribune zei![]()
Met Alves (van dit seizoen) erbij had Heerenveen nooit zo'n goede wedstrijd gespeeld, ben ik heilig van overtuigd.
quote:Afonso Alves: 'Ik ga naar Engeland'
Datum: 20-jan-2008 15:31
Door Remco Regterschot
Afonso Alves (foto) is dit weekeinde gesignaleerd bij zijn woning in Heerenveen. Hij vertelde aan omwonenden dat hij naar Engeland gaat, alleen dat hij nog niet weet wanneer.
SC Heerenveen-directeur Yme Kuiper: “Ik heb hem heel even gezien en gesproken, maar we hebben beiden geen idee wat er gaat gebeuren. Ik vind Heerenveen in deze zaak een relatieve buitenstaander. Wij zijn ten onrechte in deze zaak betrokken door AZ.”
“AZ moet het oplossen met Alves en daarna horen wij het wel. Waarschijnlijk donderdag, want dan doet de arbitragecommissie uitspraak in de zaak die AZ tegen ons heeft aangespannen.”
Heeft hij tegen u nog iets gezegd over Middlesbrough of Engeland, waar Alves naartoe wil gaan?
“Hij heeft verder weinig gezegd. Hij zou een paar dagen naar het buitenland gaan, begreep ik. Waarschijnlijk naar Zweden, waar zijn vriendin vandaan komt. Hij is inmiddels ook alweer weg uit Heerenveen.”
preciesquote:Op zondag 20 januari 2008 18:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat die gast al 14 topics heeft![]()
Een prestatie opzich.
Geen idee voor wie je bent maar eigenlijk maakt dát voor het principe niet uitquote:Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef Mar0988 het volgende:
HahaIk hoop dat hij komend seizoen niet bij ons speelt
Anders is het niet goed voor team en club zelf.
Remco Regterschotquote:
Ik ben voor Heerenveen... Had je ook in mijn postgeschiedenis kunnen kijkenquote:Op zondag 20 januari 2008 20:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Geen idee voor wie je bent maar eigenlijk maakt dát voor het principe niet uit
"maar Alkmaar, maar Alkmaar, daar wil toch niemand heen..."quote:**** Ook Alves vraagt arbitrage aan
**De soap rond Heerenveen-spits Afonso
Alves wordt almaar ingewikkelder.De
Braziliaan en z'n zaakwaarnemers hebben
bij de KNVB spoedarbitrage aangevraagd
inzake zijn verbintenis met AZ.
Vorige week diende de arbitragezaak van
AZ tegen Heerenveen.Daar bleek dat de
spits,wiens contract bij de Friese club
tot medio 2011 doorloopt,ook bij AZ een
verbintenis heeft getekend.Woensdag
doet de arbitragecommissie uitspraak.
Alves is officieel geen partij in de
zaak tussen beide clubs.De spits heeft
daarom nu zelf arbitrage aangevraagd.
Omdat de handtekening van zijn advocaat
ontbreekt,wil hij dat het contract met
AZ ongeldig wordt verklaard.
Briljant!!!quote:Op maandag 21 januari 2008 17:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
"maar Alkmaar, maar Alkmaar, daar wil toch niemand heen..."
dat lijkt me een mooie uitkomst, slinks Dirk grijpt achter het net met zijn Frisia tactiekenquote:Op maandag 21 januari 2008 17:44 schreef SCH het volgende:
Die zaak van Alves is wel logisch en strookt met het verhaal van zijn advocaat. AZ heeft een handtekening van Alves bemachtigd maar niet van zijn zaakwaarnemer en dat schijnt verplicht te zijn - ik denk dat hij wel een zaak heeft en dat AZ straks volledig achter het netje gaat piessen.
Nee hoor, ik denk dat ze helemaal niet bang zijn maar er alvast op vooruit lopen. Ik denk dat AZ iets te hard van stapel is gelopen met dat contract. Ik heb de zaak inmiddels weer vrij helder en denk dat Alves vrij sterk staat.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Mugger het volgende:
Lijkt mij een beetje een wanhoopspoging van de advocaten van AA. Ze hebben kennelijk weinig vertrouwen in een gunstige uitkomst van de eerste arbitragezaak.
Iemand die SCHeringa op deze manier naait, verdient juist een standbeeldquote:Op maandag 21 januari 2008 18:58 schreef Aanvoerder het volgende:
ik zeg toch ook niet dat het een hoerenzoon is?
Ik mag het hopen voor hem. Als AZ toch in het gelijk wordt gesteld, heeft Alves namelijk een serieus probleem (niet dat ik dat erg zou vinden). Ik denk dat hij Boro dan wel kan vergeten. Scheringa staat nou niet bepaald bekend als iemand die in conflicten met lastige spelers voor de gemakkelijkste oplossing kiest.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik denk dat ze helemaal niet bang zijn maar er alvast op vooruit lopen. Ik denk dat AZ iets te hard van stapel is gelopen met dat contract. Ik heb de zaak inmiddels weer vrij helder en denk dat Alves vrij sterk staat.
Dat zal Heerenveen hem ook zo hebben wijsgemaakt, waardoor ze straks alsnog de volle mep incasseren en Alves in de Engelse competitie spelen mag. In principe zou het rechtssysteem een slaaf in bescherming moeten nemen, maar hier wordt hij er aantoonbaar beter van. Voor dit moment.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand die SCHeringa op deze manier naait, verdient juist een standbeeld
Ga je weer...quote:Op maandag 21 januari 2008 19:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zal Heerenveen hem ook zo hebben wijsgemaakt, waardoor ze straks alsnog de volle mep incasseren en Alves in de Engelse competitie spelen mag. In principe zou het rechtssysteem een slaaf in bescherming moeten nemen, maar hier wordt hij er aantoonbaar beter van. Voor dit moment.
Het probleem van AZ is in dat geval nog veel groter me dunkt. 18 miljoen (exclusief salariskosten) aan een concurrent gegeven + een ongemotiveerde spits in ruil teruggekregen..quote:Op maandag 21 januari 2008 19:18 schreef Mugger het volgende:
[..]
Ik mag het hopen voor hem. Als AZ toch in het gelijk wordt gesteld, heeft Alves namelijk een serieus probleem (niet dat ik dat erg zou vinden). Ik denk dat hij Boro dan wel kan vergeten. Scheringa staat nou niet bepaald bekend als iemand die in conflicten met lastige spelers voor de gemakkelijkste oplossing kiest.
Nee, dat klopt niet want Heerenveen heeft geen contact meer met hem gehad in die periode. Het is zijn advocaat die dit soort zaken regelt. Maar jij je zin: als ze het hem hebben wijs gemaakt, dan heeft hij vast geen poot om op te staan. Als hij gelijk krijgt, dan was het heel aardig van Heerenveen. Maar Heerenveen speelt nauweljiks nog een rol in deze kwestie.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zal Heerenveen hem ook zo hebben wijsgemaakt, waardoor ze straks alsnog de volle mep incasseren en Alves in de Engelse competitie spelen mag. In principe zou het rechtssysteem een slaaf in bescherming moeten nemen, maar hier wordt hij er aantoonbaar beter van. Voor dit moment.
Hij màg zelf niks. Hij zit klem tussen zijn heerser en zijn multiple zaakwaarnemers/advocaten.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ga je weer...![]()
Je was toch bezig met het schrijven van een script met Alves in de heldenrol?? Hij komt in jouw verhaallijnen wat over als de sullige boerenkinkel die zich laat gebruiken door de elitaire machthebbers...
Dat heeft 'ie dus naar eigen zeggen ook niet. Kamp Alves stelt dat zij van een principe-overeenkomst uitgingen die door Alves is ondertekent en dat er nog door de advocaat naar moest worden gekeken. Áls dat ook de FIFA-regels zijn, dan heeft AZ serieus een probleem..quote:Op maandag 21 januari 2008 19:39 schreef magnifor het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom Alves getekend heeft bij az.
Omdat hij daar op dat moment wel heen wilde, denk ik. En omdat hij dacht dat het om een soort basisovereenkomst ging waar hij met zijn zaakwaarnemer over zou overleggen. Ik weet niet in welke taal dat contract is opgesteld, maar Alves spreekt en leest geen Engels dus als het geen contract in eht Portugees is geweest, dan zal hij nauweljiks geweten hebben wat er in stond en in zijn sulligheid of goeiigheid hebben getekend, wat hem best te verwijten valt natuurlijk. Maar dat maakt het nog geen rechtsgeldig contract.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:39 schreef magnifor het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom Alves destijds getekend heeft bij az.
Je snapt er echt niks van he. Waarom verdiep je je er niet even in? Hij zit helemaal niet klem. Heerenveen heeft allang afscheid van hem genomen.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij màg zelf niks. Hij zit klem tussen zijn heerser en zijn multiple zaakwaarnemers/advocaten.
Je vergeet nog zijn kind+familie in Brazilië, zijn Zweedse vriendin en de "DSB-maffia-kliek" aan de andere kant van de afsluitdijkquote:Op maandag 21 januari 2008 19:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij màg zelf niks. Hij zit klem tussen zijn heerser en zijn multiple zaakwaarnemers/advocaten.
Heerenveen heeft wel tijdig naar zijn advocaten ge'SMSt, dat de Engelse ziekte zou uitbreken. Desondanks kreeg de primaire zaakwaarnemer van Alves rond de jaarwisseling alsnog met buikgriep te kampen. Alle onderhandelingen ten spijt, stond Alves daarop in zijn uppie in Alkmaarquote:Op maandag 21 januari 2008 19:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet want Heerenveen heeft geen contact meer met hem gehad in die periode. Het is zijn advocaat die dit soort zaken regelt. Maar jij je zin: als ze het hem hebben wijs gemaakt, dan heeft hij vast geen poot om op te staan. Als hij gelijk krijgt, dan was het heel aardig van Heerenveen. Maar Heerenveen speelt nauweljiks nog een rol in deze kwestie.
Het lijkt me voor de doorluchtigheid van de soap beter die nog even te bewaren. Al weten we inmiddels dat één zaakwaarnemer vanuit de familie naar voren is geschoven. Lottie zal daarnaast haar eigen plannetjes hebben, immers tenminste 18 miljoen en enkel 'een mondeling akkoord'. Wat Dirk Scheringa gaat doen bij welke uitslag is de vraag, lekkere cliffhanger welquote:Op maandag 21 januari 2008 19:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Je vergeet nog zijn kind+familie in Brazilië, zijn Zweedse vriendin en de "DSB-maffia-kliek" aan de andere kant van de afsluitdijk
Nietusquote:Op maandag 21 januari 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt er echt niks van he. Waarom verdiep je je er niet even in? Hij zit helemaal niet klem. Heerenveen heeft allang afscheid van hem genomen.
Hij heeft eerder bij AZ dan bij Boro getekend en dus is het contract bij AZ rechtsgeldig(ervanuitgaande dat er verder niks mis met dat contract is). Boro heeft ook niet voor niks geen ruchtbaarheid meer aan de zaak gegeven; zij weten dus dondersgoed dat het contract van AZ er eerder was.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:39 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Dus stel Alves tekent ook een contract bij Middlesbrough, waarmee z'n totaal op 3 komt, wat geeft AZ dan meer recht op Alves dan Boro?
Maar op dat moment had hij ook al een contract met SC Heerenveen, dat is dus rechtsgeldig en die van AZ niet wil je zeggen? Ik gebruik nu even dezelfde redenatie als jij ingeval AZ/Middlesbrough.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hij heeft eerder bij AZ dan bij Boro getekend en dus is het contract bij AZ rechtsgeldig(ervanuitgaande dat er verder niks mis met dat contract is). Boro heeft ook niet voor niks geen ruchtbaarheid meer aan de zaak gegeven; zij weten dus dondersgoed dat het contract van AZ er eerder was.
Die 2 miljoen winst kun je ook wel op je buik schrijven met alle premies, doorverkoopclausules, etc., wat er aan zo'n deal vast zit. Middlesbrough zal er echt geen 5 miljoen extra bij lappen omdat hij dan bij AZ onder contract staat. Lijkt me erg stug..quote:Maar hoe dan ook, voetballen bij AZ zal hij niet meer doen. In het gunstige geval voor AZ zullen ze hem direct doorverkopen met misschien een miljoentje of 2 winst. Zo gehaaid is Dirk dan weer wel
Doe je het weer. Het is Alves zelf niet aan te rekenen dat hij een contract in een vreemde taal ondertekent, waar geen vertegenwoordiger bij is. Dat is de fout van een haastig AZ. De kwestie is wanneer en hoe Heerenveen met het Engelse bod is gaan spelen. Zijn de Friezen geloofwaardig?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En (het kamp) Alves, tsja.. Hij gaat er in ieder geval financieel flink op vooruit. Of 'ie zichzelf nu ook geloofwaardiger heeft gemaakt. Laten we voor hem hopen dat 'ie voetballend en scorend een ieder de mond gaat snoeren, waar hij na de maand januari ook speelt.
Nu leg je me woorden in de mond. Ik doel vooral op het 'clubshoppen' wat ook door het kamp Alves gebeurd. Alves zelf zegt helemaal nooit iets. Maar het is wel Alves zelf die én in het Victorie-, excuusDSB-stadion ergens een krabbel heeft gezet en dat ook in Engeland heeft gedaan/wil doen.. Dát kun je 'm wel kwalijk nemen..quote:Op maandag 21 januari 2008 20:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Doe je het weer. Het is Alves zelf niet aan te rekenen dat hij een contract in een vreemde taal ondertekent, waar geen vertegenwoordiger bij is. Dat is de fout van een haastig AZ. De kwestie is wanneer en hoe Heerenveen met het Engelse bod is gaan spelen. Zijn de Friezen geloofwaardig?
Zelfs toen AZ ze had belazerd gooide Heerenveen de deur niet dicht. Mocht Scheringa nog een visje komen eten. Dus ik sta nu ook niet raar te kijken dat terwijl Alves zit te tekenen in Alkmaar, dat Heerenveen hem aan Engelse koopvaarders overdeed. Waarbij Alves in een vervelend schuitje kwam te zitten, hij moet het doen met wat zijn advocaten hem vertellen. Hij màg weinig zelf beslissen.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:03 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Nu leg je me woorden in de mond. Ik doel vooral op het 'clubshoppen' wat ook door het kamp Alves gebeurd. Alves zelf zegt helemaal nooit iets. Maar het is wel Alves zelf die én in het Victorie-, excuusDSB-stadion ergens een krabbel heeft gezet en dat ook in Engeland heeft gedaan/wil doen.. Dát kun je 'm wel kwalijk nemen..
En natuurlijk snap ik nog steeds niet waarom je het SC Heerenveen kwalijk neemt wanneer die met meerdere geinteresseerde clubs spreken? Jij neemt genoegen met een dubbeltje wanneer je een kwartje kunt krijgen? En dan nog helemaal wanneer je dat dubbeltje zou krijgen van iemand die je een half jaar eerder op z'n zachtst gezegd 'niet netjes' heeft behandeld?
Kort samengevat:quote:Op maandag 21 januari 2008 21:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zelfs toen AZ ze had belazerd gooide Heerenveen de deur niet dicht. Mocht Scheringa nog een visje komen eten. Dus ik sta nu ook niet raar te kijken dat terwijl Alves zit te tekenen in Alkmaar, dat Heerenveen hem aan Engelse koopvaarders overdeed. Waarbij Alves in een vervelend schuitje kwam te zitten, hij moet het doen met wat zijn advocaten hem vertellen. Hij màg weinig zelf beslissen.
Hoogstens had hij niet moeten zeggen dat Heerenveen hem voor de hoogste prijs mocht dumpen.
Er is waarschijnlijk helemaal geen rechtsgeldig contractij AZ, dat is nou juist de crux.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hij heeft eerder bij AZ dan bij Boro getekend en dus is het contract bij AZ rechtsgeldig(ervanuitgaande dat er verder niks mis met dat contract is). Boro heeft ook niet voor niks geen ruchtbaarheid meer aan de zaak gegeven; zij weten dus dondersgoed dat het contract van AZ er eerder was.
Maar hoe dan ook, voetballen bij AZ zal hij niet meer doen. In het gunstige geval voor AZ zullen ze hem direct doorverkopen met misschien een miljoentje of 2 winst. Zo gehaaid is Dirk dan weer wel
quote:Southgate blijft hopen op komst Alves
MIDDLESBROUGH - Gareth Southgate weigert de hoop op de komst van Afonso Alves op te geven. De trainer van Middlesbrough gaat ervan uit dat AZ en SC Heerenveen maandag of dinsdag in onderling overleg tot een akkoord komen in de zaak rond de Braziliaanse aanvaller.
Afonso Alves
„We doen ons best om mee te helpen een doorbraak te forceren, maar dat is niet eenvoudig”, aldus Southgate. „We overwegen iemand van Middlesbrough in het overleg te betrekken. Voorlopig moeten we de zaak van afstand bekijken en zien wat er gebeurt.”
AZ spande een spoedarbitragezaak aan tegen Heerenveen. Voorzitter Vermeulen van de commissie gaf woensdag in zijn voorlopige oordeel aan dat het er alle schijn van heeft dat zowel het contract van Alves met Heerenveen als het contract van Alves met AZ rechtsgeldig is.
Alves heeft echter aangegeven niet naar AZ te willen. Southgate hoopt er daarom op dat AZ bij een akkoord met Heerenveen of winst van de arbitragezaak Alves doorverkoopt aan Middlesbrough. Southgate gaf Alves vorige week al een rondleiding in het stadion van de Engelse club.
Tuurlijk niet, Alves wilde voetballen en Heerenveen was akkoord met AZ. Vervolgens had Heerenveen alsnog beet in Engeland, maar door de vele tussenstations was Alves al een stap verder. Waarschijnlijk niet rechtsgeldig, anders was het al afgerond geweest. Daarna speelde hij voor Heerenveen 'uiteraard' op Premiership.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Kort samengevat:
Jij denkt (of hoopt) dat Alves het liefst in Alkmaar bij AZ zou spelen?
Heerenveen beet in Engeland???quote:Op maandag 21 januari 2008 22:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Alves wilde voetballen en Heerenveen was akkoord met AZ. Vervolgens had Heerenveen alsnog beet in Engeland, maar door de vele tussenstations was Alves al een stap verder. Waarschijnlijk niet rechtsgeldig, anders was het al afgerond geweest. Daarna speelde hij voor Heerenveen 'uiteraard' op Premiership.
Heerenveen doet ook in vis over de grens, of wil je dat nu ontkennen? Raadpleeg eerst je advocaat evenquote:
Maar wat is daar op tegen? Zelfde dubbeltje/kwartje verhaal als daarnet.. En hoe kom jij er bij dat het initiatief van SC Heerenveen uit is gegaan? Wie weet zocht Middlesbrough wel een (beschikbare) (top)spits en kwamen ze via ManCity (wat is afgehaakt) bij Alves/SC Heerenveen uit?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heerenveen doet ook in vis over de grens, of wil je dat nu ontkennen? Raadpleeg eerst je advocaat even
Nogmaals:quote:Op maandag 21 januari 2008 22:27 schreef okee6 het volgende:
Sowieso is het aparte van deze soap dat op moment dat Heerenveen het visje van AZ aan het verteren was, twee Engelse clubs aanklopten. Manchester City en daarna ook Middlesbrough, die vervolgens ook nog een koop meenden te hebben en zich daarvoor niet bij AZ meldden.
Ja, want elke speler die AZ haalt, komt op een negatieve manier binnenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Kunnen ze bij AZ nog wat van leren, rustig zaken doen zoals SC Heerenveen normaal gesproken haar spelers aantrekt (vgl. Grindheim, Beerens, Paulo Henrique, Matusiak, Sulejmani, etc.)
Alves mag daar niet zitten tekenen voordat de clubs akkoord zijn!quote:Op maandag 21 januari 2008 22:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Nogmaals:
1) Kamp Alves stelt dat Alves geen deal heeft met AZ door ontbreken handtekening
2) Kamp SC Heerenveen stelt dat SC Heerenveen geen deal heeft met AZ door clausule ontbreken schriftelijk akkoord
Heerenveen was dus nog niet helemaal akkoord!!
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:59 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves mag daar niet zitten tekenen voordat de clubs akkoord zijn!
Heerenveen wist van de Engelse biedingen en had snel door hoe het administratief onder de bindende voorwaarden -er was al fiat voor de speler om te tekenen- uit kon
Waarom lopen die mensen karrevrachten SMS'jes te spuien en hebben dikke mappen? Zo kan ik het ook niet met zekerheid in een simpele reactie uitdrukken.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef dagizmo het volgende:
Inhoudelijk op de zaak: heb jij meer informatie dan wij? Jij weet wel heel goed te vertellen dat Heerenveen schuldig is. Had jij beter die arbitragezaak kunnen doen, hadden we in 1 dag een uitspraak gehad en waren we allemaal verlost van Alves.
Als een club een speler wil tekenen, moeten eerst de clubs tot een vergelijk komen. Dat was een feit, een akkoord.quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dan eerder als verlosser bedoel jeMaar heiligen zijn niet altijd geliefd.
[ afbeelding ]
Natuurlijk is het zo gegaan. Het kwam zowel de zaakwaarnemers als Heerenveen goed uit om die termijn van vijf dagen te laten verlopen. Aan Boro was meer te verdienen. Dat is niet netjes naar AZ, maar in voetballand maakt dat niet uit. Ook bij Heerenveen niet. Dat AZ vervolgens een arbitragezaak aanspant, was waarschijnlijk even niet ingecalculeerd. Heerenveen moet nu echter niet doen alsof hun geen enkele blaam treft in deze puinsoap.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:07 schreef okee6 het volgende:
Heerenveen kende de clausule dat na vijf dagen er een rechtsgeldig getekend contract tussen AZ en Alves moest liggen. Na die termijn was het weer gerechtigd om door te handelen. In dit geval met Middlesbrough.
Alves zijn standpunt doet er feitelijk weinig toe, het is aan zijn eigenaar. Naar gelang het gesprek de ene keer de zaakwaarnemer, de andere keer zijn club. En dat schrijf ik alsmaarquote:Op maandag 21 januari 2008 23:25 schreef DrDentz het volgende:
Deze twee stukjes in hetzelfde artikel passen niet bij elkaar;
'Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ.'
'De Braziliaanse topschutter liet eerder al blijken niets te voelen voor een overgang naar de Alkmaarders.'
Alves exclusief over AZquote:Op maandag 21 januari 2008 23:40 schreef DANILXL het volgende:
Ik word een beetje misselijk van deze jongen
Ik bedoel eigenlijk dat er in één artikel staat dat hij én een contract getekend heeft, én geen enkele interesse heeft om er te gaan spelen.. wat dacht hij dan dat hij tekende, een contract om even naar de WC te mogen ofzoquote:Op maandag 21 januari 2008 23:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves zijn standpunt doet er feitelijk weinig toe, het is aan zijn eigenaar. Naar gelang het gesprek de ene keer de zaakwaarnemer, de andere keer zijn club. En dat schrijf ik alsmaar
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:42 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves exclusief over AZ
[ afbeelding ]
Ja uhh leuk allemaal, maar jouw vraag was waarom AZ meer recht op Alves zou hebben in plaats van Boro. Uiteraard is te allen tijde het contract van Heerenveen leidend.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Maar op dat moment had hij ook al een contract met SC Heerenveen, dat is dus rechtsgeldig en die van AZ niet wil je zeggen? Ik gebruik nu even dezelfde redenatie als jij ingeval AZ/Middlesbrough.
Ik heb me eerlijk gezegd niet in die materie verdiept,
maar ik kan me voorstellen dat het voor AZ geen gelopen race zal zijn, mochten er echt meerdere contracten zijn.
Hoezo niet? Alves wil niet voor AZ voetballen en Dirk laat zich echt niet zomaar afschepen. Alves wordt in ieder geval zonder verlies verder verkocht, daar ben ik wel zeker van.quote:Die 2 miljoen winst kun je ook wel op je buik schrijven met alle premies, doorverkoopclausules, etc., wat er aan zo'n deal vast zit. Middlesbrough zal er echt geen 5 miljoen extra bij lappen omdat hij dan bij AZ onder contract staat. Lijkt me erg stug..
Juist het contaract laten ontbinden zal voor AZ gezichtsverlies betekenen. Daarmee laat je zien dat er met jou als club zijnde flink te sollen valt. Dát zal pas slecht voor je imago zijn.quote:Dat 'ie niet bij AZ zal voetballen ben ik wel met je eens, maar dan op andere gronden. Ik denk, zoals eerder gesteld niet, dat er op 5 januari een schriftelijk akkoord was tussen SC Heerenveen en Alves, waardoor de deal AZ - SC Heerenveen niet rechtsgeldig is gebleken. Alves en AZ (als ze verstandig zijn) bereiken gezien de huidige verhoudingen een akkoord over het 'ontbinden' van het door hen getekende contract/overeenkomst en Alves gaat naar verweggistan.
Het lijkt me dat SC Heerenveen in deze zaak, los van alle heisa die geen enkele club goed doet, verder alleen nog maar kan winnen. Of hij gaat voor dik geld naar de concurrentie, of voor dik geld naar het buitenland. AZ kan vrijwel alleen maar verliezen. In ieder geval leiden ze flink gezichtsverlies wanneer hij (al dan niet via AZ) naar Engeland vertrekt. Mocht Alves toch 'verplicht' worden in Alkmaar komen te spelen, dan zitten ze met een ongemotiveerde spits die ook nog eens een flinke trainingsachterstand heeft.
Ik zal maar niet vertellen wat Alves wat mij betreft mag gaan doen. Maar uiteraard verdwijnt die mening als sneeuw voor de zon als hije r alsnog ooit 20 voor AZ in het netje legt.quote:En (het kamp) Alves, tsja.. Hij gaat er in ieder geval financieel flink op vooruit. Of 'ie zichzelf nu ook geloofwaardiger heeft gemaakt. Laten we voor hem hopen dat 'ie voetballend en scorend een ieder de mond gaat snoeren, waar hij na de maand januari ook speelt.
Wat er dus ook al eerder in deze reeks gesteld is. Eerst moet er maar eens duidelijkheid komen over dat 'contract' tussen Alves en AZ. Want zonder contract gaat het helemaal nergens meer overquote:SC Heerenveen snapt best dat Afonso Alves AZ voor de spoedarbiters wil zien. ,,De tijd dringt, hij wil snel helderheid. De echte kern van het probleem komt nu op tafel.’’ De stap van het ’kamp-Alves’ bevestigt ons verhaal, zegt Yme Kuiper, directeur van SC Heerenveen. ,,We zeiden vorige week al dat wij geen partij waren in deze kwestie. Het is iets tussen AZ en Alves. Wij hebben een heldere overeenkomst met AZ; laat nu eerst maar eens duidelijk worden hoe de zaken tussen AZ en Alves liggen.’’ Pim de Vos, Alves’ advocaat in Nederland, besloot gisteravond tot een spoedarbitragezaak tegen AZ. Namens de Braziliaanse speler - eigendom van Heerenveen - betwist hij de geldigheid van het contract dat Alves in december in Alkmaar heeft getekend. ,,Dat is niets meer dan een concept en daarom niet rechtsgeldig’’, aldus De Vos. ,,AZ heeft Alves misleid. Het uitgangspunt in onze zaak: Alves wil niet naar AZ.’’ Zijn zaak moet volgens De Vos nog dienen vóór een definitieve uitspraak wordt gedaan in de zaak die AZ tegen Heerenveen heeft aangespannen. De arbitragecommissie oordeelde daarin voorlopig dat het contract dat Alves in Alkmaar tekende rechtsgeldig is. De Vos: ,,Ik wil eerst, want de commissie kan pas een goed oordeel vellen over dat contract als de heren op de hoogte zijn van alle feiten. Dat is nu niet het geval. AZ heeft een eenzijdig beeld gegeven.’’ De uitspraak in dit geschil zou morgen openbaar worden, zo zei commissievoorzitter Vermeulen vorige week. Dat is nu onzeker. ,,Ik denk dat er eerst duidelijkheid moet komen in het geschil tussen Alves en AZ’’,meent Kuiper. ,,Onze zaak zal worden opgeschort.’’ Alves zal op de door De Vos aangevraagde zitting aanwezig zijn. De speler (die weigert voor AZ te spelen, omdat hij meer kan verdienen bij Middlesbrough) wil via De Vos duidelijk maken dat hij in december in de veronderstelling verkeerde dat het om een concept-contract ging. De Vos: ,,Hij is niet voor niets met het hele pakket naar Brazilië vertrokken, naar zijn advocaat Ribeiro. Die heeft na het bekijken van het concept gezegd: niet doen.’’ AZ heeft volgens De Vos geen poot om op te staan. ,,De FIFA en UEFA-regels schrijven voor dat bij het tekenen van een contract makelaars met een licentie aanwezig moeten zijn en een advocaat. Dat was niet het geval. ’It takes two to salsa’, zal ik maar zeggen, en dat is in deze zaak duidelijk niet zo.’’ Van Alkmaarse zijde wordt gezegd dat de aanwezigheid van een advocaat niet nodig was, omdat dat niet als ontbindende voorwaarde in het contract was opgenomen. Kuiper is niet bang dat door al het gesteggel rond de topschutter diens transferwaarde afneemt. Alves heeft al een maand niet meer gespeeld en getraind en zal na 31 januari niet direct wedstrijdfit zijn. ,,Maar een club die hem op het oog heeft, denkt aan de wat langere termijn’’, vindt Kuiper. ,,Daarnaast is de markt op de hoogte van onze wensen. Als wij die prijs niet krijgen, dan speelt Alves vanaf 1 februari nog steeds bij ons. Maar van dat laatste ga ik niet uit.’’ Middlesbrough heeft zich officieel bij Heerenveen gemeld voor Alves. ,,Wij zijn benaderd, maar er is geen overeenstemming’’, zegt Yme Kuiper. ,,Zij hebben enkel onze prijs te horen gekregen.’’ Gareth Southgate, manager van de Engelse club, houdt hoop op de komst van de omstreden spits. Southgate wil dat alle kwesties voor het weekeinde zijn opgelost: ,,Wij proberen mee te helpen om een doorbraak te forceren, maar het is
niet eenvoudig. Voorlopig moeten we de zaak van een afstand blijven bekijken.”
Kun je dat eens soepen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:13 schreef Stpan het volgende:
Nou, als de fotosoepvrijdag op VI.nl nog zou bestaan zou er ongetwijfeld een Alves in AZ-shirt met de letters DSB omgeturned in PWND zijn ingestuurd.
Slechter dan 2x een arbitragezaak omtrent 1 speler verliezen nadat je eerst al -tig keer de transferdeadline om die speler te halen hebt uitgesteld, aan Jan-en-alleman hebt lopen verkondigen dat 'ie toch echt zou komen en de deal afgelopen zomer ook al in rook op hebt zien gaan..?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Juist het contaract laten ontbinden zal voor AZ gezichtsverlies betekenen. Daarmee laat je zien dat er met jou als club zijnde flink te sollen valt. Dát zal pas slecht voor je imago zijn.
Moet hij daar eerst niet een paar arbitrage zaken voor winnen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef BonJovi het volgende:
Alves stopt met voetball en gaat verder met Salsa
Ik neem aan dat dat laatste een toevoeging van de LC-redactie was, maar 'mijn bron' (gekopieerd van een ander forum) gaf dat niet aan..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:24 schreef okee6 het volgende:
Alves wil nu eerst zijn zaak winnen, ook voor Heerenveen, maar dus tevens voor zichzelf om "meer te verdienen."
Het is niet zo dat Alves dat bedacht heeft, hem worden de woorden in de mond gelegd. Hij kan alleen goed voetballen. Zijn zaakwaarnemers en club willen veel geld en die konden blijkbaar alleen via deze weg toeslaan. Dat is hun recht, als het goed is. Als het doorgaat, komt slachtoffer Alves nog goed weg. Premiership is niet mis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
In ieder geval sluiten het verhaal wat SC Heerenveen 2 weken geleden al vertelde en waar Alves nu 'zelf' mee op de proppen komt gewoon goed op elkaar aan. Daar kun je zoals okee6 wat achterzoeken, het zou ook nog zo maar eens gewoon de waarheid kunnen zijn en die komt mij persoonlijk helemaal niet slecht uit
Dat vraag ik me af, ik heb sterk het idee dat de commissie met haar voorlopige oordeel op het verkeerde spoor zit/zat. De waarde van de deal is namelijk juist waar Alves zelf de zaak over heeft aangespannen. Die zaak tussen Alves en AZ schijnt donderdag (morgen dus) te dienen. De zaak tussen SC Heerenveen en AZ daarentegen is meer dat AZ stelt dat alle contracten zijn getekend en SC Heerenveen gewoon moet meewerken/overschrijvingsformulier ondertekenen. SC Heerenveen is het daar niet mee eens en hangt op 2 zaken:quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:29 schreef rubbereend het volgende:
woensdag weten we in iedergeval de waarde van de deal tussen Alves & AZ.
In februari komt de Elfstedentoch immers suffiequote:Op woensdag 23 januari 2008 09:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Bah, dan is de Australian Open ook al afgelopen. Geen Alves-soap meer.. Wat moet ik dan met al m'n vrije tijd doen?
Oja, maar die had ik zelf al voor afgelopen vrijdag voorspeltquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:13 schreef SCH het volgende:
[..]
In februari komt de Elfstedentoch immers suffie
quote:Dunga selecteert aantal nieuwelingen
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 22 januari om 21:29
Bondscoach Dunga heeft 21 namen vrijgegeven die Brazilië zullen vertegenwoordigen tijdens een oefenduel in en tegen Ierland. De trainer lijkt de trip naar Dublin te gebruiken om een paar jonge spelers te testen, vooral met het oog op de komende Olympische Spelen. Zo zijn er aantal Kanaries die een eerste selectie achter hun naam hebben gekregen. Klik hier! Het zijn aanvallende middenvelder Thiago Neves (Fluminense), verdediger Breno (Bayern München) en doelman Renan (Internacional) waar Dunga nooit eerder zijn selectie-oog op heeft laten vallen. Daarentegen werden Afonso Alves en Heurelho Gomes genegeerd door de voormalig captain van Brazilië.
Het duel tegen de Ieren vindt op woensdag 6 februari plaats. De wedstrijd zal in Cork worden afgewerkt.
De volledige Braziliaanse selectie:
Doel: Renan (Internacional), Júlio Cesar (Internazionale)
Verdediging: Maicon (Internazionale), Rafinha (Schalke 04), Marcelo (Real Madrid), Alex (Chelsea), Luisão (Benfica), Lúcio en Breno (beiden Bayern München)
Middenveld: Hernanes (São Paulo), Lucas (Liverpool), Richarlyson (São Paulo), Josué (VfL Wolfsburg), Anderson (Manchester United), Thiago Neves (Fluminense), Júlio Baptista (Real Madrid) en Kaká (AC Milan)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Luís Fabiano (Sevilla), Alexandre Pato (AC Milan) en Rafael Sóbis (Reak Betis)
Ik vraag me af of de uitsrpaak vandaag wel komt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Hoe laat is de uitspraak vandaag?
quote:Alves komt naar spoedarbitragezaak
ZEIST (ANP) - Afonso Alves is donderdag in Zeist aanwezig bij de spoedarbitragezaak die de Braziliaanse spits heeft aangespannen tegen AZ. Dat maakte zijn Nederlandse advocaat Pim de Vos woensdag bekend.
,,Naast Alves komen ook zijn Braziliaanse advocaat Ribeiro en twee zaakwaarnemers naar de zitting'', aldus de Vos, die zelf ook present is met zijn zakenpartner Frans de Weger.
Op verzoek van De Vos bestaat de arbitragecommissie niet uit dezelfde personen die de zaak tussen AZ en SC Heerenveen hebben geleid. De heer Franken is voorzitter van de commissie, die verder bestaat uit de leden Anker, Nan en secretaris De Leeuw. Franken was ook voorzitter van de commissie in de zaak van Luis Suarez en FC Groningen vorig jaar.
AZ weet nog niet wie aanwezig zijn in Zeist. ,,We wachten woensdag eerst de uitslag van onze arbitragezaak tegen Heerenveen af'', aldus woordvoerder Klaas Wilting.
Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ. Daarop ontbreekt echter de handtekening van Ribeiro, de Braziliaanse advocaat van Alves. Het contract van Alves met AZ is daarom, volgens De Vos, niet rechtsgeldig.
,,Het belangrijkste is dat een contract altijd moet worden ondertekend door de speler zelf én een zaakwaarnemer met licentie of een advocaat. Dat zijn officiële FIFA-regels, die zijn ingesteld om spelers tegen zichzelf in bescherming te nemen. In deze zaak is dat niet gebeurd en dat wordt steeds vergeten. AZ heeft onderhandeld met zaakwaarnemers zonder licentie.''
,,Alves heeft het concept-contract ondertekend en daarna alle drie de versies meegenomen voor Ribeiro, die op dat moment in Brazilië verbleef'', zegt De Vos. ,,Alves deed dat bewust, omdat de teksten in het Engels geformuleerd waren. Die taal beheerst Alves niet. Hij wilde het Ribeiro laten bestuderen. Dat heeft hij gedaan. Op 10 januari hebben Alves en Ribeiro besloten om er vanaf te zien. Een concept-contract wordt in dit geval pas een contract als ook de handtekening van Ribeiro erop staat.''
De Vos voerde maandag in Amsterdam uitgebreid overleg met Alves en Ribeiro. ,,We hebben besloten om deze zaak aan te spannen, omdat Alves in de arbitragezaak tussen Heerenveen en AZ geen partij is. Ik heb vertrouwen in een goede afloop. In het verleden zijn er vaker van dit soort zaken geweest.''
quote:***VOETBAL******************************
**** AZ verliest arbitrage rond Alves
**De arbitragecommissie van de KNVB
heeft AZ in de zaak tegen sc Heerenveen
over de transfer van Afonso Alves in
het ongelijk gesteld.
AZ meende een rechtsgeldig contract met
de Friese club te hebben.Heerenveen was
op 30 december akkoord met AZ,maar had
wel een opschortende voorwaarde gesteld
met betrekking tot de beëindiging van
zijn lopende contract.
Volgens de arbitragecommissie is er van
een rechtsgeldig contract tussen beide
clubs geen sprake Er dient donderdag
nog een arbitragezaak van Alves tegen
AZ.De Braziliaanse spits stelt dat zijn
contract met AZ slechts een concept is
en geen definitief contract. **********
Eigenlijk niet, maar die gaat over wat anders.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:26 schreef SCH het volgende:
Is die arbitragezaak van Alves zelf dan nog wel nodig???
Negatieve aandacht, dat wel. En dan kan je wel zeggen dat ook negatieve aandacht aandacht is. Maar in de voetballerij gaat dat niet echt op. Reputatie en associatie zijn belangrijk. De reputatie van AZ is hierdoor zeker beschadigd. En ook wordt AZ steeds meer geassocieerd met Dirk en zijn DSB. Dit schrikt eventuele nieuwe sponsors af. Laatst speelde AZ een keer met "jaap.nl" op de shirts, dit was ook alleen maar om te 'laten zien' dat er ook ruimte is voor andere sponsors. Gelukkig zien ze het zelf ook in.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:27 schreef Guncta het volgende:
Die Dirk doet het anders best slim. Continu media-aandacht.
Je hebt ook domme kijkers zoals jij die niet weten dat jaap.nl onderdeel is van de DSB groep.quote:Laatst speelde AZ een keer met "jaap.nl" op de shirts, dit was ook alleen maar om te 'laten zien' dat er ook ruimte is voor andere sponsors. Gelukkig zien ze het zelf ook in.
Dat weet ik best, of ja, dat heb ik na die wedstrijd opgezocht.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt ook domme kijkers zoals jij die niet weten dat jaap.nl onderdeel is van de DSB groep.
hij is te koop voor 18 miljoenquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:44 schreef Stereotomy het volgende:
Mooi, 18 miljoen in de knip houden en Koevermans terugkopen.
17.9 miljoen en hoger gaan we niet! Wat? Oh shit, afgeketst.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij is te koop voor 18 miljoen
ik denk dat het voor veel mensen wel anders is. De subgroep bedoel ik dan maar en de mensen die meteen doorzappen, die er niet zo heel erg inzitten. AZ-gevoel verkopen (bijvoorbeeld merchandising) is sowieso niet echt aan de orde lijkt mij., dus op dat gebied loopt het weinig schade.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:32 schreef Repsak het volgende:
[..]
Negatieve aandacht, dat wel. En dan kan je wel zeggen dat ook negatieve aandacht aandacht is. Maar in de voetballerij gaat dat niet echt op. Reputatie en associatie zijn belangrijk. De reputatie van AZ is hierdoor zeker beschadigd. En ook wordt AZ steeds meer geassocieerd met Dirk en zijn DSB. Dit schrikt eventuele nieuwe sponsors af. Laatst speelde AZ een keer met "jaap.nl" op de shirts, dit was ook alleen maar om te 'laten zien' dat er ook ruimte is voor andere sponsors. Gelukkig zien ze het zelf ook in.
Snel, start een ArbitrageZaak!quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
17.9 miljoen en hoger gaan we niet! Wat? Oh shit, afgeketst.
Nee, Jaap.nl was toen een nieuw reclameoffensief gestart en de wedstrijd AZ - Ajax was uitstekend om die exposure eens uit te buiten.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:39 schreef Repsak het volgende:
[..]
Dat weet ik best, of ja, dat heb ik na die wedstrijd opgezocht.Maar het was wel degelijk óók bedoeld om de DSB overheersing over alles wat AZ een beetje te doorbreken.
Dat boeit Dirk echt geen ene zier. Aan het begin van dit seizoen heeft Red Bull aangeklopt met een zeer aantrekkelijke sponsordeal, maar die zijn ook linea recta de deur gewezen. Nu gaat, als alles goed loopt, FC Twente hier van profiteren. Nee, zolang Dirk nog in het zadel zit, zie ik geen andere hoofdsponsor komen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:39 schreef Repsak het volgende:
[..]
Dat weet ik best, of ja, dat heb ik na die wedstrijd opgezocht.Maar het was wel degelijk óók bedoeld om de DSB overheersing over alles wat AZ een beetje te doorbreken.
Echt waar?quote:Aan het begin van dit seizoen heeft Red Bull aangeklopt met een zeer aantrekkelijke sponsordeal, maar die zijn ook linea recta de deur gewezen.
Klopt. Bellaert werd gehaald door Red Bull, maar hij had een redelijke afkoopsom in zijn contract staan. Red Bull wilde toch al in NL gaan sponsoren en deden AZ een aanbod. Dit is echter zonder er naar te kijken al afgewezen. Naar verluidt ging het om een deal van 6-8 miljoen euro, i.t.t. de 5 miljoen die DSB er nu officieel insteekt. Als Twente hier wel mee akkoord gaat, is dat een zeer mooie deal voor ze, mij dunkt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Echt waar?
Dan hebben ze trouwens wel Joos Bellaert meegenomen.
http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=21518
En in heerenveen is wel wat?quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:47 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
En in heerenveen is wel wat?
Denk je nou serieus dat Heereenveen wat wint dit jaar? Dream on
echt hequote:Op donderdag 24 januari 2008 07:47 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Misschien niet, maar in Alkmaar hebben ze geeneens voetbal en dat hebben ze in Heerenveen wel.quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:47 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kan dit topic ook uit mn MyATquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik ben dat gezeik in de media over Alves echt zat. Datie maar een kruisband mag afscheuren in z'n knie en meer dan een jaar is uitgeschakeld
.
Nog of nogal?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:34 schreef venomsnake het volgende:
Straks is de transferperiode afgelopen en zit ie nogal bij Heerenveen..
az.nlquote:Arbitragezaak tussen Alves en AZ gaat niet door
ALKMAAR- De arbitragezaak tussen Afonso Alves en AZ gaat donderdag 24 januari niet door. Op verzoek van Alves is de arbitragezaak, die donderdag oorspronkelijk om 19:30 uur in Zeist zou dienen, verdaagd. AZ doet op dit moment verder geen nadere mededelingen
Áls dat nu nog zou gebeurenquote:Tweede arbitragezaak Alves verdaagd
24/01/2008 18:00
AZ en Afonso Alves staan niet in Zeist tegenover elkaar om hun zaak te bepleiten. De door de Braziliaanse spits aangespannen arbitragezaak gaat (voorlopig) niet door.
Op verzoek van de Braziliaanse spits is de arbitragezaak verdaagd. AZ wil geen verdere mededelingen doen over het hoe en waarom. Alves zou echter in gesprek zijn met de Alkmaarse club om alsnog uit te komen in Noord-Holland.
Alves had een arbitragezaak aangespannen tegen AZ, om duidelijkheid te krijgen over de rechtsgeldigheid van zijn vermeende contract met de Alkmaarse club. De Braziliaan bestrijdt dat er sprake is van een geldig contract, omdat zijn advocaat er niet in is gekend.
AZ verloor de eerste van twee arbitragezaken rond Afonso Alves. De arbitragecommissie van de KNVB stelde SC Heerenveen in het gelijk. De Friese club had geweigerd de overschrijvingspapieren te tekenen.
Die is ontevreden bij PSV. Dat betekent dus, gezien de recente ontwikkelingen, niet meer op trainingen verschijnen + klagen in de media + arbitragezaak aanspannen en dan terugverkassen naar AZ.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:55 schreef SCH het volgende:
Wat heeft Koevermans er mee van doen?
Al ruilen ze Alves (mocht ie in 'bezit' komen van AZ) met Koevermans....ook prima.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die is ontevreden bij PSV. Dat betekent dus, gezien de recente ontwikkelingen, niet meer op trainingen verschijnen + klagen in de media + arbitragezaak aanspannen en dan terugverkassen naar AZ.
Ach, hij is natuurlijk erg lastig tijdens transferperiodes, en dat zal bij AZ niet minder zijn als een club met een zak geld komt en hij daar dus meer kan verdienen. Maar in de normale wedstrijd-periode is het een topvoetballer. Gevaarlijk en een garantie voor doelpunten (daar heeft AZ behoefte aan).quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:09 schreef EnactedChaos het volgende:
De hele zaak is natuurlijk te lachwekkend voor woorden maar wat me op dit moment nog het meeste verbaasd is de houding van AZ, echt waar, zo'n speler wil je toch niet in je selectie hebben?
Ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Ik denk dat Heerenveen minimaal 15 miljoen over wil houden aan de verkoop van een speler zonder wie het elftal toch wel goed draait.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:52 schreef okee6 het volgende:
Tja, het valt mij op dat het er steeds over gaat wat Alves zou willen, maar wat wil Heerenveen? Kennelijk willen ze hem erg graag aan de concurrent kwijt, of zouden de Engelsen niet van zulke arbitragezaken gecharmeerd zijn?
Verander 'groot aanta'l in 'aantal grote', en ik geef je niet ongelijk, al is moeilijk overdreven ...quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:57 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Heerenveen krijgt het volgend jaar nog moeilijk met slechts 1 speler die echt top is en verder wat degelijke Nederlanders en een groot aantal jonge talenten. Tevens zijn ze dan Verbeek kwijt.
Met andere woorden; Die 15 miljoen kunnen ze wel gebruiken.
Als het nog even zo doorgaat krijgt ie zelfs een eigen subforum, waarschijnlijk word ie geruild met DGK, al is daar nog een arbitragezaak over gaande.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:18 schreef Cyberia18 het volgende:
Oké nu het is duidelijk. Wat een vuile klerelijer is het toch ook
Opbokken met die hond. En snel.
Ze doen het geweldig op het momentquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:57 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Ik denk dat Heerenveen minimaal 15 miljoen over wil houden aan de verkoop van een speler zonder wie het elftal toch wel goed draait.
Heerenveen krijgt het volgend jaar nog moeilijk met slechts 1 speler die echt top is en verder wat degelijke Nederlanders en een groot aantal jonge talenten. Tevens zijn ze dan Verbeek kwijt.
Het behaald meer posts dan ELF iigquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:42 schreef Guncta het volgende:
[..]
Als het nog even zo doorgaat krijgt ie zelfs een eigen subforum, waarschijnlijk word ie geruild met DGK, al is daar nog een arbitragezaak over gaande.
They agreed on personal termsquote:Sky Sports News understands Middlesbrough have agreed personal terms with Heerenveen striker Afonso Alves.
The Brazilian is Gareth Southgate's top January transfer target, although the Boro boss has had to be patient in his attempts to sign the prolific hit-man.
Alves signed a contract with AZ, with the Alkmaar club taking the case to the Dutch FA (KNVB) in an attempt to force Heerenveen to sell.
The KNVB ruled against AZ, paving the way for Boro to press on with their interest in the 26-year-old, and it now appears a deal is close.
It is understood the player has accepted a contract at the Riverside and Boro are thrashing out a fee in the region of £10million with Heerenveen.
Prior to the latest development, Southgate confirmed he was trying to make progress in his pursuit of Alves.
Available
"As far as I am aware, there has been a ruling in Holland that he is not an Alkmaar player signed and sealed, so he is a player who is available on the transfer market," said Southgate.
"He is one of a few we are making enquiries about and if we make progress, we will let everybody know."
Alves' compatriot Fred is another target for Boro, although Southgate accepts it will be more difficult to sign the Lyon striker, who is set to stay with the French champions.
Southgate added: "He is one of the players we are looking at.
"Most deals seem very complicated, that seems one of the most complicated, so it is probably unlikely, if I am to be honest."
quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:57 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Zonder 'm spelen ze briljant, wat me wel doet denken of dat z'n waarde niet verminderd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:57 schreef TC03 het volgende:
Zal je zien dat Alves helemaal niet vertrekt bij SCH.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:48 schreef Stereotomy het volgende:
They agreed on personal terms
Alsof dat wat betekent bij Alves
Pranjić natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]Welke ene speler is er dan echt top en wat is er dan zo enorm anders dan het huidige seizoen?
Nou nou, wat een spelers.quote:Heerenveen heeft nog heel wat potentieel rondlopen en verhuurd. Garcia Garcia, Lopez en Henrique om er maar slechts 3 te noemen.
Leuk dat jij al zo goed weet wie wat wel en niet kan volgend seizoen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:08 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Pranjić natuurlijk.![]()
Dan is Verbeek weg. Leuk, al die degelijke spelers, maar nu ze op de juiste manier gebruikt worden komt eruit wat erin zit, maar dat hoeft volgend jaar zeker niet zo te zijn. Kijk naar AZ, De Zeeuw is heus geen slechtere voetballer dan vorig jaar, maar dit jaar komt het er gewoon niet uit. Dat probleem zie ik volgend jaar bij Heerenveen ook wel ontstaan.
[..]
Nou nou, wat een spelers.
Gonzalo is een fantastische speler, al komt het er maar niet uit. Helaas.![]()
Lopez is echt te slecht voor de Nederlandse (sub-)top.![]()
Henrique is nog jong. Die kan geen constante serie wedstrijden spelen.
Je denkt dat de theepot van je moeder een glazen bol is?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:08 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Pranjić natuurlijk.![]()
Dan is Verbeek weg. Leuk, al die degelijke spelers, maar nu ze op de juiste manier gebruikt worden komt eruit wat erin zit, maar dat hoeft volgend jaar zeker niet zo te zijn. Kijk naar AZ, De Zeeuw is heus geen slechtere voetballer dan vorig jaar, maar dit jaar komt het er gewoon niet uit. Dat probleem zie ik volgend jaar bij Heerenveen ook wel ontstaan.
[..]
Nou nou, wat een spelers.
Gonzalo is een fantastische speler, al komt het er maar niet uit. Helaas.![]()
Lopez is echt te slecht voor de Nederlandse (sub-)top.![]()
Henrique is nog jong. Die kan geen constante serie wedstrijden spelen.
quote:Alves en AZ toch inoverleg
Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - Afonso Alves had gisteravond de kans om te proberen definitief onder zijn vermeende contract bij AZ uit te komen.
Maar de Braziliaanse spits liet die kans schieten. Hij heeft ervoor gekozen de arbitragezaak over dat thema voorlopig uit te stellen. Die opvallende beslissing viel gistermiddag, luttele uren voor de zaak zou dienen in Zeist.
Een exacte reden voor het uitstel gaf noch het kamp-Alves noch AZ. Pim de Vos, de Nederlandse advocaat van de spits, noemde het uitstel ‘iets op verzoek van beide partijen’. Namens AZ zag woordvoerder Klaas Wilting dat heel anders: ,,Laat duidelijk zijn dat Alves dit uitstel heeft bepleit. Dat is logisch, want hij is ook de partij die deze arbitrage had aangevraagd. Wij zijn benieuwd naar hun motieven.’’
Voorlopig is de zaak verschoven naar maandagavond. Maar eerst komt het dit weekeinde tot een ontmoeting tussen de begeleiders van Alves en AZ.
,,Van onze kant is er behoefte aan meer tijd en ruimte,’’ aldus advocaat De Vos. ,,Die ruimte heb je niet meer als je elkaar bij de arbitragecommissie al voor rotte vis hebt uitgemaakt. Het is gewoon beter om met elkaar te praten. Leidt dat de komende dagen tot niets, dan zien we elkaar maandag alsnog in Zeist.’’
Op de vraag of Alves het door hem betwiste contract bij AZ mogelijk toch wil respecteren, zei De Vos: ,,Daar kan ik niets van zeggen. Maar als je met elkaar gaat praten, is niets uitgesloten. En Alves alsnog naar AZ, dat zou leuk zijn voor Louis van Gaal.’’
Bij AZ denken ze Alves nog steeds naar het Engelse Middlesbrough wil verkassen, maar dat zijn begeleiders in dat streven op problemen stuiten die voor gisteravond niet konden worden opgelost. Daarbij wordt gedacht aan problemen met de werkvergunning die het Engelse Middlesbrough voor de Braziliaan moet proberen te regelen.
Als niet-EU-speler gelden voor Alves aanvullende eisen om Engeland binnen te komen. Middlesbrough probeert voor de speler een uitzonderingspositie te claimen bij een speciale commissie. Eerder lukte het bijvoorbeeld Salomon Kalou om langs die weg bij Chelsea binnen te komen, maar de regels zijn erg strikt.
Duidelijk is dat Alves de enige is die risico neemt door het laten uitstellen van de arbitragezaak. Zou de commissie volgende week alsnog uitspreken dat Alves een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ, gaat AZ eerst weer onderhandelen met SC Heerenveen. De Friese club is nu formeel nog eigenaar van de spits en heeft beloofd in dat geval niet moeilijk te doen over een transfer van Alves naar Alkmaar.
In de tussentijd zit Alves noodgedwongen in de wachtkamer en kan hij sowieso niet naar Middlesbrough of enig ander oord. De deadline voor transfers deze winterperiode is al volgende week donderdag, 31 januari.
Het zou een bizarre ontknoping zijn als Alves uiteindelijk alsnog eieren voor zijn geld zou kiezen en bij AZ gaat spelen. Bij coach Louis van Gaal is de doelpuntenmaker in elk geval nog steeds welkom. Van Gaal gaat ervan uit dat Alves in deze hele soap een speelbal is van mensen met financiële belangen om hem heen.
,,Die situatie heb ik in mijn carrière al eerder meegemaakt. Ik zou straks heel graag Afonso’s verhaal eens horen,’’ aldus Van Gaal, die gisteren nogmaals in herinnering riep hoe hij op 23 december met Alves, diens moeder en zus op de foto ging. Op jeugdcomplex ’t Lood toastte het gezelschap die dag na het tekenen een 4,5 jarig contract op de toekomst.
Enkele dagen later stuurde Alves ook nog een sms-je aan AZs technisch directeur Marcel Brands. Will arrive on Tuesday. Happy 2008, typte de spits die toen ogenschijnlijk nog van plan was op dinsdag 8 januari aan te sluiten bij de training van AZ.
Dat zou ook prachtig zijn trouwens...quote:
Zelfde journalist ook nog. Zouden ze het zelf nog kunnen volgen?quote:vrijdag 25 januari 2008
'Alves dit weekend naar Middlesbrough'
Door MAARTEN WIJFFELS
MIDDLESBROUGH/ROTTERDAM - Een halve dag nadat Afonso Alves zijn arbitragezaak tegen AZ liet verdagen, is duidelijk geworden waarom.
Afonso Alves, formeel nog steeds Heerenveen-speler. FOTO PRO SHOTS
De spits moest donderdagavond nog wachten op het Engelse Middlesbrough. Die club was bezig de laatste obstakels bij het verkrijgen van een werkvergunning weg te nemen.
De clubleiding van Middlesbrough gaat er nu vanuit dat zij daarin is geslaagd en rekent erop Alves binnen 48 uur definitief te kunnen presenteren.
Dat tijdspad kan echter alleen worden gevolgd, als AZ bereid is zijn claim op Alves te laten vallen. De begeleiders van de Braziliaanse spits zullen daarop aandringen in gesprekken met de Alkmaarse clubleiding. Die gesprekken volgen, na het verdagen van de arbitragezaak, normaal gesproken dit weekeinde.
Met de steun van Middlesbrough wil het kamp-Alves de druk op AZ maximaal opvoeren. Als AZ toegeeft, hoeft er geen nieuwe datum voor de arbitragezaak te worden geprikt en is Alves meteen vrij man. Maar blijft AZ voor zijn eigen zaak strijden, dan tikt de klok in het nadeel van de Braziliaan. Die kan slechts tot 31 januari een transfer verdienen. Daarna gaat de markt tot aan de zomer dicht.
Het is niet bekend welke transfersom Middlesbrough aan SC Heerenveen wil betalen, de club waar Alves formeel nog altijd onder contract staat. Nadat Heerenveen eerder deze week een eerste arbitragezaak tegen AZ won, staat het de Friese club weer vrij te onderhandelen met andere geïnteresseerde clubs. Heerenveen mag Alves echter pas definitief vrijgeven, wanneer AZ formeel afziet van verdere pogingen om Alves in te lijven.
Bij het verkrijgen van een werkvergunning voor de Braziliaan stuitte Middlesbrough op het probleem dat Alves een niet-EU-speler is. Voor hem gelden daardoor strengere regels om Engeland binnen te komen. Middlesbrough was ook al bezig met een constructie voor het geval Alves niet meteen in Engeland aan de slag kon. Het wilde de spits dan voorlopig uitlenen aan een club buiten Engeland. Die club is vanochtend afgebeld en die club was niet AZ.
Of Heerenveen zegt tegen AZ jongens de ballen dan is het over en uit met AZ en verkopen ze aan Boro. Heerenveen gaat echt niet nog een half jaar sukkelen met de spits en die wil het hoogste bedrag hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Stel je voor dat ze hem dan zouden uitlenen aan AZ, dan was het helemaal een grap geweest.
Uit bovenstaand stukje:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Of Heerenveen zegt tegen AZ jongens de ballen dan is het over en uit met AZ en verkopen ze aan Boro. Heerenveen gaat echt niet nog een half jaar sukkelen met de spits en die wil het hoogste bedrag hebben.
Oftewel, ik lees hier dat Heerenveen nog niets te willen heeft. Blijkbaar is AZ van levensbelang op dit moment wil hij nog voor 31 januari naar M'brough. In dat geval vermoed ik zomaar dat zij de claim alleen laten vervallen voor 31 januari mits M'brough nog maar wat geld bij legt en dit overmaakt op de rekening van AZ.quote:Dat tijdspad kan echter alleen worden gevolgd, als AZ bereid is zijn claim op Alves te laten vallen.
Dat kan daar wel in staan maar als Heerenveen zegt ik onderhandel NIET met AZ gaat het feest voor AZ niet door. Die optie zijn ze hier vergeten. Want AZ en Heerenveen hebben GEEN overeenkomst. En als Heerenveen zegt niet meer met AZ aan tafel te willen is het ook afgelopen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:02 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uit bovenstaand stukje:
[..]
Oftewel, ik lees hier dat Heerenveen nog niets te willen heeft. Blijkbaar is AZ van levensbelang op dit moment wil hij nog voor 31 januari naar M'brough. In dat geval vermoed ik zomaar dat zij de claim alleen laten vervallen voor 31 januari mits M'brough nog maar wat geld bij legt en dit overmaakt op de rekening van AZ.
AZ is wel een beetje naief geweest. Maar daar is op zich (wettelijk gezien) niets verkeerds aan...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
JD'tje neemt het weer voor AZ op
Kamp Alves is niet van onbesproken gedrag, maar AZ in de Alves-soap een 'keurige' club noemen die niets verkeerds heeft gedaan...
Kennelijk dus wil het kamp Alves evt. AZ gaan aanspreken voor geleden schade indien de transfer niet door gaat? Waar zijn we mee bezig, dan kan SC Heerenveen dus ook nog wel een claimpje indienen, me dunkt..
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gekquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:12 schreef Repsak het volgende:
Maar AZ zegt dat Heerenveen heeft aangegeven onder dezelfde voorwaaden opnieuw te willen onderhandelen met AZ. Alleen Alves wil niet meer. Dus AZ zit een beetje vast. Heerenveen hoeft niet, Alves wil niet. Het lijkt erop alsof AZ alleen te kiezen heeft of Alves bij Heerenveen blijft of naar Milddlesbrough vertrekt.
En als Alves op het laatste moment toch kiest voor AZ is hij wel dik de lul . Zit hij met een speeltje van 18 miljoen wat niet wil werkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gek.
Ik vermoed dat er voornamelijk weer met AZ is onderhandeld om 2 redenen:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gek.
We gaan gewoon lekker door t/m de zomer!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Deeltje #15 gaan we wel halen
quote:'Moeilijk zaak-Alves voor 1 februari op te lossen'
26/01/2008 10:35
Afonso Alves en AZ verschijnen waarschijnlijk maandag 28 januari voor de arbitragecommissie van de KNVB. Volgens de advocaat van de Braziliaan is het overleg met de Alkmaarse club mislukt. AZ weet van niets.
'We hebben het een kans gegeven', vertelde advocaat Pim de Vos aan het ANP. 'AZ wekt echter steeds meer de indruk dat het helemaal niet meer om de speler zelf gaat. Het lijkt erop dat de club zich ingraaft om een graantje mee te pikken bij een mogelijke transfer. Ik ben zeer teleurgesteld in AZ.'
In Alkmaar is met verbazing gereageerd op de uitlatingen van De Vos. 'Dat is nieuw voor mij', aldus AZ-woordvoerder Klaas Wilting. 'Donderdag is er een zaakwaarnemer van Alves bij ons geweest met het verzoek om de zaak uit te stellen, in ieder geval tot maandag. Tot die tijd is overleg dus mogelijk. Als zij zeggen dat het overleg is mislukt dan zal dat wel.'
Een eventuele transfer van Afonso Alves, Middlesbrough schermt met een akkoord, wordt nog een hels karwei. De deadline van 31 januari nadert. 'Het wordt ingewikkeld om deze zaak voor 1 februari op te lossen', is Wilting van mening. 'Waar Alves gaat voetballen als er voor die datum geen oplossing komt? Geen idee, volgens mij weet niemand dat.'
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:09 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het is natuurlijk allemaal 'als, als..', maar je zou toch stapelidioot zijn om een spits met de kwaliteiten van Alves niet te gebruiken als je hem nodig hebt? En imho is dat het geval wanneer Sibon en/of Sulejmani geblesseerd zijn.
In het huidige elftal wat gewoon goed draait moet je niets veranderen. Maar mocht één van de spitsen wegvallen, dan schat ik Afonso Alves toch weldegelijk hoger in dan de spitsen die we nog achter de hand hebben zoals Matusiak, Paulo Henrique, Smaràson, Cecilio Lopes, Armenteros en evt. Beerens..
Nouja, hij zal nog wel naar Boro gaan, het zou toch van de zotte zijn dat je eerst afgelopen zomer een soap van 'x' maanden hebt gehad met als resultaat dat 'ie niet verkocht is en dat dat nu wéér gebeurd?
Ach, waarom niet inzetten? Natuurlijk is het een hele soap om hem heen, maar ik denk niet dat het per definitie de schuld van de voetballer Alves is wanneer hij niet verkocht wordt. Die hele soap rondom Alves ligt voornamelijk aan dat gespuis om hem heen wat zich 'zaakwaarnemers' durft te noemen (gekloot om 5%, shoppen bij andere clubs, etc) en AZ (die gewoon een kansloze arbitragezaak opstarten en daarmee de boel op scherp zetten en flink vertragen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?
Natuurlijk, de 1e arbitragezaak was opgezet door AZ, dus ja, dat is al 1 punt waarom de boel vertraagd is. Die uitspraak is ondertussen geweest, maar daarna heeft Alves deze tweede zaak opgezet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:03 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Die hele soap rondom Alves ligt voornamelijk aan dat gespuis om hem heen wat zich 'zaakwaarnemers' durft te noemen (gekloot om 5%, shoppen bij andere clubs, etc) en AZ (die gewoon een kansloze arbitragezaak opstarten en daarmee de boel op scherp zetten en flink vertragen.
Die 4 ton in de maand vangt hij sowieso. Of hij nu in het veld staat, op de tribune zit, of op bevel van de clubverplicht vakantie viert in Brazilië . Logisch.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?
Ik zou het trouwens niet erg vinden als hij nog even blijft tot na de play-offs. Mocht H'veen die halen. Jij niet dan, Janet?quote:
Janet?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:43 schreef Mugger het volgende:
[..]
Ik zou het trouwens niet erg vinden als hij nog even blijft tot na de play-offs. Mocht H'veen die halen. Jij niet dan, Janet?
Zaak van Alves vs. AZ is aangevraagd voordat de uitspraak in AZ - SCH was.. Inhoudelijk is er slechts summier naar 'het contract' Alves - AZ gekeken, op zich was dat namelijk niet relevant voor de overeenkomst tussen AZ en SC Heerenveen.. Stel de uitspraak was in het voordeel van AZ uitgevallen (bijv. wanneer er géén clausule was), dan had Alves de 2e zaak zeker nodig gehad om niet bij AZ te hoeven/moeten spelen..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:13 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Natuurlijk, de 1e arbitragezaak was opgezet door AZ, dus ja, dat is al 1 punt waarom de boel vertraagd is. Die uitspraak is ondertussen geweest, maar daarna heeft Alves deze tweede zaak opgezet.
..aansluitend. Stel Alves wordt naar Middlesbrough getransfereerd zonder dat er een uitspraak inzake Alves vs. AZ wordt gedaan en vervolgens spreekt AZ Alves aan vanwege het contract tussen beide partijen wat niet nagekomen wordt.. Zolang het onduidelijk is of de handtekening van een advocaat noodzakelijk is, kan dat tot een claim van AZ op Alves leiden en daar zit noch Alves, noch Middlesbrough (die op dat moment Alves onder contract hebben) op te wachten. Dus ook al zou Alves de zaak niet doorzetten en kan AZ een evt. transfer naar Boro niet tegenhouden, dan nog kan de soap nog wel even door gaan.quote:Ik vraag me af of hij gewoon rond had mogen shoppen als hij die niet had opgezet. Die andere zaak was immers afgerond in zijn voordeel.
Janet is het Vlaamse woord voor homo, ik was even bang dat je maar daar voor aanquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:53 schreef Mugger het volgende:
[..]
Jaap. Foutje, sorry. De tweede al.
En de rest hem maar uitlachen ..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:20 schreef okee6 het volgende:
En intussen zit Alves zich te verbijten.
[ afbeelding ]
Als ze 'm willen hebben wel ja. SC Heerenveen heeft op dit moment niets met AZ te maken en kan met iedereen onderhandelen. Het enige wat een transfer naar een andere club lastig kan maken is dat er de mogelijkheid bestaat dat Afonso Alves zich dan aan meerdere partijen tegelijk heeft verbonden. In beginsel natuurlijk het probleem van het kamp Alves, ik kan me echter voorstellen dat bijvoorbeeld Middlesbrough geen zin heeft in een speler met 3 contracten.. En daar worden uiteindelijk alle partijen de dupe van.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:50 schreef kreischer2000 het volgende:
Als AZ gelijk krijgt moet AZ eerst weer met Heerenveen om de tafel toch?
Ik hoop gewoon dat hij naar M'brough gaat. Heerenveen ontvangt dan 18 mil. Wij bij AZ besparen 18 mil op een speler die toch alleen maar lastig is. Die desnoods niet eens komt opdagen als ie zijn zin niet krijgt. Zo'n speler ben je ondanks al zijn 'kwaliteiten' liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Als ze 'm willen hebben wel ja. SC Heerenveen heeft op dit moment niets met AZ te maken en kan met iedereen onderhandelen. Het enige wat een transfer naar een andere club lastig kan maken is dat er de mogelijkheid bestaat dat Afonso Alves zich dan aan meerdere partijen tegelijk heeft verbonden. In beginsel natuurlijk het probleem van het kamp Alves, ik kan me echter voorstellen dat bijvoorbeeld Middlesbrough geen zin heeft in een speler met 3 contracten.. En daar worden uiteindelijk alle partijen de dupe van.
Laat het dus maar snel maandag zijn. Ik wil wel eens horen of er nu ook echt een contract AZ-Alves is of dat ook dat uit de dikke duim van Klaas Wilting/DSB/AZ komt..
Bron: Weer één of ander schimmige site. Overigens ziet deze er wel redelijk professioneel uit en misschien dat dit zelfs z'n "echte" en "eigen" site is. Althans, een soort van officiële fansite oid..quote:On Friday, Russian outfits Zenit St Petersburg - the current premier league champions - and FC Saturn added their names to the list of clubs keen to sign Afonso Alves. So far, English club Middlesbrough and AZ Alkmaar of Holland have been vying for his signature, and as the transfer window draws to a close the race to sign the Brazilian is hotting up.
According to the player’s advisor, Wagner Alvares, negotiations determining his future destination will be completed by the end of the month. “Two more clubs have confirmed their interest, and Afonso’s future will be decided by 31 January, when the European transfer window closes,” Alvares told Fobazo. This season, the Brazilian marksman has scored 11 times in just eight league games for Heerenveen. Last season he scored a total of 34 goals in the Eredivisie, more than any other player in Europe's top leagues.
Geweldig die reactie van Verbeekquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:48 schreef Silenus het volgende:
Vraag aan Verbeek: "Hoe is de situatie nu rondom Alves?"
Verbeek: "Wie?"
Een "nieuwe" Braziliaan geloof ik wel ja, Alfonso Alves.. Blijkt dat AZ kennelijk al die tijd met iemand anders onderhandelt heeft, hebben ze SC Heerenveen en Afonso Alves mooi een poets mee gebakkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
Let maar op, AZ gaat binnenkort een nieuwe Brazilliaan presenteren. Alfonso Alves.
He hebben we Klaas Wilting ook op fok!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
Let maar op, AZ gaat binnenkort een nieuwe Brazilliaan presenteren. Alfonso Alves.
Alles valt op z'n plaats: hij heet namelijk eigenlijk Kaas Witing.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:09 schreef dagizmo het volgende:
[..]
He hebben we Klaas Wilting ook op fok!
14 goals uit 4 wedstrijden, who the fuck is alves iddquote:Op zondag 27 januari 2008 01:18 schreef SCH het volgende:
Geweldig hoe Verbeek reageerde en als je Heerenveen zag spelen vanavond dan is het heerlijk om te zien dat zijn gedrag alleen maar tot motivatie bij de rest heeft geleid.
Ook als ie niet verkocht wordt gewoonLekker op de bank en bij 4-0 na een publiekwissel voor Sibon die dan al 2 x scoorde in de 87e laten wisselen
quote:Op zondag 27 januari 2008 02:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
(Southgate) told the club's official website: "We're still in talks with Heerenveen and we're hoping that within the next 24 hours we can conclude an agreement with them, and then of course there are things like work permits to get through."
Dat denken we al een aantal wekenquote:Op zondag 27 januari 2008 12:21 schreef jorienvdherik het volgende:
soap is bijna af
quote:Boro close in on Brazilian Alves
Middlesbrough expect to complete the signing of Brazilian striker Afonso Alves from SC Heerenveen this week.
The 26-year-old's move had been held up because AZ Alkmaar said they had a pre-contract agreement to sign him but the Dutch FA rejected their claims.
Boro chief executive Keith Lamb is confident the way is now clear, saying: "There's every chance we'll conclude the deal within the next 24 hours."
Alves, who still needs a work permit for the UK, is expected to cost £10m.
Alves attracted the attention of a number of clubs after scoring 35 goals last season and made his international debut against England in June last year.
The Brazilian went on strike at the beginning of this season after Heerenveen rejected bids for him.
He scored seven goals in a 9-0 win over Heracles Almelo this season.
1,35 Euro.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe gaat het met de huidige pond?
quote:Zaak-Alves versus AZ maandagavond
ZEIST (ANP) - De spoedarbitragezaak die de Braziliaanse spits Afonso Alves tegen AZ heeft aangespannen, dient maandagavond in Zeist. Dat heeft de KNVB maandagmiddag bekendgemaakt. De zitting vangt om 19.30 uur aan. Volgens de advocaat van de aanvaller, die nog steeds eigendom is van SC Heerenveen en graag naar Middlesbrough wil, zal zijn cliënt zeer waarschijnlijk zelf in Zeist aanwezig zijn bij de behandeling van de slepende kwestie.
Alves en AZ besloten de zaak donderdag aan te houden om in overleg te treden. Dat nadere contact leverde evenwel geen akkoord op. Daardoor moet de arbitragecommissie alsnog een oordeel geven.
Pim de Vos, de Nederlandse advocaat van Alves, diende het verzoek voor een arbitragezaak vrijdag opnieuw in. Enige haast is geboden, omdat donderdagavond om middernacht de transfertermijn sluit.
AZ stelt dat Alves in december een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst in Alkmaar heeft ondertekend. De topscorer van het vorige seizoen bestrijdt dat. Volgens het kamp-Alves gaat het slechts om een conceptcontract waarop onder meer de handtekening ontbreekt van de Braziliaanse advocaat van de voetballer. Volgens Alves is er daarom geen sprake van een wettige overeenkomst.
Als de arbitragecommissie tot hetzelfde oordeel komt, kan AZ een forse schadeclaim van de Zuid-Amerikaan tegemoet zien. Volgens raadsman De Vos heeft de Alkmaarse club dan een verkeerde voorstelling van zaken gegeven. ,,Zo heeft AZ een brief naar Middlesbrough gestuurd om aan te geven dat Alves eigendom van AZ is. Daardoor kan Middlesbrough worden beïnvloed en zelfs afzien van een transfer. Dat geldt ook voor andere partijen.''
Vieze nazi-racist.quote:
quote:Boro will halt Alves race hell.
AFONSO ALVES plans to join Middlesbrough this week — and end a bitter racism row in Holland.
The Brazilian striker, 27, is poised to join Boro in a £10million deal if he is granted a work permit.
Alves is keen to leave Heerenveen after a race row.
He was labelled a "little monkey" by fans and refused to attend a club function.
A spokesman for Alves slammed supporters for being "motivated by Nazi hallucinations."
newsoftheworld.co.uk
Zoiets stond inderdaad in augustus2007 op het weblog van z'n zaakwaarnemers. Afonso heeft een aantal maanden geleden gezegd dat dat niet zijn woorden zijn geweest..quote:
Nou ja, als zelfs de advocaat onderstaande zeg...quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef okee6 het volgende:
En als je overal leest, wordt meest Alves als schuldig verklaard, die juist weinig te verwijten is.
quote:‘Afonso Alves is een groot kind’
De advocaat van Afonso Alves gaat wel heel ver om onder het vermeende contract met AZ uit te komen. Zo beweert de raadsman dat de aanvaller in de maatschappij volkomen afhankelijk is van anderen.
De Braziliaan heeft alleen de lagere school gedaan en is het Engels niet machtig. De Vos ging uitvoerig in op het privé-leven van zijn cliënt om aan te geven dat hij niet in staat was om het contract van AZ goed te kunnen beoordelen.
“Alves is een groot kind'', stelde De Vos. “AZ had dat kunnen weten. Alves begrijpt geen snars van de overeenkomst.” Het is vooralsnog onduidelijk op welk tijdstip de spoedzitting vanavond zal worden beëindigd.
Alves had voor afgelopen donderdag een arbitragezaak tegen de club uit Alkmaar aangespannen. Hij nam die beslissing omdat AZ bleef beweren dat het over de transferrechten van de Braziliaan beschikt.
Deze zaak werd echter aangehouden omdat beide partijen toch weer probeerden om tot elkaar te komen. Heerenveen, dat nog steeds eigenaar van Alves is, kan pas onderhandelen met het geïnteresseerde Middlesbrough wanneer AZ en de spits overeenstemming hebben bereikt.
quote:Afonso Alves is in de maatschappij volkomen afhankelijk van anderen. Hij heeft alleen de lagere school gedaan en is het Engels niet machtig. Dat zei zijn advocaat Pim de Vos maandag bij de arbitragezaak tegen AZ.„Alves is een groot kind”, aldus De Vos.
De advocaat ging uitvoerig in op het privé-leven van Alves om aan te geven dat de Braziliaanse speler niet in staat was om het contract van AZ goed te kunnen beoordelen. „AZ had dat kunnen weten. Alves begrijpt geen snars van de overeenkomst”, aldus De Vos.
Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ, net als zijn zaakwaarnemer Tiburcio. „Tiburcio beschikt niet over de vereiste papieren”, legde De Vos uit. „Tiburcio is een illegale Braziliaanse spelersmakelaar, die Alves goed kent. Het contract is pas rechtsgeldig als Ribeiro, de Braziliaanse advocaat van Alves, zijn handtekening zet. Dat heeft hij nooit gedaan. Ribeiro heeft op 10 januari aan AZ laten weten dat Alves niet naar AZ komt.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |