quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:57 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Heerenveen krijgt het volgend jaar nog moeilijk met slechts 1 speler die echt top is en verder wat degelijke Nederlanders en een groot aantal jonge talenten. Tevens zijn ze dan Verbeek kwijt.
Met andere woorden; Die 15 miljoen kunnen ze wel gebruiken.
Zonder 'm spelen ze briljant, wat me wel doet denken of dat z'n waarde niet verminderd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:57 schreef TC03 het volgende:
Zal je zien dat Alves helemaal niet vertrekt bij SCH.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:48 schreef Stereotomy het volgende:
They agreed on personal terms
Alsof dat wat betekent bij Alves
Pranjić natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]Welke ene speler is er dan echt top en wat is er dan zo enorm anders dan het huidige seizoen?
Nou nou, wat een spelers.quote:Heerenveen heeft nog heel wat potentieel rondlopen en verhuurd. Garcia Garcia, Lopez en Henrique om er maar slechts 3 te noemen.
Leuk dat jij al zo goed weet wie wat wel en niet kan volgend seizoen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:08 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Pranjić natuurlijk.![]()
Dan is Verbeek weg. Leuk, al die degelijke spelers, maar nu ze op de juiste manier gebruikt worden komt eruit wat erin zit, maar dat hoeft volgend jaar zeker niet zo te zijn. Kijk naar AZ, De Zeeuw is heus geen slechtere voetballer dan vorig jaar, maar dit jaar komt het er gewoon niet uit. Dat probleem zie ik volgend jaar bij Heerenveen ook wel ontstaan.
[..]
Nou nou, wat een spelers.
Gonzalo is een fantastische speler, al komt het er maar niet uit. Helaas.![]()
Lopez is echt te slecht voor de Nederlandse (sub-)top.![]()
Henrique is nog jong. Die kan geen constante serie wedstrijden spelen.
Je denkt dat de theepot van je moeder een glazen bol is?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:08 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Pranjić natuurlijk.![]()
Dan is Verbeek weg. Leuk, al die degelijke spelers, maar nu ze op de juiste manier gebruikt worden komt eruit wat erin zit, maar dat hoeft volgend jaar zeker niet zo te zijn. Kijk naar AZ, De Zeeuw is heus geen slechtere voetballer dan vorig jaar, maar dit jaar komt het er gewoon niet uit. Dat probleem zie ik volgend jaar bij Heerenveen ook wel ontstaan.
[..]
Nou nou, wat een spelers.
Gonzalo is een fantastische speler, al komt het er maar niet uit. Helaas.![]()
Lopez is echt te slecht voor de Nederlandse (sub-)top.![]()
Henrique is nog jong. Die kan geen constante serie wedstrijden spelen.
quote:Alves en AZ toch inoverleg
Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - Afonso Alves had gisteravond de kans om te proberen definitief onder zijn vermeende contract bij AZ uit te komen.
Maar de Braziliaanse spits liet die kans schieten. Hij heeft ervoor gekozen de arbitragezaak over dat thema voorlopig uit te stellen. Die opvallende beslissing viel gistermiddag, luttele uren voor de zaak zou dienen in Zeist.
Een exacte reden voor het uitstel gaf noch het kamp-Alves noch AZ. Pim de Vos, de Nederlandse advocaat van de spits, noemde het uitstel ‘iets op verzoek van beide partijen’. Namens AZ zag woordvoerder Klaas Wilting dat heel anders: ,,Laat duidelijk zijn dat Alves dit uitstel heeft bepleit. Dat is logisch, want hij is ook de partij die deze arbitrage had aangevraagd. Wij zijn benieuwd naar hun motieven.’’
Voorlopig is de zaak verschoven naar maandagavond. Maar eerst komt het dit weekeinde tot een ontmoeting tussen de begeleiders van Alves en AZ.
,,Van onze kant is er behoefte aan meer tijd en ruimte,’’ aldus advocaat De Vos. ,,Die ruimte heb je niet meer als je elkaar bij de arbitragecommissie al voor rotte vis hebt uitgemaakt. Het is gewoon beter om met elkaar te praten. Leidt dat de komende dagen tot niets, dan zien we elkaar maandag alsnog in Zeist.’’
Op de vraag of Alves het door hem betwiste contract bij AZ mogelijk toch wil respecteren, zei De Vos: ,,Daar kan ik niets van zeggen. Maar als je met elkaar gaat praten, is niets uitgesloten. En Alves alsnog naar AZ, dat zou leuk zijn voor Louis van Gaal.’’
Bij AZ denken ze Alves nog steeds naar het Engelse Middlesbrough wil verkassen, maar dat zijn begeleiders in dat streven op problemen stuiten die voor gisteravond niet konden worden opgelost. Daarbij wordt gedacht aan problemen met de werkvergunning die het Engelse Middlesbrough voor de Braziliaan moet proberen te regelen.
Als niet-EU-speler gelden voor Alves aanvullende eisen om Engeland binnen te komen. Middlesbrough probeert voor de speler een uitzonderingspositie te claimen bij een speciale commissie. Eerder lukte het bijvoorbeeld Salomon Kalou om langs die weg bij Chelsea binnen te komen, maar de regels zijn erg strikt.
Duidelijk is dat Alves de enige is die risico neemt door het laten uitstellen van de arbitragezaak. Zou de commissie volgende week alsnog uitspreken dat Alves een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ, gaat AZ eerst weer onderhandelen met SC Heerenveen. De Friese club is nu formeel nog eigenaar van de spits en heeft beloofd in dat geval niet moeilijk te doen over een transfer van Alves naar Alkmaar.
In de tussentijd zit Alves noodgedwongen in de wachtkamer en kan hij sowieso niet naar Middlesbrough of enig ander oord. De deadline voor transfers deze winterperiode is al volgende week donderdag, 31 januari.
Het zou een bizarre ontknoping zijn als Alves uiteindelijk alsnog eieren voor zijn geld zou kiezen en bij AZ gaat spelen. Bij coach Louis van Gaal is de doelpuntenmaker in elk geval nog steeds welkom. Van Gaal gaat ervan uit dat Alves in deze hele soap een speelbal is van mensen met financiële belangen om hem heen.
,,Die situatie heb ik in mijn carrière al eerder meegemaakt. Ik zou straks heel graag Afonso’s verhaal eens horen,’’ aldus Van Gaal, die gisteren nogmaals in herinnering riep hoe hij op 23 december met Alves, diens moeder en zus op de foto ging. Op jeugdcomplex ’t Lood toastte het gezelschap die dag na het tekenen een 4,5 jarig contract op de toekomst.
Enkele dagen later stuurde Alves ook nog een sms-je aan AZs technisch directeur Marcel Brands. Will arrive on Tuesday. Happy 2008, typte de spits die toen ogenschijnlijk nog van plan was op dinsdag 8 januari aan te sluiten bij de training van AZ.
Dat zou ook prachtig zijn trouwens...quote:
Zelfde journalist ook nog. Zouden ze het zelf nog kunnen volgen?quote:vrijdag 25 januari 2008
'Alves dit weekend naar Middlesbrough'
Door MAARTEN WIJFFELS
MIDDLESBROUGH/ROTTERDAM - Een halve dag nadat Afonso Alves zijn arbitragezaak tegen AZ liet verdagen, is duidelijk geworden waarom.
Afonso Alves, formeel nog steeds Heerenveen-speler. FOTO PRO SHOTS
De spits moest donderdagavond nog wachten op het Engelse Middlesbrough. Die club was bezig de laatste obstakels bij het verkrijgen van een werkvergunning weg te nemen.
De clubleiding van Middlesbrough gaat er nu vanuit dat zij daarin is geslaagd en rekent erop Alves binnen 48 uur definitief te kunnen presenteren.
Dat tijdspad kan echter alleen worden gevolgd, als AZ bereid is zijn claim op Alves te laten vallen. De begeleiders van de Braziliaanse spits zullen daarop aandringen in gesprekken met de Alkmaarse clubleiding. Die gesprekken volgen, na het verdagen van de arbitragezaak, normaal gesproken dit weekeinde.
Met de steun van Middlesbrough wil het kamp-Alves de druk op AZ maximaal opvoeren. Als AZ toegeeft, hoeft er geen nieuwe datum voor de arbitragezaak te worden geprikt en is Alves meteen vrij man. Maar blijft AZ voor zijn eigen zaak strijden, dan tikt de klok in het nadeel van de Braziliaan. Die kan slechts tot 31 januari een transfer verdienen. Daarna gaat de markt tot aan de zomer dicht.
Het is niet bekend welke transfersom Middlesbrough aan SC Heerenveen wil betalen, de club waar Alves formeel nog altijd onder contract staat. Nadat Heerenveen eerder deze week een eerste arbitragezaak tegen AZ won, staat het de Friese club weer vrij te onderhandelen met andere geïnteresseerde clubs. Heerenveen mag Alves echter pas definitief vrijgeven, wanneer AZ formeel afziet van verdere pogingen om Alves in te lijven.
Bij het verkrijgen van een werkvergunning voor de Braziliaan stuitte Middlesbrough op het probleem dat Alves een niet-EU-speler is. Voor hem gelden daardoor strengere regels om Engeland binnen te komen. Middlesbrough was ook al bezig met een constructie voor het geval Alves niet meteen in Engeland aan de slag kon. Het wilde de spits dan voorlopig uitlenen aan een club buiten Engeland. Die club is vanochtend afgebeld en die club was niet AZ.
Of Heerenveen zegt tegen AZ jongens de ballen dan is het over en uit met AZ en verkopen ze aan Boro. Heerenveen gaat echt niet nog een half jaar sukkelen met de spits en die wil het hoogste bedrag hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Stel je voor dat ze hem dan zouden uitlenen aan AZ, dan was het helemaal een grap geweest.
Uit bovenstaand stukje:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Of Heerenveen zegt tegen AZ jongens de ballen dan is het over en uit met AZ en verkopen ze aan Boro. Heerenveen gaat echt niet nog een half jaar sukkelen met de spits en die wil het hoogste bedrag hebben.
Oftewel, ik lees hier dat Heerenveen nog niets te willen heeft. Blijkbaar is AZ van levensbelang op dit moment wil hij nog voor 31 januari naar M'brough. In dat geval vermoed ik zomaar dat zij de claim alleen laten vervallen voor 31 januari mits M'brough nog maar wat geld bij legt en dit overmaakt op de rekening van AZ.quote:Dat tijdspad kan echter alleen worden gevolgd, als AZ bereid is zijn claim op Alves te laten vallen.
Dat kan daar wel in staan maar als Heerenveen zegt ik onderhandel NIET met AZ gaat het feest voor AZ niet door. Die optie zijn ze hier vergeten. Want AZ en Heerenveen hebben GEEN overeenkomst. En als Heerenveen zegt niet meer met AZ aan tafel te willen is het ook afgelopen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:02 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uit bovenstaand stukje:
[..]
Oftewel, ik lees hier dat Heerenveen nog niets te willen heeft. Blijkbaar is AZ van levensbelang op dit moment wil hij nog voor 31 januari naar M'brough. In dat geval vermoed ik zomaar dat zij de claim alleen laten vervallen voor 31 januari mits M'brough nog maar wat geld bij legt en dit overmaakt op de rekening van AZ.
AZ is wel een beetje naief geweest. Maar daar is op zich (wettelijk gezien) niets verkeerds aan...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
JD'tje neemt het weer voor AZ op
Kamp Alves is niet van onbesproken gedrag, maar AZ in de Alves-soap een 'keurige' club noemen die niets verkeerds heeft gedaan...
Kennelijk dus wil het kamp Alves evt. AZ gaan aanspreken voor geleden schade indien de transfer niet door gaat? Waar zijn we mee bezig, dan kan SC Heerenveen dus ook nog wel een claimpje indienen, me dunkt..
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gekquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:12 schreef Repsak het volgende:
Maar AZ zegt dat Heerenveen heeft aangegeven onder dezelfde voorwaaden opnieuw te willen onderhandelen met AZ. Alleen Alves wil niet meer. Dus AZ zit een beetje vast. Heerenveen hoeft niet, Alves wil niet. Het lijkt erop alsof AZ alleen te kiezen heeft of Alves bij Heerenveen blijft of naar Milddlesbrough vertrekt.
En als Alves op het laatste moment toch kiest voor AZ is hij wel dik de lul . Zit hij met een speeltje van 18 miljoen wat niet wil werkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gek.
Ik vermoed dat er voornamelijk weer met AZ is onderhandeld om 2 redenen:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ze willen er natuurlijk nu zelf nog een beetje aan verdienen. Dirk is niet gek.
We gaan gewoon lekker door t/m de zomer!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Deeltje #15 gaan we wel halen
quote:'Moeilijk zaak-Alves voor 1 februari op te lossen'
26/01/2008 10:35
Afonso Alves en AZ verschijnen waarschijnlijk maandag 28 januari voor de arbitragecommissie van de KNVB. Volgens de advocaat van de Braziliaan is het overleg met de Alkmaarse club mislukt. AZ weet van niets.
'We hebben het een kans gegeven', vertelde advocaat Pim de Vos aan het ANP. 'AZ wekt echter steeds meer de indruk dat het helemaal niet meer om de speler zelf gaat. Het lijkt erop dat de club zich ingraaft om een graantje mee te pikken bij een mogelijke transfer. Ik ben zeer teleurgesteld in AZ.'
In Alkmaar is met verbazing gereageerd op de uitlatingen van De Vos. 'Dat is nieuw voor mij', aldus AZ-woordvoerder Klaas Wilting. 'Donderdag is er een zaakwaarnemer van Alves bij ons geweest met het verzoek om de zaak uit te stellen, in ieder geval tot maandag. Tot die tijd is overleg dus mogelijk. Als zij zeggen dat het overleg is mislukt dan zal dat wel.'
Een eventuele transfer van Afonso Alves, Middlesbrough schermt met een akkoord, wordt nog een hels karwei. De deadline van 31 januari nadert. 'Het wordt ingewikkeld om deze zaak voor 1 februari op te lossen', is Wilting van mening. 'Waar Alves gaat voetballen als er voor die datum geen oplossing komt? Geen idee, volgens mij weet niemand dat.'
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:09 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het is natuurlijk allemaal 'als, als..', maar je zou toch stapelidioot zijn om een spits met de kwaliteiten van Alves niet te gebruiken als je hem nodig hebt? En imho is dat het geval wanneer Sibon en/of Sulejmani geblesseerd zijn.
In het huidige elftal wat gewoon goed draait moet je niets veranderen. Maar mocht één van de spitsen wegvallen, dan schat ik Afonso Alves toch weldegelijk hoger in dan de spitsen die we nog achter de hand hebben zoals Matusiak, Paulo Henrique, Smaràson, Cecilio Lopes, Armenteros en evt. Beerens..
Nouja, hij zal nog wel naar Boro gaan, het zou toch van de zotte zijn dat je eerst afgelopen zomer een soap van 'x' maanden hebt gehad met als resultaat dat 'ie niet verkocht is en dat dat nu wéér gebeurd?
Ach, waarom niet inzetten? Natuurlijk is het een hele soap om hem heen, maar ik denk niet dat het per definitie de schuld van de voetballer Alves is wanneer hij niet verkocht wordt. Die hele soap rondom Alves ligt voornamelijk aan dat gespuis om hem heen wat zich 'zaakwaarnemers' durft te noemen (gekloot om 5%, shoppen bij andere clubs, etc) en AZ (die gewoon een kansloze arbitragezaak opstarten en daarmee de boel op scherp zetten en flink vertragen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?
Natuurlijk, de 1e arbitragezaak was opgezet door AZ, dus ja, dat is al 1 punt waarom de boel vertraagd is. Die uitspraak is ondertussen geweest, maar daarna heeft Alves deze tweede zaak opgezet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:03 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Die hele soap rondom Alves ligt voornamelijk aan dat gespuis om hem heen wat zich 'zaakwaarnemers' durft te noemen (gekloot om 5%, shoppen bij andere clubs, etc) en AZ (die gewoon een kansloze arbitragezaak opstarten en daarmee de boel op scherp zetten en flink vertragen.
Die 4 ton in de maand vangt hij sowieso. Of hij nu in het veld staat, op de tribune zit, of op bevel van de clubverplicht vakantie viert in Brazilië . Logisch.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het logisch is om hem weer in te zetten. Ik vraag me ook af hoe dat dan gaat met zijn salaris?
Ik zou het trouwens niet erg vinden als hij nog even blijft tot na de play-offs. Mocht H'veen die halen. Jij niet dan, Janet?quote:
Janet?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:43 schreef Mugger het volgende:
[..]
Ik zou het trouwens niet erg vinden als hij nog even blijft tot na de play-offs. Mocht H'veen die halen. Jij niet dan, Janet?
Zaak van Alves vs. AZ is aangevraagd voordat de uitspraak in AZ - SCH was.. Inhoudelijk is er slechts summier naar 'het contract' Alves - AZ gekeken, op zich was dat namelijk niet relevant voor de overeenkomst tussen AZ en SC Heerenveen.. Stel de uitspraak was in het voordeel van AZ uitgevallen (bijv. wanneer er géén clausule was), dan had Alves de 2e zaak zeker nodig gehad om niet bij AZ te hoeven/moeten spelen..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:13 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Natuurlijk, de 1e arbitragezaak was opgezet door AZ, dus ja, dat is al 1 punt waarom de boel vertraagd is. Die uitspraak is ondertussen geweest, maar daarna heeft Alves deze tweede zaak opgezet.
..aansluitend. Stel Alves wordt naar Middlesbrough getransfereerd zonder dat er een uitspraak inzake Alves vs. AZ wordt gedaan en vervolgens spreekt AZ Alves aan vanwege het contract tussen beide partijen wat niet nagekomen wordt.. Zolang het onduidelijk is of de handtekening van een advocaat noodzakelijk is, kan dat tot een claim van AZ op Alves leiden en daar zit noch Alves, noch Middlesbrough (die op dat moment Alves onder contract hebben) op te wachten. Dus ook al zou Alves de zaak niet doorzetten en kan AZ een evt. transfer naar Boro niet tegenhouden, dan nog kan de soap nog wel even door gaan.quote:Ik vraag me af of hij gewoon rond had mogen shoppen als hij die niet had opgezet. Die andere zaak was immers afgerond in zijn voordeel.
Janet is het Vlaamse woord voor homo, ik was even bang dat je maar daar voor aanquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:53 schreef Mugger het volgende:
[..]
Jaap. Foutje, sorry. De tweede al.
En de rest hem maar uitlachen ..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:20 schreef okee6 het volgende:
En intussen zit Alves zich te verbijten.
[ afbeelding ]
Als ze 'm willen hebben wel ja. SC Heerenveen heeft op dit moment niets met AZ te maken en kan met iedereen onderhandelen. Het enige wat een transfer naar een andere club lastig kan maken is dat er de mogelijkheid bestaat dat Afonso Alves zich dan aan meerdere partijen tegelijk heeft verbonden. In beginsel natuurlijk het probleem van het kamp Alves, ik kan me echter voorstellen dat bijvoorbeeld Middlesbrough geen zin heeft in een speler met 3 contracten.. En daar worden uiteindelijk alle partijen de dupe van.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:50 schreef kreischer2000 het volgende:
Als AZ gelijk krijgt moet AZ eerst weer met Heerenveen om de tafel toch?
Ik hoop gewoon dat hij naar M'brough gaat. Heerenveen ontvangt dan 18 mil. Wij bij AZ besparen 18 mil op een speler die toch alleen maar lastig is. Die desnoods niet eens komt opdagen als ie zijn zin niet krijgt. Zo'n speler ben je ondanks al zijn 'kwaliteiten' liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Als ze 'm willen hebben wel ja. SC Heerenveen heeft op dit moment niets met AZ te maken en kan met iedereen onderhandelen. Het enige wat een transfer naar een andere club lastig kan maken is dat er de mogelijkheid bestaat dat Afonso Alves zich dan aan meerdere partijen tegelijk heeft verbonden. In beginsel natuurlijk het probleem van het kamp Alves, ik kan me echter voorstellen dat bijvoorbeeld Middlesbrough geen zin heeft in een speler met 3 contracten.. En daar worden uiteindelijk alle partijen de dupe van.
Laat het dus maar snel maandag zijn. Ik wil wel eens horen of er nu ook echt een contract AZ-Alves is of dat ook dat uit de dikke duim van Klaas Wilting/DSB/AZ komt..
Bron: Weer één of ander schimmige site. Overigens ziet deze er wel redelijk professioneel uit en misschien dat dit zelfs z'n "echte" en "eigen" site is. Althans, een soort van officiële fansite oid..quote:On Friday, Russian outfits Zenit St Petersburg - the current premier league champions - and FC Saturn added their names to the list of clubs keen to sign Afonso Alves. So far, English club Middlesbrough and AZ Alkmaar of Holland have been vying for his signature, and as the transfer window draws to a close the race to sign the Brazilian is hotting up.
According to the player’s advisor, Wagner Alvares, negotiations determining his future destination will be completed by the end of the month. “Two more clubs have confirmed their interest, and Afonso’s future will be decided by 31 January, when the European transfer window closes,” Alvares told Fobazo. This season, the Brazilian marksman has scored 11 times in just eight league games for Heerenveen. Last season he scored a total of 34 goals in the Eredivisie, more than any other player in Europe's top leagues.
Geweldig die reactie van Verbeekquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:48 schreef Silenus het volgende:
Vraag aan Verbeek: "Hoe is de situatie nu rondom Alves?"
Verbeek: "Wie?"
Een "nieuwe" Braziliaan geloof ik wel ja, Alfonso Alves.. Blijkt dat AZ kennelijk al die tijd met iemand anders onderhandelt heeft, hebben ze SC Heerenveen en Afonso Alves mooi een poets mee gebakkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
Let maar op, AZ gaat binnenkort een nieuwe Brazilliaan presenteren. Alfonso Alves.
He hebben we Klaas Wilting ook op fok!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
Let maar op, AZ gaat binnenkort een nieuwe Brazilliaan presenteren. Alfonso Alves.
Alles valt op z'n plaats: hij heet namelijk eigenlijk Kaas Witing.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:09 schreef dagizmo het volgende:
[..]
He hebben we Klaas Wilting ook op fok!
14 goals uit 4 wedstrijden, who the fuck is alves iddquote:Op zondag 27 januari 2008 01:18 schreef SCH het volgende:
Geweldig hoe Verbeek reageerde en als je Heerenveen zag spelen vanavond dan is het heerlijk om te zien dat zijn gedrag alleen maar tot motivatie bij de rest heeft geleid.
Ook als ie niet verkocht wordt gewoonLekker op de bank en bij 4-0 na een publiekwissel voor Sibon die dan al 2 x scoorde in de 87e laten wisselen
quote:Op zondag 27 januari 2008 02:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
(Southgate) told the club's official website: "We're still in talks with Heerenveen and we're hoping that within the next 24 hours we can conclude an agreement with them, and then of course there are things like work permits to get through."
Dat denken we al een aantal wekenquote:Op zondag 27 januari 2008 12:21 schreef jorienvdherik het volgende:
soap is bijna af
quote:Boro close in on Brazilian Alves
Middlesbrough expect to complete the signing of Brazilian striker Afonso Alves from SC Heerenveen this week.
The 26-year-old's move had been held up because AZ Alkmaar said they had a pre-contract agreement to sign him but the Dutch FA rejected their claims.
Boro chief executive Keith Lamb is confident the way is now clear, saying: "There's every chance we'll conclude the deal within the next 24 hours."
Alves, who still needs a work permit for the UK, is expected to cost £10m.
Alves attracted the attention of a number of clubs after scoring 35 goals last season and made his international debut against England in June last year.
The Brazilian went on strike at the beginning of this season after Heerenveen rejected bids for him.
He scored seven goals in a 9-0 win over Heracles Almelo this season.
1,35 Euro.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe gaat het met de huidige pond?
quote:Zaak-Alves versus AZ maandagavond
ZEIST (ANP) - De spoedarbitragezaak die de Braziliaanse spits Afonso Alves tegen AZ heeft aangespannen, dient maandagavond in Zeist. Dat heeft de KNVB maandagmiddag bekendgemaakt. De zitting vangt om 19.30 uur aan. Volgens de advocaat van de aanvaller, die nog steeds eigendom is van SC Heerenveen en graag naar Middlesbrough wil, zal zijn cliënt zeer waarschijnlijk zelf in Zeist aanwezig zijn bij de behandeling van de slepende kwestie.
Alves en AZ besloten de zaak donderdag aan te houden om in overleg te treden. Dat nadere contact leverde evenwel geen akkoord op. Daardoor moet de arbitragecommissie alsnog een oordeel geven.
Pim de Vos, de Nederlandse advocaat van Alves, diende het verzoek voor een arbitragezaak vrijdag opnieuw in. Enige haast is geboden, omdat donderdagavond om middernacht de transfertermijn sluit.
AZ stelt dat Alves in december een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst in Alkmaar heeft ondertekend. De topscorer van het vorige seizoen bestrijdt dat. Volgens het kamp-Alves gaat het slechts om een conceptcontract waarop onder meer de handtekening ontbreekt van de Braziliaanse advocaat van de voetballer. Volgens Alves is er daarom geen sprake van een wettige overeenkomst.
Als de arbitragecommissie tot hetzelfde oordeel komt, kan AZ een forse schadeclaim van de Zuid-Amerikaan tegemoet zien. Volgens raadsman De Vos heeft de Alkmaarse club dan een verkeerde voorstelling van zaken gegeven. ,,Zo heeft AZ een brief naar Middlesbrough gestuurd om aan te geven dat Alves eigendom van AZ is. Daardoor kan Middlesbrough worden beïnvloed en zelfs afzien van een transfer. Dat geldt ook voor andere partijen.''
Vieze nazi-racist.quote:
quote:Boro will halt Alves race hell.
AFONSO ALVES plans to join Middlesbrough this week — and end a bitter racism row in Holland.
The Brazilian striker, 27, is poised to join Boro in a £10million deal if he is granted a work permit.
Alves is keen to leave Heerenveen after a race row.
He was labelled a "little monkey" by fans and refused to attend a club function.
A spokesman for Alves slammed supporters for being "motivated by Nazi hallucinations."
newsoftheworld.co.uk
Zoiets stond inderdaad in augustus2007 op het weblog van z'n zaakwaarnemers. Afonso heeft een aantal maanden geleden gezegd dat dat niet zijn woorden zijn geweest..quote:
Nou ja, als zelfs de advocaat onderstaande zeg...quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef okee6 het volgende:
En als je overal leest, wordt meest Alves als schuldig verklaard, die juist weinig te verwijten is.
quote:‘Afonso Alves is een groot kind’
De advocaat van Afonso Alves gaat wel heel ver om onder het vermeende contract met AZ uit te komen. Zo beweert de raadsman dat de aanvaller in de maatschappij volkomen afhankelijk is van anderen.
De Braziliaan heeft alleen de lagere school gedaan en is het Engels niet machtig. De Vos ging uitvoerig in op het privé-leven van zijn cliënt om aan te geven dat hij niet in staat was om het contract van AZ goed te kunnen beoordelen.
“Alves is een groot kind'', stelde De Vos. “AZ had dat kunnen weten. Alves begrijpt geen snars van de overeenkomst.” Het is vooralsnog onduidelijk op welk tijdstip de spoedzitting vanavond zal worden beëindigd.
Alves had voor afgelopen donderdag een arbitragezaak tegen de club uit Alkmaar aangespannen. Hij nam die beslissing omdat AZ bleef beweren dat het over de transferrechten van de Braziliaan beschikt.
Deze zaak werd echter aangehouden omdat beide partijen toch weer probeerden om tot elkaar te komen. Heerenveen, dat nog steeds eigenaar van Alves is, kan pas onderhandelen met het geïnteresseerde Middlesbrough wanneer AZ en de spits overeenstemming hebben bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |