Alves zijn standpunt doet er feitelijk weinig toe, het is aan zijn eigenaar. Naar gelang het gesprek de ene keer de zaakwaarnemer, de andere keer zijn club. En dat schrijf ik alsmaarquote:Op maandag 21 januari 2008 23:25 schreef DrDentz het volgende:
Deze twee stukjes in hetzelfde artikel passen niet bij elkaar;
'Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ.'
'De Braziliaanse topschutter liet eerder al blijken niets te voelen voor een overgang naar de Alkmaarders.'

Alves exclusief over AZquote:Op maandag 21 januari 2008 23:40 schreef DANILXL het volgende:
Ik word een beetje misselijk van deze jongen

Ik bedoel eigenlijk dat er in één artikel staat dat hij én een contract getekend heeft, én geen enkele interesse heeft om er te gaan spelen.. wat dacht hij dan dat hij tekende, een contract om even naar de WC te mogen ofzoquote:Op maandag 21 januari 2008 23:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves zijn standpunt doet er feitelijk weinig toe, het is aan zijn eigenaar. Naar gelang het gesprek de ene keer de zaakwaarnemer, de andere keer zijn club. En dat schrijf ik alsmaar

quote:Op maandag 21 januari 2008 23:42 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves exclusief over AZ
[ afbeelding ]

Ja uhh leuk allemaal, maar jouw vraag was waarom AZ meer recht op Alves zou hebben in plaats van Boro. Uiteraard is te allen tijde het contract van Heerenveen leidend.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Maar op dat moment had hij ook al een contract met SC Heerenveen, dat is dus rechtsgeldig en die van AZ niet wil je zeggen? Ik gebruik nu even dezelfde redenatie als jij ingeval AZ/Middlesbrough.
Ik heb me eerlijk gezegd niet in die materie verdiept,
maar ik kan me voorstellen dat het voor AZ geen gelopen race zal zijn, mochten er echt meerdere contracten zijn.
Hoezo niet? Alves wil niet voor AZ voetballen en Dirk laat zich echt niet zomaar afschepen. Alves wordt in ieder geval zonder verlies verder verkocht, daar ben ik wel zeker van.quote:Die 2 miljoen winst kun je ook wel op je buik schrijven met alle premies, doorverkoopclausules, etc., wat er aan zo'n deal vast zit. Middlesbrough zal er echt geen 5 miljoen extra bij lappen omdat hij dan bij AZ onder contract staat. Lijkt me erg stug..
Juist het contaract laten ontbinden zal voor AZ gezichtsverlies betekenen. Daarmee laat je zien dat er met jou als club zijnde flink te sollen valt. Dát zal pas slecht voor je imago zijn.quote:Dat 'ie niet bij AZ zal voetballen ben ik wel met je eens, maar dan op andere gronden. Ik denk, zoals eerder gesteld niet, dat er op 5 januari een schriftelijk akkoord was tussen SC Heerenveen en Alves, waardoor de deal AZ - SC Heerenveen niet rechtsgeldig is gebleken. Alves en AZ (als ze verstandig zijn) bereiken gezien de huidige verhoudingen een akkoord over het 'ontbinden' van het door hen getekende contract/overeenkomst en Alves gaat naar verweggistan.
Het lijkt me dat SC Heerenveen in deze zaak, los van alle heisa die geen enkele club goed doet, verder alleen nog maar kan winnen. Of hij gaat voor dik geld naar de concurrentie, of voor dik geld naar het buitenland. AZ kan vrijwel alleen maar verliezen. In ieder geval leiden ze flink gezichtsverlies wanneer hij (al dan niet via AZ) naar Engeland vertrekt. Mocht Alves toch 'verplicht' worden in Alkmaar komen te spelen, dan zitten ze met een ongemotiveerde spits die ook nog eens een flinke trainingsachterstand heeft.
Ik zal maar niet vertellen wat Alves wat mij betreft mag gaan doen. Maar uiteraard verdwijnt die mening als sneeuw voor de zon als hije r alsnog ooit 20 voor AZ in het netje legt.quote:En (het kamp) Alves, tsja.. Hij gaat er in ieder geval financieel flink op vooruit. Of 'ie zichzelf nu ook geloofwaardiger heeft gemaakt. Laten we voor hem hopen dat 'ie voetballend en scorend een ieder de mond gaat snoeren, waar hij na de maand januari ook speelt.

Wat er dus ook al eerder in deze reeks gesteld is. Eerst moet er maar eens duidelijkheid komen over dat 'contract' tussen Alves en AZ. Want zonder contract gaat het helemaal nergens meer overquote:SC Heerenveen snapt best dat Afonso Alves AZ voor de spoedarbiters wil zien. ,,De tijd dringt, hij wil snel helderheid. De echte kern van het probleem komt nu op tafel.’’ De stap van het ’kamp-Alves’ bevestigt ons verhaal, zegt Yme Kuiper, directeur van SC Heerenveen. ,,We zeiden vorige week al dat wij geen partij waren in deze kwestie. Het is iets tussen AZ en Alves. Wij hebben een heldere overeenkomst met AZ; laat nu eerst maar eens duidelijk worden hoe de zaken tussen AZ en Alves liggen.’’ Pim de Vos, Alves’ advocaat in Nederland, besloot gisteravond tot een spoedarbitragezaak tegen AZ. Namens de Braziliaanse speler - eigendom van Heerenveen - betwist hij de geldigheid van het contract dat Alves in december in Alkmaar heeft getekend. ,,Dat is niets meer dan een concept en daarom niet rechtsgeldig’’, aldus De Vos. ,,AZ heeft Alves misleid. Het uitgangspunt in onze zaak: Alves wil niet naar AZ.’’ Zijn zaak moet volgens De Vos nog dienen vóór een definitieve uitspraak wordt gedaan in de zaak die AZ tegen Heerenveen heeft aangespannen. De arbitragecommissie oordeelde daarin voorlopig dat het contract dat Alves in Alkmaar tekende rechtsgeldig is. De Vos: ,,Ik wil eerst, want de commissie kan pas een goed oordeel vellen over dat contract als de heren op de hoogte zijn van alle feiten. Dat is nu niet het geval. AZ heeft een eenzijdig beeld gegeven.’’ De uitspraak in dit geschil zou morgen openbaar worden, zo zei commissievoorzitter Vermeulen vorige week. Dat is nu onzeker. ,,Ik denk dat er eerst duidelijkheid moet komen in het geschil tussen Alves en AZ’’,meent Kuiper. ,,Onze zaak zal worden opgeschort.’’ Alves zal op de door De Vos aangevraagde zitting aanwezig zijn. De speler (die weigert voor AZ te spelen, omdat hij meer kan verdienen bij Middlesbrough) wil via De Vos duidelijk maken dat hij in december in de veronderstelling verkeerde dat het om een concept-contract ging. De Vos: ,,Hij is niet voor niets met het hele pakket naar Brazilië vertrokken, naar zijn advocaat Ribeiro. Die heeft na het bekijken van het concept gezegd: niet doen.’’ AZ heeft volgens De Vos geen poot om op te staan. ,,De FIFA en UEFA-regels schrijven voor dat bij het tekenen van een contract makelaars met een licentie aanwezig moeten zijn en een advocaat. Dat was niet het geval. ’It takes two to salsa’, zal ik maar zeggen, en dat is in deze zaak duidelijk niet zo.’’ Van Alkmaarse zijde wordt gezegd dat de aanwezigheid van een advocaat niet nodig was, omdat dat niet als ontbindende voorwaarde in het contract was opgenomen. Kuiper is niet bang dat door al het gesteggel rond de topschutter diens transferwaarde afneemt. Alves heeft al een maand niet meer gespeeld en getraind en zal na 31 januari niet direct wedstrijdfit zijn. ,,Maar een club die hem op het oog heeft, denkt aan de wat langere termijn’’, vindt Kuiper. ,,Daarnaast is de markt op de hoogte van onze wensen. Als wij die prijs niet krijgen, dan speelt Alves vanaf 1 februari nog steeds bij ons. Maar van dat laatste ga ik niet uit.’’ Middlesbrough heeft zich officieel bij Heerenveen gemeld voor Alves. ,,Wij zijn benaderd, maar er is geen overeenstemming’’, zegt Yme Kuiper. ,,Zij hebben enkel onze prijs te horen gekregen.’’ Gareth Southgate, manager van de Engelse club, houdt hoop op de komst van de omstreden spits. Southgate wil dat alle kwesties voor het weekeinde zijn opgelost: ,,Wij proberen mee te helpen om een doorbraak te forceren, maar het is
niet eenvoudig. Voorlopig moeten we de zaak van een afstand blijven bekijken.”

Kun je dat eens soepen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:13 schreef Stpan het volgende:
Nou, als de fotosoepvrijdag op VI.nl nog zou bestaan zou er ongetwijfeld een Alves in AZ-shirt met de letters DSB omgeturned in PWND zijn ingestuurd.

Slechter dan 2x een arbitragezaak omtrent 1 speler verliezen nadat je eerst al -tig keer de transferdeadline om die speler te halen hebt uitgesteld, aan Jan-en-alleman hebt lopen verkondigen dat 'ie toch echt zou komen en de deal afgelopen zomer ook al in rook op hebt zien gaan..?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Juist het contaract laten ontbinden zal voor AZ gezichtsverlies betekenen. Daarmee laat je zien dat er met jou als club zijnde flink te sollen valt. Dát zal pas slecht voor je imago zijn.

Moet hij daar eerst niet een paar arbitrage zaken voor winnen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef BonJovi het volgende:
Alves stopt met voetball en gaat verder met Salsa

Ik neem aan dat dat laatste een toevoeging van de LC-redactie was, maar 'mijn bron' (gekopieerd van een ander forum) gaf dat niet aan..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:24 schreef okee6 het volgende:
Alves wil nu eerst zijn zaak winnen, ook voor Heerenveen, maar dus tevens voor zichzelf om "meer te verdienen."

Het is niet zo dat Alves dat bedacht heeft, hem worden de woorden in de mond gelegd. Hij kan alleen goed voetballen. Zijn zaakwaarnemers en club willen veel geld en die konden blijkbaar alleen via deze weg toeslaan. Dat is hun recht, als het goed is. Als het doorgaat, komt slachtoffer Alves nog goed weg. Premiership is niet mis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
In ieder geval sluiten het verhaal wat SC Heerenveen 2 weken geleden al vertelde en waar Alves nu 'zelf' mee op de proppen komt gewoon goed op elkaar aan. Daar kun je zoals okee6 wat achterzoeken, het zou ook nog zo maar eens gewoon de waarheid kunnen zijn en die komt mij persoonlijk helemaal niet slecht uit

Dat vraag ik me af, ik heb sterk het idee dat de commissie met haar voorlopige oordeel op het verkeerde spoor zit/zat. De waarde van de deal is namelijk juist waar Alves zelf de zaak over heeft aangespannen. Die zaak tussen Alves en AZ schijnt donderdag (morgen dus) te dienen. De zaak tussen SC Heerenveen en AZ daarentegen is meer dat AZ stelt dat alle contracten zijn getekend en SC Heerenveen gewoon moet meewerken/overschrijvingsformulier ondertekenen. SC Heerenveen is het daar niet mee eens en hangt op 2 zaken:quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:29 schreef rubbereend het volgende:
woensdag weten we in iedergeval de waarde van de deal tussen Alves & AZ.

In februari komt de Elfstedentoch immers suffiequote:Op woensdag 23 januari 2008 09:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Bah, dan is de Australian Open ook al afgelopen. Geen Alves-soap meer.. Wat moet ik dan met al m'n vrije tijd doen?

Oja, maar die had ik zelf al voor afgelopen vrijdag voorspeltquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:13 schreef SCH het volgende:
[..]
In februari komt de Elfstedentoch immers suffie
quote:Dunga selecteert aantal nieuwelingen
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 22 januari om 21:29
Bondscoach Dunga heeft 21 namen vrijgegeven die Brazilië zullen vertegenwoordigen tijdens een oefenduel in en tegen Ierland. De trainer lijkt de trip naar Dublin te gebruiken om een paar jonge spelers te testen, vooral met het oog op de komende Olympische Spelen. Zo zijn er aantal Kanaries die een eerste selectie achter hun naam hebben gekregen. Klik hier! Het zijn aanvallende middenvelder Thiago Neves (Fluminense), verdediger Breno (Bayern München) en doelman Renan (Internacional) waar Dunga nooit eerder zijn selectie-oog op heeft laten vallen. Daarentegen werden Afonso Alves en Heurelho Gomes genegeerd door de voormalig captain van Brazilië.
Het duel tegen de Ieren vindt op woensdag 6 februari plaats. De wedstrijd zal in Cork worden afgewerkt.
De volledige Braziliaanse selectie:
Doel: Renan (Internacional), Júlio Cesar (Internazionale)
Verdediging: Maicon (Internazionale), Rafinha (Schalke 04), Marcelo (Real Madrid), Alex (Chelsea), Luisão (Benfica), Lúcio en Breno (beiden Bayern München)
Middenveld: Hernanes (São Paulo), Lucas (Liverpool), Richarlyson (São Paulo), Josué (VfL Wolfsburg), Anderson (Manchester United), Thiago Neves (Fluminense), Júlio Baptista (Real Madrid) en Kaká (AC Milan)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Luís Fabiano (Sevilla), Alexandre Pato (AC Milan) en Rafael Sóbis (Reak Betis)

Ik vraag me af of de uitsrpaak vandaag wel komt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Hoe laat is de uitspraak vandaag?

quote:Alves komt naar spoedarbitragezaak
ZEIST (ANP) - Afonso Alves is donderdag in Zeist aanwezig bij de spoedarbitragezaak die de Braziliaanse spits heeft aangespannen tegen AZ. Dat maakte zijn Nederlandse advocaat Pim de Vos woensdag bekend.
,,Naast Alves komen ook zijn Braziliaanse advocaat Ribeiro en twee zaakwaarnemers naar de zitting'', aldus de Vos, die zelf ook present is met zijn zakenpartner Frans de Weger.
Op verzoek van De Vos bestaat de arbitragecommissie niet uit dezelfde personen die de zaak tussen AZ en SC Heerenveen hebben geleid. De heer Franken is voorzitter van de commissie, die verder bestaat uit de leden Anker, Nan en secretaris De Leeuw. Franken was ook voorzitter van de commissie in de zaak van Luis Suarez en FC Groningen vorig jaar.
AZ weet nog niet wie aanwezig zijn in Zeist. ,,We wachten woensdag eerst de uitslag van onze arbitragezaak tegen Heerenveen af'', aldus woordvoerder Klaas Wilting.
Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ. Daarop ontbreekt echter de handtekening van Ribeiro, de Braziliaanse advocaat van Alves. Het contract van Alves met AZ is daarom, volgens De Vos, niet rechtsgeldig.
,,Het belangrijkste is dat een contract altijd moet worden ondertekend door de speler zelf én een zaakwaarnemer met licentie of een advocaat. Dat zijn officiële FIFA-regels, die zijn ingesteld om spelers tegen zichzelf in bescherming te nemen. In deze zaak is dat niet gebeurd en dat wordt steeds vergeten. AZ heeft onderhandeld met zaakwaarnemers zonder licentie.''
,,Alves heeft het concept-contract ondertekend en daarna alle drie de versies meegenomen voor Ribeiro, die op dat moment in Brazilië verbleef'', zegt De Vos. ,,Alves deed dat bewust, omdat de teksten in het Engels geformuleerd waren. Die taal beheerst Alves niet. Hij wilde het Ribeiro laten bestuderen. Dat heeft hij gedaan. Op 10 januari hebben Alves en Ribeiro besloten om er vanaf te zien. Een concept-contract wordt in dit geval pas een contract als ook de handtekening van Ribeiro erop staat.''
De Vos voerde maandag in Amsterdam uitgebreid overleg met Alves en Ribeiro. ,,We hebben besloten om deze zaak aan te spannen, omdat Alves in de arbitragezaak tussen Heerenveen en AZ geen partij is. Ik heb vertrouwen in een goede afloop. In het verleden zijn er vaker van dit soort zaken geweest.''

quote:***VOETBAL******************************
**** AZ verliest arbitrage rond Alves
**De arbitragecommissie van de KNVB
heeft AZ in de zaak tegen sc Heerenveen
over de transfer van Afonso Alves in
het ongelijk gesteld.
AZ meende een rechtsgeldig contract met
de Friese club te hebben.Heerenveen was
op 30 december akkoord met AZ,maar had
wel een opschortende voorwaarde gesteld
met betrekking tot de beëindiging van
zijn lopende contract.
Volgens de arbitragecommissie is er van
een rechtsgeldig contract tussen beide
clubs geen sprake Er dient donderdag
nog een arbitragezaak van Alves tegen
AZ.De Braziliaanse spits stelt dat zijn
contract met AZ slechts een concept is
en geen definitief contract. **********

Eigenlijk niet, maar die gaat over wat anders.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:26 schreef SCH het volgende:
Is die arbitragezaak van Alves zelf dan nog wel nodig???

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |