abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56103114
Succes met het vormen van een coalitie tegen het machtigste leger op aarde en 200 mln bewapende burgers
pi_56103163
In Nederland worden burgers ook afgeluisterd.
lollig
pi_56103195
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Het gaat niet om wat, het gaat om hoe. Overigens, dat is hier ook helemaal te gek voor woorden.
pi_56103218
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:47 schreef ub40_bboy het volgende:
En flink ook, jammer maar helaas.
pi_56103410
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Succes met het vormen van een coalitie tegen het machtigste leger op aarde en 200 mln bewapende burgers
Gewoon wat nukes droppen. Het liefst in koffers en dan in New York, LA, Washington etc. tegelijkertijd laten afgaan.

(teveel independence day gekeken )

Nee maar Huckabee lijkt me wel een goede gozer, die vertrouw ik wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56106196
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die wijsheid?
quote:
There’s been plenty of speculation since self-described Democratic-independent Sen. Joe Lieberman started stumping for Sen. John McCain in December that Al Gore’s 2000 runningmate might reprise that role for his Republican friend.

McCain did little to dissuade Washington Wire of that notion. The Arizona senator was speaking Wednesday evening at town hall-style meeting at T-Bones Steakhouse and Saloon in Lake Wylie, S.C. (Atmosphere: various taxidermied critters on the wall, including a skunk.)

“He’d be a great partner in any endeavor, including joining America together,” McCain said in response to a question on the Lieberman factor. “Let’s reach across the aisle, let’s work together for America. That’s what Joe Lieberman is all about.”
http://blogs.wsj.com/wash(...)eberman-speculation/
quote:
"I would definitely want Joe Lieberman to play a part -- particularly in national security issues -- in my administration."
http://www.townhall.com/b(...)ac-80fa-2f1ec2c8e2f6
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:00:52 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56108650
Er is niets mis met Joe Lieberman. Ik denk alleen niet dat hij als running-mate wordt gekozen, ook al zou het een bijna onverslaanbaar 'ticket' worden. McCain heeft al niet zoveel vrienden in de Republikeinse partij en dat zal hem niet in dank worden afgenomen. Een ministerspost zou best kunnen, maar het is vrij gebruikelijk dat je een paar ministers van de 'tegenpartij' in je ploeg opneemt.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56110596
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:56 schreef Monidique het volgende:
En in het kader van Nuance '08 wil ik ook nog wel even kwijt dat Mitt Romney, ondanks zijn pro-martelstandpunten en zijn nepheid en zijn geflipflop, misschien wel een redelijke president kan zijn. Hij is immers geen onsuccesvolle gouverneur geweest en niet onsuccesvol in het bedrijfsleven. Nee, het Witte Huis is geen bedrijf, de president is geen CEO, maar het zegt wel wat over zijn mogelijke leiderschapskwaliteiten. Daarnaast is het heel wel mogelijk dat hij, gezien zijn liberal verleden, de Republikeinse stemmers ook alleen maar gebruikt om in het Witte Huis te komen.

Of heb ik het mis?
Nope, je analyse komt redelijk overeen met de mijne. Als Romney de primaries wint, dan geef ik 'm een goede kans tegen Hillary, vanwege de punten die je hierboven opnoemt. Tegen Obama legt hij het waarschijnlijk af. Hillary is in Republikeinse ogen een heks, terwijl Obama weinig negatiefs oproept bij het Republikeinse volk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56110732
Het klinkt heel banaal maar ik vind vaak dat die republikeinen er zo onsmakelijk uitzien. De meeste kandidaten zijn van die mannen waarvan je je afvraagt of ze geen rare sexuele fantasieën koesteren. Die Ron Paul ziet er nog uit als een aardig opa'tje alleen da's geen standaard republikein.
Wat is dat toch met die mensen?
De democraten hebben juist weer allemaal dezelfde colgate smile die er te nep voor woorden uitziet, ook niet veel.

Maarja ideeën voorop natuurlijk, wou het gewoon kwijt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:47:28 #110
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_56111226
Als Colgate-smiles affiliatie met de Democratische partij zouden aangeven, dan was Chuck Norris een prominent lid...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_56111727
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nope, je analyse komt redelijk overeen met de mijne. Als Romney de primaries wint, dan geef ik 'm een goede kans tegen Hillary, vanwege de punten die je hierboven opnoemt. Tegen Obama legt hij het waarschijnlijk af. Hillary is in Republikeinse ogen een heks, terwijl Obama weinig negatiefs oproept bij het Republikeinse volk.
Nou ik denk dat je Romney heel makkelijk kan uitschakelen met ads over verandering van pro choice naar pro life. Zelfs bij FOX news noemen ze hem de flip flop flipper.
lollig
pi_56129848
Huckabee in een interview met een christelijke website:
quote:
Is it your goal to bring the Constitution into strict conformity with the Bible? Some people would consider that a kind of dangerous undertaking, particularly given the variety of biblical interpretations.

Well, I don’t think that’s a radical view to say we’re going to affirm marriage. I think the radical view is to say that we’re going to change the definition of marriage so that it can mean two men, two women, a man and three women, a man and a child, a man and animal. Again, once we change the definition, the door is open to change it again. I think the radical position is to make a change in what’s been historic.
Hele interview

Hij stelt homosexualiteit dus ongeveer gelijk aan pedosexualiteit en bestialiteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56129862
Morgen Nevada toch?
pi_56134034
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:31 schreef Monolith het volgende:
Huckabee in een interview met een christelijke website:
[..]

Hele interview

Hij stelt homosexualiteit dus ongeveer gelijk aan pedosexualiteit en bestialiteit.
Dat werd er dus bedoeld met het profiel van Mike Huckabee in de NRC (next). Niet mijn type kandidaat eigenlijk: ik heb helemaal niks met dat soort Christian Coalition gebabbel.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37:25 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56134862
Ik blijf het toch fascinerend vinden, stel je nu eens voor dat er in Nederland een serieuze lijsttrekker - premier kandidaat is die homofilie gelijk durft te stellen aan pedofilie.
Ik voorzie een smakelijke rel waarna hij/zij meteen de koffers kan pakken...

(en met serieuze kandidat bedoel ik dan niet de SGP)
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:17:49 #116
202940 Diebold
We love the South
pi_56135747
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niet alleen Republikeinen ogen Hillary als een heks.
Wij zijn registreerde Independents
Een stem voor McCain en Romney is een stem voor een corporate Republican
Een stem voor Clinton is een stem voor een corporate Democrat.
Mocht Clinton winnen, dan stemmen we voor een Republikein
We hebben er echter nog altijd vertrouwen in dat het zover niet hoeft te komen.
Obama-Edwards 2008!

“De persoon die het meeste geld van olie en gas bedrijven heeft aangenomen is niet een Republikein. Het is een Democraat. Het is Senator Clinton" - John Edwards- 1/18/2008
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:24:49 #117
202940 Diebold
We love the South
pi_56135880
De claim van Edwards is te controleren op de website van de Federale Election Commission @ www.fec.gov
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
pi_56135900
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik blijf het toch fascinerend vinden, stel je nu eens voor dat er in Nederland een serieuze lijsttrekker - premier kandidaat is die homofilie gelijk durft te stellen aan pedofilie.
Ik voorzie een smakelijke rel waarna hij/zij meteen de koffers kan pakken...

(en met serieuze kandidat bedoel ik dan niet de SGP)
Ik blijf het af en toe toch maar een eng land vinden...
Koning.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:35:44 #119
202940 Diebold
We love the South
pi_56136106
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:25 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Het is jammer dat de NLse mainstream media slechts het nieuws van de VS mainstream media rapporteert
pi_56136178
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:25 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Kom op zeg, er zijn zelfs staten waar homo's mogen trouwen. Als homo heb je het behoorlijk goed in de VS in vergelijking met de meeste andere plaatsen in de wereld.
pi_56136185
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:17 schreef Diebold het volgende:
Niet alleen Republikeinen ogen Hillary als een heks.
Van een jaar geleden, maar toch:

quote:
The bottom line of these data is that Senator Clinton remains a public figure who has both a large following of supporters and one who suffers from a substantial antipathy. At the moment, the Senator enjoys more supporters than opponents. Whether than margin is enough to win a national contest or now is, of course, what Democrats (and perhaps the rest of the electorate) will have to decide in the coming months.
http://www.pollster.com/1HillarFavAdjsmall.png

Dus ja, Republikeinen kunnen haar een heks vinden, maar who cares, verstand van goede leiders hebben ze niet echt, en er zullen ook niet-Republikeinen zijn, maar overall heeft men niet zo'n hekel aan Clinton.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:55:13 #122
202940 Diebold
We love the South
pi_56136507
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Van een jaar geleden, maar toch:

[ afbeelding ]
[..]

http://www.pollster.com/1HillarFavAdjsmall.png

Dus ja, Republikeinen kunnen haar een heks vinden, maar who cares, verstand van goede leiders hebben ze niet echt, en er zullen ook niet-Republikeinen zijn, maar overall heeft men niet zo'n hekel aan Clinton.
De rode staten kennende maakt Hillary geen enkele kans in de general elections.
Ze zal vernietigd worden met de impeachment van haar man, en tranen zullen haar dan niet helpen.
Mocht Hillary de primary winnen, dan is een Republikeinse president een gegeven.

Om het een en ander nog iets erger te maken, In het debat van deze week vergat Clinton het bestaan van het 2nd amendment. Daar moet je in rode Staten niet mee aankomen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:57:45 #123
202940 Diebold
We love the South
pi_56136571
recente polls tonen aan dat Obama de grootste kans maakt om zowel McCain en Romney te verslaan in de general elections.
pi_56136575
In de peilingen maakt ze alles behalve geen enkele kans. Ze maakt juist wel kans.
pi_56136587
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:57 schreef Diebold het volgende:
recente polls tonen aan dat Obama de grootste kans maakt om zowel McCain en Romney te verslaan in de general elections.
Lijkt me erg vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:04:53 #126
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56136761
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:57 schreef Monidique het volgende:
In de peilingen maakt ze alles behalve geen enkele kans. Ze maakt juist wel kans.
Het is volgens mij ook gewoon de sterkste kandidaat van de Democraten. Volgens mij heeft ze in de landelijke verkiezing alleen iets van McCain of Giuliani te vrezen, de rest verslaat ze wel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56136774
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:57 schreef Diebold het volgende:
Ja, en ze tonen ook aan dat Clinton niet geen enkele kans maakt en dat ze alleen van McCain zou verliezen. Je mening lijkt niet overeen te komen met de peilingen. Maar inderdaad, zoals Evil_Jur zegt, het is wel erg vroeg nog.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:15:25 #128
202940 Diebold
We love the South
pi_56137042
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:57 schreef Monidique het volgende:
Welke peilingen? Primary of General?
Die van November of van deze week?
In November lag Clinton voor in de landelijke polls voor de primary
In recente polls is ze die voorsprong zo als kwijt
Ik verwacht dat wint in Nevada morgen, maar niet SC

In de polls van deze week voor de general election maakt ze geen kans tegen de republikeinen
daar is dan ook geen poll voor nodig
pi_56137173
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:15 schreef Diebold het volgende:
In recente polls is ze die voorsprong zo als kwijt
Nou ja, je ziet mijn internetverwijzing, die voorsprong is ze niet kwijt. Maar daar ging het niet om, het ging om 'geen enkele kans maken'. Dat is onzin, dat kun je zien. Ze zou alleen van McCain verliezen, in vier van de vijf peilingen, en met vrij marginale cijfers. Oftewel: Het merendeel van de Amerikanen ziet haar niet als heks en ze maakt wel degelijk kans.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:22:34 #130
202940 Diebold
We love the South
pi_56137267
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en ze tonen ook aan dat Clinton niet geen enkele kans maakt en dat ze alleen van McCain zou verliezen. J
Met een CNN poll?
Jouw link toont aan dat Obama meer kans maakt tegen elke Republikein.
pi_56137334
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:22 schreef Diebold het volgende:

[..]

Met een CNN poll?
Nee, die zegt juist het tegenovergestelde. Lees je wel wat ik schrijf, de internetverwijzingen die ik plaats, of heb je het over iets anders?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:25:54 #132
202940 Diebold
We love the South
pi_56137362
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, je ziet mijn internetverwijzing, die voorsprong is ze niet kwijt. Maar daar ging het niet om, het ging om 'geen enkele kans maken'. Dat is onzin, dat kun je zien. Ze zou alleen van McCain verliezen, in vier van de vijf peilingen, en met vrij marginale cijfers. Oftewel: Het merendeel van de Amerikanen ziet haar niet als heks en ze maakt wel degelijk kans.
Volgens de CNN poll, het Hillary netwerk.
CNN kennen we nog van de vorige verkiezing: Bush wins, no Gore wins, oops it's Bush
Terwijl een deel van de kiezers nog niet eens had gestemd
Obama verslaat haar cijfers tegen elke Republikein
pi_56137485
O, oké, op die BNW-fiets. Ook goed.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:31:19 #134
202940 Diebold
We love the South
pi_56137541
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, die zegt juist het tegenovergestelde. Lees je wel wat ik schrijf, de internetverwijzingen die ik plaats, of heb je het over iets anders?
we kijken naar jouw link die je opgeeft

John McCain (R) vs. Hillary Clinton (D)
Poll Date Sample McCain (R) Clinton (D) Spread
RCP Average 01/09 to 01/13 - 48.5% 44.5% McCain +4.0%
USA Today/Gallup 01/10 - 01/13 1106 LV 50% 47% McCain +3%
Hotline/FD 01/10 - 01/12 803 RV 47% 43% McCain +4%
CNN 01/09 - 01/10 840 RV 48% 50% Clinton +2%
Rasmussen 01/09 - 01/10 800 LV 49% 38% McCain +11%
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:35:04 #135
202940 Diebold
We love the South
pi_56137646
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:29 schreef Monidique het volgende:
O, oké, op die BNW-fiets. Ook goed.
CNN: Hillary netwerk
MSNBC: Hillary netwerk
FOX: HIllary netwerk

en ga zo maar door
MSNBC herhaalde het interview van Clinton tot drie keer toe afgelopen zondag, eenmaal smorgens, middags, en wat hier als prime-time wordt beschouwd.
Een uur gratis zendtijd.
Maar goed, de eigenaren zijn dan ook GE en Bill Gates, een goede vriend van Clinton.
Dit soort inkind donaties zijn nog niet verplicht om gerapporteerd te worden
Enig idee wat het kost vandaag de dag, een uur zendtijd?
pi_56137693
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:35 schreef Diebold het volgende:

[..]

CNN: Hillary netwerk
Die krijgen juist klachten uit het Hillary kamp omdat ze te duidelijk Obama zouden steunen.
quote:
MSNBC: Hillary netwerk
Mogelijk
quote:
FOX: HIllary netwerk
Zeker niet, Fox poept op Democraten.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:41:47 #137
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56137809
FOX? Hillary?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:42:36 #138
202940 Diebold
We love the South
pi_56137833
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Alleen de voorsprong in Nevada was 40-50 procent voor de primary
Die voorsprong is nu slecht enkele punten. Dezelfde trend zie je in andere staten.

Uit jouw internet verwijzing blijkt dat Obama een grotere kans maakt om de general te winnen.
bovendien is het een moment opname. Wacht tot de Republeinen Bills schandalen weer naar boven halen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:43:38 #139
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_56137870
http://www.votecount2008.org/
Het is kiezen tussen slecht en nog slechter
en dan worden de stemmen ook nog niet geteld
La grande Carnevale
Brood en spelen
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
pi_56137903
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:43 schreef Babyloniaa het volgende:
La grande Carnevale
Brood en spelen
Ok, duidelijk weer iemand verdwaald uit BNW... Het was gezellig, maar dit is een serieuze discussie, doei :w
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:46:24 #141
202940 Diebold
We love the South
pi_56137949
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
FOX? Hillary?
Serieus. Clinton, clinton, clinton, dag in dag uit
Nu in ieder geval nog wel. Fox behoort dan ook onder de coporate media, en Hillary gaat aan kop in het aannemen van geld van olie en gas bedrijven.
pi_56137971
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:42 schreef Diebold het volgende:
Uit jouw internet verwijzing blijkt dat Obama een grotere kans maakt om de general te winnen.
Mja. Mogelijk. Hoe dan ook, er is geen sprake van "geen enkele kans" voor Clinton. Daar ging het immers om.
quote:
Wacht tot de Republeinen Bills schandalen weer naar boven halen.
Ja, lijkt mij een goed plan. Laat de Republikeinen maar komen met die schandalen uit de erbarmelijke, door honger geteisterde jaren negentig, schandalen waar het algemene publiek maling aan had en vooral een conservatief-Republikeins feest was.
pi_56138012
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:46 schreef Diebold het volgende:

[..]

Serieus. Clinton, clinton, clinton, dag in dag uit
Nu in ieder geval nog wel. Fox behoort dan ook onder de coporate media, en Hillary gaat aan kop in het aannemen van geld van olie en gas bedrijven.
Jongen je hebt geen idee waar je over praat, Fox is een uitgesproken Republikeins netwerk. Als die al iets over Hillary te vertellen hebben is het om haar de grond in te stampen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:49:17 #144
202940 Diebold
We love the South
pi_56138035
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:43 schreef Babyloniaa het volgende:
La grande Carnevale
Brood en spelen
Voor het eerst hebben Amerikanen de keuze om een kandidaat te kiezen dat geen stem is voor corporate Amerika, een kandidaat die geen geld aanneemt van lobbyisten en pacs.
Lijkt mij geen keuze tussen slecht en nog slechter.
Er blijven alleen minder kandidaten over aan beide kanten.
pi_56138073
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:49 schreef Diebold het volgende:

[..]

Voor het eerst hebben Amerikanen de keuze om een kandidaat te kiezen dat geen stem is voor corporate Amerika, een kandidaat die geen geld aanneemt van lobbyisten en pacs.
Wie?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:50:53 #146
202940 Diebold
We love the South
pi_56138078
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jongen je hebt geen idee waar je over praat, Fox is een uitgesproken Republikeins netwerk. Als die al iets over Hillary te vertellen hebben is het om haar de grond in te stampen.
We kijken toch echt elke dag naar CNN, MSNBC en Fox.
Onze voorkeur gaat naar CSpan.
Hoe vaak kijk je zelf naar Fox?
pi_56138105
En voor de duidelijkheid, kandidaten mogen geen donaties aannemen van bedrijven of vakbonden...
pi_56138128
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:50 schreef Diebold het volgende:

[..]

Vaak genoeg...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:56:08 #149
202940 Diebold
We love the South
pi_56138200
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie?
Democraten Obama en Edwards
Beiden nemen geen geld van pacs aan, en Obama heeft samen met Feingold en Republikein Coburn wetgeving geschreven op het gebied van ethics en lobbying reform, 4 zelfs in de laatste paar jaar, de laatste was het grootste reform sinds Watergate.

Republikeinen: Huckabee en Ron Paul

De andere kandidaten zijn omgekocht door corporate America:
In volgorde van de grootste aannemers van geld van pacs en lobbyisten.
1. Hillary Clinton
2. McCain
3. Romney

www.fec.gov
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:57:48 #150
202940 Diebold
We love the South
pi_56138250
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Vaak genoeg...
Dat is vreemd.
De Europese versie?
CNN international is ook niet hetzelfde als CNN
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:10:16 #151
202940 Diebold
We love the South
pi_56138606
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:52 schreef Evil_Jur het volgende:
En voor de duidelijkheid, kandidaten mogen geen donaties aannemen van bedrijven of vakbonden...
De wetgeving die Obama samen met Democraat Feingold en Republikein schreef verplicht de kandidaten om oa. het bundelen van donaties te rapporteren. Daarnaast is er nu een maximum aan hetgeen een individu kan geven: 2300 per verkiezing De primary en general zijn twee aparte verkiezingen. Obama gaat aan kop met 1 miljoen + individuele donaties, terwijl hij evenveel heeft ontvangen als Hillary.
Maw, Obama's donateurs zitten nog lang niet aan hun maximum
Voor het eerst kunnen Amerikanen van elke donatie de bron controleren.
pi_56138725
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:57 schreef Diebold het volgende:

[..]

Dat is vreemd.
De Europese versie?
CNN international is ook niet hetzelfde als CNN
Ik kom wel eens in de VS, en dankzij mijn studie ben ik ook redelijk bekend met de grote Amerikaanse netwerken en bijbehorende wetenswaardigheden.
pi_56138744
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:10 schreef Diebold het volgende:

[..]

De wetgeving die Obama samen met Democraat Feingold en Republikein schreef verplicht de kandidaten om oa. het bundelen van donaties te rapporteren. Daarnaast is er nu een maximum aan hetgeen een individu kan geven: 2300 per verkiezing De primary en general zijn twee aparte verkiezingen. Obama gaat aan kop met 1 miljoen + individuele donaties, terwijl hij evenveel heeft ontvangen als Hillary.
Maw, Obama's donateurs zitten nog lang niet aan hun maximum
Voor het eerst kunnen Amerikanen van elke donatie de bron controleren.
Prima toch?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:24:50 #154
202940 Diebold
We love the South
pi_56139076
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik kom wel eens in de VS, en dankzij mijn studie ben ik ook redelijk bekend met de grote Amerikaanse netwerken en bijbehorende wetenswaardigheden.
Wel eens naar C-Span I, II of III gekeken?
Ook een 24 uur kanalen, het verschil is dat de sprekers zelf aan het woord komen in plaats van wat wij "talking heads" noemen. Van de campagnes van alle kandidaten tot de dagelijkse gebeurtenissen in het Congress. Dat laatste is van groot belang. Bij verkiezingen houdt het niet op, Amerikanen moeten invloed kunnen uitoefenen door hun Congressman of vrouw, of Senator aan te schrijven.
Als de stemmen al gekocht zijn voordat de wetgeving op de vloer van the House of Senate komt heeft het weinig zin. Daar gaat deze verkiezing ons om.
pi_56139165
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:24 schreef Diebold het volgende:

[..]

Ook een 24 uur kanalen, het verschil is dat de sprekers zelf aan het woord komen in plaats van wat wij "talking heads" noemen. Van de campagnes van alle kandidaten tot de dagelijkse gebeurtenissen in het Congress. Dat laatste is van groot belang. Bij verkiezingen houdt het niet op, Amerikanen moeten invloed kunnen uitoefenen door hun Congressman of vrouw, of Senator aan te schrijven.
Als de stemmen al gekocht zijn voordat de wetgeving op de vloer van the House of Senate komt heeft het weinig zin. Daar gaat deze verkiezing ons om.
Ik ben wel bekend met C-Span, meestal oersaai

Wij zijn 'ons'? Alle Amerikaanse burgers? Het is belangrijk dat de controle op donaties scherp blijft, maar dat is lang niet het enige dat deze verkiezingen speelt natuurlijk.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:33:44 #156
202940 Diebold
We love the South
pi_56139339
Zolang het niet opgelost wordt heeft geen enkel plan van slagen inclusief healthcare.
Bill Clinton heeft het niet voor elkaar gekregen, noch Bush. Zolang zij de kant van corporate America kiezen in plaats van het Amerikaanse volk, zal dat niet veranderen. Obama heeft al een enorme vooruitgang geboekt op dit gebied en heeft een uitgebreid plan om Washington eens goed op te ruimen. Amerikanen en onze veteranen kunnen zich niet nog 8 jaar vervolg van het Clinton/Bush tijdperk veroorloven.

Zelf hebben we er overigens geen last van, we zijn verzekerd onder de United States Air Force.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:35:49 #157
202940 Diebold
We love the South
pi_56139393
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben wel bekend met C-Span, meestal oersaai

Wij zijn 'ons'? Alle Amerikaanse burgers? Het is belangrijk dat de controle op donaties scherp blijft, maar dat is lang niet het enige dat deze verkiezingen speelt natuurlijk.
Ik en mijn vrienden, hier op de basis.
Jammer dat je het oersaai vind. Als je het dagelijks volgt weet je precies wanneer de kandidaten liegen over hun "ervaring". We zouden een dergelijk inzicht moeten krijgen in de EU.
pi_56139455
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:35 schreef Diebold het volgende:

[..]

Ik en mijn vrienden, hier op de basis.
Jammer dat je het oersaai vind. Als je het dagelijks volgt weet je precies wanneer de kandidaten liegen over hun "ervaring". We zouden een dergelijk inzicht moeten krijgen in de EU.
Dat zou inderdaad wel fijn zijn, ik vind het ook goed dat C-Span er is hoor (die kanalen zijn ook overal ter wereld te streamen via internet trouwens). Het is wat mij betreft dus meestal oersaai, maar af en toe ook uiterst interessant.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:44:29 #159
202940 Diebold
We love the South
pi_56139685
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad wel fijn zijn, ik vind het ook goed dat C-Span er is hoor (die kanalen zijn ook overal ter wereld te streamen via internet trouwens). Het is wat mij betreft dus meestal oersaai, maar af en toe ook uiterst interessant.
Het is inderdaad heel wat anders dan de talking heads die woorden verdraaien en sensatie zoeken om hun kijkcijfers een oppepper te geven. Geef ons maar oersaai, dit is een serieuze tijd, er staat te veel op het spel.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:13:25 #160
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_56140413
Heel veel Amerikanen zien de link tussen AIPAC, voortdurende Oorlog en Presidentschap.....
Hillary heeft gezegd dat ze Iran zal aanvallen als het nodig is. Zij zal president worden. Let maar op.
Ik geloof hen en denk dat de verkiezingen doorgestoken kaart zijn. Hoe is Bush verkozen; Met 5000 stemmen.
We weten allemaal hoeveel mensen zijn uitgesloten om te mogen kiezen (zwarte) in Florida; Het is nooit uitgezocht hoe de voorbereiding van de verkiezingen al gemanipuleerd waren.
De invloed van deze lobbiisten is groter dan je denkt.
http://video.google.nl/videoplay?docid=560706505525620589
Gelukkig zijn de amerikanen slimmer dan je denkt
Ze hebben t door!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:47:30 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56141353
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:50 schreef Diebold het volgende:
C-SPAN is saaie boel.... - Op zich wel leuk als je de speeches wil zien van Senator John uit Staat X over de aanhoudende droogte in zijn staat of zoiets.... maar meestal erg droge kost.

Luister eens wat vaker naar NPR (National Public Radio), ik heb gemerkt dat de radio toch nog steeds een van de betere media is om je te informeren over e.e.a. En dan zijn er op de radiogolven natuurlijk ook stations die links of rechts geörienteerd zijn, dus daarom kies ik liever voor PNR, die voornamelijk echt rapporteert en fatsoenlijke informatie verschaft.

http://www.npr.org

Ik kijk echt niet elke dag naar CNN, MSNBC en Fox trouwens..... ik heb wel wat beters te doen dan continue nieuwsslaaf te zijn. Ik kijk wel als er wat gaande is, zoals een primary. Verder luister ik gewoon dagelijks naar news radio in de auto op weg, en naar huis van werk.... waaronder dus NPR. Veel prettiger.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:53:10 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56141514
Wat mij blijft opvallen is de betrekkelijke fixatie van de huidige president en de presidentskandidaten op de economie. Vrijwel elke kandidaat rept wel over investeringen of belastingverlagen om de economie te stimuleren, en de huidige president wil 140 miljard vrijmaken voor belastingkortingen. Maar...waar komt dat geld vandaan? Zover bekend kampen de VS nog altijd met een behoorlijk begrotingstekort, en het lijkt me niet echt de juiste prioriteit om dan te beginnen over het snijden in je inkomsten of het vergroten van je uitgaven. Hebben de kandidaten het wel eens over plannen om in de uitgaven te snijden (en zo het begrotingstekort terug te dringen), of is dat een dermate gevoelig onderwerp dat het liever vermeden wordt?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:53:32 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56141533
Yeps, NPR heb ik ook vaak aanstaan. Prima nieuwsradio.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:35:14 #164
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_56142668
Goeie vraag Reya waarom ze dat niet doen....
Omdat 'ze' verdienen aan de War on Terror en het lenen van geld.
Er word verdient aan het lenen van geld door het fractional banking system;
Door te lenen kreer je geld. Geld is niet meer gesteund door goud sinds 1970.
ik raad je aan als het je boeit op youtube Money as debt te bekijiken of Video Google;
We weten heel weinig van ons geld systeem dat leer je niet op school.
en het is de kern van de zaak!
De banken hebben het recht geld te kreeren.Een lening is een garantie van terugbetaling. Deze lening mag dan weer 9 * uitgeleend worden. Dus hoe meer je leent hoe rijker de banken worden.
Waar zal het mislopen?
Als zoals laatst in Engeland, de mensen ineens al hun geld opvragen.
Want dat bestaat gewoon niet. Dan komen de nationale banken in actie en steunen de kleinere maar op een dag gaat dat mis. dat heet een run op de bank. Tegen over een staatslening staat de garantie van terugbetaling van de belastingbetaler. Daar lenen banken graag aan. En dan bepalen ze ook mee de koers. IN return voor bewezen diensten.
pi_56142759
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:24 schreef Diebold het volgende:

[..]

In Nederland ontvangen wij gewoon de Amerikaanse FOX, ik kijk zowat elke dag naar O'Reilly etc. Als je vindt dat FOX een Clinton netwerk is kan ik je niet serieus nemen.
lollig
pi_56143097
Democracy Now! besteedt ook redelijk wat aandacht aan de verkiezingen.
elke werkdag een uitzending van een uur.

http://www.democracynow.org/

wel erg links, ook voor Europese begrippen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56145303
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:39 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

In Nederland ontvangen wij gewoon de Amerikaanse FOX, ik kijk zowat elke dag naar O'Reilly etc. Als je vindt dat FOX een Clinton netwerk is kan ik je niet serieus nemen.
Hannity & Colmes en dan natuurlijk Colmes, is behoorlijk pro-Clinton. O'Reilly weet ik niet echt, maar nam het de laatste weken wel op voor Clinton.

Romney blijkt er goed voor te staan in Nevada, na de overwinning in Michigan:

Mason-Dixon 01/14 - 01/16 34(Ro) 19(Mc) 13 (Huck) Romney +15.0
American Res. Group 01/09 - 01/14 28(Ro) 21(Mc) 13 (Thomp) Romney +7.0
pi_56146004
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:21 schreef Radiowood het volgende:

[..]

Hannity & Colmes en dan natuurlijk Colmes, is behoorlijk pro-Clinton. O'Reilly weet ik niet echt, maar nam het de laatste weken wel op voor Clinton.

Romney blijkt er goed voor te staan in Nevada, na de overwinning in Michigan:

Mason-Dixon 01/14 - 01/16 34(Ro) 19(Mc) 13 (Huck) Romney +15.0
American Res. Group 01/09 - 01/14 28(Ro) 21(Mc) 13 (Thomp) Romney +7.0
Colmes is dan ook de enige. Maar het grappige bij FOX is dat presentatoren hun mening geven. Niks 'we report, you decide'.

[ Bericht 5% gewijzigd door ub40_bboy op 19-01-2008 13:57:21 ]
lollig
pi_56147134
Naiviteit van de massa is nog gevaarlijker dan oorlog zelf. Het is namelijk de massa die door angst vraagt om het afnemen van vrijheden en democratie. Net als het afnemen van een eerlijke verkiezing ipv van aangetoonde fraude en de media die het negeert. Dat zijn geen eigenschappen van een democratie, eerder het begin van een politiestaat.
Heb geen zin om in discussie te gaan. Je zet je bril op en je kijkt en luistert met een objectieve geest, of je negeert dit bericht. Simpel zat lijkt me

Fascist America, in 10 easy steps
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,,2064157,00.html

Talk by Naomi Wolf - The End of America
http://nl.youtube.com/watch?v=RjALf12PAWc

The Men Who Sold The World
http://www.youtube.com/watch?v=u1xIwbVa4aQ

Bush Family Nazi Connection
http://nl.youtube.com/watch?v=RnAUQeHykXY

John F. Kennedy Speech on secret societies and freedom of press
http://nl.youtube.com/watch?v=zlghYpDx0f4
pi_56147173
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:30 schreef techfok het volgende:
Naiviteit van de massa is nog gevaarlijker dan oorlog zelf. Het is namelijk de massa die door angst vraagt om het afnemen van vrijheden en democratie. Net als het afnemen van een eerlijke verkiezing ipv van aangetoonde fraude en de media die het negeert. Dat zijn geen eigenschappen van een democratie, eerder het begin van een politiestaat.
Heb geen zin om in discussie te gaan. Je zet je bril op en je kijkt en luistert met een objectieve geest, of je negeert dit bericht. Simpel zat lijkt me

Dit topic is dus juist wel bedoeld voor serieuze discussie, ik denk dat je je hier meer thuis zult voelen: Brave New World
  zaterdag 19 januari 2008 @ 03:31:46 #171
202940 Diebold
We love the South
pi_56147659
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:13 schreef Babyloniaa het volgende:
Heel veel Amerikanen zien de link tussen AIPAC, voortdurende Oorlog en Presidentschap.....
...De invloed van deze lobbiisten is groter dan je denkt.
http://video.google.nl/videoplay?docid=560706505525620589
Gelukkig zijn de amerikanen slimmer dan je denkt
Ze hebben t door!
Doorgestoken kaart? Noem een uitzondering in de geschiedenis wanneer de elite niet alles op alles zette om te voorkomen door "buitenstaanders" uit de weg worden geruimd?
Alleen als de kiezers beslissen samen te werken en werkelijk een verandering willen is het niet langer onmogelijk
Voor het eerst in lange tijd is er werkelijke een kans, dit is niet zo maar een verkiezing. Het Obama kamp is een nationale movement. We hebben zelfs Republikeinen ontmoet die aangeven voor Obama te stemmen. Makkelijk is het niet met de corporate media en grote and machtige invloeden tegen ons. Echter we zijn niet bereid de moed zo snel op te geven.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 03:35:27 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56147683
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:30 schreef techfok het volgende:

Wat leuk dat je echt weet waar je het over hebt.

Kunnen we nu weer ontopic aub?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 03:47:08 #173
202940 Diebold
We love the South
pi_56147735
De Reno Gazette Journal, locale krant in Nevada, endorses Obama.
Desondanks worden zowel een interview met Obama als Hillary volledig en zonder soundbites uitgezonden,
en zo hoort het.

Overigens hadden we het mis over de running mate. Na het beluisteren van onderstaand interview is de running mate een persoon met een lange militaire carriere. Momenteel kunnen we niemand anders bedenken dan onze eigen Governor van Virginia, Democraat Jim Webb, voormalig secretary of the Navy, die al van af het aller begin een Obama supporter evenals onze Senator to be Mark Warner.

http://news.rgj.com/gcicommonfiles/scripts/gciplayer/wmvPlayer/index.htm?fa=/rgj&wa=renogazette&wd=400&ht=300&cp=22503&bw=&state=vid&em=false&fn=/news/011408_longerobama_rgj
  zaterdag 19 januari 2008 @ 03:58:31 #174
202940 Diebold
We love the South
pi_56147777
Obama on C-Span om 22.00 EST, / 4.00 NLse tijd
www.c-span.org
  zaterdag 19 januari 2008 @ 04:13:34 #175
202940 Diebold
We love the South
pi_56147821
live in Las Vegas bij de University of Nevada

Yes we can!
Misschien niet Nevada, maar we zijn klaar voor SC
pi_56159674
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 01:00 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Colmes is dan ook de enige. Maar het grappige bij FOX is dat presentatoren hun mening geven. Niks 'we report, you decide'.
Heb ik helemaal geen problemen mee. Enerzijds vind ik het op die manier interessanter en de mening wordt in ieder geval niet verpakt onder het mom van schijnobjectiviteit.
  Moderator zaterdag 19 januari 2008 @ 19:30:33 #177
8781 crew  Frutsel
pi_56160414
Breaking News
Mitt Romney Wins Nevada Caucus

Mitt Romney has won the Republican caucus held in Nevada, early reports indicate.

Romney campaigning last week The former Massachusetts Governor's apparent win has followed his breakthrough victory in Michigan last week after a series of disappointing second-place finishes.

It will give him momentum going into the "Super Tuesday" contests on February 5, when nearly half the 50 US states choose candidates to contest the presidential election in November.

More follows...
http://news.sky.com/skynews/article/0,,70131-1301449,00.html
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:54:29 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56160953
Wat een bizar groot verschil bij de GOP'ers. Paul tweede met 16% en Romney eerste met 41%

Dat lijkt wel duidelijk.
pi_56161103
Mooi voor Paul, en heel erg goed nieuws voor Romney.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:01:57 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56161137
Die Romney is nou net iemand die ik absoluut niet wil met z'n hagelwitte gebit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:05:43 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56161247
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
Die Romney is nou net iemand die ik absoluut niet wil met z'n hagelwitte gebit.
Ik ook niet. Mitt is eng.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:08:15 #182
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56161314
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ook niet. Mitt is eng.
Tsja ik weet niet. Hij lijkt me zo corrupt. En dat hij z'n mormoonse afkomst probeert te verbergen of daar zelfs een beetje afstand van neemt maakt het mijns inziens onbetrouwbaar. Het zou juist een teken van standvastigheid, betrouwbaarheid en integriteit zijn wanneer hij pal zou staan voor de strenge hechte gemeenschap waarin hij is opgegroeid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:09:39 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56161352
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tsja ik weet niet. Hij lijkt me zo corrupt. En dat hij z'n mormoonse afkomst probeert te verbergen of daar zelfs een beetje afstand van neemt maakt het mijns inziens onbetrouwbaar. Het zou juist een teken van standvastigheid, betrouwbaarheid en integriteit zijn wanneer hij pal zou staan voor de strenge hechte gemeenschap waarin hij is opgegroeid.
Bij mij is het ook een kwestie van gevoel. Ik vertrouw 'm voor geen meter.

Maar goed, er is nog maar 1% binnen.
pi_56161619
quote:
nu nog maar 1 procent.
maar er staat 0% precincts reporting?
dus dit is alleen nog maar gebaseerd op entrance/exit polls?

enige wat zo ongeveer zeker is is dat Romney heeft gewonnen dan.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:20:53 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56161704
Huckabee begint me ook steeds meer tegen te vallen. Het mooie aan hem vond ik dat hij mensen niet alleen maar angst en plichten voorhield (de religieuze kant) maar ook perspectief en rechten bood (het linkse). Kijk, het is wel heel nobel hoor om tegen abortus te zijn want een leven is inderdaad veel waard, maar als je dat niet combineert met enige houvast voor de moeder die dat kind eigenlijk ongewild moet opvoeden, dan ben je imo gewoon niet erg sociaal bezig.

Maar de afgelopen tijd zie ik Huckabee steeds nadrukkelijker afstand doen van zijn belastingverhogingen in het verleden en dus impliciet ook van z'n sociaal-economische politiek. Dat is jammer. En natuurlijk ook die uitspraken over homo's van hem...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:21:39 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56161718
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:18 schreef Caesu het volgende:

[..]

nu nog maar 1 procent.
maar er staat 0% precincts reporting?
dus dit is alleen nog maar gebaseerd op entrance/exit polls?
Nee, op de uitslag. Maar er is pas 2% binnen.
pi_56161854
dat doen ze dan al snel Romney als winaar uitroepen met nog maar een paar procent stemmen geteld.
maar in Nevada wonen redelijk wat mormonen dus wel voorspelbaar dat hij wint.
pi_56161916
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee, op de uitslag. Maar er is pas 2% binnen.
Inderdaad, even wachten nog .
pi_56162024
Ik ben benieuwd hoeveel last Obama gaat krijgen van het feit dat hij Reagan heeft geprezen voor het bijeenbrengen van het land/de Republikeinse Partij (bron)

Wellicht nog handige links voor vanavond:
http://www.nvdems08.com/
http://www.nvgopcaucus.com/results

[ Bericht 29% gewijzigd door RubberenRobbie op 19-01-2008 20:41:18 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:46:18 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56162455
Met negen procent binnen heeft Romney een riante voorsprong. Wanneer de steekproef enigszins representatief is, is de kans dat hij nog achterhaald wordt nihil.
pi_56162954
Is het nu 1 uur 's middags in Nevada? Worden de uitslagen dan al gegeven terwijl de stembussen nog open zijn of hoe zit dat?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:07:17 #193
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56163025
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:03 schreef Luutgaert het volgende:
Is het nu 1 uur 's middags in Nevada? Worden de uitslagen dan al gegeven terwijl de stembussen nog open zijn of hoe zit dat?
Er wordt in Nevada gebruik gemaakt van de caucus; een bijeenkomst van plaatselijke leden van een politieke partij. Die bijeenkomsten zijn op een zeker tijdstip gepland, en zodra ze afgelopen zijn, zijn resultaten van de desbetreffende caucus dus bekend.
pi_56163060
Obama op 64% na 3% van de stemmen binnen.

bij de Republikeinen hadden ze al met 1% geteld Romney als winnaar uitgeroepen.
maar het zal wel ingewikkelder liggen allemaal.

http://www.cnn.com/ELECTION/2008/primaries/results/state/#NV
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:18:30 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56163320
Gek, op MSNBC hadden ze het over 47% beide.
pi_56163436
op cnn nu 48 obama 46 clinton. gaat nog alle kanten op.
pi_56163455
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Er wordt in Nevada gebruik gemaakt van de caucus; een bijeenkomst van plaatselijke leden van een politieke partij. Die bijeenkomsten zijn op een zeker tijdstip gepland, en zodra ze afgelopen zijn, zijn resultaten van de desbetreffende caucus dus bekend.
Wat ook gek was in New Hampshire: de uitslagen van enkele dorpjes bekendmaken al voor de andere gaan stemmen. Lijkt me beìnvloedend.
pi_56163479
Oftewel: Too Close To Call

op nvdems08.com staat Clinton voor, zij het marginaal
pi_56163596
quote:
I drink your milkshake, even though I opposed drinking your milkshake four years ago. -- Mitt Romney

I drink your milkshake, but only if the Bible says it's allowed. -- Mike Huckabee

I may drink your milkshake for another 100 years, if that's what it takes. -- John McCain

I drank a milkshake on 9/11. -- Rudy Giuliani

I drink your milkshake, but I'm paying for it with gold. -- Ron Paul

I will fight the corporations so that you can drink your own milkshake. -- John Edwards

I change your milkshake -- Barack Obama

I peacefully drink your milkshake. -- Dennis Kucinich

I have 35 years of milkshake-drinking experience. *sob* -- Hillary Clinton

Global warming is melting your milkshake -- Al Gore
pi_56163636
De man die ooit kandidaat zou worden, Rudy Giuliani, staat acht procentpunten achter op dorpsgek Ron Paul, vier op de levende dode Fred Thompson en ook nog eens vier op Huckabee. Wat een strategie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')