Altijd de weegschaal die het laagst aangeeft volgenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik ben weer onder de 70...mijn nieuwe weegschaal gooi ik maar weg, hij gaf bij een paar keer wegen getallen tussen de 71,9 en de 68,7 aan. Waardeloos. Mijn analoge gaf 69 aan.
Goed ideequote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, ga walnoten eten, heb ik ook net gedaan. Je schrikt je rot als je die dingen in de eetmeter invoert
Dat gebeurd wel vaker, ff refreshen en dan is het meestal weer goedquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:21 schreef Viking84 het volgende:
De lay-out is fucked up.
De berichten van Freecell en Isabeau zijn leeg en staan helemaal over de OP heen.
-edit- ah, nu weer goed.
Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:11 schreef freecell het volgende:
Welkom Lucky-strike!
Als je voor het eerst gaat lijnen is Sonja Bakker misschien niet zo'n handige keuze. Je kan jezelf eens inlezen over haar dieet (en dan ook even de nadelen) Want er zijn wel degelijk nadelen aan verbonden en eigenlijk krijg je net te weinig binnen op een dag.
Nou, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat je met SB je metabolisme vern**kt en dan later moeilijk weer normaal kan afvallen?
Je kunt best gaan sonjabakkeren, volgens mij, als je maar wat meer eet dan zij voorschrijft. Inhoudelijk is het verder wel een goed ideet, volgens mij.
Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, dat bedoelde ik dus ook
Het is best een goed dieet (al vind ik zelf de maaltijden saai en kunstmatig) maar je krijgt gewoon te weinig
Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, Sonja Bakker is voor de mensen die geen zin hebben om zelf na te denken over hun eetpatroon. Ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor me is. Heb een computer met internetverbinding en ik kan de verpakkingen in de supermarkt lezen.
Een typische mannenopmerkingquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:20 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Kan ik ook, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan wel degelijk zelf nadenken over mijn eetpatroon hoor. Ik weet prima wat ik fout doe. Alleen met SB is het een stuk makkelijker omdat je maaltijden dan goed op elkaar afgestemd zijn, dat is wat mij aanspreekt. En als ik mezelf dwing om me precies te houden aan haar weekmenu's, kom ik denk ik minder in de verleiding om uitzonderingen te maken op mijn eetgedrag. En ik eet op zich gewoon goed, maar de uitzonderingen zijn het grote probleem....
Ik had zelf wel het gevoel dat ik was aangekomen, maar de weegschaal gaf het niet aan. En je wilt toch dat het lage gewicht dat de weegschaal aangeeft juist is op zo'n moment. Ik heb namelijk wel vaker het idee dat ik me dik voel alleen dan blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Nu dus helaas wel.
Maar wat zijn dan precies de nadelen van SB? Te weinig binnenkrijgen? En wat verder?
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een typische mannenopmerking.
Omdat ik houd van variatie in de keuken en Sonja's gerechten niet te vreten vind misschien?.
Maar als jij Sonja's gerechten lekker vindt en het niet erg vindt om om de zoveel weken weer dezelfde menu's klaar te maken, be my guest.
Sorry, ik reageerde misschien een beetje kort door de bocht. Ik vind het leuk om af en toe met eten te experimenteren en ik heb er (nog) tijd voor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
Wat is er mis met 2 boterhammen als ontbijt, 4 als lunch en gewoon een "normaal" diner 's avonds? Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Je weet ook vast wel waardoor je te zwaar bent geworden. Dat komt echt niet van en boterham te veel eten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Bart_NL het volgende:
[..]
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik echt niet lekker vind. Ik heb echt geen zin om iedere keer vanalles uit te moeten gaan zoeken om te eten. Dus misschien wel een typische mannenopmerking, maar ik houd me liever met andere dingen bezig dan uitzoeken wat ik vandaag weer moet eten als ik na een dag hard werken thuis kom. Ik ken mezelf...
Nou, bij deze beloof ik dan plechtig dat ik wat meer zal eten dan SB voorschrijft. Ik denk wel dat je een redelijk punt hebt namelik.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Te weinig binnen krijgen idd (en ze schrijft merkproducten voor waar huiswerk ook wel volstaat, maar dat is niet zo ernstig).
De gevolgen van te weinig binnen krijgen moet je niet onderschatten. Je valt wel snel veel af, maar bij velen zit het er ook heel snel weer aan. Dat is het nadeel van een dieet; je doet het tijdelijk, zodra je weer normaal gaat eten ben je de lul.
En ik neem aan dat je niet je hele leven wilt sonjabakkeren?.
Daarnaast is het ook zo dat mensen die veel dieten op den duur minder of niet afvallen, omdat hun metabolisme naar de klote is. Je kunt dus het beste gewoon je eet- en beweegpatroon structureel aanpassen. Dus niet korte tijd zo heftig gaan sporten dat je heel snel veel afvalt en dan weer stoppen met sporten, maar gewoon voor de rest van je leven tijd inruimen voor sport.
En daarom denk ik dat Sonja Bakker nog wel iets goeds heeft gedaan. Haar dieet de rest van je leven volgen mag dan ongezond zijn, maar als je het een tijdje doet, kan je daarna heel goed zelf keuzes gaan maken wat gezond is, meer eten en een gezond eetpatroon ontwikkelen. Voor veel mensen is dit de eerste keer dat ze in contact komen met groente en fruit, buiten het verlepte slablaadje op hun Macdonaldsburger.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:02 schreef Jeipod het volgende:
SB werkte voor mij wel hoor, maar nu ik dat een keer gedaan heb, hoeft het voor mij niet nog eens.
Ik bedenk nu zelf wel wat ik beter wel en niet kan doen en elke keer dat boekie erbij, schiet ook niet op
Haha, ja dik zijn we allebei niet...en bij een ander zouden deze lengte en gewicht vast prima staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:37 schreef MUUS het volgende:
Maar cinnamongirl je bent toch slank? Je hebt ongeveer hetzelfde gewicht als je zus en die is toch ook slank.
Waar zit dat bij jullie verstopt dan? Achter je oren?.
Precies!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:06 schreef freecell het volgende:
pofmouwtjes en iets met heeeeel veel taille aantrekken
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:12 schreef freecell het volgende:
Zak over je hoofd?
Wel weer jammer van je gezicht though
Dikke sjaal om al je kinnen?
Bij mij gaat het iets anders: het vet gaat vooral rondom mijn heupen, billen en armen zitten. Niet op mijn gezicht: dat blijft smal. Zuslief wordt ook altijd herkend aan haar iets bollere toet (sorry zusquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:34 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Haha, ja dik zijn we allebei niet...en bij een ander zouden deze lengte en gewicht vast prima staan.
Maar ik denk dat hoe slank je oogt, ook ligt aan op welke plekken je het eerst aankomt. Als ik boven zeg 65 kilo kom, krijg ik een bolle kop. Onderkin(nen). En bolle armpjes.
Wel blijft mijn taille altijd slank en heb ik ook geen hele grote borsten, daar kun je dan weer wel mee 'smokkelen'.
Het is heel normaal om aan het eind van de dag 2 kilo meer te wegen dan in de ochtendquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:32 schreef Chicolate het volgende:
Minder was dat ik me daarstraks behoorlijk vol met cashewnoten enzo heb gepropt. Ik at een zakje chips en opeens had ik in de gaten dat ik helemaal geen trek had ofzo. Aan mn vader gegeven. Maar best erg, op een of andere manier is mijn buik opgeblazen (gassen) en weeg ik 2 kg meer dan in het lijstje, en dat in 1 dag. Zie morgenochtend wel hoeveel er overblijft, denk niet al te veel
.
Ik loop ook overal, maakt mij ook niet echt uit of iemand me ziet. Als ik overdag loop en ik ben in Amsterdam, dan ga ik wel naar het park, wegens de zachte ondergrond die ik lekkerder vind dan asfalt. Maar ik loop nóóit 's ochtends. Niet uit principe ofzo hoor, maar mijn lijf wil dan echt nog niet, dan heb ikbinnen 5 minuten verzuurde spieren. En wat is eigenlijk een EM, is dat een europese mijl? En zo ja wat is dan het verschil met de Amerikaanse mijl?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:04 schreef Liejannuh het volgende:
Ik loop in het weekend eigenlijk altijd 's ochtends. Gewoon omdat ik anders zit te klooien met eten. Niets mis met sporten op een lege maag dus. Gewoon een glas water drinken voordat je gaat lopen, daar red je het echt wel mee. Je gaat geen marathon lopen ofzo!
En lekker boeiend als andere mensen je zien lopen. Ik word in mijn lunchpauze altijd aangemoedigd door collega's en werklui.Lekker boeiend!
Ik zwaai altijd vrolijk terug en eigenlijk hebben ze alleen maar respect voor het feit dat je echt aan het sporten bent.
Bij mij is het meestal een halve tot hele kilo, nooit meer, het ging me vooral om die gekke opgezette buik. Geen idee wat het nu was, iedereen loopt druk te doen in huis en dan heb ik geen zin om te wegen (en heb al ontbeten enzo).quote:Op zaterdag 12 januari 2008 08:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het is heel normaal om aan het eind van de dag 2 kilo meer te wegen dan in de ochtend
Misschien voor een gewone weegschaal veel, maar als je een weegschaal zoals ik heb die afrond op halve kilo's dan kan het makkelijk 2 kilo schelen...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:19 schreef Viking84 het volgende:
's Avonds 2 kg meer wegen dan 's ochtends is wel erg veel. Mijn gewicht scheelt hooguit een kilo.
Ik ben gisteren niet meer gaan hardlopen, want Mark was niet fit. Vandaag wordt ook niks, want dan ben ik dus bij mijn ouders. Nou dat begint weer goed met hardlopen dus. Nu gaan we morgen en dan echt steeds om de dag, hoor.
Whehe ik heb precies hetzelfde, met dat bolle buikje, en als ik ongesteld ga worden is het nog veel erger. Maar bij mij verschilt het gewicht weinig, al heb ik een weegschaal op halve kilo's. Ik zweet vast niet genoegquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:26 schreef freecell het volgende:
'avonds ben ik ook wel vaak zeker 1,5 KG zwaarder hoor
's nachts zweet en adem je best veel weer uit en dan 's morgens eerst plassen en je zit weer op normaal gewicht
Ik word 's avonds altijd een beetje opgezet. Bol buikje. Dat heb ik 's morgens niet. Ook vrij stom
In de ochtend zwaarder heb ik nog nooit meegemaakt, hoe zou dat komen?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Whehe ik heb precies hetzelfde, met dat bolle buikje, en als ik ongesteld ga worden is het nog veel erger. Maar bij mij verschilt het gewicht weinig, al heb ik een weegschaal op halve kilo's. Ik zweet vast niet genoeg. Soms ben ik 's morgens zelfs zwaarder, zonder ook maar iets te eten 's nachts
. Heel maf.
Ik denk de onbetrouwbaarheid van de weegschaal, iets anders kan ik niet bedenken ... want het is met dezelfde kleren, ik ben dan naar de wc geweest en heb geen slok water gehad in de tussentijd. Het kan helemaal niet dat ik echt zwaarder ben, dus zal het wel aan dat stomme ding liggenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
In de ochtend zwaarder heb ik nog nooit meegemaakt, hoe zou dat komen?
Das hetzelfde en is dus even leukquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
is vlaanderen start to run hetzelfde als evy? en wat is leuker?
Ik weeg 's avond 1,5 tot 2,5 kg meer dan 's ochtends.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:19 schreef Viking84 het volgende:
's Avonds 2 kg meer wegen dan 's ochtends is wel erg veel. Mijn gewicht scheelt hooguit een kilo.
Ik ben gisteren niet meer gaan hardlopen, want Mark was niet fit. Vandaag wordt ook niks, want dan ben ik dus bij mijn ouders. Nou dat begint weer goed met hardlopen dus. Nu gaan we morgen en dan echt steeds om de dag, hoor.
6 kilo is wel erg veelquote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik weeg 's avonds 3-6 kg zwaarder dan 's ochtends
Hoe laat was je wakker?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik heb net 8,01 km. gelopen. In 46 minuten. Gemiddeld 5.47min./ per km. Dat is echt veel langzamer dan mijn snelste km. van 5.10 min./km. Komt gedeeltelijk door de tegenwind en gedeeltelijk omdat sommige muziekstukken een te langzaam ritme hadden en dan ga je echt vanzelf slomer lopen. Mijn snelste mijl is 8.33 min. Ik ben echt heel blij met dat nike+ dingetje voor m'n iPod! Ik weet bv. dat ik vandaag 527 cal. heb verbrand, terwijl ik er nog maar zo'n 300 gegeten heb: ik sta dus in de min
Ik was om 11 uur wakker en heb toen 2 geroosterde boterhammen gegeten en een glaasje jus d'orange.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe laat was je wakker?
Anders is het meer een verhaaltje dat ik op ander soort sites lees (over meer verbranden dan eten)
En waarom 8,01km ?
Ja ik vond het ook niet bij je passen, maar als mensen dat lezen die dat niet weten kan het wel verkeerd overkomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik was om 11 uur wakker en heb toen 2 geroosterde boterhammen gegeten en een glaasje jus d'orange.
Toen ben ik om half 3 gaan rennen en nu ga ik zo weer wat eten, dus maak je geen zorgen(ik neem aan dat je anorexia sites bedoelde? Daar heb je bij mij weinig kans op
)
En 8,01 km. Die 10 meter had ik al gelopen voor ik de stopknop had ingedrukt(de bedoeling was 8 km. precies!)
Maak je dan ook een foto voor ons om ze te showen? Ben wel benieuwd eigenlijk wat je uitgekozen hebt en hoe het je staatquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:46 schreef Sylvana het volgende:
Net 2 nieuwe brillen uitgezocht ( gewone en zonnebril) en over 1,5 week kan ik ze ophalen
Is goedquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maak je dan ook een foto voor ons om ze te showen? Ben wel benieuwd eigenlijk wat je uitgekozen hebt en hoe het je staat.
* herinnert een hopeloze zoektocht waar de laatste bril in de laatste winkel eindelijk ergens op leek
Wow! Jij bent een behoorlijk snelle loper zeg!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik heb net 8,01 km. gelopen. In 46 minuten. Gemiddeld 5.47min./ per km. Dat is echt veel langzamer dan mijn snelste km. van 5.10 min./km. Komt gedeeltelijk door de tegenwind en gedeeltelijk omdat sommige muziekstukken een te langzaam ritme hadden en dan ga je echt vanzelf slomer lopen. Mijn snelste mijl is 8.33 min. Ik ben echt heel blij met dat nike+ dingetje voor m'n iPod! Ik weet bv. dat ik vandaag 527 cal. heb verbrand, terwijl ik er nog maar zo'n 300 gegeten heb: ik sta dus in de min
Echt waar?? Wat leuk! Ik heb helemaal niet het idee dat ik zo heel snel loop namelijk. Ik zie in het park mensen soms echt veel harder lopen. Om nog naar niet te spreken over die marathonlopers die dus gewoon 20 km per uur lopen; zo hard fiets ik meestal nog niet eens!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:10 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wow! Jij bent een behoorlijk snelle loper zeg!
Ik doe ergens eind april samen met Isabeau met aan een wedstrijd en daar zou je met die tijd toch bij de top 50 eindigen van de dames!
Ach, er zijn nu eenmaal mensen die de 10 engelse mijl (16 km dus!) binnen het uur lopen. Daar moet je je niet op focussen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Echt waar?? Wat leuk! Ik heb helemaal niet het idee dat ik zo heel snel loop namelijk. Ik zie in het park mensen soms echt veel harder lopen. Om nog naar niet te spreken over die marathonlopers die dus gewoon 20 km per uur lopen; zo hard fiets ik meestal nog niet eens!
Ik heb gekeken en idd. zeg, wat grappig! (nu begin ik weer aan m'n nike+ te twijfelen: hij zal toch wel accuraat zijn??) Op school was ik vroeger ook wel vrij goed in hardlopen, maar dat was meer de sprint, dit is toch wat anders. Misschien ga ik weleens meedoen met een wedstrijdquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:38 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ach, er zijn nu eenmaal mensen die de 10 engelse mijl (16 km dus!) binnen het uur lopen. Daar moet je je niet op focussen.
Voor iemand die nog niet zo lang loopt en gewoon recreatief loopt, doe je het echt heel behoorlijk!
Alles binnen het half uur op de 5 km is behoorlijk acceptabel. Kijk voor de lol eens op www.uitslagen.nl en dan zie je dat je best trots op jezelf mag zijn!
Isa en ik gaan trouwens voor een plaats bij de eerste 100 in Hoogeveen en een tijd onder de 50 minuten.
Ja dat weet ik wel, maar nu hoor ik steeds meer mensen enthousiast vertellen. Viel me al wat langer op, maar vind het nog steeds stoerquote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:42 schreef Miss_S het volgende:
Volgens mij deden de meeste hier allemaal al flink aan sport, nog voor oud&nieuw
Ik had een paar uur geleden al honger maar nu echtmaar ga zo eten als het goed is
Beterschap!quote:Op zondag 13 januari 2008 09:15 schreef minilotje het volgende:
Officiele gewichtsupdate (gisteren was mijn weegdag): 58,6 kilo.
Ik was er zelf ook wel een beetje van geschrokken, want zó snel afvallen is helemaal mijn bedoeling niet. Maar de reden is mij sinds vrijdagavond wel duidelijk: ik heb een flinke griep onder de leden! Koorts, bibberen, geen eetlust en overgeven, dan gaat het natuurlijk wel hard, verdorie.
Mijn vriendje had twee weken geleden ongeloofelijk stevig griep, dus ik ben heel romantisch aangestoken.![]()
Ik probeer goed te eten, maar de helft komt er weer uit - ik hoop maar dat ik snel opknap. Het mag dan lekker opschieten wat afvallen betreft, maar ik ben toch liever zo vlug mogelijk weer beter.
Succes allemaal, ik duik mijn bed weer in.
Dank je wel.quote:Op zondag 13 januari 2008 09:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Beterschap!
Zoals ik al een paar dagen geleden zei, liever geen griep en langzamer afvallen
Hopelijk voel je je snel beter, dus ga inderdaad maar snel weer slapen
Slim! Ik eet sowieso haast nooit aardappelen. Hoogstens een lekkere aardappelpuree, zo eens in de twee weken. Aardappels halen het qua voedingswaarde verhoudingsgewijs nu eenmaal niet bij een extra grote berg groenten op je bord.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:28 schreef cinnamongirl het volgende:
In het kader van minder vreten nemen we er verder geen aardappeltjes bij.
Lijkt me toch een mooi menu voor als je laat uit bed bent, en die kibbeling helpt ook wel met het aantal kcal en die grillworst natuurlijk ookquote:Op zondag 13 januari 2008 11:55 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Beterschap minilotje
Ik ben ook al uit bed, terwijl vriendlief nog ligt te slapen. Die zal rond een uur of 3 wel wakker worden, maar das mij te laat, heb je zo weinig aan je dag.
Ik zit weer braaf aan de rijstwafels. Heb gisteren wel een beetje weinig gegeten voor mn gevoel, maar was ook pas om 12 uur mn bed uit
ontbijt/lunch: 1 snee brood met grillworst sate/ 1 snee brood met philadelphia kruiden
tussendoor: portie kibbeling op de markt
avondeten: Japanse noodles
tussendoor: halve komkommer
Dat zeker, je kan beter vaker eten en dan dingen met minder kcal dan wat je gister hebt gedaan (weinig maaltijden maar met wel veel kcal)quote:Op zondag 13 januari 2008 12:09 schreef Sylvana het volgende:
Ja, dat is wel zo natuurlijk, maar tussen die kibbeling en het avondeten zat bijvoorbeeld bijna 5 uur. En denk dak dan beter tussendoor nog wat fruit of een rijstwafel ofzo had kunnen nemen
3 pizza's voor vanavond of doen jullie die nog verdelen over een paar avonden?quote:Op zondag 13 januari 2008 12:19 schreef Sylvana het volgende:
Ja precies, en vandaag gaat wel goedkomen, op de pizza als avondeten na. Waren in de aanbieding, 3 voor 5 euro, dus Peter had er 3 van meegneomen en wil dus vanavond pizza eten. Dus rest van de dag gewoon opletten dan.
Wat ik vandaag ga eten dan:
ontbijt: 3 rijstwafels ( heb ik al op)
lunch: 2 sneëen brood met philadelphia
tussendoor: halve komkommer
avondeten: pizza
tussendoor: paprika
Haha, nee, die gaan niet allemaal vanavond op hoor.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
3 pizza's voor vanavond of doen jullie die nog verdelen over een paar avonden?
Maar volgens mij doet ze dat ook omdat ze later pizza gaat eten?quote:Op zondag 13 januari 2008 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
3 Rijstwafels is 78 calorieen. Dat is wel een beetje weinig als begin van de dag.
Ja, en nu zit er tussen mn ontbijt en lunch ook niet zoveel tijd. Om half 12 mn ontbijt gehad, en ga nu lunchen, dus dan vind ik 3 rijstwafels wel voldoende als ontbijtquote:Op zondag 13 januari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar volgens mij doet ze dat ook omdat ze later pizza gaat eten?
Ja dat is ook zekerquote:Op zondag 13 januari 2008 12:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, en nu zit er tussen mn ontbijt en lunch ook niet zoveel tijd. Om half 12 mn ontbijt gehad, en ga nu lunchen, dus dan vind ik 3 rijstwafels wel voldoende als ontbijt
Het ziet er wel netjes uit, maar vind het wel erg weinig hoor, 68 kg bij 1.92 meterquote:Op zondag 13 januari 2008 13:13 schreef Huppelei het volgende:
Hoe het nu is
1.92 meter
68 kilo
vetpercentage volgens weegschaal (dus klopt niet): 8%
77 cm buikomtrek.
[ afbeelding ]
Dat kleine buikje net boven me broek wil maar niet weg!
[ afbeelding ]
En nu wil ik dit gaan bereiken:
[ afbeelding ]
Heb je het tegen mijquote:Op zondag 13 januari 2008 12:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, gelukkig maar! Ik was even bang dat je weer voor een streefgewicht van 35 kilo ging.
Heel mooiquote:Op zondag 13 januari 2008 13:13 schreef Huppelei het volgende:
Hoe het nu is
1.92 meter
68 kilo
vetpercentage volgens weegschaal (dus klopt niet): 8%
77 cm buikomtrek.
[ afbeelding ]
Dat kleine buikje net boven me broek wil maar niet weg!
[ afbeelding ]
En nu wil ik dit gaan bereiken:
[ afbeelding ]
Nee, tegen Sylvana en haar rijstwafels.quote:
Ja precies, zo'n lichaam krijg je ook niet in een maandjequote:Op zondag 13 januari 2008 13:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
huppelei moet gewoon zwaar gaan trainen in de sportschool
m'n broertje had eerst ook zo een lichaam als jij misschien nog wel minder gespierd..
na 1 jaar 5x per week fitnesse begon het al wat te lijken en na 3 jaar begint het al aardig in de richting van dat plaatje te komen
Als je nu al zo tegen SB op ziet, denk je dan dat je het wel gaat volhouden? Volgens mij zit je bij SB wel rond de 900kCal/dag hoor, dat klopt wel.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, gisteren braaf mn SB boodschapjes voor het eerst gedaan. Wat een enorme lijst zeg! Ik werd er behoorlijk sacherijnig van om al die dingen in mijn kar te gooien. Vooral omdat ik dan yoghurt slasaus nodig had, maar ik van 5 verschillende flessen de calorieen kon bekijken. Hetzelfde gold voor jam en er zijn alleen van Wasa al 5 verschillende volkorencrackers!
Bij de kassa werd mijn vriend pisnijdig omdat de hele kar vol 90 euro kostte terwijl we normaal gesproken rond de 65 zitten voor een hele week. Hij wilde niet begrijpen dat dat eenmalig is omdat ik niet elke week een pak kaas koop, dat jam langer dan een week meegaat, de 2 pakken cornflakes ook en zo nog heel veel dingen. Anyway, we waren beide nogal ongelukkig.
Voor mij kwam het besef dat het nu echt gaat gebeuren pas in de winkel... Wat deprimerend zeg om al die saaie dingen in de kar te gooien. Maar ja, tegen de tijd dat we thuis waren zaten we weer op een lijn en hij heeft beloofd om me te steunen deze weken. Dus morgen ga ik er tegenaan!
Weet iemand trouwens hoeveel calorieen je ongeveer op een dag binnenkrijgt met SB? Mijn moeder had het over 900, dat lijkt me wel heel weinig.
Oh ja nu weet ik pas weer hoe hij heetquote:
Sorry, liet me even gaan......quote:Op zondag 13 januari 2008 14:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ja nu weet ik pas weer hoe hij heet... hij is alleen een beetje oud ondertussen
Bradquote:
je wilt ook zo'n buik als brad?quote:Op zondag 13 januari 2008 15:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
er is niks mis met zn buik maar ik snap wel dat hij een volwassener lichaam wil
wil ik ook namelijk
Wat een verdomd slechte start, dit wordt niets zo. Echt, als je wilt afvallen en het gewicht ook eraf wil houden (lijkt me wenselijk) dan is dit niet de manier om er mee bezig te gaan of ernaar te kijken. Niet elk dieet is geschikt voor iedereen en SB is gewoon populair, ze is heel goed in geld verdienen, maar een vreselijk slechte raadgever op dieetgebied.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[...]
Voor mij kwam het besef dat het nu echt gaat gebeuren pas in de winkel... Wat deprimerend zeg om al die saaie dingen in de kar te gooien. Maar ja, tegen de tijd dat we thuis waren zaten we weer op een lijn en hij heeft beloofd om me te steunen deze weken. Dus morgen ga ik er tegenaan!
[...]
Dan stel ik behoorlijk wat testosteronsuppletie voorquote:
Ik had pas trouwens een heel lekker tartaartjequote:Op zondag 13 januari 2008 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een verdomd slechte start, dit wordt niets zo. Echt, als je wilt afvallen en het gewicht ook eraf wil houden (lijkt me wenselijk) dan is dit niet de manier om er mee bezig te gaan of ernaar te kijken. Niet elk dieet is geschikt voor iedereen en SB is gewoon populair, ze is heel goed in geld verdienen, maar een vreselijk slechte raadgever op dieetgebied.
Kijk eens naar iemand als Minilotje, eet geweldig lekker, is lief voor haarzelf en valt af. Met SB moet je wel saaie stomme dingen eten en ik weet niet of dat aansluit bij je huidige eetgewoontes, maar bij die van mij zou het niet aansluiten. En dùs zou ik haar dieet nooit kunnen volhouden en dat is afvalregel nummer 1: volg een eetwijze waarmee je afvalt die je altijd zou kunnen volhouden. Een dieet doe je niet voor heel even, maar doe je voor altijd. Alleen dan kan je met succes een mooi figuur behouden.
Zoals jij het opschrijft zie je het als een straf als een periode van saai eten. Nu begrijp ik dat wel als je SB wilt gaan volgen; zou ik ook zien als een straf.
Ik eet super lekker, ik kook lekkere dingen, ik heb lol in mijn eten, ik eet gewoon een bonbon als ik daar zin in heb en ik eet heel erg gezond (veel bulk in de vorm van groente, fruit, volkorenprodukten en dergelijke). Daar val ik prima mee af. Ik kan ook afvallen op 's avonds 1 droog tartaartje, gekookte aardappels met 1 eetlepel waterjus en 150 gram bloemkool met 1 eetlepel magere witte saus. Doei! Mij niet gezienMaar je moet het uiteraard zelf weten.
quote:
Klinkt lekker inderdaadquote:Op zondag 13 januari 2008 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe een soort mix van geraspte worteltjes, limoen en koriander over mijn bloemkool ipv saus. Véél lekkerder en veel gezonder
Waarom vegetarisch?quote:Op zondag 13 januari 2008 15:39 schreef Tangarine het volgende:
Ik eet sinds een tijdje vegetarisch, dus tartaar gaat niet echt meer
Ik vind zalm ook erg lekker (sowieso veel vis vind ik lekker).quote:Op zondag 13 januari 2008 15:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dol op zalm, Miss SGezonde vetten en super lekker
![]()
En ehm, er is nog 1 'sausje' waar ik geen afstand van kan doen. Een soort kleuter-syndroom oid. Appelmoes
Dat heb ik met ketchup. Ik ben echt een HUGE ketchup fan. Het droogste tartaartje of kipfilet smaakt nog lekker met ketchup. Bij friet vind ik het ook lekkerder dan mayo. En het schijnt op bepaalde punten nog gezonder te zijn dan rauwe tomaten, dus wat wil ik nog meerquote:Op zondag 13 januari 2008 15:44 schreef Isabeau het volgende:
![]()
En ehm, er is nog 1 'sausje' waar ik geen afstand van kan doen. Een soort kleuter-syndroom oid. Appelmoes
Ik geef niet zo veel om vlees, dus het ging al wat makkelijkerquote:Op zondag 13 januari 2008 15:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarom vegetarisch?
Ik zou mijn vlees niet kunnen missen![]()
Vanavond word het zalm trouwens, met doperwtjes
Ik dacht al dat het om een meisje ging daarom vroeg ik ernaquote:Op zondag 13 januari 2008 15:53 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik geef niet zo veel om vlees, dus het ging al wat makkelijker
Wanneer ik met anderen eet, zijn die bijna ook altijd vegetarier, inc m'n vriendin, dus het is deels om het makkelijk te maken... abderszijds is het beter voor het milieu, beter voor dierenwelzijn, enzovoorts
Niks mis met ketchup, als je zorgt dat je een zonder toegevoegde suiker kooptquote:Op zondag 13 januari 2008 15:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat heb ik met ketchup. Ik ben echt een HUGE ketchup fan. Het droogste tartaartje of kipfilet smaakt nog lekker met ketchup. Bij friet vind ik het ook lekkerder dan mayo. En het schijnt op bepaalde punten nog gezonder te zijn dan rauwe tomaten, dus wat wil ik nog meer
Ik at daarvoor ook al bijna altijd vegetarisch hoor, stuk goedkoper, en net zo lekkerquote:Op zondag 13 januari 2008 15:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het om een meisje ging daarom vroeg ik ernadat zie je wel vaker gebeuren
Nou, ik blief alleen die van Heinz. Maar ik koop als ik in Frankrijk ben de hele voorraad op met 50% minder suiker,(die heb ik in NL of Belgie nog nooit gezien) daar red ik het meestal wel mee tot de volgende x dat ik weer ga......quote:Op zondag 13 januari 2008 15:55 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Niks mis met ketchup, als je zorgt dat je een zonder toegevoegde suiker koopt
Ik eet soms vegetarisch. Eén of twee keer per week. Vanavond bijv ookquote:Op zondag 13 januari 2008 15:56 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik at daarvoor ook al bijna altijd vegetarisch hoor, stuk goedkoper, en net zo lekker
Vleesvervangende dingen zijn best wel lekker (Bijv vegetarische schnitzels van de Jumbo, mjumm) maar ik eet vooral veel groente met rijst, of pasta, of whatever, of bijvoorbeeld iets van kaas ergens bijquote:Op zondag 13 januari 2008 15:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik eet soms vegetarisch. Eén of twee keer per week. Vanavond bijv ook. Hoe krijg jij het voor elkaar om bijna elke dag vegetarisch te eten? Ik vind vaak dat er dan zo weinig keus is aan lekker eten (en ik vind al zo weinig dingen echt lekker).
Zo'n zalig biefstukje. Hmmmquote:Op zondag 13 januari 2008 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond eet ik toevallig ook vegetarischMaar ik moet er niet aan denken helemaal vegetariër te worden, dat zou ik helemaal niet kunnen. Ik ben veel te dol op vis, kip en zo nu en dan een lekker stukje vlees.
Jawel, het gaat wel goedkomen met mij! Inmiddels ben ik weer mijn positieve zelf en heb ik eigenlijk erg veel zin in morgen (startdag). Ik werd zo sacherijnig omdat mijn vriend gewoon elke keer aan het zuchten was als ik iets in de kar gooide. En ik miste het om dingen als snoep, chips, gebakjes, creme fraiche, etc. in de kar te gooien. Maar welk dieet je ook volgt, dat zijn toch echt dingen die je zoveel mogelijk moet laten staan. Ik moest gewoon even wennen. Maar wie mooi wil zijn moet een klein beetje pijn lijden af en toequote:Op zondag 13 januari 2008 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een verdomd slechte start, dit wordt niets zo. Echt, als je wilt afvallen en het gewicht ook eraf wil houden (lijkt me wenselijk) dan is dit niet de manier om er mee bezig te gaan of ernaar te kijken. Niet elk dieet is geschikt voor iedereen en SB is gewoon populair, ze is heel goed in geld verdienen, maar een vreselijk slechte raadgever op dieetgebied.
Kijk eens naar iemand als Minilotje, eet geweldig lekker, is lief voor haarzelf en valt af. Met SB moet je wel saaie stomme dingen eten en ik weet niet of dat aansluit bij je huidige eetgewoontes, maar bij die van mij zou het niet aansluiten. En dùs zou ik haar dieet nooit kunnen volhouden en dat is afvalregel nummer 1: volg een eetwijze waarmee je afvalt die je altijd zou kunnen volhouden. Een dieet doe je niet voor heel even, maar doe je voor altijd. Alleen dan kan je met succes een mooi figuur behouden.
Zoals jij het opschrijft zie je het als een straf als een periode van saai eten. Nu begrijp ik dat wel als je SB wilt gaan volgen; zou ik ook zien als een straf.
Ik eet super lekker, ik kook lekkere dingen, ik heb lol in mijn eten, ik eet gewoon een bonbon als ik daar zin in heb en ik eet heel erg gezond (veel bulk in de vorm van groente, fruit, volkorenprodukten en dergelijke). Daar val ik prima mee af. Ik kan ook afvallen op 's avonds 1 droog tartaartje, gekookte aardappels met 1 eetlepel waterjus en 150 gram bloemkool met 1 eetlepel magere witte saus. Doei! Mij niet gezienMaar je moet het uiteraard zelf weten.
Ghehe je bent niet de enige. Er zijn een aantal groentes die ik alleen wil eten met appelmoes, omdat ik ze zonder zo ongelooflijk saai of niet lekker vind (en de sausjes erbij niet lust) ... doperwtjes (ok, die kunnen wel zonder, maar zijn met lekkerder), worteltjes, spruitjes, bietjes en rode kool. Voor de rest hoef ik eigenlijk nooit sausjes, groentes zijn zonder veel lekkerderquote:Op zondag 13 januari 2008 15:44 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Ja, maar dat is bij mij hoofdhonger. Ik voel me altijd 'zielig' als ik studeer, want het is immers niet heel leuk en als ik een zak M&M's naast me zet tijdens het leren dan is het draaglijkquote:Op zondag 13 januari 2008 16:22 schreef Tangarine het volgende:
krijgen jullie ook altijd trek tijdens het studeren? (voor de studerenden)
Kijk, dat lijkt er al veel meer opquote:Op zondag 13 januari 2008 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb dus een plan, ik heb er zin in en ik ga me er aan houden.!
Je hebt het alleen steeds over 'een periode', ben je dus van plan om na een tijdje er weer mee te stoppen?quote:Op zondag 13 januari 2008 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jawel, het gaat wel goedkomen met mij! Inmiddels ben ik weer mijn positieve zelf en heb ik eigenlijk erg veel zin in morgen (startdag). Ik werd zo sacherijnig omdat mijn vriend gewoon elke keer aan het zuchten was als ik iets in de kar gooide. En ik miste het om dingen als snoep, chips, gebakjes, creme fraiche, etc. in de kar te gooien. Maar welk dieet je ook volgt, dat zijn toch echt dingen die je zoveel mogelijk moet laten staan. Ik moest gewoon even wennen. Maar wie mooi wil zijn moet een klein beetje pijn lijden af en toe![]()
Ik zie het niet als straf, maar meer als periode waarin ik gewoon aan mezelf moet werken. En het zal niet altijd leuk zijn, maar ik heb er wel zin in.
Ik weet dat je veel lekkerder gezond kunt eten dan wat SB vorschrijft. Maar toch lust ik eigenlijk alles in de weekmenu's. Ik vind alleen het avondeten een beetje saai, maar ik lust alles wel.
Ik ga SB echt maar voor een paar weken doen, tot de overtolloge kilo's eraf zijn. En daarna heb ik geleerd om gedisciplineerd te eten (na denken over wat ik eet, genieten van gezonde dingen), en dan wil ik geen SB meer doen, maar normaal, verstandig en gezond eten om mijn gewicht op een goed niveau te houden. En daar horen inderdaad dingen bij als de cracker met avocado, sambal en uien ofzo waar een van de users hier het gisteren over had.
Ik heb dus een plan, ik heb er zin in en ik ga me er aan houden.!
Uhm, ik heb nooit een streefgewicht van 35 kg gehad hoor, mn streef is 50-52 kg en dat is redelijk normaal voor iemand die 1.58 meter is lijkt me...quote:Op zondag 13 januari 2008 14:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee, tegen Sylvana en haar rijstwafels.
Alleen na een paar weken stoppen met echt dieten. Maar zeker niet stoppen met verstandig en gezond eten en op de lijn letten hoor. Anders heeft het natuurlijk geen zin. Gewoon een paar kilo's eraf en dat daarna zo houden.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Je hebt het alleen steeds over 'een periode', ben je dus van plan om na een tijdje er weer mee te stoppen?
Ik verzin het niet zelf hoor!quote:Op zondag 13 januari 2008 17:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm, ik heb nooit een streefgewicht van 35 kg gehad hoor, mn streef is 50-52 kg en dat is redelijk normaal voor iemand die 1.58 meter is lijkt me...
Dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet :S
Beetje rare reactie, zeker omdat ik verteld heb dat ik vlak daarna al ging lunchen....
quote:Op dinsdag 4 februari 2003 21:51 schreef Sylvana het volgende:
16 jaar, 1.60 meter en 38 kg en wil nog wel een paar kilootjes afstaan hoor aan iemand die het nodig heeft.
Je bent gekrompen trouwens!quote:Op dinsdag 4 februari 2003 23:04 schreef Sylvana het volgende:
ik ben 1.60 meter, weeg 38 kg en wil graag nog 5 kg afvallen
Pubers zeggen wel vaker rare dingen, en zeker als het om hun uiterlijk gaat.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:04 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf hoor!
[..]
[..]
Je bent gekrompen trouwens!
Owja, en sorry, het was 33 kilo.
Ow! Dus dat is "normaal" puber gedrag?? Dat wist ik niet. Sorry.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Pubers zeggen wel vaker rare dingen, en zeker als het om hun uiterlijk gaat.
Het komt jammer genoeg erg vaak voor, en ik heb Sylvana hier zo nooit meegemaakt dus alles zal wel goed gekomen zijnquote:Op zondag 13 januari 2008 19:25 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ow! Dus dat is "normaal" puber gedrag?? Dat wist ik niet. Sorry.
Anorectische neigingen vind ik nu niet echt normaal puber gedrag om eerlijk te zijn, maar dat is vast mijn bekrompen geest.
Ach, het is natuurlijk allemaal voor jouw registratie gepost. Daarom heb je het vast niet meegemaakt.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het komt jammer genoeg erg vaak voor, en ik heb Sylvana hier zo nooit meegemaakt dus alles zal wel goed gekomen zijn
En hoe gaat het met jouw afvalpogingen?
Nieuwe kleding kopenquote:Op zondag 13 januari 2008 19:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk allemaal voor jouw registratie gepost. Daarom heb je het vast niet meegemaakt.![]()
Met mijn afvalpogingen gaat het uitstekend.Mijn BMI zit onder de 26, mijn kleding zit te ruim, ik heb vanochtend 6 km hardgelopen en was binnen 1 minuut weer op adem, heb net heerlijk gegeten en zit uitstekend in mijn vel.
Dank je voor je belangstelling.
Ik wil 60kg wegen bij 1.75quote:Op zondag 13 januari 2008 17:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm, ik heb nooit een streefgewicht van 35 kg gehad hoor, mn streef is 50-52 kg en dat is redelijk normaal voor iemand die 1.58 meter is lijkt me...
Dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet :S
Beetje rare reactie, zeker omdat ik verteld heb dat ik vlak daarna al ging lunchen....
Welkom en succesquote:Op zondag 13 januari 2008 20:22 schreef Duizendpootje het volgende:
Hallo!
ik ben hier al een tijdje aan het rondkijken enzo en ik vind het zo goed dat jullie zo gemotiveerd zijn om af te vallen!
bij mij mogen er ook wel weer wat kilo's af..
vooral na de kerst is het een beetje uit de hand gelopen oeps!
ik ben alleen niet van plan om een dieet te gaan volgen, zo erg is het ook niet..
maar als ik gewoon oplet met wat ik eet dan moet het wel goed komen!
alleen kan ik vaak de snoepverleiding niet weerstaan, zo stom he.. :$
Welkomquote:Op zondag 13 januari 2008 20:22 schreef Duizendpootje het volgende:
Hallo!
ik ben hier al een tijdje aan het rondkijken enzo en ik vind het zo goed dat jullie zo gemotiveerd zijn om af te vallen!
bij mij mogen er ook wel weer wat kilo's af..
vooral na de kerst is het een beetje uit de hand gelopen oeps!
ik ben alleen niet van plan om een dieet te gaan volgen, zo erg is het ook niet..
maar als ik gewoon oplet met wat ik eet dan moet het wel goed komen!
alleen kan ik vaak de snoepverleiding niet weerstaan, zo stom he.. :$
5 jaar geleden heb ik een jaar lang amper wat gegeten omdat ik heel erg gepest/misbruikt werd op school, me lelijk voelde en meerdere zelfmoordpogingen heb gedaanquote:Op zondag 13 januari 2008 19:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk allemaal voor jouw registratie gepost. Daarom heb je het vast niet meegemaakt.![]()
Met mijn afvalpogingen gaat het uitstekend.Mijn BMI zit onder de 26, mijn kleding zit te ruim, ik heb vanochtend 6 km hardgelopen en was binnen 1 minuut weer op adem, heb net heerlijk gegeten en zit uitstekend in mijn vel.
Dank je voor je belangstelling.
Leuk he, posten op Fok?! Alles wat je hier post, blijft staan. En dat kan dan ineens weer boven komen.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
5 jaar geleden heb ik een jaar lang amper wat gegeten omdat ik heel erg gepest/misbruikt werd op school, me lelijk voelde en meerdere zelfmoordpogingen heb gedaan
Dus dat is nu niet meer relevant voor mn afvalpogingen van nu
Fijn dat je het weer even oprakelt liejannuh
Zit ik hier weer met tranen in mn ogen met die kut herrinneringen
Gelukkig niet! Mijn vriendlief zou het volgens mij amper opvallen als ik morgen mijn hoofd kaal zou scheren, dus een paar kilo meer of minder ziet -ie écht niet uit zichzelf.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:34 schreef Radiohoofdje het volgende:
Hebben jullie ook die bevestiging nodig?![]()
Idd, ik zie het nut er ook niet van in om posts van 5 jaar geleden op te rakelen, die totaal niks met nu te maken hebben. Maar goed, je hebt nou eenmaal van die mensen die daar blijkbaar op kicken ofzo....quote:Op maandag 14 januari 2008 00:44 schreef minilotje het volgende:
[..]
Verder, wat Sylvana's puberposts betreft.. Misschien mis ik iets en is het minder onvriendelijk bedoeld dan het overkomt, maar het lijkt me hoe dan ook nogal onzinnig om iemands onaangename posts van jaren geleden op te rakelen.
Ja, ik loop onder andere hiervoor bij het riagg jaquote:Op zondag 13 januari 2008 23:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Leuk he, posten op Fok?! Alles wat je hier post, blijft staan. En dat kan dan ineens weer boven komen.
Heb je er al eens over gepraat met een psycholoog? Zou wel eens kunnen helpen. Je geeft mij nou niet echt de indruk dat je lekker in je vel zit ofzo.
Jij bent degene die zegt dat je nooit hebt gezegd dat je 35 kilo wilde wegen. Ik ben alleen degene die dat ontkracht.quote:Op maandag 14 januari 2008 06:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik zie het nut er ook niet van in om posts van 5 jaar geleden op te rakelen, die totaal niks met nu te maken hebben. Maar goed, je hebt nou eenmaal van die mensen die daar blijkbaar op kicken ofzo....
Ik ben blij dat je ervoor bij het Riagg loopt en dat het een stuk beter met je gaat nu dan toen!quote:[..]
Ja, ik loop onder andere hiervoor bij het riagg ja
Tegenwoordig gaat het wel een stuk beter dan toen hoor, maar heb nog lang niet alles uit die tijd verwerkt
Maar heb wel een iets realistischer zelfbeeld tegenwoordig, en we leven nu in het hier en nu, dus ik ga hier verder niet meer op in, maar ga het gewoon hebben over nu dat ik 50-52 kg wil wegen en dat gaat echt wel op een gezonde manier gebeuren.
Vanavond weer lekker zwemmen
succesquote:Op maandag 14 januari 2008 08:36 schreef Duizendpootje het volgende:
ik heb vandaag DE gevreesde pabo rekentoets..
ladies wish me luck!! :|
Het is wel goed om aan te wennen om te ontbijten inderdaadquote:Op maandag 14 januari 2008 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, vandaag is dag 1 van mijn grote Ik Wil Me Beter Voelen-plan! Ik ben in ieder geval al goed begonnen door 1,5 uur eerder op te staan dan normaal, wat er ook weer voor zorgt dat ik als het goed is vanavond op tijd naar bed kan.
Zo mijn bak yoghurt met appel maar eens naar binnen werken, lekker! Ik ontbijt meestal pas om een uur of 1, dus ik moet mezelf nu maar even dwingen om t op te eten. Gewoon een kwestie van wennen.
Dat is me inderdaad ook ooit eens opgevallelnquote:Op maandag 14 januari 2008 10:56 schreef freecell het volgende:
Lucky-strike: ik ontbeet ook nooit, toen ik dat op een gegeven moment wel ging doen had ik de eerste dagen de rest van de dag heel veel honger. Mocht je dat ook hebben: het komt door het ontbijten en het gaat weer over, echt
Ter bemoediging zeg maar
Grappig he?quote:Op maandag 14 januari 2008 10:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is me inderdaad ook ooit eens opgevalleln
Pas op straks haal je me nog in qua gewichtquote:Op maandag 14 januari 2008 08:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
succes
woog vanmorgen 72, heb wel een gevoel dat ik afgevallen ben
Ik beloon mezelf met etenquote:Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ow, en ik heb sinds kort een trollbeads-armband (zo'n armband met van die kralen/bedeltjes). Nu vind ik dat ik pas weer een nieuwe kraal mag kopen als er een kilo af is. Soort beloning, zeg maar.
Belonen jullie jezelf ook ergens mee? Nieuwe kleren is natuurlijk vaak noodzaak (maar het is ook wel heel leuk weer een kleinere spijkerbroek te passen...).
Ik heb sinds vorige week ook Trollbeadsquote:Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ow, en ik heb sinds kort een trollbeads-armband (zo'n armband met van die kralen/bedeltjes). Nu vind ik dat ik pas weer een nieuwe kraal mag kopen als er een kilo af is. Soort beloning, zeg maar.
Belonen jullie jezelf ook ergens mee? Nieuwe kleren is natuurlijk vaak noodzaak (maar het is ook wel heel leuk weer een kleinere spijkerbroek te passen...).
Nee, zo weinig wil ik niet wegenquote:Op maandag 14 januari 2008 11:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Pas op straks haal je me nog in qua gewicht!
quote:Op maandag 14 januari 2008 00:44 schreef minilotje het volgende:
[..]
Gelukkig niet! Mijn vriendlief zou het volgens mij amper opvallen als ik morgen mijn hoofd kaal zou scheren, dus een paar kilo meer of minder ziet -ie écht niet uit zichzelf.
Daarom vind ik het ook pas echt een compliment als een man zegt: "Hé, ben je afgevallen?"quote:Op maandag 14 januari 2008 11:44 schreef MUUS het volgende:
[..]. Volgens mij had Isabeau het hier een tijd terug ook over. Mannen zien een kilo meer of minder niet, want het boeit ze gewoon niet. (Een kilo meer of minder hè, niet 20 kilo, dát zien ze dan weer wel.) Vrouwen zijn wat dat betreft veel kritischer en pietluttiger.
Zo kan je partner roepen dat je ab-so-luut niet mag afvallen (want nu al perfect en mooi en geweldig en lekker en yaddayadda) en als je dan stiekem toch vijf kilo van jezelf dumpt, zal hij het niet eens doorhebben. "Ben je afgevallen? Oh? Nou, ik vind je nog steeds een lekker wijf hoor.."
Een man heeft het dan wel weer door als je niet lekker in je vel zit..
quote:Op maandag 14 januari 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Of hij is gay...
Ja precies, zo gaat het hier ookquote:Op maandag 14 januari 2008 11:44 schreef MUUS het volgende:
[..]. Volgens mij had Isabeau het hier een tijd terug ook over. Mannen zien een kilo meer of minder niet, want het boeit ze gewoon niet. (Een kilo meer of minder hè, niet 20 kilo, dát zien ze dan weer wel.) Vrouwen zijn wat dat betreft veel kritischer en pietluttiger.
Zo kan je partner roepen dat je ab-so-luut niet mag afvallen (want nu al perfect en mooi en geweldig en lekker en yaddayadda) en als je dan stiekem toch vijf kilo van jezelf dumpt, zal hij het niet eens doorhebben. "Ben je afgevallen? Oh? Nou, ik vind je nog steeds een lekker wijf hoor.."
Toen de eerste 6 kilo eraf waren streek m'n vriendje over m'n buik en zei 'zo, jij bent echt afgevallen'. Toen was ik helemaal trotsquote:Op maandag 14 januari 2008 11:44 schreef MUUS het volgende:
Hehe, ja ik word er ook heel verlegen vanquote:Op maandag 14 januari 2008 12:11 schreef egeltje1985 het volgende:
Mijn vader zegt juist (toen ik nog niet was afgevallen) dat er wel eens wat af mocht. En aan een nichtje dat een tijdje geleden is bevallen vroeg ie of ze weer zwanger was. Euh, subtiel ja.
Maar nu zegt ie wel dat ie kan zien dat ik ben afgevallen. En verder is ie wel lief hoor.
Ik word er trouwens wel altijd een beetje verlegen van als iemand zegt goed te kunnen zien dat ik ben afgevallen. Ik mompel een beetje of kijk verlegen naar de grond. Maar eigenlijk zou ik gewoon moeten zeggen: 'dankje, ik heb er ook hard voor gewerkt'. Of zoiets.
Ja, het scheelt natuurlijk wel of je een hoop lust of niet. Hoewel ik een groot liefhebber van vlees ben eet ik zelf ook vaak vegetarisch, soms tweemaal per week, soms een week achter elkaar door. Maar nooit vleesvervangers. Ik vind vleesvervangers vies en bovendien onnodig. Er zijn zoveel lékkere vegetarische gerechten dat ik niet begrijp dat mensen op van die afschuwelijke Tivallburgers willen kauwen.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:59 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet soms vegetarisch. Eén of twee keer per week. Vanavond bijv ook. Hoe krijg jij het voor elkaar om bijna elke dag vegetarisch te eten? Ik vind vaak dat er dan zo weinig keus is aan lekker eten (en ik vind al zo weinig dingen echt lekker).
En zo moet het ook zijn! Liever dat mijn lief het merkt als ik sip of knorrig ben dan dat -ie zich interesseert voor mijn kledingmaten.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:44 schreef MUUS het volgende:
Ja de truc is wel om ze langer te bakken dan op de verpakking staat. Dus op zacht vuur laten bakken tot het korstje helemaal knapperig is en de kaas of andere vulling helemaal gesmolten.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:54 schreef Miss_S het volgende:
Ik wil die Vallessdingen ook wel een keertje proberen
Vroeger toen ik zèlden ontbeet (pak hem beet een jaar geledenquote:Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef freecell het volgende:
Grappig he?Ga je eten 's morgens, krijg je honger
Toch leuk hoe je lichaam werkt. Het is natuurlijk wel te verklaren (je slingert je spijsvertering aan) maar de eerste keren was ik toch wel verbaasd
Deze Saskia moet nog ontbijt pakkenquote:Op maandag 14 januari 2008 14:42 schreef Sylvana het volgende:
Dat is wel een erg late lunch zeg Saskia.
Ik heb het huis hier bij Peter aan kant, zo naar mn eigen huis en daar boodschappen doen.
Toen ik het at was het 2 uur, dat is toch niet zo laat?quote:Op maandag 14 januari 2008 14:42 schreef Sylvana het volgende:
Dat is wel een erg late lunch zeg Saskia.
Ik heb het huis hier bij Peter aan kant, zo naar mn eigen huis en daar boodschappen doen.
Ik snap dat je Chanel schoenen in de sale haalt, of London Sole flatjesquote:Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Er moet toch veel gebeuren wil ik het huis van mijn vriend gaan schoonmakenquote:Op maandag 14 januari 2008 14:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
@isabeau: ik heb het aangedurfd het op te zoekenValtaf.nl zegt 300 kcal/100 gram. Er gaat nog een beetje af voor de pitjes, maar het viel me nog mee.
Heb je ook de eetmeter als je toch zo aan het tellen bent?? Zo veel mogelijk groene bolletjes (goede hoeveelheid bepaalde voedingswaarden) was best een goede sport, al heb ik het al lang niet meer ingevuld.
Sylvana: Het is goed in het kader van beweging krijgen, maar dat je het huis van je vriend schoonmaakt vind ik wel raar hoor...
Wat maakt het uit hoe duur het is als ie vol is?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik snap dat je Chanel schoenen in de sale haalt, of London Sole flatjes
of een miu miu tas. Maar een lullig armbandje dat als ie vol is 500 euro kost heb ik nooit begrepen
Van m'n ex mag ik niet meer afvallen omdat mn o zo lekkere bil (zijn woordenquote:Op maandag 14 januari 2008 11:44 schreef MUUS het volgende:
Omdat je van dat geld ook echt iets tijdloos/waardevols/ van goede kwaliteit kan kopen?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe duur het is als ie vol is?
De meeste ga ik niet zelf kopen maar krijg ik voor mijn verjaardag en speciale momenten.
Met herinneringen per bedeltje is het allemaal ook veel specialerquote:Op maandag 14 januari 2008 15:09 schreef Miss_S het volgende:
Wat maakt het uit hoe duur het is als ie vol is?
De meeste ga ik niet zelf kopen maar krijg ik voor mijn verjaardag en speciale momenten.
Op die manier had ik 't nog niet bekenquote:Op maandag 14 januari 2008 15:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met herinneringen per bedeltje is het allemaal ook veel specialerLijkt me heel erg leuk om te krijgen en het is ook makkelijker voor mensen om een cadeautje te verzinnen waar je erg blij mee bent
Ja precies die herinneringen maken het zo waardevolquote:Op maandag 14 januari 2008 15:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met herinneringen per bedeltje is het allemaal ook veel specialerLijkt me heel erg leuk om te krijgen en het is ook makkelijker voor mensen om een cadeautje te verzinnen waar je erg blij mee bent
Dan heb je 1 herinnering en nu een stuk of 20 herinneringen met verhalen, is toch veel mooierquote:Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Op die manier had ik 't nog niet beken
Maar zou je van dat geld niet liever een wit gouden ring met diamant + bijpassende ketting + bijpassende oorknopjes willen of zo
Vales met rode saus aan de binnenkant is echt lekkerquote:Op maandag 14 januari 2008 13:54 schreef Miss_S het volgende:
Ik wil die Vallessdingen ook wel een keertje proberen
Dit klinkt als een regelrechte golddigger voor mijquote:Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Op die manier had ik 't nog niet beken
Maar zou je van dat geld niet liever een wit gouden ring met diamant + bijpassende ketting + bijpassende oorknopjes willen of zo
Ik drink dat allemaal op 1 avond :/ Soms 10 biertjes.. Soms 8 wijntjes... Soms een fles champagnequote:Op maandag 14 januari 2008 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
@Principessa: ik zou de wijntjes niet per se opgeven hoor, 1 wijntje per dag tikt nauwelijks aan en is nog gezond ook joh. Maar het scheelt op zich wel veel kcal per week, dat is waar.
Ik zei goud omdat je dat ook echt nog hebt over 50 jaar (niet omdat het veel waard is)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dit klinkt als een regelrechte golddigger voor mij![]()
Zoiets zou ik dan weer niet graag krijgen, evenals ik niet taal naar een chanel of miu miu's.
Trollbeads zou ik ook niet echt hoeven, maar ik zou het wel lief vinden als ik het kreeg.
Verschillende mensen hebben verschillende smaken.
Dat is te begrijpen toch
Tja, ik vind schoonmaken niet erg, doe het graag, en dan maakt het mij niet uit of het bij mezelf is, bij mn vriend of tijdens mijn werk als alphahulpquote:Op maandag 14 januari 2008 14:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Sylvana: Het is goed in het kader van beweging krijgen, maar dat je het huis van je vriend schoonmaakt vind ik wel raar hoor...
Ik vind 14 uur lunchen wel erg laat, ik doe het meestal tussen 12-13 uurquote:Op maandag 14 januari 2008 15:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Toen ik het at was het 2 uur, dat is toch niet zo laat?
Ik vind normaal als ik om 12 uur lunch juist vroeg
Maar ik eet om 5 uur alweer warm dus perfect 3 uur er tussenquote:Op maandag 14 januari 2008 16:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, ik vind schoonmaken niet erg, doe het graag, en dan maakt het mij niet uit of het bij mezelf is, bij mn vriend of tijdens mijn werk als alphahulp
Het is ook niet zo dat Peter het vraagt ofzo, ik doe het gewoon uit mezelf
[..]
Ik vind 14 uur lunchen wel erg laat, ik doe het meestal tussen 12-13 uurEn dan tussen 15-16 uur een tussendoortje en dan tussen 18-19 uur warm eten
Ik ben juist net gestopt met mn studie vanwege mn lichamelijke klachten, en mn vele ziekenhuisbezoeken. Trek het lichamelijk echt niet meer, dus nee, ik ga niet nog meer werken, maar aan mn gezondheid denken.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar ik eet om 5 uur alweer warm dus perfect 3 uur er tussen
En kan je niet beter meer gaan werken ipv het huis van je vriendje schoonmaken?
Maar een huis schoonmaken/houden is toch ook zwaar werk?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik ben juist net gestopt met mn studie vanwege mn lichamelijke klachten, en mn vele ziekenhuisbezoeken. Trek het lichamelijk echt niet meer, dus nee, ik ga niet nog meer werken, maar aan mn gezondheid denken ( en in september toch maar gewoon verder met de SPH, ipv over 1,5 jaar pas)
zie mn editquote:Op maandag 14 januari 2008 16:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar een huis schoonmaken/houden is toch ook zwaar werk?
Bijna.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:17 schreef mordradead het volgende:
Wat is het? Zo'n hangertje met dolfijntjes en paardjes eraan ofzodie hadden die meisjes op de basisschool in ieder geval altijd
Een stoommaaltijd kun je zelf ook wel klaar makenquote:Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb ook honger, maar mijn moeder is nog aan het werk
Klopt maar in ons gezin proberen we zoveel mogelijk samen te eten omdat we elkaar toch al nooit zienquote:Op maandag 14 januari 2008 17:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een stoommaaltijd kun je zelf ook wel klaar maken.
Mark is terug, dus ik ga koken.
Ja nou je het zegtquote:Op maandag 14 januari 2008 15:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dan heb je 1 herinnering en nu een stuk of 20 herinneringen met verhalen, is toch veel mooier
Ookal wil ik best een ring hoor
Neem een heel klein stukje bij de koffie, dan heb je wel de lekkere smaak, maar niet hetzelfde aantal cal. als je bij een normale portie zou hebben. Ik kan moeilijk inschatten of dit een "bijzondere gebeurtenis" is voor je. Dat ligt er ook een beetje aan of je vaak van dit soort toetsen hebt....quote:Op maandag 14 januari 2008 18:12 schreef Duizendpootje het volgende:
Hallo!
nou ik heb de toets gehaald hoor!ik was echt zo blij en had het totaal niet verwacht. tijdens het maken had ik er namelijk echt een beroerd gevoel over! de uiteindelije uitslag krijg ik over 3 weken pas, maar ik voldoe in ieder geval aan de landelijke norm.
![]()
![]()
![]()
en wat ik vandaag gegeten heb:
- ontbijt 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 1 snack&jack
- lunch 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 2 mandarijnen
- avondeten zo'n 200 gr brocolli zonder saus, 150 gram aardappels en een stukje vlees
alleen gaat het vanavond alweer erg worden, mijn mamma was zo trots op me dat ik de klote toets heb gehaald dat ze gebak heeft gekocht.. wel super lief natuurlijk, is zoiets genoeg voor een uitzondering? (a)
Gaat erg goedquote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Bagel het volgende:
@ Miss_S: hoe is t met de winterefteling jongen?(vroeg t me nog af, want mijn 1 1/2 jaar date gaat de winterefteling worden
)
Is pate iets dat SB dan aanraad?quote:Op maandag 14 januari 2008 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik heb bijna dag 1 van SB er op zitten. Ik heb gegeten:
Ontbijt:yoghurt met een appel
tussendoortje naar 's middags verplaatst
Lunch: 4 crackers met kaas, kipfilet en Linera pate tuinkruiden (wat een lekker spul!)
nog 2 crackers met pate gesmokkeld![]()
Tussendoortje: 2 evergreens (een over van de ochtend)
een droge cracker, een liga continue koekje en een kiwi gesmokkeld
Avond eten: aardappels, bloemkool, tartaartje en waterjus. Best goede jus trouwens, gewoon wat laten inkoken zodat ie wat dikker wordt. Oh, en een salade van rucola, veldsla, komkommer en wat colesla van gisteren. En toen zat ik echt vol.
Ik verging eind van de middag echt van de honger en vriendlief kwam pas om 19.45 thuis.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om te smokkelen... Maar ik ben t zo gewend om tussendoor best veel te snoepen, dit valt nog mee. En het was gezond. Maar toch is het niet zoals het hoort en daar moet ik maar wat aan gaan doen.
Nu blijf ik extra lang achter de pc zitten, op de bank heb ik veel meer trek. En vanavond voor het eerst ook en uurtje eerder naar bed.
Jaquote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Bagel het volgende:
@ Sylvana: zag in dat andere topic dat je zo enthousiast was over t zwemmen, bevalt t nog steeds?
Dat is wel lekkerquote:Op maandag 14 januari 2008 22:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja
Vanavond weer geweest en het was weer erg lekkerEerst een half uur BBB-training gedaan, kwartier rust ( lekker in bubbelbad gezeten) toen een half uur aquarobic, toen weer een kwartier rust ( ff wat gedronken) toen een half uur aquajogging en tenslotte nog een kwartier rustig baantjes gezwommen
En met een badpak is het echt veel fijner dan met een bikini, dat heb ik al wel gemerkt na 1 avondje
Zal morgen wel spierpijn hebben denk ik, maar dan weet ik tenminste dat ik wat gedaan heb
Woensdagavond weer zwemactiviteiten en dan misschien vrijdag nog baantjes zwemmen
Dat weet ik niet, 2 keer in de week gaat wel en ik zie wel hoe het gaat als ik dan ook nog een keer baantjes ga zwemmen. Kan dat natuurlijk wel gewoon op mn eigen tempo doen, en in het warme water heb ik een stuk minder last van mn buik dan normaalquote:Op maandag 14 januari 2008 22:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is wel lekker
Maar is 3x in de week sporten dan ook niet te zwaar voor je? als je ook niet naar school kan.
In rijstwafels zit toch al best veel zout? of zijn dat een speciaal soortquote:Op maandag 14 januari 2008 23:08 schreef freecell het volgende:
Fijn dat dit goed bevalt Sylvana!![]()
Weetje: Rijstwafels zijn veel lekkerder met een beetje zout er op
Dan zijn die snack a jacks misschien ook wat voor jou: daar zit ook nog een kaassmaakje aan.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:08 schreef freecell het volgende:
Fijn dat dit goed bevalt Sylvana!![]()
Weetje: Rijstwafels zijn veel lekkerder met een beetje zout er op
Ik ben een absolute fan van zoutquote:Op maandag 14 januari 2008 23:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind rijstwafels zo al heerlijk, hoef er verder niks op en al helemaal geen zout. Ik doe nergens apart zout over, ook niet over patat of aardappelen ofzo
Nou, niet in mijn weekmenu momenteel. Misschien later, geen idee nog. Maar die Linera pate stond wel in het lijstje van producten waar ze in de praktijk veel mee werkt. En er stond ook in het boek dat je in plaats van kipfilet bijvoorbeeld rosbief mocht nemen. Zodoende heb ik de pate er zelf bij bedachtquote:
Paté raadt ze inderdaad wel eens aan. De kunst (nja, kunst...) is te zorgen voor variatie. Dat vind ik zelf het lastigst vaak. Dan heb ik nog aardappeltjes in de koelkast liggen en dan moet ik pasta eten. Of zoiets.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, niet in mijn weekmenu momenteel. Misschien later, geen idee nog. Maar die Linera pate stond wel in het lijstje van producten waar ze in de praktijk veel mee werkt. En er stond ook in het boek dat je in plaats van kipfilet bijvoorbeeld rosbief mocht nemen. Zodoende heb ik de pate er zelf bij bedachtEn ik smeer heel dun
Stamppot boerenkoolquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:59 schreef Radiohoofdje het volgende:
Volgend weekend komen er 6 mensen bij me eten. Wat kan ik nu klaarmaken? Iets lichts maar lekker.
Iemand een idee? Natuurlijk zet ik er veel salade bij voor mezelf
nee, dat vergeet ik toch steeds bij te houdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Miss_S het volgende:
Kom je ook weer in het lijstje Sylvana?
Net gelunched met 2 bruine pistoletjes kaas, komkommer en tomaatjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |