En vanochtend was ik 86,5 kilo. De 10 kilo grens komt in zicht.
quote:Dat model benen gaat lekker dik worden. Je moeder of de vrouwen in je vaders familie zijn ook 'mollig'? Er zit maar 1 ding op de rest van je leven: normaal eten en niet snoepen. Wat je ook moet proberen is jezelf geen verwende smaakjes maar fundamenteel goed voedsel aan te wennen: dus geen conflakes met choko maar salades: sla, witlof, rauwkost, wortels, komkommer, appel enz enz en verder moet je voortaan lopen, lopen, lopen en in het zwembad zo lang mogelijk watertrppelen en op bed been bewegingen doen door op je rug te liggen en te luchtfietsen en je benen gestrekt vlak boven de grond rondjes te laten draaien: eindeloos dag in dag uit. Heb ik ook: als je benen boven je kniën dikker zijn zal je ze altijd moeten onderhouden. Maar dan heb je er ook een mooi stel onderdanen aan.
Op maandag 3 februari 2003 23:14 schreef heaven7 het volgende:
[afbeelding]Om even precies te laten zien wat ik bedoel
Een troost: wees blij dat je niet van die rechte junky-staken hebt: dat is pas eng en op latere leeftijd staan er dan twee van die verrimpelde dennenstammetjes onder een bonkig bekken met een buikje: dat is pas erg.
En wat betreft de Spaanse Jongens: mannen houden wel van wat vlees. Lekkere vrouwendijen zijn altijd leuker om je tussen te nestelen dan van die travestie-achtige ooievaarsbenen.
Lilithu, een poes het wordt
quote:Ja, het lullige is dus dat ik dit mijn hele leven al heb, ook toen ik 57 kilo woog.. en ook toen ik 2 keer per week 3 uur turnde en 1 uur zwom.
Op dinsdag 4 februari 2003 06:00 schreef Scighera het volgende:
iig geval doorgaan met lijnen en daarnaaast spieroefeningen doen om de spieren te verstevigen in je benen (of ga hardlopen)
Dus aan beweging kan het niet liggen, volgens mijn vader kon het ook vocht zijn. Want als ik 's morgens wakker word zijn ze een stuk vlakker.
Verder veel duursporten om te verbranden en wat krachttraining (meer spierweefsel betekent meer calorieverbranding en meer stevigheid)
Edit.
Bij een huisarts langs gaan voor advies, die weet meer over vocht ophopingen denk ik.
* Jojogirl heeft net op de sportschool weer op de weegschaal gestaan voor de wekelijkse tussenstand: 78.0 Gaat lekker dus.
quote:Het zal mijn bouw zijn ja.. erg vervelend hoor
Op dinsdag 4 februari 2003 13:00 schreef Jojogirl het volgende:
Ik denk dat het of vocht of je bouw is heaven7. En aan beide is denk ik weinig te doen (tenzij het vocht is en een probleem met je knieën de oorzaak is, maar dan had je denk ik allang wat gevoeld in je knieën).* Jojogirl heeft net op de sportschool weer op de weegschaal gestaan voor de wekelijkse tussenstand: 78.0 Gaat lekker dus.
quote:Dat zijn van die kleine dingen die iedereen wel heeft. Je ziet het zelf constant en ergert je er dood aan terwijl het de meeste mensen die je kent ws. nog nooit opgevallen was voordat je het tegen ze zei.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:18 schreef heaven7 het volgende:[..]
Het zal mijn bouw zijn ja.. erg vervelend hoor
Al zeggen de meeste mensen dat het niet opvalt..
quote:Ja, je hebt gelijk.. dat heeft iedereen wel.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:22 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Dat zijn van die kleine dingen die iedereen wel heeft. Je ziet het zelf constant en ergert je er dood aan terwijl het de meeste mensen die je kent ws. nog nooit opgevallen was voordat je het tegen ze zei.
* Jojogirl heeft een tijdje lang zo'n fixatie gehad voor de witte puntjes op d'r tanden. Nu vind ik ze niet erg meer, maar toen wilde ik ze eik laten bleken oid.
Maar uhm, natuurlik is wortel beter dan chocoladecornflakes maar dat spul is niet te vreten En als ik punten genoeg heb mag ik toch wat lekkers? Anders kun je ook tegen de rest zeggen dat ze beter wortel, sla kunnen eten ipv dat verdiende patatje, want dat is beter.
Ja, maar op deze manier is het juist wel vol te houden.
Maar ik ben dus benieuwd vanavond. Kan niet wachten
de wijzer staat nu iets links van de 90, dus msch is er 150 gram vanaf, maar dat is het vermelden niet echt waard...
Nog steeds 90 kilo dus. (niet erg aangezien vrijdag en zondag niet echt rekening werd gehouden met lijnen... (Fannetje afgestudeerd en verjaardag van m'n moeder) maarja...)
quote:Eh groenten zijn geen ';spul' cornflakes wel
Op dinsdag 4 februari 2003 13:31 schreef heaven7 het volgende:[..]
Maar uhm, natuurlik is wortel beter dan chocoladecornflakes maar dat spul is niet te vreten![]()
quote:Nee jij mag niks meer
En als ik punten genoeg heb mag ik toch wat lekkers?
quote:Dat zeg ik ook tegen iedereen.
Anders kun je ook tegen de rest zeggen dat ze beter wortel, sla kunnen eten
quote:Als jij patat 'verdiend' verdien jij dat en betaal je er je prijs voor. Patat is vet en zout (zout houdt vocht vast) en vitaminearm. Als 'voedsel' slaat het niet echt ergens op. Je kan net zo goed een zakje chips nemen. Maar dat moet je helemaal zelf weten.
ipv dat verdiende patatje, want dat is beter.
Nogmaals: smaak en trek kan je ontwikkelen. Een mens kan zich de gekste dingen aan- en afleren.
Neem bvb sigaretten of drank: het smaakt vies en toch hebben hele volksstammen er 'trek' in. Het is echt een kwestie van gewenning. Die flauwe Leerdammer Light ben ik lekker gaan vinden, die smerige zoetjes gaan waarderen om maar wat voorbeelden van smaakmanipulatie te noemen
Echt je moet het gewoon proberen. Je zal ontdekken hoe 'zoet' groenten eigenlijk zijn. Een wortel kan de zelfde smaaksensatie geven als een stengel suikerriet.
Patat is gewoon leeg voedsel en levert alleen maar caloriën en verzadigde vetten. Tussendoor eet ik veel Tonijn (per 100gram: 25g eiwit, 0.5g vet en 0g Koolhydraten, zeer voedzaam), doperwten en kruidrepenkoek.
Tip. neem af en toe een Cup a soup of iets dergelijks als je trek hebt
[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 04-02-2003 15:41]
quote:Allereerst is dat persoonlijk, ik vind wortels niet te vreten, dan eet ik net zo lief helemaal niks. En ja, ik heb het wel geprobeerd maar ik vind het werkelijk om te
Op dinsdag 4 februari 2003 15:02 schreef Lurky het volgende:[..]
Eh groenten zijn geen ';spul' cornflakes wel
Wortels zijn verrukkelijk. Ik knaag vaak voor de lol een stronkje witlof, bleekselderij, of een winterwortel weg. Mjam! Het is maar net wat je aanwent. In de natuur is geen snoep en ik geef de voorkeur aan dat wat de natuur als eetbaar bedacht heeft. Als je groenten in de keuken staat te snijden moet je me echt wegsturen want voor je het weet heb ik heel wat rauwe prei, champignons, kool, ui, bloemkool of wat dan ook van de snijplank gejat. Alleen pepers, spruitjes en boerenkool lust ik niet rauw.
Cornflakes vind ik weer niet te vreten: raar fabrieksspul. Wat is het eigenlijk? Bix voor mensen? Soort vaag veevoeder met een hoge prijs vanwege de merknaam. Als ik dan toch een graanhapje wil, neem ik een bordje havermoutpap of muesli: ik zie dan wat ik eet.
[..]Nee jij mag niks meer
[..]Dat zeg ik ook tegen iedereen.
[..]Als jij patat 'verdiend' verdien jij dat en betaal je er je prijs voor. Patat is vet en zout (zout houdt vocht vast) en vitaminearm. Als 'voedsel' slaat het niet echt ergens op. Je kan net zo goed een zakje chips nemen. Maar dat moet je helemaal zelf weten.
Nogmaals: smaak en trek kan je ontwikkelen. Een mens kan zich de gekste dingen aan- en afleren.
Neem bvb sigaretten of drank: het smaakt vies en toch hebben hele volksstammen er 'trek' in. Het is echt een kwestie van gewenning. Die flauwe Leerdammer Light ben ik lekker gaan vinden, die smerige zoetjes gaan waarderen om maar wat voorbeelden van smaakmanipulatie te noemen
Echt je moet het gewoon proberen. Je zal ontdekken hoe 'zoet' groenten eigenlijk zijn. Een wortel kan de zelfde smaaksensatie geven als een stengel suikerriet.
Ik mag niks meer? Weet jij wat ik vandaag gehad heb? Een appel en een kop thee, verder niks.
Ik vind cornflakes geen raar fabrieksspul, ik vind het lekker, het bevredigd mijn behoefte aan chocola en het telt niet als veel punten. Ideaal dus als je trek hebt in zoet.
quote:Now that, my friend, is crap. Het gaat hem gewoon om de porties. Leren dat 10 gram chocolade even erg je zin naar chocolade stilt als een heel pak snickers, bijvoorbeeld. Maar om nu te gaan verkondigen dat je geen doorzettingsvermogen hebt omdat je jezelf af en toe nog iets gunt dat heel erg lekker en ongezond is vind ik absoluut verkeerd.
Op dinsdag 4 februari 2003 15:39 schreef Scighera het volgende:
@Lurky
Wij begrijpen elkaar.
Stoppen met ongezond eten is dan ook echt stoppen vind ik (ok. een keer uit eten of zo kan) Maar de redenering van "ik heb nu ook een patatje verdiend" getuigt nog steeds van het feit dat je niet kan doorzetten.
quote:dat is wel erg weinig ja,nou vanavond een lekkere warme hap nemen dan kom je ook wel weer aan je puntjes.
Op dinsdag 4 februari 2003 15:40 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik mag niks meer? Weet jij wat ik vandaag gehad heb? Een appel en een kop thee, verder niks.
en helemaal niks meer mogen is ook ee straf ,je mag gerust wel is wat nemen,anders word het lijnen echt vreselijk.
ik zelf mag van me zelf 1x per maand een patatje en vrijdags onder baantjer neem ik een paar toastjes met kipkerrie of filet american of bresot.
nou mag ik wel meer punten dan jij maar ook jij mag gerust wel is wat tussen door nemen,het afvallen gaat toch goed bij je dus waarom ook niet
quote:Lunche net was 2 geroosterde boterhammen met 2 plakjes worst, 2 plakjes kaas, komkommer en wat mosterd, en een beschuitje met dun chocopasta
Op dinsdag 4 februari 2003 15:55 schreef glossy het volgende:[..]
dat is wel erg weinig ja,nou vanavond een lekkere warme hap nemen dan kom je ook wel weer aan je puntjes.
en helemaal niks meer mogen is ook ee straf ,je mag gerust wel is wat nemen,anders word het lijnen echt vreselijk.
ik zelf mag van me zelf 1x per maand een patatje en vrijdags onder baantjer neem ik een paar toastjes met kipkerrie of filet american of bresot.
nou mag ik wel meer punten dan jij maar ook jij mag gerust wel is wat tussen door nemen,het afvallen gaat toch goed bij je dus waarom ook niet
Ja, vanavond lekker gewoon eten en nog een toetje na, dat kan volgens mij makkelijk
Als ik dat had geweten! Ach, het is gebeurd en ik kon het qua punten wel hebben, maar goed..
Nu weet ik het voor de volgende keer
en zo lekker was het nou ook weer niet
quote:Dat weet ik, maar wat daar staat is natuurlijk ongebakken.
Op dinsdag 4 februari 2003 18:42 schreef Tackleberry het volgende:
Als je de WW CD-ROM gebruikt kun je dit aan de hand van allerlei gegevens die op de verpakking staat uitrekenen. Met de calculator in het hoofdmenu.
quote:Dus tel je er 1 punt voor vet bij!
Op dinsdag 4 februari 2003 18:44 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat weet ik, maar wat daar staat is natuurlijk ongebakken.
quote:[edit]
Op dinsdag 4 februari 2003 18:53 schreef Kleintje het volgende:[..]
Dus tel je er 1 punt voor vet bij!
Nu weeg 112,9
Ik ben er nog lang niet, maar het geeft in ieder geval moed!
quote:Zo het spits is er af
Op dinsdag 4 februari 2003 20:27 schreef LadyS het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAA
1,3 kilo eraf !!!
quote:Ja wel vooruitgang: een toekomstig afgestudeerde weer een jaartje oudere dieeter! Heel veel plezier, geniet ze en dubbel van harte gefeliciteerd
Op dinsdag 4 februari 2003 19:26 schreef Esk het volgende:
omdat ik m'n afstudeerborrel en m'n verjaardag vier, en ga dat ook echt vieren, dus ik verwacht geen vooruitgang de komende week...
quote:Ja, dat is mijn eerste doel: 99.9 kilo en dan zien we wel weer verder!
Op dinsdag 4 februari 2003 20:57 schreef Lurky het volgende:[..]
Zo het spits is er af
Prachtig ladyS, heel veel succes! Op naar een gewicht met 2 cijfers? Het gaat je vast lukken want dat heb je met deze prestatie bewezen: je kan het
Even wat anders:
Ik ben over 2 maanden jarig en ik wil wel verantwoorde hapjes maken.
Ik zag bijvoorbeeld in het boekje wat ik vandaag bij de WW had gekregen een appel/perentaart staan. En ik heb nog wat andere lekkere receptjes gekregen:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hamrolletjes
benodigdheden:
100 gr. rauwe ham (ong. 8 plakjes)
Philadelpia Light
Lente-uitjes
Verse bieslook
Plakjes rauwe ham dun bestrijken met philadelphia light, uitjes en gesneden bieslook.
Plakjes oprollen en in 3 stukjes knippen.
Dan heb je 24 stukjes (duh)
Points per 100 gram:
100 gram ham: 5 points
phil. light: 1 point
points per stukje: 0,25 point
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Iemand anders nog tips?
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat de japanse zoutjes ook heel weinig (of geen, maar dat weet ik niet meer) punten waren.
quote:As I said, pathetic dus.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:04 schreef Sylvana het volgende:
ik ben 1.60 meter, weeg 38 kg en wil graag nog 5 kg afvallen
Je gaat in dit topic ook nog ff aandacht vragen?
Triest.
Zoek een goede therapeut.
(En dat meen ik).
quote:HALLO, doe even gewoon wil je.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:04 schreef Sylvana het volgende:
ik ben 1.60 meter, weeg 38 kg en wil graag nog 5 kg afvallen
Als ik al reacties krijg als "waarom ga je aan de lijn, je hebt een gezond gewicht".. ik ben 65 kilo en ben 1.72.
Zoek idd een therapeut en een goeie
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 04-02-2003 23:23]
Ik zou het op prijs stellen als de rest dit nu gewoon negeert en verder ontopic verder gaat
En nu ik toch in dit topic reageer wil ik even zeggen dat ik het enorm knap vind van jullie om dit vol te houden. Ben ook regelmatig aan het dieeten geweest en weet hoe moeilijk het is.
Ik zal me hier over een aantal maanden ook melden ben ik bang.
quote:Ja, ik heb me net laten gaan
Op dinsdag 4 februari 2003 23:31 schreef Karin het volgende:
Sylvana als dit echt serieus is raad ik je aan een afspraak te maken bij je huisarts om je door te laten verwijzen naar een therapeut.Ik zou het op prijs stellen als de rest dit nu gewoon negeert en verder ontopic verder gaat
En nu ik toch in dit topic reageer wil ik even zeggen dat ik het enorm knap vind van jullie om dit vol te houden. Ben ook regelmatig aan het dieeten geweest en weet hoe moeilijk het is.
Mijn vriend had een tompoes voor me achtergelaten.
Ik voel me echt heel slecht
quote:Waarom pas over een aantal maanden? Begin gewoon nu dan ben je over een paar maanden al een heel end op weg
Op dinsdag 4 februari 2003 23:31 schreef Karin het volgende:
quote:Omdat ze zwanger is
Op dinsdag 4 februari 2003 23:36 schreef hoofdmuts het volgende:[..]
Waarom pas over een aantal maanden? Begin gewoon nu dan ben je over een paar maanden al een heel end op weg
quote:Ben op dit moment nog (hoog)zwanger, na de borstvoeding (waarvan ik hopelijk veel ga afvallen) zal ik toch echt weer aan de gang moeten. Op het moment dat ik zwanger werd was ik al niet helemaal tevreden met mijn gewicht maar ik heb de zwangerschap aangegrepen om flink te gaan snoepen
Op dinsdag 4 februari 2003 23:36 schreef hoofdmuts het volgende:[..]
Waarom pas over een aantal maanden? Begin gewoon nu dan ben je over een paar maanden al een heel end op weg
quote:Dank je
Op dinsdag 4 februari 2003 20:57 schreef Lurky het volgende:
[..]Ja wel vooruitgang: een toekomstig afgestudeerde weer een jaartje oudere dieeter! Heel veel plezier, geniet ze en dubbel van harte gefeliciteerd
quote:Karin, na mijn trouwen meld ik me hier ook weer opnieuw.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:42 schreef Karin het volgende:[..]
Ben op dit moment nog (hoog)zwanger, na de borstvoeding (waarvan ik hopelijk veel ga afvallen) zal ik toch echt weer aan de gang moeten. Op het moment dat ik zwanger werd was ik al niet helemaal tevreden met mijn gewicht maar ik heb de zwangerschap aangegrepen om flink te gaan snoepen
Eigen schuld ik weet het maar het is allemaal zo vreselijk lekker!
We sleuren jou er wel doorheen!
Maar eerst een gezond babietje op de wereld zetten jij!
quote:Dat is nou niet echt de juiste instelling. Je moet eten niet als je vijand gaan zien, maar je moet gewoon leren dat er gezondere vormen van voeding zijn.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:35 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, ik heb me net laten gaan
Mijn vriend had een tompoes voor me achtergelaten.
Ik voel me echt heel slecht
quote:Joh je kan niet alles weten!
Op dinsdag 4 februari 2003 23:43 schreef hoofdmuts het volgende:
oeps foutjeVan Harte gefeliciteerd
En Kleintje, ik hoop niet voor jullie dat jullie tegen die tijd nog in dit topic rondhangen maar voor mij eigenlijk wel, volgens mij steunen jullie elkaar enorm!
quote:Ja, maar er zijn zoveel lekkere (maar ongezonde) dingen
Op dinsdag 4 februari 2003 23:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat is nou niet echt de juiste instelling. Je moet eten niet als je vijand gaan zien, maar je moet gewoon leren dat er gezondere vormen van voeding zijn.
Volgens mij zijn jouw stackers ookniet heel gezond hoor
quote:Ja, maar ondanks dat vind ik het echt fucking moeilijk
Op dinsdag 4 februari 2003 23:48 schreef Karin het volgende:[..]
Joh je kan niet alles weten!
Bedankt!En Kleintje, ik hoop niet voor jullie dat jullie tegen die tijd nog in dit topic rondhangen maar voor mij eigenlijk wel, volgens mij steunen jullie elkaar enorm!
Ik denk er de hele dag aan, en dat maakt het uiterst frustrerend en moeilijk dus
quote:Daar ben ik me heel goed bewust van, maar ik heb gezien hoe snel en effectief ze werken en ik zie op de korte termijn geen andere oplossing.
Op woensdag 5 februari 2003 00:00 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, maar er zijn zoveel lekkere (maar ongezonde) dingen
Volgens mij zijn jouw stackers ookniet heel gezond hoor
quote:Ja, ik zou ze eigenlijk ookwel willen... alleen maar om de 5 kilo er even af te werken, en dan gewoon oppassen met wat ik eet, dat is makkelijker dan lijnen.
Op woensdag 5 februari 2003 00:10 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Daar ben ik me heel goed bewust van, maar ik heb gezien hoe snel en effectief ze werken en ik zie op de korte termijn geen andere oplossing.
Maar waar kan je die dingen goedkoop krijgen en welke moet je hebben enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |