abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56026589
Hier vanavond een stoommaaltijd met zalm
  maandag 14 januari 2008 @ 16:38:28 #252
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56026693
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:17 schreef mordradead het volgende:
Wat is het? Zo'n hangertje met dolfijntjes en paardjes eraan ofzo die hadden die meisjes op de basisschool in ieder geval altijd
Bijna.

Een voorbeeld. Je kunt verschillende kleuren hebben en gouden of zilveren kralen.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:41:11 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56026765
Ow, en mijn avondmaaltijd bestaat uit kipfilet (75g), gebakken aardappeltjes (100g) en roerbakgroenten (200g of meer). Ik sonjabakker dus, en dit zijn vaak de voorgeschreven aantallen. Pasta of aardappels is soms ook 125g.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:41:37 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56026776
Oh, dat is wel een toffe armband .

Wij eten kip kerrie. Mark gaat even boodschappen doen, dan ga ik koken, dan eten en dan gaan we om een uur of 20 even ons hardlooprondje doen. Het is namelijk nog zo licht en ik heb geen zin om nog lang te wachten voor ik kan eten.
Hongerrrrrrrr.
Niet meer actief op Fok!
pi_56026958
Ik heb ook honger, maar mijn moeder is nog aan het werk
pi_56027218
Ik ben weer terug van het boodschappen doen, en heb alleen maar gezonde dingen gekocht, waaronder veel fruit ( paprikamix, 2 rode, 1 gele en 1 groene paprika , komkommer en cherrytomaatjes) en zuivel ( 20+ smeerkaas, plakken 30+ jong belegen, magere yoghurt en vitalinea bakjes)

Ik ga nu al eten koken, omdat ik om kwart over 6 weg moet naar het zwembad, en mn eten moet dan wel een beetje gezakt zijn natuurlijk
  maandag 14 januari 2008 @ 17:04:20 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56027276
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb ook honger, maar mijn moeder is nog aan het werk
Een stoommaaltijd kun je zelf ook wel klaar maken .

Mark is terug, dus ik ga koken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56027292
Ik kijk wel eens in het topic van de trollbeads ... die armbanden met blauw vind ik echt heel erg mooi, maar ik denk niet dat ik het zou dragen, het past niet bij de rest van mijn kleding ... en ik zou alleen maar bang zijn dat ik het sloop. Maar vind het wel een heel leuk idee, denk dat de persoonlijke waarde van zo'n armband heel hoog is

(oh en ik moet er ook maar geen geldrovende hobbie bij zoeken, mijn steeds grotere boekenverzameling en wintersportverslaving zijn al zo duur )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56027306
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een stoommaaltijd kun je zelf ook wel klaar maken .

Mark is terug, dus ik ga koken .
Klopt maar in ons gezin proberen we zoveel mogelijk samen te eten omdat we elkaar toch al nooit zien
En ze neemt de maatlijden mee dus...
pi_56027418
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan heb je 1 herinnering en nu een stuk of 20 herinneringen met verhalen, is toch veel mooier
Ookal wil ik best een ring hoor
Ja nou je het zegt
20 herinneringen aan een klein armbandje of je hele huis vol met 20 grote niet boeiende cadeau's
pi_56028687
Hallo!

nou ik heb de toets gehaald hoor! ik was echt zo blij en had het totaal niet verwacht. tijdens het maken had ik er namelijk echt een beroerd gevoel over! de uiteindelije uitslag krijg ik over 3 weken pas, maar ik voldoe in ieder geval aan de landelijke norm.

en wat ik vandaag gegeten heb:
- ontbijt 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 1 snack&jack
- lunch 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 2 mandarijnen
- avondeten zo'n 200 gr brocolli zonder saus, 150 gram aardappels en een stukje vlees

alleen gaat het vanavond alweer erg worden, mijn mamma was zo trots op me dat ik de klote toets heb gehaald dat ze gebak heeft gekocht.. wel super lief natuurlijk, is zoiets genoeg voor een uitzondering? (a)
  maandag 14 januari 2008 @ 18:20:12 #262
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56028870
Nu is het al gekocht natuurlijk, maar voor de volgende keer zou je misschien zelf een taart kunnen maken. Blabla, SonjaBakker, blabla. Maar daar staan wel lekkere taartrecepten in met niet zo heul veul calorieën.
pi_56028910
ja maar het stomme is dat ik het ook echt niet had verwacht, dus ik had ook geen inbreng
pi_56028962
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:12 schreef Duizendpootje het volgende:
Hallo!

nou ik heb de toets gehaald hoor! ik was echt zo blij en had het totaal niet verwacht. tijdens het maken had ik er namelijk echt een beroerd gevoel over! de uiteindelije uitslag krijg ik over 3 weken pas, maar ik voldoe in ieder geval aan de landelijke norm.

en wat ik vandaag gegeten heb:
- ontbijt 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 1 snack&jack
- lunch 2 tarwe boterhammen (1 kaas en 1 vleeswaren)
- tussendoor 2 mandarijnen
- avondeten zo'n 200 gr brocolli zonder saus, 150 gram aardappels en een stukje vlees

alleen gaat het vanavond alweer erg worden, mijn mamma was zo trots op me dat ik de klote toets heb gehaald dat ze gebak heeft gekocht.. wel super lief natuurlijk, is zoiets genoeg voor een uitzondering? (a)
Neem een heel klein stukje bij de koffie, dan heb je wel de lekkere smaak, maar niet hetzelfde aantal cal. als je bij een normale portie zou hebben. Ik kan moeilijk inschatten of dit een "bijzondere gebeurtenis" is voor je. Dat ligt er ook een beetje aan of je vaak van dit soort toetsen hebt....
Ik heb nog gegeten: 6 cocktailgarnalen en een beetje lightmayo + 1 wodka. Vanavond krijg ik paella. (meneer Conleche heeft gekookt, dus ik ben benieuwd!)
pi_56029977
3 weken gelden zag ik n leuke tas bij de H&M, maar had geen geld. ging ik m nu kopen: 50% korting (dat soort dingen kan ik echt vrolijk van worden )

heb niet alles bijgelezen, want jullie gaan zo snel de laatste tijd :p

@ Duizendpootje: goed dat je die toets gehaald hebt!
@ Sylvana: zag in dat andere topic dat je zo enthousiast was over t zwemmen, bevalt t nog steeds?
en
@ Miss_S: hoe is t met de winterefteling jongen? (vroeg t me nog af, want mijn 1 1/2 jaar date gaat de winterefteling worden )

Om nog n btje ontopic te eindigen: morgen ga ik weer updaten en ondanks dat ik vorige week veel te veel heb gegeten woog ik vanochtend nog n kilo minder (wel balen als die er morgen weer aanzit )
Vanmiddag was ik wat eerder thuis en ben ik een extra stukje gaan hardlopen en ik rende blijkbaar in n gevorderden uurtje ik woon achter n dijk en vlakbij n trimbaan, dus ik ren eigenlijk nooit alleen, maar die uitslovers van vandaag waren wel heel erg zeg ben om te beginnen 2 keer ingehaald door dezelfde jongen die met zn armen zwaaiend in t sprint tempo liep en daarna was er iemand uber fanatiek en in n super tempo aan t bokspringen (doe ik meestal ook, blijf t lollig vinden)
door al die mensen deed ik zelf ook wat meer mn best, maar ik voelde me wel n btje een prutser (en ik ren niet eens heel langzaam)

edit: de kat van n goede vriendin van me heeft eerdags nieuw onderdak nodig en mn vriend heeft eerdags n eigen huis... ik was eerst de enige die hier n goede combi in zag, maar vriendlief gaat de kat adopteren! vond wel dat ik m ook moest verzorgen en zei op zo'n 'das toch logisch' toontje dat ik ook n sleutel krijg...

[ Bericht 10% gewijzigd door Bagel op 14-01-2008 19:22:32 ]
pi_56030462
Trouwens nog een tipje..

Een aantal mensen in mijn omgeving hebben zéér goede ervaringen opgedaan met SparkPeople, en héle grote en populaire (Amerikaanse) community, annex dieetsite, annex kennisbank. De hele website staat vol met schatten aan informatie over voeding, bewegingstips en het ontwikkelen van een gezonde levenshouding, en biedt een onwijs leuk (en gratis online te volgen) plan aan om je overtollige kilo's definitief kwijt te raken, zonder de ellende van een strak dieet. Misschien zitten er hier ook wel wat mensen tussen die er wat aan zouden hebben of die het leuk lijken om eens op een andere manier aan de slag te gaan met eten en beweging, dus vandaar.

Ik heb me er een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid en na enthousiaste verhalen op ingeschreven, en hoewel ik het zelf niet echt nodig heb, vind ik wél dat SparkPeople het afvallen op een supergoede, positieve manier behandelt.
Veel Nederlandse dieetsites houden er wat mij betreft een nogal knorrige sfeer op na, terwijl SparkPeople precies datgene propageert waar ik helemaal achter sta: je hoeft het jezelf niet moeilijk maken, en iedereen kan gezond en goed leven op een manier die bij hem of haar past. Het is de kunst om je bewust te worden van wat je graag doet, wat je lekker vindt, wat een heilzaam effect heeft op je leven en dat vervolgens toe te passen. Een goede manier om de hele rest van je leven gezond te blijven zonder dat je een verknipte haat/liefdeverhouding met eten ontwikkelt, of jezelf steeds maar om de oren blijft slaan met goede voornemens waar je eigenlijk geen zin hebt.

Inschrijven kost niks, en ik kan het echt iedereen aanraden die een beetje worstelt met jojo-en, emotie-eten en andere lastige, slechte gewoontes.

Het 'plan' bestaat uit drie concrete fases:

De 'Fast Break' leert je om met kleine babystapjes alvast wat kleine wijzigingen in je leefpatroon aan te brengen. Een beetje bewustwording over wat je op een dag eigenlijk allemaal in je mond stopt, eens met een kritisch oog naar de inhoud van je keukenkastjes en voorraadkasten kijken, maar ook: hoe ziet je dagindeling eruit en waar hou je hoekjes en gaatjes over voor nieuwe, betere gewoontes?
De eerste fase gaat er vooral om dat je gedurende een week of twee eerst eens wat beter stilstaat bij wat je allemaal doet en eet, en dit ook bijhoudt. Het is een beetje een warmingup; voor de meeste mensen loopt het "vanaf morgen ga ik écht op dieet en ik ga flink bewegen!"-voornemen nu eenmaal zelden goed af. Rustig beginnen dus, met een kalm aanloopje naar het echte werk. Je hebt al je slechte gewoontes ten slotte ook niet in één dag aangeleerd.
Verder spreek je een paar heel kleine doelen met jezelf af: elke dag een extra stuk fruit, elke ochtend na het wakker worden even dansen op je favoriete muziek, minstens drie keer per week een beetje op tijd naar bed - dat soort simpele dingetjes. Net wat je nodig denkt te hebben, en veel moeite mag het je beslist niet kosten.

In fase twee, 'Healthy Diet Habits', ruil je langzaam maar zeker je slechte (eet)gewoontes in voor goede. SparkPeople schrijft absoluut geen menu's en recepten voor: de fase is vooral bedoeld om je zélf alles te leren over gezond eten, het enorme belang van variatie, én - niet onbelangrijk - de juiste portiegroottes.
Ook het snaaien wordt aangepakt. Wanneer heb je het er moeilijk mee? In de auto, onderweg op het station, 's avonds voor de buis? Als je weet wanneer je snackmomenten zijn kun je daar ook iets mee doen. Noten en rozijntjes je tas als je met de trein mee moet, en 's avonds voor de tv een tafel vol rauwe groenten om op te knagen met lekkere dipsausjes erbij. Allemaal volstrekt afhankelijk van eigen smaak natuurlijk: waar het om gaat is dat je zorgt dat je lekkere, gezonde alternatieven klaar hebt staan voor de momenten waarop je anders - in een ogenblik van zwakte - een cheeseburger en een Mars koopt, of op de bank zakt met een emmer chips.
Ook leer je in deze fase af om 'zomaar' te eten. Iemand hier had het al over een leeggegeten droppot, en da's iets dat veel mensen herkennen: omwille van troost of verveling gewoon maar door blijven kauwen. Een kwalijke eigenschap, en zonde van het eten!
Eten is iets fijns en heerlijks, dus graag aandacht besteden aan je voedsel, genieten van elke hap en weten wat dat eten voor je lijf kan betekenen.
Verder ga je in deze fase ook wat meer in op lichaamsbeweging. Als je al van sport houdt: hoera, dat scheelt al! Maar het gaat meer om een actieve levenshouding in het algemeen, om élke dag zoveel beweging in je dagindeling te proppen als maar kan. Altijd de trap nemen, dansen tijden het stofzuigen, stevig ravotten met eventueel beschikbare kinderen of huisdieren, op de fiets naar school of werk en regelmatig een andere route nemen, grasmaaien in de tuin van je ouders, en de stekker uit de tv en computer trekken zodra het lekker weer is en gewoon naar buiten gaan. Het gaat om een mentaliteitsverandering die niet zoveel te maken heeft met drie keer per week fanatiek naar de sportschool, maar veel meer met actief en beweeglijk zijn tijdens je dagelijks leven op een manier die bij je past.

Fase drie heet heel griezelig 'Lifestyle Change', en hier begin je de vruchten te plukken van een steeds gezonder en actiever wordende levensstijl. Gewichtsverlies, beter in je vel zitten, meer zelfvertrouwen.. Als je een tijdje bezig bent ga je als het goed is vanzelf merken op wat voor manier je het liefst eet en beweegt, weet je wat je voor jezelf belangrijk vindt, wat je motiveert en hoe je soepel met lastige momenten en tegenslagen omgaat. Je lichaam raakt in evenwicht en je hoofd komt tot rust. Altijd een kritisch oogje openhouden om verbeterpunten te kunnen herkennen, maar vooral blij zijn met je lijf en genieten van je verbeterde, bewustere levensstijl.

SparkPeople loodst je op je eigen snelheid door deze fases heen, en het wordt nooit drammerig of prekerig. Het voor veel mensen bekende 'Blegh, tijd om op dieet te gaan, het moet maar!'-gevoel kom je niet tegen; je gaat in een verstandig tempo op een heel leuke manier op een prettigere levensstijl af en dat is juist iets om reuze vrolijk van te worden.
Je wordt op een grappige manier gestimuleerd om je voortgang op allerlei verschillende gebieden bij te houden op de site (en dat is niet alleen tof voor de neurotische calorietellertjes onder ons ), en je kunt je eigen, gepersonaliseerde doelen aan die voortgang vastknopen.
De bergen informatie over voeding, beweging en motivatie zijn door hun korte artikelvorm heel begrijpelijk en toegankelijk en alles is makkelijk te vinden.
En als je het leuk vindt kun je elke dag, of eens per week (naar eigen smaak) een inspirerend, leerzaam of leuk artikel in je mailbox ontvangen ('Stiekeme yoga-oefeningen voor op je kantoorstoel', 'Hoe fantaseren je motivatie kan boosten', 'Veel lekkerder slapen in tien simpele stappen', 'Bouw eens een feestje in je lunchbox!'), en voor wie ervan houdt zit er ook nog 'es een dijk van een gebruikerscommunity achter.

Voor mensen zoals Isabeau en anderen die al lange tijd een keurig gewichtsverlies en een gezonde levensstijl vasthouden zal het meeste wel gesneden koek zijn (al heb ik er zelf tot mijn verbazing nog talloze leuke tips uitgehaald), maar er zijn daarnaast natuurlijk heel veel mensen die bijvoorbeeld al jaren te kampen hebben met gewichtsschommelingen, mensen die vaak te maken hebben met frustrerende dieet-terugvallen, of mensen die gewoon behoorlijk ongezond leven en er nu aan het begin van het jaar graag iets aan willen gaan doen. Voor jullie is het misschien best leuk om het eens een keertje met deze SparkPeople-tactiek te proberen. 't Werkt voor een hoop mensen namelijk echt als een trein!

Zo, puf. Dat was een langer verhaal dan verwacht! Ik wordt praatziek van koorts, vrees ik.
Sorry mensen. Wie het helemaal gelezen heeft verdient applaus.

(Zou het zinnig zijn om bovenstaande tip ook te deponeren in het Dieettopic? SparkPeople kan denk ik voor een boel mensen een goed en leuk en handig steuntje in de rug zijn, maar dames en heren met hardnekkig overgewicht zijn misschien een pietsje meer op zoek naar wat zinnige, positieve hulp dan de FOKkertjes hier die doorgaans met een paar kilo minder alweer in hun favoriete spijkerbroekje passen. )

[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 15-01-2008 11:23:38 ]
pi_56030549
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Bagel het volgende:
@ Miss_S: hoe is t met de winterefteling jongen? (vroeg t me nog af, want mijn 1 1/2 jaar date gaat de winterefteling worden )
Gaat erg goed we zijn helemaal happy samen. En ik ga morgen voor het eerst naar zijn kamer toe en blijf ik ook slapen.
pi_56030674
Dat klinkt wel wat voor mij Niet alleen m'n eetgewoontes maar ook mn andere gewoontes kunnen wel wat beter

Heb 't helemaal gelezen (Ik lees alle post uit dit topic ) Je kan het altijd posten, ze kunnen er zelf voor kiezen om er wel of niet wat mee te doen..
pi_56030705
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Heb 't helemaal gelezen
Wat aardig van je!
pi_56030811
post je eigenlijk sinds net mee of al wat langer want je komt me heelemaal niet zo bekend voor
pi_56030925
Sinds, eh, twee topics geleden geloof ik. Of eentje. Enfin, vanaf twee januari in elk geval, want toen begon ik aan mijn jaarlijks afscheid van de Sinterklaas-en-kerstkilo's.
pi_56031007
Ik denk alleen dat ze er in de dieetclub meer aan hebben, de meeste hier doen het al zo volgens mij
pi_56032065
Wat een geweldig lang verhaal minilotje , en ik denk dat ze, als ik jou zo hoor, daar zo ongelooflijk gelijk hebben! Dit klinkt veel beter dan Sonja Bakker, mensen meteen zelf aanleren wat gevarieerd eten is, ze laten kiezen wat ze willen, wat ze lekker vinden en heel bewust naar hun eigen leven kijken. Zal vast zwaar zijn voor mensen die eigenlijk niet met de feiten geconfronteerd willen worden, maar ik vind het geweldig klinken!

Ik ga morgen ofzo ook even op die site kijken, nu kan het niet helaas (ahum nog maar 9,5 hoofdstukken leren, waarvan 0,5 nieuw, voor vanavond 11 uur , zonder drop, met druiven). Word helemaal enthousiast van jouw vrolijke en enthousiaste manier van schrijven . Denk wel dat ik zelf het grootste deel al doe (in ieder geval die eerste fase al door, en misschien vind ik dan ook wel een oplossing voor mijn droppot, die gelukkig al bijna leeg was, maar die ik even te goed wist te vinden), maar kan er vast ook wel wat leuks of nieuws vinden.

Je kan het altijd in het dieetclubtopic posten, ze kunnen daar heel goed zelf bepalen of ze er wat mee willen of niet, net als de posters hier. En een positieve insteek is volgens mij altijd wel fijn .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56033187
Zo, ik heb bijna dag 1 van SB er op zitten. Ik heb gegeten:
Ontbijt:yoghurt met een appel
tussendoortje naar 's middags verplaatst
Lunch: 4 crackers met kaas, kipfilet en Linera pate tuinkruiden (wat een lekker spul!)
nog 2 crackers met pate gesmokkeld
Tussendoortje: 2 evergreens (een over van de ochtend)
een droge cracker, een liga continue koekje en een kiwi gesmokkeld
Avond eten: aardappels, bloemkool, tartaartje en waterjus. Best goede jus trouwens, gewoon wat laten inkoken zodat ie wat dikker wordt. Oh, en een salade van rucola, veldsla, komkommer en wat colesla van gisteren. En toen zat ik echt vol.

Ik verging eind van de middag echt van de honger en vriendlief kwam pas om 19.45 thuis.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om te smokkelen... Maar ik ben t zo gewend om tussendoor best veel te snoepen, dit valt nog mee. En het was gezond. Maar toch is het niet zoals het hoort en daar moet ik maar wat aan gaan doen.

Nu blijf ik extra lang achter de pc zitten, op de bank heb ik veel meer trek. En vanavond voor het eerst ook en uurtje eerder naar bed.
Spoilers!
pi_56033642
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik heb bijna dag 1 van SB er op zitten. Ik heb gegeten:
Ontbijt:yoghurt met een appel
tussendoortje naar 's middags verplaatst
Lunch: 4 crackers met kaas, kipfilet en Linera pate tuinkruiden (wat een lekker spul!)
nog 2 crackers met pate gesmokkeld
Tussendoortje: 2 evergreens (een over van de ochtend)
een droge cracker, een liga continue koekje en een kiwi gesmokkeld
Avond eten: aardappels, bloemkool, tartaartje en waterjus. Best goede jus trouwens, gewoon wat laten inkoken zodat ie wat dikker wordt. Oh, en een salade van rucola, veldsla, komkommer en wat colesla van gisteren. En toen zat ik echt vol.

Ik verging eind van de middag echt van de honger en vriendlief kwam pas om 19.45 thuis.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om te smokkelen... Maar ik ben t zo gewend om tussendoor best veel te snoepen, dit valt nog mee. En het was gezond. Maar toch is het niet zoals het hoort en daar moet ik maar wat aan gaan doen.

Nu blijf ik extra lang achter de pc zitten, op de bank heb ik veel meer trek. En vanavond voor het eerst ook en uurtje eerder naar bed.
Is pate iets dat SB dan aanraad?

Ik heb vanavond na het eten nog wat griekse yoghurt met honing op en pak straks nog komkommer met tomaatjes
Moet toch al een verbetering zijn van eerst 2 pistoletjes na het eten nog.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:32:31 #276
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56034040
Net even hardgelopen, ging wel lekker alleen had Evy niet op m'n telefoon gezet blijkbaar dus maar gewoon wat gedaan.... altijd lachen als je in de verte iemand ziet die gewoon loopt en als je dichterbij komt weer gaat hardlopen, hoewel ik mij zelf er ook vaak schuldig aan maak
Afgelopen week 2 fietsen kapot gegaan, postfiets nu bij de fietsenmaker (kan ik morgen ophalen) en m'n kroegfiets heeft het echt begeven duur geintje dus, dat post bezorgen nou ja morgen even een dagje de fiets van m'n pa pakken en dan lekker weer m'n eigen fiets
En deze week denk ik een nieuwe bril uitzoeken, heeft Sylvana ze al bijna binnen? Wel even een voor en na foto maken dan he

O ja, dan nog iets... eergister was ik met wat vrienden een beetje aan het chillen, komt er ineens allemaal frituur op tafel.... op aandringen wat gehad, ik vond het niet eens zo lekker en de volgende dag + vandaag heb ik puisten... gekkewerk! dat is niet zo mooi
Bernie en ik zijn tof.
pi_56034142
Minilotje, wat een lang (en helder ) verhaal zeg! En ik heb het ook helemaal gelezen hoor, dus je hebt het in ieder geval allemaal voor een paar mensen uitgetypt Ik ga eens lekker spitten in die site, extra tips zijn altijd welkom!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56035468
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Bagel het volgende:

@ Sylvana: zag in dat andere topic dat je zo enthousiast was over t zwemmen, bevalt t nog steeds?
Ja

Vanavond weer geweest en het was weer erg lekker Eerst een half uur BBB-training gedaan, kwartier rust ( lekker in bubbelbad gezeten) toen een half uur aquarobic, toen weer een kwartier rust ( ff wat gedronken) toen een half uur aquajogging en tenslotte nog een kwartier rustig baantjes gezwommen En met een badpak is het echt veel fijner dan met een bikini, dat heb ik al wel gemerkt na 1 avondje

Zal morgen wel spierpijn hebben denk ik, maar dan weet ik tenminste dat ik wat gedaan heb

Woensdagavond weer zwemactiviteiten en dan misschien vrijdag nog baantjes zwemmen
pi_56036399
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja

Vanavond weer geweest en het was weer erg lekker Eerst een half uur BBB-training gedaan, kwartier rust ( lekker in bubbelbad gezeten) toen een half uur aquarobic, toen weer een kwartier rust ( ff wat gedronken) toen een half uur aquajogging en tenslotte nog een kwartier rustig baantjes gezwommen En met een badpak is het echt veel fijner dan met een bikini, dat heb ik al wel gemerkt na 1 avondje

Zal morgen wel spierpijn hebben denk ik, maar dan weet ik tenminste dat ik wat gedaan heb

Woensdagavond weer zwemactiviteiten en dan misschien vrijdag nog baantjes zwemmen
Dat is wel lekker
Maar is 3x in de week sporten dan ook niet te zwaar voor je? als je ook niet naar school kan.
pi_56036923
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is wel lekker
Maar is 3x in de week sporten dan ook niet te zwaar voor je? als je ook niet naar school kan.
Dat weet ik niet, 2 keer in de week gaat wel en ik zie wel hoe het gaat als ik dan ook nog een keer baantjes ga zwemmen. Kan dat natuurlijk wel gewoon op mn eigen tempo doen, en in het warme water heb ik een stuk minder last van mn buik dan normaal

En het scheelt ook dat er na elk half uur weer een kwartier pauze is, waardoor het wat minder zwaar is dan wanneer het allemaal achter elkaar is

Zwemmen gaat me een stuk beter af dan fitnessen iig Dat hield ik gewoon echt niet meer vol op een gegeven moment, was ik echt heel snel al kapot.
pi_56037035
Fijn dat dit goed bevalt Sylvana!

Weetje: Rijstwafels zijn veel lekkerder met een beetje zout er op
pi_56037061
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:08 schreef freecell het volgende:

In rijstwafels zit toch al best veel zout? of zijn dat een speciaal soort
pi_56037069
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:08 schreef freecell het volgende:

Dan zijn die snack a jacks misschien ook wat voor jou: daar zit ook nog een kaassmaakje aan.
pi_56037136
Ik vind rijstwafels zo al heerlijk, hoef er verder niks op en al helemaal geen zout. Ik doe nergens apart zout over, ook niet over patat of aardappelen ofzo
pi_56037193
Ze zijn uit zichzelf wel iets zout, maar gewone naturel rijstwafels zijn niet heel zout hoor
Snack-a-jacks zijn wel lekker, maar daar zit dan weer mononatriumglutamaat op (nummertje E621) en dat vermijd ik liever, zit al door véél te veel dingen wmb. Geen smaakmakers als het niet nodig is
Daarbij zijn rijstwafels maar 20ct per rol en met een beetje zout net zo lekker als de veel duurdere snack-a-jacks
pi_56037266
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind rijstwafels zo al heerlijk, hoef er verder niks op en al helemaal geen zout. Ik doe nergens apart zout over, ook niet over patat of aardappelen ofzo
Ik ben een absolute fan van zout Als kind snoepte ik nóóit bij de suiker, maar wel bij de zoutpot en at ik eetlepels aroma
Ik vind veel zout nog steeds heerlijk en met mijn belachelijk lage bloeddruk kan ik het mij veroorloven veel zout te eten

Disclaimer: Natuurlijk gooi ik geen extra zout door een goed klaargemaakt gerecht waar het niet door hoort Dat is niet zoiets als ketchup door het eten gooien voor het proeven
  maandag 14 januari 2008 @ 23:18:08 #287
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56037292
Zoute sticks
Bernie en ik zijn tof.
pi_56038114
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Is pate iets dat SB dan aanraad?
Nou, niet in mijn weekmenu momenteel. Misschien later, geen idee nog. Maar die Linera pate stond wel in het lijstje van producten waar ze in de praktijk veel mee werkt. En er stond ook in het boek dat je in plaats van kipfilet bijvoorbeeld rosbief mocht nemen. Zodoende heb ik de pate er zelf bij bedacht En ik smeer heel dun
Spoilers!
  maandag 14 januari 2008 @ 23:59:25 #289
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56038389
Ik hou ook van zout... Chips en en jum. Ook over de aardappeltjes en vlees enzo. Shame on me...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:00:46 #290
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56038417
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, niet in mijn weekmenu momenteel. Misschien later, geen idee nog. Maar die Linera pate stond wel in het lijstje van producten waar ze in de praktijk veel mee werkt. En er stond ook in het boek dat je in plaats van kipfilet bijvoorbeeld rosbief mocht nemen. Zodoende heb ik de pate er zelf bij bedacht En ik smeer heel dun
Paté raadt ze inderdaad wel eens aan. De kunst (nja, kunst...) is te zorgen voor variatie. Dat vind ik zelf het lastigst vaak. Dan heb ik nog aardappeltjes in de koelkast liggen en dan moet ik pasta eten. Of zoiets.
pi_56041680
Volgend weekend komen er 6 mensen bij me eten. Wat kan ik nu klaarmaken? Iets lichts maar lekker.
Iemand een idee? Natuurlijk zet ik er veel salade bij voor mezelf
pi_56041724
Rijst met een lichte prut en veel groenten?
Of (als je 2 ovenschalen hebt die tegelijk in de oven kunnen) een goede ovenschotel!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:03:51 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56041730
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:59 schreef Radiohoofdje het volgende:
Volgend weekend komen er 6 mensen bij me eten. Wat kan ik nu klaarmaken? Iets lichts maar lekker.
Iemand een idee? Natuurlijk zet ik er veel salade bij voor mezelf
Stamppot boerenkool .

Goedemorgen trouwens.

Ik had gisteravond ineens een werkspurt, dus nog tot 1:30 bezig geweest met de studie. Alweer een uurtje wakker, dus ik ga vanavond vast wel moe zijn. Straks overleg met de prof en daarna met scriptie bezig, denk ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_56042700
Goedemorgen allemaal
Vandaag ontbeten met 2 plakjes ontbijtkoek met boter
En zit nu aan een flesje water
  Vis een optie? dinsdag 15 januari 2008 @ 10:27:00 #295
70532 loveli
N
pi_56043080
Kleine test of het door een post neer te zetten beter wordt, ik zie vanaf pagina 5 geen posts meer in dit topic, maar als ik een andere browser gebruik weer wel
crap in = crap out
pi_56043160
En is de test gelukt?
  Vis een optie? dinsdag 15 januari 2008 @ 10:48:21 #297
70532 loveli
N
pi_56043464
Helaas, no such luck. Dan maar afwachten tot het volgende topic.
crap in = crap out
pi_56045003
Zo, ik heb me voor het eerst gewogen sinds mn nieuwe start, en begon op 61.6 en ben nu 60.8, dus het gaat al naar beneden
pi_56045058
Kom je ook weer in het lijstje Sylvana?

Net gelunched met 2 bruine pistoletjes kaas, komkommer en tomaatjes
pi_56045114
Goed stuk Minilotje!
Je weet 't vaak alemaal wel, toch ben je vaak blind voor the obvious.
Eergister een uitglijer gemaakt door een pizza te bestellen bij Dominos.
Normaal schuif ik het hele ding naarbinnen, nu at ik de helft en bewaarde de andere helft voor de volgende dag als lunch....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')