abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55842872

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_55842887
Mijn vriend loopt wel buiten dus dan kunnen we ook een keer samen gaan
pi_55843469
In de zomer heb ik ook altijd korte sokjes met hardlopen, nergens last van gehad hoor Maar als ze omlaag kruipen lijkt het me wel erg pijnlijk, dan zou ik het ook niet doen...
Gisteren had ik best goed gegeten, maar de nootjes... die heb ik dus opgegeten.
Vandaag ontbeten met 2 bruine boterhammen, glas sap en glas karnemelk en net nog een appel. Goed begin toch? Nog even studeren en dan hardlopen voor het donker.

Ben ook wel blij dat ik nu echt wel een plek heb voor onderzoek, maar moet me nog wel echt goed inlezen voor ik er echt aan begin, want het is niet echt dagelijkse kost.
Het mooi kotsende meisje.
pi_55843524
Ik ga straks nog een keer lunchen met 2 witte pistoletjes met kaas,komkommer en tomaat
morgen maar weer een kleinere lunch maar dit is de laatste dag van de vakantie voor me
pi_55844925
het zijn 2 bruine pistoletjes geworden
ontbijt en lunch bij elkaar 450kcal
is toch niet zoveel maar voor mijn gevoel heb ik toch teveel op

[ Bericht 33% gewijzigd door Miss_S op 07-01-2008 12:50:32 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 12:59:46 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55845284
Raah, ik trok vandaag een winterjas aan die ik al een jaar niet meer heb aangehad. En hij zat gewoon retestrak. Een f*cking JAS! Dit is dan toch echt de druppel. Ik ben trouwens sinds vorige week niet afgevallen, dat komt helaas door de etentjes. Ook heb ik niet gesport en ben ik met het ov naar mijn werk gegaan. Vandaag heb ik 40 minuten tegen de wind in gefietst en zometeen moet ik ook weer terug, dus dat is al iets.
pi_55845998
Meestal zit een jas vrij los idd, maar bij die ik nu heb kan ik me het ook niet permitteren al te veel dicht te groeien M'n oude jas is echter veeeel te groot, bij taille en schouders ook erg duidelijk...

Heb een 7,1 gehaald voor het !!ZEER GEVREESDE!! statistiek en SPSS tentamen
pi_55846043
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:
het zijn 2 bruine pistoletjes geworden
ontbijt en lunch bij elkaar 450kcal
is toch niet zoveel maar voor mijn gevoel heb ik toch teveel op
nog bedankt voor die sites! ben nu een paar dagen fanatiek aan t tellen (en ik zit om deze tijd al op 600 kcal vandaag, dus je doet t prima ) ik maak nu voor mezelf een week lang een lijstje met hoeveel ik binnenkrijg en hoeveel ik beweeg. Had gister al mn eerste grote uitschieter door n etentje, maar t was wel heel gezellig en super lekker! (griekse vleesschotel)
Om t goed te maken vanochtend meteen maar weer een rondje hardgelopen en dat was wel goed voor mn ego! (had weer eens mn stopwatch aangezet, een paar maanden terug deed ik bijna 3 kwartier over dat stuk, nu 35 minuten )

Nu moet ik eigenlijk WEER leren, maar ik heb t er gewoon helemaal mee gehad! (had vorige keer ook best goed geleerd voor dit tentamen, maar n 5.4 ( kutcijfer) gehaald. dus nu ben ik alles nóg een keer aan t doornemen en t onderwerp boeit me eigenlijk ook niet echt...
Naja, t is voor t goede doel moet m halen, anders komen mn 50 punten voor dit eerste jaar in gevaar...

* Bagel gaat weer zitten blokken
pi_55846191
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Bagel het volgende:

Nu moet ik eigenlijk WEER leren, maar ik heb t er gewoon helemaal mee gehad! (had vorige keer ook best goed geleerd voor dit tentamen, maar n 5.4 ( kutcijfer) gehaald. dus nu ben ik alles nóg een keer aan t doornemen en t onderwerp boeit me eigenlijk ook niet echt...
Naja, t is voor t goede doel moet m halen, anders komen mn 50 punten voor dit eerste jaar in gevaar...

* Bagel gaat weer zitten blokken
Heb ook zo'n soort situatie, moet volgende week een tentamen voor 3e keer maken, 2 x een 5,4 gehad Al moet ik toegeven dat ik in de zomer niet denderend had geleerd. Maar nu gaat het vast beter want van het weekend was ik er al goed aan bezig
pi_55846981
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:48 schreef Miss_S het volgende:
Ik ga straks nog een keer lunchen met 2 witte pistoletjes met kaas,komkommer en tomaat
morgen maar weer een kleinere lunch maar dit is de laatste dag van de vakantie voor me
* note to self: tomaat, komkommer en kaas halen
Weet iemand hoe je dit lekker meeneemt voor de lunch? Ik moet 's ochtends al eten inpakken voor de lunch, en ben bang dat als ik tomaat op brood doe, het een plakkerig zooitje is tegen de tijd dat ik wil lunchen
pi_55847058
tvp
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_55847121
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:05 schreef omearos het volgende:

[..]

* note to self: tomaat, komkommer en kaas halen
Weet iemand hoe je dit lekker meeneemt voor de lunch? Ik moet 's ochtends al eten inpakken voor de lunch, en ben bang dat als ik tomaat op brood doe, het een plakkerig zooitje is tegen de tijd dat ik wil lunchen
Ik zou kaas op brood doen, en in een apart pakketje een tomaat en een komkommer doen, in aluminiumfolie gewikkeld in een boterhamzakje. Het beste is om het terplekke te snijden, dan is het nog een beetje vochtig.

Het lijkt wel alsof het hier stormt! Ik moest even 6 km naar huis fietsen (naar school gaan is zinloos geweest) en vanmorgen had ik lichte wind tegen. In de tussentijd was de wind gedraaid en hard geworden. Dus handen allebei aan mn stuur, hard trappen en nauwelijks vooruit komen. Pal tegen dus. Af en toe een stevige rukwind van de zijkant, liefst als ik op een brug, langs een gracht of langs een rij geparkeerde auto's moest. Ik leef nog, maar dit doe ik echt niet voor mn lol.

Ok, lunchen en leren!! ( Zelfs lunch wordt een manier om maar niet te hoeven leren)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_55847448
Ik krijg van iedereen te horen dat ik te veel ben afgevallen. Ik heb nu een BMI van 20,45 (dat is iets te licht vind ik) dus ik ga de komende dagen meer eten. Dit is wat ik eet de hele dag:

Vier boterhammen (soms meer) rond een uur.
's Avonds een groot bord met avondeten, meestal met twee stukken vlees.
Tussen acht en tien uur thee met iets van tien/twintig koekjes.
Daarna neem ik soms nog noodles of Cup-a-Soup, of een ander tussendoortje.

Is dit een beetje goed wat ik eet over de hele dag vinden jullie?
pi_55847986
Ik zou die tien/twintig koekjes van 's avonds veranderen in een bord brinta/2 boterhammen en dat dan smorgens op eten.. Waar is je ontbijt??!
  maandag 7 januari 2008 @ 14:53:54 #15
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55848297
Waar zijn je stukken fruit, je toetje (lees: melkprodukten) wat doe je op brood, drink je nog iets anders dan thee (met of zo zonder suiker?), neem je echt verder nooit tussendoortjes? Hier kunnen we niet zo veel mee
pi_55848441
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:42 schreef poppetje22 het volgende:
Ik zou die tien/twintig koekjes van 's avonds veranderen in een bord brinta/2 boterhammen en dat dan smorgens op eten.. Waar is je ontbijt??!
Wat is een brinta? Die vier boterhammen om een uur 's middags is mijn ontbijt.
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:53 schreef Heavenlyblue het volgende:
Waar zijn je stukken fruit, je toetje (lees: melkprodukten) wat doe je op brood, drink je nog iets anders dan thee (met of zo zonder suiker?), neem je echt verder nooit tussendoortjes? Hier kunnen we niet zo veel mee
Ik at normaal wel eens een kiwi of sinaasappels maar sinds de feestdagen eigenlijk niet meer. Nu je het zegt is het eigenlijk wel een goed idee om meer fruit te eten. Verder drink ik veel koffie overdag met suiker. En ik doe altijd pindakaas op mijn brood. Verder neem ik geen tussendoortjes.
  maandag 7 januari 2008 @ 15:01:53 #17
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55848504
Het is altijd een goed idee om meer fruit te eten En pindakaas is supergezond, prima broodbeleg. En hier blijf je dus mee afvallen? Zijn er nog dingen die je lekker vindt, die niet mager zijn, maar wel gezond? Bijv. volle yoghurt of noten? Dan kan je dat ook aan je dag toevoegen.
pi_55848549
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat is een brinta? Die vier boterhammen om een uur 's middags is mijn ontbijt.
[..]
wat is brinta

pi_55848591
Brinta is vies

Donderdaag romantisch met mijn vriendje naar Saw 4
pi_55848627
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:04 schreef poppetje22 het volgende:

[..]

wat is brinta

[ afbeelding ]
Standaardontbijt hier
pi_55848687
TVP
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_55848921
Brinta! ik eet t vaak als ik de hele dag moet werken, kan soms pas tegen 4en 'lunchen' (dan ga ik alweer bijna avondeten dus neem ik vaak alleen een tussendoortje) en dan heb ik 'sochtends tenminste genoeg op!

Ik vind dat ik vandaag alweer genoeg heb gedaan om die 5.4 weg te werken, dus nu maar weer aan n ander verslag.. (blegh... dacht dat ik vakantie had )

Vanavond lekker Surinedse roti eten
pi_55849941
Ik moet eind deze week echt beginnen aan verslagen dan heb ik nog 12 dagen totdat alles voor deze periode ingeleverd moet worden
pi_55850303
Ik moet volgende week 2 papers inleveren, beide 5000 woorden.

Eentje is bijna af, aan de andere moet ik zo goed als nog beginnen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_55850788
Goeie oplossing om tomaat toch nog een beetje lekker te houden als je het niet ter plekke wilt snijden: Je boterham eerst beleggen met droge sla, dan kan het vocht van de tomaat niet in je brood sijpelen; dat is wat het zo klef maakt en je moet dan ook eindigen met sla.

Ik heb behalve de eierkoek ook nog een portie yakitori gegeten. Van die Japanse minisateetjes in zoete saus. Iets te zoet naar mijn smaak, het leek wel vlees met stroop . Tussendoor had ik nog ergens 100 ml. jus d'orange wat mijn aantal cal. tot nog toe op 420 brengt.

Ik ga vandaag ook nog een half uurtje rennen, maar daar moet ik nog even mee wachten, want ik heb die yakitori pas net binnen. Heb vandaag de vloer van mijn slaapkamer geschilderd, vandaar deze late lunch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')