ElmarO | vrijdag 4 januari 2008 @ 18:55 | |||
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe: Nog geen verreden Grand Prix' F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - F1 Freaks (under construction) Onze boyz: - Albers - Doornbos - Van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Renault - Ferrari - Honda - BMW Sauber - Toyota - RedBull Racing - Williams - Scuderia Toro Rosso - Force India - Super Aguri F1 Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 Testschema ![]() ![]() ![]() Ferrari 1. Kimi Raikkonen 2. Felipe Massa BMW Sauber 3. Nick Heidfeld 4. Robert Kubica Renault 5. Fernando Alonso 6. Nelson Piquet Williams 7. Nico Rosberg 8. Kazuki Nakajima Red Bull Racing 9. David Coulthard 10. Mark Webber Toyota 11. Jarno Trulli 12. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 14. Sebastien Bourdais 15. Sebastian Vettel Honda 16. Jenson Button 17. Rubens Barrichello Super Aguri 18. Takuma Sato 19. Anthony Davidson Force India 20. Adrian Sutil 21. TBA* McLaren Mercedes 22. Lewis Hamilton 23. Heikki Kovalainen * De tweede coureur van Force India is op het moment nog niet bekend. De voorlopige kalender met 18 races. quote: quote: ![]() Fok!Sport F1manager De OP is hier te vinden [ Bericht 2% gewijzigd door ElmarO op 06-01-2008 10:53:59 ] | ||||
TJDoornbos | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:05 | |||
TijdVoorPlankgas | ||||
Walter_Sobchak | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:15 | |||
Tijd voor Pils. In het winterseizoen neem ik ook vaak een F1-stop, maar presentaties komen er weer aan dus ben benieuwd. | ||||
Atreidez | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:57 | |||
Mooi dat presentatiedagen in op staan ![]() | ||||
ElmarO | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:53 | |||
quote:Bron | ||||
Bernard0s | zaterdag 5 januari 2008 @ 00:13 | |||
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe ferrari er zondag uit gaat zien. Het is angstvallig stil in Maranello, dus er kan wel weer eens een verrassing uit de bus komen bij Ferrari. | ||||
TJDoornbos | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:26 | |||
quote:Ze hebben hem zilver gemaakt, zodat de FIA duidelijk kan zien wat er door Mclaren (7de bekend) gejat is ![]() | ||||
ElmarO | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:39 | |||
quote:De wielbasis schijnt wat korter te zijn dan bij de F2007. Verder zou de wagen rond 15.00 uur gepresenteerd worden en is de presentatie net als vorig jaar. Dus vrij sobertjes. ![]() | ||||
LeXX | zaterdag 5 januari 2008 @ 19:48 | |||
quote:Ik heb begrepen dat McLaren, om een confrontatie met de FIA te voorkomen, de auto van 2008 met drie wielen uitrust, en de motor voor de coureur plaatst. Dit om gelijkenis met de Ferrari te voorkomen.... ![]() Ik ben benieuwd. Persoonlijk hoop ik dat Kovalainen een waardige opvolger gaat worden van Raikkonen/Hakkinen! ![]() | ||||
ElmarO | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:27 | |||
Ferrari heeft al een foto vrijgegeven van de wagen. Niet dat je veel van de wagen ziet, maar het is iets. ![]() ![]() | ||||
RBMaurice | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:46 | |||
quote:Bron: http://www.racestart.nl/ | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 09:39 | |||
WEST : vangen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 10:24 | |||
Deze ook maar meteen dan:![]() | ||||
TJDoornbos | zondag 6 januari 2008 @ 10:30 | |||
Goog is goed bezig!! | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 10:44 | |||
quote:Heb er errug zin in ![]() Ik hoop dat dit jaar het onderlinge strontslingeren een beetje uit blijft ![]() 2007 was veel te veel het jaar van "off-track-racing". P.S.: Ik heb de tijden van die kaartjes berekend n.a.v. GMT timezones. Het MOET bijna wel kloppen (zelfs met het 2 uur zomertijd verschil) maar gelieve toch effe mee te denken ![]() | ||||
ElmarO | zondag 6 januari 2008 @ 10:55 | |||
quote:Gelijk in de OP gezet. ![]() ![]() | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 10:57 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
ElmarO | zondag 6 januari 2008 @ 12:16 | |||
En een tweede plaatje van de F2008. Deze keer een stuk groter. ![]() ![]() Al hadden ze die wagen wel even mogen afstoffen. ![]() | ||||
ElmarO | zondag 6 januari 2008 @ 14:20 | |||
Plaatjes van de F2008 + beschrijving en technische specificaties: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() quote: | ||||
HPoi | zondag 6 januari 2008 @ 14:41 | |||
quote: | ||||
ElmarO | zondag 6 januari 2008 @ 15:28 | |||
HQ's van de F2008:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ter vergelijking ook nog een foto van bovenaf van de F2007. ![]() ![]() | ||||
Kanjer | zondag 6 januari 2008 @ 15:42 | |||
Waarom links en rechts voor van die rare happen uit de " Wieldoppen" ?? | ||||
Atreidez | zondag 6 januari 2008 @ 16:06 | |||
Wow, hij is rood ![]() | ||||
Bernard0s | zondag 6 januari 2008 @ 16:13 | |||
Wauw, wat een fantastische wagen weer! Die voorvleugel, gewoon een stukje kunst eigenlijk. Ik heb ook goed zin in het komende seizoen. Zelf ga ik naar de GP van Duitsland waar ik natuurlijk ook heel veel zin in hebt. Het belooft een mooie en spannend seizoen te worden, hopelijk dit seizoen zonder rechtbanken e.d. | ||||
SimtekF1 | zondag 6 januari 2008 @ 16:20 | |||
Mooie auto. ![]() | ||||
Walter_Sobchak | zondag 6 januari 2008 @ 16:25 | |||
*fap*fap*fap @ nieuwe Ferrari | ||||
Kleffe_Dop | zondag 6 januari 2008 @ 16:30 | |||
*tvp nieuwe Ferrari ![]() | ||||
TJDoornbos | zondag 6 januari 2008 @ 16:53 | |||
Vind hem mooi, helaas ist een Ferrari!! | ||||
HPoi | zondag 6 januari 2008 @ 17:12 | |||
quote:Wacht maar tot R. Doornbos voor Ferrari rijd. ![]() | ||||
TJDoornbos | zondag 6 januari 2008 @ 17:18 | |||
quote:Dan nog blijfk het irritante kut italianen vinden die altijd vals spelen c.q. de schijn tegen zich hebben!! Kan die wel tonen wat vele hier nog niet weten. Dat hij opt moment de beste nederlander is!! | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 17:19 | |||
quote:'t is een Fiat, heur ![]() | ||||
TJDoornbos | zondag 6 januari 2008 @ 17:24 | |||
quote:Joah onder de merknaam Ferrari..................bijdehandje!! In DTM rijdt Ekstrom toch ook niet in een VW maar in een Audi (wezelijk verschilt er geen fuck maar oke) | ||||
Googolplexian | zondag 6 januari 2008 @ 17:32 | |||
quote:VW en Audi is niet hetzelfde als Fiat en Ferrari. Bovendien staat er nergens op welke fabrieks-auto dan ook een andere auto-naam BEHALVE op de Fiat. Daar staat ook Ferrari op. Toyota rijdt niet met Lexus, Honda niet met Acura, BMW niet met Mini ... geen Smart op de McLaren te bekennen (ok ... niet een echte fabriekswagen). ![]() | ||||
HPoi | zondag 6 januari 2008 @ 20:47 | |||
Ferrari heeft lekker de mooiste en snelste auto van het veld! ![]() | ||||
LeXX | zondag 6 januari 2008 @ 22:07 | |||
![]() Als ik dit zie verlang ik terug naar de auto's midden jaren 90, of misschien wel begin jaren 90. ![]() ![]() ![]() Ik hoop dat de McLaren er een stuk beter uitziet ![]() | ||||
TheGHunter | maandag 7 januari 2008 @ 02:25 | |||
quote:McLaren heeft zn auto's vaak nog wat extravaganter hoor, vooral met het lijnenspel en de extra vleugeltjes. Dus je kan je lol op ![]() | ||||
Bernard0s | maandag 7 januari 2008 @ 10:02 | |||
quote:Als je dit een mooie auto noemt.. Ik vind de huidige wagens veel mooier. Prachtig afgewerkt en aandacht voor ieder detail. In de jaren '90 waren de bolides vierkant en saai qua kleur/bestickering. Dat is nu wel anders. | ||||
nils7 | maandag 7 januari 2008 @ 13:37 | |||
Verdomme ik ben het wachten beu! Al heel de dag loop ik te F5'en op mclaren.com | ||||
Atreidez | maandag 7 januari 2008 @ 14:05 | |||
Zou wel stoer als ze die ook rood hebben gemaakt. | ||||
sasquatsch | maandag 7 januari 2008 @ 14:08 | |||
quote:Een auto gezien en nu al beweren dat het de mooiste en snelste is. Ik wacht wel even totdat ik alle wagens heb gezien en de eerste testen zijn verreden, voordat ik met een oordeel kom. | ||||
SlaggY | maandag 7 januari 2008 @ 14:15 | |||
quote: ![]() tvptje | ||||
nils7 | maandag 7 januari 2008 @ 14:34 | |||
op mclaren.com staan 1 foto ![]() ![]() | ||||
Kleffe_Dop | maandag 7 januari 2008 @ 14:39 | |||
quote:mwaa... toen had je ook aardig wat vreemde creaties hoor. ![]() Denk bijvoorbeeld niet dat de MP4/10 uit '95 veel schoonheids prijzen gewonnen zal hebben. ![]() | ||||
Bernard0s | maandag 7 januari 2008 @ 16:07 | |||
Mooie bolide die MP4-23, ziet er ook retesnel uit. Weinig veranderingen als ik het zo snel bekijk. Ben benieuwd wat McLaren kan uithalen volgend jaar met dat jonge rijderskoppel. Ik denk dat McLaren iets zal terugzakken t.o.v. vorig jaar vanwege de komende comeback van Renault en de opwaartse lijn van BMW. | ||||
Atreidez | maandag 7 januari 2008 @ 17:03 | |||
De McLaren heeft tenminste echte wielen ![]() | ||||
Googolplexian | maandag 7 januari 2008 @ 17:49 | |||
Ferrari maakt echt maximaal gebruik van de toegestane afmetingen (die in de FIA regels als een soort dozen worden aangegeven). Eén kleine wijziging in de regels en ze moeten hun auto rigoreus veranderen. Elk flappie en bochtje leidt nu de luchtstroom naar een ander deeltje. Dat wordt vast de off-track-competitie dit jaar =_= proberen Ferrari van hun flappen af te helpen. Ik hoop het niet, zeg | ||||
ElmarO | maandag 7 januari 2008 @ 19:49 | |||
HQ's van de presentatie van de McLaren MP4-23: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volgende 2 waren iets te groot qua MB's om ergens te kunnen uploaden, dus heb ik ze qua kwaliteit iets terug geschroefd. Mensen die ze toch in de wat betere kwaliteit willen kunnen me mailen/PM'en. ![]() ![]() ![]() Nog wat pics van Ferrari: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Googolplexian | maandag 7 januari 2008 @ 20:19 | |||
quote: ![]() mooie bak hoor, die McLaren ... mooiste wagen met 22 en 23 erop ooit ![]() | ||||
HPoi | maandag 7 januari 2008 @ 21:28 | |||
23 ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 8 januari 2008 @ 09:34 | |||
quote:Ach, de Alfa's uit begin jaren 80 zagen er ook niet verkeerd uit! Ze leken wel wat op de McLaren van toen. ![]() | ||||
cappp | dinsdag 8 januari 2008 @ 10:57 | |||
Die 23 ![]() ![]() Verder zijn de ferrari als de Mclaren mooie bakken. Ik hoop nu op een mooie strijd tussen Ferrari, Mclaren, BMW en misschien Renault. Deze keer zonder rechtzaken. | ||||
nils7 | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:07 | |||
Die McLaren is echt een slank ding... die airbox steekt ver vooruit En er zit een soort vin op de motorkap aan de zijkant... | ||||
sanger | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:19 | |||
De hele McLaren valt op door vele vleugeltjes en aero onderdelen ![]() Over het algemeen duidt dat op het compenseren van een tekort aan mechanische grip, maar bij McLaren gok ik dat dat hier niets mee te maken heeft. | ||||
Googolplexian | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:55 | |||
quote: | ||||
HPoi | dinsdag 8 januari 2008 @ 21:32 | |||
Fisichella!!! Hopelijk gaat hij dat ding in de punten rijden! Altijd goed geweest om toch een goede race te rijden in rampenbakken! | ||||
Atreidez | dinsdag 8 januari 2008 @ 22:59 | |||
Over paar minuten Pauw en Witteman met Victor Muller over Spyker F1, voor de liefhebbers ![]() | ||||
Xaobotnik | woensdag 9 januari 2008 @ 15:37 | |||
tvp | ||||
Bernard0s | donderdag 10 januari 2008 @ 11:17 | |||
Fisichella is bevestigd als 1e coureur voor Force India. Sutil is de 2e coureur en Liuzzi de testcoureur. Goeie rijderscombinatie vind ik. Prima keuze, Rodriguez had met zijn centen niet in die wagen mogen zitten natuurlijk. | ||||
sasquatsch | donderdag 10 januari 2008 @ 11:40 | |||
quote: | ||||
Atreidez | donderdag 10 januari 2008 @ 11:45 | |||
Goeie plek voor Wurz ![]() | ||||
TJDoornbos | donderdag 10 januari 2008 @ 11:46 | |||
verrassend dat Wurz de 3de man word bij Honda in mijn ogen. Wel goed voor Honda! | ||||
Bernard0s | donderdag 10 januari 2008 @ 13:31 | |||
Mooie bolide van Toyota! | ||||
Atreidez | donderdag 10 januari 2008 @ 15:30 | |||
quote:Waar? ![]() ![]() | ||||
TJDoornbos | donderdag 10 januari 2008 @ 15:36 | |||
quote:Op de schroothoop als Jarno hem getest heeft ![]() | ||||
HPoi | donderdag 10 januari 2008 @ 16:13 | |||
Neus van Mac. Achteruitkijkspiegels alla Renault 2007. Wieldoppen van Ferrari en een langere wielbasis alla F2007. Kortom een kansloze Toyota, ze lopen achter de feiten aan. ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door HPoi op 10-01-2008 16:23:19 ] | ||||
vingerplant | donderdag 10 januari 2008 @ 17:04 | |||
quote:What's new ![]() Sutil, Fisichella en Liuzzi dus officieel gepresenteerd bij Force India; Fisico kon met die drama-Jordan ook nog redelijk overweg dus ik ben benieuwd wat ze ervan bakken. Bovendien wordt met Fisico en ook Liuzzi erbij meteen duidelijk of grootmuil Sutil echt zo goed is als hij zelf denkt. | ||||
ElmarO | donderdag 10 januari 2008 @ 17:29 | |||
quote:Voor een Toyota ziet ie er gewaagd uit. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. ![]() ![]() quote:GMTA ![]() quote:Ik denk dat Fisico leuke dingen kan laten zien in die bak. Fisichella is naar mijn idee ook een goede coureur voor hoogstens de subtop. Voor de echte top komt hij net wat te kort. | ||||
WEST | donderdag 10 januari 2008 @ 17:32 | |||
quote:Dankje Googol ![]() | ||||
Kleffe_Dop | donderdag 10 januari 2008 @ 17:33 | |||
Toyota zou ook eens met wagen komen waarvan je zegt 'wow'! ![]() Een auto zonder uitstraling en team zonder uitstraling. Terwijl de F1 juist dé kans is om iets aan je muffe imago te doen. Enige positieve is dat ze Rolex Ralf de deur hebben gewezen, hadden ze met Trulli ook moeten doen. | ||||
WEST | donderdag 10 januari 2008 @ 17:34 | |||
De Grand Prix van Singapore vind het hele weekend in de avonduren zowat plaats ![]() Fri 26 September 2008 Friday Practice 1 16:00 - 17:30 Friday Practice 2 20:00 - 21:30 Sat 27 September 2008 Saturday Practice 17:00 - 18:00 Qualifying 20:00 Sun 28 September 2008 Race 20:00 | ||||
HPoi | donderdag 10 januari 2008 @ 17:34 | |||
Fisichella kan naar mijn mening fantastische races rijden met slechte bolides. Bij Jordan reed hij Sato er ook overal uit. (behalve in Japan) | ||||
HPoi | donderdag 10 januari 2008 @ 17:35 | |||
quote:Lekker makkelijk toch? ![]() | ||||
WEST | donderdag 10 januari 2008 @ 17:37 | |||
quote:jazeker, alleen Australië is nu een bout tijd geworden 5:30 ![]() | ||||
ElmarO | donderdag 10 januari 2008 @ 17:37 | |||
quote:Inderdaad. Toyota krijgt het op wonderlijke wijze voor elkaar om nog minder uitstraling te hebben dan de gemiddelde baksteen. Maar ze hebben wel fans. Heb vorig seizoen op de Nürburgring toch 2 mensen gezien met een Toyota-cap. ![]() | ||||
vingerplant | donderdag 10 januari 2008 @ 17:39 | |||
quote:Die werden betaald joh ![]() | ||||
Kleffe_Dop | donderdag 10 januari 2008 @ 17:55 | |||
"Leading Formula One drivers have opened talks with the FIA to discuss wet weather safety in 2008, Autosport has learned, amid renewed concerns about racing in the rain without the help of traction control. " http://www.autosport.com/news/report.php/id/64505 "Boehoe! We hebben geen TC meer." ![]() Coulthard, Button en Massa ![]() Zonder TC in de regen gaat prima, heeft Coulthard toch ook járen lang gedaan in het verleden? In 2008 staan de echte mannen weer op in de regen! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 10-01-2008 19:15:54 ] | ||||
Atreidez | donderdag 10 januari 2008 @ 18:41 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
TJDoornbos | donderdag 10 januari 2008 @ 18:48 | |||
quote: ![]() | ||||
HPoi | donderdag 10 januari 2008 @ 19:11 | |||
quote: ![]() | ||||
HPoi | donderdag 10 januari 2008 @ 19:14 | |||
quote:"It will make it more difficult in the wet – but it's difficult in the wet anyway. And people forget, even the least competent F1 driver is still amazingly good at what he does. And it won't cause any of them much trouble." Max Mosley! ![]() | ||||
Xaobotnik | vrijdag 11 januari 2008 @ 00:16 | |||
quote:Komt over alsof ze betaald werden om er te gaan zitten. Maar goed, ze werden wel betaald inderdaad, voor hun verdiensten bij Toyota. Het waren namelijk allemaal Toyota medewerkers (evt. met aanhang). | ||||
WEST | vrijdag 11 januari 2008 @ 06:22 | |||
quote:oja met die startcrash en een boze schumi op DC ![]() | ||||
sanger | vrijdag 11 januari 2008 @ 07:47 | |||
quote:Toch denk ik dat er wel een kern van waarheid inzit. Als je al MET TC weet te spinnen in een regenbuitje wat moet dat dan wel niet zonder. Ik kan me inet voorstellen dat de GP's van Duitsland en Japan vorig jaar door zouden zijn gegaan zonder dat de wagens over TC beschikten. | ||||
sasquatsch | vrijdag 11 januari 2008 @ 10:26 | |||
quote:Waarom niet. Het gaat prima zonder TC in de regen. Gewoon niet zo hard rijden. In het verleden (jaren 70, 80 en 90, o.a. Fuji 76, Monaco 84 en Donington 93) reden ze ook gewoon zonder TC in erge regen. En als ze niet durven te rijden in de regen moeten ze gewoon niet instappen. (En uit de F1 stappen!) | ||||
nils7 | vrijdag 11 januari 2008 @ 10:39 | |||
eh volgens mij reden ze in 93 wel met TC volgens mij was dat vanaf '94 pas weer verboden... | ||||
sanger | vrijdag 11 januari 2008 @ 11:06 | |||
quote:Ik snap de insteek van het verhaal heus wel ![]() Wat ik bedoel is dat de wagens destijds dusdanig verschilden van de huidige generatie. Ik denk dat het technisch gezien niet goed mogelijk is met gedoseerd gas bv. een bocht uit te accelereren waar dat vroeger goed kon. | ||||
vingerplant | vrijdag 11 januari 2008 @ 12:39 | |||
Zoals het weer in Japan was lijkt het me vrij onmogelijk zonder TC te rijden, maar aan de andere kant: hoe vaak gebeurt zoiets? Meestal gaat het om korte buien of zachte regen, daar moeten ze maar mee omgaan. M.a.w. niet die 10 regenraces waar je wel zonder TC kan rijden afhankelijk maken van die ene waar het niet kan. | ||||
Xaobotnik | vrijdag 11 januari 2008 @ 16:36 | |||
quote:Hoezo onmogelijk? Wanneer er met TC gereden kan worden, kan er ook zonder TC gereden worden. Het wordt alleen moielijker, en men moet er meer op letten dat men niet te vroeg op het gas gaat. | ||||
Atreidez | vrijdag 11 januari 2008 @ 18:58 | |||
quote:Waar is dat op gebaseerd dan? Ik zou niet weten waarom dat nl. niet zou kunnen.. [ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 11-01-2008 19:21:04 ] | ||||
HPoi | vrijdag 11 januari 2008 @ 19:04 | |||
quote:Omdat die V8 van nu de wagen erg nerveus maakt. | ||||
Game_Error | vrijdag 11 januari 2008 @ 19:59 | |||
whehehe, check ecclestone kijken; zie ik daar een ferrari vleugel? http://xs.to/xs.php?h=xs323&d=08021&f=621629_1109469_3543_2164_HOCHZWEI_231875.jpg edit: iemand enig idee hoe ik hem makkelijk resize? | ||||
TimoBasso | maandag 14 januari 2008 @ 10:30 | |||
Om 12:00 is het de beurt aan BMW Sauber,ik ben benieuwd | ||||
4-elements | maandag 14 januari 2008 @ 10:37 | |||
Coureurs moeten niet zo miepen dat ze geen TC meer hebben in de regen. Het is een kwestie van wennen en niet teveel risico's nemen. In de jaren vijftig was racen in de F1 levensgevaarlijk. Toen namen ze ook minder risico, het gebeurde zelden dat twee wagens elkaar raakten omdat ze wisten dat ze dan zeker een enkeltje hemel zouden krijgen. Trouwens, voor de tijd van de TC reden ze ook al met een V8 in de regen. Als ze het zo gevaarlijk vinden moeten ze niet instappen. Er zijn genoeg coureurs die hun plaats willen innemen. | ||||
sanger | maandag 14 januari 2008 @ 10:55 | |||
quote:Zoals Hpoi al zegt. En het acceleratievermogen is daardoor veel moeilijk te bedienen. | ||||
TimoBasso | maandag 14 januari 2008 @ 11:57 | |||
live nu te volgen op de site van BMW sauber.. | ||||
NED | maandag 14 januari 2008 @ 11:58 | |||
directe link![]() | ||||
NED | maandag 14 januari 2008 @ 11:58 | |||
NU dus!! ![]() En om om 1400 rijd Nick erin voor een paar rondjes ![]() | ||||
TimoBasso | maandag 14 januari 2008 @ 12:00 | |||
vette intro.. | ||||
TimoBasso | maandag 14 januari 2008 @ 12:05 | |||
"T-systems" hebben ze ook mooi weg gewerkt ![]() Mooi slank model.. [ Bericht 4% gewijzigd door TimoBasso op 14-01-2008 12:11:45 ] | ||||
NED | maandag 14 januari 2008 @ 12:22 | |||
Ik vind hem ook mooi ![]() Ik hoop echt dat ze Ferrari en McLaren het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen dit jaar ![]() | ||||
RBMaurice | maandag 14 januari 2008 @ 12:34 | |||
De BMW Sauber F1.08:![]() ![]() ![]() | ||||
TimoBasso | maandag 14 januari 2008 @ 12:39 | |||
Beauuuuuuty.. | ||||
LeXX | maandag 14 januari 2008 @ 12:54 | |||
Op de Computable website gevonden: T-Systems gaat samenwerking aan met BMW-Sauber BMW sauber F1 Ict-dienstenleverancier T-Systems, dochter van Deutsche Telekom, levert de datacommunicatiefaciliteiten voor het BMW-Sauber Formule 1-team. T-Systems heeft voor het BMW-raceteam een bijzondere dataverbinding opgezet. Deze verbindt de locaties in München (Duitsland) en Hinwil (Zwitserland). Via dit netwerk zijn grote hoeveelheden data over de ontwikkeling, tests en races van de Formule 1-auto's snel en veilig uit te wisselen. Ook zijn er plannen voor een logistiek systeem voor auto-onderdelen op basis van rfid (radio frequency identification). Het systeem identificeert en lokaliseert voertuig- en reserveonderdelen die het Formule 1-team over de hele wereld meeneemt. T-Systems en BMW werken al langer samen. Zo ontwikkelde T-systems BMW TeleServices, waarmee gegevens over het noodzakelijke onderhoud van auto's real-time worden doorgeseind aan de garage. Een ander voorbeeld is BMW Connected Drive, waarmee BMW verkeersinformatie doorgeeft aan BMW-rijders van de verkeersdienst TMCpro van T-Systems. quote:Thx! Wat een ontzettend complexe en mooie voorvleugel! ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door LeXX op 14-01-2008 13:25:01 ] | ||||
appelsientje | maandag 14 januari 2008 @ 14:25 | |||
Mooie auto ![]() nog 2 maanden ![]() | ||||
Kleffe_Dop | maandag 14 januari 2008 @ 14:33 | |||
Mooie bolide hoor! ![]() Ik ben benieuwd of BMW echt de aansluiting kan gaan vinden dit jaar. ![]() | ||||
NED | maandag 14 januari 2008 @ 14:43 | |||
Ik blijf het een mooie nick vinden...... kleffe dop....... ![]() | ||||
WEST | maandag 14 januari 2008 @ 17:14 | |||
quote:idd, net als Vosss jammer dat die overleden is ![]() | ||||
ElmarO | maandag 14 januari 2008 @ 18:42 | |||
HQ's van de presentatie van BMW Sauber F1.08. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
leroytje | maandag 14 januari 2008 @ 20:12 | |||
Di Montezemolo: "McLaren is zilveren Ferrari" 14 januari 2008 Luca di Montezemelo verwacht dat de titelstrijd in 2008 tussen McLaren en Ferrari zal gaan. De Ferrari-president is de spionagezaak van vorig jaar echter nog niet vergeten en hij noemt de nieuwe MP4-23 dan ook een zilveren Ferrari. "Wat ik zeker weet, is dat de kampioen van 2008 een complete Ferrari of een halve Ferrari zal zijn. Voor mij is de McLaren een zilveren Ferrari", vertelde Di Montezemelo in de Spaanse media. Technisch directeur Aldo Costa is het met zijn baas eens. De Italiaan liet weten: "Bij McLaren hebben ze tijd en kennis genoeg gehad om de voordelen van de door Stepney geleverde technieken te begrijpen. Deze zaken zitten dan ook verwerkt in het nieuwe ontwerp van McLaren." Eerder besloot de Britse renstal al de ontwikkeling van een aantal onderdelen stop te zetten, om te voorkomen dat de FIA hen zou straffen voor het gebruik van Ferrari-informatie. Wel lekker duidelijk ![]() ![]() | ||||
TJDoornbos | maandag 14 januari 2008 @ 20:14 | |||
quote:Hij bedoelde dat een BMW wint | ||||
vosss | maandag 14 januari 2008 @ 20:19 | |||
quote:Ik ben helemaal niet overleden ![]() | ||||
TJDoornbos | maandag 14 januari 2008 @ 20:34 | |||
quote: ![]() | ||||
Game_Error | maandag 14 januari 2008 @ 21:22 | |||
wat past kubica toch goed tussen de coulthards en buttons uit de F1 qua uiterlijk ![]() | ||||
Kleffe_Dop | maandag 14 januari 2008 @ 22:53 | |||
quote: ![]() | ||||
sanger | dinsdag 15 januari 2008 @ 08:34 | |||
quote:Alleen hernoemd ![]() | ||||
NED | dinsdag 15 januari 2008 @ 09:02 | |||
Inderdaad, want van "new & improved" is niet echt sprake dunkt me ![]() | ||||
sanger | dinsdag 15 januari 2008 @ 09:24 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:12 | |||
quote:Hebben die (naast Renault) ook al Ferrari dan wel McLaren informatie? | ||||
Ared | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:37 | |||
morgen de nieuwe Red Bull (en Toro Rosso...) ben erg benieuwd hoe de nieuwe Newey er uit gaat zien. Gladder en strakker dan ooit tevoren, of komen er ook daar steeds meer vleugels, flapjes, en andere aanhangsels wiens vormen iedere beschrijving tarten? | ||||
sanger | dinsdag 15 januari 2008 @ 13:11 | |||
quote:Ik denk dat er weinig vleugeltjes te bekennen zullen zijn ![]() | ||||
TJDoornbos | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:51 | |||
quote:Hooguit op de nieuwe merchandise.......... | ||||
TJDoornbos | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:52 | |||
quote:Neej maar winnen wel dit jaar een race of wat | ||||
HPoi | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:55 | |||
Zal Heidfeld dan toch nog eens WK worden?!?!?! | ||||
ElmarO | dinsdag 15 januari 2008 @ 17:06 | |||
Tijden van gisteren op Jerez.
| ||||
HPoi | dinsdag 15 januari 2008 @ 17:10 | |||
Nakajima Williams-Toyota -> 2 seconden langzamer dan Rosberg! | ||||
TimoBasso | dinsdag 15 januari 2008 @ 17:29 | |||
quote:Ik zou het hem gunnen, puur om die mannen uit Stuttgart te klote. | ||||
ElmarO | dinsdag 15 januari 2008 @ 18:02 | |||
En de tijden van vandaag. ![]()
| ||||
Atreidez | dinsdag 15 januari 2008 @ 18:52 | |||
Is traction controll in de 2008 wagens gewoon een optie in de software of is de mogelijkheid er helemaal niet? Ben benieuwd naar Honda trouwens, of ze weer met zo'n rare bak komen. Vond het al knap dat ze er langer als een paar races mee wilden rijden, maar ze zouden er toch niet nog een seizoen mee gaan rijden ![]() | ||||
Ared | dinsdag 15 januari 2008 @ 19:13 | |||
poeh, die nieuwe Toyota lijkt me nog geen favoriet voor overwinningen laat staan de titel. Glock, Trulli en Kobayashi hebben na twee dagen respectievelijk de 12e, 14e en 17e seizoenstijd op Jerez. Ik hoop dat geen van die gasten al geprobeerd heeft om een snelle ronde neer te zetten, want als ze dat wel al hebben geprobeerd is het echt dramatisch mislukt... | ||||
ElmarO | dinsdag 15 januari 2008 @ 19:30 | |||
quote:Nou heeft die Kobayashi nog als excuus dat hij alleen in een hybride 2007-versie heeft gereden, dus dat scheelt iets. Maar als Trulli en Glock geprobeerd hebben om een snelle tijd neer te zetten, dan is dat inderdaad enigszins mislukt. ![]() | ||||
NED | woensdag 16 januari 2008 @ 08:12 | |||
De lul ![]() | ||||
nils7 | woensdag 16 januari 2008 @ 10:32 | |||
quote:En dat in een Renault die vorig jaar niet ging ![]() [edit] Die R-B is nie eens zoveel anders ![]() Zelfde airbox etc. de rest is te donker om verschil te ontdekken! | ||||
alwaysleft | woensdag 16 januari 2008 @ 10:47 | |||
Red Bull heeft per ongeluk de wagen van vorig jaar gepresenteerd ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 16 januari 2008 @ 11:22 | |||
![]() BMW in actie. ![]() De nieuwe (?) Red Bull | ||||
alwaysleft | woensdag 16 januari 2008 @ 11:24 | |||
De nieuwe BMW is echt mooi op de baan ![]() | ||||
TJDoornbos | woensdag 16 januari 2008 @ 11:24 | |||
Alleen de pakken zijn volgens mij anders ![]() | ||||
LeXX | woensdag 16 januari 2008 @ 13:26 | |||
Grappig dat de BMW achter geen "wieldoppen" heeft! Met welke reden zou dat zijn? | ||||
nils7 | woensdag 16 januari 2008 @ 13:28 | |||
STR rijd ook met de nieuwe wagen![]() De oude ![]() De nieuwe ![]() | ||||
vingerplant | woensdag 16 januari 2008 @ 15:16 | |||
Die BMW is echt ![]() | ||||
ElmarO | woensdag 16 januari 2008 @ 18:25 | |||
Bron Overigens viel Coulthard stil door motorproblemen. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door ElmarO op 16-01-2008 18:32:57 ] | ||||
Atreidez | woensdag 16 januari 2008 @ 18:28 | |||
Was het niet de versnellingsbak? ![]() 4.4 seconde verschil bij Toro Rosso btw? ![]() | ||||
ElmarO | woensdag 16 januari 2008 @ 18:34 | |||
quote:Dit keer niet. ![]() ![]() quote: | ||||
NED | woensdag 16 januari 2008 @ 18:35 | |||
quote:Tussen de Williamsen ook. Regen ofzo? ![]() ![]() | ||||
LeXX | woensdag 16 januari 2008 @ 19:01 | |||
quote:Straks wordt er nog subsidie gegeven om te kunnen rijden! ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 16 januari 2008 @ 19:22 | |||
quote:Volgens mij zijn subsidie's al een grote bron van inkomsten voor de circuits waar gereden wordt ![]() | ||||
WEST | woensdag 16 januari 2008 @ 21:01 | |||
quote:klopt het was nat op Jerez ![]() | ||||
HPoi | woensdag 16 januari 2008 @ 21:15 | |||
quote:Moet ik hieruit concluderen dat mijnheer Bourdais een uitstekende regenrijder is!?! ![]() ![]() | ||||
LeXX | woensdag 16 januari 2008 @ 22:23 | |||
quote:Ja, dat is ook zo, maar ik weet niet of dat met "mazen in de wet" is, of dat dat ook officieel gedaan wordt. Zo weet ik dat de paddock op Spa officieel te boek staat als opslagplaats voor strooizout, zodat het subsidie ontvangt. Geen idee trouwens of dat nog zo is. Maar altijd goed dat EU achter het idee van de FIA staat! ![]() | ||||
sanger | woensdag 16 januari 2008 @ 23:23 | |||
quote:In ieder geval 1 die ervaring heeft in regen zonder TC ![]() | ||||
TJDoornbos | woensdag 16 januari 2008 @ 23:43 | |||
quote:Absoluut reed in CCWS dit jaar paar goeie regenraces. Tot tijdens eentje RD hem er dom afreed! | ||||
Kleffe_Dop | donderdag 17 januari 2008 @ 01:46 | |||
quote:Red Bull gaat gewoon verder waar ze gebleven waren. ![]() | ||||
kepler | donderdag 17 januari 2008 @ 10:34 | |||
komt wel weer dichtbij, die seizoenstart ![]() | ||||
NED | donderdag 17 januari 2008 @ 10:54 | |||
Inderdaad. De tijd vliegt en ik heb er al weer zin in ![]() | ||||
LeXX | donderdag 17 januari 2008 @ 14:07 | |||
STR al getest met de RB4?!![]() | ||||
Atreidez | donderdag 17 januari 2008 @ 15:46 | |||
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-moet-het-leger-in/ Daarom wou ie dus zo graag rijden, zelfs bij Force India ![]() | ||||
ElmarO | donderdag 17 januari 2008 @ 20:08 | |||
quote:Bron quote:Bron | ||||
NED | vrijdag 18 januari 2008 @ 08:08 | |||
quote:Van mij mogen ze per direct weg ![]() | ||||
HPoi | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:11 | |||
quote:wrm, is toch veldvulling!? ![]() | ||||
vingerplant | vrijdag 18 januari 2008 @ 12:54 | |||
quote:En dan nog minder auto's? Nee bedankt. Ik heb de tijd van de voorkwalificaties nog meegemaakt dus vind 22 auto's al verschrikkelijk weinig. | ||||
ElmarO | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:31 | |||
quote:Bron | ||||
NED | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:36 | |||
En is er in dat contract ruimte voor salarisverhoging? ![]() Ik had als ik Lewis was nog eventjes gewacht en na 1 wereldtitel binnengesleept te hebben was ik om de tafel gaan zitten en had ik gezegd: "okay jongens, ik wil best nog een paar jaar voor jullie rijden, maar dan moet er wel meer geld op tafel komen!!" ![]() | ||||
NED | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37 | |||
Alhoewel, die relneger zal wel genoeg pegels verdienen de komende paar jaar dunkt me en of je nou bv 20 of 25 miljoen per jaar bij mag schrijven op je rekening maakt denk ik ook niet zo heel veel uit. ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 18 januari 2008 @ 18:46 | |||
Vergeet ook niet dat hij zijn hele carriere al gesteund is door McLaren (Dennis), dus zo snel zie ik hem niet vertrekken bij McLaren. Je mag ook wel aannemen dat er in ze contract staat dat ie jaarlijks meer gaat verdienen en bij WK's een flink bonusje kan opstrijken ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:04 | |||
Dit wist ik niet eens, dat ze daar elk jaar voor moesten dokken. Niet dat t voor ons publiek veel uitmaakt ![]() quote: | ||||
NED | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:43 | |||
En wat is de bedoeling van zo een verhoging? ![]() En dan zeuren wij dat de btw naar 20% gaat ![]() Dit zijn toch ff wel wat andere percentages wat het omhoog gaat zeg! ![]() | ||||
ElmarO | zaterdag 19 januari 2008 @ 17:29 | |||
quote:De FIA wil gewoon meer poen hebben. ![]() ![]() | ||||
sasquatsch | maandag 21 januari 2008 @ 11:43 | |||
quote:Maar de topteams betalen op deze manier wel meer voor een superlicentie waardoor de mindere teams na invoering van de budgetcap meer te besteden hebben voor de ontwikkeling van de wagens dan de topteams. Gevolg zal hopelijk zijn dat de teams dichter bij elkaar komen. | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 12:49 | |||
Een Honda van Button tentoongesteld ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door sanger op 21-01-2008 13:35:04 ] | ||||
LeXX | maandag 21 januari 2008 @ 13:17 | |||
De Renault R28:![]() Ligt het aan mij, of is enkel de neus en de plaats van de zijspiegels anders? Ook jammer dat de livery niet anders is, ik had gehoopt op iets spectaculairders. De FW30 is ook gespot. Slechts één ronde, aangezien het erg mistig was... ![]() | ||||
vw_caddy | maandag 21 januari 2008 @ 14:25 | |||
Tis nutteloos, maar de tijden:
[ Bericht 17% gewijzigd door vw_caddy op 21-01-2008 15:08:02 ] | ||||
TJDoornbos | maandag 21 januari 2008 @ 14:46 | |||
quote:nr 11 was Rubens toch? Verder wel erg gaaf gedaan!! | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 14:54 | |||
quote:Het is niet de bolide van vorig jaar zo te zien, het is er 1 uit het Michelin tijdperk. Ook op de voorvleugel staat Jenson ipv Rubens ![]() | ||||
TJDoornbos | maandag 21 januari 2008 @ 15:00 | |||
quote:Je bedoeld 2 jaar terug (Rubens zn eerste jaar had hij elf en Jens won met 12 in Hongarije) Maar idd zie Jens zn naam maar verkeerd nr http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1_in_2006 ![]() | ||||
nils7 | maandag 21 januari 2008 @ 15:01 | |||
quote: ![]() Ondanks dat ik Alonso-fan ben en het leuk vind dat er 5 sec. verschil staat, maar die tijden van Hulkenberg kan je totaal geen waarde aan toe kennen (ook die van Alonso niet) maar als je dat zou willen doen moet je opvallen dat de tijden van Alonso smiddags zonder mist zijn gereden. En Hulkenberg alleen in de mist + Hulkenberg nou niet echt zoveel F1 ervaring heeft... | ||||
vw_caddy | maandag 21 januari 2008 @ 15:05 | |||
Zegt ook verder helemaal niets inderdaad. ![]() | ||||
Atreidez | maandag 21 januari 2008 @ 15:25 | |||
Ik denk, wtf hoor ik nou, blijkt dat filmpje van Sanger automatisch te gaan spelen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Atreidez op 21-01-2008 16:09:56 ] | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 15:28 | |||
Welk filmpje van WEST? | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 15:31 | |||
De Renault lijkt wel erg kleine sidepods te hebben. En bij WIlliams lijkt de coureur wat aan de hoge kant te zitten. | ||||
LeXX | maandag 21 januari 2008 @ 15:44 | |||
ING titelsponsor Grand Prix van Hongarije 21 januari 2008 ING is dit jaar titelsponsor van de Hongaarse Grand Prix, Zo heeft de Nederlandse bankverzekeraar maandag bekendgemaakt. Ook is ING dit jaar opnieuw hoofdsponsor van de Formule 1-races in België en Australië. ING liet eerder al weten erg tevreden te zijn over de eerste resultaten van de Formule 1-sponsoring. Volgens een onafhankelijk onderzoek is de naamsbekendheid van ING wereldwijd sterk toegenomen en ING was bovendien een van de meest zichtbare Formule 1-sponsors, samen met Bridgestone, Allianz en Vodafone. Over de keuze voor de Grand Prix van Hongarije vertelde Isabelle Connor, hoofd marketing bij ING: "Centraal- en Oost-Europa zijn een belangrijke markt voor ING en in deze regio is de Formule 1 erg populair. Hongarije is het enige land dat een Grand Prix heeft in deze regio en om die reden willen we optimaal gebruik maken van deze Grand Prix, om onze merkbekendheid in dit gebied verder te kunnen vergroten." De Grand Prix van Hongarije heeft op 3 augustus plaats op de Hungaroring. | ||||
Ared | maandag 21 januari 2008 @ 15:54 | |||
Eigenlijk zie ik heel weinig verschil tussen de R27 en R28, ook niet qua sidepods. De spiegels zitten op een nieuwe plek, ja. Het bovenste blad van de voorvleugel gaat nu over de neus (die iets anders is) heen, het middelste (witte) blad vind ik er nagenoeg identiek uitzien als die van vorig jaar, en de onderste (blauwe) sectie heeft een extra verbinding met de neus gekregen, maar ziet er ook niet heel anders uit. Apart, zeker aangezien de problemen van vorig jaar aerodynamisch zouden zijn, je zou dan ingrijpendere veranderingen verwachten. Misschien dat ze na de testrondjes van Alonso vorige week besloten hebben dat de R27 eigenlijk wel snel genoeg was ![]() | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 16:01 | |||
Het kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn ![]() | ||||
Atreidez | maandag 21 januari 2008 @ 16:10 | |||
quote:Wie zei WEST? ![]() | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 16:13 | |||
quote:Had ik toch gelijk. Althans, Formule 1 Racereport ziet het ook. quote: | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 16:16 | |||
quote: ![]() | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 16:28 | |||
Force India rijders presentatie op YouTube [ Bericht 9% gewijzigd door sanger op 21-01-2008 17:06:55 ] | ||||
Atreidez | maandag 21 januari 2008 @ 16:39 | |||
Is alleen rijderpresentatie ![]() | ||||
ElmarO | maandag 21 januari 2008 @ 17:09 | |||
quote:Daar lijkt het wel op als ik de technische analyse op Autosport lees. Ze schijnen die sidepods van de Honda van afgelopen seizoen afgekeken te hebben. ![]() quote:Rest van de analyse | ||||
Ared | maandag 21 januari 2008 @ 17:26 | |||
quote:komt niet vaak voor, maar ben het niet met Autosport eens. Vergelijk deze foto van eind 2007 met deze foto van vandaag. Overigens is een overgang van twin keel naar zero keel wel een behoorlijke verandering, dat was me nog niet eens opgevallen ![]() | ||||
ElmarO | maandag 21 januari 2008 @ 17:33 | |||
quote:Zou je die foto's kunnen uploaden? Ben namelijk geen lid van autosport.com, dus ik zie ze niet. ![]() | ||||
Ared | maandag 21 januari 2008 @ 20:03 | |||
quote:'t is eigenlijk tegen m'n principes, want die ¤ 0,64 per week zou iedere pauper met een hart voor F1 moeten kunnen opbrengen voor de beste F1/autosportsite ter wereld (tip: betaal in dollars), maar ik voor deze ene keer dan: R27 R28 | ||||
ElmarO | maandag 21 januari 2008 @ 20:15 | |||
quote:Was me eerst niet eens opgevallen dat je ook een abonnement op alleen de site kon nemen. ![]() quote:Verschil lijkt op de neus, spiegels en sidepods inderdaad nihil. Nog een plaatje van de Williams: ![]() | ||||
sanger | maandag 21 januari 2008 @ 22:21 | |||
Ik zie zo inderdaad ook geen verschil..... Vreemd dat dat het eerste was waar ik aan dacht.. | ||||
Atreidez | maandag 21 januari 2008 @ 23:26 | |||
Mooi detail op de williams achtervleugel. | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 00:21 | |||
Die Williams ziet er "apart" uit om het zo maar eens te zeggen. De kleur mogen ze wmb zo laten, die vind ik best gaaf zo, alleen dat rare stuk aan de zijkant mag wel weg van mij, want dat ziet er niet uit (al zal het ongetwijfeld functioneel zijn ofzo ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 22 januari 2008 @ 11:58 | |||
Dit niet de nieuwe Honda?![]() | ||||
Ared | dinsdag 22 januari 2008 @ 12:56 | |||
quote:ik hoop 't niet voor ze, die neus ziet er uit alsof 'ie rechtstreeks is ingevlogen uit 2006 ![]() maar serieus, 't is lastig te zien omdat de livery behoorlijk anders is dan waar ze vorig jaar mee reden, maar ik denk dat het de 2007 auto is. De 2008 auto wordt ook pas op 29 januari onthuld. | ||||
Ared | dinsdag 22 januari 2008 @ 13:26 | |||
quote:waar vind je trouwens die tussentijden? Wel interessant om op dit soort dagen af en toe even te kijken... | ||||
sasquatsch | dinsdag 22 januari 2008 @ 13:35 | |||
quote:http://www.f1today.nl/liv(...)omunitat-valenciana/ Tijden van vanmorgen:
[ Bericht 40% gewijzigd door sasquatsch op 22-01-2008 13:46:00 ] | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 14:03 | |||
Bourdais een probleempje gehad dattie maar 8 rondjes gedaan heeft ofzo? Die nerd zou zo veel mogelijk rondes moeten rijden imo ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 22 januari 2008 @ 14:56 | |||
quote:Hij heeft er intussen al 54 gereden.
| ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 15:23 | |||
Dat lijkt er al meer op. Ikzelf ben erg benieuwd naar hoe Bourdais het gaat doen komend jaar. Die auto is natuurlijk geen winnersauto, dat weet iedereen, maar hoe doet ie het bv t.o.v. Vettel? Hoe snel issie gewend aan de regels mbt "blocken" in de F1? In de champcar heb ik hem daar vaak over horen miepen dattie weer eens meende dat iemand hem blockte enzo, maar bij de F1 moet je soms wel om je plek te verdedigen. Mja, ik ben wel benieuwd naar hoe hij het er komend seizoen vanaf gaat brengen ![]() | ||||
Ared | dinsdag 22 januari 2008 @ 16:08 | |||
coole vleugels op de neus van de BMW vandaag, zeg! ![]() ![]() | ||||
sanger | dinsdag 22 januari 2008 @ 16:15 | |||
Zal wel weer verboden worden door de FIA ben ik bang. | ||||
ElmarO | dinsdag 22 januari 2008 @ 17:24 | |||
Tijden van vandaag:
Nette tijd van Rosberg. ![]() Ander plaatje van de BMW: ![]() | ||||
HPoi | dinsdag 22 januari 2008 @ 17:30 | |||
![]() ![]() BMW Sauber deed in 2006 al eens een poging met de Twin Towers, twee rechtopstaande flappen op ongeveer dezelfde plek als dit hoogstandje. Deze werden later verboden. Waarschijnlijk voert de renstal vandaag vergelijkende tests uit: op de ene foto blijkt dat Nick Heidfeld er wel mee rijdt, op de andere niet. Naar verluidt heeft de BMW Sauber-bolide een nieuwe crashtest moeten ondergaan voor ermee mocht worden gereden. Wat de andere teams en de FIA ervan vinden, is nog niet duidelijk. ![]() ![]() ![]() | ||||
LeXX | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:18 | |||
Kleine beschouwing mijnerzijds...![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:22 | |||
Bij Toyota is de ![]() ![]() En ook bij McLaren is men bezig met dichte voorwielen. ![]() quote:Weer iets wat kapot ging bij RBR. Ze zetten de traditie voort. ![]() [ Bericht 78% gewijzigd door ElmarO op 22-01-2008 18:32:49 ] | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:31 | |||
Wat zou dat sprietje nou weer zijn bovenop die wagen? Een extra antenne voor beter bereik van de radio ofzo? ![]() | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:32 | |||
Ik vind overigens de kleuren van de "Spyker" best gaaf ![]() Het rood had alleen iets donkerder gemogen van mij, maar wellicht dat de foto's ook een beetje vertekend beeld geven ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:34 | |||
quote:Zo kunnen ze natuurlijk beter spioneren, duh. ![]() ![]() | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:37 | |||
lol ![]() ![]() | ||||
NED | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:37 | |||
quote:Overigens nogal beschamend in mijn ogen om zulke uitspraken te moeten maken ![]() ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 22 januari 2008 @ 18:50 | |||
quote:Volgens mij waren het allemaal 2008 auto's op die van Asmer na! Zelfs bij force india zie je de hogere cockpit randen die vanaf dit jaar verplicht zijn! | ||||
ElmarO | dinsdag 22 januari 2008 @ 19:00 | |||
quote:Inderdaad wel treurig. Al is dit ook wel weer behoorlijk kansloos om te lezen: quote:Stelletje prutsers zijn het daar toch ook. ![]() quote:Denk dat Force India met een interim-wagen reed waar ze wat 2008 spul op hebben gezet. Wat ook wel voor Honda zal gelden. HQ van de BMW: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door ElmarO op 22-01-2008 21:45:51 (Foto) ] | ||||
sanger | dinsdag 22 januari 2008 @ 23:12 | |||
Valt me op dat Heidfeld wat tijd heeft laten liggen tov Asmer in de oude auto. Hoop dat BMW de nieuwe neus mag behouden, ik vind het een goede vinding. | ||||
Atreidez | woensdag 23 januari 2008 @ 00:29 | |||
Netjes van Rosberg. Zou echt mooi zijn als die William dit seizoen een stap voorwaarts kan maken ![]() | ||||
sasquatsch | woensdag 23 januari 2008 @ 10:04 | |||
quote:Honda reed met de 2007 wagen. Vandaag gaan ze pas met de 2008 rijden en ze verwachten dat het een flinke verbetering is. | ||||
TJDoornbos | woensdag 23 januari 2008 @ 10:09 | |||
http://www.f1today.nl/nie(...)teert-pas-vanmiddag/ | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 10:25 | |||
quote:naja, laten we eerlijk zijn, veel slechter kan het ook niet echt. Maar ja, dat dacht ik van de Toyota ook ![]() | ||||
LeXX | woensdag 23 januari 2008 @ 10:54 | |||
quote:Hij heeft gelijk. Het is toch jarenlang gebruik geweest om datgene wat het ene team op de auto heeft de volgende GP bij andere teams te zien? Spioneren dmv diefstal van documenten is volgens mij wat anders dan "goed afkijken"... | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 12:05 | |||
de definitie van spioneren is "in het geheim waarnemingen doen om die aan anderen door te geven" zolang iedereen weet dat jij fotografen in dienst hebt die met belachelijke zoomlenzen foto's van andere auto's maken voor jouw ingenieurs, is het dus geen spionage ![]() In het geval van McLaren was Stepney dus de enige die spioneerde, geen idee waarom McLaren daarvoor bestraft is ![]() | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 12:13 | |||
Honda kiest in tegenstelling tot Ferrari, McLaren, en Renault voor een model-2006 voorvleugel ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 23 januari 2008 @ 12:14 | |||
Dat kan toch niet de nieuwe Honda zijn zeg... Ik wist niet dat retro ook hip was in de F1 ![]() | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 12:32 | |||
ze hebben ook deze iets moderner ogende auto getest, misschien dat Autosport per ongeluk de RA107 voor de RA108 heeft aangezien... ook de T-cam heeft een andere kleur en de barge-boards om de sidepods heen zijn veel groter.![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 23 januari 2008 @ 12:49 | |||
quote:Zal wel iets met die slicks te maken hebben. Opdrachtje van Mosley? (minder downforce > oud model auto > slicks) | ||||
Atreidez | woensdag 23 januari 2008 @ 13:02 | |||
Waar zie jij slicks? Er is iig 1 duidelijke groef in t midden, dus volgens mij zijn t intermediates. | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 13:05 | |||
quote:die slicks? dat zijn toch gewoon intermediates zoals ze altijd bij een installatieronde gebruiken? | ||||
MaximusF1 | woensdag 23 januari 2008 @ 13:42 | |||
quote:1. Die volgens jou "iets moderner ogende" auto is toch echt de oude. Vergelijk maar: (let vooral op de sidepods en de cockpitranden, etc.) oud ![]() oud ![]() nieuw ![]() 2. Barge boards zijn de elementen achter de voorwielen: (waar Johnnie Walker op staat) ![]() | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 13:46 | |||
quote:edit: en dat is de tweede keer vandaag dat ik te langzaam ben met reageren... | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 13:55 | |||
quote:ja, ik weet het, maar hebben die boards rond de sidepods al een officiële benaming? Die gevallen beginnen tegenwoordig ook al zo ver naar voren dat de grens tussen oude bargeboards en die sideboards een beetje begint te vervagen. Zijn er al teams bij wie ze met elkaar in verbinding staan? | ||||
Atreidez | woensdag 23 januari 2008 @ 14:06 | |||
Het woord barge board is overgenomen van die boten met zo'n lepel aan de zijkant, dus volgens mij mag je die naam best gebruiken voor de stukken op de luchtinlaat ook ![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 23 januari 2008 @ 14:29 | |||
Ah geen slicks inderdaad ![]() Verkeerd gekeken + ik dacht dat de "nieuwe" slicks waar ze onlangs mee getest hadden ook een enkele groef hadden. My bad. | ||||
Googolplexian | woensdag 23 januari 2008 @ 14:42 | |||
quote: | ||||
MaximusF1 | woensdag 23 januari 2008 @ 15:03 | |||
"pod wings" noemen ze die verticale vleugel op de sidepods dus. Daarachter de "chimneys", nog wat gewone vleugeltjes en vervolgens de "flip-up". | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 15:42 | |||
quote:met andere woorden, ze zijn een aerodynamische weg ingeslagen waar andere teams al jaren mee bezig zijn, vandaar dat de auto er eerder uitziet dan een nieuwe '06 auto dan een doorontwikkelde '07 auto. Op zich hoeven ze alleen maar te kijken wat BMW de afgelopen jaren gedaan heeft om te zien waar ze heen moeten. BMW heeft ook geen bridge-wing, dus dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Ware het niet dat Heidfeld nu al klaagt dat de auto niet op schema ligt, en de BMW tot nu toe niet echt snel is geweest. De 1:12.9 die Heidfeld nu heeft staan is verreweg de snelste tijd die BMW tot nu toe op Valencia heeft gereden, en daarmee staat hij vandaag 9e... | ||||
Atreidez | woensdag 23 januari 2008 @ 17:37 | |||
Tijden van vandaag -![]() | ||||
Ared | woensdag 23 januari 2008 @ 17:58 | |||
Barrichello in de nieuwe Honda dik een seconde langzamer dan Bourdais, Sutil en Trulli. Maar goed, het is nog maar de eerste dag en toch dik twee seconden sneller dan de RA107 ![]() | ||||
HPoi | woensdag 23 januari 2008 @ 17:59 | |||
Honda & Toyota weer lekker bezig! | ||||
ElmarO | woensdag 23 januari 2008 @ 18:11 | |||
quote:Vooral Toyota haalt zijn gebruikelijke niveau weer. ![]() | ||||
HPoi | woensdag 23 januari 2008 @ 18:22 | |||
quote:Zelfs Sutil is sneller dan Trulli. ![]() | ||||
ElmarO | woensdag 23 januari 2008 @ 18:43 | |||
quote: | ||||
Ared | donderdag 24 januari 2008 @ 13:48 | |||
Nakajima met de FW30 voor het eerst onder de 1 minuut 12. Tot nu toe hebben alleen de Ferrari's en McLarens zo snel gereden. Dit circuit ligt 'm geloof ik wel ![]() | ||||
TJDoornbos | donderdag 24 januari 2008 @ 13:52 | |||
16. J. Button Honda RA108 1:13.993 +2.804 30 pit 17. T. Kogure Honda RA107 1:15.703 +4.514 25 pit Weer niet veel soeps daar bij Honda | ||||
HPoi | donderdag 24 januari 2008 @ 18:49 | |||
quote:Nu maar hopen dat de circuits die op de kalender staan hem ook liggen en dat ie vooral geoefend heeft goed te stoppen bij een pitstop. (dat ie niet zijn pitcrew ondersteboven rijd) | ||||
HPoi | donderdag 24 januari 2008 @ 18:50 | |||
![]() De twee Finnen leiden de weg. ![]() Nakajima -> Krijgen we dan de snelste Jap ooit in de F1 te zien?!? ![]() Red Bull en Honda stellen toch teleur als je ziet waar Fisichella staat! [ Bericht 68% gewijzigd door HPoi op 24-01-2008 18:56:11 ] | ||||
Kleffe_Dop | donderdag 24 januari 2008 @ 19:22 | |||
quote:Sorry, maar Force India lijkt me echt zo'n team dat een winter lang iedere test een paar extra rondjes eruit perst op een vrijwel lege tank om nog wat sponsors over de streep te trekken. Prost had daar ook een handje van. | ||||
sanger | donderdag 24 januari 2008 @ 20:17 | |||
quote:En het verschil met de andere teams is? Dat zij het alleen maar doen omdat ze zo graag bovenaan willen staan? Vrijwel ieder team doet op zo een dag een leeg rondje. | ||||
HPoi | donderdag 24 januari 2008 @ 20:31 | |||
quote:Ik denk dat Ferrari en McLaren dat ook doen. Prost reed trouwens met een wagen die veels te licht was voor een racedeelname. Ik denk niet dat 1 van de huidige teams dat foefje nu toepast. | ||||
HPoi | donderdag 24 januari 2008 @ 20:34 | |||
Jammer dat Force India niet met twee wagens test. Zou toch veel meer data opleveren. Mja, dit is natuurlijk goedkoper. Fisichella heeft een zeer goede tijd gereden, als je dat vergelijkt met de Honda's de Red Bull en met Bourdais vandaag. Tevens is Fisi een flinke klap sneller dan Sutil gister. | ||||
HPoi | donderdag 24 januari 2008 @ 20:39 | |||
Hamilton: 'Van Alonso weet ik hoe het niet moet' bron: http://www.autoweek.nl/formule1disp.php?id=6824 Als Lewis Hamilton één ding van Fernando Alonso heeft geleerd, dan is het wel dat hij nu weet hoe hij zich vooral niet moet gedragen. Het is niet voor het eerst dat Hamilton dan wel Alonso de ander in de haren vliegt. ,,Hij (Alonso, red.) heeft mij getoond hoe je je als Formule 1-coureur juist niet moet gedragen”, vertelt Hamilton tussen het testwerk in Valencia door aan de Associated Press. ,,Hij was in eerste instantie de leider binnen het team, nietwaar? Of dat dacht hij althans. Maar dat veranderde. We hadden een team moeten vormen.” Na het vertrek van Alonso heeft Hamilton in Heikki Kovalainen een nieuwe teamgenoot gekregen. En hij wil boven alles niet worden voorgetrokken door het team. ,,Ik wil geen voordeel op welk vlak dan ook. Ook wij moeten een team vormen en hetzelfde behandeld worden”, vindt Hamilton. ![]() | ||||
Kleffe_Dop | donderdag 24 januari 2008 @ 20:48 | |||
quote:Oke daar had nog wat bij gemoeten, van een aantal teams was bijvoorbeeld bekend dat ze een aantal rondes reden met een lege tank en een wagen die niet 100% legaal was. Om de indruk te wekken aansluiting gevonden te hebben en om sponsors op het laatste moment over de streep te trekken. In Australië stonden ze vervolgens gewoon achterin op de startgrid. Ik zeg niet dat Force India met een illegale wagen rijdt, maar je snapt ook wel hoe groot de kans is dat die daadwerkelijk aansluiting gaan vinden met Toyota en Red Bull. Anders petje af voor Gascoyne. | ||||
sanger | donderdag 24 januari 2008 @ 22:20 | |||
Ik acht het zelfs niet geheel onwaarschijnlijk gezien de progressie die Spyker/Force India afgelopen seizoen maakte itt Honda en Toyota. | ||||
NED | donderdag 24 januari 2008 @ 23:03 | |||
Ik zet bij deze een bak bier erop dat Force India gewoon weer in de achterhoede rijdt. En dan achteraan in de achterhoede. Kom maar op, wie durft die weddenschap aan? ![]() ps: we zuipen die bak dan wel samen leeg natuurlijk, wie er ook wint ![]() | ||||
Ared | donderdag 24 januari 2008 @ 23:42 | |||
quote:voor of achter de Aguri's, die tot nu toe welgeteld één dag hebben getest, precies tien ronden hebben gereden, tien seconden langzamer waren dan wie dan ook, en komend jaar in het ergste geval met de Honda RA107 moeten rijden… ![]() | ||||
Googolplexian | vrijdag 25 januari 2008 @ 08:19 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
NED | vrijdag 25 januari 2008 @ 08:24 | |||
WHAHAHAHA ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:13 | |||
quote:Ik doe mee ![]() | ||||
cappp | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:15 | |||
quote:Sprekend ![]() | ||||
sanger | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:26 | |||
quote:Ik ook. Ik zeg dat Force India dit seizoen niet de consequente hekkensluiter is. | ||||
Atreidez | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:49 | |||
quote:Ja, dat bedoelde ik dus ook ![]() en ik vind bier niet eens zo lekker | ||||
Ared | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:14 | |||
wow, Force India komt zelfs met een nieuwe auto voor dit jaar, dat had ik niet verwacht. De F8-VIIB is nog zo nieuw dat ik dacht dat daar wel een update of C-spec voor zou komen. Mooi dat ze in sync met de rest van het veld gaan lopen, en zo ambitieus zijn.quote:bron [ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 25-01-2008 12:20:52 ] | ||||
sanger | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:25 | |||
Ambiteus hoor die Vijay ![]() Ik had het al ergens gelezen indd. Het gaat trouwens wel om dezelfde monocoque met een totaal herzien aeropakket. Althans, volgens die site (weet niet meer welke). | ||||
Atreidez | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:33 | |||
Ah, dus ik hoef dat bier nog niet in te kopen zo te zien ![]() | ||||
NED | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:03 | |||
quote:Dan neem ik voor jou wel een fles cola mee ![]() Ik zeg namelijk dat ze wel de hekkensluiter zullen zijn ![]() | ||||
sanger | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:31 | |||
Dit betekent dus een meet tijdens de laatste race van het seizoen? | ||||
Kleffe_Dop | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:56 | |||
quote:Die eer kan ook goed bij SA liggen dit seizoen. Zoals al eerder gezegd die hebben nog geen noemenswaardige test afgelegd. En als ze met de Honda van vorig seizoen beginnen zie ik het somber voor ze in. ![]() | ||||
HPoi | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:57 | |||
quote:Volgens Fisi is dat dus niet zo: Fisichella ziet progressie bij Force India BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)sie-bij-force-india/ Giancarlo Fisichella heeft donderdag een driedaagse testweek met Force India afgesloten, in het Spaanse Valencia. De Italiaan reed bijna honderd ronden en kon zijn programma afronden, ondanks een technisch probleem aan het einde van de dag. Fisichella vindt het wel jammer dat hij geen snellere tijd heeft kunnen rijden. "Op een klein mechanisch probleem aan het einde van de dag na, was het een uitstekende testdag", zei Mike Gascoyne, chef technische zaken bij Force India, na de laatste testdag. "Helaas vertaalde de geboekte vooruitgang zich nog niet in een betere rondetijd. Door het mechanisch mankementje aan het einde konden we namelijk geen run meer doen op nieuwe banden. Over het geheel genomen was het een zeer productieve testweek voor ons." Fisichella: "Het was een goede dag. Afgezien van het probleem aan het einde, waren er geen moeilijkheden. We zagen ook dat we dichter in de buurt van de anderen aan het komen zijn. Zelfs met veel brandstof in de auto en op oude banden staan we dichter bij de andere teams dan eerst. Mijn laatste run op nieuwe banden zou erg interessant zijn geweest, om te kijken hoe we er nu werkelijk voor stonden. Maar goed, we gaan de goede kant op en ben erg tevreden over de gang van zaken." | ||||
sanger | vrijdag 25 januari 2008 @ 14:22 | |||
quote:Die was op sommige circuits indd al trager dan de Spyker ![]() | ||||
ElmarO | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:03 | |||
quote:Inderdaad. En van de huidige Honda wordt je op het moment ook niet vrolijk. ![]() | ||||
HPoi | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:18 | |||
Fisichella verwacht geen zeges van Renault 25 januari 2008 BRON: KLIK! Giancarlo Fisichella denkt niet dat Renault dit jaar races gaat winnen. De Italiaan kende vorig jaar een teleurstellend seizoen met het Franse team en rijdt komend seizoen voor Force India. Fernando Alonso en Nelson Piquet rijden nu voor Renault. "Het was een moeilijk en frustrerend seizoen", zegt Fisichella terugblikkend op het seizoen 2007, in het Britse blad Autosport. "Aan het begin van het jaar was ik nog vol vertrouwen dat ik mee kon vechten om het kampioenschap, maar de wagen was niet zo snel meer als in 2005 en 2006. Ik weet niet of het team van Renault komend seizoen races gaat winnen. Fernando is een geweldige coureur, maar hij heeft wel een goede auto nodig. Eigenlijk ben ik pessimistisch over hun kansen." ![]() ![]() ![]() | ||||
Kleffe_Dop | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:43 | |||
quote:Vervang Force India door Spyker en Fisichella door Albers en je hebt een persbericht van 12 maanden geleden te pakken. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je dit soort berichten met een flinke korrel zou moet nemen. Dat geldt eigenlijk voor alles dat in de winter gebeurt, pas in Australië zullen we zien wat er klopt van alle praatjes die je nu en komende maand bij alle teams hoort. ![]() En natuurlijk is er trouwens progressie, anders doe je als team toch echt iets fout in de winter. ![]() | ||||
HPoi | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:46 | |||
quote:Ja, maar speculeren blijft leuk! | ||||
Googolplexian | zondag 27 januari 2008 @ 09:24 | |||
quote: | ||||
sexbierum | maandag 28 januari 2008 @ 10:30 | |||
quote:Dat is een Pitot-buis. Alle auto's hebben ook een Pitot-buis op de neus staan. Een Pitot-buis wordt gebruikt om de snelheid te meten. De buis zelf meet de totale druk van de langsstromende lucht. Vervolgens gooi je de totale druk samen met de statische druk in een formule en dan rolt de snelheid er uit. | ||||
NED | maandag 28 januari 2008 @ 11:12 | |||
quote:En hoe werkt dat dan als je wind mee rijdt? Of juist wind tegen? Of wind schuin van achter? IS zoiets nauwkeuriger dan een gewone snelheidsmeter? ![]() | ||||
sexbierum | maandag 28 januari 2008 @ 14:53 | |||
quote:Zaken als wind kun je natuurlijk heel eenvoudig in je berekening meenemen, aangezien je de snelheid ten opzichte van de omringende lucht berekent. Een "gewone" snelheidsmeter, ik neem aan dat jij 1 bedoelt die de omwentelingen van het wiel meet, werkt natuurlijk niet altijd vanwege wielspin en blokkerende wielen enzo. Het feit dat de buis niet altijd op de airbox zit, betekent natuurlijk ook wel iets. Waarschijnlijk gebruiken ze 'm om bepaalde metingen te doen mbt aero. | ||||
Googolplexian | maandag 28 januari 2008 @ 15:08 | |||
quote:Leuk he ![]() | ||||
kepler | maandag 28 januari 2008 @ 16:09 | |||
quote:waarschijnlijk gebruiken ze die snelheid (wat dus eigenlijk de windsnelheid is op de auto) om de neerwaartse druk te bepalen. Met wind mee zal die snelheid dus lager zijn dan de grondsnelheid en met wind tegen juist hoger zijn. Maar blijkbaar zijn ze (logischerwijs) geinteresseerd in de luchtsnelheid ronde de vleugels (die dus niet hetzelfde is als de grondsnelheid, tenzij windstil) | ||||
sanger | maandag 28 januari 2008 @ 16:10 | |||
En om die reden hoor je coureurs dus klagen over verschillende windrichtingen, omdat de auto daar niet op af te stellen is. | ||||
sexbierum | maandag 28 januari 2008 @ 17:03 | |||
quote:Neuh, ik leer hoe ik vliegtuigen (en raceauto's) moet ontwerpen/bouwen. ![]() | ||||
Bernard0s | maandag 28 januari 2008 @ 17:23 | |||
Gatverdamme, ik kan niet meer wachten tot F1 weer begint. Zondamiddagen met A1GP of schaatsen ben ik nu wel weer zat eigenlijk. Laat Melbourne weer komen. Voor de geinteresseerden: op www.formulaunovalencia.com staat een impressie van het circuit van Valencia(simulatie). | ||||
Ared | maandag 28 januari 2008 @ 18:40 | |||
quote:poeh, ik word wagenziek van de manier waarop gereden wordt ![]() maar 't lijkt me een leuk circuit, en die brug ziet er echt gaaf uit! ![]() | ||||
HPoi | maandag 28 januari 2008 @ 19:03 | |||
quote:Woei!, vet hogesnelheidscircuit voor een stratencircuit! ![]() | ||||
kepler | maandag 28 januari 2008 @ 19:15 | |||
quote:hey ik ook ![]() Welk jaar zit jij? Ik ben net begonnen met afstuderen ![]() | ||||
HPoi | maandag 28 januari 2008 @ 19:20 | |||
"Nieuwe Honda is een verbetering" BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1575 Rubens Barrichello is er zeker van dat de nieuwe Honda RA108 beter is dan z'n voorganger. Hoewel de testtijden nog allesbehalve goed te noemen waren denkt Barrichello toch dat het moeilijk is om nog slechter te doen dan vorig jaar. "De rondetijden waren traag maar dat kwam ook omdat het op de eerste dag nog geen zin had om te pushen. We wachten nog op de nieuwe aerodynamica. Het is moeilijk om slechter te doen dan vorig jaar." Honda kende vorig seizoen een rampjaar en behaalde slechts 6 punten, waarmee het 8e eindigde in de WK-stand. ![]() ![]() Toch nog hoop voor Honda. (The power of dreams. ![]() | ||||
NED | maandag 28 januari 2008 @ 20:45 | |||
quote:Ja hallo! Kan iemand die baan even maken voor rFactor aub? Bedankt alvast ![]() | ||||
NEGERZOEN | maandag 28 januari 2008 @ 21:30 | |||
quote:Graag ![]() | ||||
sexbierum | maandag 28 januari 2008 @ 22:25 | |||
quote:Dit jaar begonnen met mn master Aerodynamics. Zit al wel langer in Delft, heb mn tijd voornamelijk bij het DUT Racing team doorgebracht. www.dutracing.nl | ||||
kepler | maandag 28 januari 2008 @ 23:37 | |||
quote:tof, daar had ik nog bijna een project mee gedaan ![]() ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:34 | |||
![]() Stukken beter ![]() quote: | ||||
NED | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:36 | |||
Ik vind hem ook mooi, maar ik moet er wel bij zeggen dat de Honda van vorig jaar op de TV niet echt goed tot zn recht kwam. In Spa heb ik hem in het echt gezien en dan wassie toch echt best sjiek vond ik ![]() | ||||
Kleffe_Dop | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:52 | |||
Ik kan deze echt niet mooi vinden hoor... Wat een verschrikkelijke kleurenstelling. | ||||
HPoi | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:53 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:59 | |||
quote:Oerlelijke wagen inderdaad. ![]() | ||||
HPoi | dinsdag 29 januari 2008 @ 14:01 | |||
quote:Maarja, misschien is ie wel snel. Das dan misschien een pluspunt? ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 29 januari 2008 @ 14:03 | |||
quote:Is te hopen voor ze. Mag ook wel om die lelijke livery te compenseren. ![]() | ||||
Ared | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:01 | |||
ja, nog een auto met wit als grondkleur, daar zaten we nou net op te wachten ![]() die van vorig jaar was niet snel, en hoewel er over smaak niet te twisten valt, kan ik me voorstellen dat er mensen waren die hem mooi vonden. 't Was in ieder geval uniek en compromisloos. Nu heb je een halve auto met "gewone" witte achtergrond en logo's, en een halve auto met blauwe en groene vlekken waarvan je nog steeds niet kunt zien dat het de wereld is. | ||||
Automatic_Rock | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:27 | |||
Ik vind hem mooi ![]() En qua lijnen vind ik het de mooiste ![]() Tenminste niet die lelijke bochel op de rug zoals veel auto's dit jaar ![]() | ||||
TJDoornbos | dinsdag 29 januari 2008 @ 16:06 | |||
Vind hem wel okej maar om nou te zeggen dit is de mooiste nee | ||||
Xaobotnik | dinsdag 29 januari 2008 @ 16:54 | |||
Ik vind het er niet uitziet. Alhoewel, als ik kijk naar de eerste paar plaatjes di HPio hier neerzet, ziet het er wel weer aardig uit. @ Ared: Wat verwacht je dan van een Japans team (alhowel het vorig jaar natuurlijk ook kon)? Van alle teams die wit gebruiken zijn eigenlijk alleen Renault en Force India de enige teams die ervoor hadden kunnen kiezen om geen wit als grondkleur ge gebruikten. Alhoewel het ING logo ook altijd wit als achtergrondkleur heeft. De verdere teams hebben gewoon hun racekleur verbonden aan het merk of het land, wat de optie om voor iets anders te kiezen niet echt biedt. Of ze zouden voor iets heel anders moeten gaan, zoals Honda. Maar wat het effect daarvan is?? De Honda was vorig jaar gg niet al te best. Dat dat niet met de kleurstellng te maken heeft....tsja. Bewijs maar ![]() | ||||
WEST | dinsdag 29 januari 2008 @ 17:12 | |||
Ik vind hem mooi ![]() |