abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56021084
De BMW Sauber F1.08:


  maandag 14 januari 2008 @ 12:39:29 #102
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56021194
Beauuuuuuty..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_56021587
Op de Computable website gevonden:

T-Systems gaat samenwerking aan met BMW-Sauber

BMW sauber F1

Ict-dienstenleverancier T-Systems, dochter van Deutsche Telekom, levert de datacommunicatiefaciliteiten voor het BMW-Sauber Formule 1-team.

T-Systems heeft voor het BMW-raceteam een bijzondere dataverbinding opgezet. Deze verbindt de locaties in München (Duitsland) en Hinwil (Zwitserland). Via dit netwerk zijn grote hoeveelheden data over de ontwikkeling, tests en races van de Formule 1-auto's snel en veilig uit te wisselen. Ook zijn er plannen voor een logistiek systeem voor auto-onderdelen op basis van rfid (radio frequency identification). Het systeem identificeert en lokaliseert voertuig- en reserveonderdelen die het Formule 1-team over de hele wereld meeneemt.

T-Systems en BMW werken al langer samen. Zo ontwikkelde T-systems BMW TeleServices, waarmee gegevens over het noodzakelijke onderhoud van auto's real-time worden doorgeseind aan de garage. Een ander voorbeeld is BMW Connected Drive, waarmee BMW verkeersinformatie doorgeeft aan BMW-rijders van de verkeersdienst TMCpro van T-Systems.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:34 schreef RBMaurice het volgende:
De BMW Sauber F1.08:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thx!


Wat een ontzettend complexe en mooie voorvleugel! Ik ben erg benieuwd wat de auto op de baan gaat doen!

[ Bericht 13% gewijzigd door LeXX op 14-01-2008 13:25:01 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 14:25:28 #104
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56023723
Mooie auto
nog 2 maanden
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 14 januari 2008 @ 14:33:47 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56023929
Mooie bolide hoor!
Ik ben benieuwd of BMW echt de aansluiting kan gaan vinden dit jaar.
pi_56024146
Ik blijf het een mooie nick vinden...... kleffe dop.......
  maandag 14 januari 2008 @ 17:14:15 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56027518
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:43 schreef NED het volgende:
Ik blijf het een mooie nick vinden...... kleffe dop.......
idd, net als Vosss jammer dat die overleden is
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_56029446
HQ's van de presentatie van BMW Sauber F1.08.













pi_56031774
Di Montezemolo: "McLaren is zilveren Ferrari"
14 januari 2008

Luca di Montezemelo verwacht dat de titelstrijd in 2008 tussen McLaren en Ferrari zal gaan. De Ferrari-president is de spionagezaak van vorig jaar echter nog niet vergeten en hij noemt de nieuwe MP4-23 dan ook een zilveren Ferrari.

"Wat ik zeker weet, is dat de kampioen van 2008 een complete Ferrari of een halve Ferrari zal zijn. Voor mij is de McLaren een zilveren Ferrari", vertelde Di Montezemelo in de Spaanse media.

Technisch directeur Aldo Costa is het met zijn baas eens. De Italiaan liet weten: "Bij McLaren hebben ze tijd en kennis genoeg gehad om de voordelen van de door Stepney geleverde technieken te begrijpen. Deze zaken zitten dan ook verwerkt in het nieuwe ontwerp van McLaren."

Eerder besloot de Britse renstal al de ontwikkeling van een aantal onderdelen stop te zetten, om te voorkomen dat de FIA hen zou straffen voor het gebruik van Ferrari-informatie.

Wel lekker duidelijk
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_56031826
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:12 schreef leroytje het volgende:
"Wat ik zeker weet, is dat de kampioen van 2008 een complete Ferrari of een halve Ferrari zal zijn. Voor mij is de McLaren een zilveren Ferrari", vertelde Di Montezemelo in de Spaanse media.
Hij bedoelde dat een BMW wint
pi_56031973
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:14 schreef WEST het volgende:

[..]

idd, net als Vosss jammer dat die overleden is
Ik ben helemaal niet overleden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_56032451
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet overleden
  maandag 14 januari 2008 @ 21:22:54 #113
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_56033787
wat past kubica toch goed tussen de coulthards en buttons uit de F1 qua uiterlijk
ff wachten nog
  maandag 14 januari 2008 @ 22:53:28 #114
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56036583
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:43 schreef NED het volgende:
Ik blijf het een mooie nick vinden...... kleffe dop.......
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:34:50 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56041447
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet overleden
Alleen hernoemd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56041713
Inderdaad, want van "new & improved" is niet echt sprake dunkt me
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:24:41 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56041975
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:02 schreef NED het volgende:
Inderdaad, want van "new & improved" is niet echt sprake dunkt me


Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56044099
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:14 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat een BMW wint
Hebben die (naast Renault) ook al Ferrari dan wel McLaren informatie?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56045812
morgen de nieuwe Red Bull (en Toro Rosso...)

ben erg benieuwd hoe de nieuwe Newey er uit gaat zien. Gladder en strakker dan ooit tevoren, of komen er ook daar steeds meer vleugels, flapjes, en andere aanhangsels wiens vormen iedere beschrijving tarten?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:11:28 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56046637
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:37 schreef Ared het volgende:
morgen de nieuwe Red Bull (en Toro Rosso...)

ben erg benieuwd hoe de nieuwe Newey er uit gaat zien. Gladder en strakker dan ooit tevoren, of komen er ook daar steeds meer vleugels, flapjes, en andere aanhangsels wiens vormen iedere beschrijving tarten?
Ik denk dat er weinig vleugeltjes te bekennen zullen zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56050210
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig vleugeltjes te bekennen zullen zijn
Hooguit op de nieuwe merchandise..........
pi_56050224
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hebben die (naast Renault) ook al Ferrari dan wel McLaren informatie?
Neej maar winnen wel dit jaar een race of wat
pi_56051712
Zal Heidfeld dan toch nog eens WK worden?!?!?!
pi_56052002
Tijden van gisteren op Jerez.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pos  Driver        Team                       Time     Laps
 1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:19.846   59 *
 2.  Massa         Ferrari              (B)  1:20.123   42 *
 3.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:20.548   54 *
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.732   40
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:20.936   48 *
 6.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.997   47
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:21.143   47
 8.  Trulli        Toyota               (B)  1:21.314   84 *
 9.  Piquet        Renault              (B)  1:21.696   41
10.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:21.746   49
11.  Liuzzi        Force India-Ferrari  (B)  1:23.035   44
12.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:23.134   42
13.  Glock         Toyota               (B)  1:24.351   56
14.  Rossiter      Super Aguri-Honda    (B)  1:34.862   10

All Timing Unofficial

* 2008 car
pi_56052094
Nakajima Williams-Toyota -> 2 seconden langzamer dan Rosberg!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:29:32 #126
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56052457
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:55 schreef HPoi het volgende:
Zal Heidfeld dan toch nog eens WK worden?!?!?!
Ik zou het hem gunnen, puur om die mannen uit Stuttgart te klote.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_56053184
En de tijden van vandaag.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Pos  Driver      Team                      Time      Laps
 1.  Alonso      Renault              (B)  1:19.503   70
 2.  De la Rosa  McLaren-Mercedes     (B)  1:19.650  111*
 3.  Raikkonen   Ferrari              (B)  1:19.708   90*
 4.  Rosberg     Williams-Toyota      (B)  1:19.756   81
 5.  Massa       Ferrari              (B)  1:19.772   85*
 6.  Kovalainen  McLaren-Mercedes     (B)  1:19.780  130*
 7.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.305   86
 8.  Bourdais    Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.346   76
 9.  Webber      Red Bull-Renault     (B)  1:20.392   80
10.  Nakajima    Williams-Toyota      (B)  1:20.526   66
11.  Glock       Toyota               (B)  1:20.598  109*
12.  Fisichella  Force India-Ferrari  (B)  1:20.764   76
13.  Kobayashi   Toyota               (B)  1:22.060   55

* 2008 car

All timing unofficial
pi_56054332
Is traction controll in de 2008 wagens gewoon een optie in de software of is de mogelijkheid er helemaal niet?

Ben benieuwd naar Honda trouwens, of ze weer met zo'n rare bak komen. Vond het al knap dat ze er langer als een paar races mee wilden rijden, maar ze zouden er toch niet nog een seizoen mee gaan rijden
Where facts are few, experts are many.
pi_56054842
poeh, die nieuwe Toyota lijkt me nog geen favoriet voor overwinningen laat staan de titel. Glock, Trulli en Kobayashi hebben na twee dagen respectievelijk de 12e, 14e en 17e seizoenstijd op Jerez. Ik hoop dat geen van die gasten al geprobeerd heeft om een snelle ronde neer te zetten, want als ze dat wel al hebben geprobeerd is het echt dramatisch mislukt...
pi_56055299
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:13 schreef Ared het volgende:
poeh, die nieuwe Toyota lijkt me nog geen favoriet voor overwinningen laat staan de titel. Glock, Trulli en Kobayashi hebben na twee dagen respectievelijk de 12e, 14e en 17e seizoenstijd op Jerez. Ik hoop dat geen van die gasten al geprobeerd heeft om een snelle ronde neer te zetten, want als ze dat wel al hebben geprobeerd is het echt dramatisch mislukt...
Nou heeft die Kobayashi nog als excuus dat hij alleen in een hybride 2007-versie heeft gereden, dus dat scheelt iets. Maar als Trulli en Glock geprobeerd hebben om een snelle tijd neer te zetten, dan is dat inderdaad enigszins mislukt. Doet Alonso dat een stuk beter. Hij rijdt 2 snelle rondes en pakt gelijk de snelste tijd.
pi_56065650
De lul
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:32:55 #132
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56067586
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Nou heeft die Kobayashi nog als excuus dat hij alleen in een hybride 2007-versie heeft gereden, dus dat scheelt iets. Maar als Trulli en Glock geprobeerd hebben om een snelle tijd neer te zetten, dan is dat inderdaad enigszins mislukt. Doet Alonso dat een stuk beter. Hij rijdt 2 snelle rondes en pakt gelijk de snelste tijd.
En dat in een Renault die vorig jaar niet ging

[edit]
Die R-B is nie eens zoveel anders
Zelfde airbox etc. de rest is te donker om verschil te ontdekken!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_56067808
Red Bull heeft per ongeluk de wagen van vorig jaar gepresenteerd
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_56068563

BMW in actie.


De nieuwe (?) Red Bull
Where facts are few, experts are many.
pi_56068615
De nieuwe BMW is echt mooi op de baan
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_56068626
Alleen de pakken zijn volgens mij anders
pi_56071800
Grappig dat de BMW achter geen "wieldoppen" heeft! Met welke reden zou dat zijn?
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:28:43 #138
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56071851
STR rijd ook met de nieuwe wagen


De oude


De nieuwe
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_56074657
Die BMW is echt
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_56079577
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pos  Driver      Team                      Time       Laps
 1.  Glock       Toyota               (B)  1:19.799   96*
 2.  Hamilton    McLaren-Mercedes     (B)  1:20.099   73*
 3.  Alonso      Renault              (B)  1:20.363   49
 4.  Bourdais    Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.407   51
 5.  Massa       Ferrari              (B)  1:20.500   85*
 6.  Kovalainen  McLaren-Mercedes     (B)  1:20.535   79*
 7.  Kobayashi   Toyota               (B)  1:20.577   53
 8.  Raikkonen   Ferrari              (B)  1:20.646   88*
 9.  Nakajima    Williams-Toyota      (B)  1:20.758   57
10.  Sutil       Force India-Ferrari  (B)  1:21.705   71
11.  Webber      Red Bull-Renault     (B)  1:22.275   53
12.  Coulthard   Red Bull-Renault     (B)  1:22.581   54*
13.  Hulkenberg  Williams-Toyota      (B)  1:24.023   65
14.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:24.873   50

* 2008 car

All timing unofficial

Bron

Overigens viel Coulthard stil door motorproblemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElmarO op 16-01-2008 18:32:57 ]
pi_56079623
Was het niet de versnellingsbak?

4.4 seconde verschil bij Toro Rosso btw?
Where facts are few, experts are many.
pi_56079776
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:28 schreef Atreidez het volgende:
Was het niet de versnellingsbak?

4.4 seconde verschil bij Toro Rosso btw?
Dit keer niet.
quote:
David Coulthard completed 54 laps in the new Red Bull Racing RB4 to set the 12th best time, but his earlier talk about how the team needed to be more reliable this year came back to haunt him - as he suffered an engine failure just eight minutes before the end of the day.
pi_56079798
quote:
4.4 seconde verschil bij Toro Rosso btw?
Tussen de Williamsen ook. Regen ofzo?
pi_56080372
quote:
Europees Parlement wil 'groenere' F1
16 januari 2008

Het Europees Parlement heeft zich in een rapport over de Europese autoindustrie positief uitgelaten over de FIA. De autosportbond stuurt de laatste jaren aan op een milieuvriendelijkere Formule 1, door bijvoorbeeld energiezuinigere technologieën (het KERS-systeem) in te voeren en een langere levensduur van de motor te eisen.

In het rapport staat: "We erkennen de voortrekkersrol die de FIA speelt bij de ontwikkeling van nieuwe, milieuvriendelijke technologieën, die mogelijk voor een verlaging van de CO2-uitstoot en energiebesparing bij alle nieuwe auto's kunnen zorgen. We verzoeken de FIA haar inspanningen verder te intensiveren."

"We erkennen dat de autosport een rol kan spelen bij het veranderen van de houding van consumenten tegenover milieuvriendelijke technologieën en vragen de FIA en de andere partijen die betrokken zijn bij de F1 daarom om de regels zo aan te passen, dat milieuvriendelijke technieken eenvoudiger kunnen worden toegepast."

FIA-president Max Mosley is blij met het rapport van de EU: "Het is erg bevredigend dat het Europees Parlement erkent dat de autosport een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling van milieuvriendelijke technologieën en achter de inspanningen van de FIA staat om de autosport duurzamer te maken voor de toekomst."
Straks wordt er nog subsidie gegeven om te kunnen rijden!
pi_56080944
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:01 schreef LeXX het volgende:
Straks wordt er nog subsidie gegeven om te kunnen rijden!
Volgens mij zijn subsidie's al een grote bron van inkomsten voor de circuits waar gereden wordt
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:01:14 #146
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56084178
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:35 schreef NED het volgende:

[..]

Tussen de Williamsen ook. Regen ofzo?
klopt het was nat op Jerez
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_56084692
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:01 schreef WEST het volgende:

[..]

klopt het was nat op Jerez
Moet ik hieruit concluderen dat mijnheer Bourdais een uitstekende regenrijder is!?! Bourdais!!
pi_56087423
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:22 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Volgens mij zijn subsidie's al een grote bron van inkomsten voor de circuits waar gereden wordt
Ja, dat is ook zo, maar ik weet niet of dat met "mazen in de wet" is, of dat dat ook officieel gedaan wordt. Zo weet ik dat de paddock op Spa officieel te boek staat als opslagplaats voor strooizout, zodat het subsidie ontvangt. Geen idee trouwens of dat nog zo is.
Maar altijd goed dat EU achter het idee van de FIA staat!
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:23:46 #149
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56089885
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:15 schreef HPoi het volgende:

[..]

Moet ik hieruit concluderen dat mijnheer Bourdais een uitstekende regenrijder is!?! Bourdais!!
In ieder geval 1 die ervaring heeft in regen zonder TC
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56090494
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:23 schreef sanger het volgende:

[..]

In ieder geval 1 die ervaring heeft in regen zonder TC
Absoluut reed in CCWS dit jaar paar goeie regenraces. Tot tijdens eentje RD hem er dom afreed!
  donderdag 17 januari 2008 @ 01:46:20 #151
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56092803
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:25 schreef ElmarO het volgende:

[ code verwijderd ]


Bron

Overigens viel Coulthard stil door motorproblemen.
Red Bull gaat gewoon verder waar ze gebleven waren.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:34:52 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56096379
komt wel weer dichtbij, die seizoenstart
The line is a dot to you!
pi_56096911
Inderdaad. De tijd vliegt en ik heb er al weer zin in
pi_56104894
quote:
Klien moet het leger in
17 januari 2008

Voormalig Honda-testrijder en Force India-aspirant Christian Klien is opgeroepen voor het Oostenrijkse leger. Klien woont weliswaar in Zwitserland, maar kan de Oostenrijkse dienstplicht hierdoor niet ontlopen.

Klien reed in 2007 als testcoureur voor Honda, maar vertrok bij het team om op een stoeltje bij Force India te jagen. Dat stoeltje ging echter naar Giancarlo Fisichella, waardoor Klien nu werkloos is. Het leger heeft hem opgeroepen voor een diensttijd van zes maanden.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-moet-het-leger-in/

Daarom wou ie dus zo graag rijden, zelfs bij Force India
Where facts are few, experts are many.
pi_56111744
quote:
No penalty for first engine change in 2008

Formula One drivers are set to escape a grid penalty for their first engine change of the season, autosport.com can reveal, after teams agreed to a minor tweak to the rules.

Since the introduction of longer life engines, a driver has been automatically handed a 10-place grid penalty for an engine change in during practice sessions, or has been moved to the back of the grid if he has needed a new power unit after the start of qualifying.

But following discussions in last week's team principals' meeting in Paris, it was agreed that the first engine change of the season should now no longer result in a punishment.

In a letter sent by FIA president Max Mosley to teams, he confirms in writing that the rule tweak was supported by team principals.

"It was agreed that each team could have one engine failure per car without penalty during the 2008 season," wrote Mosley. "This would be the first engine failure suffered by each car."

The rule proposal still needs approval by the FIA World Motor Sport Council, with a vote on the matter expected imminently.
Bron
quote:
Budget cap set for 2009 introduction

A budget cap is to be introduced in Formula One from the start of 2009, FIA president Max Mosley has confirmed.

In a letter sent this week to all 11 team bosses, Mosley outlines that plans for a budget cap are to now be put in motion after the idea received widespread support in a meeting in Paris last week.

Mosley outlines details of the budget cap plans in the letter, a copy of which has been seen by autosport.com, and confirms that areas falling outside the budget cap are engine costs, marketing and promotion, plus team principals' wages.

"Starting in 2009, there will be a cap on expenditure for all Formula One costs other than engines (as to which, see above), drivers and expenditure exclusively for promotion and marketing," wrote Mosley in the letter.

"Because of the variety of arrangements, particularly shareholdings, team principals' remuneration will not be included in the cap."

A meeting between FIA technical advisor Tony Purnell and financial representatives of the teams will be held in Paris on January 31, after which the FIA hopes to set the budget cap figure for 2009, and possible 2010 and 2011 as well.

A Financial Working Group is also to be set up to try and finalise regulations before June 2008. Should sufficient progress about the move not be made by that date, then Mosley warns that more radical cost-cutting measures, like wind tunnel bans, will be introduced instead.

"If the Financial Working Group are unable to devise a satisfactory method of checking expenditure or if a majority of the competing teams do not agree the proposals by 30 June 2008, the cost reduction measures voted by the World Motor Sport Council on 7 December 2007 will be adopted for 2009 in their entirety," added Mosley.

The idea of budget caps has received widespread support among team bosses, who are keen to bring down costs in the sport.

BMW motorsport director Mario Theissen said at the launch of his team's new car earlier this week: "Cost reduction certainly is desirable, we support that and have always supported that, and the idea of a budget cap I think it looks at a first glance quite attractive.

"We should at least spend some time on evaluating how it could work - what would be the cap, what would be included and how to police it. I would certainly prefer a budget cap over a limitation in specific areas."

The Mosley letter also outlines plans for future engine regulations, with the teams having agreed on a five-year engine freeze from 2008 to 2012.

No work on the current 2.4-litre V8 engines will be allowed in that period, although work on what power-unit will replace it from 2013 will begin within the next 12 months.

The FIA, along with the manufacturers currently involved in F1, hope to agree on objectives for the new engines by January 1, 2009, with detailed regulations for the lost-cost, environmentally friendly power units published on June 30, 2010.

No work on the new engines will be allowed before that date, and a budget cap for developing it will also be set. Further limits will be set on an engine manufacturers' costs for a season and the amount they can charge for customer power-units.
Bron
pi_56121293
quote:
Toyota zeker tot eind 2012 in F1

Toyota blijft zeker tot eind 2012 in de Formule 1. Dat heeft Toyota-president John Howett laten weten, die zegt dat er niets van waar is van de berichten dat Toyota binnen twee jaar succesvol moet zijn of het anders stopt met Formule 1.



"De geruchten dat wij de sport zouden verlaten zijn altijd ongegrond geweest." zei Howett tegenover Gazetta dello Sport. "We hebben het Concorde Agreement getekend tot eind 2012, dus tot die tijd zullen we zeker actief zijn. Het hoofdkwartier in Japan heeft nooit een deadline gesteld dat met het oog op de komende twee jaar."

Eerder zei teambaas Tadashi Yamashina dat het team binnen twee jaar succes moest boeken, maar zegt nu dat zijn woorden verkeerd begrepen werden: "Mijn woorden zijn verkeerd begrepen. Het ging niet over een ultimatum dat Toyota stelde, maar over de verlenging van mijn eigen contract."

bron: www.f1pits.net
Van mij mogen ze per direct weg
pi_56121920
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:08 schreef NED het volgende:

[..]

Van mij mogen ze per direct weg
wrm, is toch veldvulling!?
pi_56127346
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:08 schreef NED het volgende:

[..]

Van mij mogen ze per direct weg
En dan nog minder auto's? Nee bedankt. Ik heb de tijd van de voorkwalificaties nog meegemaakt dus vind 22 auto's al verschrikkelijk weinig.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_56134730
quote:
McLaren verlengt contract Hamilton met vijf jaar

Het team van McLaren heeft het contract van Lewis Hamilton met vijf jaar verlengd. Zo heeft de Britse renstal vrijdag bekendgemaakt. Dankzij de nieuwe overeenkomst rijdt de 23-jarige Brit zeker tot en met het seizoen 2012 voor McLaren.

"We zijn zeer verheugd over het feit dat we het contract met Lewis hebben kunnen verlengen", vertelde McLaren-teambaas Ron Dennis. "Na het sluiten van ons eerste Formule 1-contract, in 2006, heeft hij al onze verwachtingen overtroffen, zelfs die van de mensen in het team die hem al tien jaar lang kennen. De prestaties van Lewis gedurende het seizoen 2007 rechtvaardigen een nieuw contract volledig."

"Deze bekendmaking betekent dat we straks al vijftien jaar lang samenwerken met Lewis", zei Dennis verder. "Volgens mij maakt dat dit een van de langste samenwerkingsverbanden tussen een sporter en een team in de historie van de autosport. Dit is een bijzondere prestatie van alle betrokken partijen, waaronder Lewis' manager Anthony Hamilton."

Hamilton won vier races in zijn debuutseizoen en werd tweede in het kampioenschap.
Bron
pi_56134851
En is er in dat contract ruimte voor salarisverhoging?

Ik had als ik Lewis was nog eventjes gewacht en na 1 wereldtitel binnengesleept te hebben was ik om de tafel gaan zitten en had ik gezegd: "okay jongens, ik wil best nog een paar jaar voor jullie rijden, maar dan moet er wel meer geld op tafel komen!!"

pi_56134876
Alhoewel, die relneger zal wel genoeg pegels verdienen de komende paar jaar dunkt me en of je nou bv 20 of 25 miljoen per jaar bij mag schrijven op je rekening maakt denk ik ook niet zo heel veel uit.
pi_56136322
Vergeet ook niet dat hij zijn hele carriere al gesteund is door McLaren (Dennis), dus zo snel zie ik hem niet vertrekken bij McLaren. Je mag ook wel aannemen dat er in ze contract staat dat ie jaarlijks meer gaat verdienen en bij WK's een flink bonusje kan opstrijken
Where facts are few, experts are many.
pi_56148715
Dit wist ik niet eens, dat ze daar elk jaar voor moesten dokken. Niet dat t voor ons publiek veel uitmaakt
quote:
Superlicentie dit jaar fors duurder
19 januari 2008
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-jaar-fors-duurder/

De prijs van een superlicentie, die coureurs verplicht moet hebben om in de Formule 1 te mogen rijden, gaat dit jaar flink omhoog. Zo meldt het Britse blad Autosport.


In 2007 kostte een superlicentie 1690 euro. Daarnaast moesten de coureurs per punt dat zij een jaar eerder scoorden, nog 447 euro bijbetalen. Komend seizoen zullen de rijders maar liefst 10.000 euro moeten neerleggen voor hun licentie. Daar komt nog 2.000 euro per in 2007 gescoord punt overheen. Voor wereldkampioen Kimi Raikkonen houdt dit in dat hij dit jaar 230.000 euro moet betalen voor zijn superlicentie (10.000 + 110 × 2.000). Vorig jaar kostte dit hem 'slechts' 30.745 euro.
Where facts are few, experts are many.
pi_56150119
En wat is de bedoeling van zo een verhoging?

En dan zeuren wij dat de btw naar 20% gaat
Dit zijn toch ff wel wat andere percentages wat het omhoog gaat zeg! !!
pi_56157543
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:43 schreef NED het volgende:
En wat is de bedoeling van zo een verhoging?

En dan zeuren wij dat de btw naar 20% gaat
Dit zijn toch ff wel wat andere percentages wat het omhoog gaat zeg! !!
De FIA wil gewoon meer poen hebben. Overigens wel hilarisch dat de FIA steeds meer kostenbesparende maatregelen wil introduceren, maar ondertussen de prijs voor een superlicentie op deze manier aardig omhoog gooit.
pi_56195566
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

De FIA wil gewoon meer poen hebben. Overigens wel hilarisch dat de FIA steeds meer kostenbesparende maatregelen wil introduceren, maar ondertussen de prijs voor een superlicentie op deze manier aardig omhoog gooit.
Maar de topteams betalen op deze manier wel meer voor een superlicentie waardoor de mindere teams na invoering van de budgetcap meer te besteden hebben voor de ontwikkeling van de wagens dan de topteams. Gevolg zal hopelijk zijn dat de teams dichter bij elkaar komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 januari 2008 @ 12:49:40 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56197213
Een Honda van Button tentoongesteld



[ Bericht 8% gewijzigd door sanger op 21-01-2008 13:35:04 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56197892
De Renault R28:


Ligt het aan mij, of is enkel de neus en de plaats van de zijspiegels anders? Ook jammer dat de livery niet anders is, ik had gehoopt op iets spectaculairders.

De FW30 is ook gespot. Slechts één ronde, aangezien het erg mistig was...
pi_56199408
Tis nutteloos, maar de tijden:

1
2
3
4
Testtijden   Update: 13:46
        coureur   team   wagen   tijd   verschil   #    
1.      F. Alonso     Renault   R28   1:17.310       5 
2.      N. Hülkenberg  Williams   FW30   1:19.304   +1.994   10


1
2
3
4
   Testtijden   Update: 14:29
coureur   team   wagen   tijd   verschil   #    
1.      F. Alonso   Renault   R28   1:14.014       7 
2.      N. Hülkenberg   Williams   FW30   1:19.304   +5.290   10


[ Bericht 17% gewijzigd door vw_caddy op 21-01-2008 15:08:02 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_56199838
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:49 schreef sanger het volgende:
Een Honda van Button tentoongesteld

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hrDDEzHZPIE&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed data-src="http://www.youtube.com/v/hrDDEzHZPIE&rel=1" style="visibility:hidden;" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
nr 11 was Rubens toch? Verder wel erg gaaf gedaan!!
  maandag 21 januari 2008 @ 14:54:45 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56200054
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

nr 11 was Rubens toch? Verder wel erg gaaf gedaan!!
Het is niet de bolide van vorig jaar zo te zien, het is er 1 uit het Michelin tijdperk. Ook op de voorvleugel staat Jenson ipv Rubens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56200191
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is niet de bolide van vorig jaar zo te zien, het is er 1 uit het Michelin tijdperk. Ook op de voorvleugel staat Jenson ipv Rubens
Je bedoeld 2 jaar terug (Rubens zn eerste jaar had hij elf en Jens won met 12 in Hongarije) Maar idd zie Jens zn naam maar verkeerd nr http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1_in_2006
  maandag 21 januari 2008 @ 15:01:53 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56200213
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef vw_caddy het volgende:

[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]


Ondanks dat ik Alonso-fan ben en het leuk vind dat er 5 sec. verschil staat, maar die tijden van Hulkenberg kan je totaal geen waarde aan toe kennen (ook die van Alonso niet) maar als je dat zou willen doen moet je opvallen dat de tijden van Alonso smiddags zonder mist zijn gereden. En Hulkenberg alleen in de mist + Hulkenberg nou niet echt zoveel F1 ervaring heeft...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_56200254
Zegt ook verder helemaal niets inderdaad.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_56200651
Ik denk, wtf hoor ik nou, blijkt dat filmpje van Sanger automatisch te gaan spelen

[ Bericht 2% gewijzigd door Atreidez op 21-01-2008 16:09:56 ]
Where facts are few, experts are many.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:28:11 #177
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56200705
Welk filmpje van WEST?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:31:00 #178
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56200750
De Renault lijkt wel erg kleine sidepods te hebben. En bij WIlliams lijkt de coureur wat aan de hoge kant te zitten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56201008
ING titelsponsor Grand Prix van Hongarije
21 januari 2008

ING is dit jaar titelsponsor van de Hongaarse Grand Prix, Zo heeft de Nederlandse bankverzekeraar maandag bekendgemaakt. Ook is ING dit jaar opnieuw hoofdsponsor van de Formule 1-races in België en Australië.

ING liet eerder al weten erg tevreden te zijn over de eerste resultaten van de Formule 1-sponsoring. Volgens een onafhankelijk onderzoek is de naamsbekendheid van ING wereldwijd sterk toegenomen en ING was bovendien een van de meest zichtbare Formule 1-sponsors, samen met Bridgestone, Allianz en Vodafone.

Over de keuze voor de Grand Prix van Hongarije vertelde Isabelle Connor, hoofd marketing bij ING: "Centraal- en Oost-Europa zijn een belangrijke markt voor ING en in deze regio is de Formule 1 erg populair. Hongarije is het enige land dat een Grand Prix heeft in deze regio en om die reden willen we optimaal gebruik maken van deze Grand Prix, om onze merkbekendheid in dit gebied verder te kunnen vergroten."

De Grand Prix van Hongarije heeft op 3 augustus plaats op de Hungaroring.
pi_56201246
Eigenlijk zie ik heel weinig verschil tussen de R27 en R28, ook niet qua sidepods. De spiegels zitten op een nieuwe plek, ja. Het bovenste blad van de voorvleugel gaat nu over de neus (die iets anders is) heen, het middelste (witte) blad vind ik er nagenoeg identiek uitzien als die van vorig jaar, en de onderste (blauwe) sectie heeft een extra verbinding met de neus gekregen, maar ziet er ook niet heel anders uit. Apart, zeker aangezien de problemen van vorig jaar aerodynamisch zouden zijn, je zou dan ingrijpendere veranderingen verwachten.

Misschien dat ze na de testrondjes van Alonso vorige week besloten hebben dat de R27 eigenlijk wel snel genoeg was
  maandag 21 januari 2008 @ 16:01:04 #181
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56201382
Het kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56201599
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:28 schreef sanger het volgende:
Welk filmpje van WEST?
Wie zei WEST?
Where facts are few, experts are many.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:13:33 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56201671
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef sanger het volgende:
Het kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn
Had ik toch gelijk. Althans, Formule 1 Racereport ziet het ook.
quote:
Na een paar uur oponthoud door dichte mist heeft Fernando Alonso vanmiddag de nieuwe R28 voor het eerst de baan opgestuurd in Valencia. De officiële presentatie volgt op 31 januari in Parijs.

De test in Valencia werd vanmorgen vroeg al stilgelegd vanwege de mist. Williams - het andere team dat vandaag op het Spaanse circuit test - had net voor het rode sein zijn nieuwe bolide nog een rondje kunnen laten rijden; Renault kwam daar niet aan toe. Enkele uren later was het dan wel zo ver.

Met de paar ronden die hij reed, trapte Alonso Renaults testweek in Valencia af, die tot en met donderdag duurt. Volgende week donderdag presenteert het team de nieuwe wagen officieel. Op de R28 ontbrak - geheel naar de laatste mode - de bridge wing niet.

Verder is de neus een drukte van allerlei flapjes, met een soort uitstulping zoals Ferrari in seizoen 2005 ook had. De positie van de spiegels is weer zoals vroeger. Niet op de sidepods, maar aan de rand van de cockpit.

Andere zaken zijn wel weer volgens de laatste mode, zoals bijvoorbeeld de vele winglets en schoorstenen op de sidepods, die een stuk nauwer ogen dan de variant die op de R27 werd gebruikt. De zijkant van de auto heeft een aparte vorming. Alsof de sidepods bol staan en het deel daarachter lager is dan normaal.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:16:01 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56201708
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Wie zei WEST?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:28:52 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56201978
Force India rijders presentatie op YouTube



[ Bericht 9% gewijzigd door sanger op 21-01-2008 17:06:55 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56202198
Is alleen rijderpresentatie Wel leuke presentatrice, dat wel.
Where facts are few, experts are many.
pi_56202832
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef sanger het volgende:
Het kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn
Daar lijkt het wel op als ik de technische analyse op Autosport lees. Ze schijnen die sidepods van de Honda van afgelopen seizoen afgekeken te hebben.
quote:
Along with the placement of the chimney and flip-up, the new sidepods appear disconcertingly like Honda's unsuccessful 2007 car.
Rest van de analyse
pi_56203174
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:09 schreef ElmarO het volgende:
Daar lijkt het wel op als ik de technische analyse op Autosport lees.
Rest van de analyse
komt niet vaak voor, maar ben het niet met Autosport eens. Vergelijk deze foto van eind 2007 met deze foto van vandaag.

Overigens is een overgang van twin keel naar zero keel wel een behoorlijke verandering, dat was me nog niet eens opgevallen
pi_56203330
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:26 schreef Ared het volgende:

[..]

komt niet vaak voor, maar ben het niet met Autosport eens. Vergelijk deze foto van eind 2007 met deze foto van vandaag.

Overigens is een overgang van twin keel naar zero keel wel een behoorlijke verandering, dat was me nog niet eens opgevallen
Zou je die foto's kunnen uploaden? Ben namelijk geen lid van autosport.com, dus ik zie ze niet.
pi_56206798
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:33 schreef ElmarO het volgende:
Zou je die foto's kunnen uploaden? Ben namelijk geen lid van autosport.com, dus ik zie ze niet.
't is eigenlijk tegen m'n principes, want die ¤ 0,64 per week zou iedere pauper met een hart voor F1 moeten kunnen opbrengen voor de beste F1/autosportsite ter wereld (tip: betaal in dollars), maar ik voor deze ene keer dan:
R27
R28
pi_56207088
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:03 schreef Ared het volgende:

[..]

't is eigenlijk tegen m'n principes, want die ¤ 0,64 per week zou iedere pauper met een hart voor F1 moeten kunnen opbrengen voor de beste F1/autosportsite ter wereld (tip: betaal in dollars), maar ik voor deze ene keer dan:
Was me eerst niet eens opgevallen dat je ook een abonnement op alleen de site kon nemen.
quote:
Verschil lijkt op de neus, spiegels en sidepods inderdaad nihil.

Nog een plaatje van de Williams:

  maandag 21 januari 2008 @ 22:21:46 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56210189
Ik zie zo inderdaad ook geen verschil.....

Vreemd dat dat het eerste was waar ik aan dacht..
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56212101
Mooi detail op de williams achtervleugel.
Where facts are few, experts are many.
pi_56213467
Die Williams ziet er "apart" uit om het zo maar eens te zeggen.

De kleur mogen ze wmb zo laten, die vind ik best gaaf zo, alleen dat rare stuk aan de zijkant mag wel weg van mij, want dat ziet er niet uit (al zal het ongetwijfeld functioneel zijn ofzo )
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:58:15 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56220420
Dit niet de nieuwe Honda?

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_56221846
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:58 schreef nils7 het volgende:
Dit niet de nieuwe Honda?

[ afbeelding ]
ik hoop 't niet voor ze, die neus ziet er uit alsof 'ie rechtstreeks is ingevlogen uit 2006

maar serieus, 't is lastig te zien omdat de livery behoorlijk anders is dan waar ze vorig jaar mee reden, maar ik denk dat het de 2007 auto is. De 2008 auto wordt ook pas op 29 januari onthuld.
pi_56222569
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef vw_caddy het volgende:
Tis nutteloos, maar de tijden:
[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]
waar vind je trouwens die tussentijden? Wel interessant om op dit soort dagen af en toe even te kijken...
pi_56222836
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:26 schreef Ared het volgende:

[..]

waar vind je trouwens die tussentijden? Wel interessant om op dit soort dagen af en toe even te kijken...
http://www.f1today.nl/liv(...)omunitat-valenciana/

Tijden van vanmorgen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 
       coureur        team         wagen    tijd      verschil  #   
1.    F. Massa        Ferrari      F2008    1:12.445            28    
2.    K. Räikkönen    Ferrari      F2008    1:12.721  +0.276    30    
3.    H. Kovalainen   McLaren      MP4-23   1:13.475  +1.030    23    
4.    N. Rosberg      Williams     FW30     1:13.534  +1.089    24    
5.    S. Vettel       Toro Rosso   STR2     1:13.627  +1.182    31    
6.    F. Alonso       Renault      R28      1:13.629  +1.184    22    
7.    P. de la Rosa   McLaren      MP4-23   1:13.998  +1.553    12    
8.    K. Nakajima     Williams     FW29B    1:14.230  +1.785    10    
9.    N. Heidfeld     BMW Sauber   F1.08    1:14.353  +1.908    10    
10.   M. Asmer        BMW Sauber   F1.07B   1:14.483  +2.038    11    
11.   S. Bourdais     Toro Rosso   STR2     1:14.519  +2.074    8    
12.   T. Glock        Toyota       TF108    1:15.114  +2.669    10    
13.   J. Trulli       Toyota       TF108    1:15.493  +3.048    9    
14.   V. Liuzzi       Force India  F8-VII   1:17.191  +4.746    10    
15.   A. Wurz         Honda        RA107    1:18.187  +5.742    3    


[ Bericht 40% gewijzigd door sasquatsch op 22-01-2008 13:46:00 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56223660
Bourdais een probleempje gehad dattie maar 8 rondjes gedaan heeft ofzo?

Die nerd zou zo veel mogelijk rondes moeten rijden imo
pi_56225280
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef NED het volgende:
Bourdais een probleempje gehad dattie maar 8 rondjes gedaan heeft ofzo?

Die nerd zou zo veel mogelijk rondes moeten rijden imo :)
Hij heeft er intussen al 54 gereden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
      coureur       team            wagen   tijd      verschil #   
1.    F. Massa      Ferrari         F2008   1:12.182          58   pit
2.    K. Räikkönen  Ferrari         F2008   1:12.721  +0.539  56   pit
3.    N. Rosberg    Williams        FW30    1:12.838  +0.656  40   pit
4.    H. Kovalainen McLaren         MP4-23  1:13.026  +0.844  55   pit
5.    P. de la Rosa McLaren         MP4-23  1:13.163  +0.981  62   pit
6.    F. Alonso     Renault         R28     1:13.315  +1.133  37   pit
7.    K. Nakajima   Williams        FW29B   1:13.473  +1.291  38   pit
8.    S. Vettel     Toro Rosso      STR2    1:13.627  +1.445  64   pit
9.    M. Asmer      BMW Sauber      F1.07B  1:13.669  +1.487  23   pit
10.   S. Bourdais   Toro Rosso      STR2    1:13.675  +1.493  54   pit
11.   N. Heidfeld   BMW Sauber      F1.08   1:13.779  +1.597  44   pit
12.   D. Coulthard  Red Bull Racing RB3     1:13.944  +1.762  34   pit
13.   T. Glock      Toyota          TF108   1:14.140  +1.958  43   pit
14.   J. Trulli     Toyota          TF108   1:14.286  +2.104  43   pit
15.   V. Liuzzi     Force India     F8-VII  1:15.244  +3.062  48   pit
16.   A. Wurz       Honda           RA107   1:15.440  +3.258  30    
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')