abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55777655


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

Nog geen verreden Grand Prix'

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Raikkonen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. TBA*

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* De tweede coureur van Force India is op het moment nog niet bekend.

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:
Hieronder een agenda van de presentaties op chronologische volgorde:

06 januari 2008
Scuderia Ferrari Marlboro

07 januari 2008
Vodafone McLaren-Mercedes

10 januari 2008
Panasonic Toyota Racing

14 januari 2008
BMW Sauber F1

16 januari 2008
Red Bull Racing

29 januari 2008
Honda Racing F1

31 januari 2008
ING Renault F1-team
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door ElmarO op 06-01-2008 10:53:59 ]
pi_55777925
TijdVoorPlankgas
pi_55778147
Tijd voor Pils. In het winterseizoen neem ik ook vaak een F1-stop, maar presentaties komen er weer aan dus ben benieuwd.
Calmer than you are
pi_55779133
Mooi dat presentatiedagen in op staan
Where facts are few, experts are many.
pi_55782458
quote:
Super Aguri say drivers not signed yet

Super Aguri insist that no final decision has been made about their drivers for 2008, despite Takuma Sato and Anthony Davidson being nominated on the official Formula One entry list for the new season.

The team have made no secret of their intention to retain Sato and Davidson for another season, but sponsorship matters and the ongoing arbitration case revolving around customer cars has left them unable to confirm them just yet.

And although the team put the two drivers down on their entry list for this year's championship, they have made it clear that they have yet to sign official deals with either man.

A team spokeswoman told autosport.com: "The contracts of both drivers are still under negotiation.

"It is the team's intention to retain both for the sake of continuity and because we are very satisfied with them. But no contracts have been signed yet."

Teams are able to change their nominated drivers up until the eve of the new season, which kicks off in Melbourne on March 16.
Bron
  zaterdag 5 januari 2008 @ 00:13:03 #6
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55786435
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe ferrari er zondag uit gaat zien. Het is angstvallig stil in Maranello, dus er kan wel weer eens een verrassing uit de bus komen bij Ferrari.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55790708
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:13 schreef Bernard0s het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe ferrari er zondag uit gaat zien. Het is angstvallig stil in Maranello, dus er kan wel weer eens een verrassing uit de bus komen bij Ferrari.
Ze hebben hem zilver gemaakt, zodat de FIA duidelijk kan zien wat er door Mclaren (7de bekend) gejat is
pi_55790896
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:13 schreef Bernard0s het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe ferrari er zondag uit gaat zien. Het is angstvallig stil in Maranello, dus er kan wel weer eens een verrassing uit de bus komen bij Ferrari.
De wielbasis schijnt wat korter te zijn dan bij de F2007. Verder zou de wagen rond 15.00 uur gepresenteerd worden en is de presentatie net als vorig jaar. Dus vrij sobertjes.
pi_55802859
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ze hebben hem zilver gemaakt, zodat de FIA duidelijk kan zien wat er door Mclaren (7de bekend) gejat is
Ik heb begrepen dat McLaren, om een confrontatie met de FIA te voorkomen, de auto van 2008 met drie wielen uitrust, en de motor voor de coureur plaatst. Dit om gelijkenis met de Ferrari te voorkomen....



Ik ben benieuwd. Persoonlijk hoop ik dat Kovalainen een waardige opvolger gaat worden van Raikkonen/Hakkinen!
pi_55804529
Ferrari heeft al een foto vrijgegeven van de wagen. Niet dat je veel van de wagen ziet, maar het is iets.

pi_55805262
quote:

Eerste foto Ferrari F2008 duikt op!
[05/01/2008 - 17:57] Door: Maurice


Morgen zal Scuderia Ferrari Marlboro het spits afbijten door als eerste haar nieuwe auto voor het Formule 1 seizoen 2008 te presenteren aan de pers, de F2008 moet het succes van de F2007 doortrekken in 2008 en opnieuw beide kampioenschappen binnenhalen voor de Italianen. Vandaag is alvast de eerste foto(teaser) opgedoken van de nieuwe scharlaken rode bolide.

Gezien het slechts een teaser betreft valt er natuurlijk nog niet echt veel te zeggen over de nieuwe auto, enkel de krans op de airbox ter ere van het behalen van beide kampioenschappen in 2007 bewijzen dat het hier toch echt om een F2008 moet gaan. Helaas zal iedereen voor de volledige auto nog moeten wachten tot morgen middag wanneer Ferrari in Maranello haar nieuwe bolide officieel aan de wereldpers voorstelt.

Eerder liet Technisch Directeur Aldo Costa weten dat het een vrij revolutionair ontwerp zou worden, dit werd later echter tegen gesproken door Nicolas Tombazis die hoofdontwerp is bij het Italiaanse team. Volgens Tombazis zal de F2008 voornamelijk een evolutie zijn van de F2007 waarop vooral de tekortkomingen op lagesnelheids circuits verholpen moeten worden.

"In 2007 waren we sneller en beter op de erg snelle circuits dan op de circuits met vooral trage bochten. We hebben aan die zwakte gewerkt en hebben ze verholpen," aldus de hoofdontwerper van het steigerende paard voor 2008.
Bron: http://www.racestart.nl/
pi_55817929
WEST : vangen Feel free to use for Fok topics.



































Calm down, please!
pi_55818170
Deze ook maar meteen dan:

Calm down, please!
  zondag 6 januari 2008 @ 10:30:54 #14
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55818230
Goog is goed bezig!!
pi_55818391
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Goog is goed bezig!!
Heb er errug zin in
Ik hoop dat dit jaar het onderlinge strontslingeren een beetje uit blijft
2007 was veel te veel het jaar van "off-track-racing".

P.S.: Ik heb de tijden van die kaartjes berekend n.a.v. GMT timezones. Het MOET bijna wel kloppen (zelfs met het 2 uur zomertijd verschil) maar gelieve toch effe mee te denken
Calm down, please!
pi_55818507
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:24 schreef Googolplexian het volgende:
Deze ook maar meteen dan:

[ afbeelding ]
Gelijk in de OP gezet. Ook zeer nette kaartjes voor de circuits.
pi_55818532
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gelijk in de OP gezet. Ook zeer nette kaartjes voor de circuits.
Calm down, please!
pi_55819724
En een tweede plaatje van de F2008. Deze keer een stuk groter.



Al hadden ze die wagen wel even mogen afstoffen.
pi_55822614
Plaatjes van de F2008 + beschrijving en technische specificaties:











quote:
F2008: Description and technical specifications

Maranello, 6th January 2008 - The F2008 is the fifty fourth single-seater built by Ferrari specifically to take part in the Formula 1 World Championship.

The design, codenamed internally as the 659, represents the Scuderia's interpretation of the regulations in force in 2008. A major new element of these is the introduction of a new electronic system to be used by all teams, known as SECU (Standard Electronic Control Unit) and produced by MES (McLaren Electronic Systems.) It consists of a single control unit and a software system, the development of which ends as the season begins. Other areas affected by rule changes are: gearbox, which must be used for four consecutive events; safety, with the introduction of higher side protection around the driver's helmet; materials, with a limit to the type of composites that can be used. As a result of these rules, there has been an increase in the weight of the car. All aerodynamic surfaces have been completely revised, however the current version will be replaced by a completely different configuration in time for the first race. In fact, an intensive and all encompassing development programme is planned to run throughout the season. The monococque has been further cut away under the driver's legs and the side pods and engine cover are more tapered. The suspension system has been reworked and developed around the new aerodynamics.

The wheelbase and weight distribution have been adapted to meet the challenge of the new regulations and on the basis of lessons learned last year in terms of the performance of the Bridgestone tyres. Changes to the technical and sporting regulations in terms of electronics, alongside the introduction of the SECU, have led to the removal of a host of a driver aids, such as traction control and engine breaking and the electronically assosted starting system, and also mean that management of the differential, engine and gearchange are much simpler. The gearbox casing is produced in carbon, while the transmission continues to be mounted longitudinally. For the second consecutive year the gearchange is fitted with a quick shift system, adapted to the SECU software and further speeded up. In dealing with the reliability aspect of the new regulations, Shell has played a key role in defining the lubricants for the gearbox. The braking system has been updated with new callipers and innovative concepts regarding cooling.

The 056 engine is mounted longitudinally and continues as a load bearing element. Its basic structure remains unchanged compared to the unit homologated at the start of last season, while its auxiliary systems, air and fuel intakes have been further developed. The technical regulations also call for the use of fuel corresponding to European Union norms, with a content of components derived from biological sources equal to 5.75%. As usual, during the design and development stages of the entire car, our technical partners played an important role. Apart from previously mentioned significant input from Shell , also worthy of note is the contribution of the Fiat Research Centre, especially in providing simulation systems and Brembo for its work in developing the braking system. As is now traditional, a great deal of attention was paid to the performance and optimising of the materials used at the design stage and through quality control, striving to maximise performance levels while attaining the highest possible safety standards. TECHNICAL SPECIFICATIONS Chassis

Carbon-fibre and honeycomb
composite structure

Ferrari longitudinal gearbox
Limited-slip differential

Semiautomatic sequential
electronically controlled gearbox
quick-shift

Number of gears: 7 + Reverse

Ventiled carbon-fibre
disc brakes
Independent suspension,
push-rod activated torsion
springs front and rear

Weight (with water, lubricant and driver) : 605 kg

BBS Wheels (front and rear) : 13''

Engine

Type: 056

Number of cylinders: 8

Cylinder block in cast
aluminium: V 90°

Number of valves: 32

Pneumatic distribution

Total displacement: 2398 cm3

Piston bore: 98 mm

Weight: <95 kg

Magneti Marelli digital electronic injection

Magneti Marelli static
electronic ignition

Fuel: Shell V-Power ULG 64

Lubrcant: Shell SL-1098
pi_55823093
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:38 uur schreef HPoi het volgende:
Woei!

Klik!

De F2008!!
pi_55824052
HQ's van de F2008:







En ter vergelijking ook nog een foto van bovenaf van de F2007.

pi_55824420
Waarom links en rechts voor van die rare happen uit de " Wieldoppen" ??
pi_55825031
Wow, hij is rood Het gebruik van wieldoppen vind ik trouwens helemaal niet lelijk, maar om ze dan te gaan beschilderen dat ze lijken op echte wielen is weer een btje kinderachtig.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:13:08 #24
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55825221
Wauw, wat een fantastische wagen weer! Die voorvleugel, gewoon een stukje kunst eigenlijk.

Ik heb ook goed zin in het komende seizoen. Zelf ga ik naar de GP van Duitsland waar ik natuurlijk ook heel veel zin in hebt. Het belooft een mooie en spannend seizoen te worden, hopelijk dit seizoen zonder rechtbanken e.d.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55825356
Mooie auto.
pi_55825458
*fap*fap*fap @ nieuwe Ferrari
Calmer than you are
  zondag 6 januari 2008 @ 16:30:00 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_55825569
*tvp

nieuwe Ferrari
  zondag 6 januari 2008 @ 16:53:28 #28
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55826143
Vind hem mooi, helaas ist een Ferrari!!
pi_55826588
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Vind hem mooi, helaas ist een Ferrari!!
Wacht maar tot R. Doornbos voor Ferrari rijd.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:18:47 #30
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55826743
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:12 schreef HPoi het volgende:

[..]

Wacht maar tot R. Doornbos voor Ferrari rijd.
Dan nog blijfk het irritante kut italianen vinden die altijd vals spelen c.q. de schijn tegen zich hebben!!

Kan die wel tonen wat vele hier nog niet weten. Dat hij opt moment de beste nederlander is!!
pi_55826768
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Vind hem mooi, helaas ist een Ferrari!!
't is een Fiat, heur
Calm down, please!
  zondag 6 januari 2008 @ 17:24:49 #32
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55826924
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

't is een Fiat, heur
Joah onder de merknaam Ferrari..................bijdehandje!! In DTM rijdt Ekstrom toch ook niet in een VW maar in een Audi (wezelijk verschilt er geen fuck maar oke)
pi_55827131
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:24 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Joah onder de merknaam Ferrari..................bijdehandje!! In DTM rijdt Ekstrom toch ook niet in een VW maar in een Audi (wezelijk verschilt er geen fuck maar oke)
VW en Audi is niet hetzelfde als Fiat en Ferrari.

Bovendien staat er nergens op welke fabrieks-auto dan ook een andere auto-naam BEHALVE op de Fiat. Daar staat ook Ferrari op.

Toyota rijdt niet met Lexus, Honda niet met Acura, BMW niet met Mini ... geen Smart op de McLaren te bekennen (ok ... niet een echte fabriekswagen).

Calm down, please!
pi_55831782
Ferrari heeft lekker de mooiste en snelste auto van het veld!
pi_55833955


Als ik dit zie verlang ik terug naar de auto's midden jaren 90, of misschien wel begin jaren 90.


Ik hoop dat de McLaren er een stuk beter uitziet
pi_55839090
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:07 schreef LeXX het volgende:


Als ik dit zie verlang ik terug naar de auto's midden jaren 90, of misschien wel begin jaren 90.
[ afbeelding ]

Ik hoop dat de McLaren er een stuk beter uitziet
McLaren heeft zn auto's vaak nog wat extravaganter hoor, vooral met het lijnenspel en de extra vleugeltjes.

Dus je kan je lol op
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  maandag 7 januari 2008 @ 10:02:56 #37
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55841457
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:07 schreef LeXX het volgende:


Als ik dit zie verlang ik terug naar de auto's midden jaren 90, of misschien wel begin jaren 90.
[ afbeelding ]

Ik hoop dat de McLaren er een stuk beter uitziet
Als je dit een mooie auto noemt.. Ik vind de huidige wagens veel mooier. Prachtig afgewerkt en aandacht voor ieder detail. In de jaren '90 waren de bolides vierkant en saai qua kleur/bestickering. Dat is nu wel anders.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  maandag 7 januari 2008 @ 13:37:28 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55846244
Verdomme ik ben het wachten beu!
Al heel de dag loop ik te F5'en op mclaren.com
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_55846970
Zou wel stoer als ze die ook rood hebben gemaakt.
Where facts are few, experts are many.
pi_55847049
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:47 schreef HPoi het volgende:
Ferrari heeft lekker de mooiste en snelste auto van het veld!
Een auto gezien en nu al beweren dat het de mooiste en snelste is. Ik wacht wel even totdat ik alle wagens heb gezien en de eerste testen zijn verreden, voordat ik met een oordeel kom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_55847222
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:05 schreef Atreidez het volgende:
Zou wel stoer als ze die ook rood hebben gemaakt.


tvptje
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  maandag 7 januari 2008 @ 14:34:39 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55847756
op mclaren.com staan 1 foto

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 7 januari 2008 @ 14:39:59 #43
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_55847915
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:07 schreef LeXX het volgende:


Als ik dit zie verlang ik terug naar de auto's midden jaren 90, of misschien wel begin jaren 90.
[ afbeelding ]

Ik hoop dat de McLaren er een stuk beter uitziet
mwaa... toen had je ook aardig wat vreemde creaties hoor.



Denk bijvoorbeeld niet dat de MP4/10 uit '95 veel schoonheids prijzen gewonnen zal hebben.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:07:28 #44
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55850256
Mooie bolide die MP4-23, ziet er ook retesnel uit. Weinig veranderingen als ik het zo snel bekijk. Ben benieuwd wat McLaren kan uithalen volgend jaar met dat jonge rijderskoppel. Ik denk dat McLaren iets zal terugzakken t.o.v. vorig jaar vanwege de komende comeback van Renault en de opwaartse lijn van BMW.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55851831
De McLaren heeft tenminste echte wielen
Where facts are few, experts are many.
pi_55852842
Ferrari maakt echt maximaal gebruik van de toegestane afmetingen (die in de FIA regels als een soort dozen worden aangegeven).

Eén kleine wijziging in de regels en ze moeten hun auto rigoreus veranderen. Elk flappie en bochtje leidt nu de luchtstroom naar een ander deeltje.

Dat wordt vast de off-track-competitie dit jaar =_= proberen Ferrari van hun flappen af te helpen.
Ik hoop het niet, zeg
Calm down, please!
pi_55855928
HQ's van de presentatie van de McLaren MP4-23:











Volgende 2 waren iets te groot qua MB's om ergens te kunnen uploaden, dus heb ik ze qua kwaliteit iets terug geschroefd. Mensen die ze toch in de wat betere kwaliteit willen kunnen me mailen/PM'en.




Nog wat pics van Ferrari:





pi_55856711
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:49 schreef ElmarO het volgende:
HQ's van de presentatie van de McLaren MP4-23:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

Volgende 2 waren iets te groot qua MB's om ergens te kunnen uploaden, dus heb ik ze qua kwaliteit iets terug geschroefd. Mensen die ze toch in de wat betere kwaliteit willen kunnen me mailen/PM'en.

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]


Nog wat pics van Ferrari:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
held

mooie bak hoor, die McLaren ... mooiste wagen met 22 en 23 erop ooit
Calm down, please!
pi_55858699
23
pi_55866432
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

held

mooie bak hoor, die McLaren ... mooiste wagen met 22 en 23 erop ooit
Ach, de Alfa's uit begin jaren 80 zagen er ook niet verkeerd uit! Ze leken wel wat op de McLaren van toen.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:57:12 #51
102466 cappp
Ondertitel
pi_55867987
Die 23

Verder zijn de ferrari als de Mclaren mooie bakken. Ik hoop nu op een mooie strijd tussen Ferrari, Mclaren, BMW en misschien Renault. Deze keer zonder rechtzaken.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:07:33 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55868232
Die McLaren is echt een slank ding... die airbox steekt ver vooruit
En er zit een soort vin op de motorkap aan de zijkant...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:19:52 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55868498
De hele McLaren valt op door vele vleugeltjes en aero onderdelen

Over het algemeen duidt dat op het compenseren van een tekort aan mechanische grip, maar bij McLaren gok ik dat dat hier niets mee te maken heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55869378
quote:
Fisichella signs for Force India
08/01/2008

An extremely reliable source informs Pitpass that Giancarlo Fisichella will be officially confirmed as a Force India driver within the next two days, ending months of speculation.

The Italian, who made his F1 debut in 1996 with Minardi, will partner Adrian Sutil, with Tonio Liuzzi joining the team as test driver.

Before Christmas there was speculation that Fisichella would have to buy his drive with the Indian team, a rumour quickly denied by his manager Enrico Zanarini. According to our source Fisichella is not paying for his drive, however, as part of the deal Zanarini will be expected to find some backing for the team.

We also understand that Liuzzi's position has been financed by Red Bull.

As we said, this is not official, however, we do expect Force India to confim everything within the next forty-eight hours.
Calm down, please!
pi_55883824
Fisichella!!! Hopelijk gaat hij dat ding in de punten rijden! Altijd goed geweest om toch een goede race te rijden in rampenbakken!
pi_55886413
Over paar minuten Pauw en Witteman met Victor Muller over Spyker F1, voor de liefhebbers
Where facts are few, experts are many.
pi_55899510
tvp
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:17:02 #58
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55918544
Fisichella is bevestigd als 1e coureur voor Force India. Sutil is de 2e coureur en Liuzzi de testcoureur.

Goeie rijderscombinatie vind ik. Prima keuze, Rodriguez had met zijn centen niet in die wagen mogen zitten natuurlijk.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55919049
quote:
Wurz joins Honda

The Honda Racing F1 has announced that Alex Wurz has

joined the team in the position of test and reserve Driver. The 33 year old Austrian is considered to be one of the best development drivers in Formula 1 and will share

the track testing responsibilities with the team's race drivers Jenson

Button and Rubens Barrichello. Together they will form the most

experienced driver line-up currently competing. Alex will

also attend all of the races this season as the team's Reserve Driver.

Alex will commence his testing role with the Honda Racing F1 Team on January 22 in Valencia,
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_55919159
Goeie plek voor Wurz Geen racezitje waardig, maar ik zal niet ontkennen dat het een hardwerkende en goeie feedback gevende F1 coureur is.
Where facts are few, experts are many.
pi_55919186
verrassend dat Wurz de 3de man word bij Honda in mijn ogen. Wel goed voor Honda!
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:31:08 #62
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55921898
Mooie bolide van Toyota!
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55925182
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Bernard0s het volgende:
Mooie bolide van Toyota!
Waar?

Where facts are few, experts are many.
pi_55925342
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Waar?

[ afbeelding ]
Op de schroothoop als Jarno hem getest heeft
pi_55926345
Neus van Mac. Achteruitkijkspiegels alla Renault 2007. Wieldoppen van Ferrari en een langere wielbasis alla F2007. Kortom een kansloze Toyota, ze lopen achter de feiten aan.



[ Bericht 10% gewijzigd door HPoi op 10-01-2008 16:23:19 ]
pi_55927720
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:13 schreef HPoi het volgende:
Kortom een kansloze Toyota, ze lopen achter de feiten aan.

[ afbeelding ]
What's new

Sutil, Fisichella en Liuzzi dus officieel gepresenteerd bij Force India; Fisico kon met die drama-Jordan ook nog redelijk overweg dus ik ben benieuwd wat ze ervan bakken. Bovendien wordt met Fisico en ook Liuzzi erbij meteen duidelijk of grootmuil Sutil echt zo goed is als hij zelf denkt.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55928391
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Bernard0s het volgende:
Mooie bolide van Toyota!
Voor een Toyota ziet ie er gewaagd uit. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zou me ook zeer verbazen als ze voor Williams weten te eindigen bij de constructeurs. Iedereen lachte Honda terecht uit, omdat ze met pijn en moeite voor SA wisten te eindigen. Maar Toyota is eigenlijk net zo treurig. 20 punten minder dan hun klantenteam. Enige wat in hun voordeel sprak is dat het Williams was/is.
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef vingerplant het volgende:

[..]

What's new
GMTA
quote:
Sutil, Fisichella en Liuzzi dus officieel gepresenteerd bij Force India; Fisico kon met die drama-Jordan ook nog redelijk overweg dus ik ben benieuwd wat ze ervan bakken. Bovendien wordt met Fisico en ook Liuzzi erbij meteen duidelijk of grootmuil Sutil echt zo goed is als hij zelf denkt.
Ik denk dat Fisico leuke dingen kan laten zien in die bak. Fisichella is naar mijn idee ook een goede coureur voor hoogstens de subtop. Voor de echte top komt hij net wat te kort.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:32:47 #68
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55928455
quote:
Op zondag 6 januari 2008 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
WEST : vangen Feel free to use for Fok topics.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dankje Googol
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:33:35 #69
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_55928480
Toyota zou ook eens met wagen komen waarvan je zegt 'wow'!
Een auto zonder uitstraling en team zonder uitstraling.
Terwijl de F1 juist dé kans is om iets aan je muffe imago te doen.

Enige positieve is dat ze Rolex Ralf de deur hebben gewezen, hadden ze met Trulli ook moeten doen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:34:16 #70
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55928495
De Grand Prix van Singapore vind het hele weekend in de avonduren zowat plaats

Fri 26 September 2008

Friday Practice 1 16:00 - 17:30
Friday Practice 2 20:00 - 21:30

Sat 27 September 2008

Saturday Practice 17:00 - 18:00
Qualifying 20:00

Sun 28 September 2008

Race 20:00
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55928499
Fisichella kan naar mijn mening fantastische races rijden met slechte bolides. Bij Jordan reed hij Sato er ook overal uit. (behalve in Japan)
pi_55928518
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:34 schreef WEST het volgende:
De Grand Prix van Singapore vind het hele weekend in de avonduren zowat plaats
Lekker makkelijk toch?
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:37:26 #73
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55928571
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:35 schreef HPoi het volgende:

[..]

Lekker makkelijk toch?
jazeker, alleen Australië is nu een bout tijd geworden 5:30
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55928589
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Toyota zou ook eens met wagen komen waarvan je zegt 'wow'!
Een auto zonder uitstraling en team zonder uitstraling.
Terwijl de F1 juist dé kans is om iets aan je muffe imago te doen.

Enige positieve is dat ze Rolex Ralf de deur hebben gewezen, hadden ze met Trulli ook moeten doen.
Inderdaad. Toyota krijgt het op wonderlijke wijze voor elkaar om nog minder uitstraling te hebben dan de gemiddelde baksteen. Maar ze hebben wel fans. Heb vorig seizoen op de Nürburgring toch 2 mensen gezien met een Toyota-cap.
pi_55928623
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:37 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad. Toyota krijgt het op wonderlijke wijze voor elkaar om nog minder uitstraling te hebben dan de gemiddelde baksteen. Maar ze hebben wel fans. Heb vorig seizoen op de Nürburgring toch 2 mensen gezien met een Toyota-cap.
Die werden betaald joh
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:55:19 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_55929015
"Leading Formula One drivers have opened talks with the FIA to discuss wet weather safety in 2008, Autosport has learned, amid renewed concerns about racing in the rain without the help of traction control. "

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64505

"Boehoe! We hebben geen TC meer."
Coulthard, Button en Massa

Zonder TC in de regen gaat prima, heeft Coulthard toch ook járen lang gedaan in het verleden?
In 2008 staan de echte mannen weer op in de regen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 10-01-2008 19:15:54 ]
pi_55930196
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zonder TC in de regen gaat prima, heeft Coulthard toch ook járen lang gedaan in het verleden?
In Spa in 98 was ie t alleen even vergeten
Where facts are few, experts are many.
pi_55930424
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:41 schreef Atreidez het volgende:

[..]

In Spa in 98 was ie t alleen even vergeten
pi_55931077
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:41 schreef Atreidez het volgende:

[..]

In Spa in 98 was ie t alleen even vergeten
pi_55931172
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Leading Formula One drivers have opened talks with the FIA to discuss wet weather safety in 2008, Autosport has learned, amid renewed concerns about racing in the rain without the help of traction control. "

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64505

"Boehoe! We hebben geen TC meer."
Coulthard, Button en Massa

Zonder TC in de regen gaat prima, heeft Coulthard toch ook járen lang gedaan in het verleden?
De echte mannen staan weer op de in de regen in 2008!
"It will make it more difficult in the wet – but it's difficult in the wet anyway. And people forget, even the least competent F1 driver is still amazingly good at what he does. And it won't cause any of them much trouble."
Max Mosley!
pi_55939893
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:39 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Die werden betaald joh
Komt over alsof ze betaald werden om er te gaan zitten. Maar goed, ze werden wel betaald inderdaad, voor hun verdiensten bij Toyota. Het waren namelijk allemaal Toyota medewerkers (evt. met aanhang).
  vrijdag 11 januari 2008 @ 06:22:30 #82
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55942453
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:41 schreef Atreidez het volgende:

[..]

In Spa in 98 was ie t alleen even vergeten
oja met die startcrash en een boze schumi op DC
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 11 januari 2008 @ 07:47:43 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55942766
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Leading Formula One drivers have opened talks with the FIA to discuss wet weather safety in 2008, Autosport has learned, amid renewed concerns about racing in the rain without the help of traction control. "

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64505

"Boehoe! We hebben geen TC meer."
Coulthard, Button en Massa

Zonder TC in de regen gaat prima, heeft Coulthard toch ook járen lang gedaan in het verleden?
In 2008 staan de echte mannen weer op in de regen!
Toch denk ik dat er wel een kern van waarheid inzit. Als je al MET TC weet te spinnen in een regenbuitje wat moet dat dan wel niet zonder.

Ik kan me inet voorstellen dat de GP's van Duitsland en Japan vorig jaar door zouden zijn gegaan zonder dat de wagens over TC beschikten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55944764
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 07:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Toch denk ik dat er wel een kern van waarheid inzit. Als je al MET TC weet te spinnen in een regenbuitje wat moet dat dan wel niet zonder.

Ik kan me inet voorstellen dat de GP's van Duitsland en Japan vorig jaar door zouden zijn gegaan zonder dat de wagens over TC beschikten.
Waarom niet. Het gaat prima zonder TC in de regen. Gewoon niet zo hard rijden.

In het verleden (jaren 70, 80 en 90, o.a. Fuji 76, Monaco 84 en Donington 93) reden ze ook gewoon zonder TC in erge regen. En als ze niet durven te rijden in de regen moeten ze gewoon niet instappen. (En uit de F1 stappen!)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:39:48 #85
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55945038
eh volgens mij reden ze in 93 wel met TC volgens mij was dat vanaf '94 pas weer verboden...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:06:50 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55945631
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waarom niet. Het gaat prima zonder TC in de regen. Gewoon niet zo hard rijden.

In het verleden (jaren 70, 80 en 90, o.a. Fuji 76, Monaco 84 en Donington 93) reden ze ook gewoon zonder TC in erge regen. En als ze niet durven te rijden in de regen moeten ze gewoon niet instappen. (En uit de F1 stappen!)
Ik snap de insteek van het verhaal heus wel

Wat ik bedoel is dat de wagens destijds dusdanig verschilden van de huidige generatie. Ik denk dat het technisch gezien niet goed mogelijk is met gedoseerd gas bv. een bocht uit te accelereren waar dat vroeger goed kon.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55948015
Zoals het weer in Japan was lijkt het me vrij onmogelijk zonder TC te rijden, maar aan de andere kant: hoe vaak gebeurt zoiets? Meestal gaat het om korte buien of zachte regen, daar moeten ze maar mee omgaan. M.a.w. niet die 10 regenraces waar je wel zonder TC kan rijden afhankelijk maken van die ene waar het niet kan.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55954269
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef vingerplant het volgende:
Zoals het weer in Japan was lijkt het me vrij onmogelijk zonder TC te rijden, maar aan de andere kant: hoe vaak gebeurt zoiets? Meestal gaat het om korte buien of zachte regen, daar moeten ze maar mee omgaan. M.a.w. niet die 10 regenraces waar je wel zonder TC kan rijden afhankelijk maken van die ene waar het niet kan.
Hoezo onmogelijk? Wanneer er met TC gereden kan worden, kan er ook zonder TC gereden worden. Het wordt alleen moielijker, en men moet er meer op letten dat men niet te vroeg op het gas gaat.
pi_55957024
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:06 schreef sanger het volgende:
Ik denk dat het technisch gezien niet goed mogelijk is met gedoseerd gas bv. een bocht uit te accelereren waar dat vroeger goed kon.
Waar is dat op gebaseerd dan? Ik zou niet weten waarom dat nl. niet zou kunnen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 11-01-2008 19:21:04 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_55957158
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Waarop is dat op gebaseerd dan? Ik zou niet weten waarom dat nl. niet zou kunnen..
Omdat die V8 van nu de wagen erg nerveus maakt.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:59:46 #91
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_55958479
whehehe, check ecclestone kijken; zie ik daar een ferrari vleugel?
http://xs.to/xs.php?h=xs323&d=08021&f=621629_1109469_3543_2164_HOCHZWEI_231875.jpg
edit: iemand enig idee hoe ik hem makkelijk resize?
ff wachten nog
  maandag 14 januari 2008 @ 10:30:01 #92
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56018269
Om 12:00 is het de beurt aan BMW Sauber,ik ben benieuwd
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 14 januari 2008 @ 10:37:24 #93
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56018411
Coureurs moeten niet zo miepen dat ze geen TC meer hebben in de regen. Het is een kwestie van wennen en niet teveel risico's nemen. In de jaren vijftig was racen in de F1 levensgevaarlijk. Toen namen ze ook minder risico, het gebeurde zelden dat twee wagens elkaar raakten omdat ze wisten dat ze dan zeker een enkeltje hemel zouden krijgen.

Trouwens, voor de tijd van de TC reden ze ook al met een V8 in de regen. Als ze het zo gevaarlijk vinden moeten ze niet instappen. Er zijn genoeg coureurs die hun plaats willen innemen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 14 januari 2008 @ 10:55:03 #94
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56018762
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Waar is dat op gebaseerd dan? Ik zou niet weten waarom dat nl. niet zou kunnen..
Zoals Hpoi al zegt. En het acceleratievermogen is daardoor veel moeilijk te bedienen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 14 januari 2008 @ 11:57:15 #95
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56020199
live nu te volgen op de site van BMW sauber..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_56020235
NU dus!!

En om om 1400 rijd Nick erin voor een paar rondjes
  maandag 14 januari 2008 @ 12:00:35 #98
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56020286
vette intro..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 14 januari 2008 @ 12:05:07 #99
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56020374
"T-systems" hebben ze ook mooi weg gewerkt

Mooi slank model..

[ Bericht 4% gewijzigd door TimoBasso op 14-01-2008 12:11:45 ]
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_56020801
Ik vind hem ook mooi

Ik hoop echt dat ze Ferrari en McLaren het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen dit jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')