abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55751930
Respect? Volgens mij wil Dirk een prijs kopen. Ook dat is niet te koop trouwens.
pi_55752021
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:59 schreef MaxPower het volgende:
Respect? Volgens mij wil Dirk een prijs kopen. Ook dat is niet te koop trouwens.
Waarom wil je prijzen winnen? Om de beste te zijn of om het respect van anderen voor jouw prestaties af te dwingen? Wat heb je er aan om de beste te zijn als iedereen schijt aan je heeft?

Maar dien gerust een verzoek tot TT-wijziging in.. Afonso Alves topic #11 Succes is niet te koop! mag van mij ook
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_55752024
Hij gaat nog wel weg tijdens deze transferperiode.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55752025
Ik mocht toch een nieuwe openen?

Wat bedoel je met respect?
pi_55752041
Ik had de TT Aztie er maar niet teveel maakt in gedachten
pi_55752042
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hij gaat nog wel weg tijdens deze transferperiode.
Gewaagde voorspelling.
pi_55752106
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:03 schreef SCH het volgende:
Ik had de TT Aztie er maar niet teveel maakt in gedachten
TT aangepast op verzoek van TS

Laatste nieuws van www.abelenstra.com
quote:
03/01 (16:53) – Bijna niets kan een transfer van Afonso Alves naar AZ nog tegenhouden. De details worden op dit moment besproken en uitgewerkt en de kans is groot dat de overgang nog voor het weekeinde wereldkundig wordt gemaakt.

nieuws De transfersom is geen probleem meer. AZ is bereid de prijs te betalen die sc Heerenveen wil hebben. In andere woorden: de clubs zijn er wel uit. Omdat ook Alves er geen geheim van maakt dat hij graag naar Alkmaar wil en afgelopen zomer al akkoord was met AZ hoeft ook dat geen levensgroot probleem te zijn. Welingelichte bronnen binnen de club uit Alkmaar verwachten dat de overgang voor het weekeinde een feit is.

Wat de exacte hoogte van de transfersom is, is ons niet bekend. Wat er nog precies moet gebeuren om de transfer af te ronden, is ook enigszins vaag. Op AZ-sites circuleert het verhaal dat Alves al medisch gekeurd is, maar volgens onze informatie is de speler niet eens in Nederland. Hij zit voor een korte vakantie in Zweden of Zuid-Amerika. Wellicht dat de jakhalzen rondom de speler nog proberen hun eigen financiële toekomst veilig te stellen over de rug van Alves? Hoe het ook zij... Betrokkenen denken niet dat de laatste details nog grote problemen gaan opleveren.

Via de mail vroeg een aantal mensen waarom we zo lang wachtten met het plaatsen van het VI-bericht. De reden was vrij simpel: wij hadden andere informatie en die bleek achteraf (gelukkig) betrouwbaar. We hebben het VI-bericht zelfs helemaal niet geplaatst, wel een bericht dat daar wat inhoud betreft haaks op stond. De transfer was en is (!) nog niet helemaal afgerond. De kans dat Alves op 19 januari in het Abe Lenstra Stadion aantreedt in het AZ-shirt wordt echter met het uur groter.
Weinig nieuws dus..

[ Bericht 35% gewijzigd door venomsnake op 03-01-2008 19:16:30 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55752374
Alves Zakkenvuller

mijn matigste tvp in tijden
pi_55752403
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:15 schreef sjimz het volgende:
Alves Zakkenvuller

mijn matigste tvp in tijden
Bedankt, die komt de 19e op een behangrol
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:25:21 #11
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_55752603
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Waarom wil je prijzen winnen? Om de beste te zijn of om het respect van anderen voor jouw prestaties af te dwingen? Wat heb je er aan om de beste te zijn als iedereen schijt aan je heeft?
Ik denk dat je daar op zo'n moment even schijt aan hebt...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_55752701
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef The_Verve het volgende:

[..]

SCHijt dan welteverstaan
pi_55752874
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Dat zal... We zitten hier echter op een forum waar je over dat soort zaken discusseert. Op zo'n moment mag die dan best hebben gewonnen, maar ik heb daar nul respect voor..

Als DSB denkt dat ze met Alves succes kunnen kopen, moeten ze 'm vooral halen.. En als Alves graag Alv¤$ wil zijn, moet 'ie dat vooral ook niet laten.. Wil die echter echt wat gaan bereiken, zou ik als ik hem was lekker met SC Heerenveen de CL-play-offs halen en gaan voor die Europese (sub-)topper (die overigens ook best deze winterstop al kan komen)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_55752930
Je hebt gelijk Proud. Vanuit voetbalperspectief is AZ echt een totaal onbegrijpelijke keuze. Zoals ik al eerder meldde is het dan de meest hilarische (binnenlandse) transfer ooit. Zowel vanuit AZ als Alves gezien, en een beetje vanuit Heerenveen ook wel.

Maar misschien zitten we er helemaal naast en SCHiet hij die kaasboeren volgend jaar naar de titel.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:41:11 #15
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_55753006
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Dat zal... We zitten hier echter op een forum waar je over dat soort zaken discusseert. Op zo'n moment mag die dan best hebben gewonnen, maar ik heb daar nul respect voor..
Waarom dan? Omdat het bij elkaar gekocht is?
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Als DSB denkt dat ze met Alves succes kunnen kopen, moeten ze 'm vooral halen.. En als Alves graag Alv¤$ wil zijn, moet 'ie dat vooral ook niet laten.. Wil die echter echt wat gaan bereiken, zou ik als ik hem was lekker met SC Heerenveen de CL-play-offs halen en gaan voor die Europese (sub-)topper (die overigens ook best deze winterstop al kan komen)
Ik zie het probleem niet zo dat Alves in Nederland blijft. Veel mensen zien het als het sterker maken van de concurrentie. Is natuurlijk ook wel zo, maar aan de andere kant houdt het je competitie wel sterk. En dat is voor alle clubs goed.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_55753116
Pure competitievervalsing! Az had dit seizoen lekker 8ste moeten eindigen, zodat 60% van die zakenrelaties daar de skybox weer op marktplaats.nl flikkert.
Oerdom om een zwakke subtobber zo in t zadel te helpen. Snel maar weer een nieuwe superspits scouten!

Ik zeg: geen salsa op de kkaasmarkt.
pi_55753183
Toch zou het toffer zijn van Heerenveen om Alves te verkopen aan een andere ploeg voor pakweg een miljoen minder dan dat Az bied!
pi_55753275
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:41 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Waarom dan? Omdat het bij elkaar gekocht is?
Onder andere, net zoals de handelswijze, presentatie van de club, etc. Echter is dat een discussie over AZ die ik reeds enkele malen in andere (AZ-gerelateerde) topics heb gevoerd. Lijkt me hier niet echt de plaats voor en bovendien zou dat slechts een herhaling van zetten worden.
quote:
[..]

Ik zie het probleem niet zo dat Alves in Nederland blijft. Veel mensen zien het als het sterker maken van de concurrentie. Is natuurlijk ook wel zo, maar aan de andere kant houdt het je competitie wel sterk. En dat is voor alle clubs goed.
Hoewel ik hem liever naar het buitenland zie vertrekken indien daar hetzelfde geboden wordt (concurrentie versterken kun je mijns inziens beter niet doen), kan ik me er heus wel in vinden wanneer hij uiteindelijk naar AZ vertrekt. Misschien dat AZ met Alves inderdaad wel een stapje hogerop maakt en vooral in Europa goed presteert, waar uiteindelijk SC Heerenveen ook weer van profiteert. En met die 18 miljoen waarover men nu spreekt kan SC Heerenveen héél veel, dat is het punt niet.

Ik vraag me echter af waarom Alves niet wacht op die Europese (sub-)topper (en dat is AZ bij lange na (nog) niet), waar hij én veel geld kan verdienen én in sportief opzicht kan presteren. Want met alle respect, de Nederlandse competitie stelt tov de Duitse, Engelse, Franse, Italiaanse en Spaanse competities (en dan vergeet ik er vast nog een paar) weinig voor.
pi_55753729
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:56 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Onder andere, net zoals de handelswijze, presentatie van de club, etc. Echter is dat een discussie over AZ die ik reeds enkele malen in andere (AZ-gerelateerde) topics heb gevoerd. Lijkt me hier niet echt de plaats voor en bovendien zou dat slechts een herhaling van zetten worden.
[..]

Hoewel ik hem liever naar het buitenland zie vertrekken indien daar hetzelfde geboden wordt (concurrentie versterken kun je mijns inziens beter niet doen), kan ik me er heus wel in vinden wanneer hij uiteindelijk naar AZ vertrekt. Misschien dat AZ met Alves inderdaad wel een stapje hogerop maakt en vooral in Europa goed presteert, waar uiteindelijk SC Heerenveen ook weer van profiteert. En met die 18 miljoen waarover men nu spreekt kan SC Heerenveen héél veel, dat is het punt niet.

Ik vraag me echter af waarom Alves niet wacht op die Europese (sub-)topper (en dat is AZ bij lange na (nog) niet), waar hij én veel geld kan verdienen én in sportief opzicht kan presteren. Want met alle respect, de Nederlandse competitie stelt tov de Duitse, Engelse, Franse, Italiaanse en Spaanse competities (en dan vergeet ik er vast nog een paar) weinig voor.
Andere optie is om Alves te verkopen aan een Sparta Praag of Werder Bremen zodat 1 van die ploegen ons er volgend jaar weer uit kan kegelen in een voorronde UEFA Cup of CL. Daarnaast zal een Werder Bremen die 18 miljoen ook niet zo hard missen, dus bankroet gaan ze toch niet.
Geef je AZ die spits voor 18 miljoen dan is inderdaad de concurrentie sterker, maar maak je AZ sterker en wellicht kan je met die 18 miljoen jezelf ook sterker maken mits je goed inkoopt, wat Heerenveen meestal wel doet. Op zo'n moment profiteren Nederlandse clubs er meer van dan als je hem verkoopt aan Bremen.
Daarnaast vinden velen het maar opkopen van de competitie. Maar goed, we kunnen ook met z'n allen de begroting op maximaal 30 miljoen stellen en dan mekkeren dat subtoppers uit Engeland met een begroting van 70 miljoen niet zo lief doen. Laat staan de topclubs met 250 miljoen.

Uiteraard zie ik liever dat gewoon eigen jeugd doorstroomt en we daarmee al die Engelsen, Italianen en Spanjaarden een schop onder de kont geven, maar ja, alles wat maar een beetje goed is wordt meteen weggekocht uit Nederland en zie van dat geld maar eens wat terug te kopen wat minimaal zo goed is.

Als AZ 300 miljoen uitgeeft en daarmee C. Ronaldo laat huilen vind ik het prima.
pi_55753741
Het is gewoon verraad van de directie van sc Heerenveen.

- aan de supporters, die voor de zoveelste keer genaaid worden in de winterstop.
- aan Gertjan Verbeek "we willen hogerop maar we verkopen wel eerst even onze beste speler"

Puur een moneydriven beslissing. Alleen te accepteren als men volgend seizoen een aanval op de titel wil gaan doen. Maar daar heb je nou net Alves bij nodig.
pi_55753949
Heerenveen is wel van de winterstoptransfers inderaad. Alves, Huntelaar, Samaras. Als je zulke spelers gewoon houdt zit er misschien wel eens wat meer in dan een vijfde plek.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_55754030
Exact. Veel medesupporters zijn nu ook weer blij met 18 miljoen 'want dat is goed voor de lange termijn', maar als je zelfs met Alves geen prijzen pakt vraag ik me af of die lange termijn wel ergens toe leidt. Je moet als einddoel toch minimaal een Amstel Cup willen winnen en stiekem wel meer.
pi_55754143
Ergo: er bestaat geen langere termijn als je het elke keer op de korte termijn al verneukt.
pi_55754657
Column op Soccernews:
quote:
Zou Louis van Gaal nog een fles champagne koud hebben staan? Een transfer van Afonso Alves naar AZ is immers dichterbij dan ooit. Al maanden dringt Van Gaal bij de clubleiding aan op de komst van de Braziliaanse goaltjesdief en eindelijk lijkt hij zijn zin te krijgen. Hoewel enigszins verlaat geen lullig kerstcadeau van Dirk Scheringa, maar doet de voorzitter er verstandig aan achttien miljoen euro te spenderen aan een spits wiens gemoedstoestand net zo veranderlijk is als het weer? En: heeft Alves eigenlijk wel zoveel te zoeken in Alkmaar?

De tragikomische soap rond Alves zorgde het voorbije jaar voor veel ophef. Afgelopen zomer verlieten AZ en SC Heerenveen in een ruziesfeer de onderhandelingstafel. Een zeker lijkende deal ketste, vooral tot frustratie van Van Gaal, af op twee miljoen euro. Een teleurstellende eerste competitiehelft later lijkt Scheringa alsnog bereid een voor eredivisiebegrippen astronomisch bedrag neer te leggen.

Dat AZ een stuk sterker wordt als de transfer doorgaat, staat buiten kijf. Geen spits ter wereld was het voorbije voetbaljaar zo productief als Alves. Met hem koop je goals, en als AZ ergens behoefte aan heeft is het wel een afmaker. Natúúrlijk krijgt de voetballiefhebber rode koontjes bij de gedachte aan het aanvalskoppel Dembélé-Alves. Het voetballende vermogen van spelers als Maarten Martens, Simon Cziommer en de nieuwgehaalde Simon Poulsen gekoppeld aan het killer-instinct van Alves maakt van AZ zomaar weer een serieuze titelkandidaat.

Maar wat als succes uitblijft en de Alkmaarders komend seizoen met scheve gezichten op bezoek moeten bij pakweg Dnjepr Dnjepropetrovsk? Is Alves dan nog steeds de gemotiveerde goalgetter die er alles aan wil doen AZ uit het dal te helpen? Hij is 26 jaar, in de bloei van zijn carrière en spits van het Braziliaanse elftal. Voor een Goddelijke Kanarie is een overstap van Friesland naar de kaasstad nou niet echt een spectaculaire. Alves moet zich gek gelachen hebben tijdens zijn one man show in Almelo, toen de Heracles-verdediging keer op keer haar onkunde toonde. Ziet de spits zelf niet in dat hij klaar is voor de échte top?

Want echte top, dat is AZ nog niet. Scheringa sloeg wat dat betreft onlangs de spijker op z’n kop. “Afonso Alves is eigenlijk een grote stap te ver,” zei de preses maandag in De Telegraaf. “Wij moeten toe naar de situatie, dat we hem zelf ontdekken op 18-jarige leeftijd.” Zijn club is een topclub in opbouw die stap voor stap wil groeien. Een speler kopen voor achttien miljoen euro past niet in dat patroon. Daarbij komt dat Alves’ huidige werkgever als betaald voetbalorganisatie helemaal niet zoveel kleiner is. Het verschil tussen AZ en SC Heerenveen zit ‘m niet eens zozeer in Alves zelf. Zonder een klasbak als hij is AZ niet veel meer dan een subtopper, mét hem titelkandidaat. Maar in Heerenveen durft men nog niet aan een plek bij de eerste drie te denken. Ten onrechte. Met een ontketende Michael Bradley en gewaardeerde krachten als Danijel Pranjic en Gerald Sibon om zich heen zou Alves de Friezen minimaal een Champions League-plek kunnen bezorgen.

Ook zal Scheringa zijn vraagtekens zetten bij de persoon Alves. Een modelprof haalt hij immers niet in huis. Zodra de doelpuntenmachine op gang komt, ziet Alves zichzelf in gedachten alweer op een hoger podium schitteren. Hij zal zich gek laten maken door obscure zaakwaarnemers, de geur van Zuid-Europese roem en euro’s willen opsnuiven. Hoe moet Alves aan Kaká en Ronaldinho uitleggen dat hij in de polder voetbalt?

Hoewel Alves voor Van Gaal een schot in de roos zal lijken, zijn de twijfels van Scheringa meer dan terecht. Alves heeft zijn langste tijd in de eredivisie gehad. Op het moment dat hij dat zelf gaat inzien, is een volgende rel geboren. AZ doet er beter aan vast te houden aan zijn filosofie en een goedkopere spits te halen. En Alves? Ronald Koeman schijnt voor zijn Valencia nog een spits te zoeken. Al heeft hij wel bewezen lak te hebben aan reputaties, dus de grillige soapster Alves kan zich maar beter inhouden..
Spijker op de kop.

En daarnaast wil ik me ook aansluiten bij de posts van MaxPower en dagizmo hierboven. Tenzij SC Heerenveen weer een nieuwe superspits klaar heeft staan (mag ook vanuit eigen gelederen, dat we dat zelf nog niet zien), zou het wel heel raar zijn om wederom in de winterstop je topspeler te verkopen en zo de sportieve ambities wat betreft de 2e seizoenshelft overboord te gooien
pi_55754899
Denk dat Riemer al lang en breed een nieuwe parel op het oog heeft.
pi_55755435
Nieuwe parels moet je poetsen....hebben we wederom alle ambities weggegooid en beginnen we zowel in de zomer en in de winter dus altijd weer met nieuwe mensen? Waar andere clubs moeite hebben na de zomer het elftal lekker te laten spelen (door transfers,ed), krijgt Heerenveen de traditie om dus elk half(!)jaar dat te laten gebeuren.

Hadden we net zo goed Verbeek kunnen laten verlengen, want ambities blijken niet verder te gaan wanneer er met geld wordt gewapperd. Het is ook een cirkel; we willen een toptrainer (vlgns de directie), om topspelers te lokken. Maar hoe lok je toptrainers, als je je topspelers van te voren verkoopt?
Een Hiddink,etc komt eerder naar Heerenveen om jongens als Alves, Bradley te kunnen trainen, dan wanneer hij weer parels moet gaan zoeken.

Wat ik net al zei: een lange termijn bestaat niet als je de korte termijn niet waardeert.
pi_55756876
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:30 schreef MaxPower het volgende:
Exact. Veel medesupporters zijn nu ook weer blij met 18 miljoen 'want dat is goed voor de lange termijn', maar als je zelfs met Alves geen prijzen pakt vraag ik me af of die lange termijn wel ergens toe leidt. Je moet als einddoel toch minimaal een Amstel Cup willen winnen en stiekem wel meer.
Jezus, ben jij verliefd op die gozer of zo?
Je hebt toch wel gezien dat Heerenveen dit seizoen zonder Alves beter speelde dan met?
pi_55756898
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:27 schreef dagizmo het volgende:
Een Hiddink,etc komt eerder naar Heerenveen om jongens als Alves, Bradley te kunnen trainen, dan wanneer hij weer parels moet gaan zoeken.
Wat moeten we nou met Hiddink man
pi_55756998
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:19 schreef MaxPower het volgende:
Het is gewoon verraad van de directie van sc Heerenveen.

- aan de supporters, die voor de zoveelste keer genaaid worden in de winterstop.
- aan Gertjan Verbeek "we willen hogerop maar we verkopen wel eerst even onze beste speler"

Puur een moneydriven beslissing. Alleen te accepteren als men volgend seizoen een aanval op de titel wil gaan doen. Maar daar heb je nou net Alves bij nodig.
Je vond het niet erg dat Verbeek vroegtijdig aan de kant werd geschoven op een laffe manier en deze geheel verwachte transfer huil je ineens krokodilletranen? Kom op Max. Wees blij dat ie weg is zeg. Hij bracht alleen maar onrust en gedoe. Laten we hopen dat ze nog op de beslissing rond Verbeek terugkomen want dat is pas matennaaierij.

Ik heb echt een bloedhekel aan dat gezwets, aan dat vreselijke opportunisme. Je bek houwen toen Verbeek weg moest en nu ineens zo hoog van de toren blazen. Sorry hoor, maar ik vind het onvoorstelbaar hypocriet. De meeste echte Friese fans zijn uiteindleijk blij als ie straks opgetieft is, die zijn nog steeds boos over de kwestie Verbeek.
pi_55757024
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, ben jij verliefd op die gozer of zo?
Je hebt toch wel gezien dat Heerenveen dit seizoen zonder Alves beter speelde dan met?
De laatste wedstrijden ja. Maar ik heb ook gezien dat we in het begin van het seizoen heel erg matig hebben gespeeld zonder Alves.

En nee, ik ben niet verliefd op Alves, nog niet zo lang geleden zag ik hem nog het liefst ontslagen worden. Maar ik vind een verkoop op dit moment naar AZ geen goede move.
pi_55757053
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:18 schreef MaxPower het volgende:

[..]

De laatste wedstrijden ja. Maar ik heb ook gezien dat we in het begin van het seizoen heel erg matig hebben gespeeld zonder Alves.

En nee, ik ben niet verliefd op Alves, nog niet zo lang geleden zag ik hem nog het liefst ontslagen worden. Maar ik vind een verkoop op dit moment naar AZ geen goede move.
Neuh, AZ is een slechte keuze. Maar die maakt Heerenveen niet. Die maakt Alves, of een van zijn touwtjes.
pi_55757086
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vond het niet erg dat Verbeek vroegtijdig aan de kant werd geschoven op een laffe manier en deze geheel verwachte transfer huil je ineens krokodilletranen? Kom op Max. Wees blij dat ie weg is zeg. Hij bracht alleen maar onrust en gedoe. Laten we hopen dat ze nog op de beslissing rond Verbeek terugkomen want dat is pas matennaaierij.

Ik heb echt een bloedhekel aan dat gezwets, aan dat vreselijke opportunisme. Je bek houwen toen Verbeek weg moest en nu ineens zo hoog van de toren blazen. Sorry hoor, maar ik vind het onvoorstelbaar hypocriet. De meeste echte Friese fans zijn uiteindleijk blij als ie straks opgetieft is, die zijn nog steeds boos over de kwestie Verbeek.
Nee, ik ben het nog steeds met die beslissing eens, maar dan wel onder de voorwaarde dat we een stap vooruit maken. Daar blijkt nu nog weinig van (al kan er nog veel gebeuren tot 31 januari).

Als er verder niks gebeurt is het inderdaad schandalig geweest om Verbeek te 'ontslaan'.
pi_55757212
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, ik ben het nog steeds met die beslissing eens, maar dan wel onder de voorwaarde dat we een stap vooruit maken. Daar blijkt nu nog weinig van (al kan er nog veel gebeuren tot 31 januari).

Als er verder niks gebeurt is het inderdaad schandalig geweest om Verbeek te 'ontslaan'.
Je hoeft ontslaan echt niet tussen aanhalingstekens te zetten.

Maar het was toch vanaf het begin af aan duidelijk dat Alves in de winterstop weg zou gaan. Ik zou het de club eerder kwalijk nemen als we nog tot einde seizoen met zo'n werkweigeraar met de vliegende griep zouden zijn opgezadeld. Het was even leuk, maar het past gewoon niet. En we hebben een topteam, dat heb je tegen Feyenoord toch gezien? We maken zeker een stap vooruit. Dit seizoen wordt er bij vlagen zo ontzettend goed gespeeld. Op mijn werk raakt een collega die naar SCH-fey is geweest er maar niet over uitgepraat.

Bovendien hebben we nu Sibon. Al die er af en toe zo'n vrije trap inknalt dan heeft ie mijn zegen en is dat ook opgelost.

Er zijn hele goede aankopen gedaan. De enige over wie je kan twijfelen is Matusiak.

Ik ben het met je eens dat ze voor de Amstel cup hadden moeten gaan en nooit door dat sullige Ajax hadden moeten laten verslaan, dat was een aanfluiting. Maar wat mij betreft doen we dit seizoen gewoon mee om de titel, zeker en juist zonder Alves. HIj gijzelde het team op een vervelende manier.
pi_55757252
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat moeten we nou met Hiddink man
RvdV heeft iets laten vallen rond de kerstdagen in een aangeschoten bui. Dit heb ik via inside mensen.Of het waar is, dat zullen we zien. Ik geloof het niet, maar de persoon van wie ik het kreeg weer wel.
pi_55757315
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:26 schreef dagizmo het volgende:

[..]

RvdV heeft iets laten vallen rond de kerstdagen in een aangeschoten bui. Dit heb ik via inside mensen.Of het waar is, dat zullen we zien. Ik geloof het niet, maar de persoon van wie ik het kreeg weer wel.
Ik heb weer via via gehoord (serieus) dat ze met Erwin Koeman in gesprek waren tot dat ze er achter kwamen dat zijn drankprobleem veel groter is dan ze hadden gedacht.
pi_55757434
Zo groot hoeft dat drankprobleem immers niet te zijn. We hebben wel een eigen biersponsor binnen de club.
Maar dit heb ik dan dus over Hiddink gehoord, wat van the man himself moet zijn gekomen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:47:58 #37
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55757752
Hmm, ik wilde er niets mee te maken hebben, maar de trainers discussie is toch wel interessant.

En ik geloof er niets van dat Hiddink komt. Misschien op termijn wel, maar de komende jaren nog niet
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55758452
Ik hoop nu echt alleen maar dat ie niet tegen ons speelt als wij wedstrijd tegen AZ hebben! Of zelfs niks scoort bij AZ
pi_55758721
Een tussentijdse verkoop van Alves zou wel des Riemers (lees: het bestuur) zijn. Fantastische kerel verder hoor, goede scout, maar bovenal een zakenman. Dat handelsinstinct van hem is wel een heel nadrukkelijk aspect van de clubcultuur geworden. Volgens mij is dat ook de reden dat Verbeek weg moet. Marketingtechnisch gezien is die natuurlijk een ramp. Zet er een 'grote' naam neer, en je hebt weer een nieuwe bron om inkomsten te genereren.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  vrijdag 4 januari 2008 @ 00:12:26 #40
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55760209
tvp

ben benieuwd de komende weken
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55760344
Een aangeschoten RvdV een Koeman met een drank probleem, waarom is george best niet meer onder ons
pi_55761949
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb weer via via gehoord (serieus) dat ze met Erwin Koeman in gesprek waren tot dat ze er achter kwamen dat zijn drankprobleem veel groter is dan ze hadden gedacht.
Jeumig, dat is nieuws voor mij. Al moet je voorzichtig zijn met het voor waar aan te nemen.
That's all folks!
pi_55762693
Ach Alves... Ik blijf hem een vrij middelmatige voetballer vinden, die enkele kleine puntjes heeft waar hij goed in is.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55762727
Het zou toch leuk zijn als het voor de tweede keer niet rond zou komen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 05:43:09 #45
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55763467
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 02:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ach Alves... Ik blijf hem een vrij middelmatige voetballer vinden, die enkele kleine puntjes heeft waar hij goed in is.
Hahaha lijkt wel of ik cruyff hoor janken....
Jouw post is nu al genomineerd voor post van het jaar 2008
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55764176
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Via via via via via via via via via komen dit soort onzin berichten de wereld in.
pi_55765186
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:18 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik denk dat je op dit moment het meeste geld kan pakken, en niet in de zomer, terwijl het elftal zonder Alves ook behoorlijk draait.
pi_55766140
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 01:22 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Jeumig, dat is nieuws voor mij. Al moet je voorzichtig zijn met het voor waar aan te nemen.
Ja, ik weet het ook niet zeker maar de bron is doorgaans vrij betrouwbaar en drinkt niet
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:51:23 #49
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55766149
Kan dat laatste linkje uit de OP
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_55766187
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 02:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Iemand die in een seizoen zo vaak scoort, is gewoon bijzonder. Maar wel op dat moment. Het maakt hem inderdaad nog niet tot een weergaloze voetballer en er is ook geen garantie dat hij die productiviteit wederom haalt. Ik deel je scepsis ergens wel maar als die kleine goede puntjes betekent dat hij er per seizoen +30 inlevert, dan zijn dat toch wel heel aardige puntjes.

Maar hij wordt wel wat overschat denk ik. Hij speelt ook hele slechte wedstrijden en hij heeft ook laten zien niet altijd professioneel ingesteld te zijn, dat hoort toch wel bij een topvoetballer.
pi_55766846
Het is wel een international van Brazilie, of in ieder geval een potentiele. Ik snap gewoon zijn eigen keus naar AZ echt niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_55767592
Bij AZ hebben ze gezegd dat ze een eventuele transfer voor komende maandag rond willen hebben, als ze de voorbereiding op de 2de seizoenshelft weer hervatten.

Zouden ze bij AZ al overgeschakeld zijn op plan B?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_55767625
Nilsson zou plan B zijn.
pi_55767764
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nilsson zou plan B zijn.
Ik zou het plan Z noemen. Wat een klasseverschil tussen deze 2 heren zeg.
pi_55768172
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nilsson zou plan B zijn.
nilsson is toch meer van de voorzetten dan van de doelpunten?
pi_55770330
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand die in een seizoen zo vaak scoort, is gewoon bijzonder. Maar wel op dat moment. Het maakt hem inderdaad nog niet tot een weergaloze voetballer en er is ook geen garantie dat hij die productiviteit wederom haalt. Ik deel je scepsis ergens wel maar als die kleine goede puntjes betekent dat hij er per seizoen +30 inlevert, dan zijn dat toch wel heel aardige puntjes.

Maar hij wordt wel wat overschat denk ik. Hij speelt ook hele slechte wedstrijden en hij heeft ook laten zien niet altijd professioneel ingesteld te zijn, dat hoort toch wel bij een topvoetballer.
Tuurlijk scoort hij er 30 in een seizoen. Maar dat zijn dan vooral vaak 2, 3 of 7 goals tegen de kleinsten. Daar kom je als AZ zijnde bijna niet verder mee, zeker niet Europees.

En idd, die professionaliteit is dubieus.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_55770437
Oach, dat scoren tegen kleintjes valt wel mee. Vorig seizoen ook gescoord tegen PSV, AZ en Feyenoord. Dit seizoen ook tegen AZ de winnende.

Wordt natuurlijk wel afwachten, Machlas scoorde bij een subtopper ook +30, kan daarna niet helemaal overtuigen bij Ajax.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_55770562
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk scoort hij er 30 in een seizoen. Maar dat zijn dan vooral vaak 2, 3 of 7 goals tegen de kleinsten. Daar kom je als AZ zijnde bijna niet verder mee, zeker niet Europees.

En idd, die professionaliteit is dubieus.
Winnen doe je niet alleen doordat je spits scoort, winnen doe je ook omdat je spelers hebt die zo dreigend zijn dat de tegenstander geen vat kan krijgen op de wedstrijd en je daardoor een groot voordeel hebt. Alves hoeft niet te scoren als ie 2-3 verdedigers dusdanig bezig houd dat de rest van z'n team de ruimte heeft veel beter te spelen dan dat ze zouden kunnen met een spits die al met 1 verdediger de grootste moeite heeft.
pi_55771271
Een homo wordt zijn opvolger - homotoejossi
quote:
'Omotoyossi moet opvolger van Alves worden'

Volgens de Zweedse krant Expressen heeft SC Heerenveen belangstelling voor Omotoyossi, die momenteel bij Helsingborgs speelt. Hij moet de opvolger worden van Alves, die hoogstwaarschijnlijk naar AZ verkast.

Omotoyossi is pas 22 jaar en is een groot talent in Zweden. Eerder in de Uefa Cup zorgde hij ervoor dat Heerenveen uitgeschakeld werd, toen de aanvaller twee keer scoorde en een plaag was voor de verdediging van de ploeg van Gert-Jan Verbeek.
pi_55772511
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55773339
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:05 schreef venomsnake het volgende:
Fragment radio 538
"Nee, met z'n broer."
"Ik denk dit jaar".
pi_55773972
Tis rond, en zeker ook!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:14:58 #63
163488 RubenSosa
pi_55774031
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:11 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis rond, en zeker ook!
bron?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55774377
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Kadoc het volgende:

[..]

"Nee, met z'n broer."
"Ik denk dit jaar".
Hij heb wel humor
pi_55774466
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

bron?
Persoonlijke bron, scout van AZ.
Is de vader van een vrouwlijke "kennis" van me...

Hij was ook degene die mij vertelde dat Koevermans weg was en ik melde het hier op Fok! en het bleek 1 dag idd zo te zijn. Laat ik het zo zeggen, gaat dit niet door dan leg ik mijn ballen hier op Fok wel behoorlijk op het blok.
Dus eerder dan vi.nl of wie dan ook
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55774545
Ja want je reputatie op een of andere internetsite is ook zó belangrijk dat we je wel móeten geloven
pi_55774789
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja want je reputatie op een of andere internetsite is ook zó belangrijk dat we je wel móeten geloven
Nah, heb nog wel de intentie om vaker hier te posten en dan is het lekker als men weet dat niet alles wat ik vertel gelul is!

We zullen zien
pi_55775112
Het is inderdaad wel schokkend nieuws om nu nog met een scoop te komen als het elk moment op AZ.nl kan verschijnen.
pi_55775135
Ja, een erg gewaagde uitspraak
pi_55775159
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:01 schreef MaxPower het volgende:
Het is inderdaad wel schokkend nieuws om nu nog met een scoop te komen als het elk moment op AZ.nl kan verschijnen.
Komt zeker niet voor het weekend erop hoor, dus wat dat betreft is er nog ) zekerheid.
Maar snap je punt, zo van nu het infeite niet meer stuk kan kom jij ff aanwaaien....

Maar ben een aantal dagen niet online geweest hiero...
pi_55775366
Zal zoals gezegd wel de 7e worden bekend gemaakt ja.

Ik kijk uit naar een Dembele-Ari-Alves trio

Ari is sowieso aan het ontwikkelen, met Alves er bij nog meer denk ik. Dembele is gewoon een geweldige voetballer waar Alves veel assists van zal krijgen. De Zeeuw zal ook nog meer opleven als het voorin wat beter gaat scoren.
pi_55775795
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zal zoals gezegd wel de 7e worden bekend gemaakt ja.

Ik kijk uit naar een Dembele-Ari-Alves trio

Ari is sowieso aan het ontwikkelen, met Alves er bij nog meer denk ik. Dembele is gewoon een geweldige voetballer waar Alves veel assists van zal krijgen. De Zeeuw zal ook nog meer opleven als het voorin wat beter gaat scoren.
Inderdaad dan kan je best een link trio voorin gaan hebben.
pi_55776384
Damn, zit de hele wereld te slapen ofzo, dat alleen Az dat geld voor hem over heeft? Zie hem toch liever naar het buitenland vertrekken. Het zou kunnen dat Alves' zaakwaarnemers nog met het een en ander bezig zijn en er een zekere deadline gesteld is. Mocht daar niks uitkomen dan zal het wel az worden, hoewel dit voor Alves een grote teleurstelling zal zijn. Vraag me af of ie daar wel 100% gemotiveerd is.
pi_55784172
Moet gvd morgen naar een begrafenis waarbij ik wel langs het AZ-stadion moet rijden.
Dat is pijnlijk hoor
pi_55787698
Groot nieuws

Het AD van morgen (zaterdag 5 januari 2008):
quote:
Nieuwe obstakels transfer

Door LUDO VAN DENDEREN MAARTEN WIJFFELS

vrijdag 04 januari 2008

ALKMAAR - De transfer van Afonso Alves van Heerenveen naar AZ lijkt voorlopig van de baan. Beide clubs hebben gisteren urenlang onderhandeld, maar uiteindelijk zonder resultaat.

Afonso Alves blijft voorlopig speler van Heerenveen. FOTO PICS UNITED ,,Er doemen steeds nieuwe obstakels op, waarbij AZ machteloos staat,’’ zei technisch directeur Marcel Brands van AZ gisteravond om kwart voor tien. ,,Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt.’’

AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen.

Wat exact het probleem is, is niet bekend. Alves wil wél graag naar Alkmaar verhuizen, waar hij een 4,5 jarig contract kan tekenen. De door AZ te betalen transfersom zou liggen rond de achttien miljoen euro.

AZ heeft er het afgelopen halfjaar van alles aan gedaan om de transfer, nadat deze in de zomer op het laatste moment niet was doorgegaan, nieuw leven in te blazen. Zo heeft de Alkmaarse club de eerder danig bekoeld geraakte relatie met Heerenveen hersteld en is het eigen salarishuis aangepast. Alves kan daardoor bij AZ een salaris verdienen dat past bij uitzonderlijke topspelers. Ook met Alves zelf heeft de club van trainer Louis van Gaal altijd contact gehouden. Technisch directeur Marcel Brands heeft de spits afgelopen oktober zelfs een keer opgezocht bij een interland van de Braziliaanse nationale ploeg.

Voor Van Gaal is het (voorlopig) afketsen van de transfer een flinke streep door de rekening. De oefenmeester is namelijk al het hele seizoen duidelijk over wat hij als het probleem van AZ ziet.

,,Dat we zo laag staan ligt niet aan de speelstijl of de tactiek. Het ligt puur aan de afwerking. We scoren te weinig uit de kansen die we creëren,’’ zei Van Gaal vorige week na de nipte 1-0 thuiszege tegen Heracles.

In november liet de oefenmeester zich ook al eens ontvallen dat zijn club ‘met Alves erbij nu met twee vingers in de neus bovenaan had gestaan in plaats van in de middenmoot’.

Ook toen sprak Van Gaal al zijn hoop uit om Alves alsnog in de winterstop bij de selectie te voegen. Hij maakte wel één kanttekening. ,,Als Alves in januari alsnog komt, dan gaan er weer andere dingen spelen. Spelers moeten dan nog leren hoe ze Alves moeten aanspelen. In een zomerse aanloop van vijf, zes weken had je dat al heel goed kunnen inslijpen.’’

Sinds het begin van de onderhandelingen heeft AZ ingezet op een akkoord voor 7 januari. Later was eigenlijk geen optie, omdat de maand januari de maand is waarin het moet gebeuren.

Na de uitbeurt bij Ajax wachten tot begin februari achtereenvolgens ontmoetingen met De Graafschap, Heerenveen, NAC, Willem II, Feyenoord en PSV als tegenstanders. Na die reeks weet AZ of er sprake is van een verloren seizoen, of dat de aansluiting met de top alsnog is gemaakt.

AZ zou volgens de Franse media in gesprek zijn met voormalig Heerenveen-aanvaller Lasse Nilsson. De Zweed staat op dit moment bij Saint-Etienne onder contract. ,,Maar Lasse Nilsson wordt het zeker niet,’’ zegt Brands. ,,We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.’’
The soap continues.........
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 januari 2008 @ 00:58:04 #76
146874 DANILXL
pi_55787774
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:00 schreef Kreupeldicht het volgende:
Damn, zit de hele wereld te slapen ofzo, dat alleen Az dat geld voor hem over heeft?
niet elke club heeft een voorzitter met een geschat vermogen van een miljard euro hoor
pi_55789039
pi_55789173
Hehe
pi_55789891
Az: van topper naar tobber.
pi_55789899
Voor mij kan die transferperiode niet snel genoeg over zijn, gedoe allemaal
pi_55789940
18 miljoen voor Alves neerleggen
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_55790086
Het is wel insane ja, kunnen ze beter investeren in betere scouting zodat ze zo'n speler zelf voor weinig kunnen binnenhalen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:33:45 #83
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790227
in de volkskrant staat;
quote:
Zeven uur, vrijdag avond. AZ en Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de transfersom, maar Alves onderhandelt met Heerenveen nog over een ingewikkelde financieele zaak. Het is nog een kwestie van uren.
uit de column van paul onkenhout
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:38:17 #84
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790265
quote:
,,Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt'', zegt Brands in het Algemeen Dagblad. Interessant is ook de volgende zin in het AD-verhaal: ,,AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen''.

Die betekent niet meer en niet minder dan dat er inderdaad een akkoord is tussen sc Heerenveen en AZ. Het obstakel dat nog in de weg ligt, is een zaak tussen Alves en sc Heerenveen en niet tussen AZ en sc Heerenveen. Waarom zou AZ bemiddelen tussen Heerenveen en het Kamp Alves (lees: zaakwaarnemers?) als de clubs er nog niet uit zijn. We geven toe dat het er niet letterlijk staat, maar het zal duidelijk zijn dat de transfersom niet het probleem is? Verder kopen we daar niets voor. De kleine hobbel is blijkbaar toch groot genoeg om de grootste binnenlandse deal ooit bijna te verknallen.

Brands zegt verderover Plan B: ,,Lasse Nilsson wordt het zeker niet. We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.’’

Voor de Alves-fans die zich rijk rekenen: hier staat natuurlijk niet dat de transfer definitief van de baan is...
van abelenstra.com
pi_55790411
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:33 schreef One_conundrum het volgende:
in de volkskrant staat;
[..]

uit de column van paul onkenhout
Dat haal je nu uit de context, Paul bedoelt juist dat het nog steeds niet zeker is.
pi_55790421
Wat is dan het probleem tussen Alves en Heerenveen? Ik hoop maar dat ze er uit komen of dat zich een buitenlandse club aandient met een miljoentje meer, straks blijven we met die brombeer opgeSCHeept zitten.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:00:33 #87
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790451
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat haal je nu uit de context, Paul bedoelt juist dat het nog steeds niet zeker is.
ja, maar nu is wel duidelijk hoe ver het is en waar het aan schort. dat was meer het punt
pi_55790455
Alves zn management Niets meer dan vieze brazliliaanse crimineeltjes in pak
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:01:52 #89
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790464
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:57 schreef SCH het volgende:
Wat is dan het probleem tussen Alves en Heerenveen? Ik hoop maar dat ze er uit komen of dat zich een buitenlandse club aandient met een miljoentje meer, straks blijven we met die brombeer opgeSCHeept zitten.
Misschien dat hij een percentage van de transfersom moet krijgen ofzo, of iets met bonussen. Vast een clausule in zijn contract iig die nu ingewikkeld worrdt
pi_55790494
cowboys!
pi_55790507
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:01 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Misschien dat hij een percentage van de transfersom moet krijgen ofzo, of iets met bonussen. Vast een clausule in zijn contract iig die nu ingewikkeld worrdt
Goed dat Heerenveen niet met zich laat piepelen natuurlijk. Maar het lijkt me niks als het nu niet doorgaat, krijg je straks een herhaling van dat gedoe in augustus/september.

Dat ie naar AZ mag gaan en vreselijk uit vorm mag raken.
pi_55790558
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed dat Heerenveen niet met zich laat piepelen natuurlijk. Maar het lijkt me niks als het nu niet doorgaat, krijg je straks een herhaling van dat gedoe in augustus/september.

Dat ie naar AZ mag gaan en vreselijk uit vorm mag raken.
Dat ie naar AZ mag gaan, het scorend vermogen daar opkweekt en samen met Heerenveen die met Paulo Henrique een nieuwe Alves hebben voor schitterend voetbal mogen gaan zorgen en we met Twente en Groningen er bij dit jaar een zeer vermakelijke, spannende top 7 hebben.
pi_55790702
Vaag verhaal, zoals ik gisterenmiddag in het AZ topic al riep
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:17 schreef fuckbuddy het volgende:
18 miljoen betaald, de deal is helemaal rond.
Het ging nog om wat financiele zaken die Heerenveen met Alves moest bespreken.
Het scheen zo te zijn dat Alves een bedrag aan Heerenveen moest betalen/open had staan o.i.d.

Bron....? Scout van AZ.
Maar dit zou al opgelost zijn volgens mijn bron, of het AD loopt achter met informatie want in deze volgorde zie ik exact de volgorde die er doorlopen is met de transfer.

AZ gaat naar Heerenveen.
Ze komen er onderling uit.
Alves wilt ook
Alves moet nog wat afhandelen met H'veen.

Deal is rond.

We zijn dus nu in de laatste fase...
We zullen wel zien!
quote:
AZ Alkmaar zet Graziano Pellè uit het hoofd

AZ zal haar zoektocht naar een nieuwe spits moeten voortzetten. Lange tijd leek het erop dat de Italiaan Graziano Pellè de nieuwe aanwinst van AZ zou gaan worden, maar AZ heeft besloten om de jeugdinternational uit het hoofd te zetten vanwege de stugge houding van diens club Lecce, zo meldt het AD Sportwereld.

AZ had een bod bij de Serie A-club neergelegd, wat naar verluidt 6,2 miljoen euro bedroeg. Als de transfer doorgang zou vinden, dan zou het de duurste transfer ooit worden van AZ. De speler in kwestie had wel trek in een Nederlands avontuur, zo werd er meerdere malen gemeld in de media.

Het miljoenenbod mocht niet baten, en dus gaat AZ op zoek naar andere alternatieven, aangezien het weigert haar bod te verhogen. ''Er is nogmaals contact geweest met Lecce, maar er is geen beweging in te krijgen'', vertelt Algemeen Directeur Marcel Brands
Bijna hetzelfde verhaal.....
Eerst de teleurstelling forceren, en dan als "winnaar" het onmogelijk mogelijk kunnen maken zeker?
pi_55790857
Wat betreft Pelle was het nou niet echt een overwinning Ik wil trouwens even wat kwijt over kritiek op een Dik Scheringa, de 'Abramovic van Nederland'. Er wordt verachtend gekeken naar hoe AZ door deze man vanalles bij elkaar kan kopen. En dat dat het voetbal verneukt. Maar ik denk dat het erg naief is om zo te denken.

Ten eerste kan je er gewoon niet meer omheen in het hedendaagse voetbal dat je veel geld nodig hebt wil je op lange termijn kunnen presteren met je club. Ook als je geweldige scouts hebt en goedkoop aan talenten kan komen heb je nog een grote besteding nodig. Je moet namelijk de middelen hebben om te voorkomen dat in de winterstop al je talenten worden weggekocht door rijke teams.

In plaats van blijven huilen over teams als chelsea, manchester city en AZ, moet er gewoon ingezien worden dat de grote europese clubs groot kunnen blijven door geld. Wil Nederland niet nog verder achter raken zullen we er toch echt aan moeten geloven. En dat is iets wat Scheringa gewoon goed begrepen heeft en ik zie niet in waarom je daar iets tegen kan hebben.

Ten tweede is het zeer goed voor de eredivisie dat we een rijke club er bij hebben. Het zorgt namelijk voor een financiele injectie. Als Dirk een El Hamdaoui voor 3 miljoen en ms. nu een Alves voor 18 miljoen koopt en hij blijft de komende jaren zulke binnenlandse transfers maken dan rolt zijn geld door de eredivisie én de sterspelers blijven in onze competitie... wat ook alleen maar positief is voor het niveau.
pi_55790910
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat betreft Pelle was het nou niet echt een overwinning Ik wil trouwens even wat kwijt over kritiek op een Dik Scheringa, de 'Abramovic van Nederland'. Er wordt verachtend gekeken naar hoe AZ door deze man vanalles bij elkaar kan kopen. En dat dat het voetbal verneukt. Maar ik denk dat het erg naief is om zo te denken.

Ten eerste kan je er gewoon niet meer omheen in het hedendaagse voetbal dat je veel geld nodig hebt wil je op lange termijn kunnen presteren met je club. Ook als je geweldige scouts hebt en goedkoop aan talenten kan komen heb je nog een grote besteding nodig. Je moet namelijk de middelen hebben om te voorkomen dat in de winterstop al je talenten worden weggekocht door rijke teams.

In plaats van blijven huilen over teams als chelsea, manchester city en AZ, moet er gewoon ingezien worden dat de grote europese clubs groot kunnen blijven door geld. Wil Nederland niet nog verder achter raken zullen we er toch echt aan moeten geloven. En dat is iets wat Scheringa gewoon goed begrepen heeft en ik zie niet in waarom je daar iets tegen kan hebben.

Ten tweede is het zeer goed voor de eredivisie dat we een rijke club er bij hebben. Het zorgt namelijk voor een financiele injectie. Als Dirk een El Hamdaoui voor 3 miljoen en ms. nu een Alves voor 18 miljoen koopt en hij blijft de komende jaren zulke binnenlandse transfers maken dan rolt zijn geld door de eredivisie én de sterspelers blijven in onze competitie... wat ook alleen maar positief is voor het niveau.
Zoiets zei ik ook al in dit topic of het vorige. Liever dat Alves naar AZ gaat voor 18 miljoen dan dat een Werder Bremen hem koopt. Die kunnen het zich een stuk makkelijker veroorloven dus van 18 miljoen liggen zij niet zo wakker. Alleen versterk je dan ook nog eens Bremen en is de kans groot dat zij volgend jaar tijdens een voorronde CL of UEFA Cup ons er weer eens uitknikkeren.
Dan liever je geld ontvangen EN je eigen competitie versterken. Op de lange termijn zullen ook de andere clubs daar profijt van hebben.
pi_55791016
Dat Pelle verhaal is puur als vergelijking en laten we wel zijn er zijn toch vergelijkingen te vinden...en wat je zegt over Scheringa klopt ook wel.
De goede nederlandse spelers gaan voor het grote geld naar het buitenland, omdat het hier niet te verdienen is. AZ is de eerste die dik geld investeerd, (terwijl een andere club uit de ere misschien wel eerder had moeten doen) maar neem een Zenith St Petersburg, Shaktar Donetsk.. Kijk eens wat een spelers daarheen gaan/lopen. Waarom?
Niet vanwege het mooie voetbal of het lekkere klimaat daar. Puur vanwege de munten.
En als we in Nederland meer geld kunnen verdienen door eigen rechten te verkopen of door financiele injecties door grote mannen, dan ben je gek als je dit niet doet.
Zou mooi zijn als je een Robben,v. Nistelrooy, Sneijder, van der Vaart kan behouden of niet?

Goed stuk Hertog_Martin
pi_55791063
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:48 schreef fuckbuddy het volgende:
Dat Pelle verhaal is puur als vergelijking en laten we wel zijn er zijn toch vergelijkingen te vinden...en wat je zegt over Scheringa klopt ook wel.
De goede nederlandse spelers gaan voor het grote geld naar het buitenland, omdat het hier niet te verdienen is. AZ is de eerste die dik geld investeerd, (terwijl een andere club uit de ere misschien wel eerder had moeten doen) maar neem een Zenith St Petersburg, Shaktar Donetsk.. Kijk eens wat een spelers daarheen gaan/lopen. Waarom?
Niet vanwege het mooie voetbal of het lekkere klimaat daar. Puur vanwege de munten.
En als we in Nederland meer geld kunnen verdienen door eigen rechten te verkopen of door financiele injecties door grote mannen, dan ben je gek als je dit niet doet.
Zou mooi zijn als je een Robben,v. Nistelrooy, Sneijder, van der Vaart kan behouden of niet?

Goed stuk Hertog_Martin
Als Alves maar niet een vergelijkbaar aantal keer scoort
pi_55791128
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:36 schreef Hertog_Martin het volgende:

Oneens. AZ koopt alles wat los en vast zit en Nederland. Het talent concentreert zich in Alkmaar terwijl de rest van de clubs met een armoedige selectie overblijven (Willem II, RKC)
pi_55791240
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Oneens. AZ koopt alles wat los en vast zit en Nederland. Het talent concentreert zich in Alkmaar terwijl de rest van de clubs met een armoedige selectie overblijven (Willem II, RKC)
Wat een bullshit!
Je MOET niet verkopen, je kan als club gewoon nee zeggen.
Dat deed Ajax ook bij Valencia ten tijde van Sneijder.

Je kan zelf bepalen of je een speler kwijt wilt, OF die speler heeft zijn contract uitgedient en volledige de overeengekomen bepalingen nageleeft. Daar is niets raars of oneerlijks aan.

AZ is nu de club die de clubs in Nederland kapot maakt zeker .. wat een flauwe kul.
Naast spelers uit Nederland koopt AZ veel in het buitenland.
Jouw probleem is dat zodra er in een topic de naam AZ genoemt word, jij meteen op je achterste benen gaat staan... probeer het eens wat objectiever te bekijken en niet zo emotioneel.
pi_55791277
18 miljoen neer willen leggen voor Alves als subtopper zijnde
pi_55791315
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Een Willem II kan na verkoop Hamdaoui 3 miljoen in bv. de jeugd steken, veel voor zo'n club.
pi_55791411
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Wat een bullshit!
Je MOET niet verkopen, je kan als club gewoon nee zeggen.
Dat deed Ajax ook bij Valencia ten tijde van Sneijder.

Je kan zelf bepalen of je een speler kwijt wilt, OF die speler heeft zijn contract uitgedient en volledige de overeengekomen bepalingen nageleeft. Daar is niets raars of oneerlijks aan.

AZ is nu de club die de clubs in Nederland kapot maakt zeker .. wat een flauwe kul.
Naast spelers uit Nederland koopt AZ veel in het buitenland.
Jouw probleem is dat zodra er in een topic de naam AZ genoemt word, jij meteen op je achterste benen gaat staan... probeer het eens wat objectiever te bekijken en niet zo emotioneel.
Nee nou wordt tie mooi!

Az koopt alles bij elkaar en Az dan ook nog zien als de grote weldoener. Dat terwijl Az zichzelf óók nog eens ten kosten van de kleinere clubs wilde verrijken wat betreft de verdeling van de televisierechten.

Dat 'nee' zeggen tegen een transfer is niet zo makkelijk als dat je doet voorkomen, je krijgt dan opstandige spelers die niet met de standvastige houding van de verkopende club eens zijn, wat de verhoudingen in het voetbal aardig verziekt. Je ziet dat ook bij Sc Heerenveen gebeuren, waar Az ook flink heeft zitten stoken (bij wel meer clubs overigens).

Bovendien is het helemaal geen prestatie om een kampioenswaardig elftal bij elkaar te kopen, daar is geen kunst aan.

Belang van het Nederlands voetbal is ook zo'n gezwets want Az verbeterd zich ten koste van de ontwikkeling van andere clubs dus in feite schieten die andere clubs er weinig mee op. Die kunnen weer van voor af aan beginnen met bouwen, al dan niet met iets meer financiële mogelijkheden.

Az en Scheringa

Ik heb veel meer respect voor teams als Sc Heerenveen en Fc Twente die zich uit eigen kracht al járen in de top 5 weten te handhaven en de aansluiting weten te krijgen bij de traditionele top 3.
pi_55791543
Ja, want spelers bij de klassieke top 3 gaan automatisch magischerwijs ineens geweldig voetballen vanwege de naam van de club

Nee die zijn ook gewoon met boel geld gekocht... Elke selectie is bij elkaar gekocht, deal with it.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:22:27 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55791557
Het is alleen maar goed dat die 18 miljoen in eigen competitie geinvesteerd wordt.
pi_55791624
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee nou wordt tie mooi!

Az koopt alles bij elkaar en Az dan ook nog zien als de grote weldoener. Dat terwijl Az zichzelf óók nog eens ten kosten van de kleinere clubs wilde verrijken wat betreft de verdeling van de televisierechten.

Dat 'nee' zeggen tegen een transfer is niet zo makkelijk als dat je doet voorkomen, je krijgt dan opstandige spelers die niet met de standvastige houding van de verkopende club eens zijn, wat de verhoudingen in het voetbal aardig verziekt. Je ziet dat ook bij Sc Heerenveen gebeuren, waar Az ook flink heeft zitten stoken (bij wel meer clubs overigens).

Bovendien is het helemaal geen prestatie om een kampioenswaardig elftal bij elkaar te kopen, daar is geen kunst aan.

Belang van het Nederlands voetbal is ook zo'n gezwets want Az verbeterd zich ten koste van de ontwikkeling van andere clubs dus in feite schieten die andere clubs er weinig mee op. Die kunnen weer van voor af aan beginnen met bouwen, al dan niet met iets meer financiële mogelijkheden.

Az en Scheringa

Ik heb veel meer respect voor teams als Sc Heerenveen en Fc Twente die zich uit eigen kracht al járen in de top 5 weten te handhaven en de aansluiting weten te krijgen bij de traditionele top 3.
Hoewel je natuurlijk ook kan stellen dat als AZ die spelers niet wegplukt bij een FC Twente of Heerenveen een HSV, Sevilla, of Olympique Marseille dat wel doen. Hetzelfde als Chelsea, Real Madrid en Man U kopen bij Feyenoord, PSV of Ajax. Dit levert ons vaak een leuk zakcentje op maar niemand uit de eigen competitie wordt daar sterker van.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:55:12 #106
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55792081
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:27 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoewel je natuurlijk ook kan stellen dat als AZ die spelers niet wegplukt bij een FC Twente of Heerenveen een HSV, Sevilla, of Olympique Marseille dat wel doen. Hetzelfde als Chelsea, Real Madrid en Man U kopen bij Feyenoord, PSV of Ajax. Dit levert ons vaak een leuk zakcentje op maar niemand uit de eigen competitie wordt daar sterker van.
En als die buitenlandse clubs de Nederlandse competitie leegplukken staan we met z'n allen op onze achterste poten. En nu doet DSB/AZ het en dan is het wel goed?? Kom op zeg..

Clubs als HSV, Sevilla en Olympique Marseille komen nu eenmaal uit veel grotere landen (Duitsland, Spanje en Frankrijk). Competities daar zijn gewoon groter en er is meer geld voorhanden (merchandising, t.v.-rechten, sponsoring, etc.
Als DSB als sponsor structureel 30 miljoen in AZ steekt, prima, moeten zij weten. Misschien dat de hoofdsponsoren van andere clubs dan ook die stap gaan/durven nemen, daar wordt de Eredivisie sterker van. Maar dit opkopen/leegkopen van kleinere clubs (buiten de begroting om) wat Scheringa doet, sorry hoor.. Dan sluit ik me helemaal aan bij de post Tomatenboer.

Zaakwaarnemers van Alves
pi_55792130
Die zaakwaarnemers van Alves hebben vast en zeker geen keurmerk van de Consumentenbond. .
Hoi.
pi_55792149
quote:

[..]

Wat een bullshit!
Nee, geen bullshit. Om een andere reden nog: telkens roept AZ dat ze dat kleine clubje zijn en dat ze op eigen kracht de stap naar de top zetten. Ondertussen lokken ze alles weg dat los en vast zit en geven ze ik weet niet hoeveel geld uit. Terwijl ze ondertussen de schijn proberen op te houden dat ze een o zo kleine begroting hebben. Dat is het trieste eraan. Kom er gewoon voor uit.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:11:47 #109
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55792384
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:57 schreef pekel het volgende:
Die zaakwaarnemers van Alves hebben vast en zeker geen keurmerk van de Consumentenbond. .
Tiburcio (of was het nu Augusto?) heeft niet eens een FIFA-licentie

Okee, het is leedvermaak ten top, maar ditzelfde zootje ongeregeld heeft er ook al voor gezorgd dat Alves niet een half jaar eerder in Heerenveen speelde (winterstop met vertrek Huntelaas/Samaras). Doet me genoegen om te zien nu "AZ Alves wel even komt ophalen..." ditzelfde zootje ongeregeld weer dwars gaat liggen, wat een soap
pi_55792529
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Tiburcio (of was het nu Augusto?) heeft niet eens een FIFA-licentie [afbeelding]

Okee, het is leedvermaak ten top, maar ditzelfde zootje ongeregeld heeft er ook voor gezorgd dat Alves niet een half jaar eerder in Heerenveen speelde (winterstop met vertrek Huntelaas/Samaras). Doet me genoegen om te zien nu "AZ Alves wel even komt ophalen..." ditzelfde zootje ongeregeld weer dwars gaat liggen, wat een soap [afbeelding]

Meneertje Tiburcio ziet er wel uit als een topper hoor.
Hoi.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:28:15 #111
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55792741
Ik denk dat Koeman Alves wil en Louis nog even een hak wil zetten...

Scheringa financiert de transfer toch met geld van de goede burger via woekerpolissen...
pi_55792922
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:28 schreef oYo het volgende:

Scheringa financiert de transfer toch met geld van de goede burger via woekerpolissen...
Boeiend, schuld van de domme tokkies die daar intrappen.
pi_55793096
Ze roepen niet dat ze dat kleine clubje zijn. Ze roepen dat ze ambitie hebben om een topclub te worden, hoewel iedereen incl de pers ze aanneemt als een topclub. Ze proberen te kijken wat (nieuwe) mogelijkheden zijn om een topclub te worden.
Dan zul je kwaliteit aan moeten trekken, en dat kost geld.
Het domme is dat;
Als een Perez weggaat AZ niet moet zeiken.
Als een de Cler "weggelokt" word dan is het mooi voor zijn carriere.
Als een Koevermans weggaat bij AZ het goed voor hem is.

3 spelers 3 verhalen, feit is dat ze door de TOP 3zijn weggelokt/gekaapt zijn en dan moet je niet zeiken, want dat is voetbal, spelers gaan nou eenmaal weg.
Maar als je als AZ hetzelfde doet dan word er nou eenmaal met twee maten gemeten...
quote:
'Afonso Alves weer niet naar AZ'
AMSTERDAM - De soap met Afonso Alves in de hoofdrol duurt voort. Voor de tweede keer in een jaar tijd lijkt een overgang van de Heerenveen-aanvaller naar AZ af te ketsen. "Wij haken zo goed als zeker af in deze strijd”, liet technisch directeur Marcel Brands van de Alkmaarders zaterdag weten. Afgelopen zomer dwarsboomde SC Heerenveen de eerste poging van AZ om de Braziliaanse aanvaller in te lijven.

"De kans dat de transfer niet doorgaat, schat ik op 80 tot 90 procent" , aldus Brands. De technisch directeur ging er vrijdag nog vanuit dat de overgang van de Braziliaanse spits rond zou komen. "Toen was ik er juist voor 90 procent zeker van dat de transfer wél door zou gaan. Maar het blijkt niet haalbaar. Het is te gecompliceerd. Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven.”

Volgens Brands komt er ook geen andere spits naar AZ. "We wilden de selectie dit weekeinde definitief rond hebben. De trainingen beginnen maandag weer. We gaan na die tijd geen transfers meer doen, daarvoor waarschijnlijk ook niet.”
And the story goes on and on and on

[ Bericht 22% gewijzigd door fuckbuddy op 05-01-2008 13:54:17 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:02:10 #114
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55793375
Als er niemand komt, dan gaat Louis vrees ik.
pi_55793376
Bij Coach van het Jaar is Alves inmiddels weer Heerenveenspeler.
pi_55793385
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:02 schreef oYo het volgende:
Als er niemand komt, dan gaat Louis vrees ik.
Volgend seizoen is er een vacature bij ons. En dan heeft ie Alves wél.
pi_55793409
''VI was al 2 weken op de hoogte, dat het rond was tussen AZ Heerenveen en Alves zelf. Het bedrag klopt 18 miljoen Euro. Dus dat werd als primeur gebracht, want er mocht volgens de zaakwaarnemers onderhandeld worden. Alles was voor Alves persoonlijk al geregeld: een huis, de verzekeringen bij Loyds, het shirt jawel nummer 19, de keuring door dokter Barentz Maar... nu kwamen de eisen van de zaakwaarnemers zelf (4 personen) en dat slaat alles. Zij eisen een bedrag van 10 miljoen Euro. Bovendien moet Malmo ook nog een bedrag van 2 miljoen Euro ontvangen. Je kunt je voorstellen dat Heerenveen woedend is. Niemand van Heerenveen AZ en Alves zelf hadden dit verwacht. AZ heeft getracht nog te bemiddelen tussen Heerenveen en deze mafiose zaakwaarnemers, maar het was zinloos.
Echt zoals de zaken er nu voorstaan is het sprookje Alves definitief voorbij. Ook de zalvende woorden van Scheringa ( weet je nog bij Van Hanegem) Het komt goed!!! zullen dit maal niet klinken. Alves zou dit soort lieden onmiddellijk moeten wegschoppen, maar daar is het nu te laat voor. Na de zeperd tegen Excelsior wederom een enorme deceptie voor iedereen, die AZ een warm hart toedraagt.''
pi_55793431
Wat een deceptie
pi_55793455
quote:
Kamp-Alves dwarsboomt transfer
AMSTERDAM - Er moet bijna een wonder gebeuren, wil de transfer van Afonso Alves naar AZ alsnog doorgaan. In de tweede poging om de Braziliaanse goalgetter binnen te halen, stuitten de Alkmaarders ditmaal op de belangenbehartigers van Alves. Afgelopen zomer liep een overgang stuk op de vraagprijs van achttien miljoen euro die SC Heerenveen voor de Braziliaan wil hebben.

AZ is naarstig op zoek naar een scorende aanvaller en heeft vrijdag dan ook nog geporbeerd te bemiddelen tussen SC Heerenveen en het kamp-Alves. Tevergeefs, zo lijkt. "Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven", aldus Marcel Brands, de technisch directeur van AZ.

Alles wijst erop dat de zaakwaarnemers van Alves elders in Europa op zoek zijn naar een betere deal. Voor de Braziliaan zou in Alkmaar een contract voor 4,5 jaar klaarliggen.
Denken de clubs eruit te zijn, en de speler in kwestie ook...gebeurd er dit!
pi_55793495
Braziliaanse taferelen !!!!!!!!!!!!!!
pi_55793525
Gatverdamme, die zaakwaarnemers hoef ik nooit te zien, zou die misselijke kutkoppen echt in de noten willen trappen. Dit soort criminele lui verzieken de wereld.
pi_55793528
quote:
De haken en ogen aan de Alves-transfer

Datum: 5-jan-2008 13:25

Door Remco Regterschot

Voetbal International (VI) beweerde op 2 januari keihard dat Afonso Alves (foto, rechts) van SC Heerenveen naar AZ was getransfereerd, om drie dagen later doodleuk te melden dat AZ naast de spits dreigt te grijpen. Het is de zucht naar de primeur waarschijnlijk die VI ertoe deed besluiten de informatie uit een Friese bron als basis te nemen en dit ‘nieuws’ niet bij een tweede - in de sportjournalistiek veelal noodzakelijke – bron bevestigd te krijgen. En iedereen al dat ‘nieuws’ maar overnemen. Maar wat is er nu precies aan de hand?
Feit is dat AZ Alves wil hebben, feit is dat hij te koop is voor een miljoen of twintig. Waarom de transfer dan nog steeds niet rond is? We zetten de haken en ogen (H&O) voor u op een rij.

H&O I: de eerdere afgeketste transfer
In de zomer al probeerde AZ de Braziliaan los te weken van SC Heerenveen. Volgens de Friezen was Alves op een oneigenlijke manier benaderd, volgens AZ niet. Vervolgens bleven de onderhandelingen steken. AZ bood zestien miljoen euro, Heerenveen liet de vraagprijs van twintig miljoen niet zakken. Vlak voor het verlopen van de transferdeadline verhoogde AZ het bod, maar toen weigerden de stugge Friezen nog te onderhandelen. Alves luidde vervolgens een periode in van regelmatige werkweigering. De relatie is sindsdien zacht gezegd nogal bekoeld tussen AZ en Heerenveen.

H&O II: concurrentie
Zowel AZ als Heerenveen zijn hemelbestormers. Ze willen de traditionele topclubs doen wankelen en zijn dientengevolge directe concurrenten. Mocht Alves naar Alkmaar gaan, dan maakt Heerenveen zichzelf zwakker en AZ sterker. Hoewel, van de ‘Alves-miljoenen’ is door de slimme scouting van Heerenveen vast wel weer wat te halen.

H&O III: 19 januari
Het verschil tussen AZ en Heerenveen was op 21 oktober Alves zelf, die in een onderling duel vlak voor tijd het enige doelpunt maakte. Daardoor staat Heerenveen nu zevende en AZ negende, in plaats van andersom. Op 19 januari moeten de clubs in Heerenveen weer tegen elkaar en het is aannemelijk dat Heerenveen niet wil dat Alves dan meespeelt bij de tegenstander. Omdat de transfermarkt dan nog niet is afgelopen, is er een mogelijkheid dat de transfer officieel na die wedstrijd wordt beklonken.

H&O IV: het kamp Alves
Hoe het precies zit? Het is mogelijk dat zelfs de twee clubs niet exact weten uit hoeveel personen en welke namen het begeleidingsteam van de Braziliaan bestaat. Feit is dat er meer mensen meespelen en dientengevolge meeprofiteren in het sluwe onderhandelingsspel. Boze tongen beweren dat de zaakwaarnemers achter de werkweigeringen van Alves in de eerste competitiehelft zaten om zo een breuk te forceren tussen Heerenveen en de spits. Het kan best zijn dat ze op dit moment met het bod van AZ zijn gaan leuren om andere clubs te interesseren en een hoger percentage voor tussenpersonen af te dwingen. Iets wat Heerenveen niet veel uitmaakt, als de door hen gewenste transfersom maar in de clubkas stroomt. Want verkopen doen ze Alves. De clubleiding ziet namelijk ook wel in dat er een onhoudbare situatie ontstaat als Alves een door hem zo gewenste transfer in de weg wordt gestaan. Alleen: wanneer wordt hij verkocht en aan wie?

H&O V: koppigheid
Zowel de Fries (ex-voorzitter Riemer van der Velde) als de Westfries (AZ-eigenaar Dirk Scheringa) zijn koppige mensen. Heerenveen weigerde verder te onderhandelen toen in de eerste transferperiode een akkoord nabij leek, Scheringa wil nu niet verder gaan dan de negentien miljoen euro die voor Alves dient te worden betaald. Als hij een paar miljoen euro extra betaalt aan zaakwaarnemers en/of schimmige tussenpersonen is Alves waarschijnlijk van hem, maar daartoe lijkt hij niet bereid. Tot grote teleurstelling van AZ-trainer Louis van Gaal.
Pijnlijk wordt de hele zaak nu vooral voor Marcel Brands. De manager technische zaken van AZ wilde voor 7 januari een nieuwe spits presenteren, maar moet waarschijnlijk tijdens de nieuwjaarsreceptie die op die datum plaatsvindt in het DSB Stadion, iedereen die AZ een warm hart toedraagt, teleurstellen. Ook het alternatief voor Alves (een nog onbekende naam) komt waarschijnlijk niet.
sportweek
pi_55794141
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:03 schreef fuckbuddy het volgende:
''VI was al 2 weken op de hoogte, dat het rond was tussen AZ Heerenveen en Alves zelf. Het bedrag klopt 18 miljoen Euro. Dus dat werd als primeur gebracht, want er mocht volgens de zaakwaarnemers onderhandeld worden. Alles was voor Alves persoonlijk al geregeld: een huis, de verzekeringen bij Loyds, het shirt jawel nummer 19, de keuring door dokter Barentz Maar... nu kwamen de eisen van de zaakwaarnemers zelf (4 personen) en dat slaat alles. Zij eisen een bedrag van 10 miljoen Euro. Bovendien moet Malmo ook nog een bedrag van 2 miljoen Euro ontvangen. Je kunt je voorstellen dat Heerenveen woedend is. Niemand van Heerenveen AZ en Alves zelf hadden dit verwacht. AZ heeft getracht nog te bemiddelen tussen Heerenveen en deze mafiose zaakwaarnemers, maar het was zinloos.
Echt zoals de zaken er nu voorstaan is het sprookje Alves definitief voorbij. Ook de zalvende woorden van Scheringa ( weet je nog bij Van Hanegem) Het komt goed!!! zullen dit maal niet klinken. Alves zou dit soort lieden onmiddellijk moeten wegschoppen, maar daar is het nu te laat voor. Na de zeperd tegen Excelsior wederom een enorme deceptie voor iedereen, die AZ een warm hart toedraagt.''
Dus al met al 18 mil voor de transfer, 10 mil voor 4 personen (2,5 de man neem ik aan) en 2 mil voor Malmo maakt het lieve sommetje van 30 mil
pi_55794143
quote:
En iedereen al dat ‘nieuws’ maar overnemen
Niet in de laatste plaats Sportweek zelf.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_55794244
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:37 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dus al met al 18 mil voor de transfer, 10 mil voor 4 personen (2,5 de man neem ik aan) en 2 mil voor Malmo maakt het lieve sommetje van 30 mil
Nee, 18 MIN (-) 2 - 4.5 - 10 = 1.5 miljoen voor heerenveen

(4.5 wat ze betaald hebben voor alves aan malmo)
pi_55794288
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:40 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Hmm, in dit geval hou je er als Heerenveen ook geen drol aan over. Kan je net aan Nilsson voor kopen.
pi_55794289
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:40 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Goede deal toch?

Voor die constructie kunnen we hem beter op de tribune laten verrotten ipv een concurrent te versterken.
pi_55794401
Dan zou Heerenveen hem toch niet eens moeten willen verkopen.
pi_55794427
Benieuwd of Heerenveen het slachtoffer dit keer wel wil opvangen, of dat het Alves weer wegfluit.
pi_55794484
Ben benieuwd hoe V Gaal gaat reageren als er geen versterkingen op de spits-positie komen deze winter.
pi_55795590
En toch denk ik dat het gewoon wel gaat gebeuren....
Ik denk nog steeds dat ie gewoon komt!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:42:41 #132
146874 DANILXL
pi_55795870
hij komt!!!!!!
pi_55797217
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:49 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd hoe V Gaal gaat reageren als er geen versterkingen op de spits-positie komen deze winter.
Hij moet Verbeek maar opvolgen als ie zo graag Alves in zijn ploeg heeft
pi_55797380
quote:

AZ doet gewoon weinig aan scouting en opleiding, dat verklaart SCHeringa zelfs.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:28:42 #135
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55811637
wat is het stil zeg ...
pi_55816809
quote:
AZ rekent niet meer op komst Alves
ALKMAAR - Afonso Alves van SC Heerenveen gaat naar alle waarschijnlijkheid niet naar AZ. ,,Wij haken zo goed als zeker af in deze strijd'', liet technisch directeur Marcel Brands van de Alkmaarders zaterdag weten. ,,De kans dat de transfer niet doorgaat, schat ik op 80 tot 90 procent.''
Wat mankeert die Brands eigenlijk dat hij op dit moment al tegen een journalist gaat lopen jammeren terwijl de onderhandelingen van Az nog niet gestaakt zijn? Zorgt alleen maar voor negativiteit.
quote:
AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen.
Ook lekker netjes om dat evt. conflict tussen Heerenveen en de Alves-clan naar buiten te brengen, laat Heerenveen dat lekker zelf doen mochten ze daar behoefte aan hebben, dat is Brands' zaak niet.

Maar hij zal wel hopen dat er zo nog wat meer spanning tussen die 2 partijen valt te brengen en dat er misschien alsnog iets te halen valt
quote:
Wat exact het probleem is, is niet bekend. Alves wil wél graag naar Alkmaar verhuizen.
ja om het salaris, maar die wil alleen maar zo snel mogelijk naar het buitenland, die wil echt niet nog een paar jaar bij Az ballen
quote:
"Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven.''
nou, er is alvast genoeg vuile was buiten gehangen, voortaan maar wachten tot maandag
pi_55818918
Die Alves mag wat mij betreft lekker wegblijven.

Je bent een voetballer, je verdient geld met je hobby, je kan doen wat je leuk vind en dan toch nog vallen over wat centen. Als je nou ¤ 2.500 in de maand zou verdienen en je probeert dit bij 'een stap omhoog' (dat is maar sterk de vraag) te verhogen naar ¤ 4.000 in de maand, okay. Maar zo'n figuur verdient al centen zat per maand, bij Heerenveen of eventueel AZ.
Als je zo graag naar AZ zou willen omdat alles er geweldig is dan laat je die extra centen lekker zitten.

Ik zie dan nog liever dat Alves lekker bij Heerenveen blijft en men bij AZ lekker een 'doelpuntenpotje' maakt. Daar dump je de 18 miljoen in die je over had voor Alves en voor elk doelpunt wat men scoort bij AZ verdeelt men ¤ 100.000 over goede doelen, zoals stichtingen voor kinderen die langdurig ziek zijn. Misschien dat men dan iets harder loopt en gemotiveerder is om te scoren voor AZ en zieke kinderen.
pi_55818991
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef xFriendx het volgende:

Ik zie dan nog liever dat Alves lekker bij Heerenveen blijft en men bij AZ lekker een 'doelpuntenpotje' maakt. Daar dump je de 18 miljoen in die je Scheringa over had voor Alves
  zondag 6 januari 2008 @ 11:33:05 #139
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55819004
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:42 schreef DANILXL het volgende:
hij komt!!!!!!
Bij zijn vriendin ja
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 6 januari 2008 @ 11:37:28 #140
71333 BUG80
Stop making sense
pi_55819071
quote:
Op zondag 6 januari 2008 03:38 schreef Kreupeldicht het volgende:

[..]

Wat mankeert die Brands eigenlijk dat hij op dit moment al tegen een journalist gaat lopen jammeren terwijl de onderhandelingen van Az nog niet gestaakt zijn? Zorgt alleen maar voor negativiteit.
Dat is allemaal zakelijke taktiek, joh. Ik kan zo al twee redenen bedenken:

- Mocht de transfer mislukken, dan kunnen ze achteraf zeggen dat ze toch écht hun best hebben gedaan (want daar hebben wij van mee kunnen genieten)
- De media is een krachtig middel om de druk op te voeren ("we denken erover om de onderhandelingen te staken, en we zijn daar zó serieus over dat we zelfs naar de pers stappen")
  zondag 6 januari 2008 @ 12:39:48 #141
146874 DANILXL
pi_55820280
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:37 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat is allemaal zakelijke taktiek, joh. Ik kan zo al twee redenen bedenken:

- Mocht de transfer mislukken, dan kunnen ze achteraf zeggen dat ze toch écht hun best hebben gedaan (want daar hebben wij van mee kunnen genieten)
- De media is een krachtig middel om de druk op te voeren ("we denken erover om de onderhandelingen te staken, en we zijn daar zó serieus over dat we zelfs naar de pers stappen")
idd het is gewoon tactiek
pi_55820392
Whaha, die zaakwaarnemers.
pi_55820463
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:39 schreef DANILXL het volgende:

[..]

idd het is gewoon tactiek
Als iedereen weet dat het een tactiek is, wat heeft het dan nog voor nut
  zondag 6 januari 2008 @ 12:54:26 #144
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55820606
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:48 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Als iedereen weet dat het een tactiek is, wat heeft het dan nog voor nut
Omdat als je niets doet er helemaal niets gebeurd!
  zondag 6 januari 2008 @ 13:03:52 #145
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55820858
quote:
Afonso Alves wil centen zien
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - De problemen bij de overgang van Afonso Alves naar AZ zijn vergelijkbaar met de strubbelingen, die ontstonden toen Klaas-Jan Huntelaar van SC Heerenveen naar Ajax verhuisde. De Braziliaan heeft namelijk óók een clausule in zijn contract die hem recht geeft op een percentage van de transfersom van rond 15 procent. Omdat Heerenveen eveneens circa twee miljoen euro moet overmaken naar Malmö, houden de Friezen een bedrag over dat veel lager is dan de som van 18 miljoen euro, die AZ en Heerenveen in grote lijnen wel met elkaar eens zijn. De Alkmaarders kunnen daarnaast voldoen aan alle andere financiële wensen van de superspits, die een topcontract kan tekenen voor 4,5 jaar.

Alves weigert om af te zien van zijn rechten op het deel van de transfersom.

Daartoe nog eens aangemoedigd door zijn zaakwaarnemers. Die zijn met de Alkmaarse aanbieding aan het shoppen geslagen in Europa in de hoop er nog een betere deal uit te halen.

Dirk Scheringa had afgelopen vrijdag in het stadion van AZ een topmeeting met zijn penningmeester René Nelissen en directeur Toon Gerbrands. De preses en eigenaar wilde niets van zijn tactiek kwijt in de onderhandelingen, maar ontkende ook niet dat AZ een deadline had gesteld wat betreft de geldigheid van het Alkmaarse aanbod. Het is nu dus maar de vraag, of AZ zich principieel op gaat stellen. De kans is echter bepaald niet ondenkbeeldig, dat het spel door de opstelling van de Braziliaanse zaakwaarnemers andermaal tot dicht bij de laatste dag van de transferperiode, 31 januari, op de wagen blijft
Dat was dus die afhandeling waar ik het over had tussen Alves en Heerenveen

En ook hier.
quote:
'Koppige Alves houdt transfer AZ tegen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 6 januari om 09:47

Dit weekeinde liet Marcel Brands, technisch directeur van AZ, al ontvallen dat hij weinig hoop had op de komst van Afonso Alves. De oorzaak van de strubbelingen rondom de transfer van de aanvaller van SC Heerenveen ligt volgens De Telegraaf bij de speler zelf. De ochtendkrant meldt dat de Braziliaan recht heeft op een percentage van rond 15 procent van de transfersom. Heerenveen moet daarnaast ook nog eens bij een transfer twee miljoen euro overmaken aan voormalig werkgever Malmö FF.

Beide clubs zouden het in grote lijnen eens zijn over een transfersom van achttien miljoen euro, maar door de eerdergenoemde oorzaken houden de Friezen een veel lager bedrag over. AZ voldoet aan de financiële wensen van de aanvaller, die echter weigert in te gaan op het verzoek van Heerenveen om af te zien van zijn deel.
Wat ik niet ok vind is dat Afonso nu als koppig etc wordt neergezet.
Terwijl dit gewoon een overeenkomst is die tussen beide partijen goed gekeurd was.
Hij heeft gewoon recht op zijn geld!

[ Bericht 25% gewijzigd door fuckbuddy op 06-01-2008 13:10:21 ]
pi_55821031
Alves heeft in ieder geval qua intelligentie ook het wiel niet uitgevonden hè...

Dan kun je tot 2 keer toe naar de club waar je liever speelt. Dat de eerste keer de 2 clubs er niet uitkomen kan ik nog begrijpen, maar dat je je een dergelijke deal door een 'zaakwaarnemer' door je neus laat boren.... Triest!

Die zaakwaarnemer werkt toch vóór jou, niet tegen jou, als voetballer?
  zondag 6 januari 2008 @ 13:15:10 #147
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55821155
Heerenveen houdt dalijk iets van 14 mil nog over voor Alves, gaan ze een probleem maken over een klein deel daarvan waar Alves gewoon recht op heeft! Oke, misschien is het wel terecht als Alves het bedrag inlevert als soort ''vergoeding'' voor alle problemen die hij bij heerenveen gemaakt heeft, maar dat heerenveen nu problemen gaat maken vind ik kinderachtig

Heerenveen wist wit dat dit in zijn contract stond, en nu is dat opeens een probleem.
Snap ik iets niet, of zie ik iets over het hoofd?

Ze vragen 18, en AZ wilt 18 betalen, en nu roept Heerenveen opeens, he prima maar Afonso dan krijg jij jouw deel niet meer....Zo is het toch? Anders hadden ze meer moeten vragen en waren ze eruit geweest.
pi_55821268
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Heerenveen houdt dalijk iets van 14 mil nog over voor Alves, gaan ze een probleem maken over een klein deel daarvan waar Alves gewoon recht op heeft! Oke, misschien is het wel terecht als Alves het bedrag inlevert als soort ''vergoeding'' voor alle problemen die hij bij heerenveen gemaakt heeft, maar dat heerenveen nu problemen gaat maken vind ik kinderachtig

Heerenveen wist wit dat dit in zijn contract stond, en nu is dat opeens een probleem.

Ze vragen 18, en AZ wilt 18 betalen, en nu roept Heerenveen opeens, he prima maar Afonso dan krijg jij jouw deel niet meer....Zo is het toch? Anders hadden ze meer moeten vragen en waren ze eruit geweest.
Wat ik ervan begrijp vraagt alves zn management ineeens 10 miljoen, das wat anders.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:23:48 #149
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55821340
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:20 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp vraagt alves zn management ineeens 10 miljoen, das wat anders.
Nee dat komt nergens terug. Dat management zal wel een percentage krijgen maar 10miljoen is onzin.
Vanavond maar eens voetbal insite gaan kijken, daar zullen ze zeker tekst en uitleg kunnen geven.
Of Derksen kan vertellen dat het rond is!

En nog steeds zie ik die deal doorgaan, nu zelfs meer dan gisteren
pi_55821342
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:

Maar als ik het lees heeft Alves recht op die 15%, maar kan hij die ook gewoon laten vallen. Uiteraard is 2,75 miljoen een hoop, maar met zijn (toekomstige) jaarsalaris niet direct een gemis waardoor hij aan de financiele afgrond staat. Zo zeker ben ik er niet van dat hij naar AZ komt omdat het zo'n leuke club is. Die man wil gewoon een mega jaarsalaris en bovenop dat ook nog maar eens die 15%. Natuurlijk kan je stellen dat Heerenveen zich er van bewust is/was aangezien zij er zelf bij waren toen het contract werd opgemaakt. Maar dit zegt niet alleen over Heerenveen iets.

Verdienen die zaakwaarnemers trouwens ook nog iets aan die 2,75 miljoen die Alves dan persoonlijk zou ontvangen? Is dat als het ware ook nog 'tekengeld' waardoor zij er nog een percentage van mogen innen?
  zondag 6 januari 2008 @ 13:27:55 #151
163488 RubenSosa
pi_55821432
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:23 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Nee dat komt nergens terug. Dat management zal wel een percentage krijgen maar 10miljoen is onzin.
Vanavond maar eens voetbal insite gaan kijken, daar zullen ze zeker tekst en uitleg kunnen geven.
Of Derksen kan vertellen dat het rond is!

En nog steeds zie ik die deal doorgaan, nu zelfs meer dan gisteren
Mag ik vragen waarom je er nog steeds zoveel vertrouwen in heb?
pi_55821457
Die blijft gewoon bij Heerenveen
pi_55821503
Heerenveen houdt zich aan het principe: jij wil weg? prima, maar dan zie je af van die clausule.

Kan ik me goed in vinden. Samaras heeft destijds zijn percentage laten vallen.
pi_55821567
Als bovenstaande allemaal waar is, kan Heerenveen toch gewoon hem die 15% geven en 15% eisen van een toekomstige transfer van Alves? Is het ook opgelost.
pi_55821617
Daar moet AZ maar net zin in hebben.
pi_55821664
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Als bovenstaande allemaal waar is, kan Heerenveen toch gewoon hem die 15% geven en 15% eisen van een toekomstige transfer van Alves? Is het ook opgelost.
Ligt eraan voor hoeveel Alves door AZ verkocht wordt he of het effect heeft.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:40:07 #157
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55821684
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef xFriendx het volgende:
Als je zo graag naar AZ zou willen omdat alles er geweldig is dan laat je die extra centen lekker zitten.
En daar gaat het mis, hij wil niet naar AZ omdat alles er geweldig is, maar omdat 'ie er meer kan verdienen..

Kan hij elders nog meer krijgen, dan wil hij daar heen.., 't is z'n broodwinning. Tot op zekere hoogte valt daar wat voor te zeggen, al drijft hij het (gesteund door de kliek om hem heen) wel in het extreme door.

Dat Alves zelf ook nog een 'tekenpremie' krijgt lijkt me op zich wel logisch. Gesteggel zal wel gaan om wie voor die tekenpremie opdraait, normaal gesproken zal dat de koper zijn. En dan is de vraag of die tekenpremie reeds bij de 18 miljoen (voorzover die klopt) inzit of daar nog bovenop moet worden betaald. Kun je een geschil tussen SC Heerenveen en Alves noemen, lijkt me ook dat Scheringa daarin bij kan springen.

We'll see, het is in sportief opzicht doodzonde dat hij SC Heerenveen gaat verlaten, het blijft een fantastische voetballer en met Alves is er een goede kans dat 'we' nog serieus mee gaan doen om de top3-plaatsen. 18 miljoen is echter een bedrag wat een gezonde club als SC Heerenveen normaal gesproken niet af kan slaan. En met het geld van Alves kun je je team op meerdere fronten versterken + je bent van alle gezeur af (maar mist wel de soap eromheen, die is ook wat waard ). To be continued..
pi_55822415
Voor welk bedrag heeft Sc Heerenveen Alves aangekocht trouwens?

Was dat niet ook een recordbedrag voor Heerenveen begrippen toen?

Ik kan wel begrijpen dat ze met zo'n topspeler wel dik winst willen maken in Heerenveen en dan drukt die 15% die Alves nu eist toch aardig op de winstmarge. Ik snap wel dat ze hem niet met een relatief (voor een topspeler) te lage winstmarge doorverkopen terwijl ze in de zomerstop nog 5 miljoen meer kunnen vangen als er écht kapitaalkrachtige clubs uit Europa komen aankloppen.

Als je zo'n topspeler hebt als Alves moet je er ook alles uithalen wat er in zit, zeker ook vanwege de opstelling van Alves zelf.
pi_55822478
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:36 schreef MaxPower het volgende:
Daar moet AZ maar net zin in hebben.
ja, maar ze willen 'm toch zo graag. Compromis sluiten is de sleutel tot deals maken
pi_55822579
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor welk bedrag heeft Sc Heerenveen Alves aangekocht trouwens?
4.5 miljoen.
pi_55822901
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:18 schreef MaxPower het volgende:

[..]

4.5 miljoen.
En Heerenveen verkoopt hem nu aan de hoogstbiedende, al zou het de concurrent zijn, maakt ze niet uit. Kortom, Alves past eigenlijk juist zeer goed bij Heerenveen. Enig verschil, Alves heeft dubieuze handelaren, Heerenveen ervaren, waardoor de club geen slachtoffer is.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:34:53 #162
121310 venomsnake
El Saltador
pi_55822947
quote:
'City koopt Alves voor 18,8 miljoen euro'

Afonso Alves (foto, rechts) verhuist van SC Heerenveen naar Manchester City. Volgens The Sunday Mirror betaalt City veertien miljoen pond (18,8 miljoen euro) voor de Braziliaan.

Begin november berichtte De Telegraaf al over een akkoord tussen City en SC Heerenveen. Uit vrees om de werkvergunning niet rond te krijgen, haakte de Engelse subtopper af.

‘Het is mijn droom om in de Premier League te spelen,’ zegt Alves in The Sunday Mirror. ‘Dat helpt me ook om in beeld te blijven bij de Braziliaanse nationale ploeg. Met Brazilië speelde ik in juni op Wembley, een fantastische ervaring. Als ik me nu meld bij de nationale ploeg en ik vertel mijn collega-internationals voor welke club ik uitkom, dan lachen ze me uit.’ (MA)

Sportweek
pi_55822982
Iedereen in Alkmaar e.o. kan de tering krijgen want Alves gaat naar Engeland.
pi_55823255
"I played for Brazil at Wembley and enjoyed the experience. When I turn up for international duty all the other players arrive from the top clubs. They ask me where I play and laugh when I tell them. "I want to be in the same bracket as them."

Aw hij wordt uitgelachen

Maar naar City dus, zie ik 'm wel op sport1 verschijnen.
pi_55823307
Maar ik dacht dat ie niet spelgerechtigd was in Engeland? Daar ging het vorige keer toch ook mis voor Middlesbrough en Man City?

Edit; \'Alves kan niet naar Manchester City\'

Daarna heeft ie toch geen interlands gespeeld, of wel?
pi_55823325
Niet naar AZ dus . Wat een slapstick .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55823376
18,8 miljoen takke tering wat een bedrag.
pi_55823397
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Hij zou in eerste instantie naar Manchester City maar was, door een gebrek aan gespeelde wedstrijden voor het nationale elftal, niet speelgerechtigd in Engeland.

Nu ineens kan het wel
pi_55823407
Overigens is die 18,8 miljoen natuurlijk alleen maar de transfersom. Ik zou niet denken dat AZ het laat afketsen op een 8 ton. Hij zal waarschijnlijk daar veel meer aan jaarsalaris gaan ontvangen.

Nou ja, mazzel Alves. Je hebt mijn dag nu weer goedgemaakt
pi_55823438
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:55 schreef xFriendx het volgende:
Overigens is die 18,8 miljoen natuurlijk alleen maar de transfersom. Ik zou niet denken dat AZ het laat afketsen op een 8 ton. Hij zal waarschijnlijk daar veel meer aan jaarsalaris gaan ontvangen.

Nou ja, mazzel Alves. Je hebt mijn dag nu weer goedgemaakt
En het spelen in de Premier League, wat ook een vereiste is van de bondscoach van Brazilie voor dat ie bij de selectie kan blijven.
pi_55823569
Aan de ene kant vind ik het als fan erg jammer voor AZ. Ze zitten momenteel te springen om een scorende spits. Aan de andere kant weet ik niet of je er zo rouwig om moet zijn. Ik denk niet dat een selectie zoals die van AZ zit te wachten om een dermate 'wispelturige' spits, die letterlijk met alle winden mee waait en zich gek laat maken door zakenwaarnemers en het grote geld.

Het gevoel dat ik als supporter bij de club en het team heb is dat men juist uitgaat van de kracht van het collectief. Het is weliswaar topsport, maar men doet het samen en als team, en niet op basis van individuele kwaliteit. Dat je hierdoor dit seizoen tekort schiet is jammer, maar hoeft nog niet gelijk te betekenen dat je die visie aan de kant schuift.
pi_55823623
Ook dit is natuurlijk nog maar een gerucht, waarschijnlijk door de shoppende zaakwaarnemers de wereld in geholpen. The Mirror is ongeveer niveautje Voetbal International.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:10:32 #173
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55823655
Die link werkt niet (meer)
Ik geloof er werkelijk geen ruk van, maar snap er ook geen reet van.

Hoe zou dit nou kunnen? Dat het toch mogelijk is..
  zondag 6 januari 2008 @ 15:13:02 #174
121310 venomsnake
El Saltador
pi_55823708
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:10 schreef fuckbuddy het volgende:
Die link werkt niet (meer)
Klik!
pi_55823735
Hoorde het net op de radio, blijkbaar is dit zo
  zondag 6 januari 2008 @ 15:15:01 #176
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55823744
quote:
Manchester City are set to sign Brazil's newest goalscoring hero Alfonso Alves in a £14million deal.

Dus hetzelfde stadium als AZ.
Is dus niet al vastgelegd!!

http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=66778&c=1
quote:
Het is echter maar de vraag in hoeverre het bericht van de Engelse sensatiekrant werkelijkheid kan worden. Alves was afgelopen zomer ook in beeld bij onder andere Manchester City, maar de kans op een Engelse werkvergunning lijkt klein.
Hier ook al!

Hoewel ik het echt wel bevestigd wil zien/horen.Dus vanavond rtl kijken
pi_55823788
Klinkt alsof "men" AZ en MC tegen elkaar aan het uitspelen is.
pi_55823793
Niets is zeker in deze soap.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:23:32 #179
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55823942
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:17 schreef Roellio het volgende:
Klinkt alsof "men" AZ en MC tegen elkaar aan het uitspelen is.
Welja... ik maak me er nog geen zorgen om hoor.
In de UK spelen heeft veel meer voeten in de aarde dan bij AZ.
pi_55823948
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
Niets is zeker in deze soap.
'Erik de Vogel speelt Ludo Sanders, de evil zaakwaarnemer van Afonso Alves'.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:27:59 #181
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55824043
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=53490

Die hadden we moeten hebben verdomme!!
  zondag 6 januari 2008 @ 15:31:00 #182
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55824107
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:23 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Welja... ik maak me er nog geen zorgen om hoor.
In de UK spelen heeft veel meer voeten in de aarde dan bij AZ.
haha, dus jij denkt dat het Alves alleen om de poen gaat . . .
pi_55824186
Ik gun 'm (gebaseerd op z'n prestaties) wel de transfer naar Man City, hij is niet de jongste meer dus avontuur naar buitenland moet nu toch wel gebeuren. Met Man City in de PL spelen is toch wel heel wat beter dan bij AZ in de ED.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:34:40 #184
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55824190
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:31 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

haha, dus jij denkt dat het Alves alleen om de poen gaat . . .
Nee hij gaat naar AZ en niet naar MC, dat denk ik!
pi_55824454
Wat heeft AZ eraan? die loopt na een half seizoen alweer weg in Alkmaar. MC daar hoort hij!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_55824464
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:34 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Nee hij gaat naar AZ en niet naar MC, dat denk ik!
Tenzij je argument is dat ie niet naar MC kán, ben je behoorlijk naief.

MC = Meer geld, meer aanzien, hoger niveau, meer kans op plek selectie brazilie.
pi_55824581
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik gun 'm (gebaseerd op z'n prestaties) wel de transfer naar Man City, hij is niet de jongste meer dus avontuur naar buitenland moet nu toch wel gebeuren.
Hij zit toch al wat jaartjes in het buitenland.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:50:15 #188
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55824612
De reden waarom ik denk dat ie niet gaat heeft te maken met het feit dat je niet zo makkelijk een vergunning kan krijgen om meteen te spelen.
Das een groot opstakel, weten jullie dat gelazer nog met Alex die naar Chelsea ging?

En MC kan hetzelfde bieden als AZ, dan hebben ze ook hetzelfde probleem als AZ.
Die 15% etc, dus...

Maar ben het wel eens met jullie dat Man City schitterend is om te spelen!
Tuurlijk hoop ik ook dat ie bij ons komt spelen.
pi_55824616
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij zit toch al wat jaartjes in het buitenland.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:51:22 #190
146874 DANILXL
pi_55824640
Als hij daar gaat spelen koop ik een shirt van City (altijd al een mooi shirt gevonden)
pi_55824691
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Tenzij je argument is dat ie niet naar MC kán, ben je behoorlijk naief.

MC = Meer geld, meer aanzien, hoger niveau, meer kans op plek selectie brazilie.
¤ = MC²
  zondag 6 januari 2008 @ 15:54:50 #192
146874 DANILXL
pi_55824727
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:53 schreef sjimz het volgende:

[..]

¤ = MC²
pi_55825083
Mooie transfers toch weer in ons landje .
pi_55825203
Zou wat zijn dan als Alves City naar CL schopt
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 6 januari 2008 @ 16:16:58 #195
146874 DANILXL
pi_55825304
MC is wel een mooie club

zou ook wel wat zijn als Alves samen met bijv. Berbatov in de spits staat
pi_55825343
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:16 schreef DANILXL het volgende:
MC is wel een mooie club

zou ook wel wat zijn als Alves samen met bijv. Berbatov in de spits staat
En Elano erachter
pi_55825857
Bij een transfer als deze zou Alves ws trouwens ook een arbitrage zaak winnen.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:47:14 #198
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55825990
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:50 schreef fuckbuddy het volgende:
De reden waarom ik denk dat ie niet gaat heeft te maken met het feit dat je niet zo makkelijk een vergunning kan krijgen om meteen te spelen.
Das een groot opstakel, weten jullie dat gelazer nog met Alex die naar Chelsea ging?
Naast voetballer van het jaar is hij natuurlijk ook recent Wereldtopscorer 2007 geworden. Dunga schijnt ook nog steeds vertrouwen in 'm te hebben, zeker wanneer hij in Engeland bij ManCity speelt is er een gerede kans dat hij een Gouden (reserve-)Kanarie blijft.
quote:
En MC kan hetzelfde bieden als AZ, dan hebben ze ook hetzelfde probleem als AZ.
Die 15% etc, dus...
City kan wel meer bieden, maar waarom zouden ze? Als je 'm voor 18,8 kunt krijgen, waarom dan 20 bieden? (vooropgesteld dat de bedragen kloppen...)
quote:
Maar ben het wel eens met jullie dat Man City schitterend is om te spelen!
Tuurlijk hoop ik ook dat ie bij ons komt spelen.
Als ik mocht kiezen...
  zondag 6 januari 2008 @ 16:49:36 #199
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55826048
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:42 schreef Hertog_Martin het volgende:
Bij een transfer als deze zou Alves ws trouwens ook een arbitrage zaak winnen.
Transfer naar AZ of naar ManCity??

Naar AZ heeft 'ie geen schijn van kans. Samaras verloor zijn zaak toen hij naar ManCity wilde, Suarez verloor de zaak bij de overgang FCG -> Ajax...
Heerenveen doet niet moeilijk wanneer het om een bedrag richting de 20 miljoen gaat, lijkt me dat er dus überhaupt geen zaak is..
pi_55826145
Naar City uiteraard, op de sportieve verbetering.
pi_55826364
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:53 schreef Hertog_Martin het volgende:
Naar City uiteraard, op de sportieve verbetering.
Wat is er veranderd sinds Samaras? Die gaat ie gewoon nog steeds verliezen hoor.
pi_55826605
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:02 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wat is er veranderd sinds Samaras? Die gaat ie gewoon nog steeds verliezen hoor.
Stond City toen ook 4e in de PL?
pi_55826822
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:13 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Stond City toen ook 4e in de PL?
Dat is een momentopname en daar kijkt men dus niet naar. Maar verder?
pi_55827313
Tuurlijk telt zon momentopname stiekem mee, ook welke advocaat je aan je zijde hebt.Vind het ook vreemd dat Samaras 'm niet won, overigens.

Maar goed, uitwijken over dit heeft weinig zin, zo groot is de kans niet dat het zover komt.
pi_55827631
quote:
'Alves naar Manchester City'
Volgens de Sunday Mirror zal Afonso Alves zijn carrière voortzetten bij Manchester City. De krant beweert dat de onderhandelingen met de Braziliaanse aanvaller, die momenteel nog onder contract staat bij Heerenveen, in een ver gevorderd stadium zijn.

Heerenveen krijgt ruim achttien miljoen euro voor de verkoop van de voetballer, die euforisch is over de transfer. "Het is een droom om in de Premier League te spelen. Bovendien kan ik nu uitzicht houden op het Braziliaanse nationale elftal", aldus de aanvaller.

Uitgelachen

"Ik speelde afgelopen zomer met Brazilië al op Wembley, een geweldige ervaring. Ik word nu nog uitgelachen als mijn Braziliaanse teamgenoten vragen waar ik nu voor speel", aldus Alves.
Dan blijf je maar lekker weg bij AZ ook
pi_55828529
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel. PSV ziet jaar aan jaar beste spelers gaan. Feyenoord koopt afdankertjes als Makaay en Van Bronckhorst. Ajax halveert de lopende begroting door verkopen, notabene pal voor het seizoen. En die zijn allemaal beter dan Heerenveen én AZ Heerlijk terecht leedvermaak kortom.
pi_55828800
quote:

[..]

Duh we weten toch dat het een arrogante klootzak is. Het probleem is dat hij zo´n goede arrogante klootzak is..
pi_55829122
quote:

[..]

Haaaaaaaaaaaaalo
pi_55829607
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Haaaaaaaaaaaaalo
pi_55829695
quote:

[..]

Ja, dat zal dan ook wel gebeuren he.
pi_55829759
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat zal dan ook wel gebeuren he.
Ik mag het hopen. Hij is leuk voor de doelpunten mits hij dat kan vervolgen bij AZ. Meer niet.
  zondag 6 januari 2008 @ 21:11:46 #212
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_55832344
Blij dat die eikel niet bij ons voetbalt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55832399
Ach wat een gezeik. Tis gewoon een geweldige spits. Zou blij zijn als ie naar Psv zou zijn gekomen
pi_55832537
Constante gebitch op hem Is het nou zo erg dat ie aangeeft dat ie net zoals z'n teammaten bij Brazilie graag bij een grote club wil spelen? Want dat is wat ie zegt. En er was een maand of 2 donder in de tent, is dat reden om meteen zijn hele doen en laten te verachten? Op youtube lees ik wel eens comments bv van mensen die 'm gesproken hebben, bv toen ie nog bij Malmo speelde, en dat ie heel aardig is. Op veld was ie bijna altijd professioneel en zag ik geen sterallures bij 'm hoor
pi_55832609
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
Constante gebitch op hem Is het nou zo erg dat ie aangeeft dat ie net zoals z'n teammaten bij Brazilie graag bij een grote club wil spelen?
Waarom flirt ie dan al maanden met AZ?
quote:
Want dat is wat ie zegt. En er was een maand of 2 donder in de tent, is dat reden om meteen zijn hele doen en laten te verachten? Op youtube lees ik wel eens comments bv van mensen die 'm gesproken hebben, bv toen ie nog bij Malmo speelde, en dat ie heel aardig is. Op veld was ie bijna altijd professioneel en zag ik geen sterallures bij 'm hoor
Klopt. Volgens mij is ie best gewoon aardig en moet je hem niet hier louter op beoordelen. Al is het wel zijn eigen schuld dat ie de verkeerde mensen om zich heen heeft verzameld.
  zondag 6 januari 2008 @ 21:30:46 #216
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_55832901
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:13 schreef Tallie1982 het volgende:
Ach wat een gezeik. Tis gewoon een geweldige spits. Zou blij zijn als ie naar Psv zou zijn gekomen
ach ja, dat is toch al een team vol kutspelers.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zondag 6 januari 2008 @ 22:03:55 #217
163488 RubenSosa
pi_55833827
oh volgens voetbalinsite... is brands in besprekeningen
pi_55833928
Ik heb geen tv aangehad, maar gezien de meest recente berichten dus nog geen uiteindelijk persbericht?
  zondag 6 januari 2008 @ 22:12:29 #219
163488 RubenSosa
pi_55834114
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:06 schreef Roellio het volgende:
Ik heb geen tv aangehad, maar gezien de meest recente berichten dus nog geen uiteindelijk persbericht?
ze proberen Brands nog aan de telefoon te krijgen. Maar AZ richt ze alleen nog op Alves. En moet komende week rondkomen... maar ja....die zaakwaarnemers he...
pi_55834271
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:03 schreef RubenSosa het volgende:
oh volgens voetbalinsite... is brands in besprekeningen
Is mij te vaag zoiets.
That's all folks!
pi_55834298
Emmen schijnt ook weer in de race te zijn
pi_55834442
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Is mij te vaag zoiets.
Voetbal Insite weet net zo weinig als wij, enige wat wilfred wist te zeggen was dat brands zn voicemail aanstaan, en was niet meer dan een gokje dat ie misschien nog in besprekingen zit. Geen nieuws dus.
  Trouwste user 2022 maandag 7 januari 2008 @ 05:58:43 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_55839487
“Wij haken zo goed als zeker af in deze strijd'', liet technisch directeur Marcel Brands van de Alkmaarders zaterdag weten. “De kans dat de transfer niet doorgaat, schat ik op 80 tot 90 procent.''

Brands ging er vrijdag nog vanuit dat de overgang van de Braziliaanse spits rond zou komen. “Toen was ik er juist voor 90 procent zeker van dat de transfer wél door zou gaan. Maar het blijkt niet haalbaar. Het is te gecompliceerd. Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven.''

Volgens Brands komt er ook geen andere spits naar AZ. "We wilden de selectie dit weekeinde definitief rond hebben. De trainingen beginnen maandag weer. We gaan na die tijd geen transfers meer doen, daarvoor waarschijnlijk ook niet.''

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 7 januari 2008 @ 08:59:13 #224
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55840470
quote:
Negen ton struikelblok tussen AZ en Alves
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - De transfer van Afonso Alves naar Alkmaar zit in een impasse om een bedrag van 900.000 euro. AZ dacht de overgang vorige week zondag rond te hebben.

De Alkmaarders legden Alves vast voor een periode van 4,5 jaar en hij zou een salaris gaan verdienen van 1,8 miljoen euro. Met Heerenveen werd een transfersom overeengekomen van 18 miljoen.

Omdat Alves contractueel recht heeft op 5 procent van die transfersom, mag hij rekenen op 900.000 euro extra. Heerenveen liet afgelopen week weten, dat AZ ook die extra som voor hun rekening diende te nemen. Dat schoot Dirk Scheringa en consorten om principiële redenen in het verkeerde keelgat.

Onduidelijk is nu hoe het verder gaat. De kans is niet ondenkbaar, dat Manchester City de spits alsnog haalt. Eerder mislukten de pogingen van de Engelsen, omdat Alves niet voldeed aan de gestelde criteria. City kan nu een beroep doen op ‘uitzonderlijke gevallen.’ De transfersom, die gisteren vanuit Engeland werd genoemd, leek bijna niet op toeval te berusten; 18,9 miljoen, zijnde de 18 miljoen plus 900.000 voor Alves.

Volgens Turkse bronnen zou Mateja Kezman nu in beeld zijn bij AZ. De ex-spits van PSV vertoeft momenteel in Nederland, maar ontkende de mogelijkheid gisteren
Lekker bijdehand dat AZ die kosten moet gaan betalen i.p.v. Heerenveen.
Snap de reactie van Scheringa best, maar denk dat ie onder de druk van Louis Van Gaal zal bezwijken vandaag en hem toch zal halen.
Maare 900.000 het was toch 15% en niet 5% zoals hierboven omschreven

Kezman, sja....
  maandag 7 januari 2008 @ 09:04:02 #225
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55840523
quote:
Alves nu echt op weg naar Engeland
Waar zondag sensatiekrant Sunday Mirror al sprak over een transfer van Afonso Alves naar Manchester City, worden de geruchten steeds hardnekkiger. Ook het AD meldt dat de Braziliaan op weg is naar Engeland.

Zaakwaarnemer Roberto Tiburcio verklaarde zondagavond telefonisch dat een akkoord met Manchester City nabij was. "De onderhandelingen bevinden zich in een afrondend stadium", waren zijn woorden. SC Heerenveen-directeur Yme Kuiper wou niet op de speculaties ingaan.

Voor AZ zou een overgang van Alves naar City een zware domper zijn. Dagen achtereen onderhandelden de Alkmaarders over een transfer, maar zonder succes. Een clausule in het contract van Alves, wat hem een gedeelte van de transfersom op zou leveren, zou de bottleneck zijn.

Kuiper wou echter niet bevestigen dat een financieel aspect de transfer belemmert. "Het probleem ligt in mijn beleving niet bij de zaakwaarnemers van Alves. Waar dan wel? Daar kan ik nu niets over zeggen. Binnenkort geven we uitleg, als de zaak achter de rug is."

Om in Friesland de rust te bewaren, heeft Alves de komende dagen vrijaf gekregen. De spits hoeft zelfs bij het uitduel met FC Utrecht niet van de partij te zijn. "Een bewuste keuze. De vele geruchten brengen een boel rumour met zich mee en daar is in Heerenveen niemand bij gebaat, ook Alves zelf niet."

"Stel dat het woensdag tot een doorbraak komt en hij is in Heerenveen, dan zou dat de wedstrijdvoorbereiding verstoren. En alles draait nu eenmaal om een goed resultaat", aldus Kuiper.

Of Alves naar Manchester City vertrekt, hangt niet alleen van een akkoord tussen de clubs af. De Braziliaan zal ook nog een werkvergunning moeten ontvangen en het is nog maar de vraag of hij die wel zal krijgen.
Maar goed dit komt van voetbalprimeur... en denk vooral aan de laatste zin!
pi_55840851
In de eerste alinea staat gelijk al de echte bron, het AD.

Overigens ook apart dat Alves zondag tegen Utrecht niet eens mee hoeft te doen.
pi_55840902
Scheringa en principiele redenen
pi_55841225
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:04 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Maar goed dit komt van voetbalprimeur... en denk vooral aan de laatste zin!
Afonso Alves krijgt 100% zeker een werkvergunning. Er is eerder dit seizoen een bericht de wereld ingekomen dat Alves geen vergunning zou krijgen, dat is pertinent niet waar.
pi_55841281
Hoe weet je dat Wopper?
pi_55841369
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:59 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Lekker bijdehand dat AZ die kosten moet gaan betalen i.p.v. Heerenveen.
Snap de reactie van Scheringa best, maar denk dat ie onder de druk van Louis Van Gaal zal bezwijken vandaag en hem toch zal halen.
Maare 900.000 het was toch 15% en niet 5% zoals hierboven omschreven

Kezman, sja....
Kezman , ik zei het van de zomer al . Maar die wil vast niet komen..
pi_55841428
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:57 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Nou ja, hij kan wel tegen een riant salaris hier zijn dagen slijten en als hij het doet zoals hij het meestal deed in de Eredivisie heeft hij ook wel een basisplaats die hij nu niet als vanzelfsprekend bij Fener heeft.

Ook qua leeftijd is het een ervaren rot, maar nog jong genoeg om nog enkele jaren mee te draaien in de Eredivisie en onze jeugdige spitsen één en ander bij te leren. Lijkt mij toch wel een aardige uitdaging.
  maandag 7 januari 2008 @ 10:01:39 #232
163488 RubenSosa
pi_55841438
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:57 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Zal hij dan weer van alles kapot slaan in de catacombe
pi_55841620
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:01 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Zal hij dan weer van alles kapot slaan in de catacombe
Dat gaat gewoon van zijn loon af

'Nou Mateja, hier is je loonstrookje voor de maand februari'.
'Je ontvangt ¤ 166.000 (2 mil per jaar) echter gaan er nog wat onkosten af'.

'Oh jee, gaan we weer'

'Eens even zien, 3 fotolijstjes, 5 mokken, 1 ruit, 3 ballen, 30 klappers, 1 spiegel en 1maal het boetepotje nadat je jeukpoeder in het boxershorts van Pelle hebt gegooid'

'hihi'

'Alsjeblieft, dat maakt na alle onkosten dan ¤ 165.330,-

maandag 7 januari 2008 @ 10:18:02 #234
163488 RubenSosa
pi_55841712
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:13 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon van zijn loon af

'Nou Mateja, hier is je loonstrookje voor de maand februari'.
'Je ontvangt ¤ 166.000 (2 mil per jaar) echter gaan er nog wat onkosten af'.

'Oh jee, gaan we weer'

'Eens even zien, 3 fotolijstjes, 5 mokken, 1 ruit, 3 ballen, 30 klappers, 1 spiegel en 1maal het boetepotje nadat je jeukpoeder in het boxershorts van Pelle hebt gegooid'

'hihi'

'Alsjeblieft, dat maakt na alle onkosten dan ¤ 165.330,-

maandag 7 januari 2008 @ 10:49:03 #235
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55842208
Ik zou blij zijn als ik Heereveen was en die 900.000 gauw betalen.

Wat HEB je aan zo'n recalcitrante debiel?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55842253
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:30 schreef SCH het volgende:
Scheringa en principiele redenen
Mijn god, als dat waar is Het is fout van Heerenveen dan, maar je laat toch niet voor 9 ton het allemaal schieten op principe?

Overigens, als hij 5% van het transferbedrag moet krijgen.... VAN... niet bovenop... klopt juridisch geen reet van toch dan?
pi_55842284
Intussen probeert Heerenveen amrabat te halen, alves is dus sowieso weg lijkt me.
  maandag 7 januari 2008 @ 10:58:37 #238
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55842398
Amrabat is niet echt een spits volgens mij hoor

Maar Alves gaat wel, dat lijkt me duidelijk. En Heerenveen heeft nog genoeg tijd, en wil dus het onderste uit de kan. En dat doen ze best slim, dat moeten we toch wel toegeven.
pi_55842430
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:52 schreef Hertog_Martin het volgende:
Intussen probeert Heerenveen amrabat te halen, alves is dus sowieso weg lijkt me.
Komende zomer pas.
pi_55842492
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:58 schreef thaduck het volgende:
Amrabat is niet echt een spits volgens mij hoor

Maar Alves gaat wel, dat lijkt me duidelijk. En Heerenveen heeft nog genoeg tijd, en wil dus het onderste uit de kan. En dat doen ze best slim, dat moeten we toch wel toegeven.
Als in zijn clausule staat dat ie recht heeft op 5% van de transfersom te betalen door Heerenveen, als ze een akkoord met AZ hebben over de transfersom en Alves is persoonlijk rond met AZ dan behoort de deal gewoon klaar te zijn. Aankomen met dat AZ die 5% moet gaan betalen is niet slim, maar verachtelijk

Als het zo is dan he...
pi_55842614
Verachtelijk?

Gewoon onderhandelen om er zo goed mogelijk uit te springen. Van alledrie kanten gebeuren er dit soort spelletjes tijdens de onderhandelingen.
pi_55842699
Gast, als het zwart op wit staat.... een transfersom kan je over onderhandelen ja, dit soort dingen niet.

Maar Alves zit nu in Brazilie en wat Heerenveen betreft blijft ie daar; http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)InBraziliBlijven.htm
pi_55842746
Is het niet zo simpel als dat SCH heeft gezegd dat ze 18,8 miljoen, waar hebben we het over, willen ontvangen van AZ. Als AZ dan aanneemt dat dat alle kosten zijn is dat gewoon een communicatie storingkje aangezien Alves blijkbaar nog 5% wil.

Als SCH dus had gezegd, wij willen 18,8 mil en Alves moet ook nog 5% krijgen dan zou AZ 19,78 moeten bieden.
Als SCH had gezegd dat 18,8 all inclusive is dan vind ik het toch wel flauw dat ons mooie cluppie dit zo speelt.
pi_55842818
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Gast, als het zwart op wit staat.... een transfersom kan je over onderhandelen ja, dit soort dingen niet.
Het gebeurt, dus het kan.
pi_55842888
Op verachtelijke wijze ja.

Ergens hoop ik dat City niet doorgaat, AZ niet doorgaat, ie geblesseerd raakt en Heerenveen helemaal niets krijgt. Begin 't allemaal beetje irritant te vinden. Maar goed als voetballiefhebber zie ik 'm wel graag spelen natuurlijk.

Hoe laat is die borrel van AZ
pi_55843037
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:03 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Als in zijn clausule staat dat ie recht heeft op 5% van de transfersom te betalen door Heerenveen, als ze een akkoord met AZ hebben over de transfersom en Alves is persoonlijk rond met AZ dan behoort de deal gewoon klaar te zijn. Aankomen met dat AZ die 5% moet gaan betalen is niet slim, maar verachtelijk

Als het zo is dan he...
Je hebt gelijk als het allemaal zo principieel ligt. Maar ik vermoed dat al dit soort zaken gewoon onderdeel van de onderhandeling zijn. Als je heel principieel wilt doen, hoeft Heerenveen uberhaupt niet te onderhandelen, Alves heeft gewoon een contract.
pi_55843351
Heerenveen kan ook overdrijven.
  maandag 7 januari 2008 @ 11:44:08 #248
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_55843403
quote:
Als alle spelers van de nationale ploeg bij elkaar komen, is iedereen afkomstig van topclubs. Als ik dan vertel bij welke club ik voetbal, moeten mijn medespelers lachen. Ik wil nu eindelijk tot dezelfde categorie behoren als mijn teamgenoten in Brazilië", zegt hij in onder meer The Sunday Mirror.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_55843556
Ach alsof City internationaal zoveel allure heeft..
pi_55843672
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach alsof City internationaal zoveel allure heeft..
Factor 100x meer dan Heerenveen. Bestaat ook al 125 jaar ofzo. En heeft succesvolle tijden gekend. Maar gaat niet zozeer om City, maar om het uitkomen in de Premier League. Van de week ook weer Aston Villa - manchester United gezien en een eredivisie wedstrijd is er niets bij. De 2e competitie van engeland is nog beter dan de eredivisie.

En Manchester City heeft nu een grote zak geld dus het is net zoiets als voor Chelsea spelen.
pi_55844496
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:54 schreef Hertog_Martin het volgende:

En Manchester City heeft nu een grote zak geld dus het is net zoiets als voor Chelsea spelen.
Spelen voor een kutclub die alleen via een 3de persoon iets kan bereiken met veel geld dus.

Dan had ie net zo goed naar AZ kunnen gaan
pi_55844738
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:54 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Factor 100x meer dan Heerenveen. Bestaat ook al 125 jaar ofzo. En heeft succesvolle tijden gekend. Maar gaat niet zozeer om City, maar om het uitkomen in de Premier League. Van de week ook weer Aston Villa - manchester United gezien en een eredivisie wedstrijd is er niets bij. De 2e competitie van engeland is nog beter dan de eredivisie.

En weer die blinde adoratie voor het Engelse voetbal .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55844761
quote:
SC Heerenveen gunt Alves rust (2)

EREDIVISIE

N i e u w bericht, meer informatie

HEERENVEEN (ANP) - FC Utrecht heeft zondag in de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen niets te vrezen van de Braziliaanse spits Afonso Alves. De veelbesproken topschutter heeft van de Friese clubleiding toestemming gekregen om voorlopig in zijn vaderland te blijven. Daarmee wil het bestuur de rust binnen de eigen gelederen zoveel mogelijk bewaren.

Alves is sinds enkele weken opnieuw het middelpunt van veel transfergeruchten. Hij had zich maandag moeten melden in het Abe Lenstra Stadion voor de hervatting van het trainingsprogramma. De Friese clubleiding gunde hem evenwel tot nader order extra verlof.

,,Dat is een bewuste keuze'', legde directeur Yme Kuiper op de website van SC Heerenveen uit. ,,De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is in Heerenveen niemand bij gebaat. Ook Alves zelf niet.''

AZ leek de belangrijkste kandidaat om hem tijdens de winterstop alsnog in te lijven. Aan het begin van het seizoen ketste zijn overgang naar Alkmaar op het laatste moment af op de hoge afkoopsom die SC Heerenveen eiste. Ook bij de tweede poging om de begeerde Alves binnen te halen, vormen de financiële voorwaarden een struikelblok. Naar verluidt, is nu ook de Engelse club Manchester City stevig in de markt om de 26-jarige aanvaller deze maand over te nemen.

In afwachting van de komende ontwikkelingen besluit de Friese clubleiding eind deze week wanneer Alves zich eventueel weer moet melden in Heerenveen
Alle credits voor de andere spelers van Heerenveen en wij bij 0-5 weer lekker scanderen: Alves, Alves, who the fuck is...........
  maandag 7 januari 2008 @ 13:38:46 #254
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55846281
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:10 schreef MaxPower het volgende:
Verachtelijk?

Gewoon onderhandelen om er zo goed mogelijk uit te springen. Van alledrie kanten gebeuren er dit soort spelletjes tijdens de onderhandelingen.
Een ding is zeker, was het andersom geweest, dus Alves die naar Heerenveen ging en AZ die die 5% niet wilde betalen, dan waren de rapen gaar geweest hier.
Ik hoop echt dat ze eruit komen.

En over dat principe, Scheringa laat gewoon zijn middelvinger zien.
Hij bied al een superhoge prijs voor een spits, tegen de condities die op papier staan.
Dan kan het niet zo zijn dat ie ook nog wel ff 9 ton erbij moet lappen.
Ik snap dat Heerenveen het probeerd, maar ik vind dit echt niet kunnen.

Dan moet je die 5% clausule niet in je contract zetten....
pi_55846414
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:22 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe laat is die borrel van AZ
quote:
Maandagmiddag houdt AZ zijn jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Hieraan voorafgaand zal technisch directeur Marcel Brands exclusief voor sponsoren een presentatie geven waarin wordt ingegaan "het technische beleid, actuele transfers en de samenwerking met Louis van Gaal".

De presentatatie voor de sponsoren begint om 15.30 uur. Om 17.00 uur vangt voor de overige genodigden de nieuwjaarsreceptie aan. De AZ Fanpage is in het stadion aanwezig en zal eventueel nieuws via de site kenbaar maken.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:27:03 #256
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55847544
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Een ding is zeker, was het andersom geweest, dus Alves die naar Heerenveen ging en AZ die die 5% niet wilde betalen, dan waren de rapen gaar geweest hier.

Hij bied al een superhoge prijs voor een spits, tegen de condities die op papier staan.

Ach, het is maar net hoe je met elkaar communiceert. Wat er eerder gezegd werd, is die 18miljoen inclusief of exclusief de 5% tekenpremie voor Alves? Als je daar geen goede afspraken over maakt, dan kom je dit soort struikelblokken tegen. Daar kun je SC Heerenveen de schuld van geven, het kan net zo goed aan AZ liggen. En waarom moet Scheringa zo moeilijk doen? Als hij Alves zo ontzettend graag wil hebben, dan moet 'ie gewoon betalen. Persoonlijk heeft 'ie geld zat en in het harde zakenleven komt 'ie dit soort geintjes vaak genoeg tegen. Zeker waar het keiharde miljoenendeals betreft!

Ik wil niet meteen met beschuldigingen komen, want ik weet van de hoed noch de rand, de oorzaak van alles kan net zo goed bij AZ als bij SCH liggen en misschien ook wel gewoon bij de zaakwaarnemers en/of Alves zelf. Want als die laatste mag kiezen tussen City en AZ, dan is de keuze snel gemaakt
  maandag 7 januari 2008 @ 14:36:35 #257
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55847819
Ter aanvulling even een post van een ander forum gekopiëerd:
quote:
Heerenveen heeft grofweg met Alves afgesproken dat hij mag gaan als Heerenveen ¤ 18 mio ontvangt, deze afspraak ligt contractueel vast. Dan is het dus conform afspraak dat Heerenveen 18 mio wil en niet 17,1. In deze ¤ 18 mio is het deel voor Malmo overigens begrepen. Door die afspraak is de ¤ 900.000 dus niet meer de zorg van Heerenveen, ongeacht wat er in het 'gewone' contract staat.
Lijkt me duidelijk en verklaart de 14miljoen pond (18,8mln euro) van City. AZ zal gewoon meer moeten betalen of Alves cs. moet z'n percentage laten schieten.
En dan nog is natuurlijk de handtekening van kamp Alves nodig, bij een vergelijkbaar bod uit het buitenland zal hij daar natuurlijk voor kiezen. Ik zie het somber in voor de Alkmaarse Zeepbel (herinner me hier gerust aan als het wél rond komt, dan wil ik best m'n ongelijk toegeven)
pi_55847904
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Alle credits voor de andere spelers van Heerenveen en wij bij 0-5 weer lekker scanderen: Alves, Alves, who the fuck is...........
Of het klopt dat Heerenveen Alves extra rust geeft is nog maar de vraag.
Ik beweer niet dat het niet klopt, maar als Alves het vertikt om terug te komen, en Heerenveen er genoeg van heeft, en besloten heeft om hem te verkopen, dan klinkt het op deze manier een stuk beter dan dat er oneenigheid zou zijn.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:46:06 #259
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55848066
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:39 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Of het klopt dat Heerenveen Alves extra rust geeft is nog maar de vraag.
Ik beweer niet dat het niet klopt, maar als Alves het vertikt om terug te komen, en Heerenveen er genoeg van heeft, en besloten heeft om hem te verkopen, dan klinkt het op deze manier een stuk beter dan dat er oneenigheid zou zijn.
Alves zal wel moeten komen mocht 'ie nog weg willen. Het zal allemaal nu wel dusdanig concreet zijn dat het geen zin heeft 'm mee te laten trainen. Straks wordt 'ie bijvoorbeeld donderdag verkocht, heb je nog niks aan de voorbereiding...
In sportief opzicht jammer dat 'ie niet mee zal doen tegen Utrecht (1 van de clubs waartegen hij nog niet heeft gescoord), maar verder een begrijpelijke beslissing
  maandag 7 januari 2008 @ 14:47:42 #260
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55848108
Volgens mij heeft AZ het geld gewoon al via "telebankieren" overgeschreven. En dus ook incl die 900.00.
En word dit straks luidkeels bekend gemaakt.... Of denken jullie dat ie gevlogen is?
En dat het niet meer doorgaat?

Ergens geloof ik er niet in dat het nu niet meer doorgaat, en kan je die percentages van Marcel Brands over 10 a 20% etc etc, gewoon als onzin omschrijven!
  maandag 7 januari 2008 @ 14:50:55 #261
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55848211
Nee hoor, die gaat naar Engeland of Italië ofzo. Wat de fuk heeft AZ hem te bieden als hij Heerenveen al niet goed genoeg vindt? Want eerlijk is eerlijk, zoveel beter is AZ niet.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:54:59 #262
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55848328
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:50 schreef thaduck het volgende:
Nee hoor, die gaat naar Engeland of Italië ofzo. Wat de fuk heeft AZ hem te bieden als hij Heerenveen al niet goed genoeg vindt? Want eerlijk is eerlijk, zoveel beter is AZ niet.
Daar gaat het niet om.
Hij wilt nog steeds naar AZ mede vanwege het geld. Ze waren al rond, alleen nu blijkt het percentage een probleem te zijn. Als Scheringa die op tafel gooit dan is ie van AZ.

Dat hele City verhaal geloof ik (nog) niet, mede omdat het verhaal niets veranderd is van het eerste bericht. En er is nog niemand van MC in Heerenveen gezien.
Als zij dat geld hadden, dan hadden ze echt wel op de stoep gestaan!

Maar das mijn gevoel.....
pi_55849104
Nou, binnen 3 uur zullen we het wel weten dan... als t goed is.

Maar wel vreemd dat Heerenveen bepaald dat ie in Brazilie mag blijven en dat ie zondag niet hoeft te spelen.... als 't goed is is ie dan toch al lang verkocht?
pi_55849327
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Nou, binnen 3 uur zullen we het wel weten dan... als t goed is.

Maar wel vreemd dat Heerenveen bepaald dat ie in Brazilie mag blijven en dat ie zondag niet hoeft te spelen.... als 't goed is is ie dan toch al lang verkocht?
Maja, de vraag is aan wie. Voor hetzelfde zit ie straks lekker z'n zakken te vullen in Rusland zoals een Hiddink. Beetje kaviaar snoepen en tig kinderen produceren bij Russische hoertjes.
pi_55849688
Het Algemeen Dagblad zegt zeker te zijn dat Alves naar Manchester City vertrekt na gesproken te hebben met één van zijn zaakwaarnemers die zou hebben gezegd dat het zo goed als rond is met de Engelse club.

Maar goed, volgens mij was het ook zo goed als rond met Az.
  maandag 7 januari 2008 @ 15:54:56 #266
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55849939
Maar men vergeet nog steeds dat hij geen engelse werkvergunning kan krijgen... of gaat men hem dan verhuren??
  maandag 7 januari 2008 @ 16:02:46 #267
202177 Treebeard6
je weet hoe het gaat
pi_55850136
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dirk Scheringa!! hij bied al vele miljoenen op een spits als alves voor dat bedrag kan je een betere spits halen alleen niemand wil naar nederland en geef ze eens ongelijk
ik denk niet dat het aan heerenveen ligt, het ligt aan zijn zakenwaarnemers dei stoken alles op en willen meer cash zien
straks gaat alves weer naar een rotclub als Shaktar Donetsk of Moskou , in Engeland komt hij niet aan de slag want een werkvergunning krijg hij niet
Get out of my head, out of my bed, out of my dreams, they're bad. Tell them it's me who made you sad, tell them the fairytale gone bad- Sunrise Avenue
pi_55850231
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat is daar nou weer vreemd aan? Heerenveen heeft het gewoon over de situatie dat hij werknemer is van Heerenveen, over een andere situatie hebben zij niks te vertellen.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:28:31 #269
146874 DANILXL
pi_55850868
hmm ik ben benieuwd. Misschien zit hij helemaal niet in Brazilie, maar wordt hij zo dadelijk gepresenteerd bij AZ. Dat zou wel een stunt van Dirkie zijn
  maandag 7 januari 2008 @ 16:34:42 #270
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55851055
Nou....
quote:
City step up talent search

7/ 1/2008

THE Blues have been linked with a string of new faces this weekend with a new striker top of the priority list.

Boss Sven-Goran Eriksson has remained impassive under questioning about his specific January targets but his chief confidante Tord Grip has been busy earmarking strikers who would improve the Blues' chances of qualifying for Europe.

They remain interested in the proven Premier League talents of Peter Crouch and Nicolas Anelka and have now been linked with fresh approaches for Brazil international striker Fred at Lyon, German World Cup star Lukas Podolski and Roma forward Amantino Mancini, with Rolando Bianchi possibly going the other way in part-exchange.

CSKA Moscow duo Vagner Love and Daniel Carvalho are others on the Blues radar as the transfer roundabout hits full swing but Blues fans can forget the £8m gossip linking them with a move for defender Pascal Chimbonda at Spurs.

Not only does the former Wigan man not fit the age profile of an Eriksson signing but with Nedum Onuoha, Vedran Corluka, Jihai Sun, and Shaleum Logan all having played right back this season and Academy starlet Kieran Trippier improving fast there is no desire to add another full-back to the squad.

They will also not be pursuing interest in Brazil striker Afonso Alves at Heerenveen.

The Blues may, however, be on the look out for an experienced keeper with Swede Andreas Isaksson on the brink of departure.

Who would you like to see City target? Have your say
They will also not be pursuing interest in Brazil striker Afonso Alves at Heerenveen.
Dus die laten ze lopen! Ik zei het toch, ik geloof het Man City verhaal niet

Dus of AZ of .............??

Bron....
http://www.manchestereven(...)tep_up_talent_search
pi_55851261
Wat een soap weer

Staat ie straks idd met een grijns in AZ shirt

Maar als ie in Brazilie zit dan komt ie niet naar AZ lijkt me... niet op moment waar Brands het steeds over had iig.

maandag 7 januari 2008 @ 16:43:03 #272
202177 Treebeard6
je weet hoe het gaat
pi_55851267
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:28 schreef DANILXL het volgende:
hmm ik ben benieuwd. Misschien zit hij helemaal niet in Brazilie, maar wordt hij zo dadelijk gepresenteerd bij AZ. Dat zou wel een stunt van Dirkie zijn
dat zou cker mooi zijn Onze goede ouwe Dirkie die heeft vast wel een verassing
Get out of my head, out of my bed, out of my dreams, they're bad. Tell them it's me who made you sad, tell them the fairytale gone bad- Sunrise Avenue
pi_55851322
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:43 schreef Treebeard6 het volgende:

[..]

dat zou cker mooi zijn Onze goede ouwe Dirkie die heeft vast wel een verassing
'We hebben z'n tweelingbroer gevonden, speelde ergens op een veldje in Brazilie' en dan loopt Alves binnen.
pi_55851375
AZ fanpage ligt weer eens plat als er nieuws staande is
pi_55851395
Misschien komt het pas 31 januari om 23.59 definitief tot een akkoord.

Bij Az hebben ze wel gezegd dat ze nieuwe aankopen vandaag bij de groep wilden hebben vanwege de voorbereiding etc. maar als het puntje bij paaltje komt zullen ze bij zo'n grote transfer vast niet zo principieel zijn.

De voordelen voor Az om Alves alsnog vast te leggen na vandaag wegen niet op tegen de nadelen van het missen van de voorbereiding van Az door Alves.

Mocht Alves naar Az komen, laat het dan ajb na 30 januari zijn, dat komt mij ook beter uit. Dan zit de wedstrijd Feyenoord - Az er tenminste op.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:50:28 #276
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55851494
quote:
'Manchester City laat Alves varen'
Een nieuwe aflevering in de soap rondom Afonso Alves. Nadat eerder een transfer naar AZ afketste, lijkt nu ook Manchester City af te haken in de strijd om de handtekening van de Braziliaan.

De lokale krant Manchester Evening News bericht in haar meest recente editie dat Manchester City geen vervolg geeft aan de interesse in Afonso Alves. Een nadere toelichting wordt niet gegeven.

City zou haar interesse verleggen naar Fred (Olympique Lyon), Lukas Podolsi (Bayern München) en Amantino Mancini (AS Roma). Ook Peter Crouch (Liverpool) en Nicolas Anelka (Bolton Wanderers) zouden nog in beeld zijn.
http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=66889&c=1
pi_55851559
quote:
AZ is nog steeds in onderhandeling over Afonso Alves. Dat maakte Marcel Brands maandagmiddag bekend tijdens een exclusieve presentatie voor sponsors.

Van een ‘Plan B’ is geen sprake, gaf de technisch directeur tegelijkertijd aan. “Het is Alves of niks.” Daarmee verwees Brands de berichten over de mogelijke komst van Mateja Kezman en Lasse Nilsson naar het rijk der fabelen.
AZ Fanpage
pi_55851589
quote:
yes his mafia manager is also a big problem. Don´t his manager(s) own his transfer rights or something????

All I can say is that City should stay away from A. Alves.

He is trouble. Big trouble

Deze is van een Nederlander.
quote:
He is like van Nistelrooij(played for us as well) maybe even better at this point, but ruud developt mmagnificentin england. Afonso can for sure, in basics he is better then Ruud. Surely better dan Huntelaar and Samaras.
asking price for Afonso is 20 million euros. No joke. a bid of rivals AZ Alkmaar was turned down, it was about 16.5 million euros spread in 4 years.
quote:
I'm ambivalent. There are others I'd rather. Including Crouch. Which is really saying something, coming from me.
quote:
Keep it on your mind that the dutch league is pretty lame, IMO.

Remember that Kezman was scoring above 30 goals per season, but after that he was a total flop in Chelsea and Atletico Madrid.
Wat quotes van een Manchester City forum.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:54:49 #279
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55851609
Een paar gasten van AZFanpage waren op de vergadering. En ze wisten niets te vertellen over AA.
Dus geen bericht is geen goed bericht, maar nu MC zegt dat ze stoppen met Alves heeft ie weinig keus. Of er moet een konijn uit een hoed komen, maar nu is MC geen optie meer, en de vervanger voor Alves is/was er al. Dus dan kan je kiezen, of die 900.000 laten lopen en naar AZ gaan. Of je pokerface opzetten en weten wanneer je moet stoppen....

Ik kan trouwens wel bij voetbalprimeur werken man.... ik was nog eerder dan die roddelaars!
Maar goed, ik ben nu heel erg benieuwd wat er de komende 48uur gaat gebeuren.
pi_55851694
óf MC is tijdelijk van de baan, en dat alves zo graag naar engeland wil (volledig te begrijpen) dat ie niet tekent tot 31 januari, want misschien wil MC Alves alsnog kopen als de namen die ze nu op verlanglijstje hebben gezet toch niet haalbaar zijn.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:07:52 #281
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55851921
Dan zou MC dan niet zelf naar buiten brengen dat ZIJ juist stoppen om energie in Alves te steken. Das het domste wat je kan doen.
Ergens gun ik het Alves ook om gewoon op zijn bek te gaan, Dus om het onderste uit de kan te halen. En hem op de bank te zien zitten.
Incl dat gelul met die zaakwaarnemers, anderszijds hebben we hem bij AZ gewoon nodig denk ik zo maar. Dit soort gelul hoef ik niet bij AZ te hebben, al die streken en geintjes die het "kamp-Alves" flikt
  maandag 7 januari 2008 @ 17:07:56 #282
126654 mrRich
gek zijn is gezond
pi_55851926
Reportage vanuit Alkmaar: nieuwjaarsreceptie zonder Alves Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 7-jan-2008 12:40

Door Remco Regterschot

Alkmaar, maandag 7 januari, een uur of twaalf.
De lunch begint dan wel zo’n beetje in de Brasserie van het DSB Stadion. Het had een feestelijke lunch moeten worden voor de beleidsbepalers van AZ. De club van eigenaar Dirk Scheringa was in het diepste geheim al tot een akkoord gekomen met SC Heerenveen over de overgang van Afonso Alves, het scorende fenomeen uit Brazilië.

'Clubkostuum lag al klaar'
Het AZ-clubkostuum scheen al te zijn besteld, de nieuwjaarsreceptie later op de dag zou net zo feestelijk worden als de lunch. De spelers van Heerenveen waren ook al ingelicht; Alves zou naar AZ gaan, het was de bedoeling dat hij vandaag, op 7 januari, al om 14.30 uur de eerste training zou meemaken. Informatie die ook bekend was bij Voetbal International waarschijnlijk. Het blad nam op 2 januari de gok om de ‘definitieve’ transfer wereldkundig te maken. De clubs zelf bevestigden voor- en na dat ‘nieuws’ echter nog steeds niets. Wijselijk hielden ze een slag om de arm, alle betrokkenen herinnerden zich de eerste poging van AZ om Alves over te nemen. In de zomer was dat. Tijdens de eerste transferperiode. Alves kwam echter niet, de clubs bleken halsstarrig naar elkaar toe, de relatie tussen Alkmaar en Heerenveen werd ijzig.

Brands moet ontzet zijn
Maar goed, nu waren de twee clubs akkoord. Niet dus. Ergens in het proces was weer iets misgegaan, VI moest zijn ‘nieuws’ op 5 januari pijnlijk herroepen.

Het zou gaan om wat percentages van de transfersom. Een beetje voor Alves, een beetje voor zijn oude club uit Zweden, Malmo. Het percentage wat Alves eiste, zou precies het verschil zijn tussen wat AZ heeft geboden en wat Manchester City wil betalen. Negen ton. Vijf procent van achttien miljoen. Manchester City, de clubnaam die ook in de eerste onderhandelingen al eens opdook. City, de club bovendien waar die enge Zweed (Sven Goran Eriksson) trainer is.

‘Zo’n tien, twintig procent,’ schatte de manager technische zaken van AZ, Marcel Brands de kans op alsnog slagen van Alves’ komst. Hij moet ontzet zijn. Namens AZ wilde hij voordat de eerste training van de tweede competitiehelft zou beginnen (en voordat hij een weekje op vakantie zou gaan), de nieuwe spits presenteren.

Van Gaal zou zich wel eens kunnen bezinnen op zijn toekomst
Scheringa vond het echter welletjes. Afspraak is afspraak, achttien miljoen is geen achttien komma negen miljoen. En omdat ook ‘plan B’ niet werkt (AZ had een alternatief achter de hand, een spits uit een buitenlandse competitie, maar ook die komt niet) staat Brands met lege handen voor trainer Louis van Gaal. Tenzij het waar is dat Mateja Kezman overkomt van Fenerbahçe.

Lukt niets, dan zou Van Gaal zich wel eens zou kunnen bezinnen op zijn toekomst in Alkmaar, nu er weer geen topspeler naar AZ wil (kan) komen. Hij had zelfs zijn zo gekoesterde salarishuis voor Alves afgebroken. Lunchtijd dus, maar waarschijnlijk krijgt Brands geen hap door zijn keel.

http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=0&newsid=47290
pi_55852133
Wel lekker gefaald, die Brands, sta je dan met lege handen
  maandag 7 januari 2008 @ 17:19:00 #284
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55852216
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:16 schreef SCH het volgende:
Wel lekker gefaald, die Brands, sta je dan met lege handen
Hoe kan je dit Brands aan rekenen?
Flauwekul, hij heeft gedaan wat ie moest doen.
Alles was voor elkaar, het gelazer zit tussen Heerenveen en Alves.
Over die 5% en dit kan je Brands niet aanrekenen.

Die vind ik te makkelijk... Brands had een accoord bereikt met Heerenveen!
pi_55852326
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:07 schreef mrRich het volgende:
Reportage vanuit Alkmaar: nieuwjaarsreceptie zonder Alves Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 7-jan-2008 12:40

Door Remco Regterschot

Alkmaar, maandag 7 januari, een uur of twaalf.
De lunch begint dan wel zo’n beetje in de Brasserie van het DSB Stadion. Het had een feestelijke lunch moeten worden voor de beleidsbepalers van AZ. De club van eigenaar Dirk Scheringa was in het diepste geheim al tot een akkoord gekomen met SC Heerenveen over de overgang van Afonso Alves, het scorende fenomeen uit Brazilië.

'Clubkostuum lag al klaar'
Het AZ-clubkostuum scheen al te zijn besteld, de nieuwjaarsreceptie later op de dag zou net zo feestelijk worden als de lunch. De spelers van Heerenveen waren ook al ingelicht; Alves zou naar AZ gaan, het was de bedoeling dat hij vandaag, op 7 januari, al om 14.30 uur de eerste training zou meemaken. Informatie die ook bekend was bij Voetbal International waarschijnlijk. Het blad nam op 2 januari de gok om de ‘definitieve’ transfer wereldkundig te maken. De clubs zelf bevestigden voor- en na dat ‘nieuws’ echter nog steeds niets. Wijselijk hielden ze een slag om de arm, alle betrokkenen herinnerden zich de eerste poging van AZ om Alves over te nemen. In de zomer was dat. Tijdens de eerste transferperiode. Alves kwam echter niet, de clubs bleken halsstarrig naar elkaar toe, de relatie tussen Alkmaar en Heerenveen werd ijzig.

Brands moet ontzet zijn
Maar goed, nu waren de twee clubs akkoord. Niet dus. Ergens in het proces was weer iets misgegaan, VI moest zijn ‘nieuws’ op 5 januari pijnlijk herroepen.

Het zou gaan om wat percentages van de transfersom. Een beetje voor Alves, een beetje voor zijn oude club uit Zweden, Malmo. Het percentage wat Alves eiste, zou precies het verschil zijn tussen wat AZ heeft geboden en wat Manchester City wil betalen. Negen ton. Vijf procent van achttien miljoen. Manchester City, de clubnaam die ook in de eerste onderhandelingen al eens opdook. City, de club bovendien waar die enge Zweed (Sven Goran Eriksson) trainer is.

‘Zo’n tien, twintig procent,’ schatte de manager technische zaken van AZ, Marcel Brands de kans op alsnog slagen van Alves’ komst. Hij moet ontzet zijn. Namens AZ wilde hij voordat de eerste training van de tweede competitiehelft zou beginnen (en voordat hij een weekje op vakantie zou gaan), de nieuwe spits presenteren.

Van Gaal zou zich wel eens kunnen bezinnen op zijn toekomst
Scheringa vond het echter welletjes. Afspraak is afspraak, achttien miljoen is geen achttien komma negen miljoen. En omdat ook ‘plan B’ niet werkt (AZ had een alternatief achter de hand, een spits uit een buitenlandse competitie, maar ook die komt niet) staat Brands met lege handen voor trainer Louis van Gaal. Tenzij het waar is dat Mateja Kezman overkomt van Fenerbahçe.

Lukt niets, dan zou Van Gaal zich wel eens zou kunnen bezinnen op zijn toekomst in Alkmaar, nu er weer geen topspeler naar AZ wil (kan) komen. Hij had zelfs zijn zo gekoesterde salarishuis voor Alves afgebroken. Lunchtijd dus, maar waarschijnlijk krijgt Brands geen hap door zijn keel.

http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=0&newsid=47290
Die gasten van sportweek zijn wel irritant tevreden met de fout van VI zeg, dit is al de 2e keer.

Verder is het een kansloze soap. Hopen dat hij deze maand tegen de Graafschap niet meedoet in elk geval.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:25:46 #286
146874 DANILXL
pi_55852366
ik denk dat Alves zich nu moet schikken, of nog een hlf seizoen voor heerenveen moet spelen
pi_55852371
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:24 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Die gasten van sportweek zijn wel irritant tevreden met de fout van VI zeg, dit is al de 2e keer.

Verder is het een kansloze soap. Hopen dat hij deze maand tegen de Graafschap niet meedoet in elk geval.
Sportweek is gewoon een kutblad met een kutredactie. Laten ze eerst zelf eens met wat nieuws komen .
  maandag 7 januari 2008 @ 17:43:11 #288
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55852720
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:19 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Nogmaals, een akkoord over 18miljoen netto voor SC Heerenveen, een akkoord inclusief of exclusief het tekengeld voor kamp Alves? Het is wel makkelijk afschuiven op SC Heerenveen en/of Alves. We kennen hier allemaal de details niet, maar als het om dit soort deals gaat had Brands ook wel iets nauwkeuriger mogen zijn. En zeker DSB zou wat oplettender moeten zijn geweest, die zou er ervaring mee moeten hebben.

We'll see. 18 miljoen netto is een prima bedrag voor deze superspits. 17,1mln is echter geen deel, in dat opzicht kan ik me uitstekend in de houding van SC Heerenveen vinden.
pi_55852771
Grappig, die Heerenveeners die allerlei rare excuusjes gaan bedenken om zich eruit te lullen
pi_55852808
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

We'll see. 18 miljoen netto is een prima bedrag voor deze superspits. 17,1mln is echter geen deel, in dat opzicht kan ik me uitstekend in de houding van SC Heerenveen vinden.
Maar AZ biedt 18 miljoen, dat SC Heerenveen minder overhoud is niet het probleem van AZ of Alves, hadden ze maar die clausule er niet in moeten zetten.
pi_55852813
Ach, in het contract staat ook dat Alves tot 2011 getekend heeft, aan die clausule houdt ie zich toch ook niet?
pi_55852977
De personen om Alves heen doen Afonso geen goed lijkt het. En Heerenveen is er maar steeds niet vanaf, het gezeur.
That's all folks!
pi_55852988
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar AZ biedt 18 miljoen, dat SC Heerenveen minder overhoud is niet het probleem van AZ of Alves, hadden ze maar die clausule er niet in moeten zetten.
Zeg dan als Heerenveen zijnde ''We verkopen Alves niet''. Je kan mij niet wijsmaken dat een transfer van 18 miljoen euro afketst op 9 ton.

Het kan haast niet anders of er zijn nog meer clubs bezig met Heerenveen en Alves.
pi_55852989
Als heerenveen hem nu niet verkoopt voor de jackpot zijn het een stel faalhazen.
pi_55853100
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:47 schreef MaxPower het volgende:
Ach, in het contract staat ook dat Alves tot 2011 getekend heeft, aan die clausule houdt ie zich toch ook niet?
wat een bullshit .

Als hij verkocht wordt zou ie 15% krijgen, en dat gaat niet als hij het contract uitdient he.

Dus men moet zich gewoon aan het contract houden aan 2 kanten. Of heerenveen zegt: "we verkopen je en je krijgt je deel". of "je blijft".

Als heerenveen dit mega bedrag laat lopen zijn ze gewoon oerstom.

Krijgen ze door dit gehannes er echter meer uit zijn ze goed bezig.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:02:01 #296
202177 Treebeard6
je weet hoe het gaat
pi_55853116
het ligt aan de zaakwaarnemers!:@
  maandag 7 januari 2008 @ 18:11:43 #297
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55853305
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Grappig, die Heerenveeners die allerlei rare excuusjes gaan bedenken om zich eruit te lullen
Wat voor excuus zie jij?? Ik zie hier alleen maar figuren (en ook in de media) die de schuld op SC Heerenveen en kamp Alves proberen af te schuiven..

Het is heel simpel. Alves staat tot zomer 2011 onder contract bij SC Heerenveen. SC Heerenveen hoeft hem niet te verkopen, AZ wil 'm heel graag hebben. Als SC Heerenveen netto 18 miljoen wil overhouden, dan is een totaal bedrag van 18 miljoen overgemaakt door AZ niet toereikend. En we weten allemaal niet wat er precies tussen Alves en Heerenveen, tussen Alves en AZ en/of tussen Heerenveen en AZ is afgesproken.
Het lijkt mij dan verstandiger gewoon je mond te houden en door te onderhandelen in plaats van elkaar de Zwarte Piet toespelen. Maar afijn, de historie leert dat ze daar aan de andere kant van de Afsluitdijk (en dan doel ik niet alleen op Alkmaar) anders over denken..
pi_55853756
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Wat voor excuus zie jij?? Ik zie hier alleen maar figuren (en ook in de media) die de schuld op SC Heerenveen en kamp Alves proberen af te schuiven..

Het is heel simpel. Alves staat tot zomer 2011 onder contract bij SC Heerenveen. SC Heerenveen hoeft hem niet te verkopen, AZ wil 'm heel graag hebben. Als SC Heerenveen netto 18 miljoen wil overhouden, dan is een totaal bedrag van 18 miljoen overgemaakt door AZ niet toereikend. En we weten allemaal niet wat er precies tussen Alves en Heerenveen, tussen Alves en AZ en/of tussen Heerenveen en AZ is afgesproken.
Het lijkt mij dan verstandiger gewoon je mond te houden en door te onderhandelen in plaats van elkaar de Zwarte Piet toespelen. Maar afijn, de historie leert dat ze daar aan de andere kant van de Afsluitdijk (en dan doel ik niet alleen op Alkmaar) anders over denken..
Maar dan moet er dus nog meer geld komen. In een eerdere post van jou zat het deel voor Malmo in die 18 miljoen inbegrepen. Ik neem aan dat in die 18 er dus een deel gereserveerd is voor Malmo. Dit was geloof ik 2 (?) miljoen? Dan ga je al naar 16. Vervolgens zou Heerenveen dan nog 9 ton moeten voldoen aan Alves en zit je op 15,1 netto.

Wil HEE 18 netto dan dient er dus 18+2+0,9 over de balk te komen wat 20,9 mil maakt.
pi_55853771
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:19 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Pardon? Vandaag zou er toch iemand gepresenteerd worden? Dat is niet gelukt. Nu is het ineens Alves of niemand want het is Brands ook niet gelukt om de andere beoogde spits binnen te halen.

Wie hoog inzet, kan diep vallen. Brands heeft gegokt en (tot nu toe) verloren, je moet toch echt bij hem zijn. Het is hem niet gelukt een spits binnen te halen. Terwijl Heerenveen alweer ondertussen doodleuk een nieuwe middenvelder presenteert. Er zit gewoon een groot probleem bij AZ als het om transfers gaat.
pi_55853799
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Goed he

maar waar zouden wij ons uit moeten lullen???
  maandag 7 januari 2008 @ 18:34:24 #301
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55853841
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:30 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar dan moet er dus nog meer geld komen. In een eerdere post van jou zat het deel voor Malmo in die 18 miljoen inbegrepen. Ik neem aan dat in die 18 er dus een deel gereserveerd is voor Malmo. Dit was geloof ik 2 (?) miljoen? Dan ga je al naar 16. Vervolgens zou Heerenveen dan nog 9 ton moeten voldoen aan Alves en zit je op 15,1 netto.

Wil HEE 18 netto dan dient er dus 18+2+0,9 over de balk te komen wat 20,9 mil maakt.
Excuus, bij die 18 miljoen netto zit het bedrag voor Malmo (naar verluidt zo'n 2,7mln) inbegrepen.
En dan zou het inderdaad om ca 900.000 gaan.

Nogmaals, het is gissen. Ik ga gewoon af op wat ik hoor en lees en probeer (voorzover hier mogelijk) m'n gezond verstand te gebruiken. Het zou in ieder geval wel een verklaring zijn voor alle gedoe op dit moment. Maar het komt neer op ófwel een ongelukkig stukje miscommunicatie ófwel gewoon keihard zakendoen (naar aanleiding van een stukje - doelbewuste? - miscommunicatie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')