abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55791543
Ja, want spelers bij de klassieke top 3 gaan automatisch magischerwijs ineens geweldig voetballen vanwege de naam van de club

Nee die zijn ook gewoon met boel geld gekocht... Elke selectie is bij elkaar gekocht, deal with it.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:22:27 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55791557
Het is alleen maar goed dat die 18 miljoen in eigen competitie geinvesteerd wordt.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55791624
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee nou wordt tie mooi!

Az koopt alles bij elkaar en Az dan ook nog zien als de grote weldoener. Dat terwijl Az zichzelf óók nog eens ten kosten van de kleinere clubs wilde verrijken wat betreft de verdeling van de televisierechten.

Dat 'nee' zeggen tegen een transfer is niet zo makkelijk als dat je doet voorkomen, je krijgt dan opstandige spelers die niet met de standvastige houding van de verkopende club eens zijn, wat de verhoudingen in het voetbal aardig verziekt. Je ziet dat ook bij Sc Heerenveen gebeuren, waar Az ook flink heeft zitten stoken (bij wel meer clubs overigens).

Bovendien is het helemaal geen prestatie om een kampioenswaardig elftal bij elkaar te kopen, daar is geen kunst aan.

Belang van het Nederlands voetbal is ook zo'n gezwets want Az verbeterd zich ten koste van de ontwikkeling van andere clubs dus in feite schieten die andere clubs er weinig mee op. Die kunnen weer van voor af aan beginnen met bouwen, al dan niet met iets meer financiële mogelijkheden.

Az en Scheringa

Ik heb veel meer respect voor teams als Sc Heerenveen en Fc Twente die zich uit eigen kracht al járen in de top 5 weten te handhaven en de aansluiting weten te krijgen bij de traditionele top 3.
Hoewel je natuurlijk ook kan stellen dat als AZ die spelers niet wegplukt bij een FC Twente of Heerenveen een HSV, Sevilla, of Olympique Marseille dat wel doen. Hetzelfde als Chelsea, Real Madrid en Man U kopen bij Feyenoord, PSV of Ajax. Dit levert ons vaak een leuk zakcentje op maar niemand uit de eigen competitie wordt daar sterker van.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:55:12 #106
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55792081
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:27 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoewel je natuurlijk ook kan stellen dat als AZ die spelers niet wegplukt bij een FC Twente of Heerenveen een HSV, Sevilla, of Olympique Marseille dat wel doen. Hetzelfde als Chelsea, Real Madrid en Man U kopen bij Feyenoord, PSV of Ajax. Dit levert ons vaak een leuk zakcentje op maar niemand uit de eigen competitie wordt daar sterker van.
En als die buitenlandse clubs de Nederlandse competitie leegplukken staan we met z'n allen op onze achterste poten. En nu doet DSB/AZ het en dan is het wel goed?? Kom op zeg..

Clubs als HSV, Sevilla en Olympique Marseille komen nu eenmaal uit veel grotere landen (Duitsland, Spanje en Frankrijk). Competities daar zijn gewoon groter en er is meer geld voorhanden (merchandising, t.v.-rechten, sponsoring, etc.
Als DSB als sponsor structureel 30 miljoen in AZ steekt, prima, moeten zij weten. Misschien dat de hoofdsponsoren van andere clubs dan ook die stap gaan/durven nemen, daar wordt de Eredivisie sterker van. Maar dit opkopen/leegkopen van kleinere clubs (buiten de begroting om) wat Scheringa doet, sorry hoor.. Dan sluit ik me helemaal aan bij de post Tomatenboer.

Zaakwaarnemers van Alves
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_55792130
Die zaakwaarnemers van Alves hebben vast en zeker geen keurmerk van de Consumentenbond. .
Hoi.
pi_55792149
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Wat een bullshit!
Nee, geen bullshit. Om een andere reden nog: telkens roept AZ dat ze dat kleine clubje zijn en dat ze op eigen kracht de stap naar de top zetten. Ondertussen lokken ze alles weg dat los en vast zit en geven ze ik weet niet hoeveel geld uit. Terwijl ze ondertussen de schijn proberen op te houden dat ze een o zo kleine begroting hebben. Dat is het trieste eraan. Kom er gewoon voor uit.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:11:47 #109
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_55792384
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:57 schreef pekel het volgende:
Die zaakwaarnemers van Alves hebben vast en zeker geen keurmerk van de Consumentenbond. .
Tiburcio (of was het nu Augusto?) heeft niet eens een FIFA-licentie

Okee, het is leedvermaak ten top, maar ditzelfde zootje ongeregeld heeft er ook al voor gezorgd dat Alves niet een half jaar eerder in Heerenveen speelde (winterstop met vertrek Huntelaas/Samaras). Doet me genoegen om te zien nu "AZ Alves wel even komt ophalen..." ditzelfde zootje ongeregeld weer dwars gaat liggen, wat een soap
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_55792529
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Tiburcio (of was het nu Augusto?) heeft niet eens een FIFA-licentie [afbeelding]

Okee, het is leedvermaak ten top, maar ditzelfde zootje ongeregeld heeft er ook voor gezorgd dat Alves niet een half jaar eerder in Heerenveen speelde (winterstop met vertrek Huntelaas/Samaras). Doet me genoegen om te zien nu "AZ Alves wel even komt ophalen..." ditzelfde zootje ongeregeld weer dwars gaat liggen, wat een soap [afbeelding]

Meneertje Tiburcio ziet er wel uit als een topper hoor.
Hoi.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:28:15 #111
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55792741
Ik denk dat Koeman Alves wil en Louis nog even een hak wil zetten...

Scheringa financiert de transfer toch met geld van de goede burger via woekerpolissen...
pi_55792922
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:28 schreef oYo het volgende:

Scheringa financiert de transfer toch met geld van de goede burger via woekerpolissen...
Boeiend, schuld van de domme tokkies die daar intrappen.
pi_55793096
Ze roepen niet dat ze dat kleine clubje zijn. Ze roepen dat ze ambitie hebben om een topclub te worden, hoewel iedereen incl de pers ze aanneemt als een topclub. Ze proberen te kijken wat (nieuwe) mogelijkheden zijn om een topclub te worden.
Dan zul je kwaliteit aan moeten trekken, en dat kost geld.
Het domme is dat;
Als een Perez weggaat AZ niet moet zeiken.
Als een de Cler "weggelokt" word dan is het mooi voor zijn carriere.
Als een Koevermans weggaat bij AZ het goed voor hem is.

3 spelers 3 verhalen, feit is dat ze door de TOP 3zijn weggelokt/gekaapt zijn en dan moet je niet zeiken, want dat is voetbal, spelers gaan nou eenmaal weg.
Maar als je als AZ hetzelfde doet dan word er nou eenmaal met twee maten gemeten...
quote:
'Afonso Alves weer niet naar AZ'
AMSTERDAM - De soap met Afonso Alves in de hoofdrol duurt voort. Voor de tweede keer in een jaar tijd lijkt een overgang van de Heerenveen-aanvaller naar AZ af te ketsen. "Wij haken zo goed als zeker af in deze strijd”, liet technisch directeur Marcel Brands van de Alkmaarders zaterdag weten. Afgelopen zomer dwarsboomde SC Heerenveen de eerste poging van AZ om de Braziliaanse aanvaller in te lijven.

"De kans dat de transfer niet doorgaat, schat ik op 80 tot 90 procent" , aldus Brands. De technisch directeur ging er vrijdag nog vanuit dat de overgang van de Braziliaanse spits rond zou komen. "Toen was ik er juist voor 90 procent zeker van dat de transfer wél door zou gaan. Maar het blijkt niet haalbaar. Het is te gecompliceerd. Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven.”

Volgens Brands komt er ook geen andere spits naar AZ. "We wilden de selectie dit weekeinde definitief rond hebben. De trainingen beginnen maandag weer. We gaan na die tijd geen transfers meer doen, daarvoor waarschijnlijk ook niet.”
And the story goes on and on and on

[ Bericht 22% gewijzigd door fuckbuddy op 05-01-2008 13:54:17 ]
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:02:10 #114
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55793375
Als er niemand komt, dan gaat Louis vrees ik.
pi_55793376
Bij Coach van het Jaar is Alves inmiddels weer Heerenveenspeler.
pi_55793385
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:02 schreef oYo het volgende:
Als er niemand komt, dan gaat Louis vrees ik.
Volgend seizoen is er een vacature bij ons. En dan heeft ie Alves wél.
pi_55793409
''VI was al 2 weken op de hoogte, dat het rond was tussen AZ Heerenveen en Alves zelf. Het bedrag klopt 18 miljoen Euro. Dus dat werd als primeur gebracht, want er mocht volgens de zaakwaarnemers onderhandeld worden. Alles was voor Alves persoonlijk al geregeld: een huis, de verzekeringen bij Loyds, het shirt jawel nummer 19, de keuring door dokter Barentz Maar... nu kwamen de eisen van de zaakwaarnemers zelf (4 personen) en dat slaat alles. Zij eisen een bedrag van 10 miljoen Euro. Bovendien moet Malmo ook nog een bedrag van 2 miljoen Euro ontvangen. Je kunt je voorstellen dat Heerenveen woedend is. Niemand van Heerenveen AZ en Alves zelf hadden dit verwacht. AZ heeft getracht nog te bemiddelen tussen Heerenveen en deze mafiose zaakwaarnemers, maar het was zinloos.
Echt zoals de zaken er nu voorstaan is het sprookje Alves definitief voorbij. Ook de zalvende woorden van Scheringa ( weet je nog bij Van Hanegem) Het komt goed!!! zullen dit maal niet klinken. Alves zou dit soort lieden onmiddellijk moeten wegschoppen, maar daar is het nu te laat voor. Na de zeperd tegen Excelsior wederom een enorme deceptie voor iedereen, die AZ een warm hart toedraagt.''
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55793431
Wat een deceptie
pi_55793455
quote:
Kamp-Alves dwarsboomt transfer
AMSTERDAM - Er moet bijna een wonder gebeuren, wil de transfer van Afonso Alves naar AZ alsnog doorgaan. In de tweede poging om de Braziliaanse goalgetter binnen te halen, stuitten de Alkmaarders ditmaal op de belangenbehartigers van Alves. Afgelopen zomer liep een overgang stuk op de vraagprijs van achttien miljoen euro die SC Heerenveen voor de Braziliaan wil hebben.

AZ is naarstig op zoek naar een scorende aanvaller en heeft vrijdag dan ook nog geporbeerd te bemiddelen tussen SC Heerenveen en het kamp-Alves. Tevergeefs, zo lijkt. "Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven", aldus Marcel Brands, de technisch directeur van AZ.

Alles wijst erop dat de zaakwaarnemers van Alves elders in Europa op zoek zijn naar een betere deal. Voor de Braziliaan zou in Alkmaar een contract voor 4,5 jaar klaarliggen.
Denken de clubs eruit te zijn, en de speler in kwestie ook...gebeurd er dit!
pi_55793495
Braziliaanse taferelen !!!!!!!!!!!!!!
pi_55793525
Gatverdamme, die zaakwaarnemers hoef ik nooit te zien, zou die misselijke kutkoppen echt in de noten willen trappen. Dit soort criminele lui verzieken de wereld.
pi_55793528
quote:
De haken en ogen aan de Alves-transfer

Datum: 5-jan-2008 13:25

Door Remco Regterschot

Voetbal International (VI) beweerde op 2 januari keihard dat Afonso Alves (foto, rechts) van SC Heerenveen naar AZ was getransfereerd, om drie dagen later doodleuk te melden dat AZ naast de spits dreigt te grijpen. Het is de zucht naar de primeur waarschijnlijk die VI ertoe deed besluiten de informatie uit een Friese bron als basis te nemen en dit ‘nieuws’ niet bij een tweede - in de sportjournalistiek veelal noodzakelijke – bron bevestigd te krijgen. En iedereen al dat ‘nieuws’ maar overnemen. Maar wat is er nu precies aan de hand?
Feit is dat AZ Alves wil hebben, feit is dat hij te koop is voor een miljoen of twintig. Waarom de transfer dan nog steeds niet rond is? We zetten de haken en ogen (H&O) voor u op een rij.

H&O I: de eerdere afgeketste transfer
In de zomer al probeerde AZ de Braziliaan los te weken van SC Heerenveen. Volgens de Friezen was Alves op een oneigenlijke manier benaderd, volgens AZ niet. Vervolgens bleven de onderhandelingen steken. AZ bood zestien miljoen euro, Heerenveen liet de vraagprijs van twintig miljoen niet zakken. Vlak voor het verlopen van de transferdeadline verhoogde AZ het bod, maar toen weigerden de stugge Friezen nog te onderhandelen. Alves luidde vervolgens een periode in van regelmatige werkweigering. De relatie is sindsdien zacht gezegd nogal bekoeld tussen AZ en Heerenveen.

H&O II: concurrentie
Zowel AZ als Heerenveen zijn hemelbestormers. Ze willen de traditionele topclubs doen wankelen en zijn dientengevolge directe concurrenten. Mocht Alves naar Alkmaar gaan, dan maakt Heerenveen zichzelf zwakker en AZ sterker. Hoewel, van de ‘Alves-miljoenen’ is door de slimme scouting van Heerenveen vast wel weer wat te halen.

H&O III: 19 januari
Het verschil tussen AZ en Heerenveen was op 21 oktober Alves zelf, die in een onderling duel vlak voor tijd het enige doelpunt maakte. Daardoor staat Heerenveen nu zevende en AZ negende, in plaats van andersom. Op 19 januari moeten de clubs in Heerenveen weer tegen elkaar en het is aannemelijk dat Heerenveen niet wil dat Alves dan meespeelt bij de tegenstander. Omdat de transfermarkt dan nog niet is afgelopen, is er een mogelijkheid dat de transfer officieel na die wedstrijd wordt beklonken.

H&O IV: het kamp Alves
Hoe het precies zit? Het is mogelijk dat zelfs de twee clubs niet exact weten uit hoeveel personen en welke namen het begeleidingsteam van de Braziliaan bestaat. Feit is dat er meer mensen meespelen en dientengevolge meeprofiteren in het sluwe onderhandelingsspel. Boze tongen beweren dat de zaakwaarnemers achter de werkweigeringen van Alves in de eerste competitiehelft zaten om zo een breuk te forceren tussen Heerenveen en de spits. Het kan best zijn dat ze op dit moment met het bod van AZ zijn gaan leuren om andere clubs te interesseren en een hoger percentage voor tussenpersonen af te dwingen. Iets wat Heerenveen niet veel uitmaakt, als de door hen gewenste transfersom maar in de clubkas stroomt. Want verkopen doen ze Alves. De clubleiding ziet namelijk ook wel in dat er een onhoudbare situatie ontstaat als Alves een door hem zo gewenste transfer in de weg wordt gestaan. Alleen: wanneer wordt hij verkocht en aan wie?

H&O V: koppigheid
Zowel de Fries (ex-voorzitter Riemer van der Velde) als de Westfries (AZ-eigenaar Dirk Scheringa) zijn koppige mensen. Heerenveen weigerde verder te onderhandelen toen in de eerste transferperiode een akkoord nabij leek, Scheringa wil nu niet verder gaan dan de negentien miljoen euro die voor Alves dient te worden betaald. Als hij een paar miljoen euro extra betaalt aan zaakwaarnemers en/of schimmige tussenpersonen is Alves waarschijnlijk van hem, maar daartoe lijkt hij niet bereid. Tot grote teleurstelling van AZ-trainer Louis van Gaal.
Pijnlijk wordt de hele zaak nu vooral voor Marcel Brands. De manager technische zaken van AZ wilde voor 7 januari een nieuwe spits presenteren, maar moet waarschijnlijk tijdens de nieuwjaarsreceptie die op die datum plaatsvindt in het DSB Stadion, iedereen die AZ een warm hart toedraagt, teleurstellen. Ook het alternatief voor Alves (een nog onbekende naam) komt waarschijnlijk niet.
sportweek
pi_55794141
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:03 schreef fuckbuddy het volgende:
''VI was al 2 weken op de hoogte, dat het rond was tussen AZ Heerenveen en Alves zelf. Het bedrag klopt 18 miljoen Euro. Dus dat werd als primeur gebracht, want er mocht volgens de zaakwaarnemers onderhandeld worden. Alles was voor Alves persoonlijk al geregeld: een huis, de verzekeringen bij Loyds, het shirt jawel nummer 19, de keuring door dokter Barentz Maar... nu kwamen de eisen van de zaakwaarnemers zelf (4 personen) en dat slaat alles. Zij eisen een bedrag van 10 miljoen Euro. Bovendien moet Malmo ook nog een bedrag van 2 miljoen Euro ontvangen. Je kunt je voorstellen dat Heerenveen woedend is. Niemand van Heerenveen AZ en Alves zelf hadden dit verwacht. AZ heeft getracht nog te bemiddelen tussen Heerenveen en deze mafiose zaakwaarnemers, maar het was zinloos.
Echt zoals de zaken er nu voorstaan is het sprookje Alves definitief voorbij. Ook de zalvende woorden van Scheringa ( weet je nog bij Van Hanegem) Het komt goed!!! zullen dit maal niet klinken. Alves zou dit soort lieden onmiddellijk moeten wegschoppen, maar daar is het nu te laat voor. Na de zeperd tegen Excelsior wederom een enorme deceptie voor iedereen, die AZ een warm hart toedraagt.''
Dus al met al 18 mil voor de transfer, 10 mil voor 4 personen (2,5 de man neem ik aan) en 2 mil voor Malmo maakt het lieve sommetje van 30 mil
pi_55794143
quote:
En iedereen al dat ‘nieuws’ maar overnemen
Niet in de laatste plaats Sportweek zelf.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_55794244
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:37 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dus al met al 18 mil voor de transfer, 10 mil voor 4 personen (2,5 de man neem ik aan) en 2 mil voor Malmo maakt het lieve sommetje van 30 mil
Nee, 18 MIN (-) 2 - 4.5 - 10 = 1.5 miljoen voor heerenveen

(4.5 wat ze betaald hebben voor alves aan malmo)
pi_55794288
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:40 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Hmm, in dit geval hou je er als Heerenveen ook geen drol aan over. Kan je net aan Nilsson voor kopen.
pi_55794289
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:40 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Goede deal toch?

Voor die constructie kunnen we hem beter op de tribune laten verrotten ipv een concurrent te versterken.
pi_55794401
Dan zou Heerenveen hem toch niet eens moeten willen verkopen.
pi_55794427
Benieuwd of Heerenveen het slachtoffer dit keer wel wil opvangen, of dat het Alves weer wegfluit.
pi_55794484
Ben benieuwd hoe V Gaal gaat reageren als er geen versterkingen op de spits-positie komen deze winter.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55795590
En toch denk ik dat het gewoon wel gaat gebeuren....
Ik denk nog steeds dat ie gewoon komt!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:42:41 #132
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55795870
hij komt!!!!!!
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55797217
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:49 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd hoe V Gaal gaat reageren als er geen versterkingen op de spits-positie komen deze winter.
Hij moet Verbeek maar opvolgen als ie zo graag Alves in zijn ploeg heeft
pi_55797380
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef fuckbuddy het volgende:

AZ is nu de club die de clubs in Nederland kapot maakt zeker .. wat een flauwe kul.
AZ doet gewoon weinig aan scouting en opleiding, dat verklaart SCHeringa zelfs.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:28:42 #135
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55811637
wat is het stil zeg ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55816809
quote:
AZ rekent niet meer op komst Alves
ALKMAAR - Afonso Alves van SC Heerenveen gaat naar alle waarschijnlijkheid niet naar AZ. ,,Wij haken zo goed als zeker af in deze strijd'', liet technisch directeur Marcel Brands van de Alkmaarders zaterdag weten. ,,De kans dat de transfer niet doorgaat, schat ik op 80 tot 90 procent.''
Wat mankeert die Brands eigenlijk dat hij op dit moment al tegen een journalist gaat lopen jammeren terwijl de onderhandelingen van Az nog niet gestaakt zijn? Zorgt alleen maar voor negativiteit.
quote:
AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen.
Ook lekker netjes om dat evt. conflict tussen Heerenveen en de Alves-clan naar buiten te brengen, laat Heerenveen dat lekker zelf doen mochten ze daar behoefte aan hebben, dat is Brands' zaak niet.

Maar hij zal wel hopen dat er zo nog wat meer spanning tussen die 2 partijen valt te brengen en dat er misschien alsnog iets te halen valt
quote:
Wat exact het probleem is, is niet bekend. Alves wil wél graag naar Alkmaar verhuizen.
ja om het salaris, maar die wil alleen maar zo snel mogelijk naar het buitenland, die wil echt niet nog een paar jaar bij Az ballen
quote:
"Onderweg komen we steeds nieuwe hobbels tegen. Na het weekeinde zullen we daarover wel meer uitleg geven.''
nou, er is alvast genoeg vuile was buiten gehangen, voortaan maar wachten tot maandag
pi_55818918
Die Alves mag wat mij betreft lekker wegblijven.

Je bent een voetballer, je verdient geld met je hobby, je kan doen wat je leuk vind en dan toch nog vallen over wat centen. Als je nou ¤ 2.500 in de maand zou verdienen en je probeert dit bij 'een stap omhoog' (dat is maar sterk de vraag) te verhogen naar ¤ 4.000 in de maand, okay. Maar zo'n figuur verdient al centen zat per maand, bij Heerenveen of eventueel AZ.
Als je zo graag naar AZ zou willen omdat alles er geweldig is dan laat je die extra centen lekker zitten.

Ik zie dan nog liever dat Alves lekker bij Heerenveen blijft en men bij AZ lekker een 'doelpuntenpotje' maakt. Daar dump je de 18 miljoen in die je over had voor Alves en voor elk doelpunt wat men scoort bij AZ verdeelt men ¤ 100.000 over goede doelen, zoals stichtingen voor kinderen die langdurig ziek zijn. Misschien dat men dan iets harder loopt en gemotiveerder is om te scoren voor AZ en zieke kinderen.
pi_55818991
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef xFriendx het volgende:

Ik zie dan nog liever dat Alves lekker bij Heerenveen blijft en men bij AZ lekker een 'doelpuntenpotje' maakt. Daar dump je de 18 miljoen in die je Scheringa over had voor Alves
  zondag 6 januari 2008 @ 11:33:05 #139
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55819004
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:42 schreef DANILXL het volgende:
hij komt!!!!!!
Bij zijn vriendin ja
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 6 januari 2008 @ 11:37:28 #140
71333 BUG80
Stop making sense
pi_55819071
quote:
Op zondag 6 januari 2008 03:38 schreef Kreupeldicht het volgende:

[..]

Wat mankeert die Brands eigenlijk dat hij op dit moment al tegen een journalist gaat lopen jammeren terwijl de onderhandelingen van Az nog niet gestaakt zijn? Zorgt alleen maar voor negativiteit.
Dat is allemaal zakelijke taktiek, joh. Ik kan zo al twee redenen bedenken:

- Mocht de transfer mislukken, dan kunnen ze achteraf zeggen dat ze toch écht hun best hebben gedaan (want daar hebben wij van mee kunnen genieten)
- De media is een krachtig middel om de druk op te voeren ("we denken erover om de onderhandelingen te staken, en we zijn daar zó serieus over dat we zelfs naar de pers stappen")
  zondag 6 januari 2008 @ 12:39:48 #141
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55820280
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:37 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat is allemaal zakelijke taktiek, joh. Ik kan zo al twee redenen bedenken:

- Mocht de transfer mislukken, dan kunnen ze achteraf zeggen dat ze toch écht hun best hebben gedaan (want daar hebben wij van mee kunnen genieten)
- De media is een krachtig middel om de druk op te voeren ("we denken erover om de onderhandelingen te staken, en we zijn daar zó serieus over dat we zelfs naar de pers stappen")
idd het is gewoon tactiek
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55820392
Whaha, die zaakwaarnemers.
pi_55820463
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:39 schreef DANILXL het volgende:

[..]

idd het is gewoon tactiek
Als iedereen weet dat het een tactiek is, wat heeft het dan nog voor nut
  zondag 6 januari 2008 @ 12:54:26 #144
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55820606
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:48 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Als iedereen weet dat het een tactiek is, wat heeft het dan nog voor nut
Omdat als je niets doet er helemaal niets gebeurd!
  zondag 6 januari 2008 @ 13:03:52 #145
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55820858
quote:
Afonso Alves wil centen zien
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - De problemen bij de overgang van Afonso Alves naar AZ zijn vergelijkbaar met de strubbelingen, die ontstonden toen Klaas-Jan Huntelaar van SC Heerenveen naar Ajax verhuisde. De Braziliaan heeft namelijk óók een clausule in zijn contract die hem recht geeft op een percentage van de transfersom van rond 15 procent. Omdat Heerenveen eveneens circa twee miljoen euro moet overmaken naar Malmö, houden de Friezen een bedrag over dat veel lager is dan de som van 18 miljoen euro, die AZ en Heerenveen in grote lijnen wel met elkaar eens zijn. De Alkmaarders kunnen daarnaast voldoen aan alle andere financiële wensen van de superspits, die een topcontract kan tekenen voor 4,5 jaar.

Alves weigert om af te zien van zijn rechten op het deel van de transfersom.

Daartoe nog eens aangemoedigd door zijn zaakwaarnemers. Die zijn met de Alkmaarse aanbieding aan het shoppen geslagen in Europa in de hoop er nog een betere deal uit te halen.

Dirk Scheringa had afgelopen vrijdag in het stadion van AZ een topmeeting met zijn penningmeester René Nelissen en directeur Toon Gerbrands. De preses en eigenaar wilde niets van zijn tactiek kwijt in de onderhandelingen, maar ontkende ook niet dat AZ een deadline had gesteld wat betreft de geldigheid van het Alkmaarse aanbod. Het is nu dus maar de vraag, of AZ zich principieel op gaat stellen. De kans is echter bepaald niet ondenkbeeldig, dat het spel door de opstelling van de Braziliaanse zaakwaarnemers andermaal tot dicht bij de laatste dag van de transferperiode, 31 januari, op de wagen blijft
Dat was dus die afhandeling waar ik het over had tussen Alves en Heerenveen

En ook hier.
quote:
'Koppige Alves houdt transfer AZ tegen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 6 januari om 09:47

Dit weekeinde liet Marcel Brands, technisch directeur van AZ, al ontvallen dat hij weinig hoop had op de komst van Afonso Alves. De oorzaak van de strubbelingen rondom de transfer van de aanvaller van SC Heerenveen ligt volgens De Telegraaf bij de speler zelf. De ochtendkrant meldt dat de Braziliaan recht heeft op een percentage van rond 15 procent van de transfersom. Heerenveen moet daarnaast ook nog eens bij een transfer twee miljoen euro overmaken aan voormalig werkgever Malmö FF.

Beide clubs zouden het in grote lijnen eens zijn over een transfersom van achttien miljoen euro, maar door de eerdergenoemde oorzaken houden de Friezen een veel lager bedrag over. AZ voldoet aan de financiële wensen van de aanvaller, die echter weigert in te gaan op het verzoek van Heerenveen om af te zien van zijn deel.
Wat ik niet ok vind is dat Afonso nu als koppig etc wordt neergezet.
Terwijl dit gewoon een overeenkomst is die tussen beide partijen goed gekeurd was.
Hij heeft gewoon recht op zijn geld!

[ Bericht 25% gewijzigd door fuckbuddy op 06-01-2008 13:10:21 ]
pi_55821031
Alves heeft in ieder geval qua intelligentie ook het wiel niet uitgevonden hè...

Dan kun je tot 2 keer toe naar de club waar je liever speelt. Dat de eerste keer de 2 clubs er niet uitkomen kan ik nog begrijpen, maar dat je je een dergelijke deal door een 'zaakwaarnemer' door je neus laat boren.... Triest!

Die zaakwaarnemer werkt toch vóór jou, niet tegen jou, als voetballer?
  zondag 6 januari 2008 @ 13:15:10 #147
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55821155
Heerenveen houdt dalijk iets van 14 mil nog over voor Alves, gaan ze een probleem maken over een klein deel daarvan waar Alves gewoon recht op heeft! Oke, misschien is het wel terecht als Alves het bedrag inlevert als soort ''vergoeding'' voor alle problemen die hij bij heerenveen gemaakt heeft, maar dat heerenveen nu problemen gaat maken vind ik kinderachtig

Heerenveen wist wit dat dit in zijn contract stond, en nu is dat opeens een probleem.
Snap ik iets niet, of zie ik iets over het hoofd?

Ze vragen 18, en AZ wilt 18 betalen, en nu roept Heerenveen opeens, he prima maar Afonso dan krijg jij jouw deel niet meer....Zo is het toch? Anders hadden ze meer moeten vragen en waren ze eruit geweest.
pi_55821268
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Heerenveen houdt dalijk iets van 14 mil nog over voor Alves, gaan ze een probleem maken over een klein deel daarvan waar Alves gewoon recht op heeft! Oke, misschien is het wel terecht als Alves het bedrag inlevert als soort ''vergoeding'' voor alle problemen die hij bij heerenveen gemaakt heeft, maar dat heerenveen nu problemen gaat maken vind ik kinderachtig

Heerenveen wist wit dat dit in zijn contract stond, en nu is dat opeens een probleem.

Ze vragen 18, en AZ wilt 18 betalen, en nu roept Heerenveen opeens, he prima maar Afonso dan krijg jij jouw deel niet meer....Zo is het toch? Anders hadden ze meer moeten vragen en waren ze eruit geweest.
Wat ik ervan begrijp vraagt alves zn management ineeens 10 miljoen, das wat anders.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:23:48 #149
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_55821340
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:20 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp vraagt alves zn management ineeens 10 miljoen, das wat anders.
Nee dat komt nergens terug. Dat management zal wel een percentage krijgen maar 10miljoen is onzin.
Vanavond maar eens voetbal insite gaan kijken, daar zullen ze zeker tekst en uitleg kunnen geven.
Of Derksen kan vertellen dat het rond is!

En nog steeds zie ik die deal doorgaan, nu zelfs meer dan gisteren
pi_55821342
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:

Maar als ik het lees heeft Alves recht op die 15%, maar kan hij die ook gewoon laten vallen. Uiteraard is 2,75 miljoen een hoop, maar met zijn (toekomstige) jaarsalaris niet direct een gemis waardoor hij aan de financiele afgrond staat. Zo zeker ben ik er niet van dat hij naar AZ komt omdat het zo'n leuke club is. Die man wil gewoon een mega jaarsalaris en bovenop dat ook nog maar eens die 15%. Natuurlijk kan je stellen dat Heerenveen zich er van bewust is/was aangezien zij er zelf bij waren toen het contract werd opgemaakt. Maar dit zegt niet alleen over Heerenveen iets.

Verdienen die zaakwaarnemers trouwens ook nog iets aan die 2,75 miljoen die Alves dan persoonlijk zou ontvangen? Is dat als het ware ook nog 'tekengeld' waardoor zij er nog een percentage van mogen innen?
  zondag 6 januari 2008 @ 13:27:55 #151
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55821432
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:23 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Nee dat komt nergens terug. Dat management zal wel een percentage krijgen maar 10miljoen is onzin.
Vanavond maar eens voetbal insite gaan kijken, daar zullen ze zeker tekst en uitleg kunnen geven.
Of Derksen kan vertellen dat het rond is!

En nog steeds zie ik die deal doorgaan, nu zelfs meer dan gisteren
Mag ik vragen waarom je er nog steeds zoveel vertrouwen in heb?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55821457
Die blijft gewoon bij Heerenveen
pi_55821503
Heerenveen houdt zich aan het principe: jij wil weg? prima, maar dan zie je af van die clausule.

Kan ik me goed in vinden. Samaras heeft destijds zijn percentage laten vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')