abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55767592
Bij AZ hebben ze gezegd dat ze een eventuele transfer voor komende maandag rond willen hebben, als ze de voorbereiding op de 2de seizoenshelft weer hervatten.

Zouden ze bij AZ al overgeschakeld zijn op plan B?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_55767625
Nilsson zou plan B zijn.
pi_55767764
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nilsson zou plan B zijn.
Ik zou het plan Z noemen. Wat een klasseverschil tussen deze 2 heren zeg.
pi_55768172
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nilsson zou plan B zijn.
nilsson is toch meer van de voorzetten dan van de doelpunten?
pi_55770330
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand die in een seizoen zo vaak scoort, is gewoon bijzonder. Maar wel op dat moment. Het maakt hem inderdaad nog niet tot een weergaloze voetballer en er is ook geen garantie dat hij die productiviteit wederom haalt. Ik deel je scepsis ergens wel maar als die kleine goede puntjes betekent dat hij er per seizoen +30 inlevert, dan zijn dat toch wel heel aardige puntjes.

Maar hij wordt wel wat overschat denk ik. Hij speelt ook hele slechte wedstrijden en hij heeft ook laten zien niet altijd professioneel ingesteld te zijn, dat hoort toch wel bij een topvoetballer.
Tuurlijk scoort hij er 30 in een seizoen. Maar dat zijn dan vooral vaak 2, 3 of 7 goals tegen de kleinsten. Daar kom je als AZ zijnde bijna niet verder mee, zeker niet Europees.

En idd, die professionaliteit is dubieus.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55770437
Oach, dat scoren tegen kleintjes valt wel mee. Vorig seizoen ook gescoord tegen PSV, AZ en Feyenoord. Dit seizoen ook tegen AZ de winnende.

Wordt natuurlijk wel afwachten, Machlas scoorde bij een subtopper ook +30, kan daarna niet helemaal overtuigen bij Ajax.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_55770562
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk scoort hij er 30 in een seizoen. Maar dat zijn dan vooral vaak 2, 3 of 7 goals tegen de kleinsten. Daar kom je als AZ zijnde bijna niet verder mee, zeker niet Europees.

En idd, die professionaliteit is dubieus.
Winnen doe je niet alleen doordat je spits scoort, winnen doe je ook omdat je spelers hebt die zo dreigend zijn dat de tegenstander geen vat kan krijgen op de wedstrijd en je daardoor een groot voordeel hebt. Alves hoeft niet te scoren als ie 2-3 verdedigers dusdanig bezig houd dat de rest van z'n team de ruimte heeft veel beter te spelen dan dat ze zouden kunnen met een spits die al met 1 verdediger de grootste moeite heeft.
pi_55771271
Een homo wordt zijn opvolger - homotoejossi
quote:
'Omotoyossi moet opvolger van Alves worden'

Volgens de Zweedse krant Expressen heeft SC Heerenveen belangstelling voor Omotoyossi, die momenteel bij Helsingborgs speelt. Hij moet de opvolger worden van Alves, die hoogstwaarschijnlijk naar AZ verkast.

Omotoyossi is pas 22 jaar en is een groot talent in Zweden. Eerder in de Uefa Cup zorgde hij ervoor dat Heerenveen uitgeschakeld werd, toen de aanvaller twee keer scoorde en een plaag was voor de verdediging van de ploeg van Gert-Jan Verbeek.
pi_55772511
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55773339
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:05 schreef venomsnake het volgende:
Fragment radio 538
"Nee, met z'n broer."
"Ik denk dit jaar".
pi_55773972
Tis rond, en zeker ook!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:14:58 #63
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55774031
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:11 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis rond, en zeker ook!
bron?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55774377
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Kadoc het volgende:

[..]

"Nee, met z'n broer."
"Ik denk dit jaar".
Hij heb wel humor
pi_55774466
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

bron?
Persoonlijke bron, scout van AZ.
Is de vader van een vrouwlijke "kennis" van me...

Hij was ook degene die mij vertelde dat Koevermans weg was en ik melde het hier op Fok! en het bleek 1 dag idd zo te zijn. Laat ik het zo zeggen, gaat dit niet door dan leg ik mijn ballen hier op Fok wel behoorlijk op het blok.
Dus eerder dan vi.nl of wie dan ook
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55774545
Ja want je reputatie op een of andere internetsite is ook zó belangrijk dat we je wel móeten geloven
pi_55774789
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja want je reputatie op een of andere internetsite is ook zó belangrijk dat we je wel móeten geloven
Nah, heb nog wel de intentie om vaker hier te posten en dan is het lekker als men weet dat niet alles wat ik vertel gelul is!

We zullen zien
pi_55775112
Het is inderdaad wel schokkend nieuws om nu nog met een scoop te komen als het elk moment op AZ.nl kan verschijnen.
pi_55775135
Ja, een erg gewaagde uitspraak
pi_55775159
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:01 schreef MaxPower het volgende:
Het is inderdaad wel schokkend nieuws om nu nog met een scoop te komen als het elk moment op AZ.nl kan verschijnen.
Komt zeker niet voor het weekend erop hoor, dus wat dat betreft is er nog ) zekerheid.
Maar snap je punt, zo van nu het infeite niet meer stuk kan kom jij ff aanwaaien....

Maar ben een aantal dagen niet online geweest hiero...
pi_55775366
Zal zoals gezegd wel de 7e worden bekend gemaakt ja.

Ik kijk uit naar een Dembele-Ari-Alves trio

Ari is sowieso aan het ontwikkelen, met Alves er bij nog meer denk ik. Dembele is gewoon een geweldige voetballer waar Alves veel assists van zal krijgen. De Zeeuw zal ook nog meer opleven als het voorin wat beter gaat scoren.
pi_55775795
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zal zoals gezegd wel de 7e worden bekend gemaakt ja.

Ik kijk uit naar een Dembele-Ari-Alves trio

Ari is sowieso aan het ontwikkelen, met Alves er bij nog meer denk ik. Dembele is gewoon een geweldige voetballer waar Alves veel assists van zal krijgen. De Zeeuw zal ook nog meer opleven als het voorin wat beter gaat scoren.
Inderdaad dan kan je best een link trio voorin gaan hebben.
pi_55776384
Damn, zit de hele wereld te slapen ofzo, dat alleen Az dat geld voor hem over heeft? Zie hem toch liever naar het buitenland vertrekken. Het zou kunnen dat Alves' zaakwaarnemers nog met het een en ander bezig zijn en er een zekere deadline gesteld is. Mocht daar niks uitkomen dan zal het wel az worden, hoewel dit voor Alves een grote teleurstelling zal zijn. Vraag me af of ie daar wel 100% gemotiveerd is.
pi_55784172
Moet gvd morgen naar een begrafenis waarbij ik wel langs het AZ-stadion moet rijden.
Dat is pijnlijk hoor
pi_55787698
Groot nieuws

Het AD van morgen (zaterdag 5 januari 2008):
quote:
Nieuwe obstakels transfer

Door LUDO VAN DENDEREN MAARTEN WIJFFELS

vrijdag 04 januari 2008

ALKMAAR - De transfer van Afonso Alves van Heerenveen naar AZ lijkt voorlopig van de baan. Beide clubs hebben gisteren urenlang onderhandeld, maar uiteindelijk zonder resultaat.

Afonso Alves blijft voorlopig speler van Heerenveen. FOTO PICS UNITED ,,Er doemen steeds nieuwe obstakels op, waarbij AZ machteloos staat,’’ zei technisch directeur Marcel Brands van AZ gisteravond om kwart voor tien. ,,Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt.’’

AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen.

Wat exact het probleem is, is niet bekend. Alves wil wél graag naar Alkmaar verhuizen, waar hij een 4,5 jarig contract kan tekenen. De door AZ te betalen transfersom zou liggen rond de achttien miljoen euro.

AZ heeft er het afgelopen halfjaar van alles aan gedaan om de transfer, nadat deze in de zomer op het laatste moment niet was doorgegaan, nieuw leven in te blazen. Zo heeft de Alkmaarse club de eerder danig bekoeld geraakte relatie met Heerenveen hersteld en is het eigen salarishuis aangepast. Alves kan daardoor bij AZ een salaris verdienen dat past bij uitzonderlijke topspelers. Ook met Alves zelf heeft de club van trainer Louis van Gaal altijd contact gehouden. Technisch directeur Marcel Brands heeft de spits afgelopen oktober zelfs een keer opgezocht bij een interland van de Braziliaanse nationale ploeg.

Voor Van Gaal is het (voorlopig) afketsen van de transfer een flinke streep door de rekening. De oefenmeester is namelijk al het hele seizoen duidelijk over wat hij als het probleem van AZ ziet.

,,Dat we zo laag staan ligt niet aan de speelstijl of de tactiek. Het ligt puur aan de afwerking. We scoren te weinig uit de kansen die we creëren,’’ zei Van Gaal vorige week na de nipte 1-0 thuiszege tegen Heracles.

In november liet de oefenmeester zich ook al eens ontvallen dat zijn club ‘met Alves erbij nu met twee vingers in de neus bovenaan had gestaan in plaats van in de middenmoot’.

Ook toen sprak Van Gaal al zijn hoop uit om Alves alsnog in de winterstop bij de selectie te voegen. Hij maakte wel één kanttekening. ,,Als Alves in januari alsnog komt, dan gaan er weer andere dingen spelen. Spelers moeten dan nog leren hoe ze Alves moeten aanspelen. In een zomerse aanloop van vijf, zes weken had je dat al heel goed kunnen inslijpen.’’

Sinds het begin van de onderhandelingen heeft AZ ingezet op een akkoord voor 7 januari. Later was eigenlijk geen optie, omdat de maand januari de maand is waarin het moet gebeuren.

Na de uitbeurt bij Ajax wachten tot begin februari achtereenvolgens ontmoetingen met De Graafschap, Heerenveen, NAC, Willem II, Feyenoord en PSV als tegenstanders. Na die reeks weet AZ of er sprake is van een verloren seizoen, of dat de aansluiting met de top alsnog is gemaakt.

AZ zou volgens de Franse media in gesprek zijn met voormalig Heerenveen-aanvaller Lasse Nilsson. De Zweed staat op dit moment bij Saint-Etienne onder contract. ,,Maar Lasse Nilsson wordt het zeker niet,’’ zegt Brands. ,,We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.’’
The soap continues.........
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 januari 2008 @ 00:58:04 #76
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55787774
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:00 schreef Kreupeldicht het volgende:
Damn, zit de hele wereld te slapen ofzo, dat alleen Az dat geld voor hem over heeft?
niet elke club heeft een voorzitter met een geschat vermogen van een miljard euro hoor
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55789039
pi_55789173
Hehe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55789891
Az: van topper naar tobber.
pi_55789899
Voor mij kan die transferperiode niet snel genoeg over zijn, gedoe allemaal
pi_55789940
18 miljoen voor Alves neerleggen
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_55790086
Het is wel insane ja, kunnen ze beter investeren in betere scouting zodat ze zo'n speler zelf voor weinig kunnen binnenhalen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:33:45 #83
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790227
in de volkskrant staat;
quote:
Zeven uur, vrijdag avond. AZ en Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de transfersom, maar Alves onderhandelt met Heerenveen nog over een ingewikkelde financieele zaak. Het is nog een kwestie van uren.
uit de column van paul onkenhout
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:38:17 #84
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790265
quote:
,,Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt'', zegt Brands in het Algemeen Dagblad. Interessant is ook de volgende zin in het AD-verhaal: ,,AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen''.

Die betekent niet meer en niet minder dan dat er inderdaad een akkoord is tussen sc Heerenveen en AZ. Het obstakel dat nog in de weg ligt, is een zaak tussen Alves en sc Heerenveen en niet tussen AZ en sc Heerenveen. Waarom zou AZ bemiddelen tussen Heerenveen en het Kamp Alves (lees: zaakwaarnemers?) als de clubs er nog niet uit zijn. We geven toe dat het er niet letterlijk staat, maar het zal duidelijk zijn dat de transfersom niet het probleem is? Verder kopen we daar niets voor. De kleine hobbel is blijkbaar toch groot genoeg om de grootste binnenlandse deal ooit bijna te verknallen.

Brands zegt verderover Plan B: ,,Lasse Nilsson wordt het zeker niet. We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.’’

Voor de Alves-fans die zich rijk rekenen: hier staat natuurlijk niet dat de transfer definitief van de baan is...
van abelenstra.com
pi_55790411
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:33 schreef One_conundrum het volgende:
in de volkskrant staat;
[..]

uit de column van paul onkenhout
Dat haal je nu uit de context, Paul bedoelt juist dat het nog steeds niet zeker is.
pi_55790421
Wat is dan het probleem tussen Alves en Heerenveen? Ik hoop maar dat ze er uit komen of dat zich een buitenlandse club aandient met een miljoentje meer, straks blijven we met die brombeer opgeSCHeept zitten.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:00:33 #87
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790451
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat haal je nu uit de context, Paul bedoelt juist dat het nog steeds niet zeker is.
ja, maar nu is wel duidelijk hoe ver het is en waar het aan schort. dat was meer het punt
pi_55790455
Alves zn management Niets meer dan vieze brazliliaanse crimineeltjes in pak
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:01:52 #89
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55790464
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:57 schreef SCH het volgende:
Wat is dan het probleem tussen Alves en Heerenveen? Ik hoop maar dat ze er uit komen of dat zich een buitenlandse club aandient met een miljoentje meer, straks blijven we met die brombeer opgeSCHeept zitten.
Misschien dat hij een percentage van de transfersom moet krijgen ofzo, of iets met bonussen. Vast een clausule in zijn contract iig die nu ingewikkeld worrdt
pi_55790494
cowboys!
pi_55790507
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:01 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Misschien dat hij een percentage van de transfersom moet krijgen ofzo, of iets met bonussen. Vast een clausule in zijn contract iig die nu ingewikkeld worrdt
Goed dat Heerenveen niet met zich laat piepelen natuurlijk. Maar het lijkt me niks als het nu niet doorgaat, krijg je straks een herhaling van dat gedoe in augustus/september.

Dat ie naar AZ mag gaan en vreselijk uit vorm mag raken.
pi_55790558
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed dat Heerenveen niet met zich laat piepelen natuurlijk. Maar het lijkt me niks als het nu niet doorgaat, krijg je straks een herhaling van dat gedoe in augustus/september.

Dat ie naar AZ mag gaan en vreselijk uit vorm mag raken.
Dat ie naar AZ mag gaan, het scorend vermogen daar opkweekt en samen met Heerenveen die met Paulo Henrique een nieuwe Alves hebben voor schitterend voetbal mogen gaan zorgen en we met Twente en Groningen er bij dit jaar een zeer vermakelijke, spannende top 7 hebben.
pi_55790702
Vaag verhaal, zoals ik gisterenmiddag in het AZ topic al riep
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:17 schreef fuckbuddy het volgende:
18 miljoen betaald, de deal is helemaal rond.
Het ging nog om wat financiele zaken die Heerenveen met Alves moest bespreken.
Het scheen zo te zijn dat Alves een bedrag aan Heerenveen moest betalen/open had staan o.i.d.

Bron....? Scout van AZ.
Maar dit zou al opgelost zijn volgens mijn bron, of het AD loopt achter met informatie want in deze volgorde zie ik exact de volgorde die er doorlopen is met de transfer.

AZ gaat naar Heerenveen.
Ze komen er onderling uit.
Alves wilt ook
Alves moet nog wat afhandelen met H'veen.

Deal is rond.

We zijn dus nu in de laatste fase...
We zullen wel zien!
quote:
AZ Alkmaar zet Graziano Pellè uit het hoofd

AZ zal haar zoektocht naar een nieuwe spits moeten voortzetten. Lange tijd leek het erop dat de Italiaan Graziano Pellè de nieuwe aanwinst van AZ zou gaan worden, maar AZ heeft besloten om de jeugdinternational uit het hoofd te zetten vanwege de stugge houding van diens club Lecce, zo meldt het AD Sportwereld.

AZ had een bod bij de Serie A-club neergelegd, wat naar verluidt 6,2 miljoen euro bedroeg. Als de transfer doorgang zou vinden, dan zou het de duurste transfer ooit worden van AZ. De speler in kwestie had wel trek in een Nederlands avontuur, zo werd er meerdere malen gemeld in de media.

Het miljoenenbod mocht niet baten, en dus gaat AZ op zoek naar andere alternatieven, aangezien het weigert haar bod te verhogen. ''Er is nogmaals contact geweest met Lecce, maar er is geen beweging in te krijgen'', vertelt Algemeen Directeur Marcel Brands
Bijna hetzelfde verhaal.....
Eerst de teleurstelling forceren, en dan als "winnaar" het onmogelijk mogelijk kunnen maken zeker?
pi_55790857
Wat betreft Pelle was het nou niet echt een overwinning Ik wil trouwens even wat kwijt over kritiek op een Dik Scheringa, de 'Abramovic van Nederland'. Er wordt verachtend gekeken naar hoe AZ door deze man vanalles bij elkaar kan kopen. En dat dat het voetbal verneukt. Maar ik denk dat het erg naief is om zo te denken.

Ten eerste kan je er gewoon niet meer omheen in het hedendaagse voetbal dat je veel geld nodig hebt wil je op lange termijn kunnen presteren met je club. Ook als je geweldige scouts hebt en goedkoop aan talenten kan komen heb je nog een grote besteding nodig. Je moet namelijk de middelen hebben om te voorkomen dat in de winterstop al je talenten worden weggekocht door rijke teams.

In plaats van blijven huilen over teams als chelsea, manchester city en AZ, moet er gewoon ingezien worden dat de grote europese clubs groot kunnen blijven door geld. Wil Nederland niet nog verder achter raken zullen we er toch echt aan moeten geloven. En dat is iets wat Scheringa gewoon goed begrepen heeft en ik zie niet in waarom je daar iets tegen kan hebben.

Ten tweede is het zeer goed voor de eredivisie dat we een rijke club er bij hebben. Het zorgt namelijk voor een financiele injectie. Als Dirk een El Hamdaoui voor 3 miljoen en ms. nu een Alves voor 18 miljoen koopt en hij blijft de komende jaren zulke binnenlandse transfers maken dan rolt zijn geld door de eredivisie én de sterspelers blijven in onze competitie... wat ook alleen maar positief is voor het niveau.
pi_55790910
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat betreft Pelle was het nou niet echt een overwinning Ik wil trouwens even wat kwijt over kritiek op een Dik Scheringa, de 'Abramovic van Nederland'. Er wordt verachtend gekeken naar hoe AZ door deze man vanalles bij elkaar kan kopen. En dat dat het voetbal verneukt. Maar ik denk dat het erg naief is om zo te denken.

Ten eerste kan je er gewoon niet meer omheen in het hedendaagse voetbal dat je veel geld nodig hebt wil je op lange termijn kunnen presteren met je club. Ook als je geweldige scouts hebt en goedkoop aan talenten kan komen heb je nog een grote besteding nodig. Je moet namelijk de middelen hebben om te voorkomen dat in de winterstop al je talenten worden weggekocht door rijke teams.

In plaats van blijven huilen over teams als chelsea, manchester city en AZ, moet er gewoon ingezien worden dat de grote europese clubs groot kunnen blijven door geld. Wil Nederland niet nog verder achter raken zullen we er toch echt aan moeten geloven. En dat is iets wat Scheringa gewoon goed begrepen heeft en ik zie niet in waarom je daar iets tegen kan hebben.

Ten tweede is het zeer goed voor de eredivisie dat we een rijke club er bij hebben. Het zorgt namelijk voor een financiele injectie. Als Dirk een El Hamdaoui voor 3 miljoen en ms. nu een Alves voor 18 miljoen koopt en hij blijft de komende jaren zulke binnenlandse transfers maken dan rolt zijn geld door de eredivisie én de sterspelers blijven in onze competitie... wat ook alleen maar positief is voor het niveau.
Zoiets zei ik ook al in dit topic of het vorige. Liever dat Alves naar AZ gaat voor 18 miljoen dan dat een Werder Bremen hem koopt. Die kunnen het zich een stuk makkelijker veroorloven dus van 18 miljoen liggen zij niet zo wakker. Alleen versterk je dan ook nog eens Bremen en is de kans groot dat zij volgend jaar tijdens een voorronde CL of UEFA Cup ons er weer eens uitknikkeren.
Dan liever je geld ontvangen EN je eigen competitie versterken. Op de lange termijn zullen ook de andere clubs daar profijt van hebben.
pi_55791016
Dat Pelle verhaal is puur als vergelijking en laten we wel zijn er zijn toch vergelijkingen te vinden...en wat je zegt over Scheringa klopt ook wel.
De goede nederlandse spelers gaan voor het grote geld naar het buitenland, omdat het hier niet te verdienen is. AZ is de eerste die dik geld investeerd, (terwijl een andere club uit de ere misschien wel eerder had moeten doen) maar neem een Zenith St Petersburg, Shaktar Donetsk.. Kijk eens wat een spelers daarheen gaan/lopen. Waarom?
Niet vanwege het mooie voetbal of het lekkere klimaat daar. Puur vanwege de munten.
En als we in Nederland meer geld kunnen verdienen door eigen rechten te verkopen of door financiele injecties door grote mannen, dan ben je gek als je dit niet doet.
Zou mooi zijn als je een Robben,v. Nistelrooy, Sneijder, van der Vaart kan behouden of niet?

Goed stuk Hertog_Martin
pi_55791063
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:48 schreef fuckbuddy het volgende:
Dat Pelle verhaal is puur als vergelijking en laten we wel zijn er zijn toch vergelijkingen te vinden...en wat je zegt over Scheringa klopt ook wel.
De goede nederlandse spelers gaan voor het grote geld naar het buitenland, omdat het hier niet te verdienen is. AZ is de eerste die dik geld investeerd, (terwijl een andere club uit de ere misschien wel eerder had moeten doen) maar neem een Zenith St Petersburg, Shaktar Donetsk.. Kijk eens wat een spelers daarheen gaan/lopen. Waarom?
Niet vanwege het mooie voetbal of het lekkere klimaat daar. Puur vanwege de munten.
En als we in Nederland meer geld kunnen verdienen door eigen rechten te verkopen of door financiele injecties door grote mannen, dan ben je gek als je dit niet doet.
Zou mooi zijn als je een Robben,v. Nistelrooy, Sneijder, van der Vaart kan behouden of niet?

Goed stuk Hertog_Martin
Als Alves maar niet een vergelijkbaar aantal keer scoort
pi_55791128
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:36 schreef Hertog_Martin het volgende:

Oneens. AZ koopt alles wat los en vast zit en Nederland. Het talent concentreert zich in Alkmaar terwijl de rest van de clubs met een armoedige selectie overblijven (Willem II, RKC)
pi_55791240
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Oneens. AZ koopt alles wat los en vast zit en Nederland. Het talent concentreert zich in Alkmaar terwijl de rest van de clubs met een armoedige selectie overblijven (Willem II, RKC)
Wat een bullshit!
Je MOET niet verkopen, je kan als club gewoon nee zeggen.
Dat deed Ajax ook bij Valencia ten tijde van Sneijder.

Je kan zelf bepalen of je een speler kwijt wilt, OF die speler heeft zijn contract uitgedient en volledige de overeengekomen bepalingen nageleeft. Daar is niets raars of oneerlijks aan.

AZ is nu de club die de clubs in Nederland kapot maakt zeker .. wat een flauwe kul.
Naast spelers uit Nederland koopt AZ veel in het buitenland.
Jouw probleem is dat zodra er in een topic de naam AZ genoemt word, jij meteen op je achterste benen gaat staan... probeer het eens wat objectiever te bekijken en niet zo emotioneel.
pi_55791277
18 miljoen neer willen leggen voor Alves als subtopper zijnde
pi_55791315
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Een Willem II kan na verkoop Hamdaoui 3 miljoen in bv. de jeugd steken, veel voor zo'n club.
pi_55791411
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Wat een bullshit!
Je MOET niet verkopen, je kan als club gewoon nee zeggen.
Dat deed Ajax ook bij Valencia ten tijde van Sneijder.

Je kan zelf bepalen of je een speler kwijt wilt, OF die speler heeft zijn contract uitgedient en volledige de overeengekomen bepalingen nageleeft. Daar is niets raars of oneerlijks aan.

AZ is nu de club die de clubs in Nederland kapot maakt zeker .. wat een flauwe kul.
Naast spelers uit Nederland koopt AZ veel in het buitenland.
Jouw probleem is dat zodra er in een topic de naam AZ genoemt word, jij meteen op je achterste benen gaat staan... probeer het eens wat objectiever te bekijken en niet zo emotioneel.
Nee nou wordt tie mooi!

Az koopt alles bij elkaar en Az dan ook nog zien als de grote weldoener. Dat terwijl Az zichzelf óók nog eens ten kosten van de kleinere clubs wilde verrijken wat betreft de verdeling van de televisierechten.

Dat 'nee' zeggen tegen een transfer is niet zo makkelijk als dat je doet voorkomen, je krijgt dan opstandige spelers die niet met de standvastige houding van de verkopende club eens zijn, wat de verhoudingen in het voetbal aardig verziekt. Je ziet dat ook bij Sc Heerenveen gebeuren, waar Az ook flink heeft zitten stoken (bij wel meer clubs overigens).

Bovendien is het helemaal geen prestatie om een kampioenswaardig elftal bij elkaar te kopen, daar is geen kunst aan.

Belang van het Nederlands voetbal is ook zo'n gezwets want Az verbeterd zich ten koste van de ontwikkeling van andere clubs dus in feite schieten die andere clubs er weinig mee op. Die kunnen weer van voor af aan beginnen met bouwen, al dan niet met iets meer financiële mogelijkheden.

Az en Scheringa

Ik heb veel meer respect voor teams als Sc Heerenveen en Fc Twente die zich uit eigen kracht al járen in de top 5 weten te handhaven en de aansluiting weten te krijgen bij de traditionele top 3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')