abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55688678
Vervolg Zwangerschap en geboorte deel 352

De aanstaande papa's en mama's :

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008:Llewella
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
pi_55688701
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Randa_v het volgende:
@Tan, mijn bloeddruk is te hoog. De onderwaardes zitten tussen de 95-105. Gelukkig bijven ze laatste tijd constant rond de 97 hangen. Normaal is voor mij rond de 70. Vrijdag voor kerst voelde ik me niet heel lekker, terwijl maandags mijn bloeddruk nog mooi was. Ben na controle door de vk meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze op een hoge bloeddruk en een beetje vocht vasthouden in eerste instantie weinig zagen. Had wel iets eiwit in de urine en na een echo bleek ik te weinig vruchtwater te hebben. 24 uurs urine gedaan en zondag voor kerst weer terug. Bloeddruk blijft constant maar te hoog voor mij, vruchtwater was weer aangevuld. Sindsdien is het dus om de 2 a 3 dagen naar het ziekenhuis voor vooral bloeddruk, urine en CTG maar ook van tijd tot bloedprikken en echo's. Bezigheidstherapie.
Bij Merlijn had ik ook last van hoge bloeddruk maar deze normaliseerde zich vaak binnen het half uur, dat gebeurd nu niet.

@Tearsong, blijkbaar was het niet ernstig genoeg om te bellen ja. Maar had de dienstdoende gyn gisteren besloten om de hele controle vandaag overnieuw te doen. Ik was in de veronderstelling dat ik alleen urine hoefde in te leveren omdat deze gisteren een plusje had. Gelukkig was de vk erg lief en vond hij ook van mevrouw voelt zich goed, urine is goed dus heeft hij in overleg met de dienstdoende gyn besloten dat ik dan morgen maar weer terug kom.

En jaah, telkens alleen naar het ziekenhuis is niet leuk, maar als Magneet mee wil moeten we weer een oppas voor Merlijn regelen. Het is op zich maar een kwartiertje rijden enkele reis (met de auto, bus is 3 kwartier) maar je hebt wel steeds het uurtje dat je in het ziekenhuis weer zoet bent met alle onderzoeken. Bah het gaat me nu echt opbreken merk ik. Verder was het bij Merlijn maar 2 weken, nu hebben we nog zeker 5 weken tot de uitgerekende datum, ik zie er toch wel tegenop. Al heb ik het gevoel dat als het er klaar voor is bij mij ze me niet tot de 40 weken laten lopen, maar dat ga ik morgen ws wel navragen hoe hun de toekomst zien.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 december 2007 @ 18:23:08 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55688718
hoe spreek je Damyan uit Lotje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55688882
Poeh Randa, kan me indenken dat dat minder fijn is op het einde. Sterkte de komende tijd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55689143
wow alleen nog 2008babies in de lijst vanaf nu
Saartje
  maandag 31 december 2007 @ 18:39:55 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55689144
@Randa, dat verhaal had ik dus helemaal gemist! Is inderdaad zeer onprettig, maar goed dat ze je dan in de gaten houden, ook al betekent dit veel heen en weer gesjees.

Hebben ze ook een reden gegeven dat je weinig vruchtwater had?

Verder zie ik mezelf ineens bovenaan staan Ben benieuwd hoe lang
pi_55689248
Te weinig vruchtwater kon door de hoge bloeddruk komen. Gelukkig is het hele team van gyn erg prettig en is het ook fijn dat ze me goed in de gaten houden. Met het kindje heb ik ook de zekerheid dat dat wel goed zit gelukkig want de CTG's, bewegelijkheid en groei zijn allemaal perfect.

Spannend Tan.
  maandag 31 december 2007 @ 18:58:34 #8
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55689580
@Randa - Nou gelukkig maar dan!

En nu wens ik iedereen een fijne jaarwisseling, ik ga nog even op één oor tot halverwege de avond of zo
Tot 2008
  maandag 31 december 2007 @ 19:12:02 #9
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_55689888
Fijne jaarwisseling allemaal!
Nog maar 5 boven mij
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 31 december 2007 @ 19:15:19 #10
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_55689962
Randa, inderdaad fijn dat ze je goed in de gaten houden, geeft toch wel een veilig gevoel lijkt me.

Tan, voel je je nog goed? En de kleine, voel je die nog goed bewegen enzo?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 31 december 2007 @ 19:52:36 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55690841
Hier ook nog even zwaaien naar alle dames.

Ik lig overgelukkig thuis in mijn bedje!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 december 2007 @ 20:02:26 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55691080
Hoi BE
geniet heerlijk van je manneke
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55692331
Randa, hebben ze bij jullie niet iets van thuismonitoring? Dat is erg prettig aan het ziekenhuis in Nieuwegein, dan komt er dus iemand langs die al dat soort dingen bij je thuis kan testen
pi_55692448
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55692653
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:01 schreef Pruk het volgende:
Randa, hebben ze bij jullie niet iets van thuismonitoring? Dat is erg prettig aan het ziekenhuis in Nieuwegein, dan komt er dus iemand langs die al dat soort dingen bij je thuis kan testen
Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert. Voorlopig maar genoegen nemen met om de paar dagen naar het ziekenhuis gaan.

BE
pi_55692836
BE Lig jij straks met Sasha in je armen naar het vuurwerk te kijken
Saartje
pi_55692951
BE ik zwaai even terug Gefeliciteerd meid met Sasha, en Ferry ook gefeliciteerd uiteraard Ik ben echt heel blij voor jullie. Da's toch een leuk einde van 2007

En meiden, jullie allemaal alvast de beste wensen voor 2008. Dat er maar veel mooie lieve kleine babietjes geboren worden.
pi_55698711
Voor alle zwanger, medezwangere en mooie nieuwe wondertjes eenmooi 2008 gewenst.

BE Fijn dat je weer thuis bent.

En dan kom het er op aan. Nog maar twee wachtenden voor mij. Tan en Tearsong, aan een van ons de eerste beebs van 2008 op de wereld te zetten.
pi_55698825
allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst.

randa ik geloof ook niet dat ze dat in weert doen, anders eens vragen.
ik wist niet dat ze in weert te kort aan kraamzorg hebben.

BE heerlijk zeg zo snel thuis
mama van 3 kids!
pi_55698893
Val ook niet onder Weert met de kraamzorg he. Budel is weer Brabant/Veldhoven (Zuidzorg) en daar hebben ze op het moment een tekort.
pi_55698928
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 10:12 schreef Randa_v het volgende:
Val ook niet onder Weert met de kraamzorg he. Budel is weer Brabant/Veldhoven (Zuidzorg) en daar hebben ze op het moment een tekort.
jeej dat is balen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:24:09 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55698931
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:15 schreef Renda het volgende:
Tan, voel je je nog goed? En de kleine, voel je die nog goed bewegen enzo?
Gisteravond kreeg ik ineens hoge bloeddrukklachten, vooral zo'n strakke band gevoel en flink dikke handen en voeten, maar natuurlijk net zo rond vuurwerk, dus vond het niet echt handig om de VK te bellen. En al helemaal geen zin om zelf door de dichte mist naar Zwolle te rijden, dus gewoon heel heel rustig aangedaan en meteen na het vuurwerk gaan slapen.

Maar nu heb ik nog wel wat dikke handen en voeten, maar niet meer zo'n pijn onder mijn ribben, dus ik kijk het even aan vandaag. Maar omdat mijn bloeddruk de laatste keer wel hoog was en bleef doe ik wel voorzichtig.

Kindje beweegt nog wel heel goed, wat niet was voorspeld, al kan hij al weken niet echt meer draaien (spildraai bedoel ik), hij ligt dus al heel erg lang met zijn ruggetje rechts.
pi_55699012
Dames ik wens jullie allemaal een heel mooi en gelukkig 2008 toe!

gister trouwens de 2e echo gehad en alles zag er goed uit , netjes gegroeid, je kon zien dat zijn maagje gevuld was, mooi ruggewerveltje en hebben de hartslag gehoord

@ RandaV wat een gedoe zeg, dat op en neer gereis, kan me voorstellen dat je dat opbreekt
@ Tan hopelijk blijf je je vandaag beter voelen
pi_55699027
Oei Tan, rustig aan vandaag dus.

Wel fijn dat je uk zo goed beweegt tegen de voorspellingen in.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:44:37 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55699033
Wel op tijd bellen hoor, Tan

Hier was de baby gistermiddag behoorlijk actief. Wel aan Swets laten weten die op z'n werk zat. Later toen we samen op de bank zaten "wat leuk dat [naam] zo actief was".. Mijn eerste gedachte was 'wie??... die ken ik helemaal niet?? waar heb je het over?? '
Toen het kwartje viel (was gelukkig twee nano-secondes later ) klonk het wel heel erg lief
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55699163
Wat ik opmerkelijk vond was dat die kleine zo duidelijk niet merken dat die harde knallen toch echt niet leuk waren.

Verder hebben we het gisteren rustig gehouden, gisterenmiddag langs het ziekenhuis vanwege rare hartsprongetjes, maar dat was gelukkig snel onder controle. We krijgen zeker weten een 2008 kindje
pi_55699388
Tan, doe je voorzichtig meissie?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55699468
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Tan, je hebt de feestdagen overleeft!! Maar wel vervelend dat je je gister niet goed voelde.

Gister heb ik 's middags even op bed gelegen, we hebben lekker een filmpje gekeken en ik ben uiteindelijk om 1 uur naar bed gegaan. Gister was de kleine superactief (op het vervelende toe), dus ik was blij dat ik kon gaan slapen. Lief en Priscil zijn nog wezen kijken bij carbietschieten, die kwamen laat thuis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55699474
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:25 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert. Voorlopig maar genoegen nemen met om de paar dagen naar het ziekenhuis gaan.

BE
Even uit lurkstand:

Woon jij in de buurt van Weert? Toevallig, ik ook! Ik ken een van de gynacologen daar (mevrouw G.D), erg leuk mens inderdaad! Sterkte met de laatste loodjes.

En dat natuurlijk voor alle zwangeren die hier posten (en speciaal voor Pruik en Tan), ik lees regelmatig mee, vind het prachtig (en soms ook spannend) om jullie voortgang te volgen. Dat er maar veel gezonde kindjes mogen komen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:46:54 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55700075
Inderdaad de feestdagen overleefd. Ik heb de baby streng toegesproken pas na 2 januari te komen en hij heeft zich daar tot nu toe netjes aan gehouden. Als ik al nu begin dan verwacht ik nog niet dat ik 1 januari haal, braaf kindje dus

Net de kerstboom afgetuigd, want als ik naar het ZH moet en pas na een paar dagen eruit mag dan heb ik daar vermoedelijk niet zoveel zin meer in

Maar dat vond ik al wel weer genoeg inspanning voor vandaag. * Tan zakt op de bank neer en komt daar niet meer vanaf.
pi_55700128
Net terug van het ziekenhuis, bloeddruk mooi alhoewel de onderwaarden wel ver uitelkaar lagen 85-100. CTG perfect, maar plassen was weer ellende volgende keer maar gewoon urine van thuis meenemen. Vrijdag weer controles.

@cat22, mevrouw G.D. is dan niet mijn eigen gyn maar een ontzettend aardig mens en heb haar ook al verschillende keren gehad. Vindt het heerlijk dat ze zo nuchter zijn de gyns.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:54:01 #32
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55700160
Randa, wat een gedoe, steeds op en neer. Veel succes met alles. (En het geregel!)
Tan, wat een knapperd, nu al!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:05:02 #33
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55700290
Allemaal de beste wensen!!

Be en stinkie gefeliciteerd met sasha, en fijn dat je weer thuis bent!!

Lotje gefeliciteerd en klinkt erg heftig allemaal.

Randa wel fijn dat je extra in de gaten word gehouden.

Tan voro jouw ook heel veel sucses en hoop dat alles gewoon erg goed gaat!

Hier oud en nieuw bij mijn ouders geviert, wat een verademing!! bij ons word er vanaf 10 uur s'ochtends tot 3/4 uur s'nachts geknald en dat is niet echt makkelijk met kleine kinderen. bij mijn ouders hebben we echt maar van 12 tot 1 vuurwerk gehad, heerlijk toen ik om 1 uur heerlijk in een stille kamer lag zei ik al tegen manlief volgend jaar pakken we alles in en vieren we het weer daar!

Verder ben ik ook weer op controle geweest, alles was mooi en goed, baby ligt al helemaal startklaar (verlos zegt zelfs al vast, maar ik krijg toch het idee dat ie er af en toe uit wipt)
Verder zat ik vanochtend in mijn nachthemt lekker te ontbijten word mijn t-shirt ineens wel heel erg nat, bleek/blijk ik dus echt heel erg te lekken, zodra je ook maar iets drukt komt er al melk uit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55700579
De beste wensen allemaal

Lotje: die 3 y's vielen mij ook al op inderdaad. De namen passen ook erg mooi bij elkaar!

Bla_Bla_Bla: fijn dat de echo goed was!

Hier eigenlijk weinig bijzonders te melden. Had verwacht dat ik dit keer wat minder zou 'afwachten' wanneer alles zou beginnen omdat ik bij Tomas zo lang door liep. Maar toch ben ik weer alert bij elk krampje of pijntje
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55700737
Jeetje wat een gedoe elke keer zo op een neer Randa!
Tan groot gelijk dat je de boel al hebt afgteuigd..hoe minder je straks hebt om je druk om te maken hoe beter!

Ik heb vannacht zo stom gedroomd! Ik was weer begonnen met roken, net voor ik naar de vk moest om een groeiecho van het polsje van de baby te laten maken. Bij de vk haalden ze de baby ff snel uit m`n buik..het was een prachtig kind met een volle bs donker haar en het viel me op dat het wel mooie ronde oortjes had. Twas een kopie van jongste grote broer dus, zonder de puntoortjes
Na de echo ging de baby weer terug in de buiken mocht ik weer naar huis, verder broeden.
Saartje
pi_55700865
Maneki: die bevallingsdromen tijdens de zwangerschap kunnen soms zo vreemd zijn! (en soms zo echt lijken en goed bij blijven als je weer wakker bent). Nou ja, lekker verder broeden dan maar he?
Ik had vannacht toevallig ook weer een nacht vol bevallings/zwangerschapsdromen. Bij de ene verloor ik de slijmprop tijdens het douchen en bij de ander was ik zwaar pissig omdat de vliezen waren gebroken in bed en ik juist die avond het bed nog verschoond had. Was meer bezig met dat ik dat hele bed nu *weer* kon verschonen dan met die gebroken vliezen...
It's all up to you
pi_55701133
Wat een maffe droom maneki, broed ze .

Nieuw jaar, tijd voor meer beebjes LLM, succes met de laatste loodjes
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:10:21 #38
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55701307
Randa_V, vervelend dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet, daar zou je toch ook een hoge bloeddruk van krijgen! Maar wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.
En Tan, doe maar zo rustig mogelijk aan!

Ik wens jullie allemaal het beste toe in 2008!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:19:02 #39
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55702469
niks bijgelezen.. maar wil iedereen nogmaals een spetterend 2008 toewensen
pi_55702482
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Ynske het volgende:
hoe spreek je t uit Lotje?
Deemiun tristen mèrrijn. maar dat staat lang niet zo mooi natuurlijk

vandaag druk bezig met de geboorte kaartjes, en dan ga ik morgen proberen te beginnen aan t bevallings verhaal.... zover ik het nog weet. k weet wel dat ik er echt de héle tijd erg bewust bij geweest ben trouwens... niks geen roes...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:07 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55703240
Meiden, ik wens jullie ook allemaal een geweldig 2008!!!
Tan, wat fijn dat je kindje zo goed luistert!
Randa, wat een gedoe inderdaad, maar ook wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.
Maneki, ik droom me ook helemaal wild, gelukkig onthoud ik ze niet allemaal maar af en toe word ik er wel moe wakker van
Lekker douchen!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20:56 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55703556
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:19 schreef _lotje_ het volgende:
en dan ga ik morgen proberen te beginnen aan t bevallings verhaal....
Ah, ik ben benieuwd! Vind het altijd zo ontroerend ze te lezen...

KD, ik ben ontzettend blij voor je dat je je weer beter voelt! Heel fijn! Ik hoop dat je verder heerlijk kunt genieten van deze zwangerschap.

En even een voor Tan, Sjak en Maneki.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55703883
Nou goed nieuws! Een goed begin van het nieuwe jaar
Ik heb vandaag de beeb gehoord & gevoeld met behulp van m'n stiefmoeder & de angelsound

Het duurde even, maar op het moment dat m'n stiefmoeder zei ik hoor de beeb wel bewegen, toen voelde ik de beeb ook bewegen! Alsware een beetje terugduwen op de angelsound, of eronder vandaan proberen te komen.
En vanaf dat moment lag de beeb er ook goed voor en konden we het hartje horen.
Maargoed, kennelijk heb ik een eigenzinnig kind want beeb ging op den duur volop bewegen en verplaatsen waardoor je het steeds wel weer ff hoorde en toen hups weer weg.

Wel grappig dat de paar bewegingen die ik voelde dus ook duidelijk hoorbaar waren!

M'n stiefmoeder is ook helemaal onder de indruk van de angelsound!

En een goed nieuwjaar gewenst voor iedereen met een hoop mooie babies en hopelijk makkelijke bevallingen. Ik heb vannacht dan ook met m'n familie getoost op het jaar van de beeb!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:17:11 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55704604
Wat leuk Llewella!

En die dromen van jullie, leuk om te lezen, maar wel vaag hoor!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:57:17 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55706566
BE, kom jij eens heel gauw melden in het babietjestopic!

LLM, heel veel succes! Tan, het lijkt erop dat je een braaf kindje aan het produceren bent! Als dat zich nou ook nog na de geboorte doorzet... * vingers kruist *
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55707990
Nou dames, het gaat zo te lezen goed met iedereen.

Randa_V, fijn te lezen dat het allemaal de goede kant op gaat.

Pruk nog even volhouden en dan zit je zo aan de 40 weken.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:09:37 #47
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55711157
Ticootje, hoe was Parijs?

Llewella wat gaaf! Ik vind zo'n ding toch een beetje eng omdat ik zo bang zou zijn dat ik het niet kan vinden. Niet omdat ik bang ben dat er iets mis is, maar omdat ik niet zo handig ben. :$ En als ik het niet zou kunnen vinden zou ik heel heel heel erg in de stress schieten.
pi_55711381
Wat leuk Llewella!
Wij hebben ook een Angelsound te leen gekregen, erg leuk om af en toe eens te kunnen luisteren
Ook mijn vriend vind het erg leuk, maakt het voor hem toch iets echter
Merk dat het voor hem toch wat lastiger is, denk dat dat wel veranderd als hij de baby straks kan voelen bewegen en binnenkort met de 20weken echo (over 4 weekjes)

Hier gaat alles goed, nog wel heel moe elke keer, hoop dat het de komende tijd wat beter zal gaan. Het was de laatste weken wel heel erg druk op het werk, dus het is ook een combinatie van alles. Als het goed is wordt het de komende tijd toch weer wat rustiger voor mij, dus hopelijk gaat het dan beter.

Verder zijn we druk bezig met wat verbouwingsplannen in huis, het uitdenken van de babykamer en meubels en het bedenken van namen..moeilijk hoor!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:45:40 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_55713195

kan zo'n bord als je zus bijna is uitgeteld duurt nog even hoor voor ik weer oom wordt, maar dan klus ik 'm vast in elkaar
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:51:44 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55713349

Nou... ehm... ik weet niet of ik daar gelukkig mee geweest zou zijn!
Ergens vind ik het grappig, maar aan de andere kant... Ik weet het niet.
pi_55713631
Ik zou hem per direct op de brandstapel gooien
Saartje
pi_55713713
Pssst BE Je bent niet zwanger meer! (je onderschrift)
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55713860
Morgen weer APK, ben benieuwd Kleine ligt (nog steeds) afwisselend in stuit- en dwarsligging Ik voel af en toe een hoop gewroet maar er gebeurt verder niets.
Ik ben me nu alvast preventief aan het inlezen over versies/stuitbevallingen en keizersnedes. Hoop dat ik geen van de drie hoef te ervaren eigenlijk!
Saartje
pi_55714001
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:51 schreef Brighteyes het volgende:

Nou... ehm... ik weet niet of ik daar gelukkig mee geweest zou zijn!
Ergens vind ik het grappig, maar aan de andere kant... Ik weet het niet.
Volgens mij is het niet grappig meer als je 2 weken over tijd loopt en de hele buurt begint te vragen: en??
It's all up to you
pi_55716444
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:09 schreef Silmarwen het volgende:
Llewella wat gaaf! Ik vind zo'n ding toch een beetje eng omdat ik zo bang zou zijn dat ik het niet kan vinden. Niet omdat ik bang ben dat er iets mis is, maar omdat ik niet zo handig ben. :$ En als ik het niet zou kunnen vinden zou ik heel heel heel erg in de stress schieten.
Ik kon de beeb zelf ook niet vinden, aan de ene kant werd ik daar ook wel zenuwachtig van, of iig een beetje teleurgesteld, maar aan de andere kant zie ik ook de striae groeien en heb ik zoiets van als m'n buik groeit zit daar ook een erg levendige beeb in
Gelukkig met behulp van het geduld, de ervaring en vasthoudendheid van m'n stiefmoeder wel het hartje kunnen luisteren. Gister zelf weer met m'n vriend geprobeerd, maar we hebben gewoon een eigenwijze beeb Op de duur wel het hartje weer terug kunnen vinden maar de beeb lag nu weer wat dieper. Ik merk het nu al, je moet gewoon wat meer geduld ontwikkelen als je eenmaal aan het ouderschap begint; dat begint nu dus al

Overigens vind ik de hartslag wel een stuk langzamer dan ik had verwacht, dat had ik in het ziekenhuis ook al. Dan twijfel ik weer van is het niet mijn eigen hart? Maar mijn hartslag zelf fluctueert enorm tijdens het luisteren van de inspanning en opwinding en weer proberen te ontspannen, die van de beeb is erg constant en rustig, wel fijn (Stuk stressbestendiger dan mams dus )
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:18 schreef mrien het volgende:
Wat leuk Llewella!
Wij hebben ook een Angelsound te leen gekregen, erg leuk om af en toe eens te kunnen luisteren
Ook mijn vriend vind het erg leuk, maakt het voor hem toch iets echter
Merk dat het voor hem toch wat lastiger is, denk dat dat wel veranderd als hij de baby straks kan voelen bewegen en binnenkort met de 20weken echo (over 4 weekjes)
Mijn vriend is er een stuk relaxter op dan ik Hij had in eerste instantie zoiets van nou die angelsound hoeft niet, maargoed, ik denk dat ie het nu toch wel erg leuk vind!

Ik begin trouwens zelf ook erg toe te leven naar de verbouwing, ik wil dingen gedaan hebben! Nesteldrang al kennelijk, of voorjaarsschoonmaak, ben nu zelf door het huis aan het gaan om te zien wat weg kan en wat niet (kleding, teveel aan kopjes in de kast etc ).

En ik slaap dus sinds een week ofzow slecht, ik kan m'n draai niet meer vinden, ben van mezelf een erg lichte slaper, om het minste geringste wakker, slaap normaliter op m'n zij (bij voorkeur rechts), maar kan m'n draai gewoon niet meer vinden en beland steeds weer op m'n rug, maar ik had gelezen dat je rug zeker niet de voorkeur heeft, en dat de linkerzij de meeste voorkeur heeft. Daar probeer ik mezelf een beetje toe te dwingen maar ik wordt er erg onrustig van. Nu ook weer om 5 uur wakker, en dus uiteindelijk maar uit bed gegaan.
Dat ik weer vermoeider begin te worden; ik gok zo dat het door m'n nachtrust komt ipv dat ik dacht dat het de hormonen waren

En ik heb gister trouwens 2 miniscule rode slijmpjes gevonden. (Check ook nog steeds dagelijks op de wc bij het afvegen na het plassen, begint een beetje een tik te worden). Maargoed, gisterochtend hebben vriendlief en ik het ook intiem gehad, niet in de vorm van gemeenschap, maar ehm tjah... 2 keer tot op grote hoogte zeg maar Dus ik bedenk me dan van dat komt daar dan gewoon van.
Beeb doet het iig nog (gisteravond vriendlief nog laten luisteren), dus heb dan zoiets van daar moet ik me gewoon geen zorgen over maken. Vanavond naar de verloskundige dus dan kan ik het even vragen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55716562
pff. Ik heb een vreselijk beroerde nacht achter de rug.

Manlief had een paar dagen terug last van de bekende buikgriep... En gister was ik blijkbaar aan de beurt. Tenminste dat dacht ik. Ik heb een aantal malen op het toilet gezeten, maar mooi niet dat het mn darmen waren. Ik heb vannacht vreselijk pijn in mn buik gehad.... Ik heb de hele tijd maar gedraaid als het weer kwam opzetten om een positie te vinden dat het wat minder werd. De baby deed ook nog eens vrolijk mee, en bewoog ook vreselijk veel.... De katten hadden denk ik door dat ik me flink beroert voelde... Dus die kwamen met zn drieen tegen me aan liggen om te troosten...(dus ik kon ook niet meer draaien op een gegeven moment.) Jeetje zeg... Wat een nacht.

En nu? Alles weer rustig. Beetje een zeurgevoel en een actief kindje... En moe natuurlijk. Ik denk dat ik vandaag ook niet de hele werkdag volmaak, maar dat ik vanmiddag nog even onder de wol kruip.
pi_55716721
Adelante, ik weet niet of ik het op prijs had kunnen stellen zo'n bord. Als je zoiets neerzet dan zou ik in elk geval de datum weglaten en het bord niet "te vroeg" neerzetten. Mensen zijn toch nieuwsgierig en ze vragen die laatste weken al genoeg... en... en... voel je al wat...?!
pi_55716729
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:45 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

kan zo'n bord als je zus bijna is uitgeteld duurt nog even hoor voor ik weer oom wordt, maar dan klus ik 'm vast in elkaar
haha wat toevallig, weet lekker waar hij staat.
foto heb je van een andere forum he?

ach is wel een leuke grap hoor. deze mensen hebben hem ook van vrienden in de tuin gekregen toen ze naar de verloskundige moesten, ze wisten het helemaal niet.

ticootje beterschap!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 02-01-2008 09:04:23 (foutje, ik slaap nog) ]
mama van 3 kids!
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:02:59 #59
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55716745
@Ticootje, wat een ellendige nacht inderdaad.

Moet zeggen dat ik je de hand kan schudden v.w.b. slechte nacht - lang verhaal, maar het was niet prettig (hier dus wel de buikgriep), maar goed, nu gaat het wel weer.
Gister na lang twijfelen toch de VK gebeld, maar mijn bloeddruk was goed, wel wat eiwit maar acceptabel. Achteraf kwam die klachten die ik gister had ws. gewoon van de naderende buikgriep, niet van de bloeddruk
pi_55716776
Beterschap tan.

Ticootje, lijkt me heel verstandig om vanmiddag een dut(je) te gaan doen.
pi_55716816
Ticootje beterschap en ook voor jou Tan veel beterschap.

Hopelijk voelen jullie je snel wat beter.

Adelante, ik zie de humor er wel van in, maar ik zou er zelf denk ik toch nit zo blij mee zijn. Je bent al aan het "wachten" tot iets gaat gebeuren. Maar mss heeft zij er wel heel veel lol in. Daar ken je ze zelf tenslotte het best voor.
pi_55716854
Tan, ook al buikgriep. Bij mij viel het opzich wel mee, ik had echt alleen flinke krampen.

Mijn man heeft zeg maar een middag op het toilet moeten zitten. Die heb ik op een gegeven moment maar diareeremmers gegeven, want het was niet normaal. Maar hij was er ook de volgende dag weer vanaf.

Buikgriep is gewoon heel vervelend. Ik maakte me ook echt zorgen vannacht. Ik had zoiets van, het zou toch niet zijn dat ik weeen heb...?!?! Ik heb ook nog gekeken of de krampen om de paar minuten kwamen, maar het was wel heel onregelmatig. Misschien dat een overactief kindje en buikgriep samen een beetje voorweeen heeft uitgelokt. Maar vandaag is alles weer rustig... Dus ik haal weer opgelucht adem.
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:25:03 #63
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55716921
@Ticootje, het heeft hier ook alleen gisterenavond en vannacht geduurd, maar inderdaad ook enorm aan de dirarree (water ), ik hoop dat ik het vochtpeil weer een beetje bij krijg vandaag, maar het kopje thee en beschuitje zitten er nog in. Dat schept hoop
pi_55716954
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:25 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, het heeft hier ook alleen gisterenavond en vannacht geduurd, maar inderdaad ook enorm aan de dirarree (water ), ik hoop dat ik het vochtpeil weer een beetje bij krijg vandaag, maar het kopje thee en beschuitje zitten er nog in. Dat schept hoop
Ik zat op een gegeven moment wel helemaal te rillen op het toilet. Echt heel maf.

Vandaag ook maar wat extra drinken, maar ik drink eigenlijk altijd wel veel. Ik ben gewoon nogal dorstig...

Vandaag nog niet gegeten, maar ik ga zo aan mn boterham beginnen, vanmorgen kon ik er echt niet aan denken om wat te eten.
pi_55717016
Tan, eigenlijk kun je beter geen the drinken als je diaree hebt omdat thee een natuurlijke vochtafdrijver is.

Heb ik verder nog een vraagje, wie van jullie gebruikt of heeft er een aerosleep hoes voor over de matras gebruikt???
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:34:52 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55717030
@Wenneke, oh dat wist ik niet? Ik neem al sinds ik me kan herinneren een kopje slappe thee als ik ziek ben (geweest), wat kan ik dan beter drinken?
pi_55717088
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:34 schreef Tan het volgende:
@Wenneke, oh dat wist ik niet? Ik neem al sinds ik me kan herinneren een kopje slappe thee als ik ziek ben (geweest), wat kan ik dan beter drinken?
als ik me niet lekker voel neem ik ook altijd een kopje thee. Ik meen me daarna meestal wel wat beter te voelen.
pi_55717129
Ja als je je gewoon niet lekker voelt is een kop thee ook ok, maar alleen bij diaree is het niet zo goed.

Je kunt beter appelsap of water drinken.
pi_55717279
Pfff, ben blij dat ik vandaag thuis werk. Duik zo weer even mijn bed in. Merlijn is lekker gewoon naar het KDV en het is hier lekker rustig. Heb een paar dingetjes op de planning staan om nog te doen voor mijn werk en vrijdag ga ik nog even echt werken. En dan alleen volgende week nog een keer terug om iemand in te leren.

Beterschap aan de zieken .
pi_55717316
appelsap werkt toch juist ook laxerend? Gewoon kopje slappe thee hier bij ziekte en zwakheid hoor
Saartje
pi_55717321
Hier tussen kerst en oud en nieuw constant behoorlijke krampen gehad, in de bovenbuik zeg maar en zo nu en dan ( wel meer dan normaal) knoertharde buiken met een soort vna indalingspijn.... Met oud en nieuw ging het redelijk... Maar sinds vannacht ook meer op het toilet gezeten als/dan in mn bedje gelegen...
Ook dun als water....
En dit alles inderdaad begeleid door een meer dan drukke baby!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55717346
Gister trouwens voor het eerst het meissie van ex en zn vriendin gezien... Zoooo klein prulleke!! En ze was al gegroeid!! Moestwel ff een paar traantjes weg slikken!! Zo heerlijk klein en ontroerend!! Ze is nu een week of 8 en past net in maatje 50....
pi_55717402
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:03 schreef vamperotica het volgende:
Gister trouwens voor het eerst het meissie van ex en zn vriendin gezien... Zoooo klein prulleke!! En ze was al gegroeid!! Moestwel ff een paar traantjes weg slikken!! Zo heerlijk klein en ontroerend!! Ze is nu een week of 8 en past net in maatje 50....
Ach... Wat klein

Ik heb natuurlijk ook een tijdje niet kunnen posten vanwege Parijs....

De 24e moest ik nog even voor een snelle check naar de VK. Ik wilde eigenlijk zeker zijn dat de kleine bleef zitten terwijl ik in Parijs was. Mijn ijzer is gewoon goed en bloeddruk ook. (dus geen staalpillen meer, die ik in totaal niet meer dan een week heb gebruikt)

Maar, ik moet wel veel rustiger doen, want mn buik is niet zo groot. (Dus de baby ook niet) Ik loop zeg maar 2 tot 3 weken achter. Maar dat kwam wel goed als ik rustiger zou gaan doen. Maar goed ik doe al heel rustig, ik pak al elk moment dat ik kan om te gaan liggen. Nou ja, volgende week lekker op verlof en dan kan ik nog rustiger doen. (Maar ik gok erop dat de kleine van mij geen 9 ponder gaat worden)
pi_55717478
Ja, hoe was het in Parijs???
pi_55717480
Oh niet fijn die buikgriep verhalen! Beterschap! Hier gelukkig geen buikgriep maar een gezellige familie-verkoudheid We doen allemaal mee geloof ik...
It's all up to you
pi_55717538
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:15 schreef vamperotica het volgende:
Ja, hoe was het in Parijs???
Ja, heel leuk.
Veel gelopen... Maar ook veel gerust. 'S middags bleef ik meestal in het hotel om wat te slapen, of tv te kijken. We hebben heerlijk geshopt in LaFayette en ik ben geslaagd voor een prachtige luiertas. We hebben heel veel gezien en heerlijk gegeten.

Ik ben er alleen wel achtergekomen waarom lange autoritten worden afgeraden zover in de zwangerschap. Wat een hel is dat!
pi_55717544
Beterschap dames!!

ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho in de 16e week om te kijken of t een jongetje of een meisje word , wist niet dat dat al zo vroeg kon
pi_55717560
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:16 schreef TearSong het volgende:
Oh niet fijn die buikgriep verhalen! Beterschap! Hier gelukkig geen buikgriep maar een gezellige familie-verkoudheid We doen allemaal mee geloof ik...
Ja, ook daar doe ik aan mee.

We zaten in Parijs in een hotel en ik denk (weet zeker) dat er daar een stofmijt plaag heerste. Zodra ik op de kamer kwam begon mijn neus. Ik kon 's nachts echt niet door mn neus ademen.
In de auto moest de airco aan, ook daar wordt ik altijd ziek van.

Nu heb ik nog steeds een beetje last van mn neus, maar het gaat gelukkig wel beter. Echt ik kon er net zo goed tampons in stoppen, het water bleef eruit lopen.
pi_55717579
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Beterschap dames!!

ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho in de 16e week om te kijken of t een jongetje of een meisje word , wist niet dat dat al zo vroeg kon
Leuk!!!

Ga je ook 3d foto's laten maken??

(Ik hoop dat je een leukere echodame hebt als ik had bij de pretecho )
pi_55717621
Ja maar de 3d foto's wil ik wat later in de zwangerschap doen...tussen de 24 en 26 weken denk ik.
deze afspraak is alleen 2d puur voor het geslacht.

Heb jou verhaal over de echodame gelezen en hoop het idd ook, ik kijk ff hoe het deze keer bevalt en anders ga ik naar hetzelfde echo buro als mijn schoonzusje voor de 3d echo, dan weet ik tenminste zeker dat het een hele aardige vrouw is
pi_55717649
Net maar even de telefonische intake geregeld met de kraamzorg. Ik krijg maar 44 uur omdat deze periode veel te druk is schijnbaar en ze daarom niet de uren kunnen leveren die er sinds dit jaar voor staan. Baal er wel een beetje van want 5,5 uur vind ik niet echt veel en hier zijn geen mensen in de omgeving die kunnen helpen, iedereen werkt eigenijk nog. Moeilijk, ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen zo.
pi_55717661
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja maar de 3d foto's wil ik wat later in de zwangerschap doen...tussen de 24 en 26 weken denk ik.
deze afspraak is alleen 2d puur voor het geslacht.

Heb jou verhaal over de echodame gelezen en hoop het idd ook, ik kijk ff hoe het deze keer bevalt en anders ga ik naar hetzelfde echo buro als mijn schoonzusje voor de 3d echo, dan weet ik tenminste zeker dat het een hele aardige vrouw is
Je kan natuurlijk even vragen wanneer je dat het beste kan doen. Ik was 30 weken, en volgens de mevrouw een beetje laat. En dan maar hopen dat de kleine een beetje van foto's houdt... Mijn kleine meid wilde niet op de foto. (Heeft ze van dr moeder )
pi_55717721
ja zal t idd eens navragen wat de beste periode is daarvoor...en dan idd maar hopen dat de kleine niet ook net zo fotoschuw is als mama

@Randa, dat is balen zeg dat je niet meer uren krijgt
pi_55717763
Randa, dat is vervelend..
Ik krijg de kraamzorg 15 januari op visite...

Maar sinds 1 januari hebben we toch recht op 49 uur?? Is het dan niet zo dat ze die uren gewoon moeten leveren??
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:46:51 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55717892
Je hebt recht op vergoeding van 49 uur, maar of het kraambureau die ook daadwerkelijk kan leveren is een ander verhaal. Als het echt te druk is zullen ze moeten schipperen.

Wel balen Randa!
pi_55718028
Nee, ze hoeven geen 49 uur te leveren. Ze hebben zelf afspraken gemaakt met de verzekeringen etc. Ze kunnen er schijnbaar niets aan doen dat ze te weinig mankracht hebben om de drukte in deze periode op te vangen. Natuurlijk is het wel zo dat als de vk zegt dat ik meer uur moet krijgen zoals bijv op een moment dat de BV niet goed loopt en ik daar nog wat ondersteuning in nodig heb, ik deze ook krijg. Maar ja dat is altijd zo.
Daarbij komt dat ze vanaf de derde dag dus ook maar 3 uur leveren in het weekend. Dus beval ik woensdag krijg ik die zaterdag en zondag beide maar 3 uur. Beval ik vrijdag krijg ik wel de 5,5 uur per dag in het weekend. De partner is gewoon verplicht eigenlijk om vrij te zijn in die weken of iemand anders moet zich vrijmaken want de middagen alleen zijn is niet de bedoeling zei mevrouw van het kraamburo nog. Jaah, .
pi_55718133
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:54 schreef Randa_v het volgende:
Nee, ze hoeven geen 49 uur te leveren. Ze hebben zelf afspraken gemaakt met de verzekeringen etc. Ze kunnen er schijnbaar niets aan doen dat ze te weinig mankracht hebben om de drukte in deze periode op te vangen. Natuurlijk is het wel zo dat als de vk zegt dat ik meer uur moet krijgen zoals bijv op een moment dat de BV niet goed loopt en ik daar nog wat ondersteuning in nodig heb, ik deze ook krijg. Maar ja dat is altijd zo.
Daarbij komt dat ze vanaf de derde dag dus ook maar 3 uur leveren in het weekend. Dus beval ik woensdag krijg ik die zaterdag en zondag beide maar 3 uur. Beval ik vrijdag krijg ik wel de 5,5 uur per dag in het weekend. De partner is gewoon verplicht eigenlijk om vrij te zijn in die weken of iemand anders moet zich vrijmaken want de middagen alleen zijn is niet de bedoeling zei mevrouw van het kraamburo nog. Jaah, .
Nou zeg wat is dat nou voor iets raars??
Mijn man neemt pas vrij als de kraamzorg weg is. Gelukkig kan ik rekenen op mijn moeder, als ik het vraag komt ze echt elke dag wel even langs. Maar ik zie wel wat ik zelf prettig vind.

Maar ik vind het raar dat ze er maar vanuit gaan dat er dus iemand vrij moet nemen....
pi_55718205
Het is gewoon zo dat met deze uren tegenwoordig je mantelzorg tot je beschikking moet hebben. En dus ook voor Merlijn een oppas. Maar ja, we mogen blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg hebben natuurlijk.
Heb met mijn man ook al afgesproken dat hij misschien maar de ochtenden moet gaan werken en de middagen vrij pakken als het nodig is. Het weekend lijkt me voor mijn man het zwaarste eigenlijk, en mij, de baby en dan ook nog Merlijn verzorgen.
Hoe doet iedereen dat toch?
pi_55718214
Nog mooier, en als je zegt ga maar 2 dagen eerder weg, dan kun je een ander gezin helpen wat het harder nodig heeft, dan is het grote heibel want dat mag ook niet.
Vriend hier was dus wel vrij, alles liep super, en de kraamzorg was een onervaren leerlinge. Dus tsja die waren we in ons hele kleine huisje liever kwijt als rijk.
Maar dat was heel veel gedoe, want dat mocht dan ook weer niet.
pi_55718398
Bij Merlijn was mijn man wel thuis in de eerste twee weken, maar voor nu weten we het eigenlijk nog niet eeb beetje afhankelijk wat hij op dat moment moet doen met projecten op het werk. Merlijn is in iedergeval al 2,5 dag onder de pannen op het KDV maar daaromheen moet ook al zoveel georganiseerd worden. Ach we zien het wel, als ik in het ziekenhuis beval en een nachtje moet blijven gaan er ook weer uren vanaf.
pi_55718418
Het is een zooitje die hele kraamzorg heb ik het gevoel
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:42:48 #92
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55718965
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:16 schreef Ticootje het volgende:
Tan, ook al buikgriep. Bij mij viel het opzich wel mee, ik had echt alleen flinke krampen.

Mijn man heeft zeg maar een middag op het toilet moeten zitten. Die heb ik op een gegeven moment maar diareeremmers gegeven, want het was niet normaal. Maar hij was er ook de volgende dag weer vanaf.

Buikgriep is gewoon heel vervelend. Ik maakte me ook echt zorgen vannacht. Ik had zoiets van, het zou toch niet zijn dat ik weeen heb...?!?! Ik heb ook nog gekeken of de krampen om de paar minuten kwamen, maar het was wel heel onregelmatig. Misschien dat een overactief kindje en buikgriep samen een beetje voorweeen heeft uitgelokt. Maar vandaag is alles weer rustig... Dus ik haal weer opgelucht adem.
Oh, dat had ik ook afgelopen maandag! Bij mij werd het steeds dunner, terwijl ik me nog bleef verbazen dat er na een half uur uberhaupt nog wat uit kon komen . Nu heb ik nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar dat zal wel bandenpijn zijn van het samentrekken op het toilet ofzo. Ook lullig dat het kind steeds op mijn gevoelige darmen blijft trappen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55719438
Jeetje zeg, hoevaak kan een kindje wel niet de hik hebben??

Mijn kleine heeft echt elke dag wel een paar keer de hik. Is dat goed?
pi_55719511
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:

Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ik
pi_55719539
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:06 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ik
Dat lijkt mij ook niet. Het is gewoon een gulzig meiske denk ik dan maar.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:12:29 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55719670
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef p_iglet het volgende:
Nog mooier, en als je zegt ga maar 2 dagen eerder weg, dan kun je een ander gezin helpen wat het harder nodig heeft, dan is het grote heibel want dat mag ook niet.
Vriend hier was dus wel vrij, alles liep super, en de kraamzorg was een onervaren leerlinge. Dus tsja die waren we in ons hele kleine huisje liever kwijt als rijk.
Maar dat was heel veel gedoe, want dat mocht dan ook weer niet.
Hebben wij geluk gehad, wij hebben, misschien hnet 21 uur gehad, was een haske leulke lieve meid zou haar een volgende keer zo weer willen.
maar genoeg zorg van ouders enzo , hun deden er niet lastig over
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:13:10 #97
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_55719689
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:

Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....
Stoertje, zo'n zware bevalling, snel thuiskomen en dan alweer flierefluitend je op fok begeven!
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:19:19 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55719844
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:13 schreef Smirre het volgende:

[..]

Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....
Stoertje, zo'n zware bevalling, snel thuiskomen en dan alweer flierefluitend je op fok begeven!

Ik kan het gewoon niet laten.
Kan me niet concentreren op een boek of zo en waar een ander mss een half uurtje tv zou kijken voor de afleiding kijk ik hier.
Maar het is wel even lekker dat ik me niet met lijstjes of dingen bezig hoef te houden.
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2008 @ 12:57:24 #99
43556 miss_dynastie
pi_55720721
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef Randa_v het volgende:
Maar ja, we mogen blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg hebben natuurlijk.
Nou Volgens mij is het op die manier nuttiger dat geld in verlof voor papa's te stoppen en de vlos regelmatigere controles te laten doen . Zo wordt de 'vergoeding' in elk geval volledig benut. Of mensen de keuze geven wat ze willen doen. Grote kans dat mensen voor papa thuis kiezen en de tekorten grotendeels worden opgelost. Niet handig voor je, in elk geval
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:59:36 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55720775
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:45 schreef wenneke1 het volgende:
Ja als je je gewoon niet lekker voelt is een kop thee ook ok, maar alleen bij diaree is het niet zo goed.

Je kunt beter appelsap of water drinken.
Ik weet van appelsap dat altijd gedacht werd dat dit goed was, maar dat is het juist absoluut niet (laxeert). Bouillon schijnt ook goed te zijn, maar dan moet er eerst wat binnen gebleven zijn.

Water kan natuurlijk ja, dat heb ik vannacht constant gedronken met kleine slokjes. Maar aangezien ik niet meer heb gespuugd en de diarree ook wel lijkt gestopt/geminderd en ik weer gewoon heb geplast, zal die thee wel niet zo heel erg slecht zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:02:35 #101
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55720827
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:

Ik dacht ook altijd dat het vruchtwater was, maar die van mij heeft ook regelmatig de hik, een paar keer per dag zelfs, en dat kan ook nog eens flink lang aanhouden.

Maar ik heb geen vruchtwater, dus het zal wel een andere oorzaak hebben, weet van de oudere kinderen dat ze vaker de hik kunnen krijgen tijdens een groeistuip.
pi_55720944
De vorige keer vertelde onze kraamzorg dat appelsap juist vasthoud, maar aangezien ik zelf een hekel heb aan appelsap ( vind het echt heeeeel vies) heb ik er geen ervaring mee.

Als het echt over is of ver over kan die thee idd geen kwaad meer, maar het gaat echt om de tijd dat je diaree hebt. ( Toevallig gister met mijn schoonbroer nog over gehad die hierp een beetje wel afgestudeerd is.)
pi_55721472
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.

@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
pi_55721543
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.

@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
pi_55721603
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:32 schreef Pruk het volgende:

[..]

Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
Ja tuurlijk! Dat moet ze ook nog wel hoor..

Nou ja, de kleine is vandaag weer lekker aanwezig. Dr zit al de hele ochtend "iets" tegen mn rib. Het wordt wel wat ongemakkelijk. Ik heb wel het idee dat mn buik wat lager zit... Ik zal eens een foto maken, dan kan ik het vergelijken met de laatste buikfoto.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:48:45 #106
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55721909
Het wordt weer spannend hier! Even veel sterkte voor de laatste loodjes mama's!

En KD, ik las dat het beter met je gaat! Goedzo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:13:35 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55723902
@Ticootje; Ik vroeg het de laatste keer nog aan de Gyn, maar die zei dat ze ook de hik krijgen zonder vruchtwater. Ik dacht ook altijd dat het door het vruchtwater kwam, maar niet dus. Want ik heb idd helemaal niks meer, de laatste paar keren konden ze niets zien bij de echo, alleen een beetje rond de navelstreng maar dat mogen (? vraag me niet waarom? ) ze niet meten.
pi_55723949
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
pi_55724221
Zo, kben weer apk goedgekeurd
Bloeddruk was weer lekker laag en de beeb ligt instabiel volgens de vk. Komt er op neer dat ik een uitgelubberde pens heb
Pas bij 36 weken gaat ze zich zorgen maken om de ligging dus ik heb nog bijna 4 weken te gaan
Saartje
pi_55724393
@Tan. Als ik teveel vraag moet je maar zeggen hoor... Maar zodra jouw bevalling begint moet je dan naar het ziekenhuis, of wordt je straks opgenomen? Je hoeft nog maar een paar daagjes. En zijn er kansen voor jouw kleine?

@ Maneki. Ik heb altijd begrepen dat de kleine bij 36 weken de definitieve postitie inneemt. Daarvoor heeft draaien ook geen zin. (Ligt jouw kleine nog niet met het hoofdje onder? Of ligt die steeds anders?)
pi_55724421
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
Zeg, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Of durf je nog geen datum door te geven?

(Je was toch zwanger, anders vergis ik me met iemand anders)
pi_55724491
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Saartje
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:38:58 #113
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55724529
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
pi_55724589
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.

In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?

Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
pi_55724621
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.

In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?

Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
pi_55724713
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!

Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
pi_55724754
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
oh..

Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:51:44 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55724842
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!

Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
Tja, geen idee wanneer ik anders moet gaan rijden Vliezen zullen niet breken, en die voorweeën zijn ook al twee weken onduidelijk. Dus ik ga pas rijden met serieuze weeën om de vijf minuten, zowel de VK als de gyn zien daar het probleem niet van.

Mijn laatste bevalling duurde vier uur, waarvan twee uur nadat de VK voor het eerst had getoucheerd. Dus ik zou het wel moeten redden als ik serieuze weeën krijg. En zo niet, dat zien we dan wel weer, heb echt geen idee hoe het anders moet. Me op laten nemen met een gezin van vier kinderen en dan in het ZH wachten tot het allemaal eens gaat beginnen vind ik nog minder ideaal.
Als ik het niet meer vertrouw om te rijden moest ik de VK bellen, zij heeft ook beademingsapparatuur en kan de bevalling in een noodgeval thuis doen, en dan worden we direct na de geboorte opgehaald met een ambulance.
pi_55725070
Jeetje wat een dilemma Tan!
Ik hoop zo van ganzer harte dat die kleine er goed doorheen komt!!!
Amber Mae
pi_55725123
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

oh..

Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
vertel eens..ben wel benieuwd
Saartje
pi_55725154
Tan dit lijkt me heel moeilijk. Wat is wijsheid in deze en waar kies je voor. Ik denk dat je op het moment zelf wel weet wat je moet doen of de gyn neemt een beslissing voor je omdat hij geen andere keuze heeft.
pi_55725202
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:04 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

vertel eens..ben wel benieuwd
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.

Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...

Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:10:22 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55725235
Ja, ik ga maar een beetje mijn gevoel achterna. Als het allemaal niet verantwoord was had de gyn allang anders besloten neem ik aan.

Maar goed, bij alle bevallingen begon ik 'snachts, en dan is het rustig op de weg, kun je flink doorkachelen Ik ga daar maar van uit, anders ga ik mij alleen maar gek lopen maken met allerlei doemscenario's die misschien niet eens van toepassing zijn.
pi_55725252
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit ) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
It's all up to you
pi_55725847
Haai,

Heb al enige tijd niets van me laten horen en ik zie ook dat mijn naam uit het lijstje is gehaald. Maar dat geeft niet. Ik heb niet veel tijd om jullie op de hoogte te houden (en wanneer ik wel tijd heb dan besteed ik die voornamelijk met slapen ;-) ) .
Ik wil even laten weten dat alles super gaat. Vandaag voor de 2e keer naar de verlos geweest. Gaat allemaal prima, weinig klachten (op moeheid na). Ik verwacht dat wanneer ik met verlof ga, ik wel weer vaak op dit forum te vinden zal zijn.
Ik moet in ieder geval zeggen dat van het lezen van al jullie verhalen nog voor mijn zwangerschap ik toch aardig wat dingen en tips mee heb gekregen.
Maar mijn verlof zal ongeveer halverwege mei ingaan... dusseuh tot dan!
En alle zwangeren veel succes natuurlijk!

Groetjes!
pi_55726276
Ik denk niet dat je uit het lijstje bent gehaald hoor, soms verdwijnen er wel eens mensen uit het lijstje omdat er dan verkeerd geknipt en geplakt wordt

Ik baal vandaag van mezelf. Ben bezig geweest met de bekleding van de wieg en het wil me simpelweg niet lukken. En dan uitgerekend een centimeter voor het einde van een stukje stof is mijn garen op, ondanks dat ik de boel goed opgemeten heb kom ik ergens wat centimeter te kort qua stof. Ik ben allang blij dat ik het eerst met simpele stof probeer en daarna pas de andere stof ga verknippen, maar straks durf ik niet eens meer daar aan te beginnen. Heb net maar moltontjes zitten knippen en zomen, daar kon weinig aan mis gaan.
Het liefst zou ik de hele boel bij mijn (schoon)moeder dumpen zodat het gedaan wordt en ik er niets aan hoef te doen, maar ik wil het zo graag zelf doen
pi_55726286
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit ) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
Nee, die is nieuw voor me
pi_55729505
Net bij de verloskundige geweest, en helemaal goedgekeurd
Bloeddruk was perfect; 120/65, lager dus dan de vorige keer (140/70)
Uitslag van het bloed was goed; suiker was goed, ijzer was goed (die 2 maakte ik me zorgen over ivm angst zwangerschapssuiker en omdat mijn ijzer nogal eens chronisch te laag kan zijn), en de rest was ook allemaal goed
Hartje nog geluisterd, allemaal prima!

Die 2 miniscule rode slijmpjes van gisteren, dat kan gewoon. Kan bijv door sex, te zwaar tillen, of dat soort dingen. Als het van de beeb zou zijn dan zou het al snel heel veel zijn. En ik ben nu de kritieke periode voorbij dus hoef qua dat niet echt bang te zijn aldus de verloskundige.

Dus ik ben heel tevree

En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Amber Mae
pi_55731536
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.

Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...

Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
ik schrijf het even over:

Als je baby positie heeft gekozen met de billetjes naar beneden, kun je bepaalde oefeningen doen om hem alsnog te doen keren. Ga op handen en knieen staan en adem een paar minuten lang diep in en uit. Ga dan liggen met zoveel kussens onder je bekken dat het 20 a 25 cm hoger ligt dan je hoofd. Blijf zo liggen, tien minuten lang, tweemaal per dag. Als hij is gedraait hou dan op met de oefening en ga vaak een stukje wandelen om hem ertoe te brengen de goede positie aan te houden.
pi_55733517
Nou dat klinkt als iets wat ik met mijn gammele lijf niet voor elkaar ga krijgen Ik ben al instabiel als m`n onderlaken in een kreukel heeft gelegen
Fijn dat je weer bent goedgekeurd Llewella
Saartje
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:25:47 #131
3011 E.T.
pi_55734545
Hier vandaag ook de vk weer gezien en weer goedgekeurd. Hele volksverhuizing als het hele gezin mee gaat

Saskia mocht naast mama op de tafel liggen.. En bij Saskia moest er ook even aan d'r buik gevoeld worden en er moest ook even geluisterd worden
Dus nadat ze de baby had gehoord in mama's buik, ging de doptone ook even op haar (boven)buik.. En ook daar een hartje

Nog even gevraagd hoe het zit met het voelen van de baby en hoe actief die moet zijn.. Vanaf 30 weken moet je echt diverse keren per dag de baby voelen. Gelukkig wordt de baby nu wel actiever, al ben ik wel van mening dat dit een erg rustig kind is. Al wordt er genoeg gedraaikont en geschopt en gehikt als ik in bed lig.. dus echt zorgen maken doe ik niet. Overdag voel ik nog maar erg weinig (al kan dat natuurlijk heel goed komen doordat dat gevoel overschaduwd wordt door achter twee kinderen aan rennen)

Over drie weken weer fijn bloedprikken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 januari 2008 @ 07:59:40 #132
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55739097
Wat leuk ET, dat Saskia er zo bij betrokken werd, dat maakt het voor haar ook allemaal wat tastbaarder natuurlijk.

Moet zeggen dat het wel heel rustig is sinds BE uit het topic vertrokken is Wie is de volgende die de boel hier op stelten zet?
pi_55739137
Net de huisarts maar gebeld want de boel beneden is uit aan het zakken. Ik heb ontzettend last van aambeien. Ben toch wel blij dat ik er even voor heb gebeld aangezien de creme die ik eerder voorgeschreven heb gekregen ik tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken. Straks meteen maar even ophalen. Leuk al die zwangerschapsklachten al is het deels ook wel aanleg maar toch.

Verder vind ik het vocht in mijn benen ook erg leuk, als ik 's avonds mijn sokken uittrek merk ik pas hoe strak ze gezeten hebben want mijn onderbenen zijn dik en enkels dun
pi_55739228
E.T. wat leuk dat ze zo mee kunnen leven. De eerste keer dat Noortje het hartje hoorde begon ze echt te huilen en was ze heel erg onder de indruk. Gelukkig was dat maar iets voor een keer en daarna was het weer ok.

Tsjaa Tan, het is of Tearsong of jij die de boel maar weer een beetje meer op gang moeten gaan brengen lijkt me zo.

Randa_V klinkt niet zo prettig om te hebben. Hopelijk helpt de creme die je krijgt goed.
pi_55739353
ET, ik ken dat gevoel wel hoor. Als je de hele dag druk bezig bent let je gewoon niet zo op je buik en denk je 's avonds opeens "heb ik de kleine wel gevoeld vandaag??" Maar hier ook 's avonds een soort gymnastiek, dus ik heb me ook nooit echt zorgen gemaakt. Nu ik een beetje tegen het einde loop voel ik haar wel echt elk uur, omdat de bewegingen die ze nu maakt moeilijk niet te voelen zijn..

Tan, ik doe mn best... Maar inderdaad, nu BE weg is wordt er wel minder gepost... En ik kan toch moeilijk tegen mezelf praten...

Randa, Aambeien zijn echt heel vervelend. Dat is echt een kwaaltje dat hadden ze van mij wel van de lijst mogen halen.

Ik hoef alleen vandaag en morgen nog maar te werken. Heerlijk! Ik ben ook wel toe aan verlof merk ik. De hele dag in een burostoel is toch wel vervelend. Aan het einde van de dag ben ik ook echt kapot.
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:24:33 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55739698
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Llewella het volgende:
...

En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand

Edit: de rest gelezen, Saskia dat is echt lief, en ook fijn dat je vlos zo leuk meedoet
Aambeien...
Wenneke, hoe is het nou bij jou?
Tan, ik heb echt onwijs veel bewondering voor je!! Ik vind het echt heel fijn dat je nog steeds zwanger bent, dat was toch je doel om tenminste 2-jan te halen. En iedere dag in je buik vergroot de kansen van je baby toch?
pi_55739733
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand
Zodra ik hier op mn rug draai krijg ik een paar flinke porren!! Dus het is echt niet te doen.
Ik dacht altijd dat de baby het ook benauwd kon krijgen als je op je rug lag..
pi_55740089
Vandaag 36 weken

Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
pi_55740107
Nou, ik ben ook weer goedgekeurd..volgende afspraak staat voor a.s. dinsdag (geloof dat de VK ook wat met de dagen in de war was...). Tomas moet straks nog afkicken als de kleine er straks is want 'gezellig' bij de verloskundige op bezoek gaan zit er dan niet meer in. Hij geeft de verloskundige zelfs een kus als we weer weggaan (dag! daaaag! tot de volgende keer!)

Ticootje: bijna verlof!

Randa: aambeien Ik hoop dat die creme goed helpt want het lijkt me helemaal niks. Vocht heb ik ook wel veel en dat merk ik idd. ook bij de sokken en bij m'n ringen maar verder heb ik er eigenlijk weinig 'last' van.

Tan: hoe gaan de nachten nu?
It's all up to you
pi_55740133
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:54 schreef Pruk het volgende:
Vandaag 36 weken

Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?

Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..

Ik zou gewoon bellen hoor.
pi_55740364
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?

Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
pi_55740396
Jeetje Pruk! Alweer 36 weken Gaat hard de tijd!

Bij mij lijken de harde buiken te zijn afgenomen na die kuur AB van vorige week. Kan natuurlijk toeval zijn omdat ik me me de kerst aardig heb laten pamperen, maar misschien zat er toch ergens nog een ontsteking dwars die de boel prikkelde?! Ik zal het wel nooit weten

Aambeien..hier ook hoor *huiver* Heb het nu met veul Sperti wel weer aardig weggekregen maar dat zal toch een zwakke plek blijven ben ik bang
Saartje
pi_55740432
Je kan inderdaad even kijken of er regelmaat in zit...

Maar goed, als je gaat lopen stressen is dat ook niet goed.

(ik ben echt een enorme muts... Ik kan zo vreselijk slecht tegen enge films. En we hadden dus een lekker enge film gehuurd, met als gevolg.. Je raadt het al. Ik lig wakker en de film draait in mn hoofd nog een paar keer af. Hele huis stil en natuurlijk schrik ik dan een aantal keer van de katten die gewoon aan het eten zijn. Dat had dus ook als resultaat dat ik die nacht met krampen lag. Het was wel een soort combi van druk kind, buikgriep en krampen... Maar ik merkte dat als ik me druk lag te maken dat de krampen wel erger werden.)
pi_55740495
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:12 schreef owlet het volgende:
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?

Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
Nouja, het zijn dezelfde soort krampen als toen met 33 weken, en dat waren uiteindelijk wel voorweeen. Ze worden alleen wel sterker. Regelmatiger nog niet echt, maarja, ze zitten ook al rond de 4 a 5 minuten. Ik heb zelf het gevoel dat het meer is dan die voorweeen, maar ben meer bang dat ze me al aan zien komen en dat het straks inderdaad weer niets blijkt te zijn zeg maar. En als het echt begonnen is, tja, dat kan ik merken door gewoon te wachten, of door daar te laten kijken, maar het liefst lig ik eigenlijk gewoon in bed, want daar voel ik me het meest veilig ofzo
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:21:31 #145
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55740502
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.

@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)

@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer . Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel

@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep ), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
pi_55740527
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:28:46 #147
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55740634
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:23 schreef Ticootje het volgende:
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
Ja ik weet dat het al vrij vroeg kan tijdens de zwangerschap, maar tot een dag of twee terug kwam er geen druppel uit.
De vorige zwangerschap gaf ik nog borstvoeding aan mijn zoontje, dus toen lekten ze de hele zwangerschap door, vandaar dat het me nu extra opviel.
pi_55741074
Pruk; je kan natuurlijk altijd even het ziekenhuis bellen.

Wel zou ik voor jezelf proberen rustig aan te doen; geen gestress of de babykamer er wel goed bij staat of dat soort dingen
Dan geef je je buik ook wat meer rust, en bovenal jezelf! Als die kleine er zometeen is mag je genoeg doen en genoeg slapeloze nachten
(Klinkt nou wel erg alsof ik je de les lees, maar ik hoop gewoon dat je tot het eind het goed en happy uitzingt ).
Amber Mae
pi_55741272
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:21 schreef Tan het volgende:
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.

@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)

@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer . Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel

@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep ), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
Ikke niet hoor.... Ik durf niet meer!!
Ennuh.... mn huis is nog niet opgeruimd
En.... uhm... En... Nou ja uhm...
pi_55741363
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout
pi_55741411
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:10 schreef vamperotica het volgende:
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout
Het handigst is als je zelf thuis bent
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 januari 2008 @ 11:23:31 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55741607
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?

Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..

Ik zou gewoon bellen hoor.
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn *terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 11:29:19 #153
5428 crew  miss_sly
pi_55741716
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn *terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
En het kan ook tegenvallen.
Mijn neefje is 4 weken en 3 dagen geloof ik te vroeg geboren, maar daarvan waren de artsen toch nog geschrokken dat ie nog niet helemaal 'af' was en toch nog aan de beademing en sondevoeding moest. De artsen hadden ook wat meer verwacht...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55741737
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?

Dat moet je dus klaar hebben staan...

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:

Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?

schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje

----------------------------------

Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.

Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.

Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.

Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.

Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .

Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:

Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:

het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes

- een navelklemmetje

Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.

Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)

(gekopieerd van mijn verloskundige)
pi_55741775
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:13 schreef Pruk het volgende:

[..]

Het handigst is als je zelf thuis bent
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
pi_55741803
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:32 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
Welk cafe is dat?

Lijkt mij ook heerlijk. Gewoon wakker worden, weg buik en kindje in de wieg!
pi_55741807
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:

Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?

schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje

----------------------------------

Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.

Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.

Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.

Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.

Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .

Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:

Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:

het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes

- een navelklemmetje

Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.

Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)

(gekopieerd van mijn verloskundige)

Dank u!!

(Tis alleen zo ver fietsen vanuit Tilburg naar Rijswijk, voor die krukken!)
pi_55741823
Ghehehe.... Die zaklamp is nieuw voor me!!
pi_55741847
En die strijkplank ook trouwens!
pi_55741907
Bij mij staat de strijkplank altijd al in de slaapkamer... Die zaklamp.. Waarom zou dat zijn?
pi_55741916
Ik heb net 5 tubes creme opgehaald bij de apotheek op basis van vaseline. Voelt wel lekker na één keer smeren. Straks weer lekker in bad liggen voelt ook lekker. Bah, aambeien nie fijn.
pi_55741947
Als het licht uitvalt ticootje kan een zaklamp wel handig zijn. Of als er daadwerkelijk een stroomuitval is.
pi_55741989
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
Saartje
pi_55742001
@tan, Je hebt gelijk, ik mag ook, maar ik heb sterk het gevoel dat ik nog wel een weekje of anderhalf heb voor er iets gaat gebeuren.

@ Davinia, De rust is inmiddels al weer voo reen groot deel terug in huis. Een paar goeie gesprekken en heftige woordenwisselingen hebben er uiteindelijk toe geleid dat meneer zich is gaan realiseren dat wij, de kids en ik toch het belangrijkste voor hem zijn en dat hij zich gewoon ook een beetje heeft aangesteld af en toe. ( mannen "zucht" )

@ Pruk, zou je denken dat het handig is??

@vamperotica: zwangerschapdementie is heel normaal. En ow ja, ik heb ook nog altijd troep overal staan. Ik heb vorige week nog staan stuccen en verven. Maar ik hoef nu gelukkig alleen nog maar de kamer van beebs te poetsen en de salapkamer en dan is alles klaar.
pi_55742135
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
daarvoor stond er hier in het thuiszorgblaadje dat je een apparte staande lamp van .....watt moest hebben.

randa vreselijk he
mama van 3 kids!
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:08:51 #166
3011 E.T.
pi_55742523
Het verschilt trouwens per verloskundige.. Het lijstje van mijn verloskundige staat hier: http://www.verloskundige.com/kraamlijst.pdf
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:14:18 #167
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55742639
@Vamp, plankenkoorts?

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huis Een dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
pi_55742729
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:14 schreef Tan het volgende:
@Vamp, plankenkoorts?

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huis Een dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
pi_55742781
verkeerde knopje
pi_55743177
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras.

Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:42:46 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55743241
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
Dat heb ik gelukkig 1 januari meteen al gedaan, alleen het kerststuk staat er nog, maar dat vind ik nog wel gezellig
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:01:56 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55743694
pi_55743995
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Pruk het volgende:

[..]

Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
Ja, mijn bed is ook 65 cm hoog... Maar ik moet dus wel verhogen. Erg vervelend. Ik moet het nog steeds doen, al ben ik nog wel optijd.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:28:35 #174
54772 Silmarwen
pi_55744239
Ik denk dat ik misschien een blaasontsteking heb, maar het voelt wat anders. Zeurderige pijn in mijn buik, brandend gevoel als ik moet plassen en bij het plassen. Ik moet alleen niet veel vaker dan normaal plassen en drink heel veel dus ik moet sowieso wel echt plassen. Ik moet eigenlijk altijd elke twee uur wel naar de wc e 's nachts meestal ook wel twee of drie keer, exclusief het plassen voor ik naar bed ga en meteen als ik uit bed kom. Ik ben een zeikerd. Nou goed bel de huisarts morgenochtend toch maar voor een afspraak want het voelt niet helemaal lekker daar beneden.

Ben al wel aan de cranberrysap begonnen. Meestal zit ik een blaasontsteking uit, maar nu durf ik het niet zo goed. Heb het wel vaker gehad, en twee dagen cranberrysap en liters water zorgt meestal er wel voor dat ik onder de antibiotica-kuur vandaan kom.

Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg. We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam. Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:30:36 #175
14746 k_i_m
pi_55744288
.

Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll. . .

Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:31:38 #176
54772 Silmarwen
pi_55744306
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:
.

Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll. . .

Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos .
Mannen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:33:18 #177
14746 k_i_m
pi_55744340
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:35:56 #178
54772 Silmarwen
pi_55744399
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:33 schreef k_i_m het volgende:
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos .

Sorry ik moet niet lachen.

hihihihihihi
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:38:32 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55744459
Hormonales virales

Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
pi_55744462
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:
.

JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55744512
Ik zou de boom inderdaad met ballen en al opbergen. Heb je volgend jaar ook niet zoveel werk met het optuigen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:41:29 #182
14746 k_i_m
pi_55744527
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Hormonales virales

Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
Kom maar een keer kijken als het allemaal af is, lijkt me veel leuker .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:43:37 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55744577
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef Silmarwen het volgende:

Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg. We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam. Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).

Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt. Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:44:07 #184
14746 k_i_m
pi_55744602
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
Dat is ook wel een goede. Oog om oog .

En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:45:31 #185
54772 Silmarwen
pi_55744629
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).

Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt. Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
En die is net zo groot? Ik woon namelijk bij Utrecht, maar ik moet toch via Leiden om mijn ouders op te halen. Dan is Aalsmeer zelfs dichterbij.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:47:23 #186
14746 k_i_m
pi_55744674
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
In my life
Why do I smile
pi_55744688
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goede. Oog om oog .

En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos .
dan heb je volgend jaar een hele bijzondere boom

Wij maken er een gewoonte van om elk jaar een andere kleur in de boom te hangen. Dit jaar had ik echt heel weinig zin in de feestdagen, dus man en kind hebben de boom opgetuigd. Ik vind de boom helemaal niet mooi, en ik erger me aan de rommel...
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:49:07 #188
54772 Silmarwen
pi_55744712
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef k_i_m het volgende:
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
Yep yep.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:53:00 #189
14746 k_i_m
pi_55744765
Daar staan van die heerlijke echte amsterdamse oudere vrouwen achter de balie . Maar in een weekend is niet echt tof als je veel informatie wil, want het is daar stervensdruk .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:55:32 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55744815
In Aalsmeer issie ook redelijk mega.
Ik weet niet hoe de service bij de Arena is trouwens, in Adam zuid-oost is het werkelijk huilen met de pet op.
Is er echt wezenlijk verschil in grootte tussen de warenhuizen? in aalsmeer (en adam Z-O) hebben ze iig een hele grote ruimte met kinderwagens en autozitjes en er staan een hoop kinderkamers en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen ) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost

In utrecht hebben ze toch ook een warenhuis? bij de knooppunt oudenrijn?

(En anders wip je eerst naar binnen bij aalsmeer en als je het niets vindt, rijd je door )
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:59:24 #191
14746 k_i_m
pi_55744890
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen ) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost
Wheheh, ik ben toch niet zo'n Prenatal mens, ben ik achter gekomen. Komt wellicht doordat die in Hilversum zó ruk is, dat ik de rest ook argwanend bekijk. Met van die verkoopsters die achter je aanlopen als je een hoekie omgaat, om te kijken of je geen Maxi Cosi onder je jas stopt enzo . .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:01:08 #192
54772 Silmarwen
pi_55744940
Nou Utrecht is zo raar als je er vandaan komt, naar Leiden gaat, weer na Utrecht, weer naar Leiden en dan weer richting Utrecht als je snapt wat ik bedoel. Dan ga ik liever Leiden, Aalsmeer, Leiden, Utrecht rijden.

En het weekend is de enige tijd dat we kunnen want Knut werkt gewoon 40 uur per week, mijn moeder en mijn schoonvader ook. En om nou een dag vrij te gaan nemen ervoor is ook weer zo iets. Ik denk dat Aalsmeer wel een goed idee is. En ik heb trouwens geen idee of het ene warenhuis groter is dan de ander.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:03:44 #193
54772 Silmarwen
pi_55744992
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraard nog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:05:28 #194
14746 k_i_m
pi_55745029
Babypark in Gouda is ook heel groot en erg leuk! Weet niet of dat nog in de route in te passen is, maar vanaf Utrecht ben je er zo .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:07:55 #195
54772 Silmarwen
pi_55745079
Oeh, ben wel eens op die website geweest. Lijkt me inderdaad ook wel erg leuk! We gaan trouwens, waarschijnlijk, voor de Quinny nog wattus Buzz. Die kon lekker hoog, maar nog even kijken en testen zaterdag.
pi_55745239
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:03 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraard nog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
Je hebt toch ook van die bh's die wat extra steun geven bij de schouderbladen?? Misschien is dat iets?

Maar veel is er niet aan te doen. Vrouwen met grote borsten hebben vaker de klachten van nek en rug. Dat is ook meestal de reden voor een verkleining.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:18:34 #197
54772 Silmarwen
pi_55745309
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter. Het is maar eens vervelend en pijnljk.
pi_55745457
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter. Het is maar eens vervelend en pijnljk.
Heb je ook al een lekkere strakke sportbh geprobeerd? Dan hangt het niet zo...

Ik ken het probleem wel hoor, ik ben nu "gezegend" met een cupje E. En ik kan je ook vertellen van B naar E, dat doet je borsten geen goed. Het ziet er niet uit...

(ik heb eigenlijk altijd cup D gehad, maar na flink sporten en afvallen bleef er niets van mn bovenkantje over. Dat is nu dus wel anders)
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:02:27 #199
54772 Silmarwen
pi_55746277
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
pi_55746396
Kidsfactory in A Dam is ook aan te bevelen
pi_55746446
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.

Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?! Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:12:54 #202
54772 Silmarwen
pi_55746506
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.

Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?! Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.

Trouwens tegenwoordig kun je nog wel aardige bh's kopen in D/DD vroeger had je alleen van die oma bh's en dat is als 16 jarig meisje niet echt leuk. Maar goed ik loop nu ook maar voorbij al die schattige bh's, die gaan toch vaak maar tot cupje C.

Je moet trouwens niet googlen op "grote borsten".
pi_55746652
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij Livera kun je ook bikini's kopen in grotere maten (mijn zus koopt daar meestal haar bikini's)
Althans in de boogaard hebben ze dat.

Maar K damn, das echt mega. Dan val zelfs ik mee
pi_55747031
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:12 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.

Trouwens tegenwoordig kun je nog wel aardige bh's kopen in D/DD vroeger had je alleen van die oma bh's en dat is als 16 jarig meisje niet echt leuk. Maar goed ik loop nu ook maar voorbij al die schattige bh's, die gaan toch vaak maar tot cupje C.

Je moet trouwens niet googlen op "grote borsten".
grote cupmaat is beter. Dan krijg je ook waar je naar zoekt...

Ja de leukste bh's gaan inderdaad tot cup c, een enkele keer tot cup d, maar dan houdt het wel op.
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2008 @ 15:47:22 #205
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55747361
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Bravado voedingsbh's zijn er in grote maten en hebben een sport bh rug. Ik vind ze ideaal. (Heb Bravado maat L++)
Online te koop bij Beginnings en Pretty Mum.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:18:26 #206
54772 Silmarwen
pi_55748152
Macka, die bh's zien er inderdaad verschrikkelijk comfortable uit! En lekkere brede banden, vooral die ++. Moet wel even gaan meten maar ik denk wel dat ik er daar in ieder geval eentje van ga bestellen. Je hebt ze toch nog wel een tijdje nodig, ook na de bevalling.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:27:09 #207
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55748378
Toch moet ik zeggen dat ik op z'n grootst F heb gehad maar dat reuze mee vond vallen. Die cupmaat zegt weinig, zolang de omvang niet bijster groot is (bij mij 75) Ik ben trouwens heel lang blijven hangen op E, tijdens het voeden zeg maar en toen ik geen BV meer gaf kwam ik terug op D terwijl ik voor ik ooit zwanger was C had. Dus zo vreselijk groot worden/blijven ze niet. Ik hoor zelfs van vrouwen die na de zwangerschap uiteindelijk kleiner eindigden.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:38:33 #208
54772 Silmarwen
pi_55748682
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:27 schreef Tan het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik op z'n grootst F heb gehad maar dat reuze mee vond vallen. Die cupmaat zegt weinig, zolang de omvang niet bijster groot is (bij mij 75) Ik ben trouwens heel lang blijven hangen op E, tijdens het voeden zeg maar en toen ik geen BV meer gaf kwam ik terug op D terwijl ik voor ik ooit zwanger was C had. Dus zo vreselijk groot worden/blijven ze niet. Ik hoor zelfs van vrouwen die na de zwangerschap uiteindelijk kleiner eindigden.
Ik hoop het echt. Ik heb altijd al last gehad van mijn borstomvang en had al jong grote borsten. Ik heb bewust niet gekozen voor een borstverkleining op jonge leeftijd vanwege het risico met borstvoeding enzo. Maar inderdaad, sommige vrouwen hebben een grote maat en nergens last van terwijl anderen echt klachten krijgen. Gek eigenlijk.
pi_55748864
Hallo,

Ik ben net op controle geweest en helaas was het nie zo goed. Er is een overslag te horen in het hartje van propje en ik moet nu voor een CTG naar het zkh morgenvroeg. Geen idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ernstig het is, maar ik ben wel enorm geschrokken en weet me even geen raad. Tot morgenvroeg wachten duurt nog erg lang voor mijn gevoel en ik ben nu dus gewoon heel erg bang.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:52:47 #210
54772 Silmarwen
pi_55749016
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:46 schreef wenneke1 het volgende:
Hallo,

Ik ben net op controle geweest en helaas was het nie zo goed. Er is een overslag te horen in het hartje van propje en ik moet nu voor een CTG naar het zkh morgenvroeg. Geen idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ernstig het is, maar ik ben wel enorm geschrokken en weet me even geen raad. Tot morgenvroeg wachten duurt nog erg lang voor mijn gevoel en ik ben nu dus gewoon heel erg bang.
Wenneke, wat een naar bericht meid! Een overslag in het hartje hoeft niet perse iets ernstigs te zijn volgens mij, maar ik ben geen cardioloog. Kan het me goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken en dan gaat de tijd inderdaad heel langzaam.

Heel veel succes met het uitzitten ervan, en sterkte morgen. Ik hoop dat alles gewoon goed is!
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:53:01 #211
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55749026
Oh Wenneke wat een naar bericht joh, hebben ze niet meer uitleg gegeven? En waarom pas morgenvroeg heen dan?
pi_55749101
Oh wat naar om te horen Wenneke
pi_55749186
Ze weten niet wat het kan zijn. Het kan te maken hebben met de naderende bevalling en de dan veranderende bloedsomloop. Ze hebben het ook niet eerder gezien of gehoord dus ze weten het gewoon niet. Ik kan morgen pas terecht omdat het hier in het AZM te druk is. Ik ga morgenvroeg naar Sittard voor de CTG en afspraak met de GYN.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:04:47 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55749349
Oeh Wenneke, dat is een rotbericht. Sterkte met de onzekerheid.

Tan, ik moet zo veel aan je denken....
Ik hoop zo dat je nog kunt genieten van je kindje, lekker bij jou in je buik.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:16:16 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_55749560
Wat naar dat je nog de hele avond en nacht in spanning moet zitten! Hoewel natuurlijk ook de vraag is of je morgen helemaal uitsluitsel krijgt. Ik weet geen getallen, maar wel dat het meer voorkomt en dat het lang niet altijd iets betekent. Misschien zijn hier ook wel moeders met kinderen bij wie na de geboorte niks meer van een overslag te horen was.
Sterkte!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:20:07 #216
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55749661
@Wenneke, nou laten we dan maar hopen dat het de naderende bevalling is.

@Moonah, Lief, ik probeer zoveel mogelijk te genieten, aai me helemaal suf, maar het blijft onwerkelijk en het blijft een buik waar ik overheen aai, al probeer ik nog zoveel positieve gedachten naar ons kleintje te sturen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:22:24 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55749702
Tan.... Ik heb geen woorden, wel weer tranen. Het lijkt me ook enorm onwerkelijk.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:35:16 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55749982
Wenneke, wat een schrik-bericht... Ik duim voor goed nieuws hoor!

Tan... Gewoon maar even een
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:37:11 #219
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55750024
@Moonah, ik vind het echt heel lief, zoals jij (en vele anderen met jou) meeleeft. Gek genoeg heb ik zelf amper gehuild nog, ik denk omdat ik toch ergens nog hoop op een goede afloop, de tranen bewaar ik wel voor als ik ze echt nodig heb Ik heb steeds zo het gevoel als ik nu moet huilen dat ik het in feite al opgeef, althans ik denk dat dat ergens onbewust zo werkt bij mij, want ik hou mijn tranen niet bewust in. Ik denk straks wel, of het nu goed of slecht afloopt dat ik nog wel een flinke ontlading krijg.
pi_55750381
Tan, weet niet goed wat te zeggen, maar ik denk aan jullie
Sara
Merel
Ukje
pi_55753528
@Tan, ik denk dat je een gezonde intelling hebt en veel moed toont. Ik hoop op een wonder voor jullie en dat alles een goede afloop heeft.
Ik steek in elk geval nog maareens een extra kaarsje voor jullie aan.
pi_55754501
Wenneke: ik hoop dat het de naderende bevalling is of een ander onschuldig iets. Het lijkt me erg vervelend om naar huis gestuurd te worden zonder dat je nu eigenlijk wat weet, en dan duurt het nog lang tot morgenochtend...

Tan: wat ik eigenlijk nooit hoor maar wat ik me laatst wel afvroeg: hoe is je vriend hieronder? Gaan jullie er een beetje op dezelfde manier mee om? Praten jullie er veel over? Zijn de kids er nog erg mee bezig?
Moest je deze week nou nog naar het ZH? Morgen?
It's all up to you
pi_55754673
Wenneke, da's schrikken zeg!! Hopelijk valt het idd mee en is het "gewoon" de naderende bevalling!
Tan..Ook voor jou en je kleine vechtertje een dikke kus....
Hoe hebben de kids de feestdagen beleefd? En hoe kijken ze tegen de naderende bevalling aan?
Je zit natuurlijk niet alleen met je eigen emoties, maar hebt nog een heel gezin om je heen..... (familie enzo..)
Ik vind je hier idd errug sterk overkomen! Zou zelf ook wel zoiets hebbenvan ik geef het pas op als het over is... En zolang ik er goede moed in hou geef ik 'm iig een kans...(of ontneem ik het 'm iig niet....)
Ik vind je een oermoeder!!
pi_55754684
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:47 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Online te koop bij Beginnings en Pretty Mum.
Heb maar even een bookmark gemaakt want die BH's zien er erg comfortabel uit..zelfs voor iemand zoals ik met 'maar' een D cup. Overigens even offtopic maar er ging op die site echt een hele nieuwe wereld voor me open toen ik dit product bekeek: zeespons tampons
It's all up to you
pi_55754774
Gelukkig kunnen jullie nog beha's in jullie maat vinden. Voedingsbeha's met cup a ( !) zijn niet of nauwelijks te krijgen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:16:06 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55755103
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:37 schreef Tan het volgende:
Ik heb steeds zo het gevoel als ik nu moet huilen dat ik het in feite al opgeef, althans ik denk dat dat ergens onbewust zo werkt bij mij, want ik hou mijn tranen niet bewust in. Ik denk straks wel, of het nu goed of slecht afloopt dat ik nog wel een flinke ontlading krijg.
Oh Tan, ik zou dat wrs ook zo voelen, als ik in een soortgelijke situatie zou verkeren. En ik vind het niet raar hoor, dat jij niet hoeft te huilen. Het is een manier van 'overleven', doorgaan, die jouw geest (onbewust) heeft gekozen.

En om het maar even over iets luchtigs te hebben:
Ik zag dat ze bij H&M nu zulke leuke voedingsBH's hebben! Met panterprintje!
Die hadden ze in mijn tijd niet.
pi_55755136
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh Tan, ik zou dat wrs ook zo voelen, als ik in een soortgelijke situatie zou verkeren. En ik vind het niet raar hoor, dat jij niet hoeft te huilen. Het is een manier van 'overleven', doorgaan, die jouw geest (onbewust) heeft gekozen.

En om het maar even over iets luchtigs te hebben:
Ik zag dat ze bij H&M nu zulke leuke voedingsBH's hebben! Met panterprintje!
Oe.... hebbuh!!!
Maar er zit geen zwangerschapsafdeling hier in Tilburg
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:18:20 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55755166
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Alsof het al jaaaaaaren geleden is

Tan sterkte
Lekker douchen!
pi_55755176
Wenneke: dat is idd. pas echt een probleem dan...de meeste voedingsbh's beginnen bij cup B. Hoe heb je dat opgelost?
It's all up to you
pi_55755232
Toch maar een b gekocht die klein valt en straks maar hopen dat het met de bv nog een beetje opzet. In het ergste geval neem ik de cups een beetje in zodat ze wel goed passen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:22:49 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55755289
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:17 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Oe.... hebbuh!!!
Maar er zit geen zwangerschapsafdeling hier in Tilburg
Kosten maar 12 euro of zoiets!
Als je PM't wil ik er wel eentje voor je kopen. Moeten we wel iets verzinnen met afgeven.

En Sjak, het is al bijna twee jaar geleden dat ik zwanger was (in den beginne dan he! ).
pi_55755290
Ik heb te vroeg gejuicht..harde pijnlijke buiken om de 10 minuten

Wenneke wat een schrik! Ik hoop dat er morgen niets ergs aan de hand blijkt te zijn maar dat het er gewoon bijhoort aan het eind van de zwangerschap!
Tan ik weet vaak niet wat im moet zeggen, maar wil toch ff kwijt dat ik aan je denk, er er nog steeds een kaarsje brandt voor een goede afloop
Saartje
pi_55755387
Ik ben geen BH drager, ik heb echt een hekel aan die dingen. Wel heb ik een paar topjes/bh's van Noppies gekocht in de vorige zwangerschap, (2 voedingsbh's en een gewone meegroei,) maar zelfs die draag ik zelden. Moet ook zeggen dat ik een A-cupje misschien net een B-cupje heb en neig naar een C tijdens de BVperiode in het begin. Na een jaar is dit weer bijgetrokken naar mijn normale formaat. Het begint bij mij nu ook pas weer wat flinker te worden, gelukkig geen lekkages gehad nog, maar dat komt na de bevalling wel.
pi_55755513
Ik lek dus ook niet of nauwelijks en ik heb wel iets meer dan gewoonlijk, maar hoop toch dat het straks een ietsiepietsie meer bllijft. de vorige keer is er ook iets bllijven zitten en ik hoop stiekum dat dat nu ook weer gebeurt.

Maneki.... oei...
pi_55755532
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Kosten maar 12 euro of zoiets!
Als je PM't wil ik er wel eentje voor je kopen. Moeten we wel iets verzinnen met afgeven.

En Sjak, het is al bijna twee jaar geleden dat ik zwanger was (in den beginne dan he! ).

Mmmmm... Kou t even in gedachte.... Weet er toevallig iemand of er een zwangerschapsafdeling van de Hennes in Apeldoorn zit? Dan kan mn zusje m halen en meebrengen... Da's net ff makkelijker!
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:35:18 #236
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55755668
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:22 schreef Moonah het volgende:

Tja, dat is natuurlijk ook weer zo. Sjee, wat gaat dat rap.

Ik heb vandaag maar twee gewone BH's in een paar maten groter gekocht. Maar H&M kan ik ook wel weer een keer met een bezoekje vereren

Ohh, vergeet ik op Wenneke te reageren. Wat raar dat ze je zo met zo'n bericht weer wegsturen. Kun je anders je verloskundige niet even bellen voor wat uitleg?
Lekker douchen!
pi_55755797
@sjak, de vk heeft ook neit echt een idee wat er aan de hand is. Ze heeft duidelijk aangegeven niets te willen zeggn voor ze de uitslag van het CTG heeft omdat ze niet wil gaan speculeren. Ze hefet wel aangegeven dat het iets is wat vaker voorkomt en dat ze zich geen zorgen maakt. Als ze dat wel gedaan had was ik met spoed doorgestuurd.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:41:59 #238
3011 E.T.
pi_55755879
Ik heb ruim een half jaar geleden een knappe voedings-bh bij Hunkemoller gekocht. Geen beugel, maar wel helemaal van kant. Met bijpassend kanten boxertje
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:48:37 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55756094
Wenneke, bij een van de laatste controles bij mijn vorige zwangerschap meende de verloskundige ook te horen dat het hartje van mijn (toen nog) baby oversloeg. Daarom ging ze extra lang luisteren, maar toen hoorde ze niets bijzonders meer. Verder heb ik er niets meer van gehoord en heb ik nu een gezonde meid van 4 jaar hier rondlopen. Hopelijk is het bij jou ook zo onschuldig.
Fijn trouwens dat het weer goed gaat tussen jou en je vriend.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_55756210
Ik hoop dat dat nu ook het geval is en dat we morgen voor niets gaan. Maar toch ergens goed om het te checken. Het kan vanalles zijn.

Ik ben zelf ook erg blij dat het weer ok gaat. Een kind krijgen is en hele opgave en dat gaan we nu gelukkig samen doen. Uiteindelijk heeft het ondanks alle z**k wel weer iets goeds opgeleverd en zitten we allebei weer lekker in ons vel.
pi_55759821
pfft zit ik vanochtend nog trots aan de telefoon tegen m'n moeder te beweren dat ik zo blij ben dat ik deze zwangerschap nog bijna geen last heb gehad van zweetaanvallen (bij Tomas had ik dat de laatste weken bijna iedere nacht...) en ja hoor...tijdens het koken kreeg ik er 1 en nu weer. Echt een soort koudzweet Volgende keer maar even afkloppen denk ik...
It's all up to you
  vrijdag 4 januari 2008 @ 00:09:01 #242
14746 k_i_m
pi_55760128
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:30 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mmmmm... Kou t even in gedachte.... Weet er toevallig iemand of er een zwangerschapsafdeling van de Hennes in Apeldoorn zit? Dan kan mn zusje m halen en meebrengen... Da's net ff makkelijker!
Ik heb er ook één gekocht, maat 80D. Helaas bleek het meer 75 te zijn bij het passen thuis, dus hij zit bij mij eigenlijk te strak om lekker te zitten. Als je hem past wil ik hem wel opsturen? Ik heb er ook een broekje bij .
In my life
Why do I smile
pi_55763558
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik heb er ook één gekocht, maat 80D. Helaas bleek het meer 75 te zijn bij het passen thuis, dus hij zit bij mij eigenlijk te strak om lekker te zitten. Als je hem past wil ik hem wel opsturen? Ik heb er ook een broekje bij .
Mmm... 75D is mijn "normale" maat.... Eigenlijk geen flauw idee welke maat ik nu heb... Ben een beetje mn uitgelubberde dingen van de vorige keren aan het afdragen....
pi_55763559
Succes vandaag Wenneke!!
pi_55764256
Wenneke, succes vandaag! Een overslaant hartje hoeft niet zoveel te betekenen. In mijn familie komt het zelfs bij meerdere personen voor.

Maneki, Harde buiken?? Jij bent nog niet aan de beurt hoor. Doe je een beetje rustig aan?!?!

Toen ik zwanger werd was mijn omvangmaat 75, dat is nu 85. Ik heb mijn bh bij de prenetal gekocht. Hij zit echt heerlijk. Ik moet er eigenlijk nog 1 hebben. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat vrouwen met een kleine cupmaat eigenlijk dezelfde problemen ondervinden als vrouwen met een grote maat. Voor de leuke bh's moet je gewoon cup b of c hebben. Daaronder en daarboven moet je goed zoeken, al zijn er nu wel leuke bh's te vinden in cup d. Wat ik wel vervelend vind is dat enorm veel bh's met vullling zijn, als je dan toch al een grote maat hebt, dan heb je die vulling echt niet nodig hoor!!
pi_55764267
Wenneke, bij Mirte was ook zo'n overslagje te horen en wij zijn ook voor controle in het ziekenhuis geweest (de verloskundige vertelde dat ze het vaker hoorden en dat ze zich geen zorgen maakte, maar dat ze het toch wel even nagekeken wilde hebben). We hebben een uitgebreide echo gehad anderhalve week erna en dat zag er allemaal goed uit. Na de geboorte was het overslagje ook nog te horen en hebben ze Mirte een nachtje geobserveerd aan de monitor. Het schijnt wel vaker voor te komen. Bij ons hadden ze het over "onrijpheid" als reden voor dat overslagje.
Maar we hebben een gezond kindje hoor en van dat overslagje is inmiddels niks meer te horen . Hopelijk valt het allemaal mee!
Succes vandaag!
pi_55764288
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik wel vervelend vind is dat enorm veel bh's met vullling zijn, als je dan toch al een grote maat hebt, dan heb je die vulling echt niet nodig hoor!!

Ik hoop dat hier de boel nog wat gaat krimpen, maar ik geloof dat ik daarvoor toch echt nog wat overtollige zwangerschapskilo's kwijt moet...
pi_55764367
Ik vraag me af hoe snel je na de bevalling weer een beetje op de been bent. Is dat na een week, of twee? Ik zou namelijk heel graag zo snel mogelijk die extra kilo's er weer af hebben. Ik heb het al helemaal uitgedacht. Lekker op maandag, woensdag en vrijdag naar mn moeder. Daar die kleine even op bed leggen en dan lekker de sportschool in. Maar ja wat is realistisch? Moet ik rekenen op een maandje herstellen en dan lekker beginnen met sporten of zal dat nog langer zijn?
pi_55764398
Na een maandje had ik nog helemaal geen zin (ook lichamelijk) om druk te gaan sporten...maar ik ben dan ook eigenlijk niet zo heel sportief. Ik heb nu het gevoel dat het wel weer zou kunnen zeg maar... alleen dan nog gaan doen...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:12:52 #250
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_55764415
Sporten is sowieso pas weer verstandig als de gleuf die tussen je rechte buikspieren is ontstaan weer gesloten is. Bij mij was dat na 2 weken al zo (werd gecontroleerd op de na-gym), maar dat kan ook langer duren.
pi_55764465
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is... Maar geloof dat aangeraden wordt toch echt de eerste 6 weken een ebetje rustig aan te doen...
Bij mn eerste bevalling kreeg ik de volgende dag van de kraamzorg en verloskundige op mn kop... Ik was "even" boodschappen gaan doen...Voelde me gelijk alweer helmaal prima. Later wel een kleine terugslag gehad, mara was toch wel vrij snel weer helemaal de oude... Bij de t weede ook zo...
Derde was al iets minder snel en bij de vorige echt de hele kraamtijd lekker in bed doorgebracht en af en toe wat door het huis gerommeld....

Ik hoop dat ik me deze keer ook snel weer goed genoeg voel om iets te gaan doen aan sport... Ben dit uitgelubberde lijf (want van sporten is er na de vorige bevalling niet veel gekomen) meer dan zat en in juli trouwt mn zusje! Wil dan toch wel een beetje (boel) lekker in mn vel zitten!
pi_55764472
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:11 schreef Nijna het volgende:
Na een maandje had ik nog helemaal geen zin (ook lichamelijk) om druk te gaan sporten...maar ik ben dan ook eigenlijk niet zo heel sportief. Ik heb nu het gevoel dat het wel weer zou kunnen zeg maar... alleen dan nog gaan doen...
Ja, uiteindelijk de sportschool weer in, dat is heel moeilijk. Maar ik weet dat als je er eenmaal bent, en je bent lekker bezig dan is het gewoon heerlijk!
Ik krijg ook meer energie van sporten, ik voel me ook veel lekkerder, dus vandaar dat ik er zo snel mogelijk weer mee wil beginnen. Ik heb dan het idee dat ik meer aankan.

Maar voor het zelfde geld ben ik gebroken door de korte nachten, durf ik de kleine niet achter te laten, enz... Er zijn wel 1000 dingen die me tegen zouden kunnen houden.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:18:18 #253
54772 Silmarwen
pi_55764493
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik vraag me af hoe snel je na de bevalling weer een beetje op de been bent. Is dat na een week, of twee? Ik zou namelijk heel graag zo snel mogelijk die extra kilo's er weer af hebben. Ik heb het al helemaal uitgedacht. Lekker op maandag, woensdag en vrijdag naar mn moeder. Daar die kleine even op bed leggen en dan lekker de sportschool in. Maar ja wat is realistisch? Moet ik rekenen op een maandje herstellen en dan lekker beginnen met sporten of zal dat nog langer zijn?
Bij mijn zwangerschapsgym zit er ook na de bevalling nog wat bij. Na tenminste 6 weken na de bevalling mag je daar naartoe en het is om weer een beetje conditie te krijgen en je buikspieren en bekkenspieren weer een beetje aan te spannen.
Nou verschilt de herstelperiode natuurlijk per persoon.

Ik was 15 kilo afgevallen voordat ik zwanger werd en ik hoop toch wel minimaal op mijn oude gewicht terug te gaan komen na de bevalling, en wat minder zou ook niet naar zijn.
pi_55764501
Als je van plan bent borstvoeding te geven, is het ook handig daar een beetje rekening mee te houden met t sporten... De afvalstoffen enzo komen ook in de bv terecht
pi_55764510
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
Saartje
pi_55764536
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
Ik vind juist dat er soms veel te zwar aan getild wordt.... Tuurlijk wordt de kennis enzo steeds beter, vroeger wisten we neits over bekkeninstabiliteit, rauw vlees en dergelijke... Maar het blijft een natuurlijk iets...
pi_55764574
quote:
Eigenlijk niet

Maar ik heb wel het idee dat ik er inderdaad te makkelijk over denk. Maar dat komt denk ik meer van het feit dat het de eerste is. Ik totaal geen idee wat me te wachten staat.

En het andere stuk is gewoon het eigenwijze wat in me zit. Daar moet soms ook wel vreselijk om lachen. Meestal komt ik er wel snel achter dat wat ik in mn hoofd heb gewoon niet kan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:23:37 #258
54772 Silmarwen
pi_55764579
Ik lees trouwens zo'n beetje overal dat je na 6 weken weer rustig aan mag beginnen en na twee weken al hele lichte buikspieroefeningen mag doen. Ik zou inderdaad niet na 6 weken er weer keihard tegen aan gaan, maar lekker rustig opbouwen met fietsen en hardlopen ofzo. Vraag het eens bij de sportschool Ticootje, misschien hebben ze wel wat extra begeleiding. Bij mijn oude sportschool was dat wel zo.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:23:43 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55764583
IIg sta je niet na 2 weken al weer in de sportschool...
Meestal dan.
pi_55764589
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:18 schreef vamperotica het volgende:
Als je van plan bent borstvoeding te geven, is het ook handig daar een beetje rekening mee te houden met t sporten... De afvalstoffen enzo komen ook in de bv terecht
Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.
pi_55764608
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Silmarwen het volgende:
Ik lees trouwens zo'n beetje overal dat je na 6 weken weer rustig aan mag beginnen en na twee weken al hele lichte buikspieroefeningen mag doen. Ik zou inderdaad niet na 6 weken er weer keihard tegen aan gaan, maar lekker rustig opbouwen met fietsen en hardlopen ofzo. Vraag het eens bij de sportschool Ticootje, misschien hebben ze wel wat extra begeleiding. Bij mijn oude sportschool was dat wel zo.
Ja, ik was wel van plan om onder begeleiding te gaan sporten. Dat vind ik sowieso verstandig als je gaat sporten, omdat als je oefeningen verkeerd doet je meer kapot maakt dan dat je goed doet.

Ik ga gewoon een keer langs de sportschool en dan vraag ik het gewoon even.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:25:46 #262
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_55764612
quote:
Volgens mij is die 6 weken onzin en moet het gewoon goed gesloten zijn. Bij mij was de nagym al 2 weken na de bevalling (ik had toevallig de laatste uitgerekende datum en beviel 2 weken "te laat") en ik kon alles gewoon meedoen nadat dat goed gecontroleerd was.
Ik had trouwens ook al echt weer zin om te sporten dus het kan wel dat je er al zo snel weer aan toe bent. Ik zou er alleen niet op rekenen, want het kan ook heel anders lopen.
Afvallen tijdens bv moet je trouwens wel mee oppassen, max een pond per week wordt aangeraden geloof ik.
pi_55764621
Ik heb na mijn eerste een jaar als een zombie rondgezwalkt, kon me nergens toe zetten. Het uitladen van de boodschappen was al te veel voor me
Saartje
pi_55764641
Als ik sport eet ik ook beter. Ik heb dan op een of andere manier meer trek in gezonde dingen. Ik eet meer en gezonder omdat mn lichaam daar dan om vraagt. Dus dat lijkt mij dan ook wel weer beter voor de kleine.

Nu kan ik 's avonds gewoon amper warm eten naar binnen krijgen. Ik heb gewoon echt geen trek in eten.
pi_55764674
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.
Ja.. Ik was even aan het zoeken wat "men" mij heeft aangeraden... Had het ergens opgeschreven... Idd kolven voor het sporten en dan schijnt het bij de volgende voeding alweer verdwenen te zijn geloof ik.... Maar dat weet ik dus niet zeker meer...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:04 #266
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55764725
wenneke, wat schikken zeg, hoop dat allles vanochtend goed is!

Tan ook ik vind het heel knap hoe je er mee omgaat.

hier heb ik geen extra bh gekocht, voor de zwangerschap van miesje had ik een kleine b cub, tijdens een kleine c cub en na afloop een a cub. alle bh die ik tijdens miesje heb gekocht (2 voedings, 1 meegroei) waren maat 75 c en die pas ik nu redelijk (blijft wel wat ruimte over) dus draag nu eigenlijk mijn normale bh's in de b cub want a cub is vaak toch te klein. Ik hoop van harte dat er na deze niet weer een cub afgaat want dan hou ik niks over.

Over sporten ik ben 4 weken naar de bevalling van miesje begonnen met gym speciaal voor bevallen vrouwen(geen idee hoe die hete) verder had ik niet echt veel fut om te gaan sporten.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55764791
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eigenlijk niet

Maar ik heb wel het idee dat ik er inderdaad te makkelijk over denk. Maar dat komt denk ik meer van het feit dat het de eerste is. Ik totaal geen idee wat me te wachten staat.

En het andere stuk is gewoon het eigenwijze wat in me zit. Daar moet soms ook wel vreselijk om lachen. Meestal komt ik er wel snel achter dat wat ik in mn hoofd heb gewoon niet kan.
Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"
of eigenwijs....
pi_55764832
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"
of eigenwijs....
Waarschijnlijk kom ik op het meeste wel weer terug..

Aan de ene kant denk ik dat het allemaal makkelijk moet kunnen. Dat er niet zo heel veel veranderd.

Maar aan de andere kant weet ik dat er juist wel heel veel gaat veranderen. Het is meer ontkenning denk ik.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:40:34 #269
3011 E.T.
pi_55764878
Wenneke, succes straks!

Ik heb trouwens de eerste tijd met Saskia gewoon veel gewandeld Beetje doorlopen zodat 't wel wat voor je conditie doet, maar niet te belastend. De eerste keer naar het winkelcentrum was een wereldreis en moest ik daar echt even koffie drinken om bij te komen en moed te verzamelen voor de terugweg... maar dat ging elke keer weer een stukje beter en de rondjes werden ook steeds groter.
Baby lekker slapen in de kinderwagen, paar luiers mee, in geval van honger een bankje opzoeken om bv te geven.
Heerlijk!
pi_55764910
Ik had een heel makkelijke zwangerschap... Heb al mn info bij de vlos gekregen en nooit aan zwangerschapsgym gedaan...
Tuurlijk ook mn onzekerheden... Had bloedingen tussendoor, maar omdat er door niemand paniekerig over gedaan werd was ik er zelf ook rustig onder, na de eerste paniek... Maar je kan honderd boeken lezen en de periodes van bijvoorbeeld innstelingsbloedingen uit je hoofd weten, toch schrik je...
En ik heb ook altijd gedacht dat er niet veel veranderde... En aan de ene kant was dat ook zo. Vanaf de eerste seconde dat mn dochater geboren was is het geweest of ze er altijd bij is geweest... Maar aan de andere kant.... Je hele wereld veranderd!
pi_55764921
Lekker wandelen doe ik nu ook nog.

Het lijkt mij gewoon helemaal niets om de hele dag straks binnen te moeten zitten. Maar ET ik denk dat wandelen ook erg lekker is inderdaad. Wij hebben op een kwartiertje lopen een kinderboerderij zitten. Dus ik kan, als ik weer een beetje uit de kreukels ben, lekker naar de kinderboerderij lopen met de kleine in de wieg en de hond mee. ja dat is een goed idee.
pi_55764958
Over die borstvoeding en sporten: door heel intensief te sporten kan er melkzuur in het bloed en uiteindelijk in de moedermelk komen. Dat is niet slecht voor de baby het kan hooguit minder lekker smaken.
Laten drinken voor het sporten of als het niet anders kan kolven zou kunnen helpen om pas weer te hoeven voeden als het melkzuur helemaal verdwenen is. Bovendien kan het niet zo prettig zijn om met volle borsten te sporten.
Maar goed, je moet echt wel heel intensief sporten wil de melk proefbaar veranderen en ik kan me niet voorstellen dat je dat binnen een aantal maanden na de zwangerschap al weer voor elkaar krijgt.

Afvallen tijdens het geven van borstvoeding kan prima, maar het moet niet te snel gaan. Niet meer dan een pond per week is veilig voor de baby én veilig voor de moeder want haar lichaam moet het ook allemaal bijbenen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:48:07 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55764986
Ticootje, wat ik heb gedaan al in mijn kraamweek (terwijl je officieel dan dus nog helemaal niets mag doen, maar schijt) was regelmatig mijn buik intrekken. dat mocht ook tijdens de zwangerschap, dus ik vond dat dat ook tijdens de kraamweek mocht. (Ben soms ook een beetje eigenwijs ) verder idd eerst veel rusten, en als je weer een beetje op de been bent, wat meer bewegen. wandelen is idd wel een goede.

wenneke, succes! hopelijk valt het mee!

edit: en bekkenbodemspieroefeningen doen "een kwartiertje lopen" is echt heel erg ver weg als je hechtingen hebt gehad. hou daar ook rekening mee!
pi_55765079
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ticootje, wat ik heb gedaan al in mijn kraamweek (terwijl je officieel dan dus nog helemaal niets mag doen, maar schijt) was regelmatig mijn buik intrekken. dat mocht ook tijdens de zwangerschap, dus ik vond dat dat ook tijdens de kraamweek mocht. (Ben soms ook een beetje eigenwijs ) verder idd eerst veel rusten, en als je weer een beetje op de been bent, wat meer bewegen. wandelen is idd wel een goede.

wenneke, succes! hopelijk valt het mee!

edit: en bekkenbodemspieroefeningen doen "een kwartiertje lopen" is echt heel erg ver weg als je hechtingen hebt gehad. hou daar ook rekening mee!
Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?
pi_55765264
Mijn beste vriendin zat weer snel op de racefiets na de bevalling, heeft toen ook weer voorzichtig een lichte tocht gereden in limburg binnen een paar maanden.

Zelf heb ik zoiets van, ik wil verder gaan werken aan m'n gewicht na de zwangerschap, dat gevoel kreeg ik al snel, een mooie fitte mama (was ook ruim 15 kg afgevallen), maar ik denk dat ik het eerste half jaar tot jaar zeker nog niet actief iets aan zal doen. Ik wil lang borstvoeding geven en dat staat bij mij voorop. Tuurlijk kan gewoon wandelen en gewoon eten wel, overigens ben ik daar die ruim 15 kg ook mee afgevallen, gewoon stipter eten zodat je lichaam weet waar het aan toe is en geen extra vet gaat opslaan voor als je besluit ineens minder te gaan eten (wat ik nog weleens deed omdat ik wel wat kwijt wilde), en tussendoortjes als fruit of een sultana om de lekkere trek te voorkomen (ik heb geleerd van de dietiste; 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, en dat werkt dus heel goed!), en zelf ben ik gaan nordic walken, maar ook gewoon wandelen, zwemmen en fietsen zijn heel goed.

En met de kleine naar de kinderboerderij wandelen lijkt me heerlijk! Ben zelf gek van beestjes, hoop die kleine straks ook!
Amber Mae
pi_55765609
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?
dat kan. Maar het hoeft niet. Ik heb zeker een maand last gehad geloof ik.
pi_55766011
En mensen die borstvoeding willen geven houd er ook rekening mee dat dat ook VEEEEL energie kost!!!
Ik moet echt mijn best doen om niet af te gaan vallen en om alle energie er bij gegeten te krijgen.

Ticootje, ik zat met nog hechtingen en al, na 1,5 week alweer op een fiets... Maar dat is echt meer kleine stukjes van A naar B hoor, en zeker niet fietsen om het bewegen.

Maar goed ieder moet doen wat ze fijn vind na een bevalling. Houd er alleen rekening mee dat je wellicht niet alles kan/de puf voor hebt om te doen wat je nu allemaal van plan bent.

Ze zeggen niet voor niets 9 maandne zwanger, 9 ontzwangeren
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:19:35 #278
54772 Silmarwen
pi_55766799
Hebben jullie trouwens nog boeken gelezen over bevallen enzo? Ik ben benieuwd naar wat jullie nou een handig/goed/leuk boek vonden. Ik heb met kerst Zwangerschap voor Dummies gekregen en die is wel erg leuk en ook handig, maar dat gaat over de hele zwangerschap.

Ik zit al weer bijna op de helft besef ik me ineens.
pi_55766882
Ik heb Tan nog niet gezien vandaag...

En tearsong ook nog niet..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:24:24 #280
54772 Silmarwen
pi_55766935
Hoe laat moest Wenneke eigenlijk naar het ziekenhuis. Ergens in de ochtend toch?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:24:28 #281
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55766940
Ik heb het boekje 'Bevrucht!' gekregen. Over een verschrikkelijk hippe en moderne vrouw. Echt een niet-moeder-worden type. Zij werd dus zwanger incl. hormonen en hysterische buien. Erg leuk om te lezen en het gaat ook over de onderwerpen waar je weinig over hoort.

Verder ook het boek van Beatrijs Smulders gelezen en nog iets voor a.s. vaders wat behoorlijk eerlijk is. O ja, en iets over de ontwikkeling van de baby per week, maar daar stond ook veel over de zwangere in.

Ticootje: ik kon na 2 weken een stukje van 5 minuten lopen. Het duurde echt lang voor de pijn van de hechtingen weg was. Een maand denk ik. Was ook behoorlijk blauw. Na 2 maanden ongeveer durfde ik te gaan fietsen. Ik hoop voor je dat het sneller gaat bij jou, maar verwacht niet te veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 04-01-2008 11:47:08 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:28:34 #282
54772 Silmarwen
pi_55767064
Ik heb Zwangerschap voor Dummies, Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt en Uw zwangerschap, week na week, tot nu toe gelezen. Dat boek van Kluun is trouwens heel heel heel erg grappig.

Beatrijs Slujter hoor ik wel vaker. Veilig bevallen heet dat toch?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:29:19 #283
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55767093
Ja, ik vond het informatief, maar soms ook erg belerend. Je moet wel filteren als je het leest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55767163
Ik heb een boekje zwangerschap van dag tot dag. Verder staat daar dus niet echt iets in over het bevallen zelf.

Ik heb wel wat gelezen op internet, en natuurlijk de verhalen van de moeders van fok.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:35:53 #285
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767328
Tis Beatrijs Smulders.
* Jelief strooit wat positiefs in het rond voor Tan en Tearsong en Wenneke.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55767364
Ik vind het boek 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders echt een aanrader!
En over de babytijd heb ik destijds het boek van Dr. Spock verslonden. Een vreselijk ouderwets boek maar staat vol geweldige tips. Is een kwestie van een beetje filteren
Saartje
pi_55767456
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef owlet het volgende:
Afvallen tijdens het geven van borstvoeding kan prima, maar het moet niet te snel gaan. Niet meer dan een pond per week is veilig voor de baby én veilig voor de moeder want haar lichaam moet het ook allemaal bijbenen.
Maar zwangerschapsvet heb je nog maar korter, en bevat (dus) minder afvalstoffen dan 'oud' vet. Dat kwijtraken tijdens de bv-periode is minder erg, omdat er dan minder afvalstoffen in de melk komen. Nog even als aanvulling.

Tan heeft wel wat op haar log geschreven, maar ik weet niet wanneer.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:41:54 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767509
Die is niet van vandaag poem, ik had het ook al gechekt
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:42:33 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767531
Ben er wel hoor, maar moest vanochtend voor uitgebreide keuring naar de gyn.

Ik kopieer even het stukje van mijn log dat ik net heb geschreven, hoef ik het niet nog een keer uit te typen
quote:
Het was weer een ware vleeskeuring. Bloeddrukmeting, echo, CTG, nog meer bloeddrukmetingen, urine nakijken. Ik ben maar half goedgekeurd, bloeddruk schommelde, nu geen druppel vruchtwater meer, ook niet rondom de navelstreng zoals vorige week nog het geval was, maar hartslag van de baby en levendigheid qua bewegingen waren prima.

Als ik nu drie centimeter ontsluiting had gehad dan was ik vandaag nog ingeleid, maar helaas ben ik blijven hangen op twee, dus moet ik maandag terugkomen. De kans is groot dat ik dan alsnog word ingeleid, want ik kreeg de indruk dat het geen zin heeft dit nog langer voort te laten duren, zo zonder ook maar één druppel vruchtwater. Wederom spannend – stiekem hoop ik nog dit weekend zelf te beginnen, wat ik niet uitsluit gezien de vele contracties in rug en buik, die mij sinds een uur of twee vannacht weer plagen - maar dat durf ik na een ruime drie weken voorweeën en harde buiken niet meer met enige stellige overtuiging te roepen.
pi_55767559
Tan, aan de ene kant hoop ik ook voor je dat het doorzet het weekend. Aan de andere kant is het ook wel fijn dat ze anders maandag gaan inleiden. Dan hoef je zelf ook die keuze niet te maken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:46:55 #291
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55767652
Wat zit je toch in een moeilijke situatie Tan. Snappen je kinderen wat er aan de hand is?
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:47:39 #292
14746 k_i_m
pi_55767673
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 06:47 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mmm... 75D is mijn "normale" maat.... Eigenlijk geen flauw idee welke maat ik nu heb... Ben een beetje mn uitgelubberde dingen van de vorige keren aan het afdragen....
Hij zit echt nét iets te strak, dus als je meer 75 dan 80 hebt zit ie wel goed denk ik. PM maar als je hem wil hebben .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:48:46 #293
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767703
Oh maar die is dan ook van net pas! Tan ik zal aan je denken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:52:54 #294
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767790
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:46 schreef YPPY het volgende:
Wat zit je toch in een moeilijke situatie Tan. Snappen je kinderen wat er aan de hand is?
Ja, de jongste (Junah, nu drie jaar) heeft het heel lang over dood en doodgaan gehad, zij heeft voor zichzelf besloten dat de baby als hij doodgaat wel ergens anders/ een andere keer weer tot leven komt, het idee van reïncarnatie schijn wel vaker aan te spreken bij jonge kinderen. Ze is er ook van overtuigd dat zij vroeger mijn opa was

Jessai is al wat ouder, én jongen, maar hij heeft het er heel moeilijk mee. Hij wil de baby alleen zien als hij leeft, hij is er erg bang voor en roept ook al heel lang dat hij erg veel zin heeft in kerst en oud en nieuw, maar niet in de tijd daarna omdat de baby dan dood kan gaan. Verder praat hij er zelden over, maar wil wel veel knuffelen met de buik, of voelen als de baby beweegt.

Chinook is nu tien en de meest zwijgzame, ze durfde het ook niet op school te vertellen, bang te moeten huilen, uiteindelijk heeft ze het alleen aan de meisjes in haar klas verteld.

Cheyenne is elf en is een stuk opener. Bedoel ik niet rot, maar ze staat graag in het middelpunt van de belangstelling, dus ze heeft het ook direct verteld op school en praat er ook heel makkelijk over met iedereen die het horen wil. Dat werkt voor haar heel goed, dus ik ben blij dat iedereen zijn eigen manier kiest om er mee om te gaan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:53:20 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55767796
Ik heb nog steeds niet gefietst (Maar meer omdat ik een luie koukleum ben, hoor )
Mijn hechtingen zijn er op dag 7 eruit gehaald (niet alte vriendelijk, ze moest nog flink sjorren lig je daar op de tocht "ja, het is echt een verloskundigensteek, amsterdamse school, dat kanje echt zien." hou je kop en haal die hechtingen eruit, muts! ahum...
ik zou het echt laten afhangen hoe je bekkenbodem zich herstelt na de bevalling. voor hetzelfde geld heb je nergens last van, wat ik hoop voor je, uiteraard. maar wees niet teleurgesteld als je nog een tijd last houdt, das al.

Tan
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:55:21 #296
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767839
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
Oh maar die is dan ook van net pas! Tan ik zal aan je denken.
Dat klopt, was net een paar tellen voor ik het op FoK neerzette
pi_55767878
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.

Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:58:04 #298
54772 Silmarwen
pi_55767909
Tan, baal je ervan dat je vandaag nog niet wordt ingeleid? Wel spannend zo hoor, het komt nu steeds dichterbij. Succes en sterkte meid!
pi_55768022
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
lig je daar op de tocht "ja, het is echt een verloskundigensteek, amsterdamse school, dat kanje echt zien." hou je kop en haal die hechtingen eruit, muts! ahum...

Voor hun natuurlijk leuk om te zien, maar voor jou behoorlijk typisch!
Deed het erg veel pijn?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:07:06 #300
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768127
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.

Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
Ja, ik koop zo'n boekje pas als het ook echt zo ver zou komen, natuurlijk hopen we allemaal nog steeds dat het goed afloopt en ook daar houden de kinderen goed rekening mee. Het is voor hen ook spannend, maar omdat het allemaal zo abstract is nog merk ik weinig van de spanning, ze spelen net zo lief en vrolijk als anders.

Ook geen 'bijverschijnselen' als opstandigheid of bedplassen, dat soort dingen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:08:59 #301
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768175
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:58 schreef Silmarwen het volgende:
Tan, baal je ervan dat je vandaag nog niet wordt ingeleid? Wel spannend zo hoor, het komt nu steeds dichterbij. Succes en sterkte meid!
Nou ik wilde aanvankelijk vragen of ze me wilde strippen, maar omdat mijn vriend sinds gisterenavond niet zo lekker is, heb ik dat maar niet gevraagd, eerst maar afwachten of hij niet ook alsnog de buikgriep krijgt, lijkt me geen fijne timing. Dus in die zin vind ik het niet erg. Maar verder ben ik er lichamelijk wel aan toe om te bevallen. Geestelijk niet echt, maar dat zal wel nooit nu het allemaal zo onzeker is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')