quote:Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Randa_v het volgende:
@Tan, mijn bloeddruk is te hoog. De onderwaardes zitten tussen de 95-105. Gelukkig bijven ze laatste tijd constant rond de 97 hangen. Normaal is voor mij rond de 70. Vrijdag voor kerst voelde ik me niet heel lekker, terwijl maandags mijn bloeddruk nog mooi was. Ben na controle door de vk meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze op een hoge bloeddruk en een beetje vocht vasthouden in eerste instantie weinig zagen. Had wel iets eiwit in de urine en na een echo bleek ik te weinig vruchtwater te hebben. 24 uurs urine gedaan en zondag voor kerst weer terug. Bloeddruk blijft constant maar te hoog voor mij, vruchtwater was weer aangevuld. Sindsdien is het dus om de 2 a 3 dagen naar het ziekenhuis voor vooral bloeddruk, urine en CTG maar ook van tijd tot bloedprikken en echo's. Bezigheidstherapie.
Bij Merlijn had ik ook last van hoge bloeddruk maar deze normaliseerde zich vaak binnen het half uur, dat gebeurd nu niet.
@Tearsong, blijkbaar was het niet ernstig genoeg om te bellen ja. Maar had de dienstdoende gyn gisteren besloten om de hele controle vandaag overnieuw te doen. Ik was in de veronderstelling dat ik alleen urine hoefde in te leveren omdat deze gisteren een plusje had. Gelukkig was de vk erg lief en vond hij ook van mevrouw voelt zich goed, urine is goed dus heeft hij in overleg met de dienstdoende gyn besloten dat ik dan morgen maar weer terug kom.![]()
En jaah, telkens alleen naar het ziekenhuis is niet leuk, maar als Magneet mee wil moeten we weer een oppas voor Merlijn regelen. Het is op zich maar een kwartiertje rijden enkele reis (met de auto, bus is 3 kwartier) maar je hebt wel steeds het uurtje dat je in het ziekenhuis weer zoet bent met alle onderzoeken. Bah het gaat me nu echt opbreken merk ik. Verder was het bij Merlijn maar 2 weken, nu hebben we nog zeker 5 weken tot de uitgerekende datum, ik zie er toch wel tegenop. Al heb ik het gevoel dat als het er klaar voor is bij mij ze me niet tot de 40 weken laten lopen, maar dat ga ik morgen ws wel navragen hoe hun de toekomst zien.
quote:Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook nog even zwaaien naar alle dames.
Ik lig overgelukkig thuis in mijn bedje!
Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert.quote:Op maandag 31 december 2007 21:01 schreef Pruk het volgende:
Randa, hebben ze bij jullie niet iets van thuismonitoring? Dat is erg prettig aan het ziekenhuis in Nieuwegein, dan komt er dus iemand langs die al dat soort dingen bij je thuis kan testen
jeej dat is balen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 10:12 schreef Randa_v het volgende:
Val ook niet onder Weert met de kraamzorg he. Budel is weer Brabant/Veldhoven (Zuidzorg) en daar hebben ze op het moment een tekort.
Gisteravond kreeg ik ineens hoge bloeddrukklachten, vooral zo'n strakke band gevoel en flink dikke handen en voeten, maar natuurlijk net zo rond vuurwerk, dus vond het niet echt handig om de VK te bellen. En al helemaal geen zin om zelf door de dichte mist naar Zwolle te rijden, dus gewoon heel heel rustig aangedaan en meteen na het vuurwerk gaan slapen.quote:Op maandag 31 december 2007 19:15 schreef Renda het volgende:
Tan, voel je je nog goed? En de kleine, voel je die nog goed bewegen enzo?
Even uit lurkstand:quote:Op maandag 31 december 2007 21:25 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert.Voorlopig maar genoegen nemen met om de paar dagen naar het ziekenhuis gaan.
BE
Deemiun tristen mèrrijn. maar dat staat lang niet zo mooi natuurlijkquote:Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Ynske het volgende:
hoe spreek je t uit Lotje?
Ah, ik ben benieuwd! Vind het altijd zo ontroerend ze te lezen...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:19 schreef _lotje_ het volgende:
en dan ga ik morgen proberen te beginnen aan t bevallings verhaal....
Volgens mij is het niet grappig meer als je 2 weken over tijd loopt en de hele buurt begint te vragen: en??quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:51 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... ehm... ik weet niet of ik daar gelukkig mee geweest zou zijn!
Ergens vind ik het grappig, maar aan de andere kant... Ik weet het niet.
Ik kon de beeb zelf ook niet vinden, aan de ene kant werd ik daar ook wel zenuwachtig van, of iig een beetje teleurgesteld, maar aan de andere kant zie ik ook de striae groeien en heb ik zoiets van als m'n buik groeit zit daar ook een erg levendige beeb inquote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:09 schreef Silmarwen het volgende:
Llewella wat gaaf! Ik vind zo'n ding toch een beetje eng omdat ik zo bang zou zijn dat ik het niet kan vinden. Niet omdat ik bang ben dat er iets mis is, maar omdat ik niet zo handig ben. :$ En als ik het niet zou kunnen vinden zou ik heel heel heel erg in de stress schieten.
Mijn vriend is er een stuk relaxter op dan ikquote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:18 schreef mrien het volgende:
Wat leuk Llewella!
Wij hebben ook een Angelsound te leen gekregen, erg leuk om af en toe eens te kunnen luisteren
Ook mijn vriend vind het erg leuk, maakt het voor hem toch iets echter
Merk dat het voor hem toch wat lastiger is, denk dat dat wel veranderd als hij de baby straks kan voelen bewegen en binnenkort met de 20weken echo (over 4 weekjes)
haha wat toevallig, weet lekker waar hij staat.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:45 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
kan zo'n bord als je zus bijna is uitgeteldduurt nog even hoor voor ik weer oom wordt, maar dan klus ik 'm vast in elkaar
Ik zat op een gegeven moment wel helemaal te rillen op het toilet. Echt heel maf.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:25 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, het heeft hier ook alleen gisterenavond en vannacht geduurd, maar inderdaad ook enorm aan de dirarree (water), ik hoop dat ik het vochtpeil weer een beetje bij krijg vandaag, maar het kopje thee en beschuitje zitten er nog in. Dat schept hoop
quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:34 schreef Tan het volgende:
@Wenneke, oh dat wist ik niet? Ik neem al sinds ik me kan herinneren een kopje slappe thee als ik ziek ben (geweest), wat kan ik dan beter drinken?
Ach... Wat kleinquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:03 schreef vamperotica het volgende:
Gister trouwens voor het eerst het meissie van ex en zn vriendin gezien... Zoooo klein prulleke!! En ze was al gegroeid!! Moestwel ff een paar traantjes weg slikken!! Zo heerlijk klein en ontroerend!! Ze is nu een week of 8 en past net in maatje 50....
Ja, heel leuk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:15 schreef vamperotica het volgende:
Ja, hoe was het in Parijs???
Ja, ook daar doe ik aan mee.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:16 schreef TearSong het volgende:
Oh niet fijn die buikgriep verhalen! Beterschap! Hier gelukkig geen buikgriep maar een gezellige familie-verkoudheidWe doen allemaal mee geloof ik...
quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Beterschap dames!!
ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho in de 16e week om te kijken of t een jongetje of een meisje word, wist niet dat dat al zo vroeg kon
Je kan natuurlijk even vragen wanneer je dat het beste kan doen. Ik was 30 weken, en volgens de mevrouw een beetje laat. En dan maar hopen dat de kleine een beetje van foto's houdt... Mijn kleine meid wilde niet op de foto. (Heeft ze van dr moederquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja maar de 3d foto's wil ik wat later in de zwangerschap doen...tussen de 24 en 26 weken denk ik.
deze afspraak is alleen 2d puur voor het geslacht.
Heb jou verhaal over de echodame gelezen en hoop het idd ook, ik kijk ff hoe het deze keer bevalt en anders ga ik naar hetzelfde echo buro als mijn schoonzusje voor de 3d echo, dan weet ik tenminste zeker dat het een hele aardige vrouw is
Nou zeg wat is dat nou voor iets raars??quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:54 schreef Randa_v het volgende:
Nee, ze hoeven geen 49 uur te leveren. Ze hebben zelf afspraken gemaakt met de verzekeringen etc. Ze kunnen er schijnbaar niets aan doen dat ze te weinig mankracht hebben om de drukte in deze periode op te vangen.Natuurlijk is het wel zo dat als de vk zegt dat ik meer uur moet krijgen zoals bijv op een moment dat de BV niet goed loopt en ik daar nog wat ondersteuning in nodig heb, ik deze ook krijg. Maar ja dat is altijd zo.
Daarbij komt dat ze vanaf de derde dag dus ook maar 3 uur leveren in het weekend. Dus beval ik woensdag krijg ik die zaterdag en zondag beide maar 3 uur. Beval ik vrijdag krijg ik wel de 5,5 uur per dag in het weekend.De partner is gewoon verplicht eigenlijk om vrij te zijn in die weken of iemand anders moet zich vrijmaken want de middagen alleen zijn is niet de bedoeling zei mevrouw van het kraamburo nog.
Jaah,
.
Oh, dat had ik ook afgelopen maandag! Bij mij werd het steeds dunner, terwijl ik me nog bleef verbazen dat er na een half uur uberhaupt nog wat uit kon komenquote:Op woensdag 2 januari 2008 09:16 schreef Ticootje het volgende:
Tan, ook al buikgriep. Bij mij viel het opzich wel mee, ik had echt alleen flinke krampen.
Mijn man heeft zeg maar een middag op het toilet moeten zitten. Die heb ik op een gegeven moment maar diareeremmers gegeven, want het was niet normaal. Maar hij was er ook de volgende dag weer vanaf.
Buikgriep is gewoon heel vervelend. Ik maakte me ook echt zorgen vannacht. Ik had zoiets van, het zou toch niet zijn dat ik weeen heb...?!?! Ik heb ook nog gekeken of de krampen om de paar minuten kwamen, maar het was wel heel onregelmatig. Misschien dat een overactief kindje en buikgriep samen een beetje voorweeen heeft uitgelokt. Maar vandaag is alles weer rustig... Dus ik haal weer opgelucht adem.
Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ikquote:Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Jeetje zeg, hoevaak kan een kindje wel niet de hik hebben??
Mijn kleine heeft echt elke dag wel een paar keer de hik. Is dat goed?
Dat lijkt mij ook niet. Het is gewoon een gulzig meiske denk ik dan maar.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:06 schreef Pruk het volgende:
[..]
Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ik
Hebben wij geluk gehad, wij hebben, misschien hnet 21 uur gehad, was een haske leulke lieve meid zou haar een volgende keer zo weer willen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef p_iglet het volgende:
Nog mooier, en als je zegt ga maar 2 dagen eerder weg, dan kun je een ander gezin helpen wat het harder nodig heeft, dan is het grote heibel want dat mag ook niet.
Vriend hier was dus wel vrij, alles liep super, en de kraamzorg was een onervaren leerlinge. Dus tsja die waren we in ons hele kleine huisje liever kwijt als rijk.
Maar dat was heel veel gedoe, want dat mocht dan ook weer niet.
Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....quote:Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook nog even zwaaien naar alle dames.
Ik lig overgelukkig thuis in mijn bedje!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:13 schreef Smirre het volgende:
[..]
Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....
Stoertje, zo'n zware bevalling, snel thuiskomen en dan alweer flierefluitend je op fok begeven!
Nouquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef Randa_v het volgende:
Maar ja, we mogen blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg hebben natuurlijk.
Ik weet van appelsap dat altijd gedacht werd dat dit goed was, maar dat is het juist absoluut niet (laxeert). Bouillon schijnt ook goed te zijn, maar dan moet er eerst wat binnen gebleven zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:45 schreef wenneke1 het volgende:
Ja als je je gewoon niet lekker voelt is een kop thee ook ok, maar alleen bij diaree is het niet zo goed.
Je kunt beter appelsap of water drinken.
Ik dacht ook altijd dat het vruchtwater was, maar die van mij heeft ook regelmatig de hik, een paar keer per dag zelfs, en dat kan ook nog eens flink lang aanhouden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Jeetje zeg, hoevaak kan een kindje wel niet de hik hebben??
Mijn kleine heeft echt elke dag wel een paar keer de hik. Is dat goed?
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeienquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.
@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
Ja tuurlijk! Dat moet ze ook nog wel hoor..quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:32 schreef Pruk het volgende:
[..]
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
Zeg, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Of durf je nog geen datum door te geven?quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien inquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.
In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?
Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
oh..quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Tja, geen idee wanneer ik anders moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!
Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
vertel eens..ben wel benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
oh..![]()
Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.quote:
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zitquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Nee, die is nieuw voor mequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
ik schrijf het even over:quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.
Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...
Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de handquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Llewella het volgende:
...
En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Zodra ik hier op mn rug draai krijg ik een paar flinke porren!! Dus het is echt niet te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:54 schreef Pruk het volgende:
Vandaag 36 weken
Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
Nouja, het zijn dezelfde soort krampen als toen met 33 weken, en dat waren uiteindelijk wel voorweeen. Ze worden alleen wel sterker. Regelmatiger nog niet echt, maarja, ze zitten ook al rond de 4 a 5 minuten. Ik heb zelf het gevoel dat het meer is dan die voorweeen, maar ben meer bang dat ze me al aan zien komen en dat het straks inderdaad weer niets blijkt te zijn zeg maar. En als het echt begonnen is, tja, dat kan ik merken door gewoon te wachten, of door daar te laten kijken, maar het liefst lig ik eigenlijk gewoon in bed, want daar voel ik me het meest veilig ofzoquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:12 schreef owlet het volgende:
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?
Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
Ja ik weet dat het al vrij vroeg kan tijdens de zwangerschap, maar tot een dag of twee terug kwam er geen druppel uit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:23 schreef Ticootje het volgende:
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
Ikke niet hoor.... Ik durf niet meer!!quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:21 schreef Tan het volgende:
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.
@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)
@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer. Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel
@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
Het handigst is als je zelf thuis bentquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:10 schreef vamperotica het volgende:
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout![]()
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?
Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..
Ik zou gewoon bellen hoor.
En het kan ook tegenvallen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn*terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Het handigst is als je zelf thuis bent
Welk cafe is dat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:32 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?
Dat moet je dus klaar hebben staan...
+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:
Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?
schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje
----------------------------------
Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.
Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.
Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.
Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.
Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .
Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:
Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:
het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes
- een navelklemmetje
Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.
Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)
(gekopieerd van mijn verloskundige)
daarvoor stond er hier in het thuiszorgblaadje dat je een apparte staande lamp van .....watt moest hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
Hier staat de kerstboom gewoon nog...quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:14 schreef Tan het volgende:
@Vamp, plankenkoorts?
Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huisEen dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?
Dat moet je dus klaar hebben staan...
+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras.
Dat heb ik gelukkig 1 januari meteen al gedaan, alleen het kerststuk staat er nog, maar dat vind ik nog wel gezelligquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
Ja, mijn bed is ook 65 cm hoog... Maar ik moet dus wel verhogen. Erg vervelend. Ik moet het nog steeds doen, al ben ik nog wel optijd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Pruk het volgende:
[..]
Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
Mannen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:.
Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll..
.
Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:33 schreef k_i_m het volgende:
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos.
JIj de boom hij de spullen in elkaar zettenquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:.
Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll..
.
Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos.
Kom maar een keer kijken als het allemaal af is, lijkt me veel leukerquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Hormonales virales
Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef Silmarwen het volgende:
Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg.We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam.
Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
Dat is ook wel een goede. Oog om oogquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef MeNicole het volgende:
[..]
JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
En die is net zo groot? Ik woon namelijk bij Utrecht, maar ik moet toch via Leiden om mijn ouders op te halen. Dan is Aalsmeer zelfs dichterbij.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).
Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt.Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
dan heb je volgend jaar een hele bijzondere boomquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede. Oog om oog.
En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos.
Yep yep.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef k_i_m het volgende:
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
Wheheh, ik ben toch niet zo'n Prenatal mens, ben ik achter gekomen. Komt wellicht doordat die in Hilversum zó ruk is, dat ik de rest ook argwanend bekijk. Met van die verkoopsters die achter je aanlopen als je een hoekie omgaat, om te kijken of je geen Maxi Cosi onder je jas stopt enzoquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost
Je hebt toch ook van die bh's die wat extra steun geven bij de schouderbladen?? Misschien is dat iets?quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:03 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraardnog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
Heb je ook al een lekkere strakke sportbh geprobeerd? Dan hangt het niet zo...quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter.Het is maar eens vervelend en pijnljk.
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.
Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?!Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
Bij Livera kun je ook bikini's kopen in grotere maten (mijn zus koopt daar meestal haar bikini's)quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.
Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?!Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.
Trouwens tegenwoordig kun je nog wel aardige bh's kopen in D/DD vroeger had je alleen van die oma bh's en dat is als 16 jarig meisje niet echt leuk.Maar goed ik loop nu ook maar voorbij al die schattige bh's, die gaan toch vaak maar tot cupje C.
Je moet trouwens niet googlen op "grote borsten".
Bravado voedingsbh's zijn er in grote maten en hebben een sport bh rug. Ik vind ze ideaal. (Heb Bravado maat L++)quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
Ik hoop het echt. Ik heb altijd al last gehad van mijn borstomvang en had al jong grote borsten. Ik heb bewust niet gekozen voor een borstverkleining op jonge leeftijd vanwege het risico met borstvoeding enzo. Maar inderdaad, sommige vrouwen hebben een grote maat en nergens last van terwijl anderen echt klachten krijgen. Gek eigenlijk.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:27 schreef Tan het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik op z'n grootst F heb gehad maar dat reuze mee vond vallen. Die cupmaat zegt weinig, zolang de omvang niet bijster groot is (bij mij 75) Ik ben trouwens heel lang blijven hangen op E, tijdens het voeden zeg maar en toen ik geen BV meer gaf kwam ik terug op D terwijl ik voor ik ooit zwanger was C had. Dus zo vreselijk groot worden/blijven ze niet. Ik hoor zelfs van vrouwen die na de zwangerschap uiteindelijk kleiner eindigden.
Wenneke, wat een naar bericht meid! Een overslag in het hartje hoeft niet perse iets ernstigs te zijn volgens mij, maar ik ben geen cardioloog. Kan het me goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken en dan gaat de tijd inderdaad heel langzaam.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:46 schreef wenneke1 het volgende:
Hallo,
Ik ben net op controle geweest en helaas was het nie zo goed. Er is een overslag te horen in het hartje van propje en ik moet nu voor een CTG naar het zkh morgenvroeg. Geen idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ernstig het is, maar ik ben wel enorm geschrokken en weet me even geen raad. Tot morgenvroeg wachten duurt nog erg lang voor mijn gevoel en ik ben nu dus gewoon heel erg bang.
Heb maar even een bookmark gemaakt want die BH's zien er erg comfortabel uit..zelfs voor iemand zoals ik met 'maar' een D cup. Overigens even offtopic maar er ging op die site echt een hele nieuwe wereld voor me open toen ik dit product bekeek: zeespons tamponsquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:47 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Online te koop bij Beginnings en Pretty Mum.
Oh Tan, ik zou dat wrs ook zo voelen, als ik in een soortgelijke situatie zou verkeren. En ik vind het niet raar hoor, dat jij niet hoeft te huilen. Het is een manier van 'overleven', doorgaan, die jouw geest (onbewust) heeft gekozen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:37 schreef Tan het volgende:
Ik heb steeds zo het gevoel als ik nu moet huilen dat ik het in feite al opgeef, althans ik denk dat dat ergens onbewust zo werkt bij mij, want ik hou mijn tranen niet bewust in. Ik denk straks wel, of het nu goed of slecht afloopt dat ik nog wel een flinke ontlading krijg.
Oe.... hebbuh!!!quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh Tan, ik zou dat wrs ook zo voelen, als ik in een soortgelijke situatie zou verkeren. En ik vind het niet raar hoor, dat jij niet hoeft te huilen. Het is een manier van 'overleven', doorgaan, die jouw geest (onbewust) heeft gekozen.
En om het maar even over iets luchtigs te hebben:
Ik zag dat ze bij H&M nu zulke leuke voedingsBH's hebben! Met panterprintje!
Die hadden ze in mijn tijd niet.
Kosten maar 12 euro of zoiets!quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:17 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Oe.... hebbuh!!!
Maar er zit geen zwangerschapsafdeling hier in Tilburg
quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kosten maar 12 euro of zoiets!
Als je PM't wil ik er wel eentje voor je kopen. Moeten we wel iets verzinnen met afgeven.
En Sjak, het is al bijna twee jaar geleden dat ik zwanger was (in den beginne dan he! ).
Tja, dat is natuurlijk ook weer zo. Sjee, wat gaat dat rap.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:22 schreef Moonah het volgende:
En Sjak, het is al bijna twee jaar geleden dat ik zwanger was (in den beginne dan he! ).
Ik heb er ook één gekocht, maat 80D. Helaas bleek het meer 75 te zijn bij het passen thuis, dus hij zit bij mij eigenlijk te strak om lekker te zitten. Als je hem past wil ik hem wel opsturen? Ik heb er ook een broekje bijquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:30 schreef vamperotica het volgende:
[..]
![]()
Mmmmm... Kou t even in gedachte.... Weet er toevallig iemand of er een zwangerschapsafdeling van de Hennes in Apeldoorn zit? Dan kan mn zusje m halen en meebrengen... Da's net ff makkelijker!
Mmm... 75D is mijn "normale" maat.... Eigenlijk geen flauw idee welke maat ik nu heb... Ben een beetje mn uitgelubberde dingen van de vorige keren aan het afdragen....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb er ook één gekocht, maat 80D. Helaas bleek het meer 75 te zijn bij het passen thuis, dus hij zit bij mij eigenlijk te strak om lekker te zitten. Als je hem past wil ik hem wel opsturen? Ik heb er ook een broekje bij.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik wel vervelend vind is dat enorm veel bh's met vullling zijn, als je dan toch al een grote maat hebt, dan heb je die vulling echt niet nodig hoor!!
Ja, uiteindelijk de sportschool weer in, dat is heel moeilijk. Maar ik weet dat als je er eenmaal bent, en je bent lekker bezig dan is het gewoon heerlijk!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:11 schreef Nijna het volgende:
Na een maandje had ik nog helemaal geen zin (ook lichamelijk) om druk te gaan sporten...maar ik ben dan ook eigenlijk niet zo heel sportief. Ik heb nu het gevoel dat het wel weer zou kunnen zeg maar... alleen dan nog gaan doen...
Bij mijn zwangerschapsgym zit er ook na de bevalling nog wat bij. Na tenminste 6 weken na de bevalling mag je daar naartoe en het is om weer een beetje conditie te krijgen en je buikspieren en bekkenspieren weer een beetje aan te spannen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik vraag me af hoe snel je na de bevalling weer een beetje op de been bent. Is dat na een week, of twee? Ik zou namelijk heel graag zo snel mogelijk die extra kilo's er weer af hebben. Ik heb het al helemaal uitgedacht. Lekker op maandag, woensdag en vrijdag naar mn moeder. Daar die kleine even op bed leggen en dan lekker de sportschool in. Maar ja wat is realistisch? Moet ik rekenen op een maandje herstellen en dan lekker beginnen met sporten of zal dat nog langer zijn?
Ik vind juist dat er soms veel te zwar aan getild wordt.... Tuurlijk wordt de kennis enzo steeds beter, vroeger wisten we neits over bekkeninstabiliteit, rauw vlees en dergelijke... Maar het blijft een natuurlijk iets...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:18 schreef vamperotica het volgende:
Als je van plan bent borstvoeding te geven, is het ook handig daar een beetje rekening mee te houden met t sporten... De afvalstoffen enzo komen ook in de bv terecht
Ja, ik was wel van plan om onder begeleiding te gaan sporten. Dat vind ik sowieso verstandig als je gaat sporten, omdat als je oefeningen verkeerd doet je meer kapot maakt dan dat je goed doet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Silmarwen het volgende:
Ik lees trouwens zo'n beetje overal dat je na 6 weken weer rustig aan mag beginnen en na twee weken al hele lichte buikspieroefeningen mag doen. Ik zou inderdaad niet na 6 weken er weer keihard tegen aan gaan, maar lekker rustig opbouwen met fietsen en hardlopen ofzo. Vraag het eens bij de sportschool Ticootje, misschien hebben ze wel wat extra begeleiding. Bij mijn oude sportschool was dat wel zo.
Volgens mij is die 6 weken onzin en moet het gewoon goed gesloten zijn. Bij mij was de nagym al 2 weken na de bevalling (ik had toevallig de laatste uitgerekende datum en beviel 2 weken "te laat") en ik kon alles gewoon meedoen nadat dat goed gecontroleerd was.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja.. Ik was even aan het zoeken wat "men" mij heeft aangeraden... Had het ergens opgeschreven... Idd kolven voor het sporten en dan schijnt het bij de volgende voeding alweer verdwenen te zijn geloof ik.... Maar dat weet ik dus niet zeker meer...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.
Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenlijk niet
![]()
Maar ik heb wel het idee dat ik er inderdaad te makkelijk over denk. Maar dat komt denk ik meer van het feit dat het de eerste is. Ik totaal geen idee wat me te wachten staat.
En het andere stuk is gewoon het eigenwijze wat in me zit. Daar moetsoms ook wel vreselijk om lachen. Meestal komt ik er wel snel achter dat wat ik in mn hoofd heb gewoon niet kan.
Waarschijnlijk kom ik op het meeste wel weer terug..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"
of eigenwijs....
Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ticootje, wat ik heb gedaan al in mijn kraamweek (terwijl je officieel dan dus nog helemaal niets mag doen, maar schijt) was regelmatig mijn buik intrekken. dat mocht ook tijdens de zwangerschap, dus ik vond dat dat ook tijdens de kraamweek mocht. (Ben soms ook een beetje eigenwijs) verder idd eerst veel rusten, en als je weer een beetje op de been bent, wat meer bewegen. wandelen is idd wel een goede.
wenneke, succes! hopelijk valt het mee!
edit: en bekkenbodemspieroefeningen doen "een kwartiertje lopen" is echt heel erg ver weg als je hechtingen hebt gehad. hou daar ook rekening mee!
dat kan. Maar het hoeft niet. Ik heb zeker een maand last gehad geloof ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?
Maar zwangerschapsvet heb je nog maar korter, en bevat (dus) minder afvalstoffen dan 'oud' vet. Dat kwijtraken tijdens de bv-periode is minder erg, omdat er dan minder afvalstoffen in de melk komen. Nog even als aanvulling.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef owlet het volgende:
Afvallen tijdens het geven van borstvoeding kan prima, maar het moet niet te snel gaan. Niet meer dan een pond per week is veilig voor de baby én veilig voor de moeder want haar lichaam moet het ook allemaal bijbenen.
quote:Het was weer een ware vleeskeuring. Bloeddrukmeting, echo, CTG, nog meer bloeddrukmetingen, urine nakijken. Ik ben maar half goedgekeurd, bloeddruk schommelde, nu geen druppel vruchtwater meer, ook niet rondom de navelstreng zoals vorige week nog het geval was, maar hartslag van de baby en levendigheid qua bewegingen waren prima.
Als ik nu drie centimeter ontsluiting had gehad dan was ik vandaag nog ingeleid, maar helaas ben ik blijven hangen op twee, dus moet ik maandag terugkomen. De kans is groot dat ik dan alsnog word ingeleid, want ik kreeg de indruk dat het geen zin heeft dit nog langer voort te laten duren, zo zonder ook maar één druppel vruchtwater. Wederom spannend – stiekem hoop ik nog dit weekend zelf te beginnen, wat ik niet uitsluit gezien de vele contracties in rug en buik, die mij sinds een uur of twee vannacht weer plagen - maar dat durf ik na een ruime drie weken voorweeën en harde buiken niet meer met enige stellige overtuiging te roepen.
Hij zit echt nét iets te strak, dus als je meer 75 dan 80 hebt zit ie wel goed denk ik. PM maar als je hem wil hebbenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 06:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Mmm... 75D is mijn "normale" maat.... Eigenlijk geen flauw idee welke maat ik nu heb... Ben een beetje mn uitgelubberde dingen van de vorige keren aan het afdragen....
Ja, de jongste (Junah, nu drie jaar) heeft het heel lang over dood en doodgaan gehad, zij heeft voor zichzelf besloten dat de baby als hij doodgaat wel ergens anders/ een andere keer weer tot leven komt, het idee van reïncarnatie schijn wel vaker aan te spreken bij jonge kinderen. Ze is er ook van overtuigd dat zij vroeger mijn opa wasquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:46 schreef YPPY het volgende:
Wat zit je toch in een moeilijke situatie Tan. Snappen je kinderen wat er aan de hand is?
Dat klopt, was net een paar tellen voor ik het op FoK neerzettequote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
Oh maar die is dan ook van net pas! Tan ik zal aan je denken.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
lig je daar op de tocht "ja, het is echt een verloskundigensteek, amsterdamse school, dat kanje echt zien." hou je kop en haal die hechtingen eruit, muts! ahum...
Ja, ik koop zo'n boekje pas als het ook echt zo ver zou komen, natuurlijk hopen we allemaal nog steeds dat het goed afloopt en ook daar houden de kinderen goed rekening mee. Het is voor hen ook spannend, maar omdat het allemaal zo abstract is nog merk ik weinig van de spanning, ze spelen net zo lief en vrolijk als anders.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.
Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
Nou ik wilde aanvankelijk vragen of ze me wilde strippen, maar omdat mijn vriend sinds gisterenavond niet zo lekker is, heb ik dat maar niet gevraagd, eerst maar afwachten of hij niet ook alsnog de buikgriep krijgt, lijkt me geen fijne timing. Dus in die zin vind ik het niet erg. Maar verder ben ik er lichamelijk wel aan toe om te bevallen. Geestelijk niet echt, maar dat zal wel nooit nu het allemaal zo onzeker isquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:58 schreef Silmarwen het volgende:
Tan, baal je ervan dat je vandaag nog niet wordt ingeleid? Wel spannend zo hoor, het komt nu steeds dichterbij. Succes en sterkte meid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |