abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55720944
De vorige keer vertelde onze kraamzorg dat appelsap juist vasthoud, maar aangezien ik zelf een hekel heb aan appelsap ( vind het echt heeeeel vies) heb ik er geen ervaring mee.

Als het echt over is of ver over kan die thee idd geen kwaad meer, maar het gaat echt om de tijd dat je diaree hebt. ( Toevallig gister met mijn schoonbroer nog over gehad die hierp een beetje wel afgestudeerd is.)
pi_55721472
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.

@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55721543
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.

@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
pi_55721603
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:32 schreef Pruk het volgende:

[..]

Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
Ja tuurlijk! Dat moet ze ook nog wel hoor..

Nou ja, de kleine is vandaag weer lekker aanwezig. Dr zit al de hele ochtend "iets" tegen mn rib. Het wordt wel wat ongemakkelijk. Ik heb wel het idee dat mn buik wat lager zit... Ik zal eens een foto maken, dan kan ik het vergelijken met de laatste buikfoto.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:48:45 #106
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55721909
Het wordt weer spannend hier! Even veel sterkte voor de laatste loodjes mama's!

En KD, ik las dat het beter met je gaat! Goedzo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:13:35 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55723902
@Ticootje; Ik vroeg het de laatste keer nog aan de Gyn, maar die zei dat ze ook de hik krijgen zonder vruchtwater. Ik dacht ook altijd dat het door het vruchtwater kwam, maar niet dus. Want ik heb idd helemaal niks meer, de laatste paar keren konden ze niets zien bij de echo, alleen een beetje rond de navelstreng maar dat mogen (? vraag me niet waarom? ) ze niet meten.
pi_55723949
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
pi_55724221
Zo, kben weer apk goedgekeurd
Bloeddruk was weer lekker laag en de beeb ligt instabiel volgens de vk. Komt er op neer dat ik een uitgelubberde pens heb
Pas bij 36 weken gaat ze zich zorgen maken om de ligging dus ik heb nog bijna 4 weken te gaan
Saartje
pi_55724393
@Tan. Als ik teveel vraag moet je maar zeggen hoor... Maar zodra jouw bevalling begint moet je dan naar het ziekenhuis, of wordt je straks opgenomen? Je hoeft nog maar een paar daagjes. En zijn er kansen voor jouw kleine?

@ Maneki. Ik heb altijd begrepen dat de kleine bij 36 weken de definitieve postitie inneemt. Daarvoor heeft draaien ook geen zin. (Ligt jouw kleine nog niet met het hoofdje onder? Of ligt die steeds anders?)
pi_55724421
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
Zeg, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Of durf je nog geen datum door te geven?

(Je was toch zwanger, anders vergis ik me met iemand anders)
pi_55724491
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Saartje
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:38:58 #113
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55724529
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
pi_55724589
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.

In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?

Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
pi_55724621
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.

In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?

Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
pi_55724713
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!

Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
pi_55724754
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
oh..

Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:51:44 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55724842
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!

Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
Tja, geen idee wanneer ik anders moet gaan rijden Vliezen zullen niet breken, en die voorweeën zijn ook al twee weken onduidelijk. Dus ik ga pas rijden met serieuze weeën om de vijf minuten, zowel de VK als de gyn zien daar het probleem niet van.

Mijn laatste bevalling duurde vier uur, waarvan twee uur nadat de VK voor het eerst had getoucheerd. Dus ik zou het wel moeten redden als ik serieuze weeën krijg. En zo niet, dat zien we dan wel weer, heb echt geen idee hoe het anders moet. Me op laten nemen met een gezin van vier kinderen en dan in het ZH wachten tot het allemaal eens gaat beginnen vind ik nog minder ideaal.
Als ik het niet meer vertrouw om te rijden moest ik de VK bellen, zij heeft ook beademingsapparatuur en kan de bevalling in een noodgeval thuis doen, en dan worden we direct na de geboorte opgehaald met een ambulance.
pi_55725070
Jeetje wat een dilemma Tan!
Ik hoop zo van ganzer harte dat die kleine er goed doorheen komt!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55725123
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

oh..

Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
vertel eens..ben wel benieuwd
Saartje
pi_55725154
Tan dit lijkt me heel moeilijk. Wat is wijsheid in deze en waar kies je voor. Ik denk dat je op het moment zelf wel weet wat je moet doen of de gyn neemt een beslissing voor je omdat hij geen andere keuze heeft.
pi_55725202
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:04 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

vertel eens..ben wel benieuwd
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.

Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...

Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:10:22 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55725235
Ja, ik ga maar een beetje mijn gevoel achterna. Als het allemaal niet verantwoord was had de gyn allang anders besloten neem ik aan.

Maar goed, bij alle bevallingen begon ik 'snachts, en dan is het rustig op de weg, kun je flink doorkachelen Ik ga daar maar van uit, anders ga ik mij alleen maar gek lopen maken met allerlei doemscenario's die misschien niet eens van toepassing zijn.
pi_55725252
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit ) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55725847
Haai,

Heb al enige tijd niets van me laten horen en ik zie ook dat mijn naam uit het lijstje is gehaald. Maar dat geeft niet. Ik heb niet veel tijd om jullie op de hoogte te houden (en wanneer ik wel tijd heb dan besteed ik die voornamelijk met slapen ;-) ) .
Ik wil even laten weten dat alles super gaat. Vandaag voor de 2e keer naar de verlos geweest. Gaat allemaal prima, weinig klachten (op moeheid na). Ik verwacht dat wanneer ik met verlof ga, ik wel weer vaak op dit forum te vinden zal zijn.
Ik moet in ieder geval zeggen dat van het lezen van al jullie verhalen nog voor mijn zwangerschap ik toch aardig wat dingen en tips mee heb gekregen.
Maar mijn verlof zal ongeveer halverwege mei ingaan... dusseuh tot dan!
En alle zwangeren veel succes natuurlijk!

Groetjes!
pi_55726276
Ik denk niet dat je uit het lijstje bent gehaald hoor, soms verdwijnen er wel eens mensen uit het lijstje omdat er dan verkeerd geknipt en geplakt wordt

Ik baal vandaag van mezelf. Ben bezig geweest met de bekleding van de wieg en het wil me simpelweg niet lukken. En dan uitgerekend een centimeter voor het einde van een stukje stof is mijn garen op, ondanks dat ik de boel goed opgemeten heb kom ik ergens wat centimeter te kort qua stof. Ik ben allang blij dat ik het eerst met simpele stof probeer en daarna pas de andere stof ga verknippen, maar straks durf ik niet eens meer daar aan te beginnen. Heb net maar moltontjes zitten knippen en zomen, daar kon weinig aan mis gaan.
Het liefst zou ik de hele boel bij mijn (schoon)moeder dumpen zodat het gedaan wordt en ik er niets aan hoef te doen, maar ik wil het zo graag zelf doen
pi_55726286
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit ) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
Nee, die is nieuw voor me
pi_55729505
Net bij de verloskundige geweest, en helemaal goedgekeurd
Bloeddruk was perfect; 120/65, lager dus dan de vorige keer (140/70)
Uitslag van het bloed was goed; suiker was goed, ijzer was goed (die 2 maakte ik me zorgen over ivm angst zwangerschapssuiker en omdat mijn ijzer nogal eens chronisch te laag kan zijn), en de rest was ook allemaal goed
Hartje nog geluisterd, allemaal prima!

Die 2 miniscule rode slijmpjes van gisteren, dat kan gewoon. Kan bijv door sex, te zwaar tillen, of dat soort dingen. Als het van de beeb zou zijn dan zou het al snel heel veel zijn. En ik ben nu de kritieke periode voorbij dus hoef qua dat niet echt bang te zijn aldus de verloskundige.

Dus ik ben heel tevree

En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55731536
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.

Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...

Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
ik schrijf het even over:

Als je baby positie heeft gekozen met de billetjes naar beneden, kun je bepaalde oefeningen doen om hem alsnog te doen keren. Ga op handen en knieen staan en adem een paar minuten lang diep in en uit. Ga dan liggen met zoveel kussens onder je bekken dat het 20 a 25 cm hoger ligt dan je hoofd. Blijf zo liggen, tien minuten lang, tweemaal per dag. Als hij is gedraait hou dan op met de oefening en ga vaak een stukje wandelen om hem ertoe te brengen de goede positie aan te houden.
pi_55733517
Nou dat klinkt als iets wat ik met mijn gammele lijf niet voor elkaar ga krijgen Ik ben al instabiel als m`n onderlaken in een kreukel heeft gelegen
Fijn dat je weer bent goedgekeurd Llewella
Saartje
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:25:47 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55734545
Hier vandaag ook de vk weer gezien en weer goedgekeurd. Hele volksverhuizing als het hele gezin mee gaat

Saskia mocht naast mama op de tafel liggen.. En bij Saskia moest er ook even aan d'r buik gevoeld worden en er moest ook even geluisterd worden
Dus nadat ze de baby had gehoord in mama's buik, ging de doptone ook even op haar (boven)buik.. En ook daar een hartje

Nog even gevraagd hoe het zit met het voelen van de baby en hoe actief die moet zijn.. Vanaf 30 weken moet je echt diverse keren per dag de baby voelen. Gelukkig wordt de baby nu wel actiever, al ben ik wel van mening dat dit een erg rustig kind is. Al wordt er genoeg gedraaikont en geschopt en gehikt als ik in bed lig.. dus echt zorgen maken doe ik niet. Overdag voel ik nog maar erg weinig (al kan dat natuurlijk heel goed komen doordat dat gevoel overschaduwd wordt door achter twee kinderen aan rennen)

Over drie weken weer fijn bloedprikken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 januari 2008 @ 07:59:40 #132
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55739097
Wat leuk ET, dat Saskia er zo bij betrokken werd, dat maakt het voor haar ook allemaal wat tastbaarder natuurlijk.

Moet zeggen dat het wel heel rustig is sinds BE uit het topic vertrokken is Wie is de volgende die de boel hier op stelten zet?
pi_55739137
Net de huisarts maar gebeld want de boel beneden is uit aan het zakken. Ik heb ontzettend last van aambeien. Ben toch wel blij dat ik er even voor heb gebeld aangezien de creme die ik eerder voorgeschreven heb gekregen ik tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken. Straks meteen maar even ophalen. Leuk al die zwangerschapsklachten al is het deels ook wel aanleg maar toch.

Verder vind ik het vocht in mijn benen ook erg leuk, als ik 's avonds mijn sokken uittrek merk ik pas hoe strak ze gezeten hebben want mijn onderbenen zijn dik en enkels dun
pi_55739228
E.T. wat leuk dat ze zo mee kunnen leven. De eerste keer dat Noortje het hartje hoorde begon ze echt te huilen en was ze heel erg onder de indruk. Gelukkig was dat maar iets voor een keer en daarna was het weer ok.

Tsjaa Tan, het is of Tearsong of jij die de boel maar weer een beetje meer op gang moeten gaan brengen lijkt me zo.

Randa_V klinkt niet zo prettig om te hebben. Hopelijk helpt de creme die je krijgt goed.
pi_55739353
ET, ik ken dat gevoel wel hoor. Als je de hele dag druk bezig bent let je gewoon niet zo op je buik en denk je 's avonds opeens "heb ik de kleine wel gevoeld vandaag??" Maar hier ook 's avonds een soort gymnastiek, dus ik heb me ook nooit echt zorgen gemaakt. Nu ik een beetje tegen het einde loop voel ik haar wel echt elk uur, omdat de bewegingen die ze nu maakt moeilijk niet te voelen zijn..

Tan, ik doe mn best... Maar inderdaad, nu BE weg is wordt er wel minder gepost... En ik kan toch moeilijk tegen mezelf praten...

Randa, Aambeien zijn echt heel vervelend. Dat is echt een kwaaltje dat hadden ze van mij wel van de lijst mogen halen.

Ik hoef alleen vandaag en morgen nog maar te werken. Heerlijk! Ik ben ook wel toe aan verlof merk ik. De hele dag in een burostoel is toch wel vervelend. Aan het einde van de dag ben ik ook echt kapot.
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:24:33 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55739698
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Llewella het volgende:
...

En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand

Edit: de rest gelezen, Saskia dat is echt lief, en ook fijn dat je vlos zo leuk meedoet
Aambeien...
Wenneke, hoe is het nou bij jou?
Tan, ik heb echt onwijs veel bewondering voor je!! Ik vind het echt heel fijn dat je nog steeds zwanger bent, dat was toch je doel om tenminste 2-jan te halen. En iedere dag in je buik vergroot de kansen van je baby toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55739733
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand
Zodra ik hier op mn rug draai krijg ik een paar flinke porren!! Dus het is echt niet te doen.
Ik dacht altijd dat de baby het ook benauwd kon krijgen als je op je rug lag..
pi_55740089
Vandaag 36 weken

Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
pi_55740107
Nou, ik ben ook weer goedgekeurd..volgende afspraak staat voor a.s. dinsdag (geloof dat de VK ook wat met de dagen in de war was...). Tomas moet straks nog afkicken als de kleine er straks is want 'gezellig' bij de verloskundige op bezoek gaan zit er dan niet meer in. Hij geeft de verloskundige zelfs een kus als we weer weggaan (dag! daaaag! tot de volgende keer!)

Ticootje: bijna verlof!

Randa: aambeien Ik hoop dat die creme goed helpt want het lijkt me helemaal niks. Vocht heb ik ook wel veel en dat merk ik idd. ook bij de sokken en bij m'n ringen maar verder heb ik er eigenlijk weinig 'last' van.

Tan: hoe gaan de nachten nu?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55740133
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:54 schreef Pruk het volgende:
Vandaag 36 weken

Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?

Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..

Ik zou gewoon bellen hoor.
pi_55740364
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?

Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
pi_55740396
Jeetje Pruk! Alweer 36 weken Gaat hard de tijd!

Bij mij lijken de harde buiken te zijn afgenomen na die kuur AB van vorige week. Kan natuurlijk toeval zijn omdat ik me me de kerst aardig heb laten pamperen, maar misschien zat er toch ergens nog een ontsteking dwars die de boel prikkelde?! Ik zal het wel nooit weten

Aambeien..hier ook hoor *huiver* Heb het nu met veul Sperti wel weer aardig weggekregen maar dat zal toch een zwakke plek blijven ben ik bang
Saartje
pi_55740432
Je kan inderdaad even kijken of er regelmaat in zit...

Maar goed, als je gaat lopen stressen is dat ook niet goed.

(ik ben echt een enorme muts... Ik kan zo vreselijk slecht tegen enge films. En we hadden dus een lekker enge film gehuurd, met als gevolg.. Je raadt het al. Ik lig wakker en de film draait in mn hoofd nog een paar keer af. Hele huis stil en natuurlijk schrik ik dan een aantal keer van de katten die gewoon aan het eten zijn. Dat had dus ook als resultaat dat ik die nacht met krampen lag. Het was wel een soort combi van druk kind, buikgriep en krampen... Maar ik merkte dat als ik me druk lag te maken dat de krampen wel erger werden.)
pi_55740495
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:12 schreef owlet het volgende:
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?

Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
Nouja, het zijn dezelfde soort krampen als toen met 33 weken, en dat waren uiteindelijk wel voorweeen. Ze worden alleen wel sterker. Regelmatiger nog niet echt, maarja, ze zitten ook al rond de 4 a 5 minuten. Ik heb zelf het gevoel dat het meer is dan die voorweeen, maar ben meer bang dat ze me al aan zien komen en dat het straks inderdaad weer niets blijkt te zijn zeg maar. En als het echt begonnen is, tja, dat kan ik merken door gewoon te wachten, of door daar te laten kijken, maar het liefst lig ik eigenlijk gewoon in bed, want daar voel ik me het meest veilig ofzo
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:21:31 #145
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55740502
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.

@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)

@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer . Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel

@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep ), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
pi_55740527
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:28:46 #147
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55740634
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:23 schreef Ticootje het volgende:
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
Ja ik weet dat het al vrij vroeg kan tijdens de zwangerschap, maar tot een dag of twee terug kwam er geen druppel uit.
De vorige zwangerschap gaf ik nog borstvoeding aan mijn zoontje, dus toen lekten ze de hele zwangerschap door, vandaar dat het me nu extra opviel.
pi_55741074
Pruk; je kan natuurlijk altijd even het ziekenhuis bellen.

Wel zou ik voor jezelf proberen rustig aan te doen; geen gestress of de babykamer er wel goed bij staat of dat soort dingen
Dan geef je je buik ook wat meer rust, en bovenal jezelf! Als die kleine er zometeen is mag je genoeg doen en genoeg slapeloze nachten
(Klinkt nou wel erg alsof ik je de les lees, maar ik hoop gewoon dat je tot het eind het goed en happy uitzingt ).
Amber Mae
pi_55741272
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:21 schreef Tan het volgende:
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.

@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)

@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer . Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel

@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep ), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
Ikke niet hoor.... Ik durf niet meer!!
Ennuh.... mn huis is nog niet opgeruimd
En.... uhm... En... Nou ja uhm...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55741363
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout
pi_55741411
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:10 schreef vamperotica het volgende:
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout
Het handigst is als je zelf thuis bent
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 januari 2008 @ 11:23:31 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55741607
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?

Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..

Ik zou gewoon bellen hoor.
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn *terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 11:29:19 #153
5428 crew  miss_sly
pi_55741716
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn *terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
En het kan ook tegenvallen.
Mijn neefje is 4 weken en 3 dagen geloof ik te vroeg geboren, maar daarvan waren de artsen toch nog geschrokken dat ie nog niet helemaal 'af' was en toch nog aan de beademing en sondevoeding moest. De artsen hadden ook wat meer verwacht...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55741737
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?

Dat moet je dus klaar hebben staan...

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:

Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?

schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje

----------------------------------

Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.

Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.

Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.

Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.

Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .

Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:

Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:

het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes

- een navelklemmetje

Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.

Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)

(gekopieerd van mijn verloskundige)
pi_55741775
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:13 schreef Pruk het volgende:

[..]

Het handigst is als je zelf thuis bent
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
pi_55741803
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:32 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
Welk cafe is dat?

Lijkt mij ook heerlijk. Gewoon wakker worden, weg buik en kindje in de wieg!
pi_55741807
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:

Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?

schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje

----------------------------------

Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.

Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.

Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.

Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.

Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .

Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:

Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:

het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes

- een navelklemmetje

Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.

Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)

(gekopieerd van mijn verloskundige)

Dank u!!

(Tis alleen zo ver fietsen vanuit Tilburg naar Rijswijk, voor die krukken!)
pi_55741823
Ghehehe.... Die zaklamp is nieuw voor me!!
pi_55741847
En die strijkplank ook trouwens!
pi_55741907
Bij mij staat de strijkplank altijd al in de slaapkamer... Die zaklamp.. Waarom zou dat zijn?
pi_55741916
Ik heb net 5 tubes creme opgehaald bij de apotheek op basis van vaseline. Voelt wel lekker na één keer smeren. Straks weer lekker in bad liggen voelt ook lekker. Bah, aambeien nie fijn.
pi_55741947
Als het licht uitvalt ticootje kan een zaklamp wel handig zijn. Of als er daadwerkelijk een stroomuitval is.
pi_55741989
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
Saartje
pi_55742001
@tan, Je hebt gelijk, ik mag ook, maar ik heb sterk het gevoel dat ik nog wel een weekje of anderhalf heb voor er iets gaat gebeuren.

@ Davinia, De rust is inmiddels al weer voo reen groot deel terug in huis. Een paar goeie gesprekken en heftige woordenwisselingen hebben er uiteindelijk toe geleid dat meneer zich is gaan realiseren dat wij, de kids en ik toch het belangrijkste voor hem zijn en dat hij zich gewoon ook een beetje heeft aangesteld af en toe. ( mannen "zucht" )

@ Pruk, zou je denken dat het handig is??

@vamperotica: zwangerschapdementie is heel normaal. En ow ja, ik heb ook nog altijd troep overal staan. Ik heb vorige week nog staan stuccen en verven. Maar ik hoef nu gelukkig alleen nog maar de kamer van beebs te poetsen en de salapkamer en dan is alles klaar.
pi_55742135
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
daarvoor stond er hier in het thuiszorgblaadje dat je een apparte staande lamp van .....watt moest hebben.

randa vreselijk he
mama van 3 kids!
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:08:51 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55742523
Het verschilt trouwens per verloskundige.. Het lijstje van mijn verloskundige staat hier: http://www.verloskundige.com/kraamlijst.pdf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:14:18 #167
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55742639
@Vamp, plankenkoorts?

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huis Een dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
pi_55742729
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:14 schreef Tan het volgende:
@Vamp, plankenkoorts?

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huis Een dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
pi_55742781
verkeerde knopje
pi_55743177
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:

+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras.

Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:42:46 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55743241
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
Dat heb ik gelukkig 1 januari meteen al gedaan, alleen het kerststuk staat er nog, maar dat vind ik nog wel gezellig
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:01:56 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55743694
pi_55743995
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Pruk het volgende:

[..]

Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
Ja, mijn bed is ook 65 cm hoog... Maar ik moet dus wel verhogen. Erg vervelend. Ik moet het nog steeds doen, al ben ik nog wel optijd.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:28:35 #174
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55744239
Ik denk dat ik misschien een blaasontsteking heb, maar het voelt wat anders. Zeurderige pijn in mijn buik, brandend gevoel als ik moet plassen en bij het plassen. Ik moet alleen niet veel vaker dan normaal plassen en drink heel veel dus ik moet sowieso wel echt plassen. Ik moet eigenlijk altijd elke twee uur wel naar de wc e 's nachts meestal ook wel twee of drie keer, exclusief het plassen voor ik naar bed ga en meteen als ik uit bed kom. Ik ben een zeikerd. Nou goed bel de huisarts morgenochtend toch maar voor een afspraak want het voelt niet helemaal lekker daar beneden.

Ben al wel aan de cranberrysap begonnen. Meestal zit ik een blaasontsteking uit, maar nu durf ik het niet zo goed. Heb het wel vaker gehad, en twee dagen cranberrysap en liters water zorgt meestal er wel voor dat ik onder de antibiotica-kuur vandaan kom.

Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg. We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam. Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:30:36 #175
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55744288
.

Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll. . .

Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:31:38 #176
54772 Silmarwen
pi_55744306
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:
.

Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll. . .

Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos .
Mannen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:33:18 #177
14746 k_i_m
pi_55744340
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:35:56 #178
54772 Silmarwen
pi_55744399
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:33 schreef k_i_m het volgende:
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos .

Sorry ik moet niet lachen.

hihihihihihi
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:38:32 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55744459
Hormonales virales

Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
pi_55744462
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:
.

JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55744512
Ik zou de boom inderdaad met ballen en al opbergen. Heb je volgend jaar ook niet zoveel werk met het optuigen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:41:29 #182
14746 k_i_m
pi_55744527
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Hormonales virales

Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
Kom maar een keer kijken als het allemaal af is, lijkt me veel leuker .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:43:37 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55744577
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef Silmarwen het volgende:

Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg. We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam. Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).

Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt. Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:44:07 #184
14746 k_i_m
pi_55744602
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
Dat is ook wel een goede. Oog om oog .

En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:45:31 #185
54772 Silmarwen
pi_55744629
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).

Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt. Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
En die is net zo groot? Ik woon namelijk bij Utrecht, maar ik moet toch via Leiden om mijn ouders op te halen. Dan is Aalsmeer zelfs dichterbij.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:47:23 #186
14746 k_i_m
pi_55744674
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
In my life
Why do I smile
pi_55744688
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goede. Oog om oog .

En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos .
dan heb je volgend jaar een hele bijzondere boom

Wij maken er een gewoonte van om elk jaar een andere kleur in de boom te hangen. Dit jaar had ik echt heel weinig zin in de feestdagen, dus man en kind hebben de boom opgetuigd. Ik vind de boom helemaal niet mooi, en ik erger me aan de rommel...
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:49:07 #188
54772 Silmarwen
pi_55744712
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef k_i_m het volgende:
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
Yep yep.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:53:00 #189
14746 k_i_m
pi_55744765
Daar staan van die heerlijke echte amsterdamse oudere vrouwen achter de balie . Maar in een weekend is niet echt tof als je veel informatie wil, want het is daar stervensdruk .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:55:32 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55744815
In Aalsmeer issie ook redelijk mega.
Ik weet niet hoe de service bij de Arena is trouwens, in Adam zuid-oost is het werkelijk huilen met de pet op.
Is er echt wezenlijk verschil in grootte tussen de warenhuizen? in aalsmeer (en adam Z-O) hebben ze iig een hele grote ruimte met kinderwagens en autozitjes en er staan een hoop kinderkamers en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen ) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost

In utrecht hebben ze toch ook een warenhuis? bij de knooppunt oudenrijn?

(En anders wip je eerst naar binnen bij aalsmeer en als je het niets vindt, rijd je door )
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:59:24 #191
14746 k_i_m
pi_55744890
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen ) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost
Wheheh, ik ben toch niet zo'n Prenatal mens, ben ik achter gekomen. Komt wellicht doordat die in Hilversum zó ruk is, dat ik de rest ook argwanend bekijk. Met van die verkoopsters die achter je aanlopen als je een hoekie omgaat, om te kijken of je geen Maxi Cosi onder je jas stopt enzo . .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:01:08 #192
54772 Silmarwen
pi_55744940
Nou Utrecht is zo raar als je er vandaan komt, naar Leiden gaat, weer na Utrecht, weer naar Leiden en dan weer richting Utrecht als je snapt wat ik bedoel. Dan ga ik liever Leiden, Aalsmeer, Leiden, Utrecht rijden.

En het weekend is de enige tijd dat we kunnen want Knut werkt gewoon 40 uur per week, mijn moeder en mijn schoonvader ook. En om nou een dag vrij te gaan nemen ervoor is ook weer zo iets. Ik denk dat Aalsmeer wel een goed idee is. En ik heb trouwens geen idee of het ene warenhuis groter is dan de ander.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:03:44 #193
54772 Silmarwen
pi_55744992
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraard nog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:05:28 #194
14746 k_i_m
pi_55745029
Babypark in Gouda is ook heel groot en erg leuk! Weet niet of dat nog in de route in te passen is, maar vanaf Utrecht ben je er zo .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:07:55 #195
54772 Silmarwen
pi_55745079
Oeh, ben wel eens op die website geweest. Lijkt me inderdaad ook wel erg leuk! We gaan trouwens, waarschijnlijk, voor de Quinny nog wattus Buzz. Die kon lekker hoog, maar nog even kijken en testen zaterdag.
pi_55745239
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:03 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraard nog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
Je hebt toch ook van die bh's die wat extra steun geven bij de schouderbladen?? Misschien is dat iets?

Maar veel is er niet aan te doen. Vrouwen met grote borsten hebben vaker de klachten van nek en rug. Dat is ook meestal de reden voor een verkleining.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:18:34 #197
54772 Silmarwen
pi_55745309
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter. Het is maar eens vervelend en pijnljk.
pi_55745457
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter. Het is maar eens vervelend en pijnljk.
Heb je ook al een lekkere strakke sportbh geprobeerd? Dan hangt het niet zo...

Ik ken het probleem wel hoor, ik ben nu "gezegend" met een cupje E. En ik kan je ook vertellen van B naar E, dat doet je borsten geen goed. Het ziet er niet uit...

(ik heb eigenlijk altijd cup D gehad, maar na flink sporten en afvallen bleef er niets van mn bovenkantje over. Dat is nu dus wel anders)
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:02:27 #199
54772 Silmarwen
pi_55746277
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
pi_55746396
Kidsfactory in A Dam is ook aan te bevelen
pi_55746446
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.

Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?! Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:12:54 #202
54772 Silmarwen
pi_55746506
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.

Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?! Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.

Trouwens tegenwoordig kun je nog wel aardige bh's kopen in D/DD vroeger had je alleen van die oma bh's en dat is als 16 jarig meisje niet echt leuk. Maar goed ik loop nu ook maar voorbij al die schattige bh's, die gaan toch vaak maar tot cupje C.

Je moet trouwens niet googlen op "grote borsten".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')