Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeienquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.
@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
Ja tuurlijk! Dat moet ze ook nog wel hoor..quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:32 schreef Pruk het volgende:
[..]
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
Zeg, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Of durf je nog geen datum door te geven?quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien inquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.
In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?
Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
oh..quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Tja, geen idee wanneer ik anders moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!
Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
vertel eens..ben wel benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
oh..![]()
Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.quote:
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zitquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Nee, die is nieuw voor mequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
ik schrijf het even over:quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.
Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...
Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de handquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Llewella het volgende:
...
En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Zodra ik hier op mn rug draai krijg ik een paar flinke porren!! Dus het is echt niet te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:54 schreef Pruk het volgende:
Vandaag 36 weken
Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
Nouja, het zijn dezelfde soort krampen als toen met 33 weken, en dat waren uiteindelijk wel voorweeen. Ze worden alleen wel sterker. Regelmatiger nog niet echt, maarja, ze zitten ook al rond de 4 a 5 minuten. Ik heb zelf het gevoel dat het meer is dan die voorweeen, maar ben meer bang dat ze me al aan zien komen en dat het straks inderdaad weer niets blijkt te zijn zeg maar. En als het echt begonnen is, tja, dat kan ik merken door gewoon te wachten, of door daar te laten kijken, maar het liefst lig ik eigenlijk gewoon in bed, want daar voel ik me het meest veilig ofzoquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:12 schreef owlet het volgende:
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?
Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
Ja ik weet dat het al vrij vroeg kan tijdens de zwangerschap, maar tot een dag of twee terug kwam er geen druppel uit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:23 schreef Ticootje het volgende:
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
Ikke niet hoor.... Ik durf niet meer!!quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:21 schreef Tan het volgende:
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.
@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)
@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer. Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel
@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
Het handigst is als je zelf thuis bentquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:10 schreef vamperotica het volgende:
Uhm.... Was er niet ergens zo'n "watmoetikallemaalinhuishebbenvoordebevallingslijstje"???
Ja 't is de 5e, maar ik heb een blackout![]()
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?
Aan de andere kant kan de kleine ook gewoon klaar zijn om geboren te worden... 36 weken, dan is de kleine al helemaal klaar, alleen een beetje magertjes..
Ik zou gewoon bellen hoor.
En het kan ook tegenvallen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah... dat kan he, hoeft niet zo te zijn*terugdenkt aan 3,5 kilo bij 36 weken
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Het handigst is als je zelf thuis bent
Welk cafe is dat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:32 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik wilde deze keer eigenlijk overslaan... Ergens in een kroeg gaan zitten wachten op een telefoontje dat alles achter de rug is en er een heerlijk beebje in het bedje op mn kamer ligt...
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?
Dat moet je dus klaar hebben staan...
+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plasticmapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:
Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm is
Kraamzorgmap klaarleggen
Wat zit er in je tas voor het ziekenhuis?
schone pyjama’s /nachthemden of T-shirts
warme sokken
ondergoed en beha
setje schone kleding
toiletspullen
kleren voor de baby (en een jasje en mutsje)
ponsplaatje
en apart: maxi cosi met dekentje
----------------------------------
Thuis bevallen
Je kunt ervoor kiezen om thuis te bevallen omdat in je eigen vertrouwde omgeving je vaak goed kunt ontspannen, wat bevorderlijk is voor een goed verloop van de bevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen dan bij jullie thuis helpen. Na de bevalling heb je alle tijd om met je partner samen van de baby te genieten.
Wanneer je kiest om thuis te bevallen moet je er rekening mee houden dat we wat werkruimte nodig hebben. Aan jouw rechterkant (wanneer je op je rug ligt) hebben we wat loopruimte nodig. Over de matras kan je aan die kant een beschermzeiltje leggen uit het kraampakket. De rest van het kraampakket gebruik je nog niet en wij vinden het prettig als je alles in de doos laat zitten.
Je bed moet (overigens óók bij een poliklinische bevalling) minimaal 80 cm hoog zijn, dit kun je regelen door frisdrankkratjes of bedverhogers (te leen bij de thuiszorgwinkel) onder de poten van je bed te zetten.
Wij hebben graag een strijkplank bij de hand om onze spullen op te zetten.
Houd er rekening mee dat het altijd onverwacht nodig kan zijn om naar het ziekenhuis te moeten gaan. Het is handig om vooraf een vluchttas te maken met (nacht)kleding en toiletspullen voor jezelf en kleertjes voor de baby .
Wat je nodig hebt voor een thuisbevalling:
Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en zet je voordat je de verloskundige belt, in de slaapkamer klaar:
het kraampakket, waarin tenminste aanwezig:
- 1 plastic bedzeil
- 10 grote steriele 10/10 gazen en 2 doosjes 16/16 gaasjes
- een celstof kraammatras
- 1 pak celstofluiers (inlegluiers)5 extra celstofmatjes
- een navelklemmetje
Veel van deze zaken zitten reeds in het kraampakket, maar controleer het voor alle zekerheid en schaf ontbrekende dingen alsnog aan.
Tevens is nodig:
- 1 ondersteek/po (net als de bedverhogers te leen bij de thuiszorgwinkel)
- 10 katoenen hydrofiel luiers (gestreken)
- 2 emmers en 2 grote vuilniszakken
- 2 kruiken met 2 kruikenzakken
- 1 thermometer
- 1 zaklamp/looplamp (met batterijen)
(gekopieerd van mijn verloskundige)
daarvoor stond er hier in het thuiszorgblaadje dat je een apparte staande lamp van .....watt moest hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of als er secuur gehecht moet worden maar het beschikbare licht niet voldoende is
Hier staat de kerstboom gewoon nog...quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:14 schreef Tan het volgende:
@Vamp, plankenkoorts?
Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds vaker denk, kon ik de tijd maar ver vooruitspoelen dat ik die hele bevalling en alles eromheen niet mee hoef te maken, ik ben er lichamelijk wel klaar voor, maar geestelijk niet. En v.w.b. de troep, gister een dagje op bed doorgebracht en vandaag rolden de stofwolken alweer door het huisEen dagje geen huishouden doen hier is onmogelijk, maar ja, ik lig er nu ook niet meer wakker van hoor.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt toch wel zo'n mooi kraampakket in huis?
Dat moet je dus klaar hebben staan...
+
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras.
Dat heb ik gelukkig 1 januari meteen al gedaan, alleen het kerststuk staat er nog, maar dat vind ik nog wel gezelligquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier staat de kerstboom gewoon nog...
Die gaan we pas in het weekend aftuigen. Daarna is mn huisje weer heerlijk aan kant.
Ja, mijn bed is ook 65 cm hoog... Maar ik moet dus wel verhogen. Erg vervelend. Ik moet het nog steeds doen, al ben ik nog wel optijd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Pruk het volgende:
[..]
Voor mijn kraamzorg moet het tussen de 65 en 70 centimeter zijn, dus ik hoef niet te verhogen
Mannen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:.
Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll..
.
Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:33 schreef k_i_m het volgende:
Misschien moet ik gewoon even wachten tot ie thuis is. Kan ik hem gelijk meevouwen in de doos.
JIj de boom hij de spullen in elkaar zettenquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef k_i_m het volgende:.
Nou is net het bedje en de commode gebracht enzo, maar nou zit mijn wederhelft stom te doen over het in elkaar zetten daarvan. Maar ik moet wél de kerstboom opbergen. Grmbll..
.
Ik ben echt in staat om die kerstboom met ballen en al dubbel te vouwen in de doos.
Kom maar een keer kijken als het allemaal af is, lijkt me veel leukerquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Hormonales virales
Of zoals mijn vent het zou zeggen; periodieke kutwijven!
Als je hulpt nodig hebt Kim, dan roep je maar hoor. Ik heb hier nog wel vent die toch geen reet te doen heeft.
Kunnen wij lekker koffie leuten ( jij niet dus ) en roddelen
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef Silmarwen het volgende:
Jeetje, wat moet je een berg troep in huis hebben voor de bevalling zeg.We gaan deze maand (een weekend, weet nog niet welke, misschien wel deze) naar de mega prenatal in Amsterdam.
Kinderwagen gaan we sowieso kopen, nou ja we we, mijn ouders betalen die godszijdank, en verdere belangrijke dingen maar eens halen. Ben benieuwd, we moeten maar een budget stellen. Lang leve de dertiende maand.
Dat is ook wel een goede. Oog om oogquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef MeNicole het volgende:
[..]
JIj de boom hij de spullen in elkaar zetten
En die is net zo groot? Ik woon namelijk bij Utrecht, maar ik moet toch via Leiden om mijn ouders op te halen. Dan is Aalsmeer zelfs dichterbij.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Succes met je blaasontsteking! Sinaasappelsap doet het ook goed (cranberrysap schijnt beter te zijn, maar voor de afwisseling).
Ik weet niet of je ver van amsterdam woont, maar de prenatal in aalsmeer (vroeger welcome) op de oosteinderweg 249 (heb iets met nummers en ben er vaak geweest) is minstens zo groot en daar weten de mensen in het algemeen wel waar ze het over hebben. Wel handig als je je aan het orienteren bent en inhoudelijk advies wilt.Dus als je toch een stuk(je) moet rijden, zou ik je aanraden naar aalsmeer te gaan.
dan heb je volgend jaar een hele bijzondere boomquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede. Oog om oog.
En Ticoo, het is wel handig, maar wel zonde van de nieuw gekochte ballen dit jaar. Het past namelijk niet met ballen en al in de doos.
Yep yep.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef k_i_m het volgende:
Is dat de Prenatal bij de Arena trouwens, die jij bedoelt??
Wheheh, ik ben toch niet zo'n Prenatal mens, ben ik achter gekomen. Komt wellicht doordat die in Hilversum zó ruk is, dat ik de rest ook argwanend bekijk. Met van die verkoopsters die achter je aanlopen als je een hoekie omgaat, om te kijken of je geen Maxi Cosi onder je jas stopt enzoquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
en lekker veel kleertjes (laat kim het niet lezen) en de andere troep zoals campingbedjes, badjes, hydrofielluiers en dat soort grut wat je uiteindelijk toch nog klauwen vol met geld kost
Je hebt toch ook van die bh's die wat extra steun geven bij de schouderbladen?? Misschien is dat iets?quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:03 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, nog even een gek vraagje tussendoor.
Ik had behoorlijke borsten voor ik zwanger werd, DD. Die zijn uiteraardnog groter geworden, ik gok een ruime E misschien zelfs een F. Maar ik heb nu steeds zo'n onwijze pijn in mijn nek en schouders en daardoor krijg ik weer mega hoofdpijn . Iemand ervaring ermee of tips? Ik heb goede zwangerschaps bh's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Die dingen zijn gewoon zo onmeunig zwaar.
Heb je ook al een lekkere strakke sportbh geprobeerd? Dan hangt het niet zo...quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb al wat bredere bandjes. *zucht* Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is. Ik ga al regelmatig liggen, dat helpt vaak al iets en een warm bad of warme douche. Ik snap al die meisjes niet die perse een cup D willen of groter.Het is maar eens vervelend en pijnljk.
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
Sport BH is inderdaad wel een goed idee. Zal ik er wel een aan moeten schaffen maar goed, dit schiet ook niet op. Ik hoop echt dat ze weer kleiner worden na de zwangerschap en alles.
K?! Oh mijn god, dat moet echt erg zijn.... Mijn nicht heeft na haar derde kind een borstverkleining laten doen. Haar borsten werden dus niet kleiner en ze had cup F. Volledig tevreden over de operatie en ik heb begrepen dat je vaak vanaf D al een operatie vergoed krijgt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook hoor. Met deze maat kun je bijna geen leuke bikini meer kopen. Ja in exclusieve zaken of speciale winkels. Maar niet gewoon leuk bij de livera ofzo.
Maar ik zat eens op internet te zoeken voor grote maten. We hebben nog geen klagen eigenlijk. Er zijn gewoon winkels die leveren cup K. Hoe groot is dat wel niet?!?!Dan heb ik nog een bescheiden cupje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |