Ik dacht ook altijd dat het vruchtwater was, maar die van mij heeft ook regelmatig de hik, een paar keer per dag zelfs, en dat kan ook nog eens flink lang aanhouden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Jeetje zeg, hoevaak kan een kindje wel niet de hik hebben??
Mijn kleine heeft echt elke dag wel een paar keer de hik. Is dat goed?
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeienquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben juist gek op appelsap. Ik drink het echt heel vaak.
@ Tan, heb jij helemaal geen vruchtwater meer?? Ik dacht echt dat de kleine de hik kreeg als die zich verslikte zeg maar. Mijn meiske heeft heel vaak de hik, maar echt groeistuipen lijkt mij ook wat raar, want de kleine is juist iets te klein.
Ja tuurlijk! Dat moet ze ook nog wel hoor..quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:32 schreef Pruk het volgende:
[..]
Maar ondanks dat ze klein is kan ze nog wel groeien
Zeg, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Of durf je nog geen datum door te geven?quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben een beetje heel laat, maar Be en Stinkie, een heel dikke proficiat met jullie kleine spruit!!!
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kleintje ligt instabiel..dus afwisselend stuit en dwarsligging. Nog nooit met het hoofd naar beneden, voor zover ik heb kunnen voelen dan
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien inquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt allemaal truukjes om de kleine een beetje te helpen.
In een boekje dat ik heb staan wat tips. Moet ik die eens opzoeken voor je?
Aan de andere kant, je hebt nog 4 weken dan moet de kleine goed liggen, dus veel maakt het niet uit. Je hebt waarschijnlijk lekker de ruimte voor de kleine. Een dwarsliggertje
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, nee hoor, vind het niet erg.
Ik moet sowieso naar het ZH ja, op zich niet zo erg, maar ik mag niet naar het dichtsbijzijnde, maar moet naar Zwolle, en dat is met alles mee 30 minuten rijden, maar vaak staat het op dat stuk A50 flink dicht met file. 'Binnendoor' rijden is zeker drie kwartier. Lijkt me met weeën niet echt een fijne rit. Daarom hoop ik ergens wel dat ik word opgenomen en ingeleid, maar anderzijds wil ik het liever op de natuurlijke manier. Het is onmogelijk voor mij een dag te bepalen waarop de kleine geboren mag worden, zeker omdat de kans zo groot is dat hij ook op die dag overlijdt. Dat is voor mij een té groot nadeel van inleiden, daarom dring ik daar ook niet op aan zolang de gyn het niet noodzakelijk acht.
oh..quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Tja, geen idee wanneer ik anders moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
3 kwartier met weeen, dat lijkt mij geen doen!!
Het lijkt mij een vreselijk moeilijke keuze! Maar het wordt wel bevalling nummer 5, is het niet link om pas te gaan rijden als de weeen zijn begonnen? Ik bedoel, de kans dat je kleine dan in de auto wordt geboren..
vertel eens..ben wel benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
oh..![]()
Sommige dingen die ze hadden geschreven leken mij wel logisch. Maar goed, mij maak je wat dat betreft ook alles wijs..
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.quote:
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zitquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje waar allemaal fabeltjes in staan, daar staan ook van die tips om te draaien in
Nee, die is nieuw voor mequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ook die van de rijstekorrel aan de binnenkant van je enkel? (rijstekorrel met een pleister aan de binnenkant van je enkel bevestigen, ongeveer 4 vingers boven de bobbel die daar zit) Er zijn mensen die denken dat daar een bepaald drukpunt zit ofzo
ik schrijf het even over:quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga het opzoeken voor je! Als ik thuis ben.
Het had iets te maken met een kussen onder je kont. En ook iets van op handen en voeten zitten dacht ik...
Ik ben er heel snel doorheen gelezen omdat mijn kleine meid al vrij snel met dr hoofdje beneden lag.
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de handquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Llewella het volgende:
...
En ik mag gewoon op m'n rug slapen van de verloskundige
Zodra ik hier op mn rug draai krijg ik een paar flinke porren!! Dus het is echt niet te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik weet even niet of er hieronder al op is gereageerd, maar niet op je rug slapen is pas als je in je derde trimester bent, als de beeb zo zwaar is dat hij/zij je holle ader een beetje kan dichtduwen. Je merkt het gauw genoeg, want als je ligt en je tlt tot 20 en je bent nog niet duizelig, dan is er niets aan de hand
Ach, je kan beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig. En dan is het misschien niets.. Nou en?quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:54 schreef Pruk het volgende:
Vandaag 36 weken
Sinds 5 uur weer voorweeen, alleen zijn ze er nu nog steeds, zijn ze pijnlijker en was ik vannacht om 12 uur nog het ledikantlakentje aan het strijken nadat ik in de kinderkamer aan het opruimen geweest was terwijl die echt wel in orde is
Ik voel me echt zo'n koe, want ik durf het ziekenhuis dus niet te bellen omdat ik bang ben dat het weer niets is en straks weer afneemt
Nouja, het zijn dezelfde soort krampen als toen met 33 weken, en dat waren uiteindelijk wel voorweeen. Ze worden alleen wel sterker. Regelmatiger nog niet echt, maarja, ze zitten ook al rond de 4 a 5 minuten. Ik heb zelf het gevoel dat het meer is dan die voorweeen, maar ben meer bang dat ze me al aan zien komen en dat het straks inderdaad weer niets blijkt te zijn zeg maar. En als het echt begonnen is, tja, dat kan ik merken door gewoon te wachten, of door daar te laten kijken, maar het liefst lig ik eigenlijk gewoon in bed, want daar voel ik me het meest veilig ofzoquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:12 schreef owlet het volgende:
Maar Pruk, waarom zou je het ziekenhuis bellen dan. Als je zeker weet dat het voorweeën zijn? En als je vind dat er gegronde reden is om deze voorweeën als serieus te beschouwen, waarom bel je dan niet?
Ik ben vast een zeikerd hoor, maar als je blijkbaar in een situatie zit waarin voorweeën meer aandacht behoeven dan bij de gemiddelde zwangerschap dan moet je gewoon bellen.
Als er echter geen reden meer is om te vrezen voor een vroeggeboorte en je hebt zelf nog niet het idee dat het menes is en dat het doorzet, dan hoef je toch ook niet te bellen. Je merkt het snel genoeg als ze krachtiger en/of regelmatiger worden. Bijna iedereen heeft rond deze zwangerschapsduur last van voorweeën.
Ja ik weet dat het al vrij vroeg kan tijdens de zwangerschap, maar tot een dag of twee terug kwam er geen druppel uit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:23 schreef Ticootje het volgende:
@Tan, bij mij lekken mn borsten al een tijdje hoor. Elke nacht heb ik een schoon shirt aan...
Ikke niet hoor.... Ik durf niet meer!!quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:21 schreef Tan het volgende:
@Wenneke - Tearsong of ik? Jij mag ook toch? En Vamp t/m Renda mogen ook bevallen nu als ik goed reken.
@Randa, ik heb mij laten vertellen dat honing helpt (op je aambeien smeren dus, niet echt het meest ideale smeerseltje, maar in ieder geval veilig in de zwangerschap)
@Tearsong, nachten gaan gemiddeld genomen hetzelfde, ik kijk er al niet meer van op, ik zie wel wanneer het doorzet. Merkte vanochtend wel voor het eerst dat de borstvoeding weer op gang komt, ik lek weer. Dat zegt verder niks over een naderende bevalling, maar mijn lijf doet het in ieder geval wel
@Pruk - ik ken dat gevoel wel hoor, zo heb ik laatst ook na lang aarzelen de VK weer voor niks gebeld omdat ik dacht hoge bloeddrukklachten te hebben (was dus de naderende buikgriep), maar daar is ze voor en ze vond het niet erg. Ik voel me er dus ook niet schuldig over verder, het gaat wel om de gezondheid van mijn kindje en mezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |