abonnement Unibet Coolblue
pi_52453633
Ik heb een boekje van de verloskundige met daarin een lijst van het geen er zoal in huis nodig dient te zijn in geval van een thuisbevalling. Er staat bijv op dat er een afdekzeil ( a la bouwmarkt???) in huis moet zijn voor over evt vloerbedekking/meubels. Maar ook moet ik 6 katoenen handdoeken hebben (kast ligt vol met handdoeken) maar waarvoor is dat??

En dan de lijstjes die je her en der tegenkomt op internet, zwangerschapsboekjes over het aantal van elk wat je in huis moet hebben voor als de baby er dan is. Het is mijn 2e zwangerschap maar ik wordt lichtelijk nerveus van me zelf. Hoe vaak ik wel niet in de lades van de commode en in de kledingkast kijk of ik wel genoeg van het een of ander heb.

In het mod topic plaatste Paradijsvogeltje de volgende link:
http://www.babybox.nl/de_bevalling/checklist/checklist.php
En daar hebben ze het over 10 steriel verpakte luiers (gestreken en in plastic)........waarvoor??

Kortom wat moet je echt in huis hebben voor een evt thuisbevalling, wat moet je in huis hebben voor als de kleine er eenmaal is (extra maandverband is bijv handig). Misschien kunnen een aantal moeders die thuis zijn bevallen ook een en ander toe lichten (zoals waarvoor nodig??).
pi_52454604
Als je gewoon een kraampakket bij de thuiszorg haalt heb je volgens mij de belangrijkste dingen al.
Hydrofiel luiers bij de HEMA kopen, extra groot maandverband ook handig idd.

Een afdekzeil voor meubels Er is watveranderd in 7 jaar tijd geloof ik
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_52455214
Ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen dus ik heb geen flauw idee hoe thuis bevallen in zijn werk gaat (uhm nou ja bevallen wel maar alles er om heen dus niet). Kan me wel voorstellen dat als jij denkt ik ga boven de bank hangen en je hebt daar een mooi beige karpetje of tapijtje liggen dat je die graag beige houdt (dus gebruik je dan een afdekzeiltje).
pi_52455228
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:45 schreef SeaOfLove het volgende:

Een afdekzeil voor meubels Er is watveranderd in 7 jaar tijd geloof ik
Da's vast voor als je vliezen breken terwijl jij nog op een trapje het plafond staat te witten / gordijnen staat af te halen om ze nog gauw ff te wassen. Preventief afdekken, die huiskamers!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:16:31 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52455409
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Iksje, ik had het toevallig laatst uitgetikt zodat ik er zelf achter kon zetten of ik het al had of niet.

Dit is het lijstje van onze kraamzorg:

6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers
1 Digitale koortsthermometer
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager
Poedertoren
magnetronsterilisator

Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
***
pi_52455840
Heb je dan echt 12 hydrofiele handdoeken nodig? Ik kan me dus niet herinneren of ik ze ook alle 12 heb gebruikt bij Morgaine. Ik heb er nu 6 plus een paar oude van Morgaine.

Op je lijstje ontbreekt trouwens een x aantal aankleedkussenhoezen.


Zijn er ook mensen die een pak baby voeding in huis halen voor het geval de borstvoeding niet lukt?
pi_52455963
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef Webkim het volgende:

[..]

Da's vast voor als je vliezen breken terwijl jij nog op een trapje het plafond staat te witten / gordijnen staat af te halen om ze nog gauw ff te wassen. Preventief afdekken, die huiskamers!


Ik had ws ook 12 hydrofiel luiers... werken nu perfect als stoflap
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_52455995
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Heb je dan echt 12 hydrofiele handdoeken nodig? Ik kan me dus niet herinneren of ik ze ook alle 12 heb gebruikt bij Morgaine. Ik heb er nu 6 plus een paar oude van Morgaine.

Op je lijstje ontbreekt trouwens een x aantal aankleedkussenhoezen.


Zijn er ook mensen die een pak baby voeding in huis halen voor het geval de borstvoeding niet lukt?
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, na een week mochten Milou en ik naar huis en kreeg de eerste dagen voeding mee naar huis geloof ik.
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:44:44 #9
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52456147
Ik had ook braaf 12 hydrofiele luiers gehaald. Want je zou ze oooooooveral voor gebruiken, van handdoek, tot extra onderlakentje onder het hoofd in het bedje, tot spuugdoek, tot compres te gebruiken bij stuwing tot....

Ik heb ze gebruikt als handdoek en dat was het . Ik had er dus aan 6 echt wel genoeg.

Waarvoor je 6 katoenen handdoeken en een afdekzeil moet hebben weet ik niet, die stonden niet op mijn Lijst...
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:57:10 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_52456476
ik heb met miesje alles van het lijstje in huis gehaalt, en heel veel achteraf maar 1 of 2 keer gebruikt. dus nu laat ik al die lijstjes lekker zitten wat betreft de baby uitzet. afgaande op wat ik met miesje wel en niet hebt gebruikt. Mocht ik toch iets nodig hebben, de hema is in de buurt.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_52457360
In een kraampakket van de verzekeraar zit vaak alles aan zeiltjes en maandverband wat nodig is.
Een paar hydrofielluiers is handig, meer is zo bijgekocht.
Idem met voeding. Als je van plan bent om borstvoeding te geven dan is er de eerste twee, drie dagen echt nog geen sprake van 'mislukken'. Een kindje heeft dan nog eigen reserves, bijvoeden is dan zeker nog niet nodig. Een pak voeding is dus niet acuut nodig en is zo bijgekocht mocht het nodig zijn
pi_52457563
Ik geloof dat de kraamverzorgster ook voeding bij zich heeft? Of is dat niet altijd zo? Ik heb het juist expres niet in huis gehaald, ik wilde er niet te snel naar kunnen grijpen.
Verder weet ik echt niet wat je allemaal nodig hebt met een thuisbevalling. Ik had twee kruiken gekocht toen ik zwanger was van Dylan, maar die heb ik nooit hoeven gebruiken omdat mijn kinderen zich allebei prima op temperatuur konden houden. Je hebt altijd wel dingen in huis die je niet nodig hebt gehad
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_52457818
En er is altijd wel een apotheek open met practisch alles aan verbanden, kruiken, spenen, voeding, etc. in huis. Zelfs in het weekend of 'snachts.
Ik had als kraamverzorgster overigens nooit standaard voeding bij me omdat het practisch nooit acuut nodig is om bij te gaan voeden. Als er geen plannen zijn om borstvoeding te geven dan is er vaak al voeding in huis en als er wel plannen zijn om borstvoeding te geven dan kan vroeg bijvoeden juist meer kwaad dan goed doen dus die drempel hield ik graag zo hoog mogelijk.
Mocht bijvoeden toch nodig zijn dan sprong ik met alle liefde op de fiets om een pak te halen

edit: Wat ik trouwens wel ideale dingen vind zijn van die celstofmatjes met een plastic onderlaagje. Tijdens een thuisbevalling zullen die in ieder geval gebruikt worden en na de bevalling zijn ze heel handig om op te liggen als je nog veel vloeit en zelfs om een baby in te pakken als die zich slecht warm kan houden.
Maar alweer: een paar in huis voor tijdens de bevalling is in principe voldoende

[ Bericht 26% gewijzigd door owlet op 17-08-2007 19:02:30 ]
pi_52458692
Owlet, hadden de meeste nieuwbakken ouders ook 2 thermometers (1 voor moeder en 1 voor kind)?
Staat namelijk ook op het lijstje van de verloskundige.

De bedoeling hier is gewoon weer borstvoeding te geven overigens.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:43:21 #15
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52459192
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Owlet, hadden de meeste nieuwbakken ouders ook 2 thermometers (1 voor moeder en 1 voor kind)?
Staat namelijk ook op het lijstje van de verloskundige.

De bedoeling hier is gewoon weer borstvoeding te geven overigens.
Wij hadden gewoon één thermometer met daarbij van die plastic hoesjes die je om het uiteinde kon schuiven voor de hygiëne . Die hoesjes kun je gewoon bij de apotheek halen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_52460143
Ook ik had gewoon 1 thermometer in huis. In je kraampakket zit een flesje alchohol en een pak watten en daarmee reinigde de kraamverzorgster de thermometer altijd.

Handdoeken heb ik toevallig wel erg veel gebruikt omdat ik van de ene kamer naar de andere liep tijdens de bevalling. We hadden net nieuwe vloerbedekking (wit) in de slaapkamer en wonder boven wonder is die wit gebleven door handdoeken op de vloer te leggen.
Verder misschien om de rotzooi op te ruimen? Ik weet alleen dat mijn kraamverzorgster diezelfde dag nog een handdoekenwas heeft gedraaid en uitlegde dat ze eerst een koude voorwas deed omdat het bloed er anders nooit meer uit zou gaan.

Wat ik nog extra in huis had was een pak maandverband. .En dan geen normaal maandverband, maar ouderwetse zeg maar. Normaal maandverband heeft een plastic laagje en dat broeit teveel en daarom was me aangeraden goedkoop maandverband te nemen waar je dus geen plastic laagje hebt. Het merk is volgens mij "kotex".
Misschien handig om vast te halen aangezien je het niet overal kunt krijgen. Ik had duidelijk niet genoeg aan de kraamverbanden in mijn pakket.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:24:14 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52460318
Ik zie dat de navelbandjes er in elk geval niet meer opstaan

Flesjes ed. vind ik ook overbodig, ook al ga je flesvoeding geven, zou ik toch afwachten welke fles fijn gaat, stel dat dat toch een andere is, heb je voor niets een dure set gehaald.

En de hydrofiele doeken, ik heb er wel 30 geloof ik, ik vind ze overal handig bij, als handdoek, spuuglap, slabber, ligdoek op het aankleedkussen, zakdoek etc etc!

En wat Owlet zegt, de celstofmatjes zijn fijn, je krijgt er standaard niet zoveel, maar ik heb er wat van mijn opa meegenomen, die had een heel pak
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52460584
Zijn die handdoeken niet omdat ze niet mogen pluizen? Voor het afdrogen van het rampgebied na de bevalling?

Die celstofmatjes kun je altijd nog onder het badje leggen in geval van spetteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:45:50 #19
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52460807
Weet hier dan ook iemand of die gaasbroekjes ergens te koop zijn? Die vreselijk lelijke onderbroekjes van wit rek-gaas voor na de bevalling? Ze zaten zo prettig ivm het kraamverband en ik zou er graag nog wat extra bij hebben.

En ik heb een oorthermometer voor mezelf. Ik vond het echt de ultieme vernedering om me te laten temperaturen en heb die de vorige keer ook mogen gebruiken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52460924
Lishe die kun je gewoon bij de apotheek kopen. Ze gaan alleen per 10 ofzo geloof ik.

Temperaturen van mij ging hier trouwens onder de oksel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:54:19 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52460991
Je moet overigens wel een gewone thermometer hebben voor je kindje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52460996
DIe gaasbroekjes kan je denk ik bij de apotheek wel halen. Ik had gewoon grooooote witte katoenen onderbroeken bij de HEMA gekocht voor na de bevalling. Echt ideaal. Passen met gemak 2 van die megakraamverbanden tegelijk in.

Ik mocht mezelf gewoon temperaturen, dus dat was niet zo'n punt. Ik kan me niet herinneren daar verschillende thermometers voor gehad te hebben, maar het zou best kunnen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:56:16 #23
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52461041
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Igraine het volgende:
Ik mocht mezelf gewoon temperaturen, dus dat was niet zo'n punt. Ik kan me niet herinneren daar verschillende thermometers voor gehad te hebben, maar het zou best kunnen.
Dat mag inderdaad wel, maar ik had voor mezelf een oorthermometer maar die past natuurlijk niet in een baby-oortje!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:56:33 #24
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52461047
Dank jullie! Ik ga maandag even naar de apotheek!
En natuurlijk pm!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52462298
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:17 schreef Pixels24 het volgende:
Normaal maandverband heeft een plastic laagje en dat broeit teveel en daarom was me aangeraden goedkoop maandverband te nemen waar je dus geen plastic laagje hebt. Het merk is volgens mij "kotex".
Yep, Kotex.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Igraine het volgende:
Ik had gewoon grooooote witte zwarte katoenen onderbroeken bij de HEMA gekocht voor na de bevalling. Echt ideaal. Passen met gemak 2 van die megakraamverbanden tegelijk in.
Had ik ook. Van die omadingen. Maar ideaal!

Ik had vanuit het ziekenhuis zo'n spoelflesje meegekregen, met zo'n lange tuit eraan. Erg fijn bij het plassen... Wellicht ook handig om in huis te hebben als je thuis gaat bevallen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')