abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55688678
Vervolg Zwangerschap en geboorte deel 352

De aanstaande papa's en mama's :

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008:Llewella
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
pi_55688701
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Randa_v het volgende:
@Tan, mijn bloeddruk is te hoog. De onderwaardes zitten tussen de 95-105. Gelukkig bijven ze laatste tijd constant rond de 97 hangen. Normaal is voor mij rond de 70. Vrijdag voor kerst voelde ik me niet heel lekker, terwijl maandags mijn bloeddruk nog mooi was. Ben na controle door de vk meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze op een hoge bloeddruk en een beetje vocht vasthouden in eerste instantie weinig zagen. Had wel iets eiwit in de urine en na een echo bleek ik te weinig vruchtwater te hebben. 24 uurs urine gedaan en zondag voor kerst weer terug. Bloeddruk blijft constant maar te hoog voor mij, vruchtwater was weer aangevuld. Sindsdien is het dus om de 2 a 3 dagen naar het ziekenhuis voor vooral bloeddruk, urine en CTG maar ook van tijd tot bloedprikken en echo's. Bezigheidstherapie.
Bij Merlijn had ik ook last van hoge bloeddruk maar deze normaliseerde zich vaak binnen het half uur, dat gebeurd nu niet.

@Tearsong, blijkbaar was het niet ernstig genoeg om te bellen ja. Maar had de dienstdoende gyn gisteren besloten om de hele controle vandaag overnieuw te doen. Ik was in de veronderstelling dat ik alleen urine hoefde in te leveren omdat deze gisteren een plusje had. Gelukkig was de vk erg lief en vond hij ook van mevrouw voelt zich goed, urine is goed dus heeft hij in overleg met de dienstdoende gyn besloten dat ik dan morgen maar weer terug kom.

En jaah, telkens alleen naar het ziekenhuis is niet leuk, maar als Magneet mee wil moeten we weer een oppas voor Merlijn regelen. Het is op zich maar een kwartiertje rijden enkele reis (met de auto, bus is 3 kwartier) maar je hebt wel steeds het uurtje dat je in het ziekenhuis weer zoet bent met alle onderzoeken. Bah het gaat me nu echt opbreken merk ik. Verder was het bij Merlijn maar 2 weken, nu hebben we nog zeker 5 weken tot de uitgerekende datum, ik zie er toch wel tegenop. Al heb ik het gevoel dat als het er klaar voor is bij mij ze me niet tot de 40 weken laten lopen, maar dat ga ik morgen ws wel navragen hoe hun de toekomst zien.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 december 2007 @ 18:23:08 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55688718
hoe spreek je Damyan uit Lotje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55688882
Poeh Randa, kan me indenken dat dat minder fijn is op het einde. Sterkte de komende tijd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55689143
wow alleen nog 2008babies in de lijst vanaf nu
Saartje
  maandag 31 december 2007 @ 18:39:55 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55689144
@Randa, dat verhaal had ik dus helemaal gemist! Is inderdaad zeer onprettig, maar goed dat ze je dan in de gaten houden, ook al betekent dit veel heen en weer gesjees.

Hebben ze ook een reden gegeven dat je weinig vruchtwater had?

Verder zie ik mezelf ineens bovenaan staan Ben benieuwd hoe lang
pi_55689248
Te weinig vruchtwater kon door de hoge bloeddruk komen. Gelukkig is het hele team van gyn erg prettig en is het ook fijn dat ze me goed in de gaten houden. Met het kindje heb ik ook de zekerheid dat dat wel goed zit gelukkig want de CTG's, bewegelijkheid en groei zijn allemaal perfect.

Spannend Tan.
  maandag 31 december 2007 @ 18:58:34 #8
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55689580
@Randa - Nou gelukkig maar dan!

En nu wens ik iedereen een fijne jaarwisseling, ik ga nog even op één oor tot halverwege de avond of zo
Tot 2008
  maandag 31 december 2007 @ 19:12:02 #9
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_55689888
Fijne jaarwisseling allemaal!
Nog maar 5 boven mij
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 31 december 2007 @ 19:15:19 #10
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_55689962
Randa, inderdaad fijn dat ze je goed in de gaten houden, geeft toch wel een veilig gevoel lijkt me.

Tan, voel je je nog goed? En de kleine, voel je die nog goed bewegen enzo?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 31 december 2007 @ 19:52:36 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55690841
Hier ook nog even zwaaien naar alle dames.

Ik lig overgelukkig thuis in mijn bedje!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 december 2007 @ 20:02:26 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55691080
Hoi BE
geniet heerlijk van je manneke
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55692331
Randa, hebben ze bij jullie niet iets van thuismonitoring? Dat is erg prettig aan het ziekenhuis in Nieuwegein, dan komt er dus iemand langs die al dat soort dingen bij je thuis kan testen
pi_55692448
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55692653
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:01 schreef Pruk het volgende:
Randa, hebben ze bij jullie niet iets van thuismonitoring? Dat is erg prettig aan het ziekenhuis in Nieuwegein, dan komt er dus iemand langs die al dat soort dingen bij je thuis kan testen
Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert. Voorlopig maar genoegen nemen met om de paar dagen naar het ziekenhuis gaan.

BE
pi_55692836
BE Lig jij straks met Sasha in je armen naar het vuurwerk te kijken
Saartje
pi_55692951
BE ik zwaai even terug Gefeliciteerd meid met Sasha, en Ferry ook gefeliciteerd uiteraard Ik ben echt heel blij voor jullie. Da's toch een leuk einde van 2007

En meiden, jullie allemaal alvast de beste wensen voor 2008. Dat er maar veel mooie lieve kleine babietjes geboren worden.
pi_55698711
Voor alle zwanger, medezwangere en mooie nieuwe wondertjes eenmooi 2008 gewenst.

BE Fijn dat je weer thuis bent.

En dan kom het er op aan. Nog maar twee wachtenden voor mij. Tan en Tearsong, aan een van ons de eerste beebs van 2008 op de wereld te zetten.
pi_55698825
allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst.

randa ik geloof ook niet dat ze dat in weert doen, anders eens vragen.
ik wist niet dat ze in weert te kort aan kraamzorg hebben.

BE heerlijk zeg zo snel thuis
mama van 3 kids!
pi_55698893
Val ook niet onder Weert met de kraamzorg he. Budel is weer Brabant/Veldhoven (Zuidzorg) en daar hebben ze op het moment een tekort.
pi_55698928
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 10:12 schreef Randa_v het volgende:
Val ook niet onder Weert met de kraamzorg he. Budel is weer Brabant/Veldhoven (Zuidzorg) en daar hebben ze op het moment een tekort.
jeej dat is balen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:24:09 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55698931
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:15 schreef Renda het volgende:
Tan, voel je je nog goed? En de kleine, voel je die nog goed bewegen enzo?
Gisteravond kreeg ik ineens hoge bloeddrukklachten, vooral zo'n strakke band gevoel en flink dikke handen en voeten, maar natuurlijk net zo rond vuurwerk, dus vond het niet echt handig om de VK te bellen. En al helemaal geen zin om zelf door de dichte mist naar Zwolle te rijden, dus gewoon heel heel rustig aangedaan en meteen na het vuurwerk gaan slapen.

Maar nu heb ik nog wel wat dikke handen en voeten, maar niet meer zo'n pijn onder mijn ribben, dus ik kijk het even aan vandaag. Maar omdat mijn bloeddruk de laatste keer wel hoog was en bleef doe ik wel voorzichtig.

Kindje beweegt nog wel heel goed, wat niet was voorspeld, al kan hij al weken niet echt meer draaien (spildraai bedoel ik), hij ligt dus al heel erg lang met zijn ruggetje rechts.
pi_55699012
Dames ik wens jullie allemaal een heel mooi en gelukkig 2008 toe!

gister trouwens de 2e echo gehad en alles zag er goed uit , netjes gegroeid, je kon zien dat zijn maagje gevuld was, mooi ruggewerveltje en hebben de hartslag gehoord

@ RandaV wat een gedoe zeg, dat op en neer gereis, kan me voorstellen dat je dat opbreekt
@ Tan hopelijk blijf je je vandaag beter voelen
pi_55699027
Oei Tan, rustig aan vandaag dus.

Wel fijn dat je uk zo goed beweegt tegen de voorspellingen in.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:44:37 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55699033
Wel op tijd bellen hoor, Tan

Hier was de baby gistermiddag behoorlijk actief. Wel aan Swets laten weten die op z'n werk zat. Later toen we samen op de bank zaten "wat leuk dat [naam] zo actief was".. Mijn eerste gedachte was 'wie??... die ken ik helemaal niet?? waar heb je het over?? '
Toen het kwartje viel (was gelukkig twee nano-secondes later ) klonk het wel heel erg lief
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55699163
Wat ik opmerkelijk vond was dat die kleine zo duidelijk niet merken dat die harde knallen toch echt niet leuk waren.

Verder hebben we het gisteren rustig gehouden, gisterenmiddag langs het ziekenhuis vanwege rare hartsprongetjes, maar dat was gelukkig snel onder controle. We krijgen zeker weten een 2008 kindje
pi_55699388
Tan, doe je voorzichtig meissie?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55699468
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Tan, je hebt de feestdagen overleeft!! Maar wel vervelend dat je je gister niet goed voelde.

Gister heb ik 's middags even op bed gelegen, we hebben lekker een filmpje gekeken en ik ben uiteindelijk om 1 uur naar bed gegaan. Gister was de kleine superactief (op het vervelende toe), dus ik was blij dat ik kon gaan slapen. Lief en Priscil zijn nog wezen kijken bij carbietschieten, die kwamen laat thuis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55699474
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:25 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Het ziekenhuis zal daar toch wel te klein voor zijn hier in Weert. Voorlopig maar genoegen nemen met om de paar dagen naar het ziekenhuis gaan.

BE
Even uit lurkstand:

Woon jij in de buurt van Weert? Toevallig, ik ook! Ik ken een van de gynacologen daar (mevrouw G.D), erg leuk mens inderdaad! Sterkte met de laatste loodjes.

En dat natuurlijk voor alle zwangeren die hier posten (en speciaal voor Pruik en Tan), ik lees regelmatig mee, vind het prachtig (en soms ook spannend) om jullie voortgang te volgen. Dat er maar veel gezonde kindjes mogen komen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:46:54 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55700075
Inderdaad de feestdagen overleefd. Ik heb de baby streng toegesproken pas na 2 januari te komen en hij heeft zich daar tot nu toe netjes aan gehouden. Als ik al nu begin dan verwacht ik nog niet dat ik 1 januari haal, braaf kindje dus

Net de kerstboom afgetuigd, want als ik naar het ZH moet en pas na een paar dagen eruit mag dan heb ik daar vermoedelijk niet zoveel zin meer in

Maar dat vond ik al wel weer genoeg inspanning voor vandaag. * Tan zakt op de bank neer en komt daar niet meer vanaf.
pi_55700128
Net terug van het ziekenhuis, bloeddruk mooi alhoewel de onderwaarden wel ver uitelkaar lagen 85-100. CTG perfect, maar plassen was weer ellende volgende keer maar gewoon urine van thuis meenemen. Vrijdag weer controles.

@cat22, mevrouw G.D. is dan niet mijn eigen gyn maar een ontzettend aardig mens en heb haar ook al verschillende keren gehad. Vindt het heerlijk dat ze zo nuchter zijn de gyns.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:54:01 #32
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55700160
Randa, wat een gedoe, steeds op en neer. Veel succes met alles. (En het geregel!)
Tan, wat een knapperd, nu al!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:05:02 #33
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55700290
Allemaal de beste wensen!!

Be en stinkie gefeliciteerd met sasha, en fijn dat je weer thuis bent!!

Lotje gefeliciteerd en klinkt erg heftig allemaal.

Randa wel fijn dat je extra in de gaten word gehouden.

Tan voro jouw ook heel veel sucses en hoop dat alles gewoon erg goed gaat!

Hier oud en nieuw bij mijn ouders geviert, wat een verademing!! bij ons word er vanaf 10 uur s'ochtends tot 3/4 uur s'nachts geknald en dat is niet echt makkelijk met kleine kinderen. bij mijn ouders hebben we echt maar van 12 tot 1 vuurwerk gehad, heerlijk toen ik om 1 uur heerlijk in een stille kamer lag zei ik al tegen manlief volgend jaar pakken we alles in en vieren we het weer daar!

Verder ben ik ook weer op controle geweest, alles was mooi en goed, baby ligt al helemaal startklaar (verlos zegt zelfs al vast, maar ik krijg toch het idee dat ie er af en toe uit wipt)
Verder zat ik vanochtend in mijn nachthemt lekker te ontbijten word mijn t-shirt ineens wel heel erg nat, bleek/blijk ik dus echt heel erg te lekken, zodra je ook maar iets drukt komt er al melk uit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55700579
De beste wensen allemaal

Lotje: die 3 y's vielen mij ook al op inderdaad. De namen passen ook erg mooi bij elkaar!

Bla_Bla_Bla: fijn dat de echo goed was!

Hier eigenlijk weinig bijzonders te melden. Had verwacht dat ik dit keer wat minder zou 'afwachten' wanneer alles zou beginnen omdat ik bij Tomas zo lang door liep. Maar toch ben ik weer alert bij elk krampje of pijntje
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55700737
Jeetje wat een gedoe elke keer zo op een neer Randa!
Tan groot gelijk dat je de boel al hebt afgteuigd..hoe minder je straks hebt om je druk om te maken hoe beter!

Ik heb vannacht zo stom gedroomd! Ik was weer begonnen met roken, net voor ik naar de vk moest om een groeiecho van het polsje van de baby te laten maken. Bij de vk haalden ze de baby ff snel uit m`n buik..het was een prachtig kind met een volle bs donker haar en het viel me op dat het wel mooie ronde oortjes had. Twas een kopie van jongste grote broer dus, zonder de puntoortjes
Na de echo ging de baby weer terug in de buiken mocht ik weer naar huis, verder broeden.
Saartje
pi_55700865
Maneki: die bevallingsdromen tijdens de zwangerschap kunnen soms zo vreemd zijn! (en soms zo echt lijken en goed bij blijven als je weer wakker bent). Nou ja, lekker verder broeden dan maar he?
Ik had vannacht toevallig ook weer een nacht vol bevallings/zwangerschapsdromen. Bij de ene verloor ik de slijmprop tijdens het douchen en bij de ander was ik zwaar pissig omdat de vliezen waren gebroken in bed en ik juist die avond het bed nog verschoond had. Was meer bezig met dat ik dat hele bed nu *weer* kon verschonen dan met die gebroken vliezen...
It's all up to you
pi_55701133
Wat een maffe droom maneki, broed ze .

Nieuw jaar, tijd voor meer beebjes LLM, succes met de laatste loodjes
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:10:21 #38
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55701307
Randa_V, vervelend dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet, daar zou je toch ook een hoge bloeddruk van krijgen! Maar wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.
En Tan, doe maar zo rustig mogelijk aan!

Ik wens jullie allemaal het beste toe in 2008!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:19:02 #39
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55702469
niks bijgelezen.. maar wil iedereen nogmaals een spetterend 2008 toewensen
pi_55702482
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:18 schreef Ynske het volgende:
hoe spreek je t uit Lotje?
Deemiun tristen mèrrijn. maar dat staat lang niet zo mooi natuurlijk

vandaag druk bezig met de geboorte kaartjes, en dan ga ik morgen proberen te beginnen aan t bevallings verhaal.... zover ik het nog weet. k weet wel dat ik er echt de héle tijd erg bewust bij geweest ben trouwens... niks geen roes...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:07 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55703240
Meiden, ik wens jullie ook allemaal een geweldig 2008!!!
Tan, wat fijn dat je kindje zo goed luistert!
Randa, wat een gedoe inderdaad, maar ook wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.
Maneki, ik droom me ook helemaal wild, gelukkig onthoud ik ze niet allemaal maar af en toe word ik er wel moe wakker van
Lekker douchen!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20:56 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55703556
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:19 schreef _lotje_ het volgende:
en dan ga ik morgen proberen te beginnen aan t bevallings verhaal....
Ah, ik ben benieuwd! Vind het altijd zo ontroerend ze te lezen...

KD, ik ben ontzettend blij voor je dat je je weer beter voelt! Heel fijn! Ik hoop dat je verder heerlijk kunt genieten van deze zwangerschap.

En even een voor Tan, Sjak en Maneki.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55703883
Nou goed nieuws! Een goed begin van het nieuwe jaar
Ik heb vandaag de beeb gehoord & gevoeld met behulp van m'n stiefmoeder & de angelsound

Het duurde even, maar op het moment dat m'n stiefmoeder zei ik hoor de beeb wel bewegen, toen voelde ik de beeb ook bewegen! Alsware een beetje terugduwen op de angelsound, of eronder vandaan proberen te komen.
En vanaf dat moment lag de beeb er ook goed voor en konden we het hartje horen.
Maargoed, kennelijk heb ik een eigenzinnig kind want beeb ging op den duur volop bewegen en verplaatsen waardoor je het steeds wel weer ff hoorde en toen hups weer weg.

Wel grappig dat de paar bewegingen die ik voelde dus ook duidelijk hoorbaar waren!

M'n stiefmoeder is ook helemaal onder de indruk van de angelsound!

En een goed nieuwjaar gewenst voor iedereen met een hoop mooie babies en hopelijk makkelijke bevallingen. Ik heb vannacht dan ook met m'n familie getoost op het jaar van de beeb!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:17:11 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55704604
Wat leuk Llewella!

En die dromen van jullie, leuk om te lezen, maar wel vaag hoor!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:57:17 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55706566
BE, kom jij eens heel gauw melden in het babietjestopic!

LLM, heel veel succes! Tan, het lijkt erop dat je een braaf kindje aan het produceren bent! Als dat zich nou ook nog na de geboorte doorzet... * vingers kruist *
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55707990
Nou dames, het gaat zo te lezen goed met iedereen.

Randa_V, fijn te lezen dat het allemaal de goede kant op gaat.

Pruk nog even volhouden en dan zit je zo aan de 40 weken.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:09:37 #47
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55711157
Ticootje, hoe was Parijs?

Llewella wat gaaf! Ik vind zo'n ding toch een beetje eng omdat ik zo bang zou zijn dat ik het niet kan vinden. Niet omdat ik bang ben dat er iets mis is, maar omdat ik niet zo handig ben. :$ En als ik het niet zou kunnen vinden zou ik heel heel heel erg in de stress schieten.
pi_55711381
Wat leuk Llewella!
Wij hebben ook een Angelsound te leen gekregen, erg leuk om af en toe eens te kunnen luisteren
Ook mijn vriend vind het erg leuk, maakt het voor hem toch iets echter
Merk dat het voor hem toch wat lastiger is, denk dat dat wel veranderd als hij de baby straks kan voelen bewegen en binnenkort met de 20weken echo (over 4 weekjes)

Hier gaat alles goed, nog wel heel moe elke keer, hoop dat het de komende tijd wat beter zal gaan. Het was de laatste weken wel heel erg druk op het werk, dus het is ook een combinatie van alles. Als het goed is wordt het de komende tijd toch weer wat rustiger voor mij, dus hopelijk gaat het dan beter.

Verder zijn we druk bezig met wat verbouwingsplannen in huis, het uitdenken van de babykamer en meubels en het bedenken van namen..moeilijk hoor!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:45:40 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_55713195

kan zo'n bord als je zus bijna is uitgeteld duurt nog even hoor voor ik weer oom wordt, maar dan klus ik 'm vast in elkaar
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:51:44 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55713349

Nou... ehm... ik weet niet of ik daar gelukkig mee geweest zou zijn!
Ergens vind ik het grappig, maar aan de andere kant... Ik weet het niet.
pi_55713631
Ik zou hem per direct op de brandstapel gooien
Saartje
pi_55713713
Pssst BE Je bent niet zwanger meer! (je onderschrift)
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55713860
Morgen weer APK, ben benieuwd Kleine ligt (nog steeds) afwisselend in stuit- en dwarsligging Ik voel af en toe een hoop gewroet maar er gebeurt verder niets.
Ik ben me nu alvast preventief aan het inlezen over versies/stuitbevallingen en keizersnedes. Hoop dat ik geen van de drie hoef te ervaren eigenlijk!
Saartje
pi_55714001
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:51 schreef Brighteyes het volgende:

Nou... ehm... ik weet niet of ik daar gelukkig mee geweest zou zijn!
Ergens vind ik het grappig, maar aan de andere kant... Ik weet het niet.
Volgens mij is het niet grappig meer als je 2 weken over tijd loopt en de hele buurt begint te vragen: en??
It's all up to you
pi_55716444
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:09 schreef Silmarwen het volgende:
Llewella wat gaaf! Ik vind zo'n ding toch een beetje eng omdat ik zo bang zou zijn dat ik het niet kan vinden. Niet omdat ik bang ben dat er iets mis is, maar omdat ik niet zo handig ben. :$ En als ik het niet zou kunnen vinden zou ik heel heel heel erg in de stress schieten.
Ik kon de beeb zelf ook niet vinden, aan de ene kant werd ik daar ook wel zenuwachtig van, of iig een beetje teleurgesteld, maar aan de andere kant zie ik ook de striae groeien en heb ik zoiets van als m'n buik groeit zit daar ook een erg levendige beeb in
Gelukkig met behulp van het geduld, de ervaring en vasthoudendheid van m'n stiefmoeder wel het hartje kunnen luisteren. Gister zelf weer met m'n vriend geprobeerd, maar we hebben gewoon een eigenwijze beeb Op de duur wel het hartje weer terug kunnen vinden maar de beeb lag nu weer wat dieper. Ik merk het nu al, je moet gewoon wat meer geduld ontwikkelen als je eenmaal aan het ouderschap begint; dat begint nu dus al

Overigens vind ik de hartslag wel een stuk langzamer dan ik had verwacht, dat had ik in het ziekenhuis ook al. Dan twijfel ik weer van is het niet mijn eigen hart? Maar mijn hartslag zelf fluctueert enorm tijdens het luisteren van de inspanning en opwinding en weer proberen te ontspannen, die van de beeb is erg constant en rustig, wel fijn (Stuk stressbestendiger dan mams dus )
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:18 schreef mrien het volgende:
Wat leuk Llewella!
Wij hebben ook een Angelsound te leen gekregen, erg leuk om af en toe eens te kunnen luisteren
Ook mijn vriend vind het erg leuk, maakt het voor hem toch iets echter
Merk dat het voor hem toch wat lastiger is, denk dat dat wel veranderd als hij de baby straks kan voelen bewegen en binnenkort met de 20weken echo (over 4 weekjes)
Mijn vriend is er een stuk relaxter op dan ik Hij had in eerste instantie zoiets van nou die angelsound hoeft niet, maargoed, ik denk dat ie het nu toch wel erg leuk vind!

Ik begin trouwens zelf ook erg toe te leven naar de verbouwing, ik wil dingen gedaan hebben! Nesteldrang al kennelijk, of voorjaarsschoonmaak, ben nu zelf door het huis aan het gaan om te zien wat weg kan en wat niet (kleding, teveel aan kopjes in de kast etc ).

En ik slaap dus sinds een week ofzow slecht, ik kan m'n draai niet meer vinden, ben van mezelf een erg lichte slaper, om het minste geringste wakker, slaap normaliter op m'n zij (bij voorkeur rechts), maar kan m'n draai gewoon niet meer vinden en beland steeds weer op m'n rug, maar ik had gelezen dat je rug zeker niet de voorkeur heeft, en dat de linkerzij de meeste voorkeur heeft. Daar probeer ik mezelf een beetje toe te dwingen maar ik wordt er erg onrustig van. Nu ook weer om 5 uur wakker, en dus uiteindelijk maar uit bed gegaan.
Dat ik weer vermoeider begin te worden; ik gok zo dat het door m'n nachtrust komt ipv dat ik dacht dat het de hormonen waren

En ik heb gister trouwens 2 miniscule rode slijmpjes gevonden. (Check ook nog steeds dagelijks op de wc bij het afvegen na het plassen, begint een beetje een tik te worden). Maargoed, gisterochtend hebben vriendlief en ik het ook intiem gehad, niet in de vorm van gemeenschap, maar ehm tjah... 2 keer tot op grote hoogte zeg maar Dus ik bedenk me dan van dat komt daar dan gewoon van.
Beeb doet het iig nog (gisteravond vriendlief nog laten luisteren), dus heb dan zoiets van daar moet ik me gewoon geen zorgen over maken. Vanavond naar de verloskundige dus dan kan ik het even vragen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55716562
pff. Ik heb een vreselijk beroerde nacht achter de rug.

Manlief had een paar dagen terug last van de bekende buikgriep... En gister was ik blijkbaar aan de beurt. Tenminste dat dacht ik. Ik heb een aantal malen op het toilet gezeten, maar mooi niet dat het mn darmen waren. Ik heb vannacht vreselijk pijn in mn buik gehad.... Ik heb de hele tijd maar gedraaid als het weer kwam opzetten om een positie te vinden dat het wat minder werd. De baby deed ook nog eens vrolijk mee, en bewoog ook vreselijk veel.... De katten hadden denk ik door dat ik me flink beroert voelde... Dus die kwamen met zn drieen tegen me aan liggen om te troosten...(dus ik kon ook niet meer draaien op een gegeven moment.) Jeetje zeg... Wat een nacht.

En nu? Alles weer rustig. Beetje een zeurgevoel en een actief kindje... En moe natuurlijk. Ik denk dat ik vandaag ook niet de hele werkdag volmaak, maar dat ik vanmiddag nog even onder de wol kruip.
pi_55716721
Adelante, ik weet niet of ik het op prijs had kunnen stellen zo'n bord. Als je zoiets neerzet dan zou ik in elk geval de datum weglaten en het bord niet "te vroeg" neerzetten. Mensen zijn toch nieuwsgierig en ze vragen die laatste weken al genoeg... en... en... voel je al wat...?!
pi_55716729
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:45 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

kan zo'n bord als je zus bijna is uitgeteld duurt nog even hoor voor ik weer oom wordt, maar dan klus ik 'm vast in elkaar
haha wat toevallig, weet lekker waar hij staat.
foto heb je van een andere forum he?

ach is wel een leuke grap hoor. deze mensen hebben hem ook van vrienden in de tuin gekregen toen ze naar de verloskundige moesten, ze wisten het helemaal niet.

ticootje beterschap!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 02-01-2008 09:04:23 (foutje, ik slaap nog) ]
mama van 3 kids!
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:02:59 #59
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55716745
@Ticootje, wat een ellendige nacht inderdaad.

Moet zeggen dat ik je de hand kan schudden v.w.b. slechte nacht - lang verhaal, maar het was niet prettig (hier dus wel de buikgriep), maar goed, nu gaat het wel weer.
Gister na lang twijfelen toch de VK gebeld, maar mijn bloeddruk was goed, wel wat eiwit maar acceptabel. Achteraf kwam die klachten die ik gister had ws. gewoon van de naderende buikgriep, niet van de bloeddruk
pi_55716776
Beterschap tan.

Ticootje, lijkt me heel verstandig om vanmiddag een dut(je) te gaan doen.
pi_55716816
Ticootje beterschap en ook voor jou Tan veel beterschap.

Hopelijk voelen jullie je snel wat beter.

Adelante, ik zie de humor er wel van in, maar ik zou er zelf denk ik toch nit zo blij mee zijn. Je bent al aan het "wachten" tot iets gaat gebeuren. Maar mss heeft zij er wel heel veel lol in. Daar ken je ze zelf tenslotte het best voor.
pi_55716854
Tan, ook al buikgriep. Bij mij viel het opzich wel mee, ik had echt alleen flinke krampen.

Mijn man heeft zeg maar een middag op het toilet moeten zitten. Die heb ik op een gegeven moment maar diareeremmers gegeven, want het was niet normaal. Maar hij was er ook de volgende dag weer vanaf.

Buikgriep is gewoon heel vervelend. Ik maakte me ook echt zorgen vannacht. Ik had zoiets van, het zou toch niet zijn dat ik weeen heb...?!?! Ik heb ook nog gekeken of de krampen om de paar minuten kwamen, maar het was wel heel onregelmatig. Misschien dat een overactief kindje en buikgriep samen een beetje voorweeen heeft uitgelokt. Maar vandaag is alles weer rustig... Dus ik haal weer opgelucht adem.
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:25:03 #63
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55716921
@Ticootje, het heeft hier ook alleen gisterenavond en vannacht geduurd, maar inderdaad ook enorm aan de dirarree (water ), ik hoop dat ik het vochtpeil weer een beetje bij krijg vandaag, maar het kopje thee en beschuitje zitten er nog in. Dat schept hoop
pi_55716954
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:25 schreef Tan het volgende:
@Ticootje, het heeft hier ook alleen gisterenavond en vannacht geduurd, maar inderdaad ook enorm aan de dirarree (water ), ik hoop dat ik het vochtpeil weer een beetje bij krijg vandaag, maar het kopje thee en beschuitje zitten er nog in. Dat schept hoop
Ik zat op een gegeven moment wel helemaal te rillen op het toilet. Echt heel maf.

Vandaag ook maar wat extra drinken, maar ik drink eigenlijk altijd wel veel. Ik ben gewoon nogal dorstig...

Vandaag nog niet gegeten, maar ik ga zo aan mn boterham beginnen, vanmorgen kon ik er echt niet aan denken om wat te eten.
pi_55717016
Tan, eigenlijk kun je beter geen the drinken als je diaree hebt omdat thee een natuurlijke vochtafdrijver is.

Heb ik verder nog een vraagje, wie van jullie gebruikt of heeft er een aerosleep hoes voor over de matras gebruikt???
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:34:52 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55717030
@Wenneke, oh dat wist ik niet? Ik neem al sinds ik me kan herinneren een kopje slappe thee als ik ziek ben (geweest), wat kan ik dan beter drinken?
pi_55717088
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:34 schreef Tan het volgende:
@Wenneke, oh dat wist ik niet? Ik neem al sinds ik me kan herinneren een kopje slappe thee als ik ziek ben (geweest), wat kan ik dan beter drinken?
als ik me niet lekker voel neem ik ook altijd een kopje thee. Ik meen me daarna meestal wel wat beter te voelen.
pi_55717129
Ja als je je gewoon niet lekker voelt is een kop thee ook ok, maar alleen bij diaree is het niet zo goed.

Je kunt beter appelsap of water drinken.
pi_55717279
Pfff, ben blij dat ik vandaag thuis werk. Duik zo weer even mijn bed in. Merlijn is lekker gewoon naar het KDV en het is hier lekker rustig. Heb een paar dingetjes op de planning staan om nog te doen voor mijn werk en vrijdag ga ik nog even echt werken. En dan alleen volgende week nog een keer terug om iemand in te leren.

Beterschap aan de zieken .
pi_55717316
appelsap werkt toch juist ook laxerend? Gewoon kopje slappe thee hier bij ziekte en zwakheid hoor
Saartje
pi_55717321
Hier tussen kerst en oud en nieuw constant behoorlijke krampen gehad, in de bovenbuik zeg maar en zo nu en dan ( wel meer dan normaal) knoertharde buiken met een soort vna indalingspijn.... Met oud en nieuw ging het redelijk... Maar sinds vannacht ook meer op het toilet gezeten als/dan in mn bedje gelegen...
Ook dun als water....
En dit alles inderdaad begeleid door een meer dan drukke baby!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55717346
Gister trouwens voor het eerst het meissie van ex en zn vriendin gezien... Zoooo klein prulleke!! En ze was al gegroeid!! Moestwel ff een paar traantjes weg slikken!! Zo heerlijk klein en ontroerend!! Ze is nu een week of 8 en past net in maatje 50....
pi_55717402
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:03 schreef vamperotica het volgende:
Gister trouwens voor het eerst het meissie van ex en zn vriendin gezien... Zoooo klein prulleke!! En ze was al gegroeid!! Moestwel ff een paar traantjes weg slikken!! Zo heerlijk klein en ontroerend!! Ze is nu een week of 8 en past net in maatje 50....
Ach... Wat klein

Ik heb natuurlijk ook een tijdje niet kunnen posten vanwege Parijs....

De 24e moest ik nog even voor een snelle check naar de VK. Ik wilde eigenlijk zeker zijn dat de kleine bleef zitten terwijl ik in Parijs was. Mijn ijzer is gewoon goed en bloeddruk ook. (dus geen staalpillen meer, die ik in totaal niet meer dan een week heb gebruikt)

Maar, ik moet wel veel rustiger doen, want mn buik is niet zo groot. (Dus de baby ook niet) Ik loop zeg maar 2 tot 3 weken achter. Maar dat kwam wel goed als ik rustiger zou gaan doen. Maar goed ik doe al heel rustig, ik pak al elk moment dat ik kan om te gaan liggen. Nou ja, volgende week lekker op verlof en dan kan ik nog rustiger doen. (Maar ik gok erop dat de kleine van mij geen 9 ponder gaat worden)
pi_55717478
Ja, hoe was het in Parijs???
pi_55717480
Oh niet fijn die buikgriep verhalen! Beterschap! Hier gelukkig geen buikgriep maar een gezellige familie-verkoudheid We doen allemaal mee geloof ik...
It's all up to you
pi_55717538
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:15 schreef vamperotica het volgende:
Ja, hoe was het in Parijs???
Ja, heel leuk.
Veel gelopen... Maar ook veel gerust. 'S middags bleef ik meestal in het hotel om wat te slapen, of tv te kijken. We hebben heerlijk geshopt in LaFayette en ik ben geslaagd voor een prachtige luiertas. We hebben heel veel gezien en heerlijk gegeten.

Ik ben er alleen wel achtergekomen waarom lange autoritten worden afgeraden zover in de zwangerschap. Wat een hel is dat!
pi_55717544
Beterschap dames!!

ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho in de 16e week om te kijken of t een jongetje of een meisje word , wist niet dat dat al zo vroeg kon
pi_55717560
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:16 schreef TearSong het volgende:
Oh niet fijn die buikgriep verhalen! Beterschap! Hier gelukkig geen buikgriep maar een gezellige familie-verkoudheid We doen allemaal mee geloof ik...
Ja, ook daar doe ik aan mee.

We zaten in Parijs in een hotel en ik denk (weet zeker) dat er daar een stofmijt plaag heerste. Zodra ik op de kamer kwam begon mijn neus. Ik kon 's nachts echt niet door mn neus ademen.
In de auto moest de airco aan, ook daar wordt ik altijd ziek van.

Nu heb ik nog steeds een beetje last van mn neus, maar het gaat gelukkig wel beter. Echt ik kon er net zo goed tampons in stoppen, het water bleef eruit lopen.
pi_55717579
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Beterschap dames!!

ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho in de 16e week om te kijken of t een jongetje of een meisje word , wist niet dat dat al zo vroeg kon
Leuk!!!

Ga je ook 3d foto's laten maken??

(Ik hoop dat je een leukere echodame hebt als ik had bij de pretecho )
pi_55717621
Ja maar de 3d foto's wil ik wat later in de zwangerschap doen...tussen de 24 en 26 weken denk ik.
deze afspraak is alleen 2d puur voor het geslacht.

Heb jou verhaal over de echodame gelezen en hoop het idd ook, ik kijk ff hoe het deze keer bevalt en anders ga ik naar hetzelfde echo buro als mijn schoonzusje voor de 3d echo, dan weet ik tenminste zeker dat het een hele aardige vrouw is
pi_55717649
Net maar even de telefonische intake geregeld met de kraamzorg. Ik krijg maar 44 uur omdat deze periode veel te druk is schijnbaar en ze daarom niet de uren kunnen leveren die er sinds dit jaar voor staan. Baal er wel een beetje van want 5,5 uur vind ik niet echt veel en hier zijn geen mensen in de omgeving die kunnen helpen, iedereen werkt eigenijk nog. Moeilijk, ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen zo.
pi_55717661
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja maar de 3d foto's wil ik wat later in de zwangerschap doen...tussen de 24 en 26 weken denk ik.
deze afspraak is alleen 2d puur voor het geslacht.

Heb jou verhaal over de echodame gelezen en hoop het idd ook, ik kijk ff hoe het deze keer bevalt en anders ga ik naar hetzelfde echo buro als mijn schoonzusje voor de 3d echo, dan weet ik tenminste zeker dat het een hele aardige vrouw is
Je kan natuurlijk even vragen wanneer je dat het beste kan doen. Ik was 30 weken, en volgens de mevrouw een beetje laat. En dan maar hopen dat de kleine een beetje van foto's houdt... Mijn kleine meid wilde niet op de foto. (Heeft ze van dr moeder )
pi_55717721
ja zal t idd eens navragen wat de beste periode is daarvoor...en dan idd maar hopen dat de kleine niet ook net zo fotoschuw is als mama

@Randa, dat is balen zeg dat je niet meer uren krijgt
pi_55717763
Randa, dat is vervelend..
Ik krijg de kraamzorg 15 januari op visite...

Maar sinds 1 januari hebben we toch recht op 49 uur?? Is het dan niet zo dat ze die uren gewoon moeten leveren??
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:46:51 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55717892
Je hebt recht op vergoeding van 49 uur, maar of het kraambureau die ook daadwerkelijk kan leveren is een ander verhaal. Als het echt te druk is zullen ze moeten schipperen.

Wel balen Randa!
pi_55718028
Nee, ze hoeven geen 49 uur te leveren. Ze hebben zelf afspraken gemaakt met de verzekeringen etc. Ze kunnen er schijnbaar niets aan doen dat ze te weinig mankracht hebben om de drukte in deze periode op te vangen. Natuurlijk is het wel zo dat als de vk zegt dat ik meer uur moet krijgen zoals bijv op een moment dat de BV niet goed loopt en ik daar nog wat ondersteuning in nodig heb, ik deze ook krijg. Maar ja dat is altijd zo.
Daarbij komt dat ze vanaf de derde dag dus ook maar 3 uur leveren in het weekend. Dus beval ik woensdag krijg ik die zaterdag en zondag beide maar 3 uur. Beval ik vrijdag krijg ik wel de 5,5 uur per dag in het weekend. De partner is gewoon verplicht eigenlijk om vrij te zijn in die weken of iemand anders moet zich vrijmaken want de middagen alleen zijn is niet de bedoeling zei mevrouw van het kraamburo nog. Jaah, .
pi_55718133
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:54 schreef Randa_v het volgende:
Nee, ze hoeven geen 49 uur te leveren. Ze hebben zelf afspraken gemaakt met de verzekeringen etc. Ze kunnen er schijnbaar niets aan doen dat ze te weinig mankracht hebben om de drukte in deze periode op te vangen. Natuurlijk is het wel zo dat als de vk zegt dat ik meer uur moet krijgen zoals bijv op een moment dat de BV niet goed loopt en ik daar nog wat ondersteuning in nodig heb, ik deze ook krijg. Maar ja dat is altijd zo.
Daarbij komt dat ze vanaf de derde dag dus ook maar 3 uur leveren in het weekend. Dus beval ik woensdag krijg ik die zaterdag en zondag beide maar 3 uur. Beval ik vrijdag krijg ik wel de 5,5 uur per dag in het weekend. De partner is gewoon verplicht eigenlijk om vrij te zijn in die weken of iemand anders moet zich vrijmaken want de middagen alleen zijn is niet de bedoeling zei mevrouw van het kraamburo nog. Jaah, .
Nou zeg wat is dat nou voor iets raars??
Mijn man neemt pas vrij als de kraamzorg weg is. Gelukkig kan ik rekenen op mijn moeder, als ik het vraag komt ze echt elke dag wel even langs. Maar ik zie wel wat ik zelf prettig vind.

Maar ik vind het raar dat ze er maar vanuit gaan dat er dus iemand vrij moet nemen....
pi_55718205
Het is gewoon zo dat met deze uren tegenwoordig je mantelzorg tot je beschikking moet hebben. En dus ook voor Merlijn een oppas. Maar ja, we mogen blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg hebben natuurlijk.
Heb met mijn man ook al afgesproken dat hij misschien maar de ochtenden moet gaan werken en de middagen vrij pakken als het nodig is. Het weekend lijkt me voor mijn man het zwaarste eigenlijk, en mij, de baby en dan ook nog Merlijn verzorgen.
Hoe doet iedereen dat toch?
pi_55718214
Nog mooier, en als je zegt ga maar 2 dagen eerder weg, dan kun je een ander gezin helpen wat het harder nodig heeft, dan is het grote heibel want dat mag ook niet.
Vriend hier was dus wel vrij, alles liep super, en de kraamzorg was een onervaren leerlinge. Dus tsja die waren we in ons hele kleine huisje liever kwijt als rijk.
Maar dat was heel veel gedoe, want dat mocht dan ook weer niet.
pi_55718398
Bij Merlijn was mijn man wel thuis in de eerste twee weken, maar voor nu weten we het eigenlijk nog niet eeb beetje afhankelijk wat hij op dat moment moet doen met projecten op het werk. Merlijn is in iedergeval al 2,5 dag onder de pannen op het KDV maar daaromheen moet ook al zoveel georganiseerd worden. Ach we zien het wel, als ik in het ziekenhuis beval en een nachtje moet blijven gaan er ook weer uren vanaf.
pi_55718418
Het is een zooitje die hele kraamzorg heb ik het gevoel
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:42:48 #92
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55718965
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:16 schreef Ticootje het volgende:
Tan, ook al buikgriep. Bij mij viel het opzich wel mee, ik had echt alleen flinke krampen.

Mijn man heeft zeg maar een middag op het toilet moeten zitten. Die heb ik op een gegeven moment maar diareeremmers gegeven, want het was niet normaal. Maar hij was er ook de volgende dag weer vanaf.

Buikgriep is gewoon heel vervelend. Ik maakte me ook echt zorgen vannacht. Ik had zoiets van, het zou toch niet zijn dat ik weeen heb...?!?! Ik heb ook nog gekeken of de krampen om de paar minuten kwamen, maar het was wel heel onregelmatig. Misschien dat een overactief kindje en buikgriep samen een beetje voorweeen heeft uitgelokt. Maar vandaag is alles weer rustig... Dus ik haal weer opgelucht adem.
Oh, dat had ik ook afgelopen maandag! Bij mij werd het steeds dunner, terwijl ik me nog bleef verbazen dat er na een half uur uberhaupt nog wat uit kon komen . Nu heb ik nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar dat zal wel bandenpijn zijn van het samentrekken op het toilet ofzo. Ook lullig dat het kind steeds op mijn gevoelige darmen blijft trappen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55719438
Jeetje zeg, hoevaak kan een kindje wel niet de hik hebben??

Mijn kleine heeft echt elke dag wel een paar keer de hik. Is dat goed?
pi_55719511
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:

Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ik
pi_55719539
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:06 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat kan heel veel voorkomen en ik geloof ook niet dat het verkeerd is. Volgens mij verslikken ze zich dan in het vruchtwater ofzo? Het is in ieder geval niet zo dat ze lucht binnenkrijgen denk ik
Dat lijkt mij ook niet. Het is gewoon een gulzig meiske denk ik dan maar.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:12:29 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55719670
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef p_iglet het volgende:
Nog mooier, en als je zegt ga maar 2 dagen eerder weg, dan kun je een ander gezin helpen wat het harder nodig heeft, dan is het grote heibel want dat mag ook niet.
Vriend hier was dus wel vrij, alles liep super, en de kraamzorg was een onervaren leerlinge. Dus tsja die waren we in ons hele kleine huisje liever kwijt als rijk.
Maar dat was heel veel gedoe, want dat mocht dan ook weer niet.
Hebben wij geluk gehad, wij hebben, misschien hnet 21 uur gehad, was een haske leulke lieve meid zou haar een volgende keer zo weer willen.
maar genoeg zorg van ouders enzo , hun deden er niet lastig over
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:13:10 #97
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_55719689
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:52 schreef Brighteyes het volgende:

Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....
Stoertje, zo'n zware bevalling, snel thuiskomen en dan alweer flierefluitend je op fok begeven!
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:19:19 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55719844
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:13 schreef Smirre het volgende:

[..]

Begin me af te vragen waar je back-up van Five voor nodig had....
Stoertje, zo'n zware bevalling, snel thuiskomen en dan alweer flierefluitend je op fok begeven!

Ik kan het gewoon niet laten.
Kan me niet concentreren op een boek of zo en waar een ander mss een half uurtje tv zou kijken voor de afleiding kijk ik hier.
Maar het is wel even lekker dat ik me niet met lijstjes of dingen bezig hoef te houden.
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2008 @ 12:57:24 #99
43556 miss_dynastie
pi_55720721
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:04 schreef Randa_v het volgende:
Maar ja, we mogen blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg hebben natuurlijk.
Nou Volgens mij is het op die manier nuttiger dat geld in verlof voor papa's te stoppen en de vlos regelmatigere controles te laten doen . Zo wordt de 'vergoeding' in elk geval volledig benut. Of mensen de keuze geven wat ze willen doen. Grote kans dat mensen voor papa thuis kiezen en de tekorten grotendeels worden opgelost. Niet handig voor je, in elk geval
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:59:36 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55720775
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:45 schreef wenneke1 het volgende:
Ja als je je gewoon niet lekker voelt is een kop thee ook ok, maar alleen bij diaree is het niet zo goed.

Je kunt beter appelsap of water drinken.
Ik weet van appelsap dat altijd gedacht werd dat dit goed was, maar dat is het juist absoluut niet (laxeert). Bouillon schijnt ook goed te zijn, maar dan moet er eerst wat binnen gebleven zijn.

Water kan natuurlijk ja, dat heb ik vannacht constant gedronken met kleine slokjes. Maar aangezien ik niet meer heb gespuugd en de diarree ook wel lijkt gestopt/geminderd en ik weer gewoon heb geplast, zal die thee wel niet zo heel erg slecht zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:02:35 #101
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55720827
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef Ticootje het volgende:

Ik dacht ook altijd dat het vruchtwater was, maar die van mij heeft ook regelmatig de hik, een paar keer per dag zelfs, en dat kan ook nog eens flink lang aanhouden.

Maar ik heb geen vruchtwater, dus het zal wel een andere oorzaak hebben, weet van de oudere kinderen dat ze vaker de hik kunnen krijgen tijdens een groeistuip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')