abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55764465
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is... Maar geloof dat aangeraden wordt toch echt de eerste 6 weken een ebetje rustig aan te doen...
Bij mn eerste bevalling kreeg ik de volgende dag van de kraamzorg en verloskundige op mn kop... Ik was "even" boodschappen gaan doen...Voelde me gelijk alweer helmaal prima. Later wel een kleine terugslag gehad, mara was toch wel vrij snel weer helemaal de oude... Bij de t weede ook zo...
Derde was al iets minder snel en bij de vorige echt de hele kraamtijd lekker in bed doorgebracht en af en toe wat door het huis gerommeld....

Ik hoop dat ik me deze keer ook snel weer goed genoeg voel om iets te gaan doen aan sport... Ben dit uitgelubberde lijf (want van sporten is er na de vorige bevalling niet veel gekomen) meer dan zat en in juli trouwt mn zusje! Wil dan toch wel een beetje (boel) lekker in mn vel zitten!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55764472
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:11 schreef Nijna het volgende:
Na een maandje had ik nog helemaal geen zin (ook lichamelijk) om druk te gaan sporten...maar ik ben dan ook eigenlijk niet zo heel sportief. Ik heb nu het gevoel dat het wel weer zou kunnen zeg maar... alleen dan nog gaan doen...
Ja, uiteindelijk de sportschool weer in, dat is heel moeilijk. Maar ik weet dat als je er eenmaal bent, en je bent lekker bezig dan is het gewoon heerlijk!
Ik krijg ook meer energie van sporten, ik voel me ook veel lekkerder, dus vandaar dat ik er zo snel mogelijk weer mee wil beginnen. Ik heb dan het idee dat ik meer aankan.

Maar voor het zelfde geld ben ik gebroken door de korte nachten, durf ik de kleine niet achter te laten, enz... Er zijn wel 1000 dingen die me tegen zouden kunnen houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:18:18 #253
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55764493
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik vraag me af hoe snel je na de bevalling weer een beetje op de been bent. Is dat na een week, of twee? Ik zou namelijk heel graag zo snel mogelijk die extra kilo's er weer af hebben. Ik heb het al helemaal uitgedacht. Lekker op maandag, woensdag en vrijdag naar mn moeder. Daar die kleine even op bed leggen en dan lekker de sportschool in. Maar ja wat is realistisch? Moet ik rekenen op een maandje herstellen en dan lekker beginnen met sporten of zal dat nog langer zijn?
Bij mijn zwangerschapsgym zit er ook na de bevalling nog wat bij. Na tenminste 6 weken na de bevalling mag je daar naartoe en het is om weer een beetje conditie te krijgen en je buikspieren en bekkenspieren weer een beetje aan te spannen.
Nou verschilt de herstelperiode natuurlijk per persoon.

Ik was 15 kilo afgevallen voordat ik zwanger werd en ik hoop toch wel minimaal op mijn oude gewicht terug te gaan komen na de bevalling, en wat minder zou ook niet naar zijn.
pi_55764501
Als je van plan bent borstvoeding te geven, is het ook handig daar een beetje rekening mee te houden met t sporten... De afvalstoffen enzo komen ook in de bv terecht
pi_55764510
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
Saartje
pi_55764536
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Reken maar op een maand of 3, voor je je weer fit genoeg en in je ritme genoeg voelt om te gaan sporten. Sowieso mag je je buikspieren de eerste 6 weken amper belasten.
Heb je je wel goed ingelezen over zwanger zijn en de gevolgen voor je lijf? Ik moet zeggen dat je er soms ietwat makkelijk over denkt..
Ik vind juist dat er soms veel te zwar aan getild wordt.... Tuurlijk wordt de kennis enzo steeds beter, vroeger wisten we neits over bekkeninstabiliteit, rauw vlees en dergelijke... Maar het blijft een natuurlijk iets...
pi_55764574
quote:
Eigenlijk niet

Maar ik heb wel het idee dat ik er inderdaad te makkelijk over denk. Maar dat komt denk ik meer van het feit dat het de eerste is. Ik totaal geen idee wat me te wachten staat.

En het andere stuk is gewoon het eigenwijze wat in me zit. Daar moet soms ook wel vreselijk om lachen. Meestal komt ik er wel snel achter dat wat ik in mn hoofd heb gewoon niet kan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:23:37 #258
54772 Silmarwen
pi_55764579
Ik lees trouwens zo'n beetje overal dat je na 6 weken weer rustig aan mag beginnen en na twee weken al hele lichte buikspieroefeningen mag doen. Ik zou inderdaad niet na 6 weken er weer keihard tegen aan gaan, maar lekker rustig opbouwen met fietsen en hardlopen ofzo. Vraag het eens bij de sportschool Ticootje, misschien hebben ze wel wat extra begeleiding. Bij mijn oude sportschool was dat wel zo.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:23:43 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55764583
IIg sta je niet na 2 weken al weer in de sportschool...
Meestal dan.
pi_55764589
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:18 schreef vamperotica het volgende:
Als je van plan bent borstvoeding te geven, is het ook handig daar een beetje rekening mee te houden met t sporten... De afvalstoffen enzo komen ook in de bv terecht
Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.
pi_55764608
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Silmarwen het volgende:
Ik lees trouwens zo'n beetje overal dat je na 6 weken weer rustig aan mag beginnen en na twee weken al hele lichte buikspieroefeningen mag doen. Ik zou inderdaad niet na 6 weken er weer keihard tegen aan gaan, maar lekker rustig opbouwen met fietsen en hardlopen ofzo. Vraag het eens bij de sportschool Ticootje, misschien hebben ze wel wat extra begeleiding. Bij mijn oude sportschool was dat wel zo.
Ja, ik was wel van plan om onder begeleiding te gaan sporten. Dat vind ik sowieso verstandig als je gaat sporten, omdat als je oefeningen verkeerd doet je meer kapot maakt dan dat je goed doet.

Ik ga gewoon een keer langs de sportschool en dan vraag ik het gewoon even.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:25:46 #262
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_55764612
quote:
Volgens mij is die 6 weken onzin en moet het gewoon goed gesloten zijn. Bij mij was de nagym al 2 weken na de bevalling (ik had toevallig de laatste uitgerekende datum en beviel 2 weken "te laat") en ik kon alles gewoon meedoen nadat dat goed gecontroleerd was.
Ik had trouwens ook al echt weer zin om te sporten dus het kan wel dat je er al zo snel weer aan toe bent. Ik zou er alleen niet op rekenen, want het kan ook heel anders lopen.
Afvallen tijdens bv moet je trouwens wel mee oppassen, max een pond per week wordt aangeraden geloof ik.
pi_55764621
Ik heb na mijn eerste een jaar als een zombie rondgezwalkt, kon me nergens toe zetten. Het uitladen van de boodschappen was al te veel voor me
Saartje
pi_55764641
Als ik sport eet ik ook beter. Ik heb dan op een of andere manier meer trek in gezonde dingen. Ik eet meer en gezonder omdat mn lichaam daar dan om vraagt. Dus dat lijkt mij dan ook wel weer beter voor de kleine.

Nu kan ik 's avonds gewoon amper warm eten naar binnen krijgen. Ik heb gewoon echt geen trek in eten.
pi_55764674
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen opvangen met kolven voor het sporten. Maar ik had daar dus nog niet over nagedacht.
Ja.. Ik was even aan het zoeken wat "men" mij heeft aangeraden... Had het ergens opgeschreven... Idd kolven voor het sporten en dan schijnt het bij de volgende voeding alweer verdwenen te zijn geloof ik.... Maar dat weet ik dus niet zeker meer...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:04 #266
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55764725
wenneke, wat schikken zeg, hoop dat allles vanochtend goed is!

Tan ook ik vind het heel knap hoe je er mee omgaat.

hier heb ik geen extra bh gekocht, voor de zwangerschap van miesje had ik een kleine b cub, tijdens een kleine c cub en na afloop een a cub. alle bh die ik tijdens miesje heb gekocht (2 voedings, 1 meegroei) waren maat 75 c en die pas ik nu redelijk (blijft wel wat ruimte over) dus draag nu eigenlijk mijn normale bh's in de b cub want a cub is vaak toch te klein. Ik hoop van harte dat er na deze niet weer een cub afgaat want dan hou ik niks over.

Over sporten ik ben 4 weken naar de bevalling van miesje begonnen met gym speciaal voor bevallen vrouwen(geen idee hoe die hete) verder had ik niet echt veel fut om te gaan sporten.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55764791
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eigenlijk niet

Maar ik heb wel het idee dat ik er inderdaad te makkelijk over denk. Maar dat komt denk ik meer van het feit dat het de eerste is. Ik totaal geen idee wat me te wachten staat.

En het andere stuk is gewoon het eigenwijze wat in me zit. Daar moet soms ook wel vreselijk om lachen. Meestal komt ik er wel snel achter dat wat ik in mn hoofd heb gewoon niet kan.
Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"
of eigenwijs....
pi_55764832
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik herken zoveel van mezelf in jouw posts... Van toen ik zwanger was van de eerste... Volgens mij was ik toen ongeveer net zo oud als jij nu ( ik was 22) en net zo "onbevangen"
of eigenwijs....
Waarschijnlijk kom ik op het meeste wel weer terug..

Aan de ene kant denk ik dat het allemaal makkelijk moet kunnen. Dat er niet zo heel veel veranderd.

Maar aan de andere kant weet ik dat er juist wel heel veel gaat veranderen. Het is meer ontkenning denk ik.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:40:34 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55764878
Wenneke, succes straks!

Ik heb trouwens de eerste tijd met Saskia gewoon veel gewandeld Beetje doorlopen zodat 't wel wat voor je conditie doet, maar niet te belastend. De eerste keer naar het winkelcentrum was een wereldreis en moest ik daar echt even koffie drinken om bij te komen en moed te verzamelen voor de terugweg... maar dat ging elke keer weer een stukje beter en de rondjes werden ook steeds groter.
Baby lekker slapen in de kinderwagen, paar luiers mee, in geval van honger een bankje opzoeken om bv te geven.
Heerlijk!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55764910
Ik had een heel makkelijke zwangerschap... Heb al mn info bij de vlos gekregen en nooit aan zwangerschapsgym gedaan...
Tuurlijk ook mn onzekerheden... Had bloedingen tussendoor, maar omdat er door niemand paniekerig over gedaan werd was ik er zelf ook rustig onder, na de eerste paniek... Maar je kan honderd boeken lezen en de periodes van bijvoorbeeld innstelingsbloedingen uit je hoofd weten, toch schrik je...
En ik heb ook altijd gedacht dat er niet veel veranderde... En aan de ene kant was dat ook zo. Vanaf de eerste seconde dat mn dochater geboren was is het geweest of ze er altijd bij is geweest... Maar aan de andere kant.... Je hele wereld veranderd!
pi_55764921
Lekker wandelen doe ik nu ook nog.

Het lijkt mij gewoon helemaal niets om de hele dag straks binnen te moeten zitten. Maar ET ik denk dat wandelen ook erg lekker is inderdaad. Wij hebben op een kwartiertje lopen een kinderboerderij zitten. Dus ik kan, als ik weer een beetje uit de kreukels ben, lekker naar de kinderboerderij lopen met de kleine in de wieg en de hond mee. ja dat is een goed idee.
pi_55764958
Over die borstvoeding en sporten: door heel intensief te sporten kan er melkzuur in het bloed en uiteindelijk in de moedermelk komen. Dat is niet slecht voor de baby het kan hooguit minder lekker smaken.
Laten drinken voor het sporten of als het niet anders kan kolven zou kunnen helpen om pas weer te hoeven voeden als het melkzuur helemaal verdwenen is. Bovendien kan het niet zo prettig zijn om met volle borsten te sporten.
Maar goed, je moet echt wel heel intensief sporten wil de melk proefbaar veranderen en ik kan me niet voorstellen dat je dat binnen een aantal maanden na de zwangerschap al weer voor elkaar krijgt.

Afvallen tijdens het geven van borstvoeding kan prima, maar het moet niet te snel gaan. Niet meer dan een pond per week is veilig voor de baby én veilig voor de moeder want haar lichaam moet het ook allemaal bijbenen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:48:07 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55764986
Ticootje, wat ik heb gedaan al in mijn kraamweek (terwijl je officieel dan dus nog helemaal niets mag doen, maar schijt) was regelmatig mijn buik intrekken. dat mocht ook tijdens de zwangerschap, dus ik vond dat dat ook tijdens de kraamweek mocht. (Ben soms ook een beetje eigenwijs ) verder idd eerst veel rusten, en als je weer een beetje op de been bent, wat meer bewegen. wandelen is idd wel een goede.

wenneke, succes! hopelijk valt het mee!

edit: en bekkenbodemspieroefeningen doen "een kwartiertje lopen" is echt heel erg ver weg als je hechtingen hebt gehad. hou daar ook rekening mee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55765079
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ticootje, wat ik heb gedaan al in mijn kraamweek (terwijl je officieel dan dus nog helemaal niets mag doen, maar schijt) was regelmatig mijn buik intrekken. dat mocht ook tijdens de zwangerschap, dus ik vond dat dat ook tijdens de kraamweek mocht. (Ben soms ook een beetje eigenwijs ) verder idd eerst veel rusten, en als je weer een beetje op de been bent, wat meer bewegen. wandelen is idd wel een goede.

wenneke, succes! hopelijk valt het mee!

edit: en bekkenbodemspieroefeningen doen "een kwartiertje lopen" is echt heel erg ver weg als je hechtingen hebt gehad. hou daar ook rekening mee!
Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?
pi_55765264
Mijn beste vriendin zat weer snel op de racefiets na de bevalling, heeft toen ook weer voorzichtig een lichte tocht gereden in limburg binnen een paar maanden.

Zelf heb ik zoiets van, ik wil verder gaan werken aan m'n gewicht na de zwangerschap, dat gevoel kreeg ik al snel, een mooie fitte mama (was ook ruim 15 kg afgevallen), maar ik denk dat ik het eerste half jaar tot jaar zeker nog niet actief iets aan zal doen. Ik wil lang borstvoeding geven en dat staat bij mij voorop. Tuurlijk kan gewoon wandelen en gewoon eten wel, overigens ben ik daar die ruim 15 kg ook mee afgevallen, gewoon stipter eten zodat je lichaam weet waar het aan toe is en geen extra vet gaat opslaan voor als je besluit ineens minder te gaan eten (wat ik nog weleens deed omdat ik wel wat kwijt wilde), en tussendoortjes als fruit of een sultana om de lekkere trek te voorkomen (ik heb geleerd van de dietiste; 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, en dat werkt dus heel goed!), en zelf ben ik gaan nordic walken, maar ook gewoon wandelen, zwemmen en fietsen zijn heel goed.

En met de kleine naar de kinderboerderij wandelen lijkt me heerlijk! Ben zelf gek van beestjes, hoop die kleine straks ook!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55765609
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar hechtingen zijn toch vrij snel weer eruit?
dat kan. Maar het hoeft niet. Ik heb zeker een maand last gehad geloof ik.
pi_55766011
En mensen die borstvoeding willen geven houd er ook rekening mee dat dat ook VEEEEL energie kost!!!
Ik moet echt mijn best doen om niet af te gaan vallen en om alle energie er bij gegeten te krijgen.

Ticootje, ik zat met nog hechtingen en al, na 1,5 week alweer op een fiets... Maar dat is echt meer kleine stukjes van A naar B hoor, en zeker niet fietsen om het bewegen.

Maar goed ieder moet doen wat ze fijn vind na een bevalling. Houd er alleen rekening mee dat je wellicht niet alles kan/de puf voor hebt om te doen wat je nu allemaal van plan bent.

Ze zeggen niet voor niets 9 maandne zwanger, 9 ontzwangeren
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:19:35 #278
54772 Silmarwen
pi_55766799
Hebben jullie trouwens nog boeken gelezen over bevallen enzo? Ik ben benieuwd naar wat jullie nou een handig/goed/leuk boek vonden. Ik heb met kerst Zwangerschap voor Dummies gekregen en die is wel erg leuk en ook handig, maar dat gaat over de hele zwangerschap.

Ik zit al weer bijna op de helft besef ik me ineens.
pi_55766882
Ik heb Tan nog niet gezien vandaag...

En tearsong ook nog niet..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:24:24 #280
54772 Silmarwen
pi_55766935
Hoe laat moest Wenneke eigenlijk naar het ziekenhuis. Ergens in de ochtend toch?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:24:28 #281
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55766940
Ik heb het boekje 'Bevrucht!' gekregen. Over een verschrikkelijk hippe en moderne vrouw. Echt een niet-moeder-worden type. Zij werd dus zwanger incl. hormonen en hysterische buien. Erg leuk om te lezen en het gaat ook over de onderwerpen waar je weinig over hoort.

Verder ook het boek van Beatrijs Smulders gelezen en nog iets voor a.s. vaders wat behoorlijk eerlijk is. O ja, en iets over de ontwikkeling van de baby per week, maar daar stond ook veel over de zwangere in.

Ticootje: ik kon na 2 weken een stukje van 5 minuten lopen. Het duurde echt lang voor de pijn van de hechtingen weg was. Een maand denk ik. Was ook behoorlijk blauw. Na 2 maanden ongeveer durfde ik te gaan fietsen. Ik hoop voor je dat het sneller gaat bij jou, maar verwacht niet te veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 04-01-2008 11:47:08 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:28:34 #282
54772 Silmarwen
pi_55767064
Ik heb Zwangerschap voor Dummies, Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt en Uw zwangerschap, week na week, tot nu toe gelezen. Dat boek van Kluun is trouwens heel heel heel erg grappig.

Beatrijs Slujter hoor ik wel vaker. Veilig bevallen heet dat toch?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:29:19 #283
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55767093
Ja, ik vond het informatief, maar soms ook erg belerend. Je moet wel filteren als je het leest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55767163
Ik heb een boekje zwangerschap van dag tot dag. Verder staat daar dus niet echt iets in over het bevallen zelf.

Ik heb wel wat gelezen op internet, en natuurlijk de verhalen van de moeders van fok.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:35:53 #285
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767328
Tis Beatrijs Smulders.
* Jelief strooit wat positiefs in het rond voor Tan en Tearsong en Wenneke.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55767364
Ik vind het boek 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders echt een aanrader!
En over de babytijd heb ik destijds het boek van Dr. Spock verslonden. Een vreselijk ouderwets boek maar staat vol geweldige tips. Is een kwestie van een beetje filteren
Saartje
pi_55767456
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef owlet het volgende:
Afvallen tijdens het geven van borstvoeding kan prima, maar het moet niet te snel gaan. Niet meer dan een pond per week is veilig voor de baby én veilig voor de moeder want haar lichaam moet het ook allemaal bijbenen.
Maar zwangerschapsvet heb je nog maar korter, en bevat (dus) minder afvalstoffen dan 'oud' vet. Dat kwijtraken tijdens de bv-periode is minder erg, omdat er dan minder afvalstoffen in de melk komen. Nog even als aanvulling.

Tan heeft wel wat op haar log geschreven, maar ik weet niet wanneer.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:41:54 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767509
Die is niet van vandaag poem, ik had het ook al gechekt
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:42:33 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767531
Ben er wel hoor, maar moest vanochtend voor uitgebreide keuring naar de gyn.

Ik kopieer even het stukje van mijn log dat ik net heb geschreven, hoef ik het niet nog een keer uit te typen
quote:
Het was weer een ware vleeskeuring. Bloeddrukmeting, echo, CTG, nog meer bloeddrukmetingen, urine nakijken. Ik ben maar half goedgekeurd, bloeddruk schommelde, nu geen druppel vruchtwater meer, ook niet rondom de navelstreng zoals vorige week nog het geval was, maar hartslag van de baby en levendigheid qua bewegingen waren prima.

Als ik nu drie centimeter ontsluiting had gehad dan was ik vandaag nog ingeleid, maar helaas ben ik blijven hangen op twee, dus moet ik maandag terugkomen. De kans is groot dat ik dan alsnog word ingeleid, want ik kreeg de indruk dat het geen zin heeft dit nog langer voort te laten duren, zo zonder ook maar één druppel vruchtwater. Wederom spannend – stiekem hoop ik nog dit weekend zelf te beginnen, wat ik niet uitsluit gezien de vele contracties in rug en buik, die mij sinds een uur of twee vannacht weer plagen - maar dat durf ik na een ruime drie weken voorweeën en harde buiken niet meer met enige stellige overtuiging te roepen.
pi_55767559
Tan, aan de ene kant hoop ik ook voor je dat het doorzet het weekend. Aan de andere kant is het ook wel fijn dat ze anders maandag gaan inleiden. Dan hoef je zelf ook die keuze niet te maken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:46:55 #291
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55767652
Wat zit je toch in een moeilijke situatie Tan. Snappen je kinderen wat er aan de hand is?
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:47:39 #292
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55767673
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 06:47 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mmm... 75D is mijn "normale" maat.... Eigenlijk geen flauw idee welke maat ik nu heb... Ben een beetje mn uitgelubberde dingen van de vorige keren aan het afdragen....
Hij zit echt nét iets te strak, dus als je meer 75 dan 80 hebt zit ie wel goed denk ik. PM maar als je hem wil hebben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:48:46 #293
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55767703
Oh maar die is dan ook van net pas! Tan ik zal aan je denken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:52:54 #294
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767790
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:46 schreef YPPY het volgende:
Wat zit je toch in een moeilijke situatie Tan. Snappen je kinderen wat er aan de hand is?
Ja, de jongste (Junah, nu drie jaar) heeft het heel lang over dood en doodgaan gehad, zij heeft voor zichzelf besloten dat de baby als hij doodgaat wel ergens anders/ een andere keer weer tot leven komt, het idee van reïncarnatie schijn wel vaker aan te spreken bij jonge kinderen. Ze is er ook van overtuigd dat zij vroeger mijn opa was

Jessai is al wat ouder, én jongen, maar hij heeft het er heel moeilijk mee. Hij wil de baby alleen zien als hij leeft, hij is er erg bang voor en roept ook al heel lang dat hij erg veel zin heeft in kerst en oud en nieuw, maar niet in de tijd daarna omdat de baby dan dood kan gaan. Verder praat hij er zelden over, maar wil wel veel knuffelen met de buik, of voelen als de baby beweegt.

Chinook is nu tien en de meest zwijgzame, ze durfde het ook niet op school te vertellen, bang te moeten huilen, uiteindelijk heeft ze het alleen aan de meisjes in haar klas verteld.

Cheyenne is elf en is een stuk opener. Bedoel ik niet rot, maar ze staat graag in het middelpunt van de belangstelling, dus ze heeft het ook direct verteld op school en praat er ook heel makkelijk over met iedereen die het horen wil. Dat werkt voor haar heel goed, dus ik ben blij dat iedereen zijn eigen manier kiest om er mee om te gaan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:53:20 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55767796
Ik heb nog steeds niet gefietst (Maar meer omdat ik een luie koukleum ben, hoor )
Mijn hechtingen zijn er op dag 7 eruit gehaald (niet alte vriendelijk, ze moest nog flink sjorren lig je daar op de tocht "ja, het is echt een verloskundigensteek, amsterdamse school, dat kanje echt zien." hou je kop en haal die hechtingen eruit, muts! ahum...
ik zou het echt laten afhangen hoe je bekkenbodem zich herstelt na de bevalling. voor hetzelfde geld heb je nergens last van, wat ik hoop voor je, uiteraard. maar wees niet teleurgesteld als je nog een tijd last houdt, das al.

Tan
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:55:21 #296
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55767839
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
Oh maar die is dan ook van net pas! Tan ik zal aan je denken.
Dat klopt, was net een paar tellen voor ik het op FoK neerzette
pi_55767878
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.

Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:58:04 #298
54772 Silmarwen
pi_55767909
Tan, baal je ervan dat je vandaag nog niet wordt ingeleid? Wel spannend zo hoor, het komt nu steeds dichterbij. Succes en sterkte meid!
pi_55768022
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
lig je daar op de tocht "ja, het is echt een verloskundigensteek, amsterdamse school, dat kanje echt zien." hou je kop en haal die hechtingen eruit, muts! ahum...

Voor hun natuurlijk leuk om te zien, maar voor jou behoorlijk typisch!
Deed het erg veel pijn?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:07:06 #300
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768127
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.

Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
Ja, ik koop zo'n boekje pas als het ook echt zo ver zou komen, natuurlijk hopen we allemaal nog steeds dat het goed afloopt en ook daar houden de kinderen goed rekening mee. Het is voor hen ook spannend, maar omdat het allemaal zo abstract is nog merk ik weinig van de spanning, ze spelen net zo lief en vrolijk als anders.

Ook geen 'bijverschijnselen' als opstandigheid of bedplassen, dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')