quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
heb even de dubbele 38 uit de wiki gehaaldquote:Op zondag 30 december 2007 21:41 schreef Diaan73 het volgende:
Top2000 Editie 2007 #36 Sweet home en blauwe ruis
Top2000 Editie 2007 #37 De 400 laatsten..
Top 2000 editie 2007 #38 Neil Young O+
Top 2000 editie 2007 #38 Neil Young O+
De OP vind je hier
Als je het topic sluit, graag dan ook een nieuwe openen
Thnx.. heb je deze ook al toegevoegd? En ik kon idd het linkje niet meer posten.quote:Op zondag 30 december 2007 21:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
heb even de dubbele 38 uit de wiki gehaald
quote:Op zondag 30 december 2007 21:46 schreef peaceman het volgende:
Ligt het aan mij of worden er dit jaar veel meer liedjes bruut afgekapt?
Het ligt dit keer niet aan jou...quote:Op zondag 30 december 2007 21:46 schreef peaceman het volgende:
Ligt het aan mij of worden er dit jaar veel meer liedjes bruut afgekapt?
Nee, het ligt niet aan mij of nee er worden er niet meer afgekapt dan vorig jaar?quote:
Nee, het ligt niet aan jou en ja, er wordt meer afgekapt dan vorig jaar.quote:Op zondag 30 december 2007 21:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan mij of nee er worden er niet meer afgekapt dan vorig jaar?
Was mij niet opgevallen, maar ik heb daar ook niet opgelet eigenlijk.quote:Op zondag 30 december 2007 21:50 schreef peaceman het volgende:
Is het jullie ook wel opgevallen dat nummers van nieuwkomers die niet door radio 2 zijn gepromoot en desondanks wel binnenkwamen, over het algemeen erg laat in de avond/'s nachts uitgezonden worden?
Toeval?
Ik ga een eind met je mee, maar je hebt nu te veel naar 'Paranoid Android' geluisterd...quote:Op zondag 30 december 2007 21:50 schreef peaceman het volgende:
Is het jullie ook wel opgevallen dat nummers van nieuwkomers die niet door radio 2 zijn gepromoot en desondanks wel binnenkwamen, over het algemeen erg laat in de avond/'s nachts uitgezonden worden?
Toeval?
quote:Op zondag 30 december 2007 21:50 schreef peaceman het volgende:
Toeval?
quote:Op zondag 30 december 2007 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga een eind met je mee, maar je hebt nu te veel naar 'Paranoid Android' geluisterd...
Ik noem even een paar nummers... Hallelujah, Alive, Creep, Don't fear the reaper, Street Spirit... zou dat echt toeval zijn? De meeste gepromote liedjes zitten namelijk overdag of in de vooravond.... tja ik zeg niet dat het zo is, maar.....het is wel erg opvallend...quote:Op zondag 30 december 2007 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga een eind met je mee, maar je hebt nu te veel naar 'Paranoid Android' geluisterd...
Schakel Maurice de Hond in, zou ik zeggen...quote:Op zondag 30 december 2007 21:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik noem even een paar nummers... Hallelujah, Alive, Creep, Don't fear the reaper, Street Spirit... zou dat echt toeval zijn? De meeste gepromote liedjes zitten namelijk overdag of in de vooravond.... tja ik zeg niet dat het zo is, maar.....het is wel erg opvallend...
Mja.. ik wilde enkel peilen of anderen dit ook opgevallen was....quote:Op zondag 30 december 2007 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Schakel Maurice de Hond in, zou ik zeggen...
sorryquote:Op zondag 30 december 2007 21:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Eigenlijk beleef ik veel gevallen meer plezier aan de plaatjes van Wexy dan aan de bijbehorende nummers
nee snorry... er is me wel opgevallen dat radio via internet veel later is dan via de kabel.....quote:Op zondag 30 december 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mja.. ik wilde enkel peilen of anderen dit ook opgevallen was....
Blijkbaar niet?
Complotquote:Op zondag 30 december 2007 21:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
nee snorry... er is me wel opgevallen dat radio via internet veel later is dan via de kabel.....
telt dat ook?
Die hele lijst is doorgestoken kaart joh, de DJs zoeken gewoon hun eigen plaatjes uit en als de één er 1 graag ook wilde draaien, daalt of stijgt ie volgend jaar zodat ie in zijn uur zit. Simpel.quote:Op zondag 30 december 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mja.. ik wilde enkel peilen of anderen dit ook opgevallen was....
Blijkbaar niet?
quote:Op zondag 30 december 2007 21:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
nee snorry... er is me wel opgevallen dat radio via internet veel later is dan via de kabel.....
telt dat ook?
Mag ik bedanken?quote:Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Diaan73 het volgende:
Iemand een versgebakken oliebol voor tijdens het nieuws?? Tast toe:
[ afbeelding ]
Bedankt!quote:Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel nieuw in de lijstquote:Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Yoghii het volgende:
Don't fear the reaper is een heel goed nummer, en al helemaal niet nieuw
Ach gossie....quote:Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Niet te veel goeie muziek straks svp.
Moet morgen weer werken
Bedankt, maar ik wacht wel tot de sterretjes uitgebrand zijn...quote:Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
krijg je daar laaghangende billen van?quote:
Het gaat verder dan uitlachen...quote:Op zondag 30 december 2007 22:03 schreef Wickedangel het volgende:
Ik word hier natuurlijk uitgelachen als ik zeg dat ik dit nummer beter vind van Billy Idol. Maar Idols versie vind ik dus beter.
Ik had geloof ik al verteld dat ik geen hangbillen hebquote:Op zondag 30 december 2007 22:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
krijg je daar laaghangende billen van?
Ongetwijfeld wordt er flink geschoven met de nummers, zodat het een beetje 'mooi' uitkomt. Er zijn ook allerlei 'rare' nieuwe binnenkomers, zowel oude als nieuwe nummers.quote:Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Die hele lijst is doorgestoken kaart joh, de DJs zoeken gewoon hun eigen plaatjes uit en als de één er 1 graag ook wilde draaien, daalt of stijgt ie volgend jaar zodat ie in zijn uur zit. Simpel.
Dan is het een grof schandaal! Heel blue oyster cult is onderschatquote:Op zondag 30 december 2007 22:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wel nieuw in de lijst![]()
En laat ik het daar nou over hebben
quote:Op zondag 30 december 2007 22:03 schreef Wickedangel het volgende:
Ik word hier natuurlijk uitgelachen als ik zeg dat ik dit nummer beter vind van Billy Idol. Maar Idols versie vind ik dus beter.
Uberschattig zo...hoe oud issie?quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Diaan73 het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het zo geen schatje...![]()
![]()
quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef peaceman het volgende:
Op dit nummer valt trouwens niet fatsoenlijk te dansen weet ik uit ervaring, maar misschien lag dat ook wel aan mij...
Verteld wel ja, maar of we je geloven.....quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik had geloof ik al verteld dat ik geen hangbillen heb
Dat compenseert je cup A dan weer...quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik had geloof ik al verteld dat ik geen hangbillen heb
5 jaar, wordt in maart 6.quote:Op zondag 30 december 2007 22:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Uberschattig zo...hoe oud issie?
quote:Op zondag 30 december 2007 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat compenseert je cup A dan weer...
Ian Ashbury heeft een andere mening...quote:Op zondag 30 december 2007 22:06 schreef Yoghii het volgende:
The doors hebben wel vrij uniek geluid, denk niet dat dit nummer veel beter gedaan kan worden
het meerendeel van de stemmers is sowieso geen Radio 2 luisteraar, die kennen bijv die hele gepromote platen niet, die nu opeens heel hoog binnenkomen.quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ongetwijfeld wordt er flink geschoven met de nummers, zodat het een beetje 'mooi' uitkomt. Er zijn ook allerlei 'rare' nieuwe binnenkomers, zowel oude als nieuwe nummers.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Diaan73 het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het zo geen schatje...![]()
![]()
Okequote:
Ik wel, dus ik kan het beoordelenquote:Op zondag 30 december 2007 22:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
het meerendeel van de stemmers is sowieso geen Radio 2 luisteraar, die kennen bijv die hele gepromote platen niet, die nu opeens heel hoog binnenkomen.
Nee dank je...ik oefen zelf liever ff doorquote:
wat beoordelen, het promoten?quote:Op zondag 30 december 2007 22:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik wel, dus ik kan het beoordelen
ik kan beoordelen welke gepromoot zijn.quote:Op zondag 30 december 2007 22:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
wat beoordelen, het promoten?
quote:
Ik was nooit zoquote:Op zondag 30 december 2007 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
Het is ook een leuk ventje..... en soms heel lief maar soms ook helemaal niet lief.... maar ja zo is bijna ieder kind.
[Jeroen v/d Boom modus] Je bent zo! [/Jeroen v/d Boom modus]quote:
Wie is dat?quote:Op zondag 30 december 2007 22:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ian Ashbury heeft een andere mening...
ok, een rechtgeaarde muziekliefhebber met historisch besef laat zijn keuze toch niet beïnvloeden door promotie van een recent niemendalletje?quote:Op zondag 30 december 2007 22:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik kan beoordelen welke gepromoot zijn.
Ikke niet nee, maar al die vroeg-dementen welquote:Op zondag 30 december 2007 22:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
ok, een rechtgeaarde muziekliefhebber met historisch besef laat zijn keuze toch niet beïnvloeden door promotie van een recent niemendalletje?
That's where you're wrong. Die lijst is niet van de luisteraars.quote:Op zondag 30 december 2007 22:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ikke niet nee, maar al die vroeg-dementen wel
quote:
Ach gewoon is ook maar gewoon, een beetje saai.quote:Op zondag 30 december 2007 22:13 schreef Yoghii het volgende:
[..]
Ik was altijd gewoon lief, ik hou niet van overdreven doen
Dus ik ben gewoon naief?quote:Op zondag 30 december 2007 22:14 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
That's where you're wrong. Die lijst is niet van de luisteraars.
Die er ook al niet in staanquote:Op zondag 30 december 2007 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meneer rechts, samen met Ray en Robbie.
Spelde vroeger in een ander vrij vaag bandje...
Helaas welquote:Op zondag 30 december 2007 22:14 schreef RoofingBurner het volgende:
Kent men Ian hier niet?
Janis Ian?quote:Op zondag 30 december 2007 22:14 schreef RoofingBurner het volgende:
Kent men Ian hier niet?
yeppaquote:
quote:
herstel: naief èn paranoïdequote:Op zondag 30 december 2007 22:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Was die popquiz soms ook doorgestoken kaart?
Ja, je kan niks meer uit de media vertrouwen! (incl. internet)quote:Op zondag 30 december 2007 22:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Was die popquiz soms ook doorgestoken kaart?
quote:Op zondag 30 december 2007 22:19 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
herstel: naief èn paranoïde
Geen inside info wat betreft radio 2, wel van andere lijsten van zenders en daar is 0,0 % echt van.quote:Op zondag 30 december 2007 22:22 schreef Neleos het volgende:
Maarre newbie, van jou zijn het toch ook gewoon vermoedens, of heb je inside informatie?
.. wordt zelden gedraaid..er zijn bekendere nummers van de Moody Bluesquote:
Het was anders best een zielig verhaaltje jaquote:Op zondag 30 december 2007 22:25 schreef peaceman het volgende:
Ik word daar zo treurig van... van dat gewauwel er doorheen en het afkappen!
quote:Op zondag 30 december 2007 22:25 schreef Diaan73 het volgende:
Nou vooruit, omdat ze uit Twente komt.....
Die ken ik natuurlijk wel.. en volgens Peaceman ken ik ook nog een andere van ze.quote:Op zondag 30 december 2007 22:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
.. wordt zelden gedraaid..er zijn bekendere nummers van de Moody Blues
(dus meestal hoor je "nghts in wite satin" ofzo)
Er zit een knop op je TV (en vast ook op je radio)...quote:Op zondag 30 december 2007 22:25 schreef peaceman het volgende:
Ik word daar zo treurig van... van dat gewauwel er doorheen en het afkappen!
Hmmm was ik net positief voor je bezig.... zeker niet gelezen?quote:Op zondag 30 december 2007 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er zit een knop op je TV (en vast ook op je radio)...
minder letters, dus goedkoperquote:Op zondag 30 december 2007 22:30 schreef qonmann het volgende:
Herman van Veen
Eerst Suzanne ..later nog gewoon Anne, ouder geworden
Jawel, maar die 51e plek draag ik als een zware last 2008 in, whatever happens...quote:Op zondag 30 december 2007 22:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmmm was ik net positief voor je bezig.... zeker niet gelezen?
Had je bijna Anna Franklinquote:Op zondag 30 december 2007 22:30 schreef Wexy het volgende:
Nou om nu te zeggen, dat daar een lied over geschreven moest worden...quote:Op zondag 30 december 2007 22:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dit is er dus
quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou om nu te zeggen, dat daar een lied over geschreven moest worden...
Iedere man behoort een liedje over z'n pasgeboren dochter te schrijvenquote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou om nu te zeggen, dat daar een lied over geschreven moest worden...
Tja bijna bleek die plek doorgestoken kaart geweest te zijn...quote:Op zondag 30 december 2007 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jawel, maar die 51e plek draag ik als een zware last 2008 in, whatever happens...
Ow ik vind Ilse de Lange wel een mooie stem hebben, haar liedjes zijn alleen niet zo leuk.quote:Op zondag 30 december 2007 22:36 schreef Wickedangel het volgende:
Nou, dan hoor ik toch liever Ilse de Lange.
quote:
quote:
Hoiquote:Op zondag 30 december 2007 22:38 schreef Wexy het volgende:
truste wie gaat slapen en hoi wie er de nacht mee komt doen
Zow wat ijverig zegquote:Op zondag 30 december 2007 22:40 schreef Dylanesque het volgende:
Voor de resterende paar honderd nummer maar even m'n goeie speakers en alles aangesloten, kom maar op met die goeie muziek
Don't mind if I do!quote:Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
Neem een oliebol zou ik zeggen....
Alweer? Het was net al zo'n opgave.quote:Op zondag 30 december 2007 22:42 schreef Dylanesque het volgende:
Hierna Bon Jovi, iew
Dit is eigenlijk teveel van het slechte voor je....quote:Op zondag 30 december 2007 22:43 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Alweer? Het was net al zo'n opgave.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:44 schreef Dylanesque het volgende:
Aha het is de langzamer-want-de-tekst-is-heel-diep-en-gevoelig-hoor!-versie
Geen dankquote:Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef Diaan73 het volgende:
trouwens iemand vroeg hoeveel topics we er vorig doorheen gejast hadden... nou Peaceman heeft even gekeken en het waren er 42, toen een record. Dit jaar gaan we dat aantal met gemak overschrijven!!!!
dat wasbeertje deed t m hequote:Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef peaceman het volgende:
Wat is die Wexy eigenlijk een smeerpijp
Hoera!quote:Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef Diaan73 het volgende:
trouwens iemand vroeg hoeveel topics we er vorig doorheen gejast hadden... nou Peaceman heeft even gekeken en het waren er 42, toen een record. Dit jaar gaan we dat aantal met gemak overschrijven!!!!
Ingetje to blame, ingetje is to bla-ame!quote:Op zondag 30 december 2007 22:47 schreef Yoghii het volgende:
[..]
aantal nutteloze posts zal ook wel hoogtepunt hebben bereikt dit jaar
Ik voel me heul niet schuldigquote:Op zondag 30 december 2007 22:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ingetje to blame, ingetje is to bla-ame!
Die zijn juist vaak het leukstquote:Op zondag 30 december 2007 22:47 schreef Yoghii het volgende:
[..]
aantal nutteloze posts zal ook wel hoogtepunt hebben bereikt dit jaar
O ja, die maakte ik nog . . .quote:Op zondag 30 december 2007 22:47 schreef peaceman het volgende:
Topic 42 was toen het nababbel-topic
En ook sentimenten als "Oh wat missen we de top 2000 met al die niet afgedraaide platen" kwamen daar langs![]()
SlijmDylan...quote:Op zondag 30 december 2007 22:49 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ik zeg volmondig Hoera voor Ingetje hoor
Ik zou zeggen: doorschrijven. Dan wordt het record verbroken in tegenstelling tot DominoDay.quote:Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik probeer slechts de sfeer gemoedelijk te houdenquote:
Volgend jaar zijn wij er nog minder, dus nog een lastigere klus voor jullie....quote:Op zondag 30 december 2007 22:50 schreef qonmann het volgende:
gewoon doorposten, wordt het volgens jaar lastiger dit record te verbeteren...
uche uche ja hoor dat deed het hem.... euhm niet vorige topics door gaan kijken hoorquote:
Haha nee ik heb er wel al wat meegekregen jaquote:Op zondag 30 december 2007 22:53 schreef Wexy het volgende:
[..]
uche uche ja hoor dat deed het hem.... euhm niet vorige topics door gaan kijken hoor
* Ofyles2 realiseert zich dat hij de 5000 moet halen voor de jaarwisseling.quote:Op zondag 30 december 2007 22:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: doorschrijven. Dan wordt het record verbroken in tegenstelling tot DominoDay.
Dank je welquote:Op zondag 30 december 2007 22:51 schreef Diaan73 het volgende:
heee TC![]()
voor jou ligt er ook nog een oliebol. Ze smaken erg lekker.
Moet lukken.quote:Op zondag 30 december 2007 22:54 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 realiseert zich dat hij de 5000 moet halen voor de jaarwisseling.
Bob Dylanquote:Op zondag 30 december 2007 22:55 schreef peaceman het volgende:
Wie zingt er ook al weer mee in het achtergrondkoor?
Helaas, u gaat niet door voor de koelvriescombinatiequote:
Ik ook maar dat gaan niet meer lukken...quote:Op zondag 30 december 2007 22:55 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Moet lukken.
Ik ga voor de 25.000
Een wilde gok: jijquote:Op zondag 30 december 2007 22:55 schreef peaceman het volgende:
Wie zingt er ook al weer mee in het achtergrondkoor?
Natuurlijk!quote:Op zondag 30 december 2007 23:01 schreef TradeMarkie het volgende:
Sting?
egwelquote:Op zondag 30 december 2007 22:57 schreef Diaan73 het volgende:
Wexy ik vind dat wij wel een pluim verdiend hebbenGaat goed zo samen he?
hoe is het eigenlijk met je vader??
Sorry, ik dacht dat je gewoon Sting bedoelde. Er was nog iemand anders?quote:Op zondag 30 december 2007 23:00 schreef peaceman het volgende:
Niemand die het antwoord op de vraag weet?
Neleos?
Gordon Matthew Thomas Sumnerquote:Op zondag 30 december 2007 23:00 schreef peaceman het volgende:
Neleos?
quote:
Tuurlijk bedoelde ik Sting, maar dat zei je nietquote:Op zondag 30 december 2007 23:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je gewoon Sting bedoelde. Er was nog iemand anders?
Nee natuurlijk niet, dat hoort iedereen toch, lag te veel voor de hand.quote:Op zondag 30 december 2007 23:03 schreef peaceman het volgende:
Tuurlijk bedoelde ik Sting, maar dat zei je niet
Que ??quote:Op zondag 30 december 2007 23:00 schreef peaceman het volgende:
Neleos?
Via het Internet en elke willekeurige digitale TV-dienst heb je idd vertraging.quote:Op zondag 30 december 2007 23:06 schreef Dylanesque het volgende:
Ik luister nu via Digitenne, en op dit moment is ie nog aan het aankondigen.. heb ik vertraging?
Yep . . .quote:Op zondag 30 december 2007 23:06 schreef Dylanesque het volgende:
Ik luister nu via Digitenne, en op dit moment is ie nog aan het aankondigen.. heb ik vertraging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |