abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2007 @ 02:57:25 #1
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_55593848

Na deeltje 6 gaan we weer vrolijk verder in deeltje 7!

Post hier al je zelfgemaakte designs en geef kritiek op dat van anderen. Of het nou een tekening is of het design van een website (niet het script gedeelte dus) alles wat met vormgeving en ontwerpen te maken heeft hoort hier thuis.

Probeer zoveel mogelijk opbouwende kritiek aan elkaar te geven en ga elkaar niet af lopen zeiken. Iedereen probeert er hier wat van te leren en probeer elkaar dus te helpen.

So keep creating and show us what you got...

Inspiratie materiaal en handige linkjes:
- The Favourite Website Awards
- 50 Ways to become a better designer
- 34 places to get design inspiration
- For Web Designers

En dan nog wat nuttige info (met dank aan wc-eend):

Als je echter vragen heb over een programma of hoe ermee leert te werken dan is het het beste als je kijkt in 1 van onderstaande topics:
- [Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #15

Hier een paar handige links om jouw creaties te uploaden:
- Tinypic
- Xs.to
- Glowfoto
- PicVault
- UploadYourImages
- Hostpic

Topicreeks:
- Hoe zien jouw designs eruit?
- Hoe zien jouw designs eruit? #2
- Hoe zien jouw designs eruit? #3
- Hoe zien jouw designs eruit? #4
- Hoe zien jouw designs eruit? #5 As the art continues....
- Hoe zien jouw designs eruit? #6 Nieuw Talent

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_55594241
Laatste tijd een beetje aan het kloten geweest met wallpapers... Zal de verveling wel zijn.

Tevens TVP.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 28 december 2007 @ 07:54:50 #3
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_55594659
wallpapers zijn nogal easy aight?
pi_55594806
Leuk Topic!! zeker Voor herhalings bezoeken te Plaatsen.

Heb zeker al wat leuke werkjes gezien!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:27:36 #5
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_55595232
Paar dingetjes waaronder: printads, logo, cd cover

-
-

-
-

-
-

-
-

-
-
:r Patty Brard :r
pi_55595683
Ik vind de wallpapers te simpel ogen! net wat je zegt.. het zal de verveling wel zijn, dat je daarom met dit komt Als je iets meer tijd erin steekt heb je vast leuker resultaat
Zo niet.. dan toch!
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:12:18 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55595709
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:27 schreef _Liquid_ het volgende:

[ afbeelding ]
-
-
[ afbeelding ]
-
-
[ afbeelding ]
-
-
[ afbeelding ]
-
-
[ afbeelding ]
-
-
[ afbeelding ]
Gaat die bovenste met die Cheetah echt gebruikt worden door Nike?
Vind die schoenen wel heel erg slecht in die foto geshopt .

Zelfde verhaal met de coping van de miniramp waar de skateboarder achter staat. Je ziet best goed dat die niet scherp is terwijl de skateboarder EN de gebouwen wel scherp zijn.
pi_55597320
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:10 schreef NrSiX het volgende:
Ik vind de wallpapers te simpel ogen! net wat je zegt.. het zal de verveling wel zijn, dat je daarom met dit komt Als je iets meer tijd erin steekt heb je vast leuker resultaat
Wat is er mis met simpel? Hoe strakker, hoe beter, vind ik eigenlijk. Het is een wallpaper, hè, geen epilepsie-oproeper.
pi_55598826
hehe , het is erg simpel in elkaar gezet. Als je bv kijkt naar die van Amy Whijnhouse, 4/5 layers? lijkt gewoon op simpel knip en plakwerk vandaar. Ook heb je bij elke wallpaper een outer glow gebruikt die wat simpel oogt, het kan allemaal wel! Alleen zou ik het wat meer verwerken in elkaar. Ik denk dat je vast wel wat mooiers in elkaar kan zetten
Zo niet.. dan toch!
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:31:02 #10
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_55600988
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gaat die ##
Allen zijn gebruikt voor commerciële doeleinden
:r Patty Brard :r
pi_55601968
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:04 schreef NrSiX het volgende:
hehe , het is erg simpel in elkaar gezet. Als je bv kijkt naar die van Amy Whijnhouse, 4/5 layers? lijkt gewoon op simpel knip en plakwerk vandaar. Ook heb je bij elke wallpaper een outer glow gebruikt die wat simpel oogt, het kan allemaal wel! Alleen zou ik het wat meer verwerken in elkaar. Ik denk dat je vast wel wat mooiers in elkaar kan zetten
Mja, zo kijk jij ernaar omdat je verstand hebt van Photoshop. Het gaat om het uiteindelijke resultaat en ik heb m'n wallpapers het liefst vrij rustig met de meeste info aan de rechterkant omdat er links natuurlijk een aantal shortcuts staan. Normaliter ziet niemand of er twee of twintig layers zijn gebruikt omdat je daar ook niet over nadenkt.

Maar wel bedankt voor je kritiek hoor. Zal kijken hoe ik me kan verbeteren wat dat betreft, al zie ik nu nog niet helemaal in hoe. Simpel vind ik namelijk eigenlijk een beetje een non-argument. Niet alles hoeft moeilijk te zijn... Als het nou van armoede aan elkaar hing...oké.

(Die van Winehouse vind ik zelf ook wel de minste, maarja dat was ook wel een beetje een flauwe grap hier. Die van 芙蓉姐姐 is de laatste die ik heb gemaakt.)
pi_55602232
Ik kon de op niet vinden anders had ik wel nieuw tipic gemaakt

maar anyway

Mijn wuppies wallpaper is af.
http://relderson.deviantart.com/art/Wuppies-Wallpaper-72998209
Zeg maar wat je er van vind en wat er nog beter kan.

Gemaakt met 3ds max 9
pi_55603761
Hehe, wel geinig, mash_ Ik wist niet dat er nog wuppiefans waren. Mijn zusje was erg verdrietig dat alle megawuppies altijd op waren, haha.

Qua verbeteringen...misschien met photoshop nog een beetje de haren uit de ogen halen? Op een aantal plekken lijkt er haar uit de ogen te komen.

Edit: "Moeilijker" ( ) ga ik het niet maken. Vind dit wel prettig zo op de achtergrond.

[ Bericht 26% gewijzigd door SuperHarregarre op 29-12-2007 01:23:30 ]
pi_55656556
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, wel geinig, mash_ Ik wist niet dat er nog wuppiefans waren. Mijn zusje was erg verdrietig dat alle megawuppies altijd op waren, haha.

Qua verbeteringen...misschien met photoshop nog een beetje de haren uit de ogen halen? Op een aantal plekken lijkt er haar uit de ogen te komen.

Edit: "Moeilijker" ( ) ga ik het niet maken. Vind dit wel prettig zo op de achtergrond.

[ afbeelding ]
Het is niet echt mijn smaak, Maar wel leuk gedaan!

Ik ben maar weer is et iets nieuws begonnen.

nog lang niet af maar het begin is er
  zondag 30 december 2007 @ 21:21:36 #15
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55668587
Leuk gemaakt voskat! hoe heb je die onderste gemaakt? (en ook de bovenste )?
google is your friend
pi_55670356
zo, ben er ff niet en er is een nieuw topic

maargoed, voskat: ik vind de keuze van de verschillende burshes in combinatie met de kleuren in de eerste erg raar. je hebt dat zachte bloemetjes achtige roze, met opeens een doodshoofd spin, schoprion, en een prijskaartje. die combinatie snap ik niet echt.
De tweede vind ik er best nice uit zien, als ik er zo ff snel naar kijk vind ik het jammer dat je de brushes op de voorgrond die drop shadow hebt gegeven, hiedoor wordt het hele plaatje erg plat.
  maandag 31 december 2007 @ 02:32:32 #18
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55672296
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:00 schreef ThijsThijs het volgende:
Leuk gemaakt voskat! hoe heb je die onderste gemaakt? (en ook de bovenste )?
Dankje

Die onderste is op de onderste laag een stained glass filter, en dan een paar hokjes een andere kleur gegeven, en daarna nog diffuse glow erop gedaan zodat het zo geel is.
Daarna een laag met een traanplaat pattern en de kleur aangepast zodat het op roest lijkt, en daar overheen groen, zodat het lijkt alsof er van die boomshit op zit (wat ook heel vaak op tegels zit enzo die dicht bij bomen en struiken liggen).
En verder met brushes, en voor kamermans, ik had die schaduwen speciaal gedaan zodat het niet zo plat zou lijken , en daarom heb ik ook meerdere lagen planten gedaan.

En die bovenste ook met brushes (ik kan zelf nog niet zo mooi al die planten enzo maken ) en voor kamermans, die heb ik expres zo gedaan omdat ik het "meisjes-achtig" maar toch niet helemaal, ik heb die dan ook niet echt voor mezelf gemaakt maar voor op het myspace profiel van een meisje.
pi_55680481
Waar zijn ze voor eigelijk?? te klein voor een wallpaper.
Ik vind ze trouwens niet zo maar iedereen zijn smaak

update:
pi_55683923
Netjes Mash. Moet het nog een bestaand amfitheater voorstellen of niet?
  maandag 31 december 2007 @ 17:10:36 #21
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55686916
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:38 schreef mash_ het volgende:
Waar zijn ze voor eigelijk?? te klein voor een wallpaper.
Ik vind ze trouwens niet zo maar iedereen zijn smaak
1 ervan is een wallpaper, alleen ik moest hem verkleinen om te kunnen uploaden.
  maandag 31 december 2007 @ 20:02:12 #22
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55691076
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:27 schreef _Liquid_ het volgende:

[
-
-
[ afbeelding ]
Weet je nog welk font je hebt gebruikt voor die tekst?

Nieuwe website gemaakt (nog in ontwikkeling maar is hopelijk over een maandje in the air)

[ Bericht 0% gewijzigd door dnzl op 01-01-2008 21:16:21 ]
pi_55691509
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:02 schreef dnzl het volgende:

[..]

Weet je nog welk font je hebt gebruikt voor die tekst?

Nieuwe website gemaakt (nog in ontwikkeling maar is hopelijk over een maandje in the air)
[ afbeelding ]
Zeker netjes! Ik zou alleen de achtergrond iets opacity meegeven waardoor het lichter word dus iets minder druk, va nde rest vind hem netjes!
pi_55710128
Mash, ik heb een vraagje aan jou
In het vorige deel van deze design-topic's liet je een foto zien van je te maken website.
Ik ben zelf ook van plan om een eigen portfolio/blog te maken in dezelfde stijl als die jij gebruikt en daarom ben ik ook nog een beetje opzoek naar voorbeelden van deze stijl pagina's, zou jij mij er misschien wat kunnen geven?
google is your friend
pi_55710998
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:26 schreef ThijsThijs het volgende:
Mash, ik heb een vraagje aan jou
In het vorige deel van deze design-topic's liet je een foto zien van je te maken website.
Ik ben zelf ook van plan om een eigen portfolio/blog te maken in dezelfde stijl als die jij gebruikt en daarom ben ik ook nog een beetje opzoek naar voorbeelden van deze stijl pagina's, zou jij mij er misschien wat kunnen geven?
uhm. als je me even helpt me herinderen welke dat was. maak wel meer dingen
pi_55712826
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:02 schreef mash_ het volgende:

[..]

uhm. als je me even helpt me herinderen welke dat was. maak wel meer dingen

Deze bedoel ik
google is your friend
pi_55726963
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:28 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze bedoel ik
Uhm ja ik had 1 voorbeeld maar geen idee waar ik die gevonden had. Alleen het concept is eigelijk dat je vanaf je bureau naar beneden kijkt en plaatjes van dingen die bij jou horen ziet.
Die laptop is ook de laptop waar ik opdit moment dit bericht op typ. poker kaarten omdat ik vaak poker etc.
pi_55727076
quote:
Vind hem tedruk... En de achtergrond kleur vind k niet echt mooi.

en als je bij http://jansnoeklijsten.nl/canvasprint.html of http://jansnoeklijsten.nl/fotolijsten.html bent doet litho's het niet.

En ik zou bij de home de banner van: welkom bij, niet blauw maken aan de linker kant. Omdat je achtergrond ookal blauw is,

En nog een tip. integreer je gastenboek in je website. Dit is makkelijk temaken. Als je server over een databse beschrikt(waar ik wel van uit ga)

ik zou de site een 6.5 geven denk ik
pi_55728271
beetje veel misschien maar hier het 3e berichtje achter elkaar

Ik heb een nieuwe layout op mijn portfolio en het comment systeem werkt nu weer goed
www.relderson.nl wat vinden jullie?
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:31:03 #31
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_55730019
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:59 schreef mash_ het volgende:
beetje veel misschien maar hier het 3e berichtje achter elkaar

Ik heb een nieuwe layout op mijn portfolio en het comment systeem werkt nu weer goed
www.relderson.nl wat vinden jullie?
Zeker mooi. Goed geordend, geen elementen die de aandacht afleiden.
Maar heb jij de hele site gedesigned of van een template? (er staan namelijk 2 dingen beneden.)
Oh ja, en waarom precies oorlogsgraven?
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:41:24 #32
69307 Pat-man
pi_55730275
Sinds er hier steeds meer wallpapers verschijnen zal ik er ook een paar toevoegen die ik laatst heb gemaakt voor op een website. (geen desktop wallpapers dus) Sommige zijn gewoon foto's die bewerkt zijn voor de kleuren, andere zijn volledig zelf gemaakt. Zijn simpel maar vond ze er zelf wel fijn uitzien.
Sorry maar kan ze verder niet vrijgeven vandaar ook het watermerkje...

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:45:15 #33
69307 Pat-man
pi_55730364
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef jusdOrange het volgende:

[..]

Maar heb jij de hele site gedesigned of van een template? (er staan namelijk 2 dingen beneden.)
Is een wordpress site. Je kan ze zelf alleen helemaal aanpassen. Is een leuk gratis blogscript wat goed werkt en er goed uit ziet.

(http://wordpress.com/)
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:54:30 #34
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_55730618
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:45 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Is een wordpress site. Je kan ze zelf alleen helemaal aanpassen. Is een leuk gratis blogscript wat goed werkt en er goed uit ziet.

(http://wordpress.com/)
Aha, die kon ik nog niet!
Bedankt!
pi_55730922
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef Pat-man het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze zijn wel vet.
quote:
Op zich wel leuk en heb 't idee wel eens eerder gezien alleen daar kwam het net iets beter uit de verf. Weet niet precies waar het aan ligt though...

De rest ben ik niet zo van gecharmeerd.
pi_55734460
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef jusdOrange het volgende:

[..]

Nee heb ik niet gemaakt is gewoon gedownload.
Ik heb de headers wel zelf gemaakt. zijn allemaal eigen 3d renders.

En de graven vond ik gewoon een mooi plaatje (ook zelf gemaakt) Vandaar dat ik die in de header gedaan heb

het zijn trouwens 4 headers. als je de pagina vernieuwd komt er een anderen
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:25:43 #37
69307 Pat-man
pi_55734544
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Deze zijn wel vet.
[..]

Op zich wel leuk en heb 't idee wel eens eerder gezien alleen daar kwam het net iets beter uit de verf. Weet niet precies waar het aan ligt though...

De rest ben ik niet zo van gecharmeerd.
thnx!

moet ook zeggen dat ik niet overal even hard m'n best op heb gedaan...
pi_55735308
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:43 schreef mash_ het volgende:

[..]

Uhm ja ik had 1 voorbeeld maar geen idee waar ik die gevonden had. Alleen het concept is eigelijk dat je vanaf je bureau naar beneden kijkt en plaatjes van dingen die bij jou horen ziet.
Die laptop is ook de laptop waar ik opdit moment dit bericht op typ. poker kaarten omdat ik vaak poker etc.
Oke toch bedankt voor je reactie, ik heb eigenlijk nog één vraagje. Je hebt het hieronder over Wordpress.com, kun je met deze manier van bloggen ook de layout aanpassen zodat het idee van jouw portfolio (en dus ook mijn nieuwe layout) hier op werkt?
google is your friend
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:11:46 #39
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55735572
Nee, een WordPress-design maken vergt erg veel tijd en kennis en zeker met de layout die jij voor ogen hebt.

[ Bericht 53% gewijzigd door dnzl op 03-01-2008 00:20:55 ]
pi_55735655
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:58 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

Oke toch bedankt voor je reactie, ik heb eigenlijk nog één vraagje. Je hebt het hieronder over Wordpress.com, kun je met deze manier van bloggen ook de layout aanpassen zodat het idee van jouw portfolio (en dus ook mijn nieuwe layout) hier op werkt?
nee niet echt, Want dan moet je zoveel aanpassen dat je eigelijk een eigen blog systeem maakt en dan moet je heel goed php kunnen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:22:08 #41
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55735778
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:15 schreef mash_ het volgende:

[..]

nee niet echt, Want dan moet je zoveel aanpassen dat je eigelijk een eigen blog systeem maakt en dan moet je heel goed php kunnen.
mash; ik snap niet goed waarom je hier een template showt waarvan je alleen de headers zelf hebt gemaakt... Je renders zijn erg mooi maar post ze liever apart en groter
Verder snap ik het doel van je website niet echt. Wil je nou klanten werven of inkomsten?
pi_55735916
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:22 schreef dnzl het volgende:

[..]

mash; ik snap niet goed waarom je hier een template showt waarvan je alleen de headers zelf hebt gemaakt... Je renders zijn erg mooi maar post ze liever apart en groter
Verder snap ik het doel van je website niet echt. Wil je nou klanten werven of inkomsten?
Uhm die website kost me alleen geld krijg ik geen klanten mee. Maar online portfolio is gewoon handig om te hebben als je gaat solliciteren bij stage ofzo. dan is een portfolio een vereiste.

en was meer om de site te showen dan de layout zelf heb trouwens wel dingen veranderd aan die layout maar dat is code werk dus zie je niet echt
  donderdag 3 januari 2008 @ 04:59:53 #43
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55738799
Ik heb in het vorige deel al een concept voor een website gepost, maar ik heb er nog 2 concepten bij gemaakt
Het idee is dus dat ik een simpele, overzichtelijke website maak in de huisstijl (die je snel genoeg kan opmaken uit de 3 ontwerpen ), die voor iedereen makkelijk en navigeerbaar is, maar toch strak qua design. Lastig, maar wel leuk, al helemaal omdat dit mijn eerste echte opdacht is. En dat is waarschijnlijk wel te zien
Van de drie die ik heb gemaakt laat ik mijn opdrachtgever de beste kiezen.

De eerste, die ik al had gepost:

En de andere twee die ik deze week bij heb gemaakt:

De drie websites zijn ook hier werkend te zien (met lompe paginanummering ), maar tot nu toe alleen getest in FF @ 1280x1024 dus ik sta nergens voor in

Meningen, graag?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:13:48 #44
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55741427
Site doet het niet, Litso!
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:49:37 #45
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55743388
Is daar niet meer dit topic voor? -> Site checks deel 38 - aub geen spam !
Verder vind ik de eerste het best.
Die witte tekst in dat geel of groene vlak vind ik erg slecht leesbaar, en bij de onderste vind ik de knoppen te onduidelijk. Het grijs is te donker zeg maar, zou dat wat lichter maken.
De eerste heb ik niets op aan te merken eigenlijk, alles goed leesbaar, en navigeerbaar wat imo het belangrijkst is.
Signature.
pi_55749104
verwijderd sorry
pi_55749174
verwijderd, sorry
pi_55749488
Ïk ben bezig met vray te leren bij 3d max, Weet niet of iemand weet wat het inhoud? Maar komt er opneer dat materiaal veel mooier word.

Dit heb k nu
pi_55750148
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:56:49 #50
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55750471
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:49 schreef eer-ik het volgende:
Is daar niet meer dit topic voor? -> Site checks deel 38 - aub geen spam !
Verder vind ik de eerste het best.
Die witte tekst in dat geel of groene vlak vind ik erg slecht leesbaar, en bij de onderste vind ik de knoppen te onduidelijk. Het grijs is te donker zeg maar, zou dat wat lichter maken.
De eerste heb ik niets op aan te merken eigenlijk, alles goed leesbaar, en navigeerbaar wat imo het belangrijkst is.
Oh, dat topic zal ik ook even checken.
Dankje voor de kritiek iig, ik ben zelf eigenlijk het minst tevreden over het eerste design namelijk
pi_55750630
zitten best nette dingen bij!..
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_55751616
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef Dutch_Nelson het volgende:
check me pimp car
origineel: http://i12.tinypic.com/86js5jd.jpg

Pimped up: http://i14.tinypic.com/87c1b9t.jpg

Sorry, maar ik vind dit bijzonder slecht gedaan
google is your friend
pi_55751674
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:45 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dit bijzonder slecht gedaan
Open er een klaagbak topic over
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:49:12 #54
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55753154
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:56 schreef Litso het volgende:

[..]

Oh, dat topic zal ik ook even checken.
Dankje voor de kritiek iig, ik ben zelf eigenlijk het minst tevreden over het eerste design namelijk

Opzich vind ik de 2e wat rustiger om te lezen, maar toch weer wat 'problemen' met kleuren.
Wat ik zelf sowieso niet zou doen is tekst over 2 kleuren heendoen, zoals in het laatste ontwerp, maar dat is ook wel weer een kwestie van smaak.
Welk vind je zelf het best eigenlijk?
Signature.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:14:55 #55
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55755069
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:58 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

Hier is trouwens nog een voorbeeld van deze style. De 'coffee stains' zijn trouwens gewoon brushes die je kan downloaden (zie Google)
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:58:07 #56
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55758081
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:49 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Opzich vind ik de 2e wat rustiger om te lezen, maar toch weer wat 'problemen' met kleuren.
Wat ik zelf sowieso niet zou doen is tekst over 2 kleuren heendoen, zoals in het laatste ontwerp, maar dat is ook wel weer een kwestie van smaak.
Welk vind je zelf het best eigenlijk?
2 vind ik het strakst, al moet er nog wat opvulling tussen het menu en de inhoud, dat is nu zo'n wit vlak.
Dat met 2 kleuren achter de tekst was een ingeving van gister, het 3e design was ook een beetje afraffelwerk Het idee is in elk geval om het design het meest aanspreekt verder uit te werken, dus er kan nog vanalles veranderen.
Ik vind het eerste ontwerp zo log, groot logo, grote tekst, dikke border, hij ligt me niet echt. Maar ook dat kan nog veranderen natuurlijk.
pi_55779953
Oke, ik heb wat advies nodig . Ben bezig met een nieuw design voor mijn website, maar ik kom niet helemaal uit de kleuren voor de sidebar, heb het nu lichtbruinig, maar ik vind het niet echt passen..

Let btw niet op de kleuren van de links en de inhoud
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:10:07 #58
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55781183
Iets lichter?
(En wat consequenter kleurgebruik qua fonts
Ik zie rood, grijs, zwart, paars, blauw...
Vooral dat paars en blauw vind ik een beetje vloeken bij dat lichtbruinige.)
Verder vind ik het er soepel uitzien
Signature.
pi_55782021
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:10 schreef eer-ik het volgende:
Iets lichter?
(En wat consequenter kleurgebruik qua fonts
Ik zie rood, grijs, zwart, paars, blauw...
Vooral dat paars en blauw vind ik een beetje vloeken bij dat lichtbruinige.)
Verder vind ik het er soepel uitzien
Ja, ik zat ook al te denken aan iets lichters .. en de kleuren van de fonts ben ik nog mee bezig (stond er ook onder )
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:59:06 #60
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55782587
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:38 schreef davey579 het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al te denken aan iets lichters .. en de kleuren van de fonts ben ik nog mee bezig (stond er ook onder )
Denk dat het contrast verhogen zeg maar, dus die knoppen en daarbij ook 'weblog' wat/een stuk lichter, al een hoop goed maakt. Maakt het een stuk duidelijker meteen

En dat over die fontkleuren zag ik pas nadat ik 't gepost had
Signature.
pi_55784335
De kleuren van de sidebar zijn nu hetzelfde als de kleur van 'weblog' , en heb maar gelijk even de fontkleuren aangepast , kleur van 'Best bekeken' enz. kan misschien nog wel iets donkerder.

vrijdag 4 januari 2008 @ 23:12:59 #62
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55784877
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:55 schreef davey579 het volgende:
De kleuren van de sidebar zijn nu hetzelfde als de kleur van 'weblog' , en heb maar gelijk even de fontkleuren aangepast , kleur van 'Best bekeken' enz. kan misschien nog wel iets donkerder.

[ afbeelding ]
Zou dat net zo donker maken als de background.

Verder wel stuk duidelijker zo, maar vraag me af of het niet té licht is
Signature.
pi_55794014
Ik heb ze in plaats van lichter nu juist donkerder gemaakt, met lichte tekst erin (zie mijn laatste post). Denk dat ik het voorlopig zo laat
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:21:01 #64
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55800120
Misschien het wit achter de content dat lichtere kleurtje geven?
pi_55800408
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 20:24 schreef davey579 het volgende:
Oke, ik heb wat advies nodig . Ben bezig met een nieuw design voor mijn website, maar ik kom niet helemaal uit de kleuren voor de sidebar, heb het nu lichtbruinig, maar ik vind het niet echt passen..

[ afbeelding ]

Let btw niet op de kleuren van de links en de inhoud
Persoonlijk gebruik ik deze twee om matchende kleuren/tinten te vinden:

http://www.colorschemer.com/online.html
http://slayeroffice.com/tools/color_palette/
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:35:05 #66
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55809534
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:32 schreef davey579 het volgende:
Ik heb ze in plaats van lichter nu juist donkerder gemaakt, met lichte tekst erin (zie mijn laatste post). Denk dat ik het voorlopig zo laat
Lijkt me prima
alleen vind ik dat er weinig verschil is tussen het wit en het lichtgrijs in de tekst die je gebruikt hebt
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:31 schreef BrunoD het volgende:

[..]

Persoonlijk gebruik ik deze twee om matchende kleuren/tinten te vinden:

http://www.colorschemer.com/online.html
http://slayeroffice.com/tools/color_palette/
Ik doe 't meestal op gevoel.
Signature.
pi_55826162
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Deze bedoel ik
Even kei hard mash_ uitlachen

http://twodecks.deviantart.com/art/Portfolio-project-54461060
pi_55826370
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:54 schreef Wouser het volgende:

[..]

Even kei hard mash_ uitlachen

http://twodecks.deviantart.com/art/Portfolio-project-54461060
ik denk dat het toeval is
pi_55827082
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef Kamermans het volgende:

[..]

ik denk dat het toeval is
Ik hoop dat dit sarcastisch was.

Zelfde beker, zelfde achtergrondpapier. En alleen het lettertype is echt anders en nog slechter dan het origineel ook.

Wat een geweldige shizzle.
pi_55827157
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zelfde beker, zelfde achtergrondpapier. En alleen het lettertype is echt anders en nog slechter dan het origineel ook.

Zie de smiley.
pi_55827281
quote:

[..]

Jep van die heb ik het idee, zelfde beker, en zelfde achergrond kleur-buttons. maar dat had ik er al bij gezegd toen ik hem hier plaatsten
Maar van de rets is het toch zelf gemaakt.

van de rest heb ik het wel anders gemaakt.
pi_55827394
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:38 schreef mash_ het volgende:

[..]

Jep van die heb ik het idee, zelfde beker, en zelfde achergrond kleur-buttons. maar dat had ik er al bij gezegd toen ik hem hier plaatsten
Maar van de rets is het toch zelf gemaakt.

van de rest heb ik het wel anders gemaakt.
Uh, ja... je hebt je persoonlijke spullen erin geplakt. Dat kan iedereen wel. Natuurlijk worden wel vaker concepten hergebruikt maar schiet dan in ieder geval zelf die plaatjes. Ik durf te wedden dat jij die specifieke beker niet op je bureau hebt staan, of wel dan?

Ik vind dit nogal goedkoop eerlijk gezegd, zeker als je het dan gaat gebruiken voor je portfolio.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:44:23 #73
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_55827439

Edit: WTF zijn de font's opeens verneukt?
Bier ende tieten.
pi_55827454
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Uh, ja... je hebt je persoonlijke spullen erin geplakt. Dat kan iedereen wel. Natuurlijk worden wel vaker concepten hergebruikt maar schiet dan in ieder geval zelf die plaatjes. Ik durf te wedden dat jij die specifieke beker niet op je bureau hebt staan, of wel dan?

Ik vind dit nogal goedkoop eerlijk gezegd, zeker als je het dan gaat gebruiken voor je portfolio.
Ik had fotos gemaakt. maar die waren niet mooi. Daarom heb ik die beker gebruikt. En ik gebruik deze layout van de rest ook niet ofzo. was alleen voor 1 opdracht opschool.

Maar het is echt wel iets eer dan zo even gejat
pi_55828966
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:44 schreef mash_ het volgende:

[..]

Ik had fotos gemaakt. maar die waren niet mooi. Daarom heb ik die beker gebruikt. En ik gebruik deze layout van de rest ook niet ofzo. was alleen voor 1 opdracht opschool.

Maar het is echt wel iets eer dan zo even gejat
Meningen verschillen. Over Chinese producten wordt gezegd dat het gejat is en die maken toch echt het hele product zelf. Als ik het met jouw geval vergelijk, zouden dus in het Chinese geval zelfs originele onderdelen gebruikt worden.
pi_55828993
Ach tjah die gast heeft het concept weer gejat van jkrowling.com maja
pi_55830637
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Meningen verschillen. Over Chinese producten wordt gezegd dat het gejat is en die maken toch echt het hele product zelf. Als ik het met jouw geval vergelijk, zouden dus in het Chinese geval zelfs originele onderdelen gebruikt worden.
Wat jij wilt..
Ga je nu maar on topic he. oja en ik weet 100% zeker dat hij het ook niet zelf bedacht heeft
pi_55830835
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:01 schreef mash_ het volgende:

[..]

Wat jij wilt..
Ga je nu maar on topic he. oja en ik weet 100% zeker dat hij het ook niet zelf bedacht heeft
Daar gaat het ook niet om in deze. Jij hebt gewoon daadwerkelijke art hergebruikt. Dat vind ik een kwalijke zaak, maar goed. Ontopic nu weer.
pi_55831222
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om in deze. Jij hebt gewoon daadwerkelijke art hergebruikt. Dat vind ik een kwalijke zaak, maar goed. Ontopic nu weer.
Ja dat is jou mening ja, mijn mening is nog steeds dat ik aleen die beker en buttons heb gebruikt. Dus je kan wel de heletijd jou mening door blijven drammen maar daar heb ej ook weinig aan he.

maar om On topic te blijven: Ik ben bezig met een nieuw 3d project.
Dit it was ik tot nu toe heb
pi_55831947
Be Gentle

pi_55832179

Dit is het model va nde auto tot nu toe! De tunnel die er om heen zat gaan we (maak dit samen met een vriend van me) Weg doen, Inplaats daarvan maak ik een garage of een straat
pi_55833124
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:25 schreef mash_ het volgende:

[..]

Ja dat is jou mening ja, mijn mening is nog steeds dat ik aleen die beker en buttons heb gebruikt. Dus je kan wel de heletijd jou mening door blijven drammen maar daar heb ej ook weinig aan he.

maar om On topic te blijven: Ik ben bezig met een nieuw 3d project.
Dit it was ik tot nu toe heb
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_55833332
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga anders nog een keer off topic
  zondag 6 januari 2008 @ 22:04:01 #84
69307 Pat-man
pi_55833831
quote:

[..]

hahahaa... ja geweldig inderdaad. Zelfs de laptop is slechter
En dit is zo makkelijk zelf te maken.
Een portfolio is iets persoonlijks, dus jatten slaat echt nergens op. Inspiratie ok, maar dit is te veel jatwerk.
pi_55834091
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:04 schreef Pat-man het volgende:

[..]

hahahaa... ja geweldig inderdaad. Zelfs de laptop is slechter
En dit is zo makkelijk zelf te maken.
Een portfolio is iets persoonlijks, dus jatten slaat echt nergens op. Inspiratie ok, maar dit is te veel jatwerk.
die foto van me laptop lukte niet goed nee door de weerspiegeling.
En nee portfolio wer kis persoonlijk. de layout zelf hoeft niet persoonlijk tezijn. En het is stuk minder jat werk dan jullie denken maarja.

Aangezien mensen toch maar off topic blijven gaan post ik nog maar een render die gemaakt is in vue 6
  zondag 6 januari 2008 @ 22:42:40 #86
69307 Pat-man
pi_55834925
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef mash_ het volgende:

[..]

die foto van me laptop lukte niet goed nee door de weerspiegeling.
En nee portfolio wer kis persoonlijk. de layout zelf hoeft niet persoonlijk tezijn. En het is stuk minder jat werk dan jullie denken maarja.

Aangezien mensen toch maar off topic blijven gaan post ik nog maar een render die gemaakt is in vue 6
[ afbeelding ]
Laptop was een geintje... bedoelde meer mac vs. pc. Of je het nou zelf maakt of niet het idee blijft gestolen. Ik weet dat er al heel veel van dit soort dingen zijn gemaakt, heb het al zo vaak zien langs komen en ook zelfs zelf een keer zitten denken om het zo te maken. Je moet echt proberen om het helemaal uit je eigen inspiratie te laten komen, ook al is een bureau je uitgangspunt, ga dan niet letterlijk dingen overnemen. Dit is geen afzeiken, maar gewoon een tip...

en om ook weer ot te gaan, hier nog 2 simpele websites die ik laatst heb gemaakt. Logo's en huisstijl trouwens ook ontworpen.
- www.degraafhovenier.nl
- www.klusserviceklinkhamer.nl
pi_55834989
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:42 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Laptop was een geintje... bedoelde meer mac vs. pc. Of je het nou zelf maakt of niet het idee blijft gestolen. Ik weet dat er al heel veel van dit soort dingen zijn gemaakt, heb het al zo vaak zien langs komen en ook zelfs zelf een keer zitten denken om het zo te maken. Je moet echt proberen om het helemaal uit je eigen inspiratie te laten komen, ook al is een bureau je uitgangspunt, ga dan niet letterlijk dingen overnemen. Dit is geen afzeiken, maar gewoon een tip...

en om ook weer ot te gaan, hier nog 2 simpele websites die ik laatst heb gemaakt. Logo's en huisstijl trouwens ook ontworpen.
- www.degraafhovenier.nl
- www.klusserviceklinkhamer.nl
Aan zo`n post heb ik al meer dan dat van hier boven maar ik gebruik heel die layotu van de rest ook niet. Was alleen even voor school.

http://www.degraafhovenier.nl/ is netjes, lekker rustig.
zelfde voor http://www.degraafhovenier.nl/ alleen ik vind die auto niet zo mooi in de header.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:45:46 #88
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_55835023
Heeft iemand ook goede tips voor boeken over webdesign/interaction design/webdevelopment?
  zondag 6 januari 2008 @ 22:59:24 #89
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55835401
_mash zou uit dit topic verbannen moeten worden. Dit is gewoon ordiniar jatwerk (strafbaar) en heeft niets met creativiteit te maken.

Pat-man; mooie logo's. Lekkere typografie en modern design.
Bij Klinkhamer zou ik alleen even een ander busje gebruiken. Met deze oude auto haal je meteen de frisse styling naar beneden.
pi_55835669
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:59 schreef dnzl het volgende:
_mash zou uit dit topic verbannen moeten worden. Dit is gewoon ordiniar jatwerk (strafbaar) en heeft niets met creativiteit te maken.

Pat-man; mooie logo's. Lekkere typografie en modern design.
Bij Klinkhamer zou ik alleen even een ander busje gebruiken. Met deze oude auto haal je meteen de frisse styling naar beneden.
het is niet strafbaar want het is niet alleen overgnomen en het word niet voor commerciele doeleinden gebruikt
pi_55837084
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:09 schreef mash_ het volgende:

[..]

het is niet strafbaar want het is niet alleen overgnomen en het word niet voor commerciele doeleinden gebruikt
Klopt. Het is niet strafbaar maar het is wel verwerpelijk. Bovendien moet je nou niet opeens gaan doen alsof ik de "draak" ben. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het mij niet om de layout op zich gaat, want die zie je inderdaad wel vaker. Het gaat mij erom dat het idee van die layout is, dat het lijkt alsof je op je die persoon z'n bureau kijkt. Dus dan wil ik op JOUW bureau kijken en niet op een mengeling van jouw bureau en die van iemand anders. Dat is gewoon het jammere ervan. En dan kan je wel tegen mij schreeuwen dat ik een zeikerd ben maar volgens mij houden de meesten hier er hetzelfde idee op na.

@Pat-man:

Ik vind die site van De Graaf Hovenier echt heel erg lekker ogen. Lekkere kleurencombinatie, mooi logo en zeer rustig. Past er erg goed bij. De andere site vind ik veel minder, though. Kleur van het groen neigt iets te veel naar geel voor mijn gevoel. En op de een of andere manier komt dat heel goedkoop over. Weet niet precies waar het aan ligt maar dat gevoel krijg je bij heel veel sites waar men met geel werkt. Zeker als er een combinatie van geel en blauw wordt gebruikt. Afgelopen week ook weer in Den Haag rondgelopen en op een gegeven moment was er ergens een winkel in geel en blauw "gestyled" en dat was ook echt om van te janken. Zo erg is het niet op je site hoor, maar de kleurencombo is gewoon niet zo mooi als die bij De Graaf Hovenier.

Hoop dat je er wat mee kan.

Edit: Oja! Helemaal met dnzl eens wat betreft die auto. Misschien kun je die auto zelfs beter weglaten. Ech toegevoegde waarde heeft het niet. Je minimalistische design van De Graaf Hovenier werkt prima, dus raad ik je aan dat ook te doen bij die andere site.

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperHarregarre op 07-01-2008 00:07:43 ]
pi_55837282
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt. Het is niet strafbaar maar het is wel verwerpelijk. Bovendien moet je nou niet opeens gaan doen alsof ik de "draak" ben. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het mij niet om de layout op zich gaat, want die zie je inderdaad wel vaker. Het gaat mij erom dat het idee van die layout is, dat het lijkt alsof je op je die persoon z'n bureau kijkt. Dus dan wil ik op JOUW bureau kijken en niet op een mengeling van jouw bureau en die van iemand anders. Dat is gewoon het jammere ervan. En dan kan je wel tegen mij schreeuwen dat ik een zeikerd ben maar volgens mij houden de meesten hier er hetzelfde idee op na.

@Pat-man:

Ik vind die site van De Graaf Hovenier echt heel erg lekker ogen. Lekkere kleurencombinatie, mooi logo en zeer rustig. Past er erg goed bij. De andere site vind ik veel minder, though. Kleur van het groen neigt iets te veel naar geel voor mijn gevoel. En op de een of andere manier komt dat heel goedkoop over. Weet niet precies waar het aan ligt maar dat gevoel krijg je bij heel veel sites waar men met geel werkt. Zeker als er een combinatie van geel en blauw wordt gebruikt. Afgelopen week ook weer in Den Haag rondgelopen en op een gegeven moment was er ergens een winkel in geel en blauw "gestyled" en dat was ook echt om van te janken. Zo erg is het niet op je site hoor, maar de kleurencombo is gewoon niet zo mooi als die bij De Graaf Hovenier.

Edit: Oja! Helemaal met dnzl eens wat betreft die auto. Misschien kun je die auto zelfs beter weglaten. Ech toegevoegde waarde heeft het niet. Je minimalistische design van De Graaf Hovenier werkt prima, dus raad ik je aan dat ook te doen bij die andere site.
heb je geen 1x zeikerd genoemd. Maar je ging er wel erg lang op door
pi_55837604
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:11 schreef mash_ het volgende:

[..]

heb je geen 1x zeikerd genoemd. Maar je ging er wel erg lang op door
Omdat het op mij overkwam alsof je mijn punt niet begreep.
pi_55837722
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Omdat het op mij overkwam alsof je mijn punt niet begreep.
mja ik snap je punt wel. Alleen was het er niet helemaal mee eens
Maarja genoeg er over nu

Wat vinden jullie hier van>?
Wat moet er verbeterd worden aan de auto? de kleur enzo komt nog
  maandag 7 januari 2008 @ 00:33:23 #95
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55837802
Wagen doet me denken an een 350Z (wat het ongetwijfeld ook is) met een Mustang motorkap
Wat je er nog aan zou móeten doen zou ik niet weten eigenlijk...
zou die hoodscoops misschien wat minder extreem omhoog laten komen....s
Verder ziet 't er goed uit imo
Signature.
pi_55837991
Wachten is op de getexturede versie natuurlijk.
pi_55838157
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wachten is op de getexturede versie natuurlijk.
uhm ja, Eerst het model nog even afmaken. en dan ga ik me er is in verdiepen met welke render je het beste auto lak kan maken
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:33 schreef eer-ik het volgende:
Wagen doet me denken an een 350Z (wat het ongetwijfeld ook is) met een Mustang motorkap
Wat je er nog aan zou móeten doen zou ik niet weten eigenlijk...
zou die hoodscoops misschien wat minder extreem omhoog laten komen....s
Verder ziet 't er goed uit imo
Klopt goed gezien! En ja motor kap moeti k nog beetje opknappen en er kotm nog een spoiler bij enzo

[ Bericht 45% gewijzigd door mash_ op 07-01-2008 02:34:55 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 01:23:10 #98
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55838530
tvp voor als de nieuwe fontanel-layout online staat
  maandag 7 januari 2008 @ 13:47:30 #99
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_55846502
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand ook goede tips voor boeken over webdesign/interaction design/webdevelopment?

Iemand?
  maandag 7 januari 2008 @ 17:03:36 #100
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55851839
interaction design:
Don't make me thing van Steve Krug en als je die uit hebt en toe bent aan het echte werk, About Face 3.0 door Alan Cooper, Robert Reimann en David Cronin
eventueel ook nog Designing Interfaces van Tidwell en Information Architecture for the world wide web door Morville & Rosenfeld
  maandag 7 januari 2008 @ 23:34:14 #101
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55862359
Even een plaatje in elkaar gefrusteld.

Maar wat is nu de makkelijkste manier om 1vd layers te verplaatsen?
Kan wel diagonaal etcetc verplaatsen maar wil die zwarte engel eigenlijk het liefst verder naar links hebben.

Iemand?
pi_55862524
Gewoon die layer aanklikken en dan die angel aanklikken en slepen maar. Of eventueel met de pijltjestoetsen naar links en naar rechts als het heel nauwkeurig moet.
pi_55862781
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:29 schreef mash_ het volgende:

[..]

mja ik snap je punt wel. Alleen was het er niet helemaal mee eens
Maarja genoeg er over nu

Wat vinden jullie hier van>? [ afbeelding ]
Wat moet er verbeterd worden aan de auto? de kleur enzo komt nog
Vind het gras nogal vaag. Maar de auto is zeker vet.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:56:32 #104
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55862939
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:50 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Vind het gras nogal vaag. Maar de auto is zeker vet.
Ik snap sowieso niet waarom je een auto op zo'n plek neer zou zetten maar dat is het punt ook niet echt denk ik
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:06:44 #105
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55863159
Hier was het topic
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_55863325
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:56 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom je een auto op zo'n plek neer zou zetten maar dat is het punt ook niet echt denk ik
nee niet echt, Het gaat om het model van de auto. Alleen vue (dat progamma) renderd het gewoon mooi vandaar dat ik het zo gedaan heb.

heb nog ff wat uitgeprobeerd in vue
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:11:25 #107
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55864166
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gewoon die layer aanklikken en dan die angel aanklikken en slepen maar. Of eventueel met de pijltjestoetsen naar links en naar rechts als het heel nauwkeurig moet.
OMG, ik voel mij nu echt HEEEEEEL erg dom
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:33:24 #108
69307 Pat-man
pi_55866414
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:23 schreef HenkBenzinetank het volgende:
tvp voor als de nieuwe fontanel-layout online staat
Heb je ook nog eigen werk op je website staan? Of is het gewoon een verzameling van wat je allemaal tegenkomt? Staan leuke dingen tussen, bijvoorbeeld dat human tetris!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:49:19 #109
69307 Pat-man
pi_55866709
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

@Pat-man:

Thanks voor je reactie.

Zou denk ik alleen eens de kleuren van je beeldscherm bijstellen als je het zo geel ziet... Het is namelijk toch echt heel duidelijk groen met grijs.

De auto ben ik het opzich wel met jullie eens. Maar het is echt zijn bus zeg maar, en is voor zo'n klantengroep toch een belangrijk herkenningspunt. Daarom is hij er eigenlijk op blijven staan. Je moet ook niet vergeten dat het ook wel de doelgroep moet bereiken. De lidl heeft bijvoorbeeld ook geel/blauw, inderdaad heel goedkoop, maar dit is wel precies wat ze willen uitstralen. Een hovenier heeft over het algemeen toch een hele andere doelgroep dan een klusservice. Waar een hovenier een tuin ter waarde van 10.000 euro aanlegt voor een vakantiehuisje, doet een klusservice soms alleen een kastje in elkaar timmeren. Dit vraagt dan dus ook om een hele andere vormgeving. Vandaar mijn keuze dus.
pi_55868638
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:49 schreef Pat-man het volgende:

Zou denk ik alleen eens de kleuren van je beeldscherm bijstellen als je het zo geel ziet... Het is namelijk toch echt heel duidelijk groen met grijs.
Ik zeg ook niet dat het geel is. Ik zeg dat een kleur groen is die neigt naar het gele spectrum i.p.v. het blauwe spectrum. Gewoon een beetje smerige kleur groen. En met de kleuren op mijn beeldscherm is niks mis.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:06:16 #111
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55872603
En nu werkt het weer niet

Ik snap er de ballen meer van. Hoe moeilijk kan het zijn?

Gewoon een foto (layer) verplaatsen. Wat ik nu ook doe, er gebeurd niets.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:07:51 #112
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55872650
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:
En nu werkt het weer niet

Ik snap er de ballen meer van. Hoe moeilijk kan het zijn?

Gewoon een foto (layer) verplaatsen. Wat ik nu ook doe, er gebeurd niets.
je gebruikt photoshop?
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:11:36 #113
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55872767
Ja

Gisteren lukte het nog, en vandaag niet? Nou ja, ben ook pas net wakker, maar toch.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:12:14 #114
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55872781
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:11 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja

Gisteren lukte het nog, en vandaag niet? Nou ja, ben ook pas net wakker, maar toch.
Ram eens op V, en probeer dan eens te verplaatsen met je pijltjestoetsen.
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:15:43 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55872874
Ah sneltoets:)

Ik ben u zeer erkentelijk

Toch maar even al die sneltoetsen opzoeken + uitprinten. Maakt het leven zoveel makkelijker.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:17:33 #116
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55872910
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Ah sneltoets:)

Ik ben u zeer erkentelijk

Toch maar even al die sneltoetsen opzoeken + uitprinten. Maakt het leven zoveel makkelijker.
Mwah, kwestie van aanleren.
Je moet even in gedachten houden dat zolang je deze tool geselecteerd hebt:

je kunt schalen, verplaatsen, dat soort gein.
als je die niet geselecteerd hebt, kan je je layer ook niet verplaatsen.
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:20:21 #117
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55872982
Zit wel erg ingewikkeld in elkaar, maar ik sta telkens weer verbaasd na zo'n tutorial.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:22:10 #118
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55873026
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Zit wel erg ingewikkeld in elkaar, maar ik sta telkens weer verbaasd na zo'n tutorial.
ook dat valt stiekem wel mee hoor
Je moet gewoon even weten welk tooltje wat voor eigenschappen heeft, dan is het best duidelijk

Lees anders dit even door
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:23:53 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55873122
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:03 schreef HenkBenzinetank het volgende:
interaction design:
Don't make me thing van Steve Krug en als je die uit hebt en toe bent aan het echte werk, About Face 3.0 door Alan Cooper, Robert Reimann en David Cronin
eventueel ook nog Designing Interfaces van Tidwell en Information Architecture for the world wide web door Morville & Rosenfeld
Hey lol, da's zo ongeveer de hele CMD boekenlijst.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:44:25 #121
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_55873620
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou dan kunnen ze voor mij iig niet verkeerd zijn
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:51:22 #122
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_55873833
quote:

[..]

Volgens mij doen de posters hier ongeveer allemaal CMD of iets dergelijks. Ik iig CMD.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:13:49 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55874411
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:51 schreef arneaux het volgende:

[..]

Volgens mij doen de posters hier ongeveer allemaal CMD of iets dergelijks. Ik iig CMD.
Ik ook
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_55875946
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:51 schreef arneaux het volgende:

[..]

ik doe moleculaire micro biologie heeft helemaal niks met design uit te maken
pi_55876246
wat is cdm?? of cmd
pi_55876322
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:15 schreef Kamermans het volgende:

[..]

ik doe moleculaire micro biologie heeft helemaal niks met design uit te maken
O? Je kunt natuurlijk wel dingen uit de moleculaire biologie gebruiken voor je designs. Zoiets is toch wel ergens in te gebruiken:

pi_55876363
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:27 schreef mash_ het volgende:
wat is cdm?? of cmd
Ik gok Computer Media Design, of iets dergelijks.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:10:28 #128
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55877348
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik gok Computer Media Design, of iets dergelijks.
Communicatie & Multimedia Design
pi_55877848
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:10 schreef donroyco het volgende:

[..]

Communicatie & Multimedia Design
aah ok

ik doe multimedia vormgeven. Is alleen best saai... gaat allemaal superlangzaam. maar ga hiernas nog hbo doen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:06:38 #130
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55878662
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:32 schreef mash_ het volgende:

[..]

aah ok

ik doe multimedia vormgeven. Is alleen best saai... gaat allemaal superlangzaam. maar ga hiernas nog hbo doen
Daar ben ik toch wel vrij snel mee gestopt
Signature.
pi_55878722
Grafisch Vormgeven doe ik.

pi_55879408
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:06 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Daar ben ik toch wel vrij snel mee gestopt
Kan ik begrijpen ja. Maarja ik leer thuis gewoon zelf verder aan 3d. omdat ik dat leuk vind om te leren.
En ik maak deze opleiding wel af. Het is sowieso een goede basis.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:28:28 #133
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55880610
quote:

[..]

:")
pi_55901484
iemand op DA had in japanse tekens love and hate geschilderd
ik vond dit wel mooi dus heb het gemaakt in 3d

Heel simpel.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:11:05 #135
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55901574
Hoe bedoel je 3d?
Dit kan je toch ook gewoon in PS doen?
Signature.
pi_55901631
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:11 schreef eer-ik het volgende:
Hoe bedoel je 3d?
Dit kan je toch ook gewoon in PS doen?
mja nee, het kan wel. maar dan word het wel stuk minder mooi
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:16:13 #137
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55901667
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:14 schreef mash_ het volgende:

[..]

mja nee, het kan wel. maar dan word het wel stuk minder mooi
Oh, ok
Het leek me namelijk op bevel and emboss gewoon
Signature.
pi_55901748
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:16 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Oh, ok
Het leek me namelijk op bevel and emboss gewoon
Zou kunnen, in 3d heb je ook bevel, en dat is hier ook gebruikt. alleen emboss niet.

Het zou misschien ook wel is ps gemaakt kunnen worden. mij zou het alleen niet lukken
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:22:16 #139
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55901781
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:20 schreef mash_ het volgende:

[..]

Zou kunnen, in 3d heb je ook bevel, en dat is hier ook gebruikt. alleen emboss niet.

Het zou misschien ook wel is ps gemaakt kunnen worden. mij zou het alleen niet lukken
Ok
Met een beetje sleutelen moet dat vast wel lukken.
Zal het eerdaags voor de gein wel eens proberen, misschien lukt het me ook gewoon niet, I shall see
Signature.
pi_55902311
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:06 schreef mash_ het volgende:
iemand op DA had in japanse Chinese tekens love and hate geschilderd
[ afbeelding ]
Heel simpel.
[mierenneukmodus]Japanners gebruiken de Chinese karakters en noemen ze Kanji, maar het komt van het Chinese Hanzi.

Verder vind ik de lijnen niet echt mooi lopen. Bij het middelste deel (心) bijvoorbeeld zie je het meest rechtse streepje niet goed. Bij het karakter rechts loopt de verticale lange stroke niet mooi recht. Maar het karakter voor liefde stoort me nog het meest.
[/mierenneukmodus]
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:57:06 #141
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55902579
CMD'er meldt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:54:40 #142
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55903949
_mash volgens mij gaat hier om je eigen design en staat er in de topictiel iets met 'Creativity'. Dat jij telkens dingen jat, namaakt of overtrekt heeft daar niks mee te maken. Dus zet die nutteloze zooi lekker op je websiteje maar misbruik mijn tijd niet door het hier te posten
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:11:49 #143
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55904420
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:06 schreef mash_ het volgende:
iemand op DA had in japanse tekens love and hate geschilderd
[ afbeelding ]
Heel simpel.
bevel + drop shadow, 5 min photoshop 'werk'
pi_55911618
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:54 schreef dnzl het volgende:
_mash volgens mij gaat hier om je eigen design en staat er in de topictiel iets met 'Creativity'. Dat jij telkens dingen jat, namaakt of overtrekt heeft daar niks mee te maken. Dus zet die nutteloze zooi lekker op je websiteje maar misbruik mijn tijd niet door het hier te posten
Wat zeik jij nou weer, het is toch eigen design? heb het toch zelf gemaakt. dus zeik niet. want het is niet gejat. Ik had gewoon een voorbeeld nodig van die tekens, want hoe de fuck moet ik die uit me hoofdweten?
pi_55911659
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:11 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

bevel + drop shadow, 5 min photoshop 'werk'
word het toch echt niet zo, en met 3d is het ook 5min werk.
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:23:49 #146
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55912112
post het dan niet
pi_55912872
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:23 schreef HenkBenzinetank het volgende:
post het dan niet
hoezo? het is toch design.. je hoeft toch niet overal heel lang aan te werken voor dat je het mag posten.
pi_55914348
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:10 schreef mash_ het volgende:

[..]

Wat zeik jij nou weer, het is toch eigen design? heb het toch zelf gemaakt. dus zeik niet. want het is niet gejat. Ik had gewoon een voorbeeld nodig van die tekens, want hoe de fuck moet ik die uit me hoofdweten?
Leren. 不过我觉得你不想加油。。。
pi_55917352
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Leren. 不过我觉得你不想加油。。。
mja was niet verplan ze uit e hoofd tegaan leren omdat ik ze 1x gebruik.
pi_55920511
- edit - hier is het topic niet voor bedoeld.

[ Bericht 86% gewijzigd door Fred op 10-01-2008 15:22:09 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:54:35 #151
42555 Tomek
Take on the world!
pi_55920867
- edit- reactie op offtopic

[ Bericht 92% gewijzigd door Fred op 10-01-2008 15:22:56 ]
pi_55936391
Hallo mensen vraagje,

Ik ga een fantasy website ontwerpen. Alleen nauw vroeg ik me af welke kleuren ik het beste kan gaan gebruiken? Ikzelf zat te denken aan een kleurenschema met een wat donkerbruin/groen achtige tinten. Alleen nauw heb ik niet zo heel veel verstand van kleuren, ben zelf ook kleurenblind (voor bepaalde kleuren die dicht bij elkaar liggen duh voordat mensen vragen gaan stellen of ik in zwart/wit zie ) Dus vroeg ik me af of iemand misschien betere suggestie heeft, want vroeg me namelijk zelf een beetje af welke kleuren nauw goed passen bij het onderwerp 'fantasy' aangezien het zo breed is.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:28:25 #153
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55936800
kuler.adobe.com veel plezier . Is dat niet enorm kut als designer (als je dat bent tenminste) om kleurenblind te zijn?
pi_55937124
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
kuler.adobe.com veel plezier . Is dat niet enorm kut als designer (als je dat bent tenminste) om kleurenblind te zijn?
Muah ik noem mezelf geen designer , soms heb ik wel een beetje last van kleurenblindheid maar ik red me wel . Ik maak gewoon af en toe wat wanneer ik dat nodig heb, en meestal ziet het er ook nog wel netjes en goed uit oorspronkelijk ben ik ook meer een technicus

-edit- nette site trouwens dit gaat me zeker wel helpen
pi_55943166
Wat is nu zo'n beetje de beste tool om als beginner 3d te gaan maken?
En welke boeken kunnen daarbij aangeraden worden?
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_55947830
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 08:41 schreef webbyplus het volgende:
Wat is nu zo'n beetje de beste tool om als beginner 3d te gaan maken?
En welke boeken kunnen daarbij aangeraden worden?
Ik zou voor 3dmax gaan. Dit is het meest gebruikte progamma, of anders maya. 3d max is makkelijker om te leren.

En over die boeken, je kan beter op internet tutorials zoeken. Daar de basis dingen leren. En daarna zelf beetje uitzoeken hoe het werkt. 3d is wel iets wat je niet zo even in een weekje leerd. maar veel suc6!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 21:16:50 #157
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_55960126
Bookmark
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_55961727
Na me zoektocht tussen de vele kleurschema's heb ik er een aantal uitgezocht. Ik vroeg me nu af welke van de 4 kleurschema's die, in feite, allemaal mijn voorkeur genieten zou kiezen.

4 Kleurenschema's

Nauw de website zal dus in feite over fantasy gaan. En wat verstaan we onder fantasy? Nauw eigenlijk wat hier staat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantasy. Van heroes tot lord of the rings van tijdschrift tot boek etc...
Nu wil ik wel graag dat de website een moderne look gaat krijgen dus daar hoort ook een modern kleuren bij?

Nauw mijn eigen keuze was
SPOILER
pi_55962256
SPOILER
pi_55980046
Meer mensen die hun professionele blik erover willen laten werpen ?
pi_55981821
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:04 schreef Wouser het volgende:
Meer mensen die hun professionele blik erover willen laten werpen ?
ik vind wellington ook wel het beste

ik ben zelf begonnen met low poly wapens.

Dit is een mix tussen troy en 300.

[ Bericht 10% gewijzigd door mash_ op 12-01-2008 21:12:41 ]
pi_56016895
Hallo,

Is er misschien iemand die voor mij een .EPS bestand kan omzetten naar JPG?
Mijn dank zou zeer groot zijn?

PM'en kan!

Alvast bedankt,
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  maandag 14 januari 2008 @ 14:42:03 #163
73209 dnzl
Minimalist.
pi_56024105
Stuur maar ff naar stayfan %%% gmail %%% com
pi_56064457
ik kwam op maarkt plaats dit tegen Misschien leuke opdracht voor de mensen hier die van webdesign houden Ik post dit niet als reclame ofzo, dus is geen spam, zo wel dan moet een mod het maar even aanpassen

Gaat erom dat die meneer iemand zoekt die zijn website kan re style, hij doet zijn de codes. dus je hoeft alleen aar te ontwerpen
pi_56065971
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:47 schreef mash_ het volgende:
ik kwam op maarkt plaats dit tegen Misschien leuke opdracht voor de mensen hier die van webdesign houden Ik post dit niet als reclame ofzo, dus is geen spam, zo wel dan moet een mod het maar even aanpassen

Gaat erom dat die meneer iemand zoekt die zijn website kan re style, hij doet zijn de codes. dus je hoeft alleen aar te ontwerpen
Ziet er leuk uit. Zal vast al weg zijn, en ik ben benieuwd of je je geld daadwerkelijk krijgt
pi_56069050
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 08:44 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit. Zal vast al weg zijn, en ik ben benieuwd of je je geld daadwerkelijk krijgt
Naar dat laatste ben ik ook benieuwd aangezien ik het een beetje raar vind dat dit op marktplaatst geplaatst wordt. Via google zijn er zat mensen te vinden die zoiets maken. Volgens mij laat hij gewoon allemaal websites naar zich toesturen en verkoopt vervolgens dat ontwerp weer door ofzo...
pi_56071585
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:40 schreef Wouser het volgende:

[..]

Naar dat laatste ben ik ook benieuwd aangezien ik het een beetje raar vind dat dit op marktplaatst geplaatst wordt. Via google zijn er zat mensen te vinden die zoiets maken. Volgens mij laat hij gewoon allemaal websites naar zich toesturen en verkoopt vervolgens dat ontwerp weer door ofzo...
uhm ja zou kunnen, maar alleen aan een plaatje heeft hij nog weinig, hij heeft sowieso je psd nodig denk k, en anders gooi je er gewoon een watermerk door heen.
pi_56190938
Kick met een 3D brouwsel waar ik de laatste tijd mee bezig ben:

Die materials moet ik nog aan werken, maar ik heb tijdelijk even deze uit een library gehaald voor het idee . Zelfde voor de rendersetup en de scene, maar dat komt allemaal pas als ik ooit een keer klaar ben met modelen .

En een foto van hoe het er in het echt uit ziet: http://www.svvs.org/bricomm6/1983_Peterbilt_359_tractor_unit.jpg . Heb blueprints gevonden die niet heel erg gedetailleerd zijn, maar wel precies uitlijnen, dus dat is wel fijn. Voor de details gebruik ik foto's.
pi_56191319
welk 3d progamma gebruik je?
pi_56192796
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:20 schreef mash_ het volgende:

[..]

uhm ja zou kunnen, maar alleen aan een plaatje heeft hij nog weinig, hij heeft sowieso je psd nodig denk k, en anders gooi je er gewoon een watermerk door heen.
Die layout die die nu heeft ziet er toch prima uit eigenlijk:S
pi_56196910
quote:
Op maandag 21 januari 2008 03:20 schreef mash_ het volgende:
welk 3d progamma gebruik je?
3D Studio Max en Vray als renderer.
pi_56197575
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

3D Studio Max en Vray als renderer.
http://www.vray-materials.de/ daar heb je mooie car mats. het begin ziet er al goed uit
pi_56197646
Bedankt voor de link, staat wel wat tussen idd .
pi_56231727
er werd me gevraagd voor de koffie slowchat een kop koffie in 3d temaken, dit is het resultaat

ook nog ff wat met glas en water geprobeerd

[ Bericht 27% gewijzigd door mash_ op 22-01-2008 22:52:01 ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:45:24 #175
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56319365
Voor school een interactief Flashfilmpje gemaakt, voor het eerst bezig geweest met het programma, heb alles zelf getekend, behalve de acteurs...
pi_56361836
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Deze bedoel ik
EDIT- topic doorgelezen, was niet zo'n handige opmerking

[ Bericht 5% gewijzigd door Kriebbel op 29-01-2008 12:31:16 ]
Trots van het Noorden!
pi_56361971
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef donroyco het volgende:
Voor school een interactief Flashfilmpje gemaakt, voor het eerst bezig geweest met het programma, heb alles zelf getekend, behalve de acteurs...
leuk gedaan! alleen als je naar binnen gaat en meer dan 1x op die radio of iets wat er op lijkt klikt speelt hij het nummer nig een keer door elkaar af. en ik kklikte dus 3x... dan word je helemaal gek
  maandag 28 januari 2008 @ 14:20:19 #178
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56362001
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:18 schreef mash_ het volgende:

[..]

leuk gedaan! alleen als je naar binnen gaat en meer dan 1x op die radio of iets wat er op lijkt klikt speelt hij het nummer nig een keer door elkaar af. en ik kklikte dus 3x... dan word je helemaal gek
Ja, dat weet ik Er was te weinig tijd om dat te fixen, wel is dat in de keuken gelukt Ik heb het vak gehaald met een 6
pi_56381836
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:24 schreef mash_ het volgende:
er werd me gevraagd voor de koffie slowchat een kop koffie in 3d temaken, dit is het resultaat
[ afbeelding ]

ook nog ff wat met glas en water geprobeerd
[ afbeelding ]
Dat glas vind ik cool, maar bij die koffiemok zou ik toch een ander font gebruiken...
pi_56381865
--dubbel--
pi_56382304
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat glas vind ik cool, maar bij die koffiemok zou ik toch een ander font gebruiken...
die letter kreeg ik, dus daar kan ik niks aan doen

en tnxs
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:26:45 #182
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56414582
verkapte spam of niet, maar Fontanel heeft een helemala nieuwe lay 8)

woensdag 30 januari 2008 @ 18:42:26 #183
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56414883
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
verkapte spam of niet, maar Fontanel heeft een helemala nieuwe lay 8)

[ link | afbeelding ]
Sorry hoor, maar:

vind ik erg gemakzuchtig in elkaar steken, een paar brushes en dat was het.. Daarbij is de blur wel erg cheesy... niet mooi dus
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:19:23 #184
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56415641
.

Banner is gemaakt door de heren van Staynice. Om hun stijl nou gemakzuchtig te noemen.. Blur ben ik met je eens, maar die wordt asap gefixed, omdat we eerst van een ander formaat moesten uit gaan
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:44:09 #185
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56416274
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:19 schreef HenkBenzinetank het volgende:
.

Banner is gemaakt door de heren van Staynice. Om hun stijl nou gemakzuchtig te noemen.. Blur ben ik met je eens, maar die wordt asap gefixed, omdat we eerst van een ander formaat moesten uit gaan
Ik bedoel gemakzucht door het gebruik van vele 'brushes(?)', als ik hun site bekijk zie ik dat er wel degelijk veel coole ontwerpen met weinig verschillende vormen tussen zitten en toch erg goed tot de verbeelding spreken.. Misschien dus iets te overhaast gewerkt..?
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:17:39 #186
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56418546
Gelukkig hebben we veel meer veranderd dan alleen een banner aan de bovenkant...
pi_56427416
Ik vind de website een beetje te onoverzichtelijk en druk aandoen.. wat meer rust in het design zou beter zijn want buiten die kleuren e.d. ziet het er goed uit!
Zo niet.. dan toch!
  zondag 3 februari 2008 @ 01:35:26 #188
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_56493123
Heb echt in geen eeuwen meer iets gepost hier (druk met dit druk met dat je kent het wel.)
Maar heb echt ontiegelijk veel mooie dingen langs zien komen! Ook cool om te zien hoe snel sommige mensen beter worden een mooiere dingen maken .

Laat ik ook maar iets van mezelf posten:

gewoon lekker Freestyle.
  zondag 3 februari 2008 @ 01:46:32 #189
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56493258
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:35 schreef Drakire het volgende:
Heb echt in geen eeuwen meer iets gepost hier (druk met dit druk met dat je kent het wel.)
Maar heb echt ontiegelijk veel mooie dingen langs zien komen! Ook cool om te zien hoe snel sommige mensen beter worden een mooiere dingen maken .

Laat ik ook maar iets van mezelf posten:

[ afbeelding ]

gewoon lekker Freestyle.
Ziet er netjes uit, niet te uitdagend, maar ook niet matjes ofzo.. Misschien nog een puntje ter verbetering: de swirl (roze) kan wat feller/spetterender
pi_56494258
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:41:22 #191
73209 dnzl
Minimalist.
pi_56752692
Concept voor een boekje voor een opleidingsprogramma
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:14:08 #192
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56753413
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:41 schreef dnzl het volgende:
Concept voor een boekje voor een opleidingsprogramma
[ afbeelding ]
Lekker fris Niks op aan te merken!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:43:07 #193
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56759651
Fiks je typografie, die gekleurde tekst is onleesbaar door die gutter en de willekeurige _
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:26:46 #194
73209 dnzl
Minimalist.
pi_56764376
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:43 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Fiks je typografie, die gekleurde tekst is onleesbaar door die gutter en de willekeurige _
Ja baas
Die gutter zorgt ervoor dat de tekst ingebonden wel naadloos op elkaar aansluit (het is best een dik boekje). En die _ te weinig is wel erg slordig idd

Wokshops
pi_56767026
bijna klaar
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:11:52 #196
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56769214
Rein?
pi_56771967
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:11 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Rein?
ja. Dat is me kamer in 3d, en in het echt staat er dus ook Rein op de muur.

Heet Reinier, vandaar
  zondag 17 februari 2008 @ 01:58:22 #198
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_56784554
Een eigen ontwerp voor een klein concert:

zondag 17 februari 2008 @ 02:46:31 #199
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_56785061
Letters stralen net iets teveel Photoshop uit.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_56799208
wat is dat nou voor een rare kritiek? iets teveel photoshop? ik vind het een hele leuke duidelijke poster!
pi_56801193
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:27 schreef purmernoord het volgende:
wat is dat nou voor een rare kritiek? iets teveel photoshop? ik vind het een hele leuke duidelijke poster!
ik snap wat ie bedoeld. Het ziet ergewoon een beetje cheap uit.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:19:04 #202
73209 dnzl
Minimalist.
pi_56805821
quote:
Op zondag 17 februari 2008 01:58 schreef Stinosss het volgende:
Een eigen ontwerp voor een klein concert:

[ afbeelding ]
De naam van de fanfare is het belangrijkst maar is alleen maar in de url te lezen?! Foto vind ik matig en niet echt 'Destination Unknown' uitstralen maar meer 'Destination Afrika'
Verder zou ik het aantal lettertypes terug brengen tot maximaal 2 en de boel (beter) uitlijnen.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:31:30 #203
53267 TC03
pi_56806055
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:27 schreef purmernoord het volgende:
Dat is gewoon iets wat iedereen maakt die niet zoveel Photoshop-skills heeft.
  maandag 18 februari 2008 @ 12:07:48 #204
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_56811759
TVP
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  maandag 18 februari 2008 @ 21:15:39 #205
73209 dnzl
Minimalist.
pi_56823738
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:07 schreef Mr_Moon het volgende:
TVP
[ afbeelding ]
Fucking vet

Disco Darth misschien evenveel spacing geven als de tekst onderin.
  maandag 18 februari 2008 @ 21:30:20 #206
170462 Stinosss
pi_56824133
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is gewoon iets wat iedereen maakt die niet zoveel Photoshop-skills heeft.
Hee! Prima dat je kritiek hebt, maar wees wel zo stoer om het dat ook te onderbouwen.
Maaruh, show jij eens wat dan ?
pi_56826579
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:58 schreef mash_ het volgende:
[ afbeelding ] bijna klaar
Vet man!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_56827067
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:07 schreef Mr_Moon het volgende:
TVP
[ afbeelding ]
Ziet er nice uit
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_57113549

nieuwe 3d scene
gemaakt met vue 6
  zondag 2 maart 2008 @ 21:48:08 #210
69307 Pat-man
pi_57113973
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:33 schreef mash_ het volgende:
[ afbeelding ]

nieuwe 3d scene
gemaakt met vue 6
ziet er leuk uit.

alleen die lensflare...
pi_57114383
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:48 schreef Pat-man het volgende:

[..]

ziet er leuk uit.

alleen die lensflare...
waarom meteen voordat je ook maar weet waarom die er staat?

Want die lensflare kan ik weinig aan doen. want je kan het zon licht veranderen. maar ik wil de belichting houden zo als die is. en als ik geen lensflare zou willen zou ik de zon dus achter de cam moeten plaatsen, inplaats voor voor de cam. maar dan veranderd heel de belichting en dan word het een heel stuk lelijker. Dus ik kan er vrij weinig aan doen
pi_57122472
quote:
[ afbeelding ]

nieuwe 3d scene
gemaakt met vue 6
Ziet er behoorlijk realistisch uit! Dat 3D renderen is toch wel erg gaaf...
  maandag 3 maart 2008 @ 23:05:39 #213
69307 Pat-man
pi_57139257
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:03 schreef mash_ het volgende:

[..]

waarom meteen voordat je ook maar weet waarom die er staat?

Want die lensflare kan ik weinig aan doen. want je kan het zon licht veranderen. maar ik wil de belichting houden zo als die is. en als ik geen lensflare zou willen zou ik de zon dus achter de cam moeten plaatsen, inplaats voor voor de cam. maar dan veranderd heel de belichting en dan word het een heel stuk lelijker. Dus ik kan er vrij weinig aan doen
weet dat je er weinig aan kan doen (al kan je em volgens mij wel uitzetten) maar blijft gewoon jammer van alle 3d dingen met zonlicht. Alsof zonlicht niet nagemaakt kan worden zonder lensflare...
pi_57140401
Schoolwerkje, wordt een interactieve flash animatie.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:28:26 #215
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57141270
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:45 schreef boskameel het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke stijl is dat Woonkamer ziet er perfect uit Voor school moest ik eerst ook een interactieve flashanimatie maken.. Ik heb alles zelf getekend, behalve de SP-karakters.. Wil jouw animatie(s) wel eens zien, in plaats van een still frame

Voor schoolgebruik en eigen gebruik gemaakt: *klik*
is nog niet af helaas, ben nog niet helemaal uit over hoe ik het een en ander op de site wil laten zien..
  dinsdag 4 maart 2008 @ 04:05:30 #216
73209 dnzl
Minimalist.
pi_57142658
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:45 schreef boskameel het volgende:
[ afbeelding ]
Nice man
pi_57144277
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:05 schreef Pat-man het volgende:

[..]

weet dat je er weinig aan kan doen (al kan je em volgens mij wel uitzetten) maar blijft gewoon jammer van alle 3d dingen met zonlicht. Alsof zonlicht niet nagemaakt kan worden zonder lensflare...
je kan het niet uitzetten in dat progamma. en van alle 3d dingen? is alleen met vue?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:33:22 #218
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57152266
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:28 schreef donroyco het volgende:

[..]

Leuke stijl is dat Woonkamer ziet er perfect uit Voor school moest ik eerst ook een interactieve flashanimatie maken.. Ik heb alles zelf getekend, behalve de SP-karakters.. Wil jouw animatie(s) wel eens zien, in plaats van een still frame

Voor schoolgebruik en eigen gebruik gemaakt: *klik*
is nog niet af helaas, ben nog niet helemaal uit over hoe ik het een en ander op de site wil laten zien..
Immersive Space, leuk vak
Ziet er leuk uit ook, je creatie.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:46:02 #219
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57152503
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:33 schreef Litso het volgende:

[..]

Immersive Space, leuk vak
Ziet er leuk uit ook, je creatie.
Immersive Space ja Dank!
pi_57266461
Voor de website van een nieuw op te richten studentenraad op onze opleiding:

Graag tips & opmerkingen
  zondag 9 maart 2008 @ 18:00:59 #221
53267 TC03
pi_57266605
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:30 schreef Stinosss het volgende:

[..]

Hee! Prima dat je kritiek hebt, maar wees wel zo stoer om het dat ook te onderbouwen.
Maaruh, show jij eens wat dan ?
Euhm, nee. !

zondag 9 maart 2008 @ 19:33:46 #222
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_57268491
-nvm-
  zondag 9 maart 2008 @ 19:36:37 #223
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57268553
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:53 schreef _dirkjan_ het volgende:
Voor de website van een nieuw op te richten studentenraad op onze opleiding:

[ afbeelding ]

Graag tips & opmerkingen
Ziet er goed uit! Enige wat ik zo kan bedenken is dat ik het mooier zou vinden als de header gecentreerd zou staan.

en er zit nog een witte pixel linksonderin, bij die ronding.
pi_57269272
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:36 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Enige wat ik zo kan bedenken is dat ik het mooier zou vinden als de header gecentreerd zou staan.

tnx voor je reactie

ik zit naar m'n scherm te staren, maar die witte pixel zie ik echt niet..
pi_57269723
  zondag 9 maart 2008 @ 20:35:32 #226
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57269790
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:12 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

tnx voor je reactie

ik zit naar m'n scherm te staren, maar die witte pixel zie ik echt niet..

Mierenneukerij.. Ik weet het.
pi_57269904
sjeez wat een goede ogen heb jij! ik heb het zelf ook uitvergroot en nu zie ik het inderdaad, maar met het blote oog zie ik het nog steeds niet
pi_57271778
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:36 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Omg, jij hebt te goede ogen zelfs als ik weet dat er 1tje zit zie ik het niet
pi_57569132

In de trend van global warming. Had heel lang niet echt gefotoshopt. Dus hier is het resultaat. Graag aan te merken wat beter kan!
pi_57570363
uhm netjes! alleen ik vind de vlam boven aan beetje vaag lijken nu net konijnen oren (past wel goed bij pasen)
  maandag 24 maart 2008 @ 10:01:20 #231
69307 Pat-man
pi_57574512
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:00 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
In de trend van global warming. Had heel lang niet echt gefotoshopt. Dus hier is het resultaat. Graag aan te merken wat beter kan!
wereldbol ziet er netjes uit. Zou voor de vlam iets van een stockphoto pakken en daar het vuur van gebruiken. Ziet er dan net iets echter uit.

Verder een leuk idee!
pi_57576041
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:58 schreef mash_ het volgende:
[ afbeelding ] bijna klaar
als je nou eens je woonkamer namaakt. Dat zou pas cool zijn
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_57577080
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:59 schreef Sjibble het volgende:

[..]

als je nou eens je woonkamer namaakt. Dat zou pas cool zijn
je kan ook gewoon zeggen als je die woon kamer op me site gezien hebt maar is trouwens niet mijn eigen woon kamer maar 1tje die ik zelf verzonnen hebt. en hij is nog niet klaar maar tot nu toe:
pi_57579475
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:01 schreef Pat-man het volgende:

[..]

wereldbol ziet er netjes uit. Zou voor de vlam iets van een stockphoto pakken en daar het vuur van gebruiken. Ziet er dan net iets echter uit.

Verder een leuk idee!
Waar vind ik die stockphoto's behalve op google images?
  maandag 24 maart 2008 @ 15:54:10 #235
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_57580469
sxc.hu
corbis.com
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:59:44 #236
69307 Pat-man
pi_57608273
http://www.bluevertigo.com.ar/bluevertigo.htm
http://www.comstock.com/web/default.asp
http://www.fotosearch.com/

en op deze site staan ook nog wat linkjes en is zowiezo wel handige site:
http://www.forwebdesigners.com/

sxc.hu heeft ook mijn voorkeur!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:57:09 #237
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_57683477
teveepee!
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_58506957
,
schilderij noordeinde volendam
en

[ Bericht 71% gewijzigd door purmernoord op 06-05-2008 10:31:35 ]
pi_58509913
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:59 schreef purmernoord het volgende:
[ afbeelding ],
schilderij noordeinde volendam
en [ link | afbeelding ]
Mooie schilderijtjes... al denk ik dat deze met de hand gemaakt zijn, en niet met de computer, waar dit topic voor bedoeld is (het staat in DIG)?

Hier een flyer die ik heb gemaakt voor een feest van onze studie...

[ Bericht 15% gewijzigd door _dirkjan_ op 06-05-2008 12:54:31 ]
pi_58521595
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:51 schreef mash_ het volgende:

[..]

je kan ook gewoon zeggen als je die woon kamer op me site gezien hebt maar is trouwens niet mijn eigen woon kamer maar 1tje die ik zelf verzonnen hebt. en hij is nog niet klaar maar tot nu toe:
[ afbeelding ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_58531717
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:32 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[ afbeelding ]
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:53:12 #242
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_59992022
kick...

Tools: Illustrator CS3
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_59992882
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:53 schreef Mr_Moon het volgende:
kick...
[ afbeelding ]
Tools: Illustrator CS3
Ziet er vet uit!
pi_59995079
Wat deviant dingetjes:

leuk wallpapertje voor de redactrices van mijngarderobe
pi_59995461
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:56 schreef ruffian het volgende:
Wat deviant dingetjes:

[ afbeelding ]

leuk wallpapertje voor de redactrices van mijngarderobe
[ afbeelding ]
Die site is super tof, maar ik vind die tabkleur rood net iets te rood.

Die van Mijn garderobe is echt cool.
pi_59997893
Deze zocht ik dus
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_59998049
Als ik ooit eens iemand nodig heb voor wat design werk, dan ga ik op zeker iemand hier lastig vallen! Mooie ontwerpen
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:18:24 #248
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_59998704

Eerste versie van een mockup voor een site/blog die ik misschien wil beginnen.. Tips/kritiek? Alles is welkom (behalve - smilies)
pi_60006704
De kleuren zijn logisch. Maar groen staat nou eenmaal niet zo mooi in combinatie met zwart-grijs. Vind ik dan...
Google Ads ben ik sowieso een tegenstander van, maar áls het dan moet, maak de achtergrond ervan dan gelijk aan de achtergrond van je website. De header ziet er wel goed uit. Maar de footer mis ik nog

Maar het is ook een mockup he? Post je je verbeteringen?

Hier is een blog waar ik nu mee bezig ben:

Kan ik nog wat verbeteren volgens jullie?
pi_60007095
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:04 schreef lobzorenzo het volgende:
De kleuren zijn logisch. Maar groen staat nou eenmaal niet zo mooi in combinatie met zwart-grijs. Vind ik dan...
Google Ads ben ik sowieso een tegenstander van, maar áls het dan moet, maak de achtergrond ervan dan gelijk aan de achtergrond van je website. De header ziet er wel goed uit. Maar de footer mis ik nog

[ afbeelding ]

Ziet er tof uit. Ik zou alleen de drop shadow van die touwtjes minder dik doen. Ik ben zelf geen fan van serif fonts, maar je hebt het prima gebruikt. Die schaduw linksonderin van het 'hoofd'papier is een beetje wazig vind ik.
pi_60007137
quote:
[ afbeelding ]

Misschien leuk om dat "aanhangsel" daadwerkelijk vast te maken aan het contentframe? Met van diezelfde gaatjes, misschien een knoop of dat hij horizontaal doorloopt naar het andere gat?

Voor de rest: erg mooi! En de blog klinkt interessant
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_60007160
Bedankt voor je reactie!

Ja je hebt inderdaad gelijk, die schaduwen moet ik nog even aan werken. Het moet allemaal wat subtieler en natuurlijker. Is het trouwens ook storend dat er geen duidelijke scheiding is tussen content en sidebar? Want daar zit ik een beetje over in.
pi_60007237
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:22 schreef lobzorenzo het volgende:
Bedankt voor je reactie!

Ja je hebt inderdaad gelijk, die schaduwen moet ik nog even aan werken. Het moet allemaal wat subtieler en natuurlijker. Is het trouwens ook storend dat er geen duidelijke scheiding is tussen content en sidebar? Want daar zit ik een beetje over in.
Je kan er zon heel dun lijntje neerzetten. Probeer het eens, ik ben benieuwd. Het is niet storend. Of je geeft dat stuk een net wat lichtere achtergrondkleur of donkere, dat helpt ook al genoeg. Dus posten!
pi_60008330

Beetje met 3d zitten spelen
pi_60009244
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:04 schreef mash_ het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje met 3d zitten spelen
Is dit moeilijk om te maken of valt het mee?
pi_60013811
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:39 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Is dit moeilijk om te maken of valt het mee?
Je moet gewoon weten wat je doet. dan valt het wel mee maar dar is bij alles zo
pi_60013848
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:22 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Misschien leuk om dat "aanhangsel" daadwerkelijk vast te maken aan het contentframe? Met van diezelfde gaatjes, misschien een knoop of dat hij horizontaal doorloopt naar het andere gat?

Voor de rest: erg mooi! En de blog klinkt interessant
Ja inderdaad, dat is wel een goed idee. Dat maakt het net even af he? Ik ga eraan werken!
pi_60029705
vandaag nieuw 3d scene gemaakt 5uurtje mee bezig geweest:
de worm is van een ander plaatje met photoshop er ingezet, het wapen is geheel in 3d achtergrond ook later in photoshop gedaan

donderdag 10 juli 2008 @ 22:35:44 #259
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_60030235
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:15 schreef mash_ het volgende:
vandaag nieuw 3d scene gemaakt 5uurtje mee bezig geweest:
de worm is van een ander plaatje met photoshop er ingezet, het wapen is geheel in 3d achtergrond ook later in photoshop gedaan

[ afbeelding ]
Ik krijg er enorm zin van om Worms te spelen!
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:39:56 #260
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60030352
Ik ben bezig met het leren van photoshop, dus misschien dat ik later nog eens post in dit topic of de vervolgreeks.
Jullie maken soms ook echt pareltjes.
pi_60031753
quote:

[ afbeelding ]

Ik zeg http://www.webdesignerwall.com/ en nog een andere site waar ik ff niet op kan komen. Het ontwerp komt me heel bekend voor. Neemt niet weg dat het er goed uitziet.

Maar zoals ooit iemand tegen me zei; Het is de kunst om je inspiratie bron te verbergen. (of zoiets )
0023
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:52:05 #262
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60032072
O ja, de geüpdate Fontanel is online.

Menubalk moet nog gevuld worden (maar die content is nog niet af), en er zitten hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes in de stylesheet. Maar dat krijg je met een druk bestaan, zal ik maar zeggen.
pi_60032427
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
O ja, de geüpdate Fontanel is online.

Menubalk moet nog gevuld worden (maar die content is nog niet af), en er zitten hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes in de stylesheet. Maar dat krijg je met een druk bestaan, zal ik maar zeggen.
leest lekker weg en ziet er strak en simpel uit daar hou ik wel van. Mooie icoontjes ook voor de verschillende categorieën
Alleen omdat ik af en toe wel eens langs dropte was ik op zoek naar een rss feedje maar die moest ik via de zoek functie vinden. Zou die wel op z'n minst in de footer vermelden oid.
0023
pi_60032489
ik heb overigens een tijdje geleden voor m'n stage presentatie een siteje gemaakt.

Het moest alleen, zoals altijd bij mij, op het allerlaatste moment. dus in 3 dagen heb ik dit in mekaar geflanst.

NIET openen in IE gaat totaal niet goed met de javascript :p maar hij is wel xhtml valid uhu. Zitten nog veel meer bugjes in maar ik had te weinig tijd en het was een voldoende dus boeiend
0023
  vrijdag 11 juli 2008 @ 00:21:04 #265
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60032642
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:10 schreef ikJur het volgende:

[..]

leest lekker weg en ziet er strak en simpel uit daar hou ik wel van. Mooie icoontjes ook voor de verschillende categorieën
Alleen omdat ik af en toe wel eens langs dropte was ik op zoek naar een rss feedje maar die moest ik via de zoek functie vinden. Zou die wel op z'n minst in de footer vermelden oid.
We hadden 'm ooit protserig bovenaan de pagina, maar dat suckt. JE weet dat het rss-icoontje in je adresbar ook gewoon RSS-link is?

Anyway, je hebt verder wel een punt. Zal er asap ( ) iets aan doen.

Wat je site betreft:
Werken er boeven?
Die quote boven aan de pagina voegt niks toe, zou 'm weglaten. Verder vind ik de pagina erg donker ogen, had ook een of andere alt. rock band site kunnen zijn ofzo.

En doe wat aan je menu, het is niet echt duidelijk dat dit een navigatie betreft, met dezelfde korpsgrootte en font als de rest van de teksten
pi_60033578
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

We hadden 'm ooit protserig bovenaan de pagina, maar dat suckt. JE weet dat het rss-icoontje in je adresbar ook gewoon RSS-link is?

Anyway, je hebt verder wel een punt. Zal er asap ( ) iets aan doen.

Wat je site betreft:
Werken er boeven?
Die quote boven aan de pagina voegt niks toe, zou 'm weglaten. Verder vind ik de pagina erg donker ogen, had ook een of andere alt. rock band site kunnen zijn ofzo.

En doe wat aan je menu, het is niet echt duidelijk dat dit een navigatie betreft, met dezelfde korpsgrootte en font als de rest van de teksten
oja dat rss dingetje in de menu balk, die was ik vergeten dus voor mensen zoals mij moet er een linkje staan ergens
en wat die gast betreft hij wou niet op de foto dan maar zo en die quote vond ik mooi om daar wat tekst te hebben slaat verder ook nergens, true that.
Maar jij wist wel dat t een menutje was dus waarom een ander niet? t kan inderdaad wel duidelijker maar dit was voor de presentatie ( ik klikte ze zelf aan)
0023
pi_60035289
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:36 schreef ikJur het volgende:

[..]

Ik zeg http://www.webdesignerwall.com/ en nog een andere site waar ik ff niet op kan komen. Het ontwerp komt me heel bekend voor. Neemt niet weg dat het er goed uitziet.

Maar zoals ooit iemand tegen me zei; Het is de kunst om je inspiratie bron te verbergen. (of zoiets )
Dat vind ik dan gek, want webdesignerwall.com lijkt er bij lange na niet op. Misschien alleen het "papier-element"? Ik heb voor de rest alles van de grond af zelf ontworpen, zonder ook maar een enkel voorbeeld te gebruiken. Bij deze site ben ik 100% m'n eigen inspiratie...

Want had ik wel veel van andere sites "gestolen", zou dit altijd opvallen, gezien deze blog in dezelfde niche zit als al die designer-sites. Daar heb ik over nagedacht.

Ik volg gewoon de laatste design-trends: Handwritten elements, papier. En die tagcards en rss-zon heb ik zelf bedacht... En daar heb ik dan zelf wat mee gedaan, m'n eigen stijl dus. Misschien kun je voortaan je statement beter onderbouwen?
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:28:26 #268
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_60471555
Ben bezig mijn persoonlijke portfolio / freelance site aan te passen wil qua techniek meer jquery/mootools gebruiken en een cms bouwen in php zodat het makkelijk te updaten is.

Wil meteen alles goed doen dus er komt ook een nieuw design en aangezien mijn vorige logo helemaal niet vector was (wat achteraf gezien toch wel handig is) heb ik besloten deze ook te updaten zie hier:

pi_60472062
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:28 schreef Drakire het volgende:
Ben bezig mijn persoonlijke portfolio / freelance site aan te passen wil qua techniek meer jquery/mootools gebruiken en een cms bouwen in php zodat het makkelijk te updaten is.

Wil meteen alles goed doen dus er komt ook een nieuw design en aangezien mijn vorige logo helemaal niet vector was (wat achteraf gezien toch wel handig is) heb ik besloten deze ook te updaten zie hier:

[ afbeelding ]
ok zo`n site moet je niet savonds openen als het donker want dan ben je ongeveer blind door het licht

Anders gezegd: ik vind hem nogal erg licht
pi_60493461
Poosje gelee dat ik hier ben geweest

Heb een hele lange break gehad van alles wat ik deed.. ik ben nog steeds een beginneling.. en wil binnenkort eens gaan beginnen met een eigen blog te creeren..

hier mijn laatste creatie.. wel door tutorial hoor..

http://fc01.deviantart.co(...)topussy_by_Oempa.jpg
pi_60499223

vandaag gemaakt
pi_60557835
Weet iemand goede tutorial sites voor websites endergelijke? Ik wil namelijk wat dingetjes gaan maken maar ben nog niet zo gevorderd dat ik alles weet te vinden..
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:30:31 #274
170462 Stinosss
pi_60558547
Typ bij google het volgende in: tutorial of howto en photoshop

Dat was moeilijk he? En nou hup aan je fruithapje .
pi_60562247
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:30 schreef Stinosss het volgende:
Typ bij google het volgende in: tutorial of howto en photoshop

Dat was moeilijk he? En nou hup aan je fruithapje .
Doe ff normaal joh, ik snap heus wel hoe google werkt en dat je daar kan zoeken, maar levert dat goede tutorials op.. nee.. dat jullie misschien al vergevorderd zijn en alles zonder tut kunnen betekent niet dat ik dat kan..
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:44:34 #276
170462 Stinosss
pi_60562489
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:36 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Doe ff normaal joh, ik snap heus wel hoe google werkt en dat je daar kan zoeken, maar levert dat goede tutorials op.. nee.. dat jullie misschien al vergevorderd zijn en alles zonder tut kunnen betekent niet dat ik dat kan..
Humor, dont take it to serious .

Omdat je het zo lieft vraagt Op de onderstaande sites staan een aantal basic howto's. Begin daar eerst eens mee. Je kunt vanzelf wel inschatten of je na bepaalde tijd een wat moeilijkere kunt pakken.

http://www.good-tutorials.com/
* Een van de eerste hits van google. Maar er staat wel ontzettend veel op!

http://www.thedesignworld.com/
* Staat ook het nodige op.

http://browse.deviantart.com/
* 5 sterren van mij! Ontzettend fijne site voor bijna alles wat je nodig hebt. Goed zoeken en je vind er alles.

http://digital-tutorial.blogspot.com/
* Zomaar een blog met leuke dingen

Zo kan ik nog wel ffe doorgaan. Hier heb je de komende 3 jaar voldoede aan . Succes! En post zo nu en dan eens wat brouwsels...
pi_60562677
Jahh ga ik zeker doen Thanks
pi_60562868
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:28 schreef Drakire het volgende:

[ afbeelding ]
Misschien meer taalkundig, maar die aanhalingstekens, why? Vind het overbodig en stom staan.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:02:54 #279
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60564577
En daarnaast is "& more" redelijk zinloos.
En meer wat? Koeien? Sexende Swingers? Ferrari's?
Ga dan op zijn minst op zoek naar een meer omvattende omschrijving van je werkzaamheden .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:04:45 #280
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_60765582
Twee nieuwe designs gemaakt, die templates moeten worden. Dat blog-design is bedoelt voor wordpress.

dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:15:04 #281
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_60765877
Laatste grote project is voltooid en in gebruik..
pi_60769226
Nou.. wou ik weer dingen gaan doen.. krijg ik last van me pols.. Carpal Tunnel Syndroom... sigh..
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:32:00 #283
59269 Drakire
May Lyssa aid you
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:34:10 #284
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_60883790
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:32 schreef Drakire het volgende:

[..]

Sweet!
Thanks, ben er zelf ook trots op
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:42:09 #285
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_60883970
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:34 schreef donroyco het volgende:

[..]

Thanks, ben er zelf ook trots op
Ik vind hem ook echt héél mooi

Ff nog iets anders.
bij bewerkte userfoto's reageren ze niet op mijn aanvraag dus dan maar hier.

Ik ben zelf gekapt met PS, en heb het ook niet op mijn computer staan meer.

Zou iemand voor mij een kroon op het hoofd zetten van de foto? En dan in 200x200 formaat ofzo?

Zou echt héél tof zijn.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  maandag 22 september 2008 @ 22:38:43 #286
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61838295
Weer eens wat nieuws geprobeerd. Kritiek is welkom. Waar ik wat minder tevreden over ben zijn de buttons en de sub-header-text.
(En de footer, maar daar zit momenteel geen werk ik..)
pi_61838327
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:38 schreef Banzaiaap het volgende:
Weer eens wat nieuws geprobeerd. Kritiek is welkom. Waar ik wat minder tevreden over ben zijn de buttons en de sub-header-text.
(En de footer, maar daar zit momenteel geen werk ik..)
[ afbeelding ]
Ziet er netjes uit ik zou alleen ander lettertype nemen
  maandag 22 september 2008 @ 22:45:25 #288
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61838504
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:39 schreef mash_ het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit ik zou alleen ander lettertype nemen
Van de headers bedoel je?
pi_61839155
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:45 schreef Banzaiaap het volgende:

[..]

Van de headers bedoel je?
Nee van de tekst zelf
  maandag 22 september 2008 @ 23:18:19 #290
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61839533
Hmm wattan, is gewoon Lucida Sans hoor. Wordt gewoon ondersteund (correct me if I'm wrong..)
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:48:44 #291
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_63221507
Heb weer eens wat nieuws gemaakt. Voor Nightlife Magazine zijn we bezig met een internet-tv project: Nightlife TV. Ben ff snel bezig geweest met een opzetje. Pilot staat nu nog op beide pagina's maar binnenkort komt de 2e ook online.
pi_63231042
Ik had geloof ik nog niet mijn design hier gepost:
http://mindstateart.devia(...)page-Design-85397796
pi_63289546
quote:
[ afbeelding ]

nieuwe 3d scene
gemaakt met vue 6
pi_66796993
schopje! ben wel benieuwd of er nog mooie dingen gemaakt zijn
pi_66799241
Leuk topic!

Wat vinden jullie van mijn 'personal webpage' ?

www.kimyy.tk
pi_66799267
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:13 schreef ikJur het volgende:
ik heb overigens een tijdje geleden voor m'n stage presentatie een siteje gemaakt.

Het moest alleen, zoals altijd bij mij, op het allerlaatste moment. dus in 3 dagen heb ik dit in mekaar geflanst.

NIET openen in IE gaat totaal niet goed met de javascript :p maar hij is wel xhtml valid uhu. Zitten nog veel meer bugjes in maar ik had te weinig tijd en het was een voldoende dus boeiend
Lijkt precies op een portfolio design van iemand die ik ken.
meen trouwens dat hij er ook een tutorial van had gemaakt.
pi_66799816
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:30 schreef Doagere het volgende:
Leuk topic!

www.kimyy.tk
TK adres is lame! En Kimyy is een beetje breezah stijl. een .nl ding kost mss 6 euro.
pi_66800216
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:55 schreef Flaccid het volgende:

[..]

TK adres is lame! En Kimyy is een beetje breezah stijl. een .nl ding kost mss 6 euro.
Wat heeft dit met het design te maken..
pi_66800465
beetje zitten priegelen met Solidworks:

pi_66800659
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:10 schreef Doagere het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het design te maken..
Niks. Maar ik mag mn mening er toch over los laten?
pi_66801453
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:30 schreef Doagere het volgende:
Leuk topic!

www.kimyy.tk
ik durf niet op een tk site te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')