Jep van die heb ik het idee, zelfde beker, en zelfde achergrond kleur-buttons. maar dat had ik er al bij gezegd toen ik hem hier plaatstenquote:Op zondag 6 januari 2008 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit sarcastisch was.
Zelfde beker, zelfde achtergrondpapier. En alleen het lettertype is echt anders en nog slechter dan het origineel ook.![]()
Wat een geweldige shizzle.
Uh, ja... je hebt je persoonlijke spullen erin geplakt. Dat kan iedereen wel. Natuurlijk worden wel vaker concepten hergebruikt maar schiet dan in ieder geval zelf die plaatjes. Ik durf te wedden dat jij die specifieke beker niet op je bureau hebt staan, of wel dan?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:38 schreef mash_ het volgende:
[..]
Jep van die heb ik het idee, zelfde beker, en zelfde achergrond kleur-buttons. maar dat had ik er al bij gezegd toen ik hem hier plaatsten
Maar van de rets is het toch zelf gemaakt.
van de rest heb ik het wel anders gemaakt.
Ik had fotos gemaakt. maar die waren niet mooi. Daarom heb ik die beker gebruikt. En ik gebruik deze layout van de rest ook niet ofzo. was alleen voor 1 opdracht opschool.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Uh, ja... je hebt je persoonlijke spullen erin geplakt. Dat kan iedereen wel. Natuurlijk worden wel vaker concepten hergebruikt maar schiet dan in ieder geval zelf die plaatjes. Ik durf te wedden dat jij die specifieke beker niet op je bureau hebt staan, of wel dan?
Ik vind dit nogal goedkoop eerlijk gezegd, zeker als je het dan gaat gebruiken voor je portfolio.
Meningen verschillen. Over Chinese producten wordt gezegd dat het gejat is en die maken toch echt het hele product zelf. Als ik het met jouw geval vergelijk, zouden dus in het Chinese geval zelfs originele onderdelen gebruikt worden.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:44 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ik had fotos gemaakt. maar die waren niet mooi. Daarom heb ik die beker gebruikt. En ik gebruik deze layout van de rest ook niet ofzo. was alleen voor 1 opdracht opschool.
Maar het is echt wel iets eer dan zo even gejat
Wat jij wilt..quote:Op zondag 6 januari 2008 18:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Meningen verschillen. Over Chinese producten wordt gezegd dat het gejat is en die maken toch echt het hele product zelf. Als ik het met jouw geval vergelijk, zouden dus in het Chinese geval zelfs originele onderdelen gebruikt worden.
Daar gaat het ook niet om in deze. Jij hebt gewoon daadwerkelijke art hergebruikt. Dat vind ik een kwalijke zaak, maar goed. Ontopic nu weer.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:01 schreef mash_ het volgende:
[..]
Wat jij wilt..
Ga je nu maar on topic he. oja en ik weet 100% zeker dat hij het ook niet zelf bedacht heeft
Ja dat is jou mening ja, mijn mening is nog steeds dat ik aleen die beker en buttons heb gebruikt. Dus je kan wel de heletijd jou mening door blijven drammen maar daar heb ej ook weinig aan he.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om in deze. Jij hebt gewoon daadwerkelijke art hergebruikt. Dat vind ik een kwalijke zaak, maar goed. Ontopic nu weer.
quote:Op zondag 6 januari 2008 20:25 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ja dat is jou mening ja, mijn mening is nog steeds dat ik aleen die beker en buttons heb gebruikt. Dus je kan wel de heletijd jou mening door blijven drammen maar daar heb ej ook weinig aan he.
maar om On topic te blijven: Ik ben bezig met een nieuw 3d project.
Dit it was ik tot nu toe heb
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op zondag 6 januari 2008 21:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]Ga anders nog een keer off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hahahaa... ja geweldig inderdaad. Zelfs de laptop is slechterquote:Op zondag 6 januari 2008 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit sarcastisch was.
Zelfde beker, zelfde achtergrondpapier. En alleen het lettertype is echt anders en nog slechter dan het origineel ook.![]()
Wat een geweldige shizzle.
die foto van me laptop lukte niet goed nee door de weerspiegeling.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:04 schreef Pat-man het volgende:
[..]
hahahaa... ja geweldig inderdaad. Zelfs de laptop is slechter
En dit is zo makkelijk zelf te maken.
Een portfolio is iets persoonlijks, dus jatten slaat echt nergens op. Inspiratie ok, maar dit is te veel jatwerk.
Laptop was een geintje... bedoelde meer mac vs. pc. Of je het nou zelf maakt of niet het idee blijft gestolen. Ik weet dat er al heel veel van dit soort dingen zijn gemaakt, heb het al zo vaak zien langs komen en ook zelfs zelf een keer zitten denken om het zo te maken. Je moet echt proberen om het helemaal uit je eigen inspiratie te laten komen, ook al is een bureau je uitgangspunt, ga dan niet letterlijk dingen overnemen. Dit is geen afzeiken, maar gewoon een tip...quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef mash_ het volgende:
[..]
die foto van me laptop lukte niet goed nee door de weerspiegeling.
En nee portfolio wer kis persoonlijk. de layout zelf hoeft niet persoonlijk tezijn. En het is stuk minder jat werk dan jullie denken maarja.
Aangezien mensen toch maar off topic blijven gaan post ik nog maar een render die gemaakt is in vue 6
[ afbeelding ]
Aan zo`n post heb ik al meer dan dat van hier bovenquote:Op zondag 6 januari 2008 22:42 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Laptop was een geintje... bedoelde meer mac vs. pc. Of je het nou zelf maakt of niet het idee blijft gestolen. Ik weet dat er al heel veel van dit soort dingen zijn gemaakt, heb het al zo vaak zien langs komen en ook zelfs zelf een keer zitten denken om het zo te maken. Je moet echt proberen om het helemaal uit je eigen inspiratie te laten komen, ook al is een bureau je uitgangspunt, ga dan niet letterlijk dingen overnemen. Dit is geen afzeiken, maar gewoon een tip...
en om ook weer ot te gaan, hier nog 2 simpele websites die ik laatst heb gemaakt. Logo's en huisstijl trouwens ook ontworpen.
- www.degraafhovenier.nl
- www.klusserviceklinkhamer.nl
het is niet strafbaar want het is niet alleen overgnomen en het word niet voor commerciele doeleinden gebruiktquote:Op zondag 6 januari 2008 22:59 schreef dnzl het volgende:
_mash zou uit dit topic verbannen moeten worden. Dit is gewoon ordiniar jatwerk (strafbaar) en heeft niets met creativiteit te maken.
Pat-man; mooie logo's. Lekkere typografie en modern design.
Bij Klinkhamer zou ik alleen even een ander busje gebruiken. Met deze oude auto haal je meteen de frisse styling naar beneden.
Klopt. Het is niet strafbaar maar het is wel verwerpelijk. Bovendien moet je nou niet opeens gaan doen alsof ik de "draak" ben. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het mij niet om de layout op zich gaat, want die zie je inderdaad wel vaker. Het gaat mij erom dat het idee van die layout is, dat het lijkt alsof je op je die persoon z'n bureau kijkt. Dus dan wil ik op JOUW bureau kijken en niet op een mengeling van jouw bureau en die van iemand anders. Dat is gewoon het jammere ervan. En dan kan je wel tegen mij schreeuwen dat ik een zeikerd ben maar volgens mij houden de meesten hier er hetzelfde idee op na.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:09 schreef mash_ het volgende:
[..]
het is niet strafbaar want het is niet alleen overgnomen en het word niet voor commerciele doeleinden gebruikt
heb je geen 1x zeikerd genoemd. Maar je ging er wel erg lang op doorquote:Op maandag 7 januari 2008 00:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet strafbaar maar het is wel verwerpelijk. Bovendien moet je nou niet opeens gaan doen alsof ik de "draak" ben. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het mij niet om de layout op zich gaat, want die zie je inderdaad wel vaker. Het gaat mij erom dat het idee van die layout is, dat het lijkt alsof je op je die persoon z'n bureau kijkt. Dus dan wil ik op JOUW bureau kijken en niet op een mengeling van jouw bureau en die van iemand anders. Dat is gewoon het jammere ervan. En dan kan je wel tegen mij schreeuwen dat ik een zeikerd ben maar volgens mij houden de meesten hier er hetzelfde idee op na.
@Pat-man:
Ik vind die site van De Graaf Hovenier echt heel erg lekker ogen. Lekkere kleurencombinatie, mooi logo en zeer rustig. Past er erg goed bij. De andere site vind ik veel minder, though. Kleur van het groen neigt iets te veel naar geel voor mijn gevoel. En op de een of andere manier komt dat heel goedkoop over. Weet niet precies waar het aan ligt maar dat gevoel krijg je bij heel veel sites waar men met geel werkt. Zeker als er een combinatie van geel en blauw wordt gebruikt. Afgelopen week ook weer in Den Haag rondgelopen en op een gegeven moment was er ergens een winkel in geel en blauw "gestyled" en dat was ook echt om van te janken. Zo erg is het niet op je site hoor, maar de kleurencombo is gewoon niet zo mooi als die bij De Graaf Hovenier.
Hoop dat je er wat mee kan.
Edit: Oja! Helemaal met dnzl eens wat betreft die auto. Misschien kun je die auto zelfs beter weglaten. Ech toegevoegde waarde heeft het niet. Je minimalistische design van De Graaf Hovenier werkt prima, dus raad ik je aan dat ook te doen bij die andere site.
Omdat het op mij overkwam alsof je mijn punt niet begreep.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:11 schreef mash_ het volgende:
[..]
heb je geen 1x zeikerd genoemd. Maar je ging er wel erg lang op door
mja ik snap je punt wel. Alleen was het er niet helemaal mee eensquote:Op maandag 7 januari 2008 00:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat het op mij overkwam alsof je mijn punt niet begreep.
uhm ja, Eerst het model nog even afmaken. en dan ga ik me er is in verdiepen met welke render je het beste auto lak kan makenquote:Op maandag 7 januari 2008 00:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wachten is op de getexturede versie natuurlijk.
Klopt goed gezien! En ja motor kap moeti k nog beetje opknappenquote:Op maandag 7 januari 2008 00:33 schreef eer-ik het volgende:
Wagen doet me denken an een 350Z (wat het ongetwijfeld ook is) met een Mustang motorkap
Wat je er nog aan zou móeten doen zou ik niet weten eigenlijk...
zou die hoodscoops misschien wat minder extreem omhoog laten komen....s
Verder ziet 't er goed uit imo
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand ook goede tips voor boeken over webdesign/interaction design/webdevelopment?
Vind het gras nogal vaag. Maar de auto is zeker vet.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:29 schreef mash_ het volgende:
[..]
mja ik snap je punt wel. Alleen was het er niet helemaal mee eens
Maarja genoeg er over nu
Wat vinden jullie hier van>? [ afbeelding ]
Wat moet er verbeterd worden aan de auto? de kleur enzo komt nog
Ik snap sowieso niet waarom je een auto op zo'n plek neer zou zetten maar dat is het punt ook niet echt denk ikquote:Op maandag 7 januari 2008 23:50 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Vind het gras nogal vaag. Maar de auto is zeker vet.
nee niet echt, Het gaat om het model van de auto. Alleen vue (dat progamma) renderd het gewoon mooi vandaar dat ik het zo gedaan heb.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom je een auto op zo'n plek neer zou zetten maar dat is het punt ook niet echt denk ik
OMG, ik voel mij nu echt HEEEEEEL erg domquote:Op maandag 7 januari 2008 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gewoon die layer aanklikken en dan die angel aanklikken en slepen maar. Of eventueel met de pijltjestoetsen naar links en naar rechts als het heel nauwkeurig moet.
Heb je ook nog eigen werk op je website staan? Of is het gewoon een verzameling van wat je allemaal tegenkomt? Staan leuke dingen tussen, bijvoorbeeld dat human tetris!quote:Op maandag 7 januari 2008 01:23 schreef HenkBenzinetank het volgende:
tvp voor als de nieuwe fontanel-layout online staat
Thanks voor je reactie.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet strafbaar maar het is wel verwerpelijk. Bovendien moet je nou niet opeens gaan doen alsof ik de "draak" ben. Ik heb ook al eerder aangegeven dat het mij niet om de layout op zich gaat, want die zie je inderdaad wel vaker. Het gaat mij erom dat het idee van die layout is, dat het lijkt alsof je op je die persoon z'n bureau kijkt. Dus dan wil ik op JOUW bureau kijken en niet op een mengeling van jouw bureau en die van iemand anders. Dat is gewoon het jammere ervan. En dan kan je wel tegen mij schreeuwen dat ik een zeikerd ben maar volgens mij houden de meesten hier er hetzelfde idee op na.
@Pat-man:
Ik vind die site van De Graaf Hovenier echt heel erg lekker ogen. Lekkere kleurencombinatie, mooi logo en zeer rustig. Past er erg goed bij. De andere site vind ik veel minder, though. Kleur van het groen neigt iets te veel naar geel voor mijn gevoel. En op de een of andere manier komt dat heel goedkoop over. Weet niet precies waar het aan ligt maar dat gevoel krijg je bij heel veel sites waar men met geel werkt. Zeker als er een combinatie van geel en blauw wordt gebruikt. Afgelopen week ook weer in Den Haag rondgelopen en op een gegeven moment was er ergens een winkel in geel en blauw "gestyled" en dat was ook echt om van te janken. Zo erg is het niet op je site hoor, maar de kleurencombo is gewoon niet zo mooi als die bij De Graaf Hovenier.
Hoop dat je er wat mee kan.
Edit: Oja! Helemaal met dnzl eens wat betreft die auto. Misschien kun je die auto zelfs beter weglaten. Ech toegevoegde waarde heeft het niet. Je minimalistische design van De Graaf Hovenier werkt prima, dus raad ik je aan dat ook te doen bij die andere site.
Ik zeg ook niet dat het geel is. Ik zeg dat een kleur groen is die neigt naar het gele spectrum i.p.v. het blauwe spectrum. Gewoon een beetje smerige kleur groen. En met de kleuren op mijn beeldscherm is niks mis.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:49 schreef Pat-man het volgende:
Zou denk ik alleen eens de kleuren van je beeldscherm bijstellen als je het zo geel ziet... Het is namelijk toch echt heel duidelijk groen met grijs.
je gebruikt photoshop?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:
En nu werkt het weer niet
Ik snap er de ballen meer van. Hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon een foto (layer) verplaatsen. Wat ik nu ook doe, er gebeurd niets.
Ram eens op V, en probeer dan eens te verplaatsen met je pijltjestoetsen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:11 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja
Gisteren lukte het nog, en vandaag niet? Nou ja, ben ook pas net wakker, maar toch.
Mwah, kwestie van aanleren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Ah sneltoets:)
Ik ben u zeer erkentelijk
Toch maar even al die sneltoetsen opzoeken + uitprinten. Maakt het leven zoveel makkelijker.
ook dat valt stiekem wel mee hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:Zit wel erg ingewikkeld in elkaar, maar ik sta telkens weer verbaasd na zo'n tutorial.
Hey lol, da's zo ongeveer de hele CMD boekenlijst.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:03 schreef HenkBenzinetank het volgende:
interaction design:
Don't make me thing van Steve Krug en als je die uit hebt en toe bent aan het echte werk, About Face 3.0 door Alan Cooper, Robert Reimann en David Cronin
eventueel ook nog Designing Interfaces van Tidwell en Information Architecture for the world wide web door Morville & Rosenfeld
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hey lol, da's zo ongeveer de hele CMD boekenlijst.
Volgens mij doen de posters hier ongeveer allemaal CMD of iets dergelijks. Ik iig CMD.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:51 schreef arneaux het volgende:
[..]
Volgens mij doen de posters hier ongeveer allemaal CMD of iets dergelijks. Ik iig CMD.
ik doe moleculaire micro biologiequote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:51 schreef arneaux het volgende:
[..]
Volgens mij doen de posters hier ongeveer allemaal CMD of iets dergelijks. Ik iig CMD.
O?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:15 schreef Kamermans het volgende:
[..]
ik doe moleculaire micro biologieheeft helemaal niks met design uit te maken
Ik gok Computer Media Design, of iets dergelijks.quote:
Communicatie & Multimedia Designquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik gok Computer Media Design, of iets dergelijks.
aah okquote:
Daar ben ik toch wel vrij snel mee gestoptquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
aah ok
ik doe multimedia vormgeven. Is alleen best saai... gaat allemaal superlangzaam. maar ga hiernas nog hbo doen
Kan ik begrijpen ja. Maarja ik leer thuis gewoon zelf verder aan 3d. omdat ik dat leuk vind om te leren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daar ben ik toch wel vrij snel mee gestopt
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
mja nee, het kan wel. maar dan word het wel stuk minder mooiquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:11 schreef eer-ik het volgende:
Hoe bedoel je 3d?
Dit kan je toch ook gewoon in PS doen?
Oh, okquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:14 schreef mash_ het volgende:
[..]
mja nee, het kan wel. maar dan word het wel stuk minder mooi
Zou kunnen, in 3d heb je ook bevel, en dat is hier ook gebruikt. alleen emboss niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, ok
Het leek me namelijk op bevel and emboss gewoon
Okquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:20 schreef mash_ het volgende:
[..]
Zou kunnen, in 3d heb je ook bevel, en dat is hier ook gebruikt. alleen emboss niet.
Het zou misschien ook wel is ps gemaakt kunnen worden. mij zou het alleen niet lukken
[mierenneukmodus]Japanners gebruiken de Chinese karakters en noemen ze Kanji, maar het komt van het Chinese Hanzi.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:06 schreef mash_ het volgende:
iemand op DA had in japanse Chinese tekens love and hate geschilderd
ik vond dit wel mooi dus heb het gemaakt in 3d
[ afbeelding ]
Heel simpel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |