Ik mail voor de grap terug datie maar 300 euro op mijn giro over mag maken en mail een giro reknummer door waar nog 56 cent op staat en waar ik bovendien niet rood op kan staan.quote:Hello There, I saw your this item on marktplaats advert website for sale and am really interested in buying it from you.please i will like to know the present condition and if is still avaliable for sale .Try and get back to me in order to discuss the transaction very well,i will like to buy the item for 200 EUR and sending the payment to you through bank transfer,Kindly get back to me with your details as required below so that i can make the payment as soon as possible and i will look forward to hear back from you as soon as possible. DETAILS NEEDED FOR PAYMENT ============================ NAME ON ACCOUNT: PHONE NUMBER: BANK NAME: BANK ACCOUNT: BANK CITY: ITEM NAME: Moreso, i have calculated the shipping amount through TNT PRIORITY MAIL to my daughter shipping address and it was approximately EUR 50.00 for sending it with TNT POST. Waiting to hear from you soon. Regards, Damsel.
Dit dus. Dan heb je je spulletjes inmiddels opgestuurd, en dan halen ze het bedrag van je rekening af, omdat er iets mis was met de cheque. Dag centjes, dag digicam.quote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef lesley het volgende:
ongedekte cheque enzo
Dan kom je gewoon in het rood te staan hoor, dat lost echt niets op...quote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef Meddo het volgende:
snel het geld naar een andere rekening overmaken
Staan er vandaag of morgen een paar grote Nigerianen op de stoepquote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef Meddo het volgende:
snel het geld naar een andere rekening overmaken
scheelt je weer verzendkostenquote:Op zondag 16 december 2007 15:38 schreef N.icka het volgende:
[..]
Staan er vandaag of morgen een paar grote Nigerianen op de stoep
Maar hij kan niet rood staan.quote:Op zondag 16 december 2007 15:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dan kom je gewoon in het rood te staan hoor, dat lost echt niets op...
Dan wel hoor, écht wel...quote:
Of langer. Gewoon wachten totdat de 'koper' zich meld wanneer je het gaat versturen. En dan zeg zeg je dat het verstuurd is/wordt. En een week of 3-4 wachten.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
wat te doen? gewoon een week laten staan en niks versturen??
het geld naar een andere rekening overmaken, als is de kans klein dat dit lukt denk ik.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
Ja als jij een bankrekening hackt stuur jij het geld naar een onbekende en hoop je op een digicam...quote:Op zondag 16 december 2007 17:12 schreef zzzzzzz het volgende:
Het beste kan je aan je bank vragen of ze het geld terug willen storten.
Waarschijnlijk is het geld niet van de persoon die jou het mailtje heeft gestuurd, maar heeft die persoon iemand anders bankrekening gehackt en daarmee betaalt. Die persoon hoopt dat jij de digicam op gaat sturen zodat hij een gratis digicam ontvangt.
Ja, een deel van de verkopers zal het product gewoon opsturen. Ik heb deze truc meerdere keren meegemaakt toen ik e-gold verkocht. Achteraf komt er een annuleringsverzoek van de betaling via de bank.quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja als jij een bankrekening hackt stuur jij het geld naar een onbekende en hoop je op een digicam...
Wil je misschien enigzins uitleggen hoe men een bankrekening 'hackt' zonder daarbij een bankpas te hebben?quote:Op zondag 16 december 2007 17:18 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Ja, een deel van de verkopers zal het product gewoon opsturen. Ik heb deze truc meerdere keren meegemaakt toen ik e-gold verkocht. Achteraf komt er een annuleringsverzoek van de betaling via de bank.
Een hacker kan niet zo makkelijk anoniem blijven als hij gestolen geld naar zijn eigen bankrekening stuurt, dus deze truc kan een beter alternatief zijn voor een hacker.
Soms komt het annuleringsverzoek via de bank pas na een paar maanden, dus na 30 dagen kan je het niet veilig opsturen.quote:Op zondag 16 december 2007 17:18 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zit er niet 'n termijn op dat je 't geld terug kan boeken? Bijvoorbeeld binnen 30 dagen of zo? Dan zou ik 'm zolang aan 't lijntje houden door te zeggen dat 't opgestuurd is en na die termijn weet je dus zeker dat je 't geld hebt. Daarna kun je de cam veilig opsturen ..
't Was ook meer 'n vraag, ik zit niet zo into die dingenquote:Op zondag 16 december 2007 17:23 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Soms komt het annuleringsverzoek via de bank pas na een paar maanden, dus na 30 dagen kan je het niet veilig opsturen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn door phising e-mails te versturen waarin wordt gevraagd om het wachtwoord in te voeren.quote:Op zondag 16 december 2007 17:22 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wil je misschien enigzins uitleggen hoe men een bankrekening 'hackt' zonder daarbij een bankpas te hebben?
Het wachtwoord van wat?quote:Op zondag 16 december 2007 17:31 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Een mogelijkheid zou kunnen zijn door phising e-mails te versturen waarin wordt gevraagd om het wachtwoord in te voeren.
Er zijn ook banken waarbij je een lijst met tan codes krijgt en je de bankpas niet nodig hebt. Bijvoorbeeld de postbank vraagt nu de tan codes niet meer op volgorde, maar misschien gebeurt dat bij andere banken nog wel. En misschien is de beveiliging bij buitenlandse banken wel slechter. Alle 'foute' betalingen die ik ontving kwamen uit het buitenland.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Het wachtwoord van wat?
Volgens mij gebruiken alle banken een device voor internetbankieren waarbij de bankpas benodigd is... bij de ABN in ieder geval wel..
Bij de postbank werkt het met een annuleringsverzoek zo dat je moet aangeven of je akkoord gaat met terugstorting en als je niet akkoord gaat moet je de reden opgeven. Je kan het geld dus wel gewoon behouden.quote:Op zondag 16 december 2007 17:46 schreef Essebes het volgende:
wat is zo'n annuleringsverzoek dan?
ik was in de veronderstelling, dat alleen een automatische incasso teruggedraaid kon worden.
Als deze vogel het contant gestort heeft, bijv. op een postkantoor, dan kan TS toch nooit dat geld weer afgenomen worden?wie weet hier meer van?
Dat is zeer zeker niet door alle banken in gebruik.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Het wachtwoord van wat?
Volgens mij gebruiken alle banken een device voor internetbankieren waarbij de bankpas benodigd is... bij de ABN in ieder geval wel..
kijk deze uitleg ken ikquote:Op zondag 16 december 2007 17:56 schreef klara12 het volgende:
de klepel en de klok: het geld wordt met een ongedekte cheque overgemaakt. De bank weet dat nog niet en stort het geld op jouw rekening. Dan gaat de bank proberen de cheque te innen en ze komen er na een tijdje achter dat dat niet gaat, omdat de bank in het buitenland zegt, dit is een foute cheque. Oke, denkt jouw bank en haalt het geld wat ze zolang even voorgeschoten hadden weer terug van jouw rekening. Heb je in de tussentijd het pakje opgestuurd dan heeft de scammer winst. En jij verlies want inhoud pakje kwijt. Zo werkt deze scam.
probeer het? al lukt het denk ik niet.quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
wat nu als ik het geld eraf haal en die rekening ophef
quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
Dan heeft de Postbank nog steeds een vordering op jou, en kunnen ze nakoming in rechte afdwingen.quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
Vraag ik me ook afquote:Op zondag 16 december 2007 18:19 schreef Essebes het volgende:
[..]
kijk deze uitleg ken ik. Ik had alleen het idee dat er hier totaal geen sprake is van een cheque, laat staan een ongedekte
![]()
dus.. als er nu contact gestort is op giro TS of via een normale overschrijving, is er geen risico dat het geld ooit teruggehaald kan worden, toch?
Heb je niet nog een andere rekening bij de Postbank of familieleden/mede huisbewoners die een rekening bij de Postbank hebben?quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
Nee, dat hoeft niet. En voor een cheque is het mogelijk, net als bij een gewone internationale overschijving, om aan te geven voor wie de kosten zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef zzzzzzz het volgende:
Een cheque moet je toch altijd zelf inleveren bij de bank? Als dat niet zo zou zijn dan kan je iemand flink op kosten jagen, want wanneer de cheque ongedekt is berekent de bank kosten. Ik heb dat 1 keer gehad en dat koste dacht ik ongeveer 30 euro.
Voor een cheque is dat meestal een half jaar of een jaar, afhankelijk van het type cheque en de manier van boeken.quote:Op zondag 16 december 2007 19:56 schreef quo_ het volgende:
Bij de bank verifieren vanaf welk moment deze storting onherroepelijk is (wel even vastleggen), en pas dan gaan opsturen.
De procedure wisselt per bank. Maar dan nog worden er genoeg pasjes geskimmed om gebruik van dergelijke apparaatjes te kunnen maken.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
Het wachtwoord van wat?
Een automatische incasso kan teruggedraaid worden zonder reden (ook niet altijd). Alle overige boekingen alleen met goede reden. Als er een fout gemaakt is (door de bank) of er is ergens op het traject fraude gepleegd, dan kan de boeking ook zonder meer worden teruggedraaid. Een cheque maakt het complexer, omdat die eigenlijk altijd in het buitenland moet worden geincasseerd bij de bank aldaar. Dat is een proces dat vrij lang kan duren (maanden), en om die reden boekt de bank het bedrag alvast bij op de rekening onder voorbehoud. Kunnen ze de cheque niet incasseren bij de bank dan halen ze het geld weer terug. Het is soms ook mogelijk om een uitgeschreven cheque alsnog weer in te trekken (voordat hij is geincasseerd - aangezien het maanden duurt voordat dat gebeurd heeft de fraudeur wel enige tijd daarvoor).quote:Op zondag 16 december 2007 17:46 schreef Essebes het volgende:
ik was in de veronderstelling, dat alleen een automatische incasso teruggedraaid kon worden.
Als deze vogel het contant gestort heeft, bijv. op een postkantoor, dan kan TS toch nooit dat geld weer afgenomen worden?wie weet hier meer van?
jour inglisch iz suddenlie verie goed.quote:Op maandag 17 december 2007 16:08 schreef easyrider het volgende:
Damsel here, I am still waiting for my camera, why are waisting time posting silly questions on internet forums instead of sending the camera to my daughter? It is almost her birthday you know, I need it soon,
kind regards, Damsel
En nu?quote:Op maandag 17 december 2007 17:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jour inglisch iz suddenlie verie goed.
quote:Op maandag 17 december 2007 17:48 schreef Roi het volgende:
Wtf, wat voor'n webcam kost in godsnaam ¤100 ?!
Misschien snap ik iets niet en kan het aan mij liggen maar je hebt wel tijd om een onzin post te plaatsen hier maar voor mensen waarmee je deals hebt lopen heb je geen tijd? Zou toch graag even vernemen of mijn pakketje nou verzonden is..quote:Op maandag 17 december 2007 17:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jour inglisch iz suddenlie verie goed.
Tja, je moet ook geen zaken doen met zo`n ONZ spammer.quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:14 schreef sander_kok het volgende:
[..]
Misschien snap ik iets niet en kan het aan mij liggen maar je hebt wel tijd om een onzin post te plaatsen hier maar voor mensen waarmee je deals hebt lopen heb je geen tijd? Zou toch graag even vernemen of mijn pakketje nou verzonden is..
Heb bij deze al contact met biertje, alles loopt weer gladjesquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, je moet ook geen zaken doen met zo`n ONZ spammer.
...wel de pootjes d'eraf hakkenquote:Op zondag 16 december 2007 18:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
van een kale kip kun je niet plukken toch
Klinkt logischquote:Op maandag 17 december 2007 13:08 schreef 700MB het volgende:
Maar een uitbetaling van een cheque wil op een afschrift nog wel eens lijken op de uitbetaling van een cheque.
En en en?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef Het_Biertje het volgende:
geld staat er nog steeds, niks van de scammer gehoord
Het geld kan straks dus nog in het niets verdwijnen. Dat heeft niets met overschrijvingen of terugboekingen te maken, maar met de wijze waarop banken met cheques omgaan.quote:The use of checks in a scam hinges on a U.S. law (and common practice in other countries) concerning checks; when an account holder presents a check for deposit or to cash, the bank must (or in other countries, usually) make the funds available to the account holder within 1-5 business days, regardless of how long it actually takes for the check to clear and funds to be transferred from the issuing bank[7]. The check clearing process normally takes 7-10 days and can in fact take up to a month when dealing with foreign banks. The time between the funds appearing as available to the account holder and the check clearing is known as the "float", during which time the bank could technically be said to have floated a loan to the account holder to be covered with the funds from the bank clearing the check.
http://en.wikipedia.org/w(...)_check_cashing_scams
Scammen is er altijd al geweest, alhoewel uit Nigeria toch wel de meeste teringzooi komt.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef flipster112 het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat het land van herkomst is van de scammer?
thnx. bier?quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:21 schreef Kreator het volgende:
Tevens Verder Prettige kerst. enzo.
quote:
O.a. ja. En of die nu wel of niet achter zijn product aanzit.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef flipster112 het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat het land van herkomst is van de scammer?
Dat heeft niets met je auto incasso te maken maar met het soort bankrekening. Ik kan ook niet rood staan. Als mij zoiets zou overkomen dan zou ik het geld meteen naar mijn 2e rekening overmaken en dat ding opsturen. Je hebt zijn mail als bewijs dat hij akkoord gaat met die prijs dus als hij 2 dagen later zijn geld probeert te storneren heeft ie pech.quote:Op woensdag 2 januari 2008 00:07 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Bij automatische incasso kun je wel rood staan
Dat je niet uit jezelf rood kan staan betekent nog niet dat de bank geen geld van je kan vorderen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat heeft niets met je auto incasso te maken maar met het soort bankrekening. Ik kan ook niet rood staan. Als mij zoiets zou overkomen dan zou ik het geld meteen naar mijn 2e rekening overmaken en dat ding opsturen. Je hebt zijn mail als bewijs dat hij akkoord gaat met die prijs dus als hij 2 dagen later zijn geld probeert te storneren heeft ie pech.
Grootste kul.quote:Op zondag 16 december 2007 19:56 schreef quo_ het volgende:
Enne... niet rood kunnen staan betekent dat JIJ geen negatief saldo kunt veroorzaken. Je bank heeft alle mogelijkheden om het saldo net zo negatief te maken als ze zelf nodig achten.
Dan weet ik niet wat voor rekening jij hebt maar ik heb 1 rekening waarmee ik niet rood kan staan en reken maar dat ik met 5 euro op mijn rekening geen 10 euro meer kan pinnen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:27 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Grootste kul.
Dat de rekeninghouder in princiepe niet rood kan staan wil alleen zeggen dat ie bij een negatief saldo geen geld meer van de rekening kan halen. Bij ¤ 0,01 kan ik nog ¤ 10,- pinnen en dat op een rekening waar ik ook niet "rood op kan staan". Daarnaast kan de bank dus wel gewoon mutaties verrichten. Dus als jij maar ¤ 1,- op je rekening hebt staan, maar het is weer eens tijd dat je geld dokt voor je het hebben van de wereldpas dan brengt de bank dat gewoon in rekening en sta je ook negatief.
Wil natuurlijk niet zeggen dat de bank alle mogelijkheden mag hanteren jou een negatief saldo te geven
Idd, ik ook niet,.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:55 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor rekening jij hebt maar ik heb 1 rekening waarmee ik niet rood kan staan en reken maar dat ik met 5 euro op mijn rekening geen 10 euro meer kan pinnen.
Die werken gewoon vanuit de Bijlmer toch? Kuthollanders altijd.quote:Op maandag 24 december 2007 14:14 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Scammen is er altijd al geweest, alhoewel uit Nigeria toch wel de meeste teringzooi komt.
auto incasso's kunnen er inderdaad wel af.. machtigingen van de loterijen niet...quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:45 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Same here..
Maar zodra er automatisch incasso's plaats vinden, sta ik opeens wel rood
Met andere woorden het valutarisico is ook nog voor de rekeninghouder.quote:Artikel 17 Creditering onder voorbehoud
Iedere creditering geschiedt onder het
voorbehoud dat, indien de bank de tegenwaarde
daarvoor nog moet ontvangen, deze tijdig en
behoorlijk in haar bezit komt. Bij gebreke daarvan
is de bank bevoegd de creditering ongedaan
te maken. Indien de cliënt op eurorekening is
gecrediteerd terzake van papier in vreemde
valuta of terzake van andere wat betreft de
tegenwaarde in euro’s aan waardewisseling
onderhevige zaken, zal de ongedaan-making
geschieden door debitering met het bedrag
waarvoor de cliënt op de dag van de ongedaanmaking
die vreemde valuta of die zaken had
kunnen verwerven.
ik ook... en ook of de 'koper' al iets heeft laten horen over verzending etcquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:40 schreef maestro1980 het volgende:
Ben nieuwschierig of de TS bij de bank al eens heeft geinformeerd hoe lang het duurt voordat het geld zeker van hem is.
quote:
Ja tuurlijk. Moet je zelf weten. Hij komt je niet opzoeken als hij alleen een rekening nummer heeft.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
.. jij hebt zijn geld en hij geen product.quote:Op zondag 16 december 2007 15:33 schreef spoor4 het volgende:
Nu ben jij dus de scammer.
van de 250 euro?quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:19 schreef Het_Biertje het volgende:
je moeder heeft ebola en je vader een snor!
LOLquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
geld overgeboekt en rekening gesloten
Leuk, een deurwaarder voor je deur.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
Die vindt mij toch niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:58 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Leuk, een deurwaarder voor je deur.
Deurwaarder kijkt in het GBA en heeft je adres zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:09 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Die vindt mij toch niet.![]()
Adres waar dat rekening op stond is 3 verhuisadressen oud
De koper heeft toch niets gekregen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
En dan nog. Hij staat toch in zijn recht?
En de koper?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
Daar is het GBA niet voor bestemd! En dit soort acties zijn bij wet verboden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Deurwaarder kijkt in het GBA en heeft je adres zo.
Die heeft je dus betaald met geld van een 3e, die uiteindelijk de dupe is (en wellicht weer door een bank schadeloos gesteld wordt)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
die heeft nooit zijn adres gemaild
Oh die sukkel stuurt het pakket niet?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De koper heeft toch niets gekregen?
Dat kan ie niet omdat hij dat niet mag van de bank. Als de bank het noodzakelijk vindt dat ie rood staat om hun eigen rekeningen te vereffenen dan gebeurt dat gewoon.quote:
Waarvoor zou de koper dat niet willen? Dat slaat toch als een pik op een drumstel? Dat is toch de hele bedoeling van een scammer? Nep geld overmaken, maar wel het product ontvangen, of niet dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef Accordtje het volgende:
Dat de koper geen adres heeft gegeven waar het naartoe gestuurd kon worden zegt al genoeg natuurlijk.
Aangifte? Dat is natuurlijk onzin, hij mag zijn rekening sluiten wanneer hij wil. Dat het geld niet 'fris' is hoeft hij niet te weten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus je krijg geld van een ongedekte cheque op je rekening, waarna je het geld overboekt en de rekening sluit. En je meent dat de bank niet achter je huidige adres kan komen? Lijkt me zeer waarschijnlijk dat jij een aangifte van fraude tegemoet kan zien. Slim
TS wacht gewoon nog steeds op het adres van de koper... Dat hij het geld over heeft gezet op een andere rekening is aan hemzelf.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus je krijg geld van een ongedekte cheque op je rekening, waarna je het geld overboekt en de rekening sluit. En je meent dat de bank niet achter je huidige adres kan komen? Lijkt me zeer waarschijnlijk dat jij een aangifte van fraude tegemoet kan zien. Slim
Gelul.. het blijkt sowieso uit dit topic dat hij het WEL weet. Bovendien doet hij tijdenlang niks met een oude rekening, vervolgens komt er geld op binnen, hij verkast het geld en sluit de rekening. En jij denkt dat je dan wegkomt met 'ik wist niet dat het geld niet 'fris' was'?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aangifte? Dat is natuurlijk onzin, hij mag zijn rekening sluiten wanneer hij wil. Dat het geld niet 'fris' is hoeft hij niet te weten.
Hij probeert het geld wat niet van hem is te verduisteren. Dat is zeer zeker niet aan hemzelf, maar daar komt hij nog wel achter.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:29 schreef Wexy het volgende:
[..]
TS wacht gewoon nog steeds op het adres van de koper... Dat hij het geld over heeft gezet op een andere rekening is aan hemzelf.
Als de bank moeite moet doen om hem te vinden dan volgt er vrijwel zeker een aanklacht en een schadeclaim. Je denkt toch niet dat de bank moeite gaat doen om 'm te vinden en vervolgens nog eens vriendelijk om het geld gaat vragen? Zo schappelijk zijn de banken tegenwoordig helaas voor TS niet.quote:Als de bank gaat piepen kan hij altijd besluiten andere acties te ondernemen. In de tussentijd doet hij niets fout op deze manier.
Als iemand zo dom was geweest om een ton op een rekeningnummer van hem te storten en het adres niet te mailen zit TS nog steeds niet fout...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:11 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij probeert het geld wat niet van hem is te verduisteren. Dat is zeer zeker niet aan hemzelf, maar daar komt hij nog wel achter.
[..]
Als de bank moeite moet doen om hem te vinden dan volgt er vrijwel zeker een aanklacht en een schadeclaim. Je denkt toch niet dat de bank moeite gaat doen om 'm te vinden en vervolgens nog eens vriendelijk om het geld gaat vragen? Zo schappelijk zijn de banken tegenwoordig helaas voor TS niet.
En als ie nou eens een ton had verduisterd op deze manier? Was het dan wel erg geweest? Of had ie dan ook nog het argument 'ik wist het niet' kunnen gebruiken?
Leuk verhaaltje. Maar er is niet 'een of andere instantie die per ongeluk geld overmaakt op een oude rekening' maar er komt een ongedekte check binnen waarna TS dat geld onmiddelijk verduisterd; maw moeite ervoor doet om dit geld te 'verstoppen' voor de bank. En 'ik wist het niet' is dan geen argument, want TS wist het wel degelijk. Hij zal verder ook niet kunnen aantonen dat het voor een internetaankoop was, want hij heeft geen enkel bewijs iets opgestuurd te hebben, noch bewijs dat hij enige moeite heeft gedaan om het adres van de koper te vragen / achterhalen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
Als iemand zo dom was geweest om een ton op een rekeningnummer van hem te storten en het adres niet te mailen zit TS nog steeds niet fout...
Dat TS daarna het geld overmaakt naar een rekening waar hij op zn minst een goede rente kan krijgen (stel voor dat hij het over heeft gemaakt naar de rabo omdat hij bij de rabo ook een internetspaarrekening heeft) Kan me niet voorstellen dat de TS verplicht is om het geld bij de postbank te laten staan omdat het een kleine kans is dat het geld wat hij krijgt uit een verkoop oneigenlijk geld is.
Dat de postbank zijn nieuwe adres niet weet. Tja kan gebeuren als je die rekening al tijden niet meer gebruikte......
Of vind jij dat je verplicht bent om naar alle instanties waar je in heel je leven mee te maken hebt gehad ene adreswijziging te sturen omdat het zou kunnen zijn dat ze je ooit in de toekomst nog nodig zijn....?
hahahahahahaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje. Maar er is niet 'een of andere instantie die per ongeluk geld overmaakt op een oude rekening' maar er komt een ongedekte check binnen waarna TS dat geld onmiddelijk verduisterd; maw moeite ervoor doet om dit geld te 'verstoppen' voor de bank. En 'ik wist het niet' is dan geen argument, want TS wist het wel degelijk. Hij zal verder ook niet kunnen aantonen dat het voor een internetaankoop was, want hij heeft geen enkel bewijs iets opgestuurd te hebben, noch bewijs dat hij enige moeite heeft gedaan om het adres van de koper te vragen / achterhalen.
Maar goed, in het voor de TS minst erge geval laat de bank een vordering open staat waarop rente wordt berekend. Zo gaat hij over die 250 euro minstens 10% rente betalen. En als ze dan over een jaar of 10 z'n adres eindelijk achterhaald hebben dan mag ie 650 euro aftikken.
Ik droom ja..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
hahahahahaha
in je dromen inderdaad
Verder wil ik er niet eens meer op reageren aangezien je aan het zeuren bent
ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik droom ja..Tuurlijk de bank denkt boeie die 250 euro en laten het er hierbij zitten. Je denkt toch niet serieus dat de TS hiermee weg komt?
Hij hoeft ook niet iets "fout" gedaan te hebben, maar de Postbank heeft wel een vordering op hem, die vordering is opeisbaar en als het uiteindelijk voor de kantonrechter komt zal hij waarschijnlijk in de kosten veroordeeld worden, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.
Ik zeg dat TS niets fout gedaan heeft.
Dit is niet elk bedrag, dit is een bedrag dat door een "scammer" op zijn rekening gekomen is (eigen woorden van de TS)quote:TS mag ten alle tijden zijn rekening opzeggen. TS hoeft niet bij elk bedrag dat op zijn rekening wordt gestort te wantrouwen.
Waar is de vordering dan???quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef soylent het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet iets "fout" gedaan te hebben, maar de Postbank heeft wel een vordering op hem, die vordering is opeisbaar en als het uiteindelijk voor de kantonrechter komt zal hij waarschijnlijk in de kosten veroordeeld worden, daar gaat het om.
Hij vermoed dat de koper een scammer is... nergens heeft de koper gezegd dat hij een scammer is.quote:Dit is niet elk bedrag, dit is een bedrag dat door een "scammer" op zijn rekening gekomen is (eigen woorden van de TS)
Ik mag ook te allen tijde een tv 2e hands kopen? Nee dus. Als ik kan vermoeden dat 't ding gejat is, is het heling. Kortom, je redenering is zo krom als een hoepel. Hij hoeft inderdaad niet elk bedrag op zijn rekening te wantrouwen, maar in dit geval is daar wel aanleiding toe, en bovendien handelt hij er ook naar om het te 'verstoppen' dus daarmee is hij wel degelijk fout en dat weet de bank ook, zeker als dadelijk dat bedrag niet geind kan worden en ze komen erachter dat de bankrekening is opgeheven. Dan komen ze zeker achter hun centjes aan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.
Ik zeg dat TS niets fout gedaan heeft. TS mag ten alle tijden zijn rekening opzeggen. TS hoeft niet bij elk bedrag dat op zijn rekening wordt gestort te wantrouwen.
En dat de postbank even moeite moet doen om TS te bereiken als blijkt dat de laatste betaling die TS heeft ontvangen onterecht was... Dat neemt de postbank wel voor lief hoor als TS gewoon het geld over maakt naar de postbank...
Damn heb ik me toch nog laten verleiden om inhoudelijk nogmaals te reageren ondanks dat ik weer hetzelfde typ als eerder........
Een vordering is niet "ergens", het is een juridisch concept dat aangeeft dat de Postbank gerechtigd is om een prestatie van hem te eisen. Het betekent niet dat ze dat al geeist hebben. (Mochten ze er niet snel achterkomen, dan hebben ze daar nog jaren de tijd voor.)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:56 schreef Wexy het volgende:
[..]
Waar is de vordering dan???
Ik heb TS nog niet gehoord dat iemand van de postbank geld op heeft gevraagd.
In de TT heeft hij "scammer" gezegd. Maar of de TS het nu wel of niet weet heeft weinig invloed op de vordering die de Postbank op hem heeft op het moment dat de check daadwerkelijk bouncet.quote:Hij vermoed dat de koper een scammer is... nergens heeft de koper gezegd dat hij een scammer is.
Voor het uitbrengen van een dagvaarding wordt het GBA gecontroleerd, dat is gebruikelijk en volstrekt toegestaan. Blijkt TS dan ergens te zijn ingeschreven dan wordt om rauwelijks dagvaarden te voorkomen, de debiteur nogmaals op dat adres aangemaand. Betaalt hij niet, dan vindt de procedure gewoon doorgang.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:19 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Daar is het GBA niet voor bestemd! En dit soort acties zijn bij wet verboden.
Jah echt hequote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:56 schreef LintuxCx het volgende:
Heeft de Nigeriaan eigenlijk al gevraagd waar z'n camera blijft?
Volgens mij willen ze juist zoveel mogelijk gegevens van je zien te krijgen, daar is het ze om te doen. Ik heb een keer een oude laptop op marktplaats gezet die 100 euro waard was denk. Kwam er een bod op van 1200 euro van dat soort figuren. Wat moeten ze met een oude klote laptop die toch niet te verkopen is en waar je toch weinig mee kan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waarvoor zou de koper dat niet willen? Dat slaat toch als een pik op een drumstel? Dat is toch de hele bedoeling van een scammer? Nep geld overmaken, maar wel het product ontvangen, of niet dan?
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef detulp050 het volgende:
Als het echt was gebeurd, dan had Het_Biertje al lang meer verteld
In dat geval ben jij de scammer in dit verhaal en niet de koper.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:19 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?
stand van zaken;
* geld is op
* rekening opgeheven
* scammer mailt niet.
Nee, meer wat de koper ervan vond dat hij geen camera heeft gekregenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:19 schreef Het_Biertje het volgende:
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?
Right. Dan is dit de meest domme oplichter ooit (alhoewel jij eigenlijk de oplichter bent) óf er iets anders niet in de haakquote:* scammer mailt niet.
Dat is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:32 schreef MaGNeT het volgende:
Hoax enzo.
Weet iemand hoeveel dagen ze daarvoor dan hebben?quote:Op zondag 26 april 2009 22:17 schreef GlowMouse het volgende:
Dan boekt hij het terug na x dagen. Zelf kun je dat nooit, maar zij hebben wel een trucje om dat te doen.
Net zolang als de bank nodig heeft om er achter te komen dat de cheque achter de storting niet gedekt is. Kan makkelijk 2 tot 3 weken zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 22:27 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand hoeveel dagen ze daarvoor dan hebben?
Gewoon een baksteenopsturen en 1 postzegel plakkenquote:Anders zeg ik dat ie opgestuurd is om te kijken of ze het terug storten.
En nog beter: Op het postkantoor wel gewoon zeggen dat het een laptop is en een realistische waarde opgeven, dan moet de scammer daar belasting over betalen.quote:Op zondag 26 april 2009 22:59 schreef _Arthur het volgende:
Gewoon een baksteenopsturen en 1 postzegel plakken
Mwa dat kost me dan ¤10 aan verzendkostenquote:Op zondag 26 april 2009 22:59 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Net zolang als de bank nodig heeft om er achter te komen dat de cheque achter de storting niet gedekt is. Kan makkelijk 2 tot 3 weken zijn.
[..]
Gewoon een baksteenopsturen en 1 postzegel plakken
1 postzelf is 41cent ofzo hoor. Desnoods pak je een oude uit het guldentijdperk ofzoquote:Op maandag 27 april 2009 09:28 schreef Kadooosh het volgende:
Mwa dat kost me dan ¤10 aan verzendkosten.
44 ct.quote:Op maandag 27 april 2009 09:51 schreef _Arthur het volgende:
[..]
1 postzelf is 41cent ofzo hoor. Desnoods pak je een oude uit het guldentijdperk ofzo
Dan doe je een schep zand in een grote envelop die wel in die brievenbus past.quote:Op maandag 27 april 2009 09:58 schreef Nizno het volgende:
44 ct.
Nadeel is alleen dat het niet in een gewone brievenbus past dus dat je het bij het postkantoor moet inleveren. Dus ja dan wordt het wel gezien dat er te weinig zegels op zitten.
Kadoosh reageerde op een baksteen versturen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:07 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dan doe je een schep zand in een grote envelop die wel in die brievenbus past.
Sjonge, wees eens creatief zeg!
Paar platen ijzerquote:Op maandag 27 april 2009 10:07 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dan doe je een schep zand in een grote envelop die wel in die brievenbus past.
Sjonge, wees eens creatief zeg!
De scammer gescammed. Dat is toch fantastisch.quote:Op maandag 27 april 2009 11:15 schreef Weazer het volgende:
Oftewel TS is een oplichter en is ook nog zo slim om dat in geuren en kleuren op fok te komen vertellen
Dat kunnen ze niet. Hooguit de bank kan het terugboeken maar daar moet de bank dan wel gegronde redenen voor hebben.quote:Op zondag 26 april 2009 22:17 schreef GlowMouse het volgende:
Dan boekt hij het terug na x dagen. Zelf kun je dat nooit, maar zij hebben wel een trucje om dat te doen.
En hoe werkt dat dan via paypal?quote:Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Hooguit de bank kan het terugboeken maar daar moet de bank dan wel gegronde redenen voor hebben.
Als je een paypal-account hebt ben je er sowieso mee akkoord gegaan dat ze chargebacks mogen uitvoeren.quote:
Daar kan het wel. Dan dien je een claim in dat het pakket nooit is ontvangen. Paypal stelt bepaalde eisen aan het verzenden en verzenden met TNT is niet goed genoeg. Ook al kun je dan als verzender aantonen dat iets bezorgd is, voor paypal (het bedrijf dus...) is dat niet voldoende. Gevolg: je bent als verzender je pakket kwijt, het geld wordt teruggehaald door paypal en als koper heb je gratis spullen. Exact de reden dat ik geen paypal gebruik.quote:
Ja de bank doet het. En er wordt eigenlijk niets teruggeboekt maar een onjuiste creditering wordt gecorrigeerd. Het effect is hetzelfde.quote:Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Hooguit de bank kan het terugboeken maar daar moet de bank dan wel gegronde redenen voor hebben.
quote:shoutlikeme@hotmail.com Anderson Capello wrote:
Hello,,,The payment has been made just now...make sure the shipment is made immediately via TNT priority express mail international,,,(3-5 days delivery)..The shipping information is as follows:
Jose A Ribeiro
Parkstr 4
Heinsberg
52525
Germany
Thanks for the business
I'm waiting
je ziet de bealing zeker ook niet staan als je inlogt bij paypal zelf?quote:Op maandag 27 april 2009 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Lol zogenaamd heb ik het binnen:
[ link | afbeelding ]
Zie het alleen nergens staan op Paypal.com... vond de mail al vreemd eruit zien(ken de mails van PP wel).
Mailtje gestuurd:
I went to the postoffice to send but they said the adress is wrong.
And the cost for shipping is higher then expected, to send insured it cost ¤67,50!
So I demand more ¤, I have now another buyer who offered ¤275, without shippingcost to Nigeria.
So either I sell it to him and give you back the money or you pay me more.
I'm waiting.
Btw handig voor google hits:
[..]
Nope niks binnenquote:Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
je ziet de bealing zeker ook niet staan als je inlogt bij paypal zelf?
quote:but the address is correct..dont you Nigeria is a scam...you wont get your money...I'm the original buyer and let me know if you want me to offer...I'll pay you 70 euro more.hope you're satisfied with that and if not let me know......The shipping address is as follows:
Jose A Ribeiro
Parkstr 4
Heinsberg
52525
Germany
Thanks for the business and dont sell for Nigerian.,,,.they will scam you and rip you off,..,,.,,
Ook grappig. Eerst zeggen dat er betaald is en daarna moeten de centjes nog 'gereleased' worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:22 schreef Kadooosh het volgende:
GET CASH AT
Dear B van der Hulst,
This is to inform you that additional payment of ¤90.00Eur has been made by Dallas Peei for the payment of your item Acer Aspire One a110-ab blauw '' and the payment in total is now ¤390.00.Eur and we awaits the shipment verification at our customer care for proper verification and fast processing of your payment in full debit into your PayPal account.You are advised to do this in the next 24-48 hours of receiving this email so that everything would work fine about the verification.
The Money sent into your PayPal account will not reflect for withdrawal, if we do not receive the tracking number and the shipment receipt from you. Therefore, you are urged to scan and attach the shipment receipt and the tracking number of the shipping item to us for verification. We have to verify the tracking number to enable us notify the buyer that the shipment has been verified and cleared. Immediately the shipment is verified by our team of investigators, your money will be released to you and made available for withdrawal.
Note:Shipment must be via Registered TNT Post or EMS Express Mail.
Heb nu al ¤390 gekregen voor een laptopje dat me ¤200 koste.
Humor. Heinsberg ligt bij mij om de hoek. Daar komen wij geregeld om boodschappen te doen. Het adres lijkt trouwens te kloppen. Naam en adres komen overeen volgens het Duitste telefoonboekquote:Op maandag 27 april 2009 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Lol zogenaamd heb ik het binnen:
[ link | afbeelding ]
Zie het alleen nergens staan op Paypal.com... vond de mail al vreemd eruit zien(ken de mails van PP wel).
Mailtje gestuurd:
I went to the postoffice to send but they said the adress is wrong.
And the cost for shipping is higher then expected, to send insured it cost ¤67,50!
So I demand more ¤, I have now another buyer who offered ¤275, without shippingcost to Nigeria.
So either I sell it to him and give you back the money or you pay me more.
I'm waiting.
Btw handig voor google hits:
[..]
LOOOOOLquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Humor. Heinsberg ligt bij mij om de hoek. Daar komen wij geregeld om boodschappen te doen. Het adres lijkt trouwens te kloppen. Naam en adres komen overeen volgens het Duitste telefoonboek
Ribeiro Jose
Parkstr. 4, 52525 Heinsberg (0 24 52) 93 xx xx
http://telefonbuch.t-online.de/suche.php?searchDasOertliche_x=suchen&searchString=ribeiro&location=heinsberg
Is trouwens in Oberbruch dat is een gehucht bij Heinsberg.
Wheh denk niet dat ie daar zin in heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:41 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
LOOOOOL
Laat de persoon mailen dat ie em komt brengen en dat er contant afgerekend mag worden, en dan breng jij het gewoon voor een paartientjes
Zoals het nu uitziet kom ik er vandaag of zaterdag nog in de buurt. Zal anders eens kijken wat het voor een huis is. Zag er bij Google maps in elk geval uit alsof het niet de goedkoopste buurt was.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wheh denk niet dat ie daar zin in heeft.
Gooi anders een envelopje in de bus met daarin een tekening van een laptopjezeg ik wel zo dat ie verstuurd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |