ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik droom ja..Tuurlijk de bank denkt boeie die 250 euro en laten het er hierbij zitten. Je denkt toch niet serieus dat de TS hiermee weg komt?
Hij hoeft ook niet iets "fout" gedaan te hebben, maar de Postbank heeft wel een vordering op hem, die vordering is opeisbaar en als het uiteindelijk voor de kantonrechter komt zal hij waarschijnlijk in de kosten veroordeeld worden, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.
Ik zeg dat TS niets fout gedaan heeft.
Dit is niet elk bedrag, dit is een bedrag dat door een "scammer" op zijn rekening gekomen is (eigen woorden van de TS)quote:TS mag ten alle tijden zijn rekening opzeggen. TS hoeft niet bij elk bedrag dat op zijn rekening wordt gestort te wantrouwen.
Waar is de vordering dan???quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef soylent het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet iets "fout" gedaan te hebben, maar de Postbank heeft wel een vordering op hem, die vordering is opeisbaar en als het uiteindelijk voor de kantonrechter komt zal hij waarschijnlijk in de kosten veroordeeld worden, daar gaat het om.
Hij vermoed dat de koper een scammer is... nergens heeft de koper gezegd dat hij een scammer is.quote:Dit is niet elk bedrag, dit is een bedrag dat door een "scammer" op zijn rekening gekomen is (eigen woorden van de TS)
Ik mag ook te allen tijde een tv 2e hands kopen? Nee dus. Als ik kan vermoeden dat 't ding gejat is, is het heling. Kortom, je redenering is zo krom als een hoepel. Hij hoeft inderdaad niet elk bedrag op zijn rekening te wantrouwen, maar in dit geval is daar wel aanleiding toe, en bovendien handelt hij er ook naar om het te 'verstoppen' dus daarmee is hij wel degelijk fout en dat weet de bank ook, zeker als dadelijk dat bedrag niet geind kan worden en ze komen erachter dat de bankrekening is opgeheven. Dan komen ze zeker achter hun centjes aan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik snap niet wat er mis is met jouw leesvermogen.
Ik zeg dat TS niets fout gedaan heeft. TS mag ten alle tijden zijn rekening opzeggen. TS hoeft niet bij elk bedrag dat op zijn rekening wordt gestort te wantrouwen.
En dat de postbank even moeite moet doen om TS te bereiken als blijkt dat de laatste betaling die TS heeft ontvangen onterecht was... Dat neemt de postbank wel voor lief hoor als TS gewoon het geld over maakt naar de postbank...
Damn heb ik me toch nog laten verleiden om inhoudelijk nogmaals te reageren ondanks dat ik weer hetzelfde typ als eerder........
Een vordering is niet "ergens", het is een juridisch concept dat aangeeft dat de Postbank gerechtigd is om een prestatie van hem te eisen. Het betekent niet dat ze dat al geeist hebben. (Mochten ze er niet snel achterkomen, dan hebben ze daar nog jaren de tijd voor.)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:56 schreef Wexy het volgende:
[..]
Waar is de vordering dan???
Ik heb TS nog niet gehoord dat iemand van de postbank geld op heeft gevraagd.
In de TT heeft hij "scammer" gezegd. Maar of de TS het nu wel of niet weet heeft weinig invloed op de vordering die de Postbank op hem heeft op het moment dat de check daadwerkelijk bouncet.quote:Hij vermoed dat de koper een scammer is... nergens heeft de koper gezegd dat hij een scammer is.
Voor het uitbrengen van een dagvaarding wordt het GBA gecontroleerd, dat is gebruikelijk en volstrekt toegestaan. Blijkt TS dan ergens te zijn ingeschreven dan wordt om rauwelijks dagvaarden te voorkomen, de debiteur nogmaals op dat adres aangemaand. Betaalt hij niet, dan vindt de procedure gewoon doorgang.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:19 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Daar is het GBA niet voor bestemd! En dit soort acties zijn bij wet verboden.
Jah echt hequote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:56 schreef LintuxCx het volgende:
Heeft de Nigeriaan eigenlijk al gevraagd waar z'n camera blijft?
Volgens mij willen ze juist zoveel mogelijk gegevens van je zien te krijgen, daar is het ze om te doen. Ik heb een keer een oude laptop op marktplaats gezet die 100 euro waard was denk. Kwam er een bod op van 1200 euro van dat soort figuren. Wat moeten ze met een oude klote laptop die toch niet te verkopen is en waar je toch weinig mee kan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waarvoor zou de koper dat niet willen? Dat slaat toch als een pik op een drumstel? Dat is toch de hele bedoeling van een scammer? Nep geld overmaken, maar wel het product ontvangen, of niet dan?
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef detulp050 het volgende:
Als het echt was gebeurd, dan had Het_Biertje al lang meer verteld
In dat geval ben jij de scammer in dit verhaal en niet de koper.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:19 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?
stand van zaken;
* geld is op
* rekening opgeheven
* scammer mailt niet.
Nee, meer wat de koper ervan vond dat hij geen camera heeft gekregenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:19 schreef Het_Biertje het volgende:
zoals wat compleet verslag van hoe en wanneer ik het geld opgemaakt heb?
Right. Dan is dit de meest domme oplichter ooit (alhoewel jij eigenlijk de oplichter bent) óf er iets anders niet in de haakquote:* scammer mailt niet.
Dat is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:32 schreef MaGNeT het volgende:
Hoax enzo.
Weet iemand hoeveel dagen ze daarvoor dan hebben?quote:Op zondag 26 april 2009 22:17 schreef GlowMouse het volgende:
Dan boekt hij het terug na x dagen. Zelf kun je dat nooit, maar zij hebben wel een trucje om dat te doen.
Net zolang als de bank nodig heeft om er achter te komen dat de cheque achter de storting niet gedekt is. Kan makkelijk 2 tot 3 weken zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 22:27 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand hoeveel dagen ze daarvoor dan hebben?
Gewoon een baksteenopsturen en 1 postzegel plakkenquote:Anders zeg ik dat ie opgestuurd is om te kijken of ze het terug storten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |