Dat je niet uit jezelf rood kan staan betekent nog niet dat de bank geen geld van je kan vorderen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat heeft niets met je auto incasso te maken maar met het soort bankrekening. Ik kan ook niet rood staan. Als mij zoiets zou overkomen dan zou ik het geld meteen naar mijn 2e rekening overmaken en dat ding opsturen. Je hebt zijn mail als bewijs dat hij akkoord gaat met die prijs dus als hij 2 dagen later zijn geld probeert te storneren heeft ie pech.
Grootste kul.quote:Op zondag 16 december 2007 19:56 schreef quo_ het volgende:
Enne... niet rood kunnen staan betekent dat JIJ geen negatief saldo kunt veroorzaken. Je bank heeft alle mogelijkheden om het saldo net zo negatief te maken als ze zelf nodig achten.
Dan weet ik niet wat voor rekening jij hebt maar ik heb 1 rekening waarmee ik niet rood kan staan en reken maar dat ik met 5 euro op mijn rekening geen 10 euro meer kan pinnen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:27 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Grootste kul.
Dat de rekeninghouder in princiepe niet rood kan staan wil alleen zeggen dat ie bij een negatief saldo geen geld meer van de rekening kan halen. Bij ¤ 0,01 kan ik nog ¤ 10,- pinnen en dat op een rekening waar ik ook niet "rood op kan staan". Daarnaast kan de bank dus wel gewoon mutaties verrichten. Dus als jij maar ¤ 1,- op je rekening hebt staan, maar het is weer eens tijd dat je geld dokt voor je het hebben van de wereldpas dan brengt de bank dat gewoon in rekening en sta je ook negatief.
Wil natuurlijk niet zeggen dat de bank alle mogelijkheden mag hanteren jou een negatief saldo te geven
Idd, ik ook niet,.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:55 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor rekening jij hebt maar ik heb 1 rekening waarmee ik niet rood kan staan en reken maar dat ik met 5 euro op mijn rekening geen 10 euro meer kan pinnen.
Die werken gewoon vanuit de Bijlmer toch? Kuthollanders altijd.quote:Op maandag 24 december 2007 14:14 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Scammen is er altijd al geweest, alhoewel uit Nigeria toch wel de meeste teringzooi komt.
auto incasso's kunnen er inderdaad wel af.. machtigingen van de loterijen niet...quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:45 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Same here..
Maar zodra er automatisch incasso's plaats vinden, sta ik opeens wel rood
Met andere woorden het valutarisico is ook nog voor de rekeninghouder.quote:Artikel 17 Creditering onder voorbehoud
Iedere creditering geschiedt onder het
voorbehoud dat, indien de bank de tegenwaarde
daarvoor nog moet ontvangen, deze tijdig en
behoorlijk in haar bezit komt. Bij gebreke daarvan
is de bank bevoegd de creditering ongedaan
te maken. Indien de cliënt op eurorekening is
gecrediteerd terzake van papier in vreemde
valuta of terzake van andere wat betreft de
tegenwaarde in euro’s aan waardewisseling
onderhevige zaken, zal de ongedaan-making
geschieden door debitering met het bedrag
waarvoor de cliënt op de dag van de ongedaanmaking
die vreemde valuta of die zaken had
kunnen verwerven.
ik ook... en ook of de 'koper' al iets heeft laten horen over verzending etcquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:40 schreef maestro1980 het volgende:
Ben nieuwschierig of de TS bij de bank al eens heeft geinformeerd hoe lang het duurt voordat het geld zeker van hem is.
quote:
Ja tuurlijk. Moet je zelf weten. Hij komt je niet opzoeken als hij alleen een rekening nummer heeft.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
wat te doen? gewoon een week laten staan en niks versturen??
.. jij hebt zijn geld en hij geen product.quote:Op zondag 16 december 2007 15:33 schreef spoor4 het volgende:
Nu ben jij dus de scammer.
van de 250 euro?quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:19 schreef Het_Biertje het volgende:
je moeder heeft ebola en je vader een snor!
LOLquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
geld overgeboekt en rekening gesloten
Leuk, een deurwaarder voor je deur.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
Die vindt mij toch niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:58 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Leuk, een deurwaarder voor je deur.
Deurwaarder kijkt in het GBA en heeft je adres zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:09 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Die vindt mij toch niet.![]()
Adres waar dat rekening op stond is 3 verhuisadressen oud
De koper heeft toch niets gekregen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
En dan nog. Hij staat toch in zijn recht?
En de koper?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef Het_Biertje het volgende:
ik ben er nog![]()
Daar is het GBA niet voor bestemd! En dit soort acties zijn bij wet verboden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Deurwaarder kijkt in het GBA en heeft je adres zo.
Die heeft je dus betaald met geld van een 3e, die uiteindelijk de dupe is (en wellicht weer door een bank schadeloos gesteld wordt)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
die heeft nooit zijn adres gemaild
Oh die sukkel stuurt het pakket niet?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De koper heeft toch niets gekregen?
Dat kan ie niet omdat hij dat niet mag van de bank. Als de bank het noodzakelijk vindt dat ie rood staat om hun eigen rekeningen te vereffenen dan gebeurt dat gewoon.quote:
Waarvoor zou de koper dat niet willen? Dat slaat toch als een pik op een drumstel? Dat is toch de hele bedoeling van een scammer? Nep geld overmaken, maar wel het product ontvangen, of niet dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef Accordtje het volgende:
Dat de koper geen adres heeft gegeven waar het naartoe gestuurd kon worden zegt al genoeg natuurlijk.
Aangifte? Dat is natuurlijk onzin, hij mag zijn rekening sluiten wanneer hij wil. Dat het geld niet 'fris' is hoeft hij niet te weten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus je krijg geld van een ongedekte cheque op je rekening, waarna je het geld overboekt en de rekening sluit. En je meent dat de bank niet achter je huidige adres kan komen? Lijkt me zeer waarschijnlijk dat jij een aangifte van fraude tegemoet kan zien. Slim
TS wacht gewoon nog steeds op het adres van de koper... Dat hij het geld over heeft gezet op een andere rekening is aan hemzelf.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus je krijg geld van een ongedekte cheque op je rekening, waarna je het geld overboekt en de rekening sluit. En je meent dat de bank niet achter je huidige adres kan komen? Lijkt me zeer waarschijnlijk dat jij een aangifte van fraude tegemoet kan zien. Slim
Gelul.. het blijkt sowieso uit dit topic dat hij het WEL weet. Bovendien doet hij tijdenlang niks met een oude rekening, vervolgens komt er geld op binnen, hij verkast het geld en sluit de rekening. En jij denkt dat je dan wegkomt met 'ik wist niet dat het geld niet 'fris' was'?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aangifte? Dat is natuurlijk onzin, hij mag zijn rekening sluiten wanneer hij wil. Dat het geld niet 'fris' is hoeft hij niet te weten.
Hij probeert het geld wat niet van hem is te verduisteren. Dat is zeer zeker niet aan hemzelf, maar daar komt hij nog wel achter.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:29 schreef Wexy het volgende:
[..]
TS wacht gewoon nog steeds op het adres van de koper... Dat hij het geld over heeft gezet op een andere rekening is aan hemzelf.
Als de bank moeite moet doen om hem te vinden dan volgt er vrijwel zeker een aanklacht en een schadeclaim. Je denkt toch niet dat de bank moeite gaat doen om 'm te vinden en vervolgens nog eens vriendelijk om het geld gaat vragen? Zo schappelijk zijn de banken tegenwoordig helaas voor TS niet.quote:Als de bank gaat piepen kan hij altijd besluiten andere acties te ondernemen. In de tussentijd doet hij niets fout op deze manier.
Als iemand zo dom was geweest om een ton op een rekeningnummer van hem te storten en het adres niet te mailen zit TS nog steeds niet fout...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:11 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij probeert het geld wat niet van hem is te verduisteren. Dat is zeer zeker niet aan hemzelf, maar daar komt hij nog wel achter.
[..]
Als de bank moeite moet doen om hem te vinden dan volgt er vrijwel zeker een aanklacht en een schadeclaim. Je denkt toch niet dat de bank moeite gaat doen om 'm te vinden en vervolgens nog eens vriendelijk om het geld gaat vragen? Zo schappelijk zijn de banken tegenwoordig helaas voor TS niet.
En als ie nou eens een ton had verduisterd op deze manier? Was het dan wel erg geweest? Of had ie dan ook nog het argument 'ik wist het niet' kunnen gebruiken?
Leuk verhaaltje. Maar er is niet 'een of andere instantie die per ongeluk geld overmaakt op een oude rekening' maar er komt een ongedekte check binnen waarna TS dat geld onmiddelijk verduisterd; maw moeite ervoor doet om dit geld te 'verstoppen' voor de bank. En 'ik wist het niet' is dan geen argument, want TS wist het wel degelijk. Hij zal verder ook niet kunnen aantonen dat het voor een internetaankoop was, want hij heeft geen enkel bewijs iets opgestuurd te hebben, noch bewijs dat hij enige moeite heeft gedaan om het adres van de koper te vragen / achterhalen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
Als iemand zo dom was geweest om een ton op een rekeningnummer van hem te storten en het adres niet te mailen zit TS nog steeds niet fout...
Dat TS daarna het geld overmaakt naar een rekening waar hij op zn minst een goede rente kan krijgen (stel voor dat hij het over heeft gemaakt naar de rabo omdat hij bij de rabo ook een internetspaarrekening heeft) Kan me niet voorstellen dat de TS verplicht is om het geld bij de postbank te laten staan omdat het een kleine kans is dat het geld wat hij krijgt uit een verkoop oneigenlijk geld is.
Dat de postbank zijn nieuwe adres niet weet. Tja kan gebeuren als je die rekening al tijden niet meer gebruikte......
Of vind jij dat je verplicht bent om naar alle instanties waar je in heel je leven mee te maken hebt gehad ene adreswijziging te sturen omdat het zou kunnen zijn dat ze je ooit in de toekomst nog nodig zijn....?
hahahahahahaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje. Maar er is niet 'een of andere instantie die per ongeluk geld overmaakt op een oude rekening' maar er komt een ongedekte check binnen waarna TS dat geld onmiddelijk verduisterd; maw moeite ervoor doet om dit geld te 'verstoppen' voor de bank. En 'ik wist het niet' is dan geen argument, want TS wist het wel degelijk. Hij zal verder ook niet kunnen aantonen dat het voor een internetaankoop was, want hij heeft geen enkel bewijs iets opgestuurd te hebben, noch bewijs dat hij enige moeite heeft gedaan om het adres van de koper te vragen / achterhalen.
Maar goed, in het voor de TS minst erge geval laat de bank een vordering open staat waarop rente wordt berekend. Zo gaat hij over die 250 euro minstens 10% rente betalen. En als ze dan over een jaar of 10 z'n adres eindelijk achterhaald hebben dan mag ie 650 euro aftikken.
Ik droom ja..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
hahahahahaha
in je dromen inderdaad
Verder wil ik er niet eens meer op reageren aangezien je aan het zeuren bent
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |