Ik mail voor de grap terug datie maar 300 euro op mijn giro over mag maken en mail een giro reknummer door waar nog 56 cent op staat en waar ik bovendien niet rood op kan staan.quote:Hello There, I saw your this item on marktplaats advert website for sale and am really interested in buying it from you.please i will like to know the present condition and if is still avaliable for sale .Try and get back to me in order to discuss the transaction very well,i will like to buy the item for 200 EUR and sending the payment to you through bank transfer,Kindly get back to me with your details as required below so that i can make the payment as soon as possible and i will look forward to hear back from you as soon as possible. DETAILS NEEDED FOR PAYMENT ============================ NAME ON ACCOUNT: PHONE NUMBER: BANK NAME: BANK ACCOUNT: BANK CITY: ITEM NAME: Moreso, i have calculated the shipping amount through TNT PRIORITY MAIL to my daughter shipping address and it was approximately EUR 50.00 for sending it with TNT POST. Waiting to hear from you soon. Regards, Damsel.
Dit dus. Dan heb je je spulletjes inmiddels opgestuurd, en dan halen ze het bedrag van je rekening af, omdat er iets mis was met de cheque. Dag centjes, dag digicam.quote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef lesley het volgende:
ongedekte cheque enzo
Dan kom je gewoon in het rood te staan hoor, dat lost echt niets op...quote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef Meddo het volgende:
snel het geld naar een andere rekening overmaken
Staan er vandaag of morgen een paar grote Nigerianen op de stoepquote:Op zondag 16 december 2007 15:35 schreef Meddo het volgende:
snel het geld naar een andere rekening overmaken
scheelt je weer verzendkostenquote:Op zondag 16 december 2007 15:38 schreef N.icka het volgende:
[..]
Staan er vandaag of morgen een paar grote Nigerianen op de stoep
Maar hij kan niet rood staan.quote:Op zondag 16 december 2007 15:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dan kom je gewoon in het rood te staan hoor, dat lost echt niets op...
Dan wel hoor, écht wel...quote:
Of langer. Gewoon wachten totdat de 'koper' zich meld wanneer je het gaat versturen. En dan zeg zeg je dat het verstuurd is/wordt. En een week of 3-4 wachten.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
wat te doen? gewoon een week laten staan en niks versturen??
het geld naar een andere rekening overmaken, als is de kans klein dat dit lukt denk ik.quote:Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Het_Biertje het volgende:
wat te doen? gewoon een week laten staan en niks versturen??
Ja als jij een bankrekening hackt stuur jij het geld naar een onbekende en hoop je op een digicam...quote:Op zondag 16 december 2007 17:12 schreef zzzzzzz het volgende:
Het beste kan je aan je bank vragen of ze het geld terug willen storten.
Waarschijnlijk is het geld niet van de persoon die jou het mailtje heeft gestuurd, maar heeft die persoon iemand anders bankrekening gehackt en daarmee betaalt. Die persoon hoopt dat jij de digicam op gaat sturen zodat hij een gratis digicam ontvangt.
Ja, een deel van de verkopers zal het product gewoon opsturen. Ik heb deze truc meerdere keren meegemaakt toen ik e-gold verkocht. Achteraf komt er een annuleringsverzoek van de betaling via de bank.quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja als jij een bankrekening hackt stuur jij het geld naar een onbekende en hoop je op een digicam...
Wil je misschien enigzins uitleggen hoe men een bankrekening 'hackt' zonder daarbij een bankpas te hebben?quote:Op zondag 16 december 2007 17:18 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Ja, een deel van de verkopers zal het product gewoon opsturen. Ik heb deze truc meerdere keren meegemaakt toen ik e-gold verkocht. Achteraf komt er een annuleringsverzoek van de betaling via de bank.
Een hacker kan niet zo makkelijk anoniem blijven als hij gestolen geld naar zijn eigen bankrekening stuurt, dus deze truc kan een beter alternatief zijn voor een hacker.
Soms komt het annuleringsverzoek via de bank pas na een paar maanden, dus na 30 dagen kan je het niet veilig opsturen.quote:Op zondag 16 december 2007 17:18 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zit er niet 'n termijn op dat je 't geld terug kan boeken? Bijvoorbeeld binnen 30 dagen of zo? Dan zou ik 'm zolang aan 't lijntje houden door te zeggen dat 't opgestuurd is en na die termijn weet je dus zeker dat je 't geld hebt. Daarna kun je de cam veilig opsturen ..
't Was ook meer 'n vraag, ik zit niet zo into die dingenquote:Op zondag 16 december 2007 17:23 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Soms komt het annuleringsverzoek via de bank pas na een paar maanden, dus na 30 dagen kan je het niet veilig opsturen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn door phising e-mails te versturen waarin wordt gevraagd om het wachtwoord in te voeren.quote:Op zondag 16 december 2007 17:22 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wil je misschien enigzins uitleggen hoe men een bankrekening 'hackt' zonder daarbij een bankpas te hebben?
Het wachtwoord van wat?quote:Op zondag 16 december 2007 17:31 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Een mogelijkheid zou kunnen zijn door phising e-mails te versturen waarin wordt gevraagd om het wachtwoord in te voeren.
Er zijn ook banken waarbij je een lijst met tan codes krijgt en je de bankpas niet nodig hebt. Bijvoorbeeld de postbank vraagt nu de tan codes niet meer op volgorde, maar misschien gebeurt dat bij andere banken nog wel. En misschien is de beveiliging bij buitenlandse banken wel slechter. Alle 'foute' betalingen die ik ontving kwamen uit het buitenland.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Het wachtwoord van wat?
Volgens mij gebruiken alle banken een device voor internetbankieren waarbij de bankpas benodigd is... bij de ABN in ieder geval wel..
Bij de postbank werkt het met een annuleringsverzoek zo dat je moet aangeven of je akkoord gaat met terugstorting en als je niet akkoord gaat moet je de reden opgeven. Je kan het geld dus wel gewoon behouden.quote:Op zondag 16 december 2007 17:46 schreef Essebes het volgende:
wat is zo'n annuleringsverzoek dan?
ik was in de veronderstelling, dat alleen een automatische incasso teruggedraaid kon worden.
Als deze vogel het contant gestort heeft, bijv. op een postkantoor, dan kan TS toch nooit dat geld weer afgenomen worden?wie weet hier meer van?
Dat is zeer zeker niet door alle banken in gebruik.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Het wachtwoord van wat?
Volgens mij gebruiken alle banken een device voor internetbankieren waarbij de bankpas benodigd is... bij de ABN in ieder geval wel..
kijk deze uitleg ken ikquote:Op zondag 16 december 2007 17:56 schreef klara12 het volgende:
de klepel en de klok: het geld wordt met een ongedekte cheque overgemaakt. De bank weet dat nog niet en stort het geld op jouw rekening. Dan gaat de bank proberen de cheque te innen en ze komen er na een tijdje achter dat dat niet gaat, omdat de bank in het buitenland zegt, dit is een foute cheque. Oke, denkt jouw bank en haalt het geld wat ze zolang even voorgeschoten hadden weer terug van jouw rekening. Heb je in de tussentijd het pakje opgestuurd dan heeft de scammer winst. En jij verlies want inhoud pakje kwijt. Zo werkt deze scam.
probeer het? al lukt het denk ik niet.quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
wat nu als ik het geld eraf haal en die rekening ophef
quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
Dan heeft de Postbank nog steeds een vordering op jou, en kunnen ze nakoming in rechte afdwingen.quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
Vraag ik me ook afquote:Op zondag 16 december 2007 18:19 schreef Essebes het volgende:
[..]
kijk deze uitleg ken ik. Ik had alleen het idee dat er hier totaal geen sprake is van een cheque, laat staan een ongedekte
![]()
dus.. als er nu contact gestort is op giro TS of via een normale overschrijving, is er geen risico dat het geld ooit teruggehaald kan worden, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |