Heb je niet nog een andere rekening bij de Postbank of familieleden/mede huisbewoners die een rekening bij de Postbank hebben?quote:Op zondag 16 december 2007 18:25 schreef Het_Biertje het volgende:
wat nu als ik het geld eraf haal en die rekening ophef
Nee, dat hoeft niet. En voor een cheque is het mogelijk, net als bij een gewone internationale overschijving, om aan te geven voor wie de kosten zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef zzzzzzz het volgende:
Een cheque moet je toch altijd zelf inleveren bij de bank? Als dat niet zo zou zijn dan kan je iemand flink op kosten jagen, want wanneer de cheque ongedekt is berekent de bank kosten. Ik heb dat 1 keer gehad en dat koste dacht ik ongeveer 30 euro.
Voor een cheque is dat meestal een half jaar of een jaar, afhankelijk van het type cheque en de manier van boeken.quote:Op zondag 16 december 2007 19:56 schreef quo_ het volgende:
Bij de bank verifieren vanaf welk moment deze storting onherroepelijk is (wel even vastleggen), en pas dan gaan opsturen.
De procedure wisselt per bank. Maar dan nog worden er genoeg pasjes geskimmed om gebruik van dergelijke apparaatjes te kunnen maken.quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef mcintosh het volgende:
Het wachtwoord van wat?
Volgens mij gebruiken alle banken een device voor internetbankieren waarbij de bankpas benodigd is... bij de ABN in ieder geval wel..
Een automatische incasso kan teruggedraaid worden zonder reden (ook niet altijd). Alle overige boekingen alleen met goede reden. Als er een fout gemaakt is (door de bank) of er is ergens op het traject fraude gepleegd, dan kan de boeking ook zonder meer worden teruggedraaid. Een cheque maakt het complexer, omdat die eigenlijk altijd in het buitenland moet worden geincasseerd bij de bank aldaar. Dat is een proces dat vrij lang kan duren (maanden), en om die reden boekt de bank het bedrag alvast bij op de rekening onder voorbehoud. Kunnen ze de cheque niet incasseren bij de bank dan halen ze het geld weer terug. Het is soms ook mogelijk om een uitgeschreven cheque alsnog weer in te trekken (voordat hij is geincasseerd - aangezien het maanden duurt voordat dat gebeurd heeft de fraudeur wel enige tijd daarvoor).quote:Op zondag 16 december 2007 17:46 schreef Essebes het volgende:
ik was in de veronderstelling, dat alleen een automatische incasso teruggedraaid kon worden.
Als deze vogel het contant gestort heeft, bijv. op een postkantoor, dan kan TS toch nooit dat geld weer afgenomen worden?wie weet hier meer van?
jour inglisch iz suddenlie verie goed.quote:Op maandag 17 december 2007 16:08 schreef easyrider het volgende:
Damsel here, I am still waiting for my camera, why are waisting time posting silly questions on internet forums instead of sending the camera to my daughter? It is almost her birthday you know, I need it soon,
kind regards, Damsel
En nu?quote:Op maandag 17 december 2007 17:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jour inglisch iz suddenlie verie goed.
quote:Op maandag 17 december 2007 17:48 schreef Roi het volgende:
Wtf, wat voor'n webcam kost in godsnaam ¤100 ?!
Misschien snap ik iets niet en kan het aan mij liggen maar je hebt wel tijd om een onzin post te plaatsen hier maar voor mensen waarmee je deals hebt lopen heb je geen tijd? Zou toch graag even vernemen of mijn pakketje nou verzonden is..quote:Op maandag 17 december 2007 17:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jour inglisch iz suddenlie verie goed.
Tja, je moet ook geen zaken doen met zo`n ONZ spammer.quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:14 schreef sander_kok het volgende:
[..]
Misschien snap ik iets niet en kan het aan mij liggen maar je hebt wel tijd om een onzin post te plaatsen hier maar voor mensen waarmee je deals hebt lopen heb je geen tijd? Zou toch graag even vernemen of mijn pakketje nou verzonden is..
Heb bij deze al contact met biertje, alles loopt weer gladjesquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, je moet ook geen zaken doen met zo`n ONZ spammer.
...wel de pootjes d'eraf hakkenquote:Op zondag 16 december 2007 18:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
van een kale kip kun je niet plukken toch
Klinkt logischquote:Op maandag 17 december 2007 13:08 schreef 700MB het volgende:
Maar een uitbetaling van een cheque wil op een afschrift nog wel eens lijken op de uitbetaling van een cheque.
En en en?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef Het_Biertje het volgende:
geld staat er nog steeds, niks van de scammer gehoord
Het geld kan straks dus nog in het niets verdwijnen. Dat heeft niets met overschrijvingen of terugboekingen te maken, maar met de wijze waarop banken met cheques omgaan.quote:The use of checks in a scam hinges on a U.S. law (and common practice in other countries) concerning checks; when an account holder presents a check for deposit or to cash, the bank must (or in other countries, usually) make the funds available to the account holder within 1-5 business days, regardless of how long it actually takes for the check to clear and funds to be transferred from the issuing bank[7]. The check clearing process normally takes 7-10 days and can in fact take up to a month when dealing with foreign banks. The time between the funds appearing as available to the account holder and the check clearing is known as the "float", during which time the bank could technically be said to have floated a loan to the account holder to be covered with the funds from the bank clearing the check.
http://en.wikipedia.org/w(...)_check_cashing_scams
Scammen is er altijd al geweest, alhoewel uit Nigeria toch wel de meeste teringzooi komt.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef flipster112 het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat het land van herkomst is van de scammer?
thnx. bier?quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:21 schreef Kreator het volgende:
Tevens Verder Prettige kerst. enzo.
quote:
O.a. ja. En of die nu wel of niet achter zijn product aanzit.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef flipster112 het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat het land van herkomst is van de scammer?
Dat heeft niets met je auto incasso te maken maar met het soort bankrekening. Ik kan ook niet rood staan. Als mij zoiets zou overkomen dan zou ik het geld meteen naar mijn 2e rekening overmaken en dat ding opsturen. Je hebt zijn mail als bewijs dat hij akkoord gaat met die prijs dus als hij 2 dagen later zijn geld probeert te storneren heeft ie pech.quote:Op woensdag 2 januari 2008 00:07 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Bij automatische incasso kun je wel rood staan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |