Hiermee sloten we af.quote:Op maandag 10 december 2007 22:27 schreef pea4fun het volgende:
Ik vond deze 2 wel aardig geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem gewoon minder mooi, maar vooruitquote:Op maandag 10 december 2007 23:54 schreef prupke het volgende:
Kan je die eerste foto eens plaatsen pea zonder die hand?
ff kijken wat het verschil is.
Ik geef je wel gelijk, vind hem met hand mooier. Niet qua compositie maar wel qua onderwerp. Met die hand zie je dat ze in een sierlijke pose ligt, zonder die hand is het net of ze met haar arm omlaag zeer onflatteus neergevallen is.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:56 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind hem gewoon minder mooi, maar vooruit
?quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:27 schreef flashphotographer het volgende:
eerste foto's zijn waardeloos! misschien volgende keer een ander model gebruiken
Beetje kort door de bocht he! Je commentaar is ten eerste een beetje rigide, ten tweede zou je (als je zulk commentaar geeft) moeten weten dat het lichtgebruik bijna ieder model uitstraling kan geven. Geef dan ff tips hoe ze het beter kan doen of zo.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:44 schreef flashphotographer het volgende:
model heeft geen uitstraling!!
Pea ik moet je gelijk geven.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind hem gewoon minder mooi, maar vooruit
[ afbeelding ]
Ik zou hem nog wel eens krapper willen zien.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:17 schreef Puckzzz het volgende:
ik wou 'm nog krapper doen eigenlijkmaargoed, croppen is altijd een persoonlijke keuze.
En waar vinden we jouw super foto's met uitstralingquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:44 schreef flashphotographer het volgende:
model heeft geen uitstraling!!
Bij de eerste ligt de focus verkeerd, de tweede is cool.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:29 schreef webfreak het volgende:
2 portretfoto's in de Lidl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de belichting iet wat vreemdquote:
ik kan gewoon niet lief kijkenquote:Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef Ymke het volgende:
prup , je mag best iets liever kijken hoor
quote:Op zondag 16 december 2007 23:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ik kan het niet helpen maar dat ik meteen aan mijn eigen foto moet denken P....
Dat was ook meteen waar ik aan moest denken.quote:Op zondag 16 december 2007 23:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ik kan het niet helpen maar dat ik meteen aan mijn eigen foto moet denken P....
Oke, ik had hem ook wat gecropt. Misschien moet ik dat juist een keertje niet doen. Ik zal de orginele straks even posten, moment...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou hem wat ruimer nemen. En misschien wat vanuit een hoger standpunt. Ik vind hem hier vrij van onderen en dat kan leuk uitpakken, maar hier vind ik van niet.
Mijn blik wordt als eerst naar de mond getrokken... Denk dat 't beter is als dat 't oog zou zijn... Maar denk dat die wegvalt door 't mindere licht erop.quote:
Qua belichting vind ik hem wel tof eigenlijkquote:
Ik vindh et een beetje jammer dat de hele achtergrond zwart is uitgevallen (door het flitsen waarschijnlijk). Waarschijnlijk was hier ook niets aan te doen door wellicht beperkingen, maar vind het niet echt mooi en de foto komt zo nogal snel "doodgeflitst" over.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:23 schreef RonaldV het volgende:
Een portretje van mijn jongste nichtje (14mnd):
[ afbeelding ]
Helaas voor jou: de achtergrond was zwart, ze zit namelijk op een zwarte bank.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vindh et een beetje jammer dat de hele achtergrond zwart is uitgevallen (door het flitsen waarschijnlijk). Waarschijnlijk was hier ook niets aan te doen door wellicht beperkingen, maar vind het niet echt mooi en de foto komt zo nogal snel "doodgeflitst" over.
jammer van de achtergrond waar mijn ogen gelijk naar toegaan om te bepalen wat het nou is... (een speaker dus)quote:Op donderdag 27 december 2007 20:54 schreef plipo het volgende:
beginnerspoging.. Tis onderdeel van een serie
[ afbeelding ]
high res versies zijn te vinden op mijn flickr
http://www.flickr.com/photos/14577098@N00/
Probeer het even via een andere imagehost... Imageshack werkt niet op FOK!quote:
ik zeg nergens dat "men" bepaalt dat het het verkeerde oog is, ik vind het gewoon storend, dan kun je nog zo progressief zijn, ik vind het storend blijven, hoe bizar ookquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef ..bennie het volgende:
De eerste foto vind ik geweldig, juist vanwege de focus Re, en wie bepaalt dat dat 'het verkeerde' oog is? Vind ik nogal een bizar conservatieve gedachte.
Eens, #2 is erg goed, ik heb alleen wel het idee dat meer licht in de ogen het nog net iets sprekender makenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:30 schreef HMaster-II het volgende:
Op foto #1 stoort die overbelichte hand mij erg![]()
foto #2 en #3 vind ik wel stukken beter![]()
op foto #4 loopt het zwart voor mijn gevoel te dicht. En ik vind de make-up niet mooi uitkomen.![]()
Gewoon blijven proberen
Met kleine test in PS met de Dodge kan ze wel wat naar voren halenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:31 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Eens, #2 is erg goed, ik heb alleen wel het idee dat meer licht in de ogen het nog net iets sprekender maken
Ga je gangquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:11 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met kleine test in PS met de Dodge kan ze wel wat naar voren halen
Dankjewel:)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:30 schreef HMaster-II het volgende:
Op foto #1 stoort die overbelichte hand mij erg![]()
foto #2 en #3 vind ik wel stukken beter![]()
op foto #4 loopt het zwart voor mijn gevoel te dicht. En ik vind de make-up niet mooi uitkomen.![]()
Gewoon blijven proberen
Nee, ik vind het heel goed zoquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:51 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Heb even zitten hobbyen:
[ afbeelding ]
(misschien iets overdone)
Hijs fijn, maar dat weet je alquote:Op zondag 17 februari 2008 19:28 schreef freud het volgende:
Net terug van het strand:
Even een teaser:
[ afbeelding ]
Yup , is een heel verschil hequote:Op zondag 17 februari 2008 22:34 schreef An24 het volgende:Is dat Ingrid Ingrid dan? Je zou dr haast niet herkennen
Tof!
quote:Op maandag 18 februari 2008 13:13 schreef snopprinses het volgende:
Afgelopen weekend mn broertje op de foto gezet
[ afbeelding ]
dankje!quote:Op maandag 18 februari 2008 14:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]leuke foto Snop.
Het zwart is wel dichtgelopen van het shirt, wat eigenlijk hier in deze foto dan wel weer past.
Aan de bovenkant toch iets te veel ruimte in mijn visie.
Z'n petje zit scheef
Goed gelukt, alleen moet je er op letten dan je bij mensen die naar beneden kijkt, hun kin uit moet laten steken, ivm onderkinnenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:13 schreef snopprinses het volgende:
[ afbeelding ]
Oe...nice...een tikkie aan de donkere kant, maar errug prettig zo moet ik zeggen. Ik zie alleen een ietwat afgekapt handje. Dat is misschien jammer.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:40 schreef Erasmo het volgende:
En terecht, heel mooie plaat!
Van mijn shoot met Limpix een tijdje terug![]()
[ link | afbeelding ]
Leuk !quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:40 schreef Erasmo het volgende:
En terecht, heel mooie plaat!
Van mijn shoot met Limpix een tijdje terug![]()
[ link | afbeelding ]
ik zou hem naar links of rechts hebben laten kijken ...quote:Op maandag 18 februari 2008 13:13 schreef snopprinses het volgende:
[ afbeelding ]
Wel content meequote:Op maandag 10 maart 2008 21:12 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Kweetnie of dit onder de noemer portret valt?
013 Tilburg, 2 speedlights, 1 in een reflecterende paraplu, 1 recht achter het model.
ik was er wel content mee..
Als je een keer in de buurt van Brabant bent, dan moeten wij ook even afsprekenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Wel content mee![]()
Man![]()
Kan nit wachten tot wij gaan schieten...heb je pm terug gestuurd
Voor jou wil ik best wel een stukje reizen hoor! We pmmen nog/ msnnen nog, eerst werkenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:10 schreef roooosje het volgende:
[..]
Als je een keer in de buurt van Brabant bent, dan moeten wij ook even afspreken.
Tof zeg!! Heb je dan 2x een 580 in slave met een commander op je cam?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:12 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
013 Tilburg, 2 speedlights, 1 in een reflecterende paraplu, 1 recht achter het model.
Hmm, klinkt goed. Heb ook net een extra flitser gekocht die ik op slave in kan zetten. Misschien ook zo'n setje voor wireless flitsen op ebay regelen. Met de lage dollar prima te doenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:12 schreef limpix het volgende:
Freud, ik gebruik 2 sb-28's getriggered door een radio wave trigger, geen ttl, alles handmatig.
(eigenlijk zoals je met studioflitsers doet, alleen dan met speedlights..merk maakt niet uit, als het maar handmatig in te stellen is)
Limpix zou je eens de link naar het normalen formaat foto neer willen zetten? Nu is de foto erg rafelig door de verkleining.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:12 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Een formaat waarbij je op de monitor geen rafelige randen langs de benen van het model ziet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:26 schreef limpix het volgende:
Wat is een normaal formaat?
zorg ervoor dat je ogen niet op t midden van je foto zitquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben mn nieuwe 50mm f1.8 lens aan het testen!
Morgen ga ik een studioshoot doen! Ben heel erg benieuwd!
Opmerking: de kleuren heb ik expres zo gemaakt (daar hou ik van)
Iemand nog tips/adviezen die ik eventueel morgen mee kan nemen bij de studioshoot?
toffe fotoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand nog tips/adviezen die ik eventueel morgen mee kan nemen bij de studioshoot?
Erg lekkere bewerkingquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm tof!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Fijne bewerking, het centrale kan deze foto wel hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjewel! Handige tips voor het licht!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:44 schreef limpix het volgende:
[..]
Fijne bewerking, het centrale kan deze foto wel hebben.
In de studio, hou het simpel, zoek een basisopstelling en werk stapsgewijs, verander 1 ding tegelijk en kijk naar het effect, als voorbeeld, meer licht op je model krijg je door een hogere flitsopbrengst, groter diafragma of een lamp dichterbij te ztten, doe het stap voor stap en kijk bij elke stap wat je veranderd.
Als je geen lichtmeter hebt, vraag je model bij het zoeken naar het juiste licht en instelling dan om de ogen dicht te houden ofzo, zo voorkom je dat je je model helemaal gaar flitst.
Qua contrast vind ik hem primaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:00 schreef Ymke het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is het contrast van deze foto bij jullie , ik zit achter een .... schermje
Idem dito hieroquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Qua contrast vind ik hem prima![]()
Die ogen doen alleen pijn aan mijn ogen (zeker tov de rest van de plaat).
nr 2 vind ik echt superquote:Op zondag 23 maart 2008 18:01 schreef PdeHoog het volgende:
Te lang geleden dat hier gepost is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef snopprinses het volgende:
[..]
nr 2 vind ik echt supermisschien alleen zonder die spriet voor dr hoofd, maar wel erg mooi!
Toenet deze gemaakt:
[ afbeelding ]
invul flitsje of reflector aan de ene kant maakt het misschien wat helderder?quote:
Wat hij zegtquote:Op maandag 24 maart 2008 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Heel erg fijn. Toffe uitstraling en lekkere toning
.
Leuk spontaan portretje. Volgende keer iets meer ruimte aan de linkerkant houden en ik heb het idee dat-ie niet helemaal scherp is. Misschien daar wat meer aandacht aan gevenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:51 schreef Mariekamr het volgende:
Ik heb deze van de week van mijn zusje gemaakt, in de trein. Heb m nog niet bewerkt (ben daar niet zo'n ster in), maar zou de lichtstreepjes op het raam er nog uit willen halen. Dus afgezien van dat: wat vinden jullie van deze foto? (Alle feedback is welkom, want ik ben pas begonnen)
[ afbeelding ]
Is zij Pools en zijn haar initialen D.A.? Dan ken ik haar namelijkquote:
Ben ik het mee eensquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:20 schreef Ynske het volgende:
t oog is mooi scherp maar ik vind t t totaal niet fijn hoe de neus en mond aangesneden zijn
probeer ook de 2de lichtreflectie in het voor ons linkeroog , terug te brengen naar 1 catchlightquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:00 schreef Ymke het volgende:
[ afbeelding ]
dank jequote:Op zondag 30 maart 2008 17:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind 'm erg geslaagd Prupke...met die armen voor het gezicht is het erg lastig nog voldoende licht op het gezicht te krijgen.
vind je het heel erg als ik hem niet mooi vindquote:Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef prupke het volgende:
net ff model over de vloer gehad..
[ afbeelding ]
1 woord: wow!!!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:15 schreef prupke het volgende:
net ook ff wat foto's gemaakt waarvan ik deze wel tof vond
(en dat ie een bietje uitgebeten is bij het haar kan me zelfs niet heel veel boeien )
[ afbeelding ]
Nee vind ik absoluut niet erg, waarom zou ik ?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
vind je het heel erg als ik hem niet mooi vind
1 hij is op veel plekken erg flets geworden , door 1 flits van voren en 1 van achteren
het model had haar gezicht iets meer de schaduw in mogen draaien (op jouw aanwijziging) , je ziet nu te weinig in de schaduw liggen , je ziet haar oogkas nog
rechts lijkt het wel of je geprobeert hebt de achtergrond zwarter te trekken waardoor er restanten photoshop zijn achtergebleven
licht van schuin achteren had zachter gemogen, het hoeft niet uit te bijten. als je het zachter gezet had of desnoods schuin van achteren had laten komen, als je een lichtkrans gekregen om haar haar heen ipv weg te flitsen
combinatie van dit alles maakt het voor mij, heb betere van je gezien
Wat een mooie mevrouw zegquote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben weer eens aan het zelfportretteren gegaan.
[ afbeelding ]
Als je het levendig had willen houden had je je linkergezichtshelft niet voor 90% in de schaduw moeten zettenquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet het niet hoor, ik heb dan een beetje het idee dat de levendigheid uit dat oog verdwijnt. Maar toch bedankt voor je commentaar en de complimenten![]()
.
Daarom staat er ook de randvoorwaarde erbij dat de linkerkant volledig in het duister zou moeten vallen. Nu is het half half. Zelf portretten blijven lastig omdat je niet goed kan zien wat je zelf doet.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:10 schreef Ynske het volgende:
eerlijk gezegd vind ik de versie met het licht in het oog veel beter dan zonder, die zonder ga ik juist zijn ogen zoeken, en vind m meer doods over komen
Volgende keer maar even scheren voordat je dat doetquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wat een mooie mevrouw zeg![]()
.
Prupke, ik vind je laatste foto hier wel erg overbelicht in de haren, dat het storend wordt. Is wel zonde want dat haalt de aandacht zo weg van het model.
Ik ben weer eens aan het zelfportretteren gegaan.
[ afbeelding ]
Mooi plaatje zus, mooie foto ook :-)quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:00 schreef Ymke het volgende:
[ afbeelding ]
Het zou veeel mooier geweest zijn als het licht van de andere kant zou komen. Dat is namelijke de "open" kantquote:
Welnee dat heet sfeerquote:
nee, meen je dat?quote:
Vind het ruis totaal niet storend bij deze foto.quote:Op maandag 28 april 2008 00:25 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
nee, meen je dat?
dacht ruis en slecht contrast.
heb stukken beter gezien van hem met meer sfeer.
dit is naar mijn mening redelijk bagger voor zijn doen
Mee eensquote:Op maandag 28 april 2008 10:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm lekker. Ademt jazz/blues in een rokerige bar in New Orleans
.
Ik had graag iets meer ruimte onder haar hals gezien en ze knijpt een beetjequote:
Wat een ontzettend mooie dame zeg , wowquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:16 schreef dthissen het volgende:
[Showcase]
Dit is het resultaat van mijn allereerste fotoshoot. Ik ben er erg tevreden mee, maar ik heb het idee dat er meer uit deze foto's valt te halen. Zowel technisch als qua nabewerking. Dus graag feedback.![]()
Wanneer je tips hebt in de vorm van nabewerkingen, dan zijn die ook erg welkom zodat ik kan zien wat er nog meer mogelijk is.
Foto 1:
[ afbeelding ]
Foto 2:
[ afbeelding ]
Hele mooie belichting en ook de nabewerking is helemaal naar mijn smaak. Erg fraai. En dat voor een eerste shootquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:16 schreef dthissen het volgende:
[Showcase]
Dit is het resultaat van mijn allereerste fotoshoot. Ik ben er erg tevreden mee, maar ik heb het idee dat er meer uit deze foto's valt te halen. Zowel technisch als qua nabewerking. Dus graag feedback.![]()
Wanneer je tips hebt in de vorm van nabewerkingen, dan zijn die ook erg welkom zodat ik kan zien wat er nog meer mogelijk is.
Foto 1:
[ afbeelding ]
Foto 2:
[ afbeelding ]
Hele mooie foto's! Ik ben het qua commentaar wel eensch met Vliegvrager. Ik vindt het bij foto 2 alleen jammer dat je de ronde hals van haar truitje net niet helemaal ziet, en dat de sluiting van haar kettinkje aan de voorkant zit.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:16 schreef dthissen het volgende:
[Showcase]
Foto 1:
[ afbeelding ]
Foto 2:
[ afbeelding ]
Hee, bedankt voor jullie feedback allemaal. Ik moet zeggen dat jullie met dingen kwamen die mij hiervoor nog helemaal niet op waren gevallen, dus daar ga ik volgende keer zeker op letten!quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:16 schreef dthissen het volgende:
[Showcase]
Foto 1:
[ afbeelding ]
Foto 2:
[ afbeelding ]
Wat een schatje!quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:48 schreef Sugar het volgende:
Mooie portretten hier. Ook ik vind die 'onderbelichte' foto van freud juist veel sfeer hebben.![]()
Ik heb ook een bijdrage, mijn zoontje:
[ afbeelding ]
faya lekkere plaat van je mooie meid, maar probeer eens om de foto wat meer bij te snijdenquote:Op maandag 12 mei 2008 22:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb deze foto afgelopen vrijdag gemaakt van mijn dochter
[ afbeelding ]
Zolang een clichébeeld mooi wordt uitgevoerd is er wat mij betreft absoluut niks mis mee. En daar is deze wel een voorbeeld vanquote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef Shark.Bait het volgende:
standaard-been there done it before foto-maar dan wel met een 85mm f/`1.4 objectief (a.k.a. the cream machine)+nikon D300
[ afbeelding ]
Wil ik weten waar die benaming vandaan komt?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef Shark.Bait het volgende:
standaard-been there done it before foto-maar dan wel met een 85mm f/`1.4 objectief (a.k.a. the cream machine)+nikon D300
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 mei 2008 15:38 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Wil ik weten waar die benaming vandaan komt?
ow, een hele aardige dame die ik tijdens het party fotograferen/stappen ontmoet heb.quote:Het plaatje is wel erg mooi, welke dame is dat nu?
Ik kan me wel voorstellen dat die erg lekker moet zijn met dat lensje. En nee dank je, dit is veel te veel plezierquote:Op zondag 18 mei 2008 16:08 schreef Shark.Bait het volgende:ik denk dat het met de bokeh te maken heeft
You have a dirty mind, go get your brain washed
![]()
Ik dacht even dat het Chanty was. Maar deze dame ziet er ook zeer aangenaam uit. Kunnen we meer van haar verwachten?quote:ow, een hele aardige dame die ik tijdens het party fotograferen/stappen ontmoet heb.
M.b.t. 4 (en 3 een beetje): probeer, zeker nu je dat in nabewerking nog niet kunt, op het moment dat je de foto maakt je toestel recht te houden. Met kindertjes is dat misschien wat lastiger om dat je snel schiet als er iets fotowaardigs gebeurt, maar toch. Een scheve horizon is wat mij betreft nou weer geen doodzonde, maar het kijkt niet lekker. Enne... ik fotografeer dan wel al een jaartje of 25, maar mij gebeurt het ook nog wel eens, hoor, een scheve horizon. Maar dan hebben we gelukkig PS om dat weer recht te breien (letterlijk en figuurlijk).quote:Op zondag 18 mei 2008 11:03 schreef Calime het volgende:
Hierbij mijn eerste post in dit topic...ben nog maar beginnend dus er zal waarschijnlijk nog veel kunnen verbeteren...tips, commentaar etc zijn dan ook welkom!
--- 8< knip
Ik heb verder de foto's nog niet bewerkt. Heb (nog) geen PS op mijn pc en zodra ik dat wel heb moet ik fotobewerking nog helemaal leren...
You're welcome!quote:Op zondag 18 mei 2008 21:51 schreef Calime het volgende:
Thx voor je feedback! Kan ik alleen maar weer van leren
Dat is inderdaad wat PS doet. Alleen binnen PS is daar een tooltje voor, waarbij je een lijn trekt langs een horizontale of verticale lijn in de foto. PS draait dan het canvas precies zo dat de door jou getrokken lijn horizontaal dan wel verticaal komt te staan. Vervolgens kun je het dan ontstane beeld weer croppen (om de ontstane de lege hoekjes eraf te halen) en klaar is Kees.quote:ik heb momenteel tijdelijk paintnet op mijn pc staan, lijkt beetje op photoshop. Zal eens ff gaan neuzen of ik daarin ook foto's rechter kan zetten. Moet je dan gewoon simple het canvas beetje draaien?
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
cool photograph Ralph. Was it really that cold in China?
Mooie foto savale, maar er zit een waslijn door je hoofd, dat is wat minder .
Onderstaande foto te Clingendael met Nikon D300 met nikkor "cream machine" 85mm f/1.4
[ afbeelding ]
Teering wat mooi stukje glas is dat zeg
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
(...)
[ afbeelding ]
Best tof, dat glasquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Het waaide. Het waaide niet. Het waaide. Het waaide niet. Het waaide wat meer. ik heb andere foto's waar de jurk helemaal op staat, maar niet zo mooi, en niet zo mooi van achter belicht.quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Erg mooi hoor. Misschien net jammer dat die jurk rechts afgeknipt wordt, maar ach, futiliteiten.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:37 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Zeg, ben ik tegenwoordig bouwvakker?
Zonder glas geen foto. DAT stukje glas dusquote:
Ik denk dat je bedoelt, lekker onderwerp op mooie foto?quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Best tof, dat glasEn een lekkere foto ook trouwens
Wauw mooie fotoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
cool photograph Ralph. Was it really that cold in China?
Mooie foto savale, maar er zit een waslijn door je hoofd, dat is wat minder .
Onderstaande foto te Clingendael met Nikon D300 met nikkor "cream machine" 85mm f/1.4
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:07 schreef digitalfrog het volgende:
@Shark.Bait : it was sooooooo cold it took me a month to warm up.
tx 4 the complimentquote:Nice picture too, love the bokeh of the 85 !
leuke foto en leuk gezicht... werk alleen even dat puistje op je kin wegquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:11 schreef nimarad het volgende:
@ Tha_Erik: Ik vind dat de foto heel apart word door de pers; leuk plaatje.
Zelfportretje tussendoor.
[ afbeelding ]
Er groeit een bloem uit je linker oorquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Toffe foto's snop! Lekkere expressies heb je tevoorschijn gekregen.
(2![]()
).
Ik heb mezelf voor de pers van mijn oma gezet.
[ afbeelding ]
Negative space FTW
Je hebt elk weekend een andere vriend??quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:57 schreef Calime het volgende:
Heb mijn vriend van het weekend voor mijn nieuwe cam gesleurd (wassie niet zo blij mee hehe):
jij reaguurt alleen op vrouwelijke posters die geen kiddo's hebben?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:05 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
leuke foto en leuk gezicht... werk alleen even dat puistje op je kin weg![]()
Ik moest eerst het gequote stukje tekst nog ff twee keer lezen... maar toenquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je hebt elk weekend een andere vriend??![]()
[..]
Whahaha, euhm nahquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Je hebt elk weekend een andere vriend??![]()
Als je hier foto's post dan graag verkleinen tot 610 pxls breed. Jouw foto was echt veel te groot en als iedereen dat zou doen dan zouden pagina's er veel te lang voer doen om in te laden.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://xs128.xs.to/xs128/08230/img_8376_copy930.jpg
graag wat opbouwende kritiek/commentaar.
f/ 2.8
1/30sec
iso 100
Heb contract aangepast in photoshop en border. Verder niks bewerkt.
2 x SB-800?quote:Op zondag 22 juni 2008 13:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Er ging van alles mis. Schoen staat er net niet helemaal op, opgetrokken been is iets te hoog opgetrokken, ik wilde een HDR effect doen maar wegens een rammelend statief lukte dat niet, dus kan ik de flare er niet uit halen en ik moest de foto croppen want de loze ruimte eromheen was te donker.
Maar ik ben uitermate tevreden over de tweevoudige flits. Volgende keer die puntjes even verbeteren...
ja, de mijne en die van Re plus een SU 800. De shoot was midden in amsterdam en omdat ik met de tram ging wilde ik niet al mijn zooi meenemen.quote:
Wow, erg gaaf!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:01 schreef freud het volgende:
Gisteren even gespeeld met remote flitsen op het strand rond zonsondergang:
[ afbeelding ]
Lekker bezig kanjer..Ik had alleen de flits nog iets meer naar voren geschoven, zodat je ook iets van haar andere oog ziet. Maar blijft fijnquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:01 schreef freud het volgende:
Gisteren even gespeeld met remote flitsen op het strand rond zonsondergang:
[ afbeelding ]
Ik vind hem heel erg donker Fajaquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jammer van de spuugdoek tussen zijn shirt gevouwen maar miijn zoon was ziek
[ afbeelding ]
Ok, maar ik vind hem daardoor niet lekker overkomen. Juist bij kinderfoto's verwacht je gewoon een lekkere frisse foto en dat is deze niet helaasquote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hij zit dan ook in een geblindeerde auto en het is erg donker buiten vanwege het slechte weer op dat moment
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:53 schreef Danny het volgende:
opmerkingen/tips/suggesties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb nog maar sinds een dag of twee ontdekt dat er naast de auto stand ook een M stand op m'n camera zitquote:bij de eerste foto zou ik een lagere f waarde pakken , zodat dat dromerige manneke er nog beter uitspringt
duhquote:de 2e foto is gewoon lief vanwege de lach van jayden
Jah, autofocus heeft scherpgesteld op de vuilnisbakquote:3e foto vind ik flets.. en jammer dat alicia er imo een beetje wazig op staat.
da's ook mijn favoriet eikquote:en de laatste foto is goed
Als je buiten gaat fotograferen kan je beter je cam op de P(ruts) stand zettenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:13 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog maar sinds een dag of twee ontdekt dat er naast de auto stand ook een M stand op m'n camera zitWat is het effect van een lagere f ? Deze is op 5.6 genomen, 200 ISO, 1/125s. Maar stel ik zou 32 gebruiken (en ook nog de belichting dan voor elkaar krijgen) ?
[..]
duh
[..]
Jah, autofocus heeft scherpgesteld op de vuilnisbakMoest wel snel het shot nemen dus niet echt tijd om over te schakelen naar manual of een locked focus te gebruiken. Afgezien van het probleem dat ze schuin op me af liep
[..]
da's ook mijn favoriet eik
tnx
Had in dit geval weinig uitgemaakt denk ikquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:20 schreef prupke het volgende:
[..]
Als je buiten gaat fotograferen kan je beter je cam op de P(ruts) stand zetten
het ligt er ook een beetje aan met welke lens je hebt geschoten, stel dat je een f3.5 waarde had dan was de achtergrond veel onscherper dan nu , en komt jayden nog beter op de foto
en het is graag gedaan
Oe....lekker plaatje zegquote:
ik vond zelf de eerste mooier.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:15 schreef dvr het volgende:
Dank voor het commentaar allebei!
Wat betreft de scherptediepte, daar ben ik nog niet uit. Bij portretten geldt een kleine scherptediepte als beter, maar volgens mij is dat vooral omdat het rimpels e.d. verzacht en omdat het de nadruk legt op de ogen, en zo iemands karakter en stemming accentueert. Bij kinderportretten vind ik geen van beide erg belangrijk. Ik heb ook nog een versie waarbij ik dichter op het ventje zat en waarbij de achtergrond vager is, misschien bevalt dat beter:
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat je bij de eerste foto hebt ingeflitst? Klopt dat? Dat had bij mij voor foto 2 ook gemogen. Het gezicht is net wat te donker naar mijn smaak.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:09 schreef honne het volgende:
Gister tijdens een feest lekker aan het uitwaaien gegaan met neefje en nichtje......kwist niet welke leuker was om hier te plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind die extra headroom juist wel sterk. Het accentueert het hoge voorhoofd van de man.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:58 schreef leo_80 het volgende:
Hier een portretje van mij zo uit het publiek gemaakt met mijn 70-300mm lens dus niets geposeert.
Kan de scherpte er een beetje mee door?
[ afbeelding ]
Heb zelf niks bijzonders gedaan op gebied van flitsen, denk eerder dat het met de zon te maken heeft en lichtval.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je bij de eerste foto hebt ingeflitst? Klopt dat? Dat had bij mij voor foto 2 ook gemogen. Het gezicht is net wat te donker naar mijn smaak.
Mooi! Zoals je de scherptediepte gebruikt hebt, maakt de foto dynamisch. Het enige minpunt is het feit dat hun ogen exact in het midden van de foto staan en dat er rechts een rand op staat. Het was denk ik mooier geweest als je die rand óf er verder op had gezet zodat je ziet wat het is, óf had weggelaten. En die ogen een stuk hoger dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:52 schreef Mariekamr het volgende:
Ik heb gisteren van mijn zusje en broertje deze foto gemaakt
[ afbeelding ]
Alle feedback welkom! (leren, leren, leren...)
Ik had deze iets meer van de zijkant genomen in deze houding... Want zo komt ie nogal euhm... "ongelukkig" over...quote:
Nette foto Re, al had ik iets meer licht op haar gezicht gedaan als je dat qua licht kon regelen. Een snoot is denk ik het enige wat je dan kan gebruiken denk ik.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:41 schreef Re het volgende:
ook maar eens een portretje dan
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |