Whahaha, euhm nahquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Je hebt elk weekend een andere vriend??![]()
Als je hier foto's post dan graag verkleinen tot 610 pxls breed. Jouw foto was echt veel te groot en als iedereen dat zou doen dan zouden pagina's er veel te lang voer doen om in te laden.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://xs128.xs.to/xs128/08230/img_8376_copy930.jpg
graag wat opbouwende kritiek/commentaar.
f/ 2.8
1/30sec
iso 100
Heb contract aangepast in photoshop en border. Verder niks bewerkt.
2 x SB-800?quote:Op zondag 22 juni 2008 13:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Er ging van alles mis. Schoen staat er net niet helemaal op, opgetrokken been is iets te hoog opgetrokken, ik wilde een HDR effect doen maar wegens een rammelend statief lukte dat niet, dus kan ik de flare er niet uit halen en ik moest de foto croppen want de loze ruimte eromheen was te donker.
Maar ik ben uitermate tevreden over de tweevoudige flits. Volgende keer die puntjes even verbeteren...
ja, de mijne en die van Re plus een SU 800. De shoot was midden in amsterdam en omdat ik met de tram ging wilde ik niet al mijn zooi meenemen.quote:
Wow, erg gaaf!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:01 schreef freud het volgende:
Gisteren even gespeeld met remote flitsen op het strand rond zonsondergang:
[ afbeelding ]
Lekker bezig kanjer..Ik had alleen de flits nog iets meer naar voren geschoven, zodat je ook iets van haar andere oog ziet. Maar blijft fijnquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:01 schreef freud het volgende:
Gisteren even gespeeld met remote flitsen op het strand rond zonsondergang:
[ afbeelding ]
Ik vind hem heel erg donker Fajaquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jammer van de spuugdoek tussen zijn shirt gevouwen maar miijn zoon was ziek
[ afbeelding ]
Ok, maar ik vind hem daardoor niet lekker overkomen. Juist bij kinderfoto's verwacht je gewoon een lekkere frisse foto en dat is deze niet helaasquote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hij zit dan ook in een geblindeerde auto en het is erg donker buiten vanwege het slechte weer op dat moment
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:53 schreef Danny het volgende:
opmerkingen/tips/suggesties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb nog maar sinds een dag of twee ontdekt dat er naast de auto stand ook een M stand op m'n camera zitquote:bij de eerste foto zou ik een lagere f waarde pakken , zodat dat dromerige manneke er nog beter uitspringt
duhquote:de 2e foto is gewoon lief vanwege de lach van jayden
Jah, autofocus heeft scherpgesteld op de vuilnisbakquote:3e foto vind ik flets.. en jammer dat alicia er imo een beetje wazig op staat.
da's ook mijn favoriet eikquote:en de laatste foto is goed
Als je buiten gaat fotograferen kan je beter je cam op de P(ruts) stand zettenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:13 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog maar sinds een dag of twee ontdekt dat er naast de auto stand ook een M stand op m'n camera zitWat is het effect van een lagere f ? Deze is op 5.6 genomen, 200 ISO, 1/125s. Maar stel ik zou 32 gebruiken (en ook nog de belichting dan voor elkaar krijgen) ?
[..]
duh
[..]
Jah, autofocus heeft scherpgesteld op de vuilnisbakMoest wel snel het shot nemen dus niet echt tijd om over te schakelen naar manual of een locked focus te gebruiken. Afgezien van het probleem dat ze schuin op me af liep
[..]
da's ook mijn favoriet eik
tnx
Had in dit geval weinig uitgemaakt denk ikquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:20 schreef prupke het volgende:
[..]
Als je buiten gaat fotograferen kan je beter je cam op de P(ruts) stand zetten
het ligt er ook een beetje aan met welke lens je hebt geschoten, stel dat je een f3.5 waarde had dan was de achtergrond veel onscherper dan nu , en komt jayden nog beter op de foto
en het is graag gedaan
Oe....lekker plaatje zegquote:
ik vond zelf de eerste mooier.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:15 schreef dvr het volgende:
Dank voor het commentaar allebei!
Wat betreft de scherptediepte, daar ben ik nog niet uit. Bij portretten geldt een kleine scherptediepte als beter, maar volgens mij is dat vooral omdat het rimpels e.d. verzacht en omdat het de nadruk legt op de ogen, en zo iemands karakter en stemming accentueert. Bij kinderportretten vind ik geen van beide erg belangrijk. Ik heb ook nog een versie waarbij ik dichter op het ventje zat en waarbij de achtergrond vager is, misschien bevalt dat beter:
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat je bij de eerste foto hebt ingeflitst? Klopt dat? Dat had bij mij voor foto 2 ook gemogen. Het gezicht is net wat te donker naar mijn smaak.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:09 schreef honne het volgende:
Gister tijdens een feest lekker aan het uitwaaien gegaan met neefje en nichtje......kwist niet welke leuker was om hier te plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind die extra headroom juist wel sterk. Het accentueert het hoge voorhoofd van de man.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:58 schreef leo_80 het volgende:
Hier een portretje van mij zo uit het publiek gemaakt met mijn 70-300mm lens dus niets geposeert.
Kan de scherpte er een beetje mee door?
[ afbeelding ]
Heb zelf niks bijzonders gedaan op gebied van flitsen, denk eerder dat het met de zon te maken heeft en lichtval.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je bij de eerste foto hebt ingeflitst? Klopt dat? Dat had bij mij voor foto 2 ook gemogen. Het gezicht is net wat te donker naar mijn smaak.
Mooi! Zoals je de scherptediepte gebruikt hebt, maakt de foto dynamisch. Het enige minpunt is het feit dat hun ogen exact in het midden van de foto staan en dat er rechts een rand op staat. Het was denk ik mooier geweest als je die rand óf er verder op had gezet zodat je ziet wat het is, óf had weggelaten. En die ogen een stuk hoger dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:52 schreef Mariekamr het volgende:
Ik heb gisteren van mijn zusje en broertje deze foto gemaakt
[ afbeelding ]
Alle feedback welkom! (leren, leren, leren...)
Ik had deze iets meer van de zijkant genomen in deze houding... Want zo komt ie nogal euhm... "ongelukkig" over...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |