Een formaat waarbij je op de monitor geen rafelige randen langs de benen van het model ziet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:26 schreef limpix het volgende:
Wat is een normaal formaat?
zorg ervoor dat je ogen niet op t midden van je foto zitquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben mn nieuwe 50mm f1.8 lens aan het testen!
Morgen ga ik een studioshoot doen! Ben heel erg benieuwd!
Opmerking: de kleuren heb ik expres zo gemaakt (daar hou ik van)
Iemand nog tips/adviezen die ik eventueel morgen mee kan nemen bij de studioshoot?
toffe fotoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand nog tips/adviezen die ik eventueel morgen mee kan nemen bij de studioshoot?
Erg lekkere bewerkingquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm tof!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Fijne bewerking, het centrale kan deze foto wel hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:11 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjewel! Handige tips voor het licht!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:44 schreef limpix het volgende:
[..]
Fijne bewerking, het centrale kan deze foto wel hebben.
In de studio, hou het simpel, zoek een basisopstelling en werk stapsgewijs, verander 1 ding tegelijk en kijk naar het effect, als voorbeeld, meer licht op je model krijg je door een hogere flitsopbrengst, groter diafragma of een lamp dichterbij te ztten, doe het stap voor stap en kijk bij elke stap wat je veranderd.
Als je geen lichtmeter hebt, vraag je model bij het zoeken naar het juiste licht en instelling dan om de ogen dicht te houden ofzo, zo voorkom je dat je je model helemaal gaar flitst.
Qua contrast vind ik hem primaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:00 schreef Ymke het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is het contrast van deze foto bij jullie , ik zit achter een .... schermje
Idem dito hieroquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Qua contrast vind ik hem prima![]()
Die ogen doen alleen pijn aan mijn ogen (zeker tov de rest van de plaat).
nr 2 vind ik echt superquote:Op zondag 23 maart 2008 18:01 schreef PdeHoog het volgende:
Te lang geleden dat hier gepost is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef snopprinses het volgende:
[..]
nr 2 vind ik echt supermisschien alleen zonder die spriet voor dr hoofd, maar wel erg mooi!
Toenet deze gemaakt:
[ afbeelding ]
invul flitsje of reflector aan de ene kant maakt het misschien wat helderder?quote:
Wat hij zegtquote:Op maandag 24 maart 2008 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Heel erg fijn. Toffe uitstraling en lekkere toning
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |