faya lekkere plaat van je mooie meid, maar probeer eens om de foto wat meer bij te snijdenquote:Op maandag 12 mei 2008 22:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb deze foto afgelopen vrijdag gemaakt van mijn dochter
[ afbeelding ]
Zolang een clichébeeld mooi wordt uitgevoerd is er wat mij betreft absoluut niks mis mee. En daar is deze wel een voorbeeld vanquote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef Shark.Bait het volgende:
standaard-been there done it before foto-maar dan wel met een 85mm f/`1.4 objectief (a.k.a. the cream machine)+nikon D300
[ afbeelding ]
Wil ik weten waar die benaming vandaan komt?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef Shark.Bait het volgende:
standaard-been there done it before foto-maar dan wel met een 85mm f/`1.4 objectief (a.k.a. the cream machine)+nikon D300
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 mei 2008 15:38 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Wil ik weten waar die benaming vandaan komt?
ow, een hele aardige dame die ik tijdens het party fotograferen/stappen ontmoet heb.quote:Het plaatje is wel erg mooi, welke dame is dat nu?
Ik kan me wel voorstellen dat die erg lekker moet zijn met dat lensje. En nee dank je, dit is veel te veel plezierquote:Op zondag 18 mei 2008 16:08 schreef Shark.Bait het volgende:ik denk dat het met de bokeh te maken heeft
You have a dirty mind, go get your brain washed
![]()
Ik dacht even dat het Chanty was. Maar deze dame ziet er ook zeer aangenaam uit. Kunnen we meer van haar verwachten?quote:ow, een hele aardige dame die ik tijdens het party fotograferen/stappen ontmoet heb.
M.b.t. 4 (en 3 een beetje): probeer, zeker nu je dat in nabewerking nog niet kunt, op het moment dat je de foto maakt je toestel recht te houden. Met kindertjes is dat misschien wat lastiger om dat je snel schiet als er iets fotowaardigs gebeurt, maar toch. Een scheve horizon is wat mij betreft nou weer geen doodzonde, maar het kijkt niet lekker. Enne... ik fotografeer dan wel al een jaartje of 25, maar mij gebeurt het ook nog wel eens, hoor, een scheve horizon. Maar dan hebben we gelukkig PS om dat weer recht te breien (letterlijk en figuurlijk).quote:Op zondag 18 mei 2008 11:03 schreef Calime het volgende:
Hierbij mijn eerste post in dit topic...ben nog maar beginnend dus er zal waarschijnlijk nog veel kunnen verbeteren...tips, commentaar etc zijn dan ook welkom!
--- 8< knip
Ik heb verder de foto's nog niet bewerkt. Heb (nog) geen PS op mijn pc en zodra ik dat wel heb moet ik fotobewerking nog helemaal leren...
You're welcome!quote:Op zondag 18 mei 2008 21:51 schreef Calime het volgende:
Thx voor je feedback! Kan ik alleen maar weer van leren
Dat is inderdaad wat PS doet. Alleen binnen PS is daar een tooltje voor, waarbij je een lijn trekt langs een horizontale of verticale lijn in de foto. PS draait dan het canvas precies zo dat de door jou getrokken lijn horizontaal dan wel verticaal komt te staan. Vervolgens kun je het dan ontstane beeld weer croppen (om de ontstane de lege hoekjes eraf te halen) en klaar is Kees.quote:ik heb momenteel tijdelijk paintnet op mijn pc staan, lijkt beetje op photoshop. Zal eens ff gaan neuzen of ik daarin ook foto's rechter kan zetten. Moet je dan gewoon simple het canvas beetje draaien?
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
cool photograph Ralph. Was it really that cold in China?
Mooie foto savale, maar er zit een waslijn door je hoofd, dat is wat minder .
Onderstaande foto te Clingendael met Nikon D300 met nikkor "cream machine" 85mm f/1.4
[ afbeelding ]
Teering wat mooi stukje glas is dat zeg
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
(...)
[ afbeelding ]
Best tof, dat glasquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Het waaide. Het waaide niet. Het waaide. Het waaide niet. Het waaide wat meer. ik heb andere foto's waar de jurk helemaal op staat, maar niet zo mooi, en niet zo mooi van achter belicht.quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Erg mooi hoor. Misschien net jammer dat die jurk rechts afgeknipt wordt, maar ach, futiliteiten.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:37 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Zeg, ben ik tegenwoordig bouwvakker?
Zonder glas geen foto. DAT stukje glas dusquote:
Ik denk dat je bedoelt, lekker onderwerp op mooie foto?quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Best tof, dat glasEn een lekkere foto ook trouwens
Wauw mooie fotoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
cool photograph Ralph. Was it really that cold in China?
Mooie foto savale, maar er zit een waslijn door je hoofd, dat is wat minder .
Onderstaande foto te Clingendael met Nikon D300 met nikkor "cream machine" 85mm f/1.4
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:07 schreef digitalfrog het volgende:
@Shark.Bait : it was sooooooo cold it took me a month to warm up.
tx 4 the complimentquote:Nice picture too, love the bokeh of the 85 !
leuke foto en leuk gezicht... werk alleen even dat puistje op je kin wegquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:11 schreef nimarad het volgende:
@ Tha_Erik: Ik vind dat de foto heel apart word door de pers; leuk plaatje.
Zelfportretje tussendoor.
[ afbeelding ]
Er groeit een bloem uit je linker oorquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Toffe foto's snop! Lekkere expressies heb je tevoorschijn gekregen.
(2![]()
).
Ik heb mezelf voor de pers van mijn oma gezet.
[ afbeelding ]
Negative space FTW
Je hebt elk weekend een andere vriend??quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:57 schreef Calime het volgende:
Heb mijn vriend van het weekend voor mijn nieuwe cam gesleurd (wassie niet zo blij mee hehe):
jij reaguurt alleen op vrouwelijke posters die geen kiddo's hebben?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:05 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
leuke foto en leuk gezicht... werk alleen even dat puistje op je kin weg![]()
Ik moest eerst het gequote stukje tekst nog ff twee keer lezen... maar toenquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je hebt elk weekend een andere vriend??![]()
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |