Modric heeft een contract tot 2015 en is dus geen koopje. Toch lijkt het er op dat een Europese topclub hem weg zal kapen bij Dinamo Zagreb. De kanshebbers zijn (onder andere) Bayern Munchen, Arsenal en Chelsea.quote:Naam: Luka Modric. Geboren: 9 September, 1985. Plaats: Zadar, Kroatie. Lengte: 173cm. Positie: Middenvelder. Club: Dinamo Zagreb Sinds: 2005 - heden. Statistiek: 69 wedstrijden, 20 goals. Interlands: 22 wedstrijden, 3 goals. Vorige clubs: NK Zadar
Aangepast.quote:Op maandag 26 november 2007 17:05 schreef mcyodogg het volgende:
Trouwens, volgens mij is iemand met een contract tot 2005 wel een koopje![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:20 schreef Beschouw het volgende:
Luka Modric
Ouderwetse spelmaker in een modern jasje. Gewelidige balbehandeling, technisch perfect, immer een oog voor een vrijstaande man en het mooiste van al: altijd in beweging nadat hij een bal heeft afgespeeld en dus altijd weer aanspeelbaar. Speelde met Dinamo Zagreb Ajax aan gort en was er voor een groot deel voor verantwoordelijk dat Kroatië Engeland uitschakelde. Erg jong nog, maar ik ben diep onder de indruk van dit wonderkind. Er is een grote toekomst voor deze jongen weggelegd. Nu al een 8,5
(maar in de toekomst zeker een 9,5 waard)
quote:Op maandag 26 november 2007 22:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zie de Arsenal-kern niet snel uit elkaar vallen, eindelijk lijkt het weer eens oogsttijd.
Dat laatste.quote:Op maandag 26 november 2007 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan hij uberhaubt wel naar Engeland of voldoet hij al aan de interland eis?
Omdat niemand tot nu toe zijn lang doorlopende contract heeft afgekocht.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
In de wedstrijd tegen Engeland viel hij op vanwege zijn rust, waarom speelt deze topper nog in Kroatië?
Zit ook een lekker prijs kaartje aan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
In de wedstrijd tegen Engeland viel hij op vanwege zijn rust, waarom speelt deze topper nog in Kroatië?
quote:Op maandag 26 november 2007 23:27 schreef BB-King het volgende:
Goede speler en hij speelt ook nog eens in een Nederlandse reclame...
http://www.youtube.com/watch?v=zx9D8xt-9hc
![]()
Dinamo heeft de lengte van het contract volgens mij ook nooit officieel bevestigd, dus dat zou kunnen. Hoe het ook moge zijn, het contract loopt nog wel door tot Sint-Juttemis.quote:Op woensdag 28 november 2007 00:23 schreef De_Ananas het volgende:
Een contract mag toch helemaal niet tot 2015 lopen?
Maximaal aantal jaar was 6 ofzo toch?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:16 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Dinamo heeft de lengte van het contract volgens mij ook nooit officieel bevestigd, dus dat zou kunnen. Hoe het ook moge zijn, het contract loopt nog wel door tot Sint-Juttemis.
quote:5/12/2007 - Geruchten over Luka Modric duiken weer op
(Gepost door P.)
BRON: Elf
Volgens Elf doet Ajax een concrete poging om de Kroatische voetbalster Luka Modric van Dinamo Zagreb naar Amsterdam te halen. Volgens de Kroatische krant Vecernji is Sören Lerby in Zagreb om met de zaakwaarnemer van Modric te onderhandelen om de transfer, die in de winterstop plaats zou moeten vinden, tot stand te kunnen brengen. Ajax heeft Luka Modric enkele jaren geleden al bekeken. Afgelopen zomer was hij nog te duur voor de Amsterdammers.
Elders is echter terug te vinden dat de gesprekken nergens naar toe zouden leiden, ondanks dat Modric 'akkoord zou zijn' met Ajax. Volgens de zaakwaarnemer van Modric moet Ajax zich over een maand maar melden, als dat al zinvol zou zijn. want de enige clubs die daadwerkelijk als kanshebber voor een succesvolle transfer kunnen zijn, zijn Barcelona, Manchester United en Chelsea.
Vrees toch echt dat hij onhaalbaar is, maar als Ajax hem toch weet binnen te halen, is dit de transfer van de eeuw.quote:
Beetje vreemd dat hij afgelopen zomer te duur was. Dan is hij nu toch duurder of neemt zijn waarde echt drastisch af met een korter durend contract?quote:
Kalou heeft zich toch ook inmiddels in de ploeg gespeeld, en anders kan hij altijd nog aan PSV verhuurd worden!quote:Op woensdag 5 december 2007 20:50 schreef RayMania het volgende:
Bij Chelsea gaat hij toch niet aan de bak komen, eerste paar seizoenen opdraven in de League Cup ofzo. Als hij verstandig is gaat hij naar een mindere club waar hij wél speelt.
Ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 6 december 2007 12:58 schreef Grulez het volgende:
De tussenstap naar Ajax lijkt me voor hem overbodig.
Dat geloof je zeker toch zelf niet?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:50 schreef RayMania het volgende:
Bij Chelsea gaat hij toch niet aan de bak komen, eerste paar seizoenen opdraven in de League Cup ofzo. Als hij verstandig is gaat hij naar een mindere club waar hij wél speelt.
Dat geld is al in gaten gestopt.quote:Op donderdag 6 december 2007 18:33 schreef The_Verve het volgende:
Kwaliteit kost (veel) geld. Maar dat heeft Ajax toch nog wel van de transfer van Sneijder? Of is het enkel het beleid dat het niet toelaat om ~15 miljoen uit te geven aan een speler?
Oh ok, een beetje de PSV-manier dus.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat geld is al in gaten gestopt.
Of Suarez...quote:Op donderdag 6 december 2007 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax mag blij zijn als ze nog een miljoen of 7 kunnen investeren deze winter, maar het zal wel weer het niveau Colin, Urzaiz, Rommedahl, Delorge worden
Zolang jij en ik nog steeds niet in de boekhouding van Ajax kunnen kijken blijft het gissen wat Ajax kan uitgeven op de transfermarkt.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals?
In Zuid Amerika en Nederland zitten ze niet en Modric is een stuk duurder dan 7 miljoen
Over een week of 7 mag je weer zeggen dat ik weer gelijk heb over Ajaxquote:Op donderdag 6 december 2007 20:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zolang jij en ik nog steeds niet in de boekhouding van Ajax kunnen kijken blijft het gissen wat Ajax kan uitgeven op de transfermarkt.
Kom nou dat is best in te schatten, aangezien de cijfers van Ajax bekend zijn en je ongeveer in kan schatten wat er van transfers overblijft. En dat valt altijd tegen merk ik in Eindhovenquote:Op donderdag 6 december 2007 20:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zolang jij en ik nog steeds niet in de boekhouding van Ajax kunnen kijken blijft het gissen wat Ajax kan uitgeven op de transfermarkt.
Met het verschil dat er dit seizoen een UEFA Cup wedstrijd was, die geld gekost heeft en vorig seizoen 4quote:Op donderdag 6 december 2007 20:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kom nou dat is best in te schatten, aangezien de cijfers van Ajax bekend zijn en je ongeveer in kan schatten wat er van transfers overblijft. En dat valt altijd tegen merk ik in Eindhoven
klopt Ajax zit er vooral dankzij de transfer positief bij in het jaarverslag.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met het verschil dat er dit seizoen een UEFA Cup wedstrijd was, die geld gekost heeft en vorig seizoen 4
Ok, voor 7 miljoen kun je dus alleen spelers als van he niveau Colin, Delorge en Rommedahl halen? Welk punt wil je nu eigenlijk precies maken?quote:Op donderdag 6 december 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals?
In Zuid Amerika en Nederland zitten ze niet en Modric is een stuk duurder dan 7 miljoen
Wat een onzin, vorig jaar haalde Ajax ook geen CL, mét Sneijder.quote:Op donderdag 6 december 2007 18:59 schreef Tim86 het volgende:
Sneijder was 29 miljoen min 10 miljoen misgelopen CL inkomsten = 19
Geweldige conclusie.quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De kans met Sneijder was in elk geval een stuk groter
Zoals al voorspeld door ondergetekende.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:36 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.vecernji.hr/newsroom/sports/football/2968374/index.do
Wellicht dus in een Alex-constructie via CFC naar PSV.
Ik zie je nergens iets over een constructie met Chelsea zeggen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals al voorspeld door ondergetekende.
Het is gelukkig nog niet zover.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals al voorspeld door ondergetekende.
Lijkt me een duidelijke zaak dat Aissati dan van jullie is.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:57 schreef Jnk18 het volgende:
Ik wou net zegguh reken er maar niet op
Hoop toch ook dat Ajax voor iemand anders gaat, komop zeg je gaat toch geen 15+mil voor zon overrated speler betalen
Liever niet, dat zou echt een hele schrale troost zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijke zaak dat Aissati dan van jullie is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Volgens meerdere bronnen heb ik vernomen
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax fans vinden het toch uitverkopen van je ziel?Het is ook gewoon uitverkopen van je ziel. Zeker wanneer je daar twee talentvolle jonge spelers uit eigen jeugd hebt rondlopen. Of denk je dat wanneer Modric komt, er ineens wel met 2 creatieve aanvallende middenvelders gespeeld kan gaan worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan belandt Afellay gewoon op de bank en Aissati op de tribune, en ga je dus slaafje spelen van een club ten koste van je eigen jeugdspelers. Als ik PSV was, zou ik gewoon lekker doorgaan met hun eigen spelers, die hebben namelijk talent zat.
Of Afellay en Aissati verkopen, dat kan natuurlijk ook.
Lezen is moeilijk?quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Volgens meerdere bronnen heb ik vernomen dat Chelsea de slag om Luka Modric heeft gewonnen.
Grant (de trainer van Chelsea) heeft aangegeven dat hij nog geen plaats heeft voor een talent in de ploeg en is dus van plan om Luka Modric aan PSV uit te lenen om zich daar te ontwikkelen tot een top speler.
(net als, rajkovic - alex)
Ach, ze kunnen best samenspelen, als je naar een andere 4-4-2-variant gaat. Zoiets:quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:27 schreef twi het volgende:
Afellay komt gewoon op de bank wanneer Modric komt. Of jij vindt Afellay beter dan Modric, dan komt die op de bank. Wanneer PSV namelijk moeite wil doen om met 2 talentvolle middenvelders te spelen, dan zouden ze dat doen met Afellay en Aissati of Perez.
Dat doen ze niet, dus waarom zouden ze wel ineens doen wanneer Modric komt? Er zijn gewoonweg maar 11 plaatsen op het veld.
Met een Rajkovic kan ik het begrijpen. Een jongen die nog niet zo ver is voor een positie waar PSV alleen maar gehandicapten heeft. Voorr Alex destijds idem dito. Maar dit zou gewoon je reinste kapitaalvernietiging zijn doordat je je grootste talenten op de bank moet zetten.
Dus tenzij PSV Afellay verkoopt, zie ik niet in wat ze met een gehuurde Modric moeten.
1 2 3 4 5 6 | -X---------X---------X---------X- ----------------X---------------- --------------------------------- -------X--------X--------X------- ------------X-------X------------ |
Dus als Culina, Vayrinen en Mendez verkocht worden komt Isi niet meer aan spelen toe?quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:38 schreef twi het volgende:
En dan komt Aissati dus totaal niet mee aan spelen toe. En Perez ook niet, dus dan mag je brandjes blussen. Natuurlijk kan het wel, maar PSV doet het nu al niet met Afellay en Aissati samen. Dus nogmaals, waarom dan wel?
Waarom zou PSV nu ineens Culina, Vayrynen en Mendez gaan verkopen ten faveure van Aissati, terwijl ze dat tot op heden niet hebben gedaan?quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus als Culina, Vayrinen en Mendez verkocht worden komt Isi niet meer aan spelen toe?
Afellay heeft al vele wedstrijden met Perez gespeeld dus dat is geen probleemquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:15 schreef twi het volgende:
[..]
Het is ook gewoon uitverkopen van je ziel. Zeker wanneer je daar twee talentvolle jonge spelers uit eigen jeugd hebt rondlopen. Of denk je dat wanneer Modric komt, er ineens wel met 2 creatieve aanvallende middenvelders gespeeld kan gaan worden?
Dan belandt Afellay gewoon op de bank en Aissati op de tribune, en ga je dus slaafje spelen van een club ten koste van je eigen jeugdspelers. Als ik PSV was, zou ik gewoon lekker doorgaan met hun eigen spelers, die hebben namelijk talent zat.
Of Afellay en Aissati verkopen, dat kan natuurlijk ook.
als Modric komt gaat Perez, hij zit zich nu al te verbijten op de bankquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:38 schreef twi het volgende:
En dan komt Aissati dus totaal niet mee aan spelen toe. En Perez ook niet, dus dan mag je brandjes blussen. Natuurlijk kan het wel, maar PSV doet het nu al niet met Afellay en Aissati samen. Dus nogmaals, waarom dan wel?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:27 schreef twi het volgende:
Met een Rajkovic kan ik het begrijpen. Een jongen die nog niet zo ver is voor een positie waar PSV alleen maar gehandicapten heeft.
Davids - Modric - Gabriquote:
Dat zou echt fantastisch zijn, maar ik zie het niet snel gebeuren.quote:
De jonge broertjes van die gehandicapten!quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]met die gehandicapten 10 tegen doelpunten minder in de competite.... wat hebben jullie dan achterin staan?
Inderdaad, zie het nog eerder gebeuren dat we Marco van Basten niet als trainer/coach krijgen dan dat Luka Modric naar Ajax komt. Maar goed, zeg nooit nooit.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:28 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat zou echt fantastisch zijn, maar ik zie het niet snel gebeuren.
Zodra je zo gaat handelen kun je maar beter stoppen met het nastreven van enig succes.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Ajax (en PSV) is niet realistisch bezig, ze zijn te laat voor deze jongen.
PSV kan hem nooit halen zonder de hulp van Chelsea.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:58 schreef Fides het volgende:
Als Modric voor het voetbal ipv geld kiest, kiest hij natuurlijk voor een Ajax of PSV in plaats van een Engelse/Europese topclub.
PSV heeft die intentie ook niet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV kan hem nooit halen zonder de hulp van Chelsea.
en c) Modric moet zelf ook uitgeleend willen worden.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:29 schreef mcyodogg het volgende:
Modric komt bij Chelsea in ieder geval niet meteen elke week te spelen. Als er 1 linie is waar genoeg goede voetballers rondlopen is het het middenveld wel. Dus verhuren is dan een optie.
Maar goed, moet ie a) wel voor Chelsea tekenen, en moet Chelsea b) hem wel aan PSV verhuren. Maar goed, hoe dat bij PSV gaat werken is ook afwachten. Je hebt al 4 goede middenvelders, en Culina heb je nodig voor de balans.
Die zal wel graag naar Chelsea willen, dat jaartje bij PSV boeit dan niet, denk ik.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
en c) Modric moet zelf ook uitgeleend willen worden.
Hoezo zou je per definitie graag naar Chelsea via een verhuur willen als je sowieso nu al naar redelijk wat clubs kan en via een sub Europese topper na twee jaar overal als gevestigde speler binnen kan lopen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Die zal wel graag naar Chelsea willen, dat jaartje bij PSV boeit dan niet, denk ik.
Amen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:27 schreef twi het volgende:
Hoe dan ook vind ik het een beetje een kwalijke zaak. Als Modric het talent heeft om bij Chelsea te voetballen, dan moet Chelsea 'm kopen. Als ze vinden dat hij het nog niet aan kan, laat andere clubs hem dan kopen die wel wat aan hem hebben. Al die onzin met dat uitlenen tegenwoordig.
Over een paar jaar heb je alle grootste talenten bij de grootste clubs zitten, maar het overgrote deel speelt niet bij die club en zijn verhuurd, omdat ze in de toekomst misschien een keer goed kunnen gaan voetballen.
Maar inmiddels kan door dat soort clubs een talent als dit niet meer gekocht worden door de Europese subtop, simpelweg omdat er interesse is van de grote clubs en zo'n jongen z'n hoofd dus min of meer gek is gemaakt, en Europese subtoppers als 'te min' worden beschouwd.
Chelsea zou toch ook gaan samenwerken met Grunn?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ze kunnen hem natuurlijk ook bij QPR stallen, daar lopen immers de meeste huurlingen rond
Ja, daar ging ik met niet-complete info aan voorbij. Ik weet alleen niet of Modric zelf dat wel zo ziet zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:34 schreef twi het volgende:
PSV is overigens wel realistisch bezig, die hebben immers al 3 slaafjes van Chelsea (gehad)
Ja, Hans Robben loopt er niet meer rond he. Zal binnenkort wel een samenwerking Grunn-Madrid komen, denk dat je al staat te springen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Chelsea zou toch ook gaan samenwerken met Grunn?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:09 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Zal binnenkort wel een samenwerking Grunn-Madrid komen, denk dat je al staat te springen.
Ja, inderdaad. Het is meer een voorbeeld zoals met Rajkovic gebeurd is. Maar de interesse van Chelsea is bevestigd, net als de interesse van Ajax. PSV zou een rol kunnen spelen, maar de vraag is of PSV het uberhaupt zelf wil, ondanks de kwaliteiten van Modric. Afellay, Aissati (als ze die willen houden), Perez en Bakkal zullen niet vrolijker worden van de komst van zo'n speler; tweede is natuurlijk of Modric zelf verhuurd wil worden.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:14 schreef PyTh het volgende:
Modric naar PSV via Chelsea is ook weer zo'n uit de lucht gegrepen verhaal volgens mij.
Die Kroatische krant legt meteen de link richting PSV omdat het al vaker gebeurd is maar ik geloof er heel weinig van.
Iedereen neemt alles klakkeloos over van elkaar, het staat nu ook op op vi.nl
quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:16 schreef rubbereend het volgende:
vele Ajaxfans kwijlen al weken als het over Modric gaat en zagen hem al in de Arena dartelen
Hij dus.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij of jij?
Hij wil deel uit maken van het GROTE Adrie Koster effectquote:Op zondag 9 december 2007 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat staat er in al die artikelen? Ik neem aan dat jij het wel begrijpt.
Zoals vaker bij transfers (zeker bij interessante spelers), een hoop insinuaties en pistes, maar weinig concreets.quote:Op zondag 9 december 2007 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Schaduwlijstjes enzo? Voor bovenstaande spelers blijft altijd interesse.quote:Op maandag 10 december 2007 00:50 schreef Cyberia18 het volgende:
En toch blijft het me volstrekt onduidelijk waarom Arsenal interesse in nog een middenvelder heeft. Met alle respect, maar Rosicky, Hleb, Cesc & Flamini zijn allen beter.
quote:Op maandag 26 november 2007 17:58 schreef JanVanHalst het volgende:
Die is opzettelijk wat overdreven, omdat Modric in zijn gezicht nogal op Cruijff lijkt.
Vreemd, want in die wedstrijd stond hij helemaal niet op het veld.quote:Op maandag 10 december 2007 00:32 schreef Radegast het volgende:
Weer is 'ie bekeken door scouts van Arsenal. dit weekend tegen Slaven Belupo, een wedstrijd die Dinamo Zagreb met 5-2 verloor...
quote:Op maandag 10 december 2007 16:12 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Vreemd, want in die wedstrijd stond hij helemaal niet op het veld.![]()
DINAMO: Koch, Čale, Pokrivač, Etto, Balaban (od 72. Buljat), Carlos, Mand¸ukić, Sammir (od 54. Vrdoljak), Guela (od 46. Tadić), Vukojević, Schildenfeld.
quote:Luka Modric heeft alle vermeende transferconnecties met Ajax of PSV verbroken. De Kroatische middenvelder zegt naar Spanje te willen. “Ik heb in kranten gelezen dat Chelsea me wil kopen en daarna wil verhuren aan PSV. Ik weet daar helemaal niets van. Het is altijd mijn wens geweest om naar Spanje te verhuizen. Ik zou graag in de winterstop verhuizen”, aldus het 22-jarige talent. (Vecernji List)
Buiten dat stukje over spanje moet je er niet te veel van geloven.quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:07 schreef PizzaSalami het volgende:
Kwam zelf dit tegen
Volgens nog onbevestigde berichten meldt de Kroatische krant CroatiaBiz dat Luka Modric deze week nog naar Amsterdam vertrekt om daar een 3-jarig contract te ondertekenen. In Sportweek vertelt de speler liever naar Spanje te gaan dan Engeland of Nederland.
Lange tijd leek het erop dat Ajax naast de Kroatische international Luka Modric zou grijpen, omdat ook diverse Europese grootmachten als Arsenal en Chelsea in de markt waren.
Luka Modric gaat liever naar Spanje dan naar Engeland of Nederland, zo liet de door Ajax en PSV begeerde Kroatische middenvelder dinsdag weten. "Ik heb in kranten gelezen dat Chelsea me wil kopen en daarna wil verhuren aan PSV. Dat is onzin", aldus de 22-jarige speler van Dinamo Zagreb. "Ik weet daar helemaal niets van."
Modric maakte dit seizoen indruk bij zijn club en in het Kroatische elftal. Hij wekte niet alleen de interesse van Ajax en PSV, maar ook van Arsenal, Chelsea en FC Barcelona. "Het is altijd mijn wens geweest om naar Spanje te verhuizen. Ik zou graag in de winterstop verhuizen."
De jonge sterspeler van Dinamo Zagreb staat al sinds de zomer in de belangstelling van Ajax. De Amsterdamse club zou al een akkoord bereikt hebben over de afkoopsom, maar wil geen mededelingen doen.
er staat dat modric de kont van adrie wil kussen, tijdens aftrekscene van Maduro en Gabri.quote:Op zondag 9 december 2007 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:19 schreef Branieschopper het volgende:
[..]
er staat dat modric de kont van adrie wil kussen, tijdens aftrekscene van Maduro en Gabri.
Zou wel hemels zijnquote:Op zaterdag 15 december 2007 09:37 schreef Rumille het volgende:
Barcelona - Ajax constructie?
quote:SVI SU LUDI ZA LUKOM
'Ogroman interes za Modrića'
FOTO: Cropix/Drago Sopta
'Real, Arsenal, Chelsea, Tottenham, Newcastle, Man City, Barcelona, Atletico, Valencia, HSV, Werder, Ajax, Juventus. Ovo je dosad najveći interes za jednoga na¨eg igrača', ka¸e Maminjo.
Dječja bolnica u Klaićevoj bila je ovogodi¨nji domaćin dodjeli Večernjakovih nagrada. Jednog od laureata dirnuo je ambijent u kojem je primio vrijedno priznanje.
Najbolji nogometa¨ Hrvatske Luka Modrić je bio sretan ¨to je nagradu primio u dječjem okru¸ju. Ali ¨to je tom činu prisustvovao njegov otac Stipe. Ponosni tata je rekao i riječ-dvije o budućnosti svojeg sina.
"Presretan sam. Ovo je jedan od najljep¨ih trenutaka njegove karijere i znam koliko u¸iva u njemu. ¦to će biti dalje? Bit će kako Luka bude ¸elio. Dinamo je veliki klub, koji mu je mnogo dao, a sada je mo¸da vrijeme za iskorak prema jačoj ligi, klubu iz Petice", rekao je Modrić senior.
O kojim se klubovima radi najbolje zna Zdravko Mamić, koji je opet je naglasio da "Modrić nije prodan i da će se to najvjerojatnije dogoditi u sljedeća tri tjedna". Dinamov izvr¨ni dopredsjednik je na spomen madridskog Reala samo nastavio niz klubova koji se zanimaju za kapetana modrih.
"Arsenal, Chelsea, Tottenham, Newcastle, Manchester City, Barcelona, Atletico, Valencia, HSV, Werder, Ajax, Juventus. Ovo je dosad najveći interes za jednoga na¨eg igrača", rekao je Mamić, koji je pro¨le godine u ovo vrijeme, kada je izabran Eduardo, najavio da će i sljedeći laureat biti iz Dinama.
"I sada sam spreman potpisati da će i 2008. godine na¨ igrač biti najbolji. S velikom sigurno¨ću tvrdim da će to biti Mario Mand¸ukić", zaključio je izvr¨ni dopredsjednik u izjavi za Večernji list.
Ik denk niet dat zijn waarde nog veel zal stijgen hoor. Dan moet hij echt wel heel vreemde dingen gaan laten zien op het EK. En hoewel het een goed talent is, zie ik hem daar niet toe in staat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Inderdaad. Hij gaat sowieso een EK spelen, wordt de waarde van hem voor de club en persoonlijk alleen maar nog meer.
Niet grappig meer gewoon nee, allemachtig.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:42 schreef venomsnake het volgende:
Modric naar Barcelona?
[ afbeelding ]
Het is inderdaad net Cruijff
Als een speler echt hart voor de club heeft blijft hij gewoon zijn gehele voetbalcarrière voor 'zijn' club voetballenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:09 schreef rubbereend het volgende:
hij is opzich wel in de positie omdat te kunnen eisen. Wel mooi dat hij zoveel hart voor de club heeft dat hij het seizoen wil afmaken
Ik dacht ff, tis een fotoshopquote:Op donderdag 13 december 2007 12:42 schreef venomsnake het volgende:
Modric naar Barcelona?
[ afbeelding ]
Het is inderdaad net Cruijff
Nog even wachten dus.quote:Gewilde Modric is over teleurstelling heen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 10 januari om 09:11
Vele clubs uit Europa streden wekenlang om zijn diensten, maar Dinamo Zagreb besloot op het laatste moment af te zien van een miljoenenverkoop. Luka Modric was bijzonder teleurgesteld in de houding van zijn werkgever, maar de talentvolle middenvelder zegt inmiddels over zijn teleurstelling heen te zijn.
“Ik was bijzonder verrast door de plotselinge omslag in de gang van zaken”, vertelde de 22-jarige middenvelder woensdagavond aan een verslaggever van de Kroatische krant Vecernji List. “Een transfer naar Europa was al bijna in kannen en kruiken. Ik had mij er echt al op ingesteld.”
De 22-voudig international werd met een hele trits clubs uit de Premier League in verband gebracht. Chelsea en Manchester City waren bereid om meer dan dertig miljoen euro te betalen, maar Dinamo besloot om alles af te blazen en pas komende zomer een transfer toe te staan.
“Ik was boos én teleurgesteld, maar dat is nu voorbij”, vervolgde Modric. “Dinamo is mijn club en ik verheug mij erop om aan het einde van het seizoen de kampioensschaal de lucht in te steken of zelfs de dubbel te winnen. Wie interesse hadden? Het heeft geen zin om nu namen te gaan noemen. Het waren gewoon heel veel clubs.”
“Ik ben echter een professional van top tot teen en ben gemotiveerd genoeg om het shirt van Dinamo te dragen”, besloot de middenvelder. “Ik sta nog anderhalf jaar onder contract, maar ik vertrek toch graag komende zomer na het EK. Niet om financiële redenen, maar gewoon omdat ik in een betere competitie wil spelen. Geld speelt geen rol. Ik ben gelukkig met wat ik verdien bij Dinamo.”
quote:Begeerde Modric weet waar hij heen wil: Barcelona
05/02/2008 11:16
Luka Modric is hét grote talent van Kroatië. De 22-jarige middenvelder staat in de belangstelling van grote clubs. De international, die woensdag met zijn land aantreedt tegen het Nederlands elftal, heeft zijn voorkeur al kenbaar gemaakt.
'Het is mijn doel om komende zomer in een van de beste competities ter wereld te gaan voetballen. En Spanje trekt mij het meest, vooral Barcelona. Ik voel me vereerd dat die club belangstelling voor mij heeft', vertelt Modric op de website van de UEFA.
De jonge Kroaat van Dinamo Zagreb wees afgelopen zomer nog een aanbieding van Arsenal af. 'Arsène Wenger probeerde mij tegelijk met Eduardo da Silva te halen. Het was een eer dat zo'n grote coach mij wilde; een manager die bekend staat om zijn goede werk met jonge spelers. Maar ik besloot te wachten.'
Tenslotte is er de gelijkenis met Johan Cruijff. Modric heeft qua uiterlijk wel iets weg van de jonge Cruijff, bovendien speelt hij in de Kroatische nationale ploeg met rugnummer 14. En onlangs kreeg hij bezoek van enkele journalisten van El Mundo Deportivo. Als cadeau ontving hij een shirt van Barcelona met rugnummer 14. 'Daar maakte de journalist mij erg blij mee.'
Volledig mee eens. Een nieuwe Cruijf. Pleeeeeeeeeeease ga toch fietsen zegquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:37 schreef DJ_Ryow het volgende:
En wéér valt deze gigantische supertalent volledig door de mand. Was vandaag weer nergens. Tegen Engeland was hij ook niet één van de grote jongens en tegen Ajax ook niet. Graag een wijziging in de TT.
Snap je dan niet dat die TT vooral met de uiterlijke gelijkenis met Cruijff te maken heef?quote:Op donderdag 7 februari 2008 00:45 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Een nieuwe Cruijf. Pleeeeeeeeeeease ga toch fietsen zeg.
Laat hem eerst maar eens ballen bij HSV voordat hij überhaupt aan Barca mag denken.
Je hebt wel gelijk, maar ik vind de kreet dat hij de 'nieuwe Cruyf' is, toch iets overdreven.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:02 schreef Hrvat het volgende:
Och hier gaan we dan...
De Nederlanders hebben eens gewonnen tegen een inspiratieloze tegenstander en dan wanen er weer enkele zich heer en meester in het neerhalen van de tegenstander.
Man man, wat kunnen er hier een stuk zagen zeg.
Als ze hun eigen ploeg niet afkraken, dan overdrijven ze over de tegenstander.
Kroatie speelde inspiratieloos maar dat doet niks af aan de talenten van de spelers.
Moest Luka naar Nederland getransfereerd worden, zouden ze zagers (stiekem) zeeer blij zijn.
Nog een zeurderige dag verder.
Ik heb het ook niet op deze kreet.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar ik vind de kreet dat hij de 'nieuwe Cruyf' is, toch iets overdreven.
Ik zou 'm anders nog altijd graag in Nederland zien, hoor, niet iedereen is een zuurpruim.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:02 schreef Hrvat het volgende:
Och hier gaan we dan...
De Nederlanders hebben eens gewonnen tegen een inspiratieloze tegenstander en dan wanen er weer enkele zich heer en meester in het neerhalen van de tegenstander.
Kroatie speelde inspiratieloos maar dat doet niks af aan de talenten van de spelers.
Moest Luka naar Nederland getransfereerd worden, zouden ze zagers (stiekem) zeeer blij zijn.
Het was maar een oefenwedstrijd he, ik denk dat je pas na het EK ken oordelen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:02 schreef Hrvat het volgende:
Och hier gaan we dan...
Ik ben ergens blij dat ze gisteren de boot ingegaan zijn, met het vooruitzicht op 't EK.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:41 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Het was maar een oefenwedstrijd he, ik denk dat je pas na het EK ken oordelen.
26 miljoen!quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Nou daar zal wel wat geld achter zitten.
Goede keuze wel.
Als Berbatov blijft. Wat ik niet verwacht gezien de manier waarop hij over het veld loopt het hele seizoen alquote:Op zaterdag 26 april 2008 11:26 schreef mcyodogg het volgende:
Goede aankoop van de Spurs. En tenminste een betere spelmaker dan Jenas.
Ben benieuwd of nu magie komt tussen Modric en Berbatov/Keane
Betere voetballer dan Sneijder vind ik, ik vind hem veel natuurlijker voetballen.quote:
Of het een goede aankoop is moet blijken, kan simpelweg niet over hem oordelen omdat ik hem amper heb zien spelen maar die prijsquote:Op zaterdag 26 april 2008 11:26 schreef mcyodogg het volgende:
Goede aankoop van de Spurs. En tenminste een betere spelmaker dan Jenas.
Ben benieuwd of nu magie komt tussen Modric en Berbatov/Keane
Eens. Een ander minpuntje van Modric is dat hij nog weinig in opdracht heeft gespeeld zeg maar. Bij Dinamo speelt hij meestal in een vrije rol vanaf links, maar is ie uiteindelijk overal op het veld te vinden. Dat zal bij Tottenham niet meer zo zijn, lijkt mij.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:07 schreef Blawh het volgende:
[..]
Betere voetballer dan Sneijder vind ik, ik vind hem veel natuurlijker voetballen.
Betere techniek
Beter overzicht
Betere individuele actie
Meer snelheid
Laat anderen beter spelen
Het enige punt waarin ik Sneijder beter vind is de afronding, zijn schoten. Dat hij overhyped is ben ik het dus compleet niet mee eens.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:07 schreef Blawh het volgende:
[..]
Betere voetballer dan Sneijder vind ik
Oneerlijke concurrentie dus.quote:Op zondag 27 april 2008 13:05 schreef Hrvat het volgende:
It is interesting that Dinamo is not obliged to pay any tax for this latest transfer or the earlier ones of Vedran Corluka or Eduardo Da Silva, since Dinamo is structured as an association of citizens and such organisations do not pay taxes. The taxes would only be paid if Dinamo were to use the money to finance something outside football, as is envisaged by the Croatian legislation, as all of the transfers are seen as exports.
Dinamo only pays a 20-percent profit tax on the difference between the earnings and expenditure and if it posts a loss, it is not to pay anything.
Zdravko Mamic, the executive deputy president of the Croatian champion Dinamo has sold a total of five of Dinamo’s prime players for a total of ¤ 58.5 million.
Over the past seven years Mamic and Dinamo have raked in ¤87 million from transfers of the club’s players abroad. Dinamo also receives some 40 million kuna per annum as donations from the city of Zagreb.
Sinds Darren Bent ben ik nergens meer over verbaasdquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Of het een goede aankoop is moet blijken, kan simpelweg niet over hem oordelen omdat ik hem amper heb zien spelen maar die prijs
Berbatov zal op zeker vertrekken dus die magie zal wel meevallen
ALLES is beter dan Newcastlequote:Op maandag 28 april 2008 16:24 schreef JanVanHalst het volgende:
Tottenham lijkt me in ieder geval een betere keuze dan Newcastle United. Ik ben benieuwd.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 08:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goede aankoop, belachelijk veel geld.
Ben benieuwd hoe ie het daar gaat doen.
Het team draait inderdaad voor geen meter dit seizoen. Je kunt zien dat hij wel degelijk kwaliteit heeft, maar het grootste probleem is dat hij op dit moment te veel moet doen. Hij loopt veel te veel mee te verdedigen, moet hij gewoon niet doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoe heeft hij het afgelopen halfjaar bij de Spurs gedaan? Zo'n grote 'hype' vorig seizoen en nu lijkt hij wel van de aardbodem verdwenen. Bij Tottenham gaat het niet echt op rozen, als understatement.
quote:'Juventus kan Modric voor 24 miljoen euro ophalen'
Aan het Engelse avontuur van Luka Modric komt na een jaar mogelijk alweer een einde. De Kroaat staat in de belangstelling van het Italiaanse Juventus, dat volgens de zaakwaarnemer van Modric een serieuze kans maakt op zijn komst.
"Hij zou kunnen gaan", zegt FIFA-agent Sabatino Durante tegenover The Evening Post. "Maar alles hangt af van de economische situatie. Modric zal Londen niet voor minder dan 24 miljoen euro verlaten."
Volgens Durate is de waarde van Modric, die afgelopen zomer overkwam van Dinamo Zagreb, terecht zo groot. "Modric is een van de beste middenvelders van de afgelopen twee, drie jaar. Hij kan op de positie van Nedved gaan spelen, net achter de spitsen. Eigenlijk kan hij alles."
Bij Tottenham Hotspur kende Modric, net als het team zelf, een lastige start. Inmiddels is de international heeft hij zijn draai gevonden en de interesse gewekt van onder meer Juventus.
als ze dat geld geleend hadden, tegen een behoorlijke rente, kan het wel eens zijn dat ze nu zitten ze springen om leningen af te lossen en hu kreidtewaardigheid te verbeteren..quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:38 schreef Dos37 het volgende:
Hij ging voor 16,5 miljoen pond naar Spurs dan verdienen ze er weinig aan.
Spurs staan er financieel prima voor dus dat lijkt me sterk. Ze zullen denk ik eerder bedoelen dat het ervan afhangt hoeveel geld Juventus heeft. Denk niet dat hij deze zomer al weggaat.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als ze dat geld geleend hadden, tegen een behoorlijke rente, kan het wel eens zijn dat ze nu zitten ze springen om leningen af te lossen en hu kreidtewaardigheid te verbeteren..
zoiets kan een flinke druk op de balans geven... een tijd terug was het niet zo erg, maar die clubs zullen nu ook op zoek zijn naar besparingen.
de opmerking: "Maar alles hangt af van de economische situatie", lijkt daarop te wijzen.
het hoeft niet direkte 'financiele zorgen te zijn... maar soms ook gewoonweg boekhoudkundige trucs of simpelweg de dekking van een eventuele lening die ertoe kan leiden dat een verkoop ook voor een veel lagere prijs gunstig kan zijn ....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:08 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Spurs staan er financieel prima voor dus dat lijkt me sterk. Ze zullen denk ik eerder bedoelen dat het ervan afhangt hoeveel geld Juventus heeft. Denk niet dat hij deze zomer al weggaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |