En we hadden vandaag no 2 meiden-meldingen!quote:Op donderdag 15 november 2007 20:44 schreef gr8w8 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
De bevalling verliep niet helemaal zoals gepland en uiteindelijk mochten we toch nog naar het ziekenhuis. Mama moest zelfs nog een nachtje blijven, eigenlijk twee. En papa mocht om drie uur 's nachts thuis gaan slapen.Gelukkig was dat allemaal van tijdelijke aard en heeft Roos er 0,0 last van gehad. En mama is ook al bijna weer helemaal boven water.
![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, het hoge woord is er uit: Eva, geboren om 3:30, weegt 3100 gram en het gezin maakt het uitstekend!
quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:11 schreef glossy het volgende:
zaterdag 10 november ben ik bevallen van een dochter
esmee heet ze en woog 2440 gram en is 45 cm
het was een zware bevalling en ik ben sinds gister thuis ,ik had een bacterie omdat me vliezen waren gebroken,verder maken wij het goed
Wij zijn heel goed in postanalyse....quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:02 schreef Wennie het volgende:
Wat een babyregen hier
Glossy, gefeliciteerd met Esmee!!![]()
Ik zou ook wel een meisje willen, maar ik denk dat het een knul wordt, wat natuurlijk ook prima is, want ik heb al zo'n leukerd19 december horen we meer (20w echo) en jullie niet
![]()
![]()
Uhuh!quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:15 schreef S_oepstengel het volgende:
Gefeliciteerd Glossy!!
Wacht eens even.. nog maar één iemand voor mij (!!!!)
breien heb ik een tijdje gedaan, maar momenteel heb ik weer te veel last van m`n kromme tengels dus dat gaat helaas nietquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:49 schreef _lotje_ het volgende:
neej niet eens! k blijf elke keer maar extra checken.. en t blijft n joch
over vorige post heb k trouwens weer 4 keer gedaan voor ie r stond..
maneki... wrom ga je niet wat breien ofzo? of.. naja.. fröbelwerkjes genoeg te vinden toch?
dat klinkt zo trouwens stommer als hoe k t bedoel![]()
Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.
Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan
Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:
leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja
Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk hebquote:Op zaterdag 17 november 2007 09:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.
Als het een stichting is zou je eventueel kunnen vragen of ze binnen de stichting ergens anders geplaatst zou kunnen worden?
Ja het is echt idioot. Groot personeelsgebrek, te weinig kinderdagverblijven. Je zou particuliere kunnen proberen maar dat is vaak toch ook geen oplossing. Net als een lerarentekort is er ook een leidstertekort, maar ook simpelweg plek tekort. Te kleine gebouwen, groepen met een max van 12 op 2 leidsters etc etc. Ik hoop dat je toch snel wat vindt!quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:50 schreef Pruk het volgende:
[..]
Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk hebStel je voor als je als moeder wel werk hebt en weer moet gaan werken en de opvang is er nog niet.
Faja! Leuk! Veel plezier!!quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik geloof dat ik vanaf vandaag meldplicht heb (37 weken), dus bij deze ik ben nog niet bevallen.
Straks naar de fotograaf voor een fotoshoot met dikke buik, man en kind gaan ook mee op de foto.
je moet er rekening mee houden dat tweede/derde/honderdduizendste kindjes voorgaan op de nieuwe.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.
Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan
Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:
leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja
Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
Nee, tuurlijk niet. Gewoon zwarte.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wat versta jij onder papa-sloffen? Toch niet van dieruitjes-dingen
?
...
Mijn beeld van je... wat doe je!quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:29 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Gewoon zwarte.
Die ruitjes hadden ze niet als instappers namelijk.Boeien, ik trek ze alleen 's nachts effe aan bij het uit bed pakken en daarna bij het verschonen.
Oh BE, hier krijg ik ook tranen van in mijn ogen....quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was vanmiddag bij Reese () en toen ik weg ging zei ze 'Goh... de volgende keer dat ik je zie heb je een kindje en ben je mama'. *slik*
![]()
Even later in de auto gingen ze een kerstliedje draaien 'All I want for Christmas is you'.Tranen in mijn ogen.
![]()
'I don't care about the presents, underneath the Christmas tree'.
TVP? Asics heeft nieuws?quote:Op zondag 18 november 2007 19:23 schreef Asics het volgende:
ke-NIP!
Ik ga me deze week op de gordijntjes storten en de verdere aankleding, daarna zal ik er foto`s van plaatsen.quote:Op zondag 18 november 2007 20:23 schreef DeLiedje het volgende:
Sombie gefeliciteerd!![]()
Maneki, zijn/komen er nog foto's van het kamertje? Ben zo benieuwdis het ook hollands geworden?
En over dat voedingskussen, ik ben er nog steeds niet over uit... De ene nacht slaap ik er heerlijk mee, de volgende kan ik mijn draai echt niet vinden en gooi ik hem eruit...
Ons bed moest trouwens nog wat hoger van de kraam, en staat nu op twéé grolsch kratjes... Hoogniet normaal, ik heb een trapje nodig
Beetje late reactie, maar ik kom hier niet zo vaak.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik verveel me de pestRustig aan doen is dus duidelijk echt niets voor mij. Ik doe het wel hoor, maar alleen omdat het echt moet.
Met goed geluk nog maar krap 15 weken
En, heb je alles aan kunnen trekken/gebruiken? Het is zelfs al zo erg dat we bij bepaalde winkels geen dingen meer kunnen kopen, omdat we alle leuke kledingstukken van de collectie al gekocht hebbenquote:Op zondag 18 november 2007 22:57 schreef marlieske het volgende:
Tjee wat een bult spullen (ik had geloof ik ook al zo'n verzameling rond de 23 weken)
Sombie gefeliciteerd geniet er van!
Roos was ben je een scheetje![]()
En dan mag je kindje al meelopen met de vierdaagse ofzo?quote:Op zondag 18 november 2007 23:23 schreef k_i_m het volgende:
En de schoenen variëren van maat 16 tot maat 18.
Tja ik kreeg van iedereen het advies niet teveel in maatje 50 te kopen maar ik had zoiets van ach.... maakt het uit zo duur is het niet. We wisten trouwens niet wat het werd meid/jongen dus de keuze qua kleding kopen was wel beperkt. Uiteindelijk bleek dat de maatjes 50 van de prenatal nogal ruim vielen en Isa heeft dus af en toe nu nog maatje 50/56 aan.quote:Op zondag 18 november 2007 23:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En, heb je alles aan kunnen trekken/gebruiken? Het is zelfs al zo erg dat we bij bepaalde winkels geen dingen meer kunnen kopen, omdat we alle leuke kledingstukken van de collectie al gekocht hebben.
Ah, dat is de maat waar mijn dochtertje zo doorheen racetequote:Op zondag 18 november 2007 23:23 schreef k_i_m het volgende:
Op de foto wel, de andere kratten zijn grotere maten. We hebben het meest 62-68.
heb jij een vent die handigis mt banden? zo ja dan heb ik nog een duwert staan hier die je mag lenengezien ik over 7 uurtjes de deur uit ga weet max mijn vriend wel te vinden voor pm, ik vergeet zijn Fok id altijdquote:Op zondag 18 november 2007 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dank je dat je er even op terug komt MoonahIk wil ook inderdaad een rolkar bestellen, dan kan ik op zaterdagen nog eens uitgelaten worden
Het lijkt nu wel iets minder te zijn dan de afgelopen dagen, hoop dat dat zo doorzet
quote:Op zondag 18 november 2007 23:37 schreef marlieske het volgende:
Kim dat roze maillotje heeft Isa ook, is van BFC als ik me niet vergis.... die valt lang op de benen dus hoop dat je meisje (?) niet al te korte beentjes krijgt
[ afbeelding ]
dit is trouwens het shirtje wat er bij hoort, jurkje heeft ze ook in bruin ribje BFC zit zo mooi bij kleine meisje
Je bent aan de beurt hoor!!!quote:Op maandag 19 november 2007 09:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
KIMWow al die kleren. Er zitten wel erg leuke jurkjes bij zeg. En al die schoentjes
![]()
Kinderen hebben hier niet lang in 50/56 gezeten. Maar geboorte gewicht was ook vrij hoog.
Hier nog alles prima, wel al een paar hele korte voorweetjes gehad vanmorgen. Maar niet iets wat me doet denken dat het begonnen is. We hebben ook nog wel even voor 12 uur vanavond toch![]()
Lief dank je wel maar ik heb de thuiszorg inmiddels gebeld en die komen er binnen 24 uur een brengenquote:Op maandag 19 november 2007 01:00 schreef Anitra het volgende:
[..]
heb jij een vent die handigis mt banden? zo ja dan heb ik nog een duwert staan hier die je mag lenengezien ik over 7 uurtjes de deur uit ga weet max mijn vriend wel te vinden voor pm, ik vergeet zijn Fok id altijd
Vooral die houten balk aan de zijkant doet echt zeer bij het uitstappen (lees: springenquote:Op zondag 18 november 2007 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zie je... toch wel he DeLiedje... Wat raar hoog he?
Wij laten hem op het halve standje (de dwarsbalken) staan tot de kraam hier daadwerkelijk is en hem hoger wil.
Ben heel benieuwd! Hollandsquote:Op zondag 18 november 2007 20:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga me deze week op de gordijntjes storten en de verdere aankleding, daarna zal ik er foto`s van plaatsen.
Het is ook echt hollands aan het worden
Kim hahaquote:Op zondag 18 november 2007 22:52 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik moest nog even de collectie posten voor BE. Ik heb een foto met wat uitgestalde dingen (half krat, toen was het bed vol
. ) en alles bij elkaar gestapeld
.
Baby's slapen ook hoorquote:Op maandag 19 november 2007 10:02 schreef Pruk het volgende:
Goedemorgen. Nog geen nieuwe baby's uitgepoept zie ik, jammer hoor
Ik was vannacht echt compleet in tranen, mijn maag was aan het opspelen en normaal gesproken is dat te verhelpen met snel iets eten, maar de pijn bleef. Ik heb op een gegeven moment zo'n naar gevoel op mijn borst gehad dat ik dacht, als het nu niet snel over is, ga ikroepen. Gelukkig werd het toen al minder, maar tering, dit heb ik in lange tijd niet zoerg gehad. En het heeft gewoon compleet niets met de zwangerschap te maken, maar ik vond het doodeng dat de kleine daarna heel erg rustig was. Ik heb echt zitten porren om die wakker te maken om zeker te weten dat alles goed was. Dat is toch wel enigszins normaal toch?
Daar geloof ik dus echt geen zak van. Ik heb echt een hyperactieve baby in mijn buik en ik voel echt heel veel trapjes en schopjes en buitelingen enzo. Dus of dat is terwijl de kleine slaapt, of de kleine is meer wakker.quote:Op maandag 19 november 2007 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Baby's slapen ook hoorVolgens mij zelfs 95% van de tijd...
En jij denkt als ze geboren zijn, dat ze dan ook 95% van de tijd slapen?quote:Op maandag 19 november 2007 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Baby's slapen ook hoorVolgens mij zelfs 95% van de tijd...
Nou, die van mij in ieder geval niet!quote:Op maandag 19 november 2007 10:19 schreef appelsap het volgende:
[..]
En jij denkt als ze geboren zijn, dat ze dan ook 95% van de tijd slapen?
Die van jou is de uitzondering die de regel zal bevestigen jaquote:Op maandag 19 november 2007 10:25 schreef Ticootje het volgende:
Het stond in een boekje....
95% is wel heel veel nu ik er zo over nadenk....
En mijn kindje slaapt straks als ze geboren is ook zoveel ja, geen gehuil, alleen maar lief slapen... (toch?)
quote:Op maandag 19 november 2007 10:38 schreef Pruk het volgende:
[..]
Die van jou is de uitzondering die de regel zal bevestigen ja
Balen mag hoorquote:Op maandag 19 november 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Echt het zitten op een burostoel doet mn rug geen goed... Ik baal gewoon vandaag!
Ik heb de laatste tijd wel wat meer last van de hormoontjes. Niet in de zin van humeur... maar wel in dat ik me niet elke dag zo blij voel. Ook merk ik dat ik 's avonds gewoon echt moe ben. Het liefst ga ik na mn werk eerst een uurtje liggen, en als ik de kans krijg doe ik dat dan ook.
quote:Op zondag 18 november 2007 22:52 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik moest nog even de collectie posten voor BE. Ik heb een foto met wat uitgestalde dingen (half krat, toen was het bed vol
. ) en alles bij elkaar gestapeld
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2007 10:20 schreef Wennie het volgende:
Sombie, gefeliciteerd!
KimWat een hoop!
Kreeg zaterdag nog een leuke opmerking naar m'n hoofd van een tante: "Nou, je borsten zijn echt een stuk kleiner geworden nu je zoveel kilo's kwijt bent hoor!!" Ik: "Nee, ze zijn nog even groot, mijn buik is dikker doordat ik zwanger ben."![]()
![]()
Als je dat nou weer hebt laat dan ff wetenquote:Op maandag 19 november 2007 11:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik was zaterdag ook helemaal blij met mn glimmende badkamer.... Hij moest gewoon schoon.. Het leek meer op een soort dwangmatige actie, ik wilde niet, maar ik moest en zou de badkamer doen.
Ik denk dat ik de volgende keer stil in een hoekje ga zitten en wachten tot het over is. Mijn lief noemt mij ook wel gifmenger... Dat wil dus zeggen dat ik niet zomaar schoonmaak, maar dat mijn huis bijna steriel wordt schoongemaakt. Na de badkamer was ik ook een beetje duizelig van de dampen...quote:Op maandag 19 november 2007 11:13 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Als je dat nou weer hebt laat dan ff wetenIk hbe ook nog wel iets te poetsen
![]()
Ik kan mijn badkamer heerlijk luchten met open ramen enzo. En heb ook wel poetsspul zonder dampquote:Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de volgende keer stil in een hoekje ga zitten en wachten tot het over is. Mijn lief noemt mij ook wel gifmenger... Dat wil dus zeggen dat ik niet zomaar schoonmaak, maar dat mijn huis bijna steriel wordt schoongemaakt. Na de badkamer was ik ook een beetje duizelig van de dampen...
Nou goed dan, ik wil je best een tipje geven...quote:Op maandag 19 november 2007 11:22 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik kan mijn badkamer heerlijk luchten met open ramen enzo. En heb ook wel poetsspul zonder damp
Ik weet het, ik weet het.... Maar zoals ik al zei, het was echt een dwangmatige actie.. Ik kon er niet meer tegen dat mn tegeltjes niet meer glimden en dat de wasbak vol met tandpasta zat en mn bad was vies van de badolie... Ik moest....quote:Op maandag 19 november 2007 11:39 schreef bixister het volgende:
ticootje, al die dampen zijn toch hartstikke slecht voor je. zeker als je zwanger bent. weegt dat op tegen een glimmende badkamer?
Dat dus.... ik schrok echt van het lezen van je post Ticootje. Als die giftige dampen.....nee, dan maar een iets minder schone badkamer.....quote:Op maandag 19 november 2007 11:39 schreef bixister het volgende:
ticootje, al die dampen zijn toch hartstikke slecht voor je. zeker als je zwanger bent. weegt dat op tegen een glimmende badkamer?
Je kraam is er alleen om een doekje over het sanitair te halen, je bed te verschonen en te stofzuigen. Die gaat dus geen badkamers glimmend poetsen. Als je je daar echt zorgen over maakt is het misschien een idee om een schoonmaakster in te huren voor een week of twee, drie. Het zou mijn keuze niet zijn maar ik zou wel weer liever geld daar aan uit geven dan dat ik gestressed in het kraambed lig of vers bevallen "moet" gaan schoonmaken.quote:Ik maak me soms wel zorgen over hoe het straks moet als de kleine er is. Dan komt de kraam om het huishouden te doen... alleen ik ben zo bang dat ik alles achter haar kont nog een keer ga doen. Dat doe ik nu namelijk ook met mn man. Als hij een keer stofzuigt dan moet ik me echt inhouden om niet nog een keer te stofzuigen, of aan te wijzen dat hij plekken overslaat. Hetzelfde is met de was, die mag hij niet eens opvouwen van mij, omdat hij alles zo raar vouwt...
Ja dat lukt mij dus niet... Ik ben niet van het halve werk. Maar misschien kan ik voor de aankomende 11 weken de badkamer en het toilet (Dat dus ongeveer dezelfde behandeling krijgt) gewoon door mijn lief doen. Die haalt er een doekje over een klaar is kees.quote:Op maandag 19 november 2007 11:54 schreef chacama het volgende:
[..]
Dat dus.... ik schrok echt van het lezen van je post Ticootje. Als die giftige dampen.....nee, dan maar een iets minder schone badkamer.....
Ik denk dat ik gewoon mn moeder vraag om lekker vaak langs te komen. Die kan namelijk ook nooit ophouden met schoonmaken...quote:Op maandag 19 november 2007 11:58 schreef owlet het volgende:
Dan denk ik dat het slim is om maar alvast een beetje te werken aan loslaten. Geen groter loslaatproces dan een bevalling en een kind hebben![]()
Overigens moest ik wel een beetje lachen om het feit dat je zonder probleem in schoonmaakdampen gaat staan maar je wel zorgen maakt over welk anti-luizenmiddel je moet gebruiken![]()
[..]
Je kraam is er alleen om een doekje over het sanitair te halen, je bed te verschonen en te stofzuigen. Die gaat dus geen badkamers glimmend poetsen. Als je je daar echt zorgen over maakt is het misschien een idee om een schoonmaakster in te huren voor een week of twee, drie. Het zou mijn keuze niet zijn maar ik zou wel weer liever geld daar aan uit geven dan dat ik gestressed in het kraambed lig of vers bevallen "moet" gaan schoonmaken.
Krampjes en steekjes en pijntjes zijn idd normaal. Maar wel heel eng idd. Zeker als je ook al eens een mk hebt gehad. Helaas is er niks anders tegen te doen dan gewoon dat positieve knopje in je hoofd om te zetten en maar te bedenken dat die pijntjes juist het teken zijn dat de boel zich daar binnen aan het klaar maken is voor 9 maanden hard werken.quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef lunastar het volgende:
hoi dames
hier ben ik nog eens... voor de kersverse ouders proficiat
voor de nieuwe zwangere ook proficiat
Hier wordt nogal gekletst.. kan nooit volgen
Ik heb vraagje... is het normaal die steekjes.. links, recht, midden... en soms precies zelf ongikrampen... dan gaat mijn hart sneller slaan.. want ook al is het 3 jaar geleden de mk staat toch
nog diep in mijn geheugen gegrifd...
Intussen leeft ventje meer op de roze wolk dan ik.. omdat ik dus nog beetje schrik heb
Hij is al aan het rondkijken om spulletjes te kopen voor beebje.. en hij is ook al bezig over doopsuiker en geboortekaartjes.. terwijl we nog maar 7 weken zijn.... Is héél lief van hem.. maar hij gaat snel...
Was dat bij jullie ook zo???
liefs lunastar
Luna, vanaf de positieve test kon ik het maar moeilijk voor me houden. Mijn ouders heb ik meteen op de hoogte gesteld...quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef lunastar het volgende:
hoi dames
Ik heb vraagje... is het normaal die steekjes.. links, recht, midden... en soms precies zelf ongikrampen... dan gaat mijn hart sneller slaan.. want ook al is het 3 jaar geleden de mk staat toch
Intussen leeft ventje meer op de roze wolk dan ik.. omdat ik dus nog beetje schrik heb
Hij is al aan het rondkijken om spulletjes te kopen voor beebje.. en hij is ook al bezig over doopsuiker en geboortekaartjes.. terwijl we nog maar 7 weken zijn.... Is héél lief van hem.. maar hij gaat snel...
liefs lunastar
Heel normaal./ Ik heb ze ook en vind ze steeds eng maar de gyneacoloog garandeerde mij dat het normaal was.quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef lunastar het volgende:
hoi dames
liefs lunastar
Nee dat niet, maar ik was wel mn handen na het boodschappen doen.quote:Op maandag 19 november 2007 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Meen je dit nou echt serieus?
Volgens mij heb je dan echt een probleem hoor...Sop jij ook al je boodschappen af voor je ze in de kast zet?
Haal eens een stoomreiniger ergens, kan je prima mee schoonmaken en heb je een heel stuk minder schoonmaakmiddelen nodig...
En ik ook niet danquote:Op maandag 19 november 2007 10:04 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Kim hahahulde! Ik ben dus heus zo erg nog niet
![]()
Sja, je kunt er ook moeilijk omheen bij mijquote:Op maandag 19 november 2007 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Fijn ook dat ze zich daar zo mee bezig houdt.
![]()
quote:HIer is de baby volgens mij overduidelijk gezakt. Ik voel mijn buik bij het traplopen bijvoorbeeld echt tegen mijn benen aanhangen. Net als toen hij nog dwars lag.
Oh, en ondanks dat ik me al vanaf de eerste dag voorgehouden heb dat hij te laat geboren wordt komt ook voor mij die 37 weken valkuil eraan.Stiekem zou ik het nl. ook wel heel erg leuk vinden als hij toch wat eerder zou komen.
Ik heb hem hem gisteren zelfs heel lief gevraagd.
![]()
Kreeg daar sowieso gisteren wel even wat schrik over. Stel dat hij wel met 37 weken of zo al komt, dan is dat over 2 weken al!
Er staat dus ook een hoop poets- en waswerk op de agenda voor vandaag.
Jaja Saffier en Sugar... met dat waspoeder wat ik gekocht had.![]()
* DeLiedje schrijft beschuiten en muisjes op haar boodschappenlijstje...quote:Op maandag 19 november 2007 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had dit weekend vooral last van 'wat moet er in huis zijn voor het geval dat...
Dus ik heb allemaal sapjes en frisdranken in geslagen.Binnenkort ook maar eens een voorraadje beschuit en muisjes aanleggen.
Ik zou je echt dringend, heel dringend willen adviseren dit af te leren. Op een gegeven moment denkt ie 'bekijk het maar' (zou ik doen als mijn vriend zou zeggen dat ik de was raar opvouwquote:Op maandag 19 november 2007 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Dat doe ik nu namelijk ook met mn man. Als hij een keer stofzuigt dan moet ik me echt inhouden om niet nog een keer te stofzuigen, of aan te wijzen dat hij plekken overslaat. Hetzelfde is met de was, die mag hij niet eens opvouwen van mij, omdat hij alles zo raar vouwt... )
Ik ken het resultaat, ik hoef namelijk alleen maar naar mn vader te kijkenquote:Op maandag 19 november 2007 13:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou je echt dringend, heel dringend willen adviseren dit af te leren. Op een gegeven moment denkt ie 'bekijk het maar' (zou ik doen als mijn vriend zou zeggen dat ik de was raar opvouw) en word jij een mopperende 'ik-moet-het-huishouden-en-de-kinderen-helemaal-alleen-doen-tante'. Op je handjes zitten en je mond dichthouden, raar is niet per se slecht
Het was een flash-back compilatie van alle voorgaande afleveringen en er is dus nog steeds geen winnaar.quote:Op maandag 19 november 2007 09:44 schreef klein_spookje het volgende:
-knip-
Om half 9 lag ik in bed om te kijken naar de finale van Hell's kitchen maar helaas waren mijn luiken al dicht voordat het begon dus mocht iemand weten wie gewonnen heeft hoor ik het graag.
-knip-
Ik was altijd een vreselijke koukleum (schrijf je dat zo?) Thuis moest de verwarming echt wel op 21 anders had ik het gewoon niet naar mn zin....quote:Op maandag 19 november 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn er trouwens meer meiden die het zo vreselijk warm hebben steeds?
De verwarming staat hier op 19 maar zo af en toe breekt het zweet me echt aan alle kanten uit. Heel vaag...
quote:
Nou ja, je kent het resultaat, je kent je tic, da's al heel watquote:Op maandag 19 november 2007 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken het resultaat, ik hoef namelijk alleen maar naar mn vader te kijken![]()
Ik ben gewoon een vreselijke muts... en ik geef ook onmiddelijk toe dat het gewoon een tick is...
Pas op dat je geen extra botvorming krijgtquote:Op maandag 19 november 2007 15:30 schreef Ticootje het volgende:
En dit soort meldingen mogen alleen met foto!!
Verder gefeliciteerd!!
Ik heb wel een echte melk verslaving... Ik ben sowieso al gek op melk, maar dat lijkt alleen maar erger te worden. Het is gewoon niet aan te slepen. Ik drink bijna 2 liter melk op een dag...Zeker in het weekend, ik drink dan ook geen fris ofzo, maar alleen maar melk. Op mn werk valt het wel mee, ik kan geen melk meenemen.... ik drink dan een pak met sap...
Maar per week gaat er dus zo'n 10 liter doorheen.... niet normaal...
Dat lijkt mij ook heerlijk, een hulp in huis!quote:Op maandag 19 november 2007 15:38 schreef E.T. het volgende:
idd, foto!![]()
Gefeliciteerd iig!![]()
Voor het schoonmaken heb ik miv a.s. donderdag een stagiaire voor twee dagen per week
Zij moet leren hoe je een gezin draaiende houdt en schoon houdt als dat zelf om wat voor reden ook, niet meer kan. Zij moet dus leren hoe je schoon moet maken, maar ook tijd inplannen om met de kinderen te spelen oid.
Wel erg prettig voor de grotere klussen om daar nu een extra handje bij te hebben![]()
Da's handig, is dat een thuiszorgstagiaire ofzo? Zouden ze dat hier in de buurt ook hebbenquote:Op maandag 19 november 2007 15:38 schreef E.T. het volgende:
idd, foto!![]()
Gefeliciteerd iig!![]()
Voor het schoonmaken heb ik miv a.s. donderdag een stagiaire voor twee dagen per week
Zij moet leren hoe je een gezin draaiende houdt en schoon houdt als dat zelf om wat voor reden ook, niet meer kan. Zij moet dus leren hoe je schoon moet maken, maar ook tijd inplannen om met de kinderen te spelen oid.
Wel erg prettig voor de grotere klussen om daar nu een extra handje bij te hebben![]()
Nou, ja veel is het wel. Maar als je alle voorlichting moet geloven dan moet je toch wel zo'n 1,5 tot 2 liter vocht drinken.... Ik drink dus alleen melk...quote:Op maandag 19 november 2007 15:39 schreef Pruk het volgende:
[..]
Pas op dat je geen extra botvorming krijgt
2 liter melk op een dag is echt wel heeeeel veel hoor! Vraag me af of dat wel zo gezond is
Ik dacht altijd dat dat met de hoeveelheid kalk te maken had.... Nou weer een illusie minder..quote:Op maandag 19 november 2007 15:44 schreef Pruk het volgende:
Nou, geloof me, dat witte randje heeft echt COMPLEET niets met melk te maken
Van een MBOopleiding "Helpende Zorg en Welzijn"quote:Op maandag 19 november 2007 15:41 schreef Pruk het volgende:
[..]
Da's handig, is dat een thuiszorgstagiaire ofzo? Zouden ze dat hier in de buurt ook hebben
ET, zeg eens hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Kan je je ergens opgeven als stage adres?quote:Op maandag 19 november 2007 16:01 schreef E.T. het volgende:
[..]
Van een MBOopleiding "Helpende Zorg en Welzijn"
Het lijkt mij ook erg prettig idd![]()
Mibos had ooit bij haar in de krant gezien dat de opleiding stagegezinnen zocht in de regio en toen heb ik aangemeld per mail.quote:Op maandag 19 november 2007 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ET, zeg eens hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Kan je je ergens opgeven als stage adres?
Ik heb alles gewoon in de droger gemieterdquote:Op maandag 19 november 2007 17:20 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, beschuit met muisjes zijn ook in huis.![]()
En dit vond ik toen zo'n lieve foto van Slaapmeisje dat ik het niet kon laten er zoeentje ook te maken:
[ afbeelding ]
Check. Maar ik bestel hem dan wel lekker alvast meequote:Op maandag 19 november 2007 17:00 schreef E.T. het volgende:
Kim op een moederfiets kan je best goed met zitje fietsen.. maar zonder fietst toch echt lekkerder![]()
Ik zou 'm er dus gewoon nog even aflaten tot je mini mee kan op de fiets![]()
Oh, dat gaat hier ook wel gebeuren hoor. Maar ten eerste wilde ik dus deze fotoquote:Op maandag 19 november 2007 17:23 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb alles gewoon in de droger gemieterdGa het straks ook echt niet uithangen hoor
Awwwwquote:Op maandag 19 november 2007 17:20 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, beschuit met muisjes zijn ook in huis.![]()
En dit vond ik toen zo'n lieve foto van Slaapmeisje dat ik het niet kon laten er zoeentje ook te maken:
[ afbeelding ]
Ja die inderdaadquote:Op maandag 19 november 2007 17:44 schreef Brighteyes het volgende:p_iglet, dat jasje (prenatal toch?) wilde ik ook voor de baby, maar stinkie vond het niet stoer genoeg.
Hij heeft nu dus een hele echte stoere jongensjas.
Ik heb nog getwijfeld over terug gaan en eentje kopen voor de winter van volgend jaar. Maar aangezien ik echt geen flauw idee heb in welke maat hij dan zal zitten heb ik het toch maar niet gedaan.quote:Op maandag 19 november 2007 18:06 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ja die inderdaad
Ik moest en zou een houtje/touwtje jas
Wat voor jas heeft jou mini nu dan??
En anders het vest onder de fleecejas.quote:Op maandag 19 november 2007 18:22 schreef Nijna het volgende:
Leuk zo'n wasrek vol met minikleertjes.
Jasjes... Mirte heeft een vest voor nu en mijn moeder heeft een fleecejasje voor haar gemaakt, maar dat is nog wat aan de grote kant, maar dat kan ze van de winter nog wel aan denk ik.
Hormonen BE hormonenquote:Op maandag 19 november 2007 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar nu zit ik dus even wat te zoeken en te googelen en nu zie ik een andere die ik ook wel heeeeeeeeel erg leuk vind.![]()
![]()
Oh help... ik ben zo hebberig.
![]()
afspreken?quote:Op maandag 19 november 2007 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes gaat morgen mss toch nog maar even langs de Prenatal in Capelle.
Kijken of ik hem daar zie hangen. Even kijken hoe hij in het echt is.
Ik moest toch nog wat kleine dingetjes hebben.
Oh ja! Leuk!quote:Op maandag 19 november 2007 19:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
afspreken?
ik moet morgen ook nog heen nl.![]()
Klinkt als het msn-gesprek tussen mij en m'n schoonzus van gister:quote:Op maandag 19 november 2007 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja! Leuk!
Faja, bedankt voor de tip, maar ehm... wij zijn nogal anti-pooh hier.![]()
ehm.. neequote:Op maandag 19 november 2007 20:38 schreef Lishe het volgende:
Maar jij hield wel heel erg van Stampertje toch E.T? Als je dan ook nog geen hekel aan tweedehandsch hebt ligt hier een prachtromper voor julliee wonder klaar.
Maar je verteld het zo schattigquote:Op maandag 19 november 2007 20:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Zegt zij van de Ugg-jes en de tig paar schoenen!
*proest*quote:Op maandag 19 november 2007 21:24 schreef Vivi het volgende:
Nounou, maar als ze nou een heel rare man elke nacht bij jou in bed leggen ga je er toch ook niet automatisch van houden?
Nou...quote:Op maandag 19 november 2007 21:24 schreef Vivi het volgende:
Nounou, maar als ze nou een heel rare man elke nacht bij jou in bed leggen ga je er toch ook niet automatisch van houden?
quote:Op maandag 19 november 2007 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou...
Ehm... er was een tijd...
En zeker als die zo lief en zacht zou zijn als de slaapschaapjes, met rammeldingetjes en knisperpootjes.![]()
Je kan het hier niet bijhouden, je hebt nog niets te vertellen want je voelt nog niets en je houdt niet van schoonmaken en de dampen zijn niet goed voor je... Zie je nou, je moet wel! We hebben teveel gemeen, ik kan je nu al niet meer missen, heb je nodig hier!quote:Op maandag 19 november 2007 22:43 schreef sombie het volgende:
En Mammietje, ik weet niet of ik wel echt ga meeposten dus daarom vind ik dat ik beter niet in het lijstje kan. Jullie kletsen zo veel! Ik kan het echt niet bijhouden. Ik werk fulltime en kom er op mijn werk echt niet aan toe om hier bij te lezen. En ik wil niet alleen af en toe mijn eigen verhaal posten zonder echt te reageren. Bovendien heb ik niet eens echt iets te vertellen nog. Ik voel nog niets verder. We hebben het inmiddels wel aan mijn zus en haar man en aan mijn schoonouders verteld. Ze waren allemaal erg blij. Het is leuk om het te vertellen!!
O, ik las over schoonmaken... Ik grijp elk excuus aan om niet te hoeven soppen dus ik kan nu echt niet aan de gang hoor! Die dampen van die schoonmaakmiddelen... dat is helemaal niet goed voor me!![]()
Ik kreeg ook uitslag 2 dagen voor de vliezen braken en het was hormoon gerelateerd, geen zwangerschapsjeuk maar de naam heb ik verder niet onthouden.quote:Op maandag 19 november 2007 21:30 schreef E.T. het volgende:
Toch even vragen of het hormoon/zwanger gerelateerd is of dat het 'gewoon' een jeukende uitslag is. En natuurlijk of er iets tegen die jeuk te doen is. Heb af en toe echt de neiging om het helemaal open te krabben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |