Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.
Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan
Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:
leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja
Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk hebquote:Op zaterdag 17 november 2007 09:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.
Als het een stichting is zou je eventueel kunnen vragen of ze binnen de stichting ergens anders geplaatst zou kunnen worden?
Ja het is echt idioot. Groot personeelsgebrek, te weinig kinderdagverblijven. Je zou particuliere kunnen proberen maar dat is vaak toch ook geen oplossing. Net als een lerarentekort is er ook een leidstertekort, maar ook simpelweg plek tekort. Te kleine gebouwen, groepen met een max van 12 op 2 leidsters etc etc. Ik hoop dat je toch snel wat vindt!quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:50 schreef Pruk het volgende:
[..]
Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk hebStel je voor als je als moeder wel werk hebt en weer moet gaan werken en de opvang is er nog niet.
Faja! Leuk! Veel plezier!!quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik geloof dat ik vanaf vandaag meldplicht heb (37 weken), dus bij deze ik ben nog niet bevallen.
Straks naar de fotograaf voor een fotoshoot met dikke buik, man en kind gaan ook mee op de foto.
je moet er rekening mee houden dat tweede/derde/honderdduizendste kindjes voorgaan op de nieuwe.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.
Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan
Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:
leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja
Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
Nee, tuurlijk niet. Gewoon zwarte.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wat versta jij onder papa-sloffen? Toch niet van dieruitjes-dingen
?
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |