abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:55:41 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54663118
Fijn Mammietje!
pi_54663473
Hier staat het kraantje van de tranen even open. Af en toe zijn sommige dingen wel heel confronterend. Bah, hoezo de bevalling komt dichterbij.
pi_54663761
k las t regeltje terug en t stond zo stom... maar je vermaakt je stiekem wel .. n btje.. wat k ook wel wat voor jou vind trouwens is iets schrijven, kinderboekje ofzo, en daar illustratietjes bij maken

die tranen.. ja.. die heb k nu ook veel sneller! stukje spanning stukje stress (kinderkamer is NOG niet af) alles verkeerd opvatten wat meneer wederhelft zegt.. die zelf uiteraard ook onder de nodige druk staat... en dan steeds moeilijker liggen en bewegen...
had t daarstraks te zwaar met dat hij vond dat de kleine te lang in onze slaapkamer zou slapen, terwijl ik juist zoiets had van, dat kan k nu nog niet beoordelen hoelang ie bij me blijf, waarop hij meteen over verlatings angst begint... we kwamen er echt niet uit en ik werd pissig en gefrustreed. was intussen ook nog planken in de kast aan t beplakken wat niet zo perfect wilde lukken... dus ja.. dan gooi ik er ineens zo'n zin uit als 'en nu wil ik er niks meer over horen!' waarop hij, uiteraard, weer pissig is... t gaat best lekker hier

maar, hij heeft me wel die vegi filet americain meegenomen van de appie (die k zelf alweer helemaal vergeten was )
pi_54663861
Ik zit juist te huilen omdat ik opzie tegen een bevalling in het ziekenhuis en dezelfe dingen mee te maken als bij Merlijn. Wil dat gewoon echt niet meer. Zie het Thuis of in het ziekenhuis? Wat heeft je voorkeur? topic.
pi_54663972
Randa klote is dat! Heb je wel iemand waarmee je er over kan praten? Misschien helpt het voor jezelf ook om je wensen op papier te zetten, zodat je wederhelft ze tijdens de bevalling ook kenbaar kan maken?
_lotje_ alles komp goe beeb Tis voor hem ook allemaal veel ineens, en vreemd
Saartje
pi_54664106
Op zich de bevalling was wel positief, maar daarna, die nacht in het ziekenhuis. Heb er net met Magneet over gepraat, maar hij wist nog niet eens dat Merlijn medicijnen had gehad terwijl het normaal is met een vacuumbevalling dat de kleine medicijnen krijgt. Ik merk alleen juist nu dat alles me vrij hoog zit en er steeds meer vraagtekens komen, hoe zat dat, waarom deden ze het zo? Raar. Juist ws omdat de bevalling zo dichtbij komt. Nog 12 weken tot de uitgerekende datum.

Trouwens mooie herinnering, dadelijk het Harry Potter-boek ophalen, de laatste keer dat het Nederlandse boek (deel 6) uitkwam was ik in verwachting van Merlijn en stond ik ook met een dikke buik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 16-11-2007 23:36:51 ]
pi_54664219
Het voordeel is nu wel dat je er van te voren over na kunt denken wat je wil, dat kon je toen niet.
12 weken is snel, maar ook nog haske lang!
Ik heb al helemaal bedacht dat ik `s avonds geen kraamvisite wil (lijkt me niet zo praktisch met 3 kinders) en niet te gek veel mensen per week. Eerste keer in bad doen moet door de papa gebeuren en ik wil meekijken.
Ik denk ook dat ik de opa`s en oma`s de volgende dag pas laat komen, eerst eens genieten van ons kleine urretje en onze jongens de kans geven te wennen dat ze grote broer zijn
Saartje
pi_54664384
Hier mogen ze niet met de hele familie aankomen. Vorige keer vond ik het veels te druk als de zus van Magneet ineens zonder aankondiging met haar man en twee zoontjes voor deur stond. Één keer heb ik gezegd van leiver niet, toen klonk zo teleurgesteld dat ik achteraf met de afwijzing van mij meer moeite had dan als ze ws gewoon op bezoek waren geweest. Ik weet nu ook wel hoe ik dingen wil ja, het ziekenhuis is trouwens wel aangeklaagd over de slechte BV-begeleiding en te vlug kv geven volgens mij, doet wel weer goed.
pi_54664451
Randa, ik heb je verhaal in het andere topic gelezen en DAT gebeurt je NIET meer. Tuurlijk ben je labiel als pas bevallen vrouw, maar je bent deze keer wel een bevallen vrouw met ervaringen. Ervaringen waar je duidelijke gevoelens over hebt. Ik betwijfel of je uberhaupt je kind weer van je weg laat nemen als je daar al moet blijven, maar als dat zo is, krijgen ze van jou echt wel een lijstje don'ts mee! Ben ik heilig van overtuigd.
*geeft even een dikke omdat ze weet hoe dit soort ervaringen er in kunnen hakken.
pi_54664681
Randa, k heb nog geen eerdere ervaringen, maar k zie idd ook op tegen de bevalling ja!
kun je van te voren niet n soort 'draaiboek' maken van dingen die toen niet naar jouw wens gingen en je nu dus absoluut anders wilt? mocht t zich weer zo voordoen.. voor t zelfde geld gaat t nu natuurlijk totaal anders!

en Maneki, tuurlijk ist voor hem ook veel, dan te bedenken dat we ook nog es aan elkaar moeten wennen he... we wonen nu net 2,5 maand samen!
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:58:31 #51
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54664900
Glossy, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Esmee.

Wat een ontzettende lieve foto van Amaranta en Eva.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_54668696
Dank je Mammietje

Lotje, mocht ik weer moeten bevallen in het ziekenhuis en moeten blijven, kan ik veel willen maar je hebt niet overal invloed op, ook al staat het op papier. Ik zou dit kindje alleen niet meer weg laten halen, maar in het oog houden. Misschien zou ik zelfs niet blijven tenzij er echt iets serieus is. Die nacht met Merlijn moesten we blijven omdat kindjes die met een vacuum worden geboren altijd een nachtje moeten blijven en ik moest blijven ivm de hoge bloeddruk. Uiteindelijk mocht Merlijn eerder naar huis dan ik. Mijn hoop is echt dat alles anders zal lopen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:21:53 #53
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54668956
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.

Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan

Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:

leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja

Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.

Als het een stichting is zou je eventueel kunnen vragen of ze binnen de stichting ergens anders geplaatst zou kunnen worden?
pi_54669100
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 09:21 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat is zeker balen zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en inderdaad alle groepen zitten prop en prop vol behalve de woensdagen en vrijdagen. Veel ouders hebben dan vrij omdat op de basisscholen sowieso de woensdag een halve dag is en de vrijdag vaak bij de onderbouw ook. Het verloop is niet zo supergroot eigenlijk. Het gaat heel gestaag en he lijkt inderdaad wel of er steeds meer kindjes naar de kinderopvang gaan. Ik denk dat steeds meer moeders gaan werken of er is een ware babyboom.

Als het een stichting is zou je eventueel kunnen vragen of ze binnen de stichting ergens anders geplaatst zou kunnen worden?
Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk heb Stel je voor als je als moeder wel werk hebt en weer moet gaan werken en de opvang is er nog niet.
pi_54669289
hallo, hier de kersverse moeder. SQ heeft jullie goed op de hoogte gehouden zag ik. Erg lief van dr.
Het was een heel karwei maar ze is er: Eva.
Ben uiteindelijk dus in het zkh bevallen met een ruggenprik.Eva is uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald. Ik had geen kracht meer voor de persweeen en op de monitor zagen ze dat Eva het ook niet trok.
Daarna is ze nog onderzocht, ze hebben iets van 4 keer bloed geprikt (heel flink!) maar alles was oke.
1e nacht hebben we ook overleefd, Eva heeft van 12.00 tot 5.00 in een keer geslapen, super dus.\

achter lijkt het wel alsof bevallen een peulenschilletje was maar eh, dames, het is een topprestatie hoor!
pi_54669294
Ow, en zie nu dat ik iets verkeerds had doorgegeven. Ze is nl om 3.50 geboren. Was zo van de wap dat ik geen klok meer kon lezen.
Gewicht was 3110 gram, netjes dus en ze is net opgemeten door de KH en ze is 48 cm lang!
pi_54669313
Glossy gefeliciteerd met Esmee!!
(joh, wat gek... op dezelfde dag uitgerekend, en jij hebt je kleine prupke al in je armen ).
Goed opknappen nu en geniet ervan!

Wat zijn jullie mooi samen Amaranta!
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:34:48 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54669473
Welkom terug Amaranta!
pi_54669601
Ik geloof dat ik vanaf vandaag meldplicht heb (37 weken), dus bij deze ik ben nog niet bevallen.

Straks naar de fotograaf voor een fotoshoot met dikke buik, man en kind gaan ook mee op de foto.
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:58:58 #60
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54669805
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 09:50 schreef Pruk het volgende:

[..]

Het is hetzelfde verhaal voor alle kinderdagverblijven. En dan zijn wij nog zo gelukkig dat ik nog geen nieuw werk heb Stel je voor als je als moeder wel werk hebt en weer moet gaan werken en de opvang is er nog niet.
Ja het is echt idioot. Groot personeelsgebrek, te weinig kinderdagverblijven. Je zou particuliere kunnen proberen maar dat is vaak toch ook geen oplossing. Net als een lerarentekort is er ook een leidstertekort, maar ook simpelweg plek tekort. Te kleine gebouwen, groepen met een max van 12 op 2 leidsters etc etc. Ik hoop dat je toch snel wat vindt!

Welkom terug Amaranta! En die foto is zo lief.
pi_54670418
Jemig BE, ik klikte net even op je ticker. Jij schiet al op zeg!
Hardloper.
IG @webkim
pi_54670705
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik geloof dat ik vanaf vandaag meldplicht heb (37 weken), dus bij deze ik ben nog niet bevallen.

Straks naar de fotograaf voor een fotoshoot met dikke buik, man en kind gaan ook mee op de foto.
Faja! Leuk! Veel plezier!!

en we willen natuurlijk wel het resultaat zien in het buikentopic
Mama van Floris, Leonore en ?
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 november 2007 @ 12:21:54 #63
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54671021
glossy gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Leuk zeg, al die meiden ineens
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:25:32 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_54671087
Faja, wat leuk! ik vind het nog steeds heerlijk dat ik zulke foto's heb
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 12:25:35 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54671088
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:10 schreef Pruk het volgende:
glossy ook gefeliciteerd.

Wat ik het nare vind aan dat hele kinderopvanggedoe dat ze dus gewoon melden dat er geen plek is, en niet melden op welke dagen van mijn voorkeursdagen er eventueel wel plek is. We kunnen dus niets wijzigen, wat wijzigen of de boel laten vervallen. Nouja, we weten sowieso niet of ik straks weer werk heb en wanneer enzo, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat er wachtlijsten langer dan een jaar zijn. Je zou toch verwachten dat er evenveel baby's geboren worden als dat er kinderen naar school gaan

Kijk, dit is de beschikbaarheid die ze nu aangeven:

leeftijd type* ma di wo do vr
1 maanden tot 24 maanden KDV nee nee ja nee ja
2 jaar tot 4 jaar KDV nee nee ja nee ja
4 jaar tot 12 jaar BSO nee nee ja nee ja

Wel handig als ze dan vast zouden zeggen dat de woensdag dus al wel gepland is ofzo. Onhandig gedoe. Overigens gaan we dus voor maandag, woensdag, donderdag, dat waren namelijk mijn werkdagen
je moet er rekening mee houden dat tweede/derde/honderdduizendste kindjes voorgaan op de nieuwe.
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:34:34 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54671236
Ja, dat laatste is ook maar relatief, hoor. Als het vol is, zit het gewoon vol, ook voor broertjes of zusjes.
Ik mocht Job niet eens op de wachtlijst zetten voor de BSO, ze zaten toch helemaal vol.

Maar we dwalen een beetje af van de zwangeren. Ik ben wel benieuwd hoe het met Lewis gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:20:02 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54671955
Hier in de regio krijgen 'volgende' kindjes sowieso geen voorrang meer.
Lang geleden al afgeschaft (volgens mij bij de meeste opvang-organisaties tegenwoordig)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54673533
We hebben een hele leuke ochtend gehad bij de fotograve, ze heeft een stuk of 97 foto's gemaakt en we hebben er 17 uitgezocht die er uit sprongen. Die gaat ze bewerken en mailen en dan kiezen we een paar vergrotingen/canvas (1 of 2 die geschikt zijn voor in de woonkamer en 2 die in onze slaapkamer kunnen) de rest op gewoon formaat af laten drukken. Zodra ik ze heb zal ik wel even een fotootje plaatsen in het buikentopic.
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:50:57 #69
24188 Belana
kloon van belana
pi_54673554
ik ben heel benieuwd faja
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:53:05 #70
15869 gr8w8
Better by design.
pi_54673585
Allemaal bedankt voor de feli's!

Amaranta & Mex_, ook jullie gefeliciteerd! En de rest die ik heb gemist ondertussen met zwanger zijn en bevallen ook uiteraard. Ik heb het zelf nu een beetje druk.

Vandaag bij het boodschappen doen ook naar de schoenenzaak geweest. Van die echte papa-sloffen gaan kopen. Ik kreeg het een beetje koud aan de tenen 's nachts. Roos doet het hartstikke goed, natuurtalent qua borstvoeding en praktisch van de klok. 's Nachts een keer gehuild, toen er een flinke poepluier was, genoeg voor twee dagen. Daar zou ik ook van janken, meer omdat het voor mij dan nog erg weinig is.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 17 november 2007 @ 16:35:15 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54675163
Wat versta jij onder papa-sloffen? Toch niet van die ruitjes-dingen ?

Ik kreeg net van Faja de tip dat de woezel en pip-mobiel bij de Gardo afgeprijsd is, maar ik zie daar ook die van TinyLove "Farmyard' behoorlijk afgeprijsd staan, mss een tip voor diegenen die hem nog willen kopen?
http://www.gardo.nl/upload/pdf/gardo.pdf
pi_54675856
Ik heb net mijn vriend verteld hoe hij hier een berichtje kan plaatsen dus hij zal na de KS zo snel mogelijk een berichtje proberen hier te plaatsen (als ie er aan toe komt dan).
Ben nu echt behoorlijk zenuwachtig voor alles wat komen gaat Heb er helemaal geen zin meer in eigenlijk.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_54676598
Zo, vriendlief heeft de babykamer behangen onder mijn toeziend oog
Nu de plinten er weer op dan kunnen de meubels op hun plek
Ik heb ondertussen 2 kruikenzakken in stijl van het kamertje gemaakt zodat Saartje straks lekker warm en stylish kan slapen

Oh enne...

Nog maar 100 dagen op de bank
Saartje
pi_54677526
maneki die 100 dagen zijn zo om leuk joh het kamertje bijna af.

faja ik ben benieuwd naar de foto's.

soepstengel laat het over je heen komen.

pruk balen van de ko.

Mijn 2de zwangerschap is echt een hel voor prowl
Ik vlieg echt telkens uit ook terwijl hij niets doet(het gaat dan over schoonmoeder).
Maar goed iedereen moet maar even mij ontwijken
mama van 3 kids!
pi_54678755
Mijn man ging nog even op bed liggen aangezien hij nachtdienst heeft. Mijn dochter hing lekker op mijn schoot op de bank en was aan het klagen over buikpijn. En terwijl ik dus haar spijkerbroek los maak zodat haar buikje even de ruimte heeft krijg ik 2 volle ladingen kots over me heen. Ik zwaar in paniek mijn man roepen komt ie aan gerent dacht ie dat mijn vliezen gebroken waren. Hij ziet de chaos en je ziet hem gewoon op de plek weer ontspannen. Dat belooft wat de komende weken iedere keer als ik hem roep denkt ie straks dat het zo ver is.
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:18:43 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54680064
Faja... arme kerel...

Ik moet trouwens steeds aan je denken als ik in de supermarkt loop. Ze hebben hier een heel schap met ingemaakte dingen (ik geloof olijven enzo) van het merk Faja-Lobi.

Maneki, nog maar 100 dagen!
Ik herinner me nog dat ik dat idd op de teller had en toen al helemaal euforisch was, maar stiekem gaat het zo snel. Althans... bij mij wel en ik hoop bij jou ook.
  zaterdag 17 november 2007 @ 21:30:17 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54682295
Ik was vanmiddag bij Reese ( ) en toen ik weg ging zei ze 'Goh... de volgende keer dat ik je zie heb je een kindje en ben je mama'. *slik*

Even later in de auto gingen ze een kerstliedje draaien 'All I want for Christmas is you'. Tranen in mijn ogen.
'I don't care about the presents, underneath the Christmas tree'.
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:29:55 #78
15869 gr8w8
Better by design.
pi_54685262
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wat versta jij onder papa-sloffen? Toch niet van die ruitjes-dingen ?

...
Nee, tuurlijk niet. Gewoon zwarte.

Die ruitjes hadden ze niet als instappers namelijk. Boeien, ik trek ze alleen 's nachts effe aan bij het uit bed pakken en daarna bij het verschonen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_54685604
Meldt nog net voor vandaag. Een rustige dag gehad. Alleen last van een vent die last heeft van mijn gezeur. Ik ga zo lekker mijn bedje in.

Ik heb even geen puf om verder te reageren. Morgen weer een nieuwe dag.
pi_54686663
Lewis... kom je dan morgen ff melden dat de baby er is? Je bent aan de beurt namelijk...

*mompelt iets over opasloffen i.p.v. papasloffen... *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')