abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54325700
De Dag dat de dollar viel
Het topic om te speculeren over het einde van de dollar, de petrodollar en ons hele financiële systeem.
GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!

De actuele stand van de euro vs dollar:

Koersverloop euro/dollar over 1 jaar:

Als vergelijkingsmateriaal de koers yen/dollar:

En vanwege het rumoer op de beurzen ook de stand van de AEX en Dow:

Eerdere topics:
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, deel 4: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel, deel 5: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel, deel 6: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #7 : 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08 : Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09 : 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #11: Zhe crisis havs returned!

En hier weer verder... hard op weg naar de 1.46.

GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!
GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!
GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!
GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!
GEEN TVP'S PLAATSEN AUB!

[ Bericht 1% gewijzigd door Xenwolfie op 02-11-2007 21:20:51 ]
Ich bin der Führer.
pi_54325792
Nummer 12 bedoel ik.
Ich bin der Führer.
pi_54325886
Wat ik het opvallendste aan vandaag vond is dat er een ochtenddip om 8 uur was. Ik vraag me af of Europa ook moe begint te worden van het kopen van dollars? Als dat zo is dan is de 1,50 niet ver weg meer.
pi_54326566
Wat een leuk topic!

Ik zou zeggen dat juist de verlaagde dollarkoers een uitkomst is voor Amerika. Door de lage koers is import van de rest van de wereld uit Amerika goedkoop. De lage koers zorgt er tegelijkertijd voor dat import van Amerikanen erg duur wordt. De import van Amerika neemt dus af en de export toe, wat er toe zal leiden dat de tekorten vanzelf minder zullen worden. Je zal zien dat de US economie zal gaan groeien door een groeiende export!
pi_54326601
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:51 schreef Giantus het volgende:
Wat een leuk topic!

Ik zou zeggen dat juist de verlaagde dollarkoers een uitkomst is voor Amerika. Door de lage koers is import van de rest van de wereld uit Amerika goedkoop. De lage koers zorgt er tegelijkertijd voor dat import van Amerikanen erg duur wordt. De import van Amerika neemt dus af en de export toe, wat er toe zal leiden dat de tekorten vanzelf minder zullen worden. Je zal zien dat de US economie zal gaan groeien door een groeiende export!
Ga weg, optimist! Dit is een ramptoeristen topic!

. Ik hoop maar voor de Amerikanen dat jij gelijk hebt.
Ich bin der Führer.
pi_54326826
Het valt me inderdaad op dat er altijd erg negatief gedacht wordt. Of dat helemaal terecht is lijkt me de vraag!

• De schulden zijn hoog, maar als je kijkt naar de schulden als percentage van het BBP stelt het nog niet eens zo gek veel voor.

• De dollar koers is laag, maar dit zal juist zorgen voor veel meer evenwicht op de wereldmarkt. Minder Import en meer export.

• De kredietcrisis stelt tot nu toe weinig voor. Het is erg bijzonder dat deze crisis niet doorslaat op "middle income" landen. Argentienie, Rusland etcetc. hebben nog relatief weinig problemen.

• De fundamenten van de economie zijn nog steeds relatief gezond. Er is veel productie en de arbeidsproductivitieit groeit ook nog eens. Samen met een lage koers zal het zeker een concurrentie voordeel opleveren.

• etc
  • pi_54327555
    tvp
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_54327571
    Eigenlijk zou je zo'n dollarbriefje moeten halen en het dan in een plantenpot poten. Elke dag genoeg water geven en kijken waar je dan over een jaar het meeste profijt van hebt, de koers of de geldboom.
    quote:
    Alleen moeten ze dan wel zelfvoorzien zijn. Als ze daar zelf niet het gas kunnen maken om in spaarlampen te stoppen is het leuk dat ze de fitting en het glas kunnen fabriceren, maar het licht zal dan niet lang branden
    pi_54327930
    quote:
    Wat een leuk topic!

Dat klopt maar het grote gevaar is de mensen minder kunnen consumeren. In principe zouden de meeste producten duurder moeten worden in amerika (door de lage dollar, andere landen verdienen immers minder) waardoor ze minder te hebben besteden. Ook een stijgende olieprijs en andere grondstoffen. Ze kunnen minder kopen met dezelfde dollar.
    En als ie nog verder gaat dalen zal het alleen nog maar meer pijn gaan doen?
    pi_54328627
    De binnenlandse koopkracht van de dollar zal niet per definietie afnemen.
    Overigens is het toch een circel beweging. Dollar koers laag->meer export->opwaartse druk op de dollarkoers.
    Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een kul-argument. Het gaat niet om absolute zelfvoorzienendheid het gaaat alleen om een concurrentievoordeel. Als de export stijgt en de import daalt hoeft dat niet te betekenen dat je zelfvoorzienend moet zijn. Nederland exporteert ook meer dan het importeerd en NL is verre van zelfvoorzienend. Overigens is de afgelopen tijd de export van de VS behoorlijk toegenomen.
    De olieprijs is inderdaad zeker een bedreiging, al is het een wereldwijde oorzaak van inflatie die niet alleen voor de VS geldt.
    pi_54328776
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:13 schreef Giantus het volgende:
    Overigens is het toch een circel beweging. Dollar koers laag->meer export->opwaartse druk op de dollarkoers.
    De olieprijs is inderdaad zeker een bedreiging, al is het een wereldwijde oorzaak van inflatie die niet alleen voor de VS geldt.
    Maar met een lage dollar verdienen landen die olie verkopen minder dus moeten ze de prijs verhogen om net zoveel te verdienen. Inflatie helpt ook mee idd (met de stijgende olieprijs) en met het waarschijnlijke feit dat ze vandaag niet meer olie kunnen leveren dan wat de wereld nodig heeft.
    Ook grondstoffen vanuit het buitenland en alles wat ze importeren zullen duurder worden door een lage dollar. Niet voor niets zorgt china ervoor dat hun munt niet sterk in waarde stijgt omdat ze voornamelijk exporteren/produceren en het is beter voor een land/amerika dat vandaag de dag voornamelijk consumeert en niet produceert dat ze een sterke munt hebben.
    Ok het is nu wel even goed maar over de hele linie is het eerder een bedreiging dan een zegen voor amerika (mijn opinie).
    Ze hebben denk ik gewoon een erg goede controle over de wereldhandel wat zogenaamd een vrije handel is en daarom stijgen de prijzen nog niet in verhouding met de dollar misschien, al zie je wel een stijging maar idd nog niet zo groot! Het voordeel van een wereldhandelmunt ook, en die staat op het spel door een nog verdere waardevermindering. Het is wachten dat olie producerende landen hun olie gaan verkopen in andere munten dat al door een paar is gebeurd en dit verklaard ook hoogstwaarschijnlijk de invasie van Irak en de vijandelijk houding tegenover Iran.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aasgier op 02-11-2007 23:49:35 ]
    pi_54328823
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:13 schreef Giantus het volgende:
    Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een kul-argument. Het gaat niet om absolute zelfvoorzienendheid het gaaat alleen om een concurrentievoordeel. Als de export stijgt en de import daalt hoeft dat niet te betekenen dat je zelfvoorzienend moet zijn. Nederland exporteert ook meer dan het importeerd en NL is verre van zelfvoorzienend. Overigens is de afgelopen tijd de export van de VS behoorlijk toegenomen.
    En welke 'Amerikaanse' producten gaan wij dan kopen? Als ik achter op mijn iPod kijk staat daar toch echt op dat ie in China in elkaar is gezet.
    pi_54328958
    Diezelfde vraag kan gesteld worden voor NL. Wij exporteren ook meer dan dat we importeren. Kan jij mij dingen, naast bloemen, zeggen die wij zouden moeten importeren.

In hoogontwikkelde economien moet je niet alleen denken aan ipodjes en pc'tjes. Dat is allemaal leuk en aardig maar daar verdien je niet echt veel mee. Het is niet voor niets dat die productie naar China verplaatst is. Je moet kijken naar de dienstenmarkt (verreweg het grootste aandeel in de NL en VS economie).
    pi_54329138
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:27 schreef Giantus het volgende:
    Diezelfde vraag kan gesteld worden voor NL. Wij exporteren ook meer dan dat we importeren. Kan jij mij dingen, naast bloemen, zeggen die wij zouden moeten importeren.

In hoogontwikkelde economien moet je niet alleen denken aan ipodjes en pc'tjes. Dat is allemaal leuk en aardig maar daar verdien je niet echt veel mee. Het is niet voor niets dat die productie naar China verplaatst is. Je moet kijken naar de dienstenmarkt (verreweg het grootste aandeel in de NL en VS economie).
    Wij exporteren idd veel maar amerika dus niet! Ondanks onze vrij sterke munt, zo goed zijn we gewoon.
    pi_54335247
    Een slotstand van $ 1.45 / ¤ of net erboven zou nu goed mogelijk zijn, als dat al niet het geval is.
    pi_54335566
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

En welke 'Amerikaanse' producten gaan wij dan kopen? Als ik achter op mijn iPod kijk staat daar toch echt op dat ie in China in elkaar is gezet.
    maar apple is een amerikaans bedrijf, dus de winsten tellen in de vs, daar betalen ze ook de belasting dus. (stiekum lekker toch een tvp )
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_54335597
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:33 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Wij exporteren idd veel maar amerika dus niet! Ondanks onze vrij sterke munt, zo goed zijn we gewoon.
    naar ik begrepen heb exprteren we vooral veel naar EU landen. en nederland is een groot doorvoerland (vandaar steeds het gekrakeer om de haven van antwerpen, en de oosterschelde)
    pi_54335629
    tvp @ 1.4504

TT
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_54335724
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 23:27 schreef Giantus het volgende:
    Je moet kijken naar de dienstenmarkt (verreweg het grootste aandeel in de NL en VS economie).
    Dus jij wilt beweren dat we op den duur een economie zonder concrete producten zouden kunnen hebben.

In mijn opininie is de dienstenmarkt in het westen alleen uit zijn voegen gebasrten omdat er te weinig mensen zijn die nog echt iets willen en kunnen maken en we de rest van de bevolking in het land ook maar zich bezig moeten laten houden met lucht verkopen aan elkaar.
      zaterdag 3 november 2007 @ 12:38:56 #20
    88064 Undergod
    Houd u van toffees?
    pi_54336053
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij wilt beweren dat we op den duur een economie zonder concrete producten zouden kunnen hebben.

In mijn opininie is de dienstenmarkt in het westen alleen uit zijn voegen gebasrten omdat er te weinig mensen zijn die nog echt iets willen en kunnen maken en we de rest van de bevolking in het land ook maar zich bezig moeten laten houden met lucht verkopen aan elkaar.
    Daar hebben we toch lage lonen landen voor?
    Noise is all relative to the silence preceding it
      zaterdag 3 november 2007 @ 13:11:27 #21
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_54336219
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 12:38 schreef Undergod het volgende:

[..]

Daar hebben we toch lage lonen landen voor?
    Totdat transport enorm duur wordt ivm olieschaarste.. Dan sta je hier vrolijk diensten aan elkaar te verkopen terwijl de winkels leeg zijn.
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
    pi_54336325
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 12:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
    tvp @ 1.4504

TT
    Er werd gisteren gegild dat de kredietscrisis weer terug was. En kap nou eens met die tyfus TVP's man!
    Ich bin der Führer.
    pi_54336382
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Totdat transport enorm duur wordt ivm olieschaarste.. Dan sta je hier vrolijk diensten aan elkaar te verkopen terwijl de winkels leeg zijn.
    Ik voorzie gouden tijden voor een wederopstanding van de VOC die alleen met zeilschepen gaan varen.

http://www.skysails.info/

Ik ben echt benieuwd van hoeveel diensten een economie nu echt kan bestaan in verhouding tot de concrete productie.

En als we het dan over concrete productie in de VS hebben dat wordt alleen maar nog minder.
    quote:
    http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?DocumentId=40012

Chrysler schrapt nog eens 11.000 banen
    De Amerikaanse autofabrikant Chrysler schrapt volgend jaar nog eens 11.000 banen bovenop de 13.000 ontslagen die in februari van dit jaar werden aangekondigd. Ook stopt de op twee na grootste autobouwer van de Verenigde Staten met de productie van vier automodellen.

Dat maakte Chrysler donderdag bekend. Het concern werd eerder dit jaar overgenomen door de investeringsmaatschappij Cerberus Capital Management van DaimlerChrysler. Volgens topman Bob Nardelli is de
    banenreductie nodig omdat de Amerikaanse automarkt in de afgelopen acht maanden drastisch is veranderd en de verkoop afzwakt.

Ontslagen in fabrieken

De ontslagen vallen vooral in fabrieken, maar er worden ook duizend kantoorbanen geschrapt. Verder perkt Chrysler het gebruik van uitzendkrachten fors in en wordt gestopt met overwerk.

Daarnaast houdt het concern volgend jaar op met de productie van de Dodge Magnum, de PT Cruiser cabrio, de Chrysler Pacific en de Chrysler Crossfire, omdat ze niet goed genoeg verkopen. Daarvoor komen wel vier nieuwe modellen op de markt, waaronder twee auto's met hybride-aandrijving.
      zaterdag 3 november 2007 @ 13:29:03 #24
    88064 Undergod
    Houd u van toffees?
    pi_54336401
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Goed punt, snel haal alle producten hier heen nu het nog kan.

[ Bericht 77% gewijzigd door Undergod op 03-11-2007 13:38:10 (voor de duidelijkheid toch maar ff quote-je erbij) ]
    pi_54337085
    Zijn er ook mensen die nog wat realistischere opmerkingen kunnen bijdragen?
    pi_54337165
    Er zijn geruchten dat de reserves van Citigroup (tweede bank van de VS) op zijn. Koersen van diverse financiele instellingen is daarop gekelderd. Men is bang dat ze meer onverwachte afschrijvingen komen.
      zaterdag 3 november 2007 @ 15:09:37 #27
    88064 Undergod
    Houd u van toffees?
    pi_54338328
    Als er geruchten bestaan dat een bank niet over voldoende reserves beschikt, gaan over het algemeen mensen snel veel pinnen, daardoor is het een self-fulfilling prophecy?

En staat de staat niet garant in dergelijke gevallen?
    Ik meen dat de nederlandsche bank preventief garant ging staan voor abn?
    pi_54338743
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 13:27 schreef Basp1 het volgende:

...

En als we het dan over concrete productie in de VS hebben dat wordt alleen maar nog minder.

---<quote>---
    http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?DocumentId=40012

Chrysler schrapt nog eens 11.000 banen
    De Amerikaanse autofabrikant Chrysler schrapt volgend jaar nog eens 11.000 banen bovenop de 13.000 ontslagen die in februari van dit jaar werden aangekondigd. Ook stopt de op twee na grootste autobouwer van de Verenigde Staten met de productie van vier automodellen.

Dat maakte Chrysler donderdag bekend. Het concern werd eerder dit jaar overgenomen door de investeringsmaatschappij Cerberus Capital Management van DaimlerChrysler. Volgens topman Bob Nardelli is de
    banenreductie nodig omdat de Amerikaanse automarkt in de afgelopen acht maanden drastisch is veranderd en de verkoop afzwakt.

Ontslagen in fabrieken

De ontslagen vallen vooral in fabrieken, maar er worden ook duizend kantoorbanen geschrapt. Verder perkt Chrysler het gebruik van uitzendkrachten fors in en wordt gestopt met overwerk.

Daarnaast houdt het concern volgend jaar op met de productie van de Dodge Magnum, de PT Cruiser cabrio, de Chrysler Pacific en de Chrysler Crossfire, omdat ze niet goed genoeg verkopen. Daarvoor komen wel vier nieuwe modellen op de markt, waaronder twee auto's met hybride-aandrijving.

----------------
    En hier in Nederland maken ze reclame met "de lage dollarweken" bij o.a. Dodge en Crysler
    pi_54339645
    en stug volhouden daar in de VS dat de werkgelegenheid groeit

wat betreft verantwoordelijkheid t.a.v. reserves:

pas op dat je geen begrippen door elkaar haalt. "reserve" is iets anders dan "reservering" en weer iets anders dan "voorziening".

en die voorziening: da's niet het hele hete hangijzer, de reserve is dat. banken (en verzekeraars) zijn (uiteraard zijn de exacte regelgevingen per land wellicht anders) altijd verplicht om als zij een lening of een verzekering verkopen, een bepaald bedrag als voorziening te reserveren. als voorbeeld een verzekering bij leven, uit te keren 10 jaar na aanvang gecombineerd met een levensverzekering. dan moet de bank gedurende die 10 jaar altijd direct kunnen uitbetalen als dat nodig is (bij overlijden).

uiteraard wordt premie betaald, en gaat alles via het actuariele gelijkheidsbegrip, dus het berekenen van de voorziening is voor een leek lastig. maar goed; die voorziening is het probleem niet, de reserves zijn het probleem. ik heb de indruk dat ze gewoon weinig liquide middelen hebben (voorbeeld: iemand is stinkend rijk, heeft 3 huizen in het (zeer geisoleerde!) dorp waar hij woont, maar helaas: de geldautomaat is stuk, creditcards heeft hij niet want dat mocht niet van zn vrouw en hij had net zn laatste cash uitgegeven aan een etentje, en zn auto gaat stuk. de garage wil alleen cash betaald worden. wat dan?)
      zaterdag 3 november 2007 @ 17:21:30 #31
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_54340312
    quote:
    quote:
    Fed injects $41 billion into U.S. financial system to help ease credit problems
    By: JEANNINE AVERSA - Associated Press

WASHINGTON -- The Federal Reserve pumped $41 billion into the U.S. financial system Thursday, the largest cash infusion since September 2001, to help companies get through a credit crunch.

The action comes one day after Fed Chairman Ben Bernanke and all but one of his central bank colleagues voted to slice a key interest rate for the second time in six weeks to protect the economy from the ill effects of collapse in the housing market, aggravated by the credit troubles.
    Bron
    Vandaar dat de FED weer miljarden dollars in het systeem pompt. Ze hebben dat al vaker gedaan maar de problemen blijven terugkomen.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
      zaterdag 3 november 2007 @ 17:43:00 #32
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_54340734
    quote:
    Je nieuwsberichten zijn boeiend, pberends .
    &lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
    pi_54341094
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 13:29 schreef Undergod het volgende:

[..]

Goed punt, snel haal alle producten hier heen nu het nog kan.
    even serieus, welke fysieke producten importeren we nu uit de VS

Op wat genmais, en chips na kan ik eigenlijk niets bedenken
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_54341239
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef digitaLL het volgende:

[..]

[..]

Bron
    Vandaar dat de FED weer miljarden dollars in het systeem pompt. Ze hebben dat al vaker gedaan maar de problemen blijven terugkomen.
    Oh ja, ook even toegevoegd aan het bericht.
    pi_54341617
    pberends, je nieuwsberichten zijn idd prima, ik heb toch een paar commentaartjes:

1) we zijn hier al op fok, de meeste lezers in dit topic lezen de FP toch wel, dus je hoeft hier dus niet nog extra een linkje te plaatsen

2) dit was woensdag of donderdag (weet ik 1-2-3 niet meer) al bekend, en hier al gepost
    pi_54342322
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

even serieus, welke fysieke producten importeren we nu uit de VS

Op wat genmais, en chips na kan ik eigenlijk niets bedenken
    Remington, Smith & Wesson, Ruger, Colt, enz enz...
    pi_54342384
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 18:17 schreef simmu het volgende:
    pberends, je nieuwsberichten zijn idd prima, ik heb toch een paar commentaartjes:

1) we zijn hier al op fok, de meeste lezers in dit topic lezen de FP toch wel, dus je hoeft hier dus niet nog extra een linkje te plaatsen

2) dit was woensdag of donderdag (weet ik 1-2-3 niet meer) al bekend, en hier al gepost
    1) blaat

2) dit was meer een samenvatting van de afgelopen maanden, omdat er op FOK nog helemaal niets gepost was over de problemen bij Amerikaanse banken.
    pi_54343542
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 19:06 schreef pberends het volgende:

[..]

1) blaat

2) dit was meer een samenvatting van de afgelopen maanden, omdat er op FOK nog helemaal niets gepost was over de problemen bij Amerikaanse banken.
    Hij heeft wel een punt, je bent een beetje aandachtsgeil want je refereert maar wat graag naar je eigen berichtjes, kom je IRL aandacht tekort?
    pi_54345322
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 22:45 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Dat klopt maar het grote gevaar is de mensen minder kunnen consumeren. In principe zouden de meeste producten duurder moeten worden in amerika (door de lage dollar, andere landen verdienen immers minder) waardoor ze minder te hebben besteden. Ook een stijgende olieprijs en andere grondstoffen. Ze kunnen minder kopen met dezelfde dollar.
    En als ie nog verder gaat dalen zal het alleen nog maar meer pijn gaan doen?
    Wat maken jullie Europeanen je toch druk om die dollar.

Ik woon in de VS en er wordt helemaal niets duurder; als dat wel zo is dan merk ik er in ieder geval niets van.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_54345474
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik woon in de VS en er wordt helemaal niets duurder; als dat wel zo is dan merk ik er in ieder geval niets van.
    Wij zijn ramptoeristen, begrijp dat dan!
    Ich bin der Führer.
    pi_54345706
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 19:53 schreef Slasher het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt, je bent een beetje aandachtsgeil want je refereert maar wat graag naar je eigen berichtjes, kom je IRL aandacht tekort?
    Tuurlijk refereer ik als nieuwsposter naar mijn eigen berichten .
    pi_54349462
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

We maken ons er druk over omdat we aan de vooravond van een nieuw tijdperk staan. Een tijdperk waarin de dollar niet meer zo overheerst in de financiële markten zoals hij wel heeft gedaan gedurende de tijd sinds 1973. Voor nagenoeg iedereen in dit topic was de dollar een soort ijkpunt gedurende zijn hele leven voor de waarde van geld. En nu lijkt het alsof we gaan meemaken dat de dollar gewoon een van de vele munten wordt. Dat is een heel grote verandering. Of die verandering goed is, daar verschillen de meningen over, maar het is geen kleine bijstelling die nu aan de gang lijkt te zijn.

Daarnaast, jij mag er misschien nog niet zo veel concreets van merken, maar er gaat dus een punt komen waar je het wel gaat merken. Bijvoorbeeld dat de inflatie gaat stijgen terwijl de FED zich niet kan veroorloven de rente te verhogen. Wat dan eigenlijk wel wenselijk zou zijn.
    pi_54350500
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 13:24 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Er werd gisteren gegild dat de kredietscrisis weer terug was. En kap nou eens met die tyfus TVP's man!
    moah, issie al weggeweest dan? Lijkt me niet dat dat zo snel gaat.
    pi_54350502
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 23:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarnaast, jij mag er misschien nog niet zo veel concreets van merken, maar er gaat dus een punt komen waar je het wel gaat merken. Bijvoorbeeld dat de inflatie gaat stijgen terwijl de FED zich niet kan veroorloven de rente te verhogen. Wat dan eigenlijk wel wenselijk zou zijn.
    Dat kan inderdaad niet, want dan gaan er miljoenen hun huizen verliezen. Onder andere.
    pi_54351227
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 21:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de enige hoor...
    pi_54354368
    Terug-Vind-Dollar.
      zondag 4 november 2007 @ 13:56:10 #48
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_54354725
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 13:35 schreef StonedKinG het volgende:
    Terug-Vind-Dollar.
    Da's wel het laatste wat je wil vinden.
    pi_54355389
    paniek alom
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_54355474
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    paniek alom
    nah, het is zondag vandaag. Even rusig aan doen hoor.
      zondag 4 november 2007 @ 14:38:26 #51
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54355664
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 21:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Joh, ik zie *zelfs* sunchaser niet wanhopig in ieder topic linkjes naar z'n eigen columns posten. En als er een aandachtsgeile mediahoer is...
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      zondag 4 november 2007 @ 15:26:20 #53
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54356903
    Da's eigenlijk wel een goed plan.

Edit: Pberends, nieuwsposts en spam.

[ Bericht 36% gewijzigd door gronk op 04-11-2007 15:35:19 ]
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_54358097
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 15:26 schreef gronk het volgende:
    Da's eigenlijk wel een goed plan.

Edit: Pberends, nieuwsposts en spam.
    Persoonlijke kruistocht tegen Pberends?
      zondag 4 november 2007 @ 16:17:37 #55
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54358179
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 16:13 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Persoonlijke kruistocht tegen Pberends?
    Nee hoor. Ik heb alleen een hekel aan mensen die overal linkdumps naar hun eigen posts neerstrooien. IIRC, digitall en nog zo wat figuren in het paranoia-hoekje hebben daar ook wel een handje van. Maar bij pberends vind ik dat 't wel de spuigaten uitloopt.
    pi_54358306
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 16:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb alleen een hekel aan mensen die overal linkdumps naar hun eigen posts neerstrooien. IIRC, digitall en nog zo wat figuren in het paranoia-hoekje hebben daar ook wel een handje van. Maar bij pberends vind ik dat 't wel de spuigaten uitloopt.
    Mm, ik snap je punt enigzins wel
      zondag 4 november 2007 @ 16:39:26 #57
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_54358789
    Shoot the messenger.
    Bewijs dat ik allleen links van mezelf plaats.
    Ik kan het tegendeel eenvoudig bewijzen.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
      zondag 4 november 2007 @ 16:46:14 #58
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54358945
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 16:39 schreef digitaLL het volgende:
    Shoot the messenger.
    Bewijs dat ik allleen links van mezelf plaats.
    Ik kan het tegendeel eenvoudig bewijzen.
    Joh, ik ga *echt* niet een half uur op fok! lopen zoeken naar al jouw postings, om te tellen hoevaak je een linkdump doet, een copy-paste met een kleine toevoeging, of een link naar een OP van jezelf, om te kijken of die uitspraak statistisch gezien wel klopt. Ik kan m'n tijd echt wel beter besteden.
      zondag 4 november 2007 @ 16:51:46 #59
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_54359091
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 16:46 schreef gronk het volgende:
    Joh, ik ga *echt* niet een half uur op fok! lopen zoeken naar al jouw postings, om te tellen hoevaak je een linkdump doet, een copy-paste met een kleine toevoeging, of een link naar een OP van jezelf, om te kijken of die uitspraak statistisch gezien wel klopt. Ik kan m'n tijd echt wel beter besteden.
    Van Dale
    quote:
    paranoia

achtervolgingswaanzin
    Wat dit ermee te maken heeft is mij een raadsel en de betrouwbaarheid van mensen die hun uitspraken niet met feiten willen ondersteunen schat ik niet hoog. Ik noem jou toch ook geen narcist of dergelijks zonder het goed te onderbouwen.
      zondag 4 november 2007 @ 17:05:27 #60
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54359396
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 16:51 schreef digitaLL het volgende:

Wat dit ermee te maken heeft is mij een raadsel en de betrouwbaarheid van mensen die hun uitspraken niet met feiten willen ondersteunen schat ik niet hoog. Ik noem jou toch ook geen narcist of dergelijks zonder het goed te onderbouwen.
    Ah, op die manier. Je hebt nog wel eens de neiging om topics te openen die een hoog 'de US moet terug naar de goudstandaard' en 'goud is het enige veilige alternatief voor geldl'-gehalte hebben. En, spijt me zeer, dan kom je wat mij betreft toch terecht in het hoekje Brave-New-world aanhangers die overal zwarte helikopters zien rondvliegen, denken dat de devaluatie van de dollar een groot complot is van de VN om amerika te destabilizeren, etc. Niet dat jij het zo extreem stelt, maar goed.

Ik heb SeLang ook wel eens aardige uitspraken zien doen over de amerikaanse economie, maar de context en de toon uit die posts waren toch wel een stukje nuchterder dan de toon en context in jouw postings. Snappie?
      zondag 4 november 2007 @ 17:22:03 #61
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_54359781
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 17:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Je hebt nog wel eens de neiging om topics te openen die een hoog 'de US moet terug naar de goudstandaard' en 'goud is het enige veilige alternatief voor geldl'-gehalte hebben. En, spijt me zeer, dan kom je wat mij betreft toch terecht in het hoekje Brave-New-world aanhangers die overal zwarte helikopters zien rondvliegen, denken dat de devaluatie van de dollar een groot complot is van de VN om amerika te destabilizeren, etc. Niet dat jij het zo extreem stelt, maar goed.

Ik heb SeLang ook wel eens aardige uitspraken zien doen over de amerikaanse economie, maar de context en de toon uit die posts waren toch wel een stukje nuchterder dan de toon en context in jouw postings. Snappie?
    Toon aan dat ik ergens beweert heb terug te willen naar de goudstandaard. Ik heb zelfs het tegendeel gezegd.
    quote:
    Ik zie niet zoveel in de gouden standaard. Edelmetaal is waard wat men er voor wil geven.
    Zie;
    Onmogelijkheid van de goudstandaard/ deflatie in de EU.
    Toon aan dat ik beweer dat de devaluatie van de dollar een complot is van de VN. Ik kan me er iig nix van herinneren.
    Mijn posts zijn imo nuchter. Ik voorspelde de 0.25% ratecut juist. Sinds mijn 1e post over hogere olieprijzen uit 2004 is het de nuchtere werklijkheid gebleken.
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2004 20:43 schreef digitaLL het volgende:
    De olieprijs is gestegen tot 40$ the barrel. Door toenemende onrust in het MO en een toenemende vraag vanuit opkomende economien als China en India die steeds meer olie kopen zal de prijs wellicht nog verder stijgen. Voor europa is dat minder erg.Het energieverbruik is 5x lager per hoofd van de bevolking dan bijv. de VS. De VS is imo een cheap oil economy. Hoge olieprijzen hebben er een sterke invloed op de inflatie. Imo is de olie nog te goedkoop. 100$ de barel is beter omdat dan veel meer investeringen in alternatieven lonend gaan worden. Dit maakt ons uiteindelijk minder kwetsbaar door olie-afhankelijkheid
    Het levert natuurlijk ook broodnodige banen op en een inpuls aan technologische ontwikkelingen.
    Bron;
    http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=564&ncid=564&e=3&u=/nm/20040507/ts_nm/markets_oil_dc_30
    Wat is hier niet nuchter aan ?
    Ik heb trouwens ook positieve uitspraken gedaan mbt de flexibliteit van de VS. Als ik die terugvind zal ik ook die nof ff posten.
      zondag 4 november 2007 @ 17:27:54 #62
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_54359924
    Nieuwsdump:
    Topman Citigroup treed af
    Ik neem aan dat die hier wel ergens thuis hoort.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_54360687
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 14:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, ik zie *zelfs* sunchaser niet wanhopig in ieder topic linkjes naar z'n eigen columns posten. En als er een aandachtsgeile mediahoer is...
    Mee eensch, en altijd maar negatieve berichten over de VS
    Dat hang menigeen nu al de keel uit
    pi_54361056
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 17:57 schreef Slasher het volgende:

[..]

Mee eensch, en altijd maar negatieve berichten over de VS
    Dat hang menigeen nu al de keel uit
    Nee hoor , ik lus er pap van
    pi_54361455
    ONTOPiC zou ik zeggen
      zondag 4 november 2007 @ 18:51:15 #66
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_54361947
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:28 schreef japojapo16 het volgende:
    ONTOPiC zou ik zeggen
    Schat, ik heb er speciaal een topic voor geopend. Nou jij weer.
      zondag 4 november 2007 @ 19:25:07 #67
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_54362700
    eens kijken wat er morgen gebeurd...
    pi_54362778
    morgen weer een nieuw record?
    pi_54364277
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 15:23 schreef indahnesia.com het volgende:
    kan dat bashen e.d. niet in een FB topic of zo
    inderdaad, behoorlijkt irritant!
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
    pi_54370720
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 17:57 schreef Slasher het volgende:

[..]

Mee eensch, en altijd maar negatieve berichten over de VS [afbeelding]
    Dat hang menigeen nu al de keel uit [afbeelding]
    doe dat nu eens in het speciale topic en rot hier eens op met je gezeik. Naloper
      maandag 5 november 2007 @ 08:06:23 #71
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_54372992
    Grafiek in de OP staat op blanco.... En dat terwijl de maandaghandel in Azie al lang bezig is?

TVP
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_54373071
    Het zal vast al wel genoemd zijn;
    De VPRO heeft in 2005 al een docu gemaakt over "De dag dat de dollar valt..."

De uitzending is online te bekijken.
      maandag 5 november 2007 @ 08:33:50 #73
    38496 Perrin
    pi_54373181
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 08:18 schreef Roellie80 het volgende:
    Het zal vast al wel genoemd zijn;
    De VPRO heeft in 2005 al een docu gemaakt over "De dag dat de dollar valt..."

De uitzending is online te bekijken.
    Jazeker, daar zijn de topic-titels naar vernoemd.. maar blijft een boeiende docu.
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 08:06 schreef Xtreem het volgende:
    Grafiek in de OP staat op blanco.... En dat terwijl de maandaghandel in Azie al lang bezig is?

TVP
    Deze is iets minder mooi, maar lijkt wel goed te werken:

[ Bericht 22% gewijzigd door Perrin op 05-11-2007 08:54:23 ]
    pi_54373384
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 08:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jazeker, daar zijn de topic-titels naar vernoemd.. maar blijft een boeiende docu.
    dat was eigenlijk wel te verwachte jah..

misschien is dit wel nieuws

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2007 08:53:48 ]
    pi_54375481
    Wtf is die grafiek aan het doen M'n oma rijdt nog beter als ze dronken is !
    pi_54375615
    kredietcrisis
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_54376092
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef venomsnake het volgende:
    kredietcrisis [afbeelding]
    het ergste moet nog komen als 'binnenkort' de rente eens omhoog gaat, i.p.v. omlaag
      maandag 5 november 2007 @ 12:54:41 #78
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_54378024
    wat is die grafiek aan het doen inderdaad

iemand die dat kan toelichten?
      maandag 5 november 2007 @ 13:00:52 #79
    38496 Perrin
    pi_54378151
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:54 schreef Grumpey het volgende:
    wat is die grafiek aan het doen inderdaad

Ik gok een storing ergens bij 't doorgeven/verwerken van gegevens, op veel sites (maar niet allemaal) waren grafieken ook leeg/afwezig tussen 9am en 10am..
    pi_54378483
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:54 schreef Grumpey het volgende:
    wat is die grafiek aan het doen inderdaad [afbeelding]

even Apeldoorn bellen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: