Donequote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:59 schreef Lieke_K het volgende:
Ik las in het vorige topic wat over Fink? Vriendinnetje van me is helemaal idolaat van Fink en als het maar 7,- is, ben ik er vrij zeker van dat ik er mee naartoe wordt gesleept.Wat ik ervan gehoord heb, vond ik trouwens erg mooi
En traditiegetrouw zoals na iedere OP gezeik over de foto's: die blonde brillendollie mag er van mij uit.Ter vervanging heb ik wel enige suggesties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat valt er aan te snappen dan? Is toch inderdaad een zoetsappige cover die door de jaren heen vaak gecovered is of mis ik nu ook ietsquote:
Hoe vaak kan je wel niet touren op een discography van uhm.. niet veel? Ga 's wat nieuws maken ofzo. Of zouden ze zijn bang dat de hype binnenkort stopt en willen ze zo veel mogelijk de zakken vullen?quote:Op donderdag 1 november 2007 22:09 schreef SnowCockroach het volgende:
The sticksman has departed the group and will not accompany them on their forthcoming tour.
Nou ze hebben al een nieuw album opgenomen dat.. ergens begin volgend jaar uitkomt. En dan is er nog Crap Attack, al staat daar niet veel nieuws op.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hoe vaak kan je wel niet touren op een discography van uhm.. niet veel? Ga 's wat nieuws maken ofzo. Of zouden ze zijn bang dat de hype binnenkort stopt en willen ze zo veel mogelijk de zakken vullen?
boeiendquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:01 schreef Krissinas het volgende:
Ik had gister een discussie met een vriendin van me of Rooney (van When Did Your Heart Go Missing) nu onder indie valt of gewoon onder rock.... Hoe denken jullie hier over?
Hmmz, dat weet ik ook niet precies eigenlijk... Maar ik vond t dus ook meer gewoon rock, al heb ik alleen dat 'hitje' nog maar gehoord...quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:13 schreef frame-saw het volgende:
Rock denk ik. Maar ik weet niet hoe ze zijn begonnen, etc.
En WAS treedt nog op als voorprogramma van Kaiser Chiefs, dat is het laatste wat ik van ze heb vernomen.
Overigens niet in Nederland, alleen in UK denk ik.
Dat las ik ook al ja, wel n mooie springplank voor n bandje denk ik. Maar idd, ik vraag me af in hoeverre ze hier 'door zullen breken'. Ik denk dat je tegenwoordig al 'nieuw' bandje nog maar amper echt door kan breken helaas...quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:28 schreef frame-saw het volgende:
Ze zijn al een tijdje bekend, hebben ook eens opgetreden in het tv-programma The O.C. (evenals The Killers toen ze wat minder bekend waren). Ik kende ze al een tijdje maar vind het niet geweldig. Nu breken ze 'door' in Nederland, voor zover dat gaat met zo'n bandje dus.
Modest Mouse.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:42 schreef bierbart het volgende:
Ik luister eigenlijk best veel naar The Killers, Kaiser Chiefs, Editors en Maximo Park (laatste door mn vriendin)
Toen zag ik dat er topic was over deze muziek.. #17 al!en ik heb #1 - #16 gemist!
![]()
Nog iemand goeie muziektips ofzo?![]()
Klopt ja. Ik word ook gek van al die gillende meisjes die vooraan staan omdat de zanger of gitarist ofzo zo 'lekker' is. Het lijkt er bijna op dat je als band meer energie moet steken in hoe je er uit ziet en welk image je hebt dan in goeie muziek maken. Beetje jammer dat soort dingen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef frame-saw het volgende:
Genoeg bierbart, kijk de topics maar even door
En Krissinas, dat is inderdaad zo. Alleen als ze door TMF in de spotlights worden gezet breken ze door. Nouja dan vind ik een bandje spontaan minder leuk, of minder leuk om naar een concert te gaan. Het publiek verandert dan totaal, heb ik al bij The Kooks en Razorlight gezien, bah.
Daarom hou ik meer van underground, dat gaat om de leukheid van muziek en niet de populariteit. Geen gillende biggen enzo
Japrecies, al die normale mensen die het in hun hoofd halen ook opeens je bandje leuk te vinden, bah!quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef frame-saw het volgende:
Genoeg bierbart, kijk de topics maar even door
En Krissinas, dat is inderdaad zo. Alleen als ze door TMF in de spotlights worden gezet breken ze door. Nouja dan vind ik een bandje spontaan minder leuk, of minder leuk om naar een concert te gaan. Het publiek verandert dan totaal, heb ik al bij The Kooks en Razorlight gezien, bah.
Daarom hou ik meer van underground, dat gaat om de leukheid van muziek en niet de populariteit. Geen gillende biggen enzo
Waar claimt TMF dat? Dat is namelijk het belachelijkste wat ik in tijden gehoord heb!quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:17 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat ontken ik ook niet.
TMF claimt trouwens de doorbraak van Razorlight in Nederland, beschamend.
En er is een verschil tussen normale mensen en gillende tmf-hoertjes.
Luisteren ze een keer naar goede muziek is het weer niet goed !?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:32 schreef n0r het volgende:
Verbreding wel ja, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn, al die 14-jarige huppelkutjes vooraan dat podium.
Ik bedoel maar te zeggen dat het verschil tussen Razorlight Paradiso en Razorlight Effenaar (Dit was ook georganiseerd door TMF ofzo) op zich al groot was, en er zaten welgeteld 2 manden en 2 dagen tussen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:47 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Luisteren ze een keer naar goede muziek is het weer niet goed !?
Idd. Of blijf gewoon bij je 50 Cent ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:04 schreef jakkop het volgende:
Ze mogen wel luisteren maar niet naar concerten komen.![]()
Ooh... als het bij the Beatles ook al zo was dan maakt het niet uit...quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:01 schreef MaJo het volgende:
Die gillende meiden is niets nieuws hoorKijk maar eens naar live opnames van the Beatles, oorverdovend het geschreeuw. Zo oorverdovend dat de band zelfs is getopt met touren omdat ze zichzelf en elkaar niet meer konden horen. Valt het tegenwoordig toch best mee
Razorlight in Effenaar door TMF georganiseerd? Welnee joh...quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:03 schreef n0r het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen dat het verschil tussen Razorlight Paradiso en Razorlight Effenaar (Dit was ook georganiseerd door TMF ofzo) op zich al groot was, en er zaten welgeteld 2 manden en 2 dagen tussen.
En ja, ik vind het jammer als dat door commercie en hypen gebeurd.
En dat zijn vaak nog verdomd goeie ook!quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:04 schreef frame-saw het volgende:
Ehm. Ik geef jegeen gelijk maar ik kan het even niet verwoorden.
Waarom heb je een journalist/dj nodig om muziek te luisteren? Check MySpace eens, genoeg bandjes zonder platencontract die wel 'bekend' zijn maar met eigen (amateuristisch) materiaal hun muziek hebben opgenomen. Zo ken ik genoeg bandjes.
Jawel, het stond erbij, TMF had ermee van doen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Razorlight in Effenaar door TMF georganiseerd? Welnee joh...
En wat is hypen? Een enthousiaste DJ die de plaat vaak draait? Een enthousiaste journalist die er graag over schrijft?Zonder commercie had jij al die leuke bandjes ook niet gekend, want dan was de plaat niet opgenomen en uitgebracht...
Nee ze zijn niet gestopt, maar dat zeiden ze in hun eerste bericht (of een van de eerste) in de Metro.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:08 schreef frame-saw het volgende:
Zijn ze gestopt dan?
Ja ben er ook wel op afgeknapt, op zich mooie muziek maar die Johnny Borrell bevalt me niet.
Ik heb ze ook 2 keer gezien in korte tijd, eerste keer veel ja, indie mensen, tweede keer breezaaahs.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:10 schreef n0r het volgende:
[..]
Nee ze zijn niet gestopt, maar dat zeiden ze in hun eerste bericht (of een van de eerste) in de Metro.
Vlak voor mijn laatste gig van hun waren ze op de vuist gegaan op het podium, ook weer zoiets.
Misschien is het dat ik ze in een half jaar 3 keer gezien heb, maar nee, doe mij maar iets anders
Kijk, hij snapt 'm wel.quote:Op donderdag 1 november 2007 17:56 schreef Sautor het volgende:
The Veils - Pan is ook een leuk nummertje
Haha! Moet zeggen dat de coverart van die cd ook wel n beetje uit die tijd stamt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:20 schreef Lieke_K het volgende:
Jalalalala, deze discussie (over die TMF toestanden bij band(je)s als Razorlight en daar aan onlosmakelijk verbonden gilbreezers) is al eens gevoerd.Niet dat het niet nog een keer aangezwengeld mag worden, maar het gaat vervelen.
Als je het mijn vraagt is Razorlight sowieso al een band die dusdanig toegankelijke muziek maakt dat het bijna niet anders kon dan dat ze deze 'weg zijn ingeslagen'. En Rooney, waar jullie het straks over hadden, vind ik ook zo'n bandje. Indie en rock vind ik voor hen allebei de plank misslaan, is gewoon rasechte pop. Daarbij is het net the cast van That 70's Show als je ze ziet!Ah well, ik ga ze wel bekijken als ze in Roosje komen over een week of drie.
![]()
haha, je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik aan nieuwe muziek moet komen hoor. En ik zeg ook niet dat ik een journalist/dj nodig heb, ik vraag alleen wat jij als een "hype" typeert.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:04 schreef frame-saw het volgende:
Ehm. Ik geef jegeen gelijk maar ik kan het even niet verwoorden.
Waarom heb je een journalist/dj nodig om muziek te luisteren? Check MySpace eens, genoeg bandjes zonder platencontract die wel 'bekend' zijn maar met eigen (amateuristisch) materiaal hun muziek hebben opgenomen. Zo ken ik genoeg bandjes.
Ah, jij was het over TMF.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:06 schreef n0r het volgende:
[..]
Jawel, het stond erbij, TMF had ermee van doen.
En hypen is America helemaal kapot draaien op TMF.
Snap je mijn punt niet?
iLiKETRAiNS, Andrew Bird, Black Rebel Motorcycle Club en Super Furry Animals zijn wel aanraders hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:10 schreef zquing het volgende:
Kom er net achter dan Soko 24 november naar nederland komt, bij het crossingborders festival. Alleen kaartjes zijn 28 euro......................(zit ook de rest van 't festival bij)
Maar aangezien ik niet zo heel bekend ben de rest die daar komt
http://www.crossingborder.nl/programma.php
komen er nog artiesten die 't een beetje waard zijn om live te zien?
Gaat ook luisteren, woon praktisch in Den Haag, dus kan altijd langswippen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
iLiKETRAiNS, Andrew Bird, Black Rebel Motorcycle Club en Super Furry Animals zijn wel aanraders hoor.
Ik ga zelf de 23e
Goeie film wel, alleen was het wel Ian Curtis, Ian Curtis, Ian Curtis, Ian Curtis. Alsof hij alleen Joy Division was. Maja, groupie Anton Corbijn he....quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:39 schreef -skippybal- het volgende:
Anyhow, vanavond eens die Ian Curtis/Joy Division film checken in het Filmhuis![]()
Welk nummer dan?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Goeie film wel, alleen was het wel Ian Curtis, Ian Curtis, Ian Curtis, Ian Curtis. Alsof hij alleen Joy Division was. Maja, groupie Anton Corbijn he....
En het beste nummer ooit van The Killers (waar ik to-taal niks mee heb) tijdens de aftiteling
Cover van Shadowplayquote:
quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:59 schreef JeroenV het volgende:
[..]
En een jongen probeerde me te versieren omdat ik Maximo Park kende![]()
![]()
Tja, ze waren officieel een opwarmertje voor Moke, samen met nog 2 bands. Waarvan Moke overigens wel bijna anderhalf uur doorging, maar echt nog geen anderhalf uur aan interessant materiaal heeft.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef -skippybal- het volgende:
Een half uurtje? [ afbeelding ]
En zijn die Wombats nu echt zo leuk? Nog nooit aan gewaagd eigenlijk, mede door weet ik veel hoeveel albums die ook nog in de wachtrij staan
Ga je schamen!quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef -skippybal- het volgende:
En zijn die Wombats nu echt zo leuk? Nog nooit aan gewaagd eigenlijk, mede door weet ik veel hoeveel albums die ook nog in de wachtrij staan
Begrijp je nou echt niet wat ik zeg of wíl je me niet begrijpen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:20 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Ooh... als het bij the Beatles ook al zo was dan maakt het niet uit...![]()
Ik bedoel alleen maar dat het niet minder irritant is als het vroeger ook al gebeurde. Ik begrijp heus jouw punt ook wel, dat het iets is van alle tijden en dat het ook heus niet weg zal gaan... maar het maakt zo'n herrie en de kaartjes worden er zo duur van...quote:Op maandag 5 november 2007 02:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Begrijp je nou echt niet wat ik zeg of wíl je me niet begrijpen?![]()
Ik zeg alleen dat dit niets nieuws is, dat het vroeger ook al gebeurde en zelfs wel meevalt als je het met die fans vergelijkt...
The Rakes vond ik ook al een opvallende naam ja, als ze al twee albums hebben en er al vaak gestaan hebben.quote:Op maandag 5 november 2007 09:58 schreef Skanqua het volgende:
Verder heb ik dit weekend zo'n beetje London Calling mee gekregen en ook daar waren de groupies weer in grote getalen op komen dagen. Ik was in ieder geval erg onder de indruk van The Maccabees op vrijdag, Jack Peñate en vooral van The Wombats. The Rakes was ook wel aardig, maar die gaan het gewoon nooit echt maken, wat doen ze nu na twee albums dan nog op London Calling. Blood Red Shoes vond ik ook erg goed te behappen trouwens...
En heren; Laura-Mary van Blood Red Shoes is echt zóóó...![]()
Terwijl ze volgens mij toch wel redelijjk populair zijn, en vind ik, nog toffe muziek maken ook nog...quote:Op maandag 5 november 2007 10:29 schreef JeroenV het volgende:
[..]
The Rakes vond ik ook al een opvallende naam ja, als ze al twee albums hebben en er al vaak gestaan hebben.
Gut wat indie.quote:Op maandag 5 november 2007 09:58 schreef Skanqua het volgende:
Vanmiddag een interview met Jeroen van de Boom...![]()
Dat gelul hierzoquote:Op maandag 5 november 2007 14:53 schreef frame-saw het volgende:
Wat gaat er te snel?
Niemand boeiends, skanqua houdt van name droppingquote:
Oh tof!quote:Op maandag 5 november 2007 01:33 schreef Lieke_K het volgende:
Zo, terug van The Wombats!Was echt superleuk, echt blije gasten met enorm flauwe humor en een toffe wombatknuffel op het podium.
![]()
Het voorprogramma was The Happy Few, een bandje uit Utrecht dat ook leuke gitaarpop maakt, zonder de ooh's en aah's van The Wombats. Twee dames en twee heren die niet alleen leuk zijn om naar te kijken, maar ook een aardig moppie muziek kunnen spelen en met een zanger voorzien van een fijn stemgeluid.Ze hebben wat weinig uitstraling en energie, maar het klinkt allemaal zuiver en kloppend!
The Wombats maakten er een flink feestje van, vanaf de eerste tel van Kill The Director waar ze mee begonnen. Volgens mij waren het vooral een aantal groupies vooraan die loeihard met ieder nummer meezongen en de paar blije apen die zorgden voor een pit, een handjevol mensen op het podium en de daar automatisch op volgende stagedives. Gelukkig stond ik zelf aan de zijkant op een verhoging met prima zicht en geen last van rondzwaaiende ledematen.![]()
Hoogtepuntje was toch wel het spelen van Pieter Post met een nederlands couplet gezongen door een dame uit het publiek en een noorweegs couplet door de bassist van The Wombats zelf. Daar gaan nog wel filmpjes van op YouTube opduiken, denk ik zo! Grappige anekdotes van de zanger sloegen goed aan in de zaal, waar hij volgens mij wel geluk mee had, want vaak waren ze erg flauw of sloegen nergens op.Ik kon er wel om lachen!
Ze speelden wederom de aanstekelijke nummers zoals Grobbel ze ook al noemde van Venlo, eindigden uiteraard met Let's Dance To Joy Division en kwamen terug om nog even Backfire at the Disco helemaal af te sluiten.
Wat mij betreft een happy ooh-aah bandje met een echt goede stage performance, kort maar zeer krachtig!![]()
En niet geheel onbelangrijk, ze hebben erg vette shirts!Natuurlijk heb ik er één gekocht.
Voilà!
Dat gezicht van die Lama schoot door m'n hoofd.quote:
Ja, ze stonden voor me tijdens het voorprogramma en achteraf waren ze gewoon een beetje met het publiek aan het minglen. Heb ze niet gesproken hoor, wel gezien dus. Vriendinnetje waar ik mee was wilde wel met ze op de foto gaan, maar dat heb ik 'r verboden.quote:Op maandag 5 november 2007 20:57 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Oh tof!Heb je ze naar het concert nog gezien of gesproken? Ik heb iets gemist denk ik.
En nou zei een vriendin van me vanmiddag dat ze wel mee was geweest (ik mocht niet alleen) als ik gezegd had dat ik ze net zo goed vond als W.A.S.
![]()
Ah jullie hebben toch wel íets gemeen: een voorliefde voor bier en tieten.quote:Op maandag 5 november 2007 10:40 schreef bierbart het volgende:
Ik was dit weekend in een discotheek.. met een hele groep vrienden die allemaal hardcore verslaafd zijn.. stond ik daar in mn alledaagse kleding (waar duidelijk aan te zien is dat ik toch wat meer van de rock varianten ben)
Iedereen in van die vreselijke lonsdale truien, legerbroeken en nike airmax..
Was liever bij London Calling geweest.. maar dat liet 't budget weer niet toe..stond ik daar tussen al die depresievelingen.. ik voel me een verrader
![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 15:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niemand boeiends, skanqua houdt van name dropping![]()
quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:08 schreef Skanqua het volgende:
[..]
![]()
Uiteindelijk hebben we het interview afgezegd, we zouden veel te lang moeten wachten... En we hadden er toch al geen zin in...
Tofquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:18 schreef frame-saw het volgende:
Pff ik ben stoerder, ik ga met een verslaggever meelopen van een regionale krant hier.
![]()
Maar ik ben dan pas sinds 2 maanden aspirant-journalist![]()
Ikkequote:Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef -skippybal- het volgende:
Wie heeft er hier allemaal rood haar dan [ afbeelding ]?
Haha dat begrijp ik, was een geintje.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
TofEn het is geen wedstrijd hoor
Ik zit Interpol te luisteren
quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:57 schreef MaJo het volgende:
Nog een weekje tot Arcade Fire trouwensEn een maand tot Arctic Monkeys
Ik niet maar wel gisteren ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:59 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft iemand vandaag trouwens de nieuwsbrief van Paradiso gekregen? Ikkuh dus nietuh![]()
komt die altijd op dinsdag dan? Ik weet eigenlijk alleen dat 'ie altijd midden in de nacht komtquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:59 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft iemand vandaag trouwens de nieuwsbrief van Paradiso gekregen? Ikkuh dus nietuh![]()
Tot die tijd misschien een idee om voor een muziek-website te schrijven? Zo doe je ervaring opquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:00 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Haha dat begrijp ik, was een geintje.
Maar lijkt me echt leuk om dan iets met muziek te gaan doen, maar eerst nog een jaartje krantenartikelen schrijven, een jaartje niks doen en dan mag ik kiezen. En dan nog 2 jaar studeren en stage lopen, dat lijkt me gaaf![]()
Ik ben blond. Hebben indie-mensen krullen?
Roep anders in het AM topic dat je een kaartje zoekt, zo is het mij ook geluktquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:01 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik niet maar wel gisteren ofzo![]()
En iedereen die naar AM gaat sssht, ik wilde ook maar nu kan ik toch geen kaartjes meer kopen. Hoop dat er nog een prijsvraag komt bij 3voor12/3fm
Ik dacht van wel ja.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:02 schreef lienelien het volgende:
[..]
komt die altijd op dinsdag dan? Ik weet eigenlijk alleen dat 'ie altijd midden in de nacht komt
Je kunt beter vragen wie Patrick Watson niet kent denk ikquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:08 schreef Misanthroopia het volgende:
Afgelopen week naar Patrick Watson en Cold War Kids geweest in de Melkweg..... Die Watson en z'n band waren voor mij een echte ontdekking! In het begin kreeg hij een mager applausje maar na het laatste nummer kreeg hij een dikke staande ovatie. De toegift was trouwens helemaal geniaal.
Cold war kids kon daarna niet zoveel meer boeien. Meer mensen bekend met Patrick Watson?
Ja zat er al aan te denken, weet jij nog leuke/goede sites?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tot die tijd misschien een idee om voor een muziek-website te schrijven? Zo doe je ervaring op
En krullen of stijl is allebei indie
Ik?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen wie Patrick Watson niet kent denk ik![]()
Tuurlijk niet. In grote magazines en sites is het toch ook niet dezelfde persoon die Marco Borsato recenseert en twee pagina's verder doodleuk over Cannibal Corpse ofzo aan het schrijven isquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:04 schreef Sautor het volgende:
Dat zou ik dus inderdaad ook niet kunnen, maar dan moet je juist objectief zijn
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:25 schreef frame-saw het volgende:
O ik ga morgen meteen even een cv'tje opstellen, alleen daar zal alleen in staan dat ik mijn havo- en zwemdiploma (a&b!) heb. Ik heb niet eens een veterstrikdiploma.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:38 schreef frame-saw het volgende:
Ik zal kijken op de site van 3voor12, en mss wat recensies schrijven van London Calling voor mezelf, volgende week naar Klaxons dus daar ook wat over schrijven.
Bedankt voor de tips in ieder geval
I'll promise!quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]Ik ga waarschijnlijk over Klaxons schrijven voor 3voor12 dus kunnen we vergelijken
En ook hier posten he?
Geen wedstrijd?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
TofEn het is geen wedstrijd hoor
Ik zit Interpol te luisteren
Die tekst erbij van The Sunquote:Op woensdag 7 november 2007 10:28 schreef lienelien het volgende:
Pete Doherty op film terwijl hij heroïne spuit
Go girl
go girl!
![]()
Ik dacht dat je het over de stad had, werd me pas tijdens de laatste woorden duidelijkquote:Op woensdag 7 november 2007 13:57 schreef MaJo het volgende:
Ik ga naar Beirut![]()
Degene met wie ik misschien zou gaan weet nog niet zeker of ie kan, maar aangezien vrienden ook gaan ben ik tenminste niet alleen
Anders was ik misschien ook nog wel gegaan, luister het nu non stop
Oh hahaquote:Op woensdag 7 november 2007 15:31 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over de stad had, werd me pas tijdens de laatste woorden duidelijk![]()
quote:Op woensdag 7 november 2007 15:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Beirut is vetGuillemots meets Amélie (Yann Tiersen) met een vleugje Arcade Fire
![]()
Bij mij moeder heb je bij deze zeer hoge ogen gegooid!quote:Op woensdag 7 november 2007 09:54 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Geen wedstrijd?
En ik dacht juist dat ik met Benny Neyman het winnende punt ging binnen tikken...
![]()
Ik ga wel alleen, want niemand wou mee naar "dat geouwehoer met die kuttrompetten"quote:Op woensdag 7 november 2007 13:57 schreef MaJo het volgende:
Ik ga naar Beirut![]()
Degene met wie ik misschien zou gaan weet nog niet zeker of ie kan, maar aangezien vrienden ook gaan ben ik tenminste niet alleen
Gewoon in Paradiso blijven en naar Noodlanding gaanquote:Op woensdag 7 november 2007 16:14 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik ga wel alleen, want niemand wou mee naar "dat geouwehoer met die kuttrompetten"![]()
![]()
Daarna wel afgesproken om met iemand een nachtje te gaan stappen in Amsterdam dus als Lienelien (of iemand anders natuurlijk) nog tips heeft, shoot!
Is toch geen vergelijking johquote:
8 euro....quote:Op woensdag 7 november 2007 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gewoon in Paradiso blijven en naar Noodlanding gaanDat is het leukste op donderdagavond in Amsterdam denk ik
Hoezo niet? Stem lijkt op Guillemots, heeft het melancholieke van Amélie en het multi-instrumentale van Arcade Fire. En natuurlijk is het een geheel eigen band (met klezmerinvloeden dus totaal weer iets anders dan de andere 3) maar mij doet het daaraan denkenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is toch geen vergelijking joh
Als je al binnen bent hoef je niet te betalen hoor. Werkt ook nogal lastigquote:8 euro....
Wordt echt vetquote:Op woensdag 7 november 2007 20:28 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga eens op internet zoeken naar b-sides, moet wel goed voorbereid zijn op volgende week
en je vraagt mij niet eens mee?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:57 schreef MaJo het volgende:
Ik ga naar Beirut![]()
Glowsticksquote:Op woensdag 7 november 2007 20:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wordt echt vet![]()
Ik moet nog even een lading glowsticks gaan aanschaffen
Vind je het leuk? Ga je mee?quote:Op woensdag 7 november 2007 20:35 schreef Unity het volgende:
[..]
en je vraagt mij niet eens mee?
(ehh, lienelien hier)
Bij Klaxons hoort gewoon glowsticksquote:Op woensdag 7 november 2007 20:40 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Glowsticks![]()
Lowlands was de laatste keer dat ik ze omhad, lagen aan het eind van het weekend allemaal in de sloot licht te geven.
Ik neem genoegen met mijn knalroze veters![]()
Nee er staat geen slotje meer op!quote:Op woensdag 7 november 2007 20:54 schreef SnowCockroach het volgende:
Is de AM-topicreeks nou een tragische dood gestorven?![]()
3voor12 is tof! Alhoewel misschien ook wel een beetje te tof. Het is heel lastig aan je ouders uit te leggen dat je al een half jaar niks aan je scriptie gedaan hebt, maar wel in de tussentijd 30 artikelen voor een online website geschreven hebt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:26 schreef frame-saw het volgende:
Vraag is of je daar zo makkelijk voor kunt schrijven? 3voor12 lijkt me heel leuk, jimmyalter toch wat minder, wel toegankelijker.
Joh, heb je ook je Jimmy Alter zooi binnen?quote:Op woensdag 7 november 2007 16:43 schreef jakkop het volgende:
kent iemand hier het nummertje hall of records van Klaxons? Schijnt op nieuwe album te komen.
Klinkt lekker!
Maar New-Rave bestaat stiekem ook eigenlijk nietquote:Op woensdag 7 november 2007 21:09 schreef frame-saw het volgende:
[..]
En cowboylaarzen zijn niet new rave doooh.
Oja dat is waar. Klaxons zijn ook geen new rave.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:12 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar New-Rave bestaat stiekem ook eigenlijk niet
Zal wel helemaal stom zijn om aan je ouders te moeten vertellen dat je 30 artikelen voor een offline website heb geschreven.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
3voor12 is tof! Alhoewel misschien ook wel een beetje te tof. Het is heel lastig aan je ouders uit te leggen dat je al een half jaar niks aan je scriptie gedaan hebt, maar wel in de tussentijd 30 artikelen voor een online website geschreven hebt.![]()
quote:Op donderdag 8 november 2007 00:08 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Joh, heb je ook je Jimmy Alter zooi binnen?Ik heb zelfs twee enveloppen gekregen, administratie daar is ook een beetje wappie.
![]()
Bij welke grote stad woon je in de buurt? Ik schrijf zelf voor 3voor12/amsterdam. Het handigst is om te mailen naar de deelredactie waar je in de buurt woont. 3voor12 landelijk gaat niet lukken ben ik bangquote:Op donderdag 8 november 2007 15:26 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Oja dat is waar. Klaxons zijn ook geen new rave.
Maar euhm MaJo/andermensendieerietsvanafweten, met welk (e-mail)adres moet ik contact opnemen voor dat gedoe?
Hmm je zou het kunnen proberen voor Amsterdam maar als je alleen in de weekenden kunt geef ik je weinig kans. Ze willen het liefst mensen die ze vaak in kunnen zetten, als is de officiele regel dat je 1 artikel per maand moet schrijven. Maar je kunt het proberen: 3voor12amsterdam@gmail.comquote:Op donderdag 8 november 2007 21:10 schreef frame-saw het volgende:
Ehm ja in Zwolle, Overijssel dus. Amsterdam kan op zich ook wel want daar woon ik eigenlijk dichtbij (a) In de weekenden dus, maar dat is dan weer regio Noord-Holland.
Bovendien heb ik OV en geen problemen met reizen. Of moet ik per sé Overijssel doen, hier gebeuren nou niet echt spectaculaire dingen, behalve Hooverphonic afgelopen dinsdag.
misschien jaquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:06 schreef Love Mae King het volgende:
Nog mensen naar Crystal Castles in Paradiso zondag?
Heb zo'n gevoel dat het wel eens heel erg tegen zou kunnen gaan vallen, maar dan ontkennen we dat achteraf gewoon ok? CC is gaaf!quote:
Nouja ik heb zelf geen problemen met doordeweeks, dat is juist beter want dan is mijn ov geldig. Ik hoef vaak niet vroeg te beginnen dus als ik laat thuiskom zie ik geen problemenquote:Op vrijdag 9 november 2007 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmm je zou het kunnen proberen voor Amsterdam maar als je alleen in de weekenden kunt geef ik je weinig kans. Ze willen het liefst mensen die ze vaak in kunnen zetten, als is de officiele regel dat je 1 artikel per maand moet schrijven. Maar je kunt het proberen: 3voor12amsterdam@gmail.comEn anders toch 3voor12 Overijssel, er zullen toch wel vaker bandjes komen in de provincie? Het beslaat dus de hele provincie dan he
Haha is goed hoorquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:14 schreef Mr.Brightside het volgende:
@ Majo
Ik kom vrijdag een glowstick lenen ok?
Gewoon dat je graag schrijft en van muziek houdt en dat je die twee passies wil combineren. Je hebt niets te verliezen toch?quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:34 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nouja ik heb zelf geen problemen met doordeweeks, dat is juist beter want dan is mijn ov geldig. Ik hoef vaak niet vroeg te beginnen dus als ik laat thuiskom zie ik geen problemen![]()
Maar nu weet ik niet wat ik er in zal zetten![]()
Als je er nou 2 hadquote:Op zaterdag 10 november 2007 22:14 schreef lienelien het volgende:
Iemand interesse in een Klaxonskaartje? Voor de gewone prijs(dus ¤15+de servicekosten)
Waar, wanneer, hoe laat?quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:14 schreef lienelien het volgende:
Iemand interesse in een Klaxonskaartje? Voor de gewone prijs(dus ¤15+de servicekosten)
Ja maar dan zou ik niet kunnenquote:
Coparck is volgens mij niet zo heel erg populair dacht ik, misschien alleen van die kaasreclame, maar verder had ik eigenlijk nog nooit van ze gehoord (Op good years for a robot na na)quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:54 schreef DutchTrain het volgende:
Gisteren naar Coparck geweest in Tivoli
Goed concert, maar wel een beetje mat publiek. Ik dacht dat ze wel iets populairder waren in NL, of misschien hebben ze net op wat teveel festivals gespeeld dat niemand ze meer wil zien
Nederlandstalig ben ik idd ook geen fan van, maar bandjes als Alamo Race Track enzo vind ik altijd wel te pruimenquote:Op zondag 11 november 2007 14:41 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben sowieso niet van de Nederlandse bandjes, vind deze nog wel gaan maar ook niet dat ik naar een concert zou gaan.
Nu lijkt het of ik principieel tegen Nederlandse bandjes ben, maar ik vind ze gewoon nooit geweldig. En Engels tussendoor is altijd leuker dan Nederlands: 'En het volgende lied..'
Met The Sheer als uitzondering!quote:Op zondag 11 november 2007 14:41 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben sowieso niet van de Nederlandse bandjes, vind deze nog wel gaan maar ook niet dat ik naar een concert zou gaan.
Nu lijkt het of ik principieel tegen Nederlandse bandjes ben, maar ik vind ze gewoon nooit geweldig. En Engels tussendoor is altijd leuker dan Nederlands: 'En het volgende lied..'
Hé hé hé, ook jij kunt te ver gaan!quote:Op zondag 11 november 2007 15:03 schreef -skippybal- het volgende:
The Sheer zuigt inderdaad
This Beautiful Mess is wel tof. En Textures, mits je een beetje in to metal bent
Check, voor vanavond als ik terug thuis benquote:Op zondag 11 november 2007 16:04 schreef -skippybal- het volgende:
Dat Sawdust gebeuren van The Killers staat ook op de luisterpaal voor alle Killers-groupies
Maar eigenlijk moet iedereen daar gewoon langs scrollen en op die van Sigur Rós klikken
Is het een soort Crap Attack (We Are Scientists) van voorgaande nummers?quote:Op zondag 11 november 2007 16:04 schreef -skippybal- het volgende:
Dat Sawdust gebeuren van The Killers staat ook op de luisterpaal voor alle Killers-groupies
Maar eigenlijk moet iedereen daar gewoon langs scrollen en op die van Sigur Rós klikken
Stom dat de Thin White Duke remix van Mr. Brightside er niet op staat.quote:Op zondag 11 november 2007 19:40 schreef -skippybal- het volgende:
Yup. B-Sides, covertje en remixjes
In de HMH in elk geval welquote:Op maandag 12 november 2007 10:18 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Stom dat de Thin White Duke remix van Mr. Brightside er niet op staat.Die is juist zo mooi, ik vind deze nr's niet veel aan. Hebben ze Shadowplay toen ook niet in Paradiso of op LL gespeeld?
Ik heb er wel één, maar wat versta je onder goed..? Hij is niet echt van super kwaliteit, maar wel luisterbaar.quote:Op maandag 12 november 2007 10:48 schreef frame-saw het volgende:
Heeft iemand een goede akoestische versie van Mr. Brightside? Die vind ik zoooveel beter maar mijne knettert nogal. Of staat ie op een album?
Viel reuze mee. 25 minuten stampende gaafheid!quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:33 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Heb zo'n gevoel dat het wel eens heel erg tegen zou kunnen gaan vallen, maar dan ontkennen we dat achteraf gewoon ok? CC is gaaf!
Hmm nee, ik wil echt goede kwaliteitquote:Op maandag 12 november 2007 11:30 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ik heb er wel één, maar wat versta je onder goed..? Hij is niet echt van super kwaliteit, maar wel luisterbaar.![]()
Zo zo, wel 25 minuten?quote:Op maandag 12 november 2007 11:35 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Viel reuze mee. 25 minuten stampende gaafheid!
18. Mr. Brightside [Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix] 10:40quote:Op maandag 12 november 2007 10:18 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Stom dat de Thin White Duke remix van Mr. Brightside er niet op staat.Die is juist zo mooi, ik vind deze nr's niet veel aan. Hebben ze Shadowplay toen ook niet in Paradiso of op LL gespeeld?
Euhw. Zei ik wat?quote:Op maandag 12 november 2007 13:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]
18. Mr. Brightside [Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix] 10:40![]()
Dat heb ik eerder als het kut isquote:Op maandag 12 november 2007 13:22 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
als het vet is is 25 minuten genoeg...
< insert flauwe sexmop >quote:Op maandag 12 november 2007 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder als het kut is
In Paradiso niet, in de HMH wel, bij Lowlands niet dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker...quote:Op maandag 12 november 2007 10:18 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ja bij allebeiquote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
In Paradiso niet, in de HMH wel, bij Lowlands niet dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker...
Ah okquote:
Ziek zijn vlak voor een concert is echt kut. Ik had het ook een keer bij weet-ik-niet-meer. Ging alweer wat beter en dacht fuck it, zooitje medicijnen naar binnen gooien en gaaaaaaaaaanquote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is het trouwens indie om ziek te zijn? Voel me echt zo beroerd, kan helemaal niets binnen houdenGisteravond 10x gekotst, wel een record op zich
Vooralsnog gaat het vandaag beter maar ik voel me net een slappe vaatdoek... Hopelijk ben ik morgen beter voor Arcade Fire
Als dat zo zou zijn, dan was half NL nu indie... lijkt wel of iedereen ziek is.quote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef MaJo het volgende:
Is het trouwens indie om ziek te zijn? Voel me echt zo beroerd, kan helemaal niets binnen houdenGisteravond 10x gekotst, wel een record op zich
Vooralsnog gaat het vandaag beter maar ik voel me net een slappe vaatdoek... Hopelijk ben ik morgen beter voor Arcade Fire
Vraag het ze: 040 239 36 66quote:Op maandag 12 november 2007 20:43 schreef SnowCockroach het volgende:
Hoe zit het met het concert van Babyshambles in de Effenaar, zijn daar nog kaartjes voor te krijgen?
Nieuwe Boys Noize... Oi Oi Oi...quote:Op maandag 12 november 2007 20:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ziek zijn vlak voor een concert is echt kut. Ik had het ook een keer bij weet-ik-niet-meer. Ging alweer wat beter en dacht fuck it, zooitje medicijnen naar binnen gooien en gaaaaaaaaaan![]()
Nou niet dus. Drie kwart van het optreden op de wc gezeten. Gezeten inderdaad, dan weet je het wel....![]()
Anyyyyhow, heeft iemand nog wat leuke electro tips? Ik heb weer een electro-moment ineens
quote:Op maandag 12 november 2007 12:27 schreef -skippybal- het volgende:
Okkervil River 10 februari in de Doornroosje![]()
Dan is het me tenminste ook makkelijker gemaakt voor Crossing Border, waar één of andere sufferd het voor elkaar kreeg om Okkervil tegelijk met The New Pornographers te programmeren [ afbeelding ]
Jammer alleen dat het op een zondag is....
Dat is dan ook een erg strakke band live, soms wat minder boeiend op plaat.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:23 schreef Grobbel het volgende:
Gisteren wel naar 65daysofstatic gegaan, waren bij vlagen erg tof.
Brief negeren en dan schrijven ze het bij bij je uiteindelijke lening (deden ze in het geval dat ik te lang stufi ontving) of ze houden het in (toen ik teveel stufi ontving). Terugstorten hoeft dus nietquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:36 schreef -skippybal- het volgende:
En ik ga dus niét naar Beirut![]()
Kreeg net een brief van deIB
dat hun een 'fout' hebben gemaakt die ik niet door had waardoor ik nu dus 200 nog wat moet terug betalen. Wat doen ze me aan
![]()
Alsof het geld me als baardharen op m'n gezicht groeit...
Prutsinstelling [ afbeelding ]
Yup. Heb al beloofd aan een oud-klasgenoot dat 'ie 'm kon overnemen als ik m'n finaciële situatie (quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:21 schreef MaJo het volgende:
Had je trouwens al een kaartje? Want het concert is uitverkocht he
Dan zou ik me echt helemaal geen zorgen maken. Ze kunnen dus niets inhouden? Het ´ergste´ wat ze dus kunnen doen is je binnenkort een herinnering sturen. Immers er valt niets in te houden als je niets uitbetaald krijgtquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:25 schreef -skippybal- het volgende:
Mja, probleem is alleen dat ik tot februari even niet meer studeer en dus ook niet meer sta ingeschreven.
En aangezien ik ook nog een hele fijne boete heb openstaan en dus tegenwoordig moetbetalen
voor het OV vind ik het toch net een ietsjes te groot risico.
Ik ga wel gewoon m'n verdriet wegdrinken donderdag![]()
quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:52 schreef lienelien het volgende:
[..]
dan moet je majo ff heel lief aankijken
Ja goed ideequote:Op dinsdag 13 november 2007 17:04 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vind trouwens dat we de Top2000 eens moeten spammen met wat indie-nummertjes zodat dat ook eens de moeite waard is voor mensen die niet de Tachtigjarige Oorlog hebben mee gemaakt.
Iemand suggesties?
Je kunt ook altijd een nummer toevoegen he?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:20 schreef Panic_A het volgende:
Ik heb de lijst een beetje doorgespit, maar volgens mij staan er weinig indie-nummers bij.
Wel de meest belachelijke artiesten als de Amazing Stroopwafels.
Indie ´klassiekers´ wat mij betreft zijn Killers - Somebody Told Me, Franz Ferdinand - Take Me Out en dan natuurlijk iets van de Monkeys.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja goed ideeIk denk dat je dan al gauw uitkomt bij indie nummers die wat breder bekend zijn zoals Take me Out van Franz Ferdinand en Slow Hands van Interpol. Klaxons krijg je er bijvoorbeeld niet in
We kunnen een "krijg indie de top2000 in" topic openen
Op die manier zijn er wel eerder nummers ingekomen...
Ja, maar dan komt het natuurlijk nooit in de lijst.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt ook altijd een nummer toevoegen he?
Mee eensquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:22 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Indie ´klassiekers´ wat mij betreft zijn Killers - Somebody Told Me, Franz Ferdinand - Take Me Out en dan natuurlijk iets van de Monkeys.
Zat ik ook nog aan te denken ja. Alleen vind ik stiekem Oh My God of Everyday beter.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Overigens vind ik I predict a Riot van Kaiser Chiefs ook wel in het rijtje passen
Als iedereen hetzelfde nummer toevoegt natuurlijk welquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:23 schreef Panic_A het volgende:
[..]
Ja, maar dan komt het natuurlijk nooit in de lijst.
We kunnen beter een paar nummers kiezen en daar massaal op stemmen.![]()
Ik vind Oh my God ook beter maar I predict is bij een breder publiek bekendquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:25 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Zat ik ook nog aan te denken ja. Alleen vind ik stiekem Oh My God of Everyday beter.
Yupquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:27 schreef Skanqua het volgende:
Het grote I Bet Indie Looks Good in the Top2000-topic?
Have funquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yup
Nou peoples, I´m off, op naar Arcade Fire![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was het al dusquote:A Balladeer
Arcade Fire
Belle & Sebastian
Björk
The Clash
Gorki
John Mayer (.....)
Joy Division (Geen She Lost Control & Transmission)
Madness (?)
Manu Chao
Muse (?)
New Radicals
Oasis
Pixies
Portishead (Ja, I know, hoort er eigenlijk niet bij maar ze zijn té puikend om eruit te laten)
Radiohead
Saybia
The White Stripes
En neerlands Kane uiteraard, maar dat spreekt voor zich...
quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:14 schreef lienelien het volgende:
Wil er nog steeds niemand een kaartje voorKlaxons
?
quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]Nee Klaxons ga ik niet opgeven, maar je mag wel mee als mijn date natuurlijk
![]()
Zie pmquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ben toch in Amsterdam vrijdag kom ik net achter.... PM maar als je dat kaartje nog kwijt wil
Een paar nummers de top 2000 inhelpen, zou wel een toffe actie zijnquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:04 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vind trouwens dat we de Top2000 eens moeten spammen met wat indie-nummertjes zodat dat ook eens de moeite waard is voor mensen die niet de Tachtigjarige Oorlog hebben mee gemaakt.
Iemand suggesties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |