Zo, terug van The Wombats!

Was echt superleuk, echt blije gasten met enorm flauwe humor en een toffe wombatknuffel op het podium.
Het voorprogramma was
The Happy Few, een bandje uit Utrecht dat ook leuke gitaarpop maakt, zonder de ooh's en aah's van The Wombats. Twee dames en twee heren die niet alleen leuk zijn om naar te kijken, maar ook een aardig moppie muziek kunnen spelen en met een zanger voorzien van een fijn stemgeluid.

Ze hebben wat weinig uitstraling en energie, maar het klinkt allemaal zuiver en kloppend!
The Wombats maakten er een flink feestje van, vanaf de eerste tel van
Kill The Director waar ze mee begonnen. Volgens mij waren het vooral een aantal groupies vooraan die loeihard met ieder nummer meezongen en de paar blije apen die zorgden voor een pit, een handjevol mensen op het podium en de daar automatisch op volgende stagedives. Gelukkig stond ik zelf aan de zijkant op een verhoging met prima zicht en geen last van rondzwaaiende ledematen.
Hoogtepuntje was toch wel het spelen van Pieter Post met een nederlands couplet gezongen door een dame uit het publiek en een noorweegs couplet door de bassist van The Wombats zelf. Daar gaan nog wel filmpjes van op YouTube opduiken, denk ik zo! Grappige anekdotes van de zanger sloegen goed aan in de zaal, waar hij volgens mij wel geluk mee had, want vaak waren ze erg flauw of sloegen nergens op.

Ik kon er wel om lachen!
Ze speelden wederom de aanstekelijke nummers zoals Grobbel ze ook al noemde van Venlo, eindigden uiteraard met
Let's Dance To Joy Division en kwamen terug om nog even
Backfire at the Disco helemaal af te sluiten.
Wat mij betreft een happy ooh-aah bandje met een echt goede stage performance, kort maar zeer krachtig!
En niet geheel onbelangrijk, ze hebben erg vette shirts!

Natuurlijk heb ik er één gekocht.
Voilà![ Bericht 1% gewijzigd door Lieke_K op 05-11-2007 01:39:15 ]