Euro of niet, als veel bedrijven in Amerika hebben geïnvesteerd kan dat flinke negatieve effecten hebben voor de Europese economie. Dan betalen we voor Amerikaans wanbeleid.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:14 schreef Zyggie het volgende:
Deze hele instabiliteit pleit toch enorm voor de Euro als historisch fiscale onderneming? Anders zouden wij ook worden gebruikt om de lasten van Amerika te betalen, toch?
We betalen nu ook al zwaar mee aan dat Amerikaanse wanbeleid. Alleen heeft de euro ons een klein beetje bescherming gegeven die we zonder de euro niet hadden gehad.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Euro of niet, als veel bedrijven in Amerika hebben geïnvesteerd kan dat flinke negatieve effecten hebben voor de Europese economie. Dan betalen we voor Amerikaans wanbeleid.
ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.quote:Jah. Leuke quote indirect daarvandaan: 'Mishkin Says Inflation Minus Food, Energy Is a `Better Guide' '
Ik heb 't idee dat-ie eigenlijk probeert te zeggen dat je twee, misschien wel drie soorten inflaties hebt: de 'gevoelsinflatie', of de inflatie die consumenten ervaren. Ook wel de 'hoeveel-geld-hou-ik-over-aan-het-einde-van-de-maand'-index. Dan heb je iets soortgelijks voor bedrijven (hoeveel kost een mandje diensten, etc.), en dan heb je nog iets als een macroeconomisch inflatie-cijfer, wat meer gerelateerd is aan de geldhoeveelheid.
Overigens, het is natuurlijk prima mogelijk dat consumenten een totaal andere inflatie ervaren dan bedrijven...
Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.
voedsel, energie en woonlasten niet de grootste gebruikelijke uitgaven? dat lijkt me niet correct.quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.
Lees je wel wat ik schrijf?quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.
Ik heb gehoord dat Zalm de gulden te goedkoop had ingeruild voor de Euro om zijn financieel tekort kunstmatig te verkleinen te koste van het inkomen van burgers.quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.
Da's bullshit. Wat wel gebeurd is is dat we op een iets te hoge (of te lage) koers tov de mark de euro instapten. Waardoor we tijdelijk een concurrentievoordeel hadden, maar wat we betaalden in de vorm van hogere lonen en inflatie.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Zalm de gulden te goedkoop had ingeruild voor de Euro om zijn financieel tekort kunstmatig te verkleinen te koste van het inkomen van burgers.
De hele euro is dan ook ontsproten uit franse en duitse geopolitici die europa meer macht wilden geven en de VS minderquote:Op zondag 28 oktober 2007 01:14 schreef Zyggie het volgende:
Deze hele instabiliteit pleit toch enorm voor de Euro als historisch fiscale onderneming? Anders zouden wij ook worden gebruikt om de lasten van Amerika te betalen, toch?
ik hoorde vanmiddag op CNBC zelfs een mogelijkheid tot een 0.50%-punt renteverlaging?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:45 schreef Nightanimal het volgende:
ben benieuwd vanaf woensdag
lees jij dan ook wat ik schrijf?quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf?
Inflatie is een rotcijfer. Want het wordt *uitgelegd* als een cijfer wat aangeeft hoeveel je besteedbaar inkomen stijgt of daalt, terwijl het op macro-niveau wordt gebruikt om iets te zeggen over geldontwaarding. Twee totaal verschillende dingen, die wel gerelateerd zijn.
Kans op een 1.50-je?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik hoorde vanmiddag op CNBC zelfs een mogelijkheid tot een 0.50%-punt renteverlaging?
zoiets jaquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kans op een 1.50-je? [afbeelding]
Ik denk ook -0.5%. Zeker omdat de FED 'preventief wil ingrijpen'.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:34 schreef japojapo16 het volgende:
0.50 procent verlaging word het denk ik voor de rente en dan gaat het rap maar morgen denk ik ook maar wie ben ik
After a preemtive war a preemtive rate cutquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:28 schreef gronk het volgende:
Ik denk ook -0.5%. Zeker omdat de FED 'preventief wil ingrijpen'.
Ze rekken de schaal van de grafiek al vast wat op voor morgenquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat doet die gekke piek hier terwijl de handel op z'n gat ligt?
Foutje?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat doet die gekke piek hier terwijl de handel op z'n gat ligt?
zo te zien bij de 'live'koersen wel ja, maar het lijkt alsof de grafiekjes hier niet zo snel bijgewerkt worden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
Klopt 't dat de koers al een tijdje vet boven de 1.44 ligt?
Ik zit het hele weekend al naar 1,4387 aan te kijken. dailyfx.com. Heb jij een bewegende grafiek?quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
Klopt 't dat de koers al een tijdje vet boven de 1.44 ligt?
Zal ik dan nog even 10 minuutjes wakker blijven dan?quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zit in Indonesie waar het bijna zeven uur is, en als ik het niet mis heb gaat de handel in Japan zo van start.
owhquote:Op maandag 29 oktober 2007 00:54 schreef pfaf het volgende:
Men, hier in Australie zijn we allang weer begonnen... [afbeelding]
kan, hoeft niet, straks kun je alles gewoon teruglezen hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zal ik dan nog even 10 minuutjes wakker blijven dan? [afbeelding]
hier staat er nu wat in inmiddels.. schijnbaar begint ie pas om 1 uur omdat men in Nederland niet weer dat ook in de zomertijd de dag gewoon op 00:00 begintquote:Op maandag 29 oktober 2007 01:00 schreef Xenwolfie het volgende:
Die grafiek ziet er wel erg leeg uit nu [afbeelding].
wat was het eerder dan?quote:Op maandag 29 oktober 2007 01:43 schreef Aanvoerder het volgende:
in tsjechie nog maar 19 kroon waard.
1 |
wat live checken?quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat linkjes in de OP waar je live het kan checken zou wel handig zijn.
Ik check altijd http://www.dailyfx.com/currency/eur.htmlquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat linkjes in de OP waar je live het kan checken zou wel handig zijn.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:16 schreef indahnesia.com het volgende:
SimCity wilde ik kopen, kost 50 USD... dat kon niet via Amazon. Wel bij Bol.com.. 50 euro. dacht het dus eens even niet
erg slechtquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Hier op t werk een software pakket aangeschaft, maar die website rekende 1 Dollar = 1 Euro.
120 Euro of 120 Dollar.
Toch maar in dollar's besteld [afbeelding]
Lollar [afbeelding]
tering wat een schrijffoutenquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:48 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Linkje
En dan spelen met Show prices in: Eur/USD [afbeelding]
ach veel fabrikanten rekenen nog zoquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tering wat een schrijffoutenMaar ja, fransen he
maar 1 USD = 1 EUR is toch wel erg uit de tijd
Nog erger; aardig wat fabrikanten rekenen zelfs $1 = £1quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ach veel fabrikanten rekenen nog zo
Vandaag 18,743 Kroon. Moet wel bij gezegd worden dat de Kroon sterk aan het stijgen is, ook tov de Euro. Vandaar dat het met de Lollar in Tsjechie extra hard gaat. Ben benieuwd of ze het financieel nog wel zullen trekken om dat verfoeilijke raketschild hier te bouwen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 01:43 schreef Aanvoerder het volgende:
in tsjechie nog maar 19 kroon waard.
eehh simcity 4 ? die kost met expansion pack nog maar 10 euro in de winkelquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:16 schreef indahnesia.com het volgende:
SimCity wilde ik kopen, kost 50 USD... dat kon niet via Amazon. Wel bij Bol.com.. 50 euro. dacht het dus eens even niet
En dat is 50 dollar?quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:18 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
eehh simcity 4 ? die kost met expansion pack nog maar 10 euro in de winkel![]()
nee, de nieuwe die in November uit komt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:18 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
eehh simcity 4 ? die kost met expansion pack nog maar 10 euro in de winkel [afbeelding]
Mja, wat moet je ermee als average joe?quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Met de gebruikelijke intelligente reacties die de PBerends berichten trekken
quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je hebt wel lef om mijn reactie te verwijderen zeg! Kleuter.
quote:Ok PBerends, dit krijg je dus als je zwakzinnigen blijft volpompen met dit soort angstberichten. Ze snappen niet dat dit maar voorspellingen zijn en denken en dat een ernstige financieele crisis het einde van de VS of zelfs de wereld zouden betekenen...
Je mag kritiek hebben op mijn nieuwspostings op de FP (volgens de officiële lezing niet eens, daarvoor moet je bij het Feedback-topic zijn over nieuwswaardes); maar ik heb je reactie verwijderd (en niet eens -2 gezet, dus een geluk), omdat je de term zwakzinningen gebruikte.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je hebt wel lef om mijn reactie te verwijderen zeg! Kleuter.
Als ik 4 jaar geleden een nieuwsbericht had gepost dat de dollar 50% van zijn waarde zou verliezen tegenover de euro in de komende jaren, zou iemand me dan geloven? Nee, maar toch is het gebeurd. Nu post ik een bericht die tamelijk plausibel is, voor iedereen die dit onderwerp volgt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik hoop dat je erg zeker bent van je zaak om op zo'n manier aandacht te trekken.
Er wordt wel met erger gesmeten daar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Je mag kritiek hebben op mijn nieuwspostings op de FP (volgens de officiële lezing niet eens, daarvoor moet je bij het Feedback-topic zijn over nieuwswaardes); maar ik heb je reactie verwijderd (en niet eens -2 gezet, dus een geluk), omdat je de term zwakzinningen gebruikte.
Dat bedoel ik ook niet, het probleem is dat jij het altijd zo lekker tendentieus en ongenuanceerd herschrijft > Telegraaf niveau.quote:Ten tweede: dit bericht komt niet van mij, maar van RTL Z af. Een gerespecteerde financieel-economische commerciële zender. Het komt verdomme niet van de SP-site af.
Iets anders: als jij het tegendeel kan bewijzen graag. Maar ik hoor niets anders dan irrationele argumenten dat de dollar niet verder zou zakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |