Ik koekeloer ook even over je schouder mee als dat magquote:
Ik weet niet of dit nou precies is waar het topic voor geopend isquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:09 schreef faun het volgende:
Ik had pas 2x euroshopper sate met vier sneden brood en kaas en 2 gekookte eieren, ik moest gelijk naar de wc toen ik het op had.
wat wil je horen dan? dat mijn vader vroeger het lekkerste kalfsvlees bakte? of dat jouw ouders te arm waren voor een braadworst van paard?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
ja, want ik probeer de creativiteit van de (die hard) CUL-ers op de proef te stellen
De vla zou ik weggooien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:44 schreef Ps2K het volgende:
Ok ik heb in de koelkast:
Parmezaanse kaas
Bier
Mad sauce
Ketchup
Mayo
Vla (1,5 maand over tijd)
Schnitzels
En macaroni in de kast (owja en kaas knakworsten)
Wat kan ik hier van maken?
Damnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De vla zou ik weggooien.
Je kunt met de ketchup en de Parmezaanse kaas en wat kruiden misschien een saus voor de macaroni maken. Stukjes knakworst erdoor, klaar is Kees.![]()
Het is vooral lam door jouw geweldige bijdragen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
is er al een topic dat 'kliekjesdag' heet?
lijkt me leuker dan dit lamme topic.
okquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:37 schreef SeaOfLove het volgende:
Eigenlijk wil ik het receptje van bluezz maken voor morgen, maar heb ook nog genoeg in de koelkast liggen en de vriezer moet ookal leeg.
Nu ben ik zelf ook wel crea genoeg, maar ben wel benieuwd waar jullie mee gaan komen, dus ik post morgenochtend wel wat er allemaal nog ligt![]()
De voorraadkast staat ook overvol, dus het moet een voorgerecht en een hoofdgerecht gaan wordenquote:
bedankt maar ik wil geen pasta zoals ik al in mijn post vermeldde en dit is ook allesbehalve creatief en kom ik helemaal niet van al die zooi uit de koelkast af.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:26 schreef DoDie het volgende:
Spinazie + Cremefresh als pastasaus (Met kip of zalm erbij). Eet smakelijk
geeft nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:35 schreef DoDie het volgende:
HEhe, lezen is neit mijn sterkste vak. Sorry
quote:1 kabeljoouwfilet
Kijk dat bedoel ik nou met crea....tnx, kan ik die 4 ansjovisjes er ook niet bij doen? Of wordt het dan te zout?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:55 schreef cul_non_kul het volgende:
Sea ... aangezien pasta voor jou niet aan de3 orde is (kul) dan maar wat cul voor je verzonnen...
ik zie dat je bouillon hebt...misschien ook visbouillon?
Fruit ui en paprika (grof gesneden), aanvullen met water en bouillon, aan de kook brengen, dan de kabeljauw erin en als laatste de mosselen... evt. kruiden naar smaak en voila.....
Vissoep als voorgerecht...kan evt cf bij dan heb je het a la creme...
quote:
I know, en ben zelf ook crea genoeg om er wat van te maken natuurlijk, maar vind het gewoon leuk om iets te maken wat jullie verzinnenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar afgezien daarvan heb je zat lekkere dingen in voorraad liggen om een half derdewereldland een week lang van voedsel te voorzien.
wowquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
![]()
het hoofdgerecht...mmm ff denken...
couscous met knoflook en munt als dat er is...
de kip in blokjes...eerst fijngesnipperde sjalotjes fruiten, toevoegen komijn, kaneel, koriander en vervolgens de kip in reepjes of blokjes...als de kip gaar is een scheutje warm water en in blokjes gesneden appel toevoegen en even laten stoven.
De snijboontjes, in smalle reepjes gekookt en laten afkoelen, mengen met de mozarella en tomaat, aangemaakt met citroensap en olijfolie, wat zeezout en peper...serveren op een bedje van rauwe spinazie (in brede repen gesneden)...
klinkt bijna als 1001-nacht-gerechtje..
suxes
![]()
Goeienmorgen, aan ansjovis moest ik nu ff niet denken, doe mij maar een boterhammetje met aardbeienjamquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:03 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik nou met crea....tnx, kan ik die 4 ansjovisjes er ook niet bij doen? Of wordt het dan te zout?
Je zou eventueel, zonder de pesto en de olijven, een fritata/boerenomelet van de ingredienten kunnen maken. Lekker makkelijk maar vooral lekkerquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef QuarK het volgende:
Ik heb:
- broccoli (weekje oud, ziet er nog prima uit)
- krieltjes
- rookworst
- melk
- eieren
- olijven
- pesto etc.
Ik wil hier vanavond een soort van ovenschotel van maken. Krieltjes uit de oven zijn lekker, maar zit te twijfelen hoe ik de broccoli zal klaarmaken en er door/bij serveren.
Verder heb ik nog iets van een sausje nodig om in de oven over de krieltjes/broc te doen, of erna.
Basic kruiden heb ik in huis, niet bijzonder veel verschillende.
Ideetjes? Wil eerst dit opmaken voordat ik nieuwe boodschappen ga doen.
die gaat het iig worden, heb er ook een tiliapa-filet uitgehaald, dus wordt een lekker gevuld vissoepjequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:55 schreef cul_non_kul het volgende:
Sea ... aangezien pasta voor jou niet aan de orde is (kul) dan maar wat cul voor je verzonnen...
ik zie dat je bouillon hebt...misschien ook visbouillon?
Fruit ui en paprika (grof gesneden), aanvullen met water en bouillon, aan de kook brengen, dan de kabeljauw erin en als laatste de mosselen... evt. kruiden naar smaak en voila.....
Vissoep als voorgerecht...kan evt cf bij dan heb je het a la creme...
En voor bij de borrel even wat brood roosteren, in stukken breken en daar pesto op smeren en daarnaast een bakje olijven.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef QuarK het volgende:
Ik heb:
- broccoli (weekje oud, ziet er nog prima uit)
- krieltjes
- rookworst
- melk
- eieren
- olijven
- pesto etc.
Was errug lekker, tnx:quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
![]()
het hoofdgerecht...mmm ff denken...
couscous met knoflook en munt als dat er is...
de kip in blokjes...eerst fijngesnipperde sjalotjes fruiten, toevoegen komijn, kaneel, koriander en vervolgens de kip in reepjes of blokjes...als de kip gaar is een scheutje warm water en in blokjes gesneden appel toevoegen en even laten stoven.
De snijboontjes, in smalle reepjes gekookt en laten afkoelen, mengen met de mozarella en tomaat, aangemaakt met citroensap en olijfolie, wat zeezout en peper...serveren op een bedje van rauwe spinazie (in brede repen gesneden)...
klinkt bijna als 1001-nacht-gerechtje..
suxes
![]()
Zit munt doorheen. Het was trouwens 'kleef'rijst, had ik ook nog nooit eerder op, erg smakelijk en met de munt er doorheen net dat beetje extraquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
wat heb je door je rijst gedaan? ziet er smakelijk uit namelijk. je kan rijst ook een keer koken in thee, geeft net een andere smaak.
ik vind earl gray erg lekker bij witte rijst. maar ook bij basmati.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:26 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat voor thee gebruik je dan, losse thee in een thee-ei of gewoon een zakje van pickwick? Leuk om een keer te proberen lijkt me.
tnx, ik hou het in gedachtenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind earl gray erg lekker bij witte rijst. maar ook bij basmati.
bij de turk kan je heerlijke verschillende soorten kopen. die grote ronde rijstkorrels zijn ook heerlijk met gefermenteerde thee. lekkere rooksmaak.
laat het lekker sterk trekken met het water dat kookt. of je nou een zakje of ei gebruikt.
groene thee doet het goed bij bijna alle rijstsoorten.
dit is wel de makkelijkste kliekjes-in-kast die ik ooit gezien heb. je hebt alles in huis! saffraan nog ergens te bekennen?quote:Op donderdag 6 december 2007 15:48 schreef cul_non_kul het volgende:
Wordt er nog wat geMacGuyverd??
Ik heb nl. amper wat in huis behalve:
couscous
twee soorten garnalen
mandarijnen
ui
knoflook
diverse kruiden en specerijen
en ik heb vooral niet in huis
INSPIRATIE
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel, het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)quote:Op donderdag 6 december 2007 16:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is wel de makkelijkste kliekjes-in-kast die ik ooit gezien heb. je hebt alles in huis! saffraan nog ergens te bekennen?
écht wel!quote:Op donderdag 6 december 2007 16:15 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)![]()
couscous met garnalen in saffraansaus
couscous met mandarijn en paprika (vond er nog eentje)
en de garnalen idd met olie en knoflook en rode pepers (als ik die nog heb)
ontdek zo-ven ook nog ingevroren koriander ...
mot toch wel een end komen zo lijkt me
geef die paprika ajb aan de cavia'squote:Op donderdag 6 december 2007 16:15 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)![]()
couscous met garnalen in saffraansaus
couscous met mandarijn en paprika (vond er nog eentje)
en de garnalen idd met olie en knoflook en rode pepers (als ik die nog heb)
ontdek zo-ven ook nog ingevroren koriander ...
mot toch wel een end komen zo lijkt me
of rooster ze zwart boven je gasfornuis als je geen salamander hebt. doe ze een minuut in een plasticzak/diepvrieszak die tegen hitte kan en haal het zwarte velletje eraf.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:16 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
geef die paprika ajb aan de cavia's
quote:Op donderdag 6 december 2007 17:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of rooster ze zwart boven je gasfornuis als je geen salamander hebt. doe ze een minuut in een plasticzak/diepvrieszak die tegen hitte kan en haal het zwarte velletje eraf.
lekker met couscous.
quote:
apetietquote:Op donderdag 6 december 2007 17:36 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
>:) ik heb de cavia's meegeroosterd, couscous op z'n Peruviaans
![]()
maarrem ik ga eten anders koelt het af ... smakelijk allen en dank voor de tips
Tis niet het kleurrijkste geheel zo, maar grauw en grijs allerminst, de saffraan bewaar ik nog ff, ik had er nog ergens een ideetje mee.....quote:Op donderdag 6 december 2007 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
mwoa. ik mis saffraan bij couscous, het ziet er nu zo grijs en grauw uit.
komt ook door de camera, is nl met een telefoon gemaaktquote:Op donderdag 6 december 2007 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
mwoa. ik mis saffraan bij couscous, het ziet er nu zo grijs en grauw uit.
mijnquote:Op donderdag 6 december 2007 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
was het ook lekker?
krijg spontaan zin in garnalen
maar, morgen op de boot naar engeland mogen we genieten van een heerlijk buffet, waar ik vast ook wat garnalen kan vinden![]()
we hebben wel lol om gehad toen ik postte dat ik gemcgyverd wilde worden en hij die receptjes postte aan de hand van al die dingen die bij hem in de koelkast lagen.quote:
garnalen smaakten prima ... blijft toch wel een favorietje, garnalen .. enne op de boot zul je ze wss ook vinden, als ze een sjinees buffetje erbij hebbenquote:Op donderdag 6 december 2007 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
was het ook lekker?
krijg spontaan zin in garnalen
maar, morgen op de boot naar engeland mogen we genieten van een heerlijk buffet, waar ik vast ook wat garnalen kan vinden![]()
Pasta met groenten (die blikjes) en kip.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:21 schreef elkravo het volgende:
...heb het volgende in huis:
ontbijtspek
plakjes ham
eieren
100 ml finesse
halfvolle melk
roomboter
margarine
rijst
pijnboompitjes
kaas (jong belegen)
pecorino (100 gram)
sambal
pasta
ketjap
2 kleine blikjes tomatenpuree
1 slavink
150 gr kipfilet
twee bakjes kip-saté
klein potje doperwten
klein potje bruine bonen
klein potje sperzieboontjes
casave kroepoek
restje (ca. 40 gr) gerasptje kaas
fles ketchup
wie kan hiervan iets bakken...?
Je eet het bijvoorbeeld bij een maaltijd, of op een broodje met kaas, of door de sla.quote:Pittig zoetzuur van appel en ui voor 2 personen
Ingrediënten:
700 g appels
2 uien
1 of 2 tenen knoflook
een stukje verse gember, geraspt
of gekonfijte gember , in kleine stukjes
½ theel. kurkuma
een mespuntje cayennepeper
zout
2 dl (appel)azijn
100 g (bruine basterd)suiker
Bereidingswijze:
Schil de appels, verwijder het klokhuis en snijd ze in kleine stukjes. Snipper ui en knoflook. Kook ui, knoflook en appelstukjes met azijn in een roestvrijstalen of geëmail-leerde pan tot de massa zacht en gaar is. Voeg de alle overige ingrediënten toe en laat de massa op een laag pitje nog een tijdje doorkoken. Maak twee jampotjes met goed afsluitbare deksels schoon met heet water en soda. Vul de potten met de kokendhete massa en sluit ze meteen. Laat het zoetzuur mini-maal een paar weken staan om de smaak goed in te laten trekken alvorens het te ge-bruiken.
Bami e rmee bereiden?quote:Op maandag 7 januari 2008 13:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb zo'n potje met pasta-achtige Nasi mix, kan je daar eigenlijk nog iets anders mee dan Nasi maken?
thnxquote:Op maandag 7 januari 2008 17:05 schreef cul_non_kul het volgende:Andere optie:
Gekookte rijst
met een curry van bloemkool (eerst voorkoken), appel, tomaat en garnalen
Lekker snel klaar ..
Rujak manis mislukte stijl bedoel jequote:Op maandag 7 januari 2008 17:02 schreef cul_non_kul het volgende:
Gekookte rijst met roergebakken bloemkool / gefruite ui,knoflook en in blokjes gesneden tomaat (als een na laatste toevoegen) in oestersaus
en de garnalen kort aangebakken met wat gefruite knoflook en een heel klein beetje sojasaus (ketjap) naar smaak
Dessert (heb je nog sambal??)
banaan in schijfjes en plakken appel om en om op een bordje
ketjap en sambal mengen met wat suiker (zoet en pittig dus) mengsel eroverheen goooien en het lijkt een beetjke op een Indisch toetje waarvan ik de naam ff kwijt ben.....
Eet ze
appelmoes is wel een goeiequote:Op maandag 7 januari 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
MoBlo, waarom maak je niet gewoon appelmoes? of een appelcrumble?
Dat recept van Razztwizzle klinkt ook erg goed, overigensIk ben dol op chutneys.
Wordt dan rujak belanda manis (of moet er dan ook nog een bol huzarensalade bij)quote:Op maandag 14 januari 2008 17:36 schreef EricT het volgende:
[..]
Rujak manis mislukte stijl bedoel je
Overigens wel heel in de verte.. Overigens moet er nog citroensap doorheen anders is het niet te eten![]()
quote:Op maandag 14 januari 2008 21:11 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Wordt dan rujak belanda manis (of moet er dan ook nog een bol huzarensalade bij)
En ja idd met citroen/limoen
Haha, het gaat meer om het klaarmaken daarvanquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:25 schreef Innocence het volgende:
Je hebt al een complete wokmaaltijd gekocht...
Gewoon de bovenste 5 van je lijstje en klaar
?quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Champignons eerst bakken!
Tika misala rare combi?quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:32 schreef mjan het volgende:
Ik zou geen tika masala met noodles eten, dat lijkt me een rare combinatie.
Heb je niet iets van kruiden of een woksausje?
Mijn bakvolgorde zou trouwens zijn:
- Kip
- Champs+wokgroenten
- Tauge (alleen kort meewarmen)
Nouwja, ik zou tika masala met rijst etenquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:34 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Tika misala rare combi?
Hmm, tsja. Hoeveel zou ik daarvan erin moeten doen als ik dat wel wil?
Nou ja, het was te eten. Maar de tiki was geen goed idee..quote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het nou geworden is.
Ja hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wel eerst de champignons aangebakken?
Hehehe, luister dan ook naar mijquote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:29 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Nou ja, het was te eten. Maar de tiki was geen goed idee..
Zal wel een persoonlijke afwijking zijn, maar vind dat fijne lekkerder, zeker als het zoveel verschillende groenten door elkaar zijn. Wordt het meer een geheel, zeker als je geen saus gebruikt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:45 schreef mjan het volgende:
Wokpakket is toch al gesneden? Dan wordt het toch pulp in de blender?
Hmm, ja heb al gekooktquote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:19 schreef mjan het volgende:
[..]
Hehehe, luister dan ook naar mij![]()
Succes met de herkansing iig! (een woksausje lijkt me er wel lekker bij trouwens, maar ik weet niet of je nog in de winkel komt vandaag?)
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:21 schreef Muck het volgende:
Nembrionic, ik heb je andere topic op slot gegooid hoor, ik zag dat je hier al terecht was gekomen namelijk
blikje sardines: niet checkquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Met een blikje sardines en een pakje of blikje tomatenpuree kun je een prima pastasaus maken. Ik was een keer zo ziek dat ik niet verder dan 20 meter van de WC durfde te zijn, en toen had ik dat soort dingen niet in huis. Toen heb ik maar een blik foie gras (voor gelegenheden op voorraad) opengetrokken en met spinazie op turks brood gegeten, dat was eigenlijk heel lekker.
Dit wordt het!quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Runderlappen in reepjes snijden. Paprika in de pan roerbakken, reepjes erbij. Daarna gooi je er naar eigen inzicht ketjap in en rasp wat cocosblok erbij. Spinazie en lenteui er bij en de boel een beetje in laten dikken.
Rijst erbij koken.
Het was lekkerquote:
Van de champignons maak ik een soepje btw.. zover was ik alquote:Ik ben totaal inspiratieloos al een paar dagen. Gisteren heb ik me nog redelijk weten te redden, maargoed we hebben vandaag nog.
Ik heb in huis:
- kipfilet
- gamba's
- rivierkreeftjes
- gerookte zalm
- aardappelschijfjes
- diverse soorten rijst
- 1 pei
- bosuitje
- rode uien
- gewone uien
- 2 sjalotjes![]()
- paarse druiven
- creme fraiche
- kookroom
- champignons
- knoflook
- citroen
en alle mogelijk denkbare kruiden/specerijen
Ik heb alles hiervoorquote:Op zondag 1 maart 2009 13:10 schreef Tezz het volgende:
Kipfilet omwikkeld met spek (kut heb je niet in huis).
Kipfilet omwikkeld met niets en dan je befaamde druivensaus erbij!
Van de uien en sjalotjes maak je een tarte tartin (heb je bladerdeeg??). UIen aanbakken met een beetje balsamico (heb je vast wel) en dat op het bladerdeeg leggen overgoten met caramel of zo. (google ff een goed receptje. Attentie: niet uitprinten!!!!!!)
je weet dat dit te makkelijk is boriszjequote:Op zondag 1 maart 2009 13:11 schreef borisz het volgende:
Kip met ui en de prei in de wok gooien ? Rijst erbij en klaar.
Ja dat weet ikquote:Op zondag 1 maart 2009 13:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
je weet dat dit te makkelijk is boriszje
Volgens mij heeft ze wel een kut in huis hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:10 schreef Tezz het volgende:
Kipfilet omwikkeld met spek (kut heb je niet in huis).
Heb je ook sinaasappel in huis? Dan zou ik er een wortel-sinaasappelsoep van maken.En van de tomaten en het bosuitje een salsa icm brood.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb nog een vijftal tomaten, bosuitje, de standaard bouillons, een staafmixer, wortelen en wat slagroom misschien...
iemand enig idee of ik hier een licht lunch soepje van kan brouwen?
Als het lekker was, post het receptje dan even. Wortels, bosui en tomaat heb ik ook altijd in huisquote:Op zondag 1 maart 2009 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
nope, heb al wel gegoogled en heb één receptje gevonden wat wel kan
maar de sinaasappelvariant gaat dus niet lukken
Tabasco? Room?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
soepje is nog een beetje smaakloos...
even bedenken wat ik erin ga gooien
Werp de bloemkool met een grote boog de vuilnisbak in.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb vandaag op de markt gekocht:
1 bloemkool
1 bos bosuitjes
100 gram peultjes
1 rode paprika
250 gram champignos
1 grote bos peterselie...
Ik wil hier een enorm gezond en light calorie iets van maken..
Wat?? Vooral met zo'n grote bos peterselie weet ik me geen raad.
Zelf dacht ik:
Peultjes en bloemkool blancheren.
Roerbakken met de restThats it
Blancheren wat geblancheerd moet worden, dan roerbakken met 1 eetlepel rode currypasta. Dan wat bouillon erbij, 1 eetlepel vissaus en nog paar minuten laten inkoken. Serveer met rijst.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb vandaag op de markt gekocht:
1 bloemkool
1 bos bosuitjes
100 gram peultjes
1 rode paprika
250 gram champignos
1 grote bos peterselie...
Ik wil hier een enorm gezond en light calorie iets van maken..
Wat?? Vooral met zo'n grote bos peterselie weet ik me geen raad.
Zelf dacht ik:
Peultjes en bloemkool blancheren.
Roerbakken met de restThats it
Daar staat de helft niet eens bijquote:Op zondag 24 juli 2011 15:51 schreef golfer het volgende:
Voer je spullen hier in: http://www.ingredienten.nl/
Oeh, die burgers klinkt lekker! Gewoon prakken, burgers vormen en bakken in olie? En broccoli-soep eventueel met stukjes bacon en boursin misschien?quote:Op zondag 24 juli 2011 15:55 schreef Erasmo het volgende:
Vis bakken in boter. Van kikkererwten, chillibonen en mais burgers maken. Broccoli verwerken tot een soep. Van de rest aan groenvoer een salade maken.
burgers even ei en bloem bij doenquote:Op zondag 24 juli 2011 15:56 schreef Inu het volgende:
[..]
Daar staat de helft niet eens bij![]()
[..]
Oeh, die burgers klinkt lekker! Gewoon prakken, burgers vormen en bakken in olie? En broccoli-soep eventueel met stukjes bacon en boursin misschien?
Grofweg wel ja, ik zou er wel iets bij doen om ze te binden, anders vallen ze uit elkaar. Eieren zouden daarvoor ideaal zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:56 schreef Inu het volgende:
[..]
Daar staat de helft niet eens bij![]()
[..]
Oeh, die burgers klinkt lekker! Gewoon prakken, burgers vormen en bakken in olie? En broccoli-soep eventueel met stukjes bacon en boursin misschien?
Meer dan smaak geven niet echt denk ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:03 schreef Inu het volgende:
Ja, shit, vanochtend het laatste ei opZou aioli iets doen?
Of mosterd?
een roerbak met de broccoli, kikkererwten en tilapia misschien? wokken met wat zwarte bonensaus en klaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:32 schreef Inu het volgende:
Op deze druilerige zondag kan ik wel wat McGyver-kookhulp gebruiken, dus geef ik dit topic een rotschop
Ik heb in mijn kastjes/diepvries/koelkast:
* Blik kikkererwten
* Blik chilibonen
* Blik mais
* Broccolli
* Pita broodjes
* 1 Tilapiafilet (bevroren)
* Sla
* Tomaten
* Couscous
* Rijst
* Pasta
Verder nog een klein assortiment aan kruiden (maar eigenlijk voornamelijk peper en zout), wat sausjes (soja, ketjap, oester, zwarte bonen, balsamico) en de altijd aanwezige bloem, ui, knoflook, melk, bouillonblokjes, maizena etc. (eieren zijn vanochtend helaas opgegaan bij het ontbijt)
Iemand een goede idee voor avondeten voor 2 personen?
Edit: Oh, er is ook nog rode pastasaus, rode pesto, chilisaus, stukje brie, geraspte kaas, bacon en boursin
Nee, helaasquote:Op zondag 24 juli 2011 16:11 schreef simmu het volgende:
als je massala en yoghurt of creme fraiche in huis hebt kan je er ook een curry van maken, die serveren met reepjes pitabrood
Een hele voorraadquote:
Zeker een idee, heb ook nog een zakje braadstomen liggenquote:de favoriet van de kinderen!
kippenpoten kruiden en braden in de oven. de rijst koken. spitskool wokken en de rijst erbij. om het op te leuken kan je er bv de champignons en/if boontjes bij doen
Oke, zal er eens over denkenquote:maar ik kan nog wel 30 dingen roepen met zo'n ingerientenlijst. zeg morgenochtend maar waar je zin in hebt
de kip en de aardappels in stukjes gewoon in ene keer in de oven op 1 schaal zodat de kipsmaakjes lekker in de aardappel trekkenquote:Op maandag 25 juli 2011 11:38 schreef roos85 het volgende:
Heb de kippenbouten uit de vriezer gehaald, en wil er aardappelen bij eten
Je kunt het zelfs nog met zn allen in die braadzak gooien, gaat ook primaquote:Op maandag 25 juli 2011 12:23 schreef simmu het volgende:
[..]
de kip en de aardappels in stukjes gewoon in ene keer in de oven op 1 schaal zodat de kipsmaakjes lekker in de aardappel trekken
van braadstomen bedoel je?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:47 schreef Inu het volgende:
[..]
Je kunt het zelfs nog met zn allen in die braadzak gooien, gaat ook prima
Jaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |