die gaat het iig worden, heb er ook een tiliapa-filet uitgehaald, dus wordt een lekker gevuld vissoepjequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:55 schreef cul_non_kul het volgende:
Sea ... aangezien pasta voor jou niet aan de orde is (kul) dan maar wat cul voor je verzonnen...
ik zie dat je bouillon hebt...misschien ook visbouillon?
Fruit ui en paprika (grof gesneden), aanvullen met water en bouillon, aan de kook brengen, dan de kabeljauw erin en als laatste de mosselen... evt. kruiden naar smaak en voila.....
Vissoep als voorgerecht...kan evt cf bij dan heb je het a la creme...
En voor bij de borrel even wat brood roosteren, in stukken breken en daar pesto op smeren en daarnaast een bakje olijven.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef QuarK het volgende:
Ik heb:
- broccoli (weekje oud, ziet er nog prima uit)
- krieltjes
- rookworst
- melk
- eieren
- olijven
- pesto etc.
Was errug lekker, tnx:quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
![]()
het hoofdgerecht...mmm ff denken...
couscous met knoflook en munt als dat er is...
de kip in blokjes...eerst fijngesnipperde sjalotjes fruiten, toevoegen komijn, kaneel, koriander en vervolgens de kip in reepjes of blokjes...als de kip gaar is een scheutje warm water en in blokjes gesneden appel toevoegen en even laten stoven.
De snijboontjes, in smalle reepjes gekookt en laten afkoelen, mengen met de mozarella en tomaat, aangemaakt met citroensap en olijfolie, wat zeezout en peper...serveren op een bedje van rauwe spinazie (in brede repen gesneden)...
klinkt bijna als 1001-nacht-gerechtje..
suxes
![]()
Zit munt doorheen. Het was trouwens 'kleef'rijst, had ik ook nog nooit eerder op, erg smakelijk en met de munt er doorheen net dat beetje extraquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
wat heb je door je rijst gedaan? ziet er smakelijk uit namelijk. je kan rijst ook een keer koken in thee, geeft net een andere smaak.
ik vind earl gray erg lekker bij witte rijst. maar ook bij basmati.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:26 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat voor thee gebruik je dan, losse thee in een thee-ei of gewoon een zakje van pickwick? Leuk om een keer te proberen lijkt me.
tnx, ik hou het in gedachtenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind earl gray erg lekker bij witte rijst. maar ook bij basmati.
bij de turk kan je heerlijke verschillende soorten kopen. die grote ronde rijstkorrels zijn ook heerlijk met gefermenteerde thee. lekkere rooksmaak.
laat het lekker sterk trekken met het water dat kookt. of je nou een zakje of ei gebruikt.
groene thee doet het goed bij bijna alle rijstsoorten.
dit is wel de makkelijkste kliekjes-in-kast die ik ooit gezien heb. je hebt alles in huis! saffraan nog ergens te bekennen?quote:Op donderdag 6 december 2007 15:48 schreef cul_non_kul het volgende:
Wordt er nog wat geMacGuyverd??
Ik heb nl. amper wat in huis behalve:
couscous
twee soorten garnalen
mandarijnen
ui
knoflook
diverse kruiden en specerijen
en ik heb vooral niet in huis
INSPIRATIE
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel, het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)quote:Op donderdag 6 december 2007 16:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is wel de makkelijkste kliekjes-in-kast die ik ooit gezien heb. je hebt alles in huis! saffraan nog ergens te bekennen?
écht wel!quote:Op donderdag 6 december 2007 16:15 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)![]()
couscous met garnalen in saffraansaus
couscous met mandarijn en paprika (vond er nog eentje)
en de garnalen idd met olie en knoflook en rode pepers (als ik die nog heb)
ontdek zo-ven ook nog ingevroren koriander ...
mot toch wel een end komen zo lijkt me
geef die paprika ajb aan de cavia'squote:Op donderdag 6 december 2007 16:15 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
hmmm ja, saffraan heb ik ook nog wel het ontbrak me aan inspiratie (beetje weggewaaid en weggeregend)![]()
couscous met garnalen in saffraansaus
couscous met mandarijn en paprika (vond er nog eentje)
en de garnalen idd met olie en knoflook en rode pepers (als ik die nog heb)
ontdek zo-ven ook nog ingevroren koriander ...
mot toch wel een end komen zo lijkt me
of rooster ze zwart boven je gasfornuis als je geen salamander hebt. doe ze een minuut in een plasticzak/diepvrieszak die tegen hitte kan en haal het zwarte velletje eraf.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:16 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
geef die paprika ajb aan de cavia's
quote:Op donderdag 6 december 2007 17:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of rooster ze zwart boven je gasfornuis als je geen salamander hebt. doe ze een minuut in een plasticzak/diepvrieszak die tegen hitte kan en haal het zwarte velletje eraf.
lekker met couscous.
quote:
apetietquote:Op donderdag 6 december 2007 17:36 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
>:) ik heb de cavia's meegeroosterd, couscous op z'n Peruviaans
![]()
maarrem ik ga eten anders koelt het af ... smakelijk allen en dank voor de tips
Tis niet het kleurrijkste geheel zo, maar grauw en grijs allerminst, de saffraan bewaar ik nog ff, ik had er nog ergens een ideetje mee.....quote:Op donderdag 6 december 2007 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
mwoa. ik mis saffraan bij couscous, het ziet er nu zo grijs en grauw uit.
komt ook door de camera, is nl met een telefoon gemaaktquote:Op donderdag 6 december 2007 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
mwoa. ik mis saffraan bij couscous, het ziet er nu zo grijs en grauw uit.
mijnquote:Op donderdag 6 december 2007 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
was het ook lekker?
krijg spontaan zin in garnalen
maar, morgen op de boot naar engeland mogen we genieten van een heerlijk buffet, waar ik vast ook wat garnalen kan vinden![]()
we hebben wel lol om gehad toen ik postte dat ik gemcgyverd wilde worden en hij die receptjes postte aan de hand van al die dingen die bij hem in de koelkast lagen.quote:
garnalen smaakten prima ... blijft toch wel een favorietje, garnalen .. enne op de boot zul je ze wss ook vinden, als ze een sjinees buffetje erbij hebbenquote:Op donderdag 6 december 2007 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
was het ook lekker?
krijg spontaan zin in garnalen
maar, morgen op de boot naar engeland mogen we genieten van een heerlijk buffet, waar ik vast ook wat garnalen kan vinden![]()
Pasta met groenten (die blikjes) en kip.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:21 schreef elkravo het volgende:
...heb het volgende in huis:
ontbijtspek
plakjes ham
eieren
100 ml finesse
halfvolle melk
roomboter
margarine
rijst
pijnboompitjes
kaas (jong belegen)
pecorino (100 gram)
sambal
pasta
ketjap
2 kleine blikjes tomatenpuree
1 slavink
150 gr kipfilet
twee bakjes kip-saté
klein potje doperwten
klein potje bruine bonen
klein potje sperzieboontjes
casave kroepoek
restje (ca. 40 gr) gerasptje kaas
fles ketchup
wie kan hiervan iets bakken...?
Je eet het bijvoorbeeld bij een maaltijd, of op een broodje met kaas, of door de sla.quote:Pittig zoetzuur van appel en ui voor 2 personen
Ingrediënten:
700 g appels
2 uien
1 of 2 tenen knoflook
een stukje verse gember, geraspt
of gekonfijte gember , in kleine stukjes
½ theel. kurkuma
een mespuntje cayennepeper
zout
2 dl (appel)azijn
100 g (bruine basterd)suiker
Bereidingswijze:
Schil de appels, verwijder het klokhuis en snijd ze in kleine stukjes. Snipper ui en knoflook. Kook ui, knoflook en appelstukjes met azijn in een roestvrijstalen of geëmail-leerde pan tot de massa zacht en gaar is. Voeg de alle overige ingrediënten toe en laat de massa op een laag pitje nog een tijdje doorkoken. Maak twee jampotjes met goed afsluitbare deksels schoon met heet water en soda. Vul de potten met de kokendhete massa en sluit ze meteen. Laat het zoetzuur mini-maal een paar weken staan om de smaak goed in te laten trekken alvorens het te ge-bruiken.
Bami e rmee bereiden?quote:Op maandag 7 januari 2008 13:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb zo'n potje met pasta-achtige Nasi mix, kan je daar eigenlijk nog iets anders mee dan Nasi maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |