Ik koekeloer ook even over je schouder mee als dat magquote:
Ik weet niet of dit nou precies is waar het topic voor geopend isquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:09 schreef faun het volgende:
Ik had pas 2x euroshopper sate met vier sneden brood en kaas en 2 gekookte eieren, ik moest gelijk naar de wc toen ik het op had.
wat wil je horen dan? dat mijn vader vroeger het lekkerste kalfsvlees bakte? of dat jouw ouders te arm waren voor een braadworst van paard?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
ja, want ik probeer de creativiteit van de (die hard) CUL-ers op de proef te stellen
De vla zou ik weggooien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:44 schreef Ps2K het volgende:
Ok ik heb in de koelkast:
Parmezaanse kaas
Bier
Mad sauce
Ketchup
Mayo
Vla (1,5 maand over tijd)
Schnitzels
En macaroni in de kast (owja en kaas knakworsten)
Wat kan ik hier van maken?
Damnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De vla zou ik weggooien.
Je kunt met de ketchup en de Parmezaanse kaas en wat kruiden misschien een saus voor de macaroni maken. Stukjes knakworst erdoor, klaar is Kees.![]()
Het is vooral lam door jouw geweldige bijdragen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
is er al een topic dat 'kliekjesdag' heet?
lijkt me leuker dan dit lamme topic.
okquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:37 schreef SeaOfLove het volgende:
Eigenlijk wil ik het receptje van bluezz maken voor morgen, maar heb ook nog genoeg in de koelkast liggen en de vriezer moet ookal leeg.
Nu ben ik zelf ook wel crea genoeg, maar ben wel benieuwd waar jullie mee gaan komen, dus ik post morgenochtend wel wat er allemaal nog ligt![]()
De voorraadkast staat ook overvol, dus het moet een voorgerecht en een hoofdgerecht gaan wordenquote:
bedankt maar ik wil geen pasta zoals ik al in mijn post vermeldde en dit is ook allesbehalve creatief en kom ik helemaal niet van al die zooi uit de koelkast af.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:26 schreef DoDie het volgende:
Spinazie + Cremefresh als pastasaus (Met kip of zalm erbij). Eet smakelijk
geeft nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:35 schreef DoDie het volgende:
HEhe, lezen is neit mijn sterkste vak. Sorry
quote:1 kabeljoouwfilet
Kijk dat bedoel ik nou met crea....tnx, kan ik die 4 ansjovisjes er ook niet bij doen? Of wordt het dan te zout?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:55 schreef cul_non_kul het volgende:
Sea ... aangezien pasta voor jou niet aan de3 orde is (kul) dan maar wat cul voor je verzonnen...
ik zie dat je bouillon hebt...misschien ook visbouillon?
Fruit ui en paprika (grof gesneden), aanvullen met water en bouillon, aan de kook brengen, dan de kabeljauw erin en als laatste de mosselen... evt. kruiden naar smaak en voila.....
Vissoep als voorgerecht...kan evt cf bij dan heb je het a la creme...
quote:
I know, en ben zelf ook crea genoeg om er wat van te maken natuurlijk, maar vind het gewoon leuk om iets te maken wat jullie verzinnenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar afgezien daarvan heb je zat lekkere dingen in voorraad liggen om een half derdewereldland een week lang van voedsel te voorzien.
wowquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
![]()
het hoofdgerecht...mmm ff denken...
couscous met knoflook en munt als dat er is...
de kip in blokjes...eerst fijngesnipperde sjalotjes fruiten, toevoegen komijn, kaneel, koriander en vervolgens de kip in reepjes of blokjes...als de kip gaar is een scheutje warm water en in blokjes gesneden appel toevoegen en even laten stoven.
De snijboontjes, in smalle reepjes gekookt en laten afkoelen, mengen met de mozarella en tomaat, aangemaakt met citroensap en olijfolie, wat zeezout en peper...serveren op een bedje van rauwe spinazie (in brede repen gesneden)...
klinkt bijna als 1001-nacht-gerechtje..
suxes
![]()
Goeienmorgen, aan ansjovis moest ik nu ff niet denken, doe mij maar een boterhammetje met aardbeienjamquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:03 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik nou met crea....tnx, kan ik die 4 ansjovisjes er ook niet bij doen? Of wordt het dan te zout?
Je zou eventueel, zonder de pesto en de olijven, een fritata/boerenomelet van de ingredienten kunnen maken. Lekker makkelijk maar vooral lekkerquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef QuarK het volgende:
Ik heb:
- broccoli (weekje oud, ziet er nog prima uit)
- krieltjes
- rookworst
- melk
- eieren
- olijven
- pesto etc.
Ik wil hier vanavond een soort van ovenschotel van maken. Krieltjes uit de oven zijn lekker, maar zit te twijfelen hoe ik de broccoli zal klaarmaken en er door/bij serveren.
Verder heb ik nog iets van een sausje nodig om in de oven over de krieltjes/broc te doen, of erna.
Basic kruiden heb ik in huis, niet bijzonder veel verschillende.
Ideetjes? Wil eerst dit opmaken voordat ik nieuwe boodschappen ga doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |