De Pizza is niet gekoppeld aan een fascistich geloof. Halal geslacht vlees wel. Ik neem aan dat je dat verschil wel begrijpt? Of ben je zelf Moslim en geef je de voorkeur aan je eigen "betere" versie van alles?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:52 schreef onemangang het volgende:
vrijdag 19 oktober 2007
De Partij voor de Vrijheid (PVV) vindt dat het restaurant van de Tweede Kamer geen italiaanse bollen, parmahammen en pizza's meer mag serveren. De fractie is verontwaardigd dat dit deze week wel is gebeurd en heeft het bestuur van het parlement vrijdag per brief om opheldering gevraagd.
Den Haag, 19 oktober 2007
Geachte Leden van het Presidium,
Tot mijn grote verontwaardiging las ik op het “Menu Restaurantbedrijf” week 42, dat er op woensdag 17 oktober jl. pizza op de kaart stond, te weten pizza met parmaham en mozzarella.
De fractie van de Partij voor de Vrijheid vind het ontoelaatbaar dat een gerecht afkomstig van een land dat zeer anti-nederlands is in een restaurant deel uitmakende van een gebouw waarin respect en fatsoen hoog in het vaandel zou moeten staan. Niets blijkt minder waar! Bovendien is het triest te zien dat de italianisering van ons land ook de menukaart van de Tweede Kamer der Staten-Generaal heeft bereikt.
Bij deze vraag ik u namens de PVV-fractie om opheldering en verzoek per onmiddellijk niet langer pizza's in de Tweede Kamer der Staten-Generaal aan te bieden.
Met vriendelijke groet en hoogachting,
Don Grauw
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij voor de Vrijheid
www.partijvoordevrijheid.nl
Kijk eens naar zijn usericon. Ja? Gezien?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:04 schreef CLM het volgende:
...Of ben je zelf Moslim...
"In het juiste perspectief plaatsen" is een betere benaming.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:02 schreef CLM het volgende:
Liever Italianisering dan Islamisering. Punt.
Plus, het is een beetje een afgezaagde manier om het werkelijke onderwerp (de Islamisereing van Europa) te bagatelliseren.
Stel je niet aan man. Alsof je door het eten van een broodje kebab de islam steunt. Of door het eten van een broodje falafel het zionisme propageert. Op pizza's kan ook vlees van dieren die geleden hebben zitten. Zoals ham van onverdoofd gecastreerde varkens. Net zo dieronvriendelijk. Maar ja, daarmee vallen geen moslims mee te bashen dus daar zwijgt de PVV over, zo hypocriet is men wel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:04 schreef CLM het volgende:
[..]
De Pizza is niet gekoppeld aan een fascistich geloof. Halal geslacht vlees wel. Ik neem aan dat je dat verschil wel begrijpt? Of ben je zelf Moslim en geef je de voorkeur aan je eigen "betere" versie van alles?
Whehequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:06 schreef Fides het volgende:
En na Salafisten nu ook Salamisten!
Ja, de PVV. Een partij naar mijn hart.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:22 schreef onemangang het volgende:
[..]
Stel je niet aan man. Alsof je door het eten van een broodje kebab de islam steunt. Of door het eten van een broodje falafel het zionisme propageert. Op pizza's kan ook vlees van dieren die geleden hebben zitten. Zoals ham van onverdoofd gecastreerde varkens. Net zo dieronvriendelijk. Maar ja, daarmee vallen geen moslims mee te bashen dus daar zwijgt de PVV over, zo hypocriet is men wel.
Kijk jou feestvieren dan. Als je van zoiets al vrolijk wordt zegt dat een hoopquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:06 schreef Flashwin het volgende:
wehehe kijk al die rechtse huillies in dit topic nou
quote:Goed topic, legt de hypocrisie van pvv en consorten lekker bloot.
'Dagelijks beroven achter je rollator', mijn god wat heb jij een verwrongen beeld van de werkelijkheid zeg. Ik vraag me echt af waar die mensen wonen die zo geterroriseerd worden door Marokkanen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:19 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Blijf maar lekker in Brabant wonen en tegen 2050 als de moslim terreur (lees 8 jarige kutventjes) jouw contreien heeft bereikt en je dagelijks je beroven achter je rollator spreken we elkaar nog weleens....
Zelfs dat getal is schromelijk overdreven. Waarom? Omdat het CBS helemaal geen betrouwbare telling van moslims er op na houdt, dit is feitelijk het getal allochtonen en tweede/derde generatie. Het CBS noemt 'iedereen afkomstig van een islamitisch land' automatisch moslim. Dus ook iraniërs die gevlucht zijn voor het ayatolla-regime, ex-moslims en de 2e en 3e generatie die bij lange na niet zo gelovig plegen te zijn als hun ouders. Onlangs stelde D66 lid Pechtold heel terecht dat deze telling gecorrigeerd dient te worden omdat het aantal '1 miljoen' ook gebruikt wordt om bv het aantal uren zendtijd aan de NMO te geven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:10 schreef sneakypete het volgende:
Het CBS rekende onlangs uit dat er in 2050 als ik het goed heb zo'n 1,5 miljoen moslims in ons land wonen.
Mooi hè?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Het meest deprimerende is dat er heel serieus op gereageerd wordt hier en er argumenten genoemd worden waarom de OP niet klopt.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:18 schreef Gabry het volgende:
Italianisering klinkt helemaal niet zo slecht. Helaas is daar geen sprake van.
Waarom niet? Zelfs deze oplettende en intelligente burger ziet nog niet het hele probleem.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:22 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Whehe![]()
On topic: ik vind het een creatieve post, maar je snapt natuurlijk dat je die vergelijking niet helemaal kunt doortrekken naar "de Islamisering" volgens Wilders.
Whehequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:34 schreef wijsneus het volgende:
[..]
![]()
Blijf maar lekker in Brabant wonen en tegen 2050 als de Italiaanse terreur (lees 8 jarige kutventjes) jouw contreien heeft bereikt en je dagelijks je beroven achter je rollator spreken we elkaar nog weleens....
Chinezering van de Nederlandse cultuur!quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:01 schreef AngelWings het volgende:
ik wil graag een vrije dag voor het chineze nieuwjaar!
De liefde van de man gaat door de maag?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
TS:
Wat hebben handelsproducten te maken met islamisering of wat je er ook bij verzint?
HP de Tijd had er laatst een artikel over.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:18 schreef Gabry het volgende:
Italianisering klinkt helemaal niet zo slecht. Helaas is daar geen sprake van.
Ja, en dan die serie op tv, The Soprano's. Waarin ze zogenaamd geen Italiaans meer spreken als ze in Italië op het matje geroepen worden. En waarin de afdeling in de VSvA zich zogenaamd onafhankelijk opstelt. Allemaal zand in de ogen!quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:37 schreef sigme het volgende:
[..]
HP de Tijd had er laatst een artikel over.
Ook de VS Italianiseert. Pizza's, echte koffie. De Amerikanen zijn al zover gehersenspoeld dat ze menen dat het typisch Amerikaans is.
hoe kan een geloof van 1400 jaar oud fascistich zijn terwijl het fascisme pas rond 1900 ontstaan is?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:04 schreef CLM het volgende:
[..]
De Pizza is niet gekoppeld aan een fascistich geloof. Halal geslacht vlees wel. Ik neem aan dat je dat verschil wel begrijpt? Of ben je zelf Moslim en geef je de voorkeur aan je eigen "betere" versie van alles?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:34 schreef wijsneus het volgende:
[..]
![]()
Blijf maar lekker in Brabant wonen en tegen 2050 als de Italiaanse terreur (lees 8 jarige kutventjes) jouw contreien heeft bereikt en je dagelijks je beroven achter je rollator spreken we elkaar nog weleens....
Het gaat hier over italianisering, niet over islamisering. Alle buitenlandse handelsprodukten zijn feitelijk vijanden van de Nederlandse cultuur omdat ze een andere cultuur vertegenwoordigen. Maar ik kan je wel wat voorbeeldjes opsommen om aan te tonen dat italianisering een veel grotere bedreiging is voor onze Nederlandse identiteit dan islamisering:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
TS:
Wat hebben handelsproducten te maken met islamisering of wat je er ook bij verzint?
..het komt echt nog dichterbij dan je denkt...quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
... Willy Alberti bezondigden zich aan het italiaans.![]()
En woorden als saldo (meervoud saldi) en conto uit elke boekhouding! Zo sluipend kan dat gaan. Zelfs dat sommige mensen zogenaamd grappig "euri" zeggen in plaats van het autochtoon Nederlandse "euro's" zet mensen niet aan het denken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:00 schreef kkendall het volgende:
[..]
..het komt echt nog dichterbij dan je denkt...![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En woorden als saldo (meervoud saldi) en conto uit elke boekhouding! Zo sluipend kan dat gaan. Zelfs dat sommige mensen zogenaamd grappig "euri" zeggen in plaats van het autochtoon Nederlandse "euro's" zet mensen niet aan het denken.
Schande!
Gen kwestie van een hetze! We hebben niks tegen Italianen. We mogen zelfs graag hun land bezoeken. Maar de dreigende Italianisering van ons vaderlandje, die baart ons grote zorgen. Een schande vinden we het.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:56 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ik stel me nu voor dat wat begon als een grapje om de moslimbashers in hun hemd te zetten, uitgroeit tot een ware hetze tegen Italiaanse emigranten wereldwijd en katholieken. Erg vermakelijke gedachte.![]()
Och, ik moest lachen. Goedverzorgde OP.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Zoals veel vergelijkingen gaat ook deze niet op. Leuk ook dat je de boel nog maar eens bagatelliseerd ermee.
Welke boel wordt gebagatelliseerd?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Zoals veel vergelijkingen gaat ook deze niet op. Leuk ook dat je de boel nog maar eens bagatelliseerdt ermee.
Verre van Geniaal.
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welke boel wordt gebagatelliseerd?
Ook na verovering en geweld.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:49 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.
Italië en alles wat Italiaans/Rooms is heeft een veel veel veel grotere culturele connectie met Nederland dan de Islam.
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook na verovering en geweld.
En doe niet zo zuur over de OP, die is gewoon grappig.
Het gaat helemaal niet om islamisering! Dat is maar een randverschijnsel vergeleken met de italianisering. Dat laat je zelf al zien door te zeggen dat Italië en Italiaans/Rooms een grote culturele connectie heeft met Nederland. Je bent al helemaal geïndoctrineerd!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:49 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.
Italië en alles wat Italiaans/Rooms is heeft een veel veel veel grotere culturele connectie met Nederland dan de Islam.
Zo, hehe, jip en janneke taal. duidelijk genoeg?
Niet alle humor is onzin.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:52 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.
Dit onderwerp is ook helemaal geen onzin! Zo zou je het graag afdoen, omdat je bang bent dat de Italianisering openlijk aan het licht gebracht wordt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:52 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.
Zeer zeker niet, je draait het om, de Italianisering heeft nu juist daardoor een veel kleinere impact dan de islamisering, juist vanwege die al bestaande connectie met Italiëquote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om islamisering! Dat is maar een randverschijnsel vergeleken met de italianisering. Dat laat je zelf al zien door te zeggen dat Italië en Italiaans/Rooms een grote culturele connectie heeft met Nederland.
Minstens. Je kunt je afvragen of beide 'connecties' wenselijk zijn, maar van grote invloed zijn ze zeker.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:01 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wil je beweren dat Nederland een net zo grote connectie heeft met de Islam als Italië?
Angst?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:56 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Niet alle humor is onzin.![]()
Zover ik kan zien, is dit verhaal bedoeld ter relativering van de angst die er in de samenleving leeft voor culturele beïnvloeding door de islam.
Je snapte hopelijk wel dat ik met 'groot' in historisch en cultureel opzicht bedoelde?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:05 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Minstens. Je kunt je afvragen of beide 'connecties' wenselijk zijn, maar van grote invloed zijn ze zeker.
Het is goed zoquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:07 schreef NDAsilenced het volgende:
- werk in uitvoering
Het probleem is nou juist, dat de Italianisering al langer geleden langzaam onze cultuur binnengeslopen is. Dat weinig mensen zich daaraan storen, is alleen maar een slecht teken: men is in slaap gesust door jarenlange geleidelijke indoctirnatie.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:02 schreef Gabry het volgende:
Als zoveel mensen zich daadwerkelijk bedreigd zouden voelen vanwege de Italianisering, dan zou dat zeker op de politieke agenda moeten komen. Maar in praktijk lijken maar weinig mensen zich te storen aan Italianisering en bovendien zijn de aangekaarte problemen in de OP alleen onzinnige voorbeelden van onwaarheden.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is nou juist, dat de Italianisering al langer geleden langzaam onze cultuur binnengeslopen is. Dat weinig mensen zich daaraan storen, is alleen maar een slecht teken: men is in slaap gesust door jarenlange geleidelijke indoctirnatie.
Daarom steekt TS dapper zijn nek uit om een niet voldoende onderkend probleem, tegen de algemene opinie in, toch op de politieke kaart te zetten.
Hulde voor TS![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ken de plaat. Heel mooi!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:22 schreef NDAsilenced het volgende:
nee sorry, die vond ik gewoon te grappig om niet te posten.
Hopelijk kan TS jullie bevrijden. Veel sterkte met de pizzaproblematiek!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het probleem is nou juist, dat de Italianisering al langer geleden langzaam onze cultuur binnengeslopen is. Dat weinig mensen zich daaraan storen, is alleen maar een slecht teken: men is in slaap gesust door jarenlange geleidelijke indoctirnatie.
Daarom steekt TS dapper zijn nek uit om een niet voldoende onderkend probleem, tegen de algemene opinie in, toch op de politieke kaart te zetten.
Hulde voor TS![]()
![]()
![]()
![]()
Om de 'Amerikaanse cultivering' niet als hoofdzakelijk ook de onze te beschouwen is om een bord voor je hoofd te hebben. Je noemt automerken, snelle eetgelegenheden, filmindustrie, kledingmakerij. discutabel democratisch genomen besluiten, man's eigen natuur.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:24 schreef Mejoon het volgende:
en wat dacht je van de Amerikaanse cultivering? Jeep, Chrysler, Dodge en Ford. Fastfood en Hollywood. Leerfabrieken, zorginstellingen die bedrijven zijn geworden. En hoe moeilijk is het tegenwoordig nog om een restaurant te vinden zonder dat je in een vreettent terecht komt? Kleding, ideaalbeeld van de vrouw...en idd dan zeiken we over de Islam..ik begrijp TS
Ik niet maar veel mensen welquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:39 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Om de 'Amerikaanse cultivering' niet als hoofdzakelijk ook de onze te beschouwen is om een bord voor je hoofd te hebben. Je noemt automerken, snelle eetgelegenheden, filmindustrie, kledingmakerij. discutabel democratisch genomen besluiten, man's eigen natuur.
Nee daar hebben we echt Amerika voor nodig
En moeite om een fatsoenlijk restaurant te vinden? kom nou toch.
Jouw opa wil ik wel eens ontmoetenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:44 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik niet maar veel mensen welach het is al laat enzo...maar mijn opa is aan heeft een ranch in Texas en denk wel dat veel mensen hier in nederland hetzelfde zouden willen doen
![]()
Nee dat wil je nietquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:55 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Jouw opa wil ik wel eens ontmoeten![]()
Zeg moet jij niet verder leren voor je tentamen of verder werken aan die opdrachten?quote:
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Dat die angst terecht is?quote:
Natuurlijk. De Nederlandse cultuur is toch beïnvloed door islamieten? Er wonen er nu 800.000 van in dit land: hoe zouden die géén grote invloed kunnen hebben?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:07 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Je snapte hopelijk wel dat ik met 'groot' in historisch en cultureel opzicht bedoelde?
Geschokt moet je als weldenkend mens minimaal wel zijn ja, als na eeuwen weer een kunstenaar om zijn expressie vermoord wordt door een godsdienstfanaatquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:08 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Dat die angst terecht is?
Moet ik nu geschokt zijn en denken: "inderdaad! Van Gogh! weg met de moslims!"
Oh dan is het duidelijk, we zouden dus eigenlijk gewoon veel meer moslims moeten toelatenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:11 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Natuurlijk. De Nederlandse cultuur is toch beïnvloed door islamieten? Er wonen er nu 800.000 van in dit land: hoe zouden die géén grote invloed kunnen hebben?![]()
Zij wonen binnen Nederland en maken dus deel uit van deze cultuur.
Van Gogh is vermoord door een individu, niet door alle moslims in Nederland.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:55 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Oh dan is het duidelijk, we zouden dus eigenlijk gewoon veel meer moslims moeten toelaten.
Die van Gogh was toch eigenlijk wel een provocateur van heb ik jou daar.
...
hmm, mischien heb ik die connectie inderdaad onderschat. bedankt!
Ik ben niet geschokt als mensen in een discussie over de culturele invloed van de islam met foto's van een dode Van Gogh aan komen zetten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Geschokt moet je als weldenkend mens minimaal wel zijn ja, als na eeuwen weer een kunstenaar om zijn expressie vermoord wordt door een godsdienstfanaat
Oef.. Owned!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:39 schreef oxylus11 het volgende:
Of is het eerste wat de nederlanders van de islamieten hebben overgenomen het gebrek aan humor en relativeringsvermogen?
Dit was dus niet het edit knopje.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:39 schreef oxylus11 het volgende:
Jemig zeg, schrijft iemand een grappig parodierend stukje, gaan er nog mensen serieus op in ook. Mensen relax een beetje. Of is het eerste wat de nederlanders van de islamieten hebben overgenomen het gebrek aan humor en relativeringsvermogen?
PS: Ik vetrek morgen naar Rome. Om de vijand te kunnen verslaan moet je hem eerst leren kennen natuurlijk.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |