Gen kwestie van een hetze! We hebben niks tegen Italianen. We mogen zelfs graag hun land bezoeken. Maar de dreigende Italianisering van ons vaderlandje, die baart ons grote zorgen. Een schande vinden we het.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:56 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ik stel me nu voor dat wat begon als een grapje om de moslimbashers in hun hemd te zetten, uitgroeit tot een ware hetze tegen Italiaanse emigranten wereldwijd en katholieken. Erg vermakelijke gedachte.![]()
Och, ik moest lachen. Goedverzorgde OP.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Zoals veel vergelijkingen gaat ook deze niet op. Leuk ook dat je de boel nog maar eens bagatelliseerd ermee.
Welke boel wordt gebagatelliseerd?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Zoals veel vergelijkingen gaat ook deze niet op. Leuk ook dat je de boel nog maar eens bagatelliseerdt ermee.
Verre van Geniaal.
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welke boel wordt gebagatelliseerd?
Ook na verovering en geweld.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:49 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.
Italië en alles wat Italiaans/Rooms is heeft een veel veel veel grotere culturele connectie met Nederland dan de Islam.
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook na verovering en geweld.
En doe niet zo zuur over de OP, die is gewoon grappig.
Het gaat helemaal niet om islamisering! Dat is maar een randverschijnsel vergeleken met de italianisering. Dat laat je zelf al zien door te zeggen dat Italië en Italiaans/Rooms een grote culturele connectie heeft met Nederland. Je bent al helemaal geďndoctrineerd!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:49 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Door de keuze om Islam, in welke vorm dan ook, af te schilderen als iets waar we allemaal vrijwillig voor kiezen.
Italië en alles wat Italiaans/Rooms is heeft een veel veel veel grotere culturele connectie met Nederland dan de Islam.
Zo, hehe, jip en janneke taal. duidelijk genoeg?
Niet alle humor is onzin.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:52 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.
Dit onderwerp is ook helemaal geen onzin! Zo zou je het graag afdoen, omdat je bang bent dat de Italianisering openlijk aan het licht gebracht wordt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:52 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Zet het dan in ONZIN, maar ik betwijfel of je dat zult doen.
Zeer zeker niet, je draait het om, de Italianisering heeft nu juist daardoor een veel kleinere impact dan de islamisering, juist vanwege die al bestaande connectie met Italiëquote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om islamisering! Dat is maar een randverschijnsel vergeleken met de italianisering. Dat laat je zelf al zien door te zeggen dat Italië en Italiaans/Rooms een grote culturele connectie heeft met Nederland.
Minstens. Je kunt je afvragen of beide 'connecties' wenselijk zijn, maar van grote invloed zijn ze zeker.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:01 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wil je beweren dat Nederland een net zo grote connectie heeft met de Islam als Italië?
Angst?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:56 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Niet alle humor is onzin.![]()
Zover ik kan zien, is dit verhaal bedoeld ter relativering van de angst die er in de samenleving leeft voor culturele beďnvloeding door de islam.
Je snapte hopelijk wel dat ik met 'groot' in historisch en cultureel opzicht bedoelde?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:05 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Minstens. Je kunt je afvragen of beide 'connecties' wenselijk zijn, maar van grote invloed zijn ze zeker.
Het is goed zoquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:07 schreef NDAsilenced het volgende:
- werk in uitvoering
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |