abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54002856
Omdat hij er nog niet was en omdat we vanavond weer wat te vieren hebben...

Eventuele kritiek op de bondscoach mag in ook in dit topic

Deze topic gaat over O R A N J E ! ! !

[ Bericht 9% gewijzigd door dndiek op 18-10-2007 19:54:07 ]
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:51:30 #2
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54002957
wat een pipo's zijn het
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:56:08 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54002961
----------------vd Sar-----------
----Boula---Matthijsen--Heitinga---
----------Gio------de Zeeuw------
---Vd Vaart----Sneijder----Seedorf---
-------v Persie------v Nistelrooy-----

EK winnend team.
pi_54002970
Dat ziet er inderdaad vrij tot zeer goed uit. Alleen Heitinga op die plek vind ik een beetje minder...
><(({°>
pi_54002975

Zou wel kunnen gaan lukken.
pi_54003032
---Boula - Matthijsen - Heitinga - Gio--
------------- de Zeeuw --
-vd Vaart-------------------Seedorf----
----------------Sneijder------------------
-------v Persie ------ v Nistelrooy----

Bank: Hiddink

Zo worden ze kampioen
pi_54003229
quote:
'Het had in de rust 3-0 moeten staan'

Dat het publiek teleurgesteld was over het fletse optreden van Oranje tegen de Slovenen, begreep Marco van Basten volkomen. ,,Wij zijn zelf ook niet tevreden. Ik ben wel blij dat we in ieder geval gewonnen hebben’’, aldus de bondscoach.

Voor het eerst gedurende zijn bondscoachschap was Van Basten afgestapt van het systeem met drie aanvallers. In plaats daarvan stond Oranje in een 4-4-2 opstelling geposteerd, hoewel dat in de praktijk soms op een 4-1-5 systeem leek. Achter de keuze om zo veel aanvallend ingestelde spelers te laten starten, zat vanzelfsprekend een gedachte.

Van Basten: ,,Tegen zo’n tegenstander zouden we in grote kluwen spelers verstrikt raken, waardoor de drie aanvallers moeilijk te bereiken zijn. Daarom kozen we nu voor 4-4-2. De bedoeling was dat de vijf mensen voorin veel één-tegen-één acties zouden maken. Tegen Slovenië zouden we zo in principe makkelijk het verschil moeten maken. In het begin ging het ook goed. Het had in de rust zeker 3-0 moeten staan.’’

Kaartenhuis

Na rust zakte het niveau van zijn ploeg echter als een kaartenhuis in elkaar. De bondscoach weet dat aan de drie noodgedwongen wissels (Van der Vaart, Van Persie (foto) en Robben haakte allen geblesseerd af) en de angst die er in het team sloop. ,,Met de inbreng van Ooijer moesten we dan ook het systeem wisselen. Dat werd ons niet in dank afgenomen, maar het was wel het moment om meer zekerheid in de ploeg te brengen. Met de late goal van Huntelaar hebben we de avond toch goed afgesloten.’’

Een deel van het publiek dacht daar iets anders over, getuige de fluitconcerten die door het Philips Stadion galmden. Het was Van Basten natuurlijk ook opgevallen. ,,Bij de 2-0 kreeg ik een beetje het gevoel dat een aantal mensen teleurgesteld was over die treffer. Dat vond ik wel vreemd. De spelers hebben in de tweede helft hun stinkende best gedaan en verdienen meer steun. ,,Wij zijn de kritiek gewend. Er zit langzamerhand eelt op. Al is het niet leuk als de naam van een andere trainer wordt gescandeerd. Maar wij moeten ons bij ons werk houden.’’

Van Basten: ,,De intentie was goed, het materiaal was goed, alleen de vorm ontbrak. Maar ik ben blij dat we in ieder geval gewonnen hebben. Het was een lastige wedstrijd. Met zo veel offensieve spelers was het vooral voor de verdedigers en middenvelders zeer risicovol.’’

Bron: KNVB
pi_54003426
Laat de leeuw niet in z'n hempie staan.
Zyggie.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 03:04:56 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54003489
Oranje 98 en 2000 is het laatste waar ik met trots op terug kijk als Nederlander.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54003538
Als de EK kwalificatie een competitie was, dan stond Nederland nu elfde, tussen Italië en Engeland

1. Kroatië 10 26 +21
2. Roemenië 10 26 +15
3. Griekenland 10 25 +9
4. Frankrijk 11 25 +20
5. Schotland 11 24 +10
6. Polen 12 24 +10
7. Duitsland 10 23 +24
8. Tsjechië 10 23 +18
9. Zweden 10 23 +16
10. Italië 10 23 +10
11. Nederland 10 23 +10
12. Engeland 11 23 +18
13. Portugal 12 23 +13
14. Rusland 10 21 +11
15. Noorwegen 10 20 +14
16. Servië 12 20 +10
17. Spanje 10 22 +11

donderdag 18 oktober 2007 @ 03:34:12 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54003559
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 03:34 schreef pfaf het volgende:
Hmm, lager dan verwacht. Al is het dus vooral op de doelpunten...
we hebben luxemburg thuis nog tegoed he...

Maar wat denk je van de top 3... Zitten daar kwart- of halve finalisten tussen?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 03:39:21 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54003563
Moeilijk te zeggen, sinds het EK '92 waag ik me niet meer aan zulke voorspellingen.
Ik ken de teams ook niet goed en moet ze eerst een paar keer zien spelen natuurlijk. Het zijn niet de traditionele toplanden, maar dat is in de kwalificatie wel vaker zo.
pi_54003569
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 03:39 schreef pfaf het volgende:
Moeilijk te zeggen, sinds het EK '92 waag ik me niet meer aan zulke voorspellingen.
Ik ken de teams ook niet goed en moet ze eerst een paar keer zien spelen natuurlijk. Het zijn niet de traditionele toplanden, maar dat is in de kwalificatie wel vaker zo.
Griekenland is wél regerend kampioen he... En Kroatië is al een tijdje in aantocht... Roemenië had daar niet gestaan als we gewonnen hadden zaterdag... dan waren wij tweede geweest...
pi_54003576
1. (8) Kroatië 10 26 +21
2. (10) Roemenië 10 26 +15
3. (12) Griekenland 10 25 +9
4. (4) Frankrijk 11 25 +20
5. (11) Schotland 11 24 +10
6. (13) Polen 12 24 +10
7. (2) Duitsland 10 23 +24
8. (9) Tsjechië 10 23 +18
9. (15) Zweden 10 23 +16
10. (1) Italië 10 23 +10
11. (3) Nederland 10 23 +10
12. (7) Engeland 11 23 +18
13. (6) Portugal 12 23 +13
14. (18) Rusland 10 21 +11
15. (20) Noorwegen 10 20 +14
16. (17) Servië 12 20 +10
17. (5) Spanje 10 22 +11

Ha, ik heb de FIFA ranking er eens naast gelegd... De enige twee van deze 17 die niet óók de top17 van Europa zijn, zijn Rusland (18) en Noorwegen (20)... Wie zei daar dat die FIFA ranking nergens op slaat?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 03:59:25 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54003579
Het staat ook allemaal dicht bij elkaar natuurlijk, met zoveel teams en poules. Griekenland was natuurlijk net zo'n goed voorbeeld als '92 en misschien en '96 ook wel. Eigenlijk leveren de EK vanwege z'n kleine aantal deelnemers en sterke deelnemersveld de laatste jaren altijd een verrassing... Denemarken, Duitsland, Griekenland....
pi_54003581
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 03:59 schreef pfaf het volgende:
Het staat ook allemaal dicht bij elkaar natuurlijk, met zoveel teams en poules. Griekenland was natuurlijk net zo'n goed voorbeeld als '92 en misschien en '96 ook wel. Eigenlijk leveren de EK vanwege z'n kleine aantal deelnemers en sterke deelnemersveld de laatste jaren altijd een verrassing... Denemarken, Duitsland, Griekenland....
Oostenrijk gaat het enige écht zwakke land worden he... Zal Oostenrijk wel gaan winnen dus
  donderdag 18 oktober 2007 @ 04:09:56 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54003585
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 04:01 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Oostenrijk gaat het enige écht zwakke land worden he... Zal Oostenrijk wel gaan winnen dus
Ik heb je quote gebookmarked voor over 3/4 jaar.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:43:19 #20
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54005099
"Wij houden van Oranje!"
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:45:39 #21
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54005137
Nederland heeft samen met nog 3 (?) andere landen de minste tegentreffers in deze reeks. Ook wat waard
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_54009397
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 04:09 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik heb je quote gebookmarked voor over 3/4 jaar.
Dat van Oostenrijk was een grapje... Als je me wil quoten over 3/4 jaar, quote dan maar deze halve finale "Nederland, Roemenië, Kroatië, Griekenland", met Duitsland en Italië als reserves... Tsjechië en Frankrijk er bij en je hebt de kwartfinale denk ik...

[ Bericht 6% gewijzigd door Tennessee op 18-10-2007 15:20:20 ]
pi_54009648
quote:
Oranje trok ruim 3 miljoen kijkers
HILVERSUM - Ruim 3 miljoen mensen hebben woensdagavond op SBS6 naar de voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal tegen Slovenië gekeken. Dat bleek donderdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.

Oranje won met 2-0 en zette daarmee een grote stap op weg naar het Europees kampioenschap van 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.
Naar de nabeschouwing keken nog bijna 2,4 miljoen mensen.

(tekst bij foto) In de eerste helft speelt Oranje wel uitstekend, met Robin van Persie als middelpunt. De spits neemt een vrije trap die door de doelman wordt gepareerd. Later valt Van Persie uit.

Bron: ANP/AD FOTO PIM RAS
pi_54009748
Zit Bouhla wel in de selectie?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_54009864
quote:
Oranje blijft in race voor EK door de Telesportredactie

EINDHOVEN - Het Nederlands elftal heeft zijn plicht gedaan in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Slovenië. In het Philips-stadion werd het 2-0 voor Oranje, met goals van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar. De aanvallers Rafael van der Vaart en Robin van Persie moesten geblesseerd het veld verlaten.

Bondscoach Marco van Basten kondigde al dagen voor het duel met Slovenië aan dat Oranje alles op de aanval zou gaan spelen. Dat was te zien in de opstelling, waarin alles in teken stond van naar voren voetballen. Een snelle goal zou de weg naar een doelpuntenfestijn open zetten. Die wens kwam uit. Na een briljant hakje van Van Persie, die als rechteraanvaller speelde, scoorde Sneijder na een kwartier de eerste goal. Centrumspits Huntelaar zorgde voor de nodige afleiding in de Sloveense defensie door een mooi overstapje.

Aanvoerder Van der Vaart kampte na 25 minuten met een hamstringblessure na een mislukt schot, waardoor de HSV-aanvaller het veld moest ruimen voor Arjen Robben. Sneijder kreeg de aanvoerdersband omgehangen en bleef erg belangrijk voor de ploeg. Na een zuivere pass van Van Persie schoot de speler van Real Madrid maar net naast. Van Persie deed nog van zich spreken door een vrije trap bijna raak te schieten. Oranje ging zodoende met 1-0 de rust in.

Van Persie moest in de 60e minuut het veld ruimen. Hij kreeg bij een actie een voet op zijn knie en moest worden verzorgd. Andre Ooijer was zijn vervanger, waardoor Wilfred Bouma vanuit de verdediging doorschoof als controlerende middenvelder.

Robben beleefde nog een pijnlijk moment. De aanvaller begon op de bank, maar verving de geblesseerde Van der Vaart na 25 minuten. In de 60e minuut stuurde Van Basten Ryan Babel het veld in. Laatstgenoemde bracht Huntelaar in stelling om de 2-0 te scoren in de 87e minuut. Na de wedstrijd bleek Robben licht geblesseerd te zijn geraakt.

Nederland heeft nog twee EK-kwalificatiewedstrijden te gaan: thuis tegen Luxemburg en uit tegen Wit-Rusland. Aan twee punten heeft Oranje genoeg voor plaatsing voor het EK.

Bron: Telesport

pi_54010052
Eigenlijk nog nieuws over de blessures van van Persie en VdV?
pi_54010573
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:00 schreef Rumille het volgende:
Eigenlijk nog nieuws over de blessures van van Persie en VdV?
Ik ben nog niets tegengekomen daarover maar als ik iets vind zal ik het direct posten...
pi_54010623
quote:
Oranje verslaat Slovenië in mager duel: 2-0

De weg naar het Alpen-EK ligt vrij. In Eindhoven deed Oranje woensdagavond wat het moest doen: winnen van Slovenië (2-0). Dat resultaat vergoedde veel, want ondanks de parade aan creatieve aanvallers bleef Oranje voetballend onder de maat.

Het betere nieuws kwam daarom uit Tirana. Daar had Albanië verrassend Bulgarije op 1-1 gehouden. Daardoor kan Oranjes volgende interland, over exact een maand, op een groot volksfeest uitdraaien. Op 17 november volstaat een zege op Luxemburg om de koffers naar de EK-eindronde te kunnen pakken.

Maar het legioen verwacht iets meer dan een simpele zege. Zeker na de teleurstellende vertoning tegen Slovenië. De tiende etappe in de EK-kwalificatie toonde aan dat een verzameling goede voetballers niet altijd garant staat voor boeiend voetbal.

Ongeslagen in Eindhoven
De statistische feiten vooraf gaven niettemin voldoende vertrouwen op een goede afloop. Nooit eerder ging het Nederlands elftal onderuit in een kwalificatieduel (EK of WK) in de thuishaven van PSV. Sterker, al die tien interlands in het Philips Stadion werden gewonnen. Ook de historische resultatenlijst met Slovenië pakte in het voordeel van Oranje uit, maar dat was niet heel opmerkelijk. De enige keer dat beide landen tegenover elkaar stonden was immers een half jaar geleden in Celje.

Toen stapte Oranje winnend van het veld dankzij een curieuze treffer van Van Bronckhorst. De vice-aanvoerder was ditmaal niet van de partij. Net als Van Nistelrooy en Mathijsen keek hij geschorst toe.

Het elftal dat wél binnen de lijnen werd gebracht, voor het eerst onder Van Bastens leiding in een 4-4-2 systeem, had een zeer aanvallend karakter. Met offensieve backs (Jaliens en Emanuelson) en voorin liefst vijf avontuurlijk ingestelde spelers. Sneijder als centrale middenvelder, Van der Vaart en Seedorf aan de zijkanten, Huntelaar als centrumspits en Van Persie daar dicht omheen cirkelend.

Motto: aanvallen!
Het motto van de avond was overduidelijk: aanvallen! De verloren partij van zaterdag had deze situatie nu eenmaal geschapen, gaf Van Basten voor de wedstrijd als verklaring. ,,We willen de tegenstander bij de strot grijpen. Onder het mom van: zo gaat het en niet anders.’’

Aanvankelijk slaagde Oranje redelijk in die aanvallende missie, hoewel dat vooral te danken was aan de individuele klasse van een aantal spelers. Die vonden de openingen niet zozeer vanaf de vleugels, maar meer door het midden.

De eerste helft telde zo vijf zeer gevaarlijke momenten voor het Sloveense doel. Sneijder profiteerde als enige. Na een goed kwartier stond de Sloveense defensie zo verbouwereerd te kijken naar een dubbele combinatie met de hak tussen Van Persie en Huntelaar dat Sneijder simpel de bal oppikte, de keeper omspeelde en de openingstreffer binnenschoot.

En Oranje ging door. Weer Sneijder schoot op de paal, De Zeeuw kreeg een vrije schietkans en ook Van Persie had een aardige mogelijkheid. Nederland voetbalde aardig, alleen verzuimde het de score verder op de voeren.

Naarmate de rust naderde ging de ploeg wel moeizamer voetballen, waarbij opviel dat de verdedigers moeite hadden de bal bij hun aanvallende collega’s te brengen. Kortom: op het middenveld viel een gapend gat waar te nemen waarin met name De Zeeuw kwam te zwemmen.

Wissels
Na rust zakte Oranje steeds verder weg. Dat Van der Vaart, Van Persie en de ingevallen Robben zich met blessures moesten laten wisselen, hielp ook niet mee. Er lukte weinig meer en het publiek begon steeds luider te morren. Oranje kwam niet tot een fatsoenlijke opbouw, hanteerde een laag baltempo, speelde uit stilstand en creëerde simpelweg geen kansen.

Van de oorspronkelijke intentie - Slovenië bij de strot grijpen - bleef in de uitvoering weinig over. Huntelaar bracht in de slotfase nog enige verlichting met de tweede goal van de avond, op aangeven van Babel. Het kon het leed bij het teleurgestelde publiek nauwelijks verzachten.

Desondanks was Oranje, puur op basis van de kille cijfers, de grote winnaar van de avond. Zelf drie punten pakken en concurrent Bulgarije verder op afstand zien raken. Nu nog uithalen tegen Luxemburg.

Statistieken:

17.10.2007

Philips Stadion, Eindhoven

Nederlands elftal (EK-kwalificatie)

Nederland - Slovenië 2-0 (1-0).

Scoreverloop: 14. Wesley Sneijder 1-0; 87. Klaas Jan Huntelaar 2-0.

Scheidsrechter: Nicola Rizzoli (Ita)

Geel: Koren (89.)

Opstelling Nederland: Maarten Stekelenburg; Kew Jaliens, John Heitinga, Wilfred Bouma, Urby Emanuelson; Demy de Zeeuw, Clarence Seedorf, Wesley Sneijder; Rafael van der Vaart (29. Arjen Robben / 63. Ryan Babel), Klaas Jan Huntelaar, Robin van Persie (59. André Ooijer).

Opstelling Slovenië: Samir Handanovic, Bostjan Cesar, Mitja Morec, Robert Koren, Andrej Komac (86. Zlatan Ljubijankic), Anton Zlogar, Klemen Lavric, Valter Birsa (68. Milivoje Novakovic), Andraz Kim (82. Bojan Jokic), Branko Ilic, Miso Brecko.

pi_54010674
quote:
Seedorf: 'Grote stap richting EK'

Ondanks een mindere tweede helft toonde Clarence Seedorf zich tevreden met de belangrijke drie punten tegen Slovenië (2-0). "We hebben vooral na rust niet goed gespeeld, maar uiteindelijk gaat het toch om het resultaat."

Seedorf mocht vanaf het beginsignaal starten in een offensieve opstelling. "Die loog er inderdaad niet om", blikte de middenvelder terug. "We wilden er een mooie avond van maken. In de eerste helft hebben we ook een aantal mooie aanvallen laten zien en goed gespeeld. Na rust werd het minder. De intentie was er wel, maar het kwam er niet uit."

Ondanks de matige tweede helft, toonde Seedorf zich tevreden met de zege. "Ik begrijp de telleurstelling bij het publiek. De mensen hebben allemaal een kaartje gekocht en hopen op een mooie avond. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. We hebben een grote stap gezet naar het EK."

Doelpuntenmaker Wesley Sneijder vond dat Oranje de wedstrijd voor rust had moeten beslissen. ,,Als we voor rust drie keer scoren, dan lopen we gewoon over deze tegenstander heen”, concludeert Sneijder. "Dat we niet scoren, reken ik ook mezelf aan."

Met de aanvoerdersband om zijn arm, zag de middenvelder dat Nederland het goede niveau van de eerste helft na rust niet kon vasthouden. "In de tweede helft hebben we het onszelf moeilijk gemaakt. Tegen deze ploeg moeten we gewoon meer kansen creëren én ze afmaken."

Volgens John Heitinga was het uitblijven van de tweede treffer doorslaggevend voor het slechte spel in de tweede helft. "Het is jammer dat we de tweede goal niet maken. Als we die maken wordt het een stuk makkelijker."

De verdediger startte samen met Wilfred Bouma in het hart van de defensie. "We moesten aanvallen. Het gevolg was dat we achterin één-op-één speelden. Dat resulteerde in voldoende kansen."

pi_54012733
Vanwaar al die lappen tekst hier?
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2007 @ 17:09:03 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54013327
leuke spreekkoren bij Oranje tegenwoordig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54014367
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Vanwaar al die lappen tekst hier?
Ik heb er ook wat extra plaatjes tussen gezet voor mensen die niet van lezen houden...
pi_54014445
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:09 schreef rubbereend het volgende:
leuke spreekkoren bij Oranje tegenwoordig
Het lijkt me heel interessant als je eens precies uit zou leggen wat je daar mee bedoelt, al weet ik niet of dit daar de meest geschikte topic voor is... hangt ook van je antwoord af natuurlijk...
pi_54014517
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:10 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik heb er ook wat extra plaatjes tussen gezet voor mensen die niet van lezen houden...

Je hebt de regie wel goed in handen verder.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2007 @ 19:07:04 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54015420
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:15 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het lijkt me heel interessant als je eens precies uit zou leggen wat je daar mee bedoelt, al weet ik niet of dit daar de meest geschikte topic voor is... hangt ook van je antwoord af natuurlijk...
nou "we willen voetbal zien" liet niets aan de verbeelding over lijkt me. Iedereen liet het afweten. Als je zo snel op 1-0 komt.... dan mag je het als elftal wel afmaken.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54015763
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:07 schreef rubbereend het volgende:

nou "we willen voetbal zien" liet niets aan de verbeelding over lijkt me. Iedereen liet het afweten. Als je zo snel op 1-0 komt.... dan mag je het als elftal wel afmaken.
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:46 schreef Tennessee het volgende:
Het is wel fijn dat iedereen zo optimistisch is, maar we hebben flink wat schorsingen en Slovenië is de nummer 35 van Europa, Wit-Rusland is 34ste en Albanië 36ste, dus als iedereen denkt dat het makkelijk 3-0, 4-0 of 5-0 móet worden dan wordt het dus wéér een grote teleurstelling. Als we gewoon 3 punten pakken zonder veel kaarten of blessures is het gewoon wéér een prima resultaat.
pi_54015832
Deze spelers moeten vanwege het landsbelang nooit meer opgeroepen worden

Seedorf
Zenden
Melchiot
Jaliens
Gio
De Cler
Timmer
Maduro
Slory
Engelaar
Hofland
Landzaat
Kluivert
Opdam

Misschien gaat Nederland dan wel een mooie zomer tegemoed in 2008
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54015965
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:
----------------vd Sar-----------
----Boula---Matthijsen--Heitinga---
----------Gio------de Zeeuw------
---Vd Vaart----Sneijder----Seedorf---
-------v Persie------v Nistelrooy-----

EK winnend team.
Gio en misterbalverlies op cruciale plaatsen in je team.

Veel succes
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54017348
Prima selectie kan je maken. Nederland heeft kwalitatief toch weer een bende goede spelers rondlopen.
Alleen jammer genoeg een bondscoach die te onervaren is om het optimale rendement eruit te halen imo..

Vraagje aan de TS: Hoe ziet jouw favoriete basisopstelling eruit? Namen +systeem..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54017498
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:39 schreef venomsnake het volgende:
Vraagje aan de TS: Hoe ziet jouw favoriete basisopstelling eruit? Namen +systeem..
Ik laat dat helemaal aan de bondscoach over al vind ik het vooral leuk als Huntelaar mee doet... Ik hoop erg dat Huntelaar topscorer wordt volgend jaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2007 @ 20:48:25 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54017556
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:45 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik laat dat helemaal aan de bondscoach over al vind ik het vooral leuk als Huntelaar mee doet... Ik hoop erg dat Huntelaar topscorer wordt volgend jaar.
ik ben bang dat hij nog tekort komt in ervaring en geslepenheid tegen de absolute toplanden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54017984
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef rubbereend het volgende:

ik ben bang dat hij nog tekort komt in ervaring en geslepenheid tegen de absolute toplanden
Ja, de misere bij ajax heeft verstrekkende gevolgen... Zoals wel meer dingen...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:45:02 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54022812
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:07 schreef Tennessee het volgende:

Ja, de misere bij ajax heeft verstrekkende gevolgen... Zoals wel meer dingen...
Ik zou toch Postma in het doel zetten, die houdt werkelijk alles tegen dat tegen hem ingebracht wordt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:50:27 #44
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54022925
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gio en misterbalverlies op cruciale plaatsen in je team.

Veel succes
Ja over Mr Balverlies was ik ook aan het twijfelen, maar ik weet zo geen betere Nederlandse verdedigende middenvelder...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:36:42 #45
194966 Utah
The Big Brother
pi_54033555
quote:

[..]

Klopt. Marco heeft er echt verstand van
pi_54033618
quote:

[..]

Je hebt toch zelf ook wel een mening mag ik hopen?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54033994
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:40 schreef venomsnake het volgende:

Je hebt toch zelf ook wel een mening mag ik hopen?
Ja, die heb ik. Mijn mening is dat het bepalen van een goede opstelling iets is waar erg veel bij komt kijken, niet alleen qua kennis en ervaring maar ook allerlei publieke en vooral ook inside informatie waar ik geen toegang toe heb. Als ik een opstelling voor het Nederlands elftal zou moeten samenstellen zou ik daar enorm veel tijd en energie in moeten steken, voorzover ik dat zowiezo al zou kunnen natuurlijk. Aangezien mijn opstelling in mijn ogen dus helemaal nergens op zou slaan laat ik dat graag over aan degene die daar door de KNVB voor is aangenomen, de bondscoach. Het enige dat ik zeg is dat ik het leuk vind als Huntelaar meedoet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:11:06 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54034088
quote:
Ergernis na hoonaanval van publiek

Door SJOERD MOSSOU
EINDHOVEN - Veel meer dan het moeizame spel tegen Slovenië of de verrassende keuze voor 4-4-2, zal na woensdag het helse fluitconcert blijven hangen in het collectieve geheugen. Zelden was het Oranje-legioen zó dodelijk in zijn oordeel. Tot irritatie van spelers én bondscoach.

Het publiek dat doorgaans al bij de minste aanleiding een polonaise inzet, transformeerde woensdagavond in een cynische, klagende massa. Geen hoempapa-muziek of gezellige meezingers, maar een striemend fluitconcert viel Oranje ten deel na een 2-0 zege op Slovenië.

,,Als er op de televisie maar vaak genoeg geroepen wordt dat het allemaal niks is, krijg je vanzelf een sfeer als deze,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Daarom denk ik dat de media hier ook een grote rol in hebben gespeeld, zeker de praatprogramma’s.

Iedereen wil dat het even 5, 6-0 wordt, ook wij, maar zo makkelijk is dat niet. De ruimtes zijn klein, het is gewoon heel moeilijk voetballen. Dat zie je ook bij andere landen, niet alleen bij ons.’’

Marco van Basten begon zijn persconferentie nog kalmpjes. Ook hij had het liever anders gezien en ook hij vond dat de tweede helft ronduit slecht was geweest. ,,Het werd er allemaal niet beter op, ik begrijp dat het publiek daar teleurgesteld over was. Dat waren wij ook,’’ zei Van Basten. Maar hoe langer de bondscoach stilstond bij de reacties van het publiek, hoe meer venijn er in zijn woorden sloop. De man die doorgaans zo achteloos over kritiek heen lijkt te stappen, had plots het gif op de tong.

,,Toen we 2-0 maakten, had ik het gevoel dat sommige mensen stiekem een beetje teleurgesteld waren,’’ zei Van Basten.

,,Dat vond ik wel een vreemde gewaarwording. Wij (de technische staf, red.) zijn inmiddels wel wat gewend, wij krijgen er zo langzamerhand wel een beetje eelt op. Maar volgens mij verdienden de spelers dit niet. Het publiek zou die jongens wat meer in bescherming moeten nemen, vind ik.’’

De bondscoach illustreerde zijn gevoel met de hoon die Arjen Robben ten deel viel. ,,Die jongen raakt geblesseerd bij een actie en wordt vervolgens uitgefloten,’’ aldus Van Basten. ,,Dat vind ik typisch, vreemd. Het publiek ziet toch ook wat er gebeurt? Die mensen zien toch dat hij in volle sprint opeens niet meer verder kan? Maar misschien hadden wij daar vanuit de dug-out wat beter zicht op, dat zou natuurlijk kunnen.’’

Andersom namen de spelers het op voor hun coach. ,,Ik heb af en toe wel meegekregen wat er gezongen werd,’’ zei Wesley Sneijder, die na de bevrijdende 2-0 het juichen bewust achterwege liet en nukkig omdraaide.

,,Op een gegeven moment hoorde ik dat Van Basten ‘bang’ zou zijn. Terwijl we juist vol op de aanval speelden, we zijn volgens mij nog nooit zo aanvallend begonnen als gisteren. Maar wíj vulden dat na rust niet goed in, dat kan je de bondscoach niet kwalijk nemen. Bovendien vielen er met Van der Vaart en Van Persie al snel twee bepalende spelers weg. Zoiets heeft óók invloed op het spel.’’

Voor het eerst sinds zijn aanstelling wees Van Basten met nadruk op de afwezigen en geblesseerden. ,,Ik wil me daar niet achter verschuilen, maar volgens mij misten we gisteren een bijna compleet elftal,’’ zei de bondscoach.

,,Van der Sar, Van Bronckhorst, Melchiot, Van Nistelrooy, Mathijsen, De Jong, noem maar op. En tijdens de wedstrijd kwamen daar Van der Vaart, Van Persie en Robben nog bij. Als ik dan de reacties hoor, tsja. Een beetje realiteitszin zou geen kwaad kunnen, laat ik het zo zeggen.’’

Tussen de irritaties door, probeerden bondscoach en spelers een frontale botsing met het publiek te voorkomen. ,,Wij vragen de mensen om geduld,’’ zei Clarence Seedorf. ,,Natuurlijk is er ook wel begrip voor de teleurstelling. Naarmate het langer 1-0 bleef, groeide binnen het team ook het bewustzijn dat een goed resultaat het allerbelangrijkste was. Vanaf dat moment liep het niet meer. Maar positief is dat we gewonnen hebben én dat we dicht bij het EK zijn. Daar is het publiek ook heel blij mee, denk ik.’’

Huntelaar houdt hoop dat de sfeer omslaat zodra het EK nadert. ,,Richting zo’n toernooi zijn de verwachtingen vaak weer hooggespannen,’’ aldus de spits. ,,Hopelijk staat iedereen dan weer gewoon achter ons. Maar op dit moment zou wat meer positivisme op zijn plaats zijn, vind ik.’’
en woensdag was nog iedereen vol begrip over het publiek

snappen ze dan echt niet dat er duizenden mensen op de tribune zitten die elke keer gaan en veel geld uitgeven en elke keer weer een hondsberoerde wedstrijd krijgen voorgeschoteld?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54034174
Bovendien werd Robben volgens mij juist toegezongen.. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_54034209
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:11 schreef rubbereend het volgende:

en woensdag was nog iedereen vol begrip over het publiek

snappen ze dan echt niet dat er duizenden mensen op de tribune zitten die elke keer gaan en veel geld uitgeven en elke keer weer een hondsberoerde wedstrijd krijgen voorgeschoteld?
Sorry, maar ik zat er maandag niet echt ver naast...
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:46 schreef Tennessee het volgende:
Het is wel fijn dat iedereen zo optimistisch is, maar we hebben flink wat schorsingen en Slovenië is de nummer 35 van Europa, Wit-Rusland is 34ste en Albanië 36ste, dus als iedereen denkt dat het makkelijk 3-0, 4-0 of 5-0 móet worden dan wordt het dus wéér een grote teleurstelling. Als we gewoon 3 punten pakken zonder veel kaarten of blessures is het gewoon wéér een prima resultaat.
De vraag is dus, hoe komt het dat het publiek niét tevreden is met 2-0? In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? was het artikel dat jij quote ook al gequote trouwens... Hoeveel blessures méér was het het waard geweest om er 3-0 of 4-0 van te maken?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:24:06 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54034259
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:20 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zat er maandag niet echt ver naast...
[..]

De vraag is dus, hoe komt het dat het publiek niét tevreden is met 2-0? In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? was het artikel dat jij quote ook al gequote trouwens... Hoeveel blessures méér was het het waard geweest om er 3-0 of 4-0 van te maken?
laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54034404
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.
dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:35:19 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54034452
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:

[..]

dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?
nee, dat er nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld wordt. Als ik elke keer 50 euro betaal voor een kaartje en het is elke keer kut dan zou ik me knap beroerd voelen. Dan mag je toch een keer kritiek hebben als publiek. Maar blijkbaar mag dat niet van de spelers en trainer.

Dat terwijl woensdag nog iedereen begrip had voor het fluitconcert
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:37:51 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54034503
Als je ziet dat Nederland na ruim drie jaar onder Marco van Basten juist steeds slechter lijkt te gaan voetballen, is een fluitconcert meer dan terecht. Zo'n fluitconcert kan ook positief gezien worden, met weet dat het beter moet, anders komt er volgende keer weer een fluitconcert. Met andere woorden, men heeft het in eigen hand.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54034563
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee, dat er nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld wordt. Als ik elke keer 50 euro betaal voor een kaartje en het is elke keer kut dan zou ik me knap beroerd voelen. Dan mag je toch een keer kritiek hebben als publiek. Maar blijkbaar mag dat niet van de spelers en trainer.
26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?
quote:
Dat terwijl woensdag nog iedereen begrip had voor het fluitconcert
Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:45:42 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54034608
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:40 schreef Tennessee het volgende:

[..]

26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?
[..]
LEZEN

ik heb het over het spelniveau!
quote:
Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.
JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijk zeg dan niks.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54034767
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

LEZEN

ik heb het over het spelniveau!
Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?
quote:
JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijk zeg dan niks.
Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:02:35 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54034831
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:58 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?
[..]
het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt... en dat is een niveau van België! Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....

Ik heb het nergens over uitslagen.
quote:
Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.
dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerp
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54034865
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje.
het ergste vond ik nog dat V Basten bang werd voor Slovenie. Toen V Persie zijn blessure opliep dacht ik dat Koevermans erin zou komen en we de goede lijn van de eerste helft door zouden trekken in het 4-4-2 systeem. Maar wat schetst mijn verbazing, Marco brengt Ooijer..
Het was daarna niet meer om aan te zien.

Zelfs met de vele geblesseerden heb je natuurlijk nog gewoon een elftal staan met spelers van vele topclubs, en moet (met alle respect) Slovenie thuis geen probleem zijn.!
pi_54035040
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt...
ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!
quote:
en dat is een niveau van België!
Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?
quote:
Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....
Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.
quote:
Ik heb het nergens over uitslagen.
precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...
quote:
dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerp
dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:45:37 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54035550
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:15 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!
quote:
Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?
Als ik dat geweten had dan had ik het nooit gebruikt
quote:
Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.
quote:
precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...
Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!
quote:
dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?
eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.

Niks zeggen is dan nog altijd een mindere leugen niet waar? Dit is gewoon laf.

HEt is toch raar als je de ene dag het ene vertelt ten overstaan vand e pers en de volgende dag precies het tegenovergestelde..... hoe zou jij het vinden als je baas of je partner dat deed
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54036262
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:45 schreef rubbereend het volgende:
...
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.
Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?
quote:
Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!
Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?
quote:
eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.
In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?
quote:
Niks zeggen is dan nog altijd een mindere leugen niet waar? Dit is gewoon laf.
Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?
quote:
HEt is toch raar als je de ene dag het ene vertelt ten overstaan vand e pers en de volgende dag precies het tegenovergestelde..... hoe zou jij het vinden als je baas of je partner dat deed
Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:57:22 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54037021
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:25 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?
[..]

Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?
[..]
ik heb het niet alleen over deze wedstrijd, het is al 2 jaar kommer en kwel op het veld!
quote:
In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?
[..]

Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?
[..]

Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?
welke nieuwe feiten?
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:30:49 #64
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_54037685
De Roemeense supporters hebben er verstand van:

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:47:01 #65
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_54038032
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:30 schreef Happel het volgende:

[ afbeelding ]
Terecht spandoek trouwens, ik heb een schijthekel aan die oranje verkleedpartijtjes.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_54039055
De Centrale

Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:50:35 #67
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_54039434
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:33 schreef Paaskonijn het volgende:
De Centrale

Klopt gewoon hoor.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_54042334
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:50 schreef stefmans het volgende:

[..]

Klopt gewoon hoor.
Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..
pi_54042412
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 22:53 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..
Zielige leerlingen

'Het topic' is volgens mij wel spreektaal. Dus lang genoeg volhouden, en het komt vanzelf in het Groene Boekje.

edit: Sterker nog, ik heb het groene boekje er eens bijgepakt en het staat er dus al
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54043757
quote:
Foppe de Haan schaamde zich
door Leon ten Voorde

Vrijdag 19 oktober 2007 - VOETBAL - De oervervelende en slechte interland Nederland - Slovenië (2-0, doelpunten van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar) van woensdagavond werkte een dag later nog door bij Foppe de Haan.

De coach van Jong Oranje en het olympisch elftal hoorde in het PSV-stadion de spreekkoren waarin zijn naam werd gescandeerd. Het publiek gaf daarmee aan bondscoach Marco van Basten een signaal van onvrede af.

"Ik zei vandaag nog tegen mijn vrouw: ik zou willen dat ik thuis was gebleven. Ik vond het helemaal niks", aldus De Haan.

De Haan, die in 2006 en 2007 de Europese titel won met Jong Oranje, voelde zich ongemakkelijk en opgelaten. "Ik zat daar toch een beetje met plaatsvervangende schaamte. Dat komt omdat je meeleeft met je collega, die zich ook belazerd moet voelen door zijn spelers. Maar ja, zo werkt het. Als trainer ben je nou eenmaal vaak 'het lulletje' om het zo maar eens te noemen. Elke trainer heeft dan ook al heel wat eelt op de ziel, maar leuk is het niet."

Het is De Haan niet ontgaan dat Oranje de laatste tijd heel anders wordt benaderd. "De zuurgraad is flink toegenomen. En dat komt, omdat we te weinig goed voetbal spelen. We kunnen goed voetballen en hebben ook spelers die bij hun clubs regelmatig uitblinken, maar het is geen team. Het is niet geolied en het kost heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen."

Ondanks dat wil De Haan zich niet overgeven aan het negatieve. "We moeten met z'n allen een keer diep ademhalen en dan gaan we gewoon naar het EK."

Henk Kesler, als directeur betaald voetbal is hij de baas van Van Basten, wijst er op dat Nederland 'een land vol zuurpruimen' is.

"We zijn heel snel ontevreden. Daar heb ik verder geen problemen mee, maar zelf ben ik van nature een heel optimistisch mens. Let maar op: als we straks officieel geplaatst zijn, steekt de EK-koorts vanzelf weer de kop op."

Kesler heeft niet wakker gelegen van de ongezouten kritiek van het publiek dat zich met spreekkoren en fluitconcerten afkeerde van Van Basten en Oranje.

"Het spel was niet goed en dan hebben de mensen het recht om zo te reageren. Dat heeft Marco zelf ook aangegeven en ik vind ook dat de spelers daar heel volwassen op hebben gereageerd."

Kesler heeft niet de indruk dat 'het volk' zich inmiddels massaal heeft afgekeerd van de nationale ploeg en zijn coach. "Ik zie het gefluit van woensdag meer als een momentopname. Tegen Bulgarije speelden we pas geleden ook niet goed, maar toen bleef iedereen wel als een man achter het elftal staan. Ik ga me pas zorgen maken als we op 17 november tegen Luxemburg in een lege Kuip spelen. Als dat zo is, hebben we een probleem."

Marco van Basten zelf vroeg na de wedstrijd om de steun van het publiek: "Een klein beetje realiteitsbesef zou op zijn plaats zijn. Als je ziet hoeveel spelers wij missen, mag het publiek best wat zuiniger zijn op de voetballers die er wel meededen."

Bron: BN/DESTEM
pi_54043886
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:57 schreef rubbereend het volgende:
...

welke nieuwe feiten?
de feiten van de uitzending... ik zei eerder dat het logisch is dat de spelers en de staf tijdens de wedstrijd meer met de wedstrijd dan met het publiek bezig waren...Later zagen ze de beelden van de uitzending... nieuwe informatie dus...

[ Bericht 0% gewijzigd door Tennessee op 20-10-2007 01:42:14 (spelling) ]
pi_54045732
van basten maar roepen dat hij spelers mist.

hij moet zijn beste spelers opstellen dan heeft hij al wat minder kritiek.
pi_54045914
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
van basten maar roepen dat hij spelers mist.
...
is dat niet zo dan?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:56:56 #74
194966 Utah
The Big Brother
pi_54053047
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:

hij moet zijn beste spelers opstellen dan heeft hij al wat minder kritiek.
Je kan er maar 11 opstellen... En je kan moeilijk 2-3-5 spelen.

Dus Marco doet weinig fout.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:53:17 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54055481
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:41 schreef Tennessee het volgende:

[..]

is dat niet zo dan?
nee, de Cler is beter dan Emanuelson, van Bommel ontbreekt op het middenveld. Om maar eens wat te noemen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:55:19 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54055513
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Tennessee het volgende:

[..]

de feiten van de uitzending... ik zei eerder dat het logisch is dat de spelers en de staf tijdens de wedstrijd meer met de wedstrijd dan met het publiek bezig waren...Later zagen ze de beelden van de uitzending... nieuwe informatie dus...
de spelers hebben echt wel gehoord wat het publiek scandeerde, dat ontgaat niemand!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54066936
quote:
Vraag aan de bondscoach;

In hoeverre hadden jullie in aanloop naar het EK'88 zelf als spelersgroep het idee dat jullie kandidaat waren voor de Europese titel? Voor de buitenwacht en ook vanwege de resultaten in de voorbereiding op het toernooi was Nederland geen favoriet. Wanneer kwam het gevoel bij de spelers dat jullie tot zo iets moois in staat waren?

Van Basten: ,,Wij waren toen verre van favoriet. We waren er de voorgaande toernooien - WK'86, EK'84 en WK'82 - zelfs helemaal niet bij. In eerste instantie waren we vooral blij dat we überhaupt weer eens aan een eindtoernooi mee mochten doen. Er leefde bij ons absoluut niet het idee dat we het EK gingen of konden winnen. Dat ontstond eigenlijk pas op het allerlaatste moment."

,,De eerste wedstrijd tegen de Sovjet-Unie verloren we, de tweede tegen Engeland was een dubbeltje op z'n kant en toen moesten we winnen van Ierland om een ronde verder te komen. Iedereen weet vast nog wel hoe moeizaam die overwinning tot stand kwam."

,,En daarna stonden we gelijk al in de halve finale, want je had toen nog geen kwartfinales. Die wedstrijd tegen Duitsland zagen we eigenlijk meer als een mooie wedstrijd en we waren nog helemaal niet bezig met de finale. Pas daarna was er de ontlading en tegelijkertijd het besef dat we wel eens Europees kampioen konden worden."
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:43:34 #78
194966 Utah
The Big Brother
pi_54069219
Precies. Een goede kwalificatie is geen garantie tot succes.

Spanje heeft dat in het verleden al meerdere malen bewezen.
pi_54076483
Nog een beter voorbeeld is denk ik Denemarken in '92. Denemarken had zich niét gekwalificeerd maar mocht meedoen vanwege de oorlog in Joegoslavië en werd Europees Kampioen...
pi_54076508
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de spelers hebben echt wel gehoord wat het publiek scandeerde, dat ontgaat niemand!
ok, je mening is duidelijk en duidelijk anders dan mijn mening...
pi_54076534
quote:
Huntelaar: "Media creëren negatieve sfeer"
18 oktober 2007

Klaas Jan Huntelaar is niet blij met de manier waarop het publiek in het Philips Stadion zich woensdag liet gelden. Er werd met witte zakdoekjes gezwaaid, geroepen om een andere trainer en bovendien werden de spelers na afloop van de gewonnen (2-0) wedstrijd getrakteerd op een enorm fluitconcert.

Dit tot onvrede van Huntelaar, die na de goede eerste helft hoopte op meer krediet. "Voor rust speelden we prima en hadden we zelfs op 3-0 kunnen staan. Als dat was gebeurd, was het eindresultaat prima geweest. De tweede helft was natuurlijk niet best, maar ik vind dat fans beter achter de ploeg kunnen gaan staan."

De spits vindt dat fans zich te veel laten beïnvloeden door media. "Er wordt op televisie zo veel geroepen, vooral in al die praatprogramma's. Er wordt veel te veel de nadruk gelegd op negatieve dingen. Daardoor wordt een negatieve sfeer gecreëerd."

"Als je sommige dingen maar lang genoeg hoort, ga je dat natuurlijk vanzelf overnemen", vervolgt de spits,
die tegen Slovenië de 2-0 scoorde."Maar aan de andere kant: als we ons plaatsen voor het EK, loopt iedereen weer de polonaise."

Nederland heeft na de zege op Slovenië nog slechts twee punten nodig om zich te plaatsen voor het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland.

Door: Roland Mather

Bron: FCUpdate.nl
pi_54077017
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:32 schreef Tennessee het volgende:
Nog een beter voorbeeld is denk ik Denemarken in '92. Denemarken had zich niét gekwalificeerd maar mocht meedoen vanwege de oorlog in Joegoslavië en werd Europees Kampioen...
prachtige overwinning, geweldig als zoiets ook met Oranje zou gebeuren
pi_54133822
Oranje zakt op FIFA-wereldranglijst
Uitgegeven: 24 oktober 2007 12:18
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 12:23

LAUSANNE - Nederland moet twee plaatsen toegeven op de wereldranglijst van de wereldvoetbalbond FIFA. Oranje ging van de vijfde naar de zevende positie met 1207 punten.
ANP2

Argentinië heeft wereldkampioen Italië verdrongen van de eerste plaats op de wereldranglijst. De Argentijnen gaan met 1533 punten aan de leiding.

Brazilië steeg naar de tweede plaats met 1459. Italië zakte naar de derde plek met 1387 punten.
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
pi_54139593
Tennessee
De centrale

Mogen we hier nu ook trollen zoals jij dat doet in de van Basten moet ontslagen worden reeks?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_54142313
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:12 schreef Longmen het volgende:
Tennessee
De centrale

Mogen we hier nu ook trollen zoals jij dat doet in de van Basten moet ontslagen worden reeks?
De topic is de juiste spelling, ook al klinkt het raar .

Ohja, niet trollen !
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54272489
quote:
Koevermans opgenomen in voorselectie Oranje
dinsdag 30 oktober 2007 15:45

(Novum) - Danny Koevermans is door bondscoach Marco van Basten opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de laatste twee EK-kwalificatieduels met Luxemburg en Wit-Rusland. De spits van PSV werd in de vorige EK-kwalificatieduels met Roemenië en Slovenië op het laatste moment toegevoegd aan de selectie van Oranje omdat Dirk Kuyt vanwege een hamstringblessure afhaakte.

De voorlopige selectie die Van Basten dinsdag bekendmaakte kent naast de aanwezigheid van Koevermans weinig verrassingen in vergelijking met de vorige interlands. Robin van Persie, Arjen Robben en Jan Vennegoor of Hesselink werden door de bondscoach niet geselecteerd omdat ze sukkelen met blessures. Van Persie en Robben liepen twee weken terug hun blessures op bij het Nederlands elftal. Robben maakte dinsdag wel al zijn rentree op het trainingsveld bij Real Madrid.

Oranje speelt op 17 november in de Rotterdamse Kuip tegen Luxemburg. Vier dagen later neemt de ploeg van Van Basten het in het Dinamo Stadion in Minsk op tegen Wit-Rusland. De definitieve selectie wordt over anderhalve week bekendgemaakt.

De voorlopige selectie

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Boy Waterman (AZ).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld: Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Hedwiges Maduro (Ajax), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool) en Ruud van Nistelrooy (Real Madrid).

Bron: Elsevier
pi_54277451
We mogen blij zijn met een 1-0 overwinning tegen Luxemburg en een gelijkspelletje tegen Wit Rusland.
pi_54277619
hopelijk speelt seedorf op de plek die hij ook bij milan speelt. wat was hij weer geweldig dit weekend
Wie faalt die straalt
pi_54279441
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:35 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
kukident kleefpasta
pi_54340288
quote:
Marco Van Basten spreekt!

Is Nederland kansrijk om het EK volgend jaar te winnen? Zo ja, leg dan eens uit waarop dat volgens u gebaseerd is.

Van Basten: ,,Áls wij ons plaatsen, want dat is vanzelfsprekend een eerste vereiste, dan hebben wij kans om het EK te winnen. Dat komt omdat wij in de afgelopen vier jaar als team goed naar elkaar zijn toegegroeid. We hebben bovendien grotendeels dezelfde selectie als tijdens het WK van twee jaar geleden. Spelers zijn dus ouder, meer ervaren en rijper geworden en dat is positief."

,,Verder hebben we een kwalitatief goede groep spelers, zowel voorin, op het middenveld als achterin. De onderlinge verschillen binnen de groep zijn klein. Vervolgens is het aan ons, de staf, om hier, samen met de spelers, een eenheid van te smeden. De kwaliteit is aanwezig. Dus dat is ook een positief punt."

,,Maar dat geldt ook zeker voor de andere landen. Ook zij beschikken over kwalitatief goede selecties. De beste landen in Europa, en dat zijn in de regel dus de landen die op het EK aanwezig zijn, ontlopen elkaar niet veel. De vorm van de dag, hoe je als team in het toernooi groeit, wat geluk, enzovoort, zijn, als je met zestien goede landen een toernooi speelt, zaken die doorslaggevend zijn."

Bron: KNVB (02-11-2007)
pi_54340371
Wat een onzinpraatje. De andere landen die zich weten te plaatsen zijn als het goed is ook naar elkaar toegegroeid en de meeste landen hebben nog steeds dezelfde selecties, waarbij de spelers ook ouder, ervaren en rijper zijn geworden. Gewoon een kans van 1 op 16, geen favoriet.

Achterin vind ik trouwens dat Nederland helemaal geen kwalitatief goede groep spelers heeft. Niet zoals het middenveld of aanval. Bouma, Ooijer, Emanuelson, Mathijssen etc. zijn niet van wereldklasse, wat Nistelrooij, Persie, Van der Vaart en Sneijder wel weer zijn.
pi_54340924
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:24 schreef RayMania het volgende:
...

Achterin vind ik trouwens dat Nederland helemaal geen kwalitatief goede groep spelers heeft. Niet zoals het middenveld of aanval. Bouma, Ooijer, Emanuelson, Mathijssen etc. zijn niet van wereldklasse, wat Nistelrooij, Persie, Van der Vaart en Sneijder wel weer zijn.
Tsja, je gaat niet als coach vlak voor een groot toernooi roepen dat je defensie kwalitief ondermaats is natuurlijk...
pi_54341106
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Tsja, je gaat niet als coach vlak voor een groot toernooi roepen dat je defensie kwalitief ondermaats is natuurlijk...
Dat is waar .
pi_54376151
pi_54421916
quote:
Boulahrouz langs de kant wegens heupblessure

Sevilla zal morgen geen beroep kunnen doen op Khalid Boulahrouz. De verdediger kampt met een heupblessure.

De international maakt nog wel deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Van Basten maakt aanstaande vrijdag zijn definitieve selectie bekend. Of Boulahrouz hierbij zit, is afwachten.

Bron: Goal.com
pi_54421924
Boula Een van de betere Nederlandse verdedigers.
pi_54542620
quote:
Van Basten: 'Kwalificeren het belangrijkste'

Weergaloze acties gecombineerd met prachtige doelpunten. De verwachtingen rond het Nederlands elftal zijn altijd hooggespannen. Bondscoach Marco van Basten wil daar de komende twee EK-kwalificatiewedstrijden tegen Luxemburg en Belarus even niets van weten. ,,Voor ons is de boodschap duidelijk: kwalificeren voor het EK.”

Vrijdag, bij het bekendmaken van zijn selectie, wilde van Basten nog maar eens duidelijk maken dat het bijna niet meer mogelijk is kleine landen zomaar even opzij te zetten. ,,Alle ploegen spelen tegenwoordig vanuit een goede organisatie. Daarom moet je altijd eerst zorgen dat je wint. Het getoonde spel komt later.”

De supporters van het Nederlands elftal denken daar meestal anders over. Dat bleek wel tijdens de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Slovenië waarin Oranje werd getrakteerd op een striemend fluitconcert. De bondscoach kon het wel begrijpen. ,,Wij hoopten vooraf ook op een feestwedstrijd. Uiteindelijk werd het een teleurstellende avond.”

Tegen Luxemburg de taak om die teleurstelling recht te zetten. Van Basten wil niets liever, maar blijft realistisch: ,,Ik begrijp dat de mensen weer een grote uitslag verwachten. Het kan ook een leuke avond worden, maar de hoogste uitslag in onze poule is 3-0. Er zijn nog maar weinig grote uitslagen. Winst blijft daarom het belangrijkste.”

Veel kwaliteit

Bij een overwinning kwalificeert Nederland zich voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland. Van Basten denkt met zijn team een kans te maken op de eindzege. ,,Deze selectie kent min of meer steeds dezelfde namen en is al ruim twee jaar bij elkaar. We hebben een goede ploeg met veel kwaliteit en legio mogelijkheden. Dus ja, we maken een kans. Maar landen als Duitsland en Italië hebben evenveel kans.”

Het toernooi betekent in ieder geval het laatste kunststukje van Edwin van der Sar. De keeper van Manchester United viel afgelopen week nog uit in het Champions League-duel met Dinamo Kiev. Toch is de aanvoerder van het Nederlands elftal er volgende week gewoon weer bij. Van Basten: ,,Van der Sar is geen probleem. Komend weekend speelt hij alweer.”

Kwalificeren

Na de wedstrijd tegen Belarus gaat de bondscoach in december met de KNVB om de tafel om over zijn toekomst te praten. ,,Ik heb het idee dat ze met me door willen. Maar de kritische geluiden van het publiek rond het laatste duel tegen Slovenië spelen natuurlijk ook mee. Daarbij moet ik eerst zelf bepalen wat ik wil.”

Voorlopig richt hij zich louter op Luxemburg. In de uitwedstrijd won Nederland maar nipt met 0-1. ,,Een slechte wedstrijd”, aldus van Basten. ,,Hopelijk kunnen we met een goede wedstrijd Luxemburg-uit doen vergeten. Maar het spel is van latere zorg. Het belangrijkste is dat we ons eerst kwalificeren.”

Bron: KNVB.nl
pi_54592556
quote:
Oranje in nieuw uittenue tegen Wit-Rusland
14 november 2007

Het Nederlands elftal speelt tegen Wit-Rusland, op 21 november in Minsk, in een nieuwe outfit. Het uittenue combineert een lichtblauw shirt met donkerblauw broekje en witte sokken. Voor het eerst is gekozen voor de kleur nassaublauw, een kleur die nauw verbonden is met het Koninklijk Huis.

De drie kleuren van de nationale vlag - rood, wit en blauw - lopen als dunne strepen over de borst. De eerste regels van het Wilhelmus zijn subtiel in het shirt verwerkt. Aan de binnenzijde van de kraag staat in kleine letters: "Wilhelmus van Nassouwe, ben ik, van Duitsen bloed, den Vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood."

Het Nederlands elftal zal het nieuwe tenue de komende twee jaar tijdens uitwedstrijden dragen. Het nieuwe thuistenue wordt volgend jaar gepresenteerd.

Bron: FCUpdate.nl
pi_54594720

Het nieuwe uit-tenue van het Nederlands Elftal
  woensdag 14 november 2007 @ 09:58:59 #100
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54594786
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:55 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]

Het nieuwe uit-tenue van het Nederlands Elftal
Op zich heeft het wel wat!
pi_54594821
quote:
De mensen verwachten veel, weet Van der Sar

Door Willem Vissers

KATWIJK - De teller staat op 121 interlands en Edwin van der Sar plaatst zich zaterdag vrijwel zeker voor zijn vierde EK, na eerdere eindronden in 1996 (Engeland), 2000 (Nederland en België) en 2004 (Portugal). Wat hem dat allemaal zegt? ‘Niks. Ik heb nog steeds geen beker in handen gehad.’

Als hij na Euro 2008 is gestopt als international en zijn zegeningen als doelman telt, zal hij deze in de majestueuze nieuwe accommodatie van Quick Boys uitgesproken woorden vermoedelijk afzwakken. Maar op dit moment geven ze aan hoe graag hij wil winnen met Oranje, na de achtste finale tijdens het laatste WK, de kwartfinale tijdens het EK van 1996 en halve finales in 1998 (WK), 2000 en 2004 (EK).

‘Het is leuk, zoveel wedstrijden. Het is fijn dat je over een langere periode een belangrijke speler bent geweest in het Nederlands elftal. Het is ook fijn dat je kwaliteiten worden gewaardeerd door verschillende trainers, maar het gaat maar om één ding. Vier keer een EK, dat is leuk voor het zakgeld, maar je doet er verder niets mee. Ik wil een finale spelen.’

Luxemburg-thuis moet zaterdag de feestwedstrijd zijn in de alweer uitverkochte Kuip. Dan is het duel van vier dagen later, in Minsk tegen Wit-Rusland, een formaliteit. Mogelijk is Nederland zaterdag zelfs vóór de aftrap al geplaatst voor het toernooi in Zwitserland en Oostenrijk. De enige ploeg die Oranje kan achterhalen, Bulgarije, speelt vroeger op de dag tegen koploper Roemenië. De nummers één en twee kwalificeren zich.

Winnen van Luxemburg bleek in de uitwedstrijd moeilijk genoeg. Dat duel, de opening van de cyclus, bleek een voorbode voor een reeks met soms afzichtelijk voetbal.

De 37-jarige doelman van Manchester United, wiens teenblessure af en toe opspeelt: ‘De intenties zijn duidelijk, de richtlijnen ook. Alleen de uitvoering komt er vaak niet uit. Als je ons spel dan terugziet op video, zie je een aantal dingen goed gaan, maar ook te veel dingen die niet goed waren.’

De wedstrijd van zaterdag is om nog een reden bijzonder. Bondscoach Marco van Basten, protagonist van een systeem met aanvallers op de vleugels, liet doorschemeren dat hij voortborduurt op een speelwijze met vier middenvelders en twee spitsen, onder wie de van een schorsing terugkerende Van Nistelrooij.

Tegen Slovenië acteerde Oranje al in 4-4-2, maar door de aanvallende intenties van Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf op de flanken leek het soms meer op een systeem dat te betitelen zou zijn geweest als 4-2-4.

Hoewel Van Basten met Van der Vaart, Kuijt en Babel voetballers in de selectie heeft die hij vleugelspeler liet zijn, mist hij de geblesseerde specialisten Robben en Van Persie. Van der Sar, vooruitlopend op het EK: ‘Ik denk ook dat het helemaal niet verkeerd is om meerdere systemen te beheersen. En omdat het tegen Slovenië in het eerste half uur redelijk ging, is het de ideale mogelijkheid om dat in deze wedstrijd weer te proberen. Met de kwaliteiten van de middenvelders en de spitsen is dat te doen.’

Het verval tegen de Slovenen, vorige maand in Eindhoven, was echter ontstellend. Fluitconcerten gierden door het stadion. De afkeuring van het publiek begint al te wennen. Van der Sar, die het duel vanwege een blessure op tv zag: ‘Mensen verwachten veel en Luxemburg zal niet meewerken. Dan zal er gefluit komen als er een balletje onder een voet doorrolt. Dat weten we en daar moet je mee kunnen omgaan. Je weet hoe het sentiment is.’

Bron: Volkskrant.nl
pi_54594859
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:58 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op zich heeft het wel wat!
Ik vind het ook niet lelijk, maar als het mijn keuze was geweest was het wit met oranje geworden, ik vind het totaal onherkenbaar voor Nederland...
  woensdag 14 november 2007 @ 10:04:39 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54594890
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:02 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet lelijk, maar als het mijn keuze was geweest was het wit met oranje geworden, ik vind het totaal onherkenbaar voor Nederland...
Maar het is nog altijd vele malen beter dan dat overwegend zwarte uittenue, van zo'n tien jaar (?) geleden.
pi_54594917
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar het is nog altijd vele malen beter dan dat overwegend zwarte uittenue, van zo'n tien jaar (?) geleden.
Tien jaar geleden speelden ze met een blauw uittenue.
Het zwarte tenue is van de periode Louis van Gaal bij het Nederlands Elftal.
pi_54594926
quote:
Tim de Cler terug van weggeweest
door Valentijn Driessen

KATWIJK - Tim de Cler verscheen sinds de oefentrip naar Azië eindelijk ook weer eens in het trainingstricot van Oranje. De linksachter kijkt terug op een prima competitiestart als nieuwbakken Feyenoorder. Desondanks liet Van Basten hem tot dusver links liggen en gaf de voorkeur aan Urby Emanuelson en Wilfred Bouma. Aangezien die twee eveneens behoren tot de groep van 24 blijft de kans bestaan dat De Cler donderdag nog afvalt.

"Ik hoop deze drie dagen te bewijzen dat ik erbij hoor”, aldus de bescheiden De Cler. De Feyenoorder maakte zich niet zo druk over zijn afwezigheid. "Je baalt wel, maar anderen waren er meer mee bezig dan ik.” Zijn clubtrainer Bert van Marwijk bijvoorbeeld begreep weinig van Van Bastens selectiebeleid met betrekking tot De Cler. "Hij is de beste linksback van Nederland”, zei Van Marwijk herhaaldelijk. De Cler: "Niet tegen mij. Hij vertelde me altijd dat een terugkeer in Oranje vanzelf komt als je goed blijft spelen bij Feyenoord. Van Marwijk heeft gelijk gekregen.”

Gezien het moeizame spel af en toe van Oranje zou het misschien een idee zijn om de linkerflank van het in vorm zijnde Feyenoord over te hevelen naar het Nederlands elftal. Giovanni van Bronckhorst en De Cler zijn er al bij en Kevin Hofland en Luigi Bruins zouden evenmin misstaan. De Cler: "We voelen elkaar goed aan en als Bruins zich zo blijft ontwikkelen, komt een uitnodiging voor Oranje vanzelf. Natuurlijk neem je clubautomatismen mee naar Oranje; aan de andere kant zitten in deze Oranjeselectie spelers met zoveel kwaliteit, dat je niet om ze heen kunt. Goede spelers kunnen altijd goed samenspelen.”

De Cler brandt z’n handen niet door op de stoel van de bondscoach plaats te nemen. Te begrijpen na een afwezigheid van vijf maanden bij Oranje. Waarbij komt dat een plaats bij de eerste 24 leuk is, maar dat het gaat om een plaats bij de beste achttien vrijdag. Donderdag vallen zes spelers af. "Ik moet het gewoon op het veld laten zien. Lukt dat niet, dan heeft Oranje er zaterdag een supporter bij tijdens Nederland-Luxemburg. Nee, ik hoop niet dat m’n concurrent dan door het ijs zakt. Kwalificatie voor EURO 2008 staat voorop, want na het WK 2006 wil ik ook graag het EK 2008 meemaken.”

Bron: Telesport.nl
pi_54595127
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

het enige dat ik zo snel kan vinden is dit;

misschien heeft er iemand anders plaatjes?
pi_54595220

Uitshirt van 2001/2002
pi_54595295
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:24 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Uitshirt van 2001/2002
Die vind ik dan toch wel mooier dan die blauwe eigenlijk... maar ik vind die witte met rood-wit-blauw die we nu hebben toch het allermooist van de drie... Die blauwe vind ik net Italië
pi_54595376
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:27 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Die vind ik dan toch wel mooier dan die blauwe eigenlijk... maar ik vind die witte met rood-wit-blauw die we nu hebben toch het allermooist van de drie... Die blauwe vind ik net Italië
Die witte hebben we nu niet meer.
pi_54595635
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Die witte hebben we nu niet meer.
ok, tot nu toe, de laatste twee jaar...
pi_54597843
quote:
Luxemburg bibbert over inzet Strasser en Mutsch
14/11/2007 10:29

Nederland krijgt zaterdag mogelijk een uitgekleed Luxemburg tegenover zich. Achter de enige twee fullprofs staat een vraagteken voor de ontmoeting in De Kuip.

Over routinier Jeff Strasser krijgt bondscoach Guy Hellers donderdag uitsluitsel. De verdediger van FC Metz kampt met een knieblessure. De helft die hij donderdag meespeelt in een oefenduel van zijn Franse werkgever met FC Aarau is een laatste test.

Ook Mario Mutsch, de andere fullprof in de Luxemburgse selectie, is onzeker. De virale infectie blijkt bij nader inzien een lichte longontsteking. De verdediger van FC Aarau kon daarom de training laten schieten.

Donderdag wil Hellers de namen van de achttien spelers bekendmaken met wie hij vrijdag naar Nederland vertrekt. De bondscoach heeft één naam al kunnen schrappen van zijn voorlopige selectie. Claudio Lombardelli is afgevallen vanwege een knieblessure.

Ook Jérôme Bigard, Benoît Lang en Ben Payal hebben zich niet helemaal fit gemeld bij de nationale ploeg van Luxemburg. 'Niets nieuws', was het commentaar van Hellers op het herstel van het drietal.
Scheelt toch een slok op een borrel wanneer die 2 niet mee doen... Het zal me benieuwen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_54610659
Zaterdag 6-0!

Jammer dat we weer een nieuw uitshirt krijgen. Dat witte met die rood-wit-blauwe vlag er doorheen vond ik met afstand het mooiste uitshirt dat we gehad hebben.
pi_54615764
quote:
13 november 2007 - Marco van Basten moest op de eerste training van het Nederlands Elftal in de aanloop van de laatste kwalificatieduels een vijftal spelers missen vanwege lichte blessures. Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, Demy de Zeeuw, Danny Koevermans en Kew Jaliens kampen met lichte pijntjes.

Zaterdag speelt het Nederlands Elftal in Rotterdam tegen Luxemburg. Op woensdag 21 november wacht in Minsk Wit-Rusland. Van Basten verwacht het vijftal spelers snel terug te verwachten. Oranje moet minimaal twee punten uit deze twee duels te halen om zich te kwalificeren tenzij nummer drie Bulgarije puntverlies zal lijden.

Bron: Voetbalplus.nl
quote:
Kleine blessures bij Oranje

14 nov 2007, 11:10 - KATWIJK - Het Nederlands elftal is gisteravond met negentien spelers begonnen aan de voorbereiding op de duels met Luxemburg en Wit-Rusland in de EK-kwalificatie. Vijf internationals lieten de eerste training in Katwijk wegens lichte klachten aan zich voorbij gaan.

Ruud van Nistelrooij, Wesley Sneijder, Demy de Zeeuw (allen spierblessure), Danny Koevermans (kuit) en Kew Jaliens (knie) verwachten dat ze snel weer bij de groep kunnen aansluiten. Wilfred Bouma verscheen wel op het veld. Hij werkte uit voorzorg echter een individuele training af.

Oranje speelt zaterdagavond in een uitverkochte Kuip tegen Luxemburg. Vier dagen later volgt de uitwedstrijd in Wit-Rusland. Het Nederlands elftal heeft nog maximaal twee punten nodig voor een ticket voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

De motregen en nevel rond het veld van zaterdaghoofdklasser Quick Boys verhulden gisteren niet dat de huidige selectie van Marco van Basten nogal verschilt van de groep waarmee de bondscoach het kwalificatietoernooi veertien maanden geleden in Luxemburg begon. Voor Arjen Robben is weinig veranderd. Hij miste de start en mist ook het einde van het kwalificatietoernooi wegens blessureleed. Stijn Schaars heeft al zo lang last van de enkel dat zijn naam nog maar sporadisch bij Oranje valt. De gekwetste Van Persie, met vier treffers Nederlands topschutter in de EK-kwalificatie, keert sneller terug.

Het huidige Oranje bestaat niet alleen uit andere spelers. Van Basten kiest zaterdag voor de tweede keer op rij voor een speelwijze met twee centrumaanvallers. Uit de training van gisteren viel nog niet af te leiden wie Van Nistelrooij tegen Luxemburg centraal in de aanval mag assisteren: Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuijt, Ryan Babel of Danny Koevermans.

Bron: De Gelderlander.nl
quote:

Oranje zo goed als blessurevrij

12:32 14 November 2007 Bondscoach Marco van Basten heeft de ochtendtraining van woensdag met een nagenoeg fitte selectie afgewerkt. Ruud van Nistelrooij en Danny Koevermans ontbraken nog bij de groepstraining van Oranje dat zich voorbereidt op de EK-kwalificatieduels met Luxemburg (op zaterdag) en Wit-Rusland (woensdag).

Van Nistelrooij kampt met een onwillige spier en Koevermans heeft nog wat last van een kuit. Zij trainden apart.

Wesley Sneijder, Kew Jaliens en Demy de Zeeuw bleken hersteld van de blessures die het trio op dinsdag nog aan de kant hield. Ook Wilfred Bouma, die dinsdag alleen wat loopoefeningen deed, sloot zich weer aan bij de spelersgroep.

Bron: NOS.nl
pi_54621331
quote:
Drenthe regelt feest voor Oranje

NIJMEGEN - Als het Nederlands elftal zaterdagavond in De Kuip weet te winnen van Luxemburg, staat bondscoach Marco van Basten en zijn mannen een groot feest te wachten in de binnenstad van Rotterdam. Voor de organisatie van de fuif, ter gelegenheid van de kwalificatie voor Euro 2008, krijgt Oranje assistentie uit onverwachte hoek. Ruud van Nistelrooy heeft namelijk de hulp ingeroepen van ’Rotterdam-kenner’ Royston Drenthe, zijn 20-jarige ploeggenoot bij Real Madrid.
"Ruudje vroeg me om mee te helpen met het organiseren van een feestje”, aldus Drenthe, die als geboren en getogen Rotterdammer de Maasstad op zijn duimpje kent. De oud-Feyenoorder speelt zelf morgen in Nijmegen met Jong Oranje een EK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië.

Bron: Telesport
pi_54621405
quote:
Huntelaar geblesseerd van het veld
Klaas Jan Huntelaar (foto) is gisteren geblesseerd geraakt op de training van het Nederlands elftal. De spits van Ajax raakte in een partijvorm gekwetst aan het been.

Klaas-Jan Huntelaar verbijt zijn pijn. Na een behandeling met ijs ging hij eerder dan de overige internationals naar binnen. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is.

Verder beschikt bondscoach Marco van Basten over een bijna geheel fitte selectie. De vijf spelers die dinsdag nog ontbraken wegens lichte blessures werkten gisteren allen een veldtraining af. Alleen de spitsen Danny Koevermans en Ruud van Nistelrooy oefenden nog apart van de groep.

Bron: AD
pi_54668568

FOTO PIM RAS
quote:
Debuut ‘Koef’ in basis
Door MAARTEN WIJFFELS

NOORDWIJK - Met Danny Koevermans als secondant van Ruud van Nistelrooy begint Oranje vanavond aan de interland tegen Luxemburg.

Marco van Basten instrueert Danny Koevermans en Clarence Seedorf bij de training van Oranje in Katwijk. De aanvaller van PSV debuteert in de basis bij het Nederlands elftal en het is voor Koevermans extra speciaal dat het gebeurt in de Rotterdamse Kuip, niet ver van zijn geboorteplaats Schiedam.

Koevermans, die onder bondscoach Marco van Basten al inviel bij twee interlands, moet samen met Van Nistelrooy vanaf de aftrap zorgen voor veel druk op de Luxemburgse defensie. Er is Oranje veel aan gelegen snel afstand te nemen van de tegenstander, en ervoor te zorgen dat de beoogde plaatsing voor het EK er komt op een avond met spektakel.

In het verleden kozen Van Basten en andere bondscoaches van Oranje vaker voor het brengen van een type-targetman tegen kleinere voetballanden. Van Basten deed het bijvoorbeeld in de kwalificatiereeks voor het WK 2006 tegen Andorra en in een oefenduel met Liechtenstein. Het ging twee keer om Pierre van Hooijdonk, die zo’n rol eveneens onder bondscoach Louis van Gaal vervulde.

,,Verschil met mij was dat ik onder Van Basten tegen Andorra en Liechtenstein twee keer inviel,’’ zegt Van Hooijdonk. ,,Als Koevermans inderdaad tegen Luxemburg in de basis begint, dan zou ik dat een goede keuze vinden tegen zo’n land.’’

Het heeft de inmiddels gestopte Van Hooijdonk altijd verbaasd dat de verschillende coaches van Oranje niet vaker direct voor twee grote, sterke spitsen kozen tegen de kleine landen.

,,Voor Van Nistelrooy wordt het makkelijker nu er in zo’n wedstrijd iemand naast hem komt te staan. Ruud hoeft centraal voorin niet langer in zijn eentje op te boksen tegen twee mandekkers. En als Luxemburg besluit om nóg een mannetje extra achterin te zetten, dan ontstaat er meer ruimte op het middenveld voor de schoten van Wesley Sneijder. De kans dat Oranje eens snel afstand neemt van een kleine tegenstander is volgens mij een stuk groter als je doet wat Van Basten nu doet.’’

Op de laatste training van Oranje formeerde de bondscoach op het oog zijn volledige basisteam. Het betekent dat Van der Sar in de goal staat en Melchiot, Mathijsen en Bouma de achterhoede vormen. Op het middenveld spelen De Zeeuw, Van Bronckhorst en Sneijder en voorin krijgen Van Nistelrooy en Koevermans steun vanaf de zijkanten van Van der Vaart en Seedorf.

De keuze voor Koevermans betekent dat Dirk Kuyt opnieuw genoegen moet nemen met een plaats op de bank. De spits van Liverpool hoopte dat zijn kansen om te starten waren toegenomen met het voornemen van de bondscoach om twee diepe spitsen op te stellen.

Ook voor Kuyt heeft de Kuip op basis van zijn Feyenoord-verleden een magische klank. Zit de Katwijker vanavond nog wel op de bank, zo ver komt het voor Klaas Jan Huntelaar niet eens. Hij blijft de vierde spits in de pikorde.

Huntelaar viel gisteren na de laatste sessie af en dat gold voor nog vijf spelers; ook De Jong, Jaliens, Maduro, De Cler en doelman Timmer mogen de plaatsing van Oranje voor het EK thuis voor de buis aanschouwen. Zij moeten wel stand-by blijven voor de interland die Oranje volgende week nog speelt. De ploeg sluit de EK-kwalificatieserie dan af met een uitbeurt in Wit-Rusland. Na Nederland - Luxemburg beslist Van Basten met welke groep hij naar Minsk gaat. De kans bestaat dat sommige spelers rust krijgen.

Voor Van Basten betekent de interland in de Kuip zijn 100ste wedstrijd in dienst van Oranje. Hij maakte 58 interlands mee als speler, als bondscoach is hij vanavond toe aan zijn 42ste optreden.

pi_54671324
wie heeft er al zenuwen :D?
pi_54696177
Nederland was wel erg matig.

Maar wat een mafkezen zie je bij zo'n wedstrijd zeg. En ook nog eens van die figuren die denken dat ze bij De Kuip kunnen parkeren of gaan klagen in een volgepropte tram. Maar goed, komen blijkbaar niet uit de regio.

Wel leuk om eens mee te maken, maar met voetbal heeft het allemaal vrij weinig te maken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54696222
Ik heb medelijden met de mensen die weer een kaartje hadden gekocht,.
pi_54696532
Nou, ik denk dat een groot deel alleen kwam om in vreemde oranje attributen wat rond te huppelen en niet zozeer voor de match....

Luxemburg was best goed trouwens, ze scoorden nog bijna na een mooie aanval.
www.thuisuiteten.nl
pi_54696614
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:47 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik denk dat een groot deel alleen kwam om in vreemde oranje attributen wat rond te huppelen en niet zozeer voor de match....

Luxemburg was best goed trouwens, ze scoorden nog bijna na een mooie aanval.
Het is dat Edwin van der Sar nog een goede redding maakte in de 88e minuut
pi_54696619
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:47 schreef methodmich het volgende:
Je vergeet het uitfluiten van de spelers en staf!
pi_54696643
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:49 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Je vergeet het uitfluiten van de spelers en staf!
Dat komt door het spel.
Want zoals ook door de spelers zelf wordt gezegd, het publiek geeft veel steun aan het begin.
pi_54696682
Ja, al die vlaggetjes en die liedjes... Aan de fans lag het niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_54696739
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:52 schreef methodmich het volgende:
Ja, al die vlaggetjes en die liedjes... Aan de fans lag het niet.
tsja, helaas heb ik gisteren de wedstrijd gemist... ik moet dus toegeven dat ik niet weet wat zich gisteren precies heeft afgespeelt en dat mijn mening is gebaseert op wat er allemaal aan vooraf ging...
pi_54696763
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:54 schreef Tennessee het volgende:

[..]

tsja, helaas heb ik gisteren de wedstrijd gemist... ik moet dus toegeven dat ik niet weet wat zich gisteren precies heeft afgespeelt en dat mijn mening is gebaseert op wat er allemaal aan vooraf ging...
Als je het niet hebt gezien lijkt het me verstandiger dat je dan ook niet over gisteren praat.
pi_54696929
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:34 schreef methodmich het volgende:
Nederland was wel erg matig.

Maar wat een mafkezen zie je bij zo'n wedstrijd zeg. En ook nog eens van die figuren die denken dat ze bij De Kuip kunnen parkeren of gaan klagen in een volgepropte tram. Maar goed, komen blijkbaar niet uit de regio.

Wel leuk om eens mee te maken, maar met voetbal heeft het allemaal vrij weinig te maken.
Zag nog iemand in een ASWH-jas op vak EE rondwandelen in de rust. Hoorde die bij jou?
pi_54697000
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je het niet hebt gezien lijkt het me verstandiger dat je dan ook niet over gisteren praat.
Dank je voor je advies, ik zal het in mijn overwegingen meenemen...

Dan ga ik nu even rustig de wedstrijd alsnog bekijken...

[ Bericht 8% gewijzigd door Tennessee op 18-11-2007 17:14:35 ]
pi_54697372
Nou, inderdaad respect voor het publiek van gisteravond! Tijdens het volkslied van Luxemburg wordt alleen aan het begin gefloten, aan het einde is het gewoon stil! Goed hoor!
pi_54697578
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:01 schreef DRD het volgende:

[..]

Zag nog iemand in een ASWH-jas op vak EE rondwandelen in de rust. Hoorde die bij jou?
Hmm nee, wij zaten op H. Dus dat moet een ander zijn geweest.
www.thuisuiteten.nl
pi_54742551
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:19 schreef Tennessee het volgende:
Nou, inderdaad respect voor het publiek van gisteravond! Tijdens het volkslied van Luxemburg wordt alleen aan het begin gefloten, aan het einde is het gewoon stil! Goed hoor!
Doe je ding, neem een megafoon en een trommel mee naar het stadion.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54742568
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:58 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Doe je ding, neem een megafoon en een trommel mee naar het stadion.
Ik begrijp niet wat je bedoelt, misschien kan je het uitleggen?
pi_54742610
Dat je zelf het goede voorbeeld toont.
Hup koop een kaartje en supporter Nederland!
pi_54742676
Heb jij een woordvoerder Catjuh?
pi_54743122
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:27 schreef methodmich het volgende:

[..]

Hmm nee, wij zaten op H. Dus dat moet een ander zijn geweest.
Het zou, eventueel, ook in de rust kunnen zijn geweest, toen ik wat aan het rondlopen was aan de achterkant van de "groene zijde". Man met snor (denk ik....) zwarte jas, groot logo op de borst. Maakt verder ook niet uit
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:19 schreef Tennessee het volgende:
Sorry......macht der gewoonte, het klonk namelijk heel erg Duits in het begin
pi_54763756
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:23 schreef DRD het volgende:

[..]

Het zou, eventueel, ook in de rust kunnen zijn geweest, toen ik wat aan het rondlopen was aan de achterkant van de "groene zijde". Man met snor (denk ik....) zwarte jas, groot logo op de borst. Maakt verder ook niet uit
[..]
Dat zijn de bekende truien inderdaad. Wel grappig, je komt ze ook overal tegen.
www.thuisuiteten.nl
pi_54788686
oke Nederland heeft zich dus geplaatst voor 2008, vraag niet hoe maar het is gelukt.

welke 23 spelers moet Marco mee nemen naar de alpen en wie mag lekker thuis op de bank blijven zitten??????
en belangrijker wat wordt dan de tacktiek spelen we dan???
pi_54789236
Doel: Vd Sar, Stekelenburg en Timmer
Verdediging: Ooijer, Boulah, Mathijsen, Bouma, Van Bronkhorst (die zie ik liever als back), Heitinga, de Cler en Melchiot.
Middenveld: Sneijder, Van der Vaart, Seedorf, De Zeeuw, Engelaar, Afellay (mits fit) en Maduro. Eigenlijk liever Van Bommel ipv Engelaar, maar dat verhaal is bekend.
Aanval: Van Persie, Van Nistelrooij, Huntelaar, Kuijt en Robben.

En dan 4-4-2 spelen:
Doel: Van der Sar
Verdediging: Boulahrouz, Ooijer, Bouma (of Mathijsen, lastige keuze), Gio
Middenveld (in een ruit):De Zeeuw (verdedigend), Sneijder op rechts, Seedorf op links, Van der Vaart op de 10.
Aanval: Van Persie in een vrije rol en Ruud in de punt.

Zo even snel een opstelling en een selectie in elkaar gezet.
  donderdag 22 november 2007 @ 21:38:01 #139
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_54789986
zo net een dag te laat marco, misschien volgende keer wat eerder over je opstelling nadenken
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_54792473
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Doel: Vd Sar, Stekelenburg en Timmer
Verdediging: Ooijer, Boulah, Mathijsen, Bouma, Van Bronkhorst (die zie ik liever als back), Heitinga, de Cler en Melchiot.
Middenveld: Sneijder, Van der Vaart, Seedorf, De Zeeuw, Engelaar, Afellay (mits fit) en Maduro. Eigenlijk liever Van Bommel ipv Engelaar, maar dat verhaal is bekend.
Aanval: Van Persie, Van Nistelrooij, Huntelaar, Kuijt en Robben.

En dan 4-4-2 spelen:
Doel: Van der Sar
Verdediging: Boulahrouz, Ooijer, Bouma (of Mathijsen, lastige keuze), Gio
Middenveld (in een ruit):De Zeeuw (verdedigend), Sneijder op rechts, Seedorf op links, Van der Vaart op de 10.
Aanval: Van Persie in een vrije rol en Ruud in de punt.

Zo even snel een opstelling en een selectie in elkaar gezet.
Ik zou dan alleen Sneijder en Van der Vaart omwisselen, dan spelen ze beide op de positie die ze het fijnst vinden en waar ze het best tot hun recht komen. En dan natuurlijk VdV links en Seedorf rechts
pi_54793243
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:40 schreef AirRaid het volgende:
oke Nederland heeft zich dus geplaatst voor 2008, vraag niet hoe maar het is gelukt.

welke 23 spelers moet Marco mee nemen naar de alpen en wie mag lekker thuis op de bank blijven zitten??????
en belangrijker wat wordt dan de tacktiek spelen we dan???
Van der Sar,Stekelenburg,Velthuizen.

Ooijer,Boulahrouz,Mendes da Silva,Van der Wiel,De Cler,Heitinga,Donk,Emanuelson.

Sneijder,Van der Vaart, De Zeeuw,Van Bronckhorst,Afellay,De Guzman.

Nistelrooij,Huntelaar,Van Persie,Robben,Kuijt,Babel.

De tactiek: Op goed geluk, God zege de greep en we zien het wel.
pi_54793868
Geen Seedorf, nice
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_54794619
In de aanval mis ik de naam van Robben (mits fit) en geef die kleine Beerends een kans.
Hij komt tenminste de vleugelverdediger voorbij en heeft een goede voorzet.
Sportieve inbreng
pi_54800560
Oranje groepshoofd bij loting kwalificatie WK 2010
Uitgegeven: 23 november 2007 12:27
Laatst gewijzigd: 23 november 2007 12:54

DURBAN - Het Nederlands elftal is zondag bij de loting voor de WK-kwalificatie van 2010 in Zuid-Afrika een van de negen Europese groepshoofden. Oranje heeft dat te danken aan de positie die het inneemt op de wereldranglijst van de FIFA.
ANP

Na het verlies tegen Wit-Rusland van woensdag (2-1) zakte Nederland van de zevende naar de negende plaats. Dat is echter nog steeds ruim voldoende om een van de negen Europese groepshoofden te zijn, omdat de eerste twee plekken op de ranglijst worden ingenomen door de Zuid-Amerikaanse landen Argentinië en Brazilië.

Groepshoofden

Op de plaatsen drie tot en met elf staan Europese landen, te weten Italië, Spanje, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, Portugal, Nederland, Kroatië en Griekenland. Dat zijn automatisch de negen groepshoofden voor Europa.

Engeland werd vrijdag nog eens herinnerd aan de pijnlijke nederlaag tegen Kroatië (2-3) van woensdag. De Britten misten door het verlies niet alleen deelname aan het EK, maar zijn bij de loting voor de WK-kwalificatie ook geen groepshoofd.

Pot 2

Engeland zakte naar plaats twaalf en vormt samen met Roemenië, Schotland, Turkije, Bulgarije, Rusland, Polen, Zweden en Israël 'pot 2'.

In totaal doen 53 Europese landen mee, onderverdeeld in acht groepen van zes teams en een van vijf. De negen groepswinnaars plaatsen zich rechtstreeks voor het WK. De beste acht nummers twee spelen in de play-offs voor de overgebleven vier tickets. In totaal doen in Zuid-Afrika dertien Europese landen mee.
Wie faalt die straalt
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:37:24 #145
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_54800701
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:44 schreef Radegast het volgende:

[..]

Van der Sar,Stekelenburg,Velthuizen.

Ooijer,Boulahrouz,Mendes da Silva,Van der Wiel,De Cler,Heitinga,Donk,Emanuelson.

Sneijder,Van der Vaart, De Zeeuw,Van Bronckhorst,Afellay,De Guzman.

Nistelrooij,Huntelaar,Van Persie,Robben,Kuijt,Babel.

De tactiek: Op goed geluk, God zege de greep en we zien het wel.
Hahahahahah Van der Wiel hahahahahahaha
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 november 2007 @ 14:09:09 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54801331
als je van der Wiel wil selecteren kan je net zo goed Marcellis meenemen. Hij heeft iig internationale ervaring
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:11:14 #147
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54801372
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:09 schreef rubbereend het volgende:
als je van der Wiel wil selecteren kan je net zo goed Marcellis meenemen. Hij heeft iig internationale ervaring
Hm ja, een rode kaart en een eigen goal
Nee gein, ik zou sowieso dat soort spelers lekker bij Jong Oranje laten voorlopig.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_54802215
http://www.fifa.com/world(...)r=m/fullranking.html

nou nog even en we staan buiten de top 10.
Wie faalt die straalt
pi_54805063
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:37 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Hahahahahah Van der Wiel hahahahahahaha
D'r staan wel meer belachelijke namen in hoor: De Guzman, Donk, Emanuelsson, Babel....
pi_54990685
Nederland loot de zwaarste groep van het EK

02/12/2007 12:55

Nederland heeft het niet getroffen tijdens de loting voor de eindronde van het EK 2008. Komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland moet Oranje het opnemen tegen Italië, Frankrijk en Roemenië.

Als groepshoofd van poule C werkt het Nederlands elftal al zijn duels af in Bern. Voor Oranje begint het EK op 9 juni met de wedstrijd tegen Italië, vier dagen later wacht de confrontatie met de Fransen en op 17 juni eindigt de groepsfase voor de manschappen van bondscoach Marco van Basten met de krachtmeting met Roemenië.

Dat laatste land trof Nederland ook tijdens de kwalificatieronde. Oranje wist beide confrontaties met Roemenië niet te winnen (thuis 0-0, uit 1-0 nederlaag) en eindigde mede daardoor als tweede in de groep.

Frankrijk en Italië troffen elkaar eveneens in tijdens de kwalificatiecampagne. Hoewel beide grootmachten veel moeite hadden om zich met name Schotland van het lijf te houden, zijn het wél de twee finalisten van het WK 2006. Italië won na strafschoppen, nadat er na 120 minuten voetbal een 1-1 eindstand op het scorebord had gestaan.
Groepsindeling eindronde EK 2008

Groep A
Zwitserland
Tsjechië
Portugal
Turkije

Groep B
Oostenrijk
Kroatië
Duitsland
Polen

Groep C
NEDERLAND
Italië
Roemenië
Frankrijk

Groep D
Griekenland
Zweden
Spanje
Rusland
Wie faalt die straalt
pi_55012159
quote:
Van Basten roept op 20 mei selectie bijeen

Het Nederlands elftal begint op 20 mei aan de voorbereiding op het Europees kampioenschap voetbal in Zwitserland en Oostenrijk. Oranje, zondag ingedeeld in groep C, speelt op dat toernooi de eerste wedstrijd op 9 juni tegen Italië. Op 20 mei verzamelen de spelers en de technische staf in Huis ter Duin in Noordwijk. De eerste trainingsweek wordt afgesloten met een oefenwedstrijd in eigen land op 23 of 24 mei. Vanaf 26 mei huist Oranje in hotel Golden Tulip Victoria in Hoenderloo.

Bron: Nieuws.nl
pi_55012371
Leuk zo tegen Roemenië, Italië en Frankrijk!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_55039976
quote:
Vreemd dat Van Basten en KNVB nu al praten

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 4-dec-2007 13:26

Door Hendrik Meijnders

Vraag marketingdeskundige Frank van den Wall Bake naar de gevolgen die de plaatsing van het Nederlands elftal voor het EK 2008 heeft voor de economie en je krijgt ook gelijk gratis en voor niets een kundige analyse van de opponenten. "Deze loting met Italië en Frankrijk als tegenstanders is een garantie voor topwedstrijden vanaf het begin. Daar ben ik blij mee, want Marco van Basten krijgt nu de kans te laten zien dat hij wel degelijk een goede coach is. Wij kunnen namelijk niet tegen verdedigende ploegen spelen, maar wel tegen landen die willen aanvallen."

Voor deelname aan het EK strijkt de KNVB 7,5 miljoen aan startgeld op en ook de Nederlandse economie wordt dus wijzer van de deelname van Oranje. "De economie krijgt een enorme boost,"; zegt Van den Wall Bake. "Dag- en weekbladen, kranten, maar ook de horeca en verkopers van televisies zullen goede zaken gaan doen. Die cyclus is nu eigenlijk al begonnen. Vergeet niet dat Oranje ook nog vijf oefenwedstrijden speelt richting het EK. Dat wil iedereen ook meemaken."

Bondscoach Marco van Basten hoeven we in ieder geval niet in een reclamecampagne te verwachten. Van den Wall Bake: "Er zijn veel bedrijven die hem héél graag zouden willen inschakelen, maar hij wil het niet. Hij wil geen verplichtingen en polonaise aan zijn lijf. Leo Beenhakker en Guus Hiddink gaan we denk ik nog wel terug zijn in reclamecampagnes. Leo zal wat goedkoper zijn dan Guus, maar ze hebben allebei internationale uitstraling."

Dat de KNVB en Van Basten deze week om de tafel gaan zitten om te praten over een eventuele contractverlenging, bevreemdt Van den Wall Bake: "Dat is merkwaardig te noemen. Het was veel logischer geweest als beide partijen ná het EK met elkaar waren gaan praten."

Bron: Sportweek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 december 2007 @ 18:31:57 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55040238
mwah het heeft 2 kanten, als je pas na het EK gaat praten en van Basten zou een club willen gaan doen dan zijn veel plekken al vergeven...... maar andersom zit je wel aan een trainer vast terwijl de kans bestaat dat hij enorm gaat falen........
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55040372
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:31 schreef rubbereend het volgende:
mwah het heeft 2 kanten, als je pas na het EK gaat praten en van Basten zou een club willen gaan doen dan zijn veel plekken al vergeven...... maar andersom zit je wel aan een trainer vast terwijl de kans bestaat dat hij enorm gaat falen........
Ik denk dat het voor de spelers toch wel wat uitmaakt te weten of ze ná het EK met de zelfde coach doorgaan of niet...
pi_55043880
teletekst 807.

Het is dat ik geen vlaggestok heb, anders ging de vlag uit!
pi_55044047
Leuk man, heb je die lamlul straks bij Ajax.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_55054285
quote:
Oranje zwaait uit tegen Belgen
Door Jan-Hermen de Bruijn
Woensdag, 05 december 2007, 09:37

Met een oefenwedstrijd tegen België in Rotterdam neemt het Nederlands elftal op 31 mei of 1 juni afscheid van het Nederlandse publiek en vertrekt daarna naar Zwitserland voor het begin van EURO 2008, zo kan ELF Voetbal exclusief berichten.

Het is het einde van een oefenstage die begint op 20 mei. Op zaterdag 20 mei vindt een eerste oefenwedstrijd plaats. In die wedstrijd, die ook al in De Kuip zal worden gespeeld, is Denemarken de tegenstander.

Een derde oefenwedstrijd op woensdag 24 mei zal worden gespeeld in Eindhoven, zodat de KNVB – aangenomen mag worden uit kostenoverweging -- geen enkele keer voor Amsterdam kiest als speelstad. De tegenstander is Oekraïne.

Behalve met Kroatië en Spanje is Nederland nu ook met Turkije in gesprek over een oefenwedstrijd op woensdag 6 februari. De Turken zouden Nederland het liefst in eigen land willen ontvangen. Vast staat in ieder geval ook een wedstrijd in Oostenrijk op woensdag 26 maart.

Vier jaar geleden, op 29 mei 2004, speelde Nederland in Eindhoven, ook al een oefenwedstrijd vlak voor een EK-toernooi. Oranje verloor toen met 0-1.
pi_55064688
Leuk, die uitzwaaiwedstrijden. Ken me nog een leuke wedstrijd tegen Ierland herinneren, of België .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2007 @ 21:10:57 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55065338
ja leuk, de spelers zijn nog te beroerd om de fans te bedanken na een wedstrijd tegen Luxemburg
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55068471
Neem aan dat de nieuwe bondscoach, meteen Van Bommel erbij haalt.
  woensdag 5 december 2007 @ 23:28:52 #162
146874 DANILXL
pi_55069070
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:03 schreef mcyodogg het volgende:
pi_55069108
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:03 schreef mcyodogg het volgende:
Ik denk dat van Bommel geen enkele rol van betekenis zal spelen op het WK van 2010.
pi_55077175
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:23 schreef Krentenfleppert het volgende:
Dat geldt zeker niet voor Drenthe, Babel, Kuyt en Robben... maar okee, Van Nistelrooij, Sneijder en Seedorf zijn redelijke voetballers en Van der Sar is een absolute held, maar daar houdt het m.i. ook wel bij op...

En idd verdedigens is het zwaar beroerd, kan je nagaan hoe goed het is zo weinig tegengoals dat we hebben gekregen.

Vind dat Van Basten er vooralsnog echt wel gewoon het maximale uit haalt!
Volgens mij zit Drenthe niet in Oranje, zitten Babel en Kuijt toch echt bij de eerste 15 van hun selectie en Robben zeker ook als hij fit is.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  donderdag 6 december 2007 @ 14:30:37 #165
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55078445
Is het topictitel nog steeds niet verbeterd
pi_55083282
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef dnzl het volgende:
Is het topictitel nog steeds niet verbeterd
Waarom?

to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
pi_55083319
Echt lekker bekken doet het in ieder geval niet..
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik denk dat van Bommel geen enkele rol van betekenis zal spelen op het WK van 2010.
waarom denk je dat?
pi_55084330
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Echt lekker bekken doet het in ieder geval niet..
Dan mogen er heul wat TT's veranderd worden! Ik vind het ook nergens naar klinken.
quote:
[..]

waarom denk je dat?
Wat ik net ook typte in het Van Bommel topic:

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.

Hangt er natuurlijk ook nog eens vanaf hoe de coach gaat spelen, zeker bij een 433 is de inbreng van Van Bommel te verwaarlozen.
pi_55084368
'Het topic' mag ook gewoon volgens het Groene Boekje, dus er hoeft niets te veranderd worden.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:30:40 #170
146874 DANILXL
pi_55087464
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan mogen er heul wat TT's veranderd worden! Ik vind het ook nergens naar klinken.
[..]

Wat ik net ook typte in het Van Bommel topic:

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.

Hangt er natuurlijk ook nog eens vanaf hoe de coach gaat spelen, zeker bij een 433 is de inbreng van Van Bommel te verwaarlozen.
een beetje ervaring is nooit weg iig. Kunnen de jonge jongens ook nog wat van leren
pi_55105634
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

.

Goed verhaal..
Je hebt zeker wel een goed punt. En helemaal als we 4-3-3 blijven spelen zoals we nu doen idd.
Maar je kan ook zeggen dat je met V Bommel wel een dosis ervaring erbij hebt. En dat is in mijn ogen toch enorm belangrijk, zeker op grote toernooien.

Ik hoop trouwens dat de volgende bondscoach 4-4-2 gaat spelen met een ruit. Vind niet dat we momenteel echt de spelers hebben om 4-3-3 te spelen.
pi_55111819
Onervaren kan je Sneijder, VDV, De Zeeuw niet meer noemen. De Jong en Maduro weten ook wel wat het is op niveau te voetballen. Ze hebben straks en een WK en een EK meegemaakt, plus 4+ Europese seizoenen.

Tuurlijk neemt Van Bommel een hoop 'gezonde' agressie mee, maar ik denk dat die rol wel is op te vangen door anderen.
pi_55218001
quote:
Oranje oefent tegen Kroatië in plaats van Italië
12 december 2007

De oefenwedstrijd tussen Nederland en Italië, die gepland stond voor februari 2008, gaat definitief niet door. In plaats daarvan speelt Oranje in diezelfde maand een wedstrijd tegen Kroatië, in Zagreb. De wedstrijd tussen Nederland en Italië is afgelast, omdat beide landen elkaar ook treffen op het Europees kampioenschap.

In februari oefent Oranje ook nog tegen Oostenrijk, één van de twee gastlanden van het EK. In mei, als de voorbereidingen op het EK in volle gang zijn, speelt de formatie van coach Marco van Basten ook nog drie oefenduels. Eerst in Rotterdam tegen Oekraïne, daarna in Eindhoven tegen Denemarken en tenslotte opnieuw in Rotterdam tegen Wales. Hierna vertrekt de ploeg naar Zwitserland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 december 2007 @ 15:03:59 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55218154
hele goede keuze
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55218250
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Dat was eigenlijk al meteen na de loting bekend, maar inmiddels dus ook bevestigd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 12 december 2007 @ 15:32:05 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_55218842
Iemand die wil wedden met me dat Nederland minstens de halve finale haalt ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 december 2007 @ 15:36:42 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55218992
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:32 schreef tong80 het volgende:
Iemand die wil wedden met me dat Nederland minstens de halve finale haalt ?

ja hoor, ik zeg dat ze dat niet gaan halen!
DeLuna vindt me dik ;(
  Trouwste user 2022 woensdag 12 december 2007 @ 15:46:18 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_55219216
Ok wat zetten we erop ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55222809
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zagreb........daar hebben de ajaxfans dit seizoen toch redelijk heftige dingen meegemaakt? Dortmund-Zagreb retourvlucht van 38 euro is natuurlijk geen geld........

En toen was het geen Zagreb maar Rijeka en dat is een heel ander verhaal.....

En toen werd het op vrijdag weer Split. Maak dan eerst geen speelstad bekend........

Compleet overzicht interlands in 2008:

6 februari: Kroatië - Nederland (Split)
26 maart: Oostenrijk - Nederland (Wenen)
24 mei: Nederland - Oekraïne (Rotterdam)
29 mei: Nederland - Denemarken (Eindhoven)
1 juni: Nederland - Wales (Rotterdam)
9 juni: Nederland - Italië (Bern)
13 juni: Nederland - Frankrijk (Bern)
17 juni: Nederland - Roemenië (Bern)
20 augustus: Rusland - Nederland (Moskou)
06 september: Vrije kwalificatieronde
10 september: Macedonië - Nederland (nnb)
11 oktober: Nederland - IJsland (nnb)
15 oktober: Noorwegen - Nederland (nnb)
19 november: Nederland - Zweden (nnb)

[ Bericht 26% gewijzigd door DRD op 14-12-2007 17:32:54 ]
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:00:36 #180
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_55288033
Een beetje debiel dat de topic over Kroatie - Holland is gesloten.

Onder het mom van "geen nieuwswaarde" en "te vroeg" schuilt volgens mij eerder een vorm van zelfprotectie. Niet willen herinnerd worden aan '98 en schrik voor een ploeg die wel gemotiveerd is, zelfs als er niets op het spel staat, kan natuurlijk een rol spelen.

Over die zwans van "geen nieuwswaarde" lach ik. Het is een recente bekendmaking van het onderling interland en er kan zeker nu al over gesproken worden.

Maar goed, de mods rule. Ik lach later wel.

Moge het meest gemotiveerde team winnen.
Lijepa li si !
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:02:59 #181
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_55288089
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:30 schreef Happel het volgende:

[ afbeelding ]
ROFL !!!
Lijepa li si !
pi_55816741
Wat quotes voor het nieuwe jaar;

Jeu Sprengers, voorzitter van de KNVB; "Alle sombere verhalen over het Nederlandse voetbal wil ik hier weerleggen. Onze nationale teams doen het meer dan goed in Europa." ... "In die geest wens ik alle KNVB-teams komend jaar veel succes en alle KNVB-leden en andere voetballiefhebbers een gezond en sportief 2008.""

Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB; "Het Nederlands elftal kwalificeerde zich voor het EK komende zomer. Nederland, Zwitserland en hopelijk ook Oostenrijk kleuren straks weer Oranje." ... "Ik breng nog graag een toast uit op een mooi en hopelijk onvergetelijk voetbaljaar 2008."

Tennessee, Fok!-FB-huillie van het jaar 2007; "Ik wil dat graag óók doen, een toast uitbrengen op een mooi en onvergetelijk voetbaljaar 2008, en dan alleen in positieve zin natuurlijk, want ik denk dat het nu afgelopen moet zijn met het gezeur en ik hoef niet te zeggen wélk gezeur want iedereen weet precies wat ik bedoel... We zijn supporters en geen subzeikers, toch? Op Oranje, op de spelers, op de staf en op de titel, proost!"
pi_55819900
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:00 schreef Hrvat het volgende:
Wanneer gaat die weer open? Kan niet wachten om vooruit te blikken op de wedstrijd waarin oranje volledig scheelgetikt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DRD op 06-01-2008 12:31:18 ]
pi_55820201
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:00 schreef Hrvat het volgende:
Wedstrijdtopics bijna twee maanden voordat de wedstrijd wordt gespeeld openen heeft geen zin, is niet debiel.
quote:
Onder het mom van "geen nieuwswaarde" en "te vroeg" schuilt volgens mij eerder een vorm van zelfprotectie. Niet willen herinnerd worden aan '98 en schrik voor een ploeg die wel gemotiveerd is, zelfs als er niets op het spel staat, kan natuurlijk een rol spelen.
Geen nieuwswaarde was de reden helemaal niet. Was gewoon te vroeg geopend. Mij boeit het trouwens niet wat Nederland doet hoor, al verliezen ze 8-0 in een vriendschappelijke wedstrijd.
quote:
Over die zwans van "geen nieuwswaarde" lach ik. Het is een recente bekendmaking van het onderling interland en er kan zeker nu al over gesproken worden.

Maar goed, de mods rule. Ik lach later wel.
Recente bekendmaking op 15 december, vrij recent ja. Welke zwans zei dat trouwens, over nieuwswaarde?
pi_55820223
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:24 schreef DRD het volgende:

[..]

Wanneer gaat die weer open?
Over drie weken ofzo lijkt me wel okay.
pi_55827184
HOLLAAAAND
pi_55827209
Het topic moet het zijn .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55827301
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Inderdaad.

Hup Holland hup laat de leeuw niet in zn hempje staan

Fuck Kroatie, Nederland wereldkampioen!
pi_55827315
quote:
Mag beide toch?

Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
pi_55827318
quote:
Kijk eens in de dikke Van Dale
pi_55827327
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Mag beide toch?
Eigenlijk wel ja, de taalpuristen zijn het daar niet over eens.

ORANJUH!!!
pi_55827351
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:40 schreef dndiek het volgende:

[..]

Kijk eens in de dikke Van Dale
Maar het mag beide

http://woordenlijst.org/zoek/?q=topic&w=w
pi_55827353
to·pic (de; topics)
1 onderwerp van gesprek

Verdomd .

Mijn taalgevoel wat doe je .
In Southern Sun
pi_55827363
heeee, wél on-topic blijven he, dit is de Nederlands elftal topic, niet de Nederlandse taal topic...
pi_55827400
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:
to·pic (de; topics)
1 onderwerp van gesprek

Verdomd .

Mijn taalgevoel wat doe je .
Klopt, het topic klinkt veel logischer, omdat je denkt het onzijdig lijkt.

Oranjuhs
pi_55827428
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Tennessee het volgende:
heeee, wél on-topic blijven he, dit is de Nederlands elftal topic, niet de Nederlandse taal topic...
Het gaat over de TT van dit topic en is dus volstrekt ontopic.
In Southern Sun
pi_55827438
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Tennessee het volgende:
Je hebt gelijk mijn grote held

ORANJE wordt kampioen!!!!!!
pi_55827461
Ik vind de TT van dit topic trouwens veel te negatief. Hier spreekt absoluut geen steun uit.

HUP HOLLAND HUP ORANJUHHH KAMPIOENNUHHH
pi_55827462
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat over de TT van dit topic en is dus volstrekt ontopic.
breek me de bek niet open!!
pi_55827505
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind de TT van dit topic trouwens veel te negatief. Hier spreekt absoluut geen steun uit.

HUP HOLLAND HUP ORANJUHHH KAMPIOENNUHHH
Ik vind een topic als De centrale Nederlands Elftal topic #1 EK Kampioen 2008 veel beter!

Italie en Frankrijk Wij hebben de beste statistieken!
pi_55827539
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind een topic als De centrale Nederlands Elftal topic #1 EK Kampioen 2008 veel beter!

Italie en Frankrijk Wij hebben de beste statistieken!
En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.

We worden kampioen Wij zijn de beste
pi_55827568
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.

We worden kampioen Wij zijn de beste
Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.
Van zo'n speler kan ik alleen maar genieten.
pi_55827590
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.
Van zo'n speler kan ik alleen maar genieten.
Ik heb persoonlijk meer met Emanuelson.

Gelukkig ziet onze coach dat ook
pi_55827593
Wat zou Bassie eigenlijk vinden, de topic of het topic?
In Southern Sun
pi_55827621
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
pi_55827623
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat zou Bassie eigenlijk vinden, de topic of het topic?
Daar hebben we een ander topic voor.
pi_55827644
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Tennessee het volgende:
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
Het Nederlands Elftal moet afgeschaft worden-topic #2
pi_55827645
quote:
Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.

Ik zie gewoon dat Nederland grote kansen heeft op minimaal een finale plaats op het EK.
pi_55827658
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.

Ik zie gewoon dat Nederland grote kansen heeft op minimaal een finale plaats op het EK.
Minimaal een finaleplaats?

Ik zeg minimaal de titel.
pi_55827754
quote:
Het Centrale Nederlands Elftal Topic #2: Ongeluk of aanslag?
pi_55872412
quote:
'Van Gaal goede opvolger Van Basten'

ROTTERDAM - Foppe de Haan beschouwt Louis van Gaal als een goede kandidaat om Marco van Basten op te volgen als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat zegt de keuzeheer van Jong Oranje in het blad Sportweek van deze week.

,,Het moet een type zijn dat vlees op de botten heeft´´, aldus de Haan. ,, Plus dat het iemand moet zijn met een extra dimensie. Iemand die meer onderneemt dan alleen het coachen van het Nederlands elftal. Ik ben een voorstander van Louis van Gaal. Hij heeft absoluut een visie. In zijn tijd is er een hoop veranderd bij de KNVB met het masterplan en de jeugdcompetities. Hartstikke prima."

pi_55872439
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:59 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:04:15 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55872545
volgens mij heeft Louis van Gaal het al eens verknalt met één van de meest talentvolle generaties ooit, dusdoe maar niet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55873011
Ik ben wél voor
pi_55873078
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben wél voor
Ben jij de broer van Van Gaal of zo?

Maar ff serieus... Kan je ook uitleggen waarom?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:32:57 #216
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55873295
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:00 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...
Ach, alles beter dan Marco van Basten.
pi_55873372
Ik ben ook voor. Gezien de overige kandidaten is hij gewoon de beste. Tuurlijk is die kwalificatie destijds niet goed verlopen, maar de enige fouten die hij heeft gemaakt waren tegen Portugal-thuis (Reiziger op linksback liep niet zo) en Portugal-uit (extra spitsen inbrengen bij een voorsprong). In de beslissende wedstrijd tegen Ierland moest hij het doen zonder de nandrolon-verdachten Davids en F. de Boer, die destijds zo'n beetje de belangrijkste spelers waren...

Nadeel toen was ook dat een deel van de belangrijke spelers misschien al te lang onder Van Gaal had getraind en dat is nu natuurlijk totaal niet aan de orde. Wat mij betreft een 2e kans voor Van Gaal

Bovendien heb ik me zelfs toen we ons niet kwalificeerden niet zo geergerd als tegenwoordig en schoten we er tegen pak hem beet Andorra en Cyprus gewoon een stuk of 5 binnen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55873462
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
...
Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!

Persoonlijk was ik een groot Van Gaal-fan toen hij bondscoach werd en had heeeel erg hoge verwachtingen van 2002.... Ik was dus ook heel erg teleurgesteld toen we ons niet kwalificeerden. Als er dan tóch iemand anders moet komen dan vind ik inderdaad ook wel dat Van Gaal een tweede kans verdient om zich te bewijzen... Mocht het hem wéér niet lukken dan denk ik dat het ultieme bewijs is geleverd dat club-coach en bondscoach écht twee heeeel verschillende beestjes zijn en dat goed zijn in het een niets zegt over de kwaliteiten in het andere...
pi_55873477
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:24 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ben jij de broer van Van Gaal of zo?

Maar ff serieus... Kan je ook uitleggen waarom?
Ervaring, uitstraling, ambitie, kwaliteit en verstand van voetbal(dat kan niemand hem ontkennen denk ik), overzicht, houdt niet overdreven vast aan één tactiek, heeft een dikke huid, geeft leuke persconferenties, heeft aanzien bij de spelers.

En nee, ik ben niet zijn broer. Ik ben zijn polsstokhoogspringtrainer.
pi_55873539
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!
Moet je horen wie het zegt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:43:42 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873604
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
Ik ben ook voor. Gezien de overige kandidaten is hij gewoon de beste. Tuurlijk is die kwalificatie destijds niet goed verlopen, maar de enige fouten die hij heeft gemaakt waren tegen Portugal-thuis (Reiziger op linksback liep niet zo) en Portugal-uit (extra spitsen inbrengen bij een voorsprong). In de beslissende wedstrijd tegen Ierland moest hij het doen zonder de nandrolon-verdachten Davids en F. de Boer, die destijds zo'n beetje de belangrijkste spelers waren...

Nadeel toen was ook dat een deel van de belangrijke spelers misschien al te lang onder Van Gaal had getraind en dat is nu natuurlijk totaal niet aan de orde. Wat mij betreft een 2e kans voor Van Gaal

Bovendien heb ik me zelfs toen we ons niet kwalificeerden niet zo geergerd als tegenwoordig en schoten we er tegen pak hem beet Andorra en Cyprus gewoon een stuk of 5 binnen.
Hasselbaink op rechtsvoor zetten tegen Ierland mag ook bij de blunders
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55873687
Marco heeft ook tweeënhalf jaar Denny Landzaat op rechtsmid gezet.
pi_55873706
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemd
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55873708
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:48:50 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873740
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemd
het was een belachelijke keuze!

Verder is het natuurlijk een schande dat Nederland niet het wk van 2002 heeft gehaald!
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:49:40 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873775
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef Tennessee het volgende:
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
nee het is de bedoeling dat Marco na het EK Ajax verder de put in gaat helpen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55873781
quote:
Marco blijft sowieso niet.

Een Cruijffiaan komt écht niet terug op zijn besluit. Een ook al worden we wereldkampioen, dan is het juist goed een frisse wind te hebben. De meeste spelers blijven (op Ruud, Sar, Seedorf en Bronck na waarschijnlijk) en de Persies worden alleen maar beter. Daar kunnen andere coaches ook wel wat mee.
pi_55873797
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het was een belachelijke keuze!

Verder is het natuurlijk een schande dat Nederland niet het wk van 2002 heeft gehaald!
In die poule had Marco het ook niet gehaald.
pi_55873798
quote:
Als dat gebeurt, krijg je van mij een kratje bier
pi_55873889
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:

[..]

Geef mij er maar elf dan.
pi_55873928
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dan wil ik er ook wel 5. Als je ze toch over hebt...
pi_55873931
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komen
pi_55873960
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:

zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?
uhm, maar goed... misschien nu weer even on-topic verder?
pi_55873979
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef Tennessee het volgende:

[..]

zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?
Droom jij maar lekker van je kratje bier dan
pi_55874105
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hasselbaink is tenminste een spits, Seedorf niet
pi_55875915
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:54 schreef dndiek het volgende:

[..]

Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komen
Ik heb er nog niks over gehoord.
pi_55880266
Om weer even terug te komen op Van Gaal als bondscoach...

Er lijkt ineens een flinke Van Gaal-hype aan de gang;

Van FIFA.com
quote:
...FIFA.com: Where else to start than what has been in the news most recently. Did you really apply for the England manager's job?
Louis van Gaal: The Dutch media made a mountain out of a molehill. I've actually got a contract with AZ until 2010. I have a clause in it which enables me to leave earlier but only to coach a national team. I drew up a list of five possibilities as the club didn't want to have a whole host of countries knocking at their door. England were on the list and since the job was available, the media made a lot of fuss about it. I'm happy here, there's real chemistry between the president, the players and the staff and I like the overall atmosphere at the club.

So coaching a national team is no longer one of your aims?
As I said, my ambition at the moment is to take part in a major international tournament with a country and to win it. I've won almost everything there is to win at club level. What I feel is missing is the experience of a EURO or a World Cup at the head of a national team. AZ definitely want to keep me on and I've always finished my contracts out of a sense of loyalty. The president is looking to build for the long term with me and he wants to keep me on until I'm 65, but I don't want to be coaching a national team at that age and definitely not when I'm even older.

Do you still have regrets about your time as Oranje coach?
I always look to the present and the future, not the past. I never had the chance to take part in a major tournament with the Netherlands and that's a real shame[!?!?!?!], but I resigned because some of the players refused to accept my methods.[!?!?!?!?!!?] I am who I am and I have my own ways. I'm not going to change and I have no desire to.

People talk about the 'Van Gaal system'. How would you describe this?
It's a footballing philosophy more than a system. A system depends on the players you have. I played 4-3-3 with Ajax, 2-3-2-3 with Barcelona and I can play 4-4-2 with AZ. I'm flexible. The philosophy stays the same though...
toch wel een paar zéér opmerkelijke uitspraken, "ik heb nooit de kans gehad om met Oranje in een groot toernooi mee te doen en ik heb ontslag genomen (als bondscoach) omdat een aantal spelers mijn methodes weigerden te accepteren"

[ Bericht 0% gewijzigd door Tennessee op 08-01-2008 19:24:23 ]
pi_55883685
Leg eens uit wat daar opmerkelijk aan is...
pi_55883846
Het is gelul van Louis, hij heeft z'n kans gehad en heeft keihard gefaald.
pi_55890027
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...

Ik kom hierbij terug op wat ik eerder heb gezegd... Laat meneer van Gaal nog maar lekker een paar jaar bij AZ géén kampioen worden en dan mag hij van mij in 2010 coach van Portugal worden of zo... Hoeven we ons daar tenminste ook geen zorgen meer om te maken...
pi_55925208
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 07:10 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...

Ik kom hierbij terug op wat ik eerder heb gezegd... Laat meneer van Gaal nog maar lekker een paar jaar bij AZ géén kampioen worden en dan mag hij van mij in 2010 coach van Portugal worden of zo... Hoeven we ons daar tenminste ook geen zorgen meer om te maken...
hij had destijds wel in een persconferentie bekend gemaakt over die clausule , dat als hij de mogelijkheid had om de coach te zijn van 5 landen, dat hij kon vertrekken bij az.
dus de mogelijkheid bestaat altijd dan wel natuurlijk. dat heeft niets met solliciteren te maken.
ik vond het idd ook wel een beetje raar dat hij zei van dat hij zelf ontslag had genomen.
ik ben het wel altijd eens geweest met de kritiek die hij bij SBS6 als analist altijd gaf. altijd erg duidelijk.
hij heeft in de periode dat hij coach van nl was wel wat in gang gezet, het masterplan en de jeugdcompetities , dat kan je van van basten niet zeggen.
en dat Foppe hem voordraagt als coach, tja wat moet je daar dan van denken ??
das toch een man van de praktijk, en niet zoals wij allemaal.
Wie faalt die straalt
pi_55941364
Concept-elftal Nederland EK 2008

Sar
Komkramp - Ooijertje - Billie Boem-Boem - Gio
Heer Bommel (fok van Basten) - Edje
Rafa - Het Broeikaseffect ( )
Persie
De Nis
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_56229061
Het Nederlands Elftal en de Europese Kampioenschappen, deel 1 1960 - 1968.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
1960 - Nederland doet nog niet mee...

1960. De tijd van Abe Lenstra, Faas Wilkes en Kees Rijvers als Oranje spelers is nét of bijna voorbij, maar Coen Moulijn is nog maar net 4 jaar lang Oranje-speler en in 1960 maakt ook Humphrey Mijnals zijn debuut, de eerste niet-blanke speler ooit in het Nederlands elftal.

Humphrey Mijnals haalt bij zijn debuut in Oranje de Wereldpers met een sensationele verdedigende omhaal, op de grond zit de verblufte Nederlandse keeper Frans de Munck die in ieder geval tót deze interland de bijnaam "zwarte panter" had.

In 1960 speelt Nederland o.a. een wedstrijd tegen Bulgarije waarin Henk Groot debuteert én scoort, iets dat ná hem nog 29 andere spelers zouden doen, tot nu toe, in de bijna 48 jaar sinds dat doelpunt. Van de 8 in 1960 gespeelde wedstrijden (allemaal vriendschappelijk) wint Nederland er 3, o.a. 4-3 tegen Suriname, speelt 0-0 gelijk tegen de Antillen en verliest de overige 4 wedstrijden, o.a. met 2-1 van België. In 1961 speelt Nederland 6 interlands waarvan er slechts één gewonnen wordt, een vriendschappelijke 6-2 tegen België. Bondscoach van het Nederlands elftal is sinds 1957 Elek Schwartz.

De finale van het allereerste toernooi om het Europese kampioenschap voetbal voor landenteams werd met 2-1 gewonnen door de Sovjetunie en de verliezend finalist was Joegoslavië. In de wedstrijd om de derde plaats won Tsjechoslowakijë met 2-0 van gastland Frankrijk. Behalve de vier eerder genoemde landen doet er verder trouwens niemand mee aan het hoofdtoernooi dat maar 4 deelnemende landen kent. De voorrondes bestaan uit dubbele knock-out wedstrijden. Nederland deed ook niet aan de voorrondes mee.

De Sovjetunie kon meer dan alleen ruimtevaart; in 1960 de éérste Europees kampioen voetbal in de geschiedenis

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1964 - Nederland rechtstreeks uitgeschakeld door Luxemburg...

De kwalificatie voor het volgende toernooi in 1964 doet Nederland wél aan mee, met bijvoorbeeld Piet Keizer die in 1962 zijn debuut maakt met een doelpunt in de met 8-0 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd tegen de Antillen. In de voorronde wordt twee keer met 3-1 van Zwitserland gewonnen, waarmee Nederland zich plaatst voor de achtste finales en daar is de tegenstander van Oranje het recentelijk veelbesproken Luxemburg. De eerste wedstrijd eindigt in 1-1 (doelpunt door debutant Klaas Nuninga) en de tweede wedstrijd wordt gewonnen met 2-3. Door Luxemburg. Luxemburg sneuvelt vervolgens tegen Denemarken dat op zijn beurt weer verliest van Hongarije in de strijd om de derde plek. In de finale wint gastland Spanje met 2-1 van de regerend Europees kampioen Sovjetunie. Opnieuw doen er maar 4 landen mee aan het "hoofdtoernooi".

Op de foto zie je (nét, geloof ik) Pereda scoren voor Spanje, de tweede Europees kampioen. Keeper van de Sovjetunie is de legendarische Lev Yashin, Europees voetballer van het jaar 1963, de enige keeper ooit met die eer

Derde voor Nederland scorende debutant in deze periode is Frans Geurtsen in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Albanië in 1964. In 1964 wordt bondscoach Elek Schwartz vervangen door Denis Neville en anderhalf jaar later, in 1966, wordt Neville weer vervangen door Georg Kessler die vervolgens tot 1970 aan zal blijven.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1968 - God debuteert scorend maar dat is nog niet genoeg voor een eindronde...

Ik ben Cruijff en dat is een doelpunt, dat is toch niet zo heel erg moeilijk? Ok, omdat het de eerste was zal ik het nog een keer uitleggen, let op!

De eerste twee toernooien bestonden uit alleen knock-out wedstrijden, maar vanaf het derde toernooi in 1968 wordt gewerkt met het huidige systeem van voorrondes in poules. Nederland loot Oost-Duitsland, Denemarken en Hongarije. De eerste wedstrijd is de thuiswedstrijd tegen Hongarije, 2-2, met een doelpunt van debutant Johan Cruijff. De volgende wedstrijd is de thuiswedstrijd tegen Denemarken en die winnen we met 2-0 om vervolgens in Oost Duitsland en Hongarije klop te krijgen, met 2-1 en 4-3. In de met 4-3 van Oost-Duitsland verloren wedstrijd komen alle vier de Oost-Duitse goals uit hoekschoppen en komt één van de Nederlandse goals van debutant Jan Mulder. De thuiswedstrijd tegen Oost-Duitsland wordt dan weer gewonnen met 1-0 maar in Denemarken zijn het weer de Denen die met 3-2 feestvieren, nou ja, niet echt, want Denemarken eindigt als laatste in de groep, Nederland als derde en blijft óók thuis. Zoals, nog steeds, de meeste andere landen want ook in 1968 doen er maar 4 landen mee aan het eindtoernooi. In de wedstrijd om de derde plaats wint Wereldkampioen Engeland van de Sovjetunie. De finale tussen Italië en Joegoslavië eindigt na verlenging in 1-1. Er volgt een herhaling van de wedstrijd die door gastland Italië wordt gewonnen met 2-0.

Giacinto Facchetti met de beker, Italië is Europees kampioen nummer 3

In 1967 debuteren overigens ook Piet Romeijn en Henk Wery met doelpunten in Oranje tijdens een met 3-1 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd tegen de Sovjetunie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tot zover deel 1, morgen of zo deel 2

foto's zijn van UEFA en VPRO en informatie van UEFA, wikipedia, VPRO en Voetbalstats.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 23-01-2008 16:25:44 ]
pi_56230854
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 01:49 schreef Waris7 het volgende:
Concept-elftal Nederland EK 2008

Sar
Komkramp - Ooijertje - Billie Boem-Boem - Gio
Heer Bommel (fok van Basten) - Edje
Rafa - Het Broeikaseffect ( )
Persie
De Nis
Het broeikaseffect?
Billie Boem-Boem
pi_56250086
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben geloof ik niet de enige die het opmerkelijke uitspraken vond.

quote:
Van Gaal: "Ik gaf antwoord op een vraag"
Louis van Gaal sprak vorige week desgevraagd de ambitie uit graag bondscoach te willen worden van het Nederlands Elftal. Dinsdag na de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-2) krabbelde de coach ietwat terug.

"Ik heb een contract tot 2009 en dat contract zal ik altijd uitdienen, want dat is mijn ambitie", zegt de ervaren oefenmeester. "Dat ben ik met de club aangegaan en daar wil ik verder aan werken. Ik wil van deze relatief kleine club een grote club maken en als Van Gaal zo'n contract tekent, dan maakt hij dat ook af."

Van Gaal vindt bovendien dat zíjn citaten vaak uit zijn verband getrokken worden. "Als ik hier een vraag beantwoord dan is het meteen lonken naar de baan", moppert de leermeester. "Of dan rijd ik meteen naar Zeist om Kesler te smeken mij te kiezen. Dat is onzin, ik heb gewoon antwoord gegeven op een vraag."

De KNVB is op zoek naar een nieuwe bondscoach nadat Marco van Basten enige tijd terug bekend maakte na het EK aanstaande zomer te zullen vertrekken. Gevraagd of Van Gaal interesse had gaf hij antwoord met een 'ja'.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Zijn ambitie is dus zijn contract uit te dienen, "dat contract zal ik altijd uitdienen", maar als er een Nationaal elftal als Engeland of Nederland langs zou komen dan staan zijn koffers al klaar... Ambitieuze man die Van Gaal... Wat ik hem nog gevraagd zou hebben is hoe het nou zat met dat "nooit een kans gekregen bij een Nationaal team" en "ze deden niet wat ik zei"...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 23-01-2008 14:22:42 ]
pi_56254553
Concept Nederlands Elftal EK 2008.
Voor dit conceptelftal ben ik uitgegaan van de spelers die in de huidige omstandigheden beschikbaar zijn, blessures niet meegerekend. Dit betekent geen Van Bommel, want Bassie vertrekt niet voor het EK. Of hij moet een auto-ongeluk krijgen, maar laten we daar niet van uitgaan.

Allereerst het systeem. Dit systeem moet bovenal herkenbaar zijn. Een ploeg moet het in een periode van enkele dagen tot enkele weken kunnen beheersen. Bovendien moet het uitgaan van de kwaliteiten die je bezit. Dus bijvoorbeeld niet leunend op de verdediging, dan ben je bij voorbaat kansloos. Voor deze formatie ben ik uitgegaan van de formatie die Sef Vergoossen bij PSV gebruikte in zijn eerste wedstrijd(en). Het team speelde Feyenoord na slechts een ruime week training, compleet van de mat. Dit systeem betrof een 4-2-2-2 of een 4-2-3-1, afhankelijk van de precieze uitvoering.

Op doel zie ik Edwin van der Sar, simpelweg de beste keeper van Nederland. Oud, maar nog niet versleten. Reservekeeper is Maarten Stekelenburg, die een goed constant seizoen heeft, maar nu nog niet goed genoeg is om Vd Sar van zijn plekje te stoten. Derde keeper? Iemand met ervaring (Timmer) of een jong talent (Velthuizen).

Rechtsback, altijd een probleempositie. Ik zie het liefst een verdedigend sterke back, dus geen Kromkamp, maar iemand die zichzelf ook wel kan inschakelen in de opbouw, waar nodig. Hij mag niet te veel risico lopen, aangezien het Nederlands Elftal op de counter (en dus in 1-tegen-1 situaties) altijd kwetsbaar is, zeker met het materiaal wat momenteel voorhanden is. Daarom ga ik voor André Ooijer, Melchiot vind ik zelf iets te veel risico in zijn spel leggen. Misschien is dat een optie als er iets geforceerd moet worden. Heitinga kan ook, maar die zie ik liever centraal met zijn opbouwende kwaliteiten.

Centraal achter op rechts dus Johnny Heitinga, een van de meest constante factoren van Ajax de laatste jaren. Verdedigend sterk, schitterende pass in beide benen (met name rechts) en hij kan, als daar ruimte voor is, inschuiven. Alternatieven zijn Ooijer, die dus al op rechts staat, en Boulahrouz.

Centraal achterin links staat Joris Mathijsen. Niet altijd even goed, maakt vaak foutjes en is niet goed genoeg voor het absolute topniveau. Maar hij is de enige linkspoot die hiervoor in aanmerking komt, met Wilfred Bouma als alternatief. Kevin Hofland is versleten, speelt niet al te goed bij Feyenoord, en lijkt mij dus geen optie. Jong talent is wel onderweg (Braafheid, Kruiswijk, Pieters), maar nog niet gearriveerd.

Linksachter is Tim de Cler, lijkt me logisch. Paardenlongen aan de linkerkant. Misschien iets te aanvallend in mijn optiek, misschien moet hij in deze tactiek wat minder risico leggen. Maar ok, we hebben niks beter. Urby Emanuelson bewijst grandioos uit vorm te zijn, Royston Drenthe doet niks in Madrid en ook bij Jong-Oranje gloort weinig hoop. Of Calvin Jong-a-Pin moet plotseling enorm gaan verrassen. Bouma en Braafheid zijn hier de alternatieven.

De tactiek maakt gebruik van twee verdedigende middenvelders, maar twee totaal verschillende types. De ene is de sloper, het moeilijkste punt voor Oranje. Want wie kan dat doen? Edgar Davids kan het, maar misschien is die al wat te oud. Gregoor van Dijk misschien? Die mist de kwaliteiten, lijkt me. Giovanni van Bronckhorst is niet het type en hij mist in mijn ogen de kwaliteit. Maduro? Valt ook af. Waarschijnlijk is Edgar Davids toch de beste optie. Stijn Schaars, David Mendes da Silva en Orlando Engelaar zullen deze rol ook wel op zich kunnen nemen. Ruud Vormer in de toekomst.

De andere verdedigende middenvelder is de loper. De verbindingsspeler, de gatentrekker. Bij PSV is dit Otman Bakkal, ik dicht hem zeker een plaatsje toe in Oranje, maar niet als basisspeler. Demy de Zeeuw kan deze rol denk ik erg goed vervullen.

Het aanvallende trio bestaat uit drie spelers die voor de creativiteit zorgen. De middelste speelt vlak achter en om de spits, de twee anderen houden het veld breed en zorgen voor ruimte (die ze vervolgens ook kunnen benutten door middel van individuele acties en/of steekpasses). Clarence Seedorf, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Robin van Persie, Arjen Robben, Ibrahim Afellay, en Ryan Babel mogen deze plekken verdelen. De precieze manier van spelen hangt echt af van deze veldbezetting. Ook Dirk Kuijt kan op deze plekken spelen, maar vooral op de positie om de spits heen. Hij is dan degene die trekt, sleurt, afjaagt, tacklet en bovenal hinderlijk aanwezig is. Door de opbouw te verstoren heb je meer kans om een countertje te pakken te krijgen.

Als diepe spits: Ruud van Nistelrooij. Balvast, neusje voor de goal en ook behoorlijk kopsterk. Alternatief is Huntelaar. Het idee achter deze positie is ook vooral dat de spits niet statisch voorin staat, maar door terug te zakken of te verplaatsen naar de zijkanten, ruimte te creëren voor de spelers achter hem. Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Sibon bij Heerenveen. Op deze manier wordt hij niet door beide centrale verdedigers gedekt, maar slechts door één. Staat de spits meteen niet meer op een eiland.

Kortom, dit is mijn favoriete Oranje. Ik ben benieuwd of het uiteindelijke Oranje ook een herkenbaar systeem gaat krijgen, of dat het zo star blijft. We zullen zien.

Voor de luie mensen onder jullie, hier in het kort nog even een overzichtje:

...................Van der Sar
Ooijer - Heitinga - Mathijsen - De Cler
.........De Zeeuw - Davids
....Sneijder - Van Persie - Seedorf
.............Van Nistelrooij
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 18:34:00 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56255884
daar kan ik me best in vinden qua opstelling
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56256731
Van der Sar
De beste die we hebben. Piet mag ook mee, daarnaast ook Stekelenburg.
Ooijer - Boula (als ie tegen die tijd wat vaker speelt)- Heitinga - De Cler
Boula staat op de gevaarlijkste man van de tegenstander, en speelt die uit de wedstrijd. Heitinga verzorgt de opbouw, waar Boula minder sterk in is. Opkomende back op links, er is verder ook weinig. Rechts Ooijer, kun je van op aan als het om verdedigen gaat.
Wie er verder mee moeten? Mathijsen, Bouma? Van Bronckhorst? We hebben weinig staan achterin. Misschien eens een ander proberen, al is het lastig om iemand nu pas te laten debuteren ofzo.
De Zeeuw - ?
? moet nog een slot op de deur zijn, Gio is daar niet goed genoeg en ook Davids redt het niet meer denk ik. Moet dus nog wat op gevonden worden, er zijn nu alleen maar stand-ins.
Van der Vaart - Seedorf
Ben zelf een grotere fan van Rafael dan van Wesley Sneijder. Seedorf spreekt voor zich lijkt me, een van de beste die we hebben. Samen het spel verdelen en kunnen natuurlijk ook individueel wat met een bal. Je hebt Sneijder nog en Afellay mocht het niets worden. En ook nog jongere talenten als Bruins en Aissati.
Van Persie
Als ie fit is maakt ie Oranje toch wel een stuk beter met zijn individuele klasse. Mag spelen waar ie wil, vrijere rol dan Vd Vaart en Seedorf. Kan ook naast van Nistelrooy, maar lijkt me minder succesvol. Een Van der Vaart hier ook kunnen spelen. Verder weinig alternatieven.
Van Nistelrooy
Lijkt me logisch, met een juiste aanvoer een topspits. Daar moeten Seedorf, Vd Vaart en ook Van Persie voor zorgen.
Als stand-in hebben we jongens als Koevermans, Kuyt, VoH? Alleen is Ruud in Nederland een redelijk unieke spits.

Geen vleugelspitsen, dus geen Robben en Babel. Kunnen wel mee, maar er is niet echt een positie die bij ze past in dit systeem.

Mis dus nog wel een controlerende middenvelder, maar die komt er nog wel

Sar
Ooijer-Boula-Heitinga-De Cler
De Zeeuw -?
Van der Vaart - Seedorf
Van Persie
Van Nistelrooy
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56264167
Komt bijna op hetzelfde neer dus, Gordon Op Boulah na (en evt vdVaart). En die verdedigende middenvelder, dat is inderdaad een moeilijke positie.
pi_56288603
Bah, Mathijsen. Dan zie ik liever Boulah de Bouldozer, maar nog liever Billie Boem-Boem, want hij is DIK.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_56288730
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef Waris7 het volgende:
Bah, Mathijsen. Dan zie ik liever Boulah de Bouldozer, maar nog liever Billie Boem-Boem, want hij is DIK.
Billie Boem-Boem is Bouma? Ik praat niet zo vaak in codetaal.

Boulah heb ik ook liever, maar alleen als ie in vorm is. En dat is ie niet.
pi_56301806
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
Komt bijna op hetzelfde neer dus, Gordon Op Boulah na (en evt vdVaart). En die verdedigende middenvelder, dat is inderdaad een moeilijke positie.
Ja, vooral je formatie is een hele goede.
Maar wie zou er inderdaad nog als tweede verdedigende middenvelder kunnen spelen? Zien we iemand over het hoofd?
pi_56301959
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
Theo Jansen!
pi_56302031
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:25 schreef sjimz het volgende:

[..]

Theo Jansen!
Is niet echt een sloper (kwa werk verzetten)...

Ik denk zelf dat Mendes da Silva de beste optie is.
pi_56302067
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:25 schreef sjimz het volgende:

[..]

Theo Jansen!
Met dubbel s?
Dus Febo?
Hij moet wel loopvermogen hebben

Maar wie zei een tijdje terug dat we eens een middenvelder in de verdediging moesten zetten?
Die dan de opbouw kan gaan verzorgen. Zou ik best eens willen zien
pi_56302405
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Met dubbel s?
Dus Febo?
Hij moet wel loopvermogen hebben

Maar wie zei een tijdje terug dat we eens een middenvelder in de verdediging moesten zetten?
Principe is al zo oud als de weg naar Rome.

Is hetzelfde als Sneijder op verdedigende mid.
pi_56302461
Maar bij Nederland zie ik het niet zo vaak. En ik bedoel niet een Sneijder als verdedigende middenvelder, maar meer als voorstopper nog. Nog verder naar achteren dus. Dan voor de rest drie echte verdedigers die de bal voor de opbouw inleveren bij de voorstopper
pi_56302538
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Maar bij Nederland zie ik het niet zo vaak. En ik bedoel niet een Sneijder als verdedigende middenvelder, maar meer als voorstopper nog. Nog verder naar achteren dus. Dan voor de rest drie echte verdedigers die de bal voor de opbouw inleveren bij de voorstopper
Je ziet het tegenwoordig inderdaad niet vaak meer, omdat je verdedigend toch zwakker staat.
pi_56304531
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Hans Kraaij sr. zei dat. Die wilde Van der Vaart op de "4" positie. Achterlijk idee.
pi_56305175
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Hans Kraaij sr. zei dat. Die wilde Van der Vaart op de "4" positie. Achterlijk idee.
Die was het ja.
Vind het niet zo heel achterlijk, maar te laat voor het EK
pi_56305226
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Die was het ja.
Vind het niet zo heel achterlijk, maar te laat voor het EK
Kromme heeft het ook wel gezegd,
  zondag 27 januari 2008 @ 15:37:59 #262
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56341517

ben benieuwd of hij basis speler is op het EK
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_56341838
Ik ben benieuwd of hij meegaat naar Zwitserland.
That's all folks!
pi_56348204
Heitinga als sloper is ook wel een idee.

En als Urby in vorm is, hoort ie gewoon mee.
pi_56348253
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heitinga als sloper is ook wel een idee.

En als Urby in vorm is, hoort ie gewoon mee.
Heitinga moet zeker mee. Urby misschien als backup voor De Cler.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 januari 2008 @ 21:08:23 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56348382
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:01 schreef RayMania het volgende:

[..]

Heitinga moet zeker mee. Urby misschien als backup voor De Cler.
mwah ligt eraan, Bouma kan daar ook uit de voeten, ligt er weer aan wie je allemaal voor het centrum meeneemt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56348531
Urby viel vandaag weer eens door de mand als het om verdedigen gaat, dus die hoeft van mij echt niet mee.
pi_56353198
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Urby viel vandaag weer eens door de mand als het om verdedigen gaat, dus die hoeft van mij echt niet mee.
Ajax speelde ook in een 3-4-3... Nogal raar met al die komende mensen van Vitesse. Kan je nooit met 3 man opvangen (waarvan twee veelopkomende backs).
  vrijdag 1 februari 2008 @ 15:50:53 #269
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56460462
quote:
Van Basten passeert vaste waarde Kuijt

01/02/2008 12:50

Bondscoach Marco van Basten doet voor de tweede keer sinds hij als bondscoach in 2004 aan het bewind kwam geen beroep op Liverpool-spits Dirk Kuijt. Die mist daardoor het duel met Kroatië.

Kuijt was er alleen in Van Bastens beginfase als bondscoach tegen Zweden niet bij. Afgezien van blessures was de voormalige Feyenoorder altijd een vaste waarde voor de bondscoach.

Het Nederlands speelt woensdag een oefenwedstrijd in en tegen Kroatië. Het trio Ibrahim Afellay, Denny Landzaat en Jan Vennegoor of Hesselink keert na langere afwezigheid terug in de selectie van het Nederlands elftal, die zich vanaf maandag voorbereidt op het duel met Kroatië.

Afellay en Vennegoor of Hesselink maakten voor de dubbele ontmoeting met Bulgarije en Albanië (8 en 12 september 2007) voor het laatst deel uit van de spelersgroep, terwijl de inmiddels voor Feyenoord uitkomende Landzaat een maand daarvoor - voor het oefenduel met Zwitserland - het laatst een uitnodiging ontving.

In totaal hebben 21 spelers een invitatie ontvangen voor het oefenduel. Van de voorlopige selectie die bestond uit zevenentwintig spelers, kregen behalve Kuijt ook Urby Emanuelson, Kew Jaliens, Danny Koevermans, Hedwiges Maduro en Henk Timmer geen uitnodiging. Vanwege blessures maakten Robin van Persie en Arjen Robben al geen deel uit van de voorselectie.
quote:
De volledige selectie:

Doel:
Edwin van der Sar (Manchester United) en Maarten Stekelenburg (Ajax).

Verdediging:
Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Ajax), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld:
Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval:
Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
pi_56460993
Geen Urby, mooi zo
pi_56571287
Hele behoorlijke wedstrijd sinds tijden. Goede combinaties, veel druk gezet, verdedigend amper in de problemen gekomen, prima goals. Biedt toch wel hoop voor het EK .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 februari 2008 @ 22:30:56 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56571480
We worden kampioen, simpel!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56571517
En tegen een sterkere tegenstander dan FC Bal op 't Dak 3 spelen we meteen zelf ook beter. Opvallend
pi_56571551
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:
En tegen een sterkere tegenstander dan FC Bal op 't Dak 3 spelen we meteen zelf ook beter. Opvallend
Komt door de ruimte die wordt gegeven. Kroatië wil ook aanvallen en daardoor speelt Nederland ook beter.
pi_56571878
En zonder van Persie .
pi_56571949
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
En zonder van Persie .
Inderdaad, voortaan spelen met Van Nistelrooij en Van Persie voorin, ten koste van Huntelaar en Babel.

En middenveld Van der Vaart, Sneijder, De Zeeuw en Van Bronkhorst. Ik zie dat wel zitten eigenlijk.
pi_56572080
Huntelaar mag wel blijven staan van mij hoor. Sneijder moet blijven staan, en dan met Seedorf, Van der Vaart of Van Persie is mij om het even. Denk het liefst van Persie.

Verdediging stond ook gewoon erg sterk.
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:55:36 #278
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56572103
Huntelaar inplaats van van Nistelrooy
pi_56572108
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:54 schreef BliksemSchigt het volgende:

Verdediging stond ook gewoon erg sterk.
Maar dan wel met De Cler als linksback, geen Urby met deze vorm.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 februari 2008 @ 22:59:43 #280
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56572192
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:55 schreef RayMania het volgende:

[..]

Maar dan wel met De Cler als linksback, geen Urby met deze vorm.
welke vorm Urby ook heeft, de Cler is sowieso beter
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56572246
Frank de Boer had wel gelijk dat het eventueel ook Bouma kan zijn ipv De Cler, bij een aanvallende rechtshalf of rechtsbuiten., de linksback zal altijd wel de zwakte blijven.

Melchiot was wel erg sterk.
pi_56572251
Hopelijk kan Marco zijn woorden waar maken om tegen beter voetballende landen dan Andorra overtuigend te winnen.

Vandaag heeft hij in ieder geval een mooie stap gemaakt al heb ik de wedstrijd zelf niet gezien.
  woensdag 6 februari 2008 @ 23:10:48 #283
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56572428
Overigens, de volgende tegenstanders zijn natuurlijk lachertjes als oefeninterlands.

Waarom geen oefenwedstrijden tegen Brazilië, Argentinië, Engeland etc?
pi_56572572
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:10 schreef Messenga het volgende:
Overigens, de volgende tegenstanders zijn natuurlijk lachertjes als oefeninterlands.

Waarom geen oefenwedstrijden tegen Brazilië, Argentinië, Engeland etc?
Volgens mij moeten zij kwalificatiewedstrijden spelen het WK 2010 . En tegen Engeland is toch niet zolang geleden al gespeeld?
pi_56573434
Fifa.com
quote:
Dutch hammer host Croats

Holland convincingly defeated Croatia 3-0 on Wednesday in a friendly match ahead of the the UEFA EURO 2008 finals in June.

Playing in the southern Croatian town of Split the guests dictated the game from the start with the home team putting the Dutch under little serious sustained pressure.

Although playing without four of their best players - Van Nistelrooy, Seedorf, Ooijer and Engelaar - the Dutch were overwhelmingly superior to the hosts.

John Heitinga's header surprised Croatian goalkeeper Stipe Pletikosa after nine minutes for the opener, while Klaas Jan Huntelaar bagged the killer second nine minutes before the break.

The final blow to home pride came two minutes before the end of the match from Vennegoor of Hesselink, who profited from a clumsy clearance by Pletikosa.

It was the worst home defeat Croatia have suffered since the former Yugoslav republic proclaimed independence in 1991.

In the UEFA EURO 2008 finals Croatia will go up against co-hosts Austria, Germany and Poland in Group B.
pi_56573516
Four of their best players, en dan noemen ze Ooijer en Engelaar
pi_56573523
quote:
Van Nistelrooy, Seedorf, Ooijer and Engelaar -
en Van Persie, Robben, Kuijt, vBommel dan?...
  woensdag 6 februari 2008 @ 23:59:55 #288
108558 Messenga
pi_56573595
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:17 schreef RayMania het volgende:

[..]

Volgens mij moeten zij kwalificatiewedstrijden spelen het WK 2010 . En tegen Engeland is toch niet zolang geleden al gespeeld?
Oké, maar wedstrijden tegen Oostenrijk, Wales en Oekraine lijken mij niet echt nuttig als voorbereiding voor een EK. Je wint makkelijk, fijn voor je zelfvertrouwen, maar je verwacht niet anders. Speel dan tegen Duitsland, Spanje etc..
pi_56573625
Oekraïne kan wel nuttig zijn hoor, counterploeg.
  donderdag 7 februari 2008 @ 00:02:43 #290
108558 Messenga
pi_56573666
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 00:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oekraïne kan wel nuttig zijn hoor, counterploeg.
Daar hebben we op het EK totaal niet mee te maken als je in een poule met Italië, Frankrijk en Roemenië zit.
pi_56573773
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:55 schreef Dos37 het volgende:
Huntelaar inplaats van van Nistelrooy
Niet zo gekke gedachte gezien de vorm waarin hij verkeerd.
pi_56573796
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

en Van Persie, Robben, Kuijt, vBommel dan?...
Van Bommel? Halloooooooooooooooooooo
pi_56574290
Ooijer en Engelaar noemen , .
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 00:45:49 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56574393
In Italië liggen ze nu al wakker want straks is Engelaar er wel bij op het EK
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56574765
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 00:02 schreef Messenga het volgende:

[..]

Daar hebben we op het EK totaal niet mee te maken als je in een poule met Italië, Frankrijk en Roemenië zit.
Neejoh, catenaccio is namelijk helemaal niet typisch Italiaans
pi_56574852
Maar wat een ontzettend groot verschil is dit 4-2-3-1 systeem in vergelijking met 4-3-3. Het oogt veel frisser, soepeler, en het is zowel verdedigend als aanvallend beter. Goed dat bassie eindelijk eens geluisterd heeft naar de 'super 7'.
pi_56574886
owh shit wat zullen de Engelse balen
AFC AJAX
pi_56575441
zijn er nog oranjefans wakker?
pi_56575442
jaaaaaaaaaaaa
pi_56575445
haaa, das fijn, en hoe vond je de wedstrijd?
pi_56575447
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')