abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55012159
quote:
Van Basten roept op 20 mei selectie bijeen

Het Nederlands elftal begint op 20 mei aan de voorbereiding op het Europees kampioenschap voetbal in Zwitserland en Oostenrijk. Oranje, zondag ingedeeld in groep C, speelt op dat toernooi de eerste wedstrijd op 9 juni tegen Italië. Op 20 mei verzamelen de spelers en de technische staf in Huis ter Duin in Noordwijk. De eerste trainingsweek wordt afgesloten met een oefenwedstrijd in eigen land op 23 of 24 mei. Vanaf 26 mei huist Oranje in hotel Golden Tulip Victoria in Hoenderloo.

Bron: Nieuws.nl
pi_55012371
Leuk zo tegen Roemenië, Italië en Frankrijk!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_55039976
quote:
Vreemd dat Van Basten en KNVB nu al praten

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 4-dec-2007 13:26

Door Hendrik Meijnders

Vraag marketingdeskundige Frank van den Wall Bake naar de gevolgen die de plaatsing van het Nederlands elftal voor het EK 2008 heeft voor de economie en je krijgt ook gelijk gratis en voor niets een kundige analyse van de opponenten. "Deze loting met Italië en Frankrijk als tegenstanders is een garantie voor topwedstrijden vanaf het begin. Daar ben ik blij mee, want Marco van Basten krijgt nu de kans te laten zien dat hij wel degelijk een goede coach is. Wij kunnen namelijk niet tegen verdedigende ploegen spelen, maar wel tegen landen die willen aanvallen."

Voor deelname aan het EK strijkt de KNVB 7,5 miljoen aan startgeld op en ook de Nederlandse economie wordt dus wijzer van de deelname van Oranje. "De economie krijgt een enorme boost,"; zegt Van den Wall Bake. "Dag- en weekbladen, kranten, maar ook de horeca en verkopers van televisies zullen goede zaken gaan doen. Die cyclus is nu eigenlijk al begonnen. Vergeet niet dat Oranje ook nog vijf oefenwedstrijden speelt richting het EK. Dat wil iedereen ook meemaken."

Bondscoach Marco van Basten hoeven we in ieder geval niet in een reclamecampagne te verwachten. Van den Wall Bake: "Er zijn veel bedrijven die hem héél graag zouden willen inschakelen, maar hij wil het niet. Hij wil geen verplichtingen en polonaise aan zijn lijf. Leo Beenhakker en Guus Hiddink gaan we denk ik nog wel terug zijn in reclamecampagnes. Leo zal wat goedkoper zijn dan Guus, maar ze hebben allebei internationale uitstraling."

Dat de KNVB en Van Basten deze week om de tafel gaan zitten om te praten over een eventuele contractverlenging, bevreemdt Van den Wall Bake: "Dat is merkwaardig te noemen. Het was veel logischer geweest als beide partijen ná het EK met elkaar waren gaan praten."

Bron: Sportweek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 december 2007 @ 18:31:57 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55040238
mwah het heeft 2 kanten, als je pas na het EK gaat praten en van Basten zou een club willen gaan doen dan zijn veel plekken al vergeven...... maar andersom zit je wel aan een trainer vast terwijl de kans bestaat dat hij enorm gaat falen........
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55040372
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:31 schreef rubbereend het volgende:
mwah het heeft 2 kanten, als je pas na het EK gaat praten en van Basten zou een club willen gaan doen dan zijn veel plekken al vergeven...... maar andersom zit je wel aan een trainer vast terwijl de kans bestaat dat hij enorm gaat falen........
Ik denk dat het voor de spelers toch wel wat uitmaakt te weten of ze ná het EK met de zelfde coach doorgaan of niet...
pi_55043880
teletekst 807.

Het is dat ik geen vlaggestok heb, anders ging de vlag uit!
pi_55044047
Leuk man, heb je die lamlul straks bij Ajax.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_55054285
quote:
Oranje zwaait uit tegen Belgen
Door Jan-Hermen de Bruijn
Woensdag, 05 december 2007, 09:37

Met een oefenwedstrijd tegen België in Rotterdam neemt het Nederlands elftal op 31 mei of 1 juni afscheid van het Nederlandse publiek en vertrekt daarna naar Zwitserland voor het begin van EURO 2008, zo kan ELF Voetbal exclusief berichten.

Het is het einde van een oefenstage die begint op 20 mei. Op zaterdag 20 mei vindt een eerste oefenwedstrijd plaats. In die wedstrijd, die ook al in De Kuip zal worden gespeeld, is Denemarken de tegenstander.

Een derde oefenwedstrijd op woensdag 24 mei zal worden gespeeld in Eindhoven, zodat de KNVB – aangenomen mag worden uit kostenoverweging -- geen enkele keer voor Amsterdam kiest als speelstad. De tegenstander is Oekraïne.

Behalve met Kroatië en Spanje is Nederland nu ook met Turkije in gesprek over een oefenwedstrijd op woensdag 6 februari. De Turken zouden Nederland het liefst in eigen land willen ontvangen. Vast staat in ieder geval ook een wedstrijd in Oostenrijk op woensdag 26 maart.

Vier jaar geleden, op 29 mei 2004, speelde Nederland in Eindhoven, ook al een oefenwedstrijd vlak voor een EK-toernooi. Oranje verloor toen met 0-1.
pi_55064688
Leuk, die uitzwaaiwedstrijden. Ken me nog een leuke wedstrijd tegen Ierland herinneren, of België .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2007 @ 21:10:57 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55065338
ja leuk, de spelers zijn nog te beroerd om de fans te bedanken na een wedstrijd tegen Luxemburg
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55068471
Neem aan dat de nieuwe bondscoach, meteen Van Bommel erbij haalt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 5 december 2007 @ 23:28:52 #162
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55069070
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:03 schreef mcyodogg het volgende:
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55069108
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:03 schreef mcyodogg het volgende:
Ik denk dat van Bommel geen enkele rol van betekenis zal spelen op het WK van 2010.
pi_55077175
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:23 schreef Krentenfleppert het volgende:
Dat geldt zeker niet voor Drenthe, Babel, Kuyt en Robben... maar okee, Van Nistelrooij, Sneijder en Seedorf zijn redelijke voetballers en Van der Sar is een absolute held, maar daar houdt het m.i. ook wel bij op...

En idd verdedigens is het zwaar beroerd, kan je nagaan hoe goed het is zo weinig tegengoals dat we hebben gekregen.

Vind dat Van Basten er vooralsnog echt wel gewoon het maximale uit haalt!
Volgens mij zit Drenthe niet in Oranje, zitten Babel en Kuijt toch echt bij de eerste 15 van hun selectie en Robben zeker ook als hij fit is.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 6 december 2007 @ 14:30:37 #165
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55078445
Is het topictitel nog steeds niet verbeterd
pi_55083282
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef dnzl het volgende:
Is het topictitel nog steeds niet verbeterd
Waarom?

to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
pi_55083319
Echt lekker bekken doet het in ieder geval niet..
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik denk dat van Bommel geen enkele rol van betekenis zal spelen op het WK van 2010.
waarom denk je dat?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55084330
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Echt lekker bekken doet het in ieder geval niet..
Dan mogen er heul wat TT's veranderd worden! Ik vind het ook nergens naar klinken.
quote:
[..]

waarom denk je dat?
Wat ik net ook typte in het Van Bommel topic:

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.

Hangt er natuurlijk ook nog eens vanaf hoe de coach gaat spelen, zeker bij een 433 is de inbreng van Van Bommel te verwaarlozen.
pi_55084368
'Het topic' mag ook gewoon volgens het Groene Boekje, dus er hoeft niets te veranderd worden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 6 december 2007 @ 21:30:40 #170
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55087464
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan mogen er heul wat TT's veranderd worden! Ik vind het ook nergens naar klinken.
[..]

Wat ik net ook typte in het Van Bommel topic:

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.

Hangt er natuurlijk ook nog eens vanaf hoe de coach gaat spelen, zeker bij een 433 is de inbreng van Van Bommel te verwaarlozen.
een beetje ervaring is nooit weg iig. Kunnen de jonge jongens ook nog wat van leren
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55105634
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

.

Goed verhaal..
Je hebt zeker wel een goed punt. En helemaal als we 4-3-3 blijven spelen zoals we nu doen idd.
Maar je kan ook zeggen dat je met V Bommel wel een dosis ervaring erbij hebt. En dat is in mijn ogen toch enorm belangrijk, zeker op grote toernooien.

Ik hoop trouwens dat de volgende bondscoach 4-4-2 gaat spelen met een ruit. Vind niet dat we momenteel echt de spelers hebben om 4-3-3 te spelen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55111819
Onervaren kan je Sneijder, VDV, De Zeeuw niet meer noemen. De Jong en Maduro weten ook wel wat het is op niveau te voetballen. Ze hebben straks en een WK en een EK meegemaakt, plus 4+ Europese seizoenen.

Tuurlijk neemt Van Bommel een hoop 'gezonde' agressie mee, maar ik denk dat die rol wel is op te vangen door anderen.
pi_55218001
quote:
Oranje oefent tegen Kroatië in plaats van Italië
12 december 2007

De oefenwedstrijd tussen Nederland en Italië, die gepland stond voor februari 2008, gaat definitief niet door. In plaats daarvan speelt Oranje in diezelfde maand een wedstrijd tegen Kroatië, in Zagreb. De wedstrijd tussen Nederland en Italië is afgelast, omdat beide landen elkaar ook treffen op het Europees kampioenschap.

In februari oefent Oranje ook nog tegen Oostenrijk, één van de twee gastlanden van het EK. In mei, als de voorbereidingen op het EK in volle gang zijn, speelt de formatie van coach Marco van Basten ook nog drie oefenduels. Eerst in Rotterdam tegen Oekraïne, daarna in Eindhoven tegen Denemarken en tenslotte opnieuw in Rotterdam tegen Wales. Hierna vertrekt de ploeg naar Zwitserland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 december 2007 @ 15:03:59 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55218154
hele goede keuze
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55218250
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Dat was eigenlijk al meteen na de loting bekend, maar inmiddels dus ook bevestigd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 12 december 2007 @ 15:32:05 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_55218842
Iemand die wil wedden met me dat Nederland minstens de halve finale haalt ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 december 2007 @ 15:36:42 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55218992
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:32 schreef tong80 het volgende:
Iemand die wil wedden met me dat Nederland minstens de halve finale haalt ?

ja hoor, ik zeg dat ze dat niet gaan halen!
DeLuna vindt me dik ;(
  Trouwste user 2022 woensdag 12 december 2007 @ 15:46:18 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_55219216
Ok wat zetten we erop ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55222809
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zagreb........daar hebben de ajaxfans dit seizoen toch redelijk heftige dingen meegemaakt? Dortmund-Zagreb retourvlucht van 38 euro is natuurlijk geen geld........

En toen was het geen Zagreb maar Rijeka en dat is een heel ander verhaal.....

En toen werd het op vrijdag weer Split. Maak dan eerst geen speelstad bekend........

Compleet overzicht interlands in 2008:

6 februari: Kroatië - Nederland (Split)
26 maart: Oostenrijk - Nederland (Wenen)
24 mei: Nederland - Oekraïne (Rotterdam)
29 mei: Nederland - Denemarken (Eindhoven)
1 juni: Nederland - Wales (Rotterdam)
9 juni: Nederland - Italië (Bern)
13 juni: Nederland - Frankrijk (Bern)
17 juni: Nederland - Roemenië (Bern)
20 augustus: Rusland - Nederland (Moskou)
06 september: Vrije kwalificatieronde
10 september: Macedonië - Nederland (nnb)
11 oktober: Nederland - IJsland (nnb)
15 oktober: Noorwegen - Nederland (nnb)
19 november: Nederland - Zweden (nnb)

[ Bericht 26% gewijzigd door DRD op 14-12-2007 17:32:54 ]
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:00:36 #180
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_55288033
Een beetje debiel dat de topic over Kroatie - Holland is gesloten.

Onder het mom van "geen nieuwswaarde" en "te vroeg" schuilt volgens mij eerder een vorm van zelfprotectie. Niet willen herinnerd worden aan '98 en schrik voor een ploeg die wel gemotiveerd is, zelfs als er niets op het spel staat, kan natuurlijk een rol spelen.

Over die zwans van "geen nieuwswaarde" lach ik. Het is een recente bekendmaking van het onderling interland en er kan zeker nu al over gesproken worden.

Maar goed, de mods rule. Ik lach later wel.

Moge het meest gemotiveerde team winnen.
Lijepa li si !
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:02:59 #181
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_55288089
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:30 schreef Happel het volgende:
De Roemeense supporters hebben er verstand van:

[ afbeelding ]
ROFL !!!
Lijepa li si !
pi_55816741
Wat quotes voor het nieuwe jaar;

Jeu Sprengers, voorzitter van de KNVB; "Alle sombere verhalen over het Nederlandse voetbal wil ik hier weerleggen. Onze nationale teams doen het meer dan goed in Europa." ... "In die geest wens ik alle KNVB-teams komend jaar veel succes en alle KNVB-leden en andere voetballiefhebbers een gezond en sportief 2008.""

Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB; "Het Nederlands elftal kwalificeerde zich voor het EK komende zomer. Nederland, Zwitserland en hopelijk ook Oostenrijk kleuren straks weer Oranje." ... "Ik breng nog graag een toast uit op een mooi en hopelijk onvergetelijk voetbaljaar 2008."

Tennessee, Fok!-FB-huillie van het jaar 2007; "Ik wil dat graag óók doen, een toast uitbrengen op een mooi en onvergetelijk voetbaljaar 2008, en dan alleen in positieve zin natuurlijk, want ik denk dat het nu afgelopen moet zijn met het gezeur en ik hoef niet te zeggen wélk gezeur want iedereen weet precies wat ik bedoel... We zijn supporters en geen subzeikers, toch? Op Oranje, op de spelers, op de staf en op de titel, proost!"
pi_55819900
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:00 schreef Hrvat het volgende:
Wanneer gaat die weer open? Kan niet wachten om vooruit te blikken op de wedstrijd waarin oranje volledig scheelgetikt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DRD op 06-01-2008 12:31:18 ]
pi_55820201
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:00 schreef Hrvat het volgende:
Wedstrijdtopics bijna twee maanden voordat de wedstrijd wordt gespeeld openen heeft geen zin, is niet debiel.
quote:
Onder het mom van "geen nieuwswaarde" en "te vroeg" schuilt volgens mij eerder een vorm van zelfprotectie. Niet willen herinnerd worden aan '98 en schrik voor een ploeg die wel gemotiveerd is, zelfs als er niets op het spel staat, kan natuurlijk een rol spelen.
Geen nieuwswaarde was de reden helemaal niet. Was gewoon te vroeg geopend. Mij boeit het trouwens niet wat Nederland doet hoor, al verliezen ze 8-0 in een vriendschappelijke wedstrijd.
quote:
Over die zwans van "geen nieuwswaarde" lach ik. Het is een recente bekendmaking van het onderling interland en er kan zeker nu al over gesproken worden.

Maar goed, de mods rule. Ik lach later wel.
Recente bekendmaking op 15 december, vrij recent ja. Welke zwans zei dat trouwens, over nieuwswaarde?
pi_55820223
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:24 schreef DRD het volgende:

[..]

Wanneer gaat die weer open?
Over drie weken ofzo lijkt me wel okay.
pi_55827184
HOLLAAAAND
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_55827209
Het topic moet het zijn .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55827301
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Inderdaad.

Hup Holland hup laat de leeuw niet in zn hempje staan

Fuck Kroatie, Nederland wereldkampioen!
pi_55827315
quote:
Mag beide toch?

Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
pi_55827318
quote:
Kijk eens in de dikke Van Dale
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55827327
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Mag beide toch?
Eigenlijk wel ja, de taalpuristen zijn het daar niet over eens.

ORANJUH!!!
pi_55827351
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:40 schreef dndiek het volgende:

[..]

Kijk eens in de dikke Van Dale
Maar het mag beide

http://woordenlijst.org/zoek/?q=topic&w=w
pi_55827353
to·pic (de; topics)
1 onderwerp van gesprek

Verdomd .

Mijn taalgevoel wat doe je .
In Southern Sun
pi_55827363
heeee, wél on-topic blijven he, dit is de Nederlands elftal topic, niet de Nederlandse taal topic...
pi_55827400
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:
to·pic (de; topics)
1 onderwerp van gesprek

Verdomd .

Mijn taalgevoel wat doe je .
Klopt, het topic klinkt veel logischer, omdat je denkt het onzijdig lijkt.

Oranjuhs
pi_55827428
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Tennessee het volgende:
heeee, wél on-topic blijven he, dit is de Nederlands elftal topic, niet de Nederlandse taal topic...
Het gaat over de TT van dit topic en is dus volstrekt ontopic.
In Southern Sun
pi_55827438
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:41 schreef Tennessee het volgende:
Je hebt gelijk mijn grote held

ORANJE wordt kampioen!!!!!!
pi_55827461
Ik vind de TT van dit topic trouwens veel te negatief. Hier spreekt absoluut geen steun uit.

HUP HOLLAND HUP ORANJUHHH KAMPIOENNUHHH
pi_55827462
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat over de TT van dit topic en is dus volstrekt ontopic.
breek me de bek niet open!!
pi_55827505
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind de TT van dit topic trouwens veel te negatief. Hier spreekt absoluut geen steun uit.

HUP HOLLAND HUP ORANJUHHH KAMPIOENNUHHH
Ik vind een topic als De centrale Nederlands Elftal topic #1 EK Kampioen 2008 veel beter!

Italie en Frankrijk Wij hebben de beste statistieken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')