abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55827539
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind een topic als De centrale Nederlands Elftal topic #1 EK Kampioen 2008 veel beter!

Italie en Frankrijk Wij hebben de beste statistieken!
En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.

We worden kampioen Wij zijn de beste
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55827568
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.

We worden kampioen Wij zijn de beste
Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.
Van zo'n speler kan ik alleen maar genieten.
pi_55827590
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.
Van zo'n speler kan ik alleen maar genieten.
Ik heb persoonlijk meer met Emanuelson.

Gelukkig ziet onze coach dat ook
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_55827593
Wat zou Bassie eigenlijk vinden, de topic of het topic?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55827621
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
pi_55827623
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat zou Bassie eigenlijk vinden, de topic of het topic?
Daar hebben we een ander topic voor.
pi_55827644
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Tennessee het volgende:
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
Het Nederlands Elftal moet afgeschaft worden-topic #2
pi_55827645
quote:
Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.

Ik zie gewoon dat Nederland grote kansen heeft op minimaal een finale plaats op het EK.
pi_55827658
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.

Ik zie gewoon dat Nederland grote kansen heeft op minimaal een finale plaats op het EK.
Minimaal een finaleplaats?

Ik zeg minimaal de titel.
pi_55827754
quote:
Het Centrale Nederlands Elftal Topic #2: Ongeluk of aanslag?
pi_55872412
quote:
'Van Gaal goede opvolger Van Basten'

ROTTERDAM - Foppe de Haan beschouwt Louis van Gaal als een goede kandidaat om Marco van Basten op te volgen als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat zegt de keuzeheer van Jong Oranje in het blad Sportweek van deze week.

,,Het moet een type zijn dat vlees op de botten heeft´´, aldus de Haan. ,, Plus dat het iemand moet zijn met een extra dimensie. Iemand die meer onderneemt dan alleen het coachen van het Nederlands elftal. Ik ben een voorstander van Louis van Gaal. Hij heeft absoluut een visie. In zijn tijd is er een hoop veranderd bij de KNVB met het masterplan en de jeugdcompetities. Hartstikke prima."

Bron: AD
pi_55872439
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:59 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:04:15 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55872545
volgens mij heeft Louis van Gaal het al eens verknalt met één van de meest talentvolle generaties ooit, dusdoe maar niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55873011
Ik ben wél voor
pi_55873078
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben wél voor
Ben jij de broer van Van Gaal of zo?

Maar ff serieus... Kan je ook uitleggen waarom?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:32:57 #216
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55873295
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:00 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...
Ach, alles beter dan Marco van Basten.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55873372
Ik ben ook voor. Gezien de overige kandidaten is hij gewoon de beste. Tuurlijk is die kwalificatie destijds niet goed verlopen, maar de enige fouten die hij heeft gemaakt waren tegen Portugal-thuis (Reiziger op linksback liep niet zo) en Portugal-uit (extra spitsen inbrengen bij een voorsprong). In de beslissende wedstrijd tegen Ierland moest hij het doen zonder de nandrolon-verdachten Davids en F. de Boer, die destijds zo'n beetje de belangrijkste spelers waren...

Nadeel toen was ook dat een deel van de belangrijke spelers misschien al te lang onder Van Gaal had getraind en dat is nu natuurlijk totaal niet aan de orde. Wat mij betreft een 2e kans voor Van Gaal

Bovendien heb ik me zelfs toen we ons niet kwalificeerden niet zo geergerd als tegenwoordig en schoten we er tegen pak hem beet Andorra en Cyprus gewoon een stuk of 5 binnen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55873462
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
...
Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!

Persoonlijk was ik een groot Van Gaal-fan toen hij bondscoach werd en had heeeel erg hoge verwachtingen van 2002.... Ik was dus ook heel erg teleurgesteld toen we ons niet kwalificeerden. Als er dan tóch iemand anders moet komen dan vind ik inderdaad ook wel dat Van Gaal een tweede kans verdient om zich te bewijzen... Mocht het hem wéér niet lukken dan denk ik dat het ultieme bewijs is geleverd dat club-coach en bondscoach écht twee heeeel verschillende beestjes zijn en dat goed zijn in het een niets zegt over de kwaliteiten in het andere...
pi_55873477
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:24 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ben jij de broer van Van Gaal of zo?

Maar ff serieus... Kan je ook uitleggen waarom?
Ervaring, uitstraling, ambitie, kwaliteit en verstand van voetbal(dat kan niemand hem ontkennen denk ik), overzicht, houdt niet overdreven vast aan één tactiek, heeft een dikke huid, geeft leuke persconferenties, heeft aanzien bij de spelers.

En nee, ik ben niet zijn broer. Ik ben zijn polsstokhoogspringtrainer.
pi_55873539
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!
Moet je horen wie het zegt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:43:42 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873604
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
Ik ben ook voor. Gezien de overige kandidaten is hij gewoon de beste. Tuurlijk is die kwalificatie destijds niet goed verlopen, maar de enige fouten die hij heeft gemaakt waren tegen Portugal-thuis (Reiziger op linksback liep niet zo) en Portugal-uit (extra spitsen inbrengen bij een voorsprong). In de beslissende wedstrijd tegen Ierland moest hij het doen zonder de nandrolon-verdachten Davids en F. de Boer, die destijds zo'n beetje de belangrijkste spelers waren...

Nadeel toen was ook dat een deel van de belangrijke spelers misschien al te lang onder Van Gaal had getraind en dat is nu natuurlijk totaal niet aan de orde. Wat mij betreft een 2e kans voor Van Gaal

Bovendien heb ik me zelfs toen we ons niet kwalificeerden niet zo geergerd als tegenwoordig en schoten we er tegen pak hem beet Andorra en Cyprus gewoon een stuk of 5 binnen.
Hasselbaink op rechtsvoor zetten tegen Ierland mag ook bij de blunders
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55873687
Marco heeft ook tweeënhalf jaar Denny Landzaat op rechtsmid gezet.
pi_55873706
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemd
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55873708
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:48:50 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873740
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemd
het was een belachelijke keuze!

Verder is het natuurlijk een schande dat Nederland niet het wk van 2002 heeft gehaald!
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 14:49:40 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55873775
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef Tennessee het volgende:
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
nee het is de bedoeling dat Marco na het EK Ajax verder de put in gaat helpen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55873781
quote:
Marco blijft sowieso niet.

Een Cruijffiaan komt écht niet terug op zijn besluit. Een ook al worden we wereldkampioen, dan is het juist goed een frisse wind te hebben. De meeste spelers blijven (op Ruud, Sar, Seedorf en Bronck na waarschijnlijk) en de Persies worden alleen maar beter. Daar kunnen andere coaches ook wel wat mee.
pi_55873797
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het was een belachelijke keuze!

Verder is het natuurlijk een schande dat Nederland niet het wk van 2002 heeft gehaald!
In die poule had Marco het ook niet gehaald.
pi_55873798
quote:
Als dat gebeurt, krijg je van mij een kratje bier
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55873889
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:

[..]

Geef mij er maar elf dan.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_55873928
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dan wil ik er ook wel 5. Als je ze toch over hebt...
pi_55873931
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55873960
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:

zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?
uhm, maar goed... misschien nu weer even on-topic verder?
pi_55873979
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef Tennessee het volgende:

[..]

zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?
Droom jij maar lekker van je kratje bier dan
pi_55874105
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hasselbaink is tenminste een spits, Seedorf niet
pi_55875915
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:54 schreef dndiek het volgende:

[..]

Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komen
Ik heb er nog niks over gehoord.
pi_55880266
Om weer even terug te komen op Van Gaal als bondscoach...

Er lijkt ineens een flinke Van Gaal-hype aan de gang;

Van FIFA.com
quote:
...FIFA.com: Where else to start than what has been in the news most recently. Did you really apply for the England manager's job?
Louis van Gaal: The Dutch media made a mountain out of a molehill. I've actually got a contract with AZ until 2010. I have a clause in it which enables me to leave earlier but only to coach a national team. I drew up a list of five possibilities as the club didn't want to have a whole host of countries knocking at their door. England were on the list and since the job was available, the media made a lot of fuss about it. I'm happy here, there's real chemistry between the president, the players and the staff and I like the overall atmosphere at the club.

So coaching a national team is no longer one of your aims?
As I said, my ambition at the moment is to take part in a major international tournament with a country and to win it. I've won almost everything there is to win at club level. What I feel is missing is the experience of a EURO or a World Cup at the head of a national team. AZ definitely want to keep me on and I've always finished my contracts out of a sense of loyalty. The president is looking to build for the long term with me and he wants to keep me on until I'm 65, but I don't want to be coaching a national team at that age and definitely not when I'm even older.

Do you still have regrets about your time as Oranje coach?
I always look to the present and the future, not the past. I never had the chance to take part in a major tournament with the Netherlands and that's a real shame[!?!?!?!], but I resigned because some of the players refused to accept my methods.[!?!?!?!?!!?] I am who I am and I have my own ways. I'm not going to change and I have no desire to.

People talk about the 'Van Gaal system'. How would you describe this?
It's a footballing philosophy more than a system. A system depends on the players you have. I played 4-3-3 with Ajax, 2-3-2-3 with Barcelona and I can play 4-4-2 with AZ. I'm flexible. The philosophy stays the same though...
toch wel een paar zéér opmerkelijke uitspraken, "ik heb nooit de kans gehad om met Oranje in een groot toernooi mee te doen en ik heb ontslag genomen (als bondscoach) omdat een aantal spelers mijn methodes weigerden te accepteren"

[ Bericht 0% gewijzigd door Tennessee op 08-01-2008 19:24:23 ]
pi_55883685
Leg eens uit wat daar opmerkelijk aan is...
pi_55883846
Het is gelul van Louis, hij heeft z'n kans gehad en heeft keihard gefaald.
pi_55890027
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...

Ik kom hierbij terug op wat ik eerder heb gezegd... Laat meneer van Gaal nog maar lekker een paar jaar bij AZ géén kampioen worden en dan mag hij van mij in 2010 coach van Portugal worden of zo... Hoeven we ons daar tenminste ook geen zorgen meer om te maken...
pi_55925208
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 07:10 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...

Ik kom hierbij terug op wat ik eerder heb gezegd... Laat meneer van Gaal nog maar lekker een paar jaar bij AZ géén kampioen worden en dan mag hij van mij in 2010 coach van Portugal worden of zo... Hoeven we ons daar tenminste ook geen zorgen meer om te maken...
hij had destijds wel in een persconferentie bekend gemaakt over die clausule , dat als hij de mogelijkheid had om de coach te zijn van 5 landen, dat hij kon vertrekken bij az.
dus de mogelijkheid bestaat altijd dan wel natuurlijk. dat heeft niets met solliciteren te maken.
ik vond het idd ook wel een beetje raar dat hij zei van dat hij zelf ontslag had genomen.
ik ben het wel altijd eens geweest met de kritiek die hij bij SBS6 als analist altijd gaf. altijd erg duidelijk.
hij heeft in de periode dat hij coach van nl was wel wat in gang gezet, het masterplan en de jeugdcompetities , dat kan je van van basten niet zeggen.
en dat Foppe hem voordraagt als coach, tja wat moet je daar dan van denken ??
das toch een man van de praktijk, en niet zoals wij allemaal.
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
pi_55941364
Concept-elftal Nederland EK 2008

Sar
Komkramp - Ooijertje - Billie Boem-Boem - Gio
Heer Bommel (fok van Basten) - Edje
Rafa - Het Broeikaseffect ( )
Persie
De Nis
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_56229061
Het Nederlands Elftal en de Europese Kampioenschappen, deel 1 1960 - 1968.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
1960 - Nederland doet nog niet mee...

1960. De tijd van Abe Lenstra, Faas Wilkes en Kees Rijvers als Oranje spelers is nét of bijna voorbij, maar Coen Moulijn is nog maar net 4 jaar lang Oranje-speler en in 1960 maakt ook Humphrey Mijnals zijn debuut, de eerste niet-blanke speler ooit in het Nederlands elftal.

Humphrey Mijnals haalt bij zijn debuut in Oranje de Wereldpers met een sensationele verdedigende omhaal, op de grond zit de verblufte Nederlandse keeper Frans de Munck die in ieder geval tót deze interland de bijnaam "zwarte panter" had.

In 1960 speelt Nederland o.a. een wedstrijd tegen Bulgarije waarin Henk Groot debuteert én scoort, iets dat ná hem nog 29 andere spelers zouden doen, tot nu toe, in de bijna 48 jaar sinds dat doelpunt. Van de 8 in 1960 gespeelde wedstrijden (allemaal vriendschappelijk) wint Nederland er 3, o.a. 4-3 tegen Suriname, speelt 0-0 gelijk tegen de Antillen en verliest de overige 4 wedstrijden, o.a. met 2-1 van België. In 1961 speelt Nederland 6 interlands waarvan er slechts één gewonnen wordt, een vriendschappelijke 6-2 tegen België. Bondscoach van het Nederlands elftal is sinds 1957 Elek Schwartz.

De finale van het allereerste toernooi om het Europese kampioenschap voetbal voor landenteams werd met 2-1 gewonnen door de Sovjetunie en de verliezend finalist was Joegoslavië. In de wedstrijd om de derde plaats won Tsjechoslowakijë met 2-0 van gastland Frankrijk. Behalve de vier eerder genoemde landen doet er verder trouwens niemand mee aan het hoofdtoernooi dat maar 4 deelnemende landen kent. De voorrondes bestaan uit dubbele knock-out wedstrijden. Nederland deed ook niet aan de voorrondes mee.

De Sovjetunie kon meer dan alleen ruimtevaart; in 1960 de éérste Europees kampioen voetbal in de geschiedenis

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1964 - Nederland rechtstreeks uitgeschakeld door Luxemburg...

De kwalificatie voor het volgende toernooi in 1964 doet Nederland wél aan mee, met bijvoorbeeld Piet Keizer die in 1962 zijn debuut maakt met een doelpunt in de met 8-0 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd tegen de Antillen. In de voorronde wordt twee keer met 3-1 van Zwitserland gewonnen, waarmee Nederland zich plaatst voor de achtste finales en daar is de tegenstander van Oranje het recentelijk veelbesproken Luxemburg. De eerste wedstrijd eindigt in 1-1 (doelpunt door debutant Klaas Nuninga) en de tweede wedstrijd wordt gewonnen met 2-3. Door Luxemburg. Luxemburg sneuvelt vervolgens tegen Denemarken dat op zijn beurt weer verliest van Hongarije in de strijd om de derde plek. In de finale wint gastland Spanje met 2-1 van de regerend Europees kampioen Sovjetunie. Opnieuw doen er maar 4 landen mee aan het "hoofdtoernooi".

Op de foto zie je (nét, geloof ik) Pereda scoren voor Spanje, de tweede Europees kampioen. Keeper van de Sovjetunie is de legendarische Lev Yashin, Europees voetballer van het jaar 1963, de enige keeper ooit met die eer

Derde voor Nederland scorende debutant in deze periode is Frans Geurtsen in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Albanië in 1964. In 1964 wordt bondscoach Elek Schwartz vervangen door Denis Neville en anderhalf jaar later, in 1966, wordt Neville weer vervangen door Georg Kessler die vervolgens tot 1970 aan zal blijven.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1968 - God debuteert scorend maar dat is nog niet genoeg voor een eindronde...

Ik ben Cruijff en dat is een doelpunt, dat is toch niet zo heel erg moeilijk? Ok, omdat het de eerste was zal ik het nog een keer uitleggen, let op!

De eerste twee toernooien bestonden uit alleen knock-out wedstrijden, maar vanaf het derde toernooi in 1968 wordt gewerkt met het huidige systeem van voorrondes in poules. Nederland loot Oost-Duitsland, Denemarken en Hongarije. De eerste wedstrijd is de thuiswedstrijd tegen Hongarije, 2-2, met een doelpunt van debutant Johan Cruijff. De volgende wedstrijd is de thuiswedstrijd tegen Denemarken en die winnen we met 2-0 om vervolgens in Oost Duitsland en Hongarije klop te krijgen, met 2-1 en 4-3. In de met 4-3 van Oost-Duitsland verloren wedstrijd komen alle vier de Oost-Duitse goals uit hoekschoppen en komt één van de Nederlandse goals van debutant Jan Mulder. De thuiswedstrijd tegen Oost-Duitsland wordt dan weer gewonnen met 1-0 maar in Denemarken zijn het weer de Denen die met 3-2 feestvieren, nou ja, niet echt, want Denemarken eindigt als laatste in de groep, Nederland als derde en blijft óók thuis. Zoals, nog steeds, de meeste andere landen want ook in 1968 doen er maar 4 landen mee aan het eindtoernooi. In de wedstrijd om de derde plaats wint Wereldkampioen Engeland van de Sovjetunie. De finale tussen Italië en Joegoslavië eindigt na verlenging in 1-1. Er volgt een herhaling van de wedstrijd die door gastland Italië wordt gewonnen met 2-0.

Giacinto Facchetti met de beker, Italië is Europees kampioen nummer 3

In 1967 debuteren overigens ook Piet Romeijn en Henk Wery met doelpunten in Oranje tijdens een met 3-1 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd tegen de Sovjetunie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tot zover deel 1, morgen of zo deel 2

foto's zijn van UEFA en VPRO en informatie van UEFA, wikipedia, VPRO en Voetbalstats.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 23-01-2008 16:25:44 ]
pi_56230854
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 01:49 schreef Waris7 het volgende:
Concept-elftal Nederland EK 2008

Sar
Komkramp - Ooijertje - Billie Boem-Boem - Gio
Heer Bommel (fok van Basten) - Edje
Rafa - Het Broeikaseffect ( )
Persie
De Nis
Het broeikaseffect?
Billie Boem-Boem
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_56250086
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben geloof ik niet de enige die het opmerkelijke uitspraken vond.

quote:
Van Gaal: "Ik gaf antwoord op een vraag"
Louis van Gaal sprak vorige week desgevraagd de ambitie uit graag bondscoach te willen worden van het Nederlands Elftal. Dinsdag na de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-2) krabbelde de coach ietwat terug.

"Ik heb een contract tot 2009 en dat contract zal ik altijd uitdienen, want dat is mijn ambitie", zegt de ervaren oefenmeester. "Dat ben ik met de club aangegaan en daar wil ik verder aan werken. Ik wil van deze relatief kleine club een grote club maken en als Van Gaal zo'n contract tekent, dan maakt hij dat ook af."

Van Gaal vindt bovendien dat zíjn citaten vaak uit zijn verband getrokken worden. "Als ik hier een vraag beantwoord dan is het meteen lonken naar de baan", moppert de leermeester. "Of dan rijd ik meteen naar Zeist om Kesler te smeken mij te kiezen. Dat is onzin, ik heb gewoon antwoord gegeven op een vraag."

De KNVB is op zoek naar een nieuwe bondscoach nadat Marco van Basten enige tijd terug bekend maakte na het EK aanstaande zomer te zullen vertrekken. Gevraagd of Van Gaal interesse had gaf hij antwoord met een 'ja'.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Zijn ambitie is dus zijn contract uit te dienen, "dat contract zal ik altijd uitdienen", maar als er een Nationaal elftal als Engeland of Nederland langs zou komen dan staan zijn koffers al klaar... Ambitieuze man die Van Gaal... Wat ik hem nog gevraagd zou hebben is hoe het nou zat met dat "nooit een kans gekregen bij een Nationaal team" en "ze deden niet wat ik zei"...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 23-01-2008 14:22:42 ]
pi_56254553
Concept Nederlands Elftal EK 2008.
Voor dit conceptelftal ben ik uitgegaan van de spelers die in de huidige omstandigheden beschikbaar zijn, blessures niet meegerekend. Dit betekent geen Van Bommel, want Bassie vertrekt niet voor het EK. Of hij moet een auto-ongeluk krijgen, maar laten we daar niet van uitgaan.

Allereerst het systeem. Dit systeem moet bovenal herkenbaar zijn. Een ploeg moet het in een periode van enkele dagen tot enkele weken kunnen beheersen. Bovendien moet het uitgaan van de kwaliteiten die je bezit. Dus bijvoorbeeld niet leunend op de verdediging, dan ben je bij voorbaat kansloos. Voor deze formatie ben ik uitgegaan van de formatie die Sef Vergoossen bij PSV gebruikte in zijn eerste wedstrijd(en). Het team speelde Feyenoord na slechts een ruime week training, compleet van de mat. Dit systeem betrof een 4-2-2-2 of een 4-2-3-1, afhankelijk van de precieze uitvoering.

Op doel zie ik Edwin van der Sar, simpelweg de beste keeper van Nederland. Oud, maar nog niet versleten. Reservekeeper is Maarten Stekelenburg, die een goed constant seizoen heeft, maar nu nog niet goed genoeg is om Vd Sar van zijn plekje te stoten. Derde keeper? Iemand met ervaring (Timmer) of een jong talent (Velthuizen).

Rechtsback, altijd een probleempositie. Ik zie het liefst een verdedigend sterke back, dus geen Kromkamp, maar iemand die zichzelf ook wel kan inschakelen in de opbouw, waar nodig. Hij mag niet te veel risico lopen, aangezien het Nederlands Elftal op de counter (en dus in 1-tegen-1 situaties) altijd kwetsbaar is, zeker met het materiaal wat momenteel voorhanden is. Daarom ga ik voor André Ooijer, Melchiot vind ik zelf iets te veel risico in zijn spel leggen. Misschien is dat een optie als er iets geforceerd moet worden. Heitinga kan ook, maar die zie ik liever centraal met zijn opbouwende kwaliteiten.

Centraal achter op rechts dus Johnny Heitinga, een van de meest constante factoren van Ajax de laatste jaren. Verdedigend sterk, schitterende pass in beide benen (met name rechts) en hij kan, als daar ruimte voor is, inschuiven. Alternatieven zijn Ooijer, die dus al op rechts staat, en Boulahrouz.

Centraal achterin links staat Joris Mathijsen. Niet altijd even goed, maakt vaak foutjes en is niet goed genoeg voor het absolute topniveau. Maar hij is de enige linkspoot die hiervoor in aanmerking komt, met Wilfred Bouma als alternatief. Kevin Hofland is versleten, speelt niet al te goed bij Feyenoord, en lijkt mij dus geen optie. Jong talent is wel onderweg (Braafheid, Kruiswijk, Pieters), maar nog niet gearriveerd.

Linksachter is Tim de Cler, lijkt me logisch. Paardenlongen aan de linkerkant. Misschien iets te aanvallend in mijn optiek, misschien moet hij in deze tactiek wat minder risico leggen. Maar ok, we hebben niks beter. Urby Emanuelson bewijst grandioos uit vorm te zijn, Royston Drenthe doet niks in Madrid en ook bij Jong-Oranje gloort weinig hoop. Of Calvin Jong-a-Pin moet plotseling enorm gaan verrassen. Bouma en Braafheid zijn hier de alternatieven.

De tactiek maakt gebruik van twee verdedigende middenvelders, maar twee totaal verschillende types. De ene is de sloper, het moeilijkste punt voor Oranje. Want wie kan dat doen? Edgar Davids kan het, maar misschien is die al wat te oud. Gregoor van Dijk misschien? Die mist de kwaliteiten, lijkt me. Giovanni van Bronckhorst is niet het type en hij mist in mijn ogen de kwaliteit. Maduro? Valt ook af. Waarschijnlijk is Edgar Davids toch de beste optie. Stijn Schaars, David Mendes da Silva en Orlando Engelaar zullen deze rol ook wel op zich kunnen nemen. Ruud Vormer in de toekomst.

De andere verdedigende middenvelder is de loper. De verbindingsspeler, de gatentrekker. Bij PSV is dit Otman Bakkal, ik dicht hem zeker een plaatsje toe in Oranje, maar niet als basisspeler. Demy de Zeeuw kan deze rol denk ik erg goed vervullen.

Het aanvallende trio bestaat uit drie spelers die voor de creativiteit zorgen. De middelste speelt vlak achter en om de spits, de twee anderen houden het veld breed en zorgen voor ruimte (die ze vervolgens ook kunnen benutten door middel van individuele acties en/of steekpasses). Clarence Seedorf, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Robin van Persie, Arjen Robben, Ibrahim Afellay, en Ryan Babel mogen deze plekken verdelen. De precieze manier van spelen hangt echt af van deze veldbezetting. Ook Dirk Kuijt kan op deze plekken spelen, maar vooral op de positie om de spits heen. Hij is dan degene die trekt, sleurt, afjaagt, tacklet en bovenal hinderlijk aanwezig is. Door de opbouw te verstoren heb je meer kans om een countertje te pakken te krijgen.

Als diepe spits: Ruud van Nistelrooij. Balvast, neusje voor de goal en ook behoorlijk kopsterk. Alternatief is Huntelaar. Het idee achter deze positie is ook vooral dat de spits niet statisch voorin staat, maar door terug te zakken of te verplaatsen naar de zijkanten, ruimte te creëren voor de spelers achter hem. Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Sibon bij Heerenveen. Op deze manier wordt hij niet door beide centrale verdedigers gedekt, maar slechts door één. Staat de spits meteen niet meer op een eiland.

Kortom, dit is mijn favoriete Oranje. Ik ben benieuwd of het uiteindelijke Oranje ook een herkenbaar systeem gaat krijgen, of dat het zo star blijft. We zullen zien.

Voor de luie mensen onder jullie, hier in het kort nog even een overzichtje:

...................Van der Sar
Ooijer - Heitinga - Mathijsen - De Cler
.........De Zeeuw - Davids
....Sneijder - Van Persie - Seedorf
.............Van Nistelrooij
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 18:34:00 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56255884
daar kan ik me best in vinden qua opstelling
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56256731
Van der Sar
De beste die we hebben. Piet mag ook mee, daarnaast ook Stekelenburg.
Ooijer - Boula (als ie tegen die tijd wat vaker speelt)- Heitinga - De Cler
Boula staat op de gevaarlijkste man van de tegenstander, en speelt die uit de wedstrijd. Heitinga verzorgt de opbouw, waar Boula minder sterk in is. Opkomende back op links, er is verder ook weinig. Rechts Ooijer, kun je van op aan als het om verdedigen gaat.
Wie er verder mee moeten? Mathijsen, Bouma? Van Bronckhorst? We hebben weinig staan achterin. Misschien eens een ander proberen, al is het lastig om iemand nu pas te laten debuteren ofzo.
De Zeeuw - ?
? moet nog een slot op de deur zijn, Gio is daar niet goed genoeg en ook Davids redt het niet meer denk ik. Moet dus nog wat op gevonden worden, er zijn nu alleen maar stand-ins.
Van der Vaart - Seedorf
Ben zelf een grotere fan van Rafael dan van Wesley Sneijder. Seedorf spreekt voor zich lijkt me, een van de beste die we hebben. Samen het spel verdelen en kunnen natuurlijk ook individueel wat met een bal. Je hebt Sneijder nog en Afellay mocht het niets worden. En ook nog jongere talenten als Bruins en Aissati.
Van Persie
Als ie fit is maakt ie Oranje toch wel een stuk beter met zijn individuele klasse. Mag spelen waar ie wil, vrijere rol dan Vd Vaart en Seedorf. Kan ook naast van Nistelrooy, maar lijkt me minder succesvol. Een Van der Vaart hier ook kunnen spelen. Verder weinig alternatieven.
Van Nistelrooy
Lijkt me logisch, met een juiste aanvoer een topspits. Daar moeten Seedorf, Vd Vaart en ook Van Persie voor zorgen.
Als stand-in hebben we jongens als Koevermans, Kuyt, VoH? Alleen is Ruud in Nederland een redelijk unieke spits.

Geen vleugelspitsen, dus geen Robben en Babel. Kunnen wel mee, maar er is niet echt een positie die bij ze past in dit systeem.

Mis dus nog wel een controlerende middenvelder, maar die komt er nog wel

Sar
Ooijer-Boula-Heitinga-De Cler
De Zeeuw -?
Van der Vaart - Seedorf
Van Persie
Van Nistelrooy
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56264167
Komt bijna op hetzelfde neer dus, Gordon Op Boulah na (en evt vdVaart). En die verdedigende middenvelder, dat is inderdaad een moeilijke positie.
pi_56288603
Bah, Mathijsen. Dan zie ik liever Boulah de Bouldozer, maar nog liever Billie Boem-Boem, want hij is DIK.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')