En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vind een topic als De centrale Nederlands Elftal topic #1 EK Kampioen 2008 veel beter!
Italie en FrankrijkWij hebben de beste statistieken!
Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En de beste coach, maar daar is een ander topic voor.
We worden kampioenWij zijn de beste
Ik heb persoonlijk meer met Emanuelson.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Landzaat meegaat.
Van zo'n speler kan ik alleen maar genieten.
Daar hebben we een ander topic voor.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat zou Bassie eigenlijk vinden, de topic of het topic?
Het Nederlands Elftal moet afgeschaft worden-topic #2quote:Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Tennessee het volgende:
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Tennessee het volgende:
hebben jullie een leuke titel voor #2 bedacht of zo? dat jullie nu ineens wél hier posten?
Minimaal een finaleplaats?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, ik heb hiervoor ook al in dit topic gepost.
Ik zie gewoon dat Nederland grote kansen heeft op minimaal een finale plaats op het EK.
Het Centrale Nederlands Elftal Topic #2: Ongeluk of aanslag?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Tennessee het volgende:
quote:'Van Gaal goede opvolger Van Basten'
ROTTERDAM - Foppe de Haan beschouwt Louis van Gaal als een goede kandidaat om Marco van Basten op te volgen als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat zegt de keuzeheer van Jong Oranje in het blad Sportweek van deze week.
,,Het moet een type zijn dat vlees op de botten heeft´´, aldus de Haan. ,, Plus dat het iemand moet zijn met een extra dimensie. Iemand die meer onderneemt dan alleen het coachen van het Nederlands elftal. Ik ben een voorstander van Louis van Gaal. Hij heeft absoluut een visie. In zijn tijd is er een hoop veranderd bij de KNVB met het masterplan en de jeugdcompetities. Hartstikke prima."
Bron: AD
Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...quote:
Ach, alles beter dan Marco van Basten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hier begrijp ik dus écht heeeeeeelemaal niets van, zonder allerlei complotteorieën te bedenken dan...
Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
...
Ervaring, uitstraling, ambitie, kwaliteit en verstand van voetbal(dat kan niemand hem ontkennen denk ik), overzicht, houdt niet overdreven vast aan één tactiek, heeft een dikke huid, geeft leuke persconferenties, heeft aanzien bij de spelers.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ben jij de broer van Van Gaal of zo?
Maar ff serieus... Kan je ook uitleggen waarom?
Moet je horen wie het zegt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Los van of ik het wel of niet met je eens ben, complimenten voor je uitleg! Kunnen anderen een goed voorbeeld aan nemen!
Hasselbaink op rechtsvoor zetten tegen Ierland mag ook bij de blundersquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef vingerplant het volgende:
Ik ben ook voor. Gezien de overige kandidaten is hij gewoon de beste. Tuurlijk is die kwalificatie destijds niet goed verlopen, maar de enige fouten die hij heeft gemaakt waren tegen Portugal-thuis (Reiziger op linksback liep niet zo) en Portugal-uit (extra spitsen inbrengen bij een voorsprong). In de beslissende wedstrijd tegen Ierland moest hij het doen zonder de nandrolon-verdachten Davids en F. de Boer, die destijds zo'n beetje de belangrijkste spelers waren...
Nadeel toen was ook dat een deel van de belangrijke spelers misschien al te lang onder Van Gaal had getraind en dat is nu natuurlijk totaal niet aan de orde. Wat mij betreft een 2e kans voor Van Gaal![]()
Bovendien heb ik me zelfs toen we ons niet kwalificeerden niet zo geergerd als tegenwoordig en schoten we er tegen pak hem beet Andorra en Cyprus gewoon een stuk of 5 binnen.
Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemdquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hasselbaink op rechtsvoor zetten tegen Ierland mag ook bij de blunders
het was een belachelijke keuze!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik zat er over te twijfelen om ik hem moest noemen, maar meer dan een onverstandige beslissing vind ik het niet. Het kwam een beetje voort uit zijn intentie met 3 spitsen te blijven spelen en aangezien hij inmiddels heeft geleerd (zie AZ) dat het systeem niet heilig is en dus waarschijnlijk zo'n fout niet meer maakt heb ik hem niet genoemd
nee het is de bedoeling dat Marco na het EK Ajax verder de put in gaat helpenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef Tennessee het volgende:
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
Marco blijft sowieso niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef Tennessee het volgende:
voor de duidelijkheid... ik hoop stiekum natuurlijk het meest dat we volgend jaar kampioen worden en dat na een massaal ondertekende verontschuldiging en smeekbede Van Basten besluit tóch aan te blijven en vervolgens in 2010 ook Wereldkampioen wordt...
In die poule had Marco het ook niet gehaald.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het was een belachelijke keuze!
Verder is het natuurlijk een schande dat Nederland niet het wk van 2002 heeft gehaald!
Als dat gebeurt, krijg je van mij een kratje bierquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef Tennessee het volgende:
Geef mij er maar elf dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, krijg je van mij een kratje bier
Dan wil ik er ook wel 5. Als je ze toch over hebt...quote:
Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komenquote:
zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef dndiek het volgende:
Als dat gebeurt, krijg je van mij een kratje bier
Droom jij maar lekker van je kratje bier danquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zal wel niet, maar je mag altijd hopen en dromen, toch?
Hasselbaink is tenminste een spits, Seedorf nietquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hasselbaink op rechtsvoor zetten tegen Ierland mag ook bij de blunders
Ik heb er nog niks over gehoord.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:54 schreef dndiek het volgende:
[..]
Zorg jij maar dat die kratten bij BliksemSchigt terecht komen
toch wel een paar zéér opmerkelijke uitspraken, "ik heb nooit de kans gehad om met Oranje in een groot toernooi mee te doen en ik heb ontslag genomen (als bondscoach) omdat een aantal spelers mijn methodes weigerden te accepteren"quote:...FIFA.com: Where else to start than what has been in the news most recently. Did you really apply for the England manager's job?
Louis van Gaal: The Dutch media made a mountain out of a molehill. I've actually got a contract with AZ until 2010. I have a clause in it which enables me to leave earlier but only to coach a national team. I drew up a list of five possibilities as the club didn't want to have a whole host of countries knocking at their door. England were on the list and since the job was available, the media made a lot of fuss about it. I'm happy here, there's real chemistry between the president, the players and the staff and I like the overall atmosphere at the club.
So coaching a national team is no longer one of your aims?
As I said, my ambition at the moment is to take part in a major international tournament with a country and to win it. I've won almost everything there is to win at club level. What I feel is missing is the experience of a EURO or a World Cup at the head of a national team. AZ definitely want to keep me on and I've always finished my contracts out of a sense of loyalty. The president is looking to build for the long term with me and he wants to keep me on until I'm 65, but I don't want to be coaching a national team at that age and definitely not when I'm even older.
Do you still have regrets about your time as Oranje coach?
I always look to the present and the future, not the past. I never had the chance to take part in a major tournament with the Netherlands and that's a real shame[!?!?!?!], but I resigned because some of the players refused to accept my methods.[!?!?!?!?!!?] I am who I am and I have my own ways. I'm not going to change and I have no desire to.
People talk about the 'Van Gaal system'. How would you describe this?
It's a footballing philosophy more than a system. A system depends on the players you have. I played 4-3-3 with Ajax, 2-3-2-3 with Barcelona and I can play 4-4-2 with AZ. I'm flexible. The philosophy stays the same though...
Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Leg eens uit wat daar opmerkelijk aan is...
hij had destijds wel in een persconferentie bekend gemaakt over die clausule , dat als hij de mogelijkheid had om de coach te zijn van 5 landen, dat hij kon vertrekken bij az.quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Eerst wordt hem gevraagd of het waar is dat hij heeft gesolliciteerd naar de functie van bondscoach van Engeland... Dan zegt hij; "nee, dat is allemaal gelul en opgeblazen door de Nederlandse media, ik heb een contract tot 2010 en dat zit ik gewoon uit, dat doe ik altijd" direct gevolgd door "Ik wil zo graag bondscoach worden!!!!!" om vervolgens te roepen dat hij met het Nederlands elftal nooit een kans heeft gehad... Wat nou nooit een kans gehad?!?!? En 2002 dan?!?! En dan als klap op de vuurpijl dat hij ontslag heeft genomen als bondscoach van Oranje omdat de spelers niet naar hem luisterden... Pardon? Ik dacht zelf dat hij ontslagen is omdat het hem niet is gelukt zich te kwalificeren en als de spelers niet luisteren naar een bondscoach, ligt dat dan aan de spelers of aan de bondscoach, en waarom zouden de spelers nú dan ineens wél naar hem luisteren... En ondertussen op de tv Van Basten bekritiseren, die zich wél twee keer op rij kan kwalificeren...
Ik kom hierbij terug op wat ik eerder heb gezegd... Laat meneer van Gaal nog maar lekker een paar jaar bij AZ géén kampioen worden en dan mag hij van mij in 2010 coach van Portugal worden of zo... Hoeven we ons daar tenminste ook geen zorgen meer om te maken...
Het broeikaseffect?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:49 schreef Waris7 het volgende:
Concept-elftal Nederland EK 2008
Sar
Komkramp - Ooijertje - Billie Boem-Boem - Gio
Heer Bommel (fok van Basten) - Edje
Rafa - Het Broeikaseffect ()
Persie
De Nis
Ik ben geloof ik niet de enige die het opmerkelijke uitspraken vond.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Leg eens uit wat daar opmerkelijk aan is...
Zijn ambitie is dus zijn contract uit te dienen, "dat contract zal ik altijd uitdienen", maar als er een Nationaal elftal als Engeland of Nederland langs zou komen dan staan zijn koffers al klaar... Ambitieuze man die Van Gaal... Wat ik hem nog gevraagd zou hebben is hoe het nou zat met dat "nooit een kans gekregen bij een Nationaal team" en "ze deden niet wat ik zei"...quote:Van Gaal: "Ik gaf antwoord op een vraag"
Louis van Gaal sprak vorige week desgevraagd de ambitie uit graag bondscoach te willen worden van het Nederlands Elftal. Dinsdag na de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-2) krabbelde de coach ietwat terug.
"Ik heb een contract tot 2009 en dat contract zal ik altijd uitdienen, want dat is mijn ambitie", zegt de ervaren oefenmeester. "Dat ben ik met de club aangegaan en daar wil ik verder aan werken. Ik wil van deze relatief kleine club een grote club maken en als Van Gaal zo'n contract tekent, dan maakt hij dat ook af."
Van Gaal vindt bovendien dat zíjn citaten vaak uit zijn verband getrokken worden. "Als ik hier een vraag beantwoord dan is het meteen lonken naar de baan", moppert de leermeester. "Of dan rijd ik meteen naar Zeist om Kesler te smeken mij te kiezen. Dat is onzin, ik heb gewoon antwoord gegeven op een vraag."
De KNVB is op zoek naar een nieuwe bondscoach nadat Marco van Basten enige tijd terug bekend maakte na het EK aanstaande zomer te zullen vertrekken. Gevraagd of Van Gaal interesse had gaf hij antwoord met een 'ja'.
Bron: VoetbalPrimeur.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |