laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:20 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zat er maandag niet echt ver naast...
[..]
De vraag is dus, hoe komt het dat het publiek niét tevreden is met 2-0? In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? was het artikel dat jij quote ook al gequote trouwens... Hoeveel blessures méér was het het waard geweest om er 3-0 of 4-0 van te maken?
dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?
26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]nee, dat er nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld wordt. Als ik elke keer 50 euro betaal voor een kaartje en het is elke keer kut dan zou ik me knap beroerd voelen. Dan mag je toch een keer kritiek hebben als publiek. Maar blijkbaar mag dat niet van de spelers en trainer.
Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.quote:Dat terwijl woensdag nog iedereen begrip had voor het fluitconcert
LEZENquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?
[..]
JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijkquote:Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.
Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
LEZEN
ik heb het over het spelniveau!
Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.quote:JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijkzeg dan niks.
het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt... en dat is een niveau van België! Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?
[..]
dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerpquote:Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.
het ergste vond ik nog dat V Basten bang werd voor Slovenie. Toen V Persie zijn blessure opliep dacht ik dat Koevermans erin zou komen en we de goede lijn van de eerste helft door zouden trekken in het 4-4-2 systeem. Maar wat schetst mijn verbazing, Marco brengt Ooijer..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje.
ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt...
Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?quote:en dat is een niveau van België!
Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.quote:Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....
precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...quote:Ik heb het nergens over uitslagen.
dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?quote:dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerp
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!
Als ik dat geweten had dan had ik het nooit gebruiktquote:Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.quote:Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.
Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!quote:precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...
eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.quote:dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?
Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:45 schreef rubbereend het volgende:
...
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.
Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?quote:Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!
In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?quote:eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.
Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?quote:Niks zeggen is dan nog altijd een mindere leugen niet waar? Dit is gewoon laf.
Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?quote:HEt is toch raar als je de ene dag het ene vertelt ten overstaan vand e pers en de volgende dag precies het tegenovergestelde..... hoe zou jij het vinden als je baas of je partner dat deed
ik heb het niet alleen over deze wedstrijd, het is al 2 jaar kommer en kwel op het veld!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?
[..]
Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?
[..]
welke nieuwe feiten?quote:In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?
[..]
Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?
[..]
Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?
Terecht spandoek trouwens, ik heb een schijthekel aan die oranje verkleedpartijtjes.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:30 schreef Happel het volgende:
De Roemeense supporters hebben er verstand van:
[ afbeelding ]
Klopt gewoon hoor.quote:
Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..quote:
Zielige leerlingenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:53 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..
quote:Foppe de Haan schaamde zich
door Leon ten Voorde
Vrijdag 19 oktober 2007 - VOETBAL - De oervervelende en slechte interland Nederland - Slovenië (2-0, doelpunten van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar) van woensdagavond werkte een dag later nog door bij Foppe de Haan.
De coach van Jong Oranje en het olympisch elftal hoorde in het PSV-stadion de spreekkoren waarin zijn naam werd gescandeerd. Het publiek gaf daarmee aan bondscoach Marco van Basten een signaal van onvrede af.
"Ik zei vandaag nog tegen mijn vrouw: ik zou willen dat ik thuis was gebleven. Ik vond het helemaal niks", aldus De Haan.
De Haan, die in 2006 en 2007 de Europese titel won met Jong Oranje, voelde zich ongemakkelijk en opgelaten. "Ik zat daar toch een beetje met plaatsvervangende schaamte. Dat komt omdat je meeleeft met je collega, die zich ook belazerd moet voelen door zijn spelers. Maar ja, zo werkt het. Als trainer ben je nou eenmaal vaak 'het lulletje' om het zo maar eens te noemen. Elke trainer heeft dan ook al heel wat eelt op de ziel, maar leuk is het niet."
Het is De Haan niet ontgaan dat Oranje de laatste tijd heel anders wordt benaderd. "De zuurgraad is flink toegenomen. En dat komt, omdat we te weinig goed voetbal spelen. We kunnen goed voetballen en hebben ook spelers die bij hun clubs regelmatig uitblinken, maar het is geen team. Het is niet geolied en het kost heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen."
Ondanks dat wil De Haan zich niet overgeven aan het negatieve. "We moeten met z'n allen een keer diep ademhalen en dan gaan we gewoon naar het EK."
Henk Kesler, als directeur betaald voetbal is hij de baas van Van Basten, wijst er op dat Nederland 'een land vol zuurpruimen' is.
"We zijn heel snel ontevreden. Daar heb ik verder geen problemen mee, maar zelf ben ik van nature een heel optimistisch mens. Let maar op: als we straks officieel geplaatst zijn, steekt de EK-koorts vanzelf weer de kop op."
Kesler heeft niet wakker gelegen van de ongezouten kritiek van het publiek dat zich met spreekkoren en fluitconcerten afkeerde van Van Basten en Oranje.
"Het spel was niet goed en dan hebben de mensen het recht om zo te reageren. Dat heeft Marco zelf ook aangegeven en ik vind ook dat de spelers daar heel volwassen op hebben gereageerd."
Kesler heeft niet de indruk dat 'het volk' zich inmiddels massaal heeft afgekeerd van de nationale ploeg en zijn coach. "Ik zie het gefluit van woensdag meer als een momentopname. Tegen Bulgarije speelden we pas geleden ook niet goed, maar toen bleef iedereen wel als een man achter het elftal staan. Ik ga me pas zorgen maken als we op 17 november tegen Luxemburg in een lege Kuip spelen. Als dat zo is, hebben we een probleem."
Marco van Basten zelf vroeg na de wedstrijd om de steun van het publiek: "Een klein beetje realiteitsbesef zou op zijn plaats zijn. Als je ziet hoeveel spelers wij missen, mag het publiek best wat zuiniger zijn op de voetballers die er wel meededen."
Bron: BN/DESTEM
de feiten van de uitzending... ik zei eerder dat het logisch is dat de spelers en de staf tijdens de wedstrijd meer met de wedstrijd dan met het publiek bezig waren...Later zagen ze de beelden van de uitzending... nieuwe informatie dus...quote:
is dat niet zo dan?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
van basten maar roepen dat hij spelers mist.
...
Je kan er maar 11 opstellen... En je kan moeilijk 2-3-5 spelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
hij moet zijn beste spelers opstellen dan heeft hij al wat minder kritiek.
nee, de Cler is beter dan Emanuelson, van Bommel ontbreekt op het middenveld. Om maar eens wat te noemenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |